Iemand van jullie al de Chromecast ontvangen van Amazon?
Volgens de Track & Trace ligt de mijne namelijk al twee dagen bij de douane
Zondag was ie verstuurd en gister was ie binnen.Ties86 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:28:
Iemand van jullie al de Chromecast ontvangen van Amazon?
ben wel benieuwd of iemand het lukt om lokale / netwerk files (avi/mp4) te streamen naar chromecastI_Alone schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:19:
Hier ook zojuist afgeleverd vanaf MSI in Brussel, blijkbaar de tussenschuiver. Installatie was een eitje. YouTube draait vanaf Nexus 7. Nu even de andere mogelijkheden uitzoeken :-)
Burp
Xbox Live: MarkH
Je bedoelt voor het casten van een tab? Ja ik ik kan tabbladen casten in Chrome. Die ziet keurig mijn Chromecast.MarkH NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:47:
Hier inmiddels ontvangen. Heeft iemand het voor elkaar gekregen om je Chromecast via de Chrome extentie te zien?
Ik krijg de melding "No Cast devices found. (Device missing?)"Fivel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:29:
[...]
Je bedoelt voor het casten van een tab? Ja ik ik kan tabbladen casten in Chrome. Die ziet keurig mijn Chromecast.
Xbox Live: MarkH
Ik zit ook op Ebay te kijken voor de chromecast.lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Heb hem zojuist via Ebay besteld. Er zou een Amerikaanse poweradapter bij zitten. Hoe voeden jullie de Chromecast? Ik heb namelijk geen usb op mijn TV maar ik dacht dit dan via een universele USB poweradapter te doen. Moet toch kunnen lijkt me?
Ik heb helaas geen andere router. Het probleem ligt waarschijnlijk wel bij de router maar ik hoop op een configuratie issue.JooGhum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:25:
Heb je nog een losse wifi-router om achter je EPC3925 te zetten en te testen?
Dat klopt. Op de adapter staat dat de output 5.1v is op 850mA, mijn tv heeft een 5v 1A poort die ik gebruik. Elke andere adapter die dit ongeveer levert zal waarschijnlijk ook werken.Er zou een Amerikaanse poweradapter bij zitten.
Ja dat klopt, het is (nog) niet mogelijk om tabs te casten met de mobiele Chrome.Swimmie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:00:
Heb gisteren ook mijn via Amazon.com bestelde Chromecast binnen gekregen.
Installatie liep gesmeerd.
Installatie op laptop ging goed vanaf de google website. Op mijn tablet en telefoon via de gedownloade .apk file.
Op mijn windows laptop heb ik in de Chrome browser wel het icoontje om tabs te casten, in de chrome browser op mijn android telefoon en tablet niet.
Weet iemand of dit klopt?
Onze router staat toevallig direct achter de TV en deze bevat twee USB poorten. Dankbaar gebruik van gemaakt.lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Heb hem zojuist via Ebay besteld. Er zou een Amerikaanse poweradapter bij zitten. Hoe voeden jullie de Chromecast? Ik heb namelijk geen usb op mijn TV maar ik dacht dit dan via een universele USB poweradapter te doen. Moet toch kunnen lijkt me?
Was nichts kostet, ist auch *NIX.
Dat kan prima.lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Ik heb hem hier gekocht: http://www.ebay.nl/itm/23..._trksid=p3984.m1497.l2649stokmeister schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:18:
[...]
Ik zit ook op Ebay te kijken voor de chromecast.
Heb je een linkje van de aanbieder waar je de chromecast hebt gekocht?
Heb je m al binnen? Moest je nog douane/btw betalen?lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:48:
[...]
Ik heb hem hier gekocht: http://www.ebay.nl/itm/23..._trksid=p3984.m1497.l2649
Ik heb nog wel zo'n vakantie stekker inderdaad, dus daar moet die gewoon op werken natuurlijk bedankt. Maar kan die bv ook in zo'n standaard USB adapter die wel eens gebruikt worden bij telefoons?
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
219828
Ik heb tijdens mijn vakantie in Amerika gekocht. Hij werkt op een vakantie-stekker maar ik heb 'm ook getest met een USB adapter van mijn telefoonoplader en daar werkte het ook goed. Antwoord is dus: ja.lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:48:
[...]Ik heb nog wel zo'n vakantie stekker inderdaad, dus daar moet die gewoon op werken natuurlijk bedankt. Maar kan die bv ook in zo'n standaard USB adapter die wel eens gebruikt worden bij telefoons?
[ Voor 16% gewijzigd door Pistolebob op 20-10-2013 19:11 ]
De setup heb ik inderdaad draadloos gedaan met een Android tablet, daarna zou bedraad casten van tabbladen mogelijk moeten zijn.LearnDriver schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:22:
Het kan ook allen via WiFi. Tijdens de Setup wordt de Chromecast een wifi hotspot, waardoor de PC draadloos verbinding maakt met de Chromecast.
Bedraad gaat dat dus niet lukken omdat je dan een draad in de Chromecast zou moeten stoppen
[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 20-10-2013 19:31 ]
Dat komt omdat de Chromecast altijd de Google DNS gebruikt..Aventura schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:53:
Ik heb sinds gisteren ook een chromecast in gebruik. Instalatie was echt foolproof en youtube en netflixcontent kijken gaat prima. Maar tot mijn teleurstelling kan ik van Netflix alleen nederlandse content bekijken. Op mijn ipad en laptop kijk ik via Tunlr ook de usa content. Klik ik dat aan en druk ik op de cast-knop, krijg ik een foutmelding.
lees iets over iptables op xda, maar dan zou ik een custom firmware op mn fritzbox moeten installeren :x. Hopelijk is er snel een makkelijker ietsPistolebob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
Dat komt omdat de Chromecast altijd de Google DNS gebruikt..
Er komt hopelijk een nieuwe root methode om dat te verhelpen, of een soort Hola misschien..
curl -H "Content-Type: application/json" http://IP:8008/apps/YouTube -X POST -d 'v=xDjGLxeGjwk'
[ Voor 10% gewijzigd door Pistolebob op 22-10-2013 20:48 ]
iptables -t nat -A PREROUTING -d <van ip> -j DNAT --to-destination <naar ip>
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik las ook zoiets maar dan voor mijn router. Dat is echter abacadabra voor mij.Rylo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
lees iets over iptables op xda, maar dan zou ik een custom firmware op mn fritzbox moeten installeren :x. Hopelijk is er snel een makkelijker iets
Net even geprobeerd, maar ze verzenden niet naar NL. Ik heb hem net via amazon.de besteld a e62,95. Zij lijken wel te shippen naar NLLukeS schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:35:
Op Amazon.co.uk wordt ie steeds iets goedkoper. Op dit moment GBP 45,95 incl. verzending.
Komt neer op ongeveer 54 euro. Nog niet zo goedkoop als op Ebay, maar je weet in ieder geval zeker dat er geen inklaringskosten bij komen kijken.
< dit stukje webruimte is te huur >
Oh dat is vreemd. Ik heb die gisteren nog besteld en die is inmiddels verzonden.FrostXL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
Net even geprobeerd, maar ze verzenden niet naar NL. Ik heb hem net via amazon.de besteld a e62,95. Zij lijken wel te shippen naar NL
[ Voor 14% gewijzigd door LukeS op 23-10-2013 22:48 ]
[ Voor 5% gewijzigd door elomen op 25-10-2013 21:40 ]
Werkt op alle HDMI TV's.theduke1989 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:32:
werkt dit alleen met app-tv's? of ook met oudere toestellen.
Heb een samsung http://www.samsung.com/nl...2p3r&keywords=le32a552p3r WERKT HET DAAROP ZO'N CHROMECAST...
Heeft u nog interesse in de door mij aangeboden chromecast.dik_voormekaar schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:17:
Ik wil 'm wel hebben.
Het is me eindelijk gelukt om via deze command lines met de chromecast content uit alle regio's te casten.aex351 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:05:
Afhankelijk van je router (en firmware) kan je door in te loggen op je router via Telnet bij iptables. Wellicht moet je eerst nog Telnet toegang activeren op je router. Dit maakt het mogelijk om zonder custom firmware toch geadvanceerde wijzigingen door te voeren via de command line.
iptables -t nat -A PREROUTING -d <van ip> -j DNAT --to-destination <naar ip>
Ik kan deze verkoper aanraden, binnen een week was het binnen.lethal pi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:48:
[...]
Ik heb hem hier gekocht: http://www.ebay.nl/itm/23..._trksid=p3984.m1497.l2649
Ik heb nog wel zo'n vakantie stekker inderdaad, dus daar moet die gewoon op werken natuurlijk bedankt. Maar kan die bv ook in zo'n standaard USB adapter die wel eens gebruikt worden bij telefoons?
ja ik had hem ook daar besteld zelfde dag nog verstuurd .alleen de mijne zit al 8 dgn in transitlethal pi schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:39:
[...]
Ik kan deze verkoper aanraden, binnen een week was het binnen.
Anoniem: 32446
Zojuist besteld via Amazon UK, zou vrijdag al binnen moeten zijnFrostXL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
Net even geprobeerd, maar ze verzenden niet naar NL. Ik heb hem net via amazon.de besteld a e62,95. Zij lijken wel te shippen naar NL
Ik quote mezelf gewoon nog maar even. Het probleem heb ik uiteindelijk opgelost door de verbinding op Wide kanaal 4 te zetten. Toen had ik betere verbinding en ook HD.lethal pi schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:39:
[...]
Ik kan deze verkoper aanraden, binnen een week was het binnen.
Alles werkt en de installatie verliep makkelijk. (me vriendin heeft het gedaan) Alleen nu lijkt het erop dat mijn wifi verbinding niet snel genoeg is om HD content te bekijken. Daar moet ik dus nog even naar kijken.
Je mag er wel eentje extra meenemen..royalt123 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:34:
Ik heb net chromecast gekocht in amerika voor 27 euro, dat kan ik niet laten liggen
FCG
let er wel op dat is zonder verzend naar Nederland , want die prijzen hanteer ik ook ....
Jij vraagt 60 euro incl. verzenden... Dat is nogal, gaat zelfs via Amazon nog goedkoper.theduke1989 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:01:
[...]
let er wel op dat is zonder verzend naar Nederland , want die prijzen hanteer ik ook ....
Vandaag geleverd, geen extra kosten. Ding werkt perfect met YouTube en Netflix, voor 45 euro ben ik een tevreden mens.Chris.nl schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:04:
Ik heb um vandaag ook via ebay. 45 euro totaal, excl invoerrechten die er ws overheen komen.
Ik wil graag op de hoogte wil blijven van ontwikkelingen en ben benieuwd naar ervaringen, heeft iemand tijd om daar een topic voor te maken?
Ken
[ Voor 29% gewijzigd door KlaasjeNL op 07-11-2013 14:07 ]
Thanks, heb m ook besteld!WiTa schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:04:
Mijn chromecast komt van eBay-verkoper regainthestyle (http://myworld.ebay.com/r..._trksid=p3984.m1497.l2754).
Heb iets meer dan 42 Euro betaald, verzending inbegrepen en was 5 dagen later in mijn bezit. Geen extra invoerkosten betaald, wellicht door vermelding van 'gift', de inhoud werd vermeld als HDMI adaptor cable of zoiets en als prijs 12 dollar. Geen reden dus om massa's meer te betalen voor een aankoop via Marktplaats of via die winkel in Arnhem.
Hopelijk komt er snel een app om picasa webalbums te streamen (je kan er wel een YouTube filmpje van maken en uploaden, maar da's toch een omweg). En het liefst van al wil ik graag een app ontwikkeld zien waarmee je tegelijk een picasa webalbum kan streamen als muziek van je Google Play Music of zelfs een via internet beschikbare radiozender (via een url bijvoorbeeld). Beschikbaarheid van Google Play Movies is ook een van mijn wensen.
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 26-11-2013 01:15 ]
Dat is qua hardware technisch mogelijk, en het kon een beetje tijdje met een XDA app, maar Google had dit met een update (hopelijk tijdelijk) ongedaan gemaakt. Afwachten..matthijst schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:14:
Ook een Chromecast gehaald in de VS. Wel benieuwd of je nou ook vanaf je iPad of laptop gedownload sul kunt streamen. Zou ideaal zijn als je ergens in een hotel zit, aangezien ze tegenwoordig bijna overal wel een HDMI-aansluiting op TV hebben.
Googlecast schijnt het mee te kunnen?
Google Chromecast HDMI Streaming Media Player cannot be shipped to the selected address.
Burp
Klopt het dat dit momenteel nog niet mogelijk is?Wii4all schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:07:
Goed nieuws
'Chromecast gaat lokale videobestanden ondersteunen' http://nu.nl/tech/3645860...standen-ondersteunen.html
[ Voor 35% gewijzigd door chronoz op 08-12-2013 15:22 ]
Momenteel is de hackathon gaande voor Chromecast. Misschien komt daar nog wat zinnigs uit of wat leuke nieuwsfeitjes... Voorlopig is het inderdaad wachten tot het écht interessant wordt.chronoz schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:42:
[...]
Klopt het dat dit momenteel nog niet mogelijk is?
Ik zit er trouwens aan te denken binnenkort een Samsung Smart TV aan te schaffen, dan zou ik waarschijnlijk wel meteen weinig meer aan mijn Chromecast hebben? Het valt me een beetje tegen hoeveel nieuwe applicaties er gereleased worden, het is rustig de laatste maanden, alleen voorspellingen over welke mooie dingen er voor de toekomst komen.
In de praktijk is de chromecast veel handiger qua bijvoorbeeld youtube, dan de youtube applicatie van de Samsung Smart TV. Voordat je daarmee een filmpje gestart hebt ben je vreselijk aan het prutsen met de afstandsbediening, terwijl je met de cromecast net zo handig/snel bent als met je mobiel.chronoz schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:42:
[...]
Klopt het dat dit momenteel nog niet mogelijk is?
Ik zit er trouwens aan te denken binnenkort een Samsung Smart TV aan te schaffen, dan zou ik waarschijnlijk wel meteen weinig meer aan mijn Chromecast hebben? Het valt me een beetje tegen hoeveel nieuwe applicaties er gereleased worden, het is rustig de laatste maanden, alleen voorspellingen over welke mooie dingen er voor de toekomst komen.
Chromecast bevalt mij ook wel, al moet ik zeggen dat ik wel de nodige problemen had met mijn netwerk, maar dat ligt waarschijnlijk met aan de router.Chris.nl schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:38:
[...]
In de praktijk is de chromecast veel handiger qua bijvoorbeeld youtube, dan de youtube applicatie van de Samsung Smart TV. Voordat je daarmee een filmpje gestart hebt ben je vreselijk aan het prutsen met de afstandsbediening, terwijl je met de cromecast net zo handig/snel bent als met je mobiel.
Ik gebruik de chromecast iig met plezier voor youtube en netflix en wacht rustig af tot NPO e.d. met applicaties komen en/of lokale bestanden worden ondersteund.
Ik verwacht dat de apps die je noemt binnen een aantal maanden allemaal wel ondersteuning voor de chromecast zullen hebben. Ik denk zelf dat rond CES de sdk wel beschikbaar gesteld zal worden door google.sambalbaj schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:31:
tablet als afstandsbediening voor smarttv werkt al veel soepeler, valt dat voordeel ook weer weg.
Dit lijkt me vooral handig voor een dumbtv maar zonder NPO, RTL XL nog van weinig toegevoegde waarde.
PSN: DutchTrickle PVoutput
HODL
De plex/chromecast combi werkt bij mij echt vlekkeloosRalphie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:53:
Sinds vandaag behoorlijk wat extra apps voor de Chromecast, waaronder Plex!
http://androidworld.nl/ni...l-apps-bij-happy-casting/
[ Voor 35% gewijzigd door OinkOink op 12-12-2013 13:08 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq