Je hebt wel DSM 5.0 nodig op je NAS.sverzijl schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57:
[...]
Heb toevallig sinds vandaag een Chromecast (en een Syno met DSM5 en DS video 1.3-0538), maar ik zie nergens een chromecast button in DS video player (v2.0.1-140 onder iOS 6).
Netflix en Youtube geen probleem, dat werkte meteen, maar in DS video dus niets anders dan wat ik voorheen ook had (airplay naar OpenElec).
Moet ik hier verder nog iets voor doen ?
Dat zegt hij dat hij dat heeft 
Maar nee, het zou in de app moeten staan. Ik heb zelf geen iOS, maar als ik het forum lees zou het moeten werken. Het icoontje staat rechtsbovenin @ android in ieder geval.
Maar nee, het zou in de app moeten staan. Ik heb zelf geen iOS, maar als ik het forum lees zou het moeten werken. Het icoontje staat rechtsbovenin @ android in ieder geval.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Krijg het idee dat het aan de DS videoplayer voor iOS ligt. De DS Audio player werkt nml wel gewoon via chromecast. Alles is geupgrade naar laatste versie, dus daar kan het niet aan liggen.
Waarom gebruikt iedereen Plex eigenlijk? Is die app echt zo goed? Of zijn er nog alternatieven?
Zoek nog een manier om content vanaf mn pc naar chromecast te sturen.
[ Voor 27% gewijzigd door Zeror op 15-03-2014 20:27 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Voordeel van plex is als ik het goed begrijp.Zeror schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:26:
Waarom gebruikt iedereen Plex eigenlijk? Is die app echt zo goed? Of zijn er nog alternatieven?
1 app met gebundeld:
Uitzending gemist
rtl gemist
youtube
etc
Dan hoef je dus niet losse apps te starten.
Burp
Mwah, ook. Plex is echter nog wel meer: \[Plex/Nine] Ervaringen & DiscussieWii4all schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:28:
[...]
Voordeel van plex is als ik het goed begrijp.
1 app met gebundeld:
Uitzending gemist
rtl gemist
youtube
etc
Dan hoef je dus niet losse apps te starten.
Thanks voor de tip! Maar helaas niet beschikbaar in ons land.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Vanaf vandaag is Google Films (Movies) in Nederland beschikbaar. Als ik het artikel op Android World mag geloven zit er ook Chromecast ondersteuning in.
Nu welTheRicolaa10 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:37:
Thanks voor de tip! Maar helaas niet beschikbaar in ons land.
Oke nu dus ook te koop in Nederland. Misschien maar een nieuw topic maken? Ik ben niet goed in het schrijven van teksten maar http://pastebin.com/LZ24W74L is een opzetje. Schaamteloos gejat van het Google Chrome topic trouwens.
Hopelijk komt de Uitzendinggemist app enzo nu allemaal snel met Chromecast ondersteuning
Hopelijk komt de Uitzendinggemist app enzo nu allemaal snel met Chromecast ondersteuning
[ Voor 17% gewijzigd door Chip. op 19-03-2014 01:34 ]
4?
Overschat je de functionaliteit niet een beetje?
Ik gebruik Chromecast nu al enkele maanden (via USA besteld) en ik ben er zeer tevreden over. YouTube kijken bijv. (maar ook Netflix) werkt via de Chromecast wat mij betreft gebruikersvriendelijker dan via de apps in mijn smart TV.matthijst schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 06:57:
4?
Dus meteen maar besteld voor mijn tweede TV en verder voor vrienden/familie.
Ken
Ik gebruik daarnaast ook de app Show Box (kan je hier niet echt te veel over uitbreiden), maar in combinatie met bijv. BubbleUPNP of LocaleCast is dit voor de slaapkamer prima om af en toe een filmpje/serietje te kijken die niet op Netflix staat.
Volgens dit bericht: http://chrome.blogspot.nl...w-casting-in-11-more.html komt ie ook bij de Mediamarkt en de Saturn te liggen. Dat is wel handig voor de mensen zonder credit card.
[ Voor 4% gewijzigd door engessa op 19-03-2014 11:38 ]
Hopelijk shippen sommige webwinkels hem ook naar Belgie.
Ik vind het raar dat play movies niet naar belgie is gekomen
Ik vind het raar dat play movies niet naar belgie is gekomen
Mijn vriendin heeft er eentje. Al enkele maanden.
Werkt prima. Zij gebruikt hem eigenlijk alleen voor Netflix en soms Youtube. Het enige nadeel is dat je de DNS server van de Chromecast niet kan wijzigen (althans, ik wist niet hoe), waardoor je de Amerikaanse Netflix dus niet kan krijgen op je TV.
Werkt prima. Zij gebruikt hem eigenlijk alleen voor Netflix en soms Youtube. Het enige nadeel is dat je de DNS server van de Chromecast niet kan wijzigen (althans, ik wist niet hoe), waardoor je de Amerikaanse Netflix dus niet kan krijgen op je TV.
Ah, OK, daar is hij wel prima voor inderdaadBLW schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:05:
[...]
Ik gebruik Chromecast nu al enkele maanden (via USA besteld) en ik ben er zeer tevreden over. YouTube kijken bijv. (maar ook Netflix) werkt via de Chromecast wat mij betreft gebruikersvriendelijker dan via de apps in mijn smart TV.
Dus meteen maar besteld voor mijn tweede TV en verder voor vrienden/familie.
Gebruik zelf Apple TV voor, dus dan nog niet echt veel nut voor chromecast, als zal dat hopelijk snel veranderen. Wil twee dingen graag:
- streamen vanaf iPad, in Cinexplayer oid (handig op vakantie, Chromecast mee en klaar)
- NBA app ivm Chromecast: beeld op atv soms blokkerig, heb hoop dat chromecast beter zal gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 19-03-2014 11:59 ]
Klopt. De DNS servers van Google worden gebruikt. Je kan wel je router bijv. instellen (via DD-WRT) of je Chromecast rooten (maar kan niet meer met huidige generatie fw)Lapras schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:50:
Mijn vriendin heeft er eentje. Al enkele maanden.
Anoniem: 265295
Ik overweeg een Chromecast aan te schaffen, maar wil vooral de functie tab casting gebruiken.
Op veel plaatsen wordt gemeld dat deze functie niet altijd optimaal werkt, of zelfs ronduit slecht functioneert.
Iemand daar ervaring mee?
Op veel plaatsen wordt gemeld dat deze functie niet altijd optimaal werkt, of zelfs ronduit slecht functioneert.
Zolang je geen bewegende beelden wilt casten en het niet erg vind dat er wat lag is bij het scrollen, werkt het ok.
Nu de Chromecast verkrijgbaar is via de playstore is het een idee om de topictitel te wijzigen?
Of nieuw Chromecast topic?
Het zou mooi zijn als er een algemeen topic kwam.
en dat deze dan gesloten kan worden.
en dat deze dan gesloten kan worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Wii4all op 19-03-2014 12:51 ]
Burp
Ik had begrepen dat het wel vloeiend kan, maar je dan kak-krachtige hardware in de pc moet hebben zitten, omdat het beeld omgezet wordt richting de chromecast.Anoniem: 265295 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:10:
Bewegende beelden casten is juist wat ik wilDank, ik sla hem voorlopig even over.
Wat wil je dan bijvoorbeeld casten van een tabblad? Je kan wel al bijvoorbeeld makkelijk locale content van je laptop/computer streamen m.b.v. bepaalde chrome extensies bv: https://chrome.google.com...tm_source=chrome-ntp-iconAnoniem: 265295 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:10:
Bewegende beelden casten is juist wat ik wilDank, ik sla hem voorlopig even over.
Werkt prima hier op Acer C720 Chromebook en op een oude Q7200 quad-core Windows PC (die niet bijzonder snel is).Anoniem: 265295 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:06:
Ik overweeg een Chromecast aan te schaffen, maar wil vooral de functie tab casting gebruiken.
Zie hier mijn eerste topic op Tweakers gewijd aan de Chromecast: Google Chromecast - Deel 1
Bij de Media Markt in Duitsland ligt hij ook. Zojuist in Herzogenrath een kunnen kopen. De prijs op de doos is € 39,99 maar die kun je met verwijzing naar hun eigen website laten aanpassen naar € 35!
Coolblue geeft via twitter aan dat ze nog geen info hebben,
maar als je op de website zoekt krijg je: 1 GEVONDEN RESULTAAT VOOR 'CHROMECAST'
maar vervolgens geen product, of een foutje, of alvast in het systeem gezet, of een deze dagen beschikbaar
In ieder geval even in de gaten houden, verder volgens mij nog nergens in NL winkels gespot geloof ik?
maar als je op de website zoekt krijg je: 1 GEVONDEN RESULTAAT VOOR 'CHROMECAST'
maar vervolgens geen product, of een foutje, of alvast in het systeem gezet, of een deze dagen beschikbaar
In ieder geval even in de gaten houden, verder volgens mij nog nergens in NL winkels gespot geloof ik?
[ Voor 30% gewijzigd door Kid_Stevie op 19-03-2014 16:16 ]
Ik heb hem juist via amazon.co.uk besteld op stock en omgerekend ongeveer 36 euro incl. verzending
Gisterochtend direct besteld. Vandaag krijg ik de melding "Great news! Your order on Google Play has shipped." maar zie nu ook dat het uit Ierland moet komen....
Er is geen Track en Trace om te zien waar het pakketje uithangt.... Weet iemand wie de vervoerder is?
Er is geen Track en Trace om te zien waar het pakketje uithangt.... Weet iemand wie de vervoerder is?
voor 38 euro inclusief bestelkosten heb ik een tweede chromecast besteld via de playstore.
Tjah, ik wil het eigenlijk wel hebben, maar puur voor de gimmick. Mijn tv is nu via HDMI aangesloten aan mijn PC, dus welke meerwaarde heeft een Chromecast nu?
Still, de tweaker in mij is gewoon nieuwsgierig
Still, de tweaker in mij is gewoon nieuwsgierig
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
UPS en blijkbaar komen ze uit eindhoven:voorstad schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:01:
Gisterochtend direct besteld. Vandaag krijg ik de melding "Great news! Your order on Google Play has shipped." maar zie nu ook dat het uit Ierland moet komen....
Drachten, Netherlands 20/03/2014 5:00 Wordt afgeleverd
20/03/2014 4:30 Aankomstscan
Amsterdam, Netherlands 20/03/2014 2:08 Vertrekscan
20/03/2014 0:55 Aankomstscan
Eindhoven, Netherlands 19/03/2014 23:00 Vertrekscan
19/03/2014 17:39 Herkomstscan
Netherlands 19/03/2014 9:06 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
Ik heb een T&T in de verzendmail zitten, UPS zou bezorger zijn.voorstad schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:01:
1: spuit 11 blijkbaar. en 2: hij is al binnen
[ Voor 8% gewijzigd door Trouble op 20-03-2014 12:17 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
T & T... hebben jullie die 3 of de 5,99 shipping gekozen? Ik zag pas later dat er twee shipping opties waren en heb de 3 euro variant.....
Ik heb de 5,99 shipping methode inderdaad, dat was ik even vergeten te zeggen.
Maar ik heb de levering ook net gemist, dus het wordt ook morgen...
Was echt net te laat, zag de UPS wagen net wegrijden, wel heel vervelend dat ze niet een kleinere tijdsindicatie geven. Nu maar naar m'n ouders gestuurd, waar ik morgen middag toch heen ga en vaker iemand thuis is.
Was echt net te laat, zag de UPS wagen net wegrijden, wel heel vervelend dat ze niet een kleinere tijdsindicatie geven. Nu maar naar m'n ouders gestuurd, waar ik morgen middag toch heen ga en vaker iemand thuis is.
[ Voor 64% gewijzigd door masterjorie op 20-03-2014 15:27 ]
Serieus? Als ik een tabblad cast met daarop een filmpje (bijv vanaf nu.nl) dan hapert dat aan alle kanten (terwijl CPU load maar 15-20% is en er ook maar 0,5Mbps over wifi wordt verzonden).calvinturbo schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Werkt prima hier op Acer C720 Chromebook en op een oude Q7200 quad-core Windows PC (die niet bijzonder snel is).
1080p filmpjes vanaf iPhone casten werkt echter wel prima, terwijl daar meer bandbreedte voor nodig is.
(Nu heb ik zelf geen behoefte aan casten van tabs, maar wil dan toch wel weten wat er mis zou kunnen zijn)
Hier exact hetzelfde sverzijl; haperende bende (was wel een maand of 3 terug, dus misschien is het ondertussen verbeterd).
Ik heb de chromecast in de playstore gister 19-03 19:47 besteld en kreeg nu net een mail 20-03 19:47 (toevallig precies dezelfde tijd) dat de chromecast verzonden is, dit terwijl ik voor de budget zending van 3 euro (3-6 werkdagen) gekozen heb.masterjorie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:24:
Ik heb de 5,99 shipping methode inderdaad, dat was ik even vergeten te zeggen.
Ik ben benieuwd of het ook met UPS verzonden wordt of gewoon met PostNL.
edit: Met UPS dus.
5,99voorstad schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:18:
T & T... hebben jullie die 3 of de 5,99 shipping gekozen? Ik zag pas later dat er twee shipping opties waren en heb de 3 euro variant.....

| 17 December 1991 | De Nerdette |
Budgetshipping doet wel z'n eer aan. Woensdag besteld, donderdag status "verzonden". Zojuist UPS voor de deur maar geen pakketje.....
Ze belden gewoon voor de gezelligheid aan?voorstad schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:04:
Budgetshipping doet wel z'n eer aan. Woensdag besteld, donderdag status "verzonden". Zojuist UPS voor de deur maar geen pakketje.....
Anoniem: 32279
Ik heb dit betaald?
Verzendkosten (1-2 werkdagen): € 8,99
Maar het kon dus ook voor 3 euro? Dat heb ik gemist. Wel vaag dat ik 9 euro moet betalen. het zijn dan wel 2 chromecasts, maar 9 euro? Bizar.
Verzendkosten (1-2 werkdagen): € 8,99
Maar het kon dus ook voor 3 euro? Dat heb ik gemist. Wel vaag dat ik 9 euro moet betalen. het zijn dan wel 2 chromecasts, maar 9 euro? Bizar.
Hoe kan het dat mijn telefoon toch eigenlijk wat trager is soms wat happeringen heb de HTC One (m7) als ik Netflix cast naar mijn Chromecast.
Mijn telefoon moet toch eigenlijk niks doen om te casten?
Oeps verkeerde topic.
Mijn telefoon moet toch eigenlijk niks doen om te casten?
Oeps verkeerde topic.
[ Voor 5% gewijzigd door Joostje123 op 05-04-2014 17:14 ]
Anoniem: 587006
Direct in de Playstore werkte in mijn geval goed. 35 Euro en 3,50 verzendkosten (vanuit Ierland) 
galaxy366 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:22:
Beste Tweakers,
Ik ben zeer geintresseerd in de Chromecast van Google en zou een direct willen kopen. Weet iemand waar ik hem kan krijgen en dan naar NL kan laten sturen?
Betaal je toch nog 3,50 te veel:Anoniem: 587006 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:34:
Direct in de Playstore werkte in mijn geval goed. 35 Euro en 3,50 verzendkosten (vanuit Ierland)![]()
[...]
http://www.amazon.de/Goog...r=8-1&keywords=chromecast
35 euro met gratis verzending (met PostNL)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Anoniem: 578465
Jammer genoeg alleen Creditcard..loekf2 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:35:
[...]
Betaal je toch nog 3,50 te veel:
Ideal is blijkbaar nog niet populair genoeg
Via Duitse amazon is 35,59 (door hogere NL BTW werd in ander topic gezegd) en via playstore is 38 euro. Je betaald dus € 2,41 teveel. Ik heb mijn order geannuleerd bij amazon.de (werd pas eind volgende week verwacht en meestal klopt dat wel aardig) en nu bij play store besteld. Stond dat hij voor de 20ste het magazijn zou verlaten, maar hij was nog dezelfde dag verstuurd.loekf2 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:35:
[...]
Betaal je toch nog 3,50 te veel:
Komt hij overigens wel uit Ierland? Dat is volgens mij enkel het factuuradres (vast vanwege btw voordelen voor google)?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hij is nu vergrijgbaar bij coolblue : http://www.mediacentersho...43/google-chromecast.html
En ook bij bol.com http://www.bol.com/nl/p/c...treamer/9200000027104408/
Waar komt dat berichtje van de MM vandaan? Ik kan daar niets over terugvinden. En volgende week betekent dus deze week nog?
http://www.mediamarkt.nl/...8,1258045.html?langId=-11
35 euro
en zou nu al in de winkel moeten liggen volgens de website
35 euro
en zou nu al in de winkel moeten liggen volgens de website
Ik heb vandaag (koopzondag was het) eentje gekocht bij de MM in Groningen. Daar liggen ze ruim op voorraad (iets van ongeveer 200 stuks heb ik me laten vertellen).
floepie05 schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:20:
Waar komt dat berichtje van de MM vandaan? Ik kan daar niets over terugvinden. En volgende week betekent dus deze week nog?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Enig idee waarom de levertijden zo lang zijn / de Chromecast niet meer leverbaar is? Bij bijvoorbeeld Wehkamp en Coolblue is de Chromecast uitverkocht. Bij Mediamarkt.nl is de levertijd 8 tot 9 werkdagen, terwijl de levertijd bij bol.com 5 tot 10 werkdagen is....
Gisteravond een chromecast besteld bij coolblue, heb al bevestiging dat ie op de post zit. Dusss....zerocool82 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:40:
Enig idee waarom de levertijden zo lang zijn / de Chromecast niet meer leverbaar is? Bij bijvoorbeeld Wehkamp en Coolblue is de Chromecast uitverkocht. Bij Mediamarkt.nl is de levertijd 8 tot 9 werkdagen, terwijl de levertijd bij bol.com 5 tot 10 werkdagen is....
Dat jij gisteren een Chromecast hebt besteld verklaart nog steeds niet waarom hij nu is uitverkocht bij o.a. Coolblue. Of je hebt net die laatste gekocht?DRaakje schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:41:
[...]
Gisteravond een chromecast besteld bij coolblue, heb al bevestiging dat ie op de post zit. Dusss....
[ Voor 4% gewijzigd door zerocool82 op 06-01-2015 14:46 ]
Ik vermoed dat een hoop mensen tijdens de kerstdagen er een hebben gekocht en dat nu de voorraden op zijn.
Hij is in de winkel van de mediamarkt nog gewoon leverbaar. Grote kans dat Wehkamp en Coolblue even wilde afwachten of Google niet deze week met een nieuwe variant zou komen tijdens de CES. Anders zouden ze met een flinke lading CC's zitten die ze niet meer kwijt raken. Het kan ook dat Google ze even niet heeft kunnen leveren om welke reden dan ook (fabriek, materiaal, etc) of dat de feestdagen er net allemaal opzitten en de kans groot is dat veel mensen er eentje cadeau hebben gedaan en ze nu dus gewoon op veel plekken even zijn uitverkocht.zerocool82 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:40:
Maar goed, is allemaal speculeren
We wachten in elk geval maar even af, de Chromecast is inderdaad op te halen bij de MM maar online is de levertijd 8 a 9 dagen.Kid_Stevie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:53:
[...]
Hij is in de winkel van de mediamarkt nog gewoon leverbaar. Grote kans dat Wehkamp en Coolblue even wilde afwachten of Google niet deze week met een nieuwe variant zou komen tijdens de CES. Anders zouden ze met een flinke lading CC's zitten die ze niet meer kwijt raken. Het kan ook dat Google ze even niet heeft kunnen leveren om welke reden dan ook (fabriek, materiaal, etc) of dat de feestdagen er net allemaal opzitten en de kans groot is dat veel mensen er eentje cadeau hebben gedaan en ze nu dus gewoon op veel plekken even zijn uitverkocht.
Maar goed, is allemaal speculeren
Vandaag is blijkbaar één en ander bij Coolblue binnengekomen. Ondanks dat heb ik geen notificatie gekregen en kwam ik er per ongeluk achter. Nu besteld en onderweg, in ieder geval!
Zag gisteren bij MM in Den Haag aanbiedings-bakken vol liggen. Toen nog €35, nu €33 (volgens website).
[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 24-03-2015 10:58 ]
Is er nog geen nieuws van een Chromecast 2 op komst?
Ik zou mijn (oude, gegelijke) TV nieuw leven willen aanblazen maar aarzel even om één aan te kopen omdat er niet veel nieuws meer van is.
Is het vandaag de dag nog steeds interessant om één aan te kopen?
Ik zou mijn (oude, gegelijke) TV nieuw leven willen aanblazen maar aarzel even om één aan te kopen omdat er niet veel nieuws meer van is.
Is het vandaag de dag nog steeds interessant om één aan te kopen?
Er waren laatst enige geruchten van een 2 maar tijdens een presentatie van een paar weken terug hebben ze nieuwe features aangekondigd voor de huidige.
Bron? Ben wel benieuwd. Staat redelijk stil rondom de CC voor mijn gevoel...melvinnie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:21:
Er waren laatst enige geruchten van een 2 maar tijdens een presentatie van een paar weken terug hebben ze nieuwe features aangekondigd voor de huidige.
Professioneel Heftruck Syndroom
nevermind, ik google op new features chromecast
Professioneel Heftruck Syndroom