Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:38
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:50:
Over Pipo P4 kreeg ik net dit te horen op Aliexpress, weet niet of het waar is:

We just got notice from the factory, that they found there's problem with the chip, which will make the Wifi very slow. And they have call all the tablets back, including the tablets we receive last Saturday. We will send all the tablet returning to the factory and wait for new tablets after revising.
Kreeg ongeveer hetzelfde te horen over de PiPo P1 (is idem als P4 met nieuwe chipset) zie hieronder...

"Thanks for your order and sorry to delay you ,the factory have not adjusted the 3288 chipset firmware to a perfect condition yet, so this was why they postphoned the release date again, an""

of het waar is of niet...blijkbaar worden ze nu weer wel uitgeleverd, want de mijne is vandaag verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
atomix9 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:35:
[...]

Kreeg ongeveer hetzelfde te horen over de PiPo P1 (is idem als P4 met nieuwe chipset) zie hieronder...

"Thanks for your order and sorry to delay you ,the factory have not adjusted the 3288 chipset firmware to a perfect condition yet, so this was why they postphoned the release date again, an""

of het waar is of niet...blijkbaar worden ze nu weer wel uitgeleverd, want de mijne is vandaag verzonden.
Ik denk hetzelfde verhaal wat elke keer gebeurt als er een nieuwe op de markt komt. De eerste serie van echt nieuwe hardware wordt te vroeg op de markt gebracht. Die worden vaak ook als proefkonijn gebruikt om de fouten er uit te halen. Vervolgens wordt de 2e batch aangepast zodat die eerder gevonden bugs er uit zijn. Probleem is alleen dat dit elke keer weer vergeten wordt zodra er wat nieuws komt.

Lees de forums er maar eens op na. Je zal schrikken hoeveel eerste series er zijn waar zaken niet goed mee willen werken. Ik wacht dus met dit soort zaken altijd de 2e of 3e batch af, voordat ik koop. Als ik al mijn jaren I.T. 1 ding geleerd heb, is dat niet voorop willen lopen met nog niet voldoende geteste hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:38
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Ik denk hetzelfde verhaal wat elke keer gebeurt als er een nieuwe op de markt komt. De eerste serie van echt nieuwe hardware wordt te vroeg op de markt gebracht. Die worden vaak ook als proefkonijn gebruikt om de fouten er uit te halen. Vervolgens wordt de 2e batch aangepast zodat die eerder gevonden bugs er uit zijn. Probleem is alleen dat dit elke keer weer vergeten wordt zodra er wat nieuws komt.

Lees de forums er maar eens op na. Je zal schrikken hoeveel eerste series er zijn waar zaken niet goed mee willen werken. Ik wacht dus met dit soort zaken altijd de 2e of 3e batch af, voordat ik koop. Als ik al mijn jaren I.T. 1 ding geleerd heb, is dat niet voorop willen lopen met nog niet voldoende geteste hardware.
Dat wist ik van te voren, ik heb de gok gewoon genomen. Zoveel verschil zal er ook wel niet zitten tussen de 3188 en 3288 chipset. Als het wel zo is, jammer dan, Pipo P1 lijkt nagenoeg idem aan de M6pro, dus het zal met de buildkwaliteit wel goed zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 09:56
Er word waarschijlijk bedoeld dst de 3gversie niet op orde is en dat klopt de realese daarvan is uitgesteld.

Verwacht word eind july begin augustus.

De wifi versie lijkt mijns inziens op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram...
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-08 11:03
Beste medetweakers,
een vriendin van mij heeft onlangs een PIPO M8 PRO gekocht via banggood. Probleem hierbij is dat het scherm niet meer reageert op touch. De PIPO is niet geroot/flashed, gewoon met de standaard software erop.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is/ervaring hiermee? De fysieke knoppen werken wel, maar daarmee kan ze hem niet rebooten aangezien je op het scherm moet bevestigen. eb op het internet al gezocht naar oplossingen, maar vond enkel oplossingen voor als dit tijdens het laden gebeurde. Moet wel opmerken dat de lader een VS stekker is met zo een goedkope omvormer naar een pinstekker.

Alvast bedankt voor de hulp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bram... schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:26:
Beste medetweakers,
een vriendin van mij heeft onlangs een PIPO M8 PRO gekocht via banggood. Probleem hierbij is dat het scherm niet meer reageert op touch. De PIPO is niet geroot/flashed, gewoon met de standaard software erop.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is/ervaring hiermee? De fysieke knoppen werken wel, maar daarmee kan ze hem niet rebooten aangezien je op het scherm moet bevestigen. eb op het internet al gezocht naar oplossingen, maar vond enkel oplossingen voor als dit tijdens het laden gebeurde. Moet wel opmerken dat de lader een VS stekker is met zo een goedkope omvormer naar een pinstekker.

Alvast bedankt voor de hulp :).
Reset al geprobeerd op de achterkant? Zo ja, en dat werkt ook niet dan is hij defect. Aanmelden en retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram...
starcopy, daar had ik niet aan gedacht 8)7 .
Anyway, het werkte dus, van harte bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-11-2020
Nu het mis is gegaan met de Pipo T9 ben ik nog even aan het kijken wat er nog meer voor een mogelijkheden zijn.
Wat zou er eventueel te vergelijken zijn met de T9?
De octa-core spreekt mij met name aan, maar is hij daardoor ook daadwerkelijk echt veel beter?

Ik kwam zelf de Cube Talk 9x, iets groter maar vaker besproken zie ik.
Iemand misschien tips, of voorkeur?

Ik heb nu een Pipo M9 (non Pro) waar ik erg over te spreken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Wat mankeert er aan BG? Die heeft ze op voorraad zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Daar mankeert niks aan, maar dat was mijn vraag ook niet ;).
Ik wil graag weten wat goede alternatieven zijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar 8.9 inch en zo snel mogelijk (dat brengt mij bij de T9).
Dan moet ik er nog 1 hebben voor me vriendin, die natuurlijk vrouw is en dus haar wensen ondertussen weer heeft aangepast ;).....
De voorkeur van de vrouw is een 10.1 (zoals ze nu heeft) maar dan zo snel mogelijk.
M.a.w. ik zou graag weten wat de snelste/beste 8.9 inch tablet is en de beste 10.1.

Het liefst voor zo min mogelijk geld, maar ik heb even een max op €400,- (EURO) gezet.
En daar had ik graag jullie hulp bij gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dennisnmgn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:30:
Daar mankeert niks aan, maar dat was mijn vraag ook niet ;).
Ik wil graag weten wat goede alternatieven zijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar 8.9 inch en zo snel mogelijk (dat brengt mij bij de T9).
Dan moet ik er nog 1 hebben voor me vriendin, die natuurlijk vrouw is en dus haar wensen ondertussen weer heeft aangepast ;).....
De voorkeur van de vrouw is een 10.1 (zoals ze nu heeft) maar dan zo snel mogelijk.
M.a.w. ik zou graag weten wat de snelste/beste 8.9 inch tablet is en de beste 10.1.

Het liefst voor zo min mogelijk geld, maar ik heb even een max op €400,- (EURO) gezet.
En daar had ik graag jullie hulp bij gehad ;).
Tja, vrouw. Dan heb je inderdaad alle hulp nodig die je krijgen kunt. ;)

Het eerste wat me te binnenschiet is de P1, maar ik weet niet hoe snel die ook echt beschikbaar is. In elk geval ff geduld hebben tot de nieuwe types ook daadwerkelijk te koop zijn. Is je keuze groter en loop je niet het risico dat je nu een verouderd model koopt. Want dat krijg je onherroepelijk.

http://www.banggood.com/P...tina-Tablet-p-932947.html

Wat ook een hele goede is qua spec's, de Mipad. Alleen is de prijs weer wat hoger. In elk geval weet je van dat merk dat je hele goede hardware hebt. Alleen weinig keus wat custom rom's betreft. Helaas geen 10.0 maar 7.9. Wel een behoorlijke bruut.

http://www.banggood.com/X...roid-Tablet-p-929281.html

Je zou ook nog naar Cube kunnen kijken, maar terug kijkend op vorige modellen, en de problemen ervan, weet ik niet of dit een aanrader is.

Voor de rest is het afwachten wat er op de markt gaat komen de aankomende 4 tot 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Thanks voor het snelle antwoord.

Ik heb inderdaad gelezen dat er een aantal nieuwe aan zitten te komen.
Maar dan loop ik natuurlijk weer gelijk tegen het volgende punt aan...... Hij moet natuurlijk mee op vakantie :@

Vliegtuig vertrekt 25 aug, dus wil ze eigenlijk voor die tijd binnen hebben.
Ondertussen druk in training op het werk, dus ik ga me vanavond eens verdiepen in de links die je doorstuurde.
Wat betreft de Cube en verhalen, skip ik deze van het lijstje. Teveel risico in mijn ogen en daar heb ik geen zin in. Hij moet (zeker voor de vrouw) te pakken zijn, en gelijk klaar voor gebruik zonder geouwehoer of gedoe.

Wel leuk, hoe meer je je er in verdiept..... hoe lastiger de keuze word haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
dennisnmgn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:11:
Thanks voor het snelle antwoord.

Ik heb inderdaad gelezen dat er een aantal nieuwe aan zitten te komen.
Maar dan loop ik natuurlijk weer gelijk tegen het volgende punt aan...... Hij moet natuurlijk mee op vakantie :@

Vliegtuig vertrekt 25 aug, dus wil ze eigenlijk voor die tijd binnen hebben.
Ondertussen druk in training op het werk, dus ik ga me vanavond eens verdiepen in de links die je doorstuurde.
Wat betreft de Cube en verhalen, skip ik deze van het lijstje. Teveel risico in mijn ogen en daar heb ik geen zin in. Hij moet (zeker voor de vrouw) te pakken zijn, en gelijk klaar voor gebruik zonder geouwehoer of gedoe.

Wel leuk, hoe meer je je er in verdiept..... hoe lastiger de keuze word haha
Als ik jou was zou ik het sowieso met DHL / vergelijkbaar laten versturen omdat je zo'n harde deadline hebt. Kost wat meer + grotere kans op douanekosten maar dan heb je het wel op tijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Ja dat stond inderdaad ook op de planning, enkel moet ik nu nog weten welke tablets DHL voor me mag komen bezorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:21
heeft iemand al meer informatie over de pipo p4?
zijn ze nu wel goed? en bij welke hebben jullie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Aggressor schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:22:
heeft iemand al meer informatie over de pipo p4?
zijn ze nu wel goed? en bij welke hebben jullie besteld?
Die van mij is onderweg, zodra hij binnen is zal ik wel een reviewtje plaatsen. Er is wel gister een firmware update vrijgegeven door pipo voor de p4
http://www.pipo.cn/index....bout&a=gujian_show&id=196

Ik heb hem besteld via Aliexpress, was 189 dollar bij Anna Fang.

[ Voor 24% gewijzigd door René90 op 24-07-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik twijfel een beetje tussen de pipo m7 pro, en de pipo p4

Op internet kan ik nog niet zoveel vinden van de pipo p4.
En voor de pipo m7 pro staan genoeg (custom) roms op internet... en is dus stabiel.

is de p4 zoveel sneller of valt het wel mee? batterijduur vind ik ook wel belangrijk...

De pipom7 pro kan ik voor 169 dollar krijgen. en de p4 rond de 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
m7pro:
rk3188
mali 400mp
6300 mah
218x161x10.3mm
480g
Antutu: 15k

pipo p4:
rk3288
mali t764
6600 mah
230x146x8.4 mm
462g
Antutu: 35-40k

En het klopt dat de rk3288 nieuw is maar daar komen vanzelf wel rom's voor. Puur afgaande op de hardware lijkt de keus me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:24:
Ik twijfel een beetje tussen de pipo m7 pro, en de pipo p4

Op internet kan ik nog niet zoveel vinden van de pipo p4.
En voor de pipo m7 pro staan genoeg (custom) roms op internet... en is dus stabiel.

is de p4 zoveel sneller of valt het wel mee? batterijduur vind ik ook wel belangrijk...

De pipom7 pro kan ik voor 169 dollar krijgen. en de p4 rond de 200
Op Freaktab wordt al gesproken over de nieuw modellen, dus reken maar dat daar ook aan gewerkt gaat worden.

En voor de meerprijs krijg je wel een totaal ander Tablet. Je kunt natuurlijk ook nog ff wachten met wat kopen en kijken hoe het uitpakt, maar voor de oude modellen zal ondersteuning in rap tempo afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
HDMI adaptor kwijt van mijn Pipo M8Pro.

Wil het ding op mijn TV gaan aansluiten, is beter dan de android sticks.

Deze kabel ; http://www.buyincoins.com/item/32378.html#.U9Iwt2OaxrY ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Ahhh probleem is vandaag opgelost wat betreft de keuze's voor de tablet's.
Hard work pays off :D, vandaag van de baas een keuze mogen maken uit 3 cadeau's waaronder een Galaxy tab 3 10.1. Perfect voor me vriendin, snel genoeg, scherm helder zat en een garantie waar je in ieder geval geen twijfels hoeft te hebben (ok alles blijft mogelijk, ma het blijft binnen de grenzen).
Nu dus opzoek naar een T9 voor mezelf.
De Tab 3 komt pas in september helaas, dus tot die tijd neemt ze de Pipo M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram...
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:30:
[...]

Reset al geprobeerd op de achterkant? Zo ja, en dat werkt ook niet dan is hij defect. Aanmelden en retour sturen.
Hoewel een reset het probleem wel oploste, kwam het snel terug (dagelijks of meer). Enig idee hoe dit kan komen? Probleem met drivers? Zou dit permanent op te lossen (of toch te verbeteren) zijn met een andere ROM te flashen?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bram... schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Hoewel een reset het probleem wel oploste, kwam het snel terug (dagelijks of meer). Enig idee hoe dit kan komen? Probleem met drivers? Zou dit permanent op te lossen (of toch te verbeteren) zijn met een andere ROM te flashen?
Alvast bedankt :)
Je kunt inderdaad nog proberen om een andere rom te flashen, maar gezien je beschrijving is dat vermoedelijk zinloos. Ik heb hier ook een M8pro gehad met het zelfde probleem. Die was dus toch hardwarematig kapot. Ging in het begin ook maar af en toe, tot op het eind het ding niet meer aan de gang te krijgen was. Zat wel een paar maand tussen voordat hij het definitief opgaf.

Maar:
A. hoe lang geleden gekocht.
B. Weet je zeker dat het een M8 Pro is en geen M8 HD? De pro wordt al een tijdje niet meer gemaakt, en verkocht. tenzij ze nog oude voorraad hebben.

Dus ik denk mailtje naar BG en garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram...
Oké, bedankt voor het antwoord :), mailtje naar banggood is verzonden.
Hij is 19/06 besteld, 8/07 aangekomen.
Het is dit model http://www.banggood.com/P...116GB-Tablet-p-70862.html, hij is van m'n vriendin (had zelf voor een ander model gegaan maar soit), dus kan het momenteel zelf niet controleren welk model het juist zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bram... schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:12:
Oké, bedankt voor het antwoord :), mailtje naar banggood is verzonden.
Hij is 19/06 besteld, 8/07 aangekomen.
Het is dit model http://www.banggood.com/P...116GB-Tablet-p-70862.html, hij is van m'n vriendin (had zelf voor een ander model gegaan maar soit), dus kan het momenteel zelf niet controleren welk model het juist zou zijn.
Heeft ze een verouderd model voor een te dure prijs gekocht. Maar ja, vrouwen. Die kijken naar andere dingen dan specs en prijzen. Doet de mijne ook nog al eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Gister eind van de middag de volgende T9 besteld:
http://www.aliexpress.com...s-2GB-RAM/1864399765.html

Tablet + optie 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Leuk prijsje, hopen dat deze wel levert. Via Dhl gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
mooie tablet, waarom ben je voor de t9 gegaan als ik vragen mag?
kan iemand mij het verschil vertellen tussen de t9 en de p4? welke is sneller?

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 26-07-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Aggressor schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:31:
mooie tablet, waarom ben je voor de t9 gegaan als ik vragen mag?
kan iemand mij het verschil vertellen tussen de t9 en de p4? welke is sneller?
Zelf een beetje research doen kan geen kwaad toch? Gewoon googlen op p4 / t9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
starcopy schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Leuk prijsje, hopen dat deze wel levert. Via Dhl gedaan?
Jup inderdaad via DHL, zou er dus binnen en dag of 13 moeten zijn.
De prijs viel inderdaad mee, en ook de eerdere bestellers zijn er erg om te spreken. Ben benieuwd, maar ga er vanuit dat het wel goed komt.

Reden voor de T9 en niet de P4 is dat ik benieuwd ben wat de Octa Core kan. Ik verwacht ook dat er binnenkort wel ergens een 4.4 versie opduikt.
Heb nu een Pipo M9 waar ik nog steeds tevreden mee ben, maar 8.9 inch spreekt me toch wel erg aan.
Zodra die binnen is zal ik wat foto's/korte review posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik ga denk ik voor de pipo p4 ga.
weet iemand toevallig waar ik zo'n hoesje als deze kan bestellen voor de p4?

http://detail.tmall.com/i...211440053&bi_from=tm_comb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Aggressor schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:49:

Pipo t9 hoes is hetzelfde voor de pipo p4, dus ik heb een t9 hoes besteld (de originele gewoon) via aliexpress, was 11 dollar inc. shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Aggressor schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:49:

Dat hoesje heb ik in de bundel gekocht bij Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:21:
[...]

Dat hoesje heb ik in de bundel gekocht bij Aliexpress
Die heb ik maar apart gedaan i.v.m. mogelijke douanekosten, en dan moet je ook nog over die 11 dollar kosten betalen, daarom maar gewoon apart besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
Vandaag ook de stap gemaakt van de stock rom naar een Custom. Heb een beetje zitten lezen op de site waar Riley aangeboden werd, maar heb toch van die rom afgezien, aangezien de 3.4 versie veel bugs bevatte. Ik heb daarom gekozen voor de Kasty 4.4.2 van 04/05/2014. Na wat geklungel met de installatie, moest namelijk even opzoeken hoe de RKBatchtool werkte, heb ik die rom geinstalleerd en ik moet zeggen, geen seconde spijt.

Hij start snel op, apps starten snel, op 9Gag (speciaal voor het vrouwtje, vraag me niet waarom) doen nu de gifjes het blijkbaar weer goed, Chrome loopt soepel en de mail en dergelijke komt nu ook allemaal binnen.

Dus ik ben zeer content met deze rom en de keuze om van Stock af te gaan!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
I ask again ;

HDMI adaptor kwijt van mijn Pipo M8Pro.

Wil het ding op mijn TV gaan aansluiten, is beter dan de android sticks.

Deze kabel ; http://www.buyincoins.com/item/32378.html#.U9Iwt2OaxrY ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
I ask again?

Als je je bericht zo leest, staat er geen vraag in hoor....
Maar als je vraag is of dit gaat werken, zal je van mini hdmi naar gewoon hdmi moeten, dat lijkt me met deze inderdaad te lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisnmgn op 27-07-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Maar ik begrijp best dat je voor zo'n wereld investering het niet aandurft om het te bestellen zonder te weten of het lukt. Het is natuurlijk altijd maar de vraag of een kabel van de Mini-HDMI standaard naar de gewone HDMI standaard zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Er staat toch duidelijk een vraagteken op het einde.
En ik wil geen dingen bestellen waar ik niks aan heb. Wat het ook kost.

Waarbij de M8pro bijv. ook al een langere usb nodig heeft, dus mogelijk geldt dat ook voor de hdmi.

Ik ben de hdmi adaptor kwijt die bij de pipo zat en zoek dus een vervanging.

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 27-07-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:32:

Waarbij de M8pro bijv. ook al een langere usb nodig heeft, dus mogelijk geldt dat ook voor de hdmi.

Ik heb gewoon deze bij Tmart gekocht.

http://www.tmart.com/Mini...Male-Adapter_p113184.html

Ik had geen zin om er weer een kabel bij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
maartend schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:32:

Kan inderdaad zo zijn dat de mini-HDMI aansluiting op je Tab wat dieper verzonken ligt.
Dan kun je met een stanleymes voorzichtig wat plastic van de mini-hdmistekker wegsnijden.

Hetzelfde kun je ook doen bij de stekker oplossing die Starcopy aandraagt mocht deze niet diep genoeg in de tab kunnen komen

[ Voor 11% gewijzigd door loneranger56 op 27-07-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
loneranger56 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:54:
[...]

Kan inderdaad zo zijn dat de mini-HDMI aansluiting op je Tab wat dieper verzonken ligt.
Dan kun je met een stanleymes voorzichtig wat plastic van de mini-hdmistekker wegsnijden.

Hetzelfde kun je ook doen bij de stekker oplossing die Starcopy aandraagt mocht deze niet diep genoeg in de tab kunnen komen
Ouch. Voor ik dat durf.

Maar thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die van Tmart komt diep genoeg. Was hier ook bedoeld voor de M8pro. Overigens, Als iemand behoefte mocht hebben aan een langere kabel om een Pipo op de pc aan te sluiten:

http://www.banggood.com/2...obile-Phone-p-916912.html

Die heb ik gekocht en nu in gebruik. Het metaal van de micro kant is zo lang dat elk type er mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
starcopy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:05:
Die van Tmart komt diep genoeg. Was hier ook bedoeld voor de M8pro. Overigens, Als iemand behoefte mocht hebben aan een langere kabel om een Pipo op de pc aan te sluiten:

http://www.banggood.com/2...obile-Phone-p-916912.html

Die heb ik gekocht en nu in gebruik. Het metaal van de micro kant is zo lang dat elk type er mee werkt.
Let wel op, deze kabel wordt niet aangeraden voor het opladen van de tablet, ook data snelheid is om naar te huilen. Heb (blindelings) hier meerdere van gekocht, na een tijd kwam ik achter het probleem (opladen/data) door het meten van de kabel.

De kabel kun je ook kopen in 1 meter, deze doet het iets beter alleen raad ik iedereen aan om deze kabel links te laten liggen, vooral als je het voor opladen wilt gebruiken. Geef een euro of twee meer uit en koop een kwalitatief goede kabel met de juiste specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
M8Pro is niet op te laden via usb.
EN-IS schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:47:
[...]

Let wel op, deze kabel wordt niet aangeraden voor het opladen van de tablet, ook data snelheid is om naar te huilen. Heb (blindelings) hier meerdere van gekocht, na een tijd kwam ik achter het probleem (opladen/data) door het meten van de kabel.

De kabel kun je ook kopen in 1 meter, deze doet het iets beter alleen raad ik iedereen aan om deze kabel links te laten liggen, vooral als je het voor opladen wilt gebruiken. Geef een euro of twee meer uit en koop een kwalitatief goede kabel met de juiste specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
maartend schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:19:
M8Pro is niet op te laden via usb.
het ging mij om de kabel :) Wist niet dat de M8Pro niet via Micro USB op te laden is.

[ Voor 21% gewijzigd door EN-IS op 27-07-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
EN-IS schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:47:
[...]

Welke meter heb je hiervoor gebruikt, en waar besteld? Ik heb er hier een paar, maar geen enkele die ik aan het eind van de kabel kan zetten. En meten voor de kabel heeft zo weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
starcopy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:52:
Welke meter heb je hiervoor gebruikt, en waar besteld? Ik heb er hier een paar, maar geen enkele die ik aan het eind van de kabel kan zetten. En meten voor de kabel heeft zo weinig zin.
Ik heb de kabel met zo'n 'simpele' USB Meter getest. Heb 4 kabels getest op dezelfde lader (Philips Duo USB Lader). Aangesloten (telkens een seconde of 10) en de mAh gecontroleerd:
- De 2 meter kabel waar we het hier boven over hebben laat ongeveer 0.25mAh door
- De 1 meter variant laat ongeveer 0.5mAh door
- Originele Samsung Micro USB kabel laat direct 1mAh door.
- Originele Xiaomi Micro USB kabel van de powerbank (korte kabel van 20/30 centimeter), ook direct 1mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik heb ook een pipo p4 besteld, ben benieuwd.
komt over een paar dagen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
EN-IS schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Ik heb de kabel met zo'n 'simpele' USB Meter getest. Heb 4 kabels getest op dezelfde lader (Philips Duo USB Lader). Aangesloten (telkens een seconde of 10) en de mAh gecontroleerd:
- De 2 meter kabel waar we het hier boven over hebben laat ongeveer 0.25mAh door
- De 1 meter variant laat ongeveer 0.5mAh door
- Originele Samsung Micro USB kabel laat direct 1mAh door.
- Originele Xiaomi Micro USB kabel van de powerbank (korte kabel van 20/30 centimeter), ook direct 1mAh.
Ik heb dezelfde meter, mijn resultaten zijn echter anders dan de jouwe. Op de 2mtr kabel meet ik 0.65, op de originele Xiaomi 0.85. Pak ik een originele Nederlandse kabel dan meet ik .95. Wil ik echter een goede Nederlandse kabel hebben van pakkem beet 2 meter of meer, dan begint de goedkoopste bij 8 euro. Daar heb ik er ook nog 1 van liggen, maar nooit meer gebruikt. Na meten daarvan kon ik me ook herinneren waarom. 0.25.

Wil ik hier dus een goede kabel kopen dan ben ik minimaal 10 euro ex verzendkosten kwijt voor een 2 mtr. Dan doe ik het toch wel met een Chinese 2mtr voor 1,75. Die 0.30 meer tijdens het laden maakt me weinig uit. En in data overdracht is het verschil ook al niet al te groot.

Ik begin eerst al eens met het vermoeden dat de meter die jij en ik gebruiken, ook niet al te nauwkeurig is gezien de verschillen in meetresultaat. En omdat de meeste Pipo's niet via usb opladen, maakt het eigenlijk ook niets uit. Met het flashen van een custom rom merk ik in elk geval geen enkel verschil tussen de meegeleverde, en mijn gekochte Elcheapo kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
T9 is verzonden, ben benieuwd wanneer die er is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn P4 is ook onderweg naar NL met Singapore Post. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik hem heb. Zag al dat RRiley een ROM had uitgebracht met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
wanneer heb je hem besteld?
Ik heb de mijne gewoon via DHL laten komen, iets duurder maar voor me gevoel iets veiliger.
Zou na een verwerkingstijd van 5 dagen binnen 3 tot 8 dagen hier moeten zijn.
Gister de juiste trace code gekregen en zie dat hij nu nog in Hong Kong ligt, maar dat duurt niet lang meer als het goed is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
dennisnmgn schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:07:
wanneer heb je hem besteld?
Ik heb de mijne gewoon via DHL laten komen, iets duurder maar voor me gevoel iets veiliger.
Zou na een verwerkingstijd van 5 dagen binnen 3 tot 8 dagen hier moeten zijn.
Gister de juiste trace code gekregen en zie dat hij nu nog in Hong Kong ligt, maar dat duurt niet lang meer als het goed is :D.
Veiliger is DHL niet zo zeer, het is meer sneller in huis en grotere kans op douanekosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
René90 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:12:
[...]

Veiliger is DHL niet zo zeer, het is meer sneller in huis en grotere kans op douanekosten :P
Ligt er maar net aan. Dit jaar nog geen zending met Dhl gehad waar ik voor moest betalen. en dat waren toch niet de kleine bedragen die daar inzaten. Maar die discussie is hier al vaker gevoerd, en zal nooit afdoende beantwoord worden. Ga er maar van uit dat je altijd 50/50 hebt, het is niet alleen de vervoerder die dat bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Inderdaad de verzendtijd speelde ook een rol.... 25 augustus richting Portugal, en dan wil ik de T9 wel erbij hebben ;).
Wat betreft de douanekosten weet ik dat het risico zo iets groter is. Aan de andere kant, heb ik de tablet voor een mooie prijs kunnen regelen.... Zou leuk zijn als dat zo blijft, maar niet meer als jammer als de douane zich ermee gaat bemoeien ;) (die betalen we dan maar netjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
starcopy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:27:

Ik heb dezelfde meter, mijn resultaten zijn echter anders dan de jouwe.
-knip-
Ik begin eerst al eens met het vermoeden dat de meter die jij en ik gebruiken, ook niet al te nauwkeurig is gezien de verschillen in meetresultaat. En omdat de meeste Pipo's niet via usb opladen, maakt het eigenlijk ook niets uit. Met het flashen van een custom rom merk ik in elk geval geen enkel verschil tussen de meegeleverde, en mijn gekochte Elcheapo kabel.
Zou zo maar kunnen, dat het niet al te nauwkeurig is, maar dat betwijfel ik, komt omdat ik mij niet herinner wat de precieze waardes waren, en had ze ook niet opgeschreven O-) Zal eens opnieuw meten en dit keer precies noteren welke kabel wat trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Hmm lekker is dat, ik had hem ook besteld met DHL shipping. (was op voorraad)

"Hello, Arjen,
I am very sorry that the left stock has problem with screen, there is dead pixel,
i just found that when test before shipping,
the new batch will be available next week,
can you please wait a little bit longer or i can refund you
very sorry about the inconvenience
regards
justin"

wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Misschien ff afwachten. Ik keek ff bij wat andere shops, maar daar is hij of, helemaal nog niet te koop, preorder. Ik vermoed dus dat hij domweg niet leveren kan.

Enige waar je op moet letten is bij een paypal betaling die 45 dagen grens vanaf je betaling, Als hij dat ding pas over 40 dagen gaat versturen ga je nat.

En heb je hem via Ali Express besteld dan moet je nog beter opletten, want daar kunnen de regels per shop verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Nou ik heb hem daar geannuleerd.
en vervolgens heb ik hem bij een andere seller gekocht, die beloofd hem morgen te versturen. (ook met dhl)

163,50 inclusief originele pipo case zwart.

Ik ben benieuwd naar de tablet, de spec zien er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Mijne komt ook van Ali Express, maar na 1 slechte ervaring (verkoper verdacht bevonden door Ali Express) ben ik de "Positieve feedback" toch maar serieus gaan nemen.
Afgelopen vrijdag opnieuw de Pipo T9 besteld via Ali... en zie zojuist
"2 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 00:16"
Bij mij lijkt het (tot op heden) dus nog goed te gaan, but still.... fingers crossed :O

Het feit dat de verkoper je een berichtje stuurt, lijkt mij een zeer nette reactie.
Hij biedt je zelf de optie, en dat wekt enigszins vertrouwen. Gezien oplichters ook niet dom meer zijn tegenwoordig, zou ik inderdaad rekening houden met je "kopers bescherming".
Als deze het toelaat om tot volgende week te wachten ( aantal dagen wil nog wel eens verschillen), zou ik het risico zelf wel durven nemen.
Indien er dan weer een slecht weer berichtje van zijn kant afkomt, dan gewoon het geld terug halen.

Maar ik ben jou niet ;), dus denk er goed overna waar je je zelf goed bij voelt ;). Geld kan je maar 1 keer nuttig besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Aggressor schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:49:
Nou ik heb hem daar geannuleerd.
en vervolgens heb ik hem bij een andere seller gekocht, die beloofd hem morgen te versturen. (ook met dhl)

163,50 inclusief originele pipo case zwart.

Ik ben benieuwd naar de tablet, de spec zien er wel goed uit.
Dat is natuurlijk ook een optie ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
De eerste Rriley Rom voor de P1 is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Weet iemand of er al ergens een 4.4 of andere custom rom voor de T9 beschikbaar is?

Ik heb wat zitten Googelen maar heb tot op heden nog niet veel gezien.
Mocht de stock rom tegenvallen kan ik eens kijken of een custom rom verbetering gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Heeft iemand enig idee op welk punt het pakketje langs de douane komt?

Status van bestelling:
5 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 16:43

Hij is dus sinds eind van de middag bij onze oosterburen, dat moet binnen een dag of 2 (in 2014) wel lukken toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dennisnmgn schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:04:
Heeft iemand enig idee op welk punt het pakketje langs de douane komt?

Status van bestelling:
5 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 16:43

Hij is dus sinds eind van de middag bij onze oosterburen, dat moet binnen een dag of 2 (in 2014) wel lukken toch? :P
Morgen, maar uiterlijk overmorgen staan ze bij jou aan de deur. Met of zonder factuur van ff vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Ben benieuwd.... Zal fijn zijn als het morgen nog lukt, heb ik me thuiswerk dag niet helemaal voor niks ;).
Maar dan zie ik vanzelf of die een slechtweer bericht erbij heeft ;).
Thanks for the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 21-09 08:45
Iemand al een p4 in bezit? Ben erg benieuwd naar de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Komt in de buurt :D:D, eventjes geduld nog....
Track & trace status:
11 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 09:24
12 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:46

[ Voor 33% gewijzigd door dennisnmgn op 01-08-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
off topic

dennisnmgn= woonplaats nijmegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
jup... why?

Zending bij koerier voor aflevering:D

[ Voor 65% gewijzigd door dennisnmgn op 01-08-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dennisnmgn schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:14:
jup... why?

Zending bij koerier voor aflevering:D
Hij wil hem komen helpen vasthouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Haha ga ik hem toch teleurstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
maar dennis, welke heb jij nou besteld een pipo p4 pf t9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Aggressor schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:19:
maar dennis, welke heb jij nou besteld een pipo p4 pf t9?
Ik ben voor de T9 gegaan en die is vanmiddag aangekomen :D

Even een snel kiekje, ik zal eind van het weekend of begin volgende week wat betere review maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MFWFYMUS.jpg
Links me (oude) M9 Max, en rechts de nieuwe T9.

Zojuist heel even een half uurtje aan het spelen/instellen geweest, en tot op heden uiterst tevreden.
Nog geen Antutu of andere benchmark gedraaid, maar wil eerst al mijn eigen apps erop hebben voor een eerlijke beoordeling.
Natuurlijk had ik het genoegen om nog eventjes 41 euries te betalen door de douane, maar dat mag de pret niet drukken ;).

Hij voelt goed solide aan en het scherm zit goed vast. Al met al tot op heden geen enkele klacht. Zag op internet dat niet iedereen te spreken was over de speaker, er zit er namelijk maar 1 op. Maar ik moet zeggen dat ik het reuze vind meevallen. Ok de M9 zal/kan/gaat wellicht iets harder, maar dit is nog steeds meer als voldoende.
Sim kaart nog niet getest, maar weet ook niet of ik hier iets mee ga doen. Misschien een keer leuk om te testen, maar het gaat mij vooral om het tablet gedeelte ;).

Kwa batterij kan ik uiteraard nog niks zeggen. Bij eerste keer aanzetten stond deze op 95% en na een goed half uur flink downloaden en belasten geeft die (op moment van schrijven van dit bericht) 87% aan.
Hier kan ik dus nog niks over zeggen, maar daar kom ik nog op terug.

Verder reageert de stock rom boven verwachting goed, en zijn er buiten de eerste opstart geen (dusdanige) haperingen te vinden.

Kortom, mooie/goede/fijne tablet voor een zacht prijsje.

Mocht iemand vragen hebben, laat het even weten en wellicht kan ik het testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 21-09 08:45
Om maar met de deur in huis te vallen
Hoe is de wifi ontvangst van de tablet? Werkt de Gps goed? En het werkt het afspelen van mkv's goed? Wordt de tablet warm bij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
iceme schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:37:
Om maar met de deur in huis te vallen
Hoe is de wifi ontvangst van de tablet? Werkt de Gps goed? En het werkt het afspelen van mkv's goed? Wordt de tablet warm bij gebruik?
Wifi werkt perfect, houdt goede verbinding en houdt in alle kamers (ruim appartement/goed geïsoleerd) een stabiele verbinding. Ook de snelheid van internet is 10 maal beter als die ik op me M9 had. Kan aan de rom liggen natuurlijk, maar het verschil is aanzienlijk.
Gps heb ik gister even gauw in de achtertuin getest, en had binnen een seconde of 50 een goed signaal. Even een navigatie (Sygic) gedownload, en ook daar was de route zo gevonden.
Ik zal zo een mkv'tje erop zetten om te kijken wat die daarmee doet, al denk ik dat het netjes zal verlopen.

Straks ook even een Antutu gedraaid en die kwam ergens in de 27XXX. Ik heb het idee dat er wel een betere rom komt, met hogere scoren.
Vanavond/morgen zal ik hem ook nog rooten en dan laat ik hem even zo denk ik. De rom bevalt (tot nu toe) prima, loopt niet vast en hapert niet. Wel heb ik Nova Launcher erop gezet, maar dat is gewoon omdat ik die altijd gebruik ;).
Gisteravond de tablet zo'n 2 uur continu gebruikt (downloaden/games/youtube) en zelfs nu (moment van schrijven) staat de accu nog op 25% (vanmorgen ook nog dik een uur gebruikt). Ik heb de hele oplader er nog niet aangehad, hij kwam binnen gistermiddag op 95%. Warm word hij niet, ook de gehele achterkant blijft aangenaam koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 20:08

Nicap

Tsssk....

Heeft iemand ook een werkende link naar de Rileyrom 3.4 voor de Pipo M9 Pro? Link op freaktab werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Nicap schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:42:
Heeft iemand ook een werkende link naar de Rileyrom 3.4 voor de Pipo M9 Pro? Link op freaktab werkt niet
De 3.4 werkt niet op elke M9pro even stabiel. Zorg voor een goede backup als je er aan begint. Hier had ik continu last van random warme reboots. Niet leuk, want waar je op dat moment mee bezig bent is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

dennisnmgn schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:56:
[...]

Ik ben voor de T9 gegaan en die is vanmiddag aangekomen :D

Even een snel kiekje, ik zal eind van het weekend of begin volgende week wat betere review maken.
[afbeelding]
Links me (oude) M9 Max, en rechts de nieuwe T9.

Zojuist heel even een half uurtje aan het spelen/instellen geweest, en tot op heden uiterst tevreden.
Nog geen Antutu of andere benchmark gedraaid, maar wil eerst al mijn eigen apps erop hebben voor een eerlijke beoordeling.
Natuurlijk had ik het genoegen om nog eventjes 41 euries te betalen door de douane, maar dat mag de pret niet drukken ;).

Hij voelt goed solide aan en het scherm zit goed vast. Al met al tot op heden geen enkele klacht. Zag op internet dat niet iedereen te spreken was over de speaker, er zit er namelijk maar 1 op. Maar ik moet zeggen dat ik het reuze vind meevallen. Ok de M9 zal/kan/gaat wellicht iets harder, maar dit is nog steeds meer als voldoende.
Sim kaart nog niet getest, maar weet ook niet of ik hier iets mee ga doen. Misschien een keer leuk om te testen, maar het gaat mij vooral om het tablet gedeelte ;).

Kwa batterij kan ik uiteraard nog niks zeggen. Bij eerste keer aanzetten stond deze op 95% en na een goed half uur flink downloaden en belasten geeft die (op moment van schrijven van dit bericht) 87% aan.
Hier kan ik dus nog niks over zeggen, maar daar kom ik nog op terug.

Verder reageert de stock rom boven verwachting goed, en zijn er buiten de eerste opstart geen (dusdanige) haperingen te vinden.

Kortom, mooