Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Edit: sterker nog, de lijst met servers is maar heeel kort als je de oude versie draait.
[ Voor 29% gewijzigd door ResuCigam op 30-12-2014 16:00 ]
We do what we must because we can.
En hierbij ook meteen een reset uitvoeren behalve de tiles in de lijst onderaan deze post.
Ik ga er hierbij vanuit dat TFP (de developpers) inmiddels de compatibiliteit hebben opgelost.
Voor de zekerheid verzoek ik alle spelers wel het volgende te doen voor de update
- alle Items die belangrijk zijn in je INVENTORY zetten (auger/chainsaw/tungsten/iron enz)
- je hoofd-gear afzetten (helmet/hat/cap) en in je inventory bewaren
Ik kan niet garanderen dat locked crates goed werken na de update vandaar de waarschuwing
Map-Tiles die ik NIET zal resetten ivm bases erop:
Staat jouw base op een tile die hier niet genoemd is? DM Mij!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| -5,0 -4,0 -3,0 -2,0 -1,0 0,0 1,0 2,0 -9,-1 -5,-1 -4,-1 -3,-1 -2,-1 -1,-1 0,-1 -3,-2 -2,-2 -1,-2 0,-2 -2,-3 -1,-3 -2,-4 -13,-19 -14,-19 |
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Volgens mij kan -2,0 weg aangezien Ryack ergens anders zit en Stahl aangegeven heeft eerst in SP te willen spelen en dat zijn base weg mocht.JoSchaap schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:59:
Ik wil binnenkort de server gaan updaten. (tussen komende dins- en vrijdag daar ik dan toch in een vakantiehuisje zit)
En hierbij ook meteen een reset uitvoeren behalve de tiles in de lijst onderaan deze post.
Ik ga er hierbij vanuit dat TFP (de developpers) inmiddels de compatibiliteit hebben opgelost.
Voor de zekerheid verzoek ik alle spelers wel het volgende te doen voor de update
- alle Items die belangrijk zijn in je INVENTORY zetten (auger/chainsaw/tungsten/iron enz)
- je hoofd-gear afzetten (helmet/hat/cap) en in je inventory bewaren
Ik kan niet garanderen dat locked crates goed werken na de update vandaar de waarschuwing
Map-Tiles die ik NIET zal resetten ivm bases erop:
Staat jouw base op een tile die hier niet genoemd is? DM Mij!
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 -5,0 -4,0 -3,0 -2,0 -1,0 0,0 1,0 2,0 -5,-1 -4,-1 -3,-1 -2,-1 -1,-1 0,-1 -3,-2 -2,-2 -1,-2 0,-2 -2,-3 -1,-3 -2,-4 -13,-19 -14,-19
Also, ik ben een beetje confuus. Welke storage dingen kunnen we nu wel gebruiken? Als ik de fora mag geloven betreft het BUG alleen de NamedStorage (die grote kratten met een logo er op). Alle andere vormen van opslag lijken gewoon te werken.
Misschien moet ik alles maar in Gun Safes gaan plaatsen
Prima.
If it aint broke, fix it till it is!
Je kan een secure chest unsecure maken door er lang op te slaan met een axe e.d. Vervolgens kun je alle spul er uit halen.Powerblast schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:30:
Worden de secured cases na een tijd niet inloggen gereleased ofzo? Kwam net na een weekje niet gespeeld te hebben terug online op m'n reguliere server en m'n cases zijn geen secure cases meer maar gewone => al m'n spullen geripped. Dat haalt wel de fun er wat uit moet ik zeggen.
Dus waarschijnlijk ben je gewoon bestolen. Van secure chests die uit zichzelf unsecure worden heb ik nog nooit gehoord.
Zoals MD al zei ben je waarschijnlijk bestolen. Beste wat je kan doen is met niemand vrienden zijn en een landclaim gebruiken. Alles binnen het bereik van een landclaim kan veel moeilijker gesloopt worden, door andere spelers.Powerblast schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:30:
Worden de secured cases na een tijd niet inloggen gereleased ofzo? Kwam net na een weekje niet gespeeld te hebben terug online op m'n reguliere server en m'n cases zijn geen secure cases meer maar gewone => al m'n spullen geripped. Dat haalt wel de fun er wat uit moet ik zeggen.
Prima.
Was toch al redelijk 'end game' als je in je eentje een dorp maakt.
De volgende base zal ook aanzienlijk sneller omhoog komen want ik ken inmiddels de mechanics, laat maar komen dus. En als mensen liever hebben dat alles blijft zoals is (indien mogelijk) ook prima
Controleer de controleurs
Ik wacht eigenlijk met smart op veel meer bouwmaterialen en mogelijkheden. Ook zou ik graag de physics aangepast zien.
In minecraft kon je karretjes laten rijden, switches gebruiken en traps maken en meer van dat soort dingen. Dat zou ik graag in 7 days zien.
Prima.
Dat!In minecraft kon je karretjes laten rijden, switches gebruiken en traps maken en meer van dat soort dingen. Dat zou ik graag in 7 days zien.
Dan kunnen we treinen gaan bouwen
Controleer de controleurs
De lag in ons dorp begint ook erg irritant te worden. Geen idee of ik de enige ben die daar last van heeft? Over mijn muur lopen is een ramp, rennen kan al niet meer. Althans, ik merk geen verschil tussen rennen en lopen.
Hoe kan ik mijn fps zien ingame?
Ben wel klaar voor de update. Laat maar komen
Tnx...

[ Voor 14% gewijzigd door -MD- op 07-01-2015 15:11 ]
F8.-MD- schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:00:
Hoe kan ik mijn fps zien ingame?
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
En ik kan een rondje rennen over mn muur zonder lagspike, blijft meestal boven de 40 fps. Alleen als er weer een stuk ingeladen moest worden (draw distance) was er even flink lag. Maar dat is stukken beter dan met 10 fps rondlopen in je huis...
En alles werkt nog.
De lag lijkt inderdaad minder.
Wat is er eigenlijk anders in deze patch?
Official Alpha 10.4 Release Notes Added • Added system where you can now see hair that makes sense to see when wearing hats, helmets still fully cover hair • Added beverages to coolers • Added a new place cobblestone sound • Added damage\upgrade particle effect to steel door and old wooden door • Added damage stage sound effect to steel door and old wooden door • Added street_light_02 to towns Changed • Changed made kicks by EAC/Steam more robust • Changed public game is now the default option in the multiplayer game options menu tab • Changed the Server browser history to no longer show private games and other games which cluttered up the history • Changed improved player swimming physics • Changed increased how much cloth repairs clothing • Changed sped up cobblestone use animation • Changed hammer is now unlocked in home maintenance book • Changed all storage crate recipes so they are centered • Changed output.log to give give more precise information when loading TextureAtlasBlocks fails • Changed reduced frequency of resource rocks found in biomes • Changed corn is less frequent in the grasslands • Blueberries are restricted to sub biomes in the snow biome. (Joel) • Changed skill books can be stacked to 50 • Changed loot chances in book cases which now drop 0-2 books instead of or 1-3 as well as Shotgun Messiah crates and Working Stiff crates lowered chances for items • Changed making cobblestone now yields 4 from 1 stone and 1 cement, or 1 destroyed stone • Changed slowed crop growing speed down • Changed players take no health damage from food poisoning but more wellness damage • Changed rotten flesh doesn’t infect you any more • Changed storage crates are now lockable • Changed Log prefixing messages with INF (information), WRN (warning), ERR (error), EXC (exception) • Changed placement of candles to be flat on the ground when placed • Changed 7th day hordes may be postponed if other hordes are active • Changed Reintegrated random wandering hordes • Changed in debug mode when you teleport the player using the coordinates the player is now set to the ground on spawning • Changed torches to not have burn time any more • Changed Yucca juice no longer provides any food • Changed Yucca fruit no longer provides any water. Increased food from 3 to 5 • Changed torch now stores degradation when placed • Changed Town sizes to be a little smaller [103×103 min to 412×412 max] Fixed • Fixed ServerMaxPlayerCount offset by -1 since 10.3 hotfix • Fixed problem that some blocks like ladder are not visible on Linux computers • Fixed problem that some corn bottom parts could not be harvested • Fixed prefab xml static spawners were working in random gen cities when they should not. Cities in random gen are currently handled by biome spawners • Fixed prefabs set to max in hub 1 would spawn more in the same city block. You should not see 2 of the same special buildings like gun stores close to each other now • Fixed nref on supply crate spawns • Changed zombie/animal pathing so it is a projected path onto the terrain, should fix most remaining cases of spinning zombies with a few exceptions that can be fixed on a case by case block item collision basis • Fixed mis-rotated window in old west building • Fixed a few bad english entries like cobblestone frame in English.txt • Fixed one of the missing chunk problems • Fixed skull cap icon colors • Fixed problem that removed blocks from blocks.xml caused saved games to corrupt if they were dropped • Fixed glass appearing opaque blue on one of the commercial doors • Fixed Sound doubling/networking bug clients would hear an echo of impacts sometimes • Fixed handling of players with invalid SteamIDs • Fixed NullRef in ServerBrowser after entering wrong password • Fixed various barn blocks to the correct material and they don’t drop metal or stone anymore • Fixed sign_slow and sign_speed_25 signs to face properly in towns • Fixed null reference error when right clicking while all container windows were closed • Fixed prefabs sometimes spawning at y position 0 or less causing errors • Fixed NullRef on shutdown with multiple clients still connected • Fixed player permanently holding nail in his hand after loading nailgun • Fixed IndexOutOfBoundsException if player builds terrain higher than 254 meters • Fixed Pillcases now have medicine loot not book loot • Fixed NullReferenceException in EntityFallingBlock Servercnfig.xml • Fixed setting PersistentCustomCharacters makes server non-stock Known Issues • Some rare occurrences of zombies and enemies spinning • Some buildings will occasional overlap in town hubs • A very small amount of icons have improper tinting or a missing icon • Clients may still occasionally see missing world chunks. This can be fixed by quitting and rejoining a server |
[ Voor 94% gewijzigd door Scoro op 13-01-2015 18:05 ]
Ondertussen vind ik het spelletje nog steeds leuk, daarom speel ik nu op een 'private' server van Gazz (niet echt private want hij staat gewoon op de 7DTD forums), waar juist de instellingen ietwat anders zijn. Ik merk dat daar weer uitdaging is. Het grote verschil is dat ik (1) helemaal opnieuw moest beginnen (2) niemand mij daar heeft kunnen helpen aan items (items krijgen is leuk, maar endgame is ineens dichterbij) (3) zombies overdag rennen en 's nachts lopen en (4) je alles dropt als je dood gaat. En 3 en 4 is echt een verschil, je rent niet even een stad in namelijk. Zeker het begin was erg lastig, ik ben denk ik wel 15 keer dood gegaan.. zeker omdat je welness dan echt op een minimum staat =P en lopen door een bos echt scary is! Ondertussen ben ik aardig opgekrabbeld, heb al veel dingen gevonden, waaronder het forge boek (zucht) maar nog steeds is de stad bijna ondoenlijk gebied. Ik heb na ongeveer 20 dagen spelen een deathcount van 39 (vier keer zoveel als op onze server) en nog niet eens een shotgun verzameld. (wel op gisteren een smg en een sniper uit airdrops kunnen pakken / verzamelen, maar dat was echt lucky), maar zelfs met die items is overdag een POI overvallen uitermate pittig!
En nou wil ik mezelf geen mega pro in dit spel noemen, maar toch al meer dan 300 uur gespeeld en ik merk dat ik gewoon nog steeds dingen leer van de eigenaar van die server, echt een slimme bouwer. Voor geinteresseerden: https://7daystodie.com/fo...GazzTech%99-Constructions
Het is een leuk spel met veel potentie maar er wordt te weinig content toegevoegd de laatste tijd. Vind het ook beetje vervelend dat de vorige paar posts (en zelfs de laatste grote update) van de devs zich concentreerde op het uiterlijk van het poppetje terwijl de spelers, denk ik, veel liever nieuwe uitdagingen zien in het spel.
Prima.
Maar dan ga je toch juist 's avonds buiten je basis spullen verzamelen en overdag minen en farmen? Het zal in het begin iets moeilijker zijn omdat je overdag start. Maar verder zou het toch geen groot verschil mogen zijn.bakbakbak schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:09:
(3) zombies overdag rennen en 's nachts lopen en (4) je alles dropt als je dood gaat. En 3 en 4 is echt een verschil, je rent niet even een stad in namelijk. Zeker het begin was erg lastig, ik ben denk ik wel 15 keer dood gegaan.. zeker omdat je welness dan echt op een minimum staat =P en lopen door een bos echt scary is!
Eens, ik merk ook dat die updates grappig zijn, maar meer nice to have ipv need to have. Maar ook de updates die gepland staan voor A11 vind ik niet echt spannend, wapens worden lastiger te verzamelen, maar die hebben we nu al in het eindstadium kunnen gebruiken. De minibike lijkt me leuk, uitdaging om te verzamelen, maar uiteindelijk ben je met de minibike sneller op de plek waar je wezen moet en haal je daar nog steeds dingen die je toch al hebt.. maw, tot er iets van missies of extreem interessante items, zie ik die uitdaging nog niet echt terugkeren.tikkietrugjaap schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:24:
Ik denk dat ik pas weer ga spelen als er nieuwe dingen zijn toegevoegd aan het spel. Moeilijkheidsgraad vind ik niet zo erg en in het begin soms zelfs irritant/oneerlijk als ik door een glitch oid zaken kwijt raakte.
Het is een leuk spel met veel potentie maar er wordt te weinig content toegevoegd de laatste tijd. Vind het ook beetje vervelend dat de vorige paar posts (en zelfs de laatste grote update) van de devs zich concentreerde op het uiterlijk van het poppetje terwijl de spelers, denk ik, veel liever nieuwe uitdagingen zien in het spel.
Heb je enigszins gelijk in, maar s avonds spullen verzamelen is wel echt lastiger. Er zijn veel meer honden, helemaal in de stad, je ziet echt veel minder, dus een huis vinden is moeilijker, het is spannender omdat ieder geluid spannend is, en een crossbow is een goed wapen, maar in een huis, in het donker, niet effectief als er ineens twee zombies om de hoek staan (en in het begin is ammo en wapens schaars). Tel daarbij op, 2 hits = dood door je lage welness, en je hebt een uitdaging (zie je backpack maar weer eens te pakken als je pijlen in je backpack blijven zitten =P).Ryack schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:29:
[...]
Maar dan ga je toch juist 's avonds buiten je basis spullen verzamelen en overdag minen en farmen? Het zal in het begin iets moeilijker zijn omdat je overdag start. Maar verder zou het toch geen groot verschil mogen zijn.
Kijk, ik wil niet zeggen dat het een heel ander spel is, maar het is echt moeilijker, veel moeilijker. Ik had echt een YES! gevoel toen ik het forge ahead boek eindelijk gevonden had =D
Prima.
Ik speel nu lokaal, en kijk hoe het in elkaar zit. Twee vragen (more to follow
A) Houdt het spel "op" na 7 dagen? Of anders gezegd: wat is het doel?
B ) Waar vind ik nitrate in A11? Ik zoek me rot, youtube galore, maar /niets/ gevonden...
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
A. Nee houdt niet op na 7 dagen, teller gaat gewoon door. Wel krijg je in de 7de nacht een horde (op dag 8 dus), die veel damage doet als je niet oplet. Goede basis bouwen dus :-)
B. Nitrate vind je door potassium nitrate te minen. Het zit dus in de grond / bergen. Het is zeer witte ore, dus redelijk makkelijk herkenbaar, maar komt zeker niet heel veel voor. Goed zoeken dus! Als je de ore hebt kan je er poeder van maken in je craft menu. Gecombineerd met steenkool maak je gunpowder.
Succes!
Top! Dank je wel. Voor Nitrate: moet ik daarvoor diep minen?bakbakbak schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:21:
Hoi en welkom! Even snelle antwoorden:
A. Nee houdt niet op na 7 dagen, teller gaat gewoon door. Wel krijg je in de 7de nacht een horde (op dag 8 dus), die veel damage doet als je niet oplet. Goede basis bouwen dus :-)
B. Nitrate vind je door potassium nitrate te minen. Het zit dus in de grond / bergen. Het is zeer witte ore, dus redelijk makkelijk herkenbaar, maar komt zeker niet heel veel voor. Goed zoeken dus! Als je de ore hebt kan je er poeder van maken in je craft menu. Gecombineerd met steenkool maak je gunpowder.
Succes!
[ Voor 28% gewijzigd door bakbakbak op 15-01-2015 21:51 ]
Leuker nog: élke zevende nacht komt er een "feral horde". Dus ook in de 14e, 21e, .. nacht ;-)bakbakbak schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:21:
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Is de server nog online? Heb gisteren proberen in te loggen maar stond niet in de lijst.
Hij is hier ook verdwenen uit mijn favorieten maar ik heb hem weer gevonden: Type 'joschaap' in bij de modded servers en je hebt hem te pakken.JoSchaap schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:28:
jip wel onder modded
als de livemap het doet, draait de server Y:)
Waar vinden jullie favorieten? Ik kan wel op een ster drukken als ik Joschaap's server heb gevonden maar ik heb geen idee waar mijn favorieten zijn. Ik connect dus altijd via het 'last connected to' lijstje. Dat is echter nogal vervelend aangezien alle oude IP adressen van de server daarin blijven hangenResuCigam schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:40:
[...]
Hij is hier ook verdwenen uit mijn favorieten maar ik heb hem weer gevonden: Type 'joschaap' in bij de modded servers en je hebt hem te pakken.
Prima.
Ja dat had ik door inderdaad. Ik kan echter geen lijst vinden met mijn 'favorieten'. Daarom connect ik altijd via de 'last connected' lijst.
Prima.
Ik zie dat er een bug zou zitten in UAC?
Via bootcamp speelt het echt vele malen beter! Geen crashes. kan altijd goed connecten. Dus voor mij was het duidelijk, speel via bootcamp.
Prima.
Er is een unlimited zombie horde mod, misschien leuk om een kasteel te bouwen en een soort Tower Defence te doentikkietrugjaap schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:28:
Dit spel heeft echt dringend een sneller ontwikkeltraject nodig. Heb echt wel weer zin om samen met jullie te spelen maar er is momenteel gewoon weinig te doen.
Ach jee, is het weer zo ver? Hebben de devs zeker weer verkeerde bestanden gepushed via Steam.Ryack schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:46:
Goed nieuws ik heb de server weer gevonden. Slechte nieuws is dat ik door de EAC wordt gekicked.
Dat gaat denk ik ook snel vervelen. Ik doelde eigenlijk meer op dingen in het spel zoals electriciteit, werkend water, vervoersmiddelen, meer bouwmogelijkheden zoals dubbele deuren/blocks.Bjorn89 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 04:08:
[...]
Er is een unlimited zombie horde mod, misschien leuk om een kasteel te bouwen en een soort Tower Defence te doen?
Prima.
Nu kijk ik voordat ik ingame ging nog even op de live kaart: http://7days.johanschaap.nl/static/index.html
En opeens zie ik helemaal links op de kaart een blokje discoverd gebied.. raar.
Zoom ik in, staat er op wat een dak lijkt het woord: alive.
Dat is raar, dat gaan we uitzoeken.
Dus hup, ik drinken en food bij me en lopen maar.. 7 water en 5 food later ben ik er eindelijk.
Staan er 2 aparte gebouwen.
1 wat een school lijkt waarbij op het dak allemaal tenten liggen met overal lichamen, dode studenten?
Blijkbaar hebben ze met rode tentdoek het woord alive op het dak getekend, echter is er niks levends te vinden.
Het huis.. landgoed huis er tegenover is heel anders.. Lijkt op een zeer luxe prefab met grote tv's bed en zelfs een glazen douche.
Echter wat raar is hier heeft een speler zijn huis van gemaakt maar geen idee wie het is.
De tuin staat vol planten en 1 klein heuveltje, echter als je goed kijkt zie je opeens een gat waarbij een trap naar beneden leid en eindigt bij een gesloten deur...
Allemaal erg raar want een nieuwe spelers zou zoiet toch alleen kunnen maken als ze iets verder weg gaan van de spawnpoint echter hier is het gebied maar 1 kaart breedte groot.
Wie pictures wilt zie: http://steamcommunity.com...197973364415/screenshots/
Update: via de livemap kan je claims zien en dit huis is van:
Owner: Wulf[NL] (76561198139285898)
Position: -4479 / 65 / -312
[ Voor 4% gewijzigd door Scoro op 01-02-2015 21:45 ]
Hehehe, leuk he mysterieuze zaken. Ik kan het wel verklaren, Wulf heeft dat gemaakt, daarna is de map gereset door JoSchaap waarbij Wulf heeft aangegeven dat hij op die tegel een basis heeft. Die tegel is dus niet gereset maar het gebied eromheen wel. Daarna heeft Wulf gewoon nog een keer ingelogd waardoor hij zijn basis weer 'ontdekte', althans, zo ziet de livemap het ;-)Scoro schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:42:
Ik was al een tijd niet ingelogd dus ik dacht laat ik is weer spelen.
Nu kijk ik voordat ik ingame ging nog even op de live kaart: http://7days.johanschaap.nl/static/index.html
En opeens zie ik helemaal links op de kaart een blokje discoverd gebied.. raar.
Zoom ik in, staat er op wat een dak lijkt het woord: alive.
Dat is raar, dat gaan we uitzoeken.
Dus hup, ik drinken en food bij me en lopen maar.. 7 water en 5 food later ben ik er eindelijk.
Staan er 2 aparte gebouwen.
1 wat een school lijkt waarbij op het dak allemaal tenten liggen met overal lichamen, dode studenten?
Blijkbaar hebben ze met rode tentdoek het woord alive op het dak getekend, echter is er niks levends te vinden.
Het huis.. landgoed huis er tegenover is heel anders.. Lijkt op een zeer luxe prefab met grote tv's bed en zelfs een glazen douche.
Echter wat raar is hier heeft een speler zijn huis van gemaakt maar geen idee wie het is.
De tuin staat vol planten en 1 klein heuveltje, echter als je goed kijkt zie je opeens een gat waarbij een trap naar beneden leid en eindigt bij een gesloten deur...
Allemaal erg raar want een nieuwe spelers zou zoiet toch alleen kunnen maken als ze iets verder weg gaan van de spawnpoint echter hier is het gebied maar 1 kaart breedte groot.
Wie pictures wilt zie: http://steamcommunity.com...197973364415/screenshots/
Update: via de livemap kan je claims zien en dit huis is van:
Owner: Wulf[NL] (76561198139285898)
Position: -4479 / 65 / -312
Wel een leuke prefab die alive!
Ik zal morgen ook maar weer eens inloggen trouwens.
Prefab bestaat uit een zeer luxieus huis. Met daaromheen een tuinhuisje met "hidden" zolder met Beehives.
Verder is er Waterput in 1 hoek en een ondergrondse bunker in een andere hoek. Beetje verstopt onder een heuveltje inderdaad. Andere hoek is een Garden.
En eromheen is een stenen muur met barbed wire erop.
Ik heb er nog een rij upgraded spikes omheen gegooid.
Zeker niet zombiesafe nog en heb al verschillende aanvallen geincasseerd dat ook wel te zien is aan het huis.

Aan de rechterkant van het huis zie je een stukje van een balkon wat ik als shooting gallerij wilde inrichten.

Je ziet hier de waterput aan de rechterkant en links het kleine huisje. Ook zie je recht voor je een klein grasheuveltje...

Met een ondergrondse bunker dus
Deze screenshots zijn nog van toen ik de prefab ontdekte. Inmiddels heb ik wel nog wat deuren met slot geplaatst.
Ik speel overigens niet meer veel op Johan's server. Heb me laatste tijd nog een beetje vermaakt op Gazztech's server waar bakkie ook even te vinden was. Veel moeilijkere settings (zombies run@day, walk@night) waar bakkie eerder ook al over berichtte.
Maar ook daar geld weer dat zodra je een Base hebt met een Forge, Beaker, etc, het al gauw minder spannend wordt. Dus nu een beetje afwachten op update 11 wat er erg goed uit ziet moet ik zeggen.
[ Voor 126% gewijzigd door K-Wulf op 02-02-2015 17:09 ]
Ik moet ook zeggen dat ik weer wacht op een update.
Want inderdaad is het nu redelijk simpel.
Ik weet ook niet hoelang ik de boel nog up houd. Mocht ik er ooit mee stoppen dan zet ik uiteraard een savegame beschikbaar voor iedereen
Begrijpelijk. Ik kom af en toe wel kijken,maar dan ben ik bijna altijd alleen. Dan blijf je niet lang, want alleen is maar alleen.JoSchaap schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:35:
Inmiddels is de server redelijk uitgestorven omdat het spel weinig nieuws heeft geboden de afgelopen tijd.
Ik weet ook niet hoelang ik de boel nog up houd. Mocht ik er ooit mee stoppen dan zet ik uiteraard een savegame beschikbaar voor iedereen
Ja begrijpelijk dat je er aan denkt om te stoppen. Vind het zelf ook erg jammer want in de hoogtijdagen die ik toch een beetje mee heb gemaakt was het supergezellig.JoSchaap schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:35:
Inmiddels is de server redelijk uitgestorven omdat het spel weinig nieuws heeft geboden de afgelopen tijd.
Denk persoonlijk niet dat een hogere moeilijkheidsgraad veel gaat uitmaken. Dat stelt het onvermijdelijke alleen maar uit. Dat er op een gegeven moment niets meer te doen is.
Jammer want dit spel heeft echt onwijs veel potentie.
Prima.
Veel veranderd sinds een paar maand?
Heeft iemand misschien een tutorial die up-to-date is, of zou iemand mij misschien op weg kunnen helpen? Het is me eerder gelukt! Alleen dan praten we over een jaar terug.
Waar ik nu tussen twijfel, moet je eerst de wereld genereren voordat je de server opstart? Of hoe zit dit ook alweer..
Bij voorbaat dank! Stuur me gerust een PM.
-Solved-
Dat is waar maar ik moet zeggen dat de systemen in Minecraft er ook voor zorgen dat je door blijft bouwen. Het maken van switches, karretjes op rails en andere ongein verlengen de speelduur in mijn optiek.Ryack schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:38:
Ik zit ook te wachten op nieuwe content. Als je alles al hebt dan is er niet zoveel meer over om te doen. Het leukste is toch het begin waar in je nog helemaal niets hebt en dan overleven.
Maar goed, ik val in herhaling
Prima.
Alleen als ik inlogde viel ik continu door de wereld, zat een groot vierkant gat in de wereld.. Chunk niet geladen oid. Als een vriend van me inlogden kon hij wel spelen, ik bleef door de map heen vallen.
Na een aantal keer opnieuw inloggen stond ik opeens naast het gat gewoon op de wereld.
(Wilde mijzelf admin maken en kijken of ik kon teleporteren of suicide doen, tijdens het proberen stond ik ineens op de wereld..)
Verwijderd
Ik bezit deze game al een tijd maar nog niet veel kunnen spelen in multiplayer. is er iemand die een server heeft waar ik kan en mag spelen ?
We spelen max met 3 mensen dus hij hoeft niet veel slots te hebben. Het liefst voor een leuke prijs die goed met z'n 3e te betalen valt.
Dus als je goede ervaring hebt met een host bedrijf of bent tevreden met je huidige, laat het me weten!
Jullie hebben 't nog lang uitgehouden. Super spel in begin, maar na paar dagen ging voor mij de lol er snel af. Spel lijkt wel niet te kunnen kiezen tussen een zombie shooter en een minicraft cloon. Over jaartje nog eens aanzwengelen lijkt me, dan zal het wel weer eens leuk zijn vanuit 't niets naar wat er dan aan content is.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:48:
[...]
Ja begrijpelijk dat je er aan denkt om te stoppen. Vind het zelf ook erg jammer want in de hoogtijdagen die ik toch een beetje mee heb gemaakt was het supergezellig.
Denk persoonlijk niet dat een hogere moeilijkheidsgraad veel gaat uitmaken. Dat stelt het onvermijdelijke alleen maar uit. Dat er op een gegeven moment niets meer te doen is.
Jammer want dit spel heeft echt onwijs veel potentie.
Blub
Ja die gespleten persoonlijkheid van het spel doet het het niet goed. Ikzelf ben meer benieuwd naar meer minecraft dingen om vervolgens hordes zombies te moeten afvechten.bstard schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:12:
[...]
Jullie hebben 't nog lang uitgehouden. Super spel in begin, maar na paar dagen ging voor mij de lol er snel af. Spel lijkt wel niet te kunnen kiezen tussen een zombie shooter en een minicraft cloon. Over jaartje nog eens aanzwengelen lijkt me, dan zal het wel weer eens leuk zijn vanuit 't niets naar wat er dan aan content is.
PvP in dit spel slaat helaas nergens op. Het is meestal een groep van oude gedienden die de noobs afslachten en als je al gear hebt gevonden zodat je een kans maakt krijg je te maken met de engine die niet echt bedoeld is voor serieuze PvP zaken. Rare hitboxen, niet echt bestand tegen lag op wat voor manier dan ook, etc. Dat is mijn mening in ieder geval.ResuCigam schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:25:
Ik denk dat dit gewoon een zombie survival shooter a la Rust is waar PvP een belangrijke rol speelt. Omdat we de johan server geen PvP hebben is er niets meer te doen na verloop van tijd. Van mij zou de hele server gereset mogen worden en PvP aan. *evil grin* Het is geen minecraft.
Prima.
Bjorn89 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:31:
Iema d interesse om op PvP servers te spelen?
Alpha 11
Alpha 11 Survival Guide (Dev blog)
Een flinke update zo te zien met aardig wat nieuwigheden. Gaan we ons er weer aan wagen? JoSchaap?
[ Voor 24% gewijzigd door -MD- op 06-04-2015 12:32 ]
Spel ziet er ontzettend veel beter uit nu, met de Unity 5 engine. Spel is ietsjes moeilijker geworden, maar niet heel veel. (nadat je aan de nieuwe gamemechanics gewend bent)
Server is sinds gisteren weer up-MD- schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:27:
En zojuist zag ik een update...
Alpha 11
Alpha 11 Survival Guide (Dev blog)
Een flinke update zo te zien met aardig wat nieuwigheden. Gaan we ons er weer aan wagen? JoSchaap?
De online maplink, toegelaten spelers en regels zijn dus gewoon hetzelfde
Zoek ingame onder de MODDED tab naar BuG of JoSchaap voor de server, of op hostname connecten kan ook: 7days.johanschaap.nl - Let wel dat mn ip zo nu en dan veranderd (Server is wel dedicated maar draait thuis op mn UPC FP200 verbinding) je favorieten werken met IP's ipv hostnames dus dat kan soms tot verwarring leiden
[ Voor 10% gewijzigd door JoSchaap op 07-04-2015 12:32 ]
He Mide, basisje bouwen?
Prima.
Waarom dacht jij dat ik dit nieuws aankondigde. Tot vanavond
Ga mijn best doen maar minstens een uurtje moet wel te doen zijn denk ik-MD- schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:40:
Waarom dacht jij dat ik dit nieuws aankondigde. Tot vanavond
Prima.
Zo druk dat de basisserver down is?
Werkt alweer
[ Voor 10% gewijzigd door Scoro op 07-04-2015 22:20 ]
inmiddels hebben wij al een veilig onderkomen in een bestaande grot gebouwd
Zombies in de stad zijn een flink groter probleem, zeker als je even niet op de tijd let..
Stad ben ik nog niet geweest. Heb al moeite om mezelf overeind te houden. Moet bekennen dat ik de nachten maar even overgeslagen heb.
Het begon al met een gebrek aan veren. Deze zijn een stuk minder te vinden. De boog doet echt weinig dmg. Ik hoop dat een crossbow wel nog ouderwets dmg doet. Met de boog heb ik op de fatties ongeveer 8 headshots nodig en dat is best veel (zeker als je ook nog af en toe mist).
Performance lijkt er wel op vooruit gegaan.
Hoop dat het nog wat drukker gaat worden op de server
If it aint broke, fix it till it is!
het gaat allemaal veel dieper, als bijvoorbeeld een van de 4 delen van je pistol versleten is, slaat ie vast.. daar sta je dan..
Jeuj...
Dus een stoneaxe die je op lvl 1 hebt gemaakt zou je eigenlijk kapot moeten laten gaan en een nieuwe craften als je een hoger level hebt? Of zie ik het verkeerd?JoSchaap schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:11:
Items hebben nu quality verschil en degration. dus als je op lvl 1 een item craft stelt dat niets voor. zombies killen om te levellen en op lv12 oid craft je ineens oranje (soms gele items) in de loottable zelfs kans op blauwe en groenne items
het gaat allemaal veel dieper, als bijvoorbeeld een van de 4 delen van je pistol versleten is, slaat ie vast.. daar sta je dan..
Toen ik je screens zag dacht ik eerst jezus, hoe snel kan je minen? Maar blijkbaar zijn er tegenwoordig ook caves. Spawnen daar eigenlijk zombies?
Prima.
Klopt. Zie dit stukje uit de dev blog:tikkietrugjaap schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:01:
[...]
Dus een stoneaxe die je op lvl 1 hebt gemaakt zou je eigenlijk kapot moeten laten gaan en een nieuwe craften als je een hoger level hebt? Of zie ik het verkeerd?
After leveling, recraft some stuff you already have to get a better version. Item quality is your level X 10 plus or minus a random amount of 50. So at level 10 you will make a 50 to 150 quality range item. So recraft your cloth armor for better stuff, recraft your stone axe for a better one, etc. Every few levels you gain, try making a better version and melt down your old pickaxe etc.
Klopt ook. Op de livemap zie je die als kleine zwarte stippen. Bijvoorbeeld op 509S 590W. Ik ben nog niet helemaal naar beneden geweest maar kwam onderweg wel een paar zombies tegen.tikkietrugjaap schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:01:
[...]Toen ik je screens zag dacht ik eerst jezus, hoe snel kan je minen? Maar blijkbaar zijn er tegenwoordig ook caves. Spawnen daar eigenlijk zombies?
Na een restart was het over, denk dat het bij mij in een loop bleef hangen. Was wel creepy toen ik in het donker een huis aan het doorzoeken was.
Misschien is het omdat ik de muziek uit heb gezet dat jij het wel hoorde en ik niet. Dat rare deuntje dat opeens drukker wordt alsof er iets gaat gebeuren kwam me al redelijk snel de strot uit namelijk. Zeker aangezien het net Skyradio is en een track is van misschien een minuut ofzo.-MD- schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:07:
Ik zei gisteren al tegen tikkietrugjaap dat ik stemmen hoorde in het spel, een soort voortdurend gefluister. Ik begon al aan mijn eigen welzijn te twijfelen maar hier hoor ik het dus ook: Youtube filmpje, op 1:32 en dan ongeveer tot 1:45.
Na een restart was het over, denk dat het bij mij in een loop bleef hangen. Was wel creepy toen ik in het donker een huis aan het doorzoeken was.
Prima.
Dat fluisteren zit er iig sinds alpha 10 al in (waarschijnlijk langer). Met een koptelefoon helemaal creepy!-MD- schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:07:
Ik zei gisteren al tegen tikkietrugjaap dat ik stemmen hoorde in het spel, een soort voortdurend gefluister. Ik begon al aan mijn eigen welzijn te twijfelen maar hier hoor ik het dus ook: Youtube filmpje, op 1:32 en dan ongeveer tot 1:45.
Zombies spawnen in de caves. Helaas hoor je nog steeds erg goed door de grond heen dus het is moeilijk in te schatten of de zombies nou vlak bij je zijn in de caves of dat ze gewoon boven wat rondlopen. Ik ben wel redelijk positief over de update. Weet alleen nog niet of ik het levellen zo geweldig vind dat dat per se aan je crafting wordt gehangen. Misschien hadden ze verschillende skills moeten gebruiken die je door acties kan ophogen (zoiets als Oblivion?).
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Helaas gisteren een zombie die gewoon door een afgesloten deur naar binnen liep. Helaas liep ik mij klem in ons veel te kleine huis, stunned en dood. Daar ging mn wellness weer
Vervelende bugs...
Edit: O ja, de tijd van de server blijft stilstaan als er niemand online is. Dus ik ga nu de 14e nacht in en hoop dat het huis blijft staan... Ik hoor hele hordes buiten

Edit 2: Okay, nu begonnen ze keihard te beuken en hoor ik rondom zombies slaan en hout versplinteren. Ik ben uitgelogd, haha...
[ Voor 23% gewijzigd door -MD- op 09-04-2015 14:12 ]
honden komen er altijd doorheen. tenminste, dat lees ik zo op reddit.
En dat je een zombieprobleem hebt vind ik niet vreemd. aangezien je in de stad stond laatste keer dat ik keek
daar ben ik gister al 3x dood gegaan (1x doordat ik een niet gerenderd deel inliep en uit de map viel) 2x gewoon door AI. zelfs met een flawless pistol zijn de honden nog steeds irritant
Maar had nog niet eerder gehad dat ze, zelfs als je undetected bent, als een malle je huis beginnen te slopen. Ik zit nu op de zolderverdieping en onder me wordt er maximaal gebeukt en hoor ik wat honden rennen. Als ik handjes zie bij mijn hatch dan ben ik weer weg
Dat van die deur zal ik eens gaan proberen. Overigens moet ik sowieso wat anders gaan bedenken want een die houten deur is ook zo ingebeukt, geeft nog geen halve minuut vertraging.
Haha, is dat toeval of niet:

[ Voor 7% gewijzigd door -MD- op 09-04-2015 14:46 ]
ik zal straks deze config er even inzetten. wat die gast zegt (en aanpast) klopt wel
http://www.reddit.com/r/7...better_dogs_small_tweaks/
[ Voor 60% gewijzigd door JoSchaap op 09-04-2015 14:47 ]