Relatief weinig. Je zal wel je printbed en printerkop moeten afstellen, maar dat moet je bij elke printer doen. Maar na het afstellen kan je in princiepe direct beginnen met printen. Tussen het uitpakken van de doos en mijn eerste print zat ongeveer 2 uur tijd. Vind ik persoonlijk zeer snel. Ik lees hier soms verhalen dat mensen weken bezig zijn voordat ze kunnen printen.sugarcube schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:15:
[...]
Is het effectief zo dat geen of nauwelijks tunen nodig is, out of the box direct goede prints van redelijke kwaliteit? Was dat bij jou ook zo?
Een beetje tweaken is prima, maar hele dagen zitten experimenteren om een nauwelijks bruikbaar resultaat te krijgen zie ik niet zitten.
Zoals jvanderneut terecht aangeeft: Je kan diagonaal printen. Maximale lengte is dan bijna 17 cm (stelling van Pythagoras )sugarcube schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:15:
[...]
ik vond die printgrootte van deze printer ook al aan de kleine kant, als je toevallig een stuk wil printen van 2 cm breed en 15cm lang, dan lukt het al niet. Die ender-2 is iets groter (15x15x20), dat is misschien net iets minder beperkend.
Heatbed op 35 graden icm met 3DLAC. Ik gebruik sinds kort 3DLAC en dat is toch wel wonderspul. Na 3 verschillende soorten haarlak te hebben gebruikt, met verschillende soorten schildertape te hebben getest is mijn conclusie dat 3DLAC verreweg het beste werkt. 8 euro voor een bus klinkt duur maar ik heb inmiddels het dubbele uitgegeven aan tape en haarlak wat niet altijd even goed werkte.Droxz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:31:
Goede morgen!
Zoals jullie misschien al hadden gelezen in mijn vorige bericht ben ik ook nieuw in deze wereld.
Nu heb ik na 2 weken eindelijk mijn Geeetech Prusa I3 in elkaar, maar helaas werkt mijn heat bed niet.
(hiervoor al contact gehad met Geeetech).
Nu is mijn vraag, printen jullie PLA zonder of met heat bed?
(Heat bed zelf werkt, alleen de heater niet)
Ik wil zo graag een testprint doen maar omdat ik nog geen ervaring heb durf ik deze niet te starten
zonder met heat bed, of kan ik dit alsnog gewoon doen?
(papiertje bij PLA zegt: Is niet nodig, als nodig, zet hem rond de 40C)
Nu lees ik ook veel over lijn/tape op het heat bed om de PLA beter te laten plakken, wat is jullie ervaring daar mee?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640