Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 20:09
Iemand van jullie al de Chromecast ontvangen van Amazon?

Volgens de Track & Trace ligt de mijne namelijk al twee dagen bij de douane :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 10:01
De mijne is inmiddels wel in Nederland, maar nog niet bezorgd.
Om een of andere reden is het pakketje wel via Belgie gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-12-2018
Op bpost.be staat bij mij:

17-10-2013 00:25:08 NL Departure to distribution network
16-10-2013 21:13:05 NL Arrival from abroad
15-10-2013 08:31:20 BE Item is ready for transport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 10:01
Zojuist door PostNL bezorgd :)
Zat in een bruine bubbelenvelop die waarschijnlijk net te groot was voor onze brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 16:24
Hier ook zojuist afgeleverd vanaf MSI in Brussel, blijkbaar de tussenschuiver. Installatie was een eitje. YouTube draait vanaf Nexus 7. Nu even de andere mogelijkheden uitzoeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 11:30
Ties86 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:28:
Iemand van jullie al de Chromecast ontvangen van Amazon?

Volgens de Track & Trace ligt de mijne namelijk al twee dagen bij de douane :(
Zondag was ie verstuurd en gister was ie binnen.
Ben zeer tevreden over FedEx, misschien ook omdat ik Chinese post ben gewend :P
Geen extra kosten, €34.08 voor de chromecast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
I_Alone schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:19:
Hier ook zojuist afgeleverd vanaf MSI in Brussel, blijkbaar de tussenschuiver. Installatie was een eitje. YouTube draait vanaf Nexus 7. Nu even de andere mogelijkheden uitzoeken :-)
ben wel benieuwd of iemand het lukt om lokale / netwerk files (avi/mp4) te streamen naar chromecast

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 16:24
Op een PC met de chrome plug in schijnt het mogelijk te zijn lokale files naar de browser te slepen en dan de tab te casten. Maar dat kan alleen voor formaten die de browser af kan spelen. AVI zit daar niet bij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
En ondertiteling werkt dan niet. Het is wachten op een API voor Chromecast.. Dan kunnen ontwikkelaars ermee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:07
Hier inmiddels ontvangen. Heeft iemand het voor elkaar gekregen om je Chromecast via de Chrome extentie te zien?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
MarkH NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:47:
Hier inmiddels ontvangen. Heeft iemand het voor elkaar gekregen om je Chromecast via de Chrome extentie te zien?
Je bedoelt voor het casten van een tab? Ja ik ik kan tabbladen casten in Chrome. Die ziet keurig mijn Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:07
Fivel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:29:
[...]

Je bedoelt voor het casten van een tab? Ja ik ik kan tabbladen casten in Chrome. Die ziet keurig mijn Chromecast.
Ik krijg de melding "No Cast devices found. (Device missing?)"

Zit wel in hetzelfde netwerk.. vanaf mobiel werkt het wel

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
chromecast via amazon binnen :-) (toen ze nog shipten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 11:22
Ik heb hem ook binnen maar ik zit met een probleempje waar zo te zien meer mensen last van hebben.

De setup van Chromecast kan alleen met een apparaat dat wifi heeft. Er moet een ad-hoc verbinding worden gemaakt en daarna kan de Chromecast aan je eigen wifi netwerk worden gekoppeld. Dit gaat bij mij gewoon goed.

Daarna zou je echter vanaf een apparaat zonder wifi maar die wel op je netwerk aangesloten is, dingen kunnen casten naar de Chromecast. Dit laatste werkt bij mij niet.

Ik heb een pc die bedraad is verbonden met mijn router en mijn tv en chromecast zijn via wifi verbonden aan de zelfde router. Op mijn pc zie ik mijn tv in het netwerk. Ik kan de chromecast pingen. Maar in Chrome krijg ik de melding dat de chromecast niet gevonden is. Als ik een wifi dongle aansluit op die pc dan kan ik wel de chromecast gebruiken en dan zie ik dat ding ook in het netwerk verschijnen.

Wat ik tot nu toe gevonden heb over dit probleem heeft meestal iets te maken met een scheiding tussen het bedraadde en draadloze netwerk in de router. Ik heb een router van Ziggo (Cisco EPC3925) maar ik kan daarover niks vinden in de config.

Ik heb van tientallen mensen gelezen dat het wel kan werken, zonder wifi toch de chromecast gebruiken. Ik ben dus ook benieuwd hoe dat hier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGhum
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heb je nog een losse wifi-router om achter je EPC3925 te zetten en te testen? Ik heb zelf een TL-WR1043ND router en daarmee werkt het casten vanaf een bedrade computer prima.

Je kunt je EPC3925 in Bridged Only mode zetten en je eigen router het verkeer laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 19:46
Heb hem zojuist via Ebay besteld. Er zou een Amerikaanse poweradapter bij zitten. Hoe voeden jullie de Chromecast? Ik heb namelijk geen usb op mijn TV maar ik dacht dit dan via een universele USB poweradapter te doen. Moet toch kunnen lijkt me?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:56
lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Heb hem zojuist via Ebay besteld. Er zou een Amerikaanse poweradapter bij zitten. Hoe voeden jullie de Chromecast? Ik heb namelijk geen usb op mijn TV maar ik dacht dit dan via een universele USB poweradapter te doen. Moet toch kunnen lijkt me?
Ik zit ook op Ebay te kijken voor de chromecast.
Heb je een linkje van de aanbieder waar je de chromecast hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
JooGhum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:25:
Heb je nog een losse wifi-router om achter je EPC3925 te zetten en te testen?
Ik heb helaas geen andere router. Het probleem ligt waarschijnlijk wel bij de router maar ik hoop op een configuratie issue.
Er zou een Amerikaanse poweradapter bij zitten.
Dat klopt. Op de adapter staat dat de output 5.1v is op 850mA, mijn tv heeft een 5v 1A poort die ik gebruik. Elke andere adapter die dit ongeveer levert zal waarschijnlijk ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swimmie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-01-2024
Heb gisteren ook mijn via Amazon.com bestelde Chromecast binnen gekregen.
Installatie liep gesmeerd.
Installatie op laptop ging goed vanaf de google website. Op mijn tablet en telefoon via de gedownloade .apk file.
Op mijn windows laptop heb ik in de Chrome browser wel het icoontje om tabs te casten, in de chrome browser op mijn android telefoon en tablet niet.
Weet iemand of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Swimmie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:00:
Heb gisteren ook mijn via Amazon.com bestelde Chromecast binnen gekregen.
Installatie liep gesmeerd.
Installatie op laptop ging goed vanaf de google website. Op mijn tablet en telefoon via de gedownloade .apk file.
Op mijn windows laptop heb ik in de Chrome browser wel het icoontje om tabs te casten, in de chrome browser op mijn android telefoon en tablet niet.
Weet iemand of dit klopt?
Ja dat klopt, het is (nog) niet mogelijk om tabs te casten met de mobiele Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
Onze router staat toevallig direct achter de TV en deze bevat twee USB poorten. Dankbaar gebruik van gemaakt. :)

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swimmie
  • Laatst online: 13-01-2024
Dat kan prima.
Trouwens als je zo'n verloopstekker hebt (b.v. zo'n vakantie ding) kun je gewoon de USA poweradapter gebruiken. Hij mag van 100 tot 240 V hebben dus is gewoon op ons 230V net te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
stokmeister schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:18:
[...]

Ik zit ook op Ebay te kijken voor de chromecast.
Heb je een linkje van de aanbieder waar je de chromecast hebt gekocht?
Ik heb hem hier gekocht: http://www.ebay.nl/itm/23..._trksid=p3984.m1497.l2649

Ik heb nog wel zo'n vakantie stekker inderdaad, dus daar moet die gewoon op werken natuurlijk bedankt. Maar kan die bv ook in zo'n standaard USB adapter die wel eens gebruikt worden bij telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 17:56
lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:48:
[...]

Ik heb nog wel zo'n vakantie stekker inderdaad, dus daar moet die gewoon op werken natuurlijk bedankt. Maar kan die bv ook in zo'n standaard USB adapter die wel eens gebruikt worden bij telefoons?
Heb je m al binnen? Moest je nog douane/btw betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Haha nee ik heb hem vandaag besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 10:54
Chromecast app nu in de internationale play store te downloaden. Ik ga er dan maar van uit dat een internationale release zeer binnenkort volgt.
Sterker nog, ik denk dat misschien door de shutdown in de USA de internationale release verschoven is, dat zou verklaren waarom Amazon opeens internationaal shipte.

Ik denk dat het nu allemaal gaat goedkomen :-) Hoewel, ik heb er al 2...

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
De chromecast app staat nu ook in de NL Play store.
Dan kan het nooit heel lang gaan duren voordat de chromecast hier ook gewoon beschikbaar komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Nice, heb net developer toegang gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

219828

[...]Ik heb nog wel zo'n vakantie stekker inderdaad, dus daar moet die gewoon op werken natuurlijk bedankt. Maar kan die bv ook in zo'n standaard USB adapter die wel eens gebruikt worden bij telefoons?
Ik heb tijdens mijn vakantie in Amerika gekocht. Hij werkt op een vakantie-stekker maar ik heb 'm ook getest met een USB adapter van mijn telefoonoplader en daar werkte het ook goed. Antwoord is dus: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Heeft iemand de ChromeCast al werkend met de Google Cast addon in Chrome, op een bedrade PC en een Ziggo epc3925 modem? :P

Bij mij gaat het tot nu toe alleen via Wifi..

[ Voor 16% gewijzigd door Pistolebob op 20-10-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 20:10
Het kan ook allen via WiFi. Tijdens de Setup wordt de Chromecast een wifi hotspot, waardoor de PC draadloos verbinding maakt met de Chromecast.
Bedraad gaat dat dus niet lukken omdat je dan een draad in de Chromecast zou moeten stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
LearnDriver schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:22:
Het kan ook allen via WiFi. Tijdens de Setup wordt de Chromecast een wifi hotspot, waardoor de PC draadloos verbinding maakt met de Chromecast.
Bedraad gaat dat dus niet lukken omdat je dan een draad in de Chromecast zou moeten stoppen ;)
De setup heb ik inderdaad draadloos gedaan met een Android tablet, daarna zou bedraad casten van tabbladen mogelijk moeten zijn.
Maar dat gaat blijkbaar nog niet met dit Ziggo modem :P

Ik kan 'm op de PC wel gewoon bereiken met http://IP.NUMBER.HERE:8008/ssdp/device-desc.xml

[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 20-10-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Oh zo, ik dacht dat je het over de setup had. Tabcasten via een bedrade PC lijkt hier idd ook niet te werken icm een Ziggo Ubee modem :P
De laptop pakt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGhum
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zijn er hier meer chromecast gebruikes waarbij het casten via de Google Music app niet goed werkt?

Via You-Tube werkt het perfect, we kunnen mooi via meerdere devices filmpjes toevoegen aan de wachtrij en deze worden keurig achter elkaar door de chromecast afgespeeld.

Via Google Music streamen werkt echter niet zo vlekkeloos, ik kan geen wachtrij ontdekken waaraan kan worden toegevoegd via meerdere telefoons/tablets en als je een playlist start vanaf één telefoon komt deze vaak niet verder dan het eerste nummer (tenzij je het telefoon scherm aan laat). Bij ontgrendelen van het telefoon scherm heb ik ongeveer 50% kans dat het volgende nummer dan wordt gestreamd maar ook 50% dat het casten volledig wordt verbroken.

Alle wifi instellingen heb ik al doorlopen om ervoor te zorgen dat wifi niet wordt onderbroken bij scherm uit, maar krijg het niet voor elkaar dat muziek netjes doorloopt. Iemand een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 22:41
Ik heb sinds gisteren ook een chromecast in gebruik. Instalatie was echt foolproof en youtube en netflixcontent kijken gaat prima. Maar tot mijn teleurstelling kan ik van Netflix alleen nederlandse content bekijken. Op mijn ipad en laptop kijk ik via Tunlr ook de usa content. Klik ik dat aan en druk ik op de cast-knop, krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Aventura schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:53:
Ik heb sinds gisteren ook een chromecast in gebruik. Instalatie was echt foolproof en youtube en netflixcontent kijken gaat prima. Maar tot mijn teleurstelling kan ik van Netflix alleen nederlandse content bekijken. Op mijn ipad en laptop kijk ik via Tunlr ook de usa content. Klik ik dat aan en druk ik op de cast-knop, krijg ik een foutmelding.
Dat komt omdat de Chromecast altijd de Google DNS gebruikt..
Er komt hopelijk een nieuwe root methode om dat te verhelpen, of een soort Hola misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Pistolebob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

Dat komt omdat de Chromecast altijd de Google DNS gebruikt..
Er komt hopelijk een nieuwe root methode om dat te verhelpen, of een soort Hola misschien..
lees iets over iptables op xda, maar dan zou ik een custom firmware op mn fritzbox moeten installeren :x. Hopelijk is er snel een makkelijker iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Je kan op afstand youtube video's laten afspelen op je Chromecast met dit command:
curl -H "Content-Type: application/json" http://IP:8008/apps/YouTube -X POST -d 'v=xDjGLxeGjwk'

[ Voor 10% gewijzigd door Pistolebob op 22-10-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Afhankelijk van je router (en firmware) kan je door in te loggen op je router via Telnet bij iptables. Wellicht moet je eerst nog Telnet toegang activeren op je router. Dit maakt het mogelijk om zonder custom firmware toch geadvanceerde wijzigingen door te voeren via de command line.
iptables -t nat -A PREROUTING -d <van ip> -j DNAT --to-destination <naar ip>

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:13
Op Amazon.co.uk wordt ie steeds iets goedkoper. Op dit moment GBP 45,95 incl. verzending.
Komt neer op ongeveer 54 euro. Nog niet zo goedkoop als op Ebay, maar je weet in ieder geval zeker dat er geen inklaringskosten bij komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
Rylo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

lees iets over iptables op xda, maar dan zou ik een custom firmware op mn fritzbox moeten installeren :x. Hopelijk is er snel een makkelijker iets
Ik las ook zoiets maar dan voor mijn router. Dat is echter abacadabra voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

LukeS schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:35:
Op Amazon.co.uk wordt ie steeds iets goedkoper. Op dit moment GBP 45,95 incl. verzending.
Komt neer op ongeveer 54 euro. Nog niet zo goedkoop als op Ebay, maar je weet in ieder geval zeker dat er geen inklaringskosten bij komen kijken.
Net even geprobeerd, maar ze verzenden niet naar NL. Ik heb hem net via amazon.de besteld a e62,95. Zij lijken wel te shippen naar NL :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Je kan de firmware versie (build) checken door te verbinden via wifi met Chromecast en dan naar http://192.168.255.249:8008/setup/eureka_info te browsen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:13
FrostXL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:43:
[...]

Net even geprobeerd, maar ze verzenden niet naar NL. Ik heb hem net via amazon.de besteld a e62,95. Zij lijken wel te shippen naar NL :)
Oh dat is vreemd. Ik heb die gisteren nog besteld en die is inmiddels verzonden.
Overigens zijn er een hoop verkopers die allemaal een paar cent van elkaar verschillen en allemaal free shipping aanbieden. Dus wie weet dan er nog wel eentje werkt.

Edit: Net weer geprobeerd, maar het werkt gewoon. Dus misschien had je toch een verkeerde verkoper geselecteerd? Die van Babytowns werkt op dit moment in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door LukeS op 23-10-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elomen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:56
Hallo

Ik weet niet of dit wel via dit forum mag.
Heb 2 weken geleden de chromecast via amazon aangeschaft in amerika,dinsdag 22 oktober ontvangen en nu blijkt dat ik deze niet te gebruiken ism mijn beamer.
Logisch natuurlijk,zit geen luidspreker in.
Bij deze dus voor de aanschafprijs over te nemen 1 maal chromecast (40 euro) en een verloopstekker (2 euro),totaal 42 euro.
Iemand interesse?
Woon in de buurt van Haarlem

[ Voor 5% gewijzigd door elomen op 25-10-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 21:31
Ik wil 'm wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Email adres zou ik even weg halen, lijkt me dat het nog zo is, maar er zijn altijd wel spam botjes die sites scannen voor mail adressen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
Waarom niet via Marktplaats kopen? Ik kocht m voor €45 en hij kw m nog brengen ook! (Zelfde woonplaats, dat scheelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 17:42
werkt dit alleen met app-tv's? of ook met oudere toestellen.
Heb een samsung http://www.samsung.com/nl...2p3r&keywords=le32a552p3r WERKT HET DAAROP ZO'N CHROMECAST...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 14:50
theduke1989 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:32:
werkt dit alleen met app-tv's? of ook met oudere toestellen.
Heb een samsung http://www.samsung.com/nl...2p3r&keywords=le32a552p3r WERKT HET DAAROP ZO'N CHROMECAST...
Werkt op alle HDMI TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elomen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:56
Heeft u nog interesse in de door mij aangeboden chromecast.
Zo niet,geen probleem,plaats ik morgen een advertentie op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb voor mijn chromecast voor €26 besteld in Amerika alleen nog kosten naar Nederland betalen en klaar :D dan ook voor een klein bedragje hier naar toe kunnen krijgen.

Als dit allemaal goed is, en ik weet de totale prijs, zal ik voor meerdere tweakers het kunnen aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
aex351 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:05:
Afhankelijk van je router (en firmware) kan je door in te loggen op je router via Telnet bij iptables. Wellicht moet je eerst nog Telnet toegang activeren op je router. Dit maakt het mogelijk om zonder custom firmware toch geadvanceerde wijzigingen door te voeren via de command line.
iptables -t nat -A PREROUTING -d <van ip> -j DNAT --to-destination <naar ip>
Het is me eindelijk gelukt om via deze command lines met de chromecast content uit alle regio's te casten.
De command lines veranderen was niet het enige wat er moest gebeuren, ben er anderhalve dag mee bezig geweest uiteindelijk :D Ik gebruik Unlocator trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
[...]

Ik kan deze verkoper aanraden, binnen een week was het binnen.

Alles werkt en de installatie verliep makkelijk. (me vriendin heeft het gedaan :D ) Alleen nu lijkt het erop dat mijn wifi verbinding niet snel genoeg is om HD content te bekijken. Daar moet ik dus nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 05:19

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Chromecast receiver in de Chrome store:
https://chrome.google.com...dblghbicdipoakcolegkcddbk

Moet zelf nog testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 10:16
lethal pi schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:39:
[...]

ja ik had hem ook daar besteld zelfde dag nog verstuurd .alleen de mijne zit al 8 dgn in transit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32446

FrostXL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:43:
[...]

Zojuist besteld via Amazon UK, zou vrijdag al binnen moeten zijn :D

Totale kosten 54,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb um vandaag ook via ebay. 45 euro totaal, excl invoerrechten die er ws overheen komen.
Ik wil graag op de hoogte wil blijven van ontwikkelingen en ben benieuwd naar ervaringen, heeft iemand tijd om daar een topic voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand nog interssse hierin?
Krijg er eentje binnen binnenkort dus nieuw en ongeopend ... laat maar weten via DM...
Mijn prijs is 55 ex verzend, en 60 incl verzend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 05:19

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ook net besteld via amazon uk. Voor 47 EUR Inc verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
lethal pi schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:39:
[...]

Alles werkt en de installatie verliep makkelijk. (me vriendin heeft het gedaan :D ) Alleen nu lijkt het erop dat mijn wifi verbinding niet snel genoeg is om HD content te bekijken. Daar moet ik dus nog even naar kijken.
Ik quote mezelf gewoon nog maar even. Het probleem heb ik uiteindelijk opgelost door de verbinding op Wide kanaal 4 te zetten. Toen had ik betere verbinding en ook HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 09:25
Ik heb net chromecast gekocht in amerika voor 27 euro, dat kan ik niet laten liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 21:25
royalt123 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:34:
Ik heb net chromecast gekocht in amerika voor 27 euro, dat kan ik niet laten liggen :p
Je mag er wel eentje extra meenemen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 11:32
of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
als je toch bezig bent...4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 21:56
5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
6 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 17:08

jeka

Support your local club.

8? Wil je er zelfs wel 30 euro voor geven :P

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Clock schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:34:
[...]

Je mag er wel eentje extra meenemen.. O-)
let er wel op dat is zonder verzend naar Nederland , want die prijzen hanteer ik ook ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 10:17
theduke1989 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:01:
[...]

let er wel op dat is zonder verzend naar Nederland , want die prijzen hanteer ik ook ....
Jij vraagt 60 euro incl. verzenden... Dat is nogal, gaat zelfs via Amazon nog goedkoper.

Hoopte dat Google met de aankondiging van de Nexus 5 ook wat updates ging uitbrengen voor de Chromecast, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:04:
Ik heb um vandaag ook via ebay. 45 euro totaal, excl invoerrechten die er ws overheen komen.
Ik wil graag op de hoogte wil blijven van ontwikkelingen en ben benieuwd naar ervaringen, heeft iemand tijd om daar een topic voor te maken?
Vandaag geleverd, geen extra kosten. Ding werkt perfect met YouTube en Netflix, voor 45 euro ben ik een tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLW
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online

BLW

Nu ook in Nederland verkrijgbaar voor € 59,99:

http://www.gadgetpark.nl/product/1386592/Chromecast.aspx (staat ook hier op Tweakers in Pricewatch)

Zelf heb ik 'm via eBay USA besteld bij deze verkoper:

http://bit.ly/17Kt1on

Totaal incl. verzendkosten was dat net geen € 47.

Ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Bij O-Droid, een nieuwe winkel (tegenhanger van Apple Store?) die 8 november opent in Arnhem, gaan ze hem ook verkopen volgens Androidplanet voor 49,95 euro. Redelijk nette prijs lijkt mij. Zaterdag misschien maar een dagje naar Arnhem.

http://www.androidplanet....t-kopen-nederland-odroid/

http://www.o-droid.nl/

Edit: op de pagina van Androidplanet kun je bovendien een kortingsbon downloaden, waardoor je 10% korting op accessoires krijgt. Al is het natuurlijk de vraag of een Chromecast als accessoire wordt gezien. :>

Edit2: De kortingsbon is helaas niet te gebruiken voor de Chromecast. :|

[ Voor 29% gewijzigd door KlaasjeNL op 07-11-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
Die van mij komt hier vandaan voor ongeveer 45 Euro:
http://www.ebay.nl/itm/11..._trksid=p3984.m1497.l2649
Snel geleverd én geen extra invoerkosten doordat ze op het pakje zetten dat het om een mediastreamer van 10 dollar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Nieuwe apps voor de chromecast beschikbaar. Het laten zien van de foto' s en filmpjes van je Google+ account lijkt mij wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiTa
  • Laatst online: 15-11-2022
Mijn chromecast komt van eBay-verkoper regainthestyle (http://myworld.ebay.com/r..._trksid=p3984.m1497.l2754).

Heb iets meer dan 42 Euro betaald, verzending inbegrepen en was 5 dagen later in mijn bezit. Geen extra invoerkosten betaald, wellicht door vermelding van 'gift', de inhoud werd vermeld als HDMI adaptor cable of zoiets en als prijs 12 dollar. Geen reden dus om massa's meer te betalen voor een aankoop via Marktplaats of via die winkel in Arnhem.

Hopelijk komt er snel een app om picasa webalbums te streamen (je kan er wel een YouTube filmpje van maken en uploaden, maar da's toch een omweg). En het liefst van al wil ik graag een app ontwikkeld zien waarmee je tegelijk een picasa webalbum kan streamen als muziek van je Google Play Music of zelfs een via internet beschikbare radiozender (via een url bijvoorbeeld). Beschikbaarheid van Google Play Movies is ook een van mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
WiTa schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:04:
Mijn chromecast komt van eBay-verkoper regainthestyle (http://myworld.ebay.com/r..._trksid=p3984.m1497.l2754).

Heb iets meer dan 42 Euro betaald, verzending inbegrepen en was 5 dagen later in mijn bezit. Geen extra invoerkosten betaald, wellicht door vermelding van 'gift', de inhoud werd vermeld als HDMI adaptor cable of zoiets en als prijs 12 dollar. Geen reden dus om massa's meer te betalen voor een aankoop via Marktplaats of via die winkel in Arnhem.

Hopelijk komt er snel een app om picasa webalbums te streamen (je kan er wel een YouTube filmpje van maken en uploaden, maar da's toch een omweg). En het liefst van al wil ik graag een app ontwikkeld zien waarmee je tegelijk een picasa webalbum kan streamen als muziek van je Google Play Music of zelfs een via internet beschikbare radiozender (via een url bijvoorbeeld). Beschikbaarheid van Google Play Movies is ook een van mijn wensen.
Thanks, heb m ook besteld! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:38
Ook een Chromecast gehaald in de VS. Wel benieuwd of je nou ook vanaf je iPad of laptop gedownload sul kunt streamen. Zou ideaal zijn als je ergens in een hotel zit, aangezien ze tegenwoordig bijna overal wel een HDMI-aansluiting op TV hebben.

Googlecast schijnt het mee te kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 26-11-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:14:
Ook een Chromecast gehaald in de VS. Wel benieuwd of je nou ook vanaf je iPad of laptop gedownload sul kunt streamen. Zou ideaal zijn als je ergens in een hotel zit, aangezien ze tegenwoordig bijna overal wel een HDMI-aansluiting op TV hebben.

Googlecast schijnt het mee te kunnen?
Dat is qua hardware technisch mogelijk, en het kon een beetje tijdje met een XDA app, maar Google had dit met een update (hopelijk tijdelijk) ongedaan gemaakt. Afwachten..

nieuws: Google organiseert hackathon-evenement voor Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Met googlecast lukt het.
Verder heb je er mog niet heel veel aan, vind ik. Gebruik het nu vooral voor youtube.
Hoop dat ze de nba app snel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik heb al een tijdje een Chromecast voor €34.08 incl. verzending via een aanbieder op Amazon.com.

Is de laagste prijs nu €42 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Bij mij kom ik niet verder dan de foutmelding:
Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Goed nieuws
'Chromecast gaat lokale videobestanden ondersteunen' http://nu.nl/tech/3645860...standen-ondersteunen.html

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Heb inmiddels mijn chromecast gekregen die ik via ebay had besteld, kostte in totaal 44 euro en heb geen douanekosten hoeven te betalen omdat de zending als een 15$ hdmi adapter werd ingeklaard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Klopt het dat dit momenteel nog niet mogelijk is?

Ik zit er trouwens aan te denken binnenkort een Samsung Smart TV aan te schaffen, dan zou ik waarschijnlijk wel meteen weinig meer aan mijn Chromecast hebben? Het valt me een beetje tegen hoeveel nieuwe applicaties er gereleased worden, het is rustig de laatste maanden, alleen voorspellingen over welke mooie dingen er voor de toekomst komen.

[ Voor 35% gewijzigd door chronoz op 08-12-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 10:17
chronoz schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:42:
[...]

Ik zit er trouwens aan te denken binnenkort een Samsung Smart TV aan te schaffen, dan zou ik waarschijnlijk wel meteen weinig meer aan mijn Chromecast hebben? Het valt me een beetje tegen hoeveel nieuwe applicaties er gereleased worden, het is rustig de laatste maanden, alleen voorspellingen over welke mooie dingen er voor de toekomst komen.
Momenteel is de hackathon gaande voor Chromecast. Misschien komt daar nog wat zinnigs uit of wat leuke nieuwsfeitjes... Voorlopig is het inderdaad wachten tot het écht interessant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
chronoz schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:42:
[...]

In de praktijk is de chromecast veel handiger qua bijvoorbeeld youtube, dan de youtube applicatie van de Samsung Smart TV. Voordat je daarmee een filmpje gestart hebt ben je vreselijk aan het prutsen met de afstandsbediening, terwijl je met de cromecast net zo handig/snel bent als met je mobiel.
Ik gebruik de chromecast iig met plezier voor youtube en netflix en wacht rustig af tot NPO e.d. met applicaties komen en/of lokale bestanden worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:38:
[...]

In de praktijk is de chromecast veel handiger qua bijvoorbeeld youtube, dan de youtube applicatie van de Samsung Smart TV. Voordat je daarmee een filmpje gestart hebt ben je vreselijk aan het prutsen met de afstandsbediening, terwijl je met de cromecast net zo handig/snel bent als met je mobiel.
Ik gebruik de chromecast iig met plezier voor youtube en netflix en wacht rustig af tot NPO e.d. met applicaties komen en/of lokale bestanden worden ondersteund.
Chromecast bevalt mij ook wel, al moet ik zeggen dat ik wel de nodige problemen had met mijn netwerk, maar dat ligt waarschijnlijk met aan de router.
Gebruik 'm veel voor google music en netflix en zo nu en dan voor YouTube.
Veel beter dan een smart TV en afstandbediening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
tablet als afstandsbediening voor smarttv werkt al veel soepeler, valt dat voordeel ook weer weg.

Dit lijkt me vooral handig voor een dumbtv maar zonder NPO, RTL XL nog van weinig toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
sambalbaj schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:31:
tablet als afstandsbediening voor smarttv werkt al veel soepeler, valt dat voordeel ook weer weg.

Dit lijkt me vooral handig voor een dumbtv maar zonder NPO, RTL XL nog van weinig toegevoegde waarde.
Ik verwacht dat de apps die je noemt binnen een aantal maanden allemaal wel ondersteuning voor de chromecast zullen hebben. Ik denk zelf dat rond CES de sdk wel beschikbaar gesteld zal worden door google.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voor youtube is het wel heel handig: videoclips selecteren en queuen.... Werkt prima.

Tot nu toe niet onder de indruk van al die zogenaamde smart functies op m'n TV. Gebruik verder Airplay naar Apple TV nog weleens, maar nadeel daarvan is dat je iPad aan moet blijven staan. Met Chromecast start je alleen dingen op en kan je daarna door met wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 11:11
Sinds vandaag behoorlijk wat extra apps voor de Chromecast, waaronder Plex! :)

http://androidworld.nl/ni...l-apps-bij-happy-casting/

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14
Ralphie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:53:
Sinds vandaag behoorlijk wat extra apps voor de Chromecast, waaronder Plex! :)

http://androidworld.nl/ni...l-apps-bij-happy-casting/
De plex/chromecast combi werkt bij mij echt vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Heb gister bij amazon een aantal chromecasts besteld voor 40 euro incl verzendkosten geen verkeerde prijs al zeg ik het zelf.

[ Voor 35% gewijzigd door OinkOink op 12-12-2013 13:08 ]

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Heb ook de plex app geinstalleerd en de plexpass genomen (hier betaal je wel voor per maand!). Streaming van lokale media werkt idd vlekkeloos - mits je pc snel genoeg is om te transcoden en je netwerk snel genoeg is.
Hoopte via de plex kanalen uitzending gemist te kunnen kijken; dat werkt helaas nog niet. Muziek streamen ook niet trouwens. Het NOS kanaal werkt dan weer wel. Bij uitzending gemist blijft ie gewoon eeuwig hangen op het laad-scherm.
Stappenplan plex op chromecast; maak plex account, betaal voor plex pass. Installeer plex media server op pc, installeer plex app op telefoon/tablet. Log in. Voeg media toe aan plex media server via web interface. Kies via app en cast naar chromecast.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Max Hunt
Is er iemand met een ziggo modem die naar zijn chromecast kan casten terwijl de bron van het casten alleen bedraad is aangesloten op het netwerk? Ik kan alleen vanaf mijn pc iets casten naar de chromecast als mijn pc via wifi is verbonden en dat vind ik wat omslachtig.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
http://forums.androidcent...ired-pc-chromecast-2.html

lees hier anders even, beetje spelen met je modem-instellingen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Hallo,

Ik zit er over te twijfelen om ook een chromecast te nemen, echter heb ik alleen een windows phone.
Gaat dit werken?

Op mijn telefoon heb ik wel de netflix en youtube apps, toestel is trouwens een lumia 625.

Begrijp ik goed dat chromecast puur een ontvanger is? Dus je speelt een film op de netflix op vanaf je mobiel en deze dus door kan sturen naar je tv?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste