[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

om de zoveel tijd de ontdekte map resetten is prima, zolang ik maar van iedereen weet waar men gebouwd heeft (tegelnummer op 7days.johanschaap.nl)

maar als ik zoiets van plan ben kondig ik dat een aantal dagen van tevoren aan en vraag ik om tegelnummers net als voorheen.

(re)spawnt men trouwens met een broek aan nu? Dat zou nu moeten werken :)

[ Voor 12% gewijzigd door JoSchaap op 26-11-2014 16:49 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Nou, aangezien iemand op de server spullen heeft gejat van sommige van ons hebben mide en ik maar besloten een privestekkie op te richten met de bijbehorende landclaims als bescherming.
Heel jammer dat dit nodig blijkt maar ach, leermomentje zullen we het maar noemen.

Gelukkig zijn zowel pendora als bakbak in de buurt komen wonen waardoor het concept van een dorp met een gezamenlijke verdediging niet verloren is gegaan.

Ondertussen zijn ze in het andere kamp ook fiks bezig als ik de gesprekken op Teamspeak mag geloven dus dat wordt interessant.

Prima.

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:41
Ik had meegekregen dat iemand niet zo netjes met de spullen van anderen omgaat. Bijzonder jammer, een ieder die al langer op de JoSchaap server speelt weet dat we elkaar graag helpen, elkaars spullen stelen is compleet onnodig. Laten we er vanuit gaan dat dit iets eenmaligs is geweest.

f00f, JoSchaap en ik zijn met een gezamenlijk projectje bezig :) ik denk dat in de komende weken de vormen wel zichtbaar gaan worden. Kom binnenkort (nog niet te snel, dan is de verassing alleen maar beter) maar eens een kijkje nemen. Ik denk dat dit erg leuk gaat worden, twee fracties welke los van elkaar gaan bouwen. Ik voorzie veel leuke dingen daaruit voortkomen ;)

• JoSchaap

JoSchaap

@iedereen die nu nog aanmeldingen blijft sturen.

Er zijn nu (mezelf niet meetellend) 24 mensen die het recent gewijzigde serverwachtwoord hebben ontvangen. De server heeft momenteel ook maar 24 slots.

Ik zet voor nu even de handrem erop, omdat ik eerst zeker wil weten dat de boel goed blijft lopen!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Zou wel eens gezellig zijn, 24 man tegelijk online :).

Ik vind de hoeveelheid zombies wel leuk, steeds op je hoede blijven want ze komen ook overdag gewoon een kijkje nemen. Vandaag wat brouwsels aan het maken en daar kwamen ze.

Wat minder is, ze spawnen nog steeds binnen de muren. Zo zitten er achter de muur van Pendora een paar die proberen naar mij toe te komen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8svMDLBl.jpg

Misschien moeten we ook maar spikes aan de binnenkant van onze muren plaatsen zodat ze voorlopig iig dood gaan. Want op deze manier gaan onze muren er van binnenuit aan...

• JoSchaap

JoSchaap

de zombies op je vaste stek vallen nog mee. moet je eens met venison stew op zak de stad gaan looten! da's pas leuk :D

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Iets ten zuiden van het dorpje waar we waren begonnen heb ik een mooi plekje gevonden. Dankzij een prefab tentenkamp is er namelijk een vlak stuk tussen de heuvels gegenereerd. De eerste steen voor mijn eigen basis is eindelijk gelegd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Pd56j3l.jpg

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

je weet dat prefabs met zombiespawners komen? ;)

zojuist vlak voor het uitloggen lvl5 met wellness 200 bereikt :) (wat het ook moge betekenen) :)

en een mooie lus op de map erbij getekend met zn drieen (rechtsboven) :)

[ Voor 64% gewijzigd door JoSchaap op 28-11-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Phehistyr schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:08:
Iets ten zuiden van het dorpje waar we waren begonnen heb ik een mooi plekje gevonden. Dankzij een prefab tentenkamp is er namelijk een vlak stuk tussen de heuvels gegenereerd. De eerste steen voor mijn eigen basis is eindelijk gelegd:

[afbeelding]
Ja ik was even langs gelopen. Wat een geweldige locatie zeg! Ben benieuwd wat je r van gaat maken. Gelijk geknald met reinforced concrete zie ik :D.
JoSchaap schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:44:
je weet dat prefabs met zombiespawners komen? ;)

zojuist vlak voor het uitloggen lvl5 met wellness 200 bereikt :) (wat het ook moge betekenen) :)

en een mooie lus op de map erbij getekend met zn drieen (rechtsboven) :)
Betekent dat dat de dorpjes ook zombiespawners hebben?

Also, ik zat even te lezen op de 7DTD wikia en als ik het goed reken is geupgrade hout (t/m reinforced al, laat staan met metal) nog steeds sterker dan reinforced concrete omdat het bij beschadiging door de verschillende stadia 'downgrade'. Volgens de wikia dropt reinforced concrete gewoon zichzelf nadat het kapot is.

Weet iemand hier meer van, ik dacht namelijk dat ze dit aan zouden pakken.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:54:

Betekent dat dat de dorpjes ook zombiespawners hebben?
Dat vraag ik me nu ook af ja, zou jammer zijn als ik dit weer moet verlaten. Nog los van het feit dat het concrete verwijderen een aardige kutklus gaat zijn. En over hout vs concrete: er staat me bij dat er een verborgen modifier was waardoor zombies sneller door hout gaan dan door andere blokken. Klopt dat en is concrete daardoor toch niet sterker?

Gisteravond met twee vrienden een sessie begonnen met hoogste moeilijkheidsgraad. In het begin zijn we allemaal wel een paar keer dood gegaan, maar toen we het eerste tijdelijke kamp met forge in elkaar hadden gezet viel het eigenlijk best mee. En ik had flink mazzel, in de eerste auto die ik doorzocht vond ik een nailgun. Het upgraden is nu ineens een peulenschil: wooden frames twee keer upgraden gaat sneller dan ze plaatsen. _/-\o_ Als wapen ben ik er niet zo van onder de indruk, daarvoor blijf ik maar op mijn oude shotgun vertrouwen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ipv prefabs had ik POI's moeten zeggen. (zoals tentenkampjes military camps etc)

Dat betekend dus los van de random spawn om je heen, deze cirkels ook een aantal spawners bevatten (soms met unieke zombies/loot)
Er is niets mis mee om daar een base te bouwen, alleen kun je er wat meer activiteit verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

We zullen het zien en ik zal er rekening met houden met het bouwen. Een beetje extra gevaar op de server kan naar mijn mening geen kwaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
De nieuwe reinforced concrete zou moeten terugvallen naar rebar. De wiki is waarschijnlijk nog niet aangepast. Ik heb zelf nog niet geprobeerd de nieuwe concrete te verwijderen dus ik weet niet of dit ook 100% klopt. Volgens het officiele forum zijn een flink aantal klappen met de pickaxe nodig voor dat je er doorheen bent.

Geupgrade hout heeft drie extra stages nadat de metal reinforced versie kapot is. Zombies hebben als het goed is een 4x damage modifier tegen hout. Ik weet niet of ze dit ook hebben tegen de metal reinforced versie. Concrete zou daardoor sterker moeten zijn dan een geupgrade houten muur.

Ik plak tegen mijn houten muren metal siding. Dit is metaal dus geen 4x damage en het geeft een extra laag waardoor ze heen moeten. Op een concrete muur zou ik dat ook plakken, maar ik heb binnen mijn muur ook een extra toren met spikes, just in case ze door de muur komen. Defense in depth en zo. :)
De metal siding neemt wel een blok in beslag, dus je kunt niet een log spike en een metal siding voor hetzelfde blok in de muur plaatsen. Wat ik doe is een log spike onderaan en twee lagen daarboven metal siding. De zombies op de spike slaan altijd tegen die twee lagen.

Tot nu toe heb ik nog niet veel zombies op bezoek gehad. Iedere ochtend poppen er een paar maar die zijn zo gesniped. Ik heb er al wel een tegen de muur gehad terwijl ik in mijn tuin aan het werk was. Tegen de tijd dat ik op de muur was, was die al dood.
Het kan zo maar zijn dat ik zo rond de volgende feral horde nacht heel toevalling in de buurt van de basis ben waar gisteren alle actie was. :) Is het zo dat de server kijkt waar het grootste aantal spelers is en dat daar de feral horde wordt gespawned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ja ik zou wel wat meer actie willen zien. Ik denk alleen dat het feit dat foof en joschaap en friez zoveel aan het bouwen zijn er voor zorgt dat bijna alle hordes ed. hun kant op gaan.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Dit weekend ga ik hopelijk wel tijd hebben om flink wat heat te genereren rond mijn nieuwe basis. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Ik had twee forges en twee camp fires aan terwijl ik hout aan het kappen was om mijn eerste basis op te bouwen. Het bleef totaal rustig. Ik heb het vermoeden dat je wel heel veel heat moet genereren om boven het andere kamp te komen. :)

Nog even een vraag over boeken/recipes. Tot nu toe ben ik alleen de kleine dorpjes in het midden van de zones in gegaan. Daar vind ik alleen de gewone boeken, pistol, ammo, leather working. Moet ik het wasteland in voor de echte goede boeken of zijn die ook ergens anders te vinden.
Ben nog te chicken geweest om verder te gaan dan de rand van het wasteland. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Ryack op 28-11-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Haha ja als je op TS hoort hoe die gasten aan t werk zijn dan lijkt het wel alsof ze qua industrie/bedrijvigheid Rotterdam evenaren. Ik heb ook nog geen last gehad van iets.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

we spelen ook al een tijdje en zijn dus vrij handig geworden in het vergaren van resourses en looten van steden ;)

we nemen nu ook gewoon steeds iets mee dat zombies aantrekt omdat je dan wat meer actie hebt :P
jammer dat dxtory niet meer werkt met 7days.. dus filmpjes of screenshots maken zit er even niet in tot easyanticheat de hook weer toestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ryack schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:28:
Nog even een vraag over boeken/recipes. Tot nu toe ben ik alleen de kleine dorpjes in het midden van de zones in gegaan. Daar vind ik alleen de gewone boeken, pistol, ammo, leather working. Moet ik het wasteland in voor de echte goede boeken of zijn die ook ergens anders te vinden.
Ben nog te chicken geweest om verder te gaan dan de rand van het wasteland. :)
Als ik vanavond online ben kom even langs. Heb een halve krat vol boeken. Kun je kijken of je nog iets kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ben zelf ook inmiddels redelijk gesettled en ben aangenaam verrast met alle nieuwe dingen die het in het afgelopen jaar zijn toegevoegd. Fijn dan er (als het goed is) niet geraid word :), dit was op de andere servers zo frustrerend om elke keer alles wat je had gebouwd dagelijks te moeten repareren. Nu kan ik in ieder geval de building mechanics wat verder uitzoeken. Inmiddels is mijn concrete bunker zombie proof :)

Ingame naam is DMT - tripping

PS: weet iemand of je wellness gebugged kan zijn? Die van mij komt never boven de 30%

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik ben inmiddels lv5 wellness 200 dus het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
-MD- schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:05:
[...]
Als ik vanavond online ben kom even langs. Heb een halve krat vol boeken. Kun je kijken of je nog iets kan gebruiken.
De boeken die ik al heb gevonden zijn; pistols, ammo, shotguns, shotgun ammo, leather, hunting knife en repair tool. Als je andere boeken hebt dan kom ik graag langs om die op te pikken. Heb nog steeds geen hamer, nailgun of beter armor gevonden.
En anders kom ik langs om te kijken hoe iedereen zijn basis in elkaar zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:32:
ik ben inmiddels lv5 wellness 200 dus het werkt prima :)
Zijn dan ook die dingetjes links onderaan je scherm 2x zo groot geworden? Of doen ze gewoon factor 0,5 wat betreft stamina depletion?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Ik ben lvl 4 en wellness staat op 33 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
LVL 2, Wellness 110 hier :)

Vind inderdaad ook dat er (erg) weinig zombies zijn, je "moet" straks de zombie spawnrate maar wat omhoogzetten JoSchaap :)

[ Voor 7% gewijzigd door WimP op 28-11-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Blijkbaar is het een known bug en de oplossing is 'Deleting his ttp file fixed his wellness being stuck at 30. Kind of a drastic measure, but playing with health capped at 30 is worse'

Joschaap kan je dat doen als je tijd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Livecrew011 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:03:
Ik ben lvl 4 en wellness staat op 33 :S
Ja snapte eerst ook niet helemaal hoe je dat op kon krikken maar je moet gewoon goed eten zodra dat groene balkje leeg begint te lopen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:29:
[...]

Ja snapte eerst ook niet helemaal hoe je dat op kon krikken maar je moet gewoon goed eten zodra dat groene balkje leeg begint te lopen.
Ja dat doe ik al aan een stuk doen maar het helpt helemaal niks. Blijft gewoon vast zitten. Stamina trouwens ook 8)7. Ga ook aan een stuk door dood atm, maar gelukkig ben ik neit de enigste die er last van heeft :)
Ga zo wel even kijken of het helpt als ik een nieuwe character aanmaak :+

[ Voor 7% gewijzigd door Livecrew011 op 28-11-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Livecrew011 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:30:
[...]

Ja dat doe ik al aan een stuk doen maar het helpt helemaal niks. Blijft gewoon vast zitten. Stamina trouwens ook 8)7. Ga ook aan een stuk door dood atm, maar gelukkig ben ik neit de enigste die er last van heeft :)
Ga zo wel even kijken of het helpt als ik een nieuwe character aanmaak :+
T schijnt wel uit te maken wat je eet. Blikjes ed. schijnt niet te werken. Overigens geen ervaring mee, hoorde het van Friez.

Volgens mij maakt het aanmaken van een nieuwe char niet uit. Die worden op de server opgeslagen. Ik had namelijk (na een windows herinstallatie) een nieuwe gemaakt maar ik loop nog steeds met m'n vorige rond.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:46:
[...]

T schijnt wel uit te maken wat je eet. Blikjes ed. schijnt niet te werken. Overigens geen ervaring mee, hoorde het van Friez.

Volgens mij maakt het aanmaken van een nieuwe char niet uit. Die worden op de server opgeslagen. Ik had namelijk (na een windows herinstallatie) een nieuwe gemaakt maar ik loop nog steeds met m'n vorige rond.
Heb zojuist 4 venison stew gegeten en pillen getikt maar nog steeds 33%, en Inderdaad nieuwe character maakt niks uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

hmm vreemd, dan hoop ik dat er snel een hotfix voor komt, want dit gaat natuurlijk weer nergens over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
JoSchaap schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:52:
hmm vreemd, dan hoop ik dat er snel een hotfix voor komt, want dit gaat natuurlijk weer nergens over :/
'Deleting his ttp file fixed his wellness being stuck at 30. Kind of a drastic measure, but playing with health capped at 30 is worse'

Dat vond ik op het internet om het te fixen. Is dat een optie om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Jasper, verwijder je keystone uit je basis en pm me dan je steamid, dan reset ik je wel.

je moet wel de wachtwoorden van al je cases en deuren opnieuw invoeren daarna! (en je keystone weer plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Mm, dit is weird. Zojuist van de server gekickt met de boodschap "Kicked by admin".

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kijk ik er overheen hoor, maar hoe doe je ingame chatten? Als ik de console open krijg ik elke keer een foutmelding, ook met command say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:45:
Misschien kijk ik er overheen hoor, maar hoe doe je ingame chatten? Als ik de console open krijg ik elke keer een foutmelding, ook met command say.
"T" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

tikkietrugjaap schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:25:
Mm, dit is weird. Zojuist van de server gekickt met de boodschap "Kicked by admin".
Ja dat heb ik vanmorgen ook al 2 keer gehad. Geen idee waarom, ik stond gewoon te craften of liep rond.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

zal de high ping kicker wel zijn. staat op 350 :P ik zal m uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ons stulpje (nog in aanbouw uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3yAj1GH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8YcYlDU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ngpzKzs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
tikkietrugjaap schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:25:
PVP = on >:)
JoSchaap schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:41:
ons stulpje (nog in aanbouw uiteraard)
Hoe is die auto daar gekomen?
Maar het gaat erg vlot bij jullie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zou ik de server credentials van JoSchaap's server ook mogen ontvangen? Lijkt me leuk om een keer met jullie samen te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Azer schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:34:
Zou ik de server credentials van JoSchaap's server ook mogen ontvangen? Lijkt me leuk om een keer met jullie samen te spelen :)
pm mij even dat je intresse hebt.
Maar let wel dat het even duurt voor je toegang krijgt ivm mijn eerdere opmerking mbt de bandbreedte/load
JoSchaap schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:35:
@iedereen die nu nog aanmeldingen blijft sturen.

Er zijn nu (mezelf niet meetellend) 24 mensen die het recent gewijzigde serverwachtwoord hebben ontvangen. De server heeft momenteel ook maar 24 slots.

Ik zet voor nu even de handrem erop, omdat ik eerst zeker wil weten dat de boel goed blijft lopen!
-MD- schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:09:
Hoe is die auto daar gekomen?
Maar het gaat erg vlot bij jullie...
Dat het zo vlot gaat is grotendeels aan f00f en friez te danken. Ik heb amper tijd om te spelen door de vele verjaardagen en geboortes in mijn familie deze maanden.

De auto heb ik middels spawn entity op het dak gezet. was benieuwd wat er zou gebeuren, maar helaas.. geen physics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Zo, even wat doorgewerkt in het weekend. De muur even van beton gemaakt enzo.

Heb onze locatie even in een grid van 49x28 gezet. Hierdoor is straks het huis makkelijker op te zetten met een stramien van 7 blokken.

Helaas werd ik net voor naar bed gaan, overspoeld door een horde, waarvan er gewoon 1 IN mijn huis werd gespawnd en 1 in de tuin. Schiet weer lekker op. Beetje deftige muur om je gebied heen, staan ze gewoon in de achtertuin :(

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Hmm deze game lijkt mij wel heel erg interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Gisteren de hele dag rond gelopen over de kaart (die grote lus in het oosten met twee steden) en wel een shitload aan benzine gevonden, maar nog steeds geen auger om het te kunnen gebruiken. Wel een nailgun dus bouwen zou wel sneller moeten gaan. Ware het niet dat ik helemaal geen plafond op mijn uitgegraven kelder kan zetten. Ik zal vanavond wel een screenshot posten met een voorbeeld, maar ik kan bijna geen enkel blok boven een vrij blok plaatsen. Geen idee hoe dat kan: behalve de kelder is op dat stuk helemaal niets afgegraven. Ik zal voorlopig in een tentje moeten blijven overnachten en in de open lucht alles fabriceren :(

Het spawnen op de locatie van mijn basis valt overigens reuze mee. Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat er twee zombies tegelijk binnen mijn muur spawnden. Alleen wat spikes rond mijn huisje zetten en dat moeten we ook wel overleven.

[ Voor 15% gewijzigd door Phehistyr op 01-12-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Ik heb die twee lusjes in het noorden gemaakt. Tot nu toe geen enkele stad gevonden. Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal niets zit daar. Aan het eind van de dag wel een nailgun gevonden trouwens. :)
Binnenkort trouwens verhuizen zodat ik wat dichter bij de rest zit, beetje saai bijna helemaal alleen waar ik zit nu.

Ben van plan om vanavond in het noorden/noord westen te gaan rondkijken. Sta al in de buurt uitgelogd.

Net gelezen op het officiele forum dat er vandaag of morgen een nieuwe patch uitkomt met flink wat bugfixes.

[ Voor 25% gewijzigd door Ryack op 01-12-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Een Auger is inderdaad zeer lastig te vinden, gisteren de reeds bekende steden nog eens doorzocht maar helaas.

Ik wil anders vanavond wel even naar je toe wandelen Phehistyr om te kijken of we het probleem kunnen oplossen :) mijn bouwstenen zijn nu op dus moet weer aan het graven/hakken om weer verder te kunnen met bouwen.

60% van de muur rondom ons kamp/stadje/dorpje is nu klaar, we zitten alleen nog even met de "poort" hoe we deze willen gaan maken. Het zou mooi zijn als er in de toekomst iets van een ophaalbrug of een grote dubbele deur in zou komen. Gisteren onze boekenwinkel afgemaakt, hij is nog niet helemaal naar mijn zin maar begint wat te lijken. De bouw van het ziekenhuis is nu gestart, zoals eerder gezegd zijn nu de bouwstenen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Is dit echt letterlijk een eigen basiskamp maken met huizen en dingen?
En dan ervoor zorgen dat er geen zombies komen?
Dat lijkt me echt geniaal haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

FriezNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:18:
Ik wil anders vanavond wel even naar je toe wandelen Phehistyr om te kijken of we het probleem kunnen oplossen :) mijn bouwstenen zijn nu op dus moet weer aan het graven/hakken om weer verder te kunnen met bouwen.
Dat zou fijn zijn, want ik baal er behoorlijk van. Wanneer verwacht je online te zijn, dan kan ik er rekening mee houden.
lindseysew schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:24:
Is dit echt letterlijk een eigen basiskamp maken met huizen en dingen?
En dan ervoor zorgen dat er geen zombies komen?
Dat lijkt me echt geniaal haha :P
Het lijkt in veel opzichten op minecraft (wereld die min of meer uit blokken bestaat, resources verzamelen, craften), maar de focus ligt veel meer op het overleven. Zeker in het begin is het veel uitdagender. Wel is het zo dat als je het een beetje door hebt, het overleven vrij makkelijk wordt. Zelf merk ik dat ik het dan ook wat minder interessant ga vinden. Aan de andere kant is het nog volop in ontwikkeling en is de uitdaging de laatste grote patch al vergroot. Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke versie eruit gaat zien.

[ Voor 48% gewijzigd door Phehistyr op 01-12-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Phehistyr schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:21:
Gisteren de hele dag rond gelopen over de kaart (die grote lus in het oosten met twee steden) en wel een shitload aan benzine gevonden, maar nog steeds geen auger om het te kunnen gebruiken. Wel een nailgun dus bouwen zou wel sneller moeten gaan. Ware het niet dat ik helemaal geen plafond op mijn uitgegraven kelder kan zetten. Ik zal vanavond wel een screenshot posten met een voorbeeld, maar ik kan bijna geen enkel blok boven een vrij blok plaatsen. Geen idee hoe dat kan: behalve de kelder is op dat stuk helemaal niets afgegraven. Ik zal voorlopig in een tentje moeten blijven overnachten en in de open lucht alles fabriceren :(

Het spawnen op de locatie van mijn basis valt overigens reuze mee. Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat er twee zombies tegelijk binnen mijn muur spawnden. Alleen wat spikes rond mijn huisje zetten en dat moeten we ook wel overleven.
Ah crap, krijgen we dat weer. Dat had ik dus ook met mijn bunker tijdens de vorige build. Kwamen op random plekken het plafond naar beneden. Ook de hele grond nagekeken (via de clip glitch in onze mijnschacht), niks gevonden maar blijven hangen ho maar.
Ryack schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:51:
Ik heb die twee lusjes in het noorden gemaakt. Tot nu toe geen enkele stad gevonden. Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal niets zit daar. Aan het eind van de dag wel een nailgun gevonden trouwens. :)
Binnenkort trouwens verhuizen zodat ik wat dichter bij de rest zit, beetje saai bijna helemaal alleen waar ik zit nu.

Ben van plan om vanavond in het noorden/noord westen te gaan rondkijken. Sta al in de buurt uitgelogd.

Net gelezen op het officiele forum dat er vandaag of morgen een nieuwe patch uitkomt met flink wat bugfixes.
Kom bij ons dorpje. Welstand is hier veel soepeler. :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Phehistyr schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:26:

[...]

Het lijkt in veel opzichten op minecraft (wereld die min of meer uit blokken bestaat, resources verzamelen, craften), maar de focus ligt veel meer op het overleven. Zeker in het begin is het veel uitdagender. Wel is het zo dat als je het een beetje door hebt, het overleven vrij makkelijk wordt. Zelf merk ik dat ik het dan ook wat minder interessant ga vinden. Aan de andere kant is het nog volop in ontwikkeling en is de uitdaging de laatste grote patch al vergroot. Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke versie eruit gaat zien.
Klinkt echt interessant :o ik ga hem zeker volgen... momenteel nog niet eens 12€ beschikbaar om hem te halen :/ shit happends.
Iemand die hem op een macbook pro speelt? Ben rete benieuwd!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Zeker in het begin is het veel uitdagender. Wel is het zo dat als je het een beetje door hebt, het overleven vrij makkelijk wordt. Zelf merk ik dat ik het dan ook wat minder interessant ga vinden.
Volgens mij staat onze server ook op easy qua hoeveelheden zombies, dat zou van mij ook best omhoog mogen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
ResuCigam schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:53:
[...]
Volgens mij staat onze server ook op easy qua hoeveelheden zombies, dat zou van mij ook best omhoog mogen.
Het is inderdaad redelijk makkelijk op het moment. Maar ik zou even wachten op de patch. Hopelijk lost die het 30 wellness probleem op waar op zijn minst één persoon nu op vast zit.

Als je trouwens een iets grotere uitdaging wil hebben ga dan naar de wastelands. Kill daar een paar zombies en wacht op de eeuwige stortvloed aan zombies dankzij de insta respawn daar. Wel op één plaats blijven zodat ze dicht in de buurt spawnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

ResuCigam schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:53:
[...]

Met een paar vrienden ben ik laatst begonnen op de hoogste moeilijkheidsgraad (twee klappen van een zombie en je bent dood, minimaal 2 headshots met een crossbow nodig tegen een reguliere zombie) en met een verminderde hoeveelheid loot. Desondanks hadden we de eerste ingame dag al een heel aardige basis gemaakt. Het lijkt er wel op dat we de eerste nacht honger gaan lijden, maar omdat de eerste gewassen al zijn geplant zal dat ook van korte duur zijn. Dus ja: het mag wel wat lastiger op de server, maar ik verwacht dat de meesten van ons al zo ver zijn dat het ook weinig uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
[...]

Dat zou fijn zijn, want ik baal er behoorlijk van. Wanneer verwacht je online te zijn, dan kan ik er rekening mee houden.

[...]
Rond 19.00 uur denk ik tot een uurtje of 21.00. Ik zit wel op Teamspeak, wellicht handiger. Sowieso moet je plafonds ondersteunen, volgens mij is het maximum wat een plafond kan dragen 9 blokken vanaf de kant.

Na een weekje "overleven" merk ik inderdaad dat de uitdaging al snel weer weg is. Ik loop met Iron kleding, een sniper, shotgun en de koelkast zit vol met eten om het weken vol te houden. De farm is klaar om ge-oogst te worden maar "omdat het zo mooi staat" heb ik daar niet eens de moeite voor genomen, mede omdat er genoeg eten is.

Uiteraard is het alleen overleven moeilijker, wij zijn met zijn 3en en dan is zelfs een rondje rennen over de map zeer makkelijk. Spullen onderling wat verdelen en je hebt in 1 lootrondje genoeg spullen om het weken vol te houden. Zombiespawn mag van mij ook wel wat omhoog, gisteren 3 nachten zitten wachten op zombies...helemaal niets.

Gelukkig hebben we een vrij groot project bedacht waarmee we nog weken ons kunnen vermaken, ik probeer voor mijzelf het af te wisselen zodat de uitdaging in het spel blijft. Ene keer looten, andere keer graven, dan weer eens bouwen enz.

We hebben besloten om een complete stad te bouwen met allerlei voorzieningen >:) boekenwinkel, ziekenhuis, sherrif, cafe, hardwarestore, markt enz enz. Om deze stad hebben we een muur gebouwd welke bestaat uit verschillende materialen (je vindt zelfs bankstellen, stoelen, koelkasten, kluizen enz.) zodat je een beetje het idee krijgt van een "noodmuur" :+

De ene keer werken we aan de muur en de andere keer startten we de bouw van voorziening. Dit houdt het voor onszelf wat afwisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb tot nu toe alles alleen gedaan en zelfs solo door een grote stad lopen stelt weinig voor. Daarom ben ik het met je eens: op een gegeven moment moet je de lol halen uit het bouwen, anders blijft er weinig over. Het is ook wel handig een groot project in kleine projectjes onder te verdelen om te voorkomen dat je halverwege je motivatie kwijt raakt. Dat was mijn valkuil voor de rest waardoor ik inactief werd. Samen met een grote update voor War Thunder, dat is ook zo'n leuke time sink voor me. :p

Ik zal zorgen dat ik vanavond op TS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Phehistyr schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:29:
Ik heb tot nu toe alles alleen gedaan en zelfs solo door een grote stad lopen stelt weinig voor. Daarom ben ik het met je eens: op een gegeven moment moet je de lol halen uit het bouwen, anders blijft er weinig over. Het is ook wel handig een groot project in kleine projectjes onder te verdelen om te voorkomen dat je halverwege je motivatie kwijt raakt. Dat was mijn valkuil voor de rest waardoor ik inactief werd. Samen met een grote update voor War Thunder, dat is ook zo'n leuke time sink voor me. :p

Ik zal zorgen dat ik vanavond op TS zit.
Nou, door een stad lopen met een stinkend iets bij je (eten, rauw vlees, etc) is toch een fikse uitdaging. Met alleen de bow ga je t niet redden ivm honden en elke keer dat je een wapen afvuurt triggert dat een fikse toename van zombies (waaronder die geweldige hondjes).
Moet alleen wel zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb met koffie op. Merk dat dat toch wel weer een belangrijk hulpmiddel is voor veel dingen (rennen, bouwen, slopen, etc).

Oh, nog een leuke tip: als je koffie drinkt op het moment dat je char gezucht heeft (stamina 0) dan werkt de koffie niet.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

FriezNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:18:
Gisteren onze boekenwinkel afgemaakt, hij is nog niet helemaal naar mijn zin maar begint wat te lijken. De bouw van het ziekenhuis is nu gestart, zoals eerder gezegd zijn nu de bouwstenen op.
Ziekenhuis, boekenwinkel? :*) Speciale gebouwen voor alleen supplies die daarbij passen of meer dan dat?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik ga de zombiespawn omhoog gooien :) succes straks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Haha, cool. Ik ben benieuwd hoe snel ik daar spijt van ga krijgen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

jacobras schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:12:
[...]

Ziekenhuis, boekenwinkel? :*) Speciale gebouwen voor alleen supplies die daarbij passen of meer dan dat?
idd we zijn een stad aan het bouwen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
JoSchaap schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:24:
[...]
idd we zijn een stad aan het bouwen hehe
Komt er ook een gunstore in die stad? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
lindseysew schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:46:
[...]

Klinkt echt interessant :o ik ga hem zeker volgen... momenteel nog niet eens 12€ beschikbaar om hem te halen :/ shit happends.
Ik speel hem op een Macbook pro. 9.3 heb ik onder OSX gepeeld, gaat goed als je in je eentje bezig bent, maar zodra ik in contact kwam met anderen (niet onbelangrijk), crashte het spel steeds vaker. Op een gegeven moment iedere 5 minuten terwijls windows spelers nergens last van hadden. Toen verder gespeeld via bootcamp, werkte perfect! Nu (A10 en verder) heb ik alleen nog maar via bootcamp gespeeld. Werkt prima, maar als je geen bootcamp hebt, geen idee hoe a10 nu presteert..

[ Voor 4% gewijzigd door bakbakbak op 01-12-2014 12:48 ]

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Waar kan jij hem voor 12 euro vinden!?

Dan koop ik hem gelijk :9

Edit : Nevermind! found it.

Wat is de server en hoe kom ik erin? spel in inmiddels aant downloaden!

[ Voor 15% gewijzigd door xven0mxz op 01-12-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
steppy schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:57:
[...]

Waar kan jij hem voor 12 euro vinden!?

Dan koop ik hem gelijk :9

Edit : Nevermind! found it.

Wat is de server en hoe kom ik erin? spel in inmiddels aant downloaden!
Hahha :D Steam!!!
Hopelijk komt er binnenkort nog een aanbieding |:(
Oh wait, ik vond een goedkopere alternatief, g2play :O

[ Voor 7% gewijzigd door lindseysew op 01-12-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Ryack schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:34:
[...]

Komt er ook een gunstore in die stad? O-)
Zeker zeker, sommige "winkels" zullen gewoon openstaan zoals de bookstore. Alle boeken welke gevonden worden zullen we daar in stoppen. Het politiebureau zal ik deze week proberen af te maken, hier komen de wapens te liggen :) waarschijnlijk zullen we een soort ruilhandeltje kunnen starten. Wij supplies om onze stad verder op te bouwen (er staan geen bomen in de buurt dus hout zal een goede currency worden haha) enz.

Zoals het nu is komen de volgende zaken in de stad:

Boekhandel: boeken, tijdschriften enz.
Ziekenhuis: bandage, pijnstillers, antibiotica
Politiebureau: wapens
Cafe: alcohol, thee, koffie enz.
Hardwarestore: knuppels, schep, pickaxe enz.
Marktkraampjes: eten, zaden enz.

Daarnaast hebben we nog plannen voor wat entertainment :9 en huisvesting. Maar die laatste twee staan op de lange baan planning, er gaat nog veel tijd in de andere bouwwerken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
FriezNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:56:
[...]

Zeker zeker, sommige "winkels" zullen gewoon openstaan zoals de bookstore. Alle boeken welke gevonden worden zullen we daar in stoppen. Het politiebureau zal ik deze week proberen af te maken, hier komen de wapens te liggen :) waarschijnlijk zullen we een soort ruilhandeltje kunnen starten. Wij supplies om onze stad verder op te bouwen (er staan geen bomen in de buurt dus hout zal een goede currency worden haha) enz.

Daarnaast hebben we nog plannen voor wat entertainment :9 en huisvesting. Maar die laatste twee staan op de lange baan planning, er gaat nog veel tijd in de andere bouwwerken zitten.
oh my god, nu heb ik nog meer de neiging om hem direct te kopen...
Als ik hem haal voor OS X, kan ik dan ook met jullie gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

FriezNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:56:
[...]

Let me HELP!
Wat zijn de gegevens?
ben nieuwe maar zeker niet te beroept op te leren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
JoSchaap moet je even een PM sturen als je toegang wilt krijgen tot de server. Nu moet ik zeggen dat JoSchaap f00f en ik al druk met de stad bezig zijn. Hulp is uiteraard welkom maar het bouwen doen we het liefste zelf. Met name omdat we een bepaalde stijl willen hanteren in de bouw van de stad. We willen iedereen vrij laten in zijn/haar bouwkunsten maar voor het dorpje geld een strict bouwvoorschrift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

op kinguin is ie 7 euro :)

ik zal vanavond even peilen hoe t staat met de belasting.
Ik heb inmiddels alsweer 6 nieuwe aanmeldingen in DM zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
FriezNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:34:
JoSchaap moet je even een PM sturen als je toegang wilt krijgen tot de server. Nu moet ik zeggen dat JoSchaap f00f en ik al druk met de stad bezig zijn. Hulp is uiteraard welkom maar het bouwen doen we het liefste zelf. Met name omdat we een bepaalde stijl willen hanteren in de bouw van de stad. We willen iedereen vrij laten in zijn/haar bouwkunsten maar voor het dorpje geld een strict bouwvoorschrift :)
Hehe. Daarom zei ik "welstand is wat vrijer" in het dorp in het oosten.

Also, damn, het aantal aanmelding neemt wel een vogelvlucht zeg. Gezellig.

Tenzij je in m'n tuin komt! ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

JoSchaap schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:39:

Ik heb inmiddels alsweer 6 nieuwe aanmeldingen in DM zie ik :)
Net een horde die aan de muur staat te kloppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Phehistyr schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:51:
[...]

Net een horde die aan de muur staat te kloppen. ;)
Haha, hoe realistisch is de game trouwens?
Het idee trekt me echt aan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
lindseysew schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:05:
[...]
Haha, hoe realistisch is de game trouwens?
Het idee trekt me echt aan :9~
Ik heb gehoord dat ze iemand naar je huis sturen als je een been breekt. Wat ze doen als je dood gaat weet ik niet zeker. :)

Wat bedoel je precies met realistisch? Het is een game waarin zombies rondlopen. :) Er zit een physics engine in waardoor je moet uitkijken hoe je bouwt anders kunnen er wel eens wat dingen naar beneden vallen. Terwijl je aan het graven bent onder de grond wil er ook wel eens iets instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
tikkietrugjaap schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:45:
[...]

Hehe. Daarom zei ik "welstand is wat vrijer" in het dorp in het oosten.

Also, damn, het aantal aanmelding neemt wel een vogelvlucht zeg. Gezellig.

Tenzij je in m'n tuin komt! ;)
Daarom kom ik binnenkort ook een klein stulpje bij jullie bouwen, wel zo gezellig wanneer f00f en Johan niet online zijn. Beetje hier bouwen, en dan weer daar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ryack schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:16:
[...]

Ik heb gehoord dat ze iemand naar je huis sturen als je een been breekt. Wat ze doen als je dood gaat weet ik niet zeker. :)

Wat bedoel je precies met realistisch? Het is een game waarin zombies rondlopen. :) Er zit een physics engine in waardoor je moet uitkijken hoe je bouwt anders kunnen er wel eens wat dingen naar beneden vallen. Terwijl je aan het graven bent onder de grond wil er ook wel eens iets instorten.
Niet dat er bijvoorbeeld ineens een zombie voor je neus staat ofzo :P
En dat het veilig is als je een eigen iets hebt gebouwd xD
Klinkt echt gaaf... pfffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
  • Laatst online: 30-06 15:48
Ik ga deze avond de nieuwe versie testen, hopelijk kan ik dan ook meedoen op de server. Lijkt me gewoon zoveel leuker om niet alleen te hoeven rondlopen, en hier en daar enkele tips te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
lindseysew schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:19:
[...]
Niet dat er bijvoorbeeld ineens een zombie voor je neus staat ofzo :P
En dat het veilig is als je een eigen iets hebt gebouwd xD
Klinkt echt gaaf... pfffffff
Houdt er rekening mee dat dit een Alpha is. Dus er zitten nog wel wat bugs en zo in. Ondanks dat is het zeer zeker speelbaar en het wordt steeds beter.

Het gebeurt nog dat zombies in je field of view spawnen. Dat zou in A10 zijn opgelost, dat werkt nog niet helemaal goed. Maar die zijn lang niet zo lastig als die achter in je rug spawnen. Meestal hoor je wel als er iets in de buurt zit, maar ook dat is in A10 iets minder geworden. Dus het is goed mogelijk dat je je omdraait en er ineens een of meer zombies achter je staan.

Een eigen huis kan redelijk veilig zijn. Het ligt er aan hoe je dat huis bouwt en hoeveel zombies het proberen af te breken.
Mijn eigen huis bijvoorbeeld is op dit moment redelijk zombieproof. Het heeft een geupgrade muur met daar tegenaan metalen platen en er voor drie rijen log spikes. Je kunt alleen binnenkomen via een sprong. Binnen in het huis staan twee torens die ook log spikes hebben en waar je ook alleen binnen kunt via een sprong. Dit alles afgewerkt met een lip zodat de spider zombies niet binnen kunnen klimmen. Nadeel is dat het er niet uit ziet en niet erg realistisch is.
Op de oficiele website heeft een van de developers gepost dat zijn basis in de nacht is aangevallen. Alleen had hij zijn verdediging nog niet helemaal klaar. De zombies kwamen door het stuk dat nog niet klaar was en begonnen zijn forges en chests te vernielen. :) De pathing is in deze patch beter geworden en de zombies proberen ook de zwakke plekken op te zoeken. Ze hebben nog wat problemen als er geen zwakke plekken zijn. Maar ik verwacht dat dit in de toekomst gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Ik heb het spel ook gekocht en zou best mee willen doen op de server :). Hopelijk tot snel en ik zal JoSchaap ff PM-en.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:42
Heb hem, nu eindelijk ook maar eens gekocht alleen ,, help , wat en hoe kan je het beste beginnen , die zombies geven niet eens rustig de tijd om even wat te craften of te kijken hoe alles werkt..
loop nu net als die zombie's ook een beetje doelloos rond

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 01-12-2014 20:46 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

je kunt een area clearen :) dan spawnen ze een tijdje niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
Volgens mij is er weer een hotfix uit. Update de server automatisch JoSchaap?

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

geen hotfix maar een update/patch :) 10.2

changelog: http://7daystodie.com/alpha-10-2-patch-is-out/

nee ik ga m zo updaten dus werk je game maar bij :)

10 aanmeldingen on hold atm :)

[ Voor 9% gewijzigd door JoSchaap op 01-12-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Mooie changelog weer.
Ik weet dat in ieder geval 1 iemand erg blij is met : 'Fixed splint buff never goes away'
En torches weer zoals het was. Toch vond ik die wallholders wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Laatst online: 20-07 09:27
-MD- schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:42:
Mooie changelog weer.
Ik weet dat in ieder geval 1 iemand erg blij is met : 'Fixed splint buff never goes away'
En torches weer zoals het was. Toch vond ik die wallholders wel mooi.
Ja die fixed splint buff was ik, was ondertussen al doodgegaan maar hij ging er inderdaad daarvoor niet af. En die torches fix is ook een stuk beter, die holders was een beetje onzinnig en resource vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ben toch benieuwd wat ze later met dat 'level' gaan doen boven je welness :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6XTInOF.jpg

ondertussen in DM:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QJJdeqH.jpg

Tof dat er zoveel intresse in is. ik ga morgen even uitzoeken hoever ik kan gaan met het uitrekken van de maxclients zonder de server minder stabiel te maken :)

[ Voor 47% gewijzigd door JoSchaap op 02-12-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Vind het inderdaad tof dat de torches gewoon lekker te plakken zijn. Werd echt een taak om tijdens het minen de boel een btje te verlichten. Vooral het plaatsen van de holders was nogal eens een crime.
Ze luisteren blijkbaar naar hun gebruikers.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Gisteren eindelijk een stad gevonden in het noord oosten. :) Helaas geen auger, chainsaw of enforcer boek gevonden. Wel een "Forge Ahead" boek. Iemand enig idee waar dat voor is?

Denk dat ik vanavond een rondje ga maken om eens te kijken wat iedereen aan het bouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Forge ahead is sinds de laatste patch nodig om een forge te kunnen maken.

En inderdaad, ze luisteren en laten ook goed weten wat en waarom ze dingen doen. Daar kunnen een hoop devs nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Gisteren samen met JoSchaap flink wat materiaal gemaakt zodat we vanavond het ziekenhuis kunnen afmaken en een begin kunnen maken aan het volgende bouwwerk. Gisteren goed kunnen zien dat het aantal zombies verhoogd is. Van 244 zombiekills naar 326 gegaan in 1 nacht, en dan stonden JoSchaap en ik samen op de hordes te vlammen :)

Ze hadden ook een gedeelte van onze muur gesloopt, ik ben blij dat we de defences wat simpel hebben gehouden. Nu moeten we in de nacht vechten en overdag repareren :)

De volgende "dag" bij Phehistyr gekeken ivm zijn vallende stenen probleem. Het was helaas niet iets wat op te lossen was met metalen frames. Gisteravond nog even wat lopen zoeken en het enige verklaarbare wat ik kan vinden is de structural integrity. Bouwtechnisch klopt je bouwwerk wel echter denk ik dat er een bug zit in de bouwassen.

Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/7daystodie.gamepedia.com/7/7b/StructuralIntegrity.png?version=53f1d02550e599d6c3706790f187be7f

Hier zie je een plaatje hoe de sterkte bepaald word. Ik heb het idee dat de spel-physics jouw bouwsel al berekend heeft over de andere assen. Als je vanuit je vloer berekend zit daar al een x-as.

Wat misschien een oplossing kan zijn: de 4 palen met elkaar verbinden vanaf de bodem (en deuren erin plaatsen om naar de andere ruimtes te kunnen) zodat de vloer niet rust op de palen maar op de muren welke je bouwt. Hierdoor ontstaan nieuwe x-assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Verklaart volgens mij nog steeds niet waarom ik een laag lager wel gewoon kan bouwen. Het is puur vanaf de voormalige toplaag en hoger waar het mis gaat. Het is wel ongeveer de plek waar eerst zo'n prefab tentje stond. Ik denk toch haast dat het allemaal komt door de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Hoe zit het precies met servers?

Kan ik gewoon een eigens server opzetten op een VPS of leveren hun alleen servers aan?

Edit : Gevonden. is kijken wat ik kan doen.

[ Voor 16% gewijzigd door xven0mxz op 02-12-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
FriezNL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:31:
Gisteren samen met JoSchaap flink wat materiaal gemaakt zodat we vanavond het ziekenhuis kunnen afmaken en een begin kunnen maken aan het volgende bouwwerk. Gisteren goed kunnen zien dat het aantal zombies verhoogd is. Van 244 zombiekills naar 326 gegaan in 1 nacht, en dan stonden JoSchaap en ik samen op de hordes te vlammen :)

Ze hadden ook een gedeelte van onze muur gesloopt, ik ben blij dat we de defences wat simpel hebben gehouden. Nu moeten we in de nacht vechten en overdag repareren :)

De volgende "dag" bij Rienco gekeken ivm zijn vallende stenen probleem. Het was helaas niet iets wat op te lossen was met metalen frames. Gisteravond nog even wat lopen zoeken en het enige verklaarbare wat ik kan vinden is de structural integrity. Bouwtechnisch klopt je bouwwerk wel echter denk ik dat er een bug zit in de bouwassen.

Hier zie je een plaatje hoe de sterkte bepaald word. Ik heb het idee dat de spel-physics jouw bouwsel al berekend heeft over de andere assen. Als je vanuit je vloer berekend zit daar al een x-as.

Wat misschien een oplossing kan zijn: de 4 palen met elkaar verbinden vanaf de bodem (en deuren erin plaatsen om naar de andere ruimtes te kunnen) zodat de vloer niet rust op de palen maar op de muren welke je bouwt. Hierdoor ontstaan nieuwe x-assen.
Phehistyr schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:40:
Verklaart volgens mij nog steeds niet waarom ik een laag lager wel gewoon kan bouwen. Het is puur vanaf de voormalige toplaag en hoger waar het mis gaat. Het is wel ongeveer de plek waar eerst zo'n prefab tentje stond. Ik denk toch haast dat het allemaal komt door de locatie.
Ik heb het dus ook eerder gehad en het was totaal random. Ik had een dak gemaakt van van beton +- 14x5 dus voldoende ondersteuning. Opeens vielen er in 1 van de hoeken 3 stukken naar beneden. Van alles gecheckt, kon niks vinden onder de grond of wat dan ook. Paar dagen later, nog eens proberen daar beton te plaatsen. Resultaat? 2 van de 3 plekken hielden de blokken nu wel. 8)7

En ik had geen plek gekozen waar een prefab stond.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Zoals ik het begrijp vanaf de Wiki, heeft het met het gewicht (Mass) te maken van je blok. We kunnen vanavond eens proberen met houten frames vanaf de grond naar boven bouwen. Als we gelijkvloers zijn bekijken of de frames dan aan de muur van houten frames blijft hangen.

Het kan heel goed zijn dat beton een bug heeft, met bricks heb ik dit probleem nergens gehad. Zelfs de hal in mijn vorige kasteel welke 30 breed was en op dezelfde manier ondersteund werd zoals Phehistyr hem gebouwd heeft, bleef het plafond er netjes in zitten. Je kon er zelfs overheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
ook maar even aangeschaft op steam wie/wat moet ik benaderen voor de tweakers servers ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

<---------------------------- :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
na het lezen van het topic besloten ook maar een aanschaf te doen, lijkt mij grappig, beetje bouwen en knallen.

Hoop dat er tegen die tijd nog plek is op de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Ik ben druk lerende om te overleven zonder te verhongeren of dorst te krijgen. Best uitdagend zo als n00b :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:00:
Ik heb het dus ook eerder gehad en het was totaal random. Ik had een dak gemaakt van van beton +- 14x5 dus voldoende ondersteuning. Opeens vielen er in 1 van de hoeken 3 stukken naar beneden. Van alles gecheckt, kon niks vinden onder de grond of wat dan ook. Paar dagen later, nog eens proberen daar beton te plaatsen. Resultaat? 2 van de 3 plekken hielden de blokken nu wel. 8)7

En ik had geen plek gekozen waar een prefab stond.
Ik had ook allerlei vage constructieproblemen. Op enig moment had ik een vijftal betonblokken gestapeld. Vervolgens wilde ik een blok aan het bovenste blok plakken, die viel meteen naar beneden. Rondom hetzelfde. Af en toe is het een beetje uitproberen en hopen dat het blijft hangen/staan.

Ook gehad dat iets wat eerst gewoon stond en waar je overheen kon lopen een paar dagen later alsnog ineens instortte. Ja, je kan elk moment een verrassing krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Ik heb het idee dat dit dus enkel bij concrete en reinforced concrete gebeurd.

Volgens de Wiki moet reinforced concrete Structural Integrity = RoundDown ( Max Load ÷ Mass ) 110 / 15 = 7.3 (afgerond dus 7 blokken) kunnen ondersteunen.

Concrete heeft een max load van 90 en een mass van 15 = 6 blokken.

Bricks hebben een nog veel lagere Structural Integrity, deze is zelfs maar 5 blokken. Ik heb mijn vorige bouwwerk volledig opgebouwd uit bricks en hield altijd max 4 blokken per kant aan, maximaal 8 breed. Bij concrete zou het zelfs 14 breed mogen zijn als je ze van beide kanten gaat ondersteunen met een muur.
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste