Heb gisteren avond wat gespeeld en kan op dit moment niet zeggen dat het beter is dan de oude versie. Het is wel frustrerender geworden.
In het begin ben ik vijf keer dood gegaan. Iedere keer op precies dezelfde manier. Sla een zombie neer, ga looten, terwijl in loot scherm aangevallen van achteren door een zombie doberman. Tegen de tijd dat je op escape kunt drukken ben je dood. Nu loot ik niet meer tenzij het helemaal stil is en het gaat een stuk beter.
De spiked bat is aangepast. Dit was mijn favourite wapen. Het was een heel snel maar deed minder damage. Het is nu hetzelfde als de sledgehammer. One shot de meeste zombies maar is erg traag. Er is dus geen keuze meer tussen een langzaam of snel wapen.
Springen kan nog maar één blok hoog. Zombies springen nog steeds twee blokken en glitchen drie blokken hoog soms. En water maakt springen helemaal onmogelijk. Sta je in één blok diep water dan kun je daar alleen nog maar uit met een ramp. Gelukkig werkt de oever als een ramp. Ik snap deze aanpassing niet.
Zombies spawnen veel te snel. In de oude versie kon je een stuk leeg maken en dan was het een paar dagen rustig genoeg om resources er uit te halen. Misschien was dat iets te rustig. Maar nu spawnen nieuwe terwijl je nog op dezelfde plek aan het vechten bent.
Ik heb één keer zo'n random horde helemaal "dood" gemaakt aangezien ik ze niet kwijt kon raken. Samen met de nieuwe spawns en zombies die op het gevecht afkwamen duurde het de hele dag voor dat ze allemaal dood waren. Dat is een hele dag zonder resources. Mijn spiked bat van full durability naar rood gegaan.
Het is veel lastiger geworden om zombies af te schudden. Zo lang je hunted bent weten ze precies waar je zit en blijven ze volgen. Ook als ze je al lang niet meer kunnen zien. Als je weg loopt en dan tegen een andere zombie aanloopt en die afmaakt, dan blijf je hunted. Het lijkt er trouwens ook op dat vechten met zombies zo ongeveer de halve zone naar je toe trekt en dat is zonder een vuurwapen.
Ergste voorbeeld was waar in ik een kwart van de zone was weg gerend, de rivier overgestoken, nog een kwart zone in de andere richting gerend. Paar minuten later kwamen ze er weer aan.
Spider zombies zijn verdwenen. Ik heb ze één keer gezien toen ik drie forges en twee kampvuren tegelijk op full burn had. Daarna heb ik ze niet meer gezien. De 7e dag feral horde had ze ook niet, daardoor is deze wel heel erg makkelijk is geworden.
Het moeilijkste wat ik tot nu toe gehad heb was op het eind van dag 1. Mijn basis was net klaar en de zon was bezig onder te gaan. Komt er een random horde recht op me af. In de paar minuten tussen zonsondergang en het opgaan van de maan was het helemaal donker. Dat was een erg spannend maar ook heel leuk. Deze horde was trouwens moeilijker dan de 7e dag feral horde.
[
Voor 7% gewijzigd door
Ryack op 24-11-2014 09:03
]