Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy366
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Beste Tweakers,

Ik ben zeer geintresseerd in de Chromecast van Google en zou een direct willen kopen :). Weet iemand waar ik hem kan krijgen en dan naar NL kan laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:18
Ebay staan er veel. En dan ff sorteren op buy now en worldwide shipping. Of je moet willen bieden.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 10:47
In de aankondiging van google laten ze 10 amerikaanse winkelketens zien waar hij te koop zal zijn.
Dan met een doorstuur service naar nederland laten sturen

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-03 19:36
Goedendag,

Ik heb de route die RocketKoen voorsteld nu openstaan.
Via Amazon en een doorstuur adres (Borderlinx).

Voorlopige kosteninschatting $35 voor de Chromecast en ongeveer $20 voor het doorsturen inclusief belasting. Ik kreeg zelfs een e-mail met de aankondiging dat de 3 maanden Netflix er ook bij zit. 8)

Ik heb nog geen verzend- of aankomstdatum, ook nog geen ervaring met Borderlinx.

[ Voor 9% gewijzigd door Beqs op 02-08-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 21:16
Ben zelf ook nog opzoek naar deze gadget! Dus als iemand hem koopt en 2de zou willen bestellen dan mag dat. Wil hem eventueel zelf ook wel bestellen maar ben niet ervaren met importeren enzovoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
Zoals belooft een update.

Ik heb vandaag maar eens contact gehad met Amazon i.v.m. de levertijd.
Die is nog steeds onbekend, jammer. :'(

Wel heeft de verzending een upgrade gehad. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
http://www.amazon.de/Goog...=8-10&keywords=chromecast

Lieferbar ab dem 31. August 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 30-05 10:47

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31
Verkauf und Versand durch Deluxe GmbH
Gewoon een reseller. Niet officieel door Amazon. Als hij beschikbaar komt in UK zul je hem wel naar hier kunnen halen voor een goede prijs.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 13:05

Sprite_tm

Semi-Chinees

Geen EL-onderwerp. Schop naar MSH toe.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijne deze week via marktplaats gekregen. Iemand nam er een paar extra mee uit de US. 50 euro betaald uiteindelijk wat best netjes is... Zeker als je hem de dag erna al hebt ;-)
Dus wellicht een tip om marktplaats in de gaten te houden

In eerste instantie ook besteld via Amazon en dan met Borderlinx naar Nederland... Maar zat niet veel schot is (lees: uitverkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
Weer een update:
DELIVERY ESTIMATE: THURSDAY, AUGUST 22, 2013 - MONDAY, AUGUST 26, 2013 BY 8:00PM
Google Chromecast HDMI Streaming Media Player Google Chromecast HDMI Streaming Media Player
Sold by Amazon.com LLC
Ik heb geen haast, dus ik kan met bovenstaande verzenddatum leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 05:19

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heb ook al wat gezocht maar de manieren om het op redelijk korte termijn te krijgen zijn echt lomp duur. Ik wacht wel even ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 12:52
Hij staat hier ook: http://www.mediacentersho...43/google-chromecast.html

Levertijd: onbekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
Nieuw bericht van Amazon (06-08-2013)

Levertijd: onbekend (binnen 30 dagen hopen wij u meer te kunnen vertellen)

Update 08-08-2013: Levertijd week van 18 oktober 2013. :-(

Update 12-08-2013: Levertijd vanaf 15 augustus. :)
Wel moeilijkheden met CC, maar dat lag aan mij, verkeerde info. :+

Ik moet wel toegeven ze houden je netjes op de hoogte.
Persoonlijk wordt ik er een beetje onpasselijk van, maar beter een bericht dan geen bericht.

Update 13-08-2013: Hij is onderweg naar Borderlinx. 8)

Gezien het enthousiasme van deze thread weet ik niet hoeveel updates ik hier nog ga doen. ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Beqs op 13-08-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 30-05 18:35
Ben wel benieuwd op wat voor je kosten je nu precies uit gaat komen via BorderLinx.

[ Voor 3% gewijzigd door ice-T106 op 13-08-2013 15:11 ]

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
Ik ben ook benieuwd naar de kosten van Borderlinx.
De eerste indicatie is ook ongeveer $35.

Nog altijd beter dan deze: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Ik kom ongeveer op €60 uit. Bij het voorbeeld hierboven is het maar afwachten. ;)

Nog meer op Marktplaats.nl: http://www.marktplaats.nl...Id=0&postcode=&distance=0

Update 16-08-2013:
Borderlinx heeft de Chromecast eindelijk binnen, ik had het gevoel dat hij per postkoets door America wordt vervoerd. (Hij is ongeveer 3 dagen onderweg geweest) ;)

Bij Borderlinx ook de gegevens ingevuld (en € 29,99 betaald).
Dus voor iets minder dan €60 is hij (bijna) binnen. 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Beqs op 16-08-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Bedankt voor de update.
Mooi dat we er zo iig aan kunnen komen. Nog steeds niet duur, maar jammer dat het in dit geval toch een verdubbeling is.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
Hij is binnen, vanavond maar eens kijken of we hem aan de praat gaan krijgen. ;)
Ik las hier net ook dat Netflix half september verkrijgbaar is, dus de Netflix code voor 3 maanden kan ik mooi gebruiken. 8)

Voor de geïnterresseerde; het totaal bedrag is € 56,73 geworden.
En een kleine maand tussen bestelling & levering. :z

Maar ik ben blij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat ik nog steeds niet duidelijk vindt, kun je nou gewoon een simpel avi tje wat op bijv. je telefoon staat met chromecast afspelen op je tv?

Burp

• Beqs
@Wii4all

Als je de avi in een chrome-browser kan afspelen wel.
Rechtstreeks van je telefoon? Volgens mij niet.
Maar via een Apple TV of Roku box of een Android-stick gaat dat volgens mij ook niet.

De chromecast is gemaakt om video af te spelen van youtube, netflix enzo.
Er zijn nog meer van dat soort websites (hulu, vimeo bijv.) die werken aan of bezig zijn met chromecast te kunnen werken.

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Misschien is dit iets voor je Beqs? http://www.androidpolice....e-practically-any-format/

• Wii4all
  • Niet online
Beqs schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:27:
@Wii4all

Als je de avi in een chrome-browser kan afspelen wel.
Rechtstreeks van je telefoon? Volgens mij niet.
Maar via een Apple TV of Roku box of een Android-stick gaat dat volgens mij ook niet.

De chromecast is gemaakt om video af te spelen van youtube, netflix enzo.
Er zijn nog meer van dat soort websites (hulu, vimeo bijv.) die werken aan of bezig zijn met chromecast te kunnen werken.
Bedankt voor je bericht.

Je hebt van VLC een plugin voor de chrombrowser.
https://www.videolan.org/vlc/releases/2.0.8.html

Ik kan bijv. op mijn pc inloggen op mijn nas en dan de avi afspelen in de browser.

Sta namelijk voor de keuze, of een nieuwe MHL kabel te kopen of chromecast aanschaffen om video's op mijn tv af te spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wii4all op 22-08-2013 16:31 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
@Wii4all

Als de video in de browser speelt, zal hij te zien zijn via de Chromecast, mits je die tab natuurlijk 'cast'.

De eerste ervaringen met de Chromecast zijn positief. Youtube werkt vlot via je laptop. (Zelfs netjes een waarschuwing als je een video wil kijken in chrome-browser. "U kunt dit ook via de 'cast'-knop bekijken)

Ook het kunnen uitzoeken / klaarzetten van een volgende video gaat vlotjes.

Van het bestaan van de MHL-kabel wist ik nog niet, ook een nette oplossing. De oplossing met VLC heb ik nog niet geprobeerd. Maar volgens mij is Chromecast niet de oplossing die jij wil.

Chromecast is een 'plug & play'. En met straks Netflix, Hulu ed. komt het vast goed.

Voor eigen materiaal gebruik ik nu een Apple TV (3e generatie) ;( en Plex met Youtube-tweak.

Kortom ik ben zoals eerder gezet blij, als er straks meer aanbieders/apps komen zeker.

