• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
Uitleg om de p4 te flashen (zorg voor voldoende accu)
-download de rileyrom 1.6 (wifi moet je kiezen want de 3g modellen worden nog niet verscheept dacht ik) http://www.freaktab.com/s...po-P4-RileyROM-1-6-RK3288

-pak het uit, daarna naar de map usb_drivers en pak 'rk_driverassistant' uit. Dubbelklik op "Driverinstall", eerst even "deinstall driver" en daarna 'install driver". Als dat gelukt is ga je door:

-Dubbelklik in de hoofdmap op "androidtool", sluit vervolgens de pipo p4 aan met de meegeleverde usb kabel op een usb 2.0 poort. Schakel de pipo uit door lang op de uit knop te drukken, vervolg druk je lang op de vol+ en power knop. Je zal hem eerst horen inschakelen door het geluidje van de pc, en op het scherm van de pipo. Blijf echter drukken totdat er iets van 'found one loader device" in de androidtool staat.

-klik op lowerformat

-klik op run

-wachten, ik had toen hij helemaal op 100% was en klaar dat ik zelf op de powerknop moest drukken en toen ging hij hem installeren. Maar heb dus eerst even geduld en check of in de androidtool alles 100% is.

Paar issues met 1.6: nova launcher (of vergelijkbaar) is nodig, anders werkt auto rotation niet, en google now launcher werkt nog niet. Verder heb ik geen problemen gemerkt :)

Als er weer een nieuwe ROM komt kan je door bovenstaande stappen het weer gewoon flashen.

En tja, dit is hoe ik het deed en toen ging het prima. Maar zoals je in al die verhaaltjes leest, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan het apparaat, op eigen risico dus.

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
René90 : Dank voor je simpele uitleg ik ga het proberen . :)

Paar issues met 1.6: nova launcher (of vergelijkbaar) is nodig,

Hoe zou ik dit kunnen oplossen ?

[ Voor 197% gewijzigd door H6nsvV379 op 04-09-2014 08:38 ]

• René90
H6nsvV379 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:58:
René90 : Dank voor je simpele uitleg ik ga het proberen . :)

Paar issues met 1.6: nova launcher (of vergelijkbaar) is nodig,

Hoe zou ik dit kunnen oplossen ?
Met de stock launcher werkt rotatie niet (dus als je de tablet kantelt kantelt het scherm niet mee). Dit is op te lossen door de nova launcher uit de playstore te halen en die te gebruiken. Dat is iets wat ik toch altijd al doe omdat ik die prettiger vind werken.

• H6nsvV379
reactie vervallen....

[ Voor 93% gewijzigd door H6nsvV379 op 04-09-2014 09:35 ]

• René90
H6nsvV379 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:10:
" Blijf echter drukken totdat er iets van 'found one loader device" in de androidtool staat. "
Ik krijg te zien in de androidtool "found one MSC device" kan ik hiermee verder ?
Nee, dan zit je tablet nog niet in de flash stand. Schakel hem volledig uit (powerknop lang indrukken tot je dat geluidje hoort alsof je weer de usb eruit trekt). Daarna druk je opnieuw op de vol+ en power knop en die houd je lang ingedrukt, ook als je al een start scherm ziet. Pas als je 'found one loader device' ziet kan je het loslaten, dan staat hij in flash stand.

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:36:
[...]

Als je aankomende zaterdag vanaf 23.00 uur in de rij staat bij de NDSM om het pontje te pakken en er staat daar bij de laatste barier een idioot t te bleren, zeg dan en hoi tegen me.
Meh, Amsterdam. Daar worden boeren niet toegelaten. :9

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
René90 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:30:
[...]

Nee, dan zit je tablet nog niet in de flash stand. Schakel hem volledig uit (powerknop lang indrukken tot je dat geluidje hoort alsof je weer de usb eruit trekt). Daarna druk je opnieuw op de vol+ en power knop en die houd je lang ingedrukt, ook als je al een start scherm ziet. Pas als je 'found one loader device' ziet kan je het loslaten, dan staat hij in flash stand.
Je kunt ook gewoon op de switch knop drukken. En dan run. lower format werkt blijkbaar niet bij iedereen.

• H6nsvV379
>>>>Sorry<<<<< mijn reactie had ik weggehaald wist niet dat er al op gereageerd was!!!

René90 : Je uitleg was perfect!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik maakte de fout dat ik niet goed en rustig las en vergat ".....en daarna 'install driver"
Hierna ging het via jou aanwijzingen vanzelf ik hoefde er niks meer te doen !!!!
De tablet herstelde zich zelf en klaar was H6nsvV379

HELEMAAL TOP !!!! Dank je wel !!!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
H6nsvV379 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:58:
>>>>Sorry<<<<< mijn reactie had ik weggehaald wist niet dat er al op gereageerd was!!!

René90 : Je uitleg was perfect!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik maakte de fout dat ik niet goed en rustig las en vergat ".....en daarna 'install driver"
Hierna ging het via jou aanwijzingen vanzelf ik hoefde er niks meer te doen !!!!
De tablet herstelde zich zelf en klaar was H6nsvV379

HELEMAAL TOP !!!! Dank je wel !!!
No problemo. Je hebt een werkend tablet, en daar ging het om. Viel het mee of viel het tegen?

@ René90,

d:)b

• H6nsvV379
René met jouw uitleg ? ....Met 2 vingers in me neus en ogen dicht is het nog te doen....:-) :-)

• René90
H6nsvV379 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:33:
René met jouw uitleg ? ....Met 2 vingers in me neus en ogen dicht is het nog te doen....:-) :-)
d:)b

En als Riley weer een andere ROM heeft dan is het puur een kwestie van de androidtool openen, en weer de tablet in die flash stand krijgen en lowerformat + run.
Want het driver-gedeelte heb je al gedaan dus hoeft niet nog een keer ;)

Je bent dan wel weer al je apps en dergelijke kwijt, maar die zijn tegenwoordig erg snel te installeren via de playstore omdat je eerst alle apps kan selecteren die hij vervolgens in één keer allemaal installeert.

• lennardd21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-01-2016
René90 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:39:
Uitleg om de p4 te flashen (zorg voor voldoende accu)
-download de rileyrom 1.6 (wifi moet je kiezen want de 3g modellen worden nog niet verscheept dacht ik) http://www.freaktab.com/s...po-P4-RileyROM-1-6-RK3288

-pak het uit, daarna naar de map usb_drivers en pak 'rk_driverassistant' uit. Dubbelklik op "Driverinstall", eerst even "deinstall driver" en daarna 'install driver". Als dat gelukt is ga je door:

-Dubbelklik in de hoofdmap op "androidtool", sluit vervolgens de pipo p4 aan met de meegeleverde usb kabel op een usb 2.0 poort. Schakel de pipo uit door lang op de uit knop te drukken, vervolg druk je lang op de vol+ en power knop. Je zal hem eerst horen inschakelen door het geluidje van de pc, en op het scherm van de pipo. Blijf echter drukken totdat er iets van 'found one loader device" in de androidtool staat.

-klik op lowerformat

-klik op run

-wachten, ik had toen hij helemaal op 100% was en klaar dat ik zelf op de powerknop moest drukken en toen ging hij hem installeren. Maar heb dus eerst even geduld en check of in de androidtool alles 100% is.

Paar issues met 1.6: nova launcher (of vergelijkbaar) is nodig, anders werkt auto rotation niet, en google now launcher werkt nog niet. Verder heb ik geen problemen gemerkt :)

Als er weer een nieuwe ROM komt kan je door bovenstaande stappen het weer gewoon flashen.

En tja, dit is hoe ik het deed en toen ging het prima. Maar zoals je in al die verhaaltjes leest, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan het apparaat, op eigen risico dus.
echt bedankt man _/-\o_ vanavond maar even doen

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Ik zou de P1 willen bestellen bij bitspeed, nu zie ik daar de optie custom rom met root voor 10 euro.
Iemand ervaring hiermee?

• René90
Ligone schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:40:
Ik zou de P1 willen bestellen bij bitspeed, nu zie ik daar de optie custom rom met root voor 10 euro.
Iemand ervaring hiermee?
Waarom daar bestellen? Op banggood is hij 244 dollar en nog 5% eraf dan kom je op 176 euro ofzo, scheelt 50 euro met bitspeed. Maar oke, jouw keus natuurlijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door René90 op 04-09-2014 12:10 ]

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:13
René90 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:03:
[...]

Waarom in godsnaam daar bestellen voor zoveel meer geld?
  • Je hebt hem waarschijnlijker sneller.
  • Nederlands garantie
  • Kosten van china plus importkosten verschilt niet zo heel veel.
Dus enige voordeel is als je langzame levering doet en door de douane komt zonder extra kosten.
10,- extra voor rom zou ik niet doen kun je ook prima zelf.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Mexikola schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:11:
[...]
  • Je hebt hem waarschijnlijker sneller.
  • Nederlands garantie
  • Kosten van china plus importkosten verschilt niet zo heel veel.
Dus enige voordeel is als je langzame levering doet en door de douane komt zonder extra kosten.
10,- extra voor rom zou ik niet doen kun je ook prima zelf.
Afgezien van de Nederlandse garantie is de rest nvt. Ik ben geen fan van Antlife, maar via hun Spainwarehouse kost dat ding $.245,- en heb je ook geen inklaringskosten. Zal alleen niet de volgende dag op de mat liggen. Maar het prijsverschil van 35 euro is altijd meegenomen.

Na even bij Bitspeed gekeken te hebben, valt me 1 ding op. Nergens wordt over garantievoorwaarden gesproken.

En dit is ook wel een vage:

U kunt een artikel zonder opgaaf van reden retour sturen binnen 14 dagen.
Dit is vastgelegd in de wet kopen op afstand, de termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.

Dus als er pas na 14 dagen verstuurd wordt, is mijn koop op afstand al niet meer geldig?

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Haha, jij interpreteert de woorden "na ontvangst van uw bestelling" als wanneer je de bestelling bij hen plaatst maar het gaat natuurlijk om wanneer je de tablet ontvangt (je 'ontvangt' de 'bestelling' dan immers). Letterlijk zou het kunnen maar dat zou natuurlijk een waardeloze consumentenbescherming opleveren.

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ok mijn P4 is vanochtend binnen gekomen. Gelijk Riley erop gezet, bedankt René90! :)
Ik heb nog geen goede GPS fix ondanks root en fasterfix maar dat komt nog wel denk ik.
Verder vind ik het gek dat hij een Antutu geeft van slechts 32582, ik dacht dat hij boven de 40000 uit zo komen...
Verder: Mooi formaat! Nog veel te testen.

Vmu

• Ligone

Ligone

Moeha!

Ik zou em daar willen bestellen omdat:

Ik graag een "aanspreekpunt" heb, inderdaad geen geduld heb en het risico kan lopen dat het opgepikt word door de douane.

Een custom rom heb ik zelf 0,0 ervaring mee (en voorlopig ook geen tijd om me te verdiepen) maar dat zou ik enkel doen omdat ik her en der lees dat de originele niet fantastisch zou zijn.

:)

[ Voor 7% gewijzigd door Ligone op 04-09-2014 13:05 ]

• René90
Vmu schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:58:
Ok mijn P4 is vanochtend binnen gekomen. Gelijk Riley erop gezet, bedankt René90! :)
Ik heb nog geen goede GPS fix ondanks root en fasterfix maar dat komt nog wel denk ik.
Verder vind ik het gek dat hij een Antutu geeft van slechts 32582, ik dacht dat hij boven de 40000 uit zo komen...
Verder: Mooi formaat! Nog veel te testen.
Het is bekend dat de scores niet altijd waar zijn die fabrikanten opgeven, misschien dat ze bijvoorbeeld antutu testen op een complete lege ROM of weet ik het. Plus je hebt nu antutu 5 in tegenstelling tot 4 van een paar weken geleden, misschien scheelt dat nog?

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Da's vaag, ik heb iets van 41-42k gehaald.
Met een snelle SD kaart scheelt het ook zo een paar 1000 in score.

hoidoei

• lennardd21
Ik had 34500 met stock en ik ga vanavond even kijken hoe Riley het doet

• H6nsvV379
mijn Antutu Benchmark 5 = 32194 (Great) en vind de P4 al soepel lopen ....

• René90
Remcom00 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:36:
Da's vaag, ik heb iets van 41-42k gehaald.
Met een snelle SD kaart scheelt het ook zo een paar 1000 in score.
Misschien dat dat het wel is inderdaad, nouja ach hij loopt soepel.

• Vmu

Vmu

Rotatate

O hij is wel soepel daar niet van. Ik was alleen verbaasd dat hij de 40,000 niet haalt.
Vinden jullie die hoeken ook zo scherp?

[ Voor 19% gewijzigd door Vmu op 04-09-2014 17:15 ]

Vmu

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 21:43
Weet iemand welke formaten microSD (= TF) de P9 ondersteunt? Worden microSDHC (t/m 32gb) en microSDXC (64gb - 128gb) ondersteund?

• René90
Vmu schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:14:
O hij is wel soepel daar niet van. Ik was alleen verbaasd dat hij de 40,000 niet haalt.
Vinden jullie die hoeken ook zo scherp?
Ik heb een case eromheen dus heb nergens last van.

• René90
Hebben jullie ook in Facebook last van de video's die afspelen met groene strepen erdoorheen?

• Vmu

Vmu

Rotatate

Ja maar niet bij allemaal. Ik weet nog niet wat het is, misschien een bepaalde codec die een andere speler pakt. Ik had het ook op een embedded video op een andere site.
Hoe ziet dat hoesje van jou er uit?

Vmu

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Klopt, ligt aan de codec.
Bij sommige filmpjes icm hardware codec.

hoidoei

• René90
Remcom00 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:17:
Klopt, ligt aan de codec.
Bij sommige filmpjes icm hardware codec.
Maar is er een fix ofzo?

Pipo t9 case, is dezelfde voor de p4 namelijk. Erg prettige stand.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Even een vraag maar is er nog niemand die een p9 heeft besteld?
ben wel benieuwd namelijk hoe die bevalt, zit momenteel nog op griekenland maar toch van plan om 1 te bestellen.
Mooi groot scherm en heb nu nog de M9pro 32 gig.

• ernstblaauw
agaam schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:37:
Even een vraag maar is er nog niemand die een p9 heeft besteld?
ben wel benieuwd namelijk hoe die bevalt, zit momenteel nog op griekenland maar toch van plan om 1 te bestellen.
Mooi groot scherm en heb nu nog de M9pro 32 gig.
Besteld wel, maar nog niet binnen :). Via Banggood met de gratis verzending, kan dus wel een maand duren.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
ernstblaauw schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:40:
[...]

Besteld wel, maar nog niet binnen :). Via Banggood met de gratis verzending, kan dus wel een maand duren.
Oke heel goed ben benieuwd, zit nog een paar weken hier dus even afwachten

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 07:42:
[...]

Wil toch even reageren op je minpunten:

-WIFI snelheid is erg laag, vermoed dat het een b/g chip is (max rond 22 mbit)

Deze WIFI is juist erg sterk voor een China Tablet, het is in ieder geval voldoende om een 1080P MKV film van 10GB te streamen, dat is mij eerder niet gelukt met goedkope tablets.

-16/10 verhouding vind ik voor web browsen niet ideaal, vooral niet met de Android nav onderin.

Had je al gezien dat je deze kan minimaliseren met de >> die naar beneden wijzen? Dan verdwijnen de bovenste en onderste balk.
Ja, je kunt er misschien ook niet veel meer van verwachten maar had verwacht dat ze inmiddels standaard met dual band zouden komen, ipad heeft dat al jaren.

Dank voor de tip, is redelijk acceptabel met de balk verborgen inderdaad.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
ernstblaauw schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:40:
[...]

Ik had hem binnen 2 weken met standaard, viel me erg mee.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
@LoCuTuS2000 raar kan hier toch 28mbit download krijgen en 35mbit upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Andere ook dit in de facebook app bij filmpjes
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZvMaU4T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

René90 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:22:
[...]

Maar is er een fix ofzo?

Pipo t9 case, is dezelfde voor de p4 namelijk. Erg prettige stand.
Met de Facebook app kun je er naar mijn weten niet zo veel aan doen, maar als je een andere video player kunt gebruiken met bv een gedownloade video kun je met MX Player kiezen voor HW of SW decoder.
Zal vast ook wel met andere videoplayers kunnen, maar ik gebruik altijd MX.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Remcom00 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:05:
[...]

Met de Facebook app kun je er naar mijn weten niet zo veel aan doen, maar als je een andere video player kunt gebruiken met bv een gedownloade video kun je met MX Player kiezen voor HW of SW decoder.
Zal vast ook wel met andere videoplayers kunnen, maar ik gebruik altijd MX.
Andere video's is geen probleem, maar het zijn die filmpjes in de Facebook app die uit zichzelf gaan spelen. Die geven die error, bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ja hier ook inderdaad, ligt dus denk ik aan de codec oid die Facebook voor zijn video's gebruikt.
Maar ik heb het ook wel eens met andere video's gehad.
Misschien gewoon de website proberen?
Heb de tablet nu niet bij me maar ik zal vanavond eens even gaan testen.
Misschien slim om ook ff te melden bij Riley en Pipo (als dat mogelijk is).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Remcom00 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:54:
Ja hier ook inderdaad, ligt dus denk ik aan de codec oid die Facebook voor zijn video's gebruikt.
Maar ik heb het ook wel eens met andere video's gehad.
Misschien gewoon de website proberen?
Heb de tablet nu niet bij me maar ik zal vanavond eens even gaan testen.
Misschien slim om ook ff te melden bij Riley en Pipo (als dat mogelijk is).
Heb het bij riley gemeld inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Kunnen jullie ook eens Antutu draaien?
Ik heb Riley 1.6 en verder niets veranderd.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/295129/Screenshot_2014-09-06-12-08-33.png

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
P4 + R1.6 =Ik heb de zelfde waarde.. ....en hij loopt prima !!! :)

[ Voor 47% gewijzigd door H6nsvV379 op 06-09-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik haal 34k op Riley 1.6, al meerdere keren gedraaid ter controle en ook met 2 sd cards met verschillende snelheden, moet nog een class 10 draaien om te kijken of dat de score opkrikt.

Volgens mij hebben ze net Antutu 5 gereleased en zijn daarom de scores lager, toen ik m'n P4 net kreeg haalde ik namelijk 39-42k en vielen de scores ook hoger uit met een snellere SD card.
bv:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jiMiWND.png

[ Voor 7% gewijzigd door Remcom00 op 06-09-2014 14:18 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Iemand nog een fix voor die facebook bug bij video's kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 12:28
welke pipo tablet kunnen jullie mij aanraden ?

het si meerendeels voor het bekijken van video's en gewoon browsen

en waar zouden jullie me aanrden om te bestellen en welke shyip[ping method ?

ik weet het, beetje veel vragen :p sry daarvoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen..
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03-2015
Heeft iemand een goede onafhankelijke review van de Pipo P4. Wat zijn jullie ervaringen met deze tablet zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Leon-B schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:11:
welke pipo tablet kunnen jullie mij aanraden ?

het si meerendeels voor het bekijken van video's en gewoon browsen

en waar zouden jullie me aanrden om te bestellen en welke shyip[ping method ?

ik weet het, beetje veel vragen :p sry daarvoor :p
Wat zoek je? Qua scherm heb je verschillende formaten natuurlijk. Shipping method gewoon de goedkoopste om de minste kans op douane kosten te krijgen. Zelf heb ik de pipo en die bevalt goed, wel nog wat issues met de facebook app maar hopelijk wordt dat snel weer verholpen in een nieuwe custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 12:28
René90 schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:31:
[...]

Wat zoek je? Qua scherm heb je verschillende formaten natuurlijk. Shipping method gewoon de goedkoopste om de minste kans op douane kosten te krijgen. Zelf heb ik de pipo en die bevalt goed, wel nog wat issues met de facebook app maar hopelijk wordt dat snel weer verholpen in een nieuwe custom rom.
zat te denken aan een 8 of 9 inch tablet want een 7 inch tablet is gewoon te klein en heb wel si een 10 inch tablet in me handen eghad maar dat voelt gewoon niet goed aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik draai nu 1.6 op de p4 maar ik heb nog steeds last van de batterydrain, hoe zit dat bij jullie?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

TWKterry

Master Mariner

candy1 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:40:
Ja dat kan zie hier een post op freaktrab.com

I have just received my P4 and it actually has a 2500mA 5V adapter with it. Additionally it can also charge via MicroUSB. Cool!

Dit in tegenstelling tot een PIPO P1 die een 9 volt adapter heeft en NIET via usb kan worden geladen.
En hoe zit het met de P9 weet je dat toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Ondertussen heb ik mijn pipo P1, blijkt voorlopig een schitterend toestel te zijn! Alles werkt perfect zonder haperingen of weet ik veel!

Enige nadeel is idd de aansluiting voor het laden maar dat weegt nie op tegen de rest van het toestel!

De rom blijkt een riley 1.5 te zijn!

Enige rariteit die ik wel vind is dat er reeds een screenprotector op zit... Wordt dit automatisch op pipo's geplakt of zou ik een rma gevalletje gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ligone schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:05:
Ondertussen heb ik mijn pipo P1, blijkt voorlopig een schitterend toestel te zijn! Alles werkt perfect zonder haperingen of weet ik veel!

Enige nadeel is idd de aansluiting voor het laden maar dat weegt nie op tegen de rest van het toestel!

De rom blijkt een riley 1.5 te zijn!

Enige rariteit die ik wel vind is dat er reeds een screenprotector op zit... Wordt dit automatisch op pipo's geplakt of zou ik een rma gevalletje gekregen hebben?
Als dat ding uit China komt en er Riley op heeft staan, zou ik maar een case gaan maken denk ik. Bovendien moet je in de linker onder hoek een sticker hebben zit die zegt: peel off nadat de installatie is voltooid, oid.

Waar heb je dat ding gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Remcom00 schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:47:
Ik draai nu 1.6 op de p4 maar ik heb nog steeds last van de batterydrain, hoe zit dat bij jullie?
Niet, calibreer je batterij eerst even en kijk daarna hoe het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen..
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03-2015
kan iemand mij vertellen hoelang de batterij van de pipo p4 ongeveer mee gaat bij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

starcopy schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:09:
[...]

Als dat ding uit China komt en er Riley op heeft staan, zou ik maar een case gaan maken denk ik. Bovendien moet je in de linker onder hoek een sticker hebben zit die zegt: peel off nadat de installatie is voltooid, oid.

Waar heb je dat ding gekocht?
Komt van bitspeed en daar heb je de optie voor 10 euro om er een custom rom op te zetten!

/edit: Ze leveren ze blijkbaar met screenprotector... ik zie iig nog geen enkele reden om een Case te maken!

Alles werkt en zelfs beter dan mijn samsung galaxy tab!

[ Voor 15% gewijzigd door Ligone op 08-09-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Oma 1.4 is er voor pipo p4, ik zal even checken bij OMA of de facebook issue is opgelost (hoewel ik dat betwijfel i.v.m. dezelfde firmware die riley gebruikt). Maar anders flash ik hem wel en laat ik het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ligone schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:35:
[...]

Komt van bitspeed en daar heb je de optie voor 10 euro om er een custom rom op te zetten!

/edit: Ze leveren ze blijkbaar met screenprotector... ik zie iig nog geen enkele reden om een Case te maken!

Alles werkt en zelfs beter dan mijn samsung galaxy tab!
Case maken was voor gekocht in China, beter lezen. Maar heb je echt 10 euro uitgegeven voor 5 minuten werk? Wat minder uitroeptekens mag ook wel. Komt wat onvriendelijk over.
René90 schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:27:
Oma 1.4 is er voor pipo p4, ik zal even checken bij OMA of de facebook issue is opgelost (hoewel ik dat betwijfel i.v.m. dezelfde firmware die riley gebruikt). Maar anders flash ik hem wel en laat ik het even weten.
Ben benieuwd, als ik het goed gelezen heb dan is het meer een Google issue. Heb jij bij versie 1.6 die file er nog weer ingezet?

It is Chrome. The videos play OK on the stock browser on my P1. Aldus Riley.

[ Voor 32% gewijzigd door starcopy op 08-09-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaffe
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik twijfel toch nog steeds. P9 lijkt mij de beste oplossing op het moment. Maar heeft die wel echt retina? Op sommige sites wel, andere dan weer niet. Ik zoek voor rond de €200 een tablet om series op te kijken en thuis wat spelletjes te spelen en te browsen. Dan heb ik natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste nodig, maar hd kijken is altijd wel tof. En als ik dan iets koop voor dat geld, wil ik er het meeste uitpersen. Iemand nog raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Kaffe schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:15:
Ik twijfel toch nog steeds. P9 lijkt mij de beste oplossing op het moment. Maar heeft die wel echt retina? Op sommige sites wel, andere dan weer niet. Ik zoek voor rond de €200 een tablet om series op te kijken en thuis wat spelletjes te spelen en te browsen. Dan heb ik natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste nodig, maar hd kijken is altijd wel tof. En als ik dan iets koop voor dat geld, wil ik er het meeste uitpersen. Iemand nog raad?
Waarom is de P4 daar niet goed genoeg voor, heeft Full HD op 8.9 inch en kost 140 euro bij banggood met coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 12:24
Werkt de Pipo P4 out of the box goed zonder vastlopers?

Hoelang gaat de batterij ongeveer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
lekrutes schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:15:
Werkt de Pipo P4 out of the box goed zonder vastlopers?

Hoelang gaat de batterij ongeveer mee?
Werkt prima, batterij niet echt kunnen testen. Maar in de tijd die hij hier gelegen heeft was hij na 3 uur actief, nog steeds iets van 75% vol. Helaas moest hij toen naar de eigenaar.

Die heeft er echter nog steeds de fabrieks-rom op staan, en ik hoor alleen maar hoe geweldig dat ding is. Is zijn eerste ervaring met iets uit China. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

starcopy schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:11:
[...]

Case maken was voor gekocht in China, beter lezen. Maar heb je echt 10 euro uitgegeven voor 5 minuten werk? Wat minder uitroeptekens mag ook wel. Komt wat onvriendelijk over.
Die uitroeptekens was meer uit enthousiasme zenne. ;-)

Ik heb die 10 euro daar echt voor uitgegeven ja... zoals ik reeds zei, heb op het moment de tijd nie om me er op toe te leggen en om dit "snel" effe te doen kan alleen meer risico's met zich meebrengen lijkt me!

En voor de geinteresseerden: bovenstaand probleem met de youtube en facebookfilmpjes is op een P1 dus ook... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 12:24
starcopy schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:23:
[...]

Werkt prima, batterij niet echt kunnen testen. Maar in de tijd die hij hier gelegen heeft was hij na 3 uur actief, nog steeds iets van 75% vol. Helaas moest hij toen naar de eigenaar.

Die heeft er echter nog steeds de fabrieks-rom op staan, en ik hoor alleen maar hoe geweldig dat ding is. Is zijn eerste ervaring met iets uit China. 8)
Mooi om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
starcopy schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:23:
[...]

Kan je eens aan hem vragen of de video's in de facebook app gewoon werken bij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
René90 schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:52:
[...]

Kan je eens aan hem vragen of de video's in de facebook app gewoon werken bij hem?
Lastig, want hij heeft geen facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Het gebeurt ook bij andere videos. Ik had het bij gedownloadde films.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Lijkt gewoon een codec issue. Met wat voor film had je het? (container en codec?).
Wellicht kan je een videoplayer downloaden die software decoding doet en dan de film weer proberen dan kunnen we wat dingen uit gaan sluiten.

[ Voor 51% gewijzigd door RobertowNL op 08-09-2014 23:35 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
RobertowNL schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:33:
Lijkt gewoon een codec issue. Met wat voor film had je het? (container en codec?).
Wellicht kan je een videoplayer downloaden die software decoding doet en dan de film weer proberen dan kunnen we wat dingen uit gaan sluiten.
Ik had het ook bij een film maar daarna met mx player geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Gewone content afspelen ligt meestal aan de gebruikte player. Lang niet elke player werkt goed, zeker als je ook nog eens via je netwerk wil streamen. Op de M9 had ik op een bepaald moment 4 of 5 verschillende staan omdat het anders niet mogelijk was om elk formaat haper vrij te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Ik heb de film inmiddels verwijderd dus ik kan het nu niet reproduceren. Het was geloof ik met MX player die het op mijn N7 eigenlijk altijd doet.

Ook heb ik iets nieuws vreemds: De wallpapers doen het niet meer. Bij het unlocken van de tablet zie ik heel kort het ingestelde wallpaper en daarna een zwarte achtergrond. Heb inmiddels verschillende launchers geprobeerd en zowel static als live wallpapers. In de settings 2d instellingen geprobeerd. Reboot.
Nog steeds zwart en ik weet niet meer wat het heeft getriggerd of wanneer het begon.
-edit: Opgelost, het is was weg nadat ik een achteraf geinstalleerd thema uit nova launcher heb verwijderd.
Proberen jullie de South Park app eens, bij mij spelen de filmpjes niet. De tijdbalk loopt wel maar geen geluid en beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Vmu op 10-09-2014 12:17 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Uiteindelijk toch niet geflasht en heb toch mijn pipo terug gestuurd vanwege het hdmi verhaal.
Bedankt voor de moeite voor de uitleg (mischien een +voor een andere lezer)
Ik denk dat ik nu voor een http://www.mapan-tablets.com/Cube_Talk_9X_3G ga, deze shop bied hem wel gunstig aan, iemand ook ervaring met die winkel?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
pawarana schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:57:
Uiteindelijk toch niet geflasht en heb toch mijn pipo terug gestuurd vanwege het hdmi verhaal.
Ik denk dat ik nu voor een http://www.mapan-tablets.com/Cube_Talk_9X_3G ga, deze shop bied hem wel gunstig aan, iemand ook ervaring met die winkel?
In elk geval dat de specs niet kloppen. Ze verkopen dat ding als een 2.Ghz, terwijl het een 1.7 is. Ik heb ook nog niet eerder van ze gehoord. Maar misschien iemand anders hier? Bovendien kijk voordat je wat koopt, naar de ondersteuning van het merk. (en andere merken) Cube heeft in het verleden niet zo best bekend gestaan.

• René90
pawarana schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:57:
Beter bestel je hem gewoon bij buyincoins bijvoorbeeld, staat goed aangeschreven en die heeft hem gewoon.

• René90
Nieuwe firmware uit China voor de pipo :D

http://pan.baidu.com/s/1o6nzg74

Ik heb het al bij Riley / OMA gemeld zodat die weer een rom kunnen maken, maar als het goed is wordt nu de facebook issue gefixt + de nog steeds wat korte standby tijd.

• H6nsvV379
Ik probeer op mijn P4/R1.6 het journaal te kijken , maar hier gaat ook iets mis met het beeld.
Zelfde probleem als de filmpjes op facebook ?

[ Voor 1% gewijzigd door H6nsvV379 op 10-09-2014 22:02 . Reden: aanvulling ]

• René90
Ik denk het Hans, ik weet niet wat je ziet en in welke browser je het hebt? Wel goed nieuws, er is een nieuwe firmware door pipo gemaakt en deze zal dus binnenkort vast door OMA / Riley worden omgevormd tot een nieuwe custom rom die je weer kan flashen. Hierin zou het facebook probleem (met die filmpjes) en standby tijd moeten worden verholpen.

Voor mensen die al gelijk de firmware van pipo willen flashen, de baidu link is offline maar ik heb hem ergens geupload voor de liefhebber http://we.tl/eas7B3yut8 (ik wacht gewoon op OMA/riley)

• René90

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Hebben jullie eigenlijk gedoneerd voor de support op die tablet? Heb het zelf een week geleden gaan, ($10) maar er niets van gehoord, vind dat wel een beetje teleurstellend.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:10:
Hebben jullie eigenlijk gedoneerd voor de support op die tablet? Heb het zelf een week geleden gaan, ($10) maar er niets van gehoord, vind dat wel een beetje teleurstellend.
Dat duurt altijd ff. Maar een bedankje komt. Had ik de eerste keer ook. ;)

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 10:58
Normaal arriveert morgen m'n P9, vandaag via DHL site al €51 import mogen betalen -.-

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Law0070 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:28:
Normaal arriveert morgen m'n P9, vandaag via DHL site al €51 import mogen betalen -.-
It's all in the game, maar leuk is altijd anders natuurlijk. Waar heb je deze besteld? Want blijkbaar hebben ze het volle bedrag op het pakje gezet.

• René90
Facebook issue is fixed in Riley 1.7 :)

• H6nsvV379
René ben je wel tevreden over R 1.7 ? en kijk eens of het journaal nu ook werkt .. dan ga ik hem ook overzetten ;)

• René90
H6nsvV379 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:06:
René ben je wel tevreden over R 1.7 ? en kijk eens of het journaal nu ook werkt .. dan ga ik hem ook overzetten ;)
Welk journaal bedoel je? Via een bepaalde app of website?

• Ch3ckmate
starcopy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:19:
[...]

It's all in the game, maar leuk is altijd anders natuurlijk. Waar heb je deze besteld? Want blijkbaar hebben ze het volle bedrag op het pakje gezet.
Banggood

Wel €3 betaald om hem sneller hier te laten komen, kan zijn dat het daardoor komt

[ Voor 13% gewijzigd door Ch3ckmate op 11-09-2014 20:49 ]

• René90
Law0070 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:47:
[...]

Banggood

Wel €3 betaald om hem sneller hier te laten komen, kan zijn dat het daardoor komt
Sowieso natuurlijk meer kans als je het via DHL laat komen.

• H6nsvV379
Sorry René ik bedoel de website .... |:(

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
René90 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:49:
[...]

Sowieso natuurlijk meer kans als je het via DHL laat komen.
Nee, dat was geen dhl. Is een soort fedex. BG bied dat ook aan als verzendoptie. En dan moeten ze de volle waarde op het pakket vermelden. Tja, en dan mag jij hier gaan betalen. Alleen vermelden ze de nadelen voor jou er natuurlijk niet bij. Daarom kies ik die mogelijkheid ook nooit. Is me te duur. ;)

Maar ik ga het weer zien, zodra mijn coupon binnen is, komt hier ook een P4 voor het vrouwtje. Weet ze nog wel niet, maar kan ik tenminste weer met wat nieuws spelen. >:)

• René90
H6nsvV379 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:58:
Sorry René ik bedoel de website .... |:(
Van de nos? Daar werkt het bij mij gewoon.

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Riley 1.7 is top batterij is 0% gedaald in 8 uur tijd standby.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Zal ook eens testen, heb het idee dat de tablet soms vanzelf uitgaat als ie een tijdje niet word gebruikt.
Video's doen het ook weer goed bij mij, erg netjes van Riley en Pipo.
Ik had ook dat sommige video's stotterde maar daar heb ik sinds 1.5 of 1.6 ook geen last meer van lijkt het :D.

[ Voor 46% gewijzigd door Remcom00 op 11-09-2014 22:32 ]

hoidoei

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:46
Dat ineens uitgaan heb ik ook, maar bij accu zie ik dan een drop van bijvoorbeeld 80% naar 0% en als ik hem dan weer aanzet staat ie weer op 80% dus misschien heb jij hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Vannacht 3 procent in 9 uur kwijt geraakt, sowieso zal het bij ons allemaal het geval zijn dat de batterij niet gekalibreerd is dus wat dat betreft zal je soms sneller door de batterij gaan en opeens weer op een percentage langer kunnen blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
net ontvangen met case, prachtige case trouwens :o
net een klein beetje mee gespeeld en enkele apps op gezet, loopt zeer vlot, eerste tablet die ik heb maar heb momenteel te veel aan m'n hoofd om hem deftig te testen :) hij zal vast van pas komen tijdens de 6 nachten die ik volgende week moet doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Law0070 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:20:
net ontvangen met case, prachtige case trouwens :o
net een klein beetje mee gespeeld en enkele apps op gezet, loopt zeer vlot, eerste tablet die ik heb maar heb momenteel te veel aan m'n hoofd om hem deftig te testen :) hij zal vast van pas komen tijdens de 6 nachten die ik volgende week moet doen :p
Gooi wel even 1.7 erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Nog nooit gedaan maar zal het wel uitzoeken, idd best asap doen nu er niet veel op staat, kan ik geen data verliezen :)

E: volgens mij is het voor de p9 geen 1.7 maar 1.4 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ch3ckmate op 12-09-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Law0070 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:51:
[...]

Nog nooit gedaan maar zal het wel uitzoeken, idd best asap doen nu er niet veel op staat, kan ik geen data verliezen :)

E: volgens mij is het voor de p9 geen 1.7 maar 1.4 :)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen, mijn P9 is nog onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Op 25 augustus 2x Pipo P4 en 2x case bestelt, na wat heen en weer gemail (blauwe kleur niet op voorraad) eindelijk op 1 september verzonden. Nu zat ik net te kijken bij de track & trace en zag ik het volgende:

2014-09-12 06:37, Misrouting, 160664
2014-09-12 04:43, Misrouting, 160662
2014-09-12 02:12, Handover to domestic sorting, NL
2014-09-09 20:30, Arrival at border point of destination country, NLAMSA
2014-09-01 22:25, Departure from border point of origin country, Asendia Asia
2014-09-01 22:25, Arrival at border point of origin country, Asendia Asia
2014-09-01 22:25, Mailed, Asendia Asia

Wie kan mij uitleggen wat die 2x misrouting inhoudt?
Ik heb nog nooit iets via Banggood besteld dus mijn ervaring is nul
Alvast bedankt! :)
Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste