Daniel. schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:19:
[...]
Daar zit ik ook na te kijken maar vind hem nogal duur. Ook zit ik erover na te denken om double extrusion te doen maar ben benieuwd of dat wat kan worden en niet mega duur wordt. Er is een Mosaic+ maar die vind ik echt weer extreem duur.
Ja dat is een beetje het probleem. Ik hoef niet een heater element of een temp sensor van e3d. Ik heb chinese kloons en die werken gewoon prima imho, echter weet ik niet of de problemen die ik heb nou echt te verhelpen zijn met "betere" hardware of dat het verschil zo miniem is dat het eige
nlijk zonde is om origineel te kopen.
Dat is dan wel het grote nadeel van 3d printen, je kan niet even snel dingen testen. Om een fatsoe
nlijke test print te maken moet je toch wel weer een uur wachten en als je dan kleine instellingen wil aanpassen ben je zooo lang bezig om het fatsoe
nlijk te doen. Dus ga je maar meerdere dingen tegelijk aanpassen en weet je al helemaal niet of aanpassing A nou de oplossing was of aanpassing B of dat beide aanpassingen tegelijk elkaar opheffen.
[quote]
ManIkWeet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:26:
[...]
Er lijkt toch een aardig kwaliteitsverschil te zitten tussen e3d nozzle en kloon varianten, zie bijvoorbeeld
deze video
ik begrijp dat er kwaliteitsverschil is. Maar als mijn chinese nozzles 0.41 zijn ipv 0.4 en niet helemaal recht zorgen ze waarschij
nlijk voor iets minder geweldige prints, maar er is een verschil tussen niet helemaal geweldig en volkomen kut.
[
Voor 19% gewijzigd door
Bezulba op 03-06-2019 09:35
]