Met die ophaalbrug kan ik eindelijk mijn kasteel maken en de spring ingangen achter mij laten.
Inderdaad en de garaga poort (andere video) is ook echt wel coolRyack schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:52:
Met die ophaalbrug kan ik eindelijk mijn kasteel maken en de spring ingangen achter mij laten.
Ik heb gisteren een server opgezet voor een vriend en mij om samen te spelen, beide zijn we vrij nieuw met dit spel.
(Atom 330 1,6Ghz met 2GB draait volgens mij best soepel
)
Iemand nog tips hoe je het beste bij elkaar kunt komen samen spul verzamelen, bouwen?
Ik zie geen mini-map, hoe vind je elkaar, kun je vrienden worden in-game, kun je op de map laten zien waar je gebouw of ander persoon is?
Ik heb begrepen dat je een bed moet maken en dat dan je respawn punt is als je dood gaat?
(Atom 330 1,6Ghz met 2GB draait volgens mij best soepel
Iemand nog tips hoe je het beste bij elkaar kunt komen samen spul verzamelen, bouwen?
Ik zie geen mini-map, hoe vind je elkaar, kun je vrienden worden in-game, kun je op de map laten zien waar je gebouw of ander persoon is?
Ik heb begrepen dat je een bed moet maken en dat dan je respawn punt is als je dood gaat?
[ Voor 6% gewijzigd door rafler op 07-07-2016 10:48 ]
Er is een optie waarbij je alle spelers op de server kunt zien (dacht tab). Dan kun je in de lijst klikken en elkaar toestemming geven om te zien waar je op de map zit. Er is geen mini-map wel een gewone map waar je andere spelers op kunt zien.
Dat van het bed klopt. Als je geen bed hebt dan spawn je op een random plek.
Dat van het bed klopt. Als je geen bed hebt dan spawn je op een random plek.
[ Voor 14% gewijzigd door Ryack op 07-07-2016 11:24 ]
Slaapzak is ook goed.
En bij de lijst van personen op je server kan je normaal een friend request sturen. dan ben kan je elkaar zoiezo zien.
En bij de lijst van personen op je server kan je normaal een friend request sturen. dan ben kan je elkaar zoiezo zien.
Zijn er ergens minimum requirements te vinden voor een server te runnen voor 7 days?
Verwijderd
Mijn allereerste leven ooit in dit spel is helaas tot een einde gekomen..
15 dagen lang overleefd en de Radio Tower omgebouwd tot een secure basis, scavengen en exploren ging zeer goed.
Alleen in Diersville ging het eenmalig bijna verkeerd toen ik in een huisje aan het looten was en er opeens 20+ zombies bij de ingang stonden...
Maar daarna liep ik lekker door de sneeuw en ik kwam een Legerbasis tegen, dus ik liep er naar toe..
BAM..... Landmijn
....... Die had ik dus totaal NIET verwacht...
15 dagen lang overleefd en de Radio Tower omgebouwd tot een secure basis, scavengen en exploren ging zeer goed.
Alleen in Diersville ging het eenmalig bijna verkeerd toen ik in een huisje aan het looten was en er opeens 20+ zombies bij de ingang stonden...
Maar daarna liep ik lekker door de sneeuw en ik kwam een Legerbasis tegen, dus ik liep er naar toe..
BAM..... Landmijn
Weet niet zeker of deze link werkt.Spartagon schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:35:
Zijn er ergens minimum requirements te vinden voor een server te runnen voor 7 days?
En anders hier klikken en dan even zoeken op 'requirements'.
Er zijn geen minimum requirements maar daar krijg je wel een idee wat werkt/niet werkt.
Heb zin om A15 weer te proberen, dus ik hoop dat er weer een server komt waar we met een clubje aan de slag gaan
[ Voor 7% gewijzigd door -MD- op 15-08-2016 16:01 ]
Als die er is, zet ik mijn server wel weer aan.-MD- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Weet niet zeker of deze link werkt.
En anders hier klikken en dan even zoeken op 'requirements'.
Er zijn geen minimum requirements maar daar krijg je wel een idee wat werkt/niet werkt.
Heb zin om A15 weer te proberen, dus ik hoop dat er weer een server komt waar we met een clubje aan de slag gaan.
Dus.... is die er al?
Not yet. Maar ik zal je wel DM-en of Quoten als de update er is.
Je even uit het No Man's Sky topic trekken
Mwa, zo veel hang ik niet rond in dat topic-MD- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:28:
[...]
Not yet. Maar ik zal je wel DM-en of Quoten als de update er is.
Je even uit het No Man's Sky topic trekken
Maar wel in de game!
Ik denk dat het minimaal nog wel een paar weken gaat duren voor dat we A15 krijgen. In de blog van vorige week werd gezegd dat A15 bijna feature complete is en dat ze deze of volgende week intern kunnen gaan testen.
Er zitten een hoop nieuwe goede dingen in.
Maar er zijn ook ronduit slechte dingen, zoals random landmijnen op de weg.
Er zitten een hoop nieuwe goede dingen in.
Ik had alleen nog maar goede dingen gezien ,maar die random landmijnen vind ik wel minder. Tenzij je hiervoor een tracker ofzoiets zou kunnen vinden.Ryack schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:17:
Ik denk dat het minimaal nog wel een paar weken gaat duren voor dat we A15 krijgen. In de blog van vorige week werd gezegd dat A15 bijna feature complete is en dat ze deze of volgende week intern kunnen gaan testen.
Er zitten een hoop nieuwe goede dingen in.Maar er zijn ook ronduit slechte dingen, zoals random landmijnen op de weg.
Al de andere dingen zien er zeer goed uit. Garage deur, ophaalbrug, ...
Wat ik persoonlijk ook zeer sterk vind is de nieuwe view range. Als je boven op een berg staat in A15 kun je zo ver kijken. Zag er indrukwekkend uit in het filmpje.Spartagon schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:36:
[...]
Al de andere dingen zien er zeer goed uit. Garage deur, ophaalbrug, ...
Yes kijk daar ook heel erg naar uit. Speel het altijd samen met één maat en we waren nu ook van plan om de 'Tweakers' server te gaan joinen, omdat het met meerdere mensen toch wat leuker is. Zeker met het nieuwe trade systeem en currency is het natuurlijk leuker om met grotere groep te spelen.Ryack schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:48:
[...]
Wat ik persoonlijk ook zeer sterk vind is de nieuwe view range. Als je boven op een berg staat in A15 kun je zo ver kijken. Zag er indrukwekkend uit in het filmpje.
Erg benieuwd, op de landmijnen na, lijkt mij dit echt een fantastische update. Hopelijk schieten ze op met de release ervan!

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Ik heb gister ook deze game aangeschaft.
Helaas op de laptop niet in volle kwaliteit, maar ik zie hier zeker wel een hoop uren in verdwijnen!
Ik zie dat er momenteel geen Tweakers server online is, maar wat spelen jullie dan? Singleplayer of hebben jullie een andere leuke server (ook voor beginners).
Helaas op de laptop niet in volle kwaliteit, maar ik zie hier zeker wel een hoop uren in verdwijnen!
Ik zie dat er momenteel geen Tweakers server online is, maar wat spelen jullie dan? Singleplayer of hebben jullie een andere leuke server (ook voor beginners).
Weet niet wat de anderen aan het doen zijn, maar ik speel op het moment iets anders. Ik ben aan het wachten op A15. Dan zou er ook weer een server in de lucht moeten komen waar we met zijn allen op aan de slag kunnen.
Wat hierboven wordt gezegd,Bartvw schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:06:
Ik heb gister ook deze game aangeschaft.
Zodra A15 uitkomt ga ik mijn server weer aanzetten en weer spelen.
Voor nu heb ik A14 wel even gezien, en meer met mij volgens mij.
Zag trouwens gisteren in steam dat ik al aan de 150 uur zit
Ik denk dat je tot als A15 uit is, al redelijk wat kan leren uit single player spelen.
Zo kan je makkelijker mee als er server komen met A15.
Zeker gezien het dan massa rush naar reinf concrete gaat worden enzo.Spartagon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:26:
Ik denk dat je tot als A15 uit is, al redelijk wat kan leren uit single player spelen.
Ben wel benieuwd naar de ophaalbrug, geen gekke dingen meer om je base te beveiligen en er toch nog in te komen
Tevens ga ik gewoon weer naar bedrock toe gelijk en bouw daar m;n bunker
En in de tussentijd ga ik denk ik maar eens starbound proberen, schijnt ook eindelijk uit te zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door tha_crazy op 23-08-2016 13:25 ]
Ja, dat is echt veeltha_crazy schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:39:
[...]
Zag trouwens gisteren in steam dat ik al aan de 150 uur zit

zal straks ook eens kijken, maar heb ook al wel redelijk wat uren staan denk ik.
Weet iemand of de savegames compatible gaan zijn van A14 op A15?
Ik heb met een vriend een 7 Days PvE server. Iedereen is welkom.
Random world, level 5 moeilijkheid, max 60 horde
Ik wil het IP niet op een publiek forum zetten, dus PM even voor het IP!
Edit: Ik krijg het gevoel dat iedereen op A15 wacht....
Ik heb met een vriend een 7 Days PvE server. Iedereen is welkom.
Random world, level 5 moeilijkheid, max 60 horde
Ik wil het IP niet op een publiek forum zetten, dus PM even voor het IP!
Edit: Ik krijg het gevoel dat iedereen op A15 wacht....
[ Voor 70% gewijzigd door BigBrotha op 06-09-2016 15:22 ]
Als het goed is kun je gewoon door blijven spelen in je huidige game maar de nieuwe features zoals garage deuren kun je alleen gebruiken als je echt een nieuwe game start.BigBrotha schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:24:
Weet iemand of de savegames compatible gaan zijn van A14 op A15?
Ik vind het wel ook de charme van het spel om dan opnieuw te beginnen. Op een gegeven moment heb je wel je stalen fort gebouwd met spike reparatie systeem erin en snelwegen/tunnels naar de poi's.
Wat ik ook wel leuk vind is dat ze nu dan de dynamische moeilijkheid erin hebben verwerkt. Iedereen op de server hordes en als je al even niet dood bent gegaan ook meer zeds. Mooie verbeteringen!
[ Voor 15% gewijzigd door Meridius op 07-09-2016 09:09 ]
Have I ever told you the definition of insanity?
Ik had het er ook al over met degene waarmee ik de server huur. Frisse restart lijkt me het leukst. Ik ga dus waarschijnlijk een basis bouwen op een berg en genieten van de viewdistance.Meridius schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:07:
[...]
Als het goed is kun je gewoon door blijven spelen in je huidige game maar de nieuwe features zoals garage deuren kun je alleen gebruiken als je echt een nieuwe game start.
Ik vind het wel ook de charme van het spel om dan opnieuw te beginnen. Op een gegeven moment heb je wel je stalen fort gebouwd met spike reparatie systeem erin en snelwegen/tunnels naar de poi's.
Wat ik ook wel leuk vind is dat ze nu dan de dynamische moeilijkheid erin hebben verwerkt. Iedereen op de server hordes en als je al even niet dood bent gegaan ook meer zeds. Mooie verbeteringen!
Voor mij denk ik vlak bij hub city. Eerst een starter base en meestal voor day 14 horde al wel een redelijke freefall bunker gemaaktBigBrotha schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:48:
[...]
Ik had het er ook al over met degene waarmee ik de server huur. Frisse restart lijkt me het leukst. Ik ga dus waarschijnlijk een basis bouwen op een berg en genieten van de viewdistance.
Met meerdere kun je natuurlijk wel gruwelijke bases bouwen
[ Voor 6% gewijzigd door Meridius op 07-09-2016 12:04 ]
De minibike kun je nu toch over de ophaalbrug naar binnen rijden? Ik breek em trouwens iedere keer compleet af en bouw em weer op als ik em nodig heb. Nog nooit een minibike verloren op die manier.
Je kan hem nu gewoon over de brug rijden idd als t goed is.Ryack schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:00:
De minibike kun je nu toch over de ophaalbrug naar binnen rijden? Ik breek em trouwens iedere keer compleet af en bouw em weer op als ik em nodig heb. Nog nooit een minibike verloren op die manier.
Beetje zonde van je tijd om hem elke keer helemaal uit elkaar te halen
Je kan gewoon een ondergrondse ingang maken voor je base waar je overheen kan lopen maar met de minibike in/doorheen kan. Hier zijn al talloze variaties op gemaakt ondertussen.
Vanaf min 16:00 geeft het een goed beeld hoe je dit kan doen:
https://www.youtube.com/watch?v=NCOyp9GwP3Q
Op deze manier kun hij ook niet kapot gemaakt worden door zeds en ben je dichter bij je storages.
[ Voor 19% gewijzigd door Meridius op 07-09-2016 16:17 ]
Ik wist niet dat dat werkt. Had verwacht dat je tijdens het lopen over de pilaren er dan ook doorheen valt.
Zo leren we elke keer wat bijRyack schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:23:
Ik wist niet dat dat werkt. Had verwacht dat je tijdens het lopen over de pilaren er dan ook doorheen valt.
Er is een goede kans dat ergens deze week Alpha 15 live gaat. Mochten er geen game breaking bugs gevonden worden dan kunnen we waarschijnlijk voor of in het weekend aan de slag 
Mocht iemand nog een samenvatting willen van de aankomende wijzigingen dan kan ik daar wel wat tijd in steken.
Mocht iemand nog een samenvatting willen van de aankomende wijzigingen dan kan ik daar wel wat tijd in steken.
Experimental waarschijnlijk ja. Stable begin oktober is de gok.
Ik kan al leven met experimental-MD- schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:50:
Dat zeg je nu wel. Maar ik kan me herinneren dat je met experimental ook regelmatig dood ging
Aah oke, dan kunnen we in ieder geval al wat tijd steken in het verzinnen van base layouts voor de dynamische moeilijkheid en de andere hele goede wijzigingen-MD- schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:50:
Heb al genoeg ideeen alleen dan moeten ze nog getest worden natuurlijk. Als mijn geplande basis layout werkt dan heb ik voor de stable release base al een kleine 40000 concrete mix nodig

-MD- schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:02:
[...]
Dat zeg je nu wel. Maar ik kan me herinneren dat je met experimental ook regelmatig dood ging

A15 unstable/experimental is uit.
Heb het nu een paar uur gespeeld en niets gemerkt van unstable. Wel wat kleine dingetjes maar verder alles prima. Je kunt nu echt heel ver kijken en daarmee ook beter bepalen waar je het beste heen kunt gaan. Jammer is wel dat gebouwen en bomen pas heel laat worden gerenderd, zeg maar als je er bijna voor staat. Misschien dat ik hier nog iets aan kan doen via de instellingen.
Kan niet zeggen dat ik blij ben met de crafting wijzigingen. Het is niet meer mogelijk om te craft spammen. De items zijn gewoon veel te duur geworden in resources en tijd. Zo kost een fire axe nu 20 forged iron en meer dan drie minuten om te maken. Repareren heeft ook weinig zin, een fire axe van 80 skill ging naar 55, dat is bijna een derde er af.
De slijtage is volgens mij ook erger geworden. Een 90 pick axe ging 5 rotsblokken mee daarna was het repareren of een nieuwe maken.
Hitte problemen zijn ook erger geworden. Ik stond in mijn nakie met zonnebril en bandana zodat ik niet herkend zou worden rotsblokken te hakken in een pine forest. Binnen de kortste keren zat ik over de 98F en hard op weg naar een heat stroke. Ook binnen in huis hakken of hameren geeft meer hitte. Dit maakt het een stuk lastiger om resources te verzamelen en te bouwen. Misschien dat een volledig ijzeren pak de oplossing is.
Zombies geven nu wel XP en archery is een stuk makkelijker geworden om te levelen. Het is wel uitkijken, volgens mij is de range waar in ze andere zombies waarschuwen een stuk groter geworden. Ik was een klein groepje aan de rand van een stadje aan het afmaken en al heel snel kwamen ze overal vandaan op mij af. Wat gevaarlijker en leuker geworden dus.
Ben helaas nog geen trader tegen gekomen maar al wel een paar vending machines. Deze hadden wat ingeblikt eten en drinken. Tot nu toe heb ik ze nog niet echt nodig gehad. De coins kun je niet langer scrappen, ik moet nog proberen of je ze wel kunt smelten. Als je ze ook niet meer kunt smelten dan zijn we een goede bron voor kogelhulzen kwijt.
De log spikes zijn zo goed als waardeloos geworden. Het upgraden is een flink stuk duurder geworden. Het is nu 40 scrap iron per upgrade na de laatste hout upgrade. Ze zouden nu ook een stuk minder damage moeten doen. Daarmee zijn ze volgens mij het niet meer waard om te gebruiken.
Heb het nu een paar uur gespeeld en niets gemerkt van unstable. Wel wat kleine dingetjes maar verder alles prima. Je kunt nu echt heel ver kijken en daarmee ook beter bepalen waar je het beste heen kunt gaan. Jammer is wel dat gebouwen en bomen pas heel laat worden gerenderd, zeg maar als je er bijna voor staat. Misschien dat ik hier nog iets aan kan doen via de instellingen.
Kan niet zeggen dat ik blij ben met de crafting wijzigingen. Het is niet meer mogelijk om te craft spammen. De items zijn gewoon veel te duur geworden in resources en tijd. Zo kost een fire axe nu 20 forged iron en meer dan drie minuten om te maken. Repareren heeft ook weinig zin, een fire axe van 80 skill ging naar 55, dat is bijna een derde er af.
De slijtage is volgens mij ook erger geworden. Een 90 pick axe ging 5 rotsblokken mee daarna was het repareren of een nieuwe maken.
Hitte problemen zijn ook erger geworden. Ik stond in mijn nakie met zonnebril en bandana zodat ik niet herkend zou worden rotsblokken te hakken in een pine forest. Binnen de kortste keren zat ik over de 98F en hard op weg naar een heat stroke. Ook binnen in huis hakken of hameren geeft meer hitte. Dit maakt het een stuk lastiger om resources te verzamelen en te bouwen. Misschien dat een volledig ijzeren pak de oplossing is.
Zombies geven nu wel XP en archery is een stuk makkelijker geworden om te levelen. Het is wel uitkijken, volgens mij is de range waar in ze andere zombies waarschuwen een stuk groter geworden. Ik was een klein groepje aan de rand van een stadje aan het afmaken en al heel snel kwamen ze overal vandaan op mij af. Wat gevaarlijker en leuker geworden dus.
Ben helaas nog geen trader tegen gekomen maar al wel een paar vending machines. Deze hadden wat ingeblikt eten en drinken. Tot nu toe heb ik ze nog niet echt nodig gehad. De coins kun je niet langer scrappen, ik moet nog proberen of je ze wel kunt smelten. Als je ze ook niet meer kunt smelten dan zijn we een goede bron voor kogelhulzen kwijt.
De log spikes zijn zo goed als waardeloos geworden. Het upgraden is een flink stuk duurder geworden. Het is nu 40 scrap iron per upgrade na de laatste hout upgrade. Ze zouden nu ook een stuk minder damage moeten doen. Daarmee zijn ze volgens mij het niet meer waard om te gebruiken.
Dit is niet aan te passen, ze hebben distant terrain ingevoerd en de gebouwen komen inderdaad zoals van ouds pas van dichtbij tevoorschijn. De wegen en terrein zijn wel mijlenver te zien. Mogelijk wel in A16.Ryack schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:03:
A15 unstable/experimental is uit.
Je krijgt nu ook veel meer resources van minen / scrap. Dus ja het kost meer maar bijvoorbeeld een enkele node van iron heeft nu 1000 hp. Dus met een beetje geluk met minen heb je zo 5000 iron binnen. Items die een kwaliteit hebben kunnen idd niet meer gespammed worden. Repareren geeft nu ook exp/crafting skill dus het is de afweging. Je hebt voor veel dingen een workbench nodig (ook verspreid in de wereld nu samen met cement mixers, met wrench uit elkaar te halen zodat je hem niet zelf hoeft te maken) dus je kan ook meer items gewoon aanzetten in de workbench.Kan niet zeggen dat ik blij ben met de crafting wijzigingen. Het is niet meer mogelijk om te craft spammen. De items zijn gewoon veel te duur geworden in resources en tijd. Zo kost een fire axe nu 20 forged iron en meer dan drie minuten om te maken. Repareren heeft ook weinig zin, een fire axe van 80 skill ging naar 55, dat is bijna een derde er af.
Dit is misschien nog een bug maar ze hadden veel klimaat dingen al aangepakt.Hitte problemen zijn ook erger geworden. Ik stond in mijn nakie met zonnebril en bandana zodat ik niet herkend zou worden rotsblokken te hakken in een pine forest. Binnen de kortste keren zat ik over de 98F en hard op weg naar een heat stroke. Ook binnen in huis hakken of hameren geeft meer hitte. Dit maakt het een stuk lastiger om resources te verzamelen en te bouwen. Misschien dat een volledig ijzeren pak de oplossing is.
Je kunt nu lvl 2 worden na "al" 6 low lvl zombies te hebben gekilled dus je hoeft niet per se meer constant te craften/upgraden voor lvls. Daarnaast blijf je nu ook exp krijgen ook al is je skill max dus je kan gewoon lvl 200 worden.Zombies geven nu wel XP en archery is een stuk makkelijker geworden om te levelen. Het is wel uitkijken, volgens mij is de range waar in ze andere zombies waarschuwen een stuk groter geworden. Ik was een klein groepje aan de rand van een stadje aan het afmaken en al heel snel kwamen ze overal vandaan op mij af. Wat gevaarlijker en leuker geworden dus.
De houten palen spikes zouden flink zijn generfed maar ik heb nog niet echt iets gelezen over de wood log spikes. Nogmaals de hoeveelheid nodig om te upgraden is dus gebalanceerd.De log spikes zijn zo goed als waardeloos geworden. Het upgraden is een flink stuk duurder geworden. Het is nu 40 scrap iron per upgrade na de laatste hout upgrade. Ze zouden nu ook een stuk minder damage moeten doen. Daarmee zijn ze volgens mij het niet meer waard om te gebruiken.
Al met al is de globale reactie van mensen dat de eerste week overleven flink lastiger is geworden. Een gezonde uitdaging dus
Ik kan helaas dit weekend niet echt veel zelf spelen maar al wel flink het forum doorgenomen en de reacties van mensen zijn over het algemeen zeer lovend op wat bugs na.
Mij is nog niet opgevallen dat we meer scrap iron krijgen. Je krijgt nu weer rood iron ore van de rotsblokken. Je kunt dit wel omzetten naar scrap iron maar alleen met verlies, dus dat heb ik nog niet gedaan. Al het ore is in de smelter gegaan. 
Ik ben nog niet gaan graven, heb dus nog geen nodes gemined.
Het waren toch juist de log spikes die waren generfd. Weinig damage en snel kapot.
Over het algemeen is het voor zover ik kan zien een verbetering. Maar de methode die ze hebben gebruikt om de spelers te vertragen voelt geforceerd aan. Tegen de tijd dat je echt goede tools kunt maken heb je ze eigenlijk niet meer nodig.
Ik ben nog niet gaan graven, heb dus nog geen nodes gemined.
Het waren toch juist de log spikes die waren generfd. Weinig damage en snel kapot.
Over het algemeen is het voor zover ik kan zien een verbetering. Maar de methode die ze hebben gebruikt om de spelers te vertragen voelt geforceerd aan. Tegen de tijd dat je echt goede tools kunt maken heb je ze eigenlijk niet meer nodig.
Dus... Ik wachttha_crazy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:21:
[...]
Als die er is, zet ik mijn server wel weer aan.
Toch vanmiddag nog even snel gespeeld (build 78), kon het niet laten haha. 3x dood waarvan maar 1x door een hond en toen goede uitweg gevonden..
Tot de nacht overleefd in een prefab gebouw. Maar ik moet even terug komen op hetgeen wat ik eerder zei:
Heel handig ook dat hout (en ik denk dus ook steen en ijzer) nou gewoon flink stacked, had al ruim 3300 hout op een enkele stack.
In een andere game had ik direct naast de spawn een wrench uit een auto gehaald lol. Die vind je (zoals bedoeld) ook veel meer. Ook omdat je die nodig hebt voor een workbench, en pas met een workbench kun je er zelf maken.
Wat betreft het scrappen kreeg ik al snel 45 iron voor een reinforced club die ik gevonden had. Een enkel leeg blikje scrap je nu voor 3 iron terwijl dat eerst maar 1 was. Langzaam maar zeker zie ik wel de verschillen maar in het begin ben je zeker heel erg verlegen om iron. Hopelijk kun je dat met minen wel aanvullen.
Enige probleem wat ik nu nog heb is tijd gebrek
nog zoveel te testen voor hij naar stable gaat
Tot de nacht overleefd in een prefab gebouw. Maar ik moet even terug komen op hetgeen wat ik eerder zei:
Dat kan dus wel, ik heb net 100 stone axes en 200 wood clubs gemaakt en ze staan gewoon zoals van ouds massaal in de queue.Items die een kwaliteit hebben kunnen niet meer gespammed worden.
Heel handig ook dat hout (en ik denk dus ook steen en ijzer) nou gewoon flink stacked, had al ruim 3300 hout op een enkele stack.
In een andere game had ik direct naast de spawn een wrench uit een auto gehaald lol. Die vind je (zoals bedoeld) ook veel meer. Ook omdat je die nodig hebt voor een workbench, en pas met een workbench kun je er zelf maken.
Wat betreft het scrappen kreeg ik al snel 45 iron voor een reinforced club die ik gevonden had. Een enkel leeg blikje scrap je nu voor 3 iron terwijl dat eerst maar 1 was. Langzaam maar zeker zie ik wel de verschillen maar in het begin ben je zeker heel erg verlegen om iron. Hopelijk kun je dat met minen wel aanvullen.
Enige probleem wat ik nu nog heb is tijd gebrek
Technisch gezien is spam craften nog wel mogelijk. Wat ze hebben gedaan, is de benodigde resources en tijd aangepast. De 100 stone axes kosten nu 500 steen en die clubs 2000 hout. Dat zijn resources en tijd die je niet aan andere dingen kunt besteden. Wat ik heb gedaan is zoveel mogelijk pijlen maken in plaats van clubs. Dat werkt goed behalve dat je daarna geen stenen meer over hebt voor de axes.
Ik merk ook dat je sommige zaken veel meer of sneller vind. Ik heb in drie games op dag één meerdere pistolen gevonden en in één game zelfs al meteen een hunting rifle met kogels. De hunting rifle was een heel groot verschil in het begin. Het zou natuurlijk ook gewoon stom geluk kunnen zijn geweest.
Zijn trouwens inderdaad de wooden stakes die ze hebben aangepast. In een game zat ik in een stenen winkel in een stadje en had wooden stakes rondom gezet. In de nacht kwamen drie dood normale zombies. Ze hebben alle stakes aan een kant van het gebouw opgeruimd zonder dat er ook maar één dood ging. Ze lopen bijna niet meer over de stakes heen en vallen ze vaak vanaf de zijkant aan. Ze raakten wel allemaal een been kwijt waardoor ik ze makkelijk zelf af kon maken.
Misschien is het beter om stakes en spikes nu in te graven zodat ze niet meer vanaf de zijkant kapot kunnen worden gemaakt, dit moet ik nog proberen. Vervelende is natuurlijk wel dat zodra een stake of spike kapot is dat ze dan gewoon weer van de zijkant de hele zooi opruimen.
Oh kijk trouwens uit in de wastelands. Er liggen nu overal mijnen.
Ik merk ook dat je sommige zaken veel meer of sneller vind. Ik heb in drie games op dag één meerdere pistolen gevonden en in één game zelfs al meteen een hunting rifle met kogels. De hunting rifle was een heel groot verschil in het begin. Het zou natuurlijk ook gewoon stom geluk kunnen zijn geweest.
Zijn trouwens inderdaad de wooden stakes die ze hebben aangepast. In een game zat ik in een stenen winkel in een stadje en had wooden stakes rondom gezet. In de nacht kwamen drie dood normale zombies. Ze hebben alle stakes aan een kant van het gebouw opgeruimd zonder dat er ook maar één dood ging. Ze lopen bijna niet meer over de stakes heen en vallen ze vaak vanaf de zijkant aan. Ze raakten wel allemaal een been kwijt waardoor ik ze makkelijk zelf af kon maken.
Misschien is het beter om stakes en spikes nu in te graven zodat ze niet meer vanaf de zijkant kapot kunnen worden gemaakt, dit moet ik nog proberen. Vervelende is natuurlijk wel dat zodra een stake of spike kapot is dat ze dan gewoon weer van de zijkant de hele zooi opruimen.
Oh kijk trouwens uit in de wastelands. Er liggen nu overal mijnen.
Overigens, hier de release notes. Ik word er wel blij van 
En ik had geen geduld om op Crazy te wachten. Ik speel nu op een server genaamd [uk]laststand[eu], ip 82.18.156.173. Werkt netjes...
En ik had geen geduld om op Crazy te wachten. Ik speel nu op een server genaamd [uk]laststand[eu], ip 82.18.156.173. Werkt netjes...
[ Voor 36% gewijzigd door -MD- op 17-09-2016 14:57 ]
Dit weekend de server op experimental gezet en beviel heel goed. Er zit wel een bug in die je temperatuur doet blijven stijgen todat je disconnect en opnieuw de server joint (102 F en stijgende naakt in de sneeuw..).
Kijk ook uit voor sommige bergheuvels, ik heb nu 2x meegemaakt dat ik door de rand van de heuvel kon clippen en tot mijn dood viel (en daarna gewoon opnieuw door de heuvel vanaf de onderkant kon lopen om m`n tas te pakken).
Naast deze kleine dingetjes speelt A15 goed weg en is gelukkig nu moeilijker.
Kijk ook uit voor sommige bergheuvels, ik heb nu 2x meegemaakt dat ik door de rand van de heuvel kon clippen en tot mijn dood viel (en daarna gewoon opnieuw door de heuvel vanaf de onderkant kon lopen om m`n tas te pakken).
Naast deze kleine dingetjes speelt A15 goed weg en is gelukkig nu moeilijker.
Gisterenavond nog even wat kunnen testen, nieuwe game gestart. Stadje gevonden die grenst aan de wasteland biome en tadaa, een gevangenis. Ik ben trouwens aangrenzend aan het stadje aan het bouwen geslagen in de forest biome.
Ik las vanochtend veel op het forum over het minen. Veel mensen zijn echt uren aan het minen en vinden totaal niets aan iron ore of iets anders. Ze hebben het dan over 10k stone gemined en alleen maar de standaard iron die je krijgt als je een rots kapot maakt. Ik zit nu op dag 2 en heb zelf al wel een mine gemaakt maar ook ik heb nog niets gevonden.
Richting einde van de (ingame) dag toch nog een 2e pipe gevonden dus ik heb net mijn forge neergezet. Nu dan met betere tools aan de slag gaan om te kijken of ik meer kan vinden.
Een van de developers had al wel aangegeven dat er best snel een nieuwe build aan komt waar veel problemen en het minen in is aangepast.
Ik las vanochtend veel op het forum over het minen. Veel mensen zijn echt uren aan het minen en vinden totaal niets aan iron ore of iets anders. Ze hebben het dan over 10k stone gemined en alleen maar de standaard iron die je krijgt als je een rots kapot maakt. Ik zit nu op dag 2 en heb zelf al wel een mine gemaakt maar ook ik heb nog niets gevonden.
Richting einde van de (ingame) dag toch nog een 2e pipe gevonden dus ik heb net mijn forge neergezet. Nu dan met betere tools aan de slag gaan om te kijken of ik meer kan vinden.
Een van de developers had al wel aangegeven dat er best snel een nieuwe build aan komt waar veel problemen en het minen in is aangepast.
De temperatuur is bevestigd als bug door madmole. De verdeling van ijzer, lood en mineralen is bewust als test gedaan. Beide zouden in de volgende patch opgelost moeten zijn. Hopelijk komt deze snel.
Ik heb in mijn laatste game een huis met forge gevonden. Dat maar mijn nieuwe thuis gemaakt. Buiten twee lagen log spikes ingegraven. De eerste horde ging prima. Begon om 22.00 en de laatste kwam pas om 6.00 aanlopen. Heel de avond actie.
De log spikes werken nog steeds zoals in A14. Ze worden niet direct aangevallen en het is niet nodig om ze in te graven. De nieuwe arrow slits zijn geweldig. Ik maakte ze eerst zelf met betonnen half blokken, maar deze zijn beter de sleuf zit nu echt in het midden. 
In madmoles laatste video is hun horde nacht op dag 14 te zien. Ze komen er redelijk makkelijk van af ondanks dat hun basis bijna helemaal uit hout is gemaakt. Ze hebben wel vier lagen log spikes om de basis met alleen de eerste houten upgrade. Kwantiteit boven kwaliteit zo te zien.
De diversiteit is veel groter. Tot nu toe ben ik het nieuwe hotel, een bar, een gevangenis en een soort militair kamp tegengekomen. Naast alle oude bekenden.
Ondanks dat het leuker is geworden heb ik wel het gevoel dat ik vast zit aan mijn eerste basis. Door dat alles langzamer gaat is het gewoon niet makkelijk om te vertrekken en een volgende basis te bouwen voor de volgende horde dag. Dat had ik met A14 niet.
Ik heb in mijn laatste game een huis met forge gevonden. Dat maar mijn nieuwe thuis gemaakt. Buiten twee lagen log spikes ingegraven. De eerste horde ging prima. Begon om 22.00 en de laatste kwam pas om 6.00 aanlopen. Heel de avond actie.
In madmoles laatste video is hun horde nacht op dag 14 te zien. Ze komen er redelijk makkelijk van af ondanks dat hun basis bijna helemaal uit hout is gemaakt. Ze hebben wel vier lagen log spikes om de basis met alleen de eerste houten upgrade. Kwantiteit boven kwaliteit zo te zien.
De diversiteit is veel groter. Tot nu toe ben ik het nieuwe hotel, een bar, een gevangenis en een soort militair kamp tegengekomen. Naast alle oude bekenden.
Ondanks dat het leuker is geworden heb ik wel het gevoel dat ik vast zit aan mijn eerste basis. Door dat alles langzamer gaat is het gewoon niet makkelijk om te vertrekken en een volgende basis te bouwen voor de volgende horde dag. Dat had ik met A14 niet.
wait whut, is de update er al?-MD- schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:27:
Overigens, hier de release notes. Ik word er wel blij van
Ik was op vakantie namelijk

Experimental enkeltha_crazy schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:08:
[...]
wait whut, is de update er al?
Ik was op vakantie namelijk
Maar voorlopig ziet het er goed uit.
Ah oke, Naja als er al een server is ga ik eens kijken of ik er vanavond bij kanSpartagon schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:10:
[...]
Experimental enkel
Maar voorlopig ziet het er goed uit.
Scheelt mij weer opzetten
Server die ik eerder noemde loopt al een paar dagen vlekkeloos. Beheerder is ook een aardige kerel dus ik blijf daar voorlopig...tha_crazy schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:12:
[...]
Ah oke, Naja als er al een server is ga ik eens kijken of ik er vanavond bij kan
Scheelt mij weer opzetten
Geen enkel probleem hoor-MD- schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:47:
[...]
Server die ik eerder noemde loopt al een paar dagen vlekkeloos. Beheerder is ook een aardige kerel dus ik blijf daar voorlopig...
Ik zal als ik vanvond tijd heb ook wel even komen (is die PW protected?)
Als er gezeik is, geef maar een gil, zet ik er wel 1 op
Ik denk dat je inderdaad echt beperkt bent en het in fases moet gaan doen. In A14 maakte ik een 7x5 base zodat je iig 5x4 interieur hebt. Dag 4 cement mixer vol aan de gang en dag 6 alles naar reinforced concrete. Nadat je de eerste horde easy peasy had afgeweerd ging ik bij hub city een bunker bouwen. Elke dag een klein beetje tot je richting dag 15-16 daar in kon trekken en verder af maken.Ryack schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:03:
Gezien je nu per se een workbench nodig hebt wordt het veel manieren zoeken om de benodigde onderdelen te vinden voor zowel je huidige base als je nieuwe. Ik denk dat je de ene game meer geluk hebt dan de ander met het vinden van nodes en hoe steden spawnen (ik speel alleen maar random gen). Dus als de stable uit komt is het misschien wel enkele luttele uurtjes weg gooien met nieuwe games maken omdat je gewoon niet de juiste onderdelen kan vinden.
Waar heb jij de onderdelen van de workbench voornamelijk vandaan gehaald? Met scavage vind ik echt maar heel beperkt onderdelen.
Ik had mazzel en meteen vanaf dag 1 een wrench (en daarna nog meer van die dingen gevonden). Daarmee airco's, winkel wagens en file cabinets gesloopt. De muur ovens zouden ook een goede leverancier van spullen moeten zijn, maar die heb ik nog niet getest.Meridius schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:02:[...]
Waar heb jij de onderdelen van de workbench voornamelijk vandaan gehaald? Met scavage vind ik echt maar heel beperkt onderdelen.
Had trouwens wel een iets mindere ervaring met een nieuwe game. Ben nu al voor de tweede keer een gebouw met een put tegen gekomen. Op dit put zit een houten hatch. In de put zit een ladder en helemaal beneden zitten houten spikes. Toch maar eens een kijkje genomen, blijkt er een 8000 punten stalen duur in te zitten. Dat ging em niet worden met mijn stone axe dus weer terug naar boven. Hebben ze een trede uit de trap gehaald. Donder naar beneden niet dood maar wel poot gebroken.
Ik wacht nog even met spelen op een server tot de patch uit is. Ik heb zo'n vermoeden dat de map gereset moet worden om het ore probleem op te lossen. En hoe leuk het ook is om met pijl en boog te spelen, op een bepaald moment wil een pistool/geweer met voldoende kogels hebben.
Ik merk nu idd ook dat zodra je een wrench hebt je pas echt kan beginnen met spelen. Voor een degelijke base heb je gewoon concrete nodig. Ik had net op dag 3 pas een wrench gevonden, beetje pech. Een flinke screamer horde gehad op nacht 3 dus ik vreesde al voor de echte horde.Ryack schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:16:
Ik had mazzel en meteen vanaf dag 1 een wrench (en daarna nog meer van die dingen gevonden). Daarmee airco's, winkel wagens en file cabinets gesloopt. De muur ovens zouden ook een goede leverancier van spullen moeten zijn, maar die heb ik nog niet getest.
Ik wacht denk ik ook even, veel geleerd in ieder geval en onder mijn base totaal geen ore te bekennen. Een uur IRL minen en nietsIk wacht nog even met spelen op een server tot de patch uit is. Ik heb zo'n vermoeden dat de map gereset moet worden om het ore probleem op te lossen. En hoe leuk het ook is om met pijl en boog te spelen, op een bepaald moment wil een pistool/geweer met voldoende kogels hebben.

Wat ik tot nu toe geleerd heb:
- Niet de raw iron scrappen, zo snel mogelijk in een forge doen en allemaal opbranden. Geven 6 iron per keer dus als je ze op beide plekken zet gaat t hard. Je kan er vervolgens de gewone (zwarte) iron van maken.
- Zonder wrench en mechanical parts ben je nergens
- Als je totaal niet dood gaat met 90-120 min dagen is een concrete base een must vanaf dag 5-6
Nieuwe build van experimental is er:
https://7daystodie.com/fo...w-Experimental-B83-is-Out!
Niet vergeten om een compleet nieuwe game te starten. Geen oude saves hergebruiken i.v.m. null reference meldingen of andere problemen!
Heel veel fixes en beste update voor minen is dat het nu wordt aangegeven waar ongeveer de iron zit.
Vanavond maar weer eens even gaan testen
Opmerking na het lezen van reacties:
In-game frames zijn mogelijk erg laag wanneer je texture quality op hoog zet.
https://7daystodie.com/fo...w-Experimental-B83-is-Out!
Niet vergeten om een compleet nieuwe game te starten. Geen oude saves hergebruiken i.v.m. null reference meldingen of andere problemen!
Heel veel fixes en beste update voor minen is dat het nu wordt aangegeven waar ongeveer de iron zit.
Vanavond maar weer eens even gaan testen
Opmerking na het lezen van reacties:
In-game frames zijn mogelijk erg laag wanneer je texture quality op hoog zet.
[ Voor 12% gewijzigd door Meridius op 20-09-2016 10:51 ]
Ik heb inmiddels een run gedaan met de nieuwe build. Het ziet er goed uit. De temperatuur is over het algemeen stabiel. Heb maar één moment waar deze omhoog ging nadat ik een flink stuk had gerend. Toen ik stil bleef staan en wat dronk ging het ook meteen weer naar beneden.
Begon trouwens in de woestijn op de helling van een grote heuvel. Eerste wat ik deed was naar de top en rond kijken. In de verte zag ik het patroon van een stadje dus daar naar toe gegaan. Had ik al gezegd dat de nieuwe viewrange geweldig is?
Aangekomen in de stad zie ik de standaard random gebouwen en drie die ik nog niet had gezien. Een funeralhome, een betonnen bunker en een soort kamp met een groot bord food market en een muur er omheen. Dat kamp ben ik binnen gegaan, blijken er allemaal kleine winkeltjes in te zitten. Achter in de gunshop zit weer zo'n stalen deur, maar unlocked deze keer. Maak em open, stap naar binnen en .. boem. Kamer ligt vol met mijnen die ik niet had gezien.
Nog een tip voor de mechanical parts. In het nieuwe hotel zit links van de register een kantoor achtige omgeving. Deze staat vol met leather chairs, iedere chair is 1-2 mechanical parts. En er staan ook nog een paar filecabinets in. Vorige game was een rondje in deze kamer voldoende voor 18 parts.
Als het goed is dan kun je vanaf deze patch de bellows voortaan met hides of met leather maken. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Begon trouwens in de woestijn op de helling van een grote heuvel. Eerste wat ik deed was naar de top en rond kijken. In de verte zag ik het patroon van een stadje dus daar naar toe gegaan. Had ik al gezegd dat de nieuwe viewrange geweldig is?
Aangekomen in de stad zie ik de standaard random gebouwen en drie die ik nog niet had gezien. Een funeralhome, een betonnen bunker en een soort kamp met een groot bord food market en een muur er omheen. Dat kamp ben ik binnen gegaan, blijken er allemaal kleine winkeltjes in te zitten. Achter in de gunshop zit weer zo'n stalen deur, maar unlocked deze keer. Maak em open, stap naar binnen en .. boem. Kamer ligt vol met mijnen die ik niet had gezien.
Nog een tip voor de mechanical parts. In het nieuwe hotel zit links van de register een kantoor achtige omgeving. Deze staat vol met leather chairs, iedere chair is 1-2 mechanical parts. En er staan ook nog een paar filecabinets in. Vorige game was een rondje in deze kamer voldoende voor 18 parts.
Als het goed is dan kun je vanaf deze patch de bellows voortaan met hides of met leather maken. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Goed om te horen dat dat ook de wereld uit is.Ryack schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:33:
Ik heb inmiddels een run gedaan met de nieuwe build. Het ziet er goed uit. De temperatuur is over het algemeen stabiel. Heb maar één moment waar deze omhoog ging nadat ik een flink stuk had gerend. Toen ik stil bleef staan en wat dronk ging het ook meteen weer naar beneden.
Had ik bijna van het weekend, gezien ik laatst nog een keer fallout 4 had gespeeld keek ik maar al te goed naar de grond en inderdaad, 2 mijnen hehe.Achter in de gunshop zit weer zo'n stalen deur, maar unlocked deze keer. Maak em open, stap naar binnen en .. boem. Kamer ligt vol met mijnen die ik niet had gezien.
Dat zou het inderdaad een heel stuk makkelijker maken. Kan niet wachten om het te testenAls het goed is dan kun je vanaf deze patch de bellows voortaan met hides of met leather maken. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Net nog even verder gespeeld op een nieuwe game in build 83.
Nu je de bellows ook met leather kan maken is het feitelijk een crack-a-book vinden en je hebt je leather
Echter na 2 ingame dagen (90 min per dag) volop looten en heel een behoorlijk grote town gestripped te hebben, 4x de wrench boek tegen gekomen maar zelf een wrench vinden om uberhaubt te kunnen gaan denken aan een workbench ho maar.
Ik vind het helemaal niet erg om een workbench te moeten gebruiken voor van alles maar zorg dan dat je de benodigde items kan krijgen zonder RNG.
Nu maar een nieuwe game maken denk ik want ik kan nu echt bijna niets. De muren EN de spikes upgraden is echt prijzig. Besteed ik liever mijn tijd om concrete voor elkaar te krijgen.
Nu je de bellows ook met leather kan maken is het feitelijk een crack-a-book vinden en je hebt je leather
Echter na 2 ingame dagen (90 min per dag) volop looten en heel een behoorlijk grote town gestripped te hebben, 4x de wrench boek tegen gekomen maar zelf een wrench vinden om uberhaubt te kunnen gaan denken aan een workbench ho maar.
Ik vind het helemaal niet erg om een workbench te moeten gebruiken voor van alles maar zorg dan dat je de benodigde items kan krijgen zonder RNG.
Nu maar een nieuwe game maken denk ik want ik kan nu echt bijna niets. De muren EN de spikes upgraden is echt prijzig. Besteed ik liever mijn tijd om concrete voor elkaar te krijgen.
Hier is een link naar het originele forum, de OP heeft volgens mij een goed punt https://7daystodie.com/fo...5-broken-hordes-and-traps. Helaas snappen de fanboys er niets van en gaan voor de poster ipv het probleem. Er zijn er zelfs die nog meer nerfs voorstellen zoals een zombie die je door de muur heen instakilled. 
Het komt er op neer dat door alle nerfs het geen zin heeft om een verdediging te bouwen. De spikes doen niets meer en gaan veel te snel kapot, volledig geupgrade betonnen muren zijn binnen seconden weg. Dit zijn allemaal aanpassingen omdat de visie van TFP is dat je geen perfecte basis moet kunnen bouwen. Maar ze hebben het tegengestelde bereikt van wat ze wilden. Je kunt nu beter geen basis en geen verdediging bouwen. Het is gewoon de tijd en moeite niet waard. Als je het wel probeert dan wordt je zo hard door de game afgestraft dat je 4-5 dagen bezig bent om alles weer op te bouwen.
Ik heb de proef op de som genomen en ben de laatste horde dag gewoon op het dak blijven zitten. De volgende dag naar beneden gegaan en alles wat er rond liep eenvoudig afgemaakt. Ze waren door twee rijen geupgrade log spikes en door twee cobblestone muren heen gegaan. Meer dan de helft van de log spikes was weg. Een deel van de muren was weg. Maar al mijn spullen waren veilig op het dak.
Lang verhaal kort. De huidige game bestraft bouwers in plaats van ze te belonen. Jammer genoeg vind ik het bouwen het leukste deel van game.
Het komt er op neer dat door alle nerfs het geen zin heeft om een verdediging te bouwen. De spikes doen niets meer en gaan veel te snel kapot, volledig geupgrade betonnen muren zijn binnen seconden weg. Dit zijn allemaal aanpassingen omdat de visie van TFP is dat je geen perfecte basis moet kunnen bouwen. Maar ze hebben het tegengestelde bereikt van wat ze wilden. Je kunt nu beter geen basis en geen verdediging bouwen. Het is gewoon de tijd en moeite niet waard. Als je het wel probeert dan wordt je zo hard door de game afgestraft dat je 4-5 dagen bezig bent om alles weer op te bouwen.
Ik heb de proef op de som genomen en ben de laatste horde dag gewoon op het dak blijven zitten. De volgende dag naar beneden gegaan en alles wat er rond liep eenvoudig afgemaakt. Ze waren door twee rijen geupgrade log spikes en door twee cobblestone muren heen gegaan. Meer dan de helft van de log spikes was weg. Een deel van de muren was weg. Maar al mijn spullen waren veilig op het dak.
Lang verhaal kort. De huidige game bestraft bouwers in plaats van ze te belonen. Jammer genoeg vind ik het bouwen het leukste deel van game.
Ik heb het net ook gelezen, bedankt voor de link.
Zoals hij het omschrijft en jou ervaring heeft het inderdaad weinig zin om uberhaubt nog iets te gaan bouwen. Het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een constructie moet hebben met flinke pilaren aan de buitenkant waar de zeds omheen lopen en jij 's nachts maar gewoon in het midden op het dak gaat kamperen.
Zoiets:
X = pilaren
S = speler
Flink stuk van de grond af en feitelijk gewoon niets op de grond er onder. Natuurlijk nog wel de nodige uitstekende rand voor de spiders.
Maar ik sluit me helemaal aan bij jou, de mogelijkheid van single player en het bouwen / craften vind ik het allerleukste. Ik heb gewoon niet de tijd voor MP en geen zin in elke (ingame) avond als een dolle achteruit te moeten rennen met zeds achter me aan om ze maar te killen. Zoals A14.7 was vond ik het perfect ook al waren bases iets te snel onverwoestbaar met reinf concrete en staal.
Flink minen en de meest uiteenlopende constructies bouwen was wel echt mijn ding ja.
Zoals hij het omschrijft en jou ervaring heeft het inderdaad weinig zin om uberhaubt nog iets te gaan bouwen. Het komt er eigenlijk op neer dat je gewoon een constructie moet hebben met flinke pilaren aan de buitenkant waar de zeds omheen lopen en jij 's nachts maar gewoon in het midden op het dak gaat kamperen.
Zoiets:
X = pilaren
S = speler
X------------------------------X | | | | | S | | | | | X------------------------------X
Flink stuk van de grond af en feitelijk gewoon niets op de grond er onder. Natuurlijk nog wel de nodige uitstekende rand voor de spiders.
Maar ik sluit me helemaal aan bij jou, de mogelijkheid van single player en het bouwen / craften vind ik het allerleukste. Ik heb gewoon niet de tijd voor MP en geen zin in elke (ingame) avond als een dolle achteruit te moeten rennen met zeds achter me aan om ze maar te killen. Zoals A14.7 was vond ik het perfect ook al waren bases iets te snel onverwoestbaar met reinf concrete en staal.
Flink minen en de meest uiteenlopende constructies bouwen was wel echt mijn ding ja.
Ik heb de laatste build nog niet getest, maar dit baart me toch wat zorgen.
Base building is net een van de redenen waaarvoor ik dit spel speel.
Het is goed dat ze het spel wat moeilijker maken, maar ik heb de indruk dat ze niet de juiste keuzes hebben gemaakt op welke manier.
Achja, we zullen de volgende build nog even afwachten of A15.
Base building is net een van de redenen waaarvoor ik dit spel speel.
Het is goed dat ze het spel wat moeilijker maken, maar ik heb de indruk dat ze niet de juiste keuzes hebben gemaakt op welke manier.
Achja, we zullen de volgende build nog even afwachten of A15.
Gisteren de laatste experimental build geprobeerd met een maat van mij. Moet zeggen dat ik de game wel wat soepeler verwachtte betreffende de graphics. Met een i7 4790K en GTX 1070 vind ik dat het nog te veel stottert en traag loopt (alles zo hoog mogelijk). Maar dat komt hopelijk nog wel.
De eerste dag overleven is inderdaad wat lastiger. Wij probeerden boven aan de eerste eerste trap van een hotel een barricade te maken met een reinforced wooden door. Eenmaal beseffende dat de zombie's naar binnen kwamen, werd het wat meer naar boven verhuizen.
Me de tering geschrokken toen er een ('snachts) dus blijkbaar binnen was, raampjes ingetikt en aan de buitenkant van het hotel met wat parkour activiteiten begonnen haha.
Wij zijn dus nog niet veel verder gekomen, maar heb wel het gevoel dat ze weer een grote stap aan het maken zijn. Hopelijk vanavond even twee dagen volhouden i.p.v. doodgaan.
Ligt het overigens aan mij of zijn de zombie geluiden soms niet hoorbaar? Snap dat het er voor zorgt dat je goed om je heen moet kijken, maar stond een rots in een sneeuw biome te hakken en 'out of nowhere' stond er ineens een houthakker zombie achter mij.... eeeinde
De eerste dag overleven is inderdaad wat lastiger. Wij probeerden boven aan de eerste eerste trap van een hotel een barricade te maken met een reinforced wooden door. Eenmaal beseffende dat de zombie's naar binnen kwamen, werd het wat meer naar boven verhuizen.
Me de tering geschrokken toen er een ('snachts) dus blijkbaar binnen was, raampjes ingetikt en aan de buitenkant van het hotel met wat parkour activiteiten begonnen haha.
Wij zijn dus nog niet veel verder gekomen, maar heb wel het gevoel dat ze weer een grote stap aan het maken zijn. Hopelijk vanavond even twee dagen volhouden i.p.v. doodgaan.
Ligt het overigens aan mij of zijn de zombie geluiden soms niet hoorbaar? Snap dat het er voor zorgt dat je goed om je heen moet kijken, maar stond een rots in een sneeuw biome te hakken en 'out of nowhere' stond er ineens een houthakker zombie achter mij.... eeeinde
Zeds focussen nu met z'n allen zo veel mogelijk op deuren, dus houd dat in het achterhoofd. Vooral in het begin ben je beter af om jezelf gewoon compleet in te barricaderen i.p.v. een deur te bouwen.MisterChaoSs schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:13:
Dat is inderdaad nog een bug. Ninja zombies ook wel genoemdLigt het overigens aan mij of zijn de zombie geluiden soms niet hoorbaar? Snap dat het er voor zorgt dat je goed om je heen moet kijken, maar stond een rots in een sneeuw biome te hakken en 'out of nowhere' stond er ineens een houthakker zombie achter mij.... eeeinde
Zo'n houthakker knalt je health ook in een keer naar de 25, omdat je stunned bent...Meridius schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:31:
[...]
Zeds focussen nu met z'n allen zo veel mogelijk op deuren, dus houd dat in het achterhoofd. Vooral in het begin ben je beter af om jezelf gewoon compleet in te barricaderen i.p.v. een deur te bouwen.
Ja ik denk dat wij een soort parkour constructie richting de eerste verdieping bouwen en die trap gewoon slopen. Ze kunnen op geen andere manier naar boven. Enige risico is dan dat bij een horde de fundering van het gebouw uiteindelijk naar de gallemiezen kan gaan en heel de boel instort![]()
[...]
Dat is inderdaad nog een bug. Ninja zombies ook wel genoemd
Overigens, is die dropdown van pijlen (pijl&boog) nou zo drastisch veranderd? Alsof je die boog amper aantrekt
Even de test modus aangezet en een base gemaakt. Eerste poging faalde vele malen (een 11x11 platform met daar buiten pillars). Dit is te groot voor de eerste upgrade van metal. Maar een 9x9 heeft perfecte resultaten. Het is dus wel gebaseerd op lege wood frame -> upgrade -> wood frame -> upgrade -> reinforced wood frame -> upgrade -> eerste iron upgrade. Dat komt uit op een 20 hout en 20 iron per block maar dan heb je ook al wel een redelijke base:

Ik moet nog even testen of het ook werkt met een flinke horde maar er liepen al 2 zeds spastisch te doen zonder iets te bereiken. Wat je natuurlijk ook kan doen is een kijkgat maken in het midden maar dan gaan de uiteindelijke cops spugen denk ik.
Totale resources voor dit te bouwen (zonder ladder/schans) is zo'n 3500 hout en 2700 iron. Mits je geen fouten maakt en alles laat instorten zoals ik paar keer deed
Update:
Dan kun je er altijd nog iets bovenop bouwen om toch een huisje gevoel te krijgen. Geen extra upgrades gedaan alleen extra blocks toegevoegd.:

Dit getest voor horde nacht en ze blijven lekker schreeuwen waar je staat. Ze proberen naar boven te rennen maar gezien de 2 ruimtes bij de schansen (waar je zelf natuurlijk overheen springt) vallen ze gewoon weer naar beneden.
Kun je natuurlijk upgraden nog naar wil maar is, zoals je ziet, niet nodig.
Sidenote: wanneer cops exploderen nemen ze in ieder geval gewoon asfalt in een 3x3 stuk al mee en daarmee dus zo'n 1500 schade doen tegen blocks.

Ik moet nog even testen of het ook werkt met een flinke horde maar er liepen al 2 zeds spastisch te doen zonder iets te bereiken. Wat je natuurlijk ook kan doen is een kijkgat maken in het midden maar dan gaan de uiteindelijke cops spugen denk ik.
Totale resources voor dit te bouwen (zonder ladder/schans) is zo'n 3500 hout en 2700 iron. Mits je geen fouten maakt en alles laat instorten zoals ik paar keer deed

Update:
Dan kun je er altijd nog iets bovenop bouwen om toch een huisje gevoel te krijgen. Geen extra upgrades gedaan alleen extra blocks toegevoegd.:

Dit getest voor horde nacht en ze blijven lekker schreeuwen waar je staat. Ze proberen naar boven te rennen maar gezien de 2 ruimtes bij de schansen (waar je zelf natuurlijk overheen springt) vallen ze gewoon weer naar beneden.
Kun je natuurlijk upgraden nog naar wil maar is, zoals je ziet, niet nodig.
Sidenote: wanneer cops exploderen nemen ze in ieder geval gewoon asfalt in een 3x3 stuk al mee en daarmee dus zo'n 1500 schade doen tegen blocks.
[ Voor 32% gewijzigd door Meridius op 22-09-2016 23:13 ]
Build 88 is er.
Even gekeken naar de patchnotes en uurtje getest, ziet er veel belovend uit.
- Om een wrench te maken hoef je nu niet eerst het boek te vinden.
- Spikes kunnen nu tot staal (nog niet kunnen testen)
- Veel dingen meer user friendly gemaakt
Update:
In testmodus al flink aan het spelen geweest ermee.
Freefall bunker gebouwd (wat ik in 14.7 zonder hulp had gemaakt).
Nu denk je, waar heb je het over:
- 11x11 ruimte aan de oppervlakte markeren
- Alles van die ruimte 31 blocks naar beneden graven en daar spikes/pillar combinatie bouwen
(yup dit is normaal gesproken een -enorm- project om solo te doen)
Meeste zeds zijn al dood zodra ze op de (stalen) spikes vallen. Meest opvallende is dat de zeds nu ook daadwerkelijk de pillaren aanvallen in plaats van zomaar wat rond te waggelen of jou proberen te raken zonder de pillaren aan te vallen.
Stalen spikes hebben trouwens 10000 hp (yup 10k) dus echt een heel stuk duurzamer dan de maximale 1000 van eerst en het kost maar 10 staal om te upgraden. Dit moet denk ik ook wel met de verhoogde cop explosie dmg maar dat heb ik nog niet kunnen testen want de cops willen niet op komen dagen.
Van de gewone playthrough:
Over het algemeen meer geluk gehad met wrenches vinden en minder interesse van zeds in het begin.
Verder speelt het gewoon wat soepeler nu er ores aan het oppervlak te vinden zijn en de iron deposits ongeveer aangeduid worden.
Even gekeken naar de patchnotes en uurtje getest, ziet er veel belovend uit.
- Om een wrench te maken hoef je nu niet eerst het boek te vinden.
- Spikes kunnen nu tot staal (nog niet kunnen testen)
- Veel dingen meer user friendly gemaakt
Update:
In testmodus al flink aan het spelen geweest ermee.
Freefall bunker gebouwd (wat ik in 14.7 zonder hulp had gemaakt).
Nu denk je, waar heb je het over:
- 11x11 ruimte aan de oppervlakte markeren
- Alles van die ruimte 31 blocks naar beneden graven en daar spikes/pillar combinatie bouwen
(yup dit is normaal gesproken een -enorm- project om solo te doen)
Meeste zeds zijn al dood zodra ze op de (stalen) spikes vallen. Meest opvallende is dat de zeds nu ook daadwerkelijk de pillaren aanvallen in plaats van zomaar wat rond te waggelen of jou proberen te raken zonder de pillaren aan te vallen.
Stalen spikes hebben trouwens 10000 hp (yup 10k) dus echt een heel stuk duurzamer dan de maximale 1000 van eerst en het kost maar 10 staal om te upgraden. Dit moet denk ik ook wel met de verhoogde cop explosie dmg maar dat heb ik nog niet kunnen testen want de cops willen niet op komen dagen.
Van de gewone playthrough:
Over het algemeen meer geluk gehad met wrenches vinden en minder interesse van zeds in het begin.
Verder speelt het gewoon wat soepeler nu er ores aan het oppervlak te vinden zijn en de iron deposits ongeveer aangeduid worden.
[ Voor 69% gewijzigd door Meridius op 26-09-2016 21:05 ]
Is er al zicht op wanneer A15 uitkomt (dus een stable version)?
De zin om steeds opnieuw te starten is niet zo groot aangezien er veel andere zaken op het programma staan
De zin om steeds opnieuw te starten is niet zo groot aangezien er veel andere zaken op het programma staan
De makers hebben meer de instelling van "When it's done". Ik verwacht dat er morgen (donderdag) laat in de avond weer een nieuwe build komt en mogelijk volgende week een nieuwe build en release. Het is eigenlijk behoorlijk stabiel geworden en er worden steeds minder bugs gevonden. Het aantal pagina's met potentiele bugs is al ruim gehalveerd ter vergelijking met de vorige build en veelal worden er domme dingen gevraagd dat men niets gelezen heeft of dat er oude saves zijn gebruikt.Spartagon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:05:
Is er al zicht op wanneer A15 uitkomt (dus een stable version)?
Je hoeft niet per se elke keer opnieuw te starten. Je kan gewoon door blijven spelen alleen kun je dan tegen bugs aan lopen die in een nieuwe versie opgelost zouden zijn.
Alternatief is nu gewoon even rustig aan doen met het spel (doe ik ook) en elke keer als er een nieuwe build komt een paar uurtjes erin steken om te testen en kijken wat er veranderd is.
Ik volg het redelijk goed wat er speelt en veranderd dus post elke keer iets van de meest invloedrijke veranderingen. Mijn speelstijl / visie op "invloedrijk" is natuurlijk persoonlijk dus voor anderen kan het niet van toepassing zijn.
Jij mag niet meer gokken. Er is vandaag weer een update van de experimental build uit. Het begint er steeds beter uit te zien. Volgens mij zitten ze nu echt dichtbij een nieuwe stable build.
De traps zijn weer aangepast. Spikes doen weer damage en barbed wire is voor vertragen van de zombies. Het zal wel niet zo veel damage zijn als vroeger, maar als ze al wat langer mee gaan dan is het een vooruitgang. Volgens mij komt dit doordat madmole een keer een horde in zijn eentje heeft gehad en toen hebben ze een flink deel van zijn spikes kapot gemaakt. En ook een flink deel van zijn basis.
De traps zijn weer aangepast. Spikes doen weer damage en barbed wire is voor vertragen van de zombies. Het zal wel niet zo veel damage zijn als vroeger, maar als ze al wat langer mee gaan dan is het een vooruitgang. Volgens mij komt dit doordat madmole een keer een horde in zijn eentje heeft gehad en toen hebben ze een flink deel van zijn spikes kapot gemaakt. En ook een flink deel van zijn basis.
Haha, laatste paar keer hadden ze op donderdagavond/nacht de nieuwe builds vrijgegevenRyack schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:06:
Jij mag niet meer gokken.
"Log spikes are more durable." was je vergetenDe traps zijn weer aangepast. Spikes doen weer damage en barbed wire is voor vertragen van de zombies
Ga ik vanavond meteen weer testen hoe de verhoudingen nu zijn. Kijken of je nu weer de eerste paar nachten met alleen maar lage spikes kan overleven.
Het maken van torches is nu wel iets anders geworden. De versie met coal/wood is nu eruit gehaald dus nu heb je animal fat, cloth en wood nodig voor een enkele. Ik denk dat ze het weer willen promoten dat je cotton oppakt zodat je cloth kan maken en early game een nut te hebben voor animal fat.
Edit:
Ik lees net op het forum dat wood spikes 100 wood kosten

De wood log spikes zijn nog steeds 20 wood.
[ Voor 12% gewijzigd door Meridius op 29-09-2016 13:25 ]
Ik ben een nieuwe game gestart en heb een horde nacht gedaan. Aan een kant van de basis had ik tegen de muur een rij met log spikes die allemaal de 2e scrap metal upgrade hadden. Had helaas niet genoeg scrap metal om ze helemaal te upgraden. Daar voor stond een rij met log spikes met de 1e scrap metal upgrade en daar weer voor stond een rij met wooden spikes.
Na de horde waren alle wooden spikes weg, de helft van de 1e scrap metal upgrade log spikes waren weg en een kwart van de 2e scrap metal upgrade log spikes waren weg.
Het is niet te merken dat de log spikes meer damage doen, wel is te merken is dat ze langer blijven werken. Ze zijn dus inderdaad iets meer durable.
Ze hebben wel een flinke bug of een gigantische nerf gekregen. Een log spike die je upgrade tot de 1e scrap metal upgrade gaat, als deze wordt beschadigd, eerst terug naar de houten upgrade, dan naar de houten log spike en dan is de log spike weg. Een 2e scap metal upgrade log spike is meteen weg als deze wordt vernietigd. De extra stages worden dus niet meer doorlopen. Het ding heeft wel 1000 hit points maar dat is volgens mij bijna evenveel als de andere stages bij elkaar.
De wooden spikes kosten nu inderdaad 100 hout per spike en het duurt 8 seconden om er 1 te maken. Ik heb nog wat verder gespeeld en ook naar wat streamers gekeken en ze doen nu veel meer damage dan eerst. Wooden spikes kunnen weer gehakt maken van zombies.
Er kwam een beer iets te dicht bij mijn basis, 2 wooden spikes en 2 pijlen later was het een hoop vlees en leer.
Na de horde waren alle wooden spikes weg, de helft van de 1e scrap metal upgrade log spikes waren weg en een kwart van de 2e scrap metal upgrade log spikes waren weg.
Het is niet te merken dat de log spikes meer damage doen, wel is te merken is dat ze langer blijven werken. Ze zijn dus inderdaad iets meer durable.
De wooden spikes kosten nu inderdaad 100 hout per spike en het duurt 8 seconden om er 1 te maken. Ik heb nog wat verder gespeeld en ook naar wat streamers gekeken en ze doen nu veel meer damage dan eerst. Wooden spikes kunnen weer gehakt maken van zombies.
Er kwam een beer iets te dicht bij mijn basis, 2 wooden spikes en 2 pijlen later was het een hoop vlees en leer.
[ Voor 17% gewijzigd door Ryack op 01-10-2016 17:46 ]
Dit viel mij ook al op als je een wood frame upgrade naar 2e scrap iron stage. Als je die kapot maakt krijg je een iron frame als downgrade en de wood frames zijn nergens te vinden. Dus als je iets wil upgraden naar iron moet je al bijna zeker zijn dat je hem tot de laatste scrap iron kan upgraden anders is het zonde als hij echt kapot gemaakt wordt.Ryack schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:03:
Ze hebben wel een flinke bug of een gigantische nerf gekregen. Een log spike die je upgrade tot de 1e scrap metal upgrade gaat, als deze wordt beschadigd, eerst terug naar de houten upgrade, dan naar de houten log spike en dan is de log spike weg. Een 2e scap metal upgrade log spike is meteen weg als deze wordt vernietigd. De extra stages worden dus niet meer doorlopen. Het ding heeft wel 1000 hit points maar dat is volgens mij bijna evenveel als de andere stages bij elkaar.
Volgens mij (correct me if i'm wrong) heeft de wood log spike 200 hp, de 2e stage wood 300 hp en de eerste scrap iron 500 met deze update. Dus volgens mij is het inderdaad evenveel hp.
Wat mij wel opviel is dat als je een spike wil upgraden naar 2e iron stage dan kost het eerst 20 iron voor 1e en dan 40 iron voor de 2e terwijl je nu ook meteen de 2e iron upgrade kan craften voor 40 iron. Hiermee win je dus feitelijk 20 iron per spike en daar bovenop tijd omdat je ze niet allemaal hoeft te upgraden alleen moet je ze dus niet kapot laten gaan.
Ik merkte idd ook dat de wood spikes, ondanks de hoge kosten, ook weer daadwerkelijk nuttig zijn. Op de default difficulty is het per spike pakweg 1 dode zed. Gezien het feit dat je binnen 2 dagen een behoorlijke "tree farm" opgezet kan hebben langs je base maak ik me totaal geen zorgen over de kosten. Oke in het begin kost hout hakken wel wat tijd maar zodra je wat mining skill hebt en miner69'er hit je al snel voor 100 per slag. Tegen de tijd dat je horde 14 op je dak hebt kun je denk ik makkelijk 100-200 spikes hebben.De wooden spikes kosten nu inderdaad 100 hout per spike en het duurt 8 seconden om er 1 te maken. Ik heb nog wat verder gespeeld en ook naar wat streamers gekeken en ze doen nu veel meer damage dan eerst. Wooden spikes kunnen weer gehakt maken van zombies.
Qua crafting tijd boeit het me eigenlijk ook absoluut niet. Gezien het feit dat je nu in bijna elke pass n gas een workbench tegen kan komen (blijft random maar dan nog) kun je eigenijk gewoon 200 spikes aanzetten en iets anders gaan looten. Die workbench blijft wel draaien. In MP zul je die natuurlijk wel eerst moeten ontmantelen met een wrench.
Wat me nog wel opviel is dat er bij zowel de dag 7, dag 14, dag 350 en dag 400+ geen cop of feral bij mijn basis kwamen. Locatie was een klein dorpje met paar POI's. Ik had mezelf gewoon alle mogelijke wapens gegeven, alle tools, levels gekregen door zeds te killen als een gek, meat stew op me. Basis had 2 forges en campfire draaien. Workbench en cement mixer produceren geen heat meer las ik dus die achterwege gelaten.
Iemand anders dit ook ervaren? Misschien zijn de cop en feral spawns nu beperkt tot de grotere steden. wel kreeg ik een heleboel UMA zombies.
[ Voor 9% gewijzigd door Meridius op 03-10-2016 10:44 ]
Met de laatse experimental build weer aan de slag gegaan met een maat en mn broertje, ben erg te spreken over de laatste update. Eerst was de workbench gebugged, kon je frames e.d. niet in maken, maar dat werkt nu weer naar behoren.
Gisteren een raketsilo gevonden en daar in de keuken diep onder de grond een basis opgezet. Toevallig net dag 7 horde en we hadden weinig opgezet. Ik had enkel wat wooden spikes opgezet en daarna stilgezeten onder de grond. Soms gewoon undetected, maar uiteraard blijven ze een beetje hakken. om 2:00 moesten we stoppen dus zitten nog half in de horde, maar voorlopig kunnen wij het wel uithouden (deze horde dan)
Moet zeggen dat ik het een heule vette POI vind, diep onder de grond, ruimte om buiten farm op te bouwen binnen je muren en goede mogelijkheden om zombie van binnenuit dood te schieten.
De game voelt voor mij een stuk completer aan en zal het zeker vaak gaan spelen. Nu hopen dat ze snel met A15 klaar zijn, zodat A16 er achteraan kan komen
Gisteren een raketsilo gevonden en daar in de keuken diep onder de grond een basis opgezet. Toevallig net dag 7 horde en we hadden weinig opgezet. Ik had enkel wat wooden spikes opgezet en daarna stilgezeten onder de grond. Soms gewoon undetected, maar uiteraard blijven ze een beetje hakken. om 2:00 moesten we stoppen dus zitten nog half in de horde, maar voorlopig kunnen wij het wel uithouden (deze horde dan)
Moet zeggen dat ik het een heule vette POI vind, diep onder de grond, ruimte om buiten farm op te bouwen binnen je muren en goede mogelijkheden om zombie van binnenuit dood te schieten.
De game voelt voor mij een stuk completer aan en zal het zeker vaak gaan spelen. Nu hopen dat ze snel met A15 klaar zijn, zodat A16 er achteraan kan komen
TL:DR versie
:
Nieuwe build (b104) is uit met een opmerkelijke toevoeging:
*hype train incomming*
In deze build zie ik voornamelijk veel QoL (quality of life) verbeteringen en de wat kleinere fixes. Balans is dus nu zoals hij hoort te zijn en ik las al dat men wat meer gevarieerde loot krijgt.
Ik heb vanochtend even kort gespeeld om wat te testen en ik ga denk ik voor mezelf ook een uitdaging zetten om mijn eerste base van cobblestone te maken. Cobblestone is meteen 1500 hp en de volgende upgrade fase is concrete dus out of the box is het al best sterk.
Vergelijking:
Voordelen:
- Flink sterke basis vanaf eerste dag
- Direct naar concrete te upgraden zonder rebar frames of flink lange upgrade paths (scheelt heel veel iron)
Nadelen:
- Kost erg veel tijd in het begin
- Reparatie kost cobblestone wat je bijna nooit bij je draagt. Betekend dus dat je ook een voorraad klaar moet hebben liggen voor het geval dat
Al met al denk ik dat, ondanks de flinke tijd investering, het wel een beter/sterker resultaat oplevert. Qua draagvermogen is het hetzelfde als reinforced wood dus mocht je een tafel base willen bouwen: pilaren 5 blocks uit elkaar max! Of te wel: P B B B B B P (P=pillar B=block).
Gewone versie:Nieuwe build is uit, mogelijk binnenkort stable release.
Base starten met cobblestone blocks kost tijd maar ze zijn behoorlijk sterk
Nieuwe build (b104) is uit met een opmerkelijke toevoeging:
Dus goede kans dat als er geen game breaking dingen meer gevonden worden dat het (denk ik) volgende week naar stable gaatWe think this build could be good enough to go stable
In deze build zie ik voornamelijk veel QoL (quality of life) verbeteringen en de wat kleinere fixes. Balans is dus nu zoals hij hoort te zijn en ik las al dat men wat meer gevarieerde loot krijgt.
Ik heb vanochtend even kort gespeeld om wat te testen en ik ga denk ik voor mezelf ook een uitdaging zetten om mijn eerste base van cobblestone te maken. Cobblestone is meteen 1500 hp en de volgende upgrade fase is concrete dus out of the box is het al best sterk.
Vergelijking:
Dit is dus even makkelijkFrames:
- Wood = 5 wood
- Cobblestone = 5 wood + 1 plant fiber
1 Cobblestone rock = 1 small stone + 1 clay dus wel wat werk nodig. Echter komt het bijna altijd voor dat bij de clay plekken stenen zijn dus in plaats van houthakken kun je stenen hakken en met een schep op dezelfde plek clay opgraven.Upgrade cost:
- Wood frame: 20 wood per block (10 + 10 voor stage 2 wat wel nodig is)
- Cobblestone frame: 10 cobblestone rocks
Voordelen:
- Flink sterke basis vanaf eerste dag
- Direct naar concrete te upgraden zonder rebar frames of flink lange upgrade paths (scheelt heel veel iron)
Nadelen:
- Kost erg veel tijd in het begin
- Reparatie kost cobblestone wat je bijna nooit bij je draagt. Betekend dus dat je ook een voorraad klaar moet hebben liggen voor het geval dat
Al met al denk ik dat, ondanks de flinke tijd investering, het wel een beter/sterker resultaat oplevert. Qua draagvermogen is het hetzelfde als reinforced wood dus mocht je een tafel base willen bouwen: pilaren 5 blocks uit elkaar max! Of te wel: P B B B B B P (P=pillar B=block).
[ Voor 3% gewijzigd door Meridius op 05-10-2016 10:29 ]
En de public A15.0 Stable release is uit! 
Edit: Geprobeerd om op de server die MD linkte te spelen maar de lagspikes zijn te erg om redelijk te kunnen melee'en. Dan maar terug naar Singleplayer.
Edit: Geprobeerd om op de server die MD linkte te spelen maar de lagspikes zijn te erg om redelijk te kunnen melee'en. Dan maar terug naar Singleplayer.
[ Voor 71% gewijzigd door K-Wulf op 07-10-2016 18:07 ]
Gisteren al even een paar uurtjes gespeeld. We zitten nu (gisterenavond) trouwens op b105 i.p.v. b104 die we op experimental gespeeld hebben.
Grootste wijzigingen ten opzichte van eerdere (lager dan b104) builds:
- Surface mining (die stenen die in 3 fases kapot gaan) geven nu bij elke 3 "kapot" fases 10 steen extra + 10 van de volgende: lead, potassium, coal (altijd alle 3 de soorten als je de hele steen kapot maakt). Bullets zijn dus weer vrij beschikbaar als je wat aan stenen kapot maakt.
- Wrenches gaan een stuk langer mee. Een quality 53 ging iets van 5 complete auto's mee van bijna vol.
- Zeds spawnen minder in de eerste dagen
Opmerking is nog wel dat er nog steeds genoeg ninja zeds zijn die je compleet verassen als je niet regelmatig rond kijkt. Maakt het ook wel weer leuk aan de ene kant.
Grootste wijzigingen ten opzichte van eerdere (lager dan b104) builds:
- Surface mining (die stenen die in 3 fases kapot gaan) geven nu bij elke 3 "kapot" fases 10 steen extra + 10 van de volgende: lead, potassium, coal (altijd alle 3 de soorten als je de hele steen kapot maakt). Bullets zijn dus weer vrij beschikbaar als je wat aan stenen kapot maakt.
- Wrenches gaan een stuk langer mee. Een quality 53 ging iets van 5 complete auto's mee van bijna vol.
- Zeds spawnen minder in de eerste dagen
Opmerking is nog wel dat er nog steeds genoeg ninja zeds zijn die je compleet verassen als je niet regelmatig rond kijkt. Maakt het ook wel weer leuk aan de ene kant.
Ik wil op een server gaan spelen omdat ik het alleen nu wel een beetje heb gezien, maar dan wel een keer in een groep. Alleen spelen op een server is bijna hetzelfde als gewoon alleen spelen.
Is instappen op de server die MD linkte nog mogelijk of zijn ze al veel te ver?
Mja, op die server spelen een vaste club van zo'n 7/8 personen. Deze week kwamen er op een paar momenten behoorlijk wat lui bij en met 20 spelers tegelijk leverde dat wat lag problemen op. Normaal speelt het voor mij prima, maar ik ben dan ook geen melee type. Het eea schijnt te maken te hebben met het renderen van de wereld. Het online komen van spelers geeft bij veel spelers wat performance problemen.
En je hebt er altijd mensen bij zitten die nagenoeg 24/7 online zijn. Die zijn na een paar dagen al heel ver ja.
En je hebt er altijd mensen bij zitten die nagenoeg 24/7 online zijn. Die zijn na een paar dagen al heel ver ja.
Ik ga kortelings mijn servertje terug proberen op te zetten voor mij en kameraad.
nu is mijn servertje niet echt super sterk en mijn internet ook nie top, dus ik wil wel enkele extra toelaten maar echt veel zal niet lukken.
nu is mijn servertje niet echt super sterk en mijn internet ook nie top, dus ik wil wel enkele extra toelaten maar echt veel zal niet lukken.
Hoe was de server die tha_crazy eerder had draaien?
Die was goed. De usual problems, maar ik denk dat dit eerder te maken had met de alpha versie dan de server zelf.K-Wulf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:37:
Voor mijn gevoel vrij goed.K-Wulf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:37:
Alleen soms wat problemen met backups maken, maar ook nog nooit hoeven terug te zetten.
Op het moment draai ik er nog even geen aangezien er volgens mij op het moment geen vraag naar is.
Als die er is dan zet ik hem zo weer aan, lang leve Azure
Hoeveel rekenkracht neemt een 7D2D server op azure draaien in beslag eigenlijk? Ik heb een azure budget per maand vanuit mijn werk (zit bij MSDN subscription) maar ik heb geen idee of dat voldoende is om een server te draaien.
Dit hangt er erg vanaf wat je neemt.Meridius schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:51:
[...]
Hoeveel rekenkracht neemt een 7D2D server op azure draaien in beslag eigenlijk? Ik heb een azure budget per maand vanuit mijn werk (zit bij MSDN subscription) maar ik heb geen idee of dat voldoende is om een server te draaien.
Ik heb precies hetzelfde namelijk, MSDN sub waardoor ik 130 pe rmaand gratis te besteden heb.
Als je dan een D11_V2 (HDD) neemt dan heb je 2 cores, 14gb ram en 100gb storage wat voldoende moet zijn.
Een andere optie is de DS11, maar deze is duurder en heb je maar 28GB SSD
Anders kom je op de DS2 uit welke maar 7GB ram heeft.
En het OS is dan 2012 datacenter.
Probleem is alleen dat vn de server die ik had, ik het wachtwoord niet meer weet
[ Voor 18% gewijzigd door tha_crazy op 11-10-2016 15:08 ]
Mij maakt het niet zo veel uit waar we spelen.
Zo lang we maar coop spelen. Samen een basis bouwen en verdedigen is het leukste aan het spel imo.
Thanks voor de infotha_crazy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:03:
[...]
Dit hangt er erg vanaf wat je neemt.
Ik heb precies hetzelfde namelijk, MSDN sub waardoor ik 130 pe rmaand gratis te besteden heb.
Als je dan een D11_V2 (HDD) neemt dan heb je 2 cores, 14gb ram en 100gb storage wat voldoende moet zijn.
Een andere optie is de DS11, maar deze is duurder en heb je maar 28GB SSD
Anders kom je op de DS2 uit welke maar 7GB ram heeft.
En het OS is dan 2012 datacenter.
Verder ben ik solo bezig met een enorm bouwproject wat nu driekwart af is. Bouwen van een soort fort/bunker blijf ik toch het leukste vinden. Heeft me tot nu toe maar een kleine 30.000 cement mix gekost

Samen spelen met andere lijkt me ook leuk, ook omdat hordes dan ook groter zijn, alleen moet je dan denk ik wel regelmatig tegelijk kunnen spelen lijkt me.
[ Voor 32% gewijzigd door Meridius op 12-10-2016 10:07 ]
Ik heb dezelfde mening. Samen spelen geeft het spel een extra dimensie.Ryack schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:56:
Mij maakt het niet zo veel uit waar we spelen.Zo lang we maar coop spelen. Samen een basis bouwen en verdedigen is het leukste aan het spel imo.
True that! Ik speel altijd met een maat samen, nu net met A15 op begin dag 7. Daarvoor dag 24 met de vorige build nog even verder gespeeld. Tegenwoordig speelt een andere maat ook regelmatig mee en m'n broertje ook en dat is toch stukken toffer. Op die manier kan iedereen z'n eigen onderdeel wat verder levelen en zich ondertussen geen zorgen hoeven maken om andere dingen zoals voedsel verzamelen e.d.Spartagon schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
Ik heb dezelfde mening. Samen spelen geeft het spel een extra dimensie.
Dag 7 is net aangebroken en samen met mn maat hebben we nu een 8x8 gebouw van cobblestone blocks, twee verdiepingen en een muur van 11x11x4 (ook van cobblestone) er omheen. Daar omheen ligt ook al 1 rij spikes, die van 100 hout, en zijn nu bezig met catwalks, zodat we de horde makkelijker kunnen afslachten.
Moet zeggen dat het levelen voor mijn gevoel ook wat vlotter gaat. Concrete Mixing, workbench en ander skills unlocked en maak tools van +-230.
A15 is een verademing, de distance terrain ic.m. optimalisaties maken het tot een andere ervaring imo.
Vanavond maar lekker verder bouwen
Cobblestone is geweldig. Sinds A12 sla ik hout over en ga meteen voor de cobblestone. Hebben jullie een echte muur gemaakt of gebruiken jullie de pilaren (size 50)? Vroeger maakte ik altijd een volledige muur met mijn eigen arrow slits maar ben sinds A15 op de pilaren over gegaan.MisterChaoSs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
Dag 7 is net aangebroken en samen met mn maat hebben we nu een 8x8 gebouw van cobblestone blocks, twee verdiepingen en een muur van 11x11x4 (ook van cobblestone) er omheen. Daar omheen ligt ook al 1 rij spikes, die van 100 hout, en zijn nu bezig met catwalks, zodat we de horde makkelijker kunnen afslachten.
De nieuwe arrow slits zijn trouwens ook goed, maar dan om als catwalk te gebruiken.
Ik heb wel een nadeel aan de arrow slits gevonden. Als je ze gebruikt zoals ze zijn bedoelt, dus gewoon in de muur dan kunnen zombies er doorheen glitchen. Dat is bij mij een keer gebeurt, daarna ben ik dus over gestapt op de pilaren.
Het is meer dan alleen gevoel. Dit komt denk ik doordat zombies nu ook xp geven. Daardoor gaat het in het begin gewoon een stuk sneller.Moet zeggen dat het levelen voor mijn gevoel ook wat vlotter gaat. Concrete Mixing, workbench en ander skills unlocked en maak tools van +-230.
In eerste instantie wilden wij in het middengebouw arrow slits doen om de eerste horde af te slaan. We kwamen er alleen al snel achter dat wij genoeg tijd hadden om ook een muur te bouwen. De muur is gewoon 4 cobbleblocks hoog (een blok in de grond en 3 er op. De eerste horde wordt wat meer kloten, maar de dag 14 horde zal een stuk makkelijker worden. We willen 3 rijen spikes (100hout spikes) maken voor die dag 14 horde.Ryack schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
Cobblestone is geweldig. Sinds A12 sla ik hout over en ga meteen voor de cobblestone. Hebben jullie een echte muur gemaakt of gebruiken jullie de pilaren (size 50)? Vroeger maakte ik altijd een volledige muur met mijn eigen arrow slits maar ben sinds A15 op de pilaren over gegaan.
De nieuwe arrow slits zijn trouwens ook goed, maar dan om als catwalk te gebruiken.Je hebt nog steeds een redelijke view van boven zodat zombies knallen goed gaat. Maar heel belangrijk, het stopt melee niet. Je kunt dan de zombies looten en de spikes herstellen vanaf de catwalk. De ijzeren tralies geven een beter zicht maar laten geen melee door en dus ook geen looten en repareren. Ik gebruik een mix van de twee.
Ik heb wel een nadeel aan de arrow slits gevonden. Als je ze gebruikt zoals ze zijn bedoelt, dus gewoon in de muur dan kunnen zombies er doorheen glitchen. Dat is bij mij een keer gebeurt, daarna ben ik dus over gestapt op de pilaren.
[...]
Het is meer dan alleen gevoel. Dit komt denk ik doordat zombies nu ook xp geven. Daardoor gaat het in het begin gewoon een stuk sneller.Als je alleen speelt is het wel wat lastiger omdat je dan overal je punten in wilt stoppen. Als je met meer bent dan kun je in het begin een verdeling maken zodat je snel goede wapens, tools en armor hebt. Via de workbench is het trouwens heel makkelijk om snel lvl 600 wapens of tools te maken. Gewoon eerst zelf 20 maken en ze dan allemaal combinen in de workbench.
Voor de dag 21 horde willen we een groot vierkant gat maken waar die zombies invallen op spikes (de upgradable). Die spikes staan op concrete balken, zodat wij kunnen looten en repairen. Het concept kwam al vaak op YouTube voorbij, maar kan op mn werk het even niet vinden haha.
Dat combineren op de workbench was ik even vergeten, thanks voor de tip
Ik ken de kill boxen, heb ze op youtube en bij streamers voorbij zien komen. Daar heb ik ook het idee van om de muren van pilaren te maken. Dan kun je ook van de zijkant looten en spikes repareren. Zelf ben ik nog steeds meer van de verschillende muren maken waar de zombies dan op stuk lopen. En mochten ze toch doorbreken dan terug naar de muur daar achter.
3 rijen spikes zullen over het algemeen redelijk makkelijk gehakt maken van de dag 14 horde. Zelf nog een beetje dps'en en vooral looten en repareren. Gaat goed komen.
Trouwens niet vergeten dat je ook de gewone houten spikes kunt repareren. Wat ook grappig is, als je het recipe hebt, zijn de flaming arrows. Die dingen werken ontzettend goed.
3 rijen spikes zullen over het algemeen redelijk makkelijk gehakt maken van de dag 14 horde. Zelf nog een beetje dps'en en vooral looten en repareren. Gaat goed komen.
Spike repair system:MisterChaoSs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:04:
[...]
Voor de dag 21 horde willen we een groot vierkant gat maken waar die zombies invallen op spikes (de upgradable). Die spikes staan op concrete balken, zodat wij kunnen looten en repairen. Het concept kwam al vaak op YouTube voorbij, maar kan op mn werk het even niet vinden haha.
https://www.youtube.com/watch?v=w5wWX2fCT7M
Speedbuild bunker:
https://www.youtube.com/watch?v=K6TC-_f_7gI
Zelf ben ik een flink diepe freefall bunker aan het maken met spike repair system erbij. Het resultaat van de constructie moet ik nog testen wat hopelijk vanavond of morgenavond zal gebeuren
[ Voor 3% gewijzigd door Meridius op 12-10-2016 15:30 ]
Ziet er wel tof uit. Ik denk dat wij uiteindelijk een soort dorpje gaan creëren voor ons vieren met ieder zn eigen werkplaats o.i.d. maar een hoofdbunker o.i.d. om hordes mee af te slaan moeten wij uiteindelijk ook eens gaan maken.Meridius schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:29:
[...]
Spike repair system:
https://www.youtube.com/watch?v=w5wWX2fCT7M
Speedbuild bunker:
https://www.youtube.com/watch?v=K6TC-_f_7gI
Zelf ben ik een flink diepe freefall bunker aan het maken met spike repair system erbij. Het resultaat van de constructie moet ik nog testen wat hopelijk vanavond of morgenavond zal gebeuren
Ben benieuwd, denk dat ik volgende week rond dag 21 zit
Eigenaar van de server heeft zijn verbinding een upgrade gegeven. De verbinding is stukken beter, mocht je het nog eens willen proberen... Ook is de moeilijkheidsgraad iets verhoogd...K-Wulf schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:39:
En de public A15.0 Stable release is uit!
Waarschuwing: lange post
Omdat ik niet wist hoe alles uit zou pakken en ik maar alleen was heb ik de speeltijd op 120 minuten gezet voor deze build.
Een pakweg 30 uur (15 game dagen) verder en de build is ver richting af. Het meeste werk zit hem nog alleen in de crafting room maken.
Het idee:
Een freefall bunker van 51 meter diep met onderin spikes. Onder de spikes een reparatie systeem en daar onder een crafting/supply room. Het hele idee is geinspireerd op basis van GrandSpartan zijn bunker youtube video's en zelf wat "diepte" toegevoegd.
Nadelen:
- Ontzettend veel werk
Voordelen:
- Veel resources
- Alleen soldiers, bloated en cops overleven de val. Rest is insta dood (yup, je krijgt er dus zelf geen exp van maar op een van de plaatjes is te zien dat ik lvl 88 was richting het eind)
Hoe ben ik begonnen:
Eerst een centrale plek uitzoeken langs een van de hub cities. Vervolgens een plek van 12x11 gemarkeerd. En de volgende stap is maar gewoon graven. Belangrijkste was een ondersteuning te maken voor het "dak" zodat de zeds er niet per ongeluk in zouden vallen. Ze konden dus gewoon over het hele bouwproject heen lopen.
Gaandeweg het proces het een en ander aan screens gemaakt.
Eenmaal flink wat gegraven kom je op zoiets uit:

Vervolgens bouw je feitelijk van onderuit op en werk je zo omhoog. 56 blocks per niveau:

It's a looooong way down:

Van de bovenkant ziet het er dan zo uit:

Onderin de bunker kom je dan dit tegen:

De standaard ladder oplossing vond ik niet zo mooi en onhandig dus ik heb een trappenhuis gemaakt:

Totale kosten zijn ondertussen een ruime 3000 rebar frames wat dus uitkomt op 30.000 concrete mix. Hout kosten is te verwaarlozen gezien je die zo bij kunt planten.
TODO:
- Onderin de freefall 5 blocks hoog en de pillars naar staal - Gedaan
- Crafting room uitgraven - Gedaan
- Center tower doorbouwen naar een sniper tower - Gedaan
- Drawbridge toevoegen voor in- en uitgang van minibike (dus zonder hatch + garage werken) - Gedaan
- Concrete plates en spikes toevoegen aan bovenkant - Afgelast
- Als ik me verveel al het hout naar concrete
Voor alsnog redelijk tevreden over de build. Genoeg geleerd hoe ik het sneller en efficienter kan doen
Sidenote:
Cops explosie doet 2000 dmg tegen reinforced concrete.
Update:
- Todo lijst ge-update
- Mine gemaakt
- Underground (tree)farm afgerond
Omdat ik niet wist hoe alles uit zou pakken en ik maar alleen was heb ik de speeltijd op 120 minuten gezet voor deze build.
Een pakweg 30 uur (15 game dagen) verder en de build is ver richting af. Het meeste werk zit hem nog alleen in de crafting room maken.
Het idee:
Een freefall bunker van 51 meter diep met onderin spikes. Onder de spikes een reparatie systeem en daar onder een crafting/supply room. Het hele idee is geinspireerd op basis van GrandSpartan zijn bunker youtube video's en zelf wat "diepte" toegevoegd.
Nadelen:
- Ontzettend veel werk
Voordelen:
- Veel resources
- Alleen soldiers, bloated en cops overleven de val. Rest is insta dood (yup, je krijgt er dus zelf geen exp van maar op een van de plaatjes is te zien dat ik lvl 88 was richting het eind)
Hoe ben ik begonnen:
Eerst een centrale plek uitzoeken langs een van de hub cities. Vervolgens een plek van 12x11 gemarkeerd. En de volgende stap is maar gewoon graven. Belangrijkste was een ondersteuning te maken voor het "dak" zodat de zeds er niet per ongeluk in zouden vallen. Ze konden dus gewoon over het hele bouwproject heen lopen.
Gaandeweg het proces het een en ander aan screens gemaakt.
Eenmaal flink wat gegraven kom je op zoiets uit:

Vervolgens bouw je feitelijk van onderuit op en werk je zo omhoog. 56 blocks per niveau:
It's a looooong way down:

Van de bovenkant ziet het er dan zo uit:

Onderin de bunker kom je dan dit tegen:

De standaard ladder oplossing vond ik niet zo mooi en onhandig dus ik heb een trappenhuis gemaakt:

Totale kosten zijn ondertussen een ruime 3000 rebar frames wat dus uitkomt op 30.000 concrete mix. Hout kosten is te verwaarlozen gezien je die zo bij kunt planten.
TODO:
- Onderin de freefall 5 blocks hoog en de pillars naar staal - Gedaan
- Crafting room uitgraven - Gedaan
- Center tower doorbouwen naar een sniper tower - Gedaan
- Drawbridge toevoegen voor in- en uitgang van minibike (dus zonder hatch + garage werken) - Gedaan
- Concrete plates en spikes toevoegen aan bovenkant - Afgelast
- Als ik me verveel al het hout naar concrete

Voor alsnog redelijk tevreden over de build. Genoeg geleerd hoe ik het sneller en efficienter kan doen
Sidenote:
Cops explosie doet 2000 dmg tegen reinforced concrete.
Update:
- Todo lijst ge-update
- Mine gemaakt
- Underground (tree)farm afgerond
[ Voor 6% gewijzigd door Meridius op 17-10-2016 09:59 ]
Ik heb een servertje geinstalleerd voor 7 days , maar nu krijg ik hem niet gereset, we willen van 0 terug beginnen. Iemand die kan helpen?
In je config je GameName veranderen als ik het goed heb (is even uit mijn hoofd gezegd)Spartagon schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:03:
Ik heb een servertje geinstalleerd voor 7 days , maar nu krijg ik hem niet gereset, we willen van 0 terug beginnen. Iemand die kan helpen?
Krijg je een nieuwe map bij Random Gen en die begint vanaf dag 0
[ Voor 9% gewijzigd door tha_crazy op 21-10-2016 10:33 ]
Zo, gisteren even 7 days aangezet op single player random gen.
Moet zeggen, het bevalt wel weer.
Is er nog een server waarop mensen nog niet in dag 100+ zijn en waarop een beetje wordt samengewerkt?
Zo niet, dan ga ik er zelf maar 1 opzetten
De nieuwe spullen voor A16 zien er ook wel weer erg vet uit
Moet zeggen, het bevalt wel weer.
Is er nog een server waarop mensen nog niet in dag 100+ zijn en waarop een beetje wordt samengewerkt?
Zo niet, dan ga ik er zelf maar 1 opzetten
De nieuwe spullen voor A16 zien er ook wel weer erg vet uit
[ Voor 20% gewijzigd door tha_crazy op 25-10-2016 10:29 ]