[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
En een inkeping werkt helaas niet heb ik aan den lijve ondervonden..

Je zit overigens niet op een pad, de server weet waar je zit en genereert een horde die jouw richting opkomt, als dat niet zo zou werken zou je namelijk zelden een horde zien gezien de wereld heel groot is. Sterker nog, nu we het er toch over hebben, slechts het gebied van de wereld is actief waar een speler zich bevindt (iets van 100 blocks om je heen). Daarom groeien crops niet door als je een lange loop doet naar elders. Hetzelfde gold voorheen voor de forge en campfire, die 'stopten' met werken als je meer dan 100 blocks weg bent (tenzij er een andere speler dichtbij je forge / campfire in de buurt zat natuurlijk). Volgens mij is dat nu opgelost en maakt hij een berekening van de tijd dat je weg bent geweest of zoiets. Zouden ze ook met crops moeten doen.

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Die radius is trouwens wel duidelijk zichtbaar. Nu heb ik mijn view distance redelijk kort staan om wat minder last te hebben van lag, maar ik heb nog regelmatig dat ik zombies zie bewegen, maar feitelijk niet verplaatsen. Pas als ik dichterbij kom bewegen ze weer. Eergister hetzelfde, toen stonden er vanaf mijn base gezien er een paar tussen de gebouwen langs de weg. Chimie was onderweg naar mij en toen hij in d ebuurt van de weg kwam, kwamen ze weer op mij af gelopen...

Keep in mind: het is nog steeds een Alpha ;).

Nog een keer een farm, met wat extra ondersteuning. Benieuwd of het blijft staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fAQGREKl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XPYWfp6l.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door -MD- op 09-10-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geenkaas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-04-2015
Prikkeldraad werkt ook goed tegen klimmers, en je kan er prima doorheen schieten. Bijkomend voordeel is dat je er zelf op kunt staan, doet wel even zeer maar niet erg. Ziet er ook niet zo lelijk uit als rebar of een houten frame (sorry Pendora)

Iets anders, om de lag een beetje te voorkomen of verhelpen op de server, kunnen we proberen het aantal lichtbronnen zo laag mogelijk te houden? Niet om het blok een toorts ophangen, dat geeft toch geen beter licht en mij PC begint te loeien als ik in de buurt komt, meestal gevolgd door een crash. Ik kom helaas al niet vaak meer in het dorp om deze reden, wel jammer want zou wel vaker willen zien wat jullie aan het bakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Klimmen ze daar niet gewoon doorheen? Als dat niet zo is is het idd een elegante oplossing!

Betreft licht, ik merk het niet echt, maar volgens mij valt het bij mijn kasteel wel mee met het aantal toortsen. Al staan er wel een aantal in het gras..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Inmiddels twee dagen niet gespeeld, helaas nog geen corn. Maar dat komt misschien omdat ik niet online was.

Wat ik wel heb, zombies!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VQ10QEml.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sDmEcsdl.jpg

En ook Angelorus heeft bezoek zie ik nu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9gaHztgl.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door -MD- op 11-10-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Ik heb hem sinds kort ook gekocht en beleef er veel lol aan :)

Enige probleem, ik heb echt een waardeloze laptop/grafische kaart. De makers raden aan om een 3D kaart te hebben die 1000+ passmarks haalt, en die van mij doet ~450 (GT520M). Ik ben dus aan het kijken hoe ik de meeste fps eruit kan halen en het gaat redelijk wanneer ik bijna alles op het laagste zet (1024x768 :P). Ik haal dan meeestal 30-40fps, maar gek genoeg voelt het lager aan (~20 fps). Het is net alsof er mouse lag inzit, of een soort van micro-stutter. V-sync staat trouwens uit.

Ervaren jullie dit ook, of hebben jullie wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik heb niet veel verstand van grafische kaarten behalve statistieken die ik kan opzoeken ;). Maar ik heb een GT 750M en als ik veel torches/zombies zie dan heb ik veel last van lag. Ook als er honden op me afkomen of als ik in steden ben.

Het spel is alles behalve geoptimaliseerd nog. Je zou wat kunnen spelen met de settings. Ik heb gelezen dat sommigen een betere performance halen als ze niet alles uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 14:36
Geenkaas schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:49:
Prikkeldraad werkt ook goed tegen klimmers, en je kan er prima doorheen schieten. Bijkomend voordeel is dat je er zelf op kunt staan, doet wel even zeer maar niet erg. Ziet er ook niet zo lelijk uit als rebar of een houten frame (sorry Pendora)
Jaja ben al aan het kijken naar een andere oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik begin het nu een beetje onder de knie te krijgen. Mijn eerste dag acht overleefd met mijn basis intact. Tot nu toe werd mijn basis steeds overlopen of er gebeurde wel iets anders waardoor ik het niet overleefde. Mijn eerdere bouwplannen bleken te ambitieus. Nu heb ik binnen de tijd een kleine toren met greppel kunnen bouwen. Een handvol pipebombs, pijlen en de greppel met spikes was genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Ryack schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:36:
Ik begin het nu een beetje onder de knie te krijgen. Mijn eerste dag acht overleefd met mijn basis intact. Tot nu toe werd mijn basis steeds overlopen of er gebeurde wel iets anders waardoor ik het niet overleefde. Mijn eerdere bouwplannen bleken te ambitieus. Nu heb ik binnen de tijd een kleine toren met greppel kunnen bouwen. Een handvol pipebombs, pijlen en de greppel met spikes was genoeg. :)
Kom gezellig op de BuG server spelen. Er is nog genoeg lebensraum en een levendige markt waar spullen te verkrijgen zijn (vaak tegen een bijzonder laag prijsje).

Ik had laatst dat iets een gat in mijn muur had geslagen. Best knap dat ze door beton heen komen terwijl ze gezellig op volledig geupgrade spikes staan te dansen. Maar goed, 1 klein gaatje was zo gedicht natuurlijk.

Waar ik tegenwoordig tegenaan loop is dat hordes IN mijn base spawnen als ik aant augeren ben. Niet echt chill als je een Moat of Death hebt aangelegd en t spel ze vervolgens doodleuk daar voorbij plempt. Moet nog maar even kijken hoe ik dat oplos. Eerst maar eens mijn bouwput goed leeg maken en beginnen aan de fundering van mijn toren. We gaan er een leuke City 17 van maken. :9

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik kan nog wel een buurman gebruiken hoor in mijn Bermuda Triangle... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
In een van mijn gefaalde pogingen had ik concrete onder in mijn toren en daar onder spikes. Daar kwamen ze redelijk snel door. Sneller dan de huidige versie met metal reinforced wooden frames. Wat ik op zich best vreemd vind. Vooral ook omdat het in de eerste zeven dagen makkelijker is om hout in grote aantallen te produceren dan concrete.

Ik zal vanavond als ik tijd heb eens kijken hoe dat met multiplayer zit.Maar eerst de eerste aflevering van het nieuwe seizoen kijken. :) Heeft iedereen op een server zijn eigen dag timer of kan het zijn dat je binnenkomt op dag 6/7 en gewoon pech hebt? Wordt de server met versie 10 helemaal gereset of is dat alleen single player games die niet meer kunnen worden geladen?

[ Voor 15% gewijzigd door Ryack op 13-10-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Nee de server bepaalt de tijd. BuG zit ondertussen ergens in dag 500. Meestal wordt minimaal de dag gereset na een nieuwe versie van het spel, vaak ook de wereld zelf. JoSchaap heeft een middel om onze basissen en dus ook loot e.d. mee te nemen naar een nieuwe wereld. Je kan dan weer ontdekken vanuit je eigen basis.

(Overigens is dit niet altijd mogelijk, het kan namelijk zijn dat nieuw type blokken de oude vervangen, volgens mij is een server wipe dan het slimst omdat het anders instabiel wordt, maar gezien ik geen ervaring heb met server beheer weet ik dat alleen van horen vertellen)

En concrete is niet zo heel moeilijk om in grote aantallen te fabriceren. Reden dat die verhouding nu scheef is, is omdat de makers wood al onder handen hebben genomen en dus nieuw type blokken zijn (upgradable) terwijl concrete nog een oud type blokken is (niet upgradable maar alleen craftable). In alpha 10 wordt concrete ook aangepakt. Het wordt sterker maar moeilijker om te maken
spoiler: title
(of moet ik zeggen, gieten 8) )
.

[ Voor 15% gewijzigd door bakbakbak op 13-10-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Voor het maken van de houten blokken is in principe alleen veel hout nodig. Met een bijl is dat overal redelijk makkelijk te verzamelen. Voor concrete moet je en gravel en grote stenen hebben. Ik had veel meer tijd nodig om de gravel en grote stenen te verzamelen en er dan ook nog concrete van de draaien. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet echt optimaal speel. Zo ben ik er pas sinds gisteren achter dat je een greppel veel sneller kunt graven als je van onder uit graaft en dan een deel laat instorten. :) Zo zullen er vast en zeker nog veel meer dingen zijn die sneller kunnen dan ik ze nu uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Ryack schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:02:
Voor het maken van de houten blokken is in principe alleen veel hout nodig. Met een bijl is dat overal redelijk makkelijk te verzamelen. Voor concrete moet je en gravel en grote stenen hebben. Ik had veel meer tijd nodig om de gravel en grote stenen te verzamelen en er dan ook nog concrete van de draaien. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet echt optimaal speel. Zo ben ik er pas sinds gisteren achter dat je een greppel veel sneller kunt graven als je van onder uit graaft en dan een deel laat instorten. :) Zo zullen er vast en zeker nog veel meer dingen zijn die sneller kunnen dan ik ze nu uitvoer.
Dat vanonder uit graven heb ik nog maar recent ontdekt, ik heb daarvoor heel lang een greppel zitten graven van vanboven uit. :P
Concrete heb ik nog niet kunnen maken, nog maar enkel hout - wat inderdaad best snel gaat met al die boompjes in de buurt.

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ryack schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:19:
In een van mijn gefaalde pogingen had ik concrete onder in mijn toren en daar onder spikes. Daar kwamen ze redelijk snel door. Sneller dan de huidige versie met metal reinforced wooden frames. Wat ik op zich best vreemd vind. Vooral ook omdat het in de eerste zeven dagen makkelijker is om hout in grote aantallen te produceren dan concrete.

Ik zal vanavond als ik tijd heb eens kijken hoe dat met multiplayer zit.Maar eerst de eerste aflevering van het nieuwe seizoen kijken. :) Heeft iedereen op een server zijn eigen dag timer of kan het zijn dat je binnenkomt op dag 6/7 en gewoon pech hebt? Wordt de server met versie 10 helemaal gereset of is dat alleen single player games die niet meer kunnen worden geladen?
Zoals gezegd is dat materiaal geupgrade. Als het dan beschadigd wordt gaat het per stage dat je het geupgrade hebt stuk. Dus (even fictieve getallen gebruikend) wood standaard kan 3 slagen hebben, wood upgrade 1 kan 3 slagen hebben en wood upgrade 2 ook 3 slagen dan heb je een muur die 9 slagen van zombies kan hebben. Concrete kan van zichzelf iets van 8 slagen hebben maar dan is t ook in 1x stuk ook. Dat is de (nu nog kromme) logica.

PS. Afleveringen van welke serie? :P

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
tikkietrugjaap schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:29:
[...]

The Walking Dead seizoen 5 is gisteren begonnen. Dus ik gok erop dat het die reeks is. 8)

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
tikkietrugjaap schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:29:
[...]

Zoals gezegd is dat materiaal geupgrade. Als het dan beschadigd wordt gaat het per stage dat je het geupgrade hebt stuk. Dus (even fictieve getallen gebruikend) wood standaard kan 3 slagen hebben, wood upgrade 1 kan 3 slagen hebben en wood upgrade 2 ook 3 slagen dan heb je een muur die 9 slagen van zombies kan hebben. Concrete kan van zichzelf iets van 8 slagen hebben maar dan is t ook in 1x stuk ook. Dat is de (nu nog kromme) logica.

Duh. The Walking Dead natuurlijk. :)

Ik denk dat mijn problemen met concrete in het begin vooral komen door tijd gebrek. Daardoor kon ik geen goede verdediging aanleggen. En kon ik mijn pipebombs ook niet goed gebruiken. Die werken een stuk beter als ze met zijn allen op dezelfde plek in een greppel staan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
He, Angelorus weer online?
Nee, zombies IN zijn huis:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3JeX8UO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Krakers. Werkschuw tuig! ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik zag net een nieuwe post op de devblog: http://joelhuenink.tumblr.com/
Massive Farming Overhaul! So just one of the little things we’ve been working on here and there is finally come together and it’s turned out pretty nice! The hoe now raises dirt and makes the dirt it raises fertile (along with a new fertile dirt texture) and the ground adjacent to it gets flattened out and it clears out the grass and turns it to regular dirt. So you can make these nice pretty looking farm fields now and its easy to tell where to plant as well. Seeds will project where the plant will be planted when you focus on a spot.

Also crops won’t break if walked on any more and grass doesn’t grow under your crops or on the dirt adjacent to it that was hoed. If you want to grow grass just place a dirt block. Also we added goldenrod farming.
Klinkt alleen maar als verbeteringen en mijn grootste ergernis uit het spel wordt eruit gegooid. :)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

tha_crazy

Mafketel

Staat mijn kasteel er nog?
Ik ben de laatste tijd te druk bezig geweest met destiny :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Geen idee, ik heb hetzelfde probleem met War Thunder. :p

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ja jullie worden gemist jongens. Alhoewel er voor jullie wel minder te doen is nu jullie bases zo goed als af zijn. Misschien brengt de volgende update weer wat nieuws.

Ik ga in ieder geval nog even door met mijn toren.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartagon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:48
Hallo

Ik ben ook al enige tijd bezitter van het spel, maar door de vele updates heb ik nog niet heel veel gespeeld. Ik zou graag wel een keer online spelen omdat dit veel leuker lijkt. Is het aan te raden om als iets ofwat beginner bij jullie op de server te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

tikkietrugjaap schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:45:
Ja jullie worden gemist jongens. Alhoewel er voor jullie wel minder te doen is nu jullie bases zo goed als af zijn. Misschien brengt de volgende update weer wat nieuws.

Ik ga in ieder geval nog even door met mijn toren.
Dit is echt zo'n spel wat leuk is om af en toe een tijdje te spelen, ik wil vooral voorkomen dat ik op een gegeven moment er helemaal op ben uitgekeken. Wellicht komend weekend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Spartagon schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:56:
Hallo

Ik ben ook al enige tijd bezitter van het spel, maar door de vele updates heb ik nog niet heel veel gespeeld. Ik zou graag wel een keer online spelen omdat dit veel leuker lijkt. Is het aan te raden om als iets ofwat beginner bij jullie op de server te komen?
Ja hoor dat kan makkelijk. De server staat op easy en er is genoeg beschutting als je in het dorp bouwt. Ook genoeg mensen die je kunnen helpen met resources, tips, etc.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
Btw, ik heb gehoord dat er een story in zit:

"Dynamic Story Generation – The story unfolds through our “Dynamic Story Generation System” which guides the player to other survivors, better loot and undiscovered Points of Interests through story note quests."

Weet iemand soms of dit al in game is? Of is het een feature die pas later komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
KnightX schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:58:
Btw, ik heb gehoord dat er een story in zit:

"Dynamic Story Generation – The story unfolds through our “Dynamic Story Generation System” which guides the player to other survivors, better loot and undiscovered Points of Interests through story note quests."

Weet iemand soms of dit al in game is? Of is het een feature die pas later komt?
Zit er nog niet in.
Momenteel is het bouwen met af en toe last van zombies.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
tikkietrugjaap schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Zit er nog niet in.
Momenteel is het bouwen met af en toe last van zombies.
Ah, ok. Thanks! Iets om naar uit te kijken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
KnightX schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:39:
[...]
Ah, ok. Thanks! Iets om naar uit te kijken dan. :)
Zombies, ja. Voor je het weet staan ze in je nek te hijgen :o.
Gisteren binnen een tijdsbestek van een kwartier drie groepen gehad van 50-60 man/vrouw/dinges...

Gelukkig kwam Chimie me ook nog even helpen. Ik had gewoon geen arrow meer over. Zojuist maar even wat extra shotgun shells gemaakt.

Barbed Wire Fence is ook ernstig nutteloos ben ik achter gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Angelorus, je moet echt die krakers een keer uit je huis gaan halen want anders is er straks niets meer van over!!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8tnVrqvl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Ik hoop niet dat dat bij mij ook al het geval is? Was ff druk met andere dingen dus minder online :-P

Laatste tijd heb ik überhaupt alleen nog maar Chimie en MiDe gezien en af en toe Pendora. Volgens mij zijn we toe aan een nieuwe alpha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Dat spawnen in bases vind ik echt storend. Suspension of disbelieve is natuurlijk moeilijk te realiseren als je gigantische muren bouwt om zombies buiten te houden om vervolgens een zooi van die gasten binnen je muren tegen te komen/zien spawnen. Laat ze dan van ver aan komen lopen/rennen desnoods in grotere getale.

Moet toegeven dat ik me nog niet verveel aangezien mn base nog niet af is maar opzich is deze game wel toe aan wat nieuw materiaal. Zou mij wel cool lijken als er ook menselijke NPCs zouden rondzwerven. Met wapens en interessantere spullen bij zich.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ik heb de laatste tijd last van dat onkruid sneller lijkt te groeien dan mn crops. Heb ik net ff 8 rijen van 40 corn geplaatst, zie ik 1 of 2 dagen later de helft ontploffen :(.

Laat die nieuwe update maar komen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:41
Zoals ik in dit topic kan lezen zou het kunnen komen doordat gisteren het de 7e dag was. De growtime van gras staat ingesteld op 7 ingame dagen:

<!-- fertile dirt grows into grass -->
<block id="19" mesh="terrain" class="PlantGrowing" shape="Terrain" material="farmland">
<texture id="2" instance="0" name="fertileDirt" />
<property name="PlantGrowing.FertileLevel" value="0" />
<property name="PlantGrowing.Next" value="fertileGrass" />
<property name="PlantGrowing.GrowthRate" value="15000" />>
<property name="PlantGrowing.LightLevelStay" value="0" />
<property name="PlantGrowing.IsRandom" value="false" />
<drop event="Destroy" name="fertileDirt" />
<property name="DropScale" value="2" />
<property name="LPHardnessScale" value="2"/>
</block>

15000 seconden is 250 échte minuten, wat gelijk staat aan 7 ingame dagen (hangt wel af hoe de server staat ingesteld)

We hadden beiden last van een mislukkende oogst en gezien de twee enorme hordes zou het kunnen zijn dat het idd de 7e ingame dag was (het totaal aantal dagen was ook deelbaar door 7 :+)

Hoe het ook staat ingesteld, het lijkt er op dat er een timer loopt welke de groei van onkruid bepaald. Ongeacht wanneer je de aarde onkruid vrij maakt. Waarschijnlijk hebben we gisteren pech gehad dat we vlak voor de 7e dag zijn gaan planten.

Johan zou de serverfiles kunnen aanpassen, voor vanavond ga ik wat blokken indelen in mijn tuin. 1 plant ik net zoals voorheen, de andere zal ik de bovenste laag dirt van wegscheppen en terugplaatsen en nog 1 blok waar ik 1 laag wegschep.

Ik heb de smaak weer wat te pakken, nieuwe bouwplannen zijn gemaakt. Sowieso wil ik de "buurt" een beetje opknappen. Met name de rivier is op sommige plaatsen erg lelijk uitgegraven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
FriezNL schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:56:
Zoals ik in dit topic kan lezen zou het kunnen komen doordat gisteren het de 7e dag was. De growtime van gras staat ingesteld op 7 ingame dagen:

<!-- fertile dirt grows into grass -->
<block id="19" mesh="terrain" class="PlantGrowing" shape="Terrain" material="farmland">
<texture id="2" instance="0" name="fertileDirt" />
<property name="PlantGrowing.FertileLevel" value="0" />
<property name="PlantGrowing.Next" value="fertileGrass" />
<property name="PlantGrowing.GrowthRate" value="15000" />>
<property name="PlantGrowing.LightLevelStay" value="0" />
<property name="PlantGrowing.IsRandom" value="false" />
<drop event="Destroy" name="fertileDirt" />
<property name="DropScale" value="2" />
<property name="LPHardnessScale" value="2"/>
</block>

15000 seconden is 250 échte minuten, wat gelijk staat aan 7 ingame dagen (hangt wel af hoe de server staat ingesteld)

We hadden beiden last van een mislukkende oogst en gezien de twee enorme hordes zou het kunnen zijn dat het idd de 7e ingame dag was (het totaal aantal dagen was ook deelbaar door 7 :+)

Hoe het ook staat ingesteld, het lijkt er op dat er een timer loopt welke de groei van onkruid bepaald. Ongeacht wanneer je de aarde onkruid vrij maakt. Waarschijnlijk hebben we gisteren pech gehad dat we vlak voor de 7e dag zijn gaan planten.

Johan zou de serverfiles kunnen aanpassen, voor vanavond ga ik wat blokken indelen in mijn tuin. 1 plant ik net zoals voorheen, de andere zal ik de bovenste laag dirt van wegscheppen en terugplaatsen en nog 1 blok waar ik 1 laag wegschep.

Ik heb de smaak weer wat te pakken, nieuwe bouwplannen zijn gemaakt. Sowieso wil ik de "buurt" een beetje opknappen. Met name de rivier is op sommige plaatsen erg lelijk uitgegraven :9
Oh man ik zou daar echt graag aan mee willen werken om een beetje fatsoenlijk grachtensysteem aan te leggen in het dorp. Helaas is dat zo goed als nutteloos aangezien de water-physics echt nergens op slaan. Zonde want dat was in Minecraft best redelijk geregeld. Ook is het jammer dat water helemaal niks doet met zombies, hierdoor kunnen ze ongelimiteerd onder water blijven om vervolgens de kade kapot te slaan.

Also, goed om te horen dat je het probleem met het agressieve gras hebt kunnen traceren. Mijn vorige post blijft staan overigens: kom maar door met die update waar het nieuwe farmen in zit.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

wbt de farming mods, ik wacht liever op een fix van de dev's
als ik de serverfiles met die asset editor wil kunnen wijzigen moet anticheat uit. bovendien moet je dan na elke update opnieuw alles aanpassen.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JoSchaap schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:59:
wbt de farming mods, ik wacht liever op een fix van de dev's
als ik de serverfiles met die asset editor wil kunnen wijzigen moet anticheat uit. bovendien moet je dan na elke update opnieuw alles aanpassen.
Geheel begrijpelijk. Dit moet gewoon bij de kern gefixt worden. Maar als die blog lees van die dev zit het er wel aan te komen dus gewoon even wachten.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
tikkietrugjaap schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Oh man ik zou daar echt graag aan mee willen werken om een beetje fatsoenlijk grachtensysteem aan te leggen in het dorp. Helaas is dat zo goed als nutteloos aangezien de water-physics echt nergens op slaan. Zonde want dat was in Minecraft best redelijk geregeld. Ook is het jammer dat water helemaal niks doet met zombies, hierdoor kunnen ze ongelimiteerd onder water blijven om vervolgens de kade kapot te slaan.
Ik zou het persoonlijk heel onrealistisch vinden als zombies begonnen te "verdrinken".
Undead ademen namelijk niet echt. Tenzij je Blizzard logica volgt natuurlijk, aangezien de Forsaken daar ooit permanent onder water konden ademen tot de devs besloten dat dit blijkbaar een inbalance was en ze ineens genoeg werkende longen kregen om wel te kunnen verzuipen. :o
Ook in the Walking Dead en andere zombie films hebben walkers niet echt veel last van water. (buiten weg gespoelt te worden enzo)

[ Voor 7% gewijzigd door KnightX op 24-10-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
KnightX schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:56:
[...]

Ik zou het persoonlijk heel onrealistisch vinden als zombies begonnen te "verdrinken".
Undead ademen namelijk niet echt. Tenzij je Blizzard logica volgt natuurlijk, aangezien de Forsaken daar ooit permanent onder water konden ademen tot de devs besloten dat dit blijkbaar een inbalance was en ze ineens genoeg werkende longen kregen om wel te kunnen verzuipen. :o
Ook in the Walking Dead en andere zombie films hebben walkers niet echt veel last van water. (buiten weg gespoelt te worden enzo)
Ja de discussie over ademen is al een keer gevoerd in deze thread (ze kreunen namelijk ook ;) ). Ik ben het overigens met je eens dat ze niet zouden moeten verdrinken maar nu gebeurt er letterlijk niets met ze. Laat ze dan dobberen ofzo (rottende lichamen zwellen op door gassen) of ze extra traag maken.

Het liefste, echter, zou ik meer physics in het water willen zien. Stromingen of rivieren bijvoorbeeld. Zou ook weer de mogelijkheid creëren tot dammen en electriciteit haha.
Of, stay with me here, het kunnen houden van dodelijke dieren. Stel je een goot voor met alligators (die rottend vlees geen enkel probleem vinden IRL). Man, als ik een dev zou zijn, dan zou ik t wel weten haha.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Ja de discussie over ademen is al een keer gevoerd in deze thread (ze kreunen namelijk ook ;) ). Ik ben het overigens met je eens dat ze niet zouden moeten verdrinken maar nu gebeurt er letterlijk niets met ze. Laat ze dan dobberen ofzo (rottende lichamen zwellen op door gassen) of ze extra traag maken.

Het liefste, echter, zou ik meer physics in het water willen zien. Stromingen of rivieren bijvoorbeeld. Zou ook weer de mogelijkheid creëren tot dammen en electriciteit haha.
Of, stay with me here, het kunnen houden van dodelijke dieren. Stel je een goot voor met alligators (die rottend vlees geen enkel probleem vinden IRL). Man, als ik een dev zou zijn, dan zou ik t wel weten haha.
Dat zou inderdaad cool zijn. En dan een paar echte gooey zombies voor die "Ewww!" factor. :P
En roofdieren tegen het lijf lopen zou op zichzelf ook al interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
KnightX schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:43:
[...]

Dat zou inderdaad cool zijn. En dan een paar echte gooey zombies voor die "Ewww!" factor. :P
En roofdieren tegen het lijf lopen zou op zichzelf ook al interessant zijn.
Ja zeker. Wat meer NPC's zoals roofdieren, bandits, survivors, etc zou sowieso heel gaaf zijn. Croc gedood? Dropt ie reptile skin waar je hele fashionable crocodile boots mee kan craften. En een Crocodile Dundee hoed!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Screenshots van de aankomende patch:

Nieuwe character-models
Afbeeldingslocatie: http://38.media.tumblr.com/57012f683eec69c5815878efd34678f2/tumblr_ndxebyJ7sg1ta6qcfo1_1280.png
Afbeeldingslocatie: http://38.media.tumblr.com/7f053d70cd11c09e527a781938db65ba/tumblr_ndkmljpMke1ta6qcfo1_1280.png
Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/b6e7116be28d9f775cc6e4c905536ee9/tumblr_ndkmljpMke1ta6qcfo2_1280.png
Afbeeldingslocatie: http://33.media.tumblr.com/98a24217fc86cc7674cfdb5ad87bf527/tumblr_ndkmljpMke1ta6qcfo3_1280.png

Eindelijk een oplossing voor het farm-probleem. Met je tuingereedschap maak je een verhoging in de dirt waar je vervolgens de gewassen in plaatst. Dit zou direct ook het onkruid probleem oplossen + het ziet er een stuk beter uit.
Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/5817e8ec9af62ce1cf805efadb391ce0/tumblr_ndifjnfWx51ta6qcfo1_1280.png

Uhm?
Afbeeldingslocatie: http://38.media.tumblr.com/23a374d7809e0f4663947e527c05d426/tumblr_nd22ih8kNT1ta6qcfo3_1280.png

Nieuwe deurmodellen
Afbeeldingslocatie: http://38.media.tumblr.com/2b8bdfd034ae84e8e30964ff4ef8c29b/tumblr_nchvey5iAH1ta6qcfo1_1280.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Mooi om te zien dat ondanks dat de pleuris is uitgebroken in die wereld, deze chick er nog steeds piekfijn uitziet met haar lichaam in perfect shape haha.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:19:
Mooi om te zien dat ondanks dat de pleuris is uitgebroken in die wereld, deze chick er nog steeds piekfijn uitziet met haar lichaam in perfect shape haha.
zie: Vrouwen bedreigd in de gamewereld

Ze lijkt wel een beetje op Anita Sarkeesian :D

Opvallend eigenlijk hoe weinig bescherming/kleding gamefiguren altijd aan hebben. Je zou verwachten dat ze tenminste alles bedekken, maarja, sex sells 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Ergens las ik dat ze nog een poll willen gaan houden onder de spelers of "nude-characters" uiteindelijk in het spel gaan komen. In de eerste foto zie je goed dat je ook shirtloos kunnen rondrennen met een jasje erover. Ze willen meerdere types kleding gaan toevoegen aan de game.

"deze chick er nog steeds piekfijn uitziet met haar lichaam in perfect shape haha"

Wat wil je ook wanneer je de hele dag aan het bouwen, tuinieren, hakken, minen en rondrennen achtervolgt door zombies :) dan blijf je prima in vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
FriezNL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:41:
Ergens las ik dat ze nog een poll willen gaan houden onder de spelers of "nude-characters" uiteindelijk in het spel gaan komen. In de eerste foto zie je goed dat je ook shirtloos kunnen rondrennen met een jasje erover. Ze willen meerdere types kleding gaan toevoegen aan de game.

"deze chick er nog steeds piekfijn uitziet met haar lichaam in perfect shape haha"

Wat wil je ook wanneer je de hele dag aan het bouwen, tuinieren, hakken, minen en rondrennen achtervolgt door zombies :) dan blijf je prima in vorm.
Damn straight. Wie niet fit is wordt zombie voer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ach ja, character die goed in vorm zijn is inderdaad niets mis mee. Ik vraag me wel af waar je alle make-up kunt looten en hoeveel tijd je kwijt gaat zijn met het aanbrengen ervan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Komt ineens naar beneden droppen terwijl je aan het graven bent.
Scary shit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H6N4cznl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

minder eng als wat ik net met chimmie deed. van 8 hoog ineens naast m springen zonder dat hij wist dat ik online was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ah, ik kan verklappen dat op hem af rennen ook goed werkt, evenals het naar hem toe sneaken en een schot met een shotgun lossen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
of voor zijn deur gaan staan als hij net naar buiten wil komen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Lachen met jullie. ;)

Ja ik wil nog wel eens schrikken inderdaad. Dat van Johan was best wel grappig. Ik had m'n koptelefoon niet op en de chat deed het weer eens niet. Geen idee dus dat ik niet meer in m'n eentje in de server ben, wat ik tot dan wel was. Ik loop leuk spinnenwebben over de straat te leggen komt er opeens een poppetje naar beneden zeilen, zo 2 meter naast me. Blijkt dus Johan te zijn die even wilde testen of je al grondig kon suiciden van z'n flat.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Pffff de game is op het moment onspeelbaar op mijn mac. Ik ben vanavond binnen een uur denk ik wel 9 keer gecrasht.... heel jammer. ik kom er nu ook niet meer op om 1 of andere reden. Sorry heren, wellicht tot een andere avond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Jammer Bakkie. Het was erg gezellig... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik weet niet wat bouwopzichter f00f in zijn boerderij aan het verwarmen is, maar volgens mij kan die kachel wel wat zachter! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i3LdnbN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Was inderdaad gezellig gister. Gelachen met TNT, zwevende delen van de map en mensen opsluiten en opblazen. En crashes natuurlijk. Maar ja, mac he ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Nou, ik heb een manier gevonden om dat zwevende deel weg te krijgen. Een enkele wooden frame plaatsen tussen de wand en het zwevende deel, daarna dat houten frame weghalen. Als je dat vanaf ongeveer 8 blokken vanaf de onderkant van het zwevende deel doet valt er weer een stuk af... Nadeel is: het zwevende deel zweeft inmiddels erg hoog vanaf bedrock. Gevolg: veel gebroken benen en doden :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2QAlwGnl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2TBH2Vol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
-MD- schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:32:
Nou, ik heb een manier gevonden om dat zwevende deel weg te krijgen. Een enkele wooden frame plaatsen tussen de wand en het zwevende deel, daarna dat houten frame weghalen. Als je dat vanaf ongeveer 8 blokken vanaf de onderkant van het zwevende deel doet valt er weer een stuk af... Nadeel is: het zwevende deel zweeft inmiddels erg hoog vanaf bedrock. Gevolg: veel gebroken benen en doden :p
Tip voor de gebroken benen: leg spinnenwebben op de grond waar je gaat landen. Breekt je val.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ah jammer. Heb ik een vrij avondje....server down :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ja, ik wilde ook net aan de slag. Al gekeken op TS maar daar is Johan niet online helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

oh eh my bad. tijdens het aansluiten van mn nieuwe ledtv schopte ik even tegen de server aan (staat ernaast).. zal m even een cold reboot geven kijken of dat wat doet :D

*edit* weer up, server vond die trap inderdaad niet zo lief :)

[ Voor 16% gewijzigd door JoSchaap op 29-10-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Oeh nieuwe TV. Vertel. (Deze thread is toch basically een slow-chat geworden :D)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Laten we het hier maar ontopic houden, mocht er een lichte rollback hebben plaatsgevonden door mijn server-voetbal potje, mijn excuses :)

offtopic:
mijn 46 duimertje ging stuk met nog 2 mndn garantie. Aankoopbedrag teruggehad, nu de 48 duims met kerstlampjes ervoor in de plaats.

Zie ook mn inventaris anders :)

[ Voor 9% gewijzigd door JoSchaap op 30-10-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Off-topic houden? Deal ;)

Als de server een rollback heeft gedaan dan heb je wel heel hard geschopt, haha. Ben benieuwd.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

*na-de-koffie-edit*

hij zou elke 15 min moeten saven, dat zit nl in de chatspammer ingebouwd die ook de online map bijwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Oh grappig. Want ik had laatst dat de online map heeeel oud was. Ik zat m'n eigen creatie te bekijken en tot m'n verbazing was meer dan een dag werk niet doorgevoerd. Momenteel lijkt ie up-to-date overigens.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

de ontdekte map komt uit player saves.
Soms pakt het script iemand die wel recent online is geweest maar al maanden niet meer in de buurt van jouw base is geweest, en dan krijg je dus outdated delen op de map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ah ok. Dat verklaart een hoop.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Vanmiddag dan maar weer eens aan de slag met tnt. Dit keer bij jou Jaap/Chimie/Landgeneut/Henk/Nelus??? :D

Trouwens, wie wil kan mij toevoegen op Steam: -MiDe-
Ben soms met wat anders bezig maar misschien wel in voor een run ofzo dus kan je roepen :).

[ Voor 40% gewijzigd door -MD- op 30-10-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Vandaag gaat denk ik niet lukken vanwege andere verplichtingen. Hopelijk morgen weer want mijn toren komt maar niet af. Maar lol met TNT was inderdaad wel iets wat voor herhaling vatbaar was.

Hoe gaat het dat enorme gat dat je nou in je base hebt? Ga je daar trussing overheen leggen zodat je mooi naar beneden kan kijken?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Dat enorme gat is al zo goed als gevuld en er steekt nu zelfs al wat uit. Ik denk dat je wel onder de indruk bent als je weer online komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Nou, heb je werk gezien en het was inderdaad indrukwekkend.

N.a.v. een opmerking van Pendora ben ik even gaan browsen op het forum van 7DTD en het blijkt inderdaad dat met update 10 (of Alpha 10) een gehele reset nodig is. Ik heb dan ook besloten om het spel even te laten liggen totdat het wat verder is in de ontwikkeling. Vind het uiteindelijk geen probleem om opnieuw te beginnen maar dat wil ik wel maar 1 keer doen.

Ik zal daarom ook wat minder online zijn.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Dan laat ik het bouwen ook voor wat het is tot na update 10 :) ik geloof dat deze gepland staat voor begin volgende maand. Mochten er nog heren zijn welke verder gaan bouwen, JoSchaap heeft de codes van mijn kasteeltje, jullie zijn vrij om te gebruiken wat je nodig acht.

Afbeeldingslocatie: http://38.media.tumblr.com/b30330721d9b8088476c4e82944eafe0/tumblr_neai2vGTjh1ta6qcfo1_500.png

Afbeeldingslocatie: http://33.media.tumblr.com/6715439a3df2a77a2068934f521972b5/tumblr_neai2vGTjh1ta6qcfo2_500.png

Mad Max allll the way

Update: ik bedenk me net, als de server toch gereset wordt: GONNA BLOW THE TOWER! vanavond maar even TNT fabriceren >:)

[ Voor 22% gewijzigd door FriezNL op 31-10-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
FriezNL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:27:
Dan laat ik het bouwen ook voor wat het is tot na update 10 :) ik geloof dat deze gepland staat voor begin volgende maand. Mochten er nog heren zijn welke verder gaan bouwen, JoSchaap heeft de codes van mijn kasteeltje, jullie zijn vrij om te gebruiken wat je nodig acht.

[afbeelding]

[afbeelding]

Mad Max allll the way

Update: ik bedenk me net, als de server toch gereset wordt: GONNA BLOW THE TOWER! vanavond maar even TNT fabriceren >:)
Daar ben ik graag bij....maarrr...ik zou even wachten tot we officiele bevestiging hebben van Funpimps over de reset noodzakelijkheid.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Waar halen jullie die wijsheid vandaan dat een reset nodig zal zijn? linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Huidige save games zijn niet compatible met Alpha 10. Staat ergens op het TFP forum. Heb zo niet direct een linkje hier op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik wacht ook even met verder bouwen totdat Alpha 10 uit is. Heb toevallig de afgelopen twee dagen flink gebouwd, maar zonde als ik nu verder ga en een reset blijkt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
4 Weeks Ago #5626

Quote Originally Posted by scorpio View Post

Hi Richard,

Sorry if i am bit out of "infinite RWG main subject" of the thread, I just wanted to know if the A10 will be launched this week.

And I also wanted to know what is already implemented regarding the mocap ?

Thx by advance

A10 has been a pain in the butt and is taking much longer than expected UMA is a beast but should be worth the wait as well as way better doors and optimizations and a ton of other stuff. There is a lot in it and should be a major release but were a few weeks off still.

Cheers Richard

Overzicht van aanpassingen welke een topiclezer heeft verzameld:

Vehicles: A11 or later
Mocap: Soonish
Fire: Soonish
New doors: A10
New blocks and remove legacy blocks: ?
UMA: A10
Perlin worm: Maybe A10
RWG size adjustments: ?
Food spoiling and canning: ?
Trap overhaul: A11
Electricity: maybe A11
Hatches and bows: Soonish
Townships and new prefabs: A10
More character customizations: Soon
New buff system: A10?
Wolves and Bears: ?
Weather: ?
RWG customization: ?
Bathing: nothing for sure
Farming changes: A10
Dropping backpacks to run faster: nothing for sure
New horde spawning mechanic: A10?

Eén van de developers geeft dit als reactie: All prefabs will be broken. Sorry but we had to change every block id as part...

Ik kon (nog) niets vinden op het forum over een complete whipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 14:36
Ik had dit gelezen:
http://7daystodie.com/for...756&viewfull=1#post151756

As far as I know nothing is backward compatible.

You can start a new game with cheats on and gift yourself whatever you think you lost, but really its best to start anew so you can get a real concept of how hard the game is now, and what surviving really means. Or keep running A9 until your ready.

Plus wat Friez hierboven ook al zegt. Lijkt er dus op dat alles wordt gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Hmm zou ik op zich niet heel erg vinden. Ook wel weer leuk om met een schone lei te beginnen, volgens mij is iedereen nu wel loaded in de game. Het enige is wel dat met een reset in het achterhoofd we nu niet echt meer actief gaan bouwen :S Al moet ik wel zeggen dat ik toch genoeg bouwblokken heb verzameld om het niet zo heel erg te vinden, kan ik ze maar beter opmaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik ben best bereid iedereen een kopie van de data te geven hoor :) kun je nog eens terugkijken met een oude versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Eindelijk weer eens kunnen spelen zonder een crash na < 10 min. gisteravond niemand gezien. Wel mijn nieuwe basis in wasteland veilig kunnen maken. Maar farmen daar lukt niet echt, crops exploderen bijna instant.. ligt dat aan de omgeving?

Ook een kijkje genomen bij jullie hideouts, ziet er netjes uit Mide, Jaap en Pendora, in anderhalve week echt mooie dingen geworden! (deuren stonden open :-) )

Iemand ervaring met ondergronds farmen? Het schijnt dat je met een kanaal naar boven met een metal trussing oid dergelijks diep moet kunnen farmen, maar mij lukt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
bakbakbak schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:34:
Iemand ervaring met ondergronds farmen? Het schijnt dat je met een kanaal naar boven met een metal trussing oid dergelijks diep moet kunnen farmen, maar mij lukt het niet...
Ik ben zelf nog niet toegekomen aan farmen. Maar ik heb er wel een aantal post over gelezen.

Je hebt altijd zonlicht nodig. Een gat in het dak geeft voldoende licht voor een vlak van 5x5, met het gat als middelpunt. De diepte van het gat maakt niet uit. Over het afschermen van het gat zijn er verschillende meningen. De ene keer lees ik dat metal trussing werkt, de andere keer lees ik dat metal trussing niet meer werkt en dat je in plaats daarvan een horizontale ladder, metal bars of een raam moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Ryack schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:23:
[...]

Ik ben zelf nog niet toegekomen aan farmen. Maar ik heb er wel een aantal post over gelezen.

Je hebt altijd zonlicht nodig. Een gat in het dak geeft voldoende licht voor een vlak van 5x5, met het gat als middelpunt. De diepte van het gat maakt niet uit. Over het afschermen van het gat zijn er verschillende meningen. De ene keer lees ik dat metal trussing werkt, de andere keer lees ik dat metal trussing niet meer werkt en dat je in plaats daarvan een horizontale ladder, metal bars of een raam moet gebruiken.
Tnx! Ik had al zo'n vermoeden, maar wist het niet zeker. Maar als jij het ook denkt is het het proberen waard :-D Ik ga het ff uitproberen!

EDIT: heeft de server een stootje gehad JoSchaap? Ik kan er niet opkomen..

[ Voor 4% gewijzigd door bakbakbak op 04-11-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Misschien heeft JoSchaap weer zijn teen gestoten tegen de server..

Maar tnx Bakkie. Ik ben ermee gestopt totdat de update er is. Anders heb ik straks geen zin om weer wat op te bouwen.

Wat betreft het farmen, dat krijgt ook een flinke update dus wat nu werkt hoeft straks niet meer te werken en vice versa. Ik had ook veel problemen met farmen dus daar was ik al snel mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Ah helder Mide, de server is weer up trouwens, vanavond gespeeld, helaas alleen ;-)

De volgende update zou nog wel eens op zich kunnen laten wachten als ik zo de fora af en toe lees ;-) Desondanks, de metal trussing weggehaald en mijn plantjes groeien nu diep onder de grond :-D wel idd op een 5x5 vlak, maar genoeg voorlopig.

Overigens wat nu een leuke exercitie kan zijn is nadenken over de nieuwe type basis, want als er gore blocks komen, dan werkt ons huidige model van een trench met spikes niet meer. Ow enne, Iemand bezwaar als ik morgen de toren opblaas? 0:)

[ Voor 4% gewijzigd door bakbakbak op 04-11-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

server is nogal crasherig lijkt wel ik herstart m even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ze houden nog een slag om de arm, maar de devs mikken op 15 november voor alpha 10: http://7daystodie.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Vandaag geprobeerd die toren op te blazen. Wat blijkt, er zit een kernpaal in van bedrock... sja, daar kom je niet door heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Stil hier. Heb het spel niet meer aangeraakt sinds dat van de reset bekend werd, jullie wel? Rond de 15e wordt overal genoemd. Mooie plaatjes op hun devblog:
http://joelhuenink.tumblr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
ja ik heb nog even gespeeld, maar ik was in mijn eentje steeds.. het zou mij verbazen als hij de 15de komt. Is ook een zaterdag, beetje rare dag voor een release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

nog wel even rondgelopen maar verder druk geweest met arma 3 om de reden die MD noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Heeft iemand al eens geprobeerd een muur te maken met ramp blokken op de zijkant, zodat de muur onder een hoek van 45 graden loopt ten op zichte van de muur waar deze aan vast zit?
Tot nu toe heb ik alleen vierkant gebouwd en dan begint wat saai te worden. Wel makkelijk met de spikes, maar saai. Dus ik vroeg mij af of een muur met een hoek kleiner dan 90 graden werkbaar is. Je krijgt dan halve blokken waar je geen spike kunt zetten (of iets anders). Kunnen de zombies daar veilig tegen de muur gaan staan of krijgen ze dan toch nog schade van spikes die er naast staan?

Mijn idee was om een zeshoek of een achthoek te maken en een uitbouw in de vorm van een ruit op iedere hoek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
Volgens mij krijgen ze gewoon schade Ryack, ik heb het ooit geprobeerd. Je kan er namelijk zelf ook staan, maar je staat zo dicht op de spike dat je pijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Duh, had er niet aan gedacht om er zelf op te gaan staan. :) Ga vanavond proberen wat te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Denk dat het wel moet lukken. Misschien krijg je alleen in de hoogte problemen omdat de physics nog niet helemaal bugvrij zijn. Dat is als je er wat bovenop wilt (uit)bouwen. Klinkt wel interessant.

Ik wil nog wel een keer mijn toren opblazen, heb nog twee stacks dynamite klaarliggen dus dat moet lukken }). Maar dat gaat natuurlijk pas gebeuren als de zekerheid van een reset er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Veel erger dan mijn vorige toren kan het niet worden. Daar vielen al stukken af bij de tweede verdieping. En bij de derde kwam het plafond naar beneden. Drie kelders en een mijn onder de toren was misschien iets te veel van het goede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Gewoon afgraven tot aan bedrock en je hebt nergens meer last van, hoe hoog je ook bouwt... :)
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste