Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
Heb je wel aparte tracking codes? Of is het één pakket geworden met alles bij elkaar? (dat is niet echt slim i.v.m. de kans op douanekosten). Sowieso kan je Postnl twitteren met de Chinese tracking code, zodat zij die kunnen omzetten naar een 3S code zodat je het gewoon op de site van postnl kan volgen.

Zij kunnen je ook vertellen waar het pakketje dan op het moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Law0070 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:51:
[...]

Nog nooit gedaan maar zal het wel uitzoeken, idd best asap doen nu er niet veel op staat, kan ik geen data verliezen :)

E: volgens mij is het voor de p9 geen 1.7 maar 1.4 :)
Sorry, ging er even vanuit dat je de P4 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
René90 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:00:
Heb je wel aparte tracking codes? Of is het één pakket geworden met alles bij elkaar? (dat is niet echt slim i.v.m. de kans op douanekosten). Sowieso kan je Postnl twitteren met de Chinese tracking code, zodat zij die kunnen omzetten naar een 3S code zodat je het gewoon op de site van postnl kan volgen.

Zij kunnen je ook vertellen waar het pakketje dan op het moment is.
Er zijn 2 orders van gemaakt. Oke ik zal eens een twitterberichtje sturen.
Bedankt alvast!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
hoe staat het met de p4 ervoor?
nog steeds last van bugs of?

en welke versie is nu goed?

• René90
Aggressor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:00:
hoe staat het met de p4 ervoor?
nog steeds last van bugs of?

en welke versie is nu goed?
Geen bugs bij mij, riley 1.7

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist ook een Pipo P4 gekocht. Iemand tips voor de meest rugged case? Uitstraling mag 0 zijn als er een dikke (zachte) rand om zit.
Bij voorkeur een case en geen cover (dus juist bescherming voor als je m uit je handen laat kletteren).
Bij AliExpress vind ik alleen zo'n flip-cover, en volgens mij spat de tablet nog steeds uiteen als je m vanaf 1m hoog laat vallen.

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
bigfoot1942 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:50:
Ik heb zojuist ook een Pipo P4 gekocht. Iemand tips voor de meest rugged case? Uitstraling mag 0 zijn als er een dikke (zachte) rand om zit.
Bij voorkeur een case en geen cover (dus juist bescherming voor als je m uit je handen laat kletteren).
Bij AliExpress vind ik alleen zo'n flip-cover, en volgens mij spat de tablet nog steeds uiteen als je m vanaf 1m hoog laat vallen.
Dit is op dit moment de beste. Die van Ali heb ik hier gehad en ligt al in de prullenbak.

http://www.ebay.nl/itm/17...3D171370804105%26_rdc%3D1

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 10:58
starcopy schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:07:
[...]

Dit is op dit moment de beste. Die van Ali heb ik hier gehad en ligt al in de prullenbak.

http://www.ebay.nl/itm/17...3D171370804105%26_rdc%3D1
die heb ik ook bij banggood gehad bij m'n P9, prachtige case inderdaad. Net rileyrom 1.4 geflashed en nu m'n serietjes aan het kopiëren, een SD kaartje zou nog handig zijn but I'll look into that :) nog steeds niet veel mee gespeeld maar het flashen was kinderspel. Komende week wordt hij waarschijnlijk gebruikt dus dan weet ik jullie meer te zeggen, tablet zonder case vind ik toch niet zo handig, te dun :p voelt zo breekbaar aan.

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 12:28
kan iemand mij zeggen hoe ik de batterij moet calibreren ? heb de pipo p4

[ Voor 12% gewijzigd door Leon-B op 13-09-2014 15:53 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Leon-B schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:52:
kan iemand mij zeggen hoe ik de batterij moet calibreren ? heb de pipo p4
Kan alleen als je hem geroot hebt. Dan zijn er verschillende apps voor.

• Leon-B
starcopy schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:05:
[...]

Kan alleen als je hem geroot hebt. Dan zijn er verschillende apps voor.
hij si ook geroot :)

zal even de app store na kijken :)
bedankt :)

• Geys1987
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-08 11:44
Hoi allen,

sinds een tijdje ben ik ook op zoek naar een tablet en voor zover ik kan lezen zijn de Pipo tablets de moeite waard. Ik heb echter nog enkele vragen:

1.) Is het lage volume van de speakers bij de P1 opgelost (bv door een andere rom)?
2.) Hoe zit het met de warme achterkant van de P1 bij intensieve taken?
3.) Hoe is de algemene bouwkwaliteit (vergeleken met andere merken en vooral met andere Chinese merken)? Op FreakTab kom je bv soms een post tegen waarin Pipo eerder middenmoot blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik zie dat er volgende week weer een update lijkt aan te komen. Zou het goed gaan als ik update zonder op format te drukken? Het is tenslotte geen nieuwe rom maar een update.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Vmu schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:03:
Ik zie dat er volgende week weer een update lijkt aan te komen. Zou het goed gaan als ik update zonder op format te drukken? Het is tenslotte geen nieuwe rom maar een update.
Lowerformat bedoel je?
Je hebt een P1 of P4?
Werkt volgens mij sowieso niet (de tool was gebouwd voor oudere Rockchip hardware oid, weet het fijne er niet van), bij het flashen trekt ie sowieso alles leeg dus je bent alsnog alles kwijt.
Ik zou gewoon wachten op de Riley rom, duurt meestal maar een paar dagen langer.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Ja ik bedoel Riley. Iemand op het forum begon weer over die battery drain maar 1.7 het zal hoe dan ook niet de laatste upgrade zijn.
Ik gebruik AndroidTool 2.2 en druk daar voor de zekerheid op LowerFormat. Zoals ik het nu lees is dat een soort full wipe en dat doe je bij een kleine upgrade in bijvoorbeeld Cyanogen ook niet, alleen als je van een andere ROM komt. Die stap sla ik dus liefst over want ik heb geen zijn om elke keer overnieuw te beginnen.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Vmu schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:19:
Ja ik bedoel Riley. Iemand op het forum begon weer over die battery drain maar 1.7 het zal hoe dan ook niet de laatste upgrade zijn.
Ik gebruik AndroidTool 2.2 en druk daar voor de zekerheid op LowerFormat. Zoals ik het nu lees is dat een soort full wipe en dat doe je bij een kleine upgrade in bijvoorbeeld Cyanogen ook niet, alleen als je van een andere ROM komt. Die stap sla ik dus liefst over want ik heb geen zijn om elke keer overnieuw te beginnen.
Da's inderdaad vervelend, ik zou als ik jou was Titanium Backup aanschaffen.
Voor zover ik weet kun je niet upgraden zonder alles kwijt te raken, ook niet zonder LowerFormat want die werkt (volgens mij) niet.
Kun je gewoon een backup op je SD kaart zetten, sd kaart uit je tablet, upgraden, sd kaart er weer in en alles word terug gezet, ideaal.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Tittanium backup heb ik al, maar bedankt voor de tip ;)
Sommige apps kunnen niet zo goed tegen het terugzetten inclusief gebruikersgegevens, ze werken dan niet. Waze is daar een goed voorbeeld van. Dan moet je dus alleen de apps terug zetten om veilig te zijn en dan kun je dus alsnog allerlei instellingen terug gaan zetten. Niet wipen is nog altijd het handigste.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
weet iemand waarom twitch stream in de twitch app alleen maar zwart beeld geven. dit gaat om de p4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Leon-B schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:16:
weet iemand waarom twitch stream in de twitch app alleen maar zwart beeld geven. dit gaat om de p4
Zou het niet weten maar bij mij werkte gisteren de NPO 3 stream in de NPO app ook niet.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
P9 eerste nacht gebruikt om wat film te zien, had geen wifi ter beschikking en heb een uur of 2 tablet gebruikt, op 83% batterij begonnen en met 80% geëindigd. best indrukwekkend vond ik zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:50:
Mocht het iemand interesseren, ik heb uiteindelijk een stuiterproof universele "case" gevonden, de iBallz Original. Zou op elke tablet moeten passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bigfoot1942 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:30:
[...]

Mocht het iemand interesseren, ik heb uiteindelijk een stuiterproof universele "case" gevonden, de iBallz Original. Zou op elke tablet moeten passen...
Misschien werkt het wel als dat ding op een ball valt, maar als het scherm op een tafelpunt valt is het nutteloos lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
:+ 8)7

ziet er ook nog niet uit :p volgens mij inderdaad ook maar effectief als hij op zo'n bal valt. Uitstekende voorwerpen beschadigen nog steeds :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_nieuw_85
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-08 05:17
Mijn PIPO P4 is vandaag binnen gekomen. Heb hem gelijk geroot op de manier waarop René90 beschreef (pagina 65). Bedankt daarvoor!

Ik had gevraagd of ze op het pakket "waarde 28$" zouden kunnen zetten. Is niet gebeurd. Ondanks de snellere levering, heb ik geen douanekosten hoeven te betalen. Lucky me :)

Komende dagen maar eens aan de slag met het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ook ik heb mijn Pipo p4's binnen gehad. Eerste indruk is zeer goed. Mooi design en de hoesjes bevallen prima ( Het goudkleurige hoesje vind ik meer op bronskleurig lijken maar ik mag niet zeuren voor die paar euro).
Ik had de Riley Rom 1.7 erop gezet. Gisteravond weg gelegd op 87% en vanmorgen was hij op 1%.
Vandaag toch maar de Oma Rom proberen of heeft deze hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Caithlyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:59:
Ook ik heb mijn Pipo p4's binnen gehad. Eerste indruk is zeer goed. Mooi design en de hoesjes bevallen prima ( Het goudkleurige hoesje vind ik meer op bronskleurig lijken maar mag niet zeuren voor die paar euro).
Ik had de Riley Rom 1.7 erop gezet. Gisteravond weg gelegd op 87% en vanmorgen was hij op 1%.
Even geduld hebben, is waarschijnlijk omdat het een nieuwe batterij is en hij nog niet goed is gekalibreerd.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Caithlyn schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:59:
Ook ik heb mijn Pipo p4's binnen gehad. Eerste indruk is zeer goed. Mooi design en de hoesjes bevallen prima ( Het goudkleurige hoesje vind ik meer op bronskleurig lijken maar ik mag niet zeuren voor die paar euro).
Sowieso geen OMA rom erop zetten, die heeft nog niet de nieuwste firmware gebruikt voor de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
starcopy schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:38:
[...]

Misschien werkt het wel als dat ding op een ball valt, maar als het scherm op een tafelpunt valt is het nutteloos lijkt me.
Uiteraard, net zoals elk ander hoesje. Daartegen valt niet te beschermen.
Law0070 schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:47:
[...]

:+ 8)7

ziet er ook nog niet uit :p volgens mij inderdaad ook maar effectief als hij op zo'n bal valt. Uitstekende voorwerpen beschadigen nog steeds :p
Nee hij is niet mooi, ik weet het.

Maar ik zoek eigenlijk een military duty case (bij voorkeur ook onderwater :P ) maar er zijn alleen flip-covers voor dit ding te krijgen. Alternatief was om een rugged case te halen voor een Samsung Galaxy Tab 8.9 en met pur ofzo aan beide kanten 5 mm aan loze ruimte opvullen en hopen dat hij in de case blijft zitten als hij valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bigfoot1942 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:48:
[...]

Uiteraard, net zoals elk ander hoesje. Daartegen valt niet te beschermen.

[...]

Nee hij is niet mooi, ik weet het.

Maar ik zoek eigenlijk een military duty case (bij voorkeur ook onderwater :P ) maar er zijn alleen flip-covers voor dit ding te krijgen. Alternatief was om een rugged case te halen voor een Samsung Galaxy Tab 8.9 en met pur ofzo aan beide kanten 5 mm aan loze ruimte opvullen en hopen dat hij in de case blijft zitten als hij valt...
Jij bedoeld zoiets? Linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Precies. Als je een linkje hebt voor zoiets voor een Pipo P4 haal ik m direct bij een prijs onder de 80 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bigfoot1942 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:00:
[...]

Precies. Als je een linkje hebt voor zoiets voor een Pipo P4 haal ik m direct bij een prijs onder de 80 euro ofzo.
Ben bang dat je dan toch aan een universele gaat komen. Zoiets wordt maar voor een paar merken/modellen op maat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
starcopy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:09:
[...]

Ben bang dat je dan toch aan een universele gaat komen. Zoiets wordt maar voor een paar merken/modellen op maat gemaakt.
Precies. En het beste universele waarmee ik zelf een drop test van 1,5m zou durven doen zijn die iBallz.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-eu-ec.yottaa.net/5150ada0ea2e0c405c000108/9eedcbc0a5410130d7f9123138151fb1.yottaa.net/v~b.31f/prod/9345000/9345879_xxlg.jpg?yocs=_&yoloc=eu
Uiteraard in het zwart, niet blauw ;-)

Dus als iemand een beter idee heeft, aarzel niet ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door bigfoot1942 op 16-09-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
bigfoot1942 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:26:
[...]

Precies. En het beste universele waarmee ik zelf een drop test van 1,5m zou durven doen zijn die iBallz.
[afbeelding]
Uiteraard in het zwart, niet blauw ;-)

Dus als iemand een beter idee heeft, aarzel niet ;-)
Gewoon voorzichtig doen en dat ding niet laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Dit is niet voor regulier gebruik maar als remote control voor een digitale mengtafel. Mensen staan te luisteren en de menger (ik of iemand anders) kan overal de mix aanpassen. Dit doen we in zaaltjes maar ook bijvoorbeeld buiten (een pleintje in een winkelcentrum ofzo). Risico op vallen is dus zeker aanwezig, helemaal als iemand tegen je op loopt ofzo. Verder ben ik dus niet de enige die m gebruikt. Apparatuur zit allemaal in heavy duty cases dus ik wil ook een heavy duty tablet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bigfoot1942 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:15:
Dit is niet voor regulier gebruik maar als remote control voor een digitale mengtafel. Mensen staan te luisteren en de menger (ik of iemand anders) kan overal de mix aanpassen. Dit doen we in zaaltjes maar ook bijvoorbeeld buiten (een pleintje in een winkelcentrum ofzo). Risico op vallen is dus zeker aanwezig, helemaal als iemand tegen je op loopt ofzo. Verder ben ik dus niet de enige die m gebruikt. Apparatuur zit allemaal in heavy duty cases dus ik wil ook een heavy duty tablet ;-)
Kun je dan niet beter voor een serieuze oplossing kiezen? Aangezien ik dit soort zaken gedaan heb voor verschillende bands, weet ik wel dat als je in het publiek loopt de ellende soms niet te overzien is. En dan gaat je ball ook niet werken. Dat is alleen leuk als hij van een bureau valt. Je hebt de externe aansluitingen niet nodig, neem dan een passende 8.9 inch uni. Anders leeft dat ding niet lang vrees ik. Hij te klein om fatsoenlijk in de hand te houden als ze tegen je aan lopen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
als ik 1.7 wil flashen dan krijg ik dit te zien "lower format device failed"
wat moet ik hier doen ?

gaat hier om de p4

driver is installed

in hardware beheer staat Rockusb device maar van plaats een vraagteken in de icon staat er een uitroepteken

en dit staat als info

Dit apparaat start niet. (Code 10)

{Bewerking mislukt}
De aangevraagde bewerking is niet gelukt.

p4 is niet bricked

[ Voor 67% gewijzigd door Leon-B op 16-09-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Doet jullie GPS het nog?
Riley 1.7

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Leon-B schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:57:
als ik 1.7 wil flashen dan krijg ik dit te zien "lower format device failed"
wat moet ik hier doen ?

gaat hier om de p4

driver is installed

in hardware beheer staat Rockusb device maar van plaats een vraagteken in de icon staat er een uitroepteken

en dit staat als info

Dit apparaat start niet. (Code 10)

{Bewerking mislukt}
De aangevraagde bewerking is niet gelukt.

p4 is niet bricked
Driver echt geïnstalleerd met de tool? Dus eerst de-installeren en daarna installeren? En staat hij in de flash stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
René90 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:23:
[...]

Driver echt geïnstalleerd met de tool? Dus eerst de-installeren en daarna installeren? En staat hij in de flash stand?
heb precies de instructies gevolgt die er bij zaten(in de 1.7 pack)

stond in de flash stand ja (switch knop)

solved: ik had de driver handmatig geinstaleerd :p, de driver installer die er bij zit werkt beter :p

[ Voor 20% gewijzigd door Leon-B op 17-09-2014 08:35 . Reden: solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-01-2016
is met 1.7 de batterij drain weg? heb nu 1.5 werkt goed op de batterij drain na. vanmiddag ook nog even de pipo p9 in handen gehad ook een erg mooi apparaat :)

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

TWKterry

Master Mariner

@lennardo21
Wat vond je van de verschillen tussen de P4 en P9?
Grotere gewicht van de P9 en natuurlijk groter scherm, is het gewicth niet erg veel voor gebruik uit de hand?

Heb nu een S2 met 8" en wil wet wat groter dus dacht aan een van deze twee. Is die ene inch echt het gewicht waard.

• lennardd21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-01-2016
@ TWKterry Ik vond de pipo p9 wel iets zwaarder aanvoelen en die ene inch maakt mij niet zo veel uit. Zelf heb ik me p4 tijdens de sale op alie gekocht voor 130€ met hoes en autolader. Ik raad je de p4 zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de OMA rom ook op de P9 zetten met de laatste kernel (RK32_kernel_310_p9_138_pipo) van pipo.
De laatste rom draait op Android 4.4.4 en je hebt gelijk root.
De Chinese meuk is er dan ook af.
Enig jammere is dat ik zijn splashscreen echt lelijk vind :(
Je moet wel eerst even de pipo 9 kernel in de imagemap zetten anders gaat het niet goed ;)
Bootloader P9 is: pipo aanzetten, power en escape ingedrukt houden tot hij uit gaat, loslaten en dan weer power en escape indrukken.
Laatste officiële rom is van 11.09 staat wel 15.09 op de site maar hij is echt van 11e :)
OMA heeft ook alle officiële kernels en images op zijn site staan.
Als je alleen de laatste kernel wil flashen selecteer dan alleen parameter, kernel en resource.

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 21:43
ernstblaauw schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:42:
Weet iemand welke formaten microSD (= TF) de P9 ondersteunt? Worden microSDHC (t/m 32gb) en microSDXC (64gb - 128gb) ondersteund?
Weet iemand hier het antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb zaterdag mn Pipo P9 ontvangen :-).
Mijn ervaringen:
  • besteld bij Banggood met de goedkoopste en traagste shipping. Ik heb geen invoerrechten betaald. Op de buitenkant stond dat de tablet 20 dollar waard was
  • leuke tablet, alles lijkt soepel te werken (RileyROM 1.5). Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal (nou ja, een iPhone 4).
  • Omdat ik er pas sinds gisteren mee bezig ben, kan ik nog niks zeggen over de batterij (drain)
  • er zitten twee luchtgaatjes op het scherm. Kan ik daar nog wat aan doen?
  • ik ben nog op zoek naar een goede case - het liefst een iPad-achtige, dus van kunststof met magneetjes waarmee je hem ook schuin kan zetten. Heeft iemand een tip?
  • bij Riley heeft iemand zn 64gb sdxc kaartje gebruikt, en dat lijkt te werken. Ik ga er ook maar eentje bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik heb de P9 afgelopen vrijdag in ontvangst genomen. Ook via Banggood besteld met de gratis (Swiss Post) verzendoptie. Opgegeven waarde bij mij iets van $22,- en geen invoerrechtrn hoeven betalen.

Ik heb een flipcover hoesje besteld op aliexpres (nog onderweg) maar banggood zal ze ook wel hebben. Je kunt ook zoeken op Pipo M9Pro, is namelijk exact dezelfde behuizing.

Ik heb een engelstalige review geschreven, en heb geen zin om het nog eens in NL over te doen, dus plaats 'em ook hier maar:

Here's my view on the P9 now that I've been able to play with it for two days (written to put on banggood, so some 'obvious' bits might be included). Some of the issues I posted in the P9 ROM thread have not resurfaced (loss of sound after rebooting, not charging to 100% the first time) and yellowish tint on the screen disappeared after removing the protective film that was on top of the factory applied screen protector (duhh..). The Pipo P9 is starting to grow on me, even running the out-of-the-box firmware.

Two days ago I received my Pipo P9 tablet from Banggood. It took about at 15 business days to ship and arrive in Banggoods typical Styrofoam box. Included in the packaging were a charger, headphones, reset pin, USB cable, USB otg cable and an appropriate adapter for the charger. 

The tablet reached me with a 31% charge in the battery and a screen protector installed. The installed firmware was dated 20140825 and contained KitKat version 4.2.2.

The Pipo P9 is replacing a nearly 2 year old RockchiSoC rk3066 based 10.1" tablet from our local chemist (Kruidvat). I have tried a Samsung Galaxy TabPro 8.4 but found it too small for my needs. I decided on the Pipo P9 because it was the only 10.1" tablet with a recent and powerful SoC within my budget. It also had my SoC of preference (over Amlogic m802 or Allwinner A80T) good support from the modding community, decent size battery, and the 1200p screen resolution I prefer.

The P9 doesn't have a fancy unibody case like some of the Teclast or Ifive models out there. Instead Pipo chose to reuse the case of it's predecessor, the M9Pro. No doubt in an effort to bring the P9 to the market quickly.
The case therefore is made of plastic with an aluminium back panel. The tablet feels quite solid, with no obvious panel gaps, sharp edges or creaks.
Part of the rear is textured which gives a nice solid grip when holding the tablet. The rear speakers are rather small and sometimes struggle to produce enough volume. Which is a bit of a let down, especially as higher volumes also tend to resonate the case.
The 1920x1200 screen looks nice and crisp to me, although not eye squinting bright at maximum and quite reflective in sunlight. Although higher resolutions are available these days, I prefer the 1200p resolution as a good balance between sharpness, performance and battery life. The touchscreen feels nice and sensitive, so no issues there.
All ports and buttons are placed at the top of the P9, which feature a micro sd-card slot, 3.5mm headphone plug, two micro USB ports, reset hole, mini HDMI port, charger plug, on/off and ESC button. The P9 has both front and rear camera, the latter with flash. I rarely use them, so have not tested them as yet.

In day to day use the P9 feels super smooth. I've run some benchmarks and tested some of my favorite apps. I watch TV on the P9 with my isp's 'Ziggo' app and watch Moto3, Moto2 and MotoGP races with Dorna's 'Videopass' app. Both work without incident. 
One of my favorite games, Realracing 3 runs beautiful as well, except for some garbled sounds on occasion. I'll have to see if reinstalling or an updated firmware can correct this.
Battery life seems good also. Running a full HD mkv of Prometheus at half screen brightness for 6,5 hours ran the battery down from 100 to 15%. Which would make for a theoretical play time of 7.5 hours if completely run down.
Just browsing, playing light games, checking mail etc 5-6 hours of screen time should be no problem. And RealRacing 3 should last for 3-4 hours I feel. In standby the P9 loses just 1% charge every 8 hours, so deep sleep is working like it should.

Charging isn't very quick unfortunately. Charging from15 back to 95% takes four hours. Add another hour for the final 5%. The P9 does allow for USB charging as well. But charging from 7 to 9% took me over half an hour on a 2500Mah charger, so I haven't bothered testing that any further.

Antutu 5.1: 35957, with a 10672 3D score
GfxBench t-rex on/off screen: 18.2/19.0fps
GfxBench Manhattan on/off screen: 7.0/7.3fps
3Dmark Ice Storm Extreme: 7869
3Dmark Ice Storm Unlimited: 12436

The tablet doesn't get noticeably warm during benchmarks. Only RR3 seems to stress it hard enough to make the right side of the back somewhat warm (but never hot). CPUtemp registers a steady 27°c CPU temperature at all times, so I'm not getting an actual reading. Cpu spy reads the maximum attained frequency at 1608Mhz, with 1704 and 1800Mhz as unused states. Hopefully an updated or custom firmware will push the rk3288 SoC to it's advertised 1.8Ghz rating.

I might sound a bit harsh here and there, but overall I'm happy with my purchase. I would struggle to find a tablet under €250,- that checked more boxes then the Pipo P9 does (at just €180,-). With 2GB of ram, 32GB of storage, a Rockchip rk3288 SoC with solid performing Cpu & Gpu and hardware h.265 decoding as a bonus, the Pipo P9 should last me a long while.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Daytona schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:47:
Ik heb de P9 afgelopen vrijdag in ontvangst genomen. Ook via Banggood besteld met de gratis (Swiss Post) verzendoptie. Opgegeven waarde bij mij iets van $22,- en geen invoerrechtrn hoeven betalen.

Ik heb een flipcover hoesje besteld op aliexpres (nog onderweg) maar banggood zal ze ook wel hebben. Je kunt ook zoeken op Pipo M9Pro, is namelijk exact dezelfde behuizing.
Ik heb deze al:
http://www.banggood.com/T...PO-M9-Tablet-p-88694.html
Maar die moet je vastplakken en dat vind ik niet zo mooi - soms wil je het ding ook zonder case hebben. Ik heb nog geen opties met magneet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Zoiets:
http://www.aliexpress.com...Tablet-PC/1427799698.html

Ik heb een blauwe onderweg, maar zie dat de zwarte uitvoering inmiddels ook weer leverbaar is. Dus die ook maar een besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Daytona op 22-09-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
weet iemand al hoe de twitch probleem opgelost kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Heeft iemand hier ervaring met XBMC draaiende te krijgen op een Pipo P9? Ik draai nu RileyRom 1.5 en telkens gaat het na het splash scherm mis: dan crasht de app en wordt het introscherm weer getoond.
Ik heb verschillende XBMC builds geprobeerd (13.0, 13.1, 13.2, een paar nighlies met Helix) maar allemaal hebben ze hetzelfde.

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Nog iemand interesse in een blauwe book/flip cover voor de Pipo P9, M9 of M9 Pro?

Ik heb die van mij binnen, Maar zag gisteren dat de zwarte exemplaren inmiddels weer leverbaar zijn. Dus ik heb voor mijn P9 nu een zwarte cover onderweg.

Het gaat om onderstaand model, nog helemaal nieuw:
http://www.aliexpress.com...Tablet-PC/1427799698.html

[ Voor 18% gewijzigd door Daytona op 24-09-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
kan iemand hier twitch voor me testen ?
app downloaden gaat wel gewoon maar elke stream is zwart beeld

als er ideeén zijn om het werkend te rkijgen neem ik dat ook aan :D

[ Voor 26% gewijzigd door Leon-B op 26-09-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Hier heb ik ook zwart beeld met RTL XL op de Pipo P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:38:
Hier heb ik ook zwart beeld met RTL XL op de Pipo P4
Ahh hier ook ja, via dolphin browser werkte het wel gewoon trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
is het trouwens normaal dat de p4 aangaat als je hem oplaad ?

• TWKterry

TWKterry

Master Mariner

Leon-B schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:37:
is het trouwens normaal dat de p4 aangaat als je hem oplaad ?
Die van mij doet dat ook evenals mijn pipo s2.

• TWKterry

TWKterry

Master Mariner

Weet iemand een goede battery app om het gebruik te monitoren en het opladen the checken?
Gebruik een P4.

• René90
TWKterry schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:28:
Weet iemand een goede battery app om het gebruik te monitoren en het opladen the checken?
Gebruik een P4.
Gsam battery monitor.

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 20:52
ernstblaauw schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:06:
Heeft iemand hier ervaring met XBMC draaiende te krijgen op een Pipo P9?
Hoe ver sta je intussen met uw XBMC setup? Ik ben opzoek naar een degelijke money for the buck tablet, XBMC vlot kunnen draaien is een vereiste.. (alsook HDMI output naar een TV)
Welke tablets zijn hiervoor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
BzRtY schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:35:
[...]

Hoe ver sta je intussen met uw XBMC setup? Ik ben opzoek naar een degelijke money for the buck tablet, XBMC vlot kunnen draaien is een vereiste.. (alsook HDMI output naar een TV)
Welke tablets zijn hiervoor geschikt?
Nee, helaas: geen werkende xbmc op m'n pipo p9. Op het xbmc-forum denkt men aan een probleempje in de firmware, omdat de chip (rk3288) nog erg nieuw is:
http://forum.xbmc.org/sho...26&pid=1799995#pid1799995
Aan de andere kant: er zijn erg veel mensen met een rk3288 die xbmc wel draaiende hebben. Ik hoop voorlopig even op een betere nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
ernstblaauw schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:28:
[...]

Nee, helaas: geen werkende xbmc op m'n pipo p9. Op het xbmc-forum denkt men aan een probleempje in de firmware, omdat de chip (rk3288) nog erg nieuw is:
http://forum.xbmc.org/sho...26&pid=1799995#pid1799995
Aan de andere kant: er zijn erg veel mensen met een rk3288 die xbmc wel draaiende hebben. Ik hoop voorlopig even op een betere nieuwe firmware.
je kan altijd spmc proberen hert stata gewoon op de playstore

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.semperpax.spmc&hl=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-08 22:44
Guys ik heb snel even advies nodig. Ik zoek een tablet voor films en af en toe eens spelletje, werd doorverwezen naar de pipo p4 en dit topic. Nu lijkt het me een erg mooi ding maar ik wil wel zeker weten dat deze tab wel goed is enzo. Ook al is deze tab niet duur ik kan t maar 1 keer uitgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

De P4 is de beste android tablet die ik ooit heb gehad. Goeie performance en wifi, accu doet het prima met laatste custom ROM, hij reageert razend snel, schermgrootte en gewicht zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry

TWKterry

Master Mariner

De P4 is inderdaad niet verkeerd maar mijn referentie is de S3 die touch all were twee generaties ouder is. Was even wennen aan de schermgrootte maar het gewicht maakt veel goed!. Batterij had wat tijd nodig om goed the werken. Tablet is snel en heb er nog geen spijt van.
Gebruik de rileyrom 1.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Die doet helaas hetzelfde: na het splashscreen crasht de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37
Mijn kindjes hebben allebei een Pipo S1 Pro. Deze bevalt echt goed en is een prima tablet. Deze heb ik gekocht bij Retaiheaven; ging erg goed in, dit geval...
Maar helaas is mijn zoontje op het scherm gaan zitten en is dat flink gebarsten.
De S1 Pro is nog te krijgen, maar heeft Pipo ondertussen al een opvolger aan bvergelijkbare prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Op mijn P9 met stock rom draait XBMC zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Birrel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:26:
Op mijn P9 met stock rom draait XBMC zonder problemen.
Interessant :). Welke ROM is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoor je vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ok, ik ben erachter wat het probleem was: ik had multi-window aanstaan.
Toen ik dat uitzette, deed XBMC het. Het loste echter meer problemen op:
- keyboard ging over sommige apps heen (telegram, hangouts)
- touchscreen deed het rechts niet (onder de multi-window navigation pane)
- de hide button op de bar onderin was weer terug

Kortom, multi-window is niet zo stabiel op de pipo p9 (rileyrom 1.5).

[ Voor 4% gewijzigd door ernstblaauw op 30-09-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Er is een nieuwe RileyROM uitgebracht voor de P9: 1.6
http://www.freaktab.com/s...po-P9-RileyROM-1-6-RK3288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
Er is een nieuwe RileyROM uitgebracht voor de P4: 1.9
http://www.freaktab.com/s...8094-Pipo-P4-RileyROM-1-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste alle,

Ik wil misschien een tablet gaan aanschaffen om me documenten daarop voor school op te kunnen doen + touchcover.

En kwam op het merk PIPO W1 heeft een Windows8 OS? maar qua hardware etc is het wat?
Prijs zit rond de 270,- en vroeg me toch af of dit ook gevolgen heeft naar de prijs? Want een surface Pro betaal je al gauw 400+ euro ( ja ja ik weet komt ook is MS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
Pipo p1 via hdmi naar tv. Krijg echter geen beeld. Hdmi stast wel aan. Waar ga ik fout?

Zelfe voor fastethernet via usb. Lijkt ook nix te doen.

Vraag is kort, maar werk via telefoon, zoeken is al helemaal prut met een telefoon.

Heb wel al stukje van adaptor afgesneden, strax opnieuw hdmi proberen.

Oke. Afgesneden stukje mantel hdmi did the trick.

Ethernet usb moet gewoon in usb?

[ Voor 47% gewijzigd door maartend op 11-10-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Zo de knoop is doorgehakt...ben definitief van pipo tablets afgestapt.
Heb nu een Asus Transformer Infinity TF700t met in totaal een dikke 128 Gb aan geheugen en een heel soepel werkend toetsenbordje er aan gekoppeld.

Wat een verademing!!
Nu een dagje of 2 mee aan het spelen en nog niet een keer iets tegengekomen waarvan ik dacht "Huh"

Heb nu een Pipo M7 Pro in de aanbieding, bij eventuele interesse PM me maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-11-2020
Vraagje!!

Wellicht kan iemand me hier mee helpen ;).

Gezien ik nu de T9 heb en me vriendin ondertussen ook weer een andere tablet heeft, kan de Pipo M9 (non pro) in de verkoop. Opzich een prima tablet met alles erop en eraan, en alles zit er nog netjes bij. Nu kom ik op het punt dat ik er een prijs voor moet gaan vragen.... .
Ik zie dat de prijzen hier fors hoger liggen, wat inhoudt dat ik voor me 2e hands tablet ook nog een leuke/aantrekkelijke prijs kan verwachten?
Iemand een idee wat een M9 (zeer goede staat) kwa prijs zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
loneranger56 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:19:
Zo de knoop is doorgehakt...ben definitief van pipo tablets afgestapt.
-...-...
ZIjn er dan zoveel problemen met Pipo tablets? Ik zat er namelijk aan te denken om de nieuwe Pipo P8 te bestellen. Pipo P1 vind ik ook erg interessant (kwa specs) alleen de bezel hield me tegen.

Nu Pipo met P8 komt ben ik redelijk verkocht :) (twijfel tussen pipo/xiaomi).

@hierboven, de M9 is te koop voor $200,-. Algemeen regel wat vaak wordt gehanteerd;
waarde binnen 1 jaar is gelijk aan 66% ;
$200 x 0.66 = $132

[ Voor 14% gewijzigd door EN-IS op 14-10-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
EN-IS schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

ZIjn er dan zoveel problemen met Pipo tablets? Ik zat er namelijk aan te denken om de nieuwe Pipo P8 te bestellen. Pipo P1 vind ik ook erg interessant (kwa specs) alleen de bezel hield me tegen.

Nu Pipo met P8 komt ben ik redelijk verkocht :) (twijfel tussen pipo/xiaomi).

@hierboven, de M9 is te koop voor $200,-. Algemeen regel wat vaak wordt gehanteerd;
waarde binnen 1 jaar is gelijk aan 66% ;
$200 x 0.66 = $132
Er zitten wat bugs in enkele M7pro firmwares. Hier draait hij overigens prima en stabiel, batterij kan beter maar goed. Prijs(klasse) van een TF700 is natuurlijk ook niet te vergelijken.

En een Dollar is in de regel Euro dus 130-150 euro lijkt mij wel redelijk ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
RobertowNL schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:24:
Er zitten wat bugs in enkele M7pro firmwares. Hier draait hij overigens prima en stabiel, batterij kan beter maar goed. Prijs(klasse) van een TF700 is natuurlijk ook niet te vergelijken.

En een Dollar is in de regel Euro dus 130-150 euro lijkt mij wel redelijk ;)
Dank voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Dacht wel dat source voor o.a de M7pro uit gaat komen. Wellicht gaat dat nog iets moois brengen qua support.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
De Pipo M9 (nonPro) die ik voor de M7 Pro had waren er problemen als er apps vanuit de playstore bijgewerkt moesten worden. De tablet was gedurende de tijd dat er bijgewerkt werd totaal onbruikbaar.
Dit lag (ligt) aan het langzame NAND-geheugen wat in deze batch van de M9 toegepast is. Dit kon wel 15 tot 30 minuten duren, daarna was de tablet gewoon bruikbaar.

De Pipo M7 Pro die ik daarna aangeschaft heb is op zich een hele aardige tablet. Hierbij had ik echter problemen met de WIFI van dit apparaat. Als ik Wifi inschakel heb ik een linksnelheid van zo'n 65 Mbit, maar dit zakt binnen 2 minuten terug naar een dramatische 5 Mbit en steeds disconnects.
Ook de installatie van een Custom Rom (Riley) bracht geen verbetering.

Van Starcopy heb ik een link gekregen naar een thread op Freaktabs waarin uitgelegd word hoe je de problemen met de Wifi ontvangst kunt oplossen. Hiervoor moet de Tablet dan wel opengemaakt worden en moet er e.e.a. aan gesoldeerd worden.
Dit is iets waar ik mij dus niet aan waag en daarom gaat de M7 Pro er dus uit.

Je hebt gelijk als je stelt dat de prijsklasse tussen Pipo en Asus totaal uit elkaar liggen, maar ik betaal liever wat meer voor een apparaat wat gewoon dat doet wat je er van verwacht en dit dan zonder problemen en allerlei kunstgrepen. Als de oplossing van de problemen zich hadden beperkt tot het installeren van een Custom Rom had ik daar nog wel mee kunnen leven, maar als je de soldeerbout ter hand moet nemen dan houd het, voor mij in ieder geval, wel op.

[ Voor 21% gewijzigd door loneranger56 op 14-10-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
loneranger56 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:16:
De Pipo M9 (nonPro) die ik voor de M7 Pro had waren er problemen als er apps vanuit de playstore bijgewerkt moesten worden. De tablet was gedurende de tijd dat er bijgewerkt werd totaal onbruikbaar.
Dit lag (ligt) aan het langzame NAND-geheugen wat in deze batch van de M9 toegepast is. Dit kon wel 15 tot 30 minuten duren, daarna was de tablet gewoon bruikbaar.

De Pipo M7 Pro die ik daarna aangeschaft heb is op zich een hele aardige tablet. Hierbij had ik echter problemen met de WIFI van dit apparaat. Als ik Wifi inschakel heb ik een linksnelheid van zo'n 65 Mbit, maar dit zakt binnen 2 minuten terug naar een dramatische 5 Mbit en steeds disconnects.
Ook de installatie van een Custom Rom (Riley) bracht geen verbetering.

Van Starcopy heb ik een link gekregen naar een thread op Freaktabs waarin uitgelegd word hoe je de problemen met de Wifi ontvangst kunt oplossen. Hiervoor moet de Tablet dan wel opengemaakt worden en moet er e.e.a. aan gesoldeerd worden.
Dit is iets waar ik mij dus niet aan waag en daarom gaat de M7 Pro er dus uit.

Je hebt gelijk als je stelt dat de prijsklasse tussen Pipo en Asus totaal uit elkaar liggen, maar ik betaal liever wat meer voor een apparaat wat gewoon dat doet wat je er van verwacht en dit dan zonder problemen en allerlei kunstgrepen. Als de oplossing van de problemen zich hadden beperkt tot het installeren van een Custom Rom had ik daar nog wel mee kunnen leven, maar als je de soldeerbout ter hand moet nemen dan houd het, voor mij in ieder geval, wel op.
Ik weet niet hoe consistent de bouwkwaliteit van Pipo is, maar ik heb in ieder geval hele andere ervaringen met mijn Pipo P9. Werkt prima, ook wat betreft de Wifi en ook wat betreft het updaten van apps op de achtergrond (dat merk je daar niet). En dus zijn die 180 euro wat mij betreft erg goed besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Hier gelukkig geen WIFI problemen met de M7pro.

Zelf overigens ook weer een Pipo onderweg, de P4 (kijken hoe die het naast de Gpad 8.3 doet) en daarnaast ook een niet Android Pipo onderweg ;). (De W2 met Intel atom, 2GB ram, W8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
RobertowNL schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:54:
Hier gelukkig geen WIFI problemen met de M7pro.

Zelf overigens ook weer een Pipo onderweg, de P4 (kijken hoe die het naast de Gpad 8.3 doet) en daarnaast ook een niet Android Pipo onderweg ;). (De W2 met Intel atom, 2GB ram, W8.1)
De Pipo 4 heb ik ook zitten overwegen alleen heeft deze geen retina scherm, dat is toch wel een must :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
2560 x 1440 zou inderdaad beter zijn. Maar goed die optie is er (nog) niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
RobertowNL schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:29:
2560 x 1440 zou inderdaad beter zijn. Maar goed die optie is er (nog) niet ;).
Bij TinyDeal.com zag ik de Pipo P8 staan voor levering vanaf 1 november. Op Tmall.com is die al leverbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Persoonlijk heb ik liever een 'gewoon' 1200p scherm, kost me minder stroom, cpu cycles, gpu kracht en levert betere framerates in games. Vandaar dat ik tevreden ben met mijn p9.
Maar als je een 8.9" 16:10 tablet met rk3288 SoC zoekt, en een Retina class scherm wil, kun je voor de Teclast p90hd opteren. Zelfde formaat als de p4, maar met 2560x1600 display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Is er al bekend of Android L naar de Pipo-tablets komt? En zo ja, naar welke apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
ernstblaauw schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:39:
Is er al bekend of Android L naar de Pipo-tablets komt? En zo ja, naar welke apparaten?
Hangt van Rockchip af. Zou er vanuit gaan dat RK alleen de nieuwste gen de update geeft (RK3288). Over een maand (of 2) heb je de eerste fabrikant die hem vrij geeft op een nieuwe tablet en daarna krijg je langzaam updates voor bestaande modellen.

Althans zo verliep het ruwweg de laatste 2/3 keer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
RobertowNL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:33:
[...]

Hangt van Rockchip af. Zou er vanuit gaan dat RK alleen de nieuwste gen de update geeft (RK3288). Over een maand (of 2) heb je de eerste fabrikant die hem vrij geeft op een nieuwe tablet en daarna krijg je langzaam updates voor bestaande modellen.

Althans zo verliep het ruwweg de laatste 2/3 keer ;).
Ok, dan zou ik met mijn P9 goed zitten :). Is er trouwens ook een kans dat er een OMA of RileyROM komt met Android 5 als Pipo het niet zelf uitbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

ernstblaauw schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:44:
[...]

Ok, dan zou ik met mijn P9 goed zitten :). Is er trouwens ook een kans dat er een OMA of RileyROM komt met Android 5 als Pipo het niet zelf uitbrengt?
Kans is heel, heel klein omdat de sourcecode incompleet is, sommige fabrikanten houden die geheim.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Het power/ standby knopje van m'n P9 doet het soms niet goed. Na een tijdje loopt het wel weer soepel. Weet iemand hiervan de oorzaak? Komt dit vaker voor? Kan het een softwarematig probleempje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Klein vraagje, Google geeft me geen antwoord.

Mag de micro-sd voor de Pipo 1 pro in NTFS worden geformateerd. Wil er nl. een 6GB filetje opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
maartend schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:36:
Klein vraagje, Google geeft me geen antwoord.

Mag de micro-sd voor de Pipo 1 pro in NTFS worden geformateerd. Wil er nl. een 6GB filetje opzetten.
Geen idee - maar over het algemeen is Linux niet zo snel als Windows met NTFS.
Mijn eigen SD is als exFAT geformateerd en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ernstblaauw schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:36:
[...]

Geen idee - maar over het algemeen is Linux niet zo snel als Windows met NTFS.
Mijn eigen SD is als exFAT geformateerd en dat gaat prima.
Aha, exfat. Dat eens opzoeken.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Nieuwe tabret van Pipro

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ik had een filmpje van deze twee al eerder gezien - deze niet dacht ik - tenenkrommende gesprek/presentatie - dat terzijde het was mij niet opgevallen dat er een Pipo P1+ (Plus) uitkwam, ahhh :P , ik zit al weken te kijken naar de Pipo P8 en nu komen ze met Pipo P1+ >:)

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 21-10-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

EN-IS schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:36:
[...]

Ik had een filmpje van deze twee al eerder gezien - deze niet dacht ik - tenenkrommende gesprek/presentatie - dat terzijde het was mij niet opgevallen dat er een Pipo P1+ (Plus) uitkwam, ahhh :P , ik zit al weken te kijken naar de Pipo P8 en nu komen ze met Pipo P1+ >:)
En een 3d tablet met eye tracking zonder bril, is ook een first :D.
Leuk spul, had niet verwacht dat ze zo snel al met nieuwe producten zouden komen.
Goede zaak.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
Ik heb mijn Pipo P4 binnen (2 stuks, ook voor de vriendin ;-).

Meteen Rileys rom 1.9 er op gezet en alles werkt super, echter vergeet hij de WiFi als ik hem uit heb gehad, iemand tips?

Edit: komt door de instellingen die ik op het werk er op moet zetten....

[ Voor 17% gewijzigd door Sneezzer op 21-10-2014 23:04 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Sneezzer schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:25:
Ik heb mijn Pipo P4 binnen (2 stuks, ook voor de vriendin ;-).

Meteen Rileys rom 1.9 er op gezet en alles werkt super, echter vergeet hij de WiFi als ik hem uit heb gehad, iemand tips?

Edit: komt door de instellingen die ik op het werk er op moet zetten....
Hoe bevalt de 1.9 rom, hoe is de batterij duur (als je hem bijvoorbeeld een nacht in standby hebt gehad, hoeveel % is er dan af?)
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste