[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
FriezNL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:01:
Ik heb het idee dat dit dus enkel bij concrete en reinforced concrete gebeurd.

Volgens de Wiki moet reinforced concrete Structural Integrity = RoundDown ( Max Load ÷ Mass ) 110 / 15 = 7.3 (afgerond dus 7 blokken) kunnen ondersteunen.

Concrete heeft een max load van 90 en een mass van 15 = 6 blokken.

Bricks hebben een nog veel lagere Structural Integrity, deze is zelfs maar 5 blokken. Ik heb mijn vorige bouwwerk volledig opgebouwd uit bricks en hield altijd max 4 blokken per kant aan, maximaal 8 breed. Bij concrete zou het zelfs 14 breed mogen zijn als je ze van beide kanten gaat ondersteunen met een muur.
Bij mij was het dus ondersteund door 4 muren en het raarste was dat de blokken die vielen, zaten bijna tegen de muren aan, in de hoek.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Aangezien de auger en chainsaw nu echt 'te' rare lijken te zijn geworden wil ik onderstaande recepten gaan implementeren. (het gaat om het onderste deel de bovenste 3 zijn al een tijdje actief)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LkUAKlN.png

indien hier bezwaar tegen is laat het even weten.

wbt de serverbelasting, ik zal hem vandaag verbreden naar 32 slots en dan mondjesmaat meer mensen de uitnodiging sturen.

Dan nog even een huishoudelijke mededeling
Kennelijk zijn er toch mensen die het niet kunnen laten om uit de kratjes van de buren te stelen. Inmiddels al een derde melding van binnen.

Het is erg vervelend dat ik dit ondanks de vele waarschuwingen overal moet gaan zeggen.. maargoed..
Zorg er ten alle tijden voor dat je spullen in een locked crate of kluis zitten. En tevens dat je geen vrienden ingame bent met mensen die je niet vertrouwd (voor vrienden gelden landclaims namelijk niet!).

Het is door de magere logging in de serversoftware voor mij bijna niet mogelijk om bij te houden wie wanneer online is en wat deed. En ook al kon dat wel, dan nog heb ik daar ook geen zin in.
Als ik kleuterleider/politieagentje moet gaan spelen ga ik wel weer een dayzserver hosten zonder wachtwoord.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:41
Ik vindt die custom recipes top, vooral omdat je toch twee redelijk "rare" onderdelen nog moet verzamelen om hem te kunnen maken. Tungsten en Sniperrifle is niet overal te vinden :) maakt het toch nog een uitdaging om hem te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik ben ook voor. Helaas net mijn car battery's omgezet naar scrap. Weer een stukje wandelen dus :)

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik ben voor. Heb gisteren en in het weekend wel een lading accu's omgezet naar lead scrap :(. Gelukkig zijn ze niet zo rare als de auger en vrienden.

Hoe werkt dat trouwens met die landclaims? Zorgen ze er voor dat niemand anders in de buurt kan bouwen? Kan iemand dan nog wel repareren? Doet het ook nog iets met secure kisten en deuren? Of werken die alleen met hun eigen code?

[ Voor 43% gewijzigd door Ryack op 02-12-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

JoSchaap schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:22:
wbt de serverbelasting, ik zal hem vandaag verbreden naar 32 slots en dan mondjesmaat meer mensen de uitnodiging sturen.
Misschien zit ik er helemaal naast maar met een 24 slots server zou je toch al 32-48 man kunnen uitnodigen aangezien we zelden allemaal tegelijk online zijn? En anders in de queue staan >:)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik kan voor mezelf nu wel verantwoorden de auger en chainsaw te craften qua moeite die ik er nu al in heb gestopt. :P
Ryack schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:48:
Hoe werkt dat trouwens met die landclaims? Zorgen ze er voor dat niemand anders in de buurt kan bouwen? Kan iemand dan nog wel repareren? Doet het ook nog iets met secure kisten en deuren? Of werken die alleen met hun eigen code?
Ze maken blokken in een bepaalde radius moeilijk te breken voor spelers anders dan de plaatser en zijn vriendjes. De radius en de mate waarin blokken steviger worden zijn afhankelijk van serverinstellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phehistyr op 02-12-2014 17:01 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

ResuCigam schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:58:
[...]

Misschien zit ik er helemaal naast maar met een 24 slots server zou je toch al 32-48 man kunnen uitnodigen aangezien we zelden allemaal tegelijk online zijn? En anders in de queue staan >:)
Wat is hier de status van? Zou graag willen spelen als ik rond 8 thuis be :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Ik ga hem zo halen!
Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb ook nog werk, reistijd en een priveleven ;) zodra ik kan kijk ik ernaar (inclusief het auger recept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 00:04
Ik heb 7D2D nu ook en speel nu vooral single player maar zou graag met anderen coop spelen.

Het survival aspect van de game trekt mij meer aan dan puur het gebouwen bouwen. Ben de difficulty voor mijzelf al iets aan het omhoogschalen.
Correct me if i'm wrong maar JoSchaap's server klinkt nu vooral iets voor de creative builders onders ons met een low zombie threat. Of is dat een verkeerde aanname?

Zat eraan te denken om een tweede server op te starten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Game gekocht :-)
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

zombies schroeven we inmiddels al stapsgewijs op omdat het te rustig werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
Nou, voeg mij dan ook maar toe op de lijst van gegadigden, JoSchaap. :)

Edit: DM gestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door K-Wulf op 02-12-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Laatst online: 28-04 19:33
Ik heb hem ook net gekocht, maar krijg nu op OSX óf een zwart scherm, of ik krijg de melding dat steam niet draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

K-Wulf alleen aanmelden via DM svp, er is nogal een lijstje met gegadigden namelijk

*edit* de invites zijn verstuurd via DM en de server is aan het herstarten ivm het Auger recept :)

[ Voor 38% gewijzigd door JoSchaap op 02-12-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
K-Wulf schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:37:
Ik heb 7D2D nu ook en speel nu vooral single player maar zou graag met anderen coop spelen.

Het survival aspect van de game trekt mij meer aan dan puur het gebouwen bouwen. Ben de difficulty voor mijzelf al iets aan het omhoogschalen.
Correct me if i'm wrong maar JoSchaap's server klinkt nu vooral iets voor de creative builders onders ons met een low zombie threat. Of is dat een verkeerde aanname?

Zat eraan te denken om een tweede server op te starten namelijk.
De keuze om er een PVE server van te maken is simpel, PVE in 7DTD is slecht uitgewerkt, het is geen shooter zoals er veel andere games zijn welke dit beter hebben uitgewerkt. We hebben een tijdje op een PVP server gespeeld waar het normaal was om elkaar bouwwerken te vernielen, spullen te jatten enz. Bij update 10 heb ik even op een PVP server gespeeld, newbies afknallen was daar de sport. Leuk om elkaar te trollen etc. ik pas daarvoor.

Zombie-threat stond inderdaad (te) laag en is nu al wat uitdagender geworden. Gisteren hadden we 5 hordes in de nacht welke aan de deur kwamen kloppen. Druk zat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Bedankt voor het toevoegen van de recepten. Het blijkt alleen dat de auger killing is voor mijn fps. Van fluctueren tussen 30 en 60 fps, naar minder dan 10. Dat wordt niet solo een geul graven voorlopig.

De verhoogde moeilijkheid bevalt wel: het kostte net duidelijk meer moeite om door een stad te lopen en ook onderweg in de bossen kwam ik veel meer zombies tegen. :)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
Ik heb hem aan de praat gekregen, begin is wel lastig vind ik, had niet meteen overal zombies verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
Betreft de MAC client, er is een bug sinds gisteren waardoor je met MAC client niet op EAC servers kan inloggen. Dat is 90% van de servers.. ff wachten dus :(

Ik ben benieuwd, heeft er iemand uberhaupt een chainsaw of auger legit gevonden in een auto? Net ook een stad afgekamt (nieuwe stad gevonden in het noorden). Veel oil barrels, gas cans, filters, car batteries, ook een nail gun, maar ook hier geen auger of chainsaw. Maakt niet uit, maar als niemand er een gevonden heeft is die wel heel rare :-)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ze spawnen alleen nog maar in garage boxes en dan ook nog maar heel rare
maar op onze server heeft niemand er een gevonden nee..

De auger is idd een lag kanon als je m gebruikt.. :/

dat was in 9.3 niet zo..

[ Voor 25% gewijzigd door JoSchaap op 02-12-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

Phehistyr schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:59:
Ze maken blokken in een bepaalde radius moeilijk te breken voor spelers anders dan de plaatser en zijn vriendjes. De radius en de mate waarin blokken steviger worden zijn afhankelijk van serverinstellingen.
En je kan geen blokken plaatsen binnen 7x7 (standaard volgens mij) van het blok, als je geen vriendjes bent met de blokeigenaar.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

het kost veel tijd en moeite, maar de fundering voor mn euromast project ligt er :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u1nlnoA.jpg

*edit*

en dan toch nog maar ff een uurtje doorstampen :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uM7jM3F.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door JoSchaap op 03-12-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Haha ik vind dit spel echt geniaal xD
Snap er nog niet veel van lol, maar ik werd gisteren gekild in een soort garage/tankstation en omringd door zombies... CREEPY death!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
JoSchaap schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:22:
het kost veel tijd en moeite, maar de fundering voor mn euromast project ligt er :)
Het begin ziet er goed uit. :) Wat is dat voor blok dat je als fundering hebt gebruikt? Het ziet er niet uit als reinforced concrete.

Nu dat ik toch bezig ben met vragen. Wat was ook alweer de methode om de stenen blokken te maken waarvan het ziekenhuis en de boekhandel zijn gemaakt? Enige dat ik onthouden heb is asfalt blok en daar is niet zoveel over te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Volgens mij is het concrete brick. In het menu kan je in principe alles terugvinden qua craften. Alleen cobblestone hebben ze er nu uitgehaald, die staat nog wel op de wiki benoemd.

Leuk, de euromast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

in het craft menu kun je gewoon op een deel van de naam zoeken inderdaad ;)

de volgorde voor de decayed asphalt bricks in mn fundering

clay -> bricks -> asphalt bricks - > decayed asphalt bricks

maar de fundering tot aan het harde gesteente heeft ook een geraamte met 6 poten van van metal trussing omdat ik flink de hoogte in wil gaan :)

De cobblestones zitten er nog in hoor (destroyed stone + cement), daar heb ik gisteravond nog mn trappen van gemaakt, wel lastig om aan de destroyed stone te komen, maar zeker niet onmogelijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door JoSchaap op 03-12-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Asphalt ?
Klinkt als asfalt en klinkt als wegen aanleggen :p
Zou geniaal zijn als er later in de game auto's komen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Bedankt. Het lastige is dat als ik met google naar asphalt brick zoek dat ze er dan niet in staan. Misschien dat het nog niet goed is bijgewerkt. Of misschien dat ik niet goed heb gezocht, maar veel fout kun je niet typen aan asphalt brick. :)

Is destroyed stone niet de grond in de wastelands? De bovenste drie bodem lagen is van dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

destroyed stone: http://7daystodie.gamepedia.com/Destroyed_Stone

asphalt: http://7daystodie.gamepedia.com/Destroyed_Stone

(decayed) asphalt bricks zitten er officieel niet in (custom recipe) het zijn bricks die van boven en onder op asphalt lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Gewoon gezellig op teamspeak komen savonds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Vandaag kwam er een update voor OS X of niet :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Ik zit hier wat dingetjes uit te tekenen terwijl ik mij zo min mogelijk probeer bezig te houden met werk en heb nog een paar vragen. :)

Als ik een zeshoekig gebouw wil maken. Een beetje zoals de euromast in aanbouw maar dan veel lager. Heel veel lager. Dan moet ik die ramp/wedge stukken gebruiken. Ik weet dat er reinforced concrete ramps en wooden ramps zijn. Zijn er ook nog andere ramps? Stel dat ik een huis met een brick uiterlijk wil maken, dan heb ik ook brick ramps nodig. Ik weet dat er cobblestone ramps waren, maar die zijn er volgens mij uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Brick ramps zitten wel in de single player, misschien dat Johan ze wil toevoegen als custom recipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

zoek eens op wedge ipv ramp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Je bedoelt natuurlijk in game. :) Zit me suf te zoeken op de 7 days wiki. Op het werk hier wat lastig om in game te zoeken. Ik neem aan dat ze er in zitten en dan kan ik beginnen met mijn project als ik thuis ben. Nu moet ik alleen nog een plains biome vinden die ik kan afgraven voor de clay. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als ik classnames van die brickramps vind kan ik wel recepten maken

bijvoorbeeld 1 brick -> 2 ramps (hak je m doormidden zegmaar)

voor mn euromast heb ik gewoon rebar frames en concrete gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Vanavond in single player even pielen en het bouwen onder de knie krijgen, heb een leuk idee voor een vesting.

daarna maar eens kijken of ik op de server mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Sinlath schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:41:
Vanavond in single player even pielen en het bouwen onder de knie krijgen, heb een leuk idee voor een vesting.

daarna maar eens kijken of ik op de server mag.
Kijk dat is een goed idee :P 8)
Ik heb echt zin om ff te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
ik speel dus nu een uurtje single player maar leg elke keer het loodje.

hoe en wat is een goede manier om het scavengen en bouwen onder de knie te krijgen ?
is er een bouw setting ? het fps gedeelte was niet heel moeilijk om onder de knie te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
Ik moest ook even wennen, maar nu kom ik aardig uit de voeten. Je moet even zoeken naar spullen die je kunt maken. Zo zou ik beginnen met een Stone Axe te craften. Daarmee kun je zombies aardig meppen en bomen omhakken, huisje bouwen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
creative mode..

ok daar even in knoeien, ik moet nog even wennen aan de forging/repair modus.

heb zojuist een pickaxe gevonden en die gescrapped terwijl ik aan het experimenteren was met repair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Ok, misschien heel ff een beginnersguide. Er zijn twee dingen belangrijk:

1. (de nacht) overleven
2. eten

Nacht overleven.
Zeker in de eerste dagen is het overleven van de nacht een uitdaging. Stealth is gedurende de nacht extreem belangrijk. Z's reageren op geluid en reuk (zoals rauw vlees / groente op je). Stealth ben je als je ctrl indrukt (gebukt). De eerste nacht overleven is op zich niet moeilijk, je kan of uitloggen en wachten tot het dag is, of een schuilplaats maken (dat is natuurlijk het handigst). Mijn favoriete schuilplaats is gewoon een gat in de grond afgesloten met dirt of wooden frame. z's lopen er 's nachts gewoon overheen als je niet te veel geluid maakt. Een gat graaf je met een stone axe en het liefst een pick axe wanneer je op rots stuit.

Een andere optie is om een huis veilig te maken. Dood alle zombies en verstevig het huis en de uitgangen met geupgrade wooden frames of beter spul. Je kan evt. naar de tweede verdieping gaan en de bovenste treden van de trap weghakken, dan kunnen ze niet naar boven.

Onthoud, stealth is koning!

Eten
Je hebt vocht en vast voedsel nodig. Pak altijd potten water op. Doorzoek alles op zoek naar potten water en natuurlijk ook eten in blik. Eet verse dingen snel op, want z's ruiken het (herkenbaar aan het neus icoontje). Eten vind je in coolboxen, boomstronken, keukens, tassen, etc. Als je eenmaal een vaste plek hebt, begin dan een farm om je eigen eten te verbouwen. Maar let op, daarvoor heb je nodig een gardening hoe en zaden (aardappel, mais, koffie). Zeker in het begin lastig te vinden.

Even een opsomming van belangrijke items, begin gelijk met het maken van een:
  • Stone axe (stick, stone, grass)
  • Crossbow (sticks en grass)
  • Crossbow bolts (feather, stick en stone)
Vervolgens verzamel je:
  • wood voor wooden frames en een storage chest (vergeet niet op slot te doen door 'e' ingedrukt te houden)
  • cloth voor een slaapzak (sloop gordijnen of craft cloth uit twee cotton). Een slaapzak plaatsen zorgt ervoor dat je na een dood, op je slaapzak kan spawnen ipv totaal ergens anders op de kaart.
  • iron pipe voor een forge. LET OP: nieuw is dat je het boek forge ahead nodig hebt voor een forge! Te vinden in boekenkasten in huizen. Ook een toilet dropt na slopen een iron pipe trouwens!
  • clay voor molds (te vinden bij rivieren, let op de kaart voor een donker stuk in de rivierbedding, meestal niet zo breed, 8 blocks ofzo)
  • ijzer, ijzer, ijzer. Met ijzer maak je tools, tools maken het leven makkelijk. Het makkelijkst vind je ijzer in van die stalen bars in de wat minder prettige zones (wasteland en city). gewoon 8 keer slaan met een stone axe. Hiervan kan je in je forge ingots maken.
Dit wassem ff. vast later meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik zal morgen weer een rondje DM doen :)

het nieuwe concrete systeem had ik me even op verkeken. ben constant weer naar bomen aan het rennen nu voor hout :(

maar er is wel een beetje voortgang :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JMjRTNl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6hi9MVH.jpg

de eerste verdieping is een feit :)

het bouwen is vrij uitdagend.. zeker als je achteraf pas ziet dat je aan de buitenkant een blok vergeten bent waar je van binnenuit niet bijkunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Jongens, hoe maak je eigenlijk huizen lol?
Wat voor'n materiaal moet je gebruiken om de wanden te maken?
En moet je beginnen met die frame blokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Als aanvulling voor wanneer de nood voor drinken heel hoog is: je kan tegenwoordig ook een leeg blik vullen met water en dat koken met een stick als kookgerei op een kampvuur. Glazen potten pot zijn wel veruit superieur omdat je ze kunt stapelen en er makkelijk thee mee kan maken. De benodigde cooking pot kan echter lastig zijn om te bemachtigen, zeker nu er een extra drempel is voor het maken van een forge.

Als je dan eenmaal een forge hebt staan kan je ook makkelijk nieuwe potten maken voor een flinke voorraad drinken. Hiervoor heb je zand en één lege pot nodig om een mold te maken. Met een paar minuten graven maak je makkelijk tientallen potten zodat je dorst voorgoed verleden tijd kan zijn.
lindseysew schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:59:
Jongens, hoe maak je eigenlijk huizen lol?
Wat voor'n materiaal moet je gebruiken om de wanden te maken?
En moet je beginnen met die frame blokken?
Frames zijn inderdaad de eerste stap in het bouwen voor de meeste materialen. Maar met het plaatsen daarvan ben je er nog niet, ze zijn namelijk nog meerdere keren te upgraden. Je hebt daarvoor wel de juiste tools nodig (stone axe, repair tool, claw hammer, nail gun) en de juiste materialen. Rechterklik op de frame met de tool en de juiste materialen in je inventory zorgt voor het upgraden.

Al zijn ook nog blokken die je direct kan craften en plaatsen zoals brick.

[ Voor 30% gewijzigd door Phehistyr op 04-12-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Phehistyr schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:29:
[...]

Als aanvulling voor wanneer de nood voor drinken heel hoog is: je kan tegenwoordig ook een leeg blik vullen met water en dat koken met een stick als kookgerei op een kampvuur. Glazen potten pot zijn wel veruit superieur omdat je ze kunt stapelen en er makkelijk thee mee kan maken. De benodigde cooking pot kan echter lastig zijn om te bemachtigen, zeker nu er een extra drempel is voor het maken van een forge.

Als je dan eenmaal een forge hebt staan kan je ook makkelijk nieuwe potten maken voor een flinke voorraad drinken. Hiervoor heb je zand en één lege pot nodig om een mold te maken. Met een paar minuten graven maak je makkelijk tientallen potten zodat je dorst voorgoed verleden tijd kan zijn.

[...]

Frames zijn inderdaad de eerste stap in het bouwen voor de meeste materialen. Maar met het plaatsen daarvan ben je er nog niet, ze zijn namelijk nog meerdere keren te upgraden. Je hebt daarvoor wel de juiste tools nodig (stone axe, repair tool, claw hammer, nail gun) en de juiste materialen. Rechterklik op de frame met de tool en de juiste materialen in je inventory zorgt voor het upgraden.

Al zijn ook nog blokken die je direct kan craften en plaatsen zoals brick.
Oh?
Dan is het echter een kwestie van upgraden :o :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Als kleine aanvulling op deze 2: Die grote stenen die je overal ziet liggen zijn een kleine goudmijn qua grondstoffen. Gewoon blijven slaan met je stone axe (of liever pick axe als je die hebt) en ze droppen stones, iron fragments en soms ook potassium nitrate (maar dit gebruik je veel later pas) disregard that

Pipes, die je nodig hebt voor een forge, zitten ook heel vaak in airco's (die wit blauwe dingen vlak naast huizen)

Als je sneakt en je bent niet detected (dat zie je doordat je cursor verandert in een heel dun oogje) en je schiet op een dier of zombie doe je 2x sneak damage. Overdag is dit genoeg om bijna alles in 1 x te doden en vooral handig voor jagen omdat de dieren m dan niet peren.

Succes iedereen en vooral niet vergeten de wiki te lezen of in-game te vragen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Potassium nitrate en coal zitten er sinds A10 niet meer in. (Of dat moet weer veranderd zijn met de laatste patch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Om nog even terug te komen op de brick ramp. Ik lees net op het officiele forum dat ze bezig zijn met A10.5, in deze versie zou cobblestone terug moeten komen en Madmole gaat ook brick aanpakken. Cobblestone heeft zeker een ramp en ik neem aan dat brick aanpakken betekent dat het ook in normale blokken en ramps weer beschikbaar zal zijn. Deze versie zou er voor de kerst moeten zijn. Dat is maar een week of twee drie. Ik kan wachten tot de patch. Tot die tijd kan ik mijn toren in hout uitvoeren en daarna blok voor blok vervangen.

Gisteren dacht ik er nog over om de toren in concrete te doen. Maar na een paar blokken verkeerd te hebben geplaatst en daar pas achter te zijn gekomen nadat ze al waren gehard, zie ik daar toch maar van af. Concrete is nu erg sterk geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:48
Het enige dat ik te kort kom op de server is eten. Ik ga dringed Pipes verzamelen zodat ik vanalles kan beginnen maken, en men eten kan beginnen grillen, want ik had een grill gekregen (ik denk Ryack) maar die is plots verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Ik was op weg naar het andere dorp en heb een kleine tussenstop gemaakt om een pan en grill af te leveren. Had ik geweten dat die zou verdwijnen zou ik er twee hebben gegeven. :) Het makkelijkste is trouwens om een moestuintje te beginnen. Alleen even ergens zaden vandaan halen. Corn groeit vrij in de prairie biome.

[ Voor 21% gewijzigd door Ryack op 04-12-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
Ryack schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:00:
Ik was op weg naar het andere dorp en heb een kleine tussenstop gemaakt om een pan en grill af te leveren. Had ik geweten dat die zou verdwijnen zou ik er twee hebben gegeven. :) Het makkelijkste is trouwens om een moestuintje te beginnen. Alleen even ergens zaden vandaan halen. Corn groeit vrij in de prairie biome.
Ik heb al wel enkele zaden verzameld. Potatoe,blueberries en corn. Ik had nog wel genoeg om de dag door te komen (heb een varkentje kunnen vinden) maar heb het zo opgegeten (rauw) wat natuurlijk niet echt ideaal is. Ik ga straks of morgen proberen enkele pipes te veramelen voor een grill te maken. Dan ga ik proberen om een moestuin aan te leggen naast men woonst. Dit heb ik in de singleplayer nooit gedaan omdat je daar voldoende eten vind in de huizen omdat je de enige bent die daar komt zoeken. Ik red me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Huishoudelijke mededeling
Zo nu en dan is het leuk om de random generated world om ons heen te resetten, zodat er weer een nieuwe wereld voor ons is om te ontdekken :)

Kan iedereen zijn/haar bouwplek even opzoeken op de online map ( http://7days.johanschaap.nl [klik daar op regio tegels]) en mij via DM de regiotegels doorgeven waar jij aan het bouwen bent.
Dan kan ik die tegels intact houden tijdens een eventuele reset zodat je niets kwijtraakt :)

Dit is wat ik voor zover al heb:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HkOvqS7.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
0,6
-5,0
-4,0
-2,0
-1,0
0,0
1,0
2,0
-5,-1
-4,-1
-3,-1
-2,-1
-1,-1
0,-1
-3,-2
-2,-2
-1,-2
0,-2
-2,-3
-1,-3
-2,-4

[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 07-12-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Ook leuk om op deze manier even te zien waar iedereen gebouwd heeft, vanavond maar even een wandeling maken langs alle bouwwerken :)

Dit weekend bouw ik de "Hardware-store" zodat daar spullen zoals tools (scheppen, pickaxe) en Forges, pannen en grillen etc in kunnen worden gestopt. Heb je wat nodig kun je die daar altijd even komen halen. Onderling ruilen/geven kan uiteraard ook. Ik hou de deuren gewoon open dus iedereen mag pakken wat hij/zij nodig heeft. Uiteraard wordt het gewaardeerd dat je tools eventueel weer aanvult als je dubbel hebt enz.

De bookstore is open, ik zal proberen zoveel mogelijk verschillende boeken hier op te slaan. Boeken welke je over hebt mogen in de kist bij de ingang gestopt worden. Ik sorteer ze tzt in de boekenzaak :)

Als je voorbij de "stellingen" loopt zie je vanzelf waar wat in zit. Volgens mij is het bij elke "stelling" zo dat de boeken altijd rechtsbovenin zitten.

Zeldzame tools, boeken, guns etc. komen eerst wel in een kluis. Ruilen zou tzt alleen kunnen wanneer f00f, Johan of ik online zijn. Maar ik denk niet echt dat dit hard gaat lopen. Zelf de spullen vinden is veel leuker. En de bedoeling van de shops is meer om beginnende spelers wat op weg te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Gisteren lopen kloten met settings op mijn macbook via bootcamp.
En heb een manier gevonden hoe ik 7 days to die speel zonder dat de fans aanslaan en alles als een over gaat werken :P
Intel graphics optie als Power Saver doen, houdt in dat je alle prestaties verlaagt maar het is speelbaar!! Zonder dat die warm wordt, werd normaal 80-90 bijna, nu max 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
Hey Jo, ik zit op het ogenblik op het werk en hier kan ik de link niet openen, ik zal straks thuis een keer kijken. Ik zit aan de rand van een van de steden.

@FriezNL mooi initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:13
Goedemorgen :), ik volg deze topic al een tijdje. Het lijkt mij erg gezellig om hieraan mee te doen. :) Zelf zit ik al aan de bijna 250 uur gameplay, sinds alpha versie 6.0
Dus ik zou mezelf niet als beginneling zien. :p

Bij wie zou ik mij kunnen aanmelden? Alleen ik kan niet reguleer spelen, vanwege student enz..
Ik hoop dat dat geen probleem zou vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

<--- DM die gast daar naar even :)

@Spartagon, Bad timing :Y) ik was net bezig met het vervangen van de oude map voor een nieuw systeem waarbij je ook spelers en landclaims op de map kunt zien (de server is immers toch PvE)

vernieuw de pagina even met CTRL+F5 en dan zou alles weer moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Wauw! Geniaal die mapfunctie nu!! Misschien toch mijn claim steentje eens verplaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
lol net even via steam de installer gedownload binnen 1 minuut geinstalled >< zal eens proberen in te loggen vanavond nogal druk met werk enzo maar ik ben een totale n00b dus als iemand mij even kan begeleiden ;) teamspeak is geen probleem

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
AjDuLion schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:44:
lol net even via steam de installer gedownload binnen 1 minuut geinstalled >< zal eens proberen in te loggen vanavond nogal druk met werk enzo maar ik ben een totale n00b dus als iemand mij even kan begeleiden ;) teamspeak is geen probleem
Je mag mijn base gebruiken om op te starten, ik deel graag alles wat ik heb. TS gaat voor mij momenteel niet lukken omdat ik tijdens 'werk' het meeste speel 8)
ingame naam is DMT-tripping. Base is te herkennen aan een tree farm in de lucht :P

[ Voor 7% gewijzigd door Livecrew011 op 05-12-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hehe ja dat is geen optie voor mij ik ga vanavond even kijken wie er allemaal online zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Vanavond ga ik ook weer op de server, wou ff van singleplayer genieten :p
En dan gelijk het kamp opzoeken LOL, sommige zombies zijn echt creepy as hell xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

JoSchaap schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:09:
ik was net bezig met het vervangen van de oude map voor een nieuw systeem waarbij je ook spelers en landclaims op de map kunt zien (de server is immers toch PvE)
Heel tof zeg, nu kan je tenminste zien wie er een beetje in de buurt zit. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Ben er vanavond ook weer! goed druk gehad deze week vanavond maar is even crossbow maken en wat anderen basic dingetjes uitzoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

word de server nu herstart toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Nope, ik zat er net nog op. De geplande herstarts zijn telkens om 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
iemand enig idee waarom ik niet met anticheat kan starten ? zonder lukt maar met crasht de game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 18:40
Nette map, ik zit al in een groen gemarkeerd gebied met mijn claim dus dat komt goed :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 21:41
Valt me nu wel hoe verspreid we zijn terwijl we dat niet waren in beta 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
nou ik zit maar in het midden hopend iemand tegen te komen maar ik begin aardig uit water te raken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

T om te chatten ingame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Hi luitjes,

Mensen die een beetje regelmatig spelen, kunnen jullie mij op Steam toevoegen? Kan mijn maten waar ik regelmatig mee game nog niet overtuigen, omdat ze niet echt in Alpha versies van games geloven en liever wachten.

Add me gerust: nibortreab (Mr.Chaos)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Wow, die map is echt kicken nu. kan je gelijk zijn dat ik ff aso 5 claims heb neergelegd haha, don't touch my stuff man!

Sommige mensen hebben echt gave plekken gekozen om hun base te bouwen, ook heel leuk om te zien. Het zou natuurlijk echt te gaaf zijn als auto's ed in aankomende versies werken en we naar elkaar's base kunnen rijden enzo. Kijk er nu al naar uit.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
oops...

iets doorgedraafd met gamen... en ben volgens mij nog geen stap verder maar dat geeft niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Ik heb in de centrale stad een 'shooting range / hide-out' neergezet. Dit voor iedereen die in de problemen komt door het groeiende aantal zeds, of een nacht ammo erdoorheen wil knallen. Meds wapens en eten is aanwezig. Momenteel ben ik hem aan het afbouwen en ik zal de deur daarna unlocked laten zodat iedereen er gebruik van kan maken! :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kZsHaIJ.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Livecrew011 op 06-12-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Vandaag toch wel wat rare dingen meegemaakt. Zombies die letterlijk bovenop je spawnen, zombies die op bedrock in een nauwe ruimte gewoon voor je neus spawnen etc. Sta je crouched in de buitenwereld 'undetected', spawned er een zombie bovenop je. Ik sta in een afgesloten ruimte van ca. 7x10 blokken groot, staan er ineens drie spiders naast me?

Levert zulke plaatjes op:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iqXtBIAl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tTXvyhvl.jpg

En dit kwam ik tegen tijdens een wandeling in de stad:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cYuKHXwl.jpg

Er gebeuren rare dingen. Maar dat in je nek spawnen is echt ontzettend irritant en haalt de lol er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ja dat random zombie op je neus ding haalt t kleine btje suspension of disbelief dat t spel heeft wel weg in mijn optiek. Ben hartstikke voorstander van een moeilijkere omgeving maar als dat dan moet door lukraak met zombies te gooien dan word ik daar niet vrolijk van.

Ik zou dan ook willen verzoeken om die functie weer uit te zetten.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
Dat had ik eerder vandaag ook, MD. Politieagent die in mijn Base naast mij spawnde en later nog wat spawns diep onder de grond in een nauwe tunnel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb de random spawner uitgezet, was inderdaad een slechte toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Volgens mij is de server gecrashed? Kan er al even niet opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op zondag 07 december 2014 @ 02:29:
ik heb de random spawner uitgezet, was inderdaad een slechte toevoeging :)
Super. Bedankt voor het luisteren naar je gebruikers ;)

Het wordt trouwens gezellig op de server. Ons dorpje krijgt langzaam maar zeker steeds meer inwoners en de metrotunnel naar het dorpje van Joschaap/Friez/Foof komt ook al lekker op gang. Ook leuk om te zien dat er steeds meer allianties worden gesmeden. Mide en ik zijn al een tijdje samen bezig met een base, Pendora zag ik laatst ook met iemand aan de slag.

Misschien kunnen we straks wel weer de zombiespawn omhoog gooien (niet de random spawner uiteraard :D) zodat we misschien echt moeten samenwerken om te overleven.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Laatst online: 20-07 09:27
Zombie spawn omhoog ben ik ook zeker voorstander van. Het nadeel is dan alleen dat de nieuwe aanwas het ook steeds moelijker krijgt en lastig zelf wat kunnen gaan opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
WimPliers schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:21:
Zombie spawn omhoog ben ik ook zeker voorstander van. Het nadeel is dan alleen dat de nieuwe aanwas het ook steeds moelijker krijgt en lastig zelf wat kunnen gaan opbouwen
Dat is denk ik geen probleem. Die worden redelijk goed geholpen volgens mij en kunnen, wat mij betreft, altijd om hulp vragen bij sommige van ons. Ze moeten alleen niet proberen een base te maken in wasteland want dat lukt alleen de veteranen met genoeg gear volgens mij. :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
gisteren wezen airsoft dus even geen tijd gehad maar ben benieuwd hoe ons misbaksel gebouw is geworden..

mijn home away from home is nu ook een aardige uitkijktoren geworden, en met de random spawner uit is het wel een stuk makkelijker minen (vaak zat in mn rug gepakt door zo'n irritante zombie die opeens van nergens spawnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

na heel wat nachtjes minen en dagen houthakken/bouwen zojuist de 50blocks hoogte gepasseerd.
De vloer van de 7e etage ligt erin. liften werken, en de aircoinstallatie staat op de serviceverdieping op 6 hoog netjes in de wind :)

Nu moet ik gaan bedenken hoe ik het resteaurant op de 8e etage vorm ga geven :)
En misschien nog wat aankleding in de binnenlagen van de toren toevoegen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gn97fM4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OXkCQnc.jpg

offtopic:
Volgende keer huur ik polen in voor het minen en houthakken tussendoor steeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Ziet er strak uit!

Eindelijk me auger! maar wat gebruikt dat ding veel Gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:44:
na heel wat nachtjes minen en dagen houthakken/bouwen zojuist de 50blocks hoogte gepasseerd.

offtopic:
Volgende keer huur ik polen in voor het minen en houthakken tussendoor steeds :D
Houthakken is zo 2013. 5 lichte tapjes met de chainsaw en de boom is geveld. Ik benadruk de tapjes aangezien dit aanzienlijk minder brandstof kost dan het ding vol aanzetten. Zelfde met de auger trouwens.

Afgezien daarvan. Leuk projectje. Aangezien ik het integrity systeem nog niet helemaal onder de knie heb is mijn vraag: heb je die trussing in de hoeken voor een specifieke reden?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Volgens mij zit dat er in om te voorkomen dat het restaurant tijdens de feestelijke opening met gasten en al naar beneden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Het restaurant gaat inderdaad verder de breedte in, bovendien vind ik het gewoon horen bij een stevig bouwwerk.

er zitten geen deuren in (publiek toegangkelijk) op de kelder na ivm de funderingen en landclaim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ok, dus als je die trussing niet had gebruikt maar alleen reinforced concrete had het geheel naar beneden gekomen? Is het zo dat als je iets aan een kolom van trussing plakt het verder uit kan kragen dan bij een kolom van reinforced concrete? Ik zit telkens de wiki hierover te lezen maar kom er niet helemaal uit. Vooral niet aangezien mijn vorige creatie echt de raarste dingen ging doen m.b.t. plafonddelen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

concrete alleen zal vast wel kunnen voldoen :) maar ik kon het netjes/onzichtbaar in de muur verwerken

en het is net even iets sterker ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6xY69k6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Wat gebruiken jullie om een gebouw te plannen? Ietsvan een app ofzo? Of ook pen en papier en blote koppie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

hokjespapier :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AKb25MQ.jpg

en eerst uitleggen met rebar frames (die kun je weer oppakken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Supermooi! Is ook mijn oplossing, alleen moet ik nieuwe kopen... Heb het ook in excel geprobeerd, maar, werkt niet fijn (schuine lijntjes anyone?)

Ik heb al veel gezocht op Minecraft planner, grid drawning en zelfs pixel draw, maar niets voldoet digitaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
En als iedereen daar zit voor de feestelijke opening is het maar hopen dat er iemand niet vlakbij zit met een hoop TNT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Laatst online: 20-07 09:27
Livecrew011 schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:54:
En als iedereen daar zit voor de feestelijke opening is het maar hopen dat er iemand niet vlakbij zit met een hoop TNT :)
Ik heb stiekem alles ondermijnt en volgestopt met 1200 blokken TNT >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Ahhh dat waren jou explosieven. Vond het al zo vreemd van Joschaap en vermoede iets in de trant van een terroristische actie. Maar dit verklaart het! Het zijn er inmiddels 2000+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Fasttravel over bedrock confirmed! (5x speed)

Als de server meer als 8 uur draait wordt de boel wat slomer. Allicht binnenkort maar eens een reset doen. (Muv eerder geposte lijst met regiotegels) JoSchaap in "[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game"

[ Voor 20% gewijzigd door JoSchaap op 09-12-2014 06:54 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste