Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Wat is jouw steam nickname? Dan voeg ik je ook toe.
De server waar ik met Mide op aan het spelen was, is al offline (gisteren toch).
Dus kunnen we mss joinen op die server die jij hier voorsteld.
Prima.
Verder nieuwe zombies en wat materialen, maar niet echt nieuwe mogelijkheden. Er is veel anders, moeilijker, maar ook logischer. Gameplay is voornamelijk verlengt, niet verdiept. Geen nieuwe bouwmogelijkheden, geen elektra e.d. Je kan wel een bouwlamp maken met een autoaccu, maar verder heb ik niet echt veel meer gezien. Maar ik sta ook pas aan het begin.
Wel heeft de U.I. voor het maken van dingen een remake gehad. Dat Grid ding is compleet weg. Ook de campfire en de forge werken anders. Veel meer een werkbank met een wachtrij etc. Best ok.
Als je op zoek ben naar verdieping, meer bouwmogelijkheden, dan is dit niet echt de update. Het is volgens mij wel de grootste update ever.
Spartagon, mijn steam id: http://steamcommunity.com/id/bakkie
Als jij ook alweer bezig bent ga ik kijken of ik het ook weer ga installeren. Samen dingen bouwen blijft lachen namelijk.-MD- schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:40:
Dus, ben net een uurtje op de server van Gazz geweest. Dat was eng. Echt eng. Zelfs mijn eigen voetstappen zijn mij tot last. Ik zit nu even een hoekje te fabriceren op 106N 631W. Maar het gaat me heel veel moeite kosten om te blijven leven, zeker op deze server. Mijn eerste overlijden is al binnen. Kennelijk kun je ook doodgaan als je een boom omhakt en deze valt op je...
Prima.
Het is echt een stuk moeilijker geworden en dat is ook wel weer tof. Zeker met het skillsysteem, meer crafting en verbeterde upgrade dingen is het weer fijn om te spelen. Denk dat ik vanavond even speel, mocht je willen joinen, dan kan dat wel zolang je niet raar gaat doen
Steam: Nibortreab (K-oz)
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Haha klinkt heel bekend! Probeer snel een boog te maken met wat arrows. En onthoud, op asphalt krijg je bij gazz standaard een koffie buff. Je kan daar dus eindeloos blijven rennen. Je kan zombies er zo altijd uit rennen. Behalve honden en feral overigens, die blijven heel dicht achter je-MD- schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:33:
Het is in veel opzichten anders. Ik ben nog niet zo ver gekomen om te zeggen of bugs de ervaring verpesten. Het is wel een flink stuk moeilijker geworden om op te starten. Meer zombies die zomaar aan komen wandelen enzo. Op de server van Gazz is het helemaal een uitdaging. Ik durfde niet eens te ver te lopen om een goede stek te zoeken, je komt niet ver met alleen je stone axe.
Herken het, maat had de deur opengelaten dus wij lekker craften in de Forge etc.MisterChaoSs schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:47:
Ik ben met een maat op eigen 'server' bezig (gewoon MP map starten ingame en laten joinen via steam) en gisteren ging het toch wel weer even hard. Verlaten huis gevonden en daar eerste overnachting gehouden. Volgende dag beetje voedsel en hout verzamelen en een forge craften. Tweede nacht zonder problemen, op één klein foutje met de boog na, overleeft en verder met verzamelen. Toen ik wat frames tegen de garagedeur aan het zetten was (frames upgraden zorgt voor snelle skill voortgang) en upgrade, werd ik ineens geslagen door een zombie, bleken er minsten 25 naar het huis te wandelen.
Het is echt een stuk moeilijker geworden en dat is ook wel weer tof. Zeker met het skillsysteem, meer crafting en verbeterde upgrade dingen is het weer fijn om te spelen. Denk dat ik vanavond even speel, mocht je willen joinen, dan kan dat wel zolang je niet raar gaat doen
Steam: Nibortreab (K-oz)
Ineens 3 screamers achter ons, met de gevolgen van die kutzombies
Welke server speelt iedereen, en is het PVP/PVE?
Heb gelijk ff zitten kloten met een dedicated server opzetten in Azure, denk waarom geraak ik toch niet geconnect, windows firewall. doh!
Nu ff kijken hoe ik prefabs e.d. toevoeg, maar t ziet er goed uit in ieder geval.
En dan wordt t weer aankloten (ook ff de loot-timer uitzetten & instant crafting aan)
Oooh dat zou mooi zijn mocht je een server opzetten.tha_crazy schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:27:
Gister het spel weer opgepakt, maar dat is ff wennen.
Heb gelijk ff zitten kloten met een dedicated server opzetten in Azure, denk waarom geraak ik toch niet geconnect, windows firewall. doh!![]()
Nu ff kijken hoe ik prefabs e.d. toevoeg, maar t ziet er goed uit in ieder geval.
En dan wordt t weer aankloten (ook ff de loot-timer uitzetten & instant crafting aan)
Ik denk dat er genoeg gegadigden zijn om mee te spelen, mocht je nog volk willen mee laten doen.
Ik wil em wel aanzetten hoor.Spartagon schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:43:
[...]
Oooh dat zou mooi zijn mocht je een server opzetten.
Ik denk dat er genoeg gegadigden zijn om mee te spelen, mocht je nog volk willen mee laten doen.
Moet em dan alleen ff afmaken morgen.
Zal ff kijken of me t morgen lukt.
Loot timer kan niet uit, die is verbonden met je skillset.tha_crazy schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:27:
Gister het spel weer opgepakt, maar dat is ff wennen.
Heb gelijk ff zitten kloten met een dedicated server opzetten in Azure, denk waarom geraak ik toch niet geconnect, windows firewall. doh!![]()
Die vraag is al een paar keer op steam fora voorgekomen. Tenzij de laatste patch iets veranderd.
Hmm oke, dan alleen instant crafting (als ik die setting kan vindenBjorn89 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 02:43:
[...]
Loot timer kan niet uit, die is verbonden met je skillset.
Die vraag is al een paar keer op steam fora voorgekomen. Tenzij de laatste patch iets veranderd.
Iemand nog voorkeuren voor prefabs of recipies?
Want dan PM ik de gegevens even
[ Voor 18% gewijzigd door tha_crazy op 22-12-2015 13:06 ]
https://7daystodie.com/fo...Compo-Pack-for-Random-Gen
Ben nog even aan t kijken om er nog meer op te zetten qua mods, en hoop dat instant crafting werkt straks.
Stuur anders even je steam gegevens ofzo? Dan kan ik even checken voor je.tha_crazy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:26:
Goed, eerste Prefab Pack geinstalleerd:
https://7daystodie.com/fo...Compo-Pack-for-Random-Gen
Ben nog even aan t kijken om er nog meer op te zetten qua mods, en hoop dat instant crafting werkt straks.
Ik heb je even een pm gestuurd.Spartagon schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:04:
[...]
Stuur anders even je steam gegevens ofzo? Dan kan ik even checken voor je.
Even algemeen.
Er staat een server aan, private, 16 slots.
Als je toegang wilt kan je mij een PM sturen en dan stuur ik je de gegevens
[ Voor 23% gewijzigd door tha_crazy op 22-12-2015 22:52 ]
De zombies zijn echt wel een stuk sterker. Ook eerste keer voorgehad dat men wapen ineens blokkeerde (terwijl het niet eens einde leven was volgens het balkje) nogal ambetant als er een reeks zombies voor je neus staan :-)
Werkte teleport nog trouwens?Spartagon schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:15:
Na een paar uurtjes op de server van Crazy, is het toch wel te melden dat er echt leuke en toffe Prefabs inzitten.
De zombies zijn echt wel een stuk sterker. Ook eerste keer voorgehad dat men wapen ineens blokkeerde (terwijl het niet eens einde leven was volgens het balkje) nogal ambetant als er een reeks zombies voor je neus staan :-)
Ben vanvond ook weer online btw
Nietmeer kunnen testen.tha_crazy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:23:
[...]
Werkte teleport nog trouwens?
Ben vanvond ook weer online btw
Zal straks eens kijken, heb normaal wel effe tijd.
Krijg alleen de map nog niet getoond op een website, dus daar moet ik nog even voor verder kloten.
tevens is de crafttimer nog niet uit, krijg die neit helemaal voor elkaar.
[ Voor 16% gewijzigd door tha_crazy op 24-12-2015 11:44 ]
Helaas kan je ook niet meer als vroeger bij het tabje Beta een oudere versie opstarten.
Prima.
Is ook verbonden met je skill level.tha_crazy schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:41:
Goed even het eea zitten tweaken en nu zou ook /gimme moeten werken voor een nieuwe keystone.
Krijg alleen de map nog niet getoond op een website, dus daar moet ik nog even voor verder kloten.
tevens is de crafttimer nog niet uit, krijg die neit helemaal voor elkaar.
Ik zou ook graag een PM ontvangen
Zelf speel ik alleen nog maar op Gazz zijn server, de rest is gewoon stukken minder en easy mode.
Voor serieuze bouwwerken is er geen betere server imo.
Ook is de ping lekker laag. Rond de 20ms en ik zit in Utrecht.
Patch 13.6 introduceert een nieuwe random world gen tech die de oude meren etc terugbrengt. Veel servers zullen dus nu een wipe doen om een nieuwe world te krijgen. Beter moment om te starten is er niet
Voor geinteresseerden voor Gazz zijn server:
https://7daystodie.com/fo...GazzTech%99-Constructions
Die pagina gaat vooral over de oude A12 build, nog niet alles heeft hij kunnen overzetten naar A13. Maar dan heb je een idee wat je kan verwachten.
Heb wel een nieuwe map aangemaakt wegens de nieuwe random gen
Ik blijf voorlopig even op Crazy zijn server hangen. Gazz is wel interessant maar dat de zombies overdag rennen maakt het opstarten een stuk lastiger. Gezien de kans op wipes van de servers (wat nu weer blijkt), concentreer ik me liever even op bouwen en nieuwe constructies uitproberen
Het is echt opmerkelijk moeilijker geworden, maar dat maakt het leuker.
Hopelijk is onze safehouse snel af zodat we daarna mss op een nieuwe locatie aan een echte stevige burcht kunnen beginnen.
BTW: mide, crazy, landgeneut, ... ik heb bijna 200 kogels voor de magnum en ga er nog bijmaken dus volgende keer vraag er maar naar. Kan ook nog een magnum bijmaken en dat geweer is echt sterk.
Is goed, ik zal er vanavond weer zijn trouwens.Spartagon schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:21:
Na enkele moeilijke nachten (en soms dagen) zijn we er toch in geslaagd van iets op te bouwen op de server van Crazy.
Het is echt opmerkelijk moeilijker geworden, maar dat maakt het leuker.
Hopelijk is onze safehouse snel af zodat we daarna mss op een nieuwe locatie aan een echte stevige burcht kunnen beginnen.
BTW: mide, crazy, landgeneut, ... ik heb bijna 200 kogels voor de magnum en ga er nog bijmaken dus volgende keer vraag er maar naar. Kan ook nog een magnum bijmaken en dat geweer is echt sterk.
Mik ik alle 4-5 m'n forges weer aan en gaan we weer lekker gek doen
Tevens
- Server is gereboot (wegens stille zeds, mogelijk dat t nu gefixt is)
- Er zijn enkele wijzigingen in stack sizes doorgevoerd om alles te stroomlijnen.
[ Voor 9% gewijzigd door tha_crazy op 28-12-2015 14:49 ]
Die word hoogstwaarschijnlijk platgegooid om een nieuwe te bouwen die een stuk sterker is.
Ben je bij ons de buurt komen bouwen Ryack?
Of ben je in het huisje gebleven waar je overnacht hebt? :-)
Het was de eerste keer al lastig om "heel" uit de woestijn te komen. In het zicht van jullie basis werd ik opeens achterna gezeten door twee honden. Meteen mijn pistool gebruikt, maar dat stopte er al mee na één schot. Die grijze wapens zijn niet bijzonder goed.
Mijn tweede spawn was nog verder naar het noorden in de woestijn.
Een stom ding. Ik heb mijn claim stone op mijn belt laten zitten. Dit zit nu in een backpack op de grond vlak bij jullie. Het is allemaal wel een stuk moeilijker geworden.
Eindelijk terug wat meer uitdaging.
Het feit dat je pistool ook zo snel stukging heeft met 2 dingen te maken, kwaliteit van je pistool en de skillpoints die je bezit.
Claimstone heb ik nog niet gebruikt, zal iets zijn voor als onze basis af is denk ik.
Je kan normaal wel een nieuwe aanvragen, maar ik weet nie of Crazy die mogelijkheid heeft opstaan.
ik ben normaal straks wel online.
Dan krijg je er 1 bij je voeten gedropt.
Echter worden claim stones niet echt veel gebruikt.
Zitten we ook ergens op TS, had de PM al ontvangen van crazy
Soms zitten we op teamspeak, maar niet altijd.
Hebben gisteren nog wat verder gebouwd.
Die was gisteren plots verdwenen.
Server draait netjes stabiel, en heeft nog geheugen genoeg (gebruikt 1.3GB zonder spelers nu)
Uptime is ook prima (lang leve azure)
Ik ben wel op het moment wat windows updates aan het pushen dus hij zal straks ff moeten rebooten, maar op het moment van schrijven zit er toch niemand op.
Wellicht leuk om binnenkort eens met allen een verse map te pakken en t dan echt eens goed aan te pakken?
Er stond gisteren 1 minibike achter de linkse houten deur. Achter de rechtse houten deur stond niks. Die ene achter de linkse deur stond er nog toen ik weer vertrok.Stond langeneuts minibike er toen nog?
Die was gisteren plots verdwenen.
Ik ben pas begonnen, mij maakt het niet uit om over nieuw te beginnen. Weet niet hoezeer de anderen aan hun bouwsels zijn gehecht.Wellicht leuk om binnenkort eens met allen een verse map te pakken en t dan echt eens goed aan te pakken?
[ Voor 48% gewijzigd door Ryack op 07-01-2016 14:59 ]
Eerst ga ik morgen mn nieuwe pc in elkaar zetten (eindelijk weer werkende crossfire
Nu hij kan ook gesloopt zijn door de zombies die van Landgeneut.
@Crazy, je moet maar kijken voor de reet. We zijn al wel een hele hoop opgeschoten met de funderingen voor een nieuw gebouw. Server draait trouwens echt goed hoor! top!
We do what we must because we can.
Laat maar horen wat er in zat en wat je nu mist, help ik je wel met het opnieuw verkrijgen van de spullen.
Prima.
Was mjin wapen locker met ammo. Balen
Was een kistje vol met parts en guns en ammo etc.
We zien wel. ik heb men magnum nog wel :-)
Sorry kerel. Ik had niet verwacht dat de brokstukken van t huis door de grond heen zouden gaan om 3 meter dieper precies op onze spullen te landen.Spartagon schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:57:
ben net gaan checken
Was mjin wapen locker met ammo. Balen
Was een kistje vol met parts en guns en ammo etc.
We zien wel. ik heb men magnum nog wel :-)
Wij hebben redelijk wat guns en parts dus dat moet goed komen.
Prima.
Kun je niets aandoen.
Dan ben ik ook nog benieuwd wat er straks zal gebeuren als ik online kom... Ik stond boven in het huistikkietrugjaap schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:58:
Ah crap. Ik denk ik sloop het huis zodat er ruimte gemaakt kan worden voor iets nieuws.
Mss ben jij het die op mijn kist beland is-MD- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:18:
[...]
Dan ben ik ook nog benieuwd wat er straks zal gebeuren als ik online kom... Ik stond boven in het huis
Ik denk eerder dat ik in een, spreekwoordelijke, kist lig als ik weer online kom... En dat is zo dus je gaat het horenSpartagon schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:34:
[...]
Mss ben jij het die op mijn kist beland is
Prima.
En dan te bedenken dat drie kwart van het huis zelf letterlijk op 1 blok half kapot hout kon rusten zonder in te storten.
Ik hoop niet dat er mensen straks het spel in komen en een rot end naar beneden vallen met alle gevolgen van dien. Ik zal kijken of ik het geheel met houten frames oid kan opvullen.
Prima.
We moeten af en toe wel kijken dat we de spikes goed blijven herstellen, want soms zijn er zware aanvallen en dan durven er wel eens wat sneuvelen.
Men tunnel is zo goed als aan zen eindpunt (moet natuurlijk nog de afwerking doen).
Hoeveel personen zitten er eigenlijk nog regelmatig op de server?
Ik heb een extra building gemaakt aan de uitgang die moet dienen als safehouse. Dacht er ook enkele kisten met wat supplies (voor wanneer nodig te plaatsen). Daarom dat ik een beetje moet inschatten met hoeveel we zijn.
Voorlopig ben ik nog lang niet klaar. Gisteren zijn we beiden weer een keer dood gegaan door een overmacht aan zombies, en dat was niet omdat we te weinig ammo hadden, haha... Er zit nog best uitdaging in voorlopig
Is goed dat het niet te makkelijk is. Blijft er wat uitdaging aan.
Ondertussen is de tunnel redelijk goed en is er een uitvalsbasis uit steen op het einde omringd met wat spikes.
Ik heb met landgeneut wel besproken dat we de ingang van de tunnel nog wel gaan verplaatsen.
Ze zitten in de kist voor wie ze wil.
Maar goed, eerst maar eens flink minen want onze iron is zo goed als op dus dan wordt het moeilijk om een degelijke base te maken.
Vind het overigens wel weer tijd voor een update van die gasten.
Prima.
Hier hebben we een rand van ongeveer 12 blocks denk ik, en als ze daar vanaf vallen op log spikes zijn ze meestal meteen dood. Maar het blijft oppassen
Ik zet die van mij altijd aan in de nacht. Dat is geen enkel probleem omdat de buren dag en nacht een stuk of 12 van die dingen aan hebben staan. Tot nu toe maar een keer een klein groepje op bezoek gehad en die gingen allemaal stuk op de spikes. Ze kwamen wel over de eerste laag spikes en door de muur maar daar achter zit nog een laag spikes. Mixen van defenses en meerdere lagen lijkt de weg om te gaan. Een enkele laag spikes met een muur is niet genoeg.Spartagon schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:54:
Ja ik zet mijn forge meestal uit in de nacht, anders krijg je problemen
[ Voor 9% gewijzigd door Ryack op 18-01-2016 13:54 ]
@Mide: Jullie zijn dan zo goed als klaar met de defences?
De reden dat ik mijn forge uitzet is omdat die aan de uitvalbasis staat en ik daar meestal tijdens de nacht niet ben. Geen zin om mijn bouwwerk in puin te laten opgaan :-)
De enige oplossing schijnt een reboot van de server te zijn. Geen reset dus, maar reboot. Ik weet niet wanneer Crazy weer terug is maar tot die tijd heeft het voor mij weinig zin om te spelen. Kan niks maken zo. Helaas.
[edit]Mm, ze lijken het nu weer te doen. Blijft een vreemd spel.
[edit2]Mm, ze lijken het nu weer niet te doen.
[ Voor 12% gewijzigd door tikkietrugjaap op 23-01-2016 10:13 ]
Prima.
Nog een positieve noot. Van het weekend een aanval van een 7de dag horde op mijn tijdelijek basis afgeslagen. Een enkele houten muur met daar buiten drie rijen spikes. Binnen de muur nog een keer drie rijen spikes rond het huis. Ze kwamen wel door de muur en een aantal zijn in het huis gekomen. Maar de meeste gingen of dood op de spikes of heb ik afgeschoten. Ben wel door mijn ammo heen nu.
De server staat op t moment even uit dus
Edit:
en we zijn weer online
[ Voor 12% gewijzigd door tha_crazy op 25-01-2016 08:59 ]
Als er wat is, even een PM sturen hier op tweakers.Spartagon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:37:
Ben gisteren nog een keer online geweest en de forges lijkt toch wel ok te werken nu.
Dat zie ik vaak wat sneller
Prima.
Hoe overleven jullie eigenlijk? Of is dat door de versie die ik speel dat het zo moeilijk is? Ik las op Steam veel klachten van langjarige spelers (1000 uur+) over versie 13.
En is er eigenlijk nog een Tweakers PvE-server aktief? Deze thread is een beetje dood dus geen idee wat nog relevant is.
[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 18-02-2016 13:03 ]
Je kan altijd een pm sturen naar crazy om eens te horen, als je wil kom ik dan ook nog wel eens online, kan ik je wat spullen geven om makkelijker de eerste dagen te overleven.
Het begin van het spel is het moeilijkst, als je een campfire of forge gebruikt trekt die zombies aan. Of als je iets in je backpack hebt zitten van vlees ofzo dat trekt ook zombies aan.
Gezien het spel nog volop in ontwikkeling is (het is nu dik twee jaar in alpha), verwacht ik er nog veel van. Ik ben ook erg benieuwd hoe ze meer spelervaring gaan toevoegen, missies, gebieden, eindbazen, unique items, whatever, dat zit er nu nog beperkt in.
Het begin is idd moeilijk, ik weet mijn eerste game nog, angstig in een hoekje wachtend tot de nacht voorbij was haha. Op een gegeven moment weet je de trucjes en de dingen die je vooral wel en niet moet doen. Dan wordt het ook leuker, maar ook wel iets te makkelijk..
Ik was van plan om van de week even te kijken hoeveel de activiteit nog is, en als die er niet meer is om hem offline te halen om er mogelijk een Sven CO-OP server op te zetten (moet ff tjid vullen tot the division
Edit:
Ik zie dat er sinds 27-01 niemand meer online is geweest.
Ik denk dat ik em vanavond dus ff offline ga trekken, houd het topic hier wel in de gaten dat mocht er een nieuwe patch zijn dan is die zo weer opgezet
[ Voor 22% gewijzigd door tha_crazy op 18-02-2016 14:22 ]
Ik heb net even gelezen, maar A14 geeft weer een hoop nieuws. Misschien dan weer even opstarten
Wat betreft het overleven in het begin. Ik zoek de eerste dagen meestal een huis met een zolder op. Ik haal het eerste stuk van de ladder weg. Aangezien de meeste zombies niet goed kunnen klimmen zit je daar redelijk veilig. Hoger op is veiliger dan onder de grond tenzij je diep onder de grond zit.