In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
gewoon andere rom installeren en/of xposed. Kan je dat allemaal netjes instellen. Heb het zelf op 1 seconden staan.bAdmuTs schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:10:
Ik zou alleen al een nieuwe android versie willen hebben vanwege de notifications die nu een "half uur" in beeld blijven staan, om gek van te worden.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Jups:Cerberus_tm schreef op donderdag 26 november 2015 @ 05:02:
Gaat dat over de notificaties in Lollipop? Dat was inderdaad een van de voornaamste dingen die mij van L afschrok, naast het feit dat je de telefoon niet meer op stil kunt zetten met alleen de volumeknop. Zijn er goede Xposed-modules die die twee functies weer precies zo maken als in Kitkat, en die goed werken?
Volume: http://repo.xposed.info/module/com.thetonyp.truesilentmode
Notificaties: http://repo.xposed.info/module/com.ceco.lollipop.gravitybox
Echte aanrader
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wil ik ook doen. Hoeveel RAM heb je standaard vrij? Ik zit meestal rond de 630MB, wat nogal snel volloopt.Damian schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:14:
Toch maar overgestapt naar Cyanogen. Wat een verademing ineens dit toestel, lijkt wel weer als nieuw. Tuurlijk verse install zal helpen, maar loopt niet meer vast, WiFi is weer normaal te selecteren en ook alle bloatware van LG is foetsie.
Echte aanrader
Met CM12.1 kun je automatisch updaten naar 13.0, right?
En hoe presteert je accu?
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
OK thanks, wist niet dat Gravity Box de notication ticker kan terugbrengen. En dat werkt goed op ons toestel?
Waar check ik geheugen gebruikReaper.JA2 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:10:
[...]
Wil ik ook doen. Hoeveel RAM heb je standaard vrij? Ik zit meestal rond de 630MB, wat nogal snel volloopt.
Met CM12.1 kun je automatisch updaten naar 13.0, right?
En hoe presteert je accu?
Als er een cm13 rom voor de lg g2 gaat komen issie zeker te updaten!
Excuses, die functie is er wel in grafitybox maar volgens mij werkte hij niet op lg rom, op aosp rom weet ik het niet.Cerberus_tm schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:54:
[...]
OK thanks, wist niet dat Gravity Box de notication ticker kan terugbrengen. En dat werkt goed op ons toestel?
Je kan wel helemaal instellen dat hij maar 2 sec ofzo zichtbaar is, dat als je hem wegswiped, de notificatie blijft staan ipv verdwijnt en zelfs transparantheid van de melding...
Lijkt me toch redelijke alternatieven?
Wacht al vanaf 27-10 op zo'n schermpje...vanuit China kan lang duren maar dit is wat overdreven toch?Ewivis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:48:
Ik heb al 2 schermen vervangen van LG G2. Mijn zusje en 1 van marktplaats (daarna aan mijn zus verkocht) ;-) Is goed te doen... Zorg wel dat je van die plakstrips hebt om het scherm weer vat te 'lijmen' anders raakt hij dus steeds weer los. Oude lijm is niet sterk genoeg meer.
Hier gehaald: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Had scherm die aan de onderkant warm werd en krijg 10$ terug (zonder dat ik het scherm moest terugsturen)... Best schappelijk... Misschien dat ik nog maar eens naar dat scherm kijk, wat er mis gaat daar... Je krijgt ook extra tools direct erbij, dat is wel handig!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Taakbeheer ;pDamian schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:21:
[...]
Waar check ik geheugen gebruik. Batterij ongeveer vergelijkbaar met de lg stock rom. Loopt in ieder geval een stuk soepeler allemaal.
Als er een cm13 rom voor de lg g2 gaat komen issie zeker te updaten!
Ja, is wel lang inderdaad. Ik heb ze meestal rond de 2-4 weken binnen. Maar kan wel iets langer duren soms hoor, zeker met sint en kerst enzo...westergas schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:57:
[...]
Wacht al vanaf 27-10 op zo'n schermpje...vanuit China kan lang duren maar dit is wat overdreven toch?
Verkoper inmiddels al gesproken. Aangezien ik de Chinese track/trace niet zo veel van snap even om uitleg gevraagd. Volgens hem is het naam me onderweg. Hij kwam geloofwaardig over dus ga er van uit dat het wel goed komt.Ewivis schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:54:
[...]
Ja, is wel lang inderdaad. Ik heb ze meestal rond de 2-4 weken binnen. Maar kan wel iets langer duren soms hoor, zeker met sint en kerst enzo...
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Via welke manier heb je dat gedaan? Zie meerdere mogelijkheden, zoals one click root + twrp?Damian schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:14:
Toch maar overgestapt naar Cyanogen. Wat een verademing ineens dit toestel, lijkt wel weer als nieuw. Tuurlijk verse install zal helpen, maar loopt niet meer vast, WiFi is weer normaal te selecteren en ook alle bloatware van LG is foetsie.
Echte aanrader
http://forum.xda-develope...wrp-bump-d80230a-t3072186
Aangezien Stock updates nog wel ff duren lijkt me CM een mooi alternatief.
Whatever.
Prima te doen
[ Voor 23% gewijzigd door Damian op 27-11-2015 20:13 ]
Geheugen nagekeken? Als het veel meer is dan 660MB ga ik ook overDamian schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:12:
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_d802
Prima te doenLet wel op dat het je device leegdondert

Ik heb 730 mb vrij op blisspop 5.1.1Reaper.JA2 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:33:
[...]
Geheugen nagekeken? Als het veel meer is dan 660MB ga ik ook over
Nadat ik alles gesloten heb, en alleen eigenlijk Dropbox, Facebook, WhatsApp en Weer XL draait heb ik nog 866mb vrij.Reaper.JA2 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:33:
[...]
Geheugen nagekeken? Als het veel meer is dan 660MB ga ik ook over
[ Voor 45% gewijzigd door Damian op 29-11-2015 22:12 ]
Dank voor de info!Ewivis schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:10:
[...]
Excuses, die functie is er wel in grafitybox maar volgens mij werkte hij niet op lg rom, op aosp rom weet ik het niet.
Je kan wel helemaal instellen dat hij maar 2 sec ofzo zichtbaar is, dat als je hem wegswiped, de notificatie blijft staan ipv verdwijnt en zelfs transparantheid van de melding...
Lijkt me toch redelijke alternatieven?
Hmm constant pop-ups in beeld van Whatsapp-groepen, synchronisatie, en dergelijke vind ik toch wel een beetje een groot offer, ook als het maar 2 seconden is. LG geeft vanzelf al pop-ups voor telefoon en sms, en daar heb ik ook al wel eens per ongeluk op gedrukt. Het blokkeert gewoon mijn scherm ook, kan zijn dat ik op die plaats iets aan het lezen was. Ik wil baas over eigen scherm zijn. Zie niet zo heel veel voordelen aan Lollipop eigenlijk, dus waarom een offer brengen...
Niet... Gewoon lekker op kitkat blijven ;-) Ik zeg alleen dat er genoeg aanpassingen te doen zijn. En wellicht dat die ticker-functionaliteit wel goed werkt op AOSP roms, maar dat weet ik niet en stiekem niet zoveel zin om dat te checkenCerberus_tm schreef op maandag 30 november 2015 @ 02:46:
[...]
Dank voor de info!
Hmm constant pop-ups in beeld van Whatsapp-groepen, synchronisatie, en dergelijke vind ik toch wel een beetje een groot offer, ook als het maar 2 seconden is. LG geeft vanzelf al pop-ups voor telefoon en sms, en daar heb ik ook al wel eens per ongeluk op gedrukt. Het blokkeert gewoon mijn scherm ook, kan zijn dat ik op die plaats iets aan het lezen was. Ik wil baas over eigen scherm zijn. Zie niet zo heel veel voordelen aan Lollipop eigenlijk, dus waarom een offer brengen...
Heb je vaker over Blisspop gehoord, waarom verkies je die boven CM?
<dit kan beter in het ROM topic>
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Haha precies. Begrijpelijk; misschien ga ik het op een dag nog wel eens proberen. Maar ik heb stiekem geen zin om mijn hele systeem weer om te gooien hehe.Ewivis schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:24:
[...]
Niet... Gewoon lekker op kitkat blijven ;-) Ik zeg alleen dat er genoeg aanpassingen te doen zijn. En wellicht dat die ticker-functionaliteit wel goed werkt op AOSP roms, maar dat weet ik niet en stiekem niet zoveel zin om dat te checken
Eerst even inlezenjessevandijk schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:25:
Heb gisteren een lg g2 gekocht van een medetweaker. Dingen waar ik op moet letten e.d.? Goede custom roms/ kernels.
Iemand anders dit al eens meegemaakt. Na alle instellingen van de camera te hebben nagekeken en na de Google Camera te hebben gedownload, blijft het probleem. Voor de zekerheid een harde reset gegeven, maar het probleem blijft. Het is dus een hardware probleem. Wat raden jullie aan? Ter reparatie aanbieden bij LG? Ik heb het toestel in Duitsland gekocht dus kan/mag ik het dan bij LG Nederland aanbieden?
Mazda MX-30
Camera module kopen via ebay en zelf vervangen? Stelt niks voor ;-)nathalia schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:27:
Damned, camera doet raar. Als ik een foto wil nemen, trilt het beeld helemaal. Het helpt niet om te focussen, het beeld blijft op en neer dansen. Het lijkt er op dat als ik het toestel eerst schud, het dan nog erger wordt. Alsof de Optical Image Stabilization raar doet of alsof de lens trilt.
Iemand anders dit al eens meegemaakt. Na alle instellingen van de camera te hebben nagekeken en na de Google Camera te hebben gedownload, blijft het probleem. Voor de zekerheid een harde reset gegeven, maar het probleem blijft. Het is dus een hardware probleem. Wat raden jullie aan? Ter reparatie aanbieden bij LG? Ik heb het toestel in Duitsland gekocht dus kan/mag ik het dan bij LG Nederland aanbieden?
Voorbeeldje:
http://www.ebay.com/itm/B...5-D800-D801-/201153602149
[ Voor 7% gewijzigd door Ewivis op 21-12-2015 08:55 ]
Niet uit noodzaak, puur uit verveling
Kleine opmerking. De G4 heeft een snapdragon 808zerocool82 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:29:
Net mijn LG G4 ontvangen, even de Antutu benchmark uitgevoerd en ik kom met mijn LG G2 (32GB, Cyanogenmod 12.1) op een score van 51.033. Mijn LG G4 (stock) heeft een score van 60.434. De 3D score is op de LG G4 aanzienlijk hoger, echter is de CPU en RAM score lager op de LG G4. Lijkt mij niet te kloppen (Snapdragon 800 i.p.v. 810 en 2GB i.p.v. 3GB), iemand enig idee?
En verder is dat echt een hoge score voor een G2 hoor. Ik heb 41000 geloof ik. Blisspop 4.0.3 official, android 5.1.1
[ Voor 17% gewijzigd door Bob op 27-01-2016 16:10 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 27-01-2016 19:08 ]
als je een foto mailt krijg je de optie om hem te verkleinen maar ik heb per ongeluk op "deze instelling behouden" gedrukt.
enig idee hoe ik weer dat keuzemenuutje krijg om de fotos wel of niet te verkleinen?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Gewoon xposed installeren?Cerberus_tm schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:07:
Heb je met Cyanogen eigenlijk de mogelijkheid om vijf schermknoppen aan de onderkant in te stellen, en ook voor elk van die knoppen een langdrukhandeling, zoals b.v "lang op de recents-knop drukken wisselt naar de vorige applicatie"? Vanwege dit soort dingen zit ik op Cloudy + G3 TweaksBox, zou niet zonder willen...
Zijn daar goede Xposed-modules voor? Ik heb er ooit verschillende geprobeerd, maar geen van alle werkte echt goed, behalve G3 TweakBox, die neem ik aan alleen werkt op ROM's die op stock-ROM van LG gebaseerd zijn. Of werken die andere modules juist wel op NIET-LG-ROM's?
[ Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 27-01-2016 22:15 ]
Moet kunnen volgens mij in Gravity Box. Sterker nog, Blisspop heeft het standaard ingebouwd: recents knop ingedrukt houden switched tussen je laatst gebruikte app.Cerberus_tm schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:15:
[...]
Zijn daar goede Xposed-modules voor? Ik heb er ooit verschillende geprobeerd, maar geen van alle werkte echt goed, behalve G3 TweakBox, die neem ik aan alleen werkt op ROM's die op stock-ROM van LG gebaseerd zijn. Of werken die andere modules juist wel op NIET-LG-ROM's?
OK bij mij werkte die optie in Gravity Box geloof ik niet (of niet goed). Ik heb nu vijf knoppen met elk een langdrukfunctie, waarvan twee een (door mij gemaakte) Tasker-app openen. Maar dan hoop ik maar dat dat wel kan met Gravity Box in Cyanogen. Misschien moet ik het ooit een keer gaan testen. Maar ja, mijn telefoon werkt nu perfect, dus ik heb niet zo'n zin om weer alles om te gooien hehe.Ewivis schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:21:
[...]
Moet kunnen volgens mij in Gravity Box. Sterker nog, Blisspop heeft het standaard ingebouwd: recents knop ingedrukt houden switched tussen je laatst gebruikte app.
[ Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-01-2016 14:06 ]
Wat draaide je nu? Ik nu Blisspop 6.0.1 maar ben er niet zo tevreden mee nog... allemaal CM13 bugjes ;-) Maar wel goed genoeg als Daily driver overigens hoor, maar mis nog wel leuke features.Cerberus_tm schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:05:
[...]
OK bij mij werkte die optie in Gravity Box geloof ik niet (of niet goed). Ik heb nu vijf knoppen met elk een langdrukfunctie, waarvan twee een (door mij gemaakte) Tasker-app openen. Maar dan hoop ik maar dat dat wel kan met Gravity Box in Cyanogen. Misschien moet ik het ooit een keer gaan testen. Maar ja, mijn telefoon werkt nu perfect, dus ik heb niet zo'n zin om weer alles om te gooien hehe.
O, ik zit nog op Kitkat, de laatste Cloudy die Kitkat heeft (tegen de tijd dat Lollipop stabiel werd had ik geen zin om alles om te gooien, zag niet zo heel veel voordelen ook).Ewivis schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:30:
[...]
Wat draaide je nu? Ik nu Blisspop 6.0.1 maar ben er niet zo tevreden mee nog... allemaal CM13 bugjes ;-) Maar wel goed genoeg als Daily driver overigens hoor, maar mis nog wel leuke features.
Overigens heeft het wisselen van taak op mijn LG G2 nog nooit soepel gewerkt (ook niet op stock). Ik druk op Recents, en moet twee seconden wachten voordat het scherm verschijnt, vermoedelijk omdat hij al die verrekte thumbnails in het geheugen moet laden (ik wil helemaal geen thumbnails, ik wil een lijst met iconen onder elkaar). Als ik vervolgens op een thumnbail druk duurt het weer minimaal een seconde voordat hij naar een andere app gaat.
En dat ligt niet aan het laden van de app, want als ik lang-druk op recents switcht de telefoon zonder enige vertraging onmiddelijk naar de vorige app, dus het kan wel gewoon.
Of ben ik de enige die hier last van heeft met een G2?
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Nu blijkt dat het Android Systeem zelf bijna al dit verbruik veroorzaakt. Weet iemand hoe dit komt en hoe je dit kan oplossen?
Tevens zie ik dat je Locatie aan hebt staan: zet die sowieso uit als je die niet nodig hebt.
Verder alle apps eraf halen die je niet nodig vind. Facebook bijvoorbeeld. Ga gewoon naar m.facebook.com in je Chrome-Browser.
Niemand?DRuw schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:56:
stom vraagje gents,
als je een foto mailt krijg je de optie om hem te verkleinen maar ik heb per ongeluk op "deze instelling behouden" gedrukt.
enig idee hoe ik weer dat keuzemenuutje krijg om de fotos wel of niet te verkleinen?
Welke mail-cliënt gebruik je? Gmail? E-mail?
Een slecht antwoord is beter dan geen:DRuw schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:56:
stom vraagje gents,
Ga naar settings -> apps -> <appnaam> -> clear cache, clear data
Dat zou alle instellingen van die app weer moeten clearen. Te veel dus, daarom dat ik zeg, slecht antwoord
Daarom wil ik weten welke mail-client hij gebruikt. Dan ga je gewoon daarheen en dan zeg je standaardwaarden wissen... Klaar :-)Bob schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:51:
[...]
Een slecht antwoord is beter dan geen:
Ga naar settings -> apps -> <appnaam> -> clear cache, clear data
Dat zou alle instellingen van die app weer moeten clearen. Te veel dus, daarom dat ik zeg, slecht antwoord
Bij de "gewone" e-mail app (dus niet de Gmail app) van de G2 kan je dit herstellen door in de e-mail app op de 3 puntjes te drukken -> Opties -> Algemene instellingen -> Beeldformaat veranderen -> Altijd vragen en voila...
Je kijkt makkelijk over de optie "Algemene instellingen" heen, dat lijkt net een titelbalk van dat menu met je accounts.
[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 29-01-2016 11:05 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Heb toch verschillende rom's geprobeerd op mijn G2, maar er is altijd wel iets mis. Of batterij verbruik, of bluetooth wat raar doet... Ben beetje klaar met het gerommel met Rom's
PaT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:03:
[...]
Bij de "gewone" e-mail app (dus niet de Gmail app) van de G2 kan je dit herstellen door in de e-mail app op de 3 puntjes te drukken -> Opties -> Algemene instellingen -> Beeldformaat veranderen -> Altijd vragen en voila...
Je kijkt makkelijk over de optie "Algemene instellingen" heen, dat lijkt net een titelbalk van dat menu met je accounts.
Ik dacht dat die instelling voor voor het uiterlijk was
Ik ben bang dat je wel root-toegang nodig hebt, maar dan kun je kijken welk onderdeel van Android precies jouw wakelocks veroorzaakt:Balance schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:06:
Ik heb een tweedehands LG G2 van een paar jaar oud. Nu heb ik deze gereset en geüpdate naar Android 5.0.2, maar het batterij verbruik in standby is echt enorm! Het is zo'n 6 tot 8% per uur als je er niks mee doet, na een nacht liggen was hij gewoon 60% kwijt.
...
Nu blijkt dat het Android Systeem zelf bijna al dit verbruik veroorzaakt. Weet iemand hoe dit komt en hoe je dit kan oplossen?
Google Play: Wakelock Detector [ROOT]
Normaliter gaan de meeste onderdelen op non-actief als je scherm uitstaat. Als dat niet gebeurt, gebruikt je telefoon veel stroom terwijl hij uitstaat. Een wakelock is wat er gebeurt als de software om de een of andere reden niet op non-actief gaat. Soms is een wakelock goed en noodzakelijk, wanneer je b.v. een Whatsapp-bericht binnenkrijgt moet de telefoon even een wakelock aanzetten om het binnen te halen en een pingel te geven, maar na zeer korte tijd moet de wakelock weer overgaan. Normaliter heeft je telefoon een paar procent van de tijd dat het scherm uitstaat een wakelock. Als het daarentegen 50% van de tijd is, is er iets mis en gebruikt hij veel stroom. Wakelock Detector laat je zien wat er allemaal gebeurd is.
8GB, wel 1 met een SD slot erin
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Weet je wel zeker dat het een G2 is en geen G2s of zoiets, of iets namaaks?Cthulhu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:29:
Krijg vanavond ook een G2, een rode versie
8GB, wel 1 met een SD slot erin
Voor zover ik weet niet, koop hem vanavond over van collegaCerberus_tm schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:42:
[...]
Weet je wel zeker dat het een G2 is en geen G2s of zoiets, of iets namaaks?
Alles is beter dan de S3 mini die ik nu heb
http://www.yorn.net/tarifario/yorn-x/index.htm
Ik vermoed dat het om een G2 Mini gaat, want volgens mij bestaat er geen echte G2 met zo weinig geheugen:Cthulhu schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:17:
[...]
Voor zover ik weet niet, koop hem vanavond over van collega
Alles is beter dan de S3 mini die ik nu hebStraks eerst ff Yorn X kaartje halen hier, woon in Portugal
http://www.yorn.net/tarifario/yorn-x/index.htm
https://www.google.nl/sea...&ie=UTF-8#q=lg+G2+red+8GB
Ik denk dat je voor hetzelfde geld wel een betere telefoon kunt vinden. Een echte G2 kost waarschijnlijk ook niet veel meer tweedehands.
Uit een review:
Although it bears the same "G2" name as its big brother, the LG G2 Mini is watered down in every respect. Its screen has a disappointingly low resolution, its processor doesn't put up much of a fight and it has an 8- rather than 13-megapixel camera. Unless you crave 4G, the Motorola Moto G is a much better buy as it offers a better screen, the same processor and costs half the price.
[ Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 30-01-2016 17:47 ]
Is maar tijdelijk, als ik weer even in NL ben koop ik andere
[ Voor 54% gewijzigd door Cthulhu op 01-02-2016 10:53 ]
[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 01-02-2016 15:28 ]
Welke 'foutmelding'???SurfBoy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:13:
Ik heb een klein probleempje. Wanneer ik een filmpje wil afspelen op me mobiel krijg ik een foutmelding dat dit niet mogelijk is. Via whatsapp en de galerij bijvoorbeeld. Youtube filmpjes spelen nog steeds wel af. Iemand hier een oplossing voor?
Standaard waarden voor videoplayer resetten? Cache resetten van videoplayer?
Mx player downloaden en die eens proberen?
Oftewel, waar heb je er zelf al aan gedaan?

Het is al opgelost. Sorry voor het weinige proberen, had al wel wat zitten zoeken in de instellingen, maar kon daar niks vinden. Misschien over heen gekeken. Maar toen ik vandaag een filmpje wou afspelen kreeg ik ineens wel de vraag om een standaard app te installeren. Waarschijnlijk heb ik een app verwijderd die ik niet meer nodig had en die wel m'n filmpjes afspeelde.Ewivis schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:17:
[...]
Welke 'foutmelding'???
Standaard waarden voor videoplayer resetten? Cache resetten van videoplayer?
Mx player downloaden en die eens proberen?
Oftewel, waar heb je er zelf al aan gedaan?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik heb de G2 als nieuwsitem aangemaakt in de Google nieuws & weer app, dus lees het dagelijks als er wat isGynnad schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:32:
Is het al bekend of Android 6.0 op de G2 komt? In oktober ging het er wel over, maar kan recent niets meer vinden.
Het laatste nieuws was dacht ik ;
http://www.lawyerherald.c...droid-6-0-marshmallow.htm
Om heel eerlijk te zijn, CM13 draait meer dan prima, de officiële update voegt voor mij niet veel meer toe.
Kan je met CM13 ook knock-on gebruiken (scherm aan/uit zetten)?janvanduschoten schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:15:
Om heel eerlijk te zijn, CM13 draait meer dan prima, de officiële update voegt voor mij niet veel meer toe.
Knock on: jasilmaril8 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:27:
[...]
Kan je met CM13 ook knock-on gebruiken (scherm aan/uit zetten)?
Knock off: ja op notificatiebalk of custom dubbeltap actie op je homelauncher
Bij Nova Prime kun je bij Gebaren en invoer> gebaren kiezen wat er moet gebeuren bij een dubbelklik. Bij mij start de app Google Play: Screen Off and Lock, scherm gaat uitsilmaril8 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:27:
[...]
Kan je met CM13 ook knock-on gebruiken (scherm aan/uit zetten)?
http://repo.xposed.info/module/looklookson.swipeuptosleep
Je kunt via andere wegen ook instellen dat het scherm uitgaat als je lang op de thuisknop drukt, enz.
Dat is niet meer nodig bij de huidige versie, bij gebaren en invoer heb je nu de optie scherm vergrendelenjanvanduschoten schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:07:
[...]
Bij Nova Prime kun je bij Gebaren en invoer> gebaren kiezen wat er moet gebeuren bij een dubbelklik. Bij mij start de app Google Play: Screen Off and Lock, scherm gaat uit
Ah, ik zie het nu ook. Uit automatisme zet ik steeds die app erop maar dat is nu dus ook niet meer nodig, thanksmad-dog schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:36:
[...]
Dat is niet meer nodig bij de huidige versie, bij gebaren en invoer heb je nu de optie scherm vergrendelen
Nu mag die telefoon opnieuw uit elkaar. Het scherm moet er beter op worden geplakt en de batterij MOET vervangen worden!
Nu weet ik alleen niet waar ik een kwalitatief goede batterij vandaan pluk. Gewoon van Ebay of niet?
http://www.ebay.com/itm/N...77995f:g:SuAAAOSwT~9WjjgB
Zoiets dus.
[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 09-05-2016 21:15 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Laat ff weten hoe de nieuwe batterij het doet, ben wel benieuwdTouchdomex schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:51:
Ah mooi Replace Direct had ze ookDan maar daar via gedaan en kan ik morgen nog de bolle accu vervangen
Bij mij nog niet nodig, maar je weet maar nooit.
Ga ik zeker doen. Zolang die alleen niet meer bol staat ben ik tevreden stiekemjanvanduschoten schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:28:
[...]
Laat ff weten hoe de nieuwe batterij het doet, ben wel benieuwd
Bij mij nog niet nodig, maar je weet maar nooit.
Nu is het een tijdbom
Laat ook maarTouchdomex schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:04:
[...]
Ga ik zeker doen. Zolang die alleen niet meer bol staat ben ik tevreden stiekem![]()
Nu is het een tijdbom
Alleen merk ik sinds een week dat hij super traag wordt. Ik heb niets bijzonders met het toestel gedaan, geen nieuwe apps erop gezet de laatste tijd, dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien alleen veel updates geinstalleerd in korte tijd (ben tijdje wifi-loos op vakantie geweest, dus Google Play installeerde in 2 dagen tijd ongeveer 20 updates van apps.
Iemand een verklaring? En wat zou kunnen helpen? Ik draai nog stock 4.4.2
Ik zou ofwel een reset doen, ofwel reset + firmware upgrade want 4.4.2 begint oud te worden. Je ontbreekt een hoop security fixes.greatgonzo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:48:
Maak al 1,5 jaar gebruik van de G2, met tevredenheid.
Alleen merk ik sinds een week dat hij super traag wordt. Ik heb niets bijzonders met het toestel gedaan, geen nieuwe apps erop gezet de laatste tijd, dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien alleen veel updates geinstalleerd in korte tijd (ben tijdje wifi-loos op vakantie geweest, dus Google Play installeerde in 2 dagen tijd ongeveer 20 updates van apps.
Iemand een verklaring? En wat zou kunnen helpen? Ik draai nog stock 4.4.2
Hoedanook, een reset helpt altijd wel. Sommige apps kunnen log worden wanneer hun cache groot wordt.
Nu heb ik één vraagje, een tijdje geleden had ik ineens de resterende oplaadtijd in beeld, als ik de oplader aansloot. Dit leek me eerder nieuwe functionaliteit van één of andere app te zijn, want ik had dit tot voor kort nooit. Zit dus niet standaard in de LG/Android software.
Nu ik dus alles opnieuw moet instellen, mis ik dit wel. Is dit bij android 5.0 wel standaard, of moet ik hiervoor een app installeren?
Wil misschien terug van CM 12.1 naar stock.
Dacht dat 5.1.1 zou uitkomen, of zelfs 6. Wacht wel ff tot die er is, vond de 5.0.2 erg laggy.
[ Voor 27% gewijzigd door Harmen op 30-05-2016 11:49 ]
Whatever.
yup.. 5.02Harmen schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:44:
@greatgonzo, welke versie van android is de laatste voor dit toestel? Nog steeds 5.0.2?
Voor 5.1.1 en 6.0(.1) kan je lang wachten. Die gaat niet komen voor de G2.Harmen schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:44:
@greatgonzo, welke versie van android is de laatste voor dit toestel? Nog steeds 5.0.2?
Dacht dat 5.1.1 zou uitkomen, of zelfs 6. Wacht wel ff tot die er is, vond de 5.0.2 erg laggy.
Ik dacht eerst dat het wel meeviel, maar hij deed er vandaag wel erg langzaam over
Mijn G2 laadt af en toe langzaam op, maar dan heeft dat steeds te maken met een kabel die niet goed steekt of stomweg stuk is. (katten ...) Op dit moment gebruik ik een nieuwe kabel en hij laadt weer snel op als altijd. Laatste officiele versie.greatgonzo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:34:
Iemand ergens een oplossing gevonden voor langzaam opladen na de lollipop update?
Ik dacht eerst dat het wel meeviel, maar hij deed er vandaag wel erg langzaam over
Iemand enig idee wat het probleem is en nog belangrijker hoe dit probleem op te lossen is?
Nee, zit geen hoesje / screenprotector op de telefoon. Is er een mogelijkheid om deze sensor uit te zetten? Want in principe zou deze met alleen de knop op de achterkant ook moeten kunnen werken? (scherm aan/uitzetten).PaT schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:39:
Klinkt eerlijk gezegd als een proximity sensor die niet helemaal meer oke is. Je hebt niet toevallig een hoesje of screenprotector recent aangebracht die net voor die sensor zit?
Pro tip: Maak snel een backup voordat het scherm helemaal niet meer aan gaat.Gynnad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:35:
Ik heb momenteel een probleem met mijn LG G2, het scherm geeft maar af en toe licht, maar de knoppen blijven wel werken, met andere woorden het scherm blijft op zwart. Wanneer het scherm 'licht' geeft, en ik dus de mogelijkheid heb om iets te zien op het scherm, is dit meestal maar voor maximaal 0.5 tot 10 seconden.De telefoon is niet gevallen en er zitten ook geen scheuren in het scherm.
Iemand enig idee wat het probleem is en nog belangrijker hoe dit probleem op te lossen is?
Welke ROM staat erop?Gynnad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:35:
Ik heb momenteel een probleem met mijn LG G2, het scherm geeft maar af en toe licht, maar de knoppen blijven wel werken, met andere woorden het scherm blijft op zwart. Wanneer het scherm 'licht' geeft, en ik dus de mogelijkheid heb om iets te zien op het scherm, is dit meestal maar voor maximaal 0.5 tot 10 seconden.De telefoon is niet gevallen en er zitten ook geen scheuren in het scherm.
Heb hem gisteren direct aan de PC gehangen en alles eraf gehaald wat ik eraf wou halen.Pastapipo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:21:
[...]
Pro tip: Maak snel een backup voordat het scherm helemaal niet meer aan gaat.
Het is allemaal standaard wat erop staat. Kan momenteel mijn contract alweer verlengen, dus zou eventueel een nieuwe telefoon kunnen doen. Maar had eigenlijk gedacht om SIM only te doen, aangezien het toestel goed bevalt (of beviel eigenlijk).
[ Voor 27% gewijzigd door Gynnad op 27-07-2016 13:00 ]
bellen: 3845#*802#
Ik denk dat hij daar wel ergens tussen staat. Ik kan het niet checken, heb Blisspop 6.4 erop staan ;-) Dus LG menu is niet aanwezig dan.
[ Voor 5% gewijzigd door olivierrr op 27-07-2016 20:18 ]
Ik heb daar ook wel last van, voornamelijk met foto's met zon. Krijg je beetje een waas erover. Ik maak altijd goed mn schermpje van mn camera schoon. Dan gaat het nog wel. Ik denk dat ik zelfs een ander achterkantje erop moet doen, dat het dan beter is. Maar geef eens wat voorbeelden?olivierrr schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:17:
Mijn LG G2 heb ik nu 2,5 jaar en ik ben er nog steeds super fan van. Alleen ik begin mij echt meer en meer te storen aan mijn camera. Ik vind de foto's gewoon echt flets wanneer de lichtomstandigheden wat moeilijker worden en ook HDR presteert dan niet zo goed vind ik (steeds zo een waas over het scherm). Nu heb ik al een tijdje XCAM geflasht maar toch vind ik het nog steeds niet top. Eigenlijk heeft de LG G2 echt wel een goede sensor als je hem met andere smartphones vergelijkt dus upgraden lijkt me niet echt nodig maar over een maand vetrek ik voor een jaar naar het buitenland en mijn camera gaat wss overuren draaien. Iemand enig idee waaraan de wazige gloed en fletse foto's kunnen liggen (slechte processing)? Mss eens een andere cameramodule kopen of een andere app gebruiken?
Mijne kan nog best mooie foto's maken, mits genoeg licht enzo ;-)

Kijk naar bloem rechts, daar zie je dat het wat 'flets' is...
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic