heel mooi welkom bij de club der M9Pro,sstarcopy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:40:
Ik heb net een M9pro voor erbij besteld, zal eens kijken hoe goed het werkt met die fix.
Ook mijn s4 en laptop hebben moeite met de wifi hier thuis. De pipo doet het alleen wel duidelijk nog iets minder. Overigens doen de iphones van huisgenoten het hier ook niet goed. Het zal door de omgeving komen. En repeater deed ook niet veel goeds..Pazzoppe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:03:
Swaggy,
Er kan natuurlijk iets mis zijn met jouw tablet maar kijk nog eens goed naar je wifi situatie thuis. Ik heb nu een dikke maand de M6pro 3G en die draait prima. Alles is relatief maar hij draait zeker beter dan mijn iPhone en pakt ook de wifi die ik twee verdiepingen hoger heb staan. Dan moet je niet rekenen op HD Youtube video maar browsen gaat goed. Ik acht de kans dat de wifi van de Pipo niet werkt heel klein. Dat zijn standaardchipjes van een paar dollar die zelden kapot gaan. Aan de interne antenne zou het ook niet kunnen liggen want dan zou die van mij het ook beroerd moeten doen.
Ook de 3G werkt probleemloos. Stopte er op reis in Italie zo'n goedkope SIM in en hing binnen een minuut via de autosettings aan internet. In 5 dagen een tegoed van 1 GB opgemaakt dus met de ontvangst was niks mis. De GPS is niet de vlotste, maar na een paar minuten was hij gelocked en heb ik zo'n 1000 km lang via Waze keurig de opstoppingen kunnen zien. Succes!
Ik heb inmiddels wel een pair nieuwe antennes besteld op ebay (van een laptop) en ga die in de tablet solderen. Dat zou verbetering moeten brengen. Ik ben benieuwd of het zal werken...
ik wou dit jullie even laten zien dat Pipo nu ook een zwarte mooie hoes heeft voor de M9
http://www.pipomall.com/n...hipping-black-p-1000.html
ja het is bij mij wel iets beter geworden met de fix van piet, maar ben heel benieuwd wat het oplevert als je de antenne binnen hebt, mischien youtupe filmpje maken hoe hij dan is?.SwaggyEggs schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:12:
[...]
Ook mijn s4 en laptop hebben moeite met de wifi hier thuis. De pipo doet het alleen wel duidelijk nog iets minder. Overigens doen de iphones van huisgenoten het hier ook niet goed. Het zal door de omgeving komen. En repeater deed ook niet veel goeds..
Ik heb inmiddels wel een pair nieuwe antennes besteld op ebay (van een laptop) en ga die in de tablet solderen. Dat zou verbetering moeten brengen. Ik ben benieuwd of het zal werken...
en welke heb je besteld?
Aaarghh, mijn blauwe is net onderweg. Stelletje @#$%@$agaam schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:32:
ik wou dit jullie even laten zien dat Pipo nu ook een zwarte mooie hoes heeft voor de M9
Edit: Iemand een blauwe kopen? Is nog onderweg hier naartoe.
[ Voor 7% gewijzigd door starcopy op 30-11-2013 14:11 ]
Snel vraagje. Heb in Hong Kong een Pipo M9 Pro gekocht, en bevalt me prima, maar bij de verhuizing terug naar huis is de adapter daar blijven liggen...(!)
Weet iemand welke adapter ik hier in NL kan kopen die werkt op de M9 Pro!?
Grappig, die blauwe kreeg ik er gratis bij. Dacht dat het gewoon een cheap ding was, maar blijkbaar een officiele, aangezien ik nu pas zie dat er PIPO op staat.starcopy schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 08:36:
[...]
Aaarghh, mijn blauwe is net onderweg. Stelletje @#$%@$
Edit: Iemand een blauwe kopen? Is nog onderweg hier naartoe.
Die blauwe is toch ook mooi? Alles zwart is ook maar saai. Alleen dat je de tablet ermee rechtop kan laten staan, werkt niet echt lekker bij mij. Daar is die toch iets te slap voor. Of ik doe het verkeerd, dat kan ook.
Dan heb je pech denk ik. Voor zover ik weet is er geen passende te vinden. Bij DX hebben ze wel een goede met 3A ipv 2.5. Wordt niet zo warm. Ik ben er in elk geval dik tevreden mee. Heb ik ook geen EU adapter plug meer nodig zoals bij de originele.Yi-Long schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:13:
Snel vraagje. Heb in Hong Kong een Pipo M9 Pro gekocht, en bevalt me prima, maar bij de verhuizing terug naar huis is de adapter daar blijven liggen...(!)
http://dx.com/p/5v-3a-2-5...lytouch-more-black-220702
Of kijken of je een usb lader kunt krijgen van minimaal 2A, ik heb hier nog een kabel liggen voor de M8pro, maar die zou ook moeten passen.
http://www.ebay.nl/itm/29..._trksid=p3984.m1423.l2649
Ik ben meer een zwart liefhebber, maar ik ga niet speciaal 1 extra bestellen hiervoor.Yi-Long schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:15:
[...]
Grappig, die blauwe kreeg ik er gratis bij. Dacht dat het gewoon een cheap ding was, maar blijkbaar een officiele, aangezien ik nu pas zie dat er PIPO op staat.
Die blauwe is toch ook mooi? Alles zwart is ook maar saai. Alleen dat je de tablet ermee rechtop kan laten staan, werkt niet echt lekker bij mij. Daar is die toch iets te slap voor. Of ik doe het verkeerd, dat kan ook.
Wat betreft dat staan, daar gebruik ik de hoes niet eens voor. Dat is bij deM8pro ook al een ellende. Dat ding staat nooit zoals je het op dat moment wil. Daarvoor gebruik ik deze:
http://www.banggood.com/W...r-For-IPad-2-p-42242.html
Zijn hier meer mensen die op pipo-store.com besteld hebben? Prijzen lijken daar echt lager dan op de gebruikelijke sites.
Voor de volledigheid, ik verwacht de tablet niet buiten huis te gebruiken, dus WIFI is voldoende. Het scherm moet zo groot mogelijk zijn en van goede kwaliteit. Dan zit ik met de M9 pro wel goed toch?
http://www.pipo-store.com...et-pc-10-1-inch-32gb.html
Voor de volledigheid, ik verwacht de tablet niet buiten huis te gebruiken, dus WIFI is voldoende. Het scherm moet zo groot mogelijk zijn en van goede kwaliteit. Dan zit ik met de M9 pro wel goed toch?
http://www.pipo-store.com...et-pc-10-1-inch-32gb.html
Lijkt goedkoop, maar je betaald wel de verzendkosten.
Die hieronder zijn te betalen als je een hoes voor een tablet besteld:
Registered Air Mail (with tracking number 10 - 25 business days)
Registered Airmail $6.50
DHL/EMS/UPS Express Shipping (3 to 5 business days)
Express $48.08
En de onderstaande prijzen mag je erbij tellen als je een Tablet besteld.
Registered Airmail $24.50
Express $69.41
Daar gaat de goedkope deal.
Die hieronder zijn te betalen als je een hoes voor een tablet besteld:
Registered Airmail $6.50
Express $48.08
En de onderstaande prijzen mag je erbij tellen als je een Tablet besteld.
Registered Airmail $24.50
Express $69.41
Daar gaat de goedkope deal.
Dank voor de catch, zo ver was ik nog niet. Na wat onderzoek toch elders besteld.
Ach, andere populaire Pipo's komen ook wel snel neem ik aan.
Punt is wel dat flash straks dus niet meer werkt, of wel?
ik lees net op het chinese forum van pipo dat de update heel snel zal zijn voor de M9Pro.Piet91 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:36:
[...]
Ach, andere populaire Pipo's komen ook wel snel neem ik aan.
Punt is wel dat flash straks dus niet meer werkt, of wel?
ik denk dat het ook wel snel zal gebeurenmaartend schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:44:
Nu nog de 8Pro. En dan ben ik ozo happy
heb de m9pro een weekje geleden besteld, ben erg benieuwd
oke dan ligt hij naast mijn hoes die ligt ook in Singaporestarcopy schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:15:
De mijne ligt inmiddels in Singapore, nu maar hopen dat hij daar niet een week blijft liggen.
krijg net het laatste bericht. Despatched to overseas (Country code: NL)
misschien die van jou ook wel.
[ Voor 16% gewijzigd door agaam op 06-12-2013 23:40 ]
Nope, ligt nog in Singapore. Ach ja, mijn led lampen liggen in Beijing, mijn hoes hangt ergens in de lucht, en mijn screen protector kan al wel halverwege de maan zijn. Bij die Chinezen weet je het maar nooit. In elk geval staat mijn rileyrom voor de m9pro al klaar om er op gezet te worden.agaam schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:53:
[...]
oke dan ligt hij naast mijn hoes die ligt ook in Singapore.
krijg net het laatste bericht. Despatched to overseas (Country code: NL)
misschien die van jou ook wel.

of natuurlijk de nieuwe van Pipo M9 Pro - Finless 1.4 ROMstarcopy schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:46:
[...]
Nope, ligt nog in Singapore. Ach ja, mijn led lampen liggen in Beijing, mijn hoes hangt ergens in de lucht, en mijn screen protector kan al wel halverwege de maan zijn. Bij die Chinezen weet je het maar nooit. In elk geval staat mijn rileyrom voor de m9pro al klaar om er op gezet te worden.
Verwijderd
In 1 minuut gevonden,hoe makkelijk kan Google zijn,hierzostarcopy schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:37:
Linkje? Kan altijd leuk zijn natuurlijk.
http://www.freaktab.com/s...po-M9-Pro-Finless-1-4-ROM
Verwijderd
Onlangs de Pipo M8HD binnen gekregen.
- Touch screen bevriest en werkt dat een geruime tijd niet meer.
- Vaak last van zwart scherm, enige optie is de reset met een naald achter op de tablet
Inmiddels de ROM al geflashed, geen veraderingen. Vervolgens custom roms geprobeerd, helaas problemen blijven. Ik heb denk ik een heel slecht exemplaar ontvangen.
Ik ga maar proberen deze terug te sturen naar Banggood,com. Hopelijk vallen de kosten mee.
- Touch screen bevriest en werkt dat een geruime tijd niet meer.
- Vaak last van zwart scherm, enige optie is de reset met een naald achter op de tablet
Inmiddels de ROM al geflashed, geen veraderingen. Vervolgens custom roms geprobeerd, helaas problemen blijven. Ik heb denk ik een heel slecht exemplaar ontvangen.
Ik ga maar proberen deze terug te sturen naar Banggood,com. Hopelijk vallen de kosten mee.
oja is ook zo, maar ben ook lui ludoke1955 niet zo te zien dankstarcopy schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:37:
Linkje? Kan altijd leuk zijn natuurlijk.

Hmm, volgens mij hebben ze weer wat nieuws uitgevonden om je pakje te vertragen:
Waiting for transit airline Space
Die kende ik nog niet.
Ff wat zoekwerk gedaan. Is toch wel een"leuke" hoor.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Your freight is not NFO (Next Flight Out) or Priority, or what ever that particular airline refers to as the Next available aircraft.
This level of service is much more expensive, and your package if traveling stand-by basically. They are waiting for the next flight with excess space that is not reserved for NFO freight, and added to maximize aircraft space.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En daarom duren sommige pakjes dus zolang..
Waiting for transit airline Space
Die kende ik nog niet.
Ff wat zoekwerk gedaan. Is toch wel een"leuke" hoor.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Your freight is not NFO (Next Flight Out) or Priority, or what ever that particular airline refers to as the Next available aircraft.
This level of service is much more expensive, and your package if traveling stand-by basically. They are waiting for the next flight with excess space that is not reserved for NFO freight, and added to maximize aircraft space.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En daarom duren sommige pakjes dus zolang..
[ Voor 71% gewijzigd door starcopy op 08-12-2013 18:47 . Reden: aanvulling ]
hey iedereen even een vraagje , heeft er iemand Yelo tv werkende op een M9Pro?
Nee heb geen telenet, Ziggo.stropje schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:50:
hey iedereen even een vraagje , heeft er iemand Yelo tv werkende op een M9Pro?
[ Voor 8% gewijzigd door agaam op 09-12-2013 00:11 ]
wat zijn jullie ervaringen met de m9pro tegenover een samsung of ander bekend merk?
Ik heb {nog) geen ervaring met de M9 want die is nog onderweg, maar wel met de M8 tov de Samsung Galaxy tab 2. En daar rent mijn M8 rondjes omheen als het om het afspelen van tv content (uitzending gemist ed.) gaat. Het lijkt daar vooral een bufferingsprobleem te zijn, want daar is die Tab 2 constant mee bezig met een elke keer stilstaand beeld als gevolg. De rest gaat wel, maar toch wel enigszins traag.redbullet schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:19:
wat zijn jullie ervaringen met de m9pro tegenover een samsung of ander bekend merk?
De nieuwste zal wel beter zijn, maar die ben ik nog niet tegen gekomen in mijn vriendenkring. Daar stappen ze steeds meer over op China tablets.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yahoo, de M9pro is net binnen. Geen extra kosten, zo erdoor gerold. de 4e verstuurd vanuit china en nu al binnen.
De Finley rom staat al te installeren en met een betje mazzel kan ik eind van de middag de boel gaan proberen. Eerst alle apps van de m8 overzetten.
[ Voor 21% gewijzigd door starcopy op 11-12-2013 14:06 . Reden: De tnt is geweest ]
Geluksvogel ;)!
Die van mij heeft nog een staartje gekregen:
29-11 brief van douane (waarde)
2-12 brief verzonden - opdracht retour afzender en een waarde uit de losse pols. omdat hij toch retour ging.
6-12 Brief ontvangen
11-12 Zending bij douane vrijgegeven
11-12 Postbode voor de deur met een rekening en pakket :')!
Heb natuurlijk -impulsief- de zending aangenomen en betaald, blijkt het de Pipo te zijn...
Pipo's daar bij inklaring van PostNL....
2-12 brief verzonden - opdracht retour afzender en een waarde uit de losse pols. omdat hij toch retour ging.
6-12 Brief ontvangen
Heb natuurlijk -impulsief- de zending aangenomen en betaald, blijkt het de Pipo te zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 11-12-2013 14:53 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ze zaten dan wel niet in hetzelfde vliegtuig, maar we hebben ze wel tegelijker tijd.RobertowNL schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:52:
Geluksvogel ;)!
6-12 Brief ontvangen
Maar hoezo retour afzender? Wilde je de kosten niet betalen? Maar ik neem aan dat je hem nu toch maar niet meer terug stuurt?
Ik ben inmiddels al zover dat ik een eerste, natuurlijk nog niet echt goede, vergelijking kan trekken met mijn M8pro. Over een weekje of zo zie ik wel of ik mijn mening aan moet passen.
Hier draait de Finley wel lekker, maar wat me als eerste opvalt: De gps is bagger. Een fix met een afwijking waar je soms u tegen zegt. Beste tot nu toe 20 meter, slechtste 150 meter Wel een raar gezicht als je pijl op het scherm vanzelf rijd, terwijl het tablet op de eettafel ligt. Ik heb er gelijk mijn externe maar weer bij gepakt.
Wifi is ongeveer hetzelfde als bij de M8pro. Toch deze maar eens losmaken en de soldeerpunten van de antenne bekijken, die gelden bij de meeste Pipo's als een zwak punt.
Verder loopt het aardig soepel, vanavond eens spelen met de verschillende stream mogelijkheden en apps.
Heb je de eettafel buiten staan voor een goed gps signaal?
Nee, een beetje redelijke gps moet binnen op 1 mtr van het raam ook een signaal kunnen krijgen. Mijn externe Sirf doet zelfs midden in huis minimaal 10 bruikbare. Maar ik heb het buiten wel geprobeerd, maar na 20 minuten, (langer was me te koud) was 20 mtr verschil het beste. Maar ik heb dat ding ook niet voor de gps gekocht, ik wist vooraf wat de gemiddelde resultaten van de gps zouden zijn.jroersma schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:38:
Heb je de eettafel buiten staan voor een goed gps signaal?
Net zo als het 3G gebeuren. De mijne is Wifi only. Wil ik 3G gebruiken dan pak ik mijn externe dongle wel, hoef ik later ook niet te huilen om 4G.
het surfen , filmpjes kijken en spelletjes spelen gaat goed erop?
Ben nog aan het uitproberen, maar dat werkt tot nu toe goed. Ook al blijven mijn games beperkt tot Angry Birds.
Streamen vanaf mijn sat ontvanger wil nog niet lekker, maar dat zal eerder aan de gebruikte vplayer liggen. Streamen vanaf mijn nas op 1080P met Diceplayer gaat wel goed. En omdat ik er gelijk een custom opgezet heb kan ik nog niet precies uitvinden waar ik het ea moet aanpassen. Redelijke kans dat er nog wat softwarematig in mijn apps moet gebeuren.
Maar de eerste stappen zien er goed uit. Tot nu toe ben ik een tevreden mens.
Streamen vanaf mijn sat ontvanger wil nog niet lekker, maar dat zal eerder aan de gebruikte vplayer liggen. Streamen vanaf mijn nas op 1080P met Diceplayer gaat wel goed. En omdat ik er gelijk een custom opgezet heb kan ik nog niet precies uitvinden waar ik het ea moet aanpassen. Redelijke kans dat er nog wat softwarematig in mijn apps moet gebeuren.
Maar de eerste stappen zien er goed uit. Tot nu toe ben ik een tevreden mens.
Hij is ruim 2 maand weg geweest, ondertussen dus al een Nexus 7 3G 32GB gekocht. Had dus zoiets van tja, om nu nog weer 50 euro te betalen is ook zoiets.starcopy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:04:
[...]
Ze zaten dan wel niet in hetzelfde vliegtuig, maar we hebben ze wel tegelijker tijd.![]()
Maar hoezo retour afzender? Wilde je de kosten niet betalen? Maar ik neem aan dat je hem nu toch maar niet meer terug stuurt?
Weet 100% zeker dat ik het kruisje bij retour had gezet.
Toen de postbode aan de deur stond (keek 5 min daarvoor toevallig naar de tracking) had ik besloten om hem maar aan te nemen, terugsturen met de kerstperiode is wellicht niet heel handig.
Dat lees je meer met de M9pro helaas. Met de M7pro kreeg ik wel een aardige fix de eerste keer. Maar aangezien ik toen maar beperkte batterij had kon ik dat niet verder testen. Nu maar eens uitgebreid gaan testenHier draait de Finley wel lekker, maar wat me als eerste opvalt: De gps is bagger. Een fix met een afwijking waar je soms u tegen zegt. Beste tot nu toe 20 meter, slechtste 150 meter Wel een raar gezicht als je pijl op het scherm vanzelf rijd, terwijl het tablet op de eettafel ligt. Ik heb er gelijk mijn externe maar weer bij gepakt.
Voor de M7pro het zelfde, loopt soepel (zelfs op stock bij deze). Binnenkort maar eens een update doen naar een custom rom en kijken wat dat met de performance gaat doen.Wifi is ongeveer hetzelfde als bij de M8pro. Toch deze maar eens losmaken en de soldeerpunten van de antenne bekijken, die gelden bij de meeste Pipo's als een zwak punt.
Verder loopt het aardig soepel, vanavond eens spelen met de verschillende stream mogelijkheden en apps.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Heb de M9Pro binnen.
Fijn apparaatje. Maar wel een vraagje mbt de wifi.
De wifi ontvangst is goed, zowel van router beneden als AP boven. Alleen heb ik een merkwaardig probleem dat de snelheid heel hard terugvalt. Zelfs via het AP boven (kamer naast mij) haalt hij vaak nog maar net 5mbps, waardoor streams vastlopen.
De laptop ernaast = geen probleem, nexus 7 = ook geen probleem (ps3 op dezelfde kamer, ook geen probleem). Het ligt dus niet aan het AP of de router.
Het gekke is dat de wifi soms 2 uur lang prima werkt, en dan opeens weer zo'n snelheidsdrop op de M9Pro..
Ligt dit aan de firmware of aan de hardware?
Fijn apparaatje. Maar wel een vraagje mbt de wifi.
De wifi ontvangst is goed, zowel van router beneden als AP boven. Alleen heb ik een merkwaardig probleem dat de snelheid heel hard terugvalt. Zelfs via het AP boven (kamer naast mij) haalt hij vaak nog maar net 5mbps, waardoor streams vastlopen.
De laptop ernaast = geen probleem, nexus 7 = ook geen probleem (ps3 op dezelfde kamer, ook geen probleem). Het ligt dus niet aan het AP of de router.
Het gekke is dat de wifi soms 2 uur lang prima werkt, en dan opeens weer zo'n snelheidsdrop op de M9Pro..
Ligt dit aan de firmware of aan de hardware?
Lees onderstaande maar eens door, misschien kun je er wat mee. Het is een vaker voorkomend probleem.
http://www.freaktab.com/s...wifi&highlight=pipo+m9pro
Heb tijdje terug een M9Pro besteld bij Merimobiles.com. Ik heb echter verzuimd om snelle bestelling aan te klikken, dus nu staat er dat het tussen de 14 en 28 werkdagen duurt.
Bij Singapore post staat als tracking enkel 'dispatched to overseas NL'. Dit staat er echter al sinds 19-11....
Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij heb ik dat ding per containerschip verstuurd ofzo...
Bij Singapore post staat als tracking enkel 'dispatched to overseas NL'. Dit staat er echter al sinds 19-11....
Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij heb ik dat ding per containerschip verstuurd ofzo...
Verwijderd
Ik denk dat dit een normale termijn isApexAlpha schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:14:
Heb tijdje terug een M9Pro besteld bij Merimobiles.com. Ik heb echter verzuimd om snelle bestelling aan te klikken, dus nu staat er dat het tussen de 14 en 28 werkdagen duurt.
starcopy schreef:
Streamen vanaf mijn sat ontvanger wil nog niet lekker, maar dat zal eerder aan de gebruikte vplayer liggen. Streamen vanaf mijn nas op 1080P met Diceplayer gaat wel goed
streamen van mijn linux sat ontvanger doe ik via app Nxtrend
https://play.google.com/s...=com.xtrend.nxtrend&hl=nl
Streamen vanaf mijn sat ontvanger wil nog niet lekker, maar dat zal eerder aan de gebruikte vplayer liggen. Streamen vanaf mijn nas op 1080P met Diceplayer gaat wel goed
Mhh. Vooruit dan. andere keren dat ik direct vanuit Azië spullen heb besteld waren ze er meestal binnen een week, soms iets meer. Maakt niet heel veel uit; heb hem niet per sé nodig nu. We wachten af. Hoop dat ik een goed exemplaar krijg.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:05:
[...]
Ik denk dat dit een normale termijn is
Thanksstarcopy schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:44:
[...]
Dan heb je pech denk ik. Voor zover ik weet is er geen passende te vinden. Bij DX hebben ze wel een goede met 3A ipv 2.5. Wordt niet zo warm. Ik ben er in elk geval dik tevreden mee. Heb ik ook geen EU adapter plug meer nodig zoals bij de originele.
http://dx.com/p/5v-3a-2-5...lytouch-more-black-220702
Of kijken of je een usb lader kunt krijgen van minimaal 2A, ik heb hier nog een kabel liggen voor de M8pro, maar die zou ook moeten passen.
http://www.ebay.nl/itm/29..._trksid=p3984.m1423.l2649
[...]
Ik ben meer een zwart liefhebber, maar ik ga niet speciaal 1 extra bestellen hiervoor.![]()
Wat betreft dat staan, daar gebruik ik de hoes niet eens voor. Dat is bij deM8pro ook al een ellende. Dat ding staat nooit zoals je het op dat moment wil. Daarvoor gebruik ik deze:
http://www.banggood.com/W...r-For-IPad-2-p-42242.html
Opladen via micro-USB lijkt niet echt te werken. Al via PC, TV en PS3 geprobeerd, maar gebeurt niets. Helaas.
klinkt niet goed, heb niet zo'n zin om me te wagen aan het openhalen van mn pipo en wifi antennes te fixen... ben ik niet behendig genoeg voorstarcopy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:22:
Lees onderstaande maar eens door, misschien kun je er wat mee. Het is een vaker voorkomend probleem.
niet te fixen met custom roms dus?
Zal die zeker gaan proberen. Eerst ff afwachten op de nieuwe finleyrom, die komt vandaag of morgen.stropje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:52:
starcopy schreef:
In elk geval bedankt voor de tip.
Via pc of laptop niet, dat is te zwak, maar via een goede 230v lader wel.Maar mocht je gaan bestellen, pak die van dx van 3A. Heb je gelijk een euro stekker en hoef je niet te klungelen met zo'n waardeloze omvormer. Ik heb deze hier nu voor deM8 en de M9 in gebruik en ze werken zonder problemen.Yi-Long schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:08:
[...]
ThanksZal dan maar eens kijken of ik die stekker kan bestellen. Of wellicht de officiele via een pipo website.
Opladen via micro-USB lijkt niet echt te werken. Al via PC, TV en PS3 geprobeerd, maar gebeurt niets. Helaas.
Nee, helaas. Ik ben zelf ook niet de handigste maar ga het toch proberen. En anders ga ik er mee naar een reparatie service. Dan maar 10 euro kwijt.nebur86 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:14:
[...]
klinkt niet goed, heb niet zo'n zin om me te wagen aan het openhalen van mn pipo en wifi antennes te fixen... ben ik niet behendig genoeg voor
niet te fixen met custom roms dus?
Inmiddels heeft Finless weer een nieuwe Rom voor de Pipo M9 Pro uitgebracht, met Quickboot.
http://www.freak-tab.de/finless/finless_pipo_m9pro_15rom.zip
http://www.freak-tab.de/finless/finless_pipo_m9pro_15rom.zip
[ Voor 7% gewijzigd door agaam op 14-12-2013 13:37 ]
Staat er hier al op, maar heb wel de nodige problemen met mijn backup terugzetten. Ben eerst nu maar na de 3e herinstallatie begonnen met het testen van Quickboot.
Ik ga het vanavond even erop zetten, ben benieuwd je hoort van me.starcopy schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:56:
Staat er hier al op, maar heb wel de nodige problemen met mijn backup terugzetten. Ben eerst nu maar na de 3e herinstallatie begonnen met het testen van Quickboot.
Link is dood.stropje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:52:
starcopy schreef:
Ook nog handmatig gezocht, maar lijkt niet meer te bestaan.
amai ja ik zie het ookstarcopy schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:16:
[...]
Link is dood.![]()
Ook nog handmatig gezocht, maar lijkt niet meer te bestaan.
als ik de link maakte was alles nog in orde
misschien komt er een update?
bij mij werkt het nog
Pas op met het terugzetten van de backup met Titanium backup, die hangt zich soms op. Ook is het een soort gokspelletje met de quick reboot. Verder beter geen Pipo van maken. Nadat ik hier de boel eindelijk goed lopend had, heb ik met mijn stomme kop build.prop rename gedaanom een Pipo ipv een Samsung te hebben. Na de verplichte herstart viel deze gelijk in een bootloop en kon als afgeschreven beschouwd worden. Ben nu bezig om de zaak voor de 5e keer te flashen.agaam schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:00:
[...]
Ik ga het vanavond even erop zetten, ben benieuwd je hoort van me.
Moet zeggen dat de Riley wat dit betreft toch een stuk beter is.
[ Voor 5% gewijzigd door starcopy op 14-12-2013 18:53 ]
Oke thanks, ik hou daar even rekening mee.starcopy schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:52:
[...]
Pas op met het terugzetten van de backup met Titanium backup, die hangt zich soms op. Ook is het een soort gokspelletje met de quick reboot. Verder beter geen Pipo van maken. Nadat ik hier de boel eindelijk goed lopend had, heb ik met mijn stomme kop build.prop rename gedaanom een Pipo ipv een Samsung te hebben. Na de verplichte herstart viel deze gelijk in een bootloop en kon als afgeschreven beschouwd worden. Ben nu bezig om de zaak voor de 5e keer te flashen.
Moet zeggen dat de Riley wat dit betreft toch een stuk beter is.
en als je dan de naam in build.prop zelf er in zet, zonder het bestand te renamen? b.v Samsung vs Pipo van maken zoals Riley ook doet, zal even voor je kijken hoe dat bij Riley staat in de build.prop.
snap ook niet dat finless dit heeft gedaan.
standaard staat hij op
ro.product.model
M9pro
ro.poduct.name
rk30sdk
[ Voor 18% gewijzigd door agaam op 14-12-2013 21:18 ]
Volgens Finless kan dat problemen veroorzaken omdat er blijkbaar meer samenhangt met de naam. Hij heeft mij in elk geval de baard er al over afgedaan in het topic van de 1.4 versie. Wat betreft de vriendelijkheid en behulpzaamheid is hij duidelijk geen Riley.agaam schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:46:
[...]
Oke thanks, ik hou daar even rekening mee.
en als je dan de naam in build.prop zelf er in zet, zonder het bestand te renamen? b.v Samsung vs Pipo van maken zoals Riley ook doet, zal even voor je kijken hoe dat bij Riley staat in de build.prop.
snap ook niet dat finless dit heeft gedaan.
standaard staat hij op
ro.product.model
M9pro
ro.poduct.name
rk30sdk
nee klopt daar was ik ook al achter gekomen dat hij zeker geen Riley is,starcopy schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:40:
[...]
Volgens Finless kan dat problemen veroorzaken omdat er blijkbaar meer samenhangt met de naam. Hij heeft mij in elk geval de baard er al over afgedaan in het topic van de 1.4 versie. Wat betreft de vriendelijkheid en behulpzaamheid is hij duidelijk geen Riley.
had het gelezen.
heb je ook al gekeken naar http://www.arctablet.com/...-4-2-2-firmware-20131209/.
pffffff nou ik ben er mee bezig geweest en hij draaid als een trein, perfect.
heb de parameter 4 gebruikt en de 3g boot.
ga nu maar es even pitten
[ Voor 11% gewijzigd door agaam op 15-12-2013 01:56 ]
Volgens mij ben jij de volgende die een scheerbeurt krijgt.agaam schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:57:
[...]
nee klopt daar was ik ook al achter gekomen dat hij zeker geen Riley is,
had het gelezen.
heb je ook al gekeken naar http://www.arctablet.com/...-4-2-2-firmware-20131209/.
pffffff nou ik ben er mee bezig geweest en hij draaid als een trein, perfect.
heb de parameter 4 gebruikt en de 3g boot.
ga nu maar es even pitten
Die kasty had ik nog niet gezien, maar misschien wel iets om te proberen. Al zit er daar nog steeds dat stomme certificat centre in. Maar als ik ga knoeien, is het eerst met Riley. Alleen jammer dat hij nu niet meer aan de M9pro werkt, dat is nu allemaal over naar finless.
Verder loopt deze 1.5 echter een stuk beter dan die 1.4. Wifi heeft wel minder last van uitval. Signaal sterkte is het zelfde, maar hij blijft beter stabiel.
Draai hier met parameter 6 en wifi only. Gelukkig kan ik nu binnen 30 minuten een complete flash en backup restore uitvoeren, het zal in geval van niet lang duren. De donatie voor Titanium Backup pro (€4,51 oid) was het wel waard. Nu hoef ik niet meer elke keer door al die install menu's heen.
Dus mocht ik de kolder in de kop krijgen dan doe ik een dezerdagen toch nog eens een flash naar wat anders.
starcopy schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:43:
[...]
Volgens mij ben jij de volgende die een scheerbeurt krijgt.![]()
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja dat denk ik ookmaar kon het niet laten, support van Riley vond ik veel beter, maar ja we zitten met Finless
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder loopt deze 1.5 echter een stuk beter dan die 1.4. Wifi heeft wel minder last van uitval. Signaal sterkte is het zelfde, maar hij blijft beter stabiel.
ja dat ben ik met je eens draaid verder mooi
De donatie voor Titanium Backup pro (€4,51 oid) was het wel waard. Nu hoef ik niet meer elke keer door al die install menu's heen.
ja moet ik nog even mee wachten heb geen credit card maar 1 jan 2014 komt er gelukig ook playstore kaart in nederland
Dus mocht ik de kolder in de kop krijgen dan doe ik een dezer dagen toch nog eens een flash naar wat anders.
Ik heb geen creditcard, maar gewoon via de site met paypal betaald. Krijg je de key binnen een paar uur via email.
--------------
De donatie voor Titanium Backup pro (€4,51 oid) was het wel waard. Nu hoef ik niet meer elke keer door al die install menu's heen.
ja moet ik nog even mee wachten heb geen credit card maar 1 jan 2014 komt er gelukig ook playstore kaart in nederland
--------------
Hele stommem vraag denk ik.
Ik draai Rile 1.7 of zoiets op mijn Pipo M8Pro.
Nu wil ik die lege home-screens verwijderen, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. Als ik met 1 of 2 vingers op zo'n lege screen druk, gebeurt er niks of hij wil de achtergrond wijzigen. Meer niet.
Nu wil ik die lege home-screens verwijderen, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. Als ik met 1 of 2 vingers op zo'n lege screen druk, gebeurt er niks of hij wil de achtergrond wijzigen. Meer niet.
Verwijderd
Een lege homescreen verwijderen???maartend schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:49:
Een homescreen op zich kan je bij mijn weten niet verwijderen.
Domme vragen bestaan niet,alleen domme antwoorden en mss is het mijne er wel één
Kan iemand een (kleine) review / ervaring neergooien ?
Niet iedere launcher heeft zo'n optie.maartend schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:49:
Wellicht moet je Nova launcher proberen (of iets dergelijks) die kan dat wel.
Waarvan? (welke Pipo)redbullet schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:49:
Kan iemand een (kleine) review / ervaring neergooien ?
Van de m9 pro graag
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Momenteel wordt mn Pipo (m8pro) teruggestuurd vanuit China na garantie/reparatie bij Pipo. Het heeft maar liefst +2,5 maand geduurd (!!!). Iemand ook 'n dergelijke ervaring gehad?? Dit is toch absurd lang? Ik had wel een tijdje ingecalculeerd, maar dit slaat alles

[ Voor 3% gewijzigd door mcauseway op 18-12-2013 14:28 ]
Even een kleine update hiervan: de tablet is ook nooit bij ons terug aangekomen. Volgens de post is hij wel afgeleverd, maar het adres dat ze doorgeven klopt niet met het adres waar hij moest aankomen. We hebben de vriendelijke mensen van de post dan maar verzocht van verder uit te zoeken wat er nu precies is misgelopen en hoe dit geregeld kan worden.Kwakkel schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:06:
Even kort terugkomen op garantieafhandeling:
Wij hadden 3 Pipo M8 Pro's besteld.
De mijne doet het sinds levering zonder problemen (WiFi mocht wat beter zijn, maar dat doet even niet ter zake)
Die voor vrienden moet af en toe gereset worden. Blijkbaar hebben zij daar niet echt een probleem mee (is geen harde reset, dus data blijft bewaard)
Die voor mijn vrouw is echter een probleemgeval: na een paar dagen had het touchscreen het begeven. Contact opgenomen met RH, en we mochten m opsturen. Ipv op te sturen zijn we de tablet maar daar gaan afgeven (kosten besparen; we rijden met n bedrijfswagen). Paar weken later kregen we de tablet terug en werkte hij weer naar behoren. Voor een paar dagen: toen wilde hij niet meer aangaan. De tablet is ondertussen terug naar RH (deze keer wel opgestuurd; helaas komt hij terug hierheen omdat het adres niet zou kloppen).
Als ik deze tablet 2 keer naar China had moeten terugsturen, was het al wat duurder geworden denk ik (Nederland was al 16,20 euro). Ik ben dus wel tevreden dat ik bij RH heb gekocht en dat ik mij geen zorgen moet maken over garantie. Alleen is het te hopen dat hij geen 3de keer terug moet
Ondertussen mailde Jean, van Retailheaven, om te vragen hoe het met de tablet was en waarom hij m nog niet had gekregen. Ik heb hem dus het bovenstaande verhaal gedaan. Zijn reactie was heel eenvoudig:
Toen ik hem vroeg naar wat hij in gedachten had, kreeg ik volgend aanbod: de Ramos i9, en dus niet een of ander tabletje dat ergens in de kast is blijven liggen.Weet je wat, ik laat er eentje voor je meekomen, ik moet een nieuwe bestelling doen....die krijg je van mij, en afhankelijk van hoe de uitslag is met de post praten we mettertijd wel over een eventuele vergoeding.
Ik lees, ook hier, af en toe negatieve verhalen over Retailheaven.nl, maar ik heb alleen maar een positieve ervaring gehad. En bovenstaande maakt dat alleen maar beter.
Ik overweeg momenteel de aanschaf van een PIPO tablet. Het ding zou voornamelijk moeten dienen voor het surfen en beantwoorden van mails onderweg (op de trein meer concreet), dus 3G is een must.
Ik heb de M6Pro en M9Pro-versies nu wat vergeleken, en volgens mij zijn dit de enige verschillen:
- 9,7", 2048x1536 (M6) vs. 10,1", 1920x1200 (M9) scherm
- 620 gr (M6) vs. 580 gr (M9)
- 5000/10.000mAh (M6) vs. 7600mAh (M9)
De batterijcapaciteit van de M6 is me niet geheel duidelijk. Sommige sites maken melding van 5000mAh andere dan weer van 2x 5000mAh.
Ik heb verder geen ervaring met tables, dus alle aanbevelingen (pros vs. cons) omtrent beide modellen zijn welkom.
Ik heb de M6Pro en M9Pro-versies nu wat vergeleken, en volgens mij zijn dit de enige verschillen:
- 9,7", 2048x1536 (M6) vs. 10,1", 1920x1200 (M9) scherm
- 620 gr (M6) vs. 580 gr (M9)
- 5000/10.000mAh (M6) vs. 7600mAh (M9)
De batterijcapaciteit van de M6 is me niet geheel duidelijk. Sommige sites maken melding van 5000mAh andere dan weer van 2x 5000mAh.
Ik heb verder geen ervaring met tables, dus alle aanbevelingen (pros vs. cons) omtrent beide modellen zijn welkom.
Waarom meer betalen voor een 3G functie als je je eigen mobiel als een wifi hotspot kunt instellen, en dus ook internet op je tablet?Matthis schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:18:
....Het ding zou voornamelijk moeten dienen voor het surfen en beantwoorden van mails onderweg (op de trein meer concreet), dus 3G is een must.
.....
De meerkost is nu ook niet zo spectaculair én ik heb via mijn provider een tweede (data)simkaart, specifiek voor 3G.
Als geld geen rol speelt zou ik ook voor de 3G versie gaan.Matthis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:33:
De meerkost is nu ook niet zo spectaculair én ik heb via mijn provider een tweede (data)simkaart, specifiek voor 3G.
Echter, ik mail en surf zelf ook vaak in de trein en moet zeggen dat, zeker voor e-mailen, de Wifi in de trein prima werkt. En als ik toevallig een trein zonder Wifi krijg dan gebruik ik inderdaad de tether van mijn GSM.
In België hebben we nog geen wifi in onze treinen.
Ik vraag me vnl. af wat de verschillen in batterijcapaciteit zijn tussen de M6 en M9 en of de M6 de extra hoeveelheid pixels van het scherm vlot kan aansturen. Iemand first hand ervaring hiermee?
Ik vraag me vnl. af wat de verschillen in batterijcapaciteit zijn tussen de M6 en M9 en of de M6 de extra hoeveelheid pixels van het scherm vlot kan aansturen. Iemand first hand ervaring hiermee?
Ah had niet door dat je uit België komt. Dan maar 3G!Matthis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:48:
In België hebben we nog geen wifi in onze treinen.
De Pipo m6pro heeft inderdaad een grotere capaciteit dan de M9Pro. (10k vs 7,6k mAh. De hogere resolutie snoept natuurlijk wel het een en ander af van die extra capaciteit.
Ook een beetje mijn situatie: ik gebruik op de trein nu tethering van een oude HTC wildfire met een datasimkaartje. Maar dan moet je altijd wel een extra toestel meezeulen en de ervaring is dat de tethering die niet al te sterke batterij in no time leegzuigt. Op den duur ben je dus voortdurend bezig met het opvolgen van de batterijduur van je diverse toestellen (tablet, tethering-smartphone, je "gewone" smartphone...). Vandaar dat ik stilaan ook begin te denken aan een 3G-toestel, vooral omdat onder meer Belgacom bij bepaalde packs gratis datasimkaarten van 2GB/mnd toevoegt.Matthis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:33:
It's just technology, not religion
De vraag die ik in het algemene exotische tablet-forum heb gesteld, toch ook maar eens hier posten. Zijn er mensen die hun RK3188 Pipo tablet via mini/micro-USB kunnen opladen of gaat het enkel met de bijgeleverde kabel?
Edit: van de Pipo-site zelf:
Can I charge the tablet via the USB port of the tablet?
Answer: No, you cannot. You can only have the power to input to the tablet by DC jack. Please use the supplied charger to charge the tablet.
However, for S1 and U1 pro, we have shipped with an USB-DC cable as the photo. You can connect the USB side to a PC/car charger/power bank /USB charger.... Just make sure the power voltage for S1 and U1 are 5V.
Remarks:
For U8/S1 pro, you can charge from USB port
De S1 en U1 hebben een RK3066 en de U8/S1pro een 3188. Mag ik concluderen dat dan ook de M9 via usb kan laden?
Can I charge the tablet via the USB port of the tablet?
Answer: No, you cannot. You can only have the power to input to the tablet by DC jack. Please use the supplied charger to charge the tablet.
However, for S1 and U1 pro, we have shipped with an USB-DC cable as the photo. You can connect the USB side to a PC/car charger/power bank /USB charger.... Just make sure the power voltage for S1 and U1 are 5V.
Remarks:
For U8/S1 pro, you can charge from USB port
De S1 en U1 hebben een RK3066 en de U8/S1pro een 3188. Mag ik concluderen dat dan ook de M9 via usb kan laden?
[ Voor 59% gewijzigd door chaola op 19-12-2013 16:10 ]
It's just technology, not religion
Een losse 3G usb module kost iets van 17 Dollar, en als je naar 4G wil kun je dat dan zonder problemen. Met een ingebouwde 3G kun je niet hoger en in mijn ogen de meerprijs ook niet echt waard. Kijk eens hoe vaak je dat gaat gebruiken.ApexAlpha schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:41:
[...]
Als geld geen rol speelt zou ik ook voor de 3G versie gaan.
Echter, ik mail en surf zelf ook vaak in de trein en moet zeggen dat, zeker voor e-mailen, de Wifi in de trein prima werkt. En als ik toevallig een trein zonder Wifi krijg dan gebruik ik inderdaad de tether van mijn GSM.
Maar goed, dit is een keus die je zelf moet maken.
Ik krijg de m9 via better-e
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Zoals Pipo al zegt, nee. De door de pc/laptop geleverde spanning via de usb poort is domweg te laag voor de M8 en 9 pro. Voor de kleinere modellen misschien wel, maar het zit in de geleverde Amp's. Die is voor een aantal modellen 2A of meer. En dat trekt je usb poort niet.chaola schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:59:
De vraag die ik in het algemene exotische tablet-forum heb gesteld, toch ook maar eens hier posten. Zijn er mensen die hun RK3188 Pipo tablet via mini/micro-USB kunnen opladen of gaat het enkel met de bijgeleverde kabel?
[i]Can I charge the tablet via the USB port of the tablet?
Ik heb hem binnen! 
Ben er erg blij mee, de Tablet ziet er prima uit en ook de hoes met toetsenbord is prima. Al is hij eigenlijk één cm te groot.
Het scherm ziet er prima uit; geen krassen of dode pixels. Heb wel het plastic uit de fabriek er nog opzitten, dus het kan zijn dat ik het mis. Ook is het zonder problemen door de douane gekomen. Ik had in de comment sectie van de website gevraagd of ze erop wilde zetten dat het een boek van $30 was en dat hebben ze keurig gedaan.
Heb wel nog een vraag, omdat ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zie; welke ROM is het stabielst? Ik heb de M9 Pro RK3188 (Wifi).
En heeft iemand misschien een goede guide hoe ik die erop krijg? Laatste keer dat ik mijn android GSM heb geflasht is alweer 2 jaar geleden... Ben er een beetje uit. Ik heb zelf deze gevonden, maar hier wordt nadrukkelijk gemeld dat het voor de 3G variant is. Of maakt dit niet uit?
Ben er erg blij mee, de Tablet ziet er prima uit en ook de hoes met toetsenbord is prima. Al is hij eigenlijk één cm te groot.
Het scherm ziet er prima uit; geen krassen of dode pixels. Heb wel het plastic uit de fabriek er nog opzitten, dus het kan zijn dat ik het mis. Ook is het zonder problemen door de douane gekomen. Ik had in de comment sectie van de website gevraagd of ze erop wilde zetten dat het een boek van $30 was en dat hebben ze keurig gedaan.
Heb wel nog een vraag, omdat ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zie; welke ROM is het stabielst? Ik heb de M9 Pro RK3188 (Wifi).
En heeft iemand misschien een goede guide hoe ik die erop krijg? Laatste keer dat ik mijn android GSM heb geflasht is alweer 2 jaar geleden... Ben er een beetje uit. Ik heb zelf deze gevonden, maar hier wordt nadrukkelijk gemeld dat het voor de 3G variant is. Of maakt dit niet uit?
[ Voor 6% gewijzigd door ApexAlpha op 20-12-2013 21:42 ]
ik moet zeggen draai al een tijdje deze firmware en bevalt goed Finless 1.5ApexAlpha schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:42:
Ik heb hem binnen!
Werkt daar de Wifi ook naar behoren? Of heb je alsnog een fix gebruikt? Ik hoorde hier en daar dat er wel eens problemen met de Wifi voorkomen.agaam schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:03:
[...]
ik moet zeggen draai al een tijdje deze firmware en bevalt goed Finless 1.5
Bij RileyRom komt een manual bij de .zip die je download en daar staat precies in hoe alles moet.ApexAlpha schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:42:
En heeft iemand misschien een goede guide hoe ik die erop krijg?
Laatste keer dat ik mijn android GSM heb geflasht is alweer 2 jaar geleden... Ben er een beetje uit.
Ik geloof dat dat bij Finless ook zo is. (heb die zelf nog niet gehad)
EDIT: W8 schijnt wel naadje te zijn t.o.v. Drivers inderdaad. Dus daarom even een XP/W7 PC zoeken.
En als je programma's gaat installeren even je internet uitzetten zodat je de juiste (meegeleverde drivers) kunt installeren i.p.v. automatisch laten installeren. Maar staat ook vast wel in de manual.
Wat je daar linkt is een zowel een verouderde CustomROM als de verkeerde. Die is voor de M9 en die is niet geschikt voor je M9proIk heb zelf deze gevonden, maar hier wordt nadrukkelijk gemeld dat het voor de 3G variant is. Of maakt dit niet uit?
Het maakt wel uit als je en 3G tablet hebt. In het geval van Finless lijk je een andere boot.img bestand te moeten nemen. Maar dat staat denk ik allemaal in de manual.
Ik zou inderdaad deze ROM aanraden. Helaas lijkt Riley gestopt te zijn met z'n support voor de M9pro. Hij laat het nu over aan de maker van Finless en de laatste versie is inderdaad 1.5.agaam schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:03:
ik moet zeggen draai al een tijdje deze firmware en bevalt goed Finless 1.5
Bron: freaktab.For the sake of non-duplication of efforts, I think I'll let Finless carry the baton for the M9 Pro ROM's. He's doing some great work, and it gives me a chance to learn some more from him. But in interest of the Pipo brand, I'll continue to hang around and watch the M9 Pro threads closely. That's why there isn't a RileyROM with this latest firmware.
If Bob gets busy, I may step back in...that's always an option.
EDIT: krijg net bericht dat Finless juist weer opstapt en het weer overlaat op Riley.
Maar hou het niet meer zo bij; draai al tijden Riley 2.0.
Wifi performance kan inderdaad per ROM verschillen maar ook per tablet. Zo is de M9pro ook aardig berucht voor z'n slechte Wifi (zo slecht dat mensen zelf aan de antenne gaan tweaken e.d.) maar ik heb daar bijvoorbeeld nooit last van gehad i.c.m. RileyROM's.ApexAlpha schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:10:
Werkt daar de Wifi ook naar behoren? Of heb je alsnog een fix gebruikt? Ik hoorde hier en daar dat er wel eens problemen met de Wifi voorkomen.
[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 21-12-2013 00:21 ]
ik heb zelf de 3G versie, maar hij draaid nu een week en vind hem best stabiel.ApexAlpha schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:10:
[...]
Werkt daar de Wifi ook naar behoren? Of heb je alsnog een fix gebruikt? Ik hoorde hier en daar dat er wel eens problemen met de Wifi voorkomen.
en heb je windows 7 of windows 8, met het oog op de driver van rockchip.
Beide, maar 7 is mijn main...agaam schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:25:
[...]
ik heb zelf de 3G versie, maar hij draaid nu een week en vind hem best stabiel.
en heb je windows 7 of windows 8, met het oog op de driver van rockchip.
Ik heb een first time guide gevonden en dat moet wel lukken... Wel iets voor morgen, het is al laat

Merk door het scherm van de tablet wel ineens hoe fijn ik f.lux / twilight vind, snel erop gezet!
Heb ik nog een App-specifieke vraag: Als ik de NPO App gebruik werkt alles prima op één ding na: de live streams van Ned1, Ned2 en Ned3 krijg ik maar niet aan de praat. Hij blijft telkens hangen op 'bezig met ophalen van de videolink'. En dan moet ik op Forceer Afsluiten duwen na een tijdje... Rest van de app werkt wel prima...
[ Voor 4% gewijzigd door ApexAlpha op 20-12-2013 23:55 ]
zal het even voor je testen, zou jij even willen kijken of het je ook lukt om de driver voor windows 8 aan de pipo te koppelen?, Rockchip http://vondroid.com/threa...s-8-1.16827/#.UrTMRWeA19AApexAlpha schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:55:
[...]
Beide, maar 7 is mijn main...
Ik heb een first time guide gevonden en dat moet wel lukken... Wel iets voor morgen, het is al laat![]()
Merk door het scherm van de tablet wel ineens hoe fijn ik f.lux / twilight vind, snel erop gezet!
Heb ik nog een App-specifieke vraag: Als ik de NPO App gebruik werkt alles prima op één ding na: de live streams van Ned1, Ned2 en Ned3 krijg ik maar niet aan de praat. Hij blijft telkens hangen op 'bezig met ophalen van de videolink'. En dan moet ik op Forceer Afsluiten duwen na een tijdje... Rest van de app werkt wel prima...
Werkt hier ook niet op mijn PiPo M9pro 3G met RileyROM 2.0 (even getest)ApexAlpha schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:55:
Ligt gelukkig niet aan mij dus... De livestreams via de app Gemist! Doen het wel gewoon.Piet91 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:22:
[...]
Werkt hier ook niet op mijn PiPo M9pro 3G met RileyROM 2.0 (even getest)
Kom er net wel achter dat ik geen apk`s kan installen... Zie de Install knop wel maar die doetniets... Knop Cancel werkt prima...en unknown resources staat gewoon aan. Gek.
Ik krijg mijn pipo as maandag binnen dan maak ik ook een review er over
Heb inmiddels RileyROM erop gezet via Win7, wilde het best teste voor je op Win8 maar die versie is nog van voor de officiele versie... het is een oude beta... dus dan doe ik het liever op Win7!agaam schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:03:
[...]
zal het even voor je testen, zou jij even willen kijken of het je ook lukt om de driver voor windows 8 aan de pipo te koppelen?, Rockchip http://vondroid.com/threa...s-8-1.16827/#.UrTMRWeA19A
Verder loopt hij erg stabiel, Wifi doet het prima. Alleen Youtube icm een bluetooth speaker hapert vaak..
Ook meteen Tablet modus aangezet,ziet er erg mooi uit icm Launcher HD.
Verwijderd
Waar zet je Tablet modus aan? Kan het nergens vindenApexAlpha schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:38:
[...]
Heb inmiddels RileyROM erop gezet via Win7, wilde het best teste voor je op Win8 maar die versie is nog van voor de officiele versie... het is een oude beta... dus dan doe ik het liever op Win7!
Verder loopt hij erg stabiel, Wifi doet het prima. Alleen Youtube icm een bluetooth speaker hapert vaak..

Wat bedoel je daar mee? Die ben ik nog niet tegen gekomen, of is dit ism die Launcher HD?ApexAlpha schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:38:
[...]
Met Tablet modus worden de notificatiebalk (boven) en de navigatiebalk (onder) samengevoegt tot één balk. Hierdoor heb je meer schermruimte en het ziet er ook mooier uit om boven geen zwarte balk te hebben. Hier is een screenshot van hoe mijn tablet er nu uitziet: Tablet modus + Launcher HD. Dit is niet mijn eigen tablet, die is nu leeg en heb alleen de USB kabel meegenomen (wat dus niet de oplader is bij de Pipo). Maar het gaat om het idee van de balk onderin.starcopy schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:42:
[...]
Wat bedoel je daar mee? Die ben ik nog niet tegen gekomen, of is dit ism die Launcher HD?
Als je de Tablet modus aan wil zetten moet je in de build.prop de regel 'ro.rk.systembar.tabletUI' veranderen van 'False' naar 'True'.
edit: en een keer rebooten uiteraard. Ook heb je Root nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door ApexAlpha op 24-12-2013 12:25 ]
Zo, dat is nog eens een goede tip!ApexAlpha schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:15:
[...]
Met Tablet modus worden de notificatiebalk (boven) en de navigatiebalk (onder) samengevoegt tot één balk. Hierdoor heb je meer schermruimte en het ziet er ook mooier uit om boven geen zwarte balk te hebben. Hier is een screenshot van hoe mijn tablet er nu uitziet: Tablet modus + Launcher HD. Dit is niet mijn eigen tablet, die is nu leeg en heb alleen de USB kabel meegenomen (wat dus niet de oplader is bij de Pipo). Maar het gaat om het idee van de balk onderin.
Als je de Tablet modus aan wil zetten moet je in de build.prop de regel 'ro.rk.systembar.tabletUI' veranderen van 'False' naar 'True'.
Dit ziet er mooi uit en inderdaad gewoon een extra regel bovenin er bij!
Bedankt!
Deze optie zit standaard in AOSP. Ik heb het op mijn Galaxy Nexus ook gedaan. Dat ziet er zo uit: Link.marcelmg2 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:55:
[...]
Zo, dat is nog eens een goede tip!
Dit ziet er mooi uit en inderdaad gewoon een extra regel bovenin er bij!
Bedankt!
En voor de mensen die wel goede ogen hebben: probeer je DPI eens aan te passen. Hierdoor wordt het OS (navigatiebalk / tekst / knoppen) kleiner en blijft er veel meer ruimte over voor content.
Bedankt voor de tip, ik heb hier de boel gelijk aangepast. Nu is dat pijltje om de onderste regel te laten verdwijnen, ook weg.ApexAlpha schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:15:
[...]
Met Tablet modus worden de notificatiebalk (boven) en de navigatiebalk (onder) samengevoegt tot één balk. Hierdoor heb je meer schermruimte en het ziet er ook mooier uit om boven geen zwarte balk te hebben. Hier is een screenshot van hoe mijn tablet er nu uitziet: Tablet modus + Launcher HD. Dit is niet mijn eigen tablet, die is nu leeg en heb alleen de USB kabel meegenomen (wat dus niet de oplader is bij de Pipo). Maar het gaat om het idee van de balk onderin.
Het ziet er een stuk beter uit, Al gebruik ik hier Nova Launcher Prime.
heel mooi heb het aangepast, en werkt goed, ga morgen even in de OP zetten bij tips.ApexAlpha schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:15:
[...]