GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
(overigens, favorieten worden bij mij niet opgeslagen (mac issue?) ) dus ik heb jouw ip adres idd ergens genoteerd ;-)
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Prima.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Stap... Stap... Stap....
Geen andere players, kut, horde!
Alles vanaf 1 van mn klare kantelen af kunnen knallen gelukkig
auger, grote tv, uitwijkende gerechten of een ander motief concrete? geen probleem.
het volledige 'custom' receptenlijstje vind je hier: https://gist.github.com/JoSchaap/eece392fdf326c075d6e
uiteraard zijn de ingredienten voor dingen zoals de auger en chainsaw niet makkelijk te verkrijgen. het moet wel enigzins uitdagend blijven
In related news, ik ben op zoek naar tungsten. Iemand nog wat in de aanbieding?JoSchaap schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:41:
Voor de spelers op de bug-server. Ik heb vandaag het receptenaanbod uitgebreid
auger, grote tv, uitwijkende gerechten of een ander motief concrete? geen probleem.
het volledige 'custom' receptenlijstje vind je hier: https://gist.github.com/JoSchaap/eece392fdf326c075d6e
uiteraard zijn de ingredienten voor dingen zoals de auger en chainsaw niet makkelijk te verkrijgen. het moet wel enigzins uitdagend blijven
Prima.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Beter dat we een beaker kunnen craften, alleen is scrap tungsten kneiter expensive. Of kan ik tungsten scrappen? Niet volgens de wiki iig
Als ik zo eens de recepten doorkijk, wordt grainalcohol, oil en scraptungsten de nieuwe currency
[ Voor 16% gewijzigd door bakbakbak op 24-09-2014 09:37 ]
oil kopen ?bakbakbak schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:30:
En anders graven naar bedrock, dan blokjes plaatsen omhoog en simpelweg tellen
Beter dat we een beaker kunnen craften, alleen is scrap tungsten kneiter expensive. Of kan ik tungsten scrappen? Niet volgens de wiki iigvanavond maar eens kijken ingame.
Als ik zo eens de recepten doorkijk, wordt grainalcohol, oil en scraptungsten de nieuwe currency

Ik heb nog een stuk of 48 gas cans

zo werkt het niet. je moet vanaf de oppervlakte omlaag tellen. want tungsten vind je op 60 diep. op de meeste plaatsen is de grond maar 35 van bedrock verwijderd.bakbakbak schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:30:
En anders graven naar bedrock, dan blokjes plaatsen omhoog en simpelweg tellen
Beter dat we een beaker kunnen craften, alleen is scrap tungsten kneiter expensive. Of kan ik tungsten scrappen? Niet volgens de wiki iigvanavond maar eens kijken ingame.
oftewel, een mooie berg helpt een hoop!
Prima.
Grappig, dat wist ik niet, ik dacht altijd dat bedrock soort van level 0 was. Maar het loont dus om vanaf een berg naar beneden te graven. Misschien dat ik stiekem maar eens naast het huisje van De Overheid ga gravenJoSchaap schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:52:
[...]
zo werkt het niet. je moet vanaf de oppervlakte omlaag tellen. want tungsten vind je op 60 diep. op de meeste plaatsen is de grond maar 35 van bedrock verwijderd.
oftewel, een mooie berg helpt een hoop!
Ik heb gelukkig aardig wat oil apart gehouden voor weapon repair kitstha_crazy schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:45:
[...]
oil kopen ?![]()
Ik heb nog een stuk of 48 gas cans
[ Voor 19% gewijzigd door bakbakbak op 24-09-2014 13:34 ]
Dat is andere oil hebakbakbak schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:33:
[...]
Grappig, dat wist ik niet, ik dacht altijd dat bedrock soort van level 0 was. Maar het loont dus om vanaf een berg naar beneden te graven. Misschien dat ik stiekem maar eens naast het huisje van De Overheid ga graven
[...]
Ik heb gelukkig aardig wat oil apart gehouden voor weapon repair kits
Prima.
Nee dat is een gascan, staat duidelijk als een verschillend ingredient. Volgens mij heb je voor een auger dus o.a. 2 gascans en 1 oil nodig. Daarnaast nog 27 scrap tungsten en wat andere dingen.tikkietrugjaap schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:31:
Ik denk dat gasoline bedoeld wordt. Wat je dus in de vorm van OILdrums of jerrycans kan hebben en kan maken van grain alcohol.
<recipe name="auger" count="1" scrapable="False" craft_time="60">
<ingredient name="scrapTungsten" count="9" grid="0, 0" />
<ingredient name="gasCan" count="1" grid="-1, -2" />
<ingredient name="forgedIron" count="1" grid="-2, -2" />
<ingredient name="gasCan" count="1" grid="1, -2" />
<ingredient name="forgedIron" count="1" grid="2, -2" />
<ingredient name="forgedIron" count="1" grid="-1, -1" />
<ingredient name="forgedIron" count="1" grid="1, -1" />
<ingredient name="oil" count="1" grid="0, -1" />
<ingredient name="airFilter" count="1" grid="0, -2" />
<ingredient name="scrapTungsten" count="9" grid="0, 1" />
<ingredient name="scrapTungsten" count="9" grid="0, 2" />
Iets anders, heeft er al iemand the enforcer magazine gevonden? Handig als je een magnum hebt, want magnum bullets vind ik maar zelden..
[ Voor 5% gewijzigd door bakbakbak op 24-09-2014 14:44 ]
Deze heb je nodig om de auger te gebruiken.
Oil heb je nodig om weapon repair kits te maken, deze vind je best veel.
[ Voor 6% gewijzigd door bakbakbak op 24-09-2014 19:28 ]
Courtyard

Storage

Buitenkant

Het lijkt me leuk om een keer een server uit te proberen, maar dan verwacht ik wel een uptime van 95%
Spider zombies komen soms inderdaad gewoon binnen, maar enkel als er een flinke horde aanvalt. Gelukkig komen ze meestal op de 7e dag, waardoor je er aardig op kan anticiperen. Meestal sta ik ze dus op te wachten met een flink aantal pipe bombs, shotgun etc.bakbakbak schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:04:
Koele basis! Maar komen de spider zombies niet gewoon je basis binnen? En je kan je spikes nog twee keer upgraden, doen ze echt veel meer damage
Je kunt spikes ook upgraden? Dat wist ik niet, dat wordt nog een flinke klus.... Heeft iemand een server waar actief op gespeeld wordt?
Een aantal van ons spelen op de server van JoSchaap. JoSchaap legt het 1 en ander een aantal posts terug uit, ook hoe je erop kan komen :-)
[ Voor 27% gewijzigd door bakbakbak op 24-09-2014 23:50 ]
Vooralsnog kan ik niet connection op 7days.johanschaap.nl:25000. Is de server momenteel down, of werkt het op basis van een whitelist o.i.d?bakbakbak schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:48:
Upgraden kan om te beginnen met je stone axe (rechtermuisknop), twee planks voor het eerste niveau en twee scrap iron voor het tweede niveau. Als je een repair tool hebt gaat het sneller, met een claw hammer gaat het dan nog sneller (twee clickjes). Ze willen zelfs een nailgun implementeren waarmee het met 1 tikje gaat, maar dat zal pas 9.4+ worden ws...
Een aantal van ons spelen op de server van JoSchaap. JoSchaap legt het 1 en ander een aantal posts terug uit, ook hoe je erop kan komen :-)
hmmm raar iedereen kan der gewoon op komenSparksNL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:12:
[...]
Vooralsnog kan ik niet connection op 7days.johanschaap.nl:25000. Is de server momenteel down, of werkt het op basis van een whitelist o.i.d?
een paar screenshots toen ik met crazy onderweg was
[ Voor 53% gewijzigd door angelorus op 25-09-2014 22:33 ]
Na werk heb ik weer wat tijd. Ik kom wel even langs met m'n crossbow......als het niet 's nachts is haha.-MD- schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:38:
Jeetje, zo heb je nooit last van zombies als je aan je stekkie werkt, ineens wordt je door 50+ aangevallen en lukt het me niet eens meer om te spawnen op of in de buurt van mn bedroll en het te overleven... Wanneer zijn jullie er weer?
Ik heb inmiddels 3 scrap tungstens stukjes en ben nog maar een airfilter verwijderd van een auger.
Also, sniperbarrel hebbuh? Kheb een mold dus ik kan ze produceren
Prima.
[ Voor 15% gewijzigd door bakbakbak op 29-09-2014 09:39 ]
Tja ik ben nog steeds aan het minen naar tungsten, dus in de base ben ik voorlopig nog niet te vinden-MD- schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:38:
Jeetje, zo heb je nooit last van zombies als je aan je stekkie werkt, ineens wordt je door 50+ aangevallen en lukt het me niet eens meer om te spawnen op of in de buurt van mn bedroll en het te overleven... Wanneer zijn jullie er weer?
Ik zit diep onder de grond met een enorme voorraad aan TNT

Copper ore als in dit? Waar heb je dat voor nodig als ik vragen mag?bakbakbak schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:38:
Ik ben vooral benieuwd hoe je copper ore kan maken. Recept zegt met de beaker en campfire, maar ik krijg het niet voor elkaar, iemand anders al gelukt? Moet volgens mij 20 scrap tungsten in.
Prima.
Bedankt voor het aanbodtikkietrugjaap schreef op maandag 29 september 2014 @ 07:54:
[...]
Na werk heb ik weer wat tijd. Ik kom wel even langs met m'n crossbow......als het niet 's nachts is haha.
Ik heb inmiddels 3 scrap tungstens stukjes en ben nog maar een airfilter verwijderd van een auger.
Also, sniperbarrel hebbuh? Kheb een mold dus ik kan ze produceren
Ik heb overigens al aardig wat onderdelen voor pistolen en geweren. Ook al een paar complete gekregen en gevonden. Maar ik moet no uitvogelen hoe ik munitie moet gaan maken.
Maar prioriteit: meer concrete maken zodat mn muur dicht is. Want gisteren werd ik gewoon overlopen terwijl ik mn defense geul aan het maken was
als je wil heb ik genoeg copper voor je ...bakbakbak schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:38:
Ik ben vooral benieuwd hoe je copper ore kan maken. Recept zegt met de beaker en campfire, maar ik krijg het niet voor elkaar, iemand anders al gelukt? Moet volgens mij 20 scrap tungsten in.
Kan niet altijd op TS3 zijn maar middels de chat houden we t sociaal
Prima.
We hebben de teamspeak (ts.bug-community.com) even opgedeeld in 2 kanalen omdat er zo nu en dan ook mensen op andere servers bleken te spelen
Naar mate de game ge-update wordt en er gave nieuwe custom prefabs uitkomen zou het straks misschien nodig zijn om een mapreset uit te voeren. hierbij wil ik natuurlijk niet dat jullie je bases en andere bouwwerken verliezen. dit kan, maar hiervoor moet ik wel weten waar iedereen zijn base heeft staan
kan iedereen die op de server speelt even op http://7days.johanschaap.nl/ zijn base opzoeken, en vervolgens op 'region tiles' klikken
staat je base niet in de tiles in onderstaande lijst, geef dan even de tiles door waar jouw base staat via PM, dan zorg ik dat deze niet verloren gaat mocht er een reset nodig zijn.
Tiles met bases:
0,1
0,2
0,5
1,5
-1,0
-1,1
-1,4
Daar heb ik op dit moment een enorme mijnschacht liggen.
Zeker weten! Ik betrap me er zelfs al op dat als ik inlog en er is niemand, ik iets anders ga doen en later nog wel een keertje kijktikkietrugjaap schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 07:57:
Ik moet zeggen, het begint steeds gezelliger te worden op de server. Mide die bij elk bewegend blaadje zich rot schrikt, Johan die z'n high-end appartementen aan het bouwen is, ik die hard op m'n muur sta te lachen naar zombies en vervolgens in mijn eigen defensie geul val.
Kan niet altijd op TS3 zijn maar middels de chat houden we t sociaal
En ja, je hebt je punt na een paar deaths duidelijk gemaakt... Je defensie geul werkt uitstekend
Maar zijn alle bouwwerken/landclaims nog actief? Want ik kom her en der wel eens wat tegen maar van mij mag het na een maandje inactiviteit wel gesloopt worden... Zeker leuk voor nieuwkomers om weer een plekje te kiezen dicht bij het dorp.
Ja zeg, als iedereen zo dacht speelde er nooit iemand op die server.-MD- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:53:
[...]
Zeker weten! Ik betrap me er zelfs al op dat als ik inlog en er is niemand, ik iets anders ga doen en later nog wel een keertje kijk. Veel gezelliger.
Overigens heb ik de topicstarter een DM gestuurd zodat ik mede-auteur word. Kan ik even een namenlijstje maken enz.
Op de kaart is linksboven een enkel ontdekt stukje te zien, niet verbonden aan de rest. Diegene was het al snel zat
[ Voor 17% gewijzigd door -MD- op 30-09-2014 14:36 ]
Angelorus die zegt: 'He, ik ga ff wat wegzagen hoor, even herrie'. Na vijf seconden werd mijn huis gesieged...
En eindelijk een Auger gecraft
Overigens, de receptenlijst van JoSchaap:
https://gist.github.com/JoSchaap/eece392fdf326c075d6e
[ Voor 17% gewijzigd door -MD- op 01-10-2014 12:32 ]
Tot nog toe was mijn oogst slechts een sniper barrel (had ik al) en een boel kogels voor sniper. Iemand anders al andere onderdelen van een sniper?
@angelorus Ik wil graag copper! Maar hoe heb je dat verkregen dan? Ben je niet in de war met lead ore o.i.d.?
1
2
3
| <recipe name="copperOre" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="beaker" craft_time="600"> <ingredient name="scrapTungsten" count="20" /> </recipe> |
Ik had hem gezien inderdaad, maar ik krijg het met de beaker en campfire niet voor elkaar. Als ik het goed begrijp, 20 scraptungsten in de campfire met de beaker toch? Anders doe ik iets verkeerd..JoSchaap schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:08:
copper is normaal alleen in cheat mode te verkrijgen. op onze server is dit in de custom recepten opgenomen (zie de gist link hierboven)
XML:
1 2 3 <recipe name="copperOre" scrapable="False" craft_area="campfire" craft_tool="beaker" craft_time="600"> <ingredient name="scrapTungsten" count="20" /> </recipe>
Niet dat het echt te doen is, je moet welgeteld 154 tungsten ore minen voor 1 sniper rifle
Prima.
JoSchaap in "[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game"
want ik wil graag een nieuwe lading prefabs en fixes doorvoeren op de server. maar daarvoor is het wel nodig om de reeds ontdekte mapdelen weer op zwart te gooien (tegels in de lijst worden niet opnieuw ge-generate)
staat de tegel met jouw bouwwerk niet op de lijst geef m even in PM door oid
Ik zit heel erg te twijfelen of 0,4 en 1,4 er ook niet bij horen.........JoSchaap schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:42:
heb ik alle tiles met bases erop inmiddels in deze lijst staan?
JoSchaap in "[Kickstarter] 7 Days to Die - Zombie Survival Game"
want ik wil graag een nieuwe lading prefabs en fixes doorvoeren op de server. maar daarvoor is het wel nodig om de reeds ontdekte mapdelen weer op zwart te gooien (tegels in de lijst worden niet opnieuw ge-generate)
staat de tegel met jouw bouwwerk niet op de lijst geef m even in PM door oid
Ik zal vanavond even inloggen om te kijken, wanneer wil je het doorvoeren?
Prima.
---
- Water is not needed anymore
- Sunlight is needed (a covered roof is possible too, a hole in the roof will allow a 5 block radius growth of crops), and artificial light doesn't work anymore
- Once a fertile dirt block was placed (brown), or a grass block hoed (green --> brown), you have a 15 000 real time seconds (whatever your day setting is) timer before the brown dirt turns into green grass. After that initial warning, you have 240 seconds until high grass grows and destroys your crops
- Crop growth is paused if you are too far (roughly 700 blocks distance). It is unknown to me if grass growth is paused to (I'd say i'm 90% sure : yes)
So to reset the timer, after 1 or 2 harvests, you should re-hoe the land, or destroy/replace the dirt block to avoid wasted crops.
Most crops take 40 (real time) minutes per growth stage. Corn is the longest, and I advise a land reset after each harvest. You usually can grow 2 or 3 coffee/potato/bluberry before resetting
----
Heel erg interessante informatie. Bij is echter de omslag van bruine grond naar groen EN onkruid instant! Sta ik daar, zie ik opeens als een soort ziekte mijn land 'turnen' en m'n crops ontploffen om vervolgens gelijk onkruid te zien. D'oh!bakbakbak schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:24:
Nog even over crops, vond wat zeer handige info die ik ook nog niet wist. Soms heb ik wel eens, als ik inlog, dat ik crops hoor exploderen. Blijkbaar heb je 240 seconden de tijd om je crops te harvesten voordat gras groeit en je crops kapot maakt..
- Water is not needed anymore
- Sunlight is needed (a covered roof is possible too, a hole in the roof will allow a 5 block radius growth of crops), and artificial light doesn't work anymore
- Once a fertile dirt block was placed (brown), or a grass block hoed (green --> brown), you have a 15 000 real time seconds (whatever your day setting is) timer before the brown dirt turns into green grass. After that initial warning, you have 240 seconds until high grass grows and destroys your crops
- Crop growth is paused if you are too far (roughly 700 blocks distance). It is unknown to me if grass growth is paused to (I'd say i'm 90% sure : yes)
So to reset the timer, after 1 or 2 harvests, you should re-hoe the land, or destroy/replace the dirt block to avoid wasted crops.
Most crops take 40 (real time) minutes per growth stage. Corn is the longest, and I advise a land reset after each harvest. You usually can grow 2 or 3 coffee/potato/bluberry before resetting
Maar blijkbaar moet je crops planten, na het harvesten het land niet meer gebruiken totdat het onkruid is, dit wieden en weer planten.
Prima.
Ga ik snel even die tungsten ader weghalen die ik daar gevonden had

Daarna ook een hondje, zomaar vanuit het niets
Wel iets van 17 oil barrels gescoord en gas cans. De cars zitten weer vol loot! Fun fun fun!
Also, ik krijg het gevoel dat de auger een stuk minder efficient is dan de chainsaw. Met die laatste ga je lekker hard door de bomen maar de auger wil nog wel eens langer doen per rotsblok. Vreemd.
Leuk spelletje, al ben ik wel toe aan wat meer items in het spel. Auto's bijv. Hoe gaaf zou t zijn om een auto te kunnen fixen met allerlei onderdelen en hem vervolgens te gebruiken om, al dan niet carpoolend, de wasteland te doorkruisen?
Prima.
Ik heb daarnaast ook nog SMG schematics, enforcer magazines en alle onderdelen voor de magnum in de aanbieding.
Het klopt dat de auger minder snel door rots gaat dan een chainsaw door bomen, maar dat lijkt me eigenlijk ook wel logisch. Hoe dan ook zijn ze ontzettend veel sneller dan de hand tools en de grote uitdaging voor mij wordt nu om genoeg benzine te produceren om ze aan de praat te houden. Het bouwen is in elk geval een stuk leuker en sneller.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Verschillende keren overnacht in de buitenlucht, geen succes en niet echt een aanrader.
- Gebouwd in de zijkant van een klif. Grote hordes voor de ingang 's-morgens. Soms waren ze bezig een eigen ingang te graven.
- Onder de grond. Een keer met een 1 blok tunnel, kwam er achter dat je daar geen trap in kunt plaatsen. Tweede keer met een 2 blok tunnel, niet genoeg materiaal meegomen om weer op tijd boven te komen. Dood door honger en dorst, wel heel veilig voor zombies.
- In de wastelands boven op een afgebroken gebouw. Eerste keer dood door wespen en spider zombies. Tweede keer door het welkoms commitee dat 's-morgens stond te wachten.
Wat ik nog ga proberen is een platform op stelten in een verlaten gebied te bouwen. Probleem is dat ik niet weer hoe hoog het moet zijn om veilig te zitten. Wat ik ook nog wil proberen is om een bestaand gebouw te kraken en te beveiligen.
Doe je best om je in de nacht verborgen te houden: geen materiaal wat een geur afgeeft bij je dragen, blijf gebukt in je huisje en beperk het geluid wat je produceert. Een kruisboog met pijlen is een heel goed wapen wat je op de eerste dag makkelijk kunt maken. Gebruik dit zoveel mogelijk om je te verdedigen.
Bedoel je met een 1 blok tunnel dat je recht naar beneden bent gegraven? Je kan daarin prima ladders plaatsen, maar niet op het (onderste) blok waar je zelf zit. De oplossing is onderop een klein gangetje graven en daar in gaan staan. Of eerst de ladders plaatsen en het onderste blok weer opvullen tijdens een sprong.
Even aanvullend als beginneling, tools zoals een pickaxe zijn wel echt belangrijk, anders krijg je nooit een mijntje / ondergrondse schuilplaats. Om een pickaxe te maken heb je een paar belangrijke dingen nodig:
- 8 of 9 stenen en een pipe voor een forge (vind je maar geen pipe? een wc dropt er 1 als je hem sloopt)
- clay om een mold te maken voor je iron ingots (iron ingot mold)
- iron (bv. makkelijkst te verkrijgen in het begin uit de grote keien die overal liggen: iron fragments of te vinden in de wasteland, daar liggen van die ijzeren staafjes gestapeld, 4 ijzer staafjes is genoeg voor 1 pickaxe)
Dan kan je iig ondergronds, als je de dirt hebt weggegraven makkelijk stone hakken
Daarnaast moet je ook echt een slaapzak / matras maken of pakken. Dan kan je als je doodgaat spawnen op je bedroll. Makkelijk te maken met cloth, en cloth kan je vinden / maken met de cotton flower (2 stuks voor 1 cloth) of gordijnen en banken te slopen in huizen.
Good luck!
Ja 1 blok en dan recht naar beneden. De ladder kon ik wel in de hoek plaatsen, maar ik kon met geen mogelijkheid omhoog klimmen. Van de ladder was alleen een klein stukje van het middenstuk zichtbaar. Misschien dat het onderste stuk een probleem was.Phehistyr schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:06:
Bedoel je met een 1 blok tunnel dat je recht naar beneden bent gegraven? Je kan daarin prima ladders plaatsen, maar niet op het (onderste) blok waar je zelf zit. De oplossing is onderop een klein gangetje graven en daar in gaan staan. Of eerst de ladders plaatsen en het onderste blok weer opvullen tijdens een sprong.
De stenen had ik al wel gevonden. De pijp was meestal het probleem. Heb zo vaak een wc zien staan en nooit op het idee gekomen om er een te slopen.bakbakbak schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:00:
Even aanvullend als beginneling, tools zoals een pickaxe zijn wel echt belangrijk, anders krijg je nooit een mijntje / ondergrondse schuilplaats. Om een pickaxe te maken heb je een paar belangrijke dingen nodig:
- 8 of 9 stenen en een pipe voor een forge (vind je maar geen pipe? een wc dropt er 1 als je hem sloopt)
- clay om een mold te maken voor je iron ingots (iron ingot mold)
- iron (bv. makkelijkst te verkrijgen in het begin uit de grote keien die overal liggen: iron fragments of te vinden in de wasteland, daar liggen van die ijzeren staafjes gestapeld, 4 ijzer staafjes is genoeg voor 1 pickaxe)

Lastige met de ladder op die manier is dat je niet altijd ziet of je een stuk hebt overgeslagen (zoals de onderste) dan kan je niet meer verder omhoog idd.. Voordat ik ladders gebruikte wilde ik nog wel eens een stuk of 15 wood frames bij me hebben, die plaatste ik dan onder me als ik sprong en kwam zo mijn holletje uit
Nou de axe doet er volgens mij net zo lang over om een boom te vellen, als de pickaxe doet over steen. +- 5 x slaan. Ik zou het dan logisch vinden dat de auger net zo soepel door steen kan als dat de chainsaw door bomen kan. Maar ja.Phehistyr schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:05:
Chimie, volgens mij kunnen we er niet omheen dat we een goed team vormen. We waren zelfs vrijwel tegelijkertijd een antwoord op bakbakbak aan het typen.
Ik heb daarnaast ook nog SMG schematics, enforcer magazines en alle onderdelen voor de magnum in de aanbieding.
Het klopt dat de auger minder snel door rots gaat dan een chainsaw door bomen, maar dat lijkt me eigenlijk ook wel logisch. Hoe dan ook zijn ze ontzettend veel sneller dan de hand tools en de grote uitdaging voor mij wordt nu om genoeg benzine te produceren om ze aan de praat te houden. Het bouwen is in elk geval een stuk leuker en sneller.
Een goed team zijn we idd. Al moet dit teamlid wel iets beter worden in scouten/looten
Prima.
We hadden een overnachting geboekt in een inrichting ergens noord, we hebben onderweg twee ziekenhuizen, een halve stad en echt een mega gevangenis (met onwijs veel zombies) geloot. Veel auto's gevonden met de nodige gascans
Uiteindelijk raakten onze shells op en was mijn sniper tot in het rood geschoten, tijd om terug te keren. Leuk avontuur!
Wat ons wel opviel is dat we wel een pittige nacht hadden verwacht, maar eigenlijk helemaal niets te doen hadden. Er was 1 horde met 15 zombies, niet echt een uitdaging. Ik weet niet hoe de rest erover denkt, maar wat ons betreft mogen nu we een beetje gesetteld zijn de hordes wel iets groter. Misschien ook met honden, hornets en spitters? Wat vinden jullie? Mij geeft dat weer nieuwe uitdagingen en goede reden om mijn basis eens af te maken. Want ik heb een bunker gemaakt, maar nog geen 1 keer hoeven / kunnen gebruiken
Ik heb niet voor niets meer dan 1000 kills en slechts 1 death. En die kwam dan nog omdat ik een infected officer voor het eerst tegen kwam.
Maar mijn greppel is dan ook nog steeds niet af. Ik word teveel afgeleid.
Veel te leuke runs aan het doen. Tnx Bakkie!
Ik maakte trouwens iets raars mee gisteren. Ik plaatste een wooden frame op mijn farmgrond en 3 seconden later ontplofte de grond direct onder het frame alsof ik het 3x met een shovel had geraakt. Dit gebeurde keer op keer na het plaatsen van het wooden frame. Heel vreemd.
Prima.
@JoSchaap, kan je de grootte van de mobs niet instellen dan? Ik had op een andere server toch echt behoorlijk grote hordes, kon ik makkelijk overleven ook in mijn basis, maar ik moest wel op de muur gaan staan om de spitters weg te schieten. Soms kwam er een spider mijn basis binnen, maar vanuit mijn bunkertje kon ik hem makkelijk afschieten. Maar feral mode betekent toch niet dat iedere horde feral is? Meestal zit je onder de grond (30 blocks) buiten de detectie zone en dus veilig en sensen ze je niet.
Als het 's nachts was geweest, was ik superdood geweest. Vooral ook omdat ze vervolgens rond m'n sleeping bag rond hingen.
Ook iets vreemds. In Mide z'n base had hij een betonnen kolom van 4 hoog gemaakt. Als wij dan 1 betonblok tegen de bovenkant aanplakte (om horizontaal verder te gaan) viel deze er gewoon af. Plakte we een betonblok tegen de andere kant van de kolom op dezelfde hoogte, bleef deze hangen tot wel 5 blokken ver.
Was echt een WTF momentje.
Prima.

Betreft die vallende blokken, ik heb dat ook een keer gehad, wat bleek, ergens diep onder de grond zat precies een gang van een mijn. Toen ik die dichtgooide bleven de blokken wel gewoon zitten. Klinkt als een zelfde soort bug..
Aha. Dat kan heel goed kloppen aangezien Mide een compleet tunnelnetwerk heeft aangelegd in de buurt.bakbakbak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:05:
Serverinstabiliteit is inderdaad niet wenselijk als je weg bent![]()
Betreft die vallende blokken, ik heb dat ook een keer gehad, wat bleek, ergens diep onder de grond zat precies een gang van een mijn. Toen ik die dichtgooide bleven de blokken wel gewoon zitten. Klinkt als een zelfde soort bug..
Prima.
Weet iemand wanneer de nieuwe update uitkomt?
Heb een aardig onderkomen gebouwd en vanaf het dak de eerste zombie vloedgolf bestreden. Dat ging goed tot ik van het dak lazerde omdat ik over de rand probeerde te schieten. Volgende keer pak ik het bouwtechnisch iets anders aan denk ik.
Het lijkt er wel op dat ik een zombie migratie pad heb gekozen om mijn toren te bouwen. Iedere nacht hoor ik van alles buiten. Blijkt dat een horde zombies precies langs mij marcheert. De ene avond de ene kant op en de andere avond weer terug. Tot nu toe hebben ze mij met rust gelaten.
Hoe lossen jullie het probleem met de spider zombies op? Ik heb op de bovenste laag een uitstekend blok rondom gemaakt. Probleem is dat ik daardoorlastig naar beneden kan schieten. Dus om te kunnen schieten heb ik weer een extra blok er aan geplakt zodat ik verder naar buiten kan zitten.
Zou ipv een uitstekend blok een inkeping ook werken? Of klimmen ze dan tot de inkeping en beginnen daar de boel te slopen?
Je kan meestal (om wat voor reden dan ook niet altijd) door een wood frame heen schieten met kogels. Daarom heb ik er zo'n lelijke rand om heen.Ryack schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:25:
Dankzij alle tips hier is het mij gelukt om voor de eerste keer dag 8 te halen zonder in de eerste dagen meteen in de problemen te komen.![]()
Heb een aardig onderkomen gebouwd en vanaf het dak de eerste zombie vloedgolf bestreden. Dat ging goed tot ik van het dak lazerde omdat ik over de rand probeerde te schieten. Volgende keer pak ik het bouwtechnisch iets anders aan denk ik.
Het lijkt er wel op dat ik een zombie migratie pad heb gekozen om mijn toren te bouwen. Iedere nacht hoor ik van alles buiten. Blijkt dat een horde zombies precies langs mij marcheert. De ene avond de ene kant op en de andere avond weer terug. Tot nu toe hebben ze mij met rust gelaten.
Hoe lossen jullie het probleem met de spider zombies op? Ik heb op de bovenste laag een uitstekend blok rondom gemaakt. Probleem is dat ik daardoorlastig naar beneden kan schieten. Dus om te kunnen schieten heb ik weer een extra blok er aan geplakt zodat ik verder naar buiten kan zitten.
Zou ipv een uitstekend blok een inkeping ook werken? Of klimmen ze dan tot de inkeping en beginnen daar de boel te slopen?