Ondertussen heeft Google een aantal oplossingen (zoals die van H92!) alweer afgestopt met de update van afgelopen weekeinde. Chromecast begint een beetje Apple-achtige trekjes te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Beqs op 26-08-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
grappenmakers daar bij amazon:
http://www.amazon.de/dp/B...1400_1000?tag=dradis03-21

89 euro.....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Amazon verkoopt die niet, Deluxe GmbH inkl MwSt Widerrufsbelehrung AGB unter Verkaeufer-Hilfe verkoopt die. Amazon is alleen de middle man hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
Beqs schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:00:

Ondertussen heeft Google een aantal oplossingen (zoals die van H92!) alweer afgestopt met de update van afgelopen weekeinde. Chromecast begint een beetje Apple-achtige trekjes te krijgen.
Bovenstaande bleek storm in glas water. Google is de software nog aan het ontwikkelen, ook de ontwikkeltools zijn nog in ontwikkeling.

Dus het streamen van lokale content is nog niet van tafel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:50
Heeft iemand enig idee wanneer de Chromecast officieel naar Nederland komt? Aangezien Netflix binnenkort naar ons land komt, staat volgens mij niets de Chromecast meer in de weg.

Wellicht dat ze de Nexus 7 (2013), Chromecast en Google Play Music tegelijk willen introduceren in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 10:43
StephanVierkant schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:17:
Heeft iemand enig idee wanneer de Chromecast officieel naar Nederland komt? Aangezien Netflix binnenkort naar ons land komt, staat volgens mij niets de Chromecast meer in de weg.

Wellicht dat ze de Nexus 7 (2013), Chromecast en Google Play Music tegelijk willen introduceren in NL?
Ik zou niet al te veel verwachten van een introductie van Nexus 7, Chromecast en Play Music / Movies & Netflix. Netflix zit eraan te komen maar Google heeft tot op heden geen haast met het uitbrengen van zijn apparaten(nexus 7 2012 was snel beschikbaar, de rest erna niet meer(nexus 4, nexus 10, nexus 7 2013) en al helemaal niet met het uitbrengen van zijn diensten(books, music, movies).

• Wii4all
  • Niet online
Iemand nog tips waar hem te kopen?

Op marktplaats lijkt de vaste prijs 75 euro.
Via ebay komt er een lading import en verzendkosten bij
En amazon doet ook raar

Burp

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Wii4all schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:57:
Iemand nog tips waar hem te kopen?

Op marktplaats lijkt de vaste prijs 75 euro.
Via ebay komt er een lading import en verzendkosten bij
En amazon doet ook raar
Ben ook benieuwd, ook nu Netflix beschikbaar is in NL ;)

Bedoel je USA amazon? Die verstuurd niet naar NL, dan moet je een site als USA2YOU gebruiken.
Ook de Duitse amazon verstuurd niet naar NL.

[ Voor 17% gewijzigd door Fivel op 11-09-2013 23:23 ]

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:32

MJVR

This rent is for space!

Net een Chromecast besteld bij USA Amazon. Zal via Borderlinx naar NL komen.

Op Marktplaats gaan ze weg voor 75 à 80 euro. Dan wacht ik wel even.

2 x de helft

• Wii4all
  • Niet online
@MJVR wat ben je dan ongeveer kwijt?

Via ebay zag ik ze voor 45 dollar, valt ook nog mee, alleen met import (zoals hun dit noemde) en verzendkosten kwam je dan op 70 dollar uit...

Burp

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:32

MJVR

This rent is for space!

Ik schat totaal 50 euro. Dus als je totaal 70 dollar kwijt bent via Ebay dan komt het ongeveer op hetzelfde neer.

2 x de helft

• Sagaris
Ik heb met verzend- en invoerkosten 60-65 euro betaald voor mijn Chromecast. Dubbel en dwars waard, zou het zo weer doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sagaris op 14-09-2013 17:56 ]

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb 3 maanden Netflix bij mijn Chromecast gekregen. Weet iemand of deze ook in Nederland te gebruiken is? Ik wil hem namelijk verkopen, maar wil wel weten of het in Nederland te gebruiken is.

• Fivel
MJVR schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:28:
Net een Chromecast besteld bij USA Amazon. Zal via Borderlinx naar NL komen.

Op Marktplaats gaan ze weg voor 75 à 80 euro. Dan wacht ik wel even.
Ik heb donderdag ook besteld bij Amazon en laat het versturen naar nl met borderlinx. Verwachte levertijd vanaf Amazon is eind september.

Verwacht dat het uiteindelijk 60€ gaat kosten..

[ Voor 5% gewijzigd door Fivel op 14-09-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beqs
@H92!

Ik heb zonder problemen mijn code kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
H92! schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:23:
Ik heb 3 maanden Netflix bij mijn Chromecast gekregen. Weet iemand of deze ook in Nederland te gebruiken is? Ik wil hem namelijk verkopen, maar wil wel weten of het in Nederland te gebruiken is.
3 maanden lukt op NL account. Er zijn ook codes voor 12 maanden, die werken alleen op US account of UK account.

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 14:10
Ik kwam op eBay deze tegen.
Ik weet niet of het betrouwbaar is, aangezien de prijs nog lager is dan de prijs in de VS zelf, maar voor wie het durft te proberen...

• ice-T106
Durf er wel geld op te zetten dat je er daar nooit 1 van gaat ontvangen. Hij heeft ook helemaal geen feedback score.

• Sagaris
Inderdaad, geen feedback. Nooit aan beginnen.

• zargo
  • Laatst online: 28-05 17:25
Vandaag besteld bij Best Buy Davenport (Orlando) FL, voor 28,02 euro incl tax hij wordt zaterdag gehaald. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_Solo
  • Laatst online: 21-05 09:25
Vandaag binnen, 35 USD (Amazon) + 15 USD porto... via een Amerikaanse kennis geregeld. Beetje lastig om de chromecast.apk te installeren op mijn Android fone... uiteindelijk een link gevonden naar downloadbare apk (via Google gevonden natuurlijk :) ) en die geïnstalleerd. Ben nu op zoek naar uitbreidingen want aanbod is nog mager. Netflix biedt 1 maand graties, geen drie ... (?)
Hopelijk een vervanging voor mijn Plex want via mijn NAS werkt dat niet goed (Qnap TS-210).
Iemand nog tips hierover?

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 20:01
Ook maar besteld bij Amazon.com (via Borderlinx), toch een ideaal apparaat denk ik voor dit geld. Gaat nog wel ff duren voordat het bezorgd wordt.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:27
Vandaag heb ik mijn via Ebay bestelde Chromecast ontvangen. Helaas kan ik deze niet configureren.
Via mijn telefoon kan ik de app niet installeren omdat deze niet voor mijn telefoon beschikbaar is. (waarschijnlijk omdat ik de probeer te installeren via de Nederlandse Play store)

Via een laptop kom ik een paar stapjes verder, maar wanneer ik een draadloos netwerk wil instellen loop ik weer vast. Mijn draadloos netwerk verschijnt namelijk niet in het dropdown lijstje om deze te configureren. Ook het handmatig toevoegen van het netwerk lukt niet.

door de troubleshoot te lezen heb ik in mijn Ziggo Ubee modem de op AP isolate op Disabled gezet.
Helaas werkt het hierdoor nog steeds niet.

Hoe krijg ik mijn Chromecast alsnog werkend?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
Ik heb gewoon gegoogled op chromecast apk, dan vind je de installer en die werkt perfect. Op mijn ipad heb ik een nieuwe apple id aangemaakt op een ander emailadres om zo de app uit de amerikaanse appstore te installeren. Werkt ook uitstekend, alleen voor updates moet ik steeds even van account wisselen. De chromecast zelf heeft een collega meegenomen die op vakantie ging naar de vs. Kostte 30 euro maar op die manier :)

• zargo
zargo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:54:
Vandaag besteld bij Best Buy Davenport (Orlando) FL, voor 28,02 euro incl tax hij wordt zaterdag gehaald. :) _/-\o_
Net een bevestigingsmail gehad van Best Buy dat hij opgehaald is. :)

• nielsn
phYzar schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:40:
Ik heb gewoon gegoogled op chromecast apk, dan vind je de installer en die werkt perfect. Op mijn ipad heb ik een nieuwe apple id aangemaakt op een ander emailadres om zo de app uit de amerikaanse appstore te installeren. Werkt ook uitstekend, alleen voor updates moet ik steeds even van account wisselen. De chromecast zelf heeft een collega meegenomen die op vakantie ging naar de vs. Kostte 30 euro maar op die manier :)
De app is het probleem niet, het probleem is dat de Chromecast mijn WiFi niet ziet.
Tijdens de configuratiewizard zie ik wel het netwerk van mijn buurman maar mijn eigen niet.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37
Waarschijnlijk staat je router dan op een kanaal dat niet mag worden gebruikt in de VS, voor 2,4GHz zijn dat 12 tot 14.

• nielsn
Inderdaad, nu werkt het wel.
Stom van me dat ik daar niet op gelet heb.

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik krijg de chromecast niet op mijn netwerk. Hij herkent het netwerk, ik voer de wificode in, maar dan houdt het op. Ik moet mijn wifi-netwerknaam checken, maar die klopt, net als het wachtwoord. Wat frustrerend!
Wie weet raad?

• RalphZ
Overigens maak ik gebruik van de UPC Horizon-mediabox met ingebouwde router, deze staat op kanaal 13.

• RalphZ
Opgelost.
Voeding loopt nu via een stekker in het stopcontact en niet via een usb-poort van de Horizonbox.
Raar, want ik had wel beeld en er brandde een lampje. Nu ja, die hele Horizonbox is raar natuurlijk.

• RalphZ
De tip van hcQd is uiteindelijk toch de enige juiste oplossing gebleken. Ik weet niet waarom dat vanmiddag niet werkte, maar nu dus wel. Bedankt!

Gelieve voortaan de "WIJZIG-knop" (rechtsboven bij je post) te gebruiken in het geval je iets toe wilt voegen. Vier keer achter elkaar posten is niet nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 30-09-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Dat ding kost 35 US dollars

Beetje kromme omrekening hanteren ze daar bij amazon.

Zie dat ze de prijs inmiddels naar beneden hebben bijgesteld van 89 naar 75 toch nog steeds +/- 20 euro te hoog naar mijn idee.

[ Voor 22% gewijzigd door Wii4all op 02-10-2013 16:08 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
Wii4all schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

Dat ding kost 35 US dollars

Beetje kromme omrekening hanteren ze daar bij amazon.

Zie dat ze de prijs inmiddels naar beneden hebben bijgesteld van 89 naar 75 toch nog steeds +/- 20 euro te hoog naar mijn idee.
Het is al eerder gezegd, dit wordt niet door Amazon verkocht maar door Kellstad VIA Amazon. Kellstad moet dus ook import betalen waardoor ze de ChromeCast nooit voor 35 dollar kunnen verkopen. De prijs van 75 euro is inderdaad nog wel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
Vanaf vandaag is het mogelijk een Google Chromecast HDMI Streaming Media Player à $35.00 (ex BTW) te bestellen bij Amazon.com . Voor vandaag werd er niet geleverd in Europa.

Prijs komt na import neer op € 40,74 .

Je moet nog wel zelf de chromecast apk zoeken want via Google Play is installatie nog niet mogelijk.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:57
Nice!! Meteen besteld :D

Item Subtotal: EUR 26,79
Shipping & Handling: EUR 6,88
Total Before Tax: EUR 33,67
Import Fees Deposit: EUR 7,07
Order Total: EUR 40,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 17:56
croxz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:30:

Hoe lang is de verwachte levertijd? En kun je nog btw kosten verwachten van de NL'se douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 14:52

Bergie

Lekker belangrijk...

Werkt dit dan ook gelijk in combinatie met de nederlandse netflix app?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Laatst online: 20-05 07:23
Besteld!
De kosten van de douane zitten bij deze prijs in. De levertijd is afhankelijk van de shipping methode die je kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:00
tobitronics schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:37:
[...]

En kun je nog btw kosten verwachten van de NL'se douane?
Nee, want het bedrag is onder het maximum.

Off-topic: Heeft de Chromecast eigenlijk een digitale audio-uitgang om op een receiver aan te sluiten? Mijn receiver heeft namelijk nog geen HDMI-in. Alleen optisch of coax.

[ Voor 0% gewijzigd door Bard1982 op 08-10-2013 14:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is het mogelijk zonder creditcard te bestellen? Ik krijg de mijne namelijk pas over een week of 2 en ik wil niet lang wachten op de Chromecast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Bard1982 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

er is geen maximum. De importkosten zijn:

wat neer komt op bijna 21% van de aanschafprijs in euro's = BTW

[ Voor 45% gewijzigd door hans180 op 08-10-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
levertijd:
AmazonGlobal Expedited Shipping (averages 8-14 business days)

Maar je kan hem over 2 dagen krijgen voor 22,23 euro extra als je haast hebt.

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Bard1982 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:39:
[...]
Er komt toch nooit een bedrag bij want die houdt Amazon al voor je in? Ik betaal hier ook al verplicht EUR 7,07 aan "Import Fees Deposit".
Bergie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:38:
Ja, Netflix zou moeten werken. Zie ook reacties bij de nieuwspost op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 16:30
Bergie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:38:
Yup, heb hem al een week of 3 draaien. NetFlix op mijn iPhone of Nexus 7 vraagt gelijk of ik NetFlix wil draaien op mijn Chromecast. Werkt out of the box.

Als je ook nog http://www.unblock-us.com/ neemt, kan je content van de hele wereld kijken met je NL NetFlix account.

Works like a charm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Laatst online: 23-09-2024
Bedankt voor de tip heb hem net besteld. En ik verwacht dat je die 7,07 euro gewoon terugkrijgt omdat je onder de importlimiet zit. Als je de voorwaarden leest op Amazon is het een deposito om eventuele kosten te dekken. Worden die kosten niet doorberekend dan krijg je een refund (of het verschil). Dus ik hoop dat ik uiteindelijk 33 euries kwijt ben :-) Ben benieuwd.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
Chromecast vandaag binnengekomen werkt perfect. _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door zargo op 08-10-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinghuz
  • Laatst online: 21-03 10:07
croxz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:30:

Moest je nog iets speciaals doen om 'm te kunnen bestellen? Amazon.com toch? Ik krijg de volgende melding: "Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Helaas!

Geurtzen in 'nieuws: Amazon begint levering Chromecast in Nederland'
Important Message
Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 296939 op 08-10-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Zelfde probleem... vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 17:42
hoe kan je bestellen:
Wanneer ik inlog en wil bestellen:

Important Message
Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address.

Erg zonde dit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
dinghuz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:46:
[...]

Moest je nog iets speciaals doen om 'm te kunnen bestellen? Amazon.com toch? Ik krijg de volgende melding: "Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address."
Is niets aan te doen. Het zelfde artikel als dat ik vanmiddag heb besteld kan ik nu ook niet meer bestellen... Ik ben benieuwd of ze mijn bestelling ook nog gaan annuleren of dat ze die toch uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2024

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Zojuist besteld, maar je moet inderdaad wel wat verder zoeken. Uiteindelijk vond ik op pagina 6 ofzo een leverancier met "International shipping" waarbij de totaalprijs incl. verzenden op minder dan €50 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik heb net een livechat gehad met Amazon en daar heb ik het volgende uitgehaald:

- Is alleen te bestellen uit de US en het is niet duidelijk waarom het vanmiddag wel kon.
- Over de orders die al geplaatst zijn hebben ze geen duidelijkheid.

Niet extreem veel dus...

Ook nog gebeld, zelfde reacties helaas. Ze denken dat het om een fout gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door melvinnie op 08-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:26
|:(

[ Voor 199% gewijzigd door mtr33 op 08-10-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

CrashHouse schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:35:
Bedankt voor de tip heb hem net besteld. En ik verwacht dat je die 7,07 euro gewoon terugkrijgt omdat je onder de importlimiet zit. Als je de voorwaarden leest op Amazon is het een deposito om eventuele kosten te dekken. Worden die kosten niet doorberekend dan krijg je een refund (of het verschil). Dus ik hoop dat ik uiteindelijk 33 euries kwijt ben :-) Ben benieuwd.
Nee, die 7,07 zijn geen invoer/douanerechten, maar de BTW die je verplicht bent om te betalen bij een waarde boven de 22 euro. En aangezien de chromecast daarboven zit, krijg je die niet terug.

http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Sterker nog, het is zelfs mogelijk dat je daarbovenop nog inklaringskosten moet betalen (meestal aan de vervoerder, die daarvoor kosten in rekening brengt), want Amazon houdt daar bij het berekenen van het totaalbedrag geen rekening mee:
Additional charges for customs clearance must be borne by the recipient; we have no control over these charges and can't predict what they may be.

https://www.amazon.com/gp...stduttax?nodeId=201119100
Vaak (als je geluk hebt) hoef je geen inklaringskosten te betalen, maar dat weet je vooraf doorgaans niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 10:01
Rond een uur of 6 vanmorgen de verzendbevestiging ontvangen met een trackingnummer.
Gisteren om 7 uur 's avonds besteld. Delivery estimate: October 16 :)
Laat maar komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 14:15
Boertje1991 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 07:38:
Rond een uur of 6 vanmorgen de verzendbevestiging ontvangen met een trackingnummer.
Gisteren om 7 uur 's avonds besteld. Delivery estimate: October 16 :)
Laat maar komen!!
Yep, same here. 's middags besteld bij amazon.com, en staat op levering 16-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtoPiet
  • Laatst online: 19-05 12:57
Balen: Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Mijn bestelling is ook onderweg. Blijkbaar worden geplaatste bestellingen wel gehonoreerd maar geen nieuwe meer aangenomen. Alternatief is dan (zoals al eerder opgemerkt) om te bestellen via een andere leverancier, maar dan ben je wel wat duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
Ook mijn bestelling van gisteren via Amazon is verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
De mijne is ook verzonden en wordt op 16 oktober verwacht. Ben benieuwd wat ik dan uiteindelijk kwijt ben.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

croxz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:09:
Mijn bestelling is ook onderweg. Blijkbaar worden geplaatste bestellingen wel gehonoreerd maar geen nieuwe meer aangenomen. Alternatief is dan (zoals al eerder opgemerkt) om te bestellen via een andere leverancier, maar dan ben je wel wat duurder uit.
Via Ebay heb ik afgelopen weekend 47 euro betaald. Dat vind ik nog best redelijk. In vergelijking met Amazon is dat 7 euro meer.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 17:56
aex351 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:26:
[...]

Via Ebay heb ik afgelopen weekend 47 euro betaald. Dat vind ik nog best redelijk. In vergelijking met Amazon is dat 7 euro meer.
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
Voor een kleine 42 euro op ebay:

http://www.ebay.nl/itm/Br...amers&hash=item3cd638ecf3

edit: oeps, invoerkosten over het hoofd gezien (bijna 17 dollar)

John

[ Voor 15% gewijzigd door Noppesnada op 10-10-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 08:58
Heb net een email ontvangen van Amazon dat het blijkbaar niet de bedoeling was om de chromecast internationaal te verschepen. Gelukkig was de mijne al verzonden.

Yep, zelfde email als elomen (post hieronder)

[ Voor 13% gewijzigd door lukadad op 10-10-2013 19:40 ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elomen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:56
Kreeg net onderstaande mail van Amazon

Hello,We're writing about #102-2997236-4524266 for Google Chromecast HDMI Streaming Media Player. We recently learned of an error that allowed this item to be available to ship to international addresses. Unfortunately, this item is not currently intended for use outside of the United States. Outside of the United States, all of the functionality of this item may not be available and the manufacturer's warranty is void. We're sorry for any inconvenience this causes.You don't need to take any action if you still want to receive the item. If your order hasn’t shipped yet, you can cancel it by going to Your Account and clicking the "Your Orders" button.If your order has shipped and you would like to return the item, you'll find return instructions at the link below. We'll refund you in full, including the return shipping costs.
We hope to see you again soon.Sincerely,Custemerservice DepartmentAmazon.comPlease note: this e-mail was sent from a notification-only address that cannot accept incoming e-mail. Please do not reply to this message.

Even voor mij onduidelijk.
Wordt hier bedoeld dat deze Chromecast niet te gebruiken is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
elomen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:33:

Hello,We're writing about #102-2997236-4524266 for Google Chromecast HDMI Streaming Media Player. We recently learned of an error that allowed this item to be available to ship to international addresses. Unfortunately, this item is not currently intended for use outside of the United States. Outside of the United States, all of the functionality of this item may not be available and the manufacturer's warranty is void. We're sorry for any inconvenience this causes.You don't need to take any action if you still want to receive the item. If your order hasn’t shipped yet, you can cancel it by going to Your Account and clicking the "Your Orders" button.If your order has shipped and you would like to return the item, you'll find return instructions at the link below. We'll refund you in full, including the return shipping costs.
We hope to see you again soon.Sincerely,Custemerservice DepartmentAmazon.comPlease note: this e-mail was sent from a notification-only address that cannot accept incoming e-mail. Please do not reply to this message.

Even voor mij onduidelijk.
Wordt hier bedoeld dat deze Chromecast niet te gebruiken is in Nederland?
Dat is onzin. Alles wat je met de Chromecast kan doen werkt ook in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 17:42
ik krijg een dollar prijs van 140,- inclusief alles of zo.
Hoe komen jullie op dat het voor 40,- euro totaal is ?
kan ik niet via iemand bestellen geef je natuurlijk meteen het geld etc etc, en dan stuur je het op naar mijn adres, als iemand dat kan en wilt doen, graag een DM/PM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
elomen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:33:

We hope to see you again soon.Sincerely,Custemerservice DepartmentAmazon.comPlease note: this e-mail was sent from a notification-only address that cannot accept incoming e-mail. Please do not reply to this
Idem, maar gelukkig wel onderweg.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 16:24
Blijkbaar was het niet de bedoeling (van Google?) dat ze internationaal te koop werden aangeboden en hebben ze het nu weer uitgezet. Gelukkig is de mijne al onderweg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 07:21
Het apparaat is gericht op de amerikaanse markt. Hulu Plus en Play Store zijn hier niet beschikbaar en werken dus niet.

Verder zit er natuurlijk een amerikaanse power adapter bij die niet in een europees stopcontact kan en werkt wifi alleen op kanalen die in amerika toegestaan zijn.

Over de garantie: Google heeft het apparaat nog niet in europa beschikbaar gesteld dus service en garantie is niet vanzelfsprekend.

Amazon dekt met deze mail simpelweg in tegen consumenten die gaan klagen over deze zaken. Eigenlijk is het een hele nette communicatie van amazon die de klant twee keuzes biedt: bestelling laten staan en je krijgt je order gewoon of annuleren en op kosten van amazon retourzenden.

Ik wacht zelf ook op mijn chromecast. Leverdatum staat ook bij mij op 16 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Er zijn diverse aanbieders op Ebay. Bijvoorbeeld http://www.ebay.nl/itm/Go...amers&hash=item2583b31449. Mijn pakket is inmiddels in Nederland en wacht op inklaring.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 11:30
Ik heb een Chromecast gekocht op Amazon bij 'D&HJapan'.
Gister verstuurd en overmorgen verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiTa
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-11-2022
Pistolebob schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:58:
Ik heb een Chromecast gekocht op Amazon bij 'D&HJapan'.
Gister verstuurd en overmorgen verwacht :)
Wanneer besteld?
Totale prijs?
Waar is D&HJapan - Chromecast te vinden op Amazon?

Dank bij voorbaat voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 11:30
WiTa schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:58:
[...]

Wanneer besteld?
Totale prijs?
Waar is D&HJapan - Chromecast te vinden op Amazon?

Dank bij voorbaat voor de info.
Afgelopen vrijdag
Item Subtotal: EUR 18,76
Shipping & Handling: EUR 15,32
Total Before Tax: EUR 34,08
Order Total: EUR 34,08

Stond tussen de aanbieders van de Chromecast op Amazon.com, dezelfde avond waren ze al uitverkocht.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste