[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik gebruik een combi van Excel (stramienen berekenen) en uit het hoofd.

De metrotunnel is inmiddels een feit. Ook is er redelijk wat animo vanuit andere locaties om er op aan te sluiten. Mijns inziens is dat hartstikke prima en natuurlijk gezellig maar bekijk AUB eerst even hoe en waar de bestaande tunnel ligt zodat je niet opeens een aansluiting op een andere aansluiting maakt. Het mooiste is natuurlijk een systeem van tunnels op bedrock niveau met her en der openingen naar boven voor de verschillende bestemmingen.

Hou ook even rekening mee met het feit dat 7DTD vreemd gedrag lijkt te gaan vertonen als je gaat bouwen boven een openingen/gaten ergens in de grond. Met andere woorden, probeer niet onder andermans basissen te tunnelen maar liever onder wegen/groen/etc.

Also, fast travel....jeeeee!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

er staan weer wat nieuwtjes op het blog zag ik :)

http://joelhuenink.tumblr.com/

Afbeeldingslocatie: http://41.media.tumblr.com/4b07e235de4e6474342e3a82b8eb4dd2/tumblr_ng964eEK5o1ta6qcfo2_500.png

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik gebruik een combinatie van ruitjespapier, visio en artistieke vrijheid tijdens het bouwen als blijkt dat wat er op papier staat er niet uit ziet. :)

Proberen jullie de metro ook te segmenteren? Het wordt anders wel heel leuk als iemand een stroom zombies mee naar beneden neemt en ze kunnen dan in een keer het hele netwerk onder de voet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:41
Ook hier iemand welke met ruitjes papier een opzet maakt :) ons dorp is eerst in Paint "getekend" om een globale indeling te maken. Meestal zet ik met woodenframes de lijnen uit en begin met de buitenmuren + vloer. Gaandeweg maak ik de indeling binnen, voor de gebouwen welke nu gebouwd zijn heb ik deze verzonnen terwijl ik bezig was.

Bookstore, ziekenhuis, Hardwarestore en het politiebureau zijn nu gebouwd. Bookstore en Hardwarestore zijn beiden al gedeeltelijk gevuld. Beiden hebben een kistje voor de deur staan waar je overbodige spullen in kunt dumpen :)

Politiebureau met wapens en ammo zal in de loop van deze week in gebruik worden genomen. Vanavond ons Metro-station boven de grond maar eens gaan bouwen. Onder de grond is deze gisteren al door JoSchaap ingericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
FriezNL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:19:
Vanavond ons Metro-station boven de grond maar eens gaan bouwen. Onder de grond is deze gisteren al door JoSchaap ingericht :)
Heb je daar al ideeën over? Mij lijkt het handig als elke toegang naar de 'Metro' enigszins herkenbaar is. Ik had zelf wel al een ideetje. Niet zo heel ingenieus hoor. Maar iets van een vierkant gebouw, enigszins in de hoogte met daar in de letters 'SUB' opengelaten in de muur. Daarachter een donkere afgesloten ruimte met fakkels zodat de letters overdag, maar zeker 's nachts mooi verlicht zijn en het een ijkpunt kan zijn voor de omgeving :).
Ryack schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:48:
Proberen jullie de metro ook te segmenteren? Het wordt anders wel heel leuk als iemand een stroom zombies mee naar beneden neemt en ze kunnen dan in een keer het hele netwerk onder de voet lopen.
Ik lees net dat je snelheid op bedrock x5 is. Zou dat ook voor de zombies gelden? >:)

[ Voor 22% gewijzigd door -MD- op 09-12-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ryack schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:48:
Ik gebruik een combinatie van ruitjespapier, visio en artistieke vrijheid tijdens het bouwen als blijkt dat wat er op papier staat er niet uit ziet. :)

Uiteraard krijgt elke uitgang een degelijk 'station' en wellicht zullen er bij kruispunten deuren komen. De tunnel is momenteel nog heel erg open en tot nu toe is r nog maar 1 zombie ingewandeld en dat was n.a.v. mijn ge-auger :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Vanavond maar eens verder prutsen met bouwen en dan kijken of ik een claim kan doen op de server van meneer Schaap.

Hoe zit het trouwens met de hardware waar dit op zoemt? met zoveel gebruikers, als iedereen een beetje doneert heb je straks een turbo ding ( mits dat niet al het geval was )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
-MD- schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:44:
[...]

Heb je daar al ideeën over? Mij lijkt het handig als elke toegang naar de 'Metro' enigszins herkenbaar is. Ik had zelf wel al een ideetje. Niet zo heel ingenieus hoor. Maar iets van een vierkant gebouw, enigszins in de hoogte met daar in de letters 'SUB' opengelaten in de muur. Daarachter een donkere afgesloten ruimte met fakkels zodat de letters overdag, maar zeker 's nachts mooi verlicht zijn en het een ijkpunt kan zijn voor de omgeving :).

[...]

Ik lees net dat je snelheid op bedrock x5 is. Zou dat ook voor de zombies gelden? >:)
Ik zal zo eens wat tekenen, kunnen we onze ideeën wel delen :P dat idee van SUB is top! Wouden jullie een trap naar beneden maken of? Johan heeft nu een ladder naar beneden gemaakt wat op zich prima werkt. Een wenteltrap is mooier maar bizar veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@FriezNL volgens mij moet je even inloggen ;) (check even naast angelo's huis :Y) )

het laddergat kan inmiddels namelijk dicht (heb me even uitgeleefd met asphalt bricks en cobblestone stairs ;) hoewel een nooduitgang ook wel handig kan zijn

het bovendeel mag jij bepalen :) ben netjes op kelderhoogte gestopt met bouwen :)

[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 09-12-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
FriezNL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:59:
[...]
Ik zal zo eens wat tekenen, kunnen we onze ideeën wel delen :P dat idee van SUB is top! Wouden jullie een trap naar beneden maken of? Johan heeft nu een ladder naar beneden gemaakt wat op zich prima werkt. Een wenteltrap is mooier maar bizar veel werk.
Ik zou de afdaling het niet al te ingewikkeld maken. Enerzijds omdat je snel beneden/boven wilt zijn, anderzijds omdat je het dan iedere keer weer hetzelfde moet gaan opbouwen. Misschien kan het gebouw ook als vluchtpunt dienen voor 'refugees'. Een hatchet om af te dalen met een ladder ofzo, en een deur die met een trap naar boven gaat zodat je vanaf het dak mooie zombies kan schieten.

Kijk maar, ik ben pas vannacht weer thuis :).

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 09-12-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
FriezNL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:59:
[...]

Bij de weg aan NW zijde van ons dorp (of aan het einde van de tunnel natuurlijk) is nu een grote ramp geplaatst als ingang. Daar komt een station op maar, vooruitkijkend naar de eventuele integratie van voertuigen hebben wij gekozen voor een een dergelijke ingang ipv iets dergelijks als een wenteltrap. Het staat natuurlijk iedereen vrij om te bouwen zoals hij/zij wilt.

Dat idee met de opening (misschien iron bars) en daarachter fel licht is inderdaad gaaf Mide!!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B39K7w6.png

bovenin rood gemarkeerd is de voetgangers uitgang, onderin rood de nooduitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:14:
[...]
Daar komt een station op maar, vooruitkijkend naar de eventuele integratie van voertuigen hebben wij gekozen voor een een dergelijke ingang ipv iets dergelijks als een wenteltrap.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Alhoewel ik vermoed dat er nog wel een reset nodig gaat zijn voordat de voertuigen hun intrede doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

fast-travel > vehicles :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Ik ben benieuwd, ik kan helaas de game niet draaien op mijn werkpc, inloggen zal niet eerder kunnen rond 19.00 uur vanavond. Ik denk dat een aanvraag voor een zwaarder systeem niet gehonoreerd gaat worden, om in de pauzes 7days te mogen spelen :+

-MD- zijn idee heb ik precies in mijn hoofd haha. Ik ga hem vanavond even in de SP maken en post hem hier. Na jouw goedkeuring en/of aanpassingen kunnen we hem vannacht of morgen wel bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
FTFY:
fast-travel + vehicles = WIN
FriezNL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:24:
Ik ben benieuwd, ik kan helaas de game niet draaien op mijn werkpc, inloggen zal niet eerder kunnen rond 19.00 uur vanavond. Ik denk dat een aanvraag voor een zwaarder systeem niet gehonoreerd gaat worden, om in de pauzes 7days te mogen spelen :+

-MD- zijn idee heb ik precies in mijn hoofd haha. Ik ga hem vanavond even in de SP maken en post hem hier. Na jouw goedkeuring en/of aanpassingen kunnen we hem vannacht of morgen wel bouwen :)
Ook flauw dat ze dat niet doen...
Maar is prima, ik ben benieuwd. En meteen in MP maken joh, slopen kan altijd nog (heb nog tnt >:)).

[ Voor 66% gewijzigd door -MD- op 09-12-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Nog wel, maar auto's zouden natuurlijk wel gaver zijn. Vooral als je er 1 moet craften en onderhouden......OEH en upgraden! YES! Mad Max baby!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:52

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Zeer jammer dat water niet actief is, tunnel gegraven om het daar door heen te laten stromen helaas geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

het verspreid zich soms wel en soms niet, beetje raar inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:48
steppy, ik heb gisteren onze tunnel nog wat verder uitgegraven. heb jij ook nog wat verder gegraven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Spartagon schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:37:
steppy, ik heb gisteren onze tunnel nog wat verder uitgegraven. heb jij ook nog wat verder gegraven?
Net even wat verder gedaan en trap erin gemaakt, en uit eindelijk ben ik er achter gekomen dat een farm het niet gaat worden ondergrons helaas

Ga vanavond weer verder rond8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
steppy schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:38:
[...]

Net even wat verder gedaan en trap erin gemaakt, en uit eindelijk ben ik er achter gekomen dat een farm het niet gaat worden ondergrons helaas

Ik had naar mijn huis ook een trap geplaatst. We kunnen er natuurlijk nog verder minen en eventueel ondergrondse bunker van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
steppy schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:33:
Zeer jammer dat water niet actief is, tunnel gegraven om het daar door heen te laten stromen helaas geen succes
Water stroomt wel maar een beetje vreemd. In sommige de meeste gevallen moet je het een handje helpen. Daarna stroomt het wel. Graaf eerst je tunnel. Zet daarna in de tunnel een grid van houten frames. Pak een emmer met water en gooi dat boven op 1 frame. Het frame en 1 blok naar iedere kant zal daarna onder water staan. Doe dit voor alle frames. Haal alle frames weg als heel de tunnel onder water staat. Daarna blijft het water staan.

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn lag kasteel in het water. Eerst alles droog gemaakt, daarna uitgegraven en toen het water terug laten stromen. Dat gaf een heel vreemd geheel waarbij het water maar 1 blok stroomde en ik met een gat in het water zat.

Eigenlijk moet ik zeggen toren met muur laaaaaaaaaaag, aangezien ik het kasteel nooit kan afmaken. Framerates droppen van 60 naar 5 als je in de buurt komt. :) Waarschijnlijk heeft het te maken met het constant herbereken van water boven concrete. Ik ga vanavond wat experimenteren om te proberen uit te vinden waardoor het komt.
Als ik er niet uit kom dan bouw ik gewoon een nieuw kasteel in het water in de buurt van overheid en stahl. Daar heb ik nog een hele grote plas water gezien die leeg is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
steppy schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:38:
[...]

Als je 1 blokje open laat helemaal naar de lucht, kan in een radius van 5 blokken om dat 1 blokje gefarmed worden als het goed is. Moet je ff zoeken op 7DTD wiki

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Laatst online: 20-07 09:27
Ik heb voor de liefhebber nog een Iron Boots Schematic (3x) en een Iron Chest Schematic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
WimPliers schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:52:
Ik heb voor de liefhebber nog een Iron Boots Schematic (3x) en een Iron Chest Schematic
yes please voor beide

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

ik heb voor de liefhebbers ook nog wel wat minig helmets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1z19361.jpg

Hij word wel groot ;) moet even kijken of dit wel tussen onze gebouwen past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

anders gewoon een M op het dak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Hé hallo, alleen als je er ook hamburgers kunt halen okay?

Maarreuh, Ziet er goed uit. Toch zou ik de ruimte open laten ipv de metal trussing, denk dat dat i.c.m. meer torches mooier staat. En het gebouw eronder kan smaller zijn dan dit 'bord'. Overigens was mijn idee om het ook vierkant te maken, dus dat de tekst aan vier zijden te lezen is. Mocht het geheel toch te groot worden dan volstaat een M natuurlijk ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

zo.. ik ben er ook weer even klaar mee :)

13 splints, 2 near deaths en 7 first aid kits later..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/spdKcxZ.jpg

Zelfs het framehoppen om op hoogte voor de foto te komen ging 2 maal mis...

Maaar... er begint vorm in te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Vooral als we het metro logo alle kanten op willen laten schijnen lijkt mij een M ook beter dan SUB. Ik ga er vanmiddag even aan zitten.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
Jullie bouwprojecten lopen de spuigaten uit :).
Nee hoor, knappe dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Spartagon schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:53:
Jullie bouwprojecten lopen de spuigaten uit :).
Nee hoor, knappe dingen!
Hehe ja, zodra de metro ingang klaar is ga ik de ingang van onze eigen base aanpakken. Daarna de wegen in ons dorp verfraaien en daarna onze mijn even opruimen. Daarna onze base de hoogte in knallen. Daarna....who knows...

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
tikkietrugjaap schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:49:
Vooral als we het metro logo alle kanten op willen laten schijnen lijkt mij een M ook beter dan SUB. Ik ga er vanmiddag even aan zitten.
Voor het gemak: even een singleplayer opstarten zonder zombies en cheatmodus op enable, en je kunt met U wat spulletjes inspawnen :) ik geloof met Y of H krijg je de NO-CLIP modes, handig voor wanneer je in de hoogte gaat bouwen.

Die toren ziet er gaaf uit Johan! Nu maar weer een nieuw project bedenken :) ik was gisteren al bezig geweest de kelder van ons restaurant aan het uitgraven...dat gaat even duren geloof ik. Maar we hebben straks een mooi bultje dirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
FriezNL schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:33:
Voor het gemak: even een singleplayer opstarten zonder zombies en cheatmodus op enable, en je kunt met U wat spulletjes inspawnen :) ik geloof met Y of H krijg je de NO-CLIP modes, handig voor wanneer je in de hoogte gaat bouwen.
Ja ik ken het. In dat menu kan je ook zien dat we bijv. nog gasmaskers gaan krijgen en een nieuwe soort boog.

Ik had op de BuG server met houten en rebar frames (beiden zijn te plaatsen en te verwijderen) al een beetje lopen testen. Ik ben zelf meer fan van een 'M' dan de letters SUB. Dat laatste maakt het geheel een beetje lomp en groot. Na het werk ga ik aan de slag. Heb er zin an.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Helaas vanavond pas erg laat thuis, maar erg leuk dat die infrastructuur tussen de dorpjes ook werkt en functioneel is. 1 ding heb ik wel te klagen: als je dat hele stuk onder de grond hebt ge-speed-runned, dan is boven de grond lopen ineens zoooooo langzaam haha.

Ook geinig dat de flora-geluidjes boven de grond veranderen als je onder de grond aan het rennen bent. Jullie dorpje kent trouwens ook grote en leuke bouwprojecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb ook nog wel een ideetje gewoon een M toren naast de ingang met 2 rebar frame M's en torches (of na 10.5 kaarsen) ertussen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ANz0kLk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Weet iemand eigenlijk al of er weer goede verzamelingen prefabs en custom recepten zijn voor de huidige versie? Ik wil de wereld die ik nu met vrienden speel wat leuker maken. Vanmiddag zelf maar eens gaan googlen, maar aanbevelingen zijn welkom.

[ Voor 16% gewijzigd door Phehistyr op 10-12-2014 10:32 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

er zijn packs op het forum die momenteel druk doorontwikkeld worden. zodra we weer gaan resetten zal ik ook weer custom prefabs toevoegen :)

bijvoorbeeld deze: http://steamcommunity.com...197997545240/screenshots/
bron: http://7daystodie.com/for...RandomGen-Prefab-Megapack

of iets serieuzer:
linkje: http://7daystodie.com/for...OMGEN-Prefab-Pack-for-A10

[ Voor 53% gewijzigd door JoSchaap op 10-12-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Wow daar zitten een paar hele mooie tussen! Heb je enig idee wanneer je de reset wou gaan uitvoeren? Die prefabs zijn vaak wel weer een leuke reden om aan de wandel door het landschap te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

iig niet vandaag, mn vrouwding is jarig dus even een avondje weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
wow die prefabs zouden wel heel chill zijn..

Ik bak niks van het bouwen en ben beter in het verzamelen van goederen dan het daarna gebruiken :+

kwestie van wat droppen en een kant en klaar gebouw hebben die je daarna kan aanpassen zou mij een stuk werk schelen :+

• tikkietrugjaap
Ok, onze metro ingang is klaar. Heb uiteindelijk niet een echt huisje gemaakt maar meer een ingang met het logo. Alleen het ontwerp van Joschaap (op de stok) moet nog even worden gerealiseerd. Beton moest nog drogen :D

Next up: onze nieuwe ondergrondse base-ingang.

Prima.

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
hey jongens,

Is de Mac OS X update er trouwens al XD?

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
hey jongens,

Is de Mac OS X update er trouwens al XD?

• AjDuLion
is er trouwens iemand waar ik me bij kan aansluiten ?

ik heb allang gemerkt dat ik kwa bouwen een totale noob ben... maar ik kan delven/resources verzamelen als een malle :+

en zolang iemand mij instructies geeft hier moet dat lukt dat me nog wel :)

de vraag is alleen hoe ik al mn zooi ga moven van het huidige gebied waar ik nu ben naar mn nieuwe onderkomen..

• Ryack
AjDuLion schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:28:de vraag is alleen hoe ik al mn zooi ga moven van het huidige gebied waar ik nu ben naar mn nieuwe onderkomen..
Op dezelfde manier als ik, één inventory per keer. :)

Ik ben nu een derde basis aan het bouwen. Deze staat in -2,-2. Daar zat nog niemand en mocht het gaan laggen dan zou ik niemand in de weg moeten zitten. De oude water toren ga ik helemaal afbreken zodat ik de onderdelen kan gebruiken in de nieuwe toren. Deze keer zonder water. Of in ieder geval geen water in het begin.

• AjDuLion
Ryack schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:36:
[...]

Op dezelfde manier als ik, één inventory per keer. :)

Ik ben nu een derde basis aan het bouwen. Deze staat in -2,-2. Daar zat nog niemand en mocht het gaan laggen dan zou ik niemand in de weg moeten zitten. De oude water toren ga ik helemaal afbreken zodat ik de onderdelen kan gebruiken in de nieuwe toren. Deze keer zonder water. Of in ieder geval geen water in het begin.
ik heb een uitkijktoren vlakbij een van jullie staan die is nog redelijk gelukt maar veelste klein, die had kwa oppervlakte gewoon 2x zo groot moeten zijn.. misschien dat ik daar nog wel een aanbouw aan ga maken en alles daarheen move, nadeel is dat ik begreep dat alle bergen daar totaal uitgemined zijn en waar ik nu zit dan weer niet..

Misschien toch maar even de mouwen opstropen en wat netjes proberen te maken..

weet iemand of het nog mogelijk gaat zijn om forges/chests etc te moven ipv nu echt te slopen/opnieuw te maken ?

• tikkietrugjaap
AjDuLion schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:40:
[...]

ik heb een uitkijktoren vlakbij een van jullie staan die is nog redelijk gelukt maar veelste klein, die had kwa oppervlakte gewoon 2x zo groot moeten zijn.. misschien dat ik daar nog wel een aanbouw aan ga maken en alles daarheen move, nadeel is dat ik begreep dat alle bergen daar totaal uitgemined zijn en waar ik nu zit dan weer niet..

Misschien toch maar even de mouwen opstropen en wat netjes proberen te maken..

weet iemand of het nog mogelijk gaat zijn om forges/chests etc te moven ipv nu echt te slopen/opnieuw te maken ?
Bergen uitgemined? Dat lijkt me stug. Also, zoek gewoon 1 van onze dorpjes en sluit daarbij aan. Beiden liggen vlakbij bergen die nog lang niet leeg zijn :D.

Forges/chest kunnen niet verplaatst worden. Alleen gesloopt.

Wbt bouwen: het beste is eerst een bouwput maken (met bijbehorend hek ivm zombies :D) om vervolgens in die put lekker aan de slag te gaan.

Prima.

• Spartagon
AjDuLion schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:40:
[...]

Zit jij daar aan het water? Tussen de 2 steden in?

• JoSchaap

JoSchaap

ik zou graag de map weer resetten met uitzondering van de doorgegeven tegelnummers

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
0,6
-5,0
-4,0
-3,0
-2,0
-1,0
0,0
1,0
2,0
-5,-1
-4,-1
-3,-1
-2,-1
-1,-1
0,-1
-3,-2
-2,-2
-1,-2
0,-2
-2,-3
-1,-3
-2,-4

heb ik zo alles? of mis ik nog iemand zn stekkie?
(0,6 viel buiten beeld maar wordt ook bewaard)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WDkXM1l.jpg

• Spartagon
Voor zij die het nog niet hebben, 7dtd is beschikbaar met the humblebundle deals:

https://www.humblebundle.com/store/p/7daystodie_storefront

• JoSchaap

JoSchaap

Spartagon schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:20:
Voor zij die het nog niet hebben, 7dtd is beschikbaar met the humblebundle deals:

https://www.humblebundle.com/store/p/7daystodie_storefront
Niet echt een goede deal als je t mij vraagt :)
voor € 12,50 heb je al 2 kopietjes via kinguin.

Of 1 kopie voor € 7,03 :)

HumbleBundle is dan wel weer voor een goed doel :)

• Spartagon
Heb je wel een punt, laten we stellen dat het goede doel ook wel wat waard is.

btw: zouden we er niet aan denken om een aparte topic te starten voor de server? Dit is eigenlijk een algemene topic, maakt het mss wel wat overzichtelijker.

• AjDuLion
Spartagon schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:43:
[...]

Zit jij daar aan het water? Tussen de 2 steden in?
ehm als het een kleine toren is dan ja dat grote gebouw is niet van mij maar van mdt

• tikkietrugjaap
Joschaap, misschien is het een idee om -2,0 ook te resetten? Dit aangezien, volgens mij, Ryack daar een probeersel heeft geplaatst dat niet helemaal gelukt is en nu lokale lag oplevert. Iets met water en houten frames haha.
Hij moet alleen wel ff zijn spullen verhuizen.

Prima.

• AjDuLion
ik ga mn spullen ook wel ff moven en als ik een plek heb gevonden laat ik het je weten.

twijfel of nu mijn beide ''plekken'' safe zijn ga ik vanavond eens controleren

• Ryack
tikkietrugjaap schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:46:
Joschaap, misschien is het een idee om -2,0 ook te resetten? Dit aangezien, volgens mij, Ryack daar een probeersel heeft geplaatst dat niet helemaal gelukt is en nu lokale lag oplevert. Iets met water en houten frames haha.
Hij moet alleen wel ff zijn spullen verhuizen.
Een reset zou voor mij geen probleem zijn, nadat ik mijn spullen heb verplaatst. :) Heb er nog iets van 4-5 kisten staan die ik eerst leeg moet halen. Wat wel een mogelijk probleem is, is dat een van de muren van de basis van Stahl ook in -2,0 staat. Dus voor dat er iets wordt gedaan denk ik dat hij ook even zijn Ok moet geven.

De houten frames zijn inmiddels allemaal weg en de lag is er nog steeds. Maar het moet wel iets met het water zijn het kan haast niet anders. Ik had trouwens een post op het officiele forum geplaatst. Tot nu toe is de enige reactie die ik heb gekregen in de trend van "ik heb ook in het water gebouwd en bij mij werkt het wel".

Ben nu bezig met een zelf gemaakte berg van 39x39x9 met daar boven op een kleine toren. :) Als dat klaar is dan maak ik een eigen meer, ik heb al de perfecte plek op de kaart gezien. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Ryack op 11-12-2014 11:08 ]

• JoSchaap

JoSchaap

er is weer wat 10.5 alphacontent vrijgegeven op de devblog :)

Here is me building a basic fort out of the new cobblestone and you can see candles in action at the end of the video.

[ Voor 34% gewijzigd door JoSchaap op 11-12-2014 11:41 ]

• WimP
Hmm die candles zijn wel nice en stackable gelukkig :D Cobblestone is ook wel leuk, voor een decoratief muurtje ofzo

• -MD-
Soms kom je online en dan zie je meteen dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hRLSbBXl.jpg

Of ik bof weer, of tikkietrugjaap is net offline gegaan omdat het hem teveel werd... Goed voor de killcount :)

[ Voor 6% gewijzigd door -MD- op 11-12-2014 17:16 ]

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
-MD- schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:16:
Soms kom je online en dan zie je meteen dit:

Of ik bof weer, of tikkietrugjaap is net offline gegaan omdat het hem teveel werd... Goed voor de killcount :)
Misschien ben ik het wel geweest. Heb mijn huisgenoot even een rondleiding gegeven en het viel me al op dat het bij jullie in zeer korte tijd zeer druk werd. Heb me snel weer uit de voeten gemaakt :+

Controleer de controleurs

Verwijderd

Mijn base zit helaas een stukje op -2,0. Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
-MD- schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:16:
Soms kom je online en dan zie je meteen dit:...
Ok nadat mijn nieuwe basis klaar is en nadat ik een meer heb gebouwd, maak ik ook een klein huisje in het dorp. Het kan niet zo zijn dat ik niet meegeniet van die extra killcounts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ryack schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:52:
[...]
Ok nadat mijn nieuwe basis klaar is en nadat ik een meer heb gebouwd, maak ik ook een klein huisje in het dorp. Het kan niet zo zijn dat ik niet meegeniet van die extra killcounts. :)
Dat is mooi, want jouw K/D ratio doet gewoon pijn aan mijn ogen... Daar kunnen we dan even aan gaan werken O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
-MD- schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:32:
[...]

Dat is mooi, want jouw K/D ratio doet gewoon pijn aan mijn ogen... Daar kunnen we dan even aan gaan werken O-).
Ah joh, gewoon een paar pijlen in z'n hoofd.....klaar.

Ik zit nu op werk en ik kan niet wachten om weer lekker aan de slag te gaan. Onze entree en tunnel even netjes maken....daarna het logo van de metro fixen.....daarna de straat om onze base heen netjes.....OF ik ga even die berg weg halen. So much to do, so little time.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb voor de M logo's uiteindelijk awning gebruikt :)

beide ingangen in bug-ville hebben het logo nu (de grote ingang loopt alleen nog niet door tot bedrock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Jo misschien kan je tijdens de huidige restart gelijk de prefabs toevoegen en resetten? En die zombie rate nog iets omhoog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:52:
[...]
Ah joh, gewoon een paar pijlen in z'n hoofd.....klaar.
Ik vrees dat het er meer dan een paar moeten zijn. Tegen de tijd dat ik in het dorp iets heb gebouwd is hij zeker weer een aantal keer van een toren afgedonderd en zijn K/D ratio is dan nog slechter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ryack schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:40:
[...]

Ik vrees dat het er meer dan een paar moeten zijn. Tegen de tijd dat ik in het dorp iets heb gebouwd is hij zeker weer een aantal keer van een toren afgedonderd en zijn K/D ratio is dan nog slechter. ;)
That's a risk we're willing to take.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

prefabs, aanpassing difficulty en reset zal ik zo uitvoeren :) na da backup en het onderhoud, ipv 15 min dus een half uurtje plat :)

ik heb ook gekeken naar het droppen van je backpack ipv tools on death, maar kennelijk drop je dan ook je armor enzo.. dus die setting laat ik even voor wat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
JoSchaap schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:46:
prefabs, aanpassing difficulty en reset zal ik zo uitvoeren :) na da backup en het onderhoud, ipv 15 min dus een half uurtje plat :)

ik heb ook gekeken naar het droppen van je backpack ipv tools on death, maar kennelijk drop je dan ook je armor enzo.. dus die setting laat ik even voor wat het is :)
grote kans dat ik mn gear kwijtraak maar dat is niet zo'n ramp kan ik alsnog opnieuw beginnen :) maakt niet uit.

ga me gewoon aansluiten bij een van de dorpjes gok ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

staat je character in de buurt van je nieuwe bouwwerk uitgelogd? dan check ik hettegelnummer even :)
ik reset alleen de wereld m.u.v. de tegels eerder uitgelijst en niet characters ;)

[ Voor 29% gewijzigd door JoSchaap op 12-12-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
JoSchaap schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:15:
staat je character in de buurt van je nieuwe bouwwerk uitgelogd? dan check ik hettegelnummer even :)
is niet echt nieuw bouwwerk maar meer dat al mijn gear daar gestashed is..

en ja hij staat op mn forge/mining outpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

adju, jouw tegel staat gewoon al in het lijstje. geen zorgen dus :)

Server komt over 10 min weer terug met volgende aanpassingen:

- Prefab megapack toegevoegd: http://7daystodie.com/for...RandomGen-Prefab-Megapack (nu de juiste link)
- Diffuculty aangepast van 2 naar 3
- playermaps gereset
- world reset (met uitzondering van jullie bouwplaatsen)
- bedrock speed nu 4x (was 5x)
- waterspeed nu 2x (was 1.2x)
- nieuwe custom recepten zie hier de toevoegingen: https://gist.github.com/JoSchaap/aec121eb10578b416792

problemen/vragen m.b.t. de server graag in DM ipv in dit topic :)

[ Voor 90% gewijzigd door JoSchaap op 12-12-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hoe werken die prefabs eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

die spawnen op het moment dat een tegel gegenereerd word, max 8 per tegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hmm moet ik toch even naar kijken want dat zou voor mij als prutserbouwer toch wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Ah mooie prison vlak bij huis:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2iup991.png

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2jfdq1j.png

Walking Dead becomes real :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

jammer dat ie een stukje mist, dat komt omdat waar ie nu ophoud een tegel begint die we hebben bewaard ivm onze bases :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Leuk om met zijn allen de 7e nacht te verzamelen in de gevangenis en meerdere feral-hordes van ons af te slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 00:04
DM Gestuurd aangaande server :)

Kan niet wachten op die cobblestone recipes and candles. Development gaat redelijk rap nog valt me op, in vergelijking met andere Early Access titels.

Edit: Ik was je al voor Johan! :p

[ Voor 81% gewijzigd door K-Wulf op 12-12-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

De gevangenis is weer weg, daar hoorde inderdaad iemand zijn base te staan, ik had een minteken over het hoofd gezien :)

offtopic:
houd support zaken aangaande de server even in DM svp

[ Voor 73% gewijzigd door JoSchaap op 12-12-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Schiet niet echt op met mij en prefabs. Ik heb al een pleuris end gelopen maar nog maar 1 (saaie maya tempel) gevonden :(

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

- niet op de weg blijven
- hele tegels aflopen (niet alleen er doorheen)
- livemap op 2e scherm/tablet/telefoon openzetten kun je live zien wat om je heen nog onontdekt is

de livemap is sinds mijn laatste aanpassing realtime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
WTF. Ik kom er niet meer op. Telkens kicked EAC me.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Heb hetzelfde probleem dus het ligt niet aan jou :p.

Maar leuke verrassing had ik vanmiddag toen ik mijn huis uit wandelde... *krak*...
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er ook elke keer uitgegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
-MD- schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:40:
Heb hetzelfde probleem dus het ligt niet aan jou :p.

Maar leuke verrassing had ik vanmiddag toen ik mijn huis uit wandelde... *krak*...
:p
Hahahaha. Sorry. Ik was volop bezig met de nieuwe ingang en de indeling van onze base. Had even een trappetje moeten maken idd.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11
Hier helaas ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

hier ook, hoop dat ze die EAC shit snel oplossen.. server net herstart maar dat helpt niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Bij mij was er niks aan de hand ^^ Hoe dat dan komt? Geen idee

Hmm nu kan ik ook niet meer connecten. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Livecrew011 op 12-12-2014 20:43 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:34:
hier ook, hoop dat ze die EAC shit snel oplossen.. server net herstart maar dat helpt niets :/
Volgens mij zijn we niet de enige....de globale serverlijst lijkt een stuk kleiner.

Also, ik kan je server niet eens meer vinden :(

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

omdat ik ermee bezig ben :)

heb alle mogelijke fixes al uitgeprobeerd. het lijkt erop dat eac overbelast is ofzo :)

http://7daystodie.com/for...start-Game-now-unplayable
http://7daystodie.com/for...C-kicking-every-one-out!!
http://7daystodie.com/for...d.php?20897-EAC-Fix-Maybe
http://7daystodie.com/for...-the-problem-with-EAC-now

wel een beetje slecht ingepland zo vlak voor het weekend klooien met je anticheat..

Ik hoop dat er daar snel iemand wakker wordt :)

[ Voor 101% gewijzigd door JoSchaap op 12-12-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
same kwam er niet in en ik dacht heel ff dat het aan mn sli kit lag die net werkend is.. niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:50:
omdat ik ermee bezig ben :)

heb alle mogelijke fixes al uitgeprobeerd. het lijkt erop dat eac overbelast is ofzo :)

http://7daystodie.com/for...start-Game-now-unplayable
http://7daystodie.com/for...C-kicking-every-one-out!!
http://7daystodie.com/for...d.php?20897-EAC-Fix-Maybe
http://7daystodie.com/for...-the-problem-with-EAC-now

wel een beetje slecht ingepland zo vlak voor het weekend klooien met je anticheat..

Ik hoop dat er daar snel iemand wakker wordt :)
Ah ok. Dacht ff dat zij de server uit de lijst hadden geknikkerd.

En inderdaad slechte timing zeg. M'n vriendin zit the Voice the kijken en om daar nou bij aan te schuiven....

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:23:
[...]

Ah ok. Dacht ff dat zij de server uit de lijst hadden geknikkerd.

En inderdaad slechte timing zeg. M'n vriendin zit the Voice the kijken en om daar nou bij aan te schuiven....
Hehe ik heb hetzelfde dilemma O-)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

server is er weer, als je er niet inkomt even je game verifyen in steam :)

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste