Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15
Hoe kan je nu de firmware upgraden als je op Windows 8 zit? :(

YouTube: PIPO firmware upgrade

Ik volg dit filmpje maar blijkbaar lukt dit niet onder Windows8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Hier krijg ik mijn Pipo langs geen kanten geflashed....

Setup: Windows 8 64bit

Neem nu deze guide, duidelijker/gemakkelijker kan het niet:
YouTube: PIPO firmware upgrade

Stap 1:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2h3bxuv.jpg

Het logo is roze, ideaal. Dus, nu drukken we op "Switch"

Stap 2:
Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/23lmtt4.jpg

Tablet valt uit, ik hoor een geluidssignaal in Windows 8 en dan krijg ik volgende melding:

Stap 3:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/19nif.jpg

Ok, goed denk ik dan? Want dat is het teken dat we nu de drivers moeten installeren...

Stap 4:
Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/2gvk5dk.jpg

Ik klik met de RMB op "onbekend USB apparaat", "stuurprogramma's bijwerken" en selecteer de map met de correcte drivers en dan krijg ik dit:

Stap 5:
Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/ezrj1w.jpg

En daar stopt het... Ik heb al diverse tutorials geprobeerd, allemaal met hetzelfde negatieve resultaat... De tablet is aangesloten op netstroom, heb al zonder geprobeerd, heb al debug mode aan en uit gezet, maakt geen verschil uit... Heb al die drivers uit apparaatbeheer gesmeten maar blijft steevast hetzelfde.

Iemand???

[ Voor 3% gewijzigd door Stancke op 03-11-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:37

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Probleem blijft hetzelfde jammer genoeg... :(

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vif86s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
starcopy schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:14:
Dat zeg je steeds, maar tot nu toe is er niemand die daadwerkelijk al garantie geclaimed heeft op een tablet. De defecte voedingen zijn vervangen door 2a uitvoeringen die niet bij Pipo horen. Dus voordat ik je verhaal op dit punt volkomen gelijk geef, wil ik eerst wel eens lezen hoe een garantie daadwerkelijk afgehandeld is.
nou de garantie bij RH is heel goed, namelijk ik had al een paar maand een witte pipo m9 pro,
daar van was de gps niet echt goed, heb hem mee genomen op vakantie in augustus september,
contact gehad met jean van RH, wachten kwam een nieuwe lading aan, kon hem gewoon verder gebruiken de witte, zodra de zwarte versie binnen was zou jean hem opsturen en paar week geleden was de zwarte versie binnen ik stuur hem direct naar je toe zij jean en de volgende dag was hij binnen,
ik de witte naar RH terug gestuurd.
dus perfecte service van RH. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18:15
agaam schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:57:
[...]

nou de garantie bij RH is heel goed, namelijk ik had al een paar maand een witte pipo m9 pro,
daar van was de gps niet echt goed, heb hem mee genomen op vakantie in augustus september,
contact gehad met jean van RH, wachten kwam een nieuwe lading aan, kon hem gewoon verder gebruiken de witte, zodra de zwarte versie binnen was zou jean hem opsturen en paar week geleden was de zwarte versie binnen ik stuur hem direct naar je toe zij jean en de volgende dag was hij binnen,
ik de witte naar RH terug gestuurd.
dus perfecte service van RH. _/-\o_ _/-\o_
I rest my case.
starcopy schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:14:
Dat zeg je steeds, maar tot nu toe is er niemand die daadwerkelijk al garantie geclaimed heeft op een tablet. De defecte voedingen zijn vervangen door 2a uitvoeringen die niet bij Pipo horen. Dus voordat ik je verhaal op dit punt volkomen gelijk geef, wil ik eerst wel eens lezen hoe een garantie daadwerkelijk afgehandeld is.
En jij zegt steeds dat je het er niet mee eens bent.
Maar het is gewoon iets waar je wettelijk gezien recht op hebt. Je hebt recht op 2 jaar garantie. Hoe zij dat plossen is niet mijn probleem.

En nu mogelijk iets minder sceptisch?
Trouwens, we weten allemaal hoe het met de garantioe in hongkongistan zit na een jaar. Volslagen onbestaanbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door maartend op 03-11-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Je snapt blijkbaar niet wat ik nu bedoel. Het gaat me niet om die 2 jaar, dat is in elk geval een wassen neus bij internet tokos. Als de kosten te hoog oplopen dan gaan ze failliet. In het verleden regelmatig zo gebeurt, in de toekomst zal dat niet minder worden. 2 jaar is een lange tijd.

Het gaat er om hoe een garantie wordt afgehandeld. En of dat nu binnen 2 maand of 2 jaar is maakt niet uit. Enige verschil tot nu toe, je krijgt een voeding retour met een te lage amperage. En ipv 18 euro verzendkosten, betaal je 6,75. Is nog niet echt overtuigend om de meerprijs te rechtvaardigen.

Agaam is nu de eerste die wat schrijft over de daadwerkelijke afhandeling van een tablet zelf. Hij is dus blijkbaar de enige die het nodig gehad heeft. Van een paar is alleen het voeding verhaal bekend.

@Agaam,

Hoe lang heeft het daadwerkelijk geduurd tussen het melden en een nieuwe ontvangen? Dat is NL 1 van de dingen waar het om gaat bij het verschil tussen het hier of in China bestellen.

[ Voor 1% gewijzigd door starcopy op 03-11-2013 20:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
@starcopy

nou toen ik mijn probleem uitgelegd had zij jean direct oke, ik laat een nieuwe voor je mee komen in de bestelling, het heeft 2 week geduurd voor ik een nieuwe had, maar aangezien ik de ander gewoon kon blijven gebruiken vind ik dit een hele goeie zaak van jean, en is toch makkelijker hier bestellen als in china vind ik, kan lang duren maar je zit niet met extra kosten achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kijk, dat is een redelijke termijn en een goede afhandeling. Ik vind alleen nog steeds het prijsverschil te hoog, maar dat is persoonlijk. China 195,15 en RH 279,- Let wel beide zonder 3G module. En bij RH komen de verzendkosten er nog bij. China is natuurlijk een gokspelletje met de Douane, wel of niet. Heeft me 1x 30 euro gekost, maar dat was omdat ik haast had.

http://www.retailheaven.n...o-quadcore-3g-module.html

http://www.banggood.com/P...d-4_2-Tablet-p-83250.html

[ Voor 18% gewijzigd door starcopy op 03-11-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:04:
Kijk, dat is een redelijke termijn en een goede afhandeling. Ik vind alleen nog steeds het prijsverschil te hoog, maar dat is persoonlijk. China 195,15 en RH 279,- Let wel beide zonder 3G module. En bij RH komen de verzendkosten er nog bij. China is natuurlijk een gokspelletje met de Douane, wel of niet.
Nog nooit verzendkosten betaald bij RH.
En je krijgt zonder moeite tussen de 5 en 10% korting.
En wil je binnen een jaar inruilen krijg je behoorlijk wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Webwinkels willen er ook wat aan verdienen (goed recht) en RH calculeert dat tweede jaar garantie (die hij zelf niet krijgt) ook gewoon in in de prijs.
Conclusie: doe waar jij je lekker bij voelt voor de één is dat China en de andere een webshop in NL.
Zelf vind ik het verschil vaak te hoog om een aankoop hier te rechtvaardigen :)

Dat inruilen is voor mij niet echt een pluspunt. Heb binnen een jaar genoeg tablets verkocht en alle Chinese tablets heb ik niet veel op in hoeven leveren.

Zit net eens te bedenken welke ik allemaal heb gehad / heb, kwam op onderstaande uit:
In bezit / binnen gezin: Ainol Novo Hero II, Ipad 3, Nexus 7 (2012), PIPO M7pro 3G
Tablets in bezit gehad: ZT-180 en 181, Flytouch 2 en 3, Renesas 3, Teclast P76Ti, Ainol Advanced, Ainol Novo Elf, Bmorn V16, Ainol novo Mars, Ainol novo Elf II, Ainol novo Aurora, Teclast P85, Asus Transformer TF101, Ramos W17pro, PIPO S1, PIPO M8 PRO, Nexus 10
Stancke schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:25:

[afbeelding]
Raar; toevallig niet op een USB 3.0 poort aangesloten? Dat gaf/geeft ook wel eens problemen (iets met drivers).

[ Voor 20% gewijzigd door RobertowNL op 03-11-2013 23:06 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:36:
[...]

Nog nooit verzendkosten betaald bij RH.
En je krijgt zonder moeite tussen de 5 en 10% korting.
En wil je binnen een jaar inruilen krijg je behoorlijk wat terug.
Heb je aandelen bij RH, je komt er zo fanatiek voor op. ;)

Ik ga uit van wat er op de site staat. Dealtjes, kortingen en andere zaken worden daar niet genoemd. De gewone koper betaald dus wat er op de site staat.

Overigens zijn er voor de Chinese sites ook zat coupons waarmee je korting krijgt, dus dat is ook geen argument. En inruil is ook niet interessant.

Kort en krachtig, het gaat om wat je betaald en krijgt bij je order, niet wat je later aan beloofde voordeeltjes zou kunnen krijgen. Die heb je NL nog niet.

Maar ik ben het volkomen met Roberto eens, het is en blijft een persoonlijk iets. Alleen jij bijt je er wel erg in vast. Niks is zalig, zowel in Nederland als China niet. Ik heb bijna 20 jaar in deze handel gezeten en diegene die al zijn beloftes na kwam, ging het eerste failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:04:
[...]

Heb je aandelen bij RH, je komt er zo fanatiek voor op. ;)
Nee, maar ik heb er een hekel aan als er onwaarheden worden verteld.
En als je je basseert op wat er op de site staat, doe dat dan ook tav garantie en dergelijke. Nu ben je erg eenzijdig bezig.
En net zo fanatiek als ik overkom om ze te verdedigen omdat ik er een stel goede deals heb gesloten, zo fanatiek ben jij om eea onderuit te halen.

Het zal me een rotzorg zijn wie wat waar haalt, maar laat iemand wel in zijn waarde door zijn keus. En dat is iets dat je niet echt doet. Je doet het steeds voorkomen alsof iemand die in Nederland bewust besteld en daar bewust meer voor betaald wel heel erg naief is en zich daarvoor moet verdedigen. En laat ik je vertellen dat ik dat absoluut niet ben.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 04-11-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Stancke schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:25:

[afbeelding]
Ik heb met hetzelfde probleem te maken gehad (FNF iFive Mini3 met RK3188).

Er zijn (nog) geen goede Windows 8 en 8.1 drivers blijkbaar.

De oplossing?
SSD los, andere HDD er in , Win 7 vanaf USB geinstalleerd en m'n tablet geflashed.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
albino71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:26:
[...]

Ik heb met hetzelfde probleem te maken gehad (FNF iFive Mini3 met RK3188).

Er zijn (nog) geen goede Windows 8 en 8.1 drivers blijkbaar.

De oplossing?
SSD los, andere HDD er in , Win 7 vanaf USB geinstalleerd en m'n tablet geflashed.
Ik heb voor dat soort gemier hier een oude laptop staan met XP erop die niet aan internet wordt gehangen. Ik gebruik hem ook om muziek mee te draaien, maar ook dat is geen reden om hem aan internet te hangen.
Daarmee lukt het flashen wel erg prettig. Nooit gezeur gehad met drivers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:19:
[...]

Nee, maar ik heb er een hekel aan als er onwaarheden worden verteld.
En als je je basseert op wat er op de site staat, doe dat dan ook tav garantie en dergelijke. Nu ben je erg eenzijdig bezig.
En net zo fanatiek als ik overkom om ze te verdedigen omdat ik er een stel goede deals heb gesloten, zo fanatiek ben jij om eea onderuit te halen.

Het zal me een rotzorg zijn wie wat waar haalt, maar laat iemand wel in zijn waarde door zijn keus. En dat is iets dat je niet echt doet. Je doet het steeds voorkomen alsof iemand die in Nederland bewust besteld en daar bewust meer voor betaald wel heel erg naief is en zich daarvoor moet verdedigen. En laat ik je vertellen dat ik dat absoluut niet ben.
Die heb ik hier al eens neergezet, maar goed nog maar weer een keer dan. Zo als elke handelaar, goed ingedekt dus. Ik kan zo ook nog wel van een stel anderen hier wat neerzetten, veel verschil zal er niet inzitten. Het maakt niet uit bij wie je koopt, garantie is gewoon bij iedereen een heet hangijzer.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. De NL wet schrijft ons voor dat wij uw product of gaan repareren of beslissen om om te ruilen. Mocht reparatie niet lukken (2 pogingen) dan kunnen we beslissen om alsnog een vervangend product aan te bieden. Als dat niet lukt kunnen we u een tegoedbon aanbieden of uw geld retourneren. Welke beslissing we hierin nemen hangt af van hoe de onderlinge communicatie verloopt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En voor de zoveelste keer, het gaat mij niet om onderuit te halen, maar om de zaak in perspectief te houden. Jij wil perse dat men hier koopt, China deugt niet. Althans zo komt het met jouw argumentatie wel over. En dat is waar ik weer de pest aan heb. Je klinkt als een gelovige: Prijs de heer, en verdoem de ongelovige. Waarom over zo iets onzinnigs zo fanatiek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Weet je, laat maar.

Back OT;
Iemand al iets gehoord/gezien over android 4.3 op de Pipo's?

[ Voor 101% gewijzigd door maartend op 04-11-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Goed idee. tot het volgende koop hier advies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:41:
[...]

Iemand al iets gehoord/gezien over android 4.3 op de Pipo's?
Jammer genoeg niet, maar ik meen dat Roberto schreef dat dit niet aan Pipo ligt, maar dat het afhankelijk is van Rockchip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:50:
[...]

Jammer genoeg niet, maar ik meen dat Roberto schreef dat dit niet aan Pipo ligt, maar dat het afhankelijk is van Rockchip.
Ik ook en ik vroeg me af hoe het er mee stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:11
Even kort terugkomen op garantieafhandeling:
Wij hadden 3 Pipo M8 Pro's besteld.
De mijne doet het sinds levering zonder problemen (WiFi mocht wat beter zijn, maar dat doet even niet ter zake)
Die voor vrienden moet af en toe gereset worden. Blijkbaar hebben zij daar niet echt een probleem mee (is geen harde reset, dus data blijft bewaard)
Die voor mijn vrouw is echter een probleemgeval: na een paar dagen had het touchscreen het begeven. Contact opgenomen met RH, en we mochten m opsturen. Ipv op te sturen zijn we de tablet maar daar gaan afgeven (kosten besparen; we rijden met n bedrijfswagen). Paar weken later kregen we de tablet terug en werkte hij weer naar behoren. Voor een paar dagen: toen wilde hij niet meer aangaan. De tablet is ondertussen terug naar RH (deze keer wel opgestuurd; helaas komt hij terug hierheen omdat het adres niet zou kloppen).

Als ik deze tablet 2 keer naar China had moeten terugsturen, was het al wat duurder geworden denk ik (Nederland was al 16,20 euro :( ). Ik ben dus wel tevreden dat ik bij RH heb gekocht en dat ik mij geen zorgen moet maken over garantie. Alleen is het te hopen dat hij geen 3de keer terug moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik zag onderstaande wel op Facebook, klinkt niet goed.

Android 4.3 or 4.4 coming out for Pipo Max M9?
Vind ik leuk ·

Anna Ye We have no plan about this recently.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 6 uur geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:07:

Vind ik leuk ·

Akls het al niet voor de M9 uitkomt hoef ik dus ook niet te hopen op de M8. Zou jammer zijn.
Dat is dan wel een nadeel van die Android bakjes boven de Apple bakjes. Eigenlijk is het bij Android zo, na koop komt er max. nog 1 OS-update uit, dan is het wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RK3188 drivers op een Win 8.1 machine lukt wellicht nog op deze manier:
http://www.freaktab.com/s...s-8-1&p=106341#post106341

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
albino71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:50:
RK3188 drivers op een Win 8.1 machine lukt wellicht nog op deze manier:
http://www.freaktab.com/s...s-8-1&p=106341#post106341
Werkt ook niet :(

Haha, het is onbestaande om dit werkende te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Stancke schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:04:
[...]

Ik heb ook een poging gedaan, maar het werkt inderdaad niet. Helaas...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
starcopy schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:07:

Vind ik leuk ·

Dat komt puur om dat Rockchip die nog niet heeft uitgegeven. Zoals eerder aangegeven als er 1 device met 4.3/4.4 is dan volgt de rest vanzelf (evt door custom roms). Maar zonder dat RK de bestanden vrijgeeft gaat er weinig gebeuren.

Pipo doet niks meer dan de bestandjes / interface er in plakken om het maar even ruw te zeggen; de rest doet RK ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stancke schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:04:
[...]

Probeer dit eens,naar het schijnt werkt dit

http://www.slatedroid.com...staller-in-xxxexe-format/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Nope, helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens dit topic werkt het ,kijk posts 66 en 74

http://www.freaktab.com/s...M-2-0&p=109971#post109971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Nja, de ene spreekt over Win7 en daar zou het inderdaad moeten op werken maar onder Win8, niets, helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stancke schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:28:
Nja, de ene spreekt over Win7 en daar zou het inderdaad moeten op werken maar onder Win8, niets, helemaal niets...
Ik draai nochtans W8 64 bit en zonder die app te gebruiken heb ik zonder problemen de drivers kunnen installeren,heb wel eerst adb erop gezet.W8.1 kan wel problemen opleveren.Als je ergens een oude pc met XP of Vista hebt staan kan je het daarop doen.Handig zo een oude machine, kan je kopen voor een prikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al lang een probleem met Titanium Backup.
Als ik een backup maak met TB en ik flash een andere rom en installeer dan TB weer dan dan is mijn backup verdwenen(uiteraard eerst back up gedaan)op mijn externe sd staat wel een map van TB.
Kan iemand nu eens duidelijk verklaren hoe ik een gemaakte backup met TB probleemloos kan overzetten na flashen van een andere rom etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:08:
[...]

Ik draai nochtans W8 64 bit en zonder die app te gebruiken heb ik zonder problemen de drivers kunnen installeren,heb wel eerst adb erop gezet.W8.1 kan wel problemen opleveren.Als je ergens een oude pc met XP of Vista hebt staan kan je het daarop doen.Handig zo een oude machine, kan je kopen voor een prikje
Vertel eens iets meer over die "ADB" en volgorde van installatieproces, dat heb ik nog niet geprobeerd. Welke bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:09:
Ik heb al lang een probleem met Titanium Backup.
Als ik een backup maak met TB en ik flash een andere rom en installeer dan TB weer dan dan is mijn backup verdwenen(uiteraard eerst back up gedaan)op mijn externe sd staat wel een map van TB.
Kan iemand nu eens duidelijk verklaren hoe ik een gemaakte backup met TB probleemloos kan overzetten na flashen van een andere rom etc.
Installeer je TB van de playstore en verander je dan het pad naar de backup dir op je externe sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
RobertowNL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:37:
[...]

Dat komt puur om dat Rockchip die nog niet heeft uitgegeven. Zoals eerder aangegeven als er 1 device met 4.3/4.4 is dan volgt de rest vanzelf (evt door custom roms). Maar zonder dat RK de bestanden vrijgeeft gaat er weinig gebeuren.

Pipo doet niks meer dan de bestandjes / interface er in plakken om het maar even ruw te zeggen; de rest doet RK ;).
Ik heb inderdaad nog geen 4.3/4 gezien voor een tablet. Wel voor Smartphones, maar dat is weer anders waarschijnlijk. Maar individuele drivers maken dus het verschil niet? 4.3 is 4.3 ook al zijn er tig verschillende merken qua drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
starcopy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:48:
[...]

Ik heb inderdaad nog geen 4.3/4 gezien voor een tablet. Wel voor Smartphones, maar dat is weer anders waarschijnlijk. Maar individuele drivers maken dus het verschil niet? 4.3 is 4.3 ook al zijn er tig verschillende merken qua drivers?
Drivers zijn natuurlijk groot en deels het zelfde, de RK3188 neemt het meeste voor zijn rekening (GPU, CPU, geheugen, netwerk bedraad). WIFI en touch drivers zijn wel vaker uit te wisselen bij sommige merken. Met de update naar 4.2 kwamen de ports in ieder geval deels van andere toestellen (voor mijn M8pro) voordat Pipo ze uit had gebracht. Zou zo niet zien waarom dat bij evt 4.3/4.4 niet zou kunnen :) .

Edit: Nog even een snelle zoektocht gedaan en er is helaas nog niks te vinden over Android 4.3 voor RK3188 (ook niet op baidu te vinden).

[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 05-11-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mounoi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:11
Heb een Pipo M6 Pro met ingebouwde 3g.

Daarin zit nu een SIM-kaart van Belgacom, die lekker werkte in mijn Samsung tablet.

Nu lukt het me niet om 3G aan de praat te krijgen. Instellingen zijn juist (dacht ik): APN is "internet.proximus.be", enige dat ik nog niet gezien had: bij "available networks" als ik een network operator zoek komt ie met "choose automatically", 20601, 20610 of 20620...

Iemand die daar wat uitleg over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mounoi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:39:

Daarin zit nu een SIM-kaart van Belgacom, die lekker werkte in mijn Samsung tablet.

Nu lukt het me niet om 3G aan de praat te krijgen. Instellingen zijn juist (dacht ik): APN is "internet.proximus.be", enige dat ik nog niet gezien had: bij "available networks" als ik een network operator zoek komt ie met "choose automatically", 20601, 20610 of 20620...

Heeft die M6 wel de goede frequentie voor je provider? Ik zag vorige week NL een tablet te koop staan omdat de 3G niet overeen kwam met Proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
starcopy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:03:
[...]

Heeft die M6 wel de goede frequentie voor je provider? Ik zag vorige week NL een tablet te koop staan omdat de 3G niet overeen kwam met Proximus.
850/2100 dus dat zou moeten werken (Proximus heeft 900/2100 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Onderstaande is de 3G van de m6, dus dat zal kloppen.

WCDMA/HSPA: 2100/900 Mhz, GSM/GPRS/EDGE:850/900/1800/1900

Maar vul je alleen bij de apn dit in?

internet.proximus.be

Zo ja, dan mis ik een hele hoop instellingen. Hier voor bv kpn heb onderstaande al nodig om het te laten werken:

APN: internet

Proxy: leeg

Poort: leeg

MMC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP (of CHAP)

APN type: default (of internet+mms)

En dat mis ik eigenlijk in jouw bericht. Ik vond wel onderstaande. Die gegevens heb ik op de bijgeplaatste link gevonden. Het is daar echter een redelijk onoverzichtelijk zooitje.

http://androidworld.nl/wiki/tutorials/apn-lijst-belgie/

internet.proximus.be[/COLOR][/URL] Proxy: leeg laten? Port: leeg laten? Username: leeg laten Password: leeg laten Server: leeg laten MMSC: leeg laten MMS proxy: leeg laten MMS port: leeg laten MCC: 206 MNC: 01 Proximus MMS APN: [URL="http://event.proximus.be

[ Voor 32% gewijzigd door starcopy op 05-11-2013 23:53 . Reden: aanvulling+link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stancke schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:24:
[...]

Vertel eens iets meer over die "ADB" en volgorde van installatieproces, dat heb ik nog niet geprobeerd. Welke bestanden?
Kan je best eens googlen: ADB installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:43:
[...]

Installeer je TB van de playstore en verander je dan het pad naar de backup dir op je externe sd?
Dat was idd de reden,is gefixt nu,dat ik daar zelf niet op kwam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
mounoi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:39:

ik denk dat het beste is eerst eens manueel te kiezen en met een simkaart zonder pincodedit lukte voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mounoi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:11
Pincode! 8)7

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb hier geregeld last dat videos afspelen niet goed gaat. Dan heb je hele korte schokjes maar vooral hard krakend geluid. Iemand anders ook last van en vooral; hoe kom je er van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
Piet91 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:15:
Heb hier geregeld last dat videos afspelen niet goed gaat. Dan heb je hele korte schokjes maar vooral hard krakend geluid. Iemand anders ook last van en vooral; hoe kom je er van af?
met welke player speel je die af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
stropje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:44:
met welke player speel je die af?
Youtube en Dumpert.
Streamen van NAS naar een player doe ik niet zo vaak dus dat is me nog niet opgevallen of het daar ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik hier vplayer en diceplayer en dat gaat eigenlijk prima. Net de nieuwe van Kate Perry ff gekeken om het te proberen en die speelde zonder haperingen. Ik gebruik overigens wel de standaard android browser ips chrome, Safari, of firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 17:24
Rom erop gaat me wel lukken enzo, maar ben verder geen tablet/android expert en heb ik een vraag daar ik over kasty en riley rom's lees.
Wat is op dit moment volgend jullie kenners de best draaiende rom voor de m9 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Kan de M6 kwa specs. en soepelheid van werken zich meten met de nexus 10 ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthe schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:06:
Rom erop gaat me wel lukken enzo, maar ben verder geen tablet/android expert en heb ik een vraag daar ik over kasty en riley rom's lees.
Wat is op dit moment volgend jullie kenners de best draaiende rom voor de m9 pro?
Riley 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 17:17
C00P.
Nexus 10 is 130 euro duurder en heeft geen 3G optie zoals de M6 Pro. Verder heeft Nexus een 2560 x1600 scherm en de M6 2048 x 1536. Dat verschil merk je volgens mij niet echt op 11".
Als dat extra geld en het smalle schermformaat je niets uitmaakt is het makkelijk en veilig om de Nexus bij een van de vele Nederlandse (internet)shops te kopen. Ga je voor minder geld, breder beeld en wat meer avontuur dan is de Chinese Pipo M6 Pro een uitstekende keus. Mijn M6 pro draait nu een maand zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Dank je Pazzoppe.
Mijn bedoeling was om even te wachten, omdat ik hier en daar lees dat het net niet soepel draait, terwijl er toch een quad core inzit en de Nexus 10 het doen met een dual core.

De ipad air smoothnes, dat is wat ik zoek maar dan met Android.
Brengt Pipo regelmatig nieuwe modellen uit ? ze hebben nu al een heel assortiment.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk erover om ook 2 van deze siliconen covers aan te schaffen. Wel jammer dat ze alleen maar in blauw te koop zijn of heeft iemand ergens al een andere kleur gevonden? Mijn huidige neplederen cases begeven het namelijk vrij snel en vind ik te log. Hoe bevalt deze silicon cover tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Bar_en_boos schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:13:
[...]

Ik denk erover om ook 2 van deze siliconen covers aan te schaffen. Wel jammer dat ze alleen maar in blauw te koop zijn of heeft iemand ergens al een andere kleur gevonden? Mijn huidige neplederen cases begeven het namelijk vrij snel en vind ik te log. Hoe bevalt deze silicon cover tot nu toe?
Nog steeds alleen de Sky blue versie helaas. Tenminste bij de officele store staat nog niet anders:
http://pipo.tmall.com/cat...C%B2%FA%C6%B7%C5%E4%BC%FE

Kost via Tmall van Pipo / MisterTao rond de 20 dollar waar hij bij Pipo-store.com 21.50 kost (op dit moment).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6twLWWv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
Bar_en_boos schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:13:
[...]

ik heb deze nu enkele weken in gebruik en is zeer goed en gemakkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 15:02
Ik heb na enig speurwerk afgelopen week de Pipo M9 pro besteld. Overwoog ook de M8 en de Cube U30GT2 maar onder andere door de Wifi problemen die gemeld worden bij de cube hebben mij doen besluiten om toch een Pipo te kopen.

Hij is nog onderweg, de M9 pro heeft mij (met coupons e.d.) in totaal iets minder dan €200 gekocht. Lijkt misschien alsnog veel voor sommige hier, maar voor iemand die eerst overwoog om een iPad 3 of Samsung Galaxy Tab te kopen is dit geen geld.

Heb ook nog een vraag: op enkele websites (aliexpress, merimobiles) staan ook "Keyboard cases" vermeld. Zoals deze hier. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Werkt het fijn? Gaan ze snel kapot? Hangt zo een keyboard niet in de weg wanneer je het niet wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:54
Gisteren heb ik bij eternal team (aliexpress) een 3g 32gb pipo m6 pro plus smart cover besteld. Inclusief verzending was hij ongeveer 300 dollar. Bij de bestelling comments gevraagd of er een EU power adapter bij kon en ik kreeg een bericht terug dat ze dat ook gratis gedaan hadden.

Zodra hij binnen is kunnen jullie een review verwachten. Ik ben vooral benieuwd of voor mijn gebruik de rk3188 chip te traag is icm een retina scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zo, ff een leuke quote voor ons arme M8pro gebruikers. Vers van de Rileyrom pers. oOo

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Some good news for M8 Pro users!!!!!!!!

I'm downloading updates to both wifi and 3G firmware...so a new ROM is coming soon!!!!!!!

I guess that will be my project for the day.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:01:
Zo, ff een leuke quote voor ons arme M8pro gebruikers. Vers van de Rileyrom pers. oOo

Some good news for M8 Pro users!!!!!!!!

I'm downloading updates to both wifi and 3G firmware...so a new ROM is coming soon!!!!!!!

I guess that will be my project for the day.

Yeahhhhh. Weet je ook welke rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Nee, hij moet er nog aan werken. Maar ik vermoed dat het iets van V2.1 gaat worden.

Of dacht je soms aan 4.3/4? >:)

[ Voor 17% gewijzigd door starcopy op 12-11-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Op het moment dat die er komt dan hang ik hier de vlag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:41:
Op het moment dat die er komt dan hang ik hier de vlag uit.
Gaan we samen wat drinken. Ik ben niet zo van vlag uithangen.

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
M6 Pro besteld via Aliexpress. Als het een beetje meezit over een week binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ff niet opgelet, maar de nieuwe Rileyrom V2.1 voor de M8pro is er.

http://www.freaktab.com/s...-Pipo-M8-Pro-RileyROM-2-1

Beide smaken.

En voor diegene die het spannend willen maken, hieronder de link naar zijn overklok avontuur.

http://www.freaktab.com/s...-Pipo-M8-Pro-RileyROM-2-1

[ Voor 35% gewijzigd door starcopy op 15-11-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 23:00
Vandaag ben ik op zoek geweest naar een Pipo M9 Pro 3G rom waar weinig commentaar op is. En helaas heb ik door de bomen het bos gemist.

Er zijn veel topics over de M9, en enkele over de M9 Pro, en maar weinig over de M9 Pro 3G

Ik wil namelijk voor mijn vader een Pipo M9 Pro 3G kopen omdat hij graag een betaalbare tablet wil waarmee hij op vakantie een lokaal 3G simkaartje in kan doen (voornamelijk spanje)
Thuis werkt het op Wifi en wordt het gebruikt voor youtube, email en misschien streamen vanaf de pc.

Zelf heb ik overal een custom rom op draaien (ZTE en Samsung phone) en is dit bij de Pipo ook vereist? (verbetering van de specs) of is de stock rom voldoende voor een gemiddelde gebruiker? Mijn voorkeur is wel root acces om troep te verwijderen en "internet apps" te installeren

En als jullie een Custom Rom aanraden, hebben jullie dan tips? Want ik kan gewoon geen custom rom vinden die voor een normale gebruiker zonder frustratie (wifi problemen, vastlopen) te gebruiken is (voor de M9 Pro 3G)

En ja, ik ken de zoek functie, maar heb dus gewoon geen overzicht meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
RedRayMann schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:26:
Vandaag ben ik op zoek geweest naar een Pipo M9 Pro 3G rom waar weinig commentaar op is. En helaas heb ik door de bomen het bos gemist.

Er zijn veel topics over de M9, en enkele over de M9 Pro, en maar weinig over de M9 Pro 3G
Een ROM die geschikt is voor de M9pro is ook vaak ook geschikt voor de M9pro 3G.
Vaak zijn er 2 ROM's; een voor de wifi-only en een voor de 3G-versie.
Zelf heb ik overal een custom rom op draaien (ZTE en Samsung phone) en is dit bij de Pipo ook vereist?
Nee.
(verbetering van de specs) of is de stock rom voldoende voor een gemiddelde gebruiker? Mijn voorkeur is wel root acces om troep te verwijderen en "internet apps" te installeren
De standaard ROM kun je ook rooten en op die manier apps verwijderen.
En als jullie een Custom Rom aanraden, hebben jullie dan tips? Want ik kan gewoon geen custom rom vinden die voor een normale gebruiker zonder frustratie (wifi problemen, vastlopen) te gebruiken is (voor de M9 Pro 3G)
RileyROM zou ik aanraden als je toch een Custom ROM wil. Ze zijn hier te vinden. De nieuwste is 2.0.
Ik zou even het betreffende 2.0 topic doorlezen op eventuele problemen.
In de openingspost van de betreffende ROM kun je ook lezen wat die ROM biedt (zoals Multi-user support, bloatware verwijderd enz.)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 16-11-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
Bedankt voor je reactie.
Ik had RR1.2 voor Pro 3G gevonden en niets erna. Maar nu ben ik op pagina 4 van RR2.0 voor Pro en lees dat mensen de 3G werkend hebben.

Ik denk dat ik gewoon eerst met de stock rom een tijdje moet spelen, en dan de RR2.0 erop moet zetten om er mee te spelen.

Het belangrijkste is, dat als ik er klaar mee ben en het tablet aan mijn vader geef, dat ik niet elke avond aan de telefoon hang om hem op afstand te helpen. Of dat als hij in Spanje is en geen 3G connectie kan maken ik weer een belletje krijg om van een hele lange afstand de tablet opnieuw te configureren. :-)

Als ik de verhalen lees, ga ik de Pipo M9 Pro 3G toch bestellen.

Hieronder de drie roms die mij het proberen waard lijken;
- Pipo M9 Pro RileyROM 2.0
- CM10
- arctablet ROM

En ik denk het Arctablet forum in de gaten te houden, omdat er blijkbaar een "rom-cook-tablet" is aangeschaft linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 16:13

Xaphod

Inara profiel

Heb gisteren mijn Pipo M9 binnengekregen van Banggood.com
Helaas zit er een flinke vlek in het scherm, het lijkt wel of er vocht achter het scherm zit.
Hij doet het wel, maar de vlek blijft zichtbaar, ook als hij aanstaat.
Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/lh/photo/1xS9t_OjnCfH7LReoWPy39MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Maar een mail naar Banggood customer service gestuurd met foto's en een scan van de shipping label.
Dit wordt dus een testcase voor de klantenservice van Banggood.

[ Voor 4% gewijzigd door Xaphod op 17-11-2013 11:48 . Reden: foto was niet zichtbaar ]

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
Xaphod schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:31:
Helaas zit er een flinke vlek in het scherm, het lijkt wel of er vocht achter het scherm zit.
Hij doet het wel, maar de vlek blijft zichtbaar, ook als hij aanstaat.
[afbeelding]
Maar een mail naar Banggood customer service gestuurd met foto's en een scan van de shipping label.
Dit wordt dus een testcase voor de klantenservice van Banggood.
hey,misschien minder erg dan je denkt want
er zit normaal nog een beschermfolie op het scherm onder de eerste folie die je er gemakkelijk kon aftrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tip voor RK3188 eigenaren (Pipo M9, M7, M8 en pro-varianten). Werkt hoogstwaarschijnlijk op bijna elk Android apparaat met GPS.

LET OP: dit kán werken; het heeft niet altijd succes!
Let ook goed op wat je doet want je zit in het system van je tablet te tweaken.

GPS is vaak ruk op deze apparaten maar dit heeft de GPS van mijn M9pro aardig verbeterd.
Verdere instructies staan in de bijgeleverde installation guide en ook in de bron.

- Verwijder alle apps die iets aan GPS zouden doen (zoals GPSfix e.d.).

- Installeer NTPSync en zorg dat deze bij elke boot start.

- Download deze bestanden.

- Je hebt 3 mappen (en nog wat files*). In elke map staat een bestand. Deze bestanden moet je in de juiste mappen op je tablet zetten. De mapnaam is de directory. Zo moet het bestand 'gpsd' in /system/bin/ geplakt worden. Zorgt dat deze bestanden volledig gebruikt mogen worden (read/write enz.).
Deze bestanden in deze directories plaatsen en aanpassen werkt goed met ROM Toolbox.

- Verander in het bestand 'gps.conf' deze regels als volgt: 'uk.pool.ntp.org' -> 'nl.pool.ntp.org'.
Plaats dit bestand in /system/etc/ en zet ook hier de rechten goed van.

Waar ik eerst met moeite GPS ontvangst kreeg en nooit een lock krijg ik dat nu wel vrij snel. Het is in ieder geval het proberen waard.

Bron: Cracktech.

Misschien voor in OP?

* deze extra bestanden hebben niets met GPS te maken maar wat het precies doet weet ik vooralsnog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 18-11-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
Piet91, ik ga vandaag eens testen
vanavond post ik resultaat
alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod

Xaphod

Inara profiel

stropje schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:14:
[...]

hey,misschien minder erg dan je denkt want
er zit normaal nog een beschermfolie op het scherm onder de eerste folie die je er gemakkelijk kon aftrekken
Ik heb echt aan alle kanten zitten plukken, er zat maar een laag beschermfolie op en die is er af, nou maar wachten op de reactie van Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
Piet91,
deze morgen GPS getest achter ruit auto en geen geluk
wel beter dan vroeger maar geen lock

dus verder doen met mijn externe gps muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje
sorry dubbel gepost

[ Voor 89% gewijzigd door stropje op 18-11-2013 12:17 . Reden: dubbel gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
stropje schreef op maandag 18 november 2013 @ 07:12:
Piet91, ik ga vandaag eens testen
vanavond post ik resultaat
alvast bedankt voor de info
stropje schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:13:
Piet91,
deze morgen GPS getest achter ruit auto en geen geluk
wel beter dan vroeger maar geen lock

dus verder doen met mijn externe gps muis
Het is dan ook geen wondermiddel; wel jammer dat het niet werkt.

Maar het is ook qua hardware niet goed voor elkaar. Antenne's zijn niet zo goed en als je (zoals bij de M9) een metalen achterkant hebt wordt het nog slechter. Haal je die achterkant eraf dan zul je waarschijnlijk prima bereik hebben.

Misschien is tweaken aan de antenne nog wel een keer een manier, maar ik heb daar nog niets over gevonden op internet dus dat laat ik even voor wat het is. GPS is voor mij ook leuk maar niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stropje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is er bijna geen enkele china phone of tablet waar gps wel goed werkt. Althans heb ik nog geen positieve ervaringen gelezen over hoe het is als de phone/tablet een aantal weken/maanden gebruikt is. De eerste keer roepen de meeste nog hoera, maar daarna hoor je niemand meer.

Dat is voor mij ook de reden dat ik gewoon een goedkope externe bluetooth gps module gebruik.Tenminste geen gezeik.

[ Voor 17% gewijzigd door starcopy op 18-11-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:22:
Volgens mij is er bijna geen enkele china phone of tablet waar gps wel goed werkt. Althans heb ik nog geen positieve ervaringen gelezen over hoe het is als de phone/tablet een aantal weken/maanden gebruikt is. De eerste keer roepen de meeste nog hoera, maar daarna hoor je niemand meer.

Dat is voor mij ook de reden dat ik gewoon een goedkope externe bluetooth gps module gebruik.Tenminste geen gezeik.
Ik heb een Chinese Huawei G615 Smartphone en de Gps werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die zijn toch gewoon in Nederland te koop? Ik zie er op de tv in elk geval reclame van. Ik bedoel dus puur toestellen die alleen in China of via Nederlandse China shops te koop zijn. Iocean en aanverwanten om in de telefoon te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
starcopy schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:22:

Heb een Jiayu G3 gehad die ik 4 maand met meer dan prima GPS heb gebruikt.
het is natuurlijk ook zo dat de mensen waar het goed genoeg bij werkt niet zo snel meer hoort (als ze allemaal überhaupt al een bericht achterlaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Daar heb je denk ik wel gelijk in. Je leest alleen maar de slechte zaken, maar als het werkt hoor je ze niet meer. Dat is wel jammer. De keuze tussen goed en slecht was dan een stuk duidelijker. En jammer genoeg wordt bij elke beoordeling het gps gebeuren vaak het stiefkindje van het verhaal omdat er veel zijn die het niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:20:
Die zijn toch gewoon in Nederland te koop? Ik zie er op de tv in elk geval reclame van. Ik bedoel dus puur toestellen die alleen in China of via Nederlandse China shops te koop zijn. Iocean en aanverwanten om in de telefoon te blijven.
Heb ook nog een Xtreamer Aiki 5 Smartphone die ook niet rechtstreeks uit China komt en de Gps is zo brak als die van de PiPo,dus je stelling houdt geen steek.
Wat de PiPo betreft: Als ik een Bluetooth Gps muis gebruik werkt de gps bliksemsnel dus is het duidelijk dat de ingebouwde Gps module en/of antenne brak zijn,ik gok op de antenne want wanneer je de Pipo in portrait draait met de camera rechts verbetert de ontvangst en ook de alu back cover speelt een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dat laatste klopt zeer zeker. Ik heb van de mijne de achterkant afgesloopt en toen geprobeerd. Gelijk een betere ontvangst. En de antenne is ook niet geweldig, maar daar waag ik me nog niet aan. Maar of mijn argument stand houdt of niet, koop je daar iets waarvan je de gps echt wil gebruiken dan is en blijft het een gok. Ik heb in het verleden in het gsm topic een aantal keren de vraag gesteld hoe het met de gps was, en nooit een 1duidig antwoord op gehad.

• Piet91
  • Niet online
Zo, draai momenteel probleemloos RileyRom 2.0 op de M9pro. Lijkt alleen wel of in recent apps (of hoe dat ook maar heet) het wel wat stotterend gaat; was geloof ik niet het geval bij 1.7a.

Oh, Android 4.4. zal waarschijnlijk wel niet naar de huidige generaties tablets komen maar wie toch beetje het gevoel wil hebben: Android 4.4. Launcher. Nog een bron.

Moet zelf ook nodig eens wat doen aan de UI van die van mij; gebruik alleen de home screen (de overige 4 gebruik ik nooit }:O ) en die homescreen ziet er momenteel vrij rommelig uit. Denk aan weer, datum, tijd, Yatse widgets).

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:54
Ik heb inmiddels de pipo m6pro 3g een kleine week in gebruik. Een uitgebreidere review volgt nog. Alleen ik kan nu al stellen dat de wifi toch wat tegenvalt (overkomelijk, maar toch).

Het lijkt erop dat als je de backplate eruit haalt de ontvangst beter is. Ik vraag me of het zinvol zou zijn om gewoon die backplate eruit te laten en een soort plastic hardcase daarvoor in de plaats te zetten. Een hardcase zoals deze: http://www.pipomall.com/n...44.html?cPath=580_561_563 .

Wellicht een leuke mod voor beter wifi ontvangst! ;)

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Piet91 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:24:
Zo, draai momenteel probleemloos RileyRom 2.0 op de M9pro. Lijkt alleen wel of in recent apps (of hoe dat ook maar heet) het wel wat stotterend gaat; was geloof ik niet het geval bij 1.7a.

Oh, Android 4.4. zal waarschijnlijk wel niet naar de huidige generaties tablets komen maar wie toch beetje het gevoel wil hebben: Android 4.4. Launcher. Nog een bron.

Moet zelf ook nodig eens wat doen aan de UI van die van mij; gebruik alleen de home screen (de overige 4 gebruik ik nooit }:O ) en die homescreen ziet er momenteel vrij rommelig uit. Denk aan weer, datum, tijd, Yatse widgets).
@piet91 ziet er mooi uit, heb deze ook op men nexus 7.
maar zie net dat er al weer een update van RileyROM is, ben benieuwd hoe die draaid.

• Piet91
  • Niet online
agaam schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:54:
[...]

@piet91 ziet er mooi uit, heb deze ook op men nexus 7.
maar zie net dat er al weer een update van RileyROM is, ben benieuwd hoe die draaid.
Ik zie het ook. Zo blijf je ook bezig :/ ...

Nou ja; wel lekker veel support dus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod

Xaphod

Inara profiel

Xaphod schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:31:
Na enkele foto's opgestuurd te hebben kreeg ik de toezegging dat ze een nieuwe tablet zouden opsturen als ik de huidige terugstuur, (de portokosten worden vergoed).
Tot mijn verbazing bleek de vlek vanmorgen weg te zijn, de tablet doet het dus normaal.
Blijkbaar was het alleen wat vocht achter het scherm, wat nu kennelijk verdampt is.
Maar een mailtje naar Banggood gestuurd dat ruilen niet meer nodig is.
Eind goed, al goed. (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Xaphod schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:34:
[...]

Na enkele foto's opgestuurd te hebben kreeg ik de toezegging dat ze een nieuwe tablet zouden opsturen als ik de huidige terugstuur, (de portokosten worden vergoed).
Tot mijn verbazing bleek de vlek vanmorgen weg te zijn, de tablet doet het dus normaal.
Blijkbaar was het alleen wat vocht achter het scherm, wat nu kennelijk verdampt is.
Maar een mailtje naar Banggood gestuurd dat ruilen niet meer nodig is.
Eind goed, al goed. (hoop ik)
mooi ben ik blij om, is inderdaad te hopen dat het wegblijft.
heb vandaag de nieuwe Pipo M9 Pro RileyROM 2.1 erop gezet en draait heel mooi, Antutu 18,678 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
ah ook 1.9 uit voor de pipo M6 .. een dezer dagen dan ook maar eens proberen op de leesplank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
Swaggy,
Er kan natuurlijk iets mis zijn met jouw tablet maar kijk nog eens goed naar je wifi situatie thuis. Ik heb nu een dikke maand de M6pro 3G en die draait prima. Alles is relatief maar hij draait zeker beter dan mijn iPhone en pakt ook de wifi die ik twee verdiepingen hoger heb staan. Dan moet je niet rekenen op HD Youtube video maar browsen gaat goed. Ik acht de kans dat de wifi van de Pipo niet werkt heel klein. Dat zijn standaardchipjes van een paar dollar die zelden kapot gaan. Aan de interne antenne zou het ook niet kunnen liggen want dan zou die van mij het ook beroerd moeten doen.
Ook de 3G werkt probleemloos. Stopte er op reis in Italie zo'n goedkope SIM in en hing binnen een minuut via de autosettings aan internet. In 5 dagen een tegoed van 1 GB opgemaakt dus met de ontvangst was niks mis. De GPS is niet de vlotste, maar na een paar minuten was hij gelocked en heb ik zo'n 1000 km lang via Waze keurig de opstoppingen kunnen zien. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
Heeft iemand trouwens al eens een 64GB micro SDXC in de Pipo M6 gestopt? Kan die helemaal gelezen worden? Ik wil wat extra geheugen kopen en 64GB kost tegenwoordig per GB hetzelfde als 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Pazzoppe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:13:
Heeft iemand trouwens al eens een 64GB micro SDXC in de Pipo M6 gestopt? Kan die helemaal gelezen worden? Ik wil wat extra geheugen kopen en 64GB kost tegenwoordig per GB hetzelfde als 32GB.
ik lees net dat het werkt op de Pipo
64GB card works in it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Piet91 schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:13:
Tip voor RK3188 eigenaren (Pipo M9, M7, M8 en pro-varianten). Werkt hoogstwaarschijnlijk op bijna elk Android apparaat met GPS.

LET OP: dit kán werken; het heeft niet altijd succes!
Let ook goed op wat je doet want je zit in het system van je tablet te tweaken.

GPS is vaak ruk op deze apparaten maar dit heeft de GPS van mijn M9pro aardig verbeterd.
Verdere instructies staan in de bijgeleverde installation guide en ook in de bron.

- Verwijder alle apps die iets aan GPS zouden doen (zoals GPSfix e.d.).

- Installeer NTPSync en zorg dat deze bij elke boot start.

- Download deze bestanden.

- Je hebt 3 mappen (en nog wat files*). In elke map staat een bestand. Deze bestanden moet je in de juiste mappen op je tablet zetten. De mapnaam is de directory. Zo moet het bestand 'gpsd' in /system/bin/ geplakt worden. Zorgt dat deze bestanden volledig gebruikt mogen worden (read/write enz.).
Deze bestanden in deze directories plaatsen en aanpassen werkt goed met ROM Toolbox.

- Verander in het bestand 'gps.conf' deze regels als volgt: 'uk.pool.ntp.org' -> 'nl.pool.ntp.org'.
Plaats dit bestand in /system/etc/ en zet ook hier de rechten goed van.

Waar ik eerst met moeite GPS ontvangst kreeg en nooit een lock krijg ik dat nu wel vrij snel. Het is in ieder geval het proberen waard.

Bron: Cracktech.

* deze extra bestanden hebben niets met GPS te maken maar wat het precies doet weet ik vooralsnog niet.
nog even terug komen op de tip

nou ik ben toch even bezig geweest om de tip van het gps gedeelte te testen,
en ik moet zeggen dat het wel beter werkt, heb binnen een paar minuten een fix.
en als ik er dan even mee aan de wandel ga blijft hij gewoon zijn fix houden, en dat was niet zo voor ik dit geprobeerd had, dan pakte ik hem op en was gelijk de fix weg, dus conclusie het werkt wel.
thanks nogmaals bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
agaam schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:47:
[...]

nog even terug komen op de tip

nou ik ben toch even bezig geweest om de tip van het gps gedeelte te testen,
en ik moet zeggen dat het wel beter werkt, heb binnen een paar minuten een fix.
en als ik er dan even mee aan de wandel ga blijft hij gewoon zijn fix houden, en dat was niet zo voor ik dit geprobeerd had, dan pakte ik hem op en was gelijk de fix weg, dus conclusie het werkt wel.
thanks nogmaals bedankt voor de tip.
Mooi dat het wat helpt. Hopelijk is er nog eens een slimme Tweaker (zowel letterlijk als iemand anders) die nog eens een hardware fix bedenkt. Dat maakt natuurlijk nog meer verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net een M9pro voor erbij besteld, zal eens kijken hoe goed het werkt met die fix.
Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste