Moo, I say.
dat is heel jammer allemaal, het zit je niet echt mee dit keer,starcopy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:43:
Vanwege het Urumqi verhaal lopen ze daar ff flink in de problemen. Dat komt nu allemaal samen. Zowel de nieuwe verzendingen, als de refunds, en de oplossingen voor wat niet ontvangen is. Ze doen wat ze kunnen, maar daardoor sluipen er ook weer nieuwe fouten in. En jammer genoeg verbeteren ze die ook nog. Kreeg een coupon met 95% korting daardoor. Helaas werd na het bestellen de order wel gecanceld.
maar wordt vervolgt zeg maar
In elk geval is de P4 weer onderweg.
starcopy schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:20:
Moah, you win some, you lose some. Een extra P9 was niet weg geweest met 95% korting.![]()
In elk geval is de P4 weer onderweg.
maar over de p9 gesproken, volgende week vrijdag krijgt hij 20 binnen, voor 215 euro,
32 gig Nand. wil iemand weten waar stuur maar een PM.
(ik weet het duurder als in china maar geen belasting er overheen)
Pakketjes was een massief stuk piepschuim met een shitload aan tape eromheen haha, duurde me 10 minuten om het open te maken.
Handleiding is chinees dus daar heb je niks aan, batterij was nog 60% vol.
Eerste indruk van de tablet is goed! Scherm ziet er prima uit, geluid is ook prima voor een tablet.
Als ik wat langer ermee bezig ben dan zal ik wat meer erover melden!
Ik ben er in ieder geval enthousiast over

geweldig mooi, dat is wel heel snel ben benieuwd naar je ervaring.Jamesl schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:15:
Zwaar onverwachts kwam mijn tablet een uur geleden aan!
Pakketjes was een massief stuk piepschuim met een shitload aan tape eromheen haha, duurde me 10 minuten om het open te maken.
Eerste indruk van de tablet is goed! Scherm ziet er prima uit, geluid is ook prima voor een tablet.
Op zich vind ik dat ook niet echt een verkeerde prijs hoor. In Nederland kopen is alleen zo gewoontjes, dan mis ik de spanning (en de stress) van komttie of komtie nu niet?agaam schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:42:
[...]
nee je hebt gelijk dat was niet duur geweest,
maar over de p9 gesproken, volgende week vrijdag krijgt hij 20 binnen, voor 215 euro,
32 gig Nand. wil iemand weten waar stuur maar een PM.
(ik weet het duurder als in china maar geen belasting er overheen)

Bovendien moet er hier ook wat voor gedaan worden. En van de lucht kan niemand leven.
Dus toch snel zat binnen.Jamesl schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:15:
Zwaar onverwachts kwam mijn tablet een uur geleden aan!
Je weekend is in elk geval vol. Ik ben echt benieuwd naar je eerste ervaringen als je er een poos mee gespeeld hebt.
Oke second opinion nu, weet niet precies waar ik moet beginnen, maar laat ik beginnen bij de inhoud van de doos
Deze mini review gaat over de Pipo P9
Verzending
Op 4 november besteld via Netherlands Direct Mail (untracked, 5 of 9 november verzonden (ik kreeg 5 november een mail dat die verzonden was maar in de order stond 9 november verzonden) en 15 november afgeleverd. Prima dus.
Inhoud
Het werd bij mij geleverd in een massief piepschuim doosje, daarin zat een Chinese handleiding, garantie formuliertje, oplader, nog wat andere kabeltjes en wat oortjes, niks bijzonders dus.

Gebruik
Over de snelheid etc ben ik dik tevreden, nog geen lag of iets gehad en filmpjes en Clash of Clans is prima, verder nog niet echt getest qua games.
Browsen is ook makkelijk op het scherm, mede omdat die 10 inch is.
Ik heb zelf de 32 gb versie, dus er zit al aardig wat intern geheugen in en deze kan je dmv micro SD uitbreiden tot ik gok 64 GB extra.
Scherm
Ik heb hier niet heel veel verstand van maar het scherm ziet er wel goed uit ik heb alleen de indruk dat het wit een beetje roodkleurig is maar dat aan mij liggen. Maar de resolutie is prima en alles is lekker scherp. Helderheid is ook prima, al weet ik niet hoe dat buiten zit.
Batterijduur
Ik heb gisteren de hele avond erop gezeten en toen was die van 60% naar 20% gegaan en nu is die ongeveer 70% van vanochtend tot nu dus dat is best prima! En als ik het goed heb wordt de batterij duur nog wat beter na paar keer opladen.
Geluid
Het geluid vind ik persoonlijk een beetje zacht maar als er niet teveel geluid in de omgeving is is het prima te verstaan, dit is voor mij niet echt een nadeel want ik luister toch altijd met oortjes,
Kwaliteit is ook niet bijzonder maar dat is het bij geen enkele tablet echt gok ik.
Jammer is wel dat ze de speakers niet aan de voorkant hadden geplaatst, dan zou het geluid sowieso al harder zijn en ook wat beter.
Behuizing
Ik vind wel dat de behuizing niet echt sterk oogt, ik kan bijvoorbeeld de camera soms een beetje aandrukken (want die steekt naar buiten standaard) en op het scherm kan dat bovenin ook en als ik dan druk dat kraakt het een beetje.
Er zit trouwens ook een soort heel klein 'luchtbelletje' ofzo onder het scherm, met scherm aan overigens geen last van.
Hier een foto van dat plekje:

1 probleem
Ik heb tot nu toe maar één ergerlijk probleem gevonden, en die is pas vandaag opgedoken, dat is namelijk dat hij al 3x binnen een uur is uitgevallen zonder reden. Hij maakt dan een soort klik geluid en dan is die uit? Hij geeft ook niks aan oid en de batterij is gewoon zo goed als vol.
Iemand anders misschien een idee waar dat aan kan liggen?
Misschien helpt een custom ROM als dit probleem zich blijft voordoen.
Edit: Ik heb de tablet even echt opnieuw opgestart en tot nu toe niet meer voorgekomen, maar ik zal het updaten.
Conclusie
Al met al vind ik het voor 175 euro een top tablet, Hij doet alles wat ik wil (Films, simpele games, en browsen) tot dusver en als dat probleem dat die uitvalt niet meer voor zou komen dan zou ik echt niet voor 300+ euro een tablet willen aanschaffen. En ondanks dat hij niet super stevig voelt is dat geen ramp zolang die niet uit elkaar valt.

Dus als je op zoek bent naar een tablet onder de 200 euro, je wilt er mee kunnen browsen, (simpele) games spelen en films kijken dan is deze tablet echt aan te raden. Ik zou niet zo gauw de meerwaarde zien van 200-300 euro voor een bekende tablet.
Even op een rijtje de pro/cons en de specificaties:
Pro's
- De prijs (175 euro op banggood: http://www.banggood.com/P...-4_4-Tablet-p-941701.html )
- Daardoor ook de prijs/kwaliteit verhouding.
- Het grote interne geheugen en dan ook nog uitbreidbaar
- Veel aansluitingen: oplaadaansluiting via een pin en via microUSB, een HDMI aansluiting, headset en een Micro USB Host.
- Snelle tablet, tot nu toe geen haperingen
- Lekker groot scherm wat handig is voor het browsen en films kijken
- De behuizing voelt niet heel stevig
- Hij is dus een paar keer uitgevallen
- Wit oogt niet super wit.
- Tsja ik weet niet of ik heb een nadeel mag noemen omdat je het kan verwachten maargoed: het is een onbekend merk, dat betekend ook door het bestellen op banggood dat je geen echte garantie hebt, ik zou het in ieder geval niet proberen, en de software ondersteuning is natuurlijk nihil, ik verwacht geen updates vanuit Pipo zelf in ieder geval, misschien via een custom ROM dat er bv Android 5.0 op komt
Processor
GPU
RAM
Scherm
Resolutie
Geheugen
Camera
Batterij
Gewicht
Update 1-12-2014
Even een kleine update:
ik heb nou al paar keer gehad dat het deeltje dat om de camera heen zit eraf is gevallen, camera doet het dan nog wel maar de bescherming is dan weg.
Je klikt het er heel makkelijk weer op maar het ik was gisteren een kwartier bezig met zoeken toen ik hem uiteindelijk tussen de bank vond...

[ Voor 41% gewijzigd door Jamesl op 01-12-2014 19:20 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
edit: is er al een rom of kernel met OC mogelijkheden?
[ Voor 13% gewijzigd door poema op 16-11-2014 20:01 ]
heb het in de OP gezet, gaat over de P9azz_kikr schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:34:
Mooie review, enkel ik vind zo direct niet terug over welke tablet je het hebt. Mss er even boven zetten.
Ik kan niet wachten!
Moo, I say.
En ik heb er even bovengezet dat het om de Pipo P9 ging (thanks azz_kikr)
Maar nu zeer tevreden. De tablet werkt heerlijk, erg snel en doet wat het moet doen. Ik heb gelijk de RileyRom 1.9 erop gezet, bedankt nog voor de uitleg op dit forum. Erg eenvoudig.
Ik had de tablet ook gekocht om films/series te kijken via hdmi op de tv. Had een mini hdmi - hdmi kabel gekocht om aan te sluiten maar helaas geeft dit problemen. Het beeld is groen en roze/paars. Geen idee of dit aan de kabel, de tv (panasonic plasma uit 2009) of de tablet ligt. Ik gok aan de tv of eventueel de kabel. Binnenkort maar eens op een andere tv proberen.
Hmm ik kwam weer op vershillende sites 8800 tegen..poema schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:11:
Ik zie overigens op meerdere sites een accuvermogen van 7800 ipv 8800?
Dat uitvallen is vandaag weer 2x gebeurd maar he gebeurd alleen als ik hem vergrendel en niet al ik ermee bezig ben, de tabet start ook supersnel weer op dus hetis niet super erg.
Is een fout in de fabrieksrom die af en toe optreedt. De nieuwe RR 1.7 schijnt te helpen.Jamesl schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:19:
[...]
Hmm ik kwam weer op vershillende sites 8800 tegen..
Dat uitvallen is vandaag weer 2x gebeurd maar he gebeurd alleen als ik hem vergrendel en niet al ik ermee bezig ben, de tabet start ook supersnel weer op dus hetis niet super erg.
http://www.freaktab.com/s...9384-Pipo-P9-RileyROM-1-7
waarschijnlijk is het blanke gedeelte van de kabel net te kort en komt de stekker er net niet diep genoeg in. Komt vaker voor. Stukje strippen kan wonderen doen. De kabels hier zijn wat op dat punt altijd wat aan de krappe kant. Chinezen houden van diepgang.sjakieman schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:19:
Ik heb ook een paar dagen geleden mijn Pipo P4 mogen ontvangen. De verzending zat niet echt mee. 20 september besteld bij Banggood maar door de Urumqi problemen lang op moeten wachten en ook nog de pech dat de douane het pakketje er tussenuit had gepikt (ondanks dat ik voor gratis verzending had gekozen en banggood er een prijs van onder de 22,- op had vermeld). Uiteindelijk dus nog 45 euro bij moeten betalen.
Maar nu zeer tevreden. De tablet werkt heerlijk, erg snel en doet wat het moet doen. Ik heb gelijk de RileyRom 1.9 erop gezet, bedankt nog voor de uitleg op dit forum. Erg eenvoudig.
Ik had de tablet ook gekocht om films/series te kijken via hdmi op de tv. Had een mini hdmi - hdmi kabel gekocht om aan te sluiten maar helaas geeft dit problemen. Het beeld is groen en roze/paars. Geen idee of dit aan de kabel, de tv (panasonic plasma uit 2009) of de tablet ligt. Ik gok aan de tv of eventueel de kabel. Binnenkort maar eens op een andere tv proberen.
Al heb ik ook gelezen dat sommige oudere Panasonics niet echt blij zijn met Hdmi. Stond volgens mij ergens in dit topic.
Voor de P4 is er overigens al RR 2.0.1.
[ Voor 16% gewijzigd door starcopy op 17-11-2014 12:35 ]
Ik heb het overigens ook via mijn Onkyo receiver geprobeerd met hetzelfde resultaat. Eens kijken of ik wat met die kabel kan...
Maar KK loopt ook geweldig.
Ah dan moet ik even wachten op de WiFi versie van de ROM.starcopy schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:30:
[...]
Is een fout in de fabrieksrom die af en toe optreedt. De nieuwe RR 1.7 schijnt te helpen.
http://www.freaktab.com/s...9384-Pipo-P9-RileyROM-1-7
Ik heb echter nauwelijks ervaring met het installeren van een ROM.
Zijn die flashing instruction in de link die jij geeft genoeg? Moet ik alleen die volgen of zijn er nog meer stappen?
En wat betekent het 'flashen van TWRP recovery'?
Hey hey, tis en blijft een Chinees he? A5 is amper voor iets hier te krijgen, en jij wil al excotisch?maartend schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:47:
Volgens mij gebeurt er nix meer voor de P8. Jammer, hoopte op android 5
Maar dat zal denk ik niet veel worden. tenzij ze bij Freaktab nog wat gaan doen.
Staat de Wifi er niet bij dan? Ik had er NL niet op gelet. Flashen is inderdaad zoals het daar omschreven wordt, en TWRP is een recovery modus. Die heb je bij het flashen niet nodig. Is meer als je echt wil gaan knoeien met allerlei zaken. Maar dan moet je wel enig inzicht in tweaken hebben. Voor je het weet heb je een baksteen ipv een tablet.Jamesl schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:49:
[...]
Ah dan moet ik even wachten op de WiFi versie van de ROM.
Ik heb echter nauwelijks ervaring met het installeren van een ROM.
Zijn die flashing instruction in de link die jij geeft genoeg? Moet ik alleen die volgen of zijn er nog meer stappen?
En wat betekent het 'flashen van TWRP recovery'?
Maar Flashen zelf stelt niets voor. Zolang je de regels precies volgt kan het praktisch niet fout gaan.
Ik heb een verloop van Hdmi naar mini vandaar mee laten komen. Die connector was een stuk langer.sjakieman schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:45:
Goede tip, de kabel komt door de rand van de pipo niet verder, anders zou het misschien nog 1-2 mm dieper kunnen. Hebben kabels uit China hetzelfde probleem of houden ze daar wel al rekening mee meestal?
Ik heb het overigens ook via mijn Onkyo receiver geprobeerd met hetzelfde resultaat. Eens kijken of ik wat met die kabel kan...
http://www.tmart.com/Mini...male-Adapter_p129521.html
En ook een gewone Hdmi kabel m/m.
[ Voor 49% gewijzigd door starcopy op 17-11-2014 12:57 ]
Jij hebt de P8 al? Die van mij is onderweg, maar ik geloof dat deze nog in populariteit moet groeien, omdat hij een stuk nieuwer is dan de P4 en P9. Hoe bevalt hij? Stabiel? En de accu? Dat was voor mij de grootste reden van twijfel.maartend schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:47:
Volgens mij gebeurt er nix meer voor de P8. Jammer, hoopte op android 5
Oops.dangerousp schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:13:
[...]
Jij hebt de P8 al? Die van mij is onderweg, maar ik geloof dat deze nog in populariteit moet groeien, omdat hij een stuk nieuwer is dan de P4 en P9. Hoe bevalt hij? Stabiel? En de accu? Dat was voor mij de grootste reden van twijfel.
M8
Ik had er één gevonden op AE maar ik heb geen creditcard... wel PayPal.
Op banggood even zoeken op Pipo M9 of P9. Is qua behuizing hetzelfde.Jamesl schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:04:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een case voor de P9, maar ik kan niet o snel een goeie vinden.
Ik had er één gevonden op AE maar ik heb geen creditcard... wel PayPal.
Zat wel te kijken, maar toen kwam die KK rom uit. Tja, dan was de noodzaak weer weg.starcopy schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:56:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Maare, jij wilde toch een nieuwe bestellen? Volgens mij al tijdens je vakantie.

Iemand een idee hoe ik de batterij van mijn m8pro weer normaal kan krijgen? Of is dit definitief? Heb bij mijn tablet een hele poos een verkeerde lader gebruikt, Retailheaven had niet de orginele geleverd. Gebruik nu al wel weer een tijdje een goede orginele maar de accu blijft zich raar gedragen. Al meerdere batt calibration/repair apps geprobeerd maar geen succes.
[ Voor 10% gewijzigd door Timminator op 18-11-2014 15:48 ]
Screenshot doet t nu wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Timminator op 18-11-2014 15:50 ]
Al eens een calibreer programma gedraait? Zoveel maakt een voeding ook weer niet uit. Ik gebruik al sinds het een begin een 5V3A met EU stekker en heb er nog geen probleem ermee gehad. Ken het wel wat je noemt,maar heeft hier met de gebruikte rom te maken. Die heeft een enkele keer iets van, geen zin, zoek het nu zelf maar ff uit.Timminator schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:43:
Denk dat mijn screenshot het niet doet maar daarop is de accu geschiedenis te zien. Na 100% opladen gaat hij met gebruik bijvoorbeeld met 10% naar beneden, dan weer zonder gebruik en niet aan lader naar 100%. Dit doet de accu dan meestal een paar keer meer. Dus 100%->90%->100%->88%->100% zonder aan de lader te zijn geweest om dan bij gebruik behoorlijk rap naar beneden te gaan en dan meestal rond de 25% opeens uit te schakelen.
Screenshot doet t nu wel.
Livestreams van NPO doen het niet, waarschijnlijk niet dus.René90 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:18:
Ik draai nog 1.7 riley, geen problemen mee alleen werkt rtl xl niet, via dolphin kan ik wel gewoon de gemist programma's bekijken. Werkt in riley 2.0 wel rtl?
hoidoei
Hier dus ook. Al is er eigenlijk maar 1 KK. En helaas is die niet helemaal 100% omdat de originele versie van Pipo zelf nooit verschenen is. Randy heeft hem gebasseerd op een Beta versie die Pipo kort online heeft gehad. Dus er blijven wat bugs inzitten totdat ze bij Freaktab eindelijk met de kernels mogen gaan werken van Pipo zelf. En dat kan nog ff duren.Timminator schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:11:
Nieuwste riley kk rom waarin batt issues minder zouden moeten zijn draai ik.
Al met al loopt die KK beter dan ik ooit verwacht had. Maar bv geen Stock launcher draaien, en meer van die kleine dingen die zelden opvallen. Soms bibberend toetsenbord in een enkele app. En absoluut geen multiwindow gebruiken.
Volgens mij niet. Is iets wat in KK 4.4 niet meer werkt, onder 4.2 kon je die wel weg krijgen.Flokman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:59:
Weet iemand eigenlijk hoe ik, het liefst zonder SystemUI.apk aan te passen, de navigation bar kan aanpassen? Ik heb de P4 met RileyROM 2.0.1 en gebruik die volume knoppen bijvoorbeeld nooit. Ik heb het eigenlijk het liefste gewoon zoals het standaard in android is, heeft iemand dat hier voor elkaar gekregen?
Ja wacht, met power toggles of nova launcher zit er nog wel een knop in die je dan kunt gebruiken. Weet alleen ff niet meer welke van de 2. Heb daar ff mee gestoeid.
Had echter niet goed gekeken en is zonder doos verstuurd. Is op zich niet erg, alles was zeer goed verpakt, echter is het een cadeau.
Heeft iemand een Pipo P4 doos over die hij kwijt wil/kan?
Mijn p9 kwam ook niet ib een doos maar in ee soort piepschuim verpakkingsattertje schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:59:
Heb net ook de P4 ontvangen van BG.
Had echter niet goed gekeken en is zonder doos verstuurd. Is op zich niet erg, alles was zeer goed verpakt, echter is het een cadeau.
Heb nog wel een liggen, stuur maar een DM bij interesse.sattertje schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:59:
Heb net ook de P4 ontvangen van BG.
hoidoei
DM gestuurd en ben geholpen met een doosje door deze medetweakerRemcom00 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:04:
[...]
Heb nog wel een liggen, stuur maar een DM bij interesse.
Ik heb hem dus zonet binnen gekregen en heb al wat foto's geschoten! Ik ga even nadenken hoe ik een leuke review kan schrijven
Tevens is het wijsheid om direct naar RileyROM te flashen?
Moo, I say.
Kort antwoord: Ja.svorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:33:
Ik ben er achter gekomen dat mijn Pipo ook verstuurd is zonder doos, opzich geen probleem, maar een doos zou leuk zijn!
Ik heb hem dus zonet binnen gekregen en heb al wat foto's geschoten! Ik ga even nadenken hoe ik een leuke review kan schrijven
Tevens is het wijsheid om direct naar RileyROM te flashen?
Lang antwoord: Ja.
hoidoei
1. Ondanks juiste drivers krijg ik een: Match device type failed error
2. Welke file moet ik bij PARAMETER opgeven? Ik heb keuze uit 6 files.
Ik heb het hier over Pipo_P4_wifi_RileyROM_2.0.1
Moo, I say.
1. Dan moet je geloof ik een van de bovenste opties afvinken, iets met driver, kan nu niet checken want ik zit op kantoor (of ik moet de boel eerst ff downloaden als het nog steeds niet werkt).svorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:10:
Ik heb nog twee vragen over het flashen.
1. Ondanks juiste drivers krijg ik een: Match device type failed error
2. Welke file moet ik bij PARAMETER opgeven? Ik heb keuze uit 6 files.
Ik heb het hier over Pipo_P4_wifi_RileyROM_2.0.1
Kan er ook aan liggen dat je m in een USB 3.0 poort hebt gestoken, het werkt alleen als je m in een 2.0 poort steekt.
2. Die file geeft aan hoeveel van de interne storage beschikbaar is voor opslag, de rest is voor apps.
hoidoei
Dit is de screenshot: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15029263/Captur323.PNG
Tevens moet ik de recovery eerst naar TWRP flashen (om zooi te unlocken) of direct naar de recovery.img?
-edit-
Ook in de usb 2.0 poort zelfde error.
[ Voor 8% gewijzigd door stervis op 20-11-2014 13:20 ]
Moo, I say.
Heb er ook een usb-toetsenbord bij gekocht (€ 13,-) dat loopt op zich goed alleen de USB-kabel is wel steeds wat lastig weg te werken, temeer omdat het via het usb-org kabeltje gaat. Als de kabel aangesloten moet worden, moet de tablet wel wat verschoven worden, want de bovenste bevestiging gaat precies over de usb-aansluiting vd p9 heen. Wat lastig, misschien nog even wat prutsen om het wat beter te krijgen.
Het is me nog niet gelukt om tekens als ë en ï te krijgen met het usb-toetsenbord, ik kan geen geschikte instelling vinden. Om nog maar niet te spreken over de speciale lichtgrijze tekens op het bord (oa ë en €), die zou je via een speciale toetsencombinatie moeten kunnen krijgen maar dat lukt mij niet. Iemand een idee?
Nu weet ik alleen nog niet of ik TWRP nodig heb... (en ja, ik weet wat het is).
-edit-
Ik ben maar gewoon voor de stock recovery gegaan.
[ Voor 23% gewijzigd door stervis op 20-11-2014 13:33 ]
Moo, I say.
Drivers staan er wel op, guide goed gelezen?svorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:18:
Ik zal hem eens in een USB 2.0 poort drukken... heb enkel 3.0 front.
Dit is de screenshot: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15029263/Captur323.PNG
Tevens moet ik de recovery eerst naar TWRP flashen (om zooi te unlocken) of direct naar de recovery.img?
-edit-
Ook in de usb 2.0 poort zelfde error.
TWRP moet je pas flashen nadat de Riley rom er op staat, anders werkt het niet goed.
TWRP lijkt sowieso nog niet te werken met 2.0 (even snel door het topic op Freaktab gescrolled), maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik had geloof ik dezelfde error, als ik zo kijk moet je "loader" afvinken.
Volgens de guide hoef je deze ook alleen maar aan te vinken als je upgrade naar een hogere Android versie (dus bv van 4.3 naar 4.4 en niet van Riley 1.4 naar 1.5), maar ik heb deze bij upgrades van Riley (dus niet van Android) altijd wel aan gehouden, tot de update naar 2.0 dus.
Heb ik ook met de P4, zal wel zo horen.kareltje01 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:24:
alleen vind ik raar dat als je hem uit zet en je zet hem aan de oplader dat hij dan weer op start (hebben anderen dit ook?).
[ Voor 12% gewijzigd door Remcom00 op 20-11-2014 13:35 ]
hoidoei
Werkt perfect! Zojuist ook even TWRP 2.0.1 erheen geflashed, dik in orde!
Straks nog even een 32GB sd'tje kopen en erin rammen!
Moo, I say.
Behalve dat die soms opeens uitvalt heb ik geen problemen met de software die er nu opstaat.
Uitvallen? Nog geen last van gehad (met RileyRom)! Maar ik kon enkele apps niet installeren op stock, dus dat was direct al een erger punt.Jamesl schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:21:
Ik twijfel nog of ik hem ga flashen.
Behalve dat die soms opeens uitvalt heb ik geen problemen met de software die er nu opstaat.
Met RileyRom kan ik dat dus wel
Moo, I say.
WIFI kan vragen ?
zit in orginele pipo doos
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Graag wil ik mijn bevindingen over de PiPO P4 met jullie delen! Ik heb de tablet nu een halve dag in gebruik en ben erg tevreden! Ik heb een x-aantal onderwerpen gehighlight waar ik iets over wil zeggen:
- Verzending
- Inhoud
- Specificaties
- ROM
- Scherm
- Geluid
- Camera
- Batterijduur
Ik heb het artikel besteld via de website: http://www.banggood.com. Deze leverancier biedt de mogelijkheid uit verschillende manieren van verzenden.
Ik heb voor de tweede optie gekozen op 5-11. Omdat ik een nieuwe klant was heb ik gebruik kunnen maken van een 5% kortingscode en was ik ook mijn adres vergeten in te vullen

Vrij netjes en goed verpakt!
Inhoud
Ik heb samen met de tablet ook een hoesje besteld, deze zat goed vast geplakt aan de doos. De inhoud zat goed en veilig weg gestopt in de doos. De inhoud is:
- Net-adapter
- Net-adapter plug EU
- Oordoppen
- Micro-usb naar USB kabel lang
- Micro-usb naar USB kabel kort

Specificaties
Het apparaatje heeft leuke hardware!
- Display: 8.9", 1920*1200 Samsung PLS (16:10)
- Touch Panel: Capacitive 10-touch
- CPU: Rockchip 3288 Cortex A17,1.8GHz,quad-core CPU
- GPU: Mali T764
- RAM: 2GB LP DDR2
- Operation System: Android 4.4
- Camera: Front 2M, back 8M auto focus, flashlight
- WiFi: 802.11b/g/n
- Internal 3G built-in: optional, WCDMA+phone call
- Bluetooth 4.0
- Built-in GPS receiver
- Sensor: G-sensor, Gyro sensor, light sensor, e-compass
- Others: Micro SD slot (tot 32GB), mic, speaker, HDMI
- Housing material: metal +plastic back

ROM
Na een enkele keer te hebben gelezen dat het raadzaam was om direct naar de RileyRom te flashen, heb ik toch nog heel even gewacht om dit te doen. Na het uit proberen van de stock ROM en er achter te komen dat enkele (veel gebruikte) apps niet werkte, was de beslissing snel gemaakt.

Ook heb ik direct ART aan gezet en merkte direct al wat snelheid winst. Tevens kon ik ook alle apps draaien die ik voorheen niet kon draaien zoals:
- Swift Keyboard
- Buienradar
- Tinder
Gezien het een '4K' scherm is ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit en heb ik wat 4K test materiaal bij elkaar gezocht. Er zit een standaard app bijgeleverd om dit te kijken, maar ook ga ik een poging wagen met MX Player Pro.
Ik heb een 720p opname gemaakt: oordeel zelf!
[Video: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15029263/2014-11-20%2019.14.06.mp4]
Geluid
Ik had niet al te mooi geluid verwacht van deze tablet, toch ben ik aardig verrast. Ondanks het geluid niet echt hard kan, is het wel helder. De bijgeleverde oordoppen zijn niet van hoge kwaliteit, maar leveren prima geluid. Zo is het kijken van een serie/film het geluid een tegenvaller, maar bij games zoals Battlefield 4 Commander is het toch wel goed te horen.
Tevens heb ik ook wat muziek afgespeeld op de hoogste stream kwaliteit via Spotify.
Camera
Ondanks ik deze tablet niet heb gekocht om de camera functies, zitten ze er toch op. Nu vind ik dat je eigenlijk wel een beetje kwaliteit mag verwachten van een 8MP camera, alleen is dit toch echt niet het geval. Het is een leuke toevoeging, maar je hebt er waarschijnlijk alleen overdag iets aan.

(ik heb de foto moeten resizen, vandaar de aparte resolutie)
Batterijduur
De batterij kwam vol opgeladen uit de doos. Na het flashen en een verse installatie van alle apps, foto's maken en een halve dag gamen (Battlefield 4 Commander) zit ik nu op 34%. Ik vind dit een prima resultaat voor het eerste gebruik!

(App gebruik is nu accuraat, ik heb moeten rebooten voor wat foto's.)
Pro's & Con's
- [b]Pro's[/b]
- De prijs/kwaliteit verhouding!
- Uitbreidbaar geheugen!
- '4k'!
- Veel bijgeleverde accessoires!
- Mod community!
- [b]Con's[/b]
- Slechte stock rom (gelukkig is er een mod community)
- Matig geluid (valt op te lossen via een 'fix'.)
- Matige camera
Mocht ik nog van meningen veranderen over de dagen of andere punten willen aankaarten, wijzig ik deze post.
Moo, I say.
http://www.freaktab.com/s...ices-(ViPER4Android-ROOT)
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Die had ik vanmiddag inderdaad ook al gevonden, nog niet weer naar gekeken! Zal ik zo eens doen.robinjoo1 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:25:
dit helpt tegen het zachte geluid
http://www.freaktab.com/s...ices-(ViPER4Android-ROOT)
Moo, I say.
heb hem al is echt goedsvorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:26:
[...]
Die had ik vanmiddag inderdaad ook al gevonden, nog niet weer naar gekeken! Zal ik zo eens doen.
-edit-
Geluid is inderdaad wat harder, kan niet zeggen dat het veel mooier klinkt.

[ Voor 41% gewijzigd door stervis op 20-11-2014 20:33 ]
Moo, I say.
je moet er alleen 1 installeren dacht ik ?svorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:31:
Ik heb zojuist even de twee apk's geinstalleerd, nu even rebooten.
-edit-
probeer effe wat te expirementeren met de settings
Maar het werkt iig.
Moo, I say.
weet ik heb alleen de laatste genomensvorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:43:
Owh, ik heb beide gedaan. Kijk maar eens in de laatste file, zitten twee apk's.
Maar het werkt iig.
Het is natuurlijk geen 4K scherm, maar een gewoon 1080p scherm met 120 pixels in de breedte extra.svorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:22:
• Display: 8.9", 1920*1200 Samsung PLS (16:10)
Scherm
Gezien het een 4K scherm is ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit en heb ik wat 4K test materiaal bij elkaar gezocht. Er zit een standaard app bijgeleverd om dit te kijken, maar ook ga ik een poging wagen met MX Player Pro.
Ik heb een 720p opname gemaakt: oordeel zelf!
[video]
Verder leuk om te lezen!
Correct, ik heb het aan gepast!dangerousp schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:38:
[...]
Het is natuurlijk geen 4K scherm, maar een gewoon 1080p scherm met 120 pixels in de breedte extra.
Verder leuk om te lezen!
Moo, I say.
Is het aan te raden om dit te doen? ik vind het namelijk ook wat zacht op me P9.svorstenberg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:31:
Ik heb zojuist even de twee apk's geinstalleerd, nu even rebooten.
-edit-
Ja hoor, het kan niet veel kwaad. Ik vind zelf het geluid er niet mooier op worden, maar misschien moet ik wat met de EQ spelen (niet heel veel verstand van).Jamesl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:55:
[...]
Is het aan te raden om dit te doen? ik vind het namelijk ook wat zacht op me P9.
Moo, I say.
Ah oke, maar wordt de kwaliteit van het geluid er veel slechter op?svorstenberg schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:10:
[...]
Ja hoor, het kan niet veel kwaad. Ik vind zelf het geluid er niet mooier op worden, maar misschien moet ik wat met de EQ spelen (niet heel veel verstand van).
Vandaar dat ik het met een kleine versterker en oortjes/externe speakers doe. Ook de Earson Bluetooth speakers doen het goed.
Mocht je echt wat willen dan is er denk ik maar 1 mogelijkheid: De interne speaker (s) vervangen door beter/meer vermogen. Apps blijven een lapmiddel.
Inderdaad, pas nu bij de Nexus 9 komen de naar voren gerichte speakers een beetje op komst. Ik heb ook een Earson ER151 daarvoor aangeschaft.starcopy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:22:
Ik ben bang dat je op het punt geluid via de interne speakers altijd teleurgesteld gaat worden. Ik heb eigenlijk nog geen (Chinees) tablet mee gemaakt waar dat echt goed werkt. Je hebt domweg geen goede klankkast door de kleine behuizing. Zeker nu de buitenafmetingen ook nog eens kleiner beginnen te worden.
Vandaar dat ik het met een kleine versterker en oortjes/externe speakers doe. Ook de Earson Bluetooth speakers doen het goed.
Mocht je echt wat willen dan is er denk ik maar 1 mogelijkheid: De interne speaker (s) vervangen door beter/meer vermogen. Apps blijven een lapmiddel.
Is dit degene die je bedoelde?www.banggood.com/Waterproof-Shockproof-Bluetooth-Speaker-For-IPhone-Smartphone-Device-p-911696.html?p=FD1408071971201208AI
Yup, dat is hem. Alleen ff kijken voor een coupon. Is zo wel vrij prijzig geworden. Komt omdat dat kreng zo populair is. Dx verkoopt hem ook, maar dan nog een stuk duurder. Enige verschil is dan de doos.Jamesl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:21:
Ah misschien is dat wel een idee ja,
Is dit degene die je bedoelde?www.banggood.com/Waterproof-Shockproof-Bluetooth-Speaker-For-IPhone-Smartphone-Device-p-911696.html?p=FD1408071971201208AI
Kan dit ook met windows 8.1?
Zijn er hier mensen die met winows 8.1 de rileyrom er op geflashed hebben?
Bij de shop waar ik hem vandaan heb kregen ze het niet voor elkaar met 8.1
Niet dat mijn tab straks gebrickt is.
Welke is stabieler 1.6 of 1.7?
Het enige wat je niet moet doen is de tablet op een USB 3.0 poort aansluiten. Dit gaat niet werken. Je kunt ze alleen op een USB 2 poort laten werken. Op 8.1 is het te flashen, wordt ook beschreven in de handleiding.JeroenWal schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:00:
Ik wil ook de rileyrom op mijn P9 gaan zetten.
Over de versie kan ik weinig zeggen, dat is gewoon uitproberen. Maar aangezien je maximaal 10 minuten nodig hebt voor een clean flash, kun je gewoon proberen welke je zelf beter vind.
Omdat er voor de rest toch geen spectaculaire verbeteringen in zitten, de 1.6 dus gedaan. Loopt goed.
Hoi allen!René90 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:39:
Uitleg om de p4 te flashen (zorg voor voldoende accu)
-download de rileyrom 1.6 (wifi moet je kiezen want de 3g modellen worden nog niet verscheept dacht ik) http://www.freaktab.com/s...po-P4-RileyROM-1-6-RK3288
-pak het uit, daarna naar de map usb_drivers en pak 'rk_driverassistant' uit. Dubbelklik op "Driverinstall", eerst even "deinstall driver" en daarna 'install driver". Als dat gelukt is ga je door:
-Dubbelklik in de hoofdmap op "androidtool", sluit vervolgens de pipo p4 aan met de meegeleverde usb kabel op een usb 2.0 poort. Schakel de pipo uit door lang op de uit knop te drukken, vervolg druk je lang op de vol+ en power knop. Je zal hem eerst horen inschakelen door het geluidje van de pc, en op het scherm van de pipo. Blijf echter drukken totdat er iets van 'found one loader device" in de androidtool staat.
-klik op lowerformat
-klik op run
-wachten, ik had toen hij helemaal op 100% was en klaar dat ik zelf op de powerknop moest drukken en toen ging hij hem installeren. Maar heb dus eerst even geduld en check of in de androidtool alles 100% is.
Paar issues met 1.6: nova launcher (of vergelijkbaar) is nodig, anders werkt auto rotation niet, en google now launcher werkt nog niet. Verder heb ik geen problemen gemerkt
Als er weer een nieuwe ROM komt kan je door bovenstaande stappen het weer gewoon flashen.
En tja, dit is hoe ik het deed en toen ging het prima. Maar zoals je in al die verhaaltjes leest, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan het apparaat, op eigen risico dus.
Klopt de bovenstaande uitleg nog steeds? En welke riley versie is het beste voor een p4 en waar vind ik die?
Ik heb mijn pipo4 zojuist ontvangen, maar heb echt nul ervaring met chinaware
Rookiemistakes waar ik voor op moet passen? Musthave apps?
Nu heb ik alleen een paar vraagjes:
- Heeft hier iemand ervaring met de wifi fix dmv het desolderen van de bestaande kabel en deze te vervangen door twee andere kabeltjes?
- Komt de bestaande tin makkelijk los, of is er een bout nodig die behoorlijke temperaturen produceert?
- Is een stukje USB kabel goed genoeg voor de connectie of zou je voor een low resistance stukje kabel gaan?
Ja, maar in de rom staat ook een handleiding, dus kun je vergelijken. Don't is: geen usb 3 gebruiken. Werkt alleen op een usb 2 poort. Verder stappen exact volgen, niets overslaan. Musthave app: nova of apex launcher. Stock is niet al te goed.rauwst schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:02:
[...]
Hoi allen!
Klopt de bovenstaande uitleg nog steeds? En welke riley versie is het beste voor een p4 en waar vind ik die?
Ik heb mijn pipo4 zojuist ontvangen, maar heb echt nul ervaring met chinaware
Rookiemistakes waar ik voor op moet passen? Musthave apps?
Hier geen enkel probleem. Ligt ook vaak aan de gebruikte routers heb ik inmiddels gemerkt. Ik heb geen ervaring met het solderen omdat het uiteindelijk hier niet nodig was, maar ik zal het filmpje hieronder ff neerzetten voor het geval je deze niet hebt. Daar is goed te zien hoe het werkt. Die usb kabel is misschien te dun, dus ik zou in elk geval wel een goed stukje kabel nemen. Anders kun je zo weer opnieuw beginnen als je pech hebt.RoasteR87 schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:44:
Hmmm heb de laatste tijd veel problemen met mijn wifi op mijn M9pro wifi. Na een beetje gezocht te hebben op verschillende fora kwam ik er achter dat de tablet een belabberde wifi module heeft met een nog belabberde connectie naar het processor board. Daarom heb ik even mijn M9 geopend om te kijken of ik ook zo iets van binnen had. Ja hoor, dus dat kan heel goed het probleem zijn van mijn wifi problemen.
Nu heb ik alleen een paar vraagjes:Ik hoor graag van jullie. Goede nacht!
- Heeft hier iemand ervaring met de wifi fix dmv het desolderen van de bestaande kabel en deze te vervangen door twee andere kabeltjes?
- Komt de bestaande tin makkelijk los, of is er een bout nodig die behoorlijke temperaturen produceert?
- Is een stukje USB kabel goed genoeg voor de connectie of zou je voor een low resistance stukje kabel gaan?
http://www.youtube.com/watch?v=d4rEhR01kuY
http://www.youtube.com/wa...z9TBPmd6W-8&v=jP83p50AR4w
Ik heb hem hier thuis al op verschillende routers geprobeerd en ook op verschillende andere netwerken bij familie en kennissen, Overal hou ik die drops en de time outs, dus ik denk echt dat het bij mij aan de hardware ligt.starcopy schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:51:
Hier geen enkel probleem. Ligt ook vaak aan de gebruikte routers heb ik inmiddels gemerkt. Ik heb geen ervaring met het solderen omdat het uiteindelijk hier niet nodig was, maar ik zal het filmpje hieronder ff neerzetten voor het geval je deze niet hebt. Daar is goed te zien hoe het werkt. Die usb kabel is misschien te dun, dus ik zou in elk geval wel een goed stukje kabel nemen. Anders kun je zo weer opnieuw beginnen als je pech hebt.
http://www.youtube.com/watch?v=d4rEhR01kuY
http://www.youtube.com/wa...z9TBPmd6W-8&v=jP83p50AR4w
Zal eens kijken of ik met mijn huidige bout het mooi los en weer vast krijg.
Zodra ik wat meer weet / meer bevinden heb zal ik het laten weten hierzo.
Top het is gelukt!starcopy schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:51:
[...]
Ja, maar in de rom staat ook een handleiding, dus kun je vergelijken. Don't is: geen usb 3 gebruiken. Werkt alleen op een usb 2 poort. Verder stappen exact volgen, niets overslaan. Musthave app: nova of apex launcher. Stock is niet al te goed.
Nova spreekt me net wat meer aan qua vormgeving dus daar ga ik voor.
Verder zou het mooi zijn als ik de films die op mijn laptop staan op een makkelijke manier op mijn tablet af kan spelen. Is daar een handige app voor? Om te streamen of om de volledige bestanden draadloos naar mn tab te verplaatsen? Heb VLC stream direct al even geprobeerd maar die krijg ik niet draaiende.
Gefeliciteerd.rauwst schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:04:
[...]
Top het is gelukt!
Verder zou het mooi zijn als ik de films die op mijn laptop staan op een makkelijke manier op mijn tablet af kan spelen. Is daar een handige app voor? Om te streamen of om de volledige bestanden draadloos naar mn tab te verplaatsen? Heb VLC stream direct al even geprobeerd maar die krijg ik niet draaiende.
Zelf gebruik ik ook Nova.
Ik gebruik BSplayer free om bestanden via netwerk te streamen en ook gewoon de lokale af te spelen.
https://play.google.com/s....bsplayer.bspandroid.free
Enige waar ik hier problemen mee blijf houden is het afspelen van echte DVD's. Daar kan ik maar geen goede player voor vinden.
Bestanden draadloos in zijn geheel te verplaatsen duurt te lang, daarvoor gebruik ik gewoon de usb kabel. Of zo'n usb naar netwerk adapter.
http://www.banggood.com/W...work-Adapter-p-65527.html
Wil je dit echter perse met een app en dan via Wifi, krijg je:
https://play.google.com/s...=com.estrongs.android.pop
JeroenWal schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:00:
Ik wil ook de rileyrom op mijn P9 gaan zetten.
Het is gelukt hoor.starcopy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:50:
Het enige wat je niet moet doen is de tablet op een USB 3.0 poort aansluiten. Dit gaat niet werken. Je kunt ze alleen op een USB 2 poort laten werken. Op 8.1 is het te flashen, wordt ook beschreven in de handleiding.
Over de versie kan ik weinig zeggen, dat is gewoon uitproberen. Maar aangezien je maximaal 10 minuten nodig hebt voor een clean flash, kun je gewoon proberen welke je zelf beter vind.
was een fluitje van een cent
heb 1.6 erop gezet
Top,werkt prima!starcopy schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:54:
[...]
Gefeliciteerd.![]()
Zelf gebruik ik ook Nova.
Ik gebruik BSplayer free om bestanden via netwerk te streamen en ook gewoon de lokale af te spelen.
https://play.google.com/s....bsplayer.bspandroid.free
Nova is echt ideaal! Ik kan het iedereen aanraden, je hebt ook een leuke swype function, je kunt dan 2 apps onder één app-icon stoppen bijv.rauwst schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:04:
[...]
Top het is gelukt!
Voor video gebruik ik zelf MX Player Pro, maar ze hebben ook een gratis versie. Deze speelt echt alles af @starcopy & rauwst
[ Voor 8% gewijzigd door stervis op 24-11-2014 13:30 ]
Moo, I say.
Ik heb MX, maar krijg daar de menu structuur niet aan het werk. Dus wel beeld, geen ondertiteling met dvd's.svorstenberg schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:28:
[...]
Nova is echt ideaal! Ik kan het iedereen aanraden, je hebt ook een leuke swype function, je kunt dan 2 apps onder één app-icon stoppen bijv.
Voor video gebruik ik zelf MX Player Pro, maar ze hebben ook een gratis versie. Deze speelt echt alles af @starcopy & rauwst
Je kunt bij Nova ook de dock balk laten zakken en weer omhoog laten komen. door 1 of 2x op de home knop te drukken. Wel instellen in het menu. Verder kun je ook nog de notificatiebalk aan en uitzetten.
Druk op het scherm maar kort op een lege plek. Dan krijg je een menu, neem nova acties en kijk maar eens.
Moo, I say.
Wat houdt dat pinchen in? Zit geloof ik alleen in de betaalde versie
was een mooie tablet
ben nu aan het kijken naar een mooie chinese windows tablet
als het goed is gaat deze door naar mede-tweaker Agaam
[ Voor 3% gewijzigd door robinjoo1 op 24-11-2014 22:36 ]
Klopt, ik heb Prime gekochtrauwst schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:15:
Dat lukt bij mij wel.
Wat houdt dat pinchen in? Zit geloof ik alleen in de betaalde versie
Ik bedoel niet het lockscreen, maar de 'desktop'.
[ Voor 9% gewijzigd door stervis op 25-11-2014 01:22 ]
Moo, I say.
Ik heb hier ook al tijden de betaalde versie. Nooit spijt van gehad. Maar hoezo geen auto rotatie? Die instelling staat niet onder Nova, maar in het standaard menu. Althans, ik neem aan dat je die bedoeld.svorstenberg schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 01:21:
[...]
Klopt, ik heb Prime gekocht
Ik bedoel niet het lockscreen, maar de 'desktop'.
En ff een leuke aanvulling op mijn P4 klucht uit Urumqi: Het schijnt dat die vandaag na op 26-9 verstuurd te zijn, binnen komt. En de resend zit ook al in het vliegtuig deze kant op.
Dus binnen nu en 1 1/2 week heb ik er 2. N maar hopen dat de Douane niet nog ff 2x vangen wil.
Nu maar netjes gaan zeggen dat ik er ook 2 gekregen heb. Ben benieuwd hoeveel ze me er voor uit de zak trekken bij BG.
Dit bedoel ik: https://www.dropbox.com/s...11-25%2012.45.57.mp4?dl=0starcopy schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:04:
[...]
Ik heb hier ook al tijden de betaalde versie. Nooit spijt van gehad. Maar hoezo geen auto rotatie? Die instelling staat niet onder Nova, maar in het standaard menu. Althans, ik neem aan dat je die bedoeld.
En ff een leuke aanvulling op mijn P4 klucht uit Urumqi: Het schijnt dat die vandaag na op 26-9 verstuurd te zijn, binnen komt. En de resend zit ook al in het vliegtuig deze kant op.
Dus binnen nu en 1 1/2 week heb ik er 2. N maar hopen dat de Douane niet nog ff 2x vangen wil.![]()
Nu maar netjes gaan zeggen dat ik er ook 2 gekregen heb. Ben benieuwd hoeveel ze me er voor uit de zak trekken bij BG.
Moo, I say.
Das onder settings, toegankelijkheid, scherm automatisch draaien. Ff vinkje achter zetten. Niet in Nova dus.
Kan de tab nu ook al afstandsbediening gebruiken
[ Voor 76% gewijzigd door The Wizard op 26-11-2014 09:24 ]
De optie bij m'n notification bar staat al op auto rotate... komt het misschien door teveel knoppen in dock?starcopy schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:30:
[...]
Das onder settings, toegankelijkheid, scherm automatisch draaien. Ff vinkje achter zetten. Niet in Nova dus.
Moo, I say.
Zou kunnen. Je komt al snel in de verleiding om de boel uit te proberen. Maar aangezien ik de P4 net aan het werk heb, kan ik nog niet zeggen in hoever het invloed heeft. Dat komt morgen wel. Maar ik zal voor je kijken.svorstenberg schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:00:
[...]
De optie bij m'n notification bar staat al op auto rotate... komt het misschien door teveel knoppen in dock?
Te veel tablets op 1 pc is nie goe nie. 6 uur bezig geweest om de drivers aan het werk te krijgen. En dat voor 2 minuten flashen.
Moo, I say.
Weet jij hier misschien meer over? dit lijkt me nog best handig en leuk om te doenstarcopy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:22: