Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
http://www.arctablet.com/...m-root-firmware-20140802/

deze kwam ik ook tegen, voor welke zou je zelf gaan dan? riley of de ander?

en ik heb hem hier besteld.
Je moet even contact openemen, hij had de prijs daarna veranderd voor mij.
in totaal kwam ik op 219 inclusief dhl verzenden en case

http://www.aliexpress.com...ad/520662_1951182894.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:54
Hallo, ik heb even een vraagje aan iedereen met een Pipo tablet. Ik heb een Pipo S3 en een Pipo U6. Beide hebben enorm last van traagheid bij dingen als internetten. Ik ben al maanden bezig om uit te zoeken hoe dat komt. RileyRom mocht wel iets baten maar het lost het probleem niet op.
Nu blijkt dat sommige users hebben vastgesteld dat hun Pipo tablets blijkbaar enorm traag intern geheugen hebben. Na een test met de app AndroBench blijkt het geheugen van mijn U6 bij een Random Write test maar 0.27MB/S 74.97 IPOS(4k) te scoren. Mijn SD kaart scoort 6 MB/s.
Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
Ik ga nu proberen om met Link2SD Chrome te verplaatsen naar mijn SDcard om te kijken of dat de traagheid (gedeeltelijk) oplost.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:26:
[...]

http://www.arctablet.com/...m-root-firmware-20140802/

deze kwam ik ook tegen, voor welke zou je zelf gaan dan? riley of de ander?
Ik ga voor Riley. Ik heb op de M9pro die van arctablet geprobeerd, maar was er niet echt gelukkig mee. Riley bied meer ondersteuning en snellere updates als er een fout of nieuwe update van Pipo is.
Aziona schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:06:
Hallo, ik heb even een vraagje aan iedereen met een Pipo tablet. Ik heb een Pipo S3 en een Pipo U6. Beide hebben enorm last van traagheid bij dingen als internetten. Ik ben al maanden bezig om uit te zoeken hoe dat komt. RileyRom mocht wel iets baten maar het lost het probleem niet op.
Nu blijkt dat sommige users hebben vastgesteld dat hun Pipo tablets blijkbaar enorm traag intern geheugen hebben. Na een test met de app AndroBench blijkt het geheugen van mijn U6 bij een Random Write test maar 0.27MB/S 74.97 IPOS(4k) te scoren. Mijn SD kaart scoort 6 MB/s.
Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
Ik ga nu proberen om met Link2SD Chrome te verplaatsen naar mijn SDcard om te kijken of dat de traagheid (gedeeltelijk) oplost.
Het is een bekend gegeven dat bij de meeste tablet makers (pipo niet uitgezonderd) uit goedkopigheid vrij langzaam geheugen gebruikt wordt. Zeker bij de oudere modellen was dat een probleem. De duurdere uitvoeringen zijn wel beter, maar het is nog steeds een zwak punt. Je kunt er ook niets aan doen. Het is trouwens iets wat je ook bij een hoop phones terug vind. De prijs moet ergens vandaan komen.

Ik denk dat verplaatsen niet echt gaat helpen. Je zal dan toch eerder aan een ander tablet moeten gaan denken om het afdoende op te lossen.

[ Voor 56% gewijzigd door starcopy op 05-08-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:54
Ik heb er niet zoveel verstand van maar die "lag" is echter superirritant. Als je steeds een paar seconden moet wachten voordat het toetsenbord verschijnt of voordat de letter in het internetadres vakje verschijnt, daar wordt ik echt een beetje gestoord van. Dan zou het interessant zijn om te weten of the Pipo P1, P4 of T9 sneller geheugen aan boord hebben.
Als mijn Pipo U6 (RK3288) apps aan het bijwerken is dan kan ik de tablet niet meer gebruiken. Op mijn goedkope chinese telefoon (Jiayu G3T) heb ik daar helemaal geen last van. (deze scoort overigens 0,7MB/s met diezelfde app, nog steeds erg laag maar wel ruim twee keer beter dan die Pipo tablet).
Waarom zou het verplaatsen van apps naar de SDcard niets oplossen? Op dezelfde tablet met dezelfde app scoort mijn SDcard 22x hoger dan het intern geheugen (met random writes). Dat zou toch moeten schelen, zou je denken.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-11-2020
Wat betreft internet op de Pipo T9 ben ik zeer te spreken!!
Snel, vloeiend en eindelijk zoals het hoort.

Zeker in vergelijking met me Pipo M9, die is zowel in Chrome als standaard browser enorm traag met het laden van pagina's.

Gister toevallig flink apps aan het update/downloaden geweest en ondertussen gewoon kunnen gamen/internet/youtuben. Iets wat bij mijn M9 tijdens het downloaden van 1 update al gelijk niet meer mogelijk was!

Zojuist ook even snel een test gedaan met AndroBench en daar kwam het volgende uit:
Random Write: 0.63 MB/s, 163.16 IOPS (4K)

De getallen zeggen me niet veel. Het is iets meer als jij aangeeft, maar lijkt me niet dat dit zoveel verschil mag geven.

DAAROM! heb ik maar even een filmpje gemaakt over de internet performance van de T9.
Op het eind van het filmpje staan ook 2 games die opgestart worden. Beetje jammer dat het filmpje zo abrupt stopt..... maja das het gevolg van vol geheugen ;).
Gaat er meer om, om een beeld te krijgen. Staan al aardig wat apps op, en hij blijft net zo soepel draaien.
YouTube: Pipo T9

[ Voor 58% gewijzigd door dennisnmgn op 06-08-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met CM Browser,veel sneller dan de rest,mss dat dit het probleem deels oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Aggressor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:39:
kijk wat binnengekomen is ;)
helaas wel 31 euro bij moeten betalen ...

[afbeelding]
Lucky bastard :9~
De pipo (:+) waar ik de tablet heb besteld zegt dat ie ze pas over twee week binnen krijgt (inmiddels een week), en dan nog shipping dus ik heb m pas over een week of 2 :(.
Maarja, heb ik wel een iets nieuwer model dus hopelijk wat minder kinderziektes, waren namelijk wat problemen met falende schermen en slechte WIFI bij de pre productie/eerste modellen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Remcom00 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:20:
[...]

Lucky bastard :9~
De pipo (:+) waar ik de tablet heb besteld zegt dat ie ze pas over twee week binnen krijgt (inmiddels een week), en dan nog shipping dus ik heb m pas over een week of 2 :(.
Maarja, heb ik wel een iets nieuwer model dus hopelijk wat minder kinderziektes, waren namelijk wat problemen met falende schermen en slechte WIFI bij de pre productie/eerste modellen.
Dat zei de verkoper Anna Fang ook tegen mij terwijl Bruce ze wel had op Aliexpress. Niet te snel dit soort uitspraken geloven, want verkopers in China zullen heel snel verhalen verzinnen om te verbloemen dat er een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
lekker is dat, zonet alle stappen gedaan zoals beschreven.

http://www.freaktab.com/s...RileyROM-1-2-%28RK3288%29

pipo werd wel feglasht 100%, en daarna starte hij niet meer op.
Dus ik heb ongeveer 20minuten gewacht, en nu doet hij helemaal niks meer

-edit-

reset heb ik ook 20 seconden ingedrukt maar werkt ook niet

[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 07-08-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik ga er van uit dat je er geen sd kaartje in hebt zitten tijdens het flashen. Heb je een wifi only?

[ Voor 12% gewijzigd door starcopy op 07-08-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
nee zit geen sd kaart in, en ik heb wifi only ja

-edit-

alles ging gewoon goed, f;ash maar 100% enz
maar vervolgens startte de tablet niet opnieuw op ...

dus toen ben ik even gaan douchen, en nu nog steeds hetzelfde... niks werkt niet. reset knop 20 sec ingedrukt gehad.. powerbutton enz

maar als de usb kabel of stroom kabel is aangesloten, dan brandt het rood lichtje...

[ Voor 84% gewijzigd door Aggressor op 07-08-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Probeer nog een flash uit te voeren...regelmatig pakt de flashtool de tablet wel op als je hem vaak reset...en dan heel snel op "flash now" drukken :-)

PS.
Ik zie ook al een 1.3 RileyRom staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
nou het programma geeft steeds aan `device not found`
dus opnieuw flashen zit er ook niet in

/edit/

ik zie alleen 1.3 staan voor de P1.
Ik heb een p4

[ Voor 25% gewijzigd door Aggressor op 07-08-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Ah sorry...Ja, klopt, 1.3 is alleen voor P1

Ook de knoppen heel lang (30 sec) inhouden werkt niet...Ik heb een Pipo M7 en heb dit ook wel eens gehad...en op een gegeven moment ziet de flashtool het toch...Ik weet ook dat er een alternatieve flashtool is, misschien goed om daar ook even naar te kijken

[ Voor 75% gewijzigd door RalphMalph op 07-08-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik mis de help file in het download pakket, dus het kan zijn dat onderstaande niet werkt. Maar niet geschoten is altijd mis. Dat was tot nu toe de oplossing bij een misgelopen flash.

Q: The flash procedure went wrong somehow, now the tablet will not respond.
A: Connect via USB to your PC Start the Flash app on your PC
Press and hold the ESC button for 5 seconds.
While holding the ESC button put a paperclip in the reset hole and press and hold it for 5 seconds.
While still holding the Esc button and the Reset button, press the power button and hold. You will see the flash tool recognize your device in loader mode.
Release the ESC key
Release the Reset button
Keep holding the power button with your thumb (if you let go, it will go out of loader mode and you will have to start over). Click Erase IDB, let it finish. The number on the right should count up to the number on the left.
Click Flash ROM. Sometimes you will need to keep holding the power button until flashing is finished

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ik heb geen escape button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
In dat geval ff een berichtje in het topic op freaktab plaatsen.Randy reageert meestal vrij snel wat dit soort zaken betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 07:44
^ wat voor mij een doorslaggevend argument was om een Pipo te nemen. En goede custom ROMs en een integere rom-cooker.

Mijn M6 Pro bevalt prima, misschien toch wat te snel gekocht (mei) maar wilde perse een nieuwe 9.7" tab voor de zomervakantie. Maar ja, nu kijk ik dus wel met grote ogen naar de P1 :P

Ik lees nog wel wat berichten over accuduur die te wensen overlaat dus kijk nog even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:53
was even kijken wat bedoelen ze nu
en zag deze link
http://www.pipo.cn/En/ind...act&a=index&id=248&type=3
daar staat ergens tussen in waarbij andere esc schrijven.
M6(android4.2.2)/P4:press the “ volume +“ key for a few seconds, at the same time press “power”, release” Volume + “ until the tool finds out your tablet.

Weet totaal niet of je er iets aan hebt. Dacht alleen dan zal het wel een ander combinatie zijn.
Zit ook aan zo'n pipo te denken, vandaar dat ik het een beetje volg.

[ Voor 5% gewijzigd door KLX16 op 12-08-2014 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
thanks dat werkt wel.. ik heb hem weer opnieuw geflasht, maar weer hetzelfde probleem.... zwart beeld.
Denk eerder dat het aan de rom ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
hmm, wel fijn dat er een reanimatie-mogelijkheid is. Goed om andere rom te proberen.

Kijk ook eens hier:
http://www.arctablet.com/...ms-development-and-croms/

[ Voor 41% gewijzigd door RalphMalph op 07-08-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ja die ga ik nu proberen, ik hou jullie wel op de hoogte

-update-

Ik heb nu oma's rom eropstaan.
En nu werkt de tablet weer ;)

de riley rom 1.2 werkt dus gewoon niet ...

[ Voor 52% gewijzigd door Aggressor op 07-08-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:17:
ja die ga ik nu proberen, ik hou jullie wel op de hoogte

-update-

Ik heb nu oma's rom eropstaan.
En nu werkt de tablet weer ;)

de riley rom 1.2 werkt dus gewoon niet ...
Als je doen wil, maak er daar ff een melding van. Dan kan er wat aan gedaan worden, en help je de volgende medegebruiker wellicht weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Aggressor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:06:
thanks dat werkt wel.. ik heb hem weer opnieuw geflasht, maar weer hetzelfde probleem.... zwart beeld.
Denk eerder dat het aan de rom ligt...
Mooi, dan is de spanning er een beetje af.
Dat is eigenlijk het enige wat mij een beetje tegenhoud om iets te kopen.
Geen ervaring met rooting flashing etc..
Volg het hier een beetje, maar........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Fijn dat ie weer up en running is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
KLX16 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:34:
[...]

Mooi, dan is de spanning er een beetje af.
Dat is eigenlijk het enige wat mij een beetje tegenhoud om iets te kopen.
Geen ervaring met rooting flashing etc..
Volg het hier een beetje, maar........
Ik ook geen (naja nauwlijks) ervaring met het rooten/flashen etc. etc., maar als je rustig en GOED leest moet het goedkomen.
Heb ook verschillende roms op me Pipo M9 gehad, en draai nu nog steeds met een Riley rom.

Ik zag dat er voor de T9 ook al een Riley rom beschikbaar was, dus denk dat ik vanavond maar eens ga klussen. Ergens twijfel ik nog een beetje, want heb tot op heden gewoon GEEN ENKEL probleem met de stock rom.... hmmm keuze's keuze's keuze's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
stock rom is ook wel leuk, maar staat zoveel chinese rotzooi op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Het is bij mij steeds meer van de tijd die je er moet steken, en als er iets fout gaat hoeveel tijd je nodig hebt om het weer recht te zetten. En met zo'n chinees ding moet je de tablet bewerken, weg met die chinese tekens. Liever heb ik koop en play goed tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
KLX16 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:42:
Het is bij mij steeds meer van de tijd die je er moet steken, en als er iets fout gaat hoeveel tijd je nodig hebt om het weer recht te zetten. En met zo'n chinees ding moet je de tablet bewerken, weg met die chinese tekens. Liever heb ik koop en play goed tablet.
Nee hoor, stelt geen r**t voor. Je moet alleen niet als eerste een nieuw type willen flashen. Dan loop je wel eens tegen wat dingen op. Maar normaal ben je binnen 20 minuten up en running inclusief alle apps en data werkend er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Aggressor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:41:
Dat viel bij mij op de T9 echt reuze mee.... Een gekke Chinese Office versie en een app2sd app, maar buiten dat (bijna) geen Chinese troep :D.
Na het verwijderen van max 3/4 apps zijn bij mij op de stock rom geen chinese tekentjes meer te vinden ;).
Afijn in het Youtube filmpje wat ik plaatste (paar posts geleden), komt het menu ook een keer voorbij, daarin zie je al dat de grootste rotzooi weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
Aggressor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:41:
Hoe draait hij verder? Ik lees dingen op het Chinese forum van pipo dat er mensen zijn die toch wat problemen ondervinden met bijv. bepaalde apps die niet zouden werken? Of ben jij nog niks schokkends tegen gekomen?

Mijn pipo p4 is kwijt geraakt in de post, een resend is niet mogelijk i.v.m geen stock en blijkbaar problemen bij de fabriek. Even afhankelijk van jouw antwoord dus maar bij een andere seller op ali bestellen na een refund van die ene.

Hoesje voor de p4 ligt er al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ik ben nog niks geks tegengekomen nee, alles werkt super tot nu toe.
Alles loopt heel vloeiend....

Als er binnenkort een update komt van rileyrom, dan ga ik die proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:13:
ik ben nog niks geks tegengekomen nee, alles werkt super tot nu toe.
Alles loopt heel vloeiend....

Als er binnenkort een update komt van rileyrom, dan ga ik die proberen
Ik weet niet of je het gezien hebt, maar hij heeft er 1 klaar staan. En met een leuk regeltje erbij.

The build.prop says this is Android 4.4.4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ja klopt ik ga hem zo testen, de tablet zit nu in de lader....

en welke parameter zou jij gebruiken?

2 4 6 8 10 12 gb?

want ik koop ook nog een sd kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:56:
ja klopt ik ga hem zo testen, de tablet zit nu in de lader....

en welke parameter zou jij gebruiken?

2 4 6 8 10 12 gb?

want ik koop ook nog een sd kaartje
Ligt er een beetje aan waar je hem voor gebruikt. Ikzelf heb 6 gepakt, maar ben door al het heen en weer geswitch tussen alle romversie voor de M9pro tijdelijk weer terug naar 4.

Randy zit al met smart op een tester te wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ik heb alles getest .. boot_3 werkt goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:04:
ik heb alles getest .. boot_3 werkt goed :P
Aargh, weer 1 die het bootscherm niet mooi vind. 8)7 >:)

Maar hoe bevalt de rom verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
heb er nog niet mega veel mee gespeeld,
maar ik merk niet echt veel verschil tussen die van omoo en deze

en wie vindt die bootscherm nog meer lelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:14:
heb er nog niet mega veel mee gespeeld,
maar ik merk niet echt veel verschil tussen die van omoo en deze

en wie vindt die bootscherm nog meer lelijk dan?
Ik zit al een beetje in de startblokken, maar weet nog niet wat ik ga doen. Maar het lijkt er op dat ik het toch niet kan laten, de heb slaat weer toe ondanks dat mijn m9pro nog perfect werkt. 8)

Nou, niet die van de P4. Maar een Maltees genaamd Kenneth loopt al een jaar te mekkeren over het logo zoals die op de M9pro gebruikt wordt. Mij interesseert het niet zo. Uiteindelijk zie ik dat ding alleen maar als ik echt een reboot nodig heb. En dat gebeurt zeer zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
starcopy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Ik zit al een beetje in de startblokken, maar weet nog niet wat ik ga doen. Maar het lijkt er op dat ik het toch niet kan laten, de heb slaat weer toe ondanks dat mijn m9pro nog perfect werkt. 8)

Nou, niet die van de P4. Maar een Maltees genaamd Kenneth loopt al een jaar te mekkeren over het logo zoals die op de M9pro gebruikt wordt. Mij interesseert het niet zo. Uiteindelijk zie ik dat ding alleen maar als ik echt een reboot nodig heb. En dat gebeurt zeer zelden.
Hahah zijn er dus echt mensen die zeiken over hoe het bootscreen eruit ziet?
Opknopen die handel, daar koop je toch geen tablet voor :S
Ik zie het liefst ook een bloot wijf als ik hem aanzet, maja die kan ik met Google daarna ook nog wel vinden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dennisnmgn op 11-08-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net op mijn M9 Pro 2.6b geflasht en het app drawer scherm daait niet naar portrait mode,ik weet dat er fix voor is maarben het even kwijt.
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:37:
Heb net op mijn M9 Pro 2.6b geflasht en het app drawer scherm daait niet naar portrait mode,ik weet dat er fix voor is maarben het even kwijt.
Iemand ?
Nova of Apex launcher. Is een bug in de standaard launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Nou ik heb dus riley rom eropstaan.
Tablet heb ik gister geflasth en verder niet gebruikt.. en zonet zag ik dat mijn tablet op 6% zit.

19 hours 9minutes on battery

mobile standby: 58%
screen:24%
tablet idle: 8%

dus ik stap weer over naar ooma rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:18:
Nou ik heb dus riley rom eropstaan.
Tablet heb ik gister geflasth en verder niet gebruikt.. en zonet zag ik dat mijn tablet op 6% zit.

19 hours 9minutes on battery

mobile standby: 58%
screen:24%
tablet idle: 8%

dus ik stap weer over naar ooma rom
Nadeel als je de eerste bent. Je flashed soms meer dan dat je er gebruik van maakt. Maar dat maakt de hobby nu net zo leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Iemand die misschien ff een (korte) first impression/review over de P4 kan schrijven (met evt. wat foto's)?
Die van mij is er pas over een week of 2 dus ik ben wel benieuwd :P.

-Edit-
Net ff gechecked en hij is al verzonden, zou nog een week duren dus een mooie meevaller.
Met DHL dus misschien deze week al binnen.
Ben alleen op vakantie tot minimaal zaterdag :+.

[ Voor 35% gewijzigd door Remcom00 op 11-08-2014 20:10 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:37:
Iemand ?
probeer dit eens....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412752
" ... Long press on Landscape ..."

had het toevallig gelezen op het forum van freaktab in het topic over de tronsmart S89 custom rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loneranger56 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:10:
[...]

probeer dit eens....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412752
" ... Long press on Landscape ..."

had het toevallig gelezen op het forum van freaktab in het topic over de tronsmart S89 custom rom
Bedankt,is al opgelost door Apex launcher te installeren met dank aan Starcopy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hier is ook een P4 onderweg, alleen niet voor mezelf. :)

Kan ik er in elk geval ff mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:01:
Hier is ook een P4 onderweg, alleen niet voor mezelf. :)

Kan ik er in elk geval ff mee stoeien.
De eigenaar zal blij zijn dat hij een tweedehandse krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:19:
[...]

De eigenaar zal blij zijn dat hij een tweedehandse krijgt. :P
Iemand moet zich toch opofferen om te kijken of ze geen kapotte op hebben gestuurd? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Pipo p4 eindelijk weer onderweg nadat een 1e kwijt is geraakt in de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
René90 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:11:
Pipo p4 eindelijk weer onderweg nadat een 1e kwijt is geraakt in de post.
Ah, is die de reden dat je de Chuwi in de verkoop gooit?

Die ik gister bij BG besteld heb, is ook al "verstuurd" Vond €.145,- wel een leuk prijsje. De goedkoopste op Ali was maar €.5,- goedkoper. Ben benieuwd of de 10 dagen met NL direct ook nu weer uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
er is blijkbaar weer een nieuwe firemware uit voor de pipo p4.
Riley is er mee bezig, en één deze dagen komter een nieuwe versie uit. (rileyrom 1.4)

deze ga ik meteen testen, en hopelijk is de battery drain dan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/banner/20140217202422_291.jpg

zag net bij banggood
betekend dit dat er nog eens minimaal 15% van af gaat?

Wat betekend dat:
Had een pipo 4 ingevoerd.
Only clearance products can use this coupon.

[ Voor 22% gewijzigd door KLX16 op 17-08-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLX16 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:02:
[afbeelding]

zag net bij banggood
betekend dit dat er nog eens minimaal 15% van af gaat?

Wat betekend dat:
Had een pipo 4 ingevoerd.
Only clearance products can use this coupon.
Dat betekentdat de korting enkel geldig is op oude modellen(waar ze vanaf willen) dat is toch duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Riley Rom P4 1.4 is ook uit.
en ook is er een TWRP uit voor de Pipo P4

Ik heb ze getest, werkt goed.

En rileyrom 1.4 heeft tot nu toe nog geen last van de battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Tof :).
Gaat al hard.

Werkt Xposed vlekkeloos?
En werken theme engines ook zonder problemen?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
nog niet getest, ik heb hier wel een zipfile van xposed met allemaal apks erin.
moet ik deze zip file flashen of?

nog geen ervaring met xposed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ah okay, nee laat dan maar ik krijg m morgen binnen :p.
Gewoon de app van XDA downloaden, daar word alles uitgelegd.

Als TWPR goed werkt kan ik gewoon lekker met Xposed prutsen zonder dat ik het risico loop dat ik iets sloop.

[ Voor 32% gewijzigd door Remcom00 op 17-08-2014 13:41 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-01-2016
Hoe zit het met de standaard software van de pipo p4 loopt die een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Zeker, de tablet is echt krankzinnig snel.
Te rooten met universele one click root methodes en er staat maar 1 Chinese app op.
Ook nog geen bugs tegen gekomen, zo goed als stock met een aantal extra features zoals multi window.
Ik heb ook een Huawei Ascend p7 smartphone en die draait ook op 1.8 ghz (andere architectuur, cortex a9 en de PIPO gebruikt de nieuwe a17) maar de PIPO is echt enorm veel sneller, geen enkele hapering en alles is enorm vloeiend, zelfs met 100+ apps die ik nu draai.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Net mijn Pipo P4 binnen, straks RileyRom erop. Hij laad ook gewoon via MicroUSB dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
klopt, dat rooten en twrp eropzetten is echt simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Hoe dan?
Kan er eigenlijk nergens wat over vinden hoe het precies moet, wel een oude guide gevonden waar in de thread van Riley naar werd gelinkt maar daar stonden andere bestanden in dus daar kan ik ook niks mee.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Remcom00 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:06:
Hoe dan?
Kan er eigenlijk nergens wat over vinden hoe het precies moet, wel een oude guide gevonden waar in de thread van Riley naar werd gelinkt maar daar stonden andere bestanden in dus daar kan ik ook niks mee.
2e bericht. En een end verder volgens mij nog een keer.

http://www.freaktab.com/s...M-1-4-%28Android-4-4-4%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Goed alvast een impressie van de P4. Via wifi haal ik 26 Mbps download en 16 up. Net via xbmc een 1080p x264 gestreamed van 10 GB groot en dit ging vloeiend. Standaard launcher reset desktop naar defaults bij reset dus heb ik nova er op gezet.

Tablet is licht en houdt goed vast. Ben zeer tevreden over het scherm, want hij kan ook een zeer lage brightness weergeven.

Asphalt 8 even gestart en dat ging zeer flitsend. Lag heb ik nog niet gevoeld, moet wel een ander keyboard installeren want een neeerlands woordenboek zit er niet in. Zeer goede eerste indruk in ieder geval!

• lennardd21
Pipo p4 besteld :)

Verwijderd

Nice , mooi apparaat, Antutu Benchnark zou ook wel hoog gaan scoren , p1 zit over de 4000 heen :O

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 21:08 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:58:
[...]

Nice , mooi apparaat, Antutu Benchnark zou ook wel hoog gaan scoren , p1 zit over de 4000 heen :O
4000? Heb je de opa uitvoering gekocht. :P

Verwijderd

[quote]starcopy schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

[/quote[quote]Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:58:
[...]

Bedoel 40000 , vergat een Nul :P

Maar heb hem niet meer ben beniewd na de score ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
Krijg er meteen een flip case en een bij autolader dat voor maar 187$ totaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lennardd21 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:00:
Krijg er meteen een flip case en een bij autolader dat voor maar 187$ totaal :)
ex btw en inklaring als je de lul bent hoop het niet voor . Je heb wel de langzaamste verzendt optie genomen die glippen er meestal doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:11:
[...]

ex btw en inklaring als je de lul bent hoop het niet voor . Je heb wel de langzaamste verzendt optie genomen die glippen er meestal doorheen ;)
Heb overal aan gedacht hij komt met china post en er staat een andere waarde op hoef niet nog meer van die waarden briefen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lennardd21 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

Heb overal aan gedacht hij komt met china post en er staat een andere waarde op hoef niet nog meer van die waarden briefen 8)
Niet meer dan 20usd ben je veilig, soms doen ze het niet 9v10 gelukig , is wel Fraude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
En waar besteld?

Ik twijfel of voor 8.9 of toch een grotere, bij groter is het lastigere wat te vinden in die prijsrange.

[ Voor 25% gewijzigd door KLX16 op 22-08-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLX16 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:46:
[...]

En waar besteld?

Ik twijfel of voor 8.9 of toch een grotere, bij groter is het lastigere wat te vinden in die prijsrange.
banggood.com zoals je leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:51:
[...]

banggood.com zoals je leest ;)
Dan lees jij zeker tussen de regels.
Ik zie lennardd21 dat niet schrijven.
lennardd21 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

En vroeg me af hoe heeft hij wat geregeld, onderhands en bij wie.

[ Voor 41% gewijzigd door KLX16 op 22-08-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLX16 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:52:
[...]

Dan lees jij zeker tussen de regels.
Ik zie lennardd21 dat niet schrijven.

[...]

En vroeg me af hoe heeft hij wat geregeld, onderhands en bij wie.
Ander topic maar daar komt die vandaan ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
voor de mensen die nog een goeie hoes zoeken voor de pipo p4.

http://www.aliexpress.com...0t1c-500t/1709934645.html

Deze is net binnengekomen is bevalt super!. (is ook geschikt voor de p4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Aggressor schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:06:
voor de mensen die nog een goeie hoes zoeken voor de pipo p4.

Deze is net binnengekomen is bevalt super!. (is ook geschikt voor de p4)
Gewoon de originele pipo t9 hoes kopen, die is namelijk ook voor de pipo p4 (is mij bevestigd door pipo zelf).
http://www.aliexpress.com...Flip-Case/1889990664.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
ja die heb ik ook, maar ik vind deze fijner. (meer bescherming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die ligt ook bij BG.

http://www.banggood.com/F...PIPO-TALKT9-p-931027.html

En dat andere model ook. Alleen als ik naar de afmetingen kijk dan zit er toch verschil in. Maar kan ook weer eens zo zijn dat de shop ze verkeerd opgeeft. ;)

AE is leuk, maar alleen voor diegene die een CC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
starcopy schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:38:
[...]
En dat andere model ook. Alleen als ik naar de afmetingen kijk dan zit er toch verschil in. Maar kan ook weer eens zo zijn dat de shop ze verkeerd opgeeft. ;)
Omdat ik daar ook over twijfelde heb ik met pipo gemaild, en die man vertelde me dat het gewoon dezelfde case is. Er staat namelijk ook niet 'pipo t9' op of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
René90 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:49:
[...]

Omdat ik daar ook over twijfelde heb ik met pipo gemaild, en die man vertelde me dat het gewoon dezelfde case is. Er staat namelijk ook niet 'pipo t9' op of iets.
Daar heb je gelijk in. Maar die plastic case is een precies fit geval. En dan wil ik toch wel graag zeker weten dat deze ook past. Maar aangezien Pipo zelf de maten niet vermeldt, en je voor de rest allemaal andere afmetingen ziet staan. Ik wacht heel ff totdat hier in het topic de bestelde in gebruik worden genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
starcopy schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:32:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar die plastic case is een precies fit geval. En dan wil ik toch wel graag zeker weten dat deze ook past. Maar aangezien Pipo zelf de maten niet vermeldt, en je voor de rest allemaal andere afmetingen ziet staan. Ik wacht heel ff totdat hier in het topic de bestelde in gebruik worden genomen. ;)
Maten worden gewoon vermeld ;)

http://pipo.cn/index.php?...uct&a=show2&type=2&id=326
http://pipo.cn/index.php?...uct&a=show2&type=2&id=334

Maten dus exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Op zijn Chinees wel. Die had ik niet geprobeerd. Engels weer niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
Heb hem op aliexpress tijdens de sale met 20$ korting gekocht maar pas later betaald want ik twijfelde nog.

@KLX16 daar mag ik volgens de regels van tweakers hier niks over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
that's fine, ik had zo'n vermoeden dat het even anders was als met BG.
ik snapte met CP al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 13:15
Heren ik ben wat in de war :P

Beschikt de P4 nu wel of niet over 3G ?

Op de ene site is het een optie die je kan selecteren op de andere niet, ik heb ergens gelezen dat de 3G versie in September pas komt maar op de chinese site hier boven staat het wel vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Dat laatste ja, die komt nog.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Daar was ik al bang voor, bedankt.

Dan wacht ik nog even, 3G ivm met veel werken in het buitenland wel nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
douwe.nl schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:05:
Daar was ik al bang voor, bedankt.

Dan wacht ik nog even, 3G ivm met veel werken in het buitenland wel nodig :)
Een losse dongle is goedkoper. Alleen wel een los ding erbij. Ik gebruik het hier ook zo, maar er zijn dan ook 2 tablets in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Ingebouwde 3g werkt wel lekker, losse dongel kan je weer vergeten /je bent otg kwijt. Heb het ook op mijn M7pro. Meerprijs was 18,50 dus dat is wel te overzien.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertowNL op 23-08-2014 12:10 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik heb idd geen zin in een los ding er bij, zo veel duurder is het allemaal niet dus vind het wel prima. Uiteindelijk is het nog een heel lekkere tablet voor dat geld in vergelijking met de gangbare merken in Nederland :)

-edit-

Is het mogelijk de P4 middels de micro usb op te laden ? Las daar ook iets over ergens....

[ Voor 19% gewijzigd door douwe.nl op 23-08-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 09:56
Ja dat kan zie hier een post op freaktrab.com

I have just received my P4 and it actually has a 2500mA 5V adapter with it. Additionally it can also charge via MicroUSB. Cool!

Dit in tegenstelling tot een PIPO P1 die een 9 volt adapter heeft en NIET via usb kan worden geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

De P4 laad trouwens enorm snel op via de andere aansluiting (dus niet usb), zal morgen ff een testje doen van 10 tot 90 procent.
Volgens de verpakking kun je ook en usb en de andere oplader tegerlijkertijd gebruiken, zal ik ook ff testen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennardd21
Remcom00 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:29:
De P4 laad trouwens enorm snel op via de andere aansluiting (dus niet usb), zal morgen ff een testje doen van 10 tot 90 procent.
Volgens de verpakking kun je ook en usb en de andere oplader tegerlijkertijd gebruiken, zal ik ook ff testen.
Hoe bevalt ie? Nog steeds de originele software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

candy1 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:40:
Ja dat kan zie hier een post op freaktrab.com

I have just received my P4 and it actually has a 2500mA 5V adapter with it. Additionally it can also charge via MicroUSB. Cool!

Dit in tegenstelling tot een PIPO P1 die een 9 volt adapter heeft en NIET via usb kan worden geladen.
Hee, dat was ik! :) Volgens mij had ik het ook hier over in het onbekend tab topic gedeeld. Merk zelf weinig verschil met laden, maar ik laad met een Anker 40 watt 5-port USB lader, die vertrouw ik meer dan een chineze "2500mA" oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 09:56
LoCuTuS2000 aaaaaaaaah ben jij dat :)

Tja ik vind het een verdomd klein adaptertje voor 2500 ma maar goed hij laad super snel dus zal wel goed zijn dan.

En TE snel laden zal de accu niet ten goede komen denk ik,is nu ff leuk maar als over een paar maanden je accu snel minder word heb je het denk ik slecht naar je zin.

En een uurtje of 4 vind ik mee vallen dr zijn tablets die een nacht nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:13
Ben benieuwd.

Heb na dit topic doorgelezen te hebben voor het eerst wat in china besteld. De Pipo p4.
Moet zeggen dat mijn idee is dat je veel meer krijgt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een galaxy tab4. Zelfs als je extra douane kosten betaald.

Nu maar afwachten op de levering.
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste