Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 20:10
Ik denk niet dat de Windows Phone apps Chromecast support hebben. In de apps moet een icoon komen te staan dat je deze video wilt afspelen op de Chromecast.

Op de website staat: "Chromecast works with devices you already own, including Android tablets and smartphones, iPhones®, iPads®, Chrome for Mac® and Chrome for Windows®."
Dus je zou het via je laptop kunnen doorsturen, maar dat is minder handig op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
LearnDriver schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:46:
Ik denk niet dat de Windows Phone apps Chromecast support hebben. In de apps moet een icoon komen te staan dat je deze video wilt afspelen op de Chromecast.

Op de website staat: "Chromecast works with devices you already own, including Android tablets and smartphones, iPhones®, iPads®, Chrome for Mac® and Chrome for Windows®."
Dus je zou het via je laptop kunnen doorsturen, maar dat is minder handig op de bank.
Precies chrome for windows,, geen windows phone dus. Hoop dat ze het nog gaan ondersteunen, anders opzoek naar een alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:58
Iemand al een Chromecast besteld bij Gadgetpark.nl? Mijn orderstatus staat al ongeveer 1,5 dag op ''Nieuw''..

EDIT:
Orderstatus is inmiddels veranderd.

[ Voor 17% gewijzigd door TheRicolaa10 op 02-01-2014 18:31 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
:(
WiTa schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:04:
Mijn chromecast komt van eBay-verkoper regainthestyle (http://myworld.ebay.com/r..._trksid=p3984.m1497.l2754).

Heb iets meer dan 42 Euro betaald, verzending inbegrepen en was 5 dagen later in mijn bezit. Geen extra invoerkosten betaald, wellicht door vermelding van 'gift', de inhoud werd vermeld als HDMI adaptor cable of zoiets en als prijs 12 dollar. Geen reden dus om massa's meer te betalen voor een aankoop via Marktplaats of via die winkel in Arnhem.

Hopelijk komt er snel een app om picasa webalbums te streamen (je kan er wel een YouTube filmpje van maken en uploaden, maar da's toch een omweg). En het liefst van al wil ik graag een app ontwikkeld zien waarmee je tegelijk een picasa webalbum kan streamen als muziek van je Google Play Music of zelfs een via internet beschikbare radiozender (via een url bijvoorbeeld). Beschikbaarheid van Google Play Movies is ook een van mijn wensen.
Bedankt voor de tip. 43 euro in totaal en met een weekje binnen. Mijn dochter is helemaal blij dat ze nu netflix heeft in haar kamer, en ik heb weer wat leuks om te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 10:33
Gisteren mijn 3e Chromecast binnen, dit keer besteld bij Amazon.de
€42,50 inclusief verzending.

Edit: Inmiddels €0,19 duurder geworden zie ik >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Atrax op 03-01-2014 00:14 ]

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:08
Hoop dat er binnenkort meer apps voor komen. Een divx player op iPad het liefst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:16:
Hoop dat er binnenkort meer apps voor komen. Een divx player op iPad het liefst :)
Uitzending gemist lijkt me ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:05:
[...]

Uitzending gemist lijkt me ook mooi.
kan je dat niet via je browser 'casten'?

Dat je naar de pagina van uitzending gemist gaat?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wii4all schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:31:
[...]

kan je dat niet via je browser 'casten'?

Dat je naar de pagina van uitzending gemist gaat?
Mijn pc (1e generatie atom systeempje met max gebruik 17watt) gebruik ik voor wat downloaden, tekstverwerken en surfen. YouTube of andere HD streams oid trekt ie nooit, laat staan dat casten.
Daarom is het zo lekker om Netflex en YouTube te kunnen gebruiken op cromecast zelf, nu de rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
G.Scholtens schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:14:
[...]

Precies chrome for windows,, geen windows phone dus. Hoop dat ze het nog gaan ondersteunen, anders opzoek naar een alternatief
Kan ik ook contact opnemen met google hierover? Wil graag weten of het gaat werken of als ze binnenkort nog met support komen voor windows phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 14:50
G.Scholtens schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:00:
[...]

Kan ik ook contact opnemen met google hierover? Wil graag weten of het gaat werken of als ze binnenkort nog met support komen voor windows phone
Dat kan je, ben ik bang, vergeten.
Ik heb het dan niet zozeer over of er support komt voor Windows Phone, maar wel over contact opnemen.
Google is voor de meeste diensten lastig te bereiken.
Alleen voor Google Apps en de Play Store zijn ze, zover ik weet, goed bereikbaar.

Je kan dit proberen:
https://support.google.co...tact/chromecast_technical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
calvinturbo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:22:
[...]

Dat kan je, ben ik bang, vergeten.
Ik heb het dan niet zozeer over of er support komt voor Windows Phone, maar wel over contact opnemen.
Google is voor de meeste diensten lastig te bereiken.
Alleen voor Google Apps en de Play Store zijn ze, zover ik weet, goed bereikbaar.

Je kan dit proberen:
https://support.google.co...tact/chromecast_technical
Bedankt, mail is verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zojuist bericht van google..Hierbij hun reactie:

Thank you for contacting Google. My name is Nate, I'll be glad to assist you today.

Unfortunately, your device does not support Chromecast setup. To see a list of platforms that currently support Chromecast setup, please take a look at our Chromecast Help Center: https://support.google.com/chromecast/answer/2998456.

Chromecast is not currently intended for use outside the United States, and Google does not make representations about its functionality outside the U.S. Please note that some countries may have legal restrictions on your ability to import and/or use Chromecast. Although we currently don't support the device outside of the US, we do look forward to bringing Chromecast to additional countries but have nothing to announce at this time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 12:51
Atrax schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:14:
Gisteren mijn 3e Chromecast binnen, dit keer besteld bij Amazon.de
€42,50 inclusief verzending.

Edit: Inmiddels €0,19 duurder geworden zie ik >:)
Als ik hem via Amazon.de wil bestellen krijg ik de melding dat dat niet gaat: "Dieser Artikel kann leider nicht an den von Ihnen gewünschten Ort versandt werden." Doe ik iets verkeerd of heb je hem op een Duits adres laten afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 06:08
Ook maar 1 op de kop getikt voor 35 euro.

Hoofddoel is streamen van movietrailers van youtube naar mijn full hd.

Zoals ik me heb ingelezen hoef ik hem daar niet voor te rooten c.q. custom rom te draaien?

Laat ik hem maar origineel dan.

Denk dat dit wellicht ook niet meer gaat rooten want die rootable serienummers zullen wel op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 11:49
Heeft iemand wellicht ervaring met de chromecast in combinatie met een slingbox? Voor de duidelijkheid de slingbox wil ik in een thuisnetwerk (glasvezel) plaatsen en de chromecast wil ik gebruiken op reis en/of in een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:40
Climbon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:42:
[...]

Als ik hem via Amazon.de wil bestellen krijg ik de melding dat dat niet gaat: "Dieser Artikel kann leider nicht an den von Ihnen gewünschten Ort versandt werden." Doe ik iets verkeerd of heb je hem op een Duits adres laten afleveren?
Ik heb het ook geprobeerd via de duitse amazon, krijg helaas dezelfde meldiing. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
NmidnetS schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:24:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd via de duitse amazon, krijg helaas dezelfde meldiing. :(
Ebay.. http://m.ebay.nl/itm?itemId=231038170656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambriks
  • Laatst online: 28-04 14:56
Heb 'm voor de kerst bij Amazon UK besteld. Binnen een week in huis, voor slechts 37 GBP (is 44 euri). Aansluiten en gebruiken maar. Nu alleen wachten op wat meer functionaliteit qua apps (en home network streaming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Werkt netflix,youtube en uitzending gemist al probleemloos in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 01:01
G.Scholtens schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:29:
Werkt netflix,youtube en uitzending gemist al probleemloos in nederland?
Netflix en Youtube wel. Uitzendig Gemist moet z'n app er nog op aanpassen (wat nu alleen nog maar kan met toestemming van Google, hopelijk veranderd dit snel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 09:21

thechib12

aka ChiB

Zit te twijfelen om er eentje te kopen, kan je in Nederland ook US content ontvangen op je Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 16:29

Zeror

Ik Henk 'm!

TheRicolaa10 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:19:
Iemand al een Chromecast besteld bij Gadgetpark.nl? Mijn orderstatus staat al ongeveer 1,5 dag op ''Nieuw''..

EDIT:
Orderstatus is inmiddels veranderd.
Heb mijn Chromecast afgelopen zaterdag bij Gadgetpark besteld. Vandaag de verzendbevestiging ontvangen. Hopelijk morgen dus binnen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
thechib12 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:00:
Zit te twijfelen om er eentje te kopen, kan je in Nederland ook US content ontvangen op je Chromecast?
Je ontvangt niks, je streamt ernaartoe. Als jij US apps hebt die chromecast ondersteunen in NL dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
matthijst schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:33:
[...]

Je ontvangt niks, je streamt ernaartoe. Als jij US apps hebt die chromecast ondersteunen in NL dan kan dat.
Klopt niet helemaal. De Chromecast heeft fixed Google dns servers. Als je bijvoorbeeld US Netflix wilt kunnen kijken moet je of de Chromecast "hacken", of andere dns servers forceren via je router.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klopt, maar op tweakers vinden ze het niet grappig als je met dns dingen als Netflix in nl gebruikt, dus vandaar de creatieve omschrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 16:08

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

matthijst schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:33:
[...]
Dit is niet helemaal waar. Je stuurt vanaf je telefoon de stream gegevens naar je ChromeCast.
De ChromeCast speelt wel degelijk zelf de content af. Zodra je ChromeCast aan het spelen is, kan je je telefoon gewoon uitzetten. Iets wat met bijvoorbeeld AirPlay niet kan.

Gister mijn vriendin een ChromeCast cadeau gedaan (ze is enorm verslingerd aan Netflix).
Wat een fantastisch ding, installatie is een no-brainer.

Ik heb hem trouwens bij GadgetPark besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 15-01-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hij speelt de content wel zelf af inderdaad, maar zonder een apparaat om hem aan te sturen kan je er niks mee, 't is niet dat er apps op de chromecast staan (kreeg het idee dat de vraagsteller dat bedoelde).
Wel ideaal ja, dat je je iPad etc niet meer aan hoeft te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik kijk zelf graag bijvoorbeeld Anime via mijn browser.
Nu heb ik nog mij tv met HDMI aan mijn pc aangesloten.
Het zou ideaal zijn wanneer ik met mijn telefoon een stream kan starten en deze kan doorzetten naar de ChromeCast, maar ik begrijp dat de URL's dan eerst op een whitelist moeten komen.
Ik ben benieuwd wat ze daar in de toekomst voor gaan bedenken.

Er is wel een een app van Viki die nu al wordt ondersteund, maar er zijn natuurlijk wel meer streams te bedenken. Misschien minder gebruikelijk onderwerp, maar ik denk dat er best markt is voor het doorsturen van een xxx link naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 16:53
http://www.ebay.com/itm/N...amers&hash=item3f2f3ee384

40,- INCLUSIEF VERZENDKOSTEN.. goeie deal neem ik aan.
Sla je slag voor de mensen die hem nog willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Even een vraag tussendoor, weet iemand of de Chromecasts uit Duitsland een jongere firmware hebben dan 12940 hebben? Ik wil graag een Chromecast maar dan wel met root uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:29:

Ik heb daar net besteld en was 35,77 kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 21:34
Chris.nl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Hoelang duurt versturen naar Nederland want kost inderdaad maar 47$ = 34,70euro!

Oh dat was de google berekening paypal rekent inderdaad 35,77 euro.
Mooie bedrag ben benieuwd wanneer die komt!

[ Voor 18% gewijzigd door Joostje123 op 21-01-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Meestal als ik rond de 20 dollar aan verzendkosten kwijt ben duurt het zo'n vier werkdagen (vanuit de US). Bij de geschatte aflevertijd stond volgens mij 24 januari, zou me niets verbazen als ie dat haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 21:34
Chris.nl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:11:
Meestal als ik rond de 20 dollar aan verzendkosten kwijt ben duurt het zo'n vier werkdagen (vanuit de US). Bij de geschatte aflevertijd stond volgens mij 24 januari, zou me niets verbazen als ie dat haalt.
Bij mij stond er 22-24 januari.
Maar leek me helemaal niet realistisch, maar kan er van uit gaan dat ik volgende week dus sowieso dat ding in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
theduke1989 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:29:

Klinkt aantrekkelijk idd, maar als je een beetje pech hebt mag je ook nog even fijn btw, douanerechten en inklaringskosten aftikken. Lijkt niet veel, maar je kan er uiteindelijk gerust nog een eurootje of 20 bij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 16:53
netvista schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:39:
[...]

Klinkt aantrekkelijk idd, maar als je een beetje pech hebt mag je ook nog even fijn btw, douanerechten en inklaringskosten aftikken. Klinkt als niet veel, maar je kan eruiteindelijk gerust nog een eurootje of 20 bij optellen.
Nee dat sowieso, puur omdat het niet een duur product is.
En hun sturen op als waarde van 30USD en als geschenk dus ja krijgt er niks bij.
Ik bestel al denk ik ongeveer 4 a 5 maanden 4x per week zo'n chomecast, en nooit problemen met dit gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Als ze het als een "gift" sturen komt je er net onderuit idd ( Staat overigens niet in hun ebay advertentie).

Vanaf een totale waarde van > 22 euro (Produkt + shipping) ben je het namelijk al het haasje. Voor giften ligt dat bedrag op > 45 euro als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
netvista schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:51:
Als ze het als een "gift" sturen komt je er net onderuit idd ( Staat overigens niet in hun ebay advertentie).

Vanaf een totale waarde van > 22 euro (Produkt + shipping) ben je het namelijk al het haasje. Voor giften ligt dat bedrag op > 45 euro als ik me niet vergis.
Gift is ook niet heilig meer, er word niet sterker op gelet, maar als er een zending met 'gift' uitgepikt wordt, en het blijkt een handels-doeleinde te hebben, volgt een reguliere aanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Chris.nl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Vaag. Item location "Zimbabwe, Madagascar". More than 10 available. En een lading foto's van verschillende bronnen?

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 22-01-2014 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb er daar twee besteld en de verzendbevestiging is al binnen (eerste link), dankjewel voor het delen _/-\o_

Edit, ze zijn al binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
Gisteren heb ik er ook een binnengekregen. M'n eerste ervaringen zijn erg positief: het integreert heel leuk met m'n tv en smartphone en het werkt ook gewoon erg goed. Het zou leuk zijn als hier veel nieuwe toepassingen voor zouden worden ontwikkeld. In potentie kan dit heel succesvol worden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68668

Via de Plex android app kan je mits je je desktop/laptop (waarop Plex is geinstalleerd) aan hebt staan uitzending gemist, history channel, rtl xl streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 17:36
Heeft iemand toevallig een Synology met DSM 5 bèta?? Video Station zou nu namelijk Chromecast ondersteunen. Ik wil graag weten of bv een 1080P mkv goed gestreamt kan worden naar de Chromecast.

Kan nog weinig informatie hierover vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door panomi op 31-01-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Chromacast zit nog niet in de beta (heb het iig niet kunnen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 21:39
Komt de Chromecast door de brievenbus of is het pakketje net te groot daarvoor? Wordt dinsdag of woensdag geleverd maar dan ben ik er natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
spokje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:24:
Komt de Chromecast door de brievenbus of is het pakketje net te groot daarvoor? Wordt dinsdag of woensdag geleverd maar dan ben ik er natuurlijk niet :P
Bij mij was het pakketje net te dik om door de brievenbus te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 16:29

Zeror

Ik Henk 'm!

spokje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:24:
Hangt ervan waar je besteld en hoe je hem besteld. Bij mij was het pakketje door gadgetpark uit elkaar gehaald en los in een bubbeltjesenvelop gestopt voor een onverzekerde verzending (was het goedkoopst :P ). Dit kon gewoon door de brievenbus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 03-02-2014 20:22 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Denk dat het bij mij in originele verpakking komt, Amazon Duitsland. Zal wel DHL worden. Zit gelukkig afhaalpunt op de plek van m'n werk.
Dat is wel heel gaaf. Hopelijk snel uitzending gemist erbij :) zou top zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door spokje op 03-02-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
spokje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:31:
Denk dat het bij mij in originele verpakking komt, Amazon Duitsland. Zal wel DHL worden. Zit gelukkig afhaalpunt op de plek van m'n werk.

[...]

Dat is wel heel gaaf. Hopelijk snel uitzending gemist erbij :) zou top zijn.
Heel goed nieuws inderdaad. Dat gaat de chromecast ondersteuning waarschijnlijk in een stroomversnelling brengen.

Ik hoop vooral dat er een goede (gratis) media player als MX player ook chromecast ondersteuning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 19:15
spokje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:31:
Gewoon via PostNL (inclusief Track&Trace code). Amazon.de verscheept pakketjes naar Zwolle en vanaf daar worden ze dan verstuurd. Vorige week toevallig zelf net een Chromecast bij hun besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ah nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 09:34
Afgelopen weekend besteld en vandaag al binnen. Leuk ding, youtube op de tv werkt erg goed. Photo's op de tv nog niet, via avia player wel maar die moet ik dan weer kopen. Ik hoop dat er wel een gratis manier komt om je foto's op de tv te laten zien.

Edit
Lees net dat de combi nieuwe allcast app met nieuwe playservices er voor zorgt dat je lokale content kan streamen.

[ Voor 19% gewijzigd door SuperKneus op 04-02-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 09:34
Leuk idee, TicTacToe for Chromecast.

Beschikbaar voor iOS en Android
Google Play: TicTacToe for Chromecast

https://itunes.apple.com/...romecast/id725532362?mt=8

[ Voor 11% gewijzigd door SuperKneus op 07-02-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
wow had nog helemaal niet bedacht dat je het op die manier kunt gebruiken. Dit zou ook met heel veel andere spellen kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Grappig, zal is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Heeft iemand ervaring met lokale content streamen icm subtitle files.
Vaak heb ik lokale content en haal ik daar zelf nog lossen subtitles bij.
Kan iemand bevestigen of dit werk met de ChromeCast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Armageddon_2k schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:50:
Heeft iemand ervaring met lokale content streamen icm subtitle files.
Vaak heb ik lokale content en haal ik daar zelf nog lossen subtitles bij.
Kan iemand bevestigen of dit werk met de ChromeCast?
Ik gebruik hiervoor Plex.
http://www.androidplanet.nl/84908/plex-chromecast-netflix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Is Plex ondertussen al gratis te gebruiken, of nog steeds die suffe Plexpass nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Volgens mij nog niet. Maar Plex is wel in de aanbieding:
Google Play: Plex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
matthijst schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:11:
Is Plex ondertussen al gratis te gebruiken, of nog steeds die suffe Plexpass nodig?
Nee, hij is nog niet te gebruiken zonder PlexPass. Ik heb wel een developerbuild (via XDA) in handen waardoor je gratis kan streamen naar je Chromecast (Alleen smartphone en tablet, via de PC werkt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb inmiddels ook de nieuwe AllCast app geprobeerd, gaat best soepel m.b.t. streamen van lokale content. Je moet alleen wel Google Play Services updaten naar een nieuwe versie om de Chromecast-support te activeren.(downloadlink: http://www.androidpolice....gns-of-auth-enhancements/)

[ Voor 25% gewijzigd door Yo-L op 12-02-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
"ondersteuning uitgeschakeld voor chromecast bezitters in Nederland"

http://androidworld.nl/ni...st-ondersteuning-netflix/

mooi klote dit :(

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 14-02-2014 10:37 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
White_Collar schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:37:
"ondersteuning uitgeschakeld voor chromecast bezitters in Nederland"

http://androidworld.nl/ni...st-ondersteuning-netflix/

mooi klote dit :(
Oei... Mijn cromecast staat al zo'n 24 uur uit, hopelijk nog niet die update gehad. Zou het mogelijk zijn de update te blokkeren door het bewuste ip-adres te blacklisten in router, en wat is dan dit ip-adres?
Ik ga maar eens op XDA neuzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:33
In het Netflix topic wordt hier ook over gesproken en blijkt dat het wel gewoon werkt. Zelfs degene die het artikel heeft geschreven is er al op terug gekomen volgens mij.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Topic gevonden, thnx voor de geruststelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik zag net dat m'n Nexus 5 ondertussen op Play services versie 4.2 zit.
http://android-developers...gle-play-services-42.html
Kom maar op met die apps!

[ Voor 27% gewijzigd door Exocet op 14-02-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-04 11:31
Kwam er gisteren achter dat BubbleUPNP sinds gisteren ook de chromecast ondersteund. Ff getest, streamen vanaf m'n NAS werkt prima. Alleen nog geen ondertitels kunnen ontdekken, da's jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4zzup
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 15:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nu wordt het echt interessant. Mijn Chromecast draait inmiddels een maand en ben er erg content mee! Heel soms blijft netflix hangen bij 25% tijdens het laden, maar dat ligt meer aan dat de Netflix service het dan even niet doet (of mijn Wifi loopt te kloten).

Lijkt me super als uitzending gemist en alles beschikbaar komen voor het apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55
Plex heeft al kanalen van uitzending gemist en RTL XL, zodat je die met Chromecast kan bekijken. Ook werkte het kanaal Apple movie trailers met de Chromecast, maar sinds een paar dagen werkt het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 23-04 07:48
spokje schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:46:
Nu wordt het echt interessant. Mijn Chromecast draait inmiddels een maand en ben er erg content mee! Heel soms blijft netflix hangen bij 25% tijdens het laden, maar dat ligt meer aan dat de Netflix service het dan even niet doet (of mijn Wifi loopt te kloten).
Ik denk dat je dan een wifi probleem hebt. Kijk eens of je kanaal druk bezet is.
Netflix via de chromecast blijft nimmer steken tijdens het laden bij mij, heel soms zie ik de kwaliteit terug geschakeld worden, maar meestal draait netflix via de chromcast super.
(Mijn chromecast stick zit in een hdmi poort op mijn receiver en niet op de tv)
Ik heb via wifi analyzer naar het meest vrije kanaal gezocht en mijn wifi hot-spot van Ziggo uitgezet, dat scheelt ook mbt interferentie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ziggo hotspot moet ik ook maar eens uitzetten idd, gebruik dat toch nooit. Vind sowieso dat het ubee modem niet echt behoorlijk wifi signaal uitzendt. Vaak moet ik reconnecten wil er verbinding zijn. Ik switch regelmatig van kanalen, maar er lijkt niet één echt ideaal. Ja 14, maar daar werkt maar 50% van m'n apparatuur mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Ik zou zeggen een andere router aan je Ubee, heb ik ook gedaan en mijn wifi bereik is veel beter.
Daarnaast profiteert je chromecast er ook van en zal Netflix soepeler laden en afspelen.
Én idd wifi hotspots uitzetten, ik heb er buiten mijn huis toch niets aan: te weinig punten en als die er al zijn slecht bereik. Daarnaast zond het bij mij thuis op een ander kanaal uit dan mijn eigen wifi kanaal met als gevolg interferentie.
Dat van kanaal 14 komt me bekend voor. :)

[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 06-03-2014 12:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Voor degene die Koushik nog niet gevolgd heeft. Hij heeft een app gemaakt, genaamd ''Mirror''. En daarmee is het mogelijk om je screen te casten naar de TV via de Chromecast of Apple TV. Je hebt hier root voor nodig en werkt alleen met de N5, omdat die bepaalde decoders heeft. Heb het zelf nog niet getest omdat ik geen root heb. Zit weinig tot geen vertraging op, is nog wel in beta!

YouTube: Mirror for Android (root) - Dit is de demonstratievideo.
https://play.google.com/apps/testing/com.koushikdutta.mirror - De link om betatester te worden.
https://plus.google.com/u...9568835/posts/FVNcLjvLLVh - Originele post van Koushik Dutta.

[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 06-03-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkklwn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-10-2023
TheRicolaa10 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:14:
Voor degene die Koushik nog niet gevolgd heeft. Hij heeft een app gemaakt, genaamd ''Mirror''. En daarmee is het mogelijk om je screen te casten naar de TV via de Chromecast of Apple TV.
Ik kwam het gisteren tegen op Engadget - http://www.engadget.com/2...droid-chromecast-support/
Vanochtend de app geinstalleerd, vanavond eens testen op de Chromecast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
GRUMBLER schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:34:
Ik zou zeggen een andere router aan je Ubee, heb ik ook gedaan en mijn wifi bereik is veel beter.
Daarnaast profiteert je chromecast er ook van en zal Netflix soepeler laden en afspelen.
Én idd wifi hotspots uitzetten, ik heb er buiten mijn huis toch niets aan: te weinig punten en als die er al zijn slecht bereik. Daarnaast zond het bij mij thuis op een ander kanaal uit dan mijn eigen wifi kanaal met als gevolg interferentie.
Dat van kanaal 14 komt me bekend voor. :)
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Heb nu een andere router erachter gehangen en alles loopt meteen een stuk stabieler, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Google heeft gisteren op de SXSW aangekondigd dat de Chromecast de komende weken beschikbaar komt voor "vele andere landen". Bron: http://thenextweb.com/goo...y-countries-weeks/#!zalEU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
@spokje graag gedaan!

@ robertpNL, ben wel benieuwd, als hij hier officieel geïntroduceerd wordt wat de chromecast gaat kosten én of zo meer apps (uitzending gemist bijv wat al aangekondigd is) ook gaan werken met de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even offtopic, maar is er al uberhaupt een Chromecast topic?

Oh en kwam net deze extensie net tegen voor Chrome:
https://chrome.google.com...ikihiagdjbjpnocolokfelagl

heel makkelijk mp3/4's streamen naar je Chromecast. Vreet ook bijna geen geheugen en process power, zoals bij het casten van webpagina of desktop.

Oh hele lijst van apps: http://www.reddit.com/r/chromecast/wiki/apps

[ Voor 22% gewijzigd door Chip. op 12-03-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Is nog geen topic, updates worden meestal hier geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik zou een overzichtelijk topic wel kunnen waarderen. Vooral apps (liefst freeware) hebben mijn interesse nu ik dat ding eenmaal in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mijn favoriete apps tot nu toe:
  1. Youtube - duidelijk, ook gewoon een goede chromecast integratie met de wachtrij e.d.
  2. Songza - Muziek op basis van playlists die je kiest obv je stemming. Vooral ook handig als je de chromecast aan je receiver hangt. Let op dat deze officieel alleen in Amerika geldt , dus installeren via vpn oid.
  3. 5by - Zelfde idee als Songza maar dan voor videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
GRUMBLER schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:36:

(uitzending gemist bijv wat al aangekondigd is) ook gaan werken met de Chromecast.
Uitzending Gemist is inmiddels beschikbaar via Plex. RTL XL ook. Gewoon de extensie zoeken (via Plex web UI) en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Iemand die wil helpen met OP voor algemene chromecast topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47
TheRicolaa10 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:37:
[...]

Uitzending Gemist is inmiddels beschikbaar via Plex. RTL XL ook. Gewoon de extensie zoeken (via Plex web UI) en installeren.
Maw, als ik plex for android (die van 3 euro zoveel) installeer dan kan ik rtlxl en uzg streamen naar mijn chromecast zonder verdere dingen nodig te hebben?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55
Vanaf vandaag heb je geen plex pass meer nodig om te streamen naar je chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
Bij mij geeft ie nog aan dat een PlexPass nodig is, terwijl de update van 13/3 wel is doorgevoerd, nog even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
Yo-L schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:54:
[...]

Bij mij geeft ie nog aan dat een PlexPass nodig is, terwijl de update van 13/3 wel is doorgevoerd, nog even afwachten dus...
En zojuist geupdate en het werkt, fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Voor de bezitters van een Synology NAS: DS Video en DS Audio hebben nu ook chromecast ondersteuning. DS Video zelfs met subtitle support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoop dat ze snel een iPad app uitbrengen emt Chromecast support zodat je content vanaf iPad kunt streamen, ipv dat gekloot met die Plex-app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Exocet schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:58:
Voor de bezitters van een Synology NAS: DS Video en DS Audio hebben nu ook chromecast ondersteuning. DS Video zelfs met subtitle support.
Hiervoor is wel DSM5 nodig op de backend. Anders werkt het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 01:01
debom schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:00:
[...]

Hiervoor is wel DSM5 nodig op de backend. Anders werkt het niet. ;)
Doet je Synolgy dan alles nog converteren (?) of speelt Chromecast gewoon al je bestanden zonder problemen af? Dezelfde vraag geldt eigenlijk ook voor Plex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ik zie nu dat youtube op de laptop/pc ook een chromecast knop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:01
Exocet schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:58:
Heb toevallig sinds vandaag een Chromecast (en een Syno met DSM5 en DS video 1.3-0538), maar ik zie nergens een chromecast button in DS video player (v2.0.1-140 onder iOS 6).
Netflix en Youtube geen probleem, dat werkte meteen, maar in DS video dus niets anders dan wat ik voorheen ook had (airplay naar OpenElec).
Moet ik hier verder nog iets voor doen ?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste