[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Zo, ben weer terug van vakantie. De update laat nog even op zich wachten zie ik. Jammer maar ik ben geduldig. Heb echt weer zin om een nieuw bouwwerk te maken. Vooral als jullie ook online zullen zijn en aan het bouwen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Het laatste bericht van de devs was dat ze de update morgen verwachten, ik ben benieuwd of dat ook gaat lukken.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Helaas kan ik op z'n vroegst maandag beginnen, weekend werken en afspraken.

Ik hoop wel weer een leuk stekkie te hebben in de buurt van jullie. Vooral de gezamenlijke runs zijn steeds weer erg vermakelijk en dat gaat alleen maar beter worden met deze patch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Een update op het forum van madmole (dev team):

"No there is no way its coming out today. It's getting closer but its not tight. We want it tight and solid, and did I say tight? EAC won't launch either so we've got some work to do and I don't know if those guys work Saturday. Its getting very close though, but to me and I'm not 100% up to date on what everyone has on their list yet, but It feels to me like it's about 3-4 days away from being tight 100% ready to launch. We still need to rewrite over 10 pages of release notes. This build is HUGE.

Oh and Rick and I played quite some time, I died once or twice. It was a brand new game. We can't find a forest to save our asses its a really weird seed that had two back to back wastelands so when I died it took about 40 minutes to travel back to the wasteland city we were in, it wasn't the one in the hub. Was fun, we got attacked on the top floor of the apartment building where we had to stay for the night. It was crazy, the zombies somehow got in and I made it through the night, then in the morning when we went to leave when I unplugged the stairwell I had clogged up with frames all of a sudden at least 15 zombies came running up, like they were lurking below but couldn't path to us so they were just waiting. It was a holy ♥♥♥♥ moment and thats where I died.

I couldn't find any antibiotics either. Good times though. I'm going back to my other game where I'm on day 5, this was just supposed to be a quick connection test with a new game but we got sucked into it and were having fun.
"

Dus pas in de loop vd week. Zo snel wat dingen gelezen van hem en dan zitten er echt leuke veranderingen in. Die hele thread is bijna niet te lezen door de discussie over updates, maar als je alleen zijn berichten zoekt staan er interessante dingen tussen.

Maar als een dev even een test doet en het zo naar z'n zin heeft dat hij blijft spelen komt er echt wel wat leuks aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
Koel! Ik had zijn bericht niet gezien, was wel benieuwd maar zag geen release op de homepage dus dacht al dat het nog niet uit was.. we wachten af! Ik zeg woensdag :-)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen ook dit spel en goed verslaafd eraan geraakt. Toch lijkt mp me wel leuker. Zijn wel wat actieve servers te vinden, maar geen nederlandstalige. Ik las dat hier misschien een leuke server is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik wil ook multiplayer gaan spelen. Wacht al een hele tijd op A10 om er mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Zeker een leuke server hier, maar we wachten op Alpha 10. Daarvoor wordt hoogstwaarschijnlijk de server gewiped. Kortom, alles wat je dan nu doet en bouwt, gaat verloren. De verwachting is dat A10 morgen gereleased wordt. Dan zal JoSchaap ook zijn server nog van de nieuwe versie moeten voorzien natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34
Nu is de server een beetje dooie boel maar dat zal na de update wel veranderen.
Ik kan echt niet wachten tot die uit is. Madmole die maar aan het teasen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:41
Ik wacht idd op de update en begin dan weer met bouwen/spelen. Het enige wat ik afgelopen week heb gedaan, is TNT maken. Wellicht deze week mijn toren spectaculair naar beneden brengen :)

Op zich ook wel leuk om een frisse start met zijn allen te maken, ik moet alleen nog even besluiten wat ik ga bouwen :+

• Ryack
Volgens het forum op de officiele website komt de nieuwe versie misschien op vrijdag.

• FriezNL
Ik las het net ook, "We’re wrapping things up with Alpha 10. Hopefully a Friday release if all goes well. Here is some more eye candy until then :)"

http://joelhuenink.tumblr.com/

Dit weekend maar weer eens de pikhouweel uit het vet halen dan. Ondertussen al wat op internet lopen rondzoeken en ik weet wat ik ga bouwen...er gaan weer héél véél uurtjes inzitten :+

• -MD-
Als de update vrijdag komt is het nog maar de vraag of JoSchaap vrijdag ook de server van de update voorziet.

Overigens, als ik de verhalen van Madmole mag geloven dan wordt het een flinke uitdaging om een dorp veilig te houden gezien de 'heatmap'. Misschien moeten we gezamenlijk eens gaan kijken om op dorpsniveau verdediging te plaatsen. Ik wil daar best wel aan meewerken en mijn project minder groot maken.

• bakbakbak
Goed idee MD! We moeten alleen wel rekening houden met dat een horde altijd net buiten het actieve gebied spawnt. Een gebied is volgens mij 100 blokjes om een speler heen actief. Dus als je alleen online bent, zal een horde dus binnen het dorp kunnen spawnen (aangezien het dorp groter is dan 100 blokjes). M.a.w. je zal alsnog je basis moeten verdedigen, maar dat verzinnen we vast iets op.

PS: als JoSchaap de server niet gelijk kan updaten, speel ik wel even elders om de feeling alvast te krijgen :D

[ Voor 12% gewijzigd door bakbakbak op 20-11-2014 16:43 ]

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik zal er een oogje op houden. al zal de server in het begin nog wel even maploos en zonder custom recipes draaien ;)

ik moet gewoon werken vrijdag :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• FriezNL
Gezien het tijdsverschil met Amerika denk ik dat de update pas vrijdagnacht wordt uitgebracht. Madmole postte vannacht 2.30 zijn blog. Ik ben dit weekend vriendinloos (ze komt wel weer terug hoor :))

Een gezamenlijke verdediging, prima ik help mee :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zit/komt er PvP in?

• -MD-
Zojuist toch maar even (getracht) mijn toren op te blazen.

Eerste poging mijn toren al wentelend helemaal naar boven voorzien van tnt. Dacht dat het wel een mooi plaatje zou worden. Toen bleek dat ik een landclaim was vergeten want na al het vuurwerk gezien te hebben stond mijn toren onbeschadigd overeind...

Poging twee: landclaim weg en weer helemaal naar boven vol met tnt. Shit, nog een landclaim gevonden. Bij het weghalen van die landclaim gebeurde het onvermijdelijke: vroegtijdige ontsteking.... :(

M'n tnt zo goed als op dus dan maar alleen de onderkant voorzien van tnt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FwttJlnl.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rhjyzRDl.jpg

Resultaat magertjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p0tiBByl.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A8OA0uxl.jpg

Dan maar bovenin nog wat tnt plaatsen nadat ik met een paar frames mezelf weer in m'n toren had weten te krijgen. Toch nog een mooi plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VrY7ZkAl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
FriezNL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:53:
Ik ben dit weekend vriendinloos (ze komt wel weer terug hoor :))

Een gezamenlijke verdediging, prima ik help mee :)
Hahaha, ik las inderdaad het begin van je zin en dacht "Damn dat is zuur." Goed dat je dat laatste deel er bij hebt gezet.

Anyway, een dorp met defenses en alles is precies wat ik van dit spel wilde. Met z'n allen overleven en weer opbouwen lijkt me juist heel gaaf. Alleen dat gelul met zombies die dus IN je base enzo spawnen moeten ze echt aanpakken want dat draait mijns inziens het kleine beetje suspension of disbelief wel de nek om.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Koel MD! Had het graag zien gebeuren :P

Betreft het spawnen in je basis, waarschijnlijk bouw ik daarom in het dorp vanaf nu op stelten. Met een holle kolom zodat ik ook makkelijk naar een mijn kan. Enne, hoe kiezen we een geschikte lokatie? Wmb in een bos zo dicht mogelijk bij een stad om te looten. Ik ben ook benieuwd of ze bestaande bugs en glitches hebben kunnen verhelpen. was zo wel heel makkelijk aan thee koffie e.d. komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Gezamelijk dorp? Yes please. Al is de kans wel groot dat het te groot wordt met lag als gevolg. Ik weet van een andere server dat ze daarom van een groot dorp naar een groep nederzettinkjes van maximaal 5 speler gaan bij de volgende reset.

Overigens verwacht ik dit weekend niet zoveel tijd te hebben om te gamen dankzij wat feestjes en werkzaamheden daarvoor.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Ik had hetzelfde -MD-, mijn hele onderste verdieping vol gestopt met TNT (134 stuks) *camera aan, actie, schiet, KABOEM, BGGGGGGGGGGGG boem boem boem boem boem etc.*

Rookwolken trekken op, helemaal niets gebeurt...vergeten de landclaim weg te halen :+

Het viel me gisteren idd op hoe laggy het hele gebeuren is. Ik denk dat ik een klein huisje ga plaatsen in het dorp en het grote bouwproject iets "verderop" ga doen. Maar even kijken hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:08:
[...]Anyway, een dorp met defenses en alles is precies wat ik van dit spel wilde. Met z'n allen overleven en weer opbouwen lijkt me juist heel gaaf. Alleen dat gelul met zombies die dus IN je base enzo spawnen moeten ze echt aanpakken want dat draait mijns inziens het kleine beetje suspension of disbelief wel de nek om.
Ja dat in je huis spawnen is erg irritant ja. Maar misschien is dat met deze update opgelost? Eens de changelog doorpluizen, schijnt een tiental A4-tjes te zijn.
bakbakbak schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:55:
Betreft het spawnen in je basis, waarschijnlijk bouw ik daarom in het dorp vanaf nu op stelten. Met een holle kolom zodat ik ook makkelijk naar een mijn kan. Enne, hoe kiezen we een geschikte lokatie? Wmb in een bos zo dicht mogelijk bij een stad om te looten. Ik ben ook benieuwd of ze bestaande bugs en glitches hebben kunnen verhelpen. was zo wel heel makkelijk aan thee koffie e.d. komen.
Ik ben ook van plan weer op stelten te bouwen. Stukje uitgraven en dan op stelten met allemaal spikes onder mijn huis. Mijn plan met mijn vorige project was soortgelijk maar dan tot aan bedrock op stelten en dan een tunnel/kolom vanaf een andere locatie mijn huis betreden (dus een toegang ver weg van het huis). Maar ik ga nu wat kleiner beginnen en wie weet wat er later komt.

De locatie waar wij zitten maakt mij niet zo heel veel uit, ik pas me wel aan.
FriezNL schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:21:Het viel me gisteren idd op hoe laggy het hele gebeuren is. Ik denk dat ik een klein huisje ga plaatsen in het dorp en het grote bouwproject iets "verderop" ga doen. Maar even kijken hoe het loopt.
Ook dat is misschien verholpen. Even aankijken inderdaad.

Gezien de heatmap ben ik benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Als je met een aantal op een beperkt aantal meters zit zou het wel eens een flinke aanval kunnen worden. Ik vind met elkaar een beetje verdedigen wel leuk. Maar dat is ieder zijn voorkeur. Voor diegene die willen kunnen we eerst een gezamenlijke uitvalsbasis maken onder de grond waar we onze voorraden en craftspul kunnen neerzetten? En misschien een ander wachtwoord voor de server om de playerbase weer beperkt te maken naar de actieve en nieuwe leden? Ik kan inmiddels de topicstart updaten met een spelerslijst met ingame en forumnamen. Zomaar wat ideeën...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Las dat die weer is uitgesteld maar ben ook voor een gezamenlijke basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

laat eerst die update maareens uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ja, helaas een dag uitgesteld. Maar als ik zo op het forum kijk dan zou ik als dev de game nog een weekje laten liggen. Jeetje wat wordt daar een gal gespuwd zeg.

Ik ben ook enthousiast over dit spel maar daar zitten gewoon al lui refund opmerking te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
-MD- schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 23:13:
Ja, helaas een dag uitgesteld. Maar als ik zo op het forum kijk dan zou ik als dev de game nog een weekje laten liggen. Jeetje wat wordt daar een gal gespuwd zeg.

Ik ben ook enthousiast over dit spel maar daar zitten gewoon al lui refund opmerking te maken...
Mja, maar het jammere is dat alle savegames van versie 9 niet compatible zijn met versie 10. Spelen heeft nu dus weinig zin omdat je elk moment je voortgang kwijt kan raken. Als ze hem dan telkens uitstellen snap ik dat mensen daar gefrustreerd van raken. De originele release ETA was 15 november als ik het goed zeg, dus sommige mensen zitten al een week te wachten en spelen in de tussentijd dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

och,, dayz had al 2 jaar klaar moeten zijn... zoveel erger is dit niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Hij is zojuist uitgekomen. Hebben ze de zaterdag iig nog gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Yep. Had net de update op Steam. Na het opstarten staat er Alpha 10. Nieuw character aanmaken geeft je al veel opties. Morgen maar eens verder kijken en hopen dat JoSchaap de update heeft doorgevoerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hem nu updaten. Ben benieuwd naar de veranderingen!

Als ik nog de inlog mag ontvangen van de server ben ik helemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou de inlog ook graag willen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik ga zo de server even bijwerken.

hieronder in elk geval een backup van de 9.3 serverfiles en een backup van de gamesave van vorige week (waar jullie de boel nog niet hadden opgeblazen) :+

Backup server v9.3 (Let op! 875MB)

Ik heb zelf een hoop andere dingen te doen vandaag. Maar probeer er vanavond ook even bij te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Iemand anders al gelukt om in te loggen? Krijg telkens eac fout en wordt gekicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik las net dat de dedicated server bugged is voor een aantal mensen, klik.

Oplossing die mogelijk werkt:
[FIXED]
Go into the Dedicated Server root folder and change the number in Steamappid.txt to "251570".

Maar diverse servers kom ik zonder problemen op dus ik denk dat niet elke server dit probleem heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door -MD- op 23-11-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Pendora schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:27:
Iemand anders al gelukt om in te loggen? Krijg telkens eac fout en wordt gekicked
Same here. EAC kick binnen 5 seconden.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Op welke server?
Hier staan mogelijke oplossingen.

Ik kan de server van JoSchaap niet vinden met de zoektermen 'bug' of 'JoSchaap'.

Edit: Stupid me: moest kennelijk zoeken op een modded server en daar kwam hij wel tevoorschijn.
Ik heb ook een instant EAC kick :(

[ Voor 126% gewijzigd door -MD- op 23-11-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
The one and only natuurlijk ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ook een EAC kick op de server van Johan, ik lees het volgende in het nieuwsbericht: 'Note: EAC will be disabled for 24 hours.'

http://7daystodie.com/alpha-10-apocalypse-release-is-out/

Dus wellicht hebben de clients niet de mogelijkheid, maar staat het op de server wel aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Phehistyr op 23-11-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

De server gaat inderdaad niet zonder anticheat draaien.. de eerste A10 hacks zijn namelijk al uit, en zo goed ken ik jullie nu ook weer niet ;)

over 24 uur zal EAC werken lees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Hmm, jammer. Vandaag had ik lekker veel tijd...
Zul je zien als ik morgenavond online komt de 7th day ingame begint })

Maar ik hoop dat dit dan de reden is. Hiervoor had ik ook al regelmatig dat ik een paar pogingen nodig had om op je server te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Jammer maar snap het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ben een beetje aan het server hoppen geweest maar dat pvp mag van mij nog wel even achterwege blijven. Sta je poedelnaakt: headshot... Om vervolgens een paar meter verder te spawnen.

Heb je wat spul bij elkaar gezocht, weer neergeknald en al mn spul weer kwijt. Uiteindelijk zal het best wel leuk zijn als je zelf ook wat gear hebt, maar het lagt nog teveel heb ik gemerkt. En dan laat ik het voedsel zoeken/maken nog even buiten beschouwing, want daar ben ik nog niet eens aan te gekomen.

Heb wel minder lag. En wat ik gelezen heb zullen de mac-addicts hier ook een stuk minder last van hebben. Maar heb nog niet tussen een overdaad aan torches gelopen dus dat is nog even afwachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Echt free for all PvP lijkt me ook helemaal niets. Het zou nog wel leuk kunnen zijn als er wat betere ondersteuning voor verschillende groeperingen zijn zou, maar zo ver is het nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Heb gisteren avond wat gespeeld en kan op dit moment niet zeggen dat het beter is dan de oude versie. Het is wel frustrerender geworden.

In het begin ben ik vijf keer dood gegaan. Iedere keer op precies dezelfde manier. Sla een zombie neer, ga looten, terwijl in loot scherm aangevallen van achteren door een zombie doberman. Tegen de tijd dat je op escape kunt drukken ben je dood. Nu loot ik niet meer tenzij het helemaal stil is en het gaat een stuk beter.

De spiked bat is aangepast. Dit was mijn favourite wapen. Het was een heel snel maar deed minder damage. Het is nu hetzelfde als de sledgehammer. One shot de meeste zombies maar is erg traag. Er is dus geen keuze meer tussen een langzaam of snel wapen.

Springen kan nog maar één blok hoog. Zombies springen nog steeds twee blokken en glitchen drie blokken hoog soms. En water maakt springen helemaal onmogelijk. Sta je in één blok diep water dan kun je daar alleen nog maar uit met een ramp. Gelukkig werkt de oever als een ramp. Ik snap deze aanpassing niet.

Zombies spawnen veel te snel. In de oude versie kon je een stuk leeg maken en dan was het een paar dagen rustig genoeg om resources er uit te halen. Misschien was dat iets te rustig. Maar nu spawnen nieuwe terwijl je nog op dezelfde plek aan het vechten bent.
Ik heb één keer zo'n random horde helemaal "dood" gemaakt aangezien ik ze niet kwijt kon raken. Samen met de nieuwe spawns en zombies die op het gevecht afkwamen duurde het de hele dag voor dat ze allemaal dood waren. Dat is een hele dag zonder resources. Mijn spiked bat van full durability naar rood gegaan.

Het is veel lastiger geworden om zombies af te schudden. Zo lang je hunted bent weten ze precies waar je zit en blijven ze volgen. Ook als ze je al lang niet meer kunnen zien. Als je weg loopt en dan tegen een andere zombie aanloopt en die afmaakt, dan blijf je hunted. Het lijkt er trouwens ook op dat vechten met zombies zo ongeveer de halve zone naar je toe trekt en dat is zonder een vuurwapen.
Ergste voorbeeld was waar in ik een kwart van de zone was weg gerend, de rivier overgestoken, nog een kwart zone in de andere richting gerend. Paar minuten later kwamen ze er weer aan.

Spider zombies zijn verdwenen. Ik heb ze één keer gezien toen ik drie forges en twee kampvuren tegelijk op full burn had. Daarna heb ik ze niet meer gezien. De 7e dag feral horde had ze ook niet, daardoor is deze wel heel erg makkelijk is geworden.

Het moeilijkste wat ik tot nu toe gehad heb was op het eind van dag 1. Mijn basis was net klaar en de zon was bezig onder te gaan. Komt er een random horde recht op me af. In de paar minuten tussen zonsondergang en het opgaan van de maan was het helemaal donker. Dat was een erg spannend maar ook heel leuk. Deze horde was trouwens moeilijker dan de 7e dag feral horde.

[ Voor 7% gewijzigd door Ryack op 24-11-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Je bedoelt dat deze zombie-survival game uitdagender is geworden? :p De punten die je opnoemt zorgt er juist voor dat het spel meer is wat ik ervan had gehoopt. Het bouwen en alles is leuk, maar de hoofdzaak hoort voor mij toch vooral bij het overleven te liggen. Kwestie van smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ik heb even rondgedwaald in single player maar het lijkt er bij mij op dat het spel zwaarder is geworden. De framerate ligt lager dan bij de vorige versie waardoor het geheel een stuk minder soepel speelt. Vooral in de kapotte steden wil het nog wel eens beginnen te haperen.

Het maken van een character is trouwens wel echt grappig. Heb me toch een lelijk wijf gemaakt, haha.

Ben echt benieuwd wat we gaan doen als Johan's server weer up and running is. Ik weet in ieder geval dat ik niet meer vlak naast een rivier ga bouwen :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Phehistyr schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:13:
Je bedoelt dat deze zombie-survival game uitdagender is geworden? :p De punten die je opnoemt zorgt er juist voor dat het spel meer is wat ik ervan had gehoopt. Het bouwen en alles is leuk, maar de hoofdzaak hoort voor mij toch vooral bij het overleven te liggen. Kwestie van smaak natuurlijk.
Sommige dingen zijn moeilijker geworden andere dingen zijn veel te makkelijk geworden.

Het is een probleem als het frustrerend wordt. Dan is het namelijk niet leuk meer om te spelen En op dit moment is dat voor mij zo. Eén onderdeel van de game neemt zoveel tijd in beslag dat de andere onderdelen bijna niet meer aan bod komen.

Het niet kunnen springen als je in water staat is gewoon idioot. En het weg laten van spider zombies uit feral hordes maakt het veel te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Hallo, ik heb zojuist 7 Days to Die (2-pack) gekocht, zodat een kennis van mij en ik het spel ook even kunnen proberen. Zou ik de server mogen joinen? We zijn nog totaal nieuw in het spel, zelf heb ik ervaring met Rust en Minecraft, en de andere speler heeft ervaring met alleen Minecraft. We zouden graag een kijkje willen nemen op jullie server als dat zou mogen. Mijn steam link zal ik hieronder posten zodat mocht er een whitelist zijn ik toegevoegd kan worden. (By the way, ik speel op een iMac en hij speelt op een laptop.)

http://steamcommunity.com/id/ramloki/home

Alvast bedankt,
Kevin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

de server lijkt nu te werken! *O*

Ik ga deze (na de nodige windows updates) even anders instellen. er zijn nu iets teveel zombies om iets te kunnen, en de server zat al op dag 14 wat me nogal onnodig leek. dus ik doe nu eenmaal een reset en zet de zombiespawner iets milder :)

Ik moet wel even vermelden dat het aantal aanmeldingen allicht mijn bandbreedte (200/20) teboven zal gaan (we zaten al op 10 man op de oude verie) indien dit zo is zal ik de server wel naar een VPS verhuizen met gigabit verbinding (liever niet want een echte dedi loopt toch altijd beter als een vps)

Als de boel straks draait zal ik een PM maken aan iedereen die aangegeven heeft intresse te hebben in de private PvE server :)

[ Voor 9% gewijzigd door JoSchaap op 24-11-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:45:

Ik ga deze (na de nodige windows updates) even anders instellen. er zijn nu iets teveel zombies om iets te kunnen, en de server zat al op dag 14 wat me nogal onnodig leek. dus ik doe nu eenmaal een reset en zet de zombiespawner iets milder :)

Ik moet wel even vermelden dat het aantal aanmeldingen allicht mijn bandbreedte (200/20) teboven zal gaan (we zaten al op 10 man op de oude verie) indien dit zo is zal ik de server wel naar een VPS verhuizen met gigabit verbinding (liever niet want een echte dedi loopt toch altijd beter als een vps)

Als de boel straks draait zal ik een PM maken aan iedereen die aangegeven heeft intresse te hebben in de private PvE server :)
Top man. Bij voorbaat dank en tot vanavond (morgen?) misschien :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
tikkietrugjaap schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:13:
Ik weet in ieder geval dat ik niet meer vlak naast een rivier ga bouwen :D
Nee, ik doe dat ook niet. In de buurt is nog wel te doen, maar in het water lopen of er uit komen is echt een ramp. Veel te traag en te lastig.
JoSchaap schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:45:

Klinkt goed JoSchaap! Hiervoor heb ik nog nooit meer dan vijf man tegelijk online gezien, maar nu is iedereen weer enthousiast hè.
Heb je al eens gekeken naar hoeveel 7dtd van je verbinding gebruikt?

En ik hoop dat de kaart ook meteen weer geupdate wordt om jullie te vinden. Denk dat ik dit keer wat naast Jaap ga neerzetten. Anders zo ver lopen iedere keer om hem te laten schrikken >:)

[ Voor 6% gewijzigd door -MD- op 24-11-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Is het wachtwoord veranderd? De oude wordt bij mij nu geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

jip ik ga zo een PM rondsturen :)

*edit* iedereen die DM aan heeft staan heeft de informatie nu ontvangen

[ Voor 53% gewijzigd door JoSchaap op 24-11-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Ok, ik heb een flinke start gemaakt :D ik heb een basis op 420 S 488 W. Er zit ook al iemand naast me met een boel frames. Tegeltje -1,-1. Heb ook al een rondje stad gemaakt, ging verrassend gemakkelijk. Zombies de eerste 7 dagen nog beperkt aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Was weer lachen gisteren heren. Was ook precies wat ik van het spel wilde. Met z'n allen een base bouwen en proberen te overleven.

Alleen merk ik nu dat Johan en Foof een andere plek hebben gekozen om hun base te bouwen. Wellicht krijgen we straks 2 kampen die (de mensheid kennende) oorlog krijgen? :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Ik weet nu waarom ik eergisteren zoveel zombies achter mij aan had. De wasteland biome is nu veel moeilijker. De zombie respawn is er bijna instant. In 9.3 kon je gewoon je gang gaan in die biome. Als je er weg blijft dan is het veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Erg leuke start gisteren. Ik zag op de kaart dat er al een muur om ons eerste onderkomen is gemaakt, laten we hopen dat het stand kan gaan houden tegen de hordes die ik daar wel verwacht met al die activiteit. Ik heb zelf al een aardige uitrusting bij elkaar gevonden. Nu nog een stapeltje ijzer verzamelen en smelten en ik denk dat ik dan een plekje voor mezelf op ga zoeken.

Ondanks de vele bugs waar over te lezen is ben ik toch erg tevreden over A10. Vooral het feit dat er nu kleine dorpjes gegenereerd worden vind ik eigenlijk best veel toevoegen. Hopelijk komen er snel weer prefabs en custom receptenlijsten beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Waar zitten jullie? Ik zie jullie niet op de kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik, Friez en f00f hebben het dorpje op -3,-2 ingenomen :)

Wij hebben de server ooit gestart met een beperkt groepje dat al jaren samen games speelt. pas later hebben we ook GoT toegelaten ;)

Later zullen we nog wel echt ergens gaan bouwen, eerst even wennen aan de aanpassingen :)

(fijn om te zien dat de livemap nog werkt trouwens!)
http://7days.johanschaap.nl/

Aangezien de zombies nu op heatmap basis spawnen, lijkt het niet handig om allemaal op een kluitje te gaan zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door JoSchaap op 25-11-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

JoSchaap schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:11:
Aangezien de zombies nu op heatmap basis spawnen, lijkt het niet handig om allemaal op een kluitje te gaan zitten.
Eens, maar voor het allereerste begin is het wel fijn dat we nu een veilige plek hebt om op adem te komen. Maar voordat de forges 24/7 gaan draaien wil ik inderdaad een leuk plekje voor mezelf zoeken.

En houd in de tussentijd wel rekening met die heatmap bij de basiskampen. De forge en camp fires beperkt of op een aparte locatie gebruiken, karkassen opruimen, hout hakken uit de buurt, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Phehistyr op 25-11-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Prima! Het is niet al te ver weg, ik vind het niet erg om in een paar groepjes te zitten. Als ik maar niet alleen zit :P dat is saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Phehistyr schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:32:
[...]

Eens, maar voor het allereerste begin is het wel fijn dat we nu een veilige plek hebt om op adem te komen. Maar voordat de forges 24/7 gaan draaien wil ik inderdaad een leuk plekje voor mezelf zoeken.

En houd in de tussentijd wel rekening met die heatmap bij de basiskampen. De forge en camp fires beperkt of op een aparte locatie gebruiken, karkassen opruimen, hout hakken uit de buurt, etc.
Karkassen opruimen? Moet je de zombies die je slacht ook al opruimen? Wat een betutteling zeg ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Nee, van de beesten dood zijn gegaan. Die laten een lijk achter dat op een gegeven moment hordes aan schijnt te trekken. Ik las op het 7dtd forum over iemand waarbij iets van 5 konijnen per dag op zijn spikes zelfmoord pleegden en lijkjes achter lieten, met alle gevolgen van dien. :+

Maar als je dus ergens een setje ribben ziet liggen in de buurt van een basis: graag slopen. Een pickaxe ofzo werkt prima daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik heb 2 kleine configaanpassingen gedaan.

respawnen doe je nu met een broek aan. (vond het geen gezicht dat naakt spawnen)
snelheid over water geboost, want die sloomheid op water ging echt nergens over :)

verder kan er nu een hoop gewijzigd worden zonder restart of uitschakelen anticheat maar ik ben een beetje huiverig voor de ingame impact dus dit zal niet zomaar / zonder goede reden gedaan worden.

[ Voor 32% gewijzigd door JoSchaap op 25-11-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Phehistyr schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:07:
Nee, van de beesten dood zijn gegaan. Die laten een lijk achter dat op een gegeven moment hordes aan schijnt te trekken. Ik las op het 7dtd forum over iemand waarbij iets van 5 konijnen per dag op zijn spikes zelfmoord pleegden en lijkjes achter lieten, met alle gevolgen van dien. :+

Maar als je dus ergens een setje ribben ziet liggen in de buurt van een basis: graag slopen. Een pickaxe ofzo werkt prima daarvoor.
Ah, die heb ik wel gezien inderdaad. Zal er aan denken.
JoSchaap schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:22:
Ik heb 2 kleine configaanpassingen gedaan.

respawnen doe je nu met een broek aan. (vond het geen gezicht dat naakt spawnen)
snelheid over water geboost, want die sloomheid op water ging echt nergens over :)

verder kan er nu een hoop gewijzigd worden zonder restart of uitschakelen anticheat maar ik ben een beetje huiverig voor de ingame impact dus dit zal niet zomaar / zonder goede reden gedaan worden.
Ahh, jammer. Vond het wel wat om met m'n bony ass met string rond te dartelen.

[ Voor 33% gewijzigd door tikkietrugjaap op 25-11-2014 13:36 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

je kunt m altijd nog uitdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
And that I shall!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

leuke opmerking m.b.t. de concrete-does-not-harden bug na reactie van een dev dat eraan gewerkt wordt:
http://7daystodie.com/for...008&viewfull=1#post167008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
JoSchaap schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:32:
leuke opmerking m.b.t. de concrete-does-not-harden bug na reactie van een dev dat eraan gewerkt wordt:
http://7daystodie.com/for...008&viewfull=1#post167008
Er is een tijdelijke fix voor, door een speler gemaakt, waarbij het drogen via de upgradetool gaat. Dit werkt waarschijnlijk niet op een server vanwege de anticheat.

Nog een vraagje voor de experts. De eerste keer dat ik inlog op de server. Spawn ik dan dicht in de buurt, redelijk in de buurt of juist heel ver weg van andere spelers? Ik ben gewend om meteen een soort basis kamp te maken zodat ik de eerste nacht/dagen veilig kan doorbregen. Op de server weet ik niet of ik dan meteen iemand in de weg zit als ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

w.b.t. concrete, ik kan ook tijdelijk het oude concrete recept er weer inzetten, dan kun je de blokken weer craften en plaatsen zoals in 9.3, maar ik wacht liever op de official fix.

Je spawnt altijd wel een paar tegels weg van de 0,0 tegel (nooit echt ver weg)

wij zitten op 0,-2 t/m -3,-2. Maar volgens mij is er op dit moment alleen hier gebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nrm0QZe.png

[ Voor 29% gewijzigd door JoSchaap op 25-11-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Er was al sprake van een mogelijke hotfix vandaag of morgen. Dus over twee weken zal het wel geregeld zijn. ;)

http://joelhuenink.tumblr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
JoSchaap alweer een nieuwe tv? Ik blijf hangen op 'waiting for server'... Terwijl we net allemaal beenloos rondliepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Server lijkt idd down, zal wel de befaamde stabiliteit van de huidige versie zijn. Gezien sommige verhalen valt het me nog reuze mee dat die het een volle dag vol heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Mooi, dan ligt het niet aan mij. Ik zag dat er nog 6 online waren en de tijd van de server wel doorloopt.

Afijn, er zijn er dus al een aantal verhuist van ons stekkie rechts ivm lag. Nu heb ik daar zelf niet zo'n last van gelukkig, ik had het wel heel erg toen we gisteren in de stad rondliepen.

Wat wel handig is om te weten, blijven de achterblijvers nog lang hangen bij het huis wat we nu hebben of niet? Ik ben wat aan het farmen om ons van voedsel te blijven voorzien en ik wil best nog wel de muur wat uitbreiden, maar natuurlijk niet als men al snel gaat vertrekken :). Muurtje en spikes zoals het er nu staat krijgt wel wat te verduren. Er zijn al spikes verdwenen en heb al wat repairs gedaan. En ik ga anders een mine maken onder het huis om ons van de nodige ores te voorzien.

Server down: JoSchaap weet er van... :)

[ Voor 13% gewijzigd door -MD- op 25-11-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik was van plan om eerst wat resources te verzamelen in dat huis en dan een flink eind te lopen om een eigen plekje op te gaan zoeken. Mits ik überhaupt weer in de server kan komen natuurlijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik snap echt niet waarom die nu steeds blijft vastlopen.. ik zal de tiles waar we nog niet gebouwd hebben even resetten als deze reboot het niet oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Wellicht gewoon de eerste hotfix afwachten. Het is jammer dat ik nu niet op de server kan, maar ik vermaak me wel met wat anders. Het is zeker niet het eind van de wereld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Hotfix is uit :*)

Even updaten en gaan :)

[ Voor 35% gewijzigd door -MD- op 25-11-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

juh ze hadden inderdaad een hotfix verkloot :)

en inmiddels staat de 2e 7night horde al op jullie te wachten!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WEXOXGD.jpg

ik leg nog even een laatste hand aan onze mine en blijf lekker beneden :+

*edit* toch iets te lang doorgegaan hehe, ons huiskamp nu bijna volledig afgehekt met spikes e/d :)

[ Voor 17% gewijzigd door JoSchaap op 26-11-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
7days is in ieder geval een stuk uitdagender geworden. Waarbij ik eerder veelal dood ging door bouwongevalletjes ben ik gisteren voor het eerst dood gegaan door een overtal aan zombies.

In onze eerste nacht kwamen we erachter dat een gracht graven met daarin spikes een must is. Een horde kwam aan de voordeur kloppen en door de chaos werden Chris en ik gescheiden van elkaar. Ik kon het net op tijd redden om de zolder te bereiken en de zombies welke mij volgden ternauwernood te doden.

In de ochtend bleek dat ze via drie verschillende kanten het huis waren binnengedrongen. Na een aantal noodreparaties zijn we gelijk begonnen met het maken van een gracht. De tweede nacht kregen we bezoek van twee hordes. Het kostte ons uiteindelijk bijna 200 kogels om de hordes te verslaan. Gek genoeg bleven de zombies voor de gracht staan, alsof ze wisten dat ze gespiked zouden worden :+

Misschien even een tip als je gaat looten in de stad: haal alles uit een kluis, krat enz. en gooi de overbodige troep uit je inventory. Laat je iets in bijvoorbeeld een kluis zitten (leeg blikje) dan respawned er geen nieuwe loot. Wel zo makkelijk voor een volgende run en eventueel andere spelers :)

Vanavond de bouwplannen maar eens doorspreken, een tijdelijk veilig onderkomen hebben we zo goed als klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

En dan staan de settings nu op easy, met 'low' zombiespawn ;)

Ik heb gister met f00f samen voornamelijk ondergronds gebouwd en opgeblazen. onze mine heeft nu gigantische ondergrondse grot-atmosfeer met verlichting (en een extratje dat ik pas heb neergezet nadat f00f uitlogde) De ladder omlaag blijft een naar ding, weer een 'sprained' leg :)
Het blijft me overigens wel verbazen dat het plafond van de mine nog niet naar beneden komt!

Daarna een paar blokken verder met mn verstand op nul het halve bos omgehakt om vervolgens te worden aangevallen door een feral zombiegroep (even niet op de tijd gelet!) maargoed dat ik koffie bij me had, dit was de enige manier om snel genoeg bij water te komen (zombies gaan langzamer over water, sommige beginnen er nieteens aan!)
Met iets van 130 logs stopt 6:01aan de slag gegaan bij het huis.
Ik heb in ieder geval de gracht (op 5 upgraded spikes na) afgemaakt en de muur van spikes en steaks voorzien.

Het is wel erg jammer dat er in A10 een aantal nare bugs zijn bijgekomen. Laten we hopen dat de spoed waarin ze gisteren de hotfix uitbrachten na de spam op hun forum over defecte spellen en servers zich zo voort blijft bewegen en ze snel de game-engine bugs eruit halen :)

Het blijft natuurlijk een Alpha game.. dat dan weer wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Opblazen? Hebben jullie nu al TNT? Of kan je dat ergens vinden? Ik heb onderaan mijn ladder een baal hooi gelegd, dat voorkomt valpijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als je eenmaal gaat minen en rondlooten is tnt zo gemaakt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Vraagje trouwens: als ik het goed lees zijn veel mensen van plan om weg te trekken en een soort 'hutje in de hei' te gaan bouwen vanwege de heatmaps. Klopt dat?

Niet dat ik mensen ga verplichten ergens te blijven, absoluut niet zelfs, maar zou t wel jammer vinden als we niet net als vorige keer een dorp zouden bouwen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

dat kan wel. alleen zal het er niet zo rustig blijven als voorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Zo ik ga kamp maken op -3-1, rond 300S & 1380W. Is kijken of we wat op kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:21:
dat kan wel. alleen zal het er niet zo rustig blijven als voorheen ;)
Maar dat is juist leuk toch? Belegerd worden elke nacht en reparaties uitvoeren aan onze gezamenlijke verdedigingen is toch 1 van de tofste dingen die dit spel biedt.

Nogmaals, dit alles is mijn mening en iedereen moet spelen zoals hij/zij wilt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Aan de ene kant heb je wel gelijk: het is best tof om iemand wacht te hebben lopen om iemand anders die met een auger bezig is te kunnen beschermen. Aan de andere kant merk ik bij mezelf dat ik graag iets heb waarvan ik kan zeggen dat ik dat heb gemaakt en ik vind het ook wel weer leuk om regelmatig helemaal op mezelf te zijn en te proberen overleven.

Wellicht toch een gezamelijke kolonie beginnen met echt max 5 man? Voorwaarde voor mij is dan wel dat een deel van het geheel echt van mij is. Dan kan ik er altijd nog op uit gaan en op een gegeven moment een reeks veilige buitenposten maken voor de langere rooftochten voor als ik me wil afzonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Ik heb gisteren avond een tijdelijk onderkomen gemaakt op 1,0. Het is niet meer dan een platform met een paar campfires en forges en veel log spikes er onder. In SP houdt dit op normal met gemak stand tegen feral hordes en de spawned hordes. In MP geen idee, vandaar dat het een eind weg is van iedereen. :) Tot nu toe met 2 forges en 2 fires nog geen zombies gezien. :)

Het is mijn bedoeling als ik wat spullen heb om in een gezamelijke basis mijn intrek te nemen. Moet alleen even weten waar ruimte is. :) Dat is de reden waarom ik MP ben gaan spelen. Samen een basis verdedigen, hopelijk succesvol, minder succesvol is ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
tikkietrugjaap schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
[...]

Maar dat is juist leuk toch? Belegerd worden elke nacht en reparaties uitvoeren aan onze gezamenlijke verdedigingen is toch 1 van de tofste dingen die dit spel biedt.

Ik doe mee hoor Jaap! Maar dan moet ik wel weten waar je zit. Zit jij bij Mide in dat dorpje? Is dat metalen schuurtje met wat prikkeltjes eromheen van jou? Was er vanochtend even op bezoek, zag al aardig wat Corn staan :-) Was ook een zombie binnen het grote huis... dus ik was snel weer weg (amper nog health over...)

EDIT: dit is mijn inspiratie :D (geen grap) http://www.youtube.com/wa...Cz4WvI&list=TLYPosxhD--nk

[ Voor 7% gewijzigd door bakbakbak op 26-11-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Phehistyr schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:20:
Aan de ene kant heb je wel gelijk: het is best tof om iemand wacht te hebben lopen om iemand anders die met een auger bezig is te kunnen beschermen. Aan de andere kant merk ik bij mezelf dat ik graag iets heb waarvan ik kan zeggen dat ik dat heb gemaakt en ik vind het ook wel weer leuk om regelmatig helemaal op mezelf te zijn en te proberen overleven.

Wellicht toch een gezamelijke kolonie beginnen met echt max 5 man? Voorwaarde voor mij is dan wel dat een deel van het geheel echt van mij is. Dan kan ik er altijd nog op uit gaan en op een gegeven moment een reeks veilige buitenposten maken voor de langere rooftochten voor als ik me wil afzonderen.
Ja een kolonie met meerdere lijkt me wel wat. Uiteraard iedereen z'n eigen stekkie binnen die kolonie want het crea-bea gedeelte is natuurlijk de helft van de charme van dit spel :D

Beetje dezelfde opzet van het dorp als bij de vorige server maar dan met meer aanvallen van zombies die we gezamenlijk aanpakken.
bakbakbak schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:01:
[...]

Ik doe mee hoor Jaap! Maar dan moet ik wel weten waar je zit. Zit jij bij Mide in dat dorpje? Is dat metalen schuurtje met wat prikkeltjes eromheen van jou? Was er vanochtend even op bezoek, zag al aardig wat Corn staan :-) Was ook een zombie binnen het grote huis... dus ik was snel weer weg (amper nog health over...)

EDIT: dit is mijn inspiratie :D (geen grap) http://www.youtube.com/wa...Cz4WvI&list=TLYPosxhD--nk
Ja ik zit met Mide en Pendora enzo in het hoekhuis met de houten schutting. We zijn nu nog tools ed. aan het verzamelen zodat we straks een plekje kunnen kiezen en onze (hierboven vermeldde) kolonie kunnen starten.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Pas aub even mijn ingame naam aan naar mijn forumnaam. Daaraan gerelateerd: hoe kan ik mijn naam in game aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Phehistyr schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:45:
Pas aub even mijn ingame naam aan naar mijn forumnaam. Daaraan gerelateerd: hoe kan ik mijn naam in game aanpassen?
Heb je voor de zekerheid maar even verwijderd.
Ik heb zelf een keer mn naam veranderd door mn steamaccount naam te veranderen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik kan geen namen aanpassen dat kun je alleen zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
tikkietrugjaap schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:24:
[...]

Ja een kolonie met meerdere lijkt me wel wat. Uiteraard iedereen z'n eigen stekkie binnen die kolonie want het crea-bea gedeelte is natuurlijk de helft van de charme van dit spel :D

Beetje dezelfde opzet van het dorp als bij de vorige server maar dan met meer aanvallen van zombies die we gezamenlijk aanpakken.

[...]

Ja ik zit met Mide en Pendora enzo in het hoekhuis met de houten schutting. We zijn nu nog tools ed. aan het verzamelen zodat we straks een plekje kunnen kiezen en onze (hierboven vermeldde) kolonie kunnen starten.
Prima! Ik ben ook nog aan het verzamelen, ik heb nu ook geen claim keystones voor een tweede basis nog. Ik denk voor een dergelijke kolonie een vlak gebied wel handig is, bijv. de plains biome een stukje links? Of zitten we dan te dicht op Joschaap en co? Volgens mij is er wel ruimte zat voordat we in de buurt van die POI komen :P

EDIT: leuk uit de hotfix, een torch is nu gewoon 1 item, ff snel je basis verlichten is er niet meer bij:

Changed torches can no longer be stacked and cannot be placed on a wall by themselves. To place one on a wall, first place a “Torch Holder” on the wall, then right click the torch holder with a torch to upgrade the empty torch holder to one that has a lit torch in it. Punch the lit torch to make the torch holder drop the torch. Torches degrade now when used as a weapon

[ Voor 19% gewijzigd door bakbakbak op 26-11-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De ingame naam is inderdaad gelijk aan dat van je steam profiel. Nu is alles gewoon weer Phehistyr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
bakbakbak schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:20:
[...]

Prima! Ik ben ook nog aan het verzamelen, ik heb nu ook geen claim keystones voor een tweede basis nog. Ik denk voor een dergelijke kolonie een vlak gebied wel handig is, bijv. de plains biome een stukje links? Of zitten we dan te dicht op Joschaap en co? Volgens mij is er wel ruimte zat voordat we in de buurt van die POI komen :P

EDIT: leuk uit de hotfix, een torch is nu gewoon 1 item, ff snel je basis verlichten is er niet meer bij:

Changed torches can no longer be stacked and cannot be placed on a wall by themselves. To place one on a wall, first place a “Torch Holder” on the wall, then right click the torch holder with a torch to upgrade the empty torch holder to one that has a lit torch in it. Punch the lit torch to make the torch holder drop the torch. Torches degrade now when used as a weapon
Die claimstones heb ik eigenlijk nooit echt nodig gehad aangezien op deze server PVP acties niet worden toegestaan. Griefen e.d. resulteert in een kick/ban als ik me niet vergis.

Die torches zijn inderdaad jammer. Vooral als je ziet dat je forged iron nodig hebt voor de houder, vind ik het een btje teveel van het goede. Zeker als je weet dat zo'n houder ook prima in hout kan.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik ben niet van plan om agentje/admin te gaan spelen op de server.
Als ik dat wil dan start ik wel weer een DayZmod server oid

Ik ga er vanuit dat de inhoud van mn PM bijbehorend aan het wachtwoord daar wel een duidelijk genoeg over was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik heb nergens last van. Wel heb ik mn chests met waardevol spul (wat ik zelf nodig heb of verzamel) locked en de rest staat open en mag gewoon gepakt worden als iemand dat nodig heeft. Sterker nog, er staat een kluis met eten/drinken, iron en wat allerhande handig spul waar van alles verdwijnt en aangevuld wordt. Ideaal :)
bakbakbak schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:01:
[...]Ik doe mee hoor Jaap! Maar dan moet ik wel weten waar je zit. Zit jij bij Mide in dat dorpje? Is dat metalen schuurtje met wat prikkeltjes eromheen van jou? Was er vanochtend even op bezoek, zag al aardig wat Corn staan :-) Was ook een zombie binnen het grote huis... dus ik was snel weer weg (amper nog health over...)
Ja, we hebben onze slaapzak in dat huis liggen daar. Dat schuurtje met prikkels is van Kevin, een nieuwkomer die het aardig vlug oppikt. Dat is zijn 'knutsel kijk mij eens vooruitgaan'-huisje :D
tikkietrugjaap schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
[...]

Ik doe helemaal mee en dat wist je al. Ieder zijn ding hoor. Ik vind het prachtig om samen wat te bouwen/verdedigen. Wel mijn eigen hoekje/kamer in een huis en/of een eigen huisje in een gezamenlijke dorp lijkt mij ideaal. Ik hoef geen groot gevaarte meer te bouwen, gewoon een stekkie van 10x10 of 15x15 ofzo om mijn 'creativiteit' los te laten. En anders bouw ik in de buurt wel iets leuks.

Maar ieder wat wils hoor. Ik roep af en toe wel eens wie er zin heeft om een stuk te gaan wandelen of op jacht te gaan. Soms gaat iemand mee, soms niet. Even goede buren toch 8). Ik vind de sfeer op de server top.

Wat misschien wel handig is: een eventueel stekkie niet te ver van de 'community' bouwen. Misschien eens in de zoveel tijd een gedeelte rondom resetten zodat er weer genoeg te exploren is zonder een half uur te moeten lopen. Maar goed, dat laat ik verder aan JoSchaap over of hij dat zou willen.

Edit: weer een kleine update van 7dtd bij het opstarten van Steam.
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste