Ja dat lukt nog wel. Heb er alleen nog geen scrap metal voor over atm. Eerst eens wat iron gaan vinden in mijn mine zodat ik 's nachts ook wat kan doen.
O goodie! Ik wil ook weer spelen! Kijken of ik even tijd kan maken vanavond
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Er is nog ruimte in ons dorp, kom eens gezellig langs.bakbakbak schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:58:
O goodie! Ik wil ook weer spelen! Kijken of ik even tijd kan maken vanavond
Prima.
Ja huizen zat en genoeg te vinden
.
En die plunderaars JoSchaap en Foof zitten ver weg
Totdat we weer een Metrostelsel bouwen-MD- schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:26:
Ja huizen zat en genoeg te vinden.
Prima.
zie eerst de onderdelen voor een auger maar te vinden. wij moeten alleen de boor nog 
Even een reminder dat ik vanavond om en nabij 18:30 m'n modem ga omruilen in de upc winkel, de server zal dan ongeveer een uurtje onbereikbaar zijn (lastig verbinden zonder modem)
TL;DR zie dikgedrukt
[ Voor 60% gewijzigd door JoSchaap op 09-04-2015 16:05 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ik kom er aan! (Vanavond)
Ow men, endgame nu al in zicht? Niks aan mij geven hoor! Ik wil het allemaal zelf vinden :-P
Ow men, endgame nu al in zicht? Niks aan mij geven hoor! Ik wil het allemaal zelf vinden :-P
Haha ja zo ver zijn wij nog lang niet volgens mij. Maarrrrr...met een pickaxe en een shitload aan TNT kom je er ook, dat hebben we de vorige keer gezien.JoSchaap schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:34:
zie eerst de onderdelen voor een auger maar te vinden. wij moeten alleen de boor nog
Prima.
Net een beaker gevonden dus we kunnen al fuel gaan maken.
Maar eerst nog even de mine uitbreiden. Want we hebben gebrek aan iron.
Maar eerst nog even de mine uitbreiden. Want we hebben gebrek aan iron.
het bokkende modem is vervangen door een nieuwe en de verbinding is er weer

De server heeft hiervoor wel een nieuw IP uiteraard dus even opnieuw opzoeken ingame of op hostname connecten

De server heeft hiervoor wel een nieuw IP uiteraard dus even opnieuw opzoeken ingame of op hostname connecten
[ Voor 70% gewijzigd door JoSchaap op 10-04-2015 12:01 ]
Gisteren ook weer mijn eerste stapjes gezet. 1 keer doodgegaan onder verdachte omstandigheden, weinig health, maar geen zombie of debuf in de buurt.. naja gelukkig al een slaapzak gemaakt :-) Ik zit wel in de plains nu, vlakbij JoSchaap en Foof, was dichterbij mijn spawnpunt en de nacht kwam er aan. Met veel moeite en na verschillende huizen en forge ahead boek gevonden. Eerste iron pick axe ondertussen een feit! Al degrade hij heeeel snel. Nog even wat levelen dus. Dit keer ga ik een zeer efficiente basis bouwen, beetje klaar met de extreem grote bouwsels, liever een compacte eyecatcher.
Ik heb zojuist een paar uur verlof aangevraagd. Uiteraard om met een pilske het balkon in gebruik te nemen maar zal ook even inloggen als ik thuis ben.JoSchaap schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:07:
Server bijgewerkt, kan iemand even controleren of alles werkt?
[afbeelding]
Prima.
Ik vind persoonlijk de nieuwe update best pittig! Maakt het wel leuker omdat ik op de andere versie aardig was uitgekeken. Vind trouwens wel dat je echt als een schildpad loopt nou.. Voelt zo sloom.
Hadden ze van mij niet hoeven aan te passen.
De mechanics wat betreft craften, betere kwaliteit items etc moet ik nog een beetje door krijgen.
Ik heb momenteel een server gehuurd bij Nitrado alleen snap ik niet helemaal precies hoe je nou nieuwe werelden laat afspelen.. Is er iemand die mij het kort zou willen uitleggen? Ik speelde eerste in Navezgane, zo stond dat ook in de settings, die heb ik toen veranderd naar Random Gen. Moet ik dan nog ergens een map verwijderen zodat hij een nieuwe gaat genereren?
Of hoef je alleen de config aan te passen.. Want dan is mijn volgende vraag, hoe krijg ik dan een nieuwe random gen wereld als deze mij niet bevalt..
De mechanics wat betreft craften, betere kwaliteit items etc moet ik nog een beetje door krijgen.
Ik heb momenteel een server gehuurd bij Nitrado alleen snap ik niet helemaal precies hoe je nou nieuwe werelden laat afspelen.. Is er iemand die mij het kort zou willen uitleggen? Ik speelde eerste in Navezgane, zo stond dat ook in de settings, die heb ik toen veranderd naar Random Gen. Moet ik dan nog ergens een map verwijderen zodat hij een nieuwe gaat genereren?
Of hoef je alleen de config aan te passen.. Want dan is mijn volgende vraag, hoe krijg ik dan een nieuwe random gen wereld als deze mij niet bevalt..
De server komt bij mij niet meer in de lijst te staan als ik op BuG zoek, is hij alweer online?JoSchaap schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:07:
Server bijgewerkt, kan iemand even controleren of alles werkt?
[afbeelding]
Trouwens zal ik even vertellen over mijn eerste ervaringen op de BuG server.
Gisteren heb ik voor het eerst op de BuG server gezeten, daarvoor een paar keer op andere publieke servers maar daar werd je vaak gelijk neergehakt/geschoten door players voordat je iets kon bouwen.Gisteren is het wel gelukt op de BuG server om een klein rood houten huisje te bouwen en daar is het PVE dus geen player gevaar, ik ben alleen ergens mijn claim block verloren, dus die heb ik niet kunnen gebruiken. ik weet niet of het huisje er nog zal staan vandaag? Ben namelijk wel een stuk of 10+ keer dood gegaan door zombies, Hierdoor ben ik er wel achter gekomen dat je het beste naar een stadje kunt gaan om een wapen bij elkaar te zoeken. Vanmiddag ben ik vrij en ga nog even kijken of het lukt om iets te bouwen. Uiteindelijk lijkt het me cool om een soort bunker complex(Fallout 3 shelter) te gaan bouwen.
Bij mij was het UPC Cisco modem ook een tijdje heel erg instabiel, wat uiteindelijk de problemen heeft opgelost was het vervangen van onze {wireless} router (terwijl we gewoon wired aangesloten waren)
Ohja van een blauwe netgear naar een Sitecom gegaan!
[ Voor 64% gewijzigd door Bas1978 op 10-04-2015 17:04 ]
UPC ligt er thuis weer uit... het nieuwe modem bood dus geen oplossing..
Ik zit tot 18:00 op de zaak maar allicht dat m'n vrouw eerder thuis is en het modem een schop kan verkopen.
Je kunt met /gimme in de chat een keystone aanvragen (max 1 per dag) die dropt dan naast je op de grond
*edit* server up. zal vannavond even de COAX kabels en splitter vervangen voor nieuwe.
Ik zit tot 18:00 op de zaak maar allicht dat m'n vrouw eerder thuis is en het modem een schop kan verkopen.
Je kunt met /gimme in de chat een keystone aanvragen (max 1 per dag) die dropt dan naast je op de grond
*edit* server up. zal vannavond even de COAX kabels en splitter vervangen voor nieuwe.
[ Voor 80% gewijzigd door JoSchaap op 10-04-2015 16:23 ]
Zo.
Ik ga ook maar weer eens.
Is er al ergens een basis?
Ik ga ook maar weer eens.
Is er al ergens een basis?
Het oude wachtwoord pakt die niet meer
Ligt het aan mij dat ik de serversettings vanuit de ingame browser niet kan zien? Al die velden blijven blanco 
Volgens mij staat de daylength wel erg ruim, of niet? Schat zo'n 120min?
Nevermind, vandaag werkt het wel gewoon. Staat op 80mins zie ik. Dubbele van de standaard value.
Gevaar is weer zoals vorige keer, dat de server te makkelijk wordt, Joschaap.
Volgens mij staat de daylength wel erg ruim, of niet? Schat zo'n 120min?
Nevermind, vandaag werkt het wel gewoon. Staat op 80mins zie ik. Dubbele van de standaard value.
Gevaar is weer zoals vorige keer, dat de server te makkelijk wordt, Joschaap.
[ Voor 17% gewijzigd door K-Wulf op 11-04-2015 13:20 ]
De server settings zij nog altijd hetzelfde als de a10 server.
Ik ben lv23, heb full blauw scrap armor en een roze sniper.. en moet nog vaak terug rennen vooor mn gear.. hordes in de stad zijn best pittig.
en zombies staan nog op hard. Als mensen straks met gemak hordes overleven kan ik de feral timr wel omgooien naar dag ipv nacht
Ik ben lv23, heb full blauw scrap armor en een roze sniper.. en moet nog vaak terug rennen vooor mn gear.. hordes in de stad zijn best pittig.
en zombies staan nog op hard. Als mensen straks met gemak hordes overleven kan ik de feral timr wel omgooien naar dag ipv nacht
Die kleuren die jij noemt, zijn dat rangen qua kwaliteit? Of is dat echt visueel, want kun je je kleren etc kleurtjes geven?
Kun je er toch nog een beetje modebewust bij lopen tijdens de apocolyps.
Trouwens, die live map ziet er leuk uit! Hoe heet die? Zou hem er ook wel in willen gooien.
Kan dat gewoon als je een vanilla server draait?
Trouwens, die live map ziet er leuk uit! Hoe heet die? Zou hem er ook wel in willen gooien.
Kan dat gewoon als je een vanilla server draait?
Had ik gisteren ook hoor. En nog wat rare bugs ingame. Dode zombies die toch op me af bleven komen, maar dan als corpse schuivend over de grondK-Wulf schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:04:
Ligt het aan mij dat ik de serversettings vanuit de ingame browser niet kan zien? Al die velden blijven blanco
Links boven is de map wel een beetje bugged (1950N 2266W). Halve huisjes enzo! =)
Zie: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=422684777
Zie: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=422684777
[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]
Dorpje waar wij zitten ook. Vlak erboven zie je de weg verspringen. Daar staat een huis half in een muur van grond 
Meet cave from bedrock:

Wat zal er nou gebeuren als ik bij het water uitkom? Verzuipen in de tunnel?
Meet cave from bedrock:

Wat zal er nou gebeuren als ik bij het water uitkom? Verzuipen in de tunnel?
[ Voor 40% gewijzigd door -MD- op 11-04-2015 17:41 ]
Heeft het in de nieuwe update nog steeds zin om ondergronds te wonen? Ik zie dat het veel moeilijker is geworden, er een paar vervelende bugs in zijn geslopen.
Zo kun je nu je benen breken als je een ladder opklimt?
Zucht, gaat weer lekker.
Flink ijzer aan het mijnen geweest, breek daarbij ook nog ff mn been.... oke....
Naja klaar. /home dan maar.
Glitch de vloer in, hop eruit en val dood neer.
Dag welness.
respawn -> /home -> nog ff wachten
Oke, offline dan maar
Aan de andere kant heb ik nu wel 150 iron ore.
Oh MiDe, die basis ondergronds is van mij, ben ik mee bezig
Flink ijzer aan het mijnen geweest, breek daarbij ook nog ff mn been.... oke....
Naja klaar. /home dan maar.
Glitch de vloer in, hop eruit en val dood neer.
Dag welness.
respawn -> /home -> nog ff wachten
Oke, offline dan maar
Aan de andere kant heb ik nu wel 150 iron ore.
[ Voor 17% gewijzigd door tha_crazy op 13-04-2015 01:14 ]
Met een ladder heb ik het nog niet gehad maar had laatst een situatie dat ik ergens bukkend doorheen kroop, per ongeluk op stond terwijl de ruimte er niet was en blammo, gebroken been.Bjorn89 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:59:
Heeft het in de nieuwe update nog steeds zin om ondergronds te wonen? Ik zie dat het veel moeilijker is geworden, er een paar vervelende bugs in zijn geslopen.
Er zitten dus inderdaad rare dingetjes in.
Even iets anders: was laatst met de chainsaw bezig om een paar boompjes te vellen. Toen ik klaar was draaide ik mij om en dacht verderop een zombie te zien bij de versgeplante groente van MD en ik. Zal vast op de herrie zijn afgekomen, dacht ik nog.
Ik pakte mijn trouwe crossbow en een boom headshot later had ik een kill er bij. Enige probleem was, deze zombie slaakte een harde gil toen ik m doodde. Ik kijk in de chatbox en wat blijkt? Heb ik Scoro om zeep geholpen.
Sorry Scoro.
Prima.
Er zitten best veel glitches in de game op het moment. Zombies die ineens opduiken of gewoon verdwijnen terwijl je er bijna naast staat. Grotten onder/in huizen en midden in een weg. Zo'n zombie meute van alleen maar honden. Niet leuk als je geen fatsoenlijk wapen hebt.
Het is een stukje moeilijker geworden maar ook beter/leuker.
Het is een stukje moeilijker geworden maar ook beter/leuker.
Met update 11 zijn die roaming dogs geïntroduceerd.
Changed roaming hordes now are small on day 1 and get bigger and nastier up until day 7 then the cycle restarts. On day 6 there are roaming dogs, to help cue the player that the next day will have the feral hordes coming. Day 7 roaming hordes are now full nasty ones containing cops, dogs and hornets, like the wasteland spawns use. Day 8 should restart the cycle, with roaming hordes being very small and easy
Changed roaming hordes now are small on day 1 and get bigger and nastier up until day 7 then the cycle restarts. On day 6 there are roaming dogs, to help cue the player that the next day will have the feral hordes coming. Day 7 roaming hordes are now full nasty ones containing cops, dogs and hornets, like the wasteland spawns use. Day 8 should restart the cycle, with roaming hordes being very small and easy
O? Ik zal vanmiddag eens glurentha_crazy schreef op maandag 13 april 2015 @ 01:14:
[ Voor 18% gewijzigd door -MD- op 13-04-2015 11:50 ]
de online map komt van 'alloc's server fixes' alloc is een mod op het 7days forum.
de /home functie komt van FrontrunnerTek's server manager. deze is nog niet geudate sinds A10 ik ben ook al eens door de grond gezakt, snel reloggen kan je redden (dan sta je weer op terrein-niveau)
dat tiles soms niet goed aansluiten komt door de game zelf de tile wordt gegenereerd op basis van de tile waarop je komt aanlopen. als je op de online map kijkt zie je dat iemand die tile heeft ontdekt door van bovenaf aan te lopen
de /home functie komt van FrontrunnerTek's server manager. deze is nog niet geudate sinds A10 ik ben ook al eens door de grond gezakt, snel reloggen kan je redden (dan sta je weer op terrein-niveau)
dat tiles soms niet goed aansluiten komt door de game zelf de tile wordt gegenereerd op basis van de tile waarop je komt aanlopen. als je op de online map kijkt zie je dat iemand die tile heeft ontdekt door van bovenaf aan te lopen
Ik had het gelezen op het officiele forum. Kan niet zeggen dat ik blij ben met deze wijziging. Die groepen met honden zijn veel gevaarlijker dan de dag 7 hordes. Wel een reden om sneller een pistool of shotgun te gebruiken.-MD- schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:49:
Met update 11 zijn die roaming dogs geïntroduceerd.
en altijd gevonden wapens in je outputhok van je crafting menu zetten om naar de losse delen te kijken. ik heb aleens een oranje pistol weggegooid waar achteraf een blauw onderdeel in bleek te zitten 
zo heb ik nu nagenoeg al mn wapens inmiddels volledig roze/paars
(flawless)
als je wapendelen met een mod gaat craften (moet je wel mold schematics vinden) moet je opletten dat je deze uit je forge haalt voor de volgende klaar is.
anders neemt ie de stats over van zn voorganger. en je wilt natuurlijk dat de RNG in jouw favor een mooi blauw of roze/paars item geeft
zo heb ik nu nagenoeg al mn wapens inmiddels volledig roze/paars
als je wapendelen met een mod gaat craften (moet je wel mold schematics vinden) moet je opletten dat je deze uit je forge haalt voor de volgende klaar is.
anders neemt ie de stats over van zn voorganger. en je wilt natuurlijk dat de RNG in jouw favor een mooi blauw of roze/paars item geeft
Al moet ik zeggen dat ik het spel nog steeds niet moeilijk vind, is dat een heel ander verhaal met de honden. Mijns inziens zijn deze vijanden echt slecht ontworpen. Bij elk ander spel is een sterke vijand langzaam en een minder sterkere juist snel. Dit om te voorkomen dat een vijand OP wordt door het beste van beide werelden te hebben. Helaas zijn de honden in 7days retesnel en sterk. 2 of 3 honden is pretty much een doodsvonnis.Ryack schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:36:
[...]
Ik had het gelezen op het officiele forum. Kan niet zeggen dat ik blij ben met deze wijziging. Die groepen met honden zijn veel gevaarlijker dan de dag 7 hordes. Wel een reden om sneller een pistool of shotgun te gebruiken.
Gelukkig ben ik een dergelijke horde nog niet tegen gekomen.
Prima.
Alleen van de basiswapens zijn molds beschikbaar toch? Ik had volgens mij gelezen dat voor snipers en SMGs enzo de mold mogelijkheid is weggenomen. Je kan alleen nog maar (dis)assembelen als je de schematics hebt geleerd.JoSchaap schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:11:
en altijd gevonden wapens in je outputhok van je crafting menu zetten om naar de losse delen te kijken. ik heb aleens een oranje pistol weggegooid waar achteraf een blauw onderdeel in bleek te zitten
zo heb ik nu nagenoeg al mn wapens inmiddels volledig roze/paars(flawless)
Prima.
Btw JoSchaap, de server draait bij jou thuis toch?
Ik weet niet hoeveel resources die gebruikt, maar ik heb eventueel nog wel eens server in het datacenter hangen die niks staat te doen.
Misschien dat die latency dan ook wat lager word
Weet niet of je er wat voor voelt?
Ik weet niet hoeveel resources die gebruikt, maar ik heb eventueel nog wel eens server in het datacenter hangen die niks staat te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door tha_crazy op 13-04-2015 14:36 ]
Vroeg ik me gisteren al af waarom iedereen er last van had en ik niet, nu net drie keer achter elkaar binnen een paar minuten. Lekker, op de 7th day buiten staan en niet eens je huis in kunnen omdat je niet dat ene blokje omhoog kunt springen naar de deur en nauwelijks health over. Dus moest ik wachten totdat /home weer beschikbaar was.tikkietrugjaap schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:42:
[...]
Met een ladder heb ik het nog niet gehad maar had laatst een situatie dat ik ergens bukkend doorheen kroop, per ongeluk op stond terwijl de ruimte er niet was en blammo, gebroken been.
Er zitten dus inderdaad rare dingetjes in.
Ik heb gelezen dat sommigen als tijdelijke workaround de debuff timer naar 1 seconde hebben gezet voor een broken leg. Misschien overwegen JoSchaap?
Moet ie maar van mijn groente afblijvenEven iets anders: was laatst met de chainsaw bezig om een paar boompjes te vellen. Toen ik klaar was draaide ik mij om en dacht verderop een zombie te zien bij de versgeplante groente van MD en ik. Zal vast op de herrie zijn afgekomen, dacht ik nog.
Ik pakte mijn trouwe crossbow en een boom headshot later had ik een kill er bij. Enige probleem was, deze zombie slaakte een harde gil toen ik m doodde. Ik kijk in de chatbox en wat blijkt? Heb ik Scoro om zeep geholpen.
Sorry Scoro.
Hoe zit dat precies met die wapens nu? Veel verder dan een shotgun in elkaar zetten ben ik nog niet gekomen. Kun je losse onderdelen vervangen? Of alleen een onderdeel er uit halen? Kunnen we ook al een zaklamp aan een wapen plakken? Volgens mij had ik op de blog een plaatje gezien van een pistool met zaklamp.
De latere wapens kan je alleen in elkaar zetten als je de schematics geleerd hebt. Die vind je in supply drops. Een zaklamp op een wapen is niet echt nodig als je een miner hat hebt
.
Over dat lampje gesproken, volgens mij heeft mijn poppetje Parkinson want ook als ik stil sta gaat dat licht alle kanten op.
Over dat lampje gesproken, volgens mij heeft mijn poppetje Parkinson want ook als ik stil sta gaat dat licht alle kanten op.
Prima.
Dat is dus een van de redenen om van mijn miner hat af te gaan een een zaklicht op het wapen te gebruiken. Die vertraging van een seconde als je draait voor dat de lamp ook draait is zeer vervelend. Net alsof een hoofd niet met het lichaam draait.tikkietrugjaap schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:55:Over dat lampje gesproken, volgens mij heeft mijn poppetje Parkinson want ook als ik stil sta gaat dat licht alle kanten op.
ik heb ook nog een unix vps bij transip maar volgens mij performt ie prima. de ping is voor iedereen (zelfs mij via gigabit) hetzelfde (45 ofzo) en er is amper dataverkeer naar clients (heb 10Mbit up)tha_crazy schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:15:
CPU gebruik hangt met 5 man rond de 10% en geheugen rond de 1gb
server: inventaris: MediaPC/Steambox/Gameserver
tikkietrugjaap schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:42:
[...]
Heb ik Scoro om zeep geholpen.
Sorry Scoro.
och was gelijk van mijn gebroken been af.
Teamspeak server ervan maken zodat we kunnen communiceren met elkaar?tha_crazy schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:15:
Ah oke, nvm danJoSchaap schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:35:
[...]
ik heb ook nog een unix vps bij transip maar volgens mij performt ie prima. de ping is voor iedereen (zelfs mij via gigabit) hetzelfde (45 ofzo) en er is amper dataverkeer naar clients (heb 10Mbit up)
CPU gebruik hangt met 5 man rond de 10% en geheugen rond de 1gb
server: inventaris: MediaPC/Steambox/Gameserver
Ja merkte gister af en toe wel eens wat van lag, maar dat kan natuurlijk ook de performance van de game zijn in zijn huidige staat.
Zie bericht van JoSchaap, ik zit er bijna elke keer, in alle stilte.........Scoro schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:35:
[...]
Teamspeak server ervan maken zodat we kunnen communiceren met elkaar?
Die bakkie blijft ook online ook he....
Het is een bot.
En waar blijf jij dan?
Nog een leuk plaatje van zojuist:

Mogen jullie 1 keer raden waar mijn forges staan
Ook een manier om een schietbaan te creëren. Ze kwamen in hele rijen van over de berg aangelopen.
En waar blijf jij dan?

Ook een manier om een schietbaan te creëren. Ze kwamen in hele rijen van over de berg aangelopen.
[ Voor 10% gewijzigd door -MD- op 14-04-2015 13:40 ]
Onder de grond is het toch een stuk veiliger. Ga nu het huis slopen en bovengrond beginnen
.
Althans, daar was ik al mee bezig maar twee keer timed out.
Maar die goreblocks trekken die ook zombies aan? Zou wel mooi zijn, want ik ruim ze niet op
. Haalde net 700+ iron uit mijn forges en hij stond nog te bakken sinds gisteren en is voorlopig nog niet klaar. Dan kan ik straks misschien ook nog even aan mijn killcount werken
.
Althans, daar was ik al mee bezig maar twee keer timed out.
Maar die goreblocks trekken die ook zombies aan? Zou wel mooi zijn, want ik ruim ze niet op
Werken tot 5-MD- schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:40:
Het is een bot.
En waar blijf jij dan?
[afbeelding]
Maar houd je wel wat over voor mij, ik heb nog een hoop te levelen
Ga vanavond wel verder aan mn bunker, en dan daarna als level 1 bunker af is even het bovengebouw maken incl slotgracht.
Maar eerst even mn koffie herplanten
Nu weet ik waarom ik gisteren met twee forges en twee waterboilers geen enkele zombie te zien kreeg. Ze gaan allemaal naar jou toe.-MD- schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:40:
Het is een bot.
En waar blijf jij dan?
[afbeelding]
Als je nou melee zou gaan dan zou het helemaal hardcore zijn.
Haha. Nou mijn arrow bolts zijn bijna op dus ik zal wel moeten.
Nooit gedacht dat ik nog eens een tekort aan veren zou hebben.
en daarom, BlunderBuss!-MD- schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:42:
Haha. Nou mijn arrow bolts zijn bijna op dus ik zal wel moeten.
BAM
Doet dat ding het nou een beetje? Ik zweer nog bij mijn bolts trouwens. Boom headshot, Boom headshot. Ik ben inmiddels level 25
Prima.
En die knal je ook weer af
BLAM BLAM BLAM
Wel een 3 seconden reload tijd oid, maar was gister wel erg lachen.
Op de terugweg, alles wat ik zag, BLAM BLAM BLAM
Denk dat die op honden het beste werkt.tikkietrugjaap schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:59:
[...]
Doet dat ding het nou een beetje? Ik zweer nog bij mijn bolts trouwens. Boom headshot, Boom headshot. Ik ben inmiddels level 25
Hij werkt wel alleen op point blank range hoor
En hij werkt ook goed om mensen te laten schrikken
BLAM
Mm, klinkt goed. Laat Mide het maar niet horen though. Die fokker heeft mij laten schrikken tot een kunst verheven.tha_crazy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:37:
[...]
En die knal je ook weer af
BLAM BLAM BLAM
Wel een 3 seconden reload tijd oid, maar was gister wel erg lachen.
Op de terugweg, alles wat ik zag, BLAM BLAM BLAM
[...]
Denk dat die op honden het beste werkt.
Hij werkt wel alleen op point blank range hoor
En hij werkt ook goed om mensen te laten schrikken
BLAM
Prima.
Okay, ik ben offline gevlucht. Hoorde wat aan komen rennen dus ik was al alert. Zonder te overdrijven iets van 15 honden rennen er ook nog wat rond buiten de pit:

Dus ik snel op het huis gevlucht. Ik had al rondom veel afgegraven omdat het huis moest verdwijnen. Rondom begon eenzelfde groep die eerder vanaf de berg kwam, nu tussen de huizen door naar mij te lopen. Vervolgens begonnen ze verder te graven onder mijn huis en begon er links en rechts delen grond weg te zakken. Ik heb nog wat afgeslacht en ben nu offline gegaan. Zou toch al een ommetje gaan maken met vriendin dus even afkoelen, want spannend was het wel...

Dus ik snel op het huis gevlucht. Ik had al rondom veel afgegraven omdat het huis moest verdwijnen. Rondom begon eenzelfde groep die eerder vanaf de berg kwam, nu tussen de huizen door naar mij te lopen. Vervolgens begonnen ze verder te graven onder mijn huis en begon er links en rechts delen grond weg te zakken. Ik heb nog wat afgeslacht en ben nu offline gegaan. Zou toch al een ommetje gaan maken met vriendin dus even afkoelen, want spannend was het wel...

Wie denk je dat het als eerste hoordetikkietrugjaap schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:40:
[...]
Mm, klinkt goed. Laat Mide het maar niet horen though. Die fokker heeft mij laten schrikken tot een kunst verheven.
Gaat lekker Mide en bedankt Crazy. Ga m'n bolts maar eens slijpen denk ik. Voel een player kill aankomen
Prima.
Hmm krijg toch ook wel weer zin an als ik jullie zo meekaar zie xbow'en. Spel wel stuk voorruit gegaan dus?
Blub
Er is inderdaad een aardige verbeterslag gemaakt weer. Een boel exploits zijn eruit en ook het nieuwe wapen en levelsysteem is een stap voorwaarts. Ook de zombies zijn weer in grote getalen aanwezig, dat was wel eens anders...
Alleen is de server volgens mij momenteel offline? Modem troubles?
Alleen is de server volgens mij momenteel offline? Modem troubles?
UPC Ziggo is sinds de grote stroomstoring laatst een stuk minder betrouwbaar geworden. ik ga ervanuit dat de verbinding wel weer terug komt zo 
de wijkkast zal wel aan het bokken zijn ofzo..
Indien de boel niet vanzelf terug online komt ben ik om 18:15 ongeveer thuis
de wijkkast zal wel aan het bokken zijn ofzo..
Indien de boel niet vanzelf terug online komt ben ik om 18:15 ongeveer thuis
[ Voor 32% gewijzigd door JoSchaap op 15-04-2015 14:25 ]
Ach, steam werkt hier ook niet dus kan sowieso niet spelen....
Dank voor je antwoord JoSchaap, dan gaan we ons op een andere manier vermaken. Andere vraag, mocht je nog custom recipes installeren, zou je dan ook glassbusiness willen toevoegen? Dat zijn gewoon platte ramen die niet alleen maar in het midden kunnen zoals windows dat nu wel alleen kunnen. Indien niet, danne niet natuurlijk
server is nooit down geweest maar mn vrouw heeft even het modem herstart. het lijkt erop dat UPC Ziggo iets doet met mn modem elke 12 uur (net na 1en) ...
Als dit zo doorgaat zet ik wel een tijdschakelklok op het modem dat elke 12 uur om 13:45 het modem uit en aan zet
Als dit zo doorgaat zet ik wel een tijdschakelklok op het modem dat elke 12 uur om 13:45 het modem uit en aan zet
Rare situatie. Ik snap dat je als consument geen 99,9999% uptime kan verwachten maar jezus he.JoSchaap schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:40:
server is nooit down geweest maar mn vrouw heeft even het modem herstart. het lijkt erop dat UPC Ziggo iets doet met mn modem elke 12 uur (net na 1en) ...
Prima.
Toch maar even: petje af voor je server en je dienstverlening naar onsJoSchaap schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:40:
Dan verplaats je toch gewoon de server herstart/backup procedura van 4uur elke dag naar 1 uur? 
En dank voor de service, inderdaad.
En dank voor de service, inderdaad.
ik zou voor 1400 uur kiezen en gelijk een modem reset via zo'n stroom schakelaar lijkt me zeker een goede optie
Het lijkt mij handiger voor JoSchaap als hij gewoon stabiel internet krijgt van zijn provider. De prijs van 200Mbit liegt er niet om en dit soort gelul moeten ze gewoon fixen.
Prima.
Gister de 1e hand gelegd aan de wachttoren boven de bunker.
De spikes werken erg goed, al 3 hordes overleefd en 1 dog pack
Helaas weer gebugged met de home teleport waardoor ik nu mijn verdomd goeie pickaxe kwijt ben
Gelukkig al wel level 20, dus het maken gaat al steeds beter.
Tevens duurt het smelten van 250+ iron wel erg lang, zelfs met 3 forges
De spikes werken erg goed, al 3 hordes overleefd en 1 dog pack

Helaas weer gebugged met de home teleport waardoor ik nu mijn verdomd goeie pickaxe kwijt ben
Gelukkig al wel level 20, dus het maken gaat al steeds beter.
Tevens duurt het smelten van 250+ iron wel erg lang, zelfs met 3 forges
Yep, gister gedaan, en mee dat ik home teleport wordt ik uit mn bunker gebeukt en zo op de spikesJoSchaap schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:36:
als tijdelijke fix voor home teleport, kun je /delhome gevolgd door /sethome toen terwijl je op een woodframe staat, misschien zelfs 2![]()
(uiteraard de woodframes wel weghalen na /sethome)
Tevens viel me op dat je geen deuren kan plaatsen in reinforced concrete
[ Voor 8% gewijzigd door tha_crazy op 16-04-2015 09:59 ]
Ja ik plaats mn home denk ik wel ff buiten mn bunker, misschien dat dat wat veiliger is.JoSchaap schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:21:
ik denk dat het gewoon niet lekker werkt met de nieuwe rendermethode van de unity5 engine. de omgeving renderd niet snel genoeg waardoor dit soort dingen gebeuren
tot FrontunnerTek met een update komt is het gebruik op eigen risico
Vanavond wel ff lekker de wachttoren afmaken

Als je het buiten plaatst moet je nog steeds zorgen dat je iets hoger staat. Ik heb mijn home op de tweede verdieping gezet. Soms val ik door de vloer maar dan sta ik beneden in de winkel. Is altijd nog beter dan door de wereld vallen.
Probleem dat ik gisteren had was dat home het niet deed, terwijl ik het die dag nog niet had gebruikt. Paar uur later werkte het wel, dus zal toch wel een timer dingetje zijn geweest.
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een goede locatie om een basis te bouwen. Zit op het moment te ver van alles af. Zit er aan te denken om een biome of 2/3 naar he noorden te gaan.
Probleem dat ik gisteren had was dat home het niet deed, terwijl ik het die dag nog niet had gebruikt. Paar uur later werkte het wel, dus zal toch wel een timer dingetje zijn geweest.
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een goede locatie om een basis te bouwen. Zit op het moment te ver van alles af. Zit er aan te denken om een biome of 2/3 naar he noorden te gaan.
Je kan ook bij ons komen zitten, er is nog ruimte zat!Ryack schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:48:
Als je het buiten plaatst moet je nog steeds zorgen dat je iets hoger staat. Ik heb mijn home op de tweede verdieping gezet. Soms val ik door de vloer maar dan sta ik beneden in de winkel. Is altijd nog beter dan door de wereld vallen.
Maar moest gister even opnieuw sethome doen en toen werkte home weer
Denk dat het leuker is om met een paar bij elkaar te zitten. Kom vanavond wel even kijken of er nog een plekje voor mijn mega fortres deathstar of doom is.tha_crazy schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:02:
[...]
Je kan ook bij ons komen zitten, er is nog ruimte zat!
Maar moest gister even opnieuw sethome doen en toen werkte home weer
Nou, Mide en ik hebben alvast ruimte gemaakt door een vervallen huis te slopen. Wellicht doen we dat dit weekend nog wel een paar keer. We moeten toch onze tnt verder testen
Prima.
Ik merkte het ja, ik log in en opeens een paar buurthuizen weg.
Gelieve wel de kastjes laten staan. Want dat loot best lekker.
Vaak genoeg bier en kogels gevonden.
Oh? Respawned die loot dan? Ik dacht dat dit standaard niet gebeurde als er spelers in de buurt woonde.Scoro schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:34:
Ik merkte het ja, ik log in en opeens een paar buurthuizen weg.
Of is dit enkel als ze online zijn? Of éen of andere instelling van de server?
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
En update 11.3 is ook uit, met als highlight enkele belangrijke fixes irritante bugs gefixed:
Full Release notes: http://7daystodie.com/alpha-11-3-patch-is-out/Fixed Zombies passing through closed doors
Fixed Wood spikes go invisible and no longer damage
Fixed flashlight control breaking after re-connecting to a dedi server
Fixed Zombies turn circles on porch wood poles (like undead strippers)
Fixed scrap metal piles in wasteland can be scrapped and smelted again
[ Voor 3% gewijzigd door K-Wulf op 17-04-2015 23:16 ]
Ik heb al gemerkt wat de update doet :D:JoSchaap schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:31:
ik zal eens kijken wat de update met de serveraanpassingen doet
ok server is geupdate maar de serverfix van alloc is nog niet uit voor 11.3 tot die tijd even geen livemap meer

Is er iets niet goed gegaan met een tile ofzo? Het lijkt overigens wel heel lokaal want het is maar de helft van onze base en die is ook weer niet ZO groot
Anyhoo, kan hier iets aan gedaan worden?
Prima.
Op de officiele forums zijn er ook een aantal die hier last van hebben, dus je bent niet de enige.
Ik heb gelukkig nergens last van.
Overigens zijn de server messages ook gebugged. Hij laat alleen het eerste woord zien.
Overigens zijn de server messages ook gebugged. Hij laat alleen het eerste woord zien.
[ Voor 25% gewijzigd door K-Wulf op 18-04-2015 12:28 ]
Ik denk dat het fout is gegaan met hun oplossing voor de bugged spikes die onzichtbaar werden. Het loopt namelijk van het midden van onze basis precies tot waar die spikes lagen.K-Wulf schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:25:
Op de officiele forums zijn er ook een aantal die hier last van hebben, dus je bent niet de enige.
Prima.
7days begint een beetje op arma te lijken met die gamebreaking updates 
ben pas vanavond weer thuis. Zal dan even proberen die tile uit een backup terug te zetten. Kan niet garanderen dat dat iets oplost. Houd belangrijke di gen even bij je (inventory niet toolbelt)
ben pas vanavond weer thuis. Zal dan even proberen die tile uit een backup terug te zetten. Kan niet garanderen dat dat iets oplost. Houd belangrijke di gen even bij je (inventory niet toolbelt)
[ Voor 16% gewijzigd door JoSchaap op 18-04-2015 13:01 ]
Ik heb even gelezen op hun forum en volgens mij helpt dat niet.JoSchaap schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:59:
7days begint een beetje op arma te lijken met die gamebreaking updates
Mide en ik graven wel weer een nieuwe put. Met de flawless shovel is dat zo te doen. Ook hebben we genoeg spullen op voorraad.
Ik vind de bugs wel vervelender worden. Maar tis nog een alpha zullen we onthouden
Prima.
In principe is het ook verstandig bij elke release een nieuwe Random map te genereren als je op een random map speelt.
En bij dit soort incremental updates hoef je natuurlijk ook niet te upgraden als je niet wil. Heb je dit soort problemen ook niet.
En bij dit soort incremental updates hoef je natuurlijk ook niet te upgraden als je niet wil. Heb je dit soort problemen ook niet.
Als we voor elke update een nieuwe map maken dan schiet t helemaal niet op denk ik. Ik ga niet elke x opnieuw beginnen.K-Wulf schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:09:
In principe is het ook verstandig bij elke release een nieuwe Random map te genereren als je op een random map speelt.
Prima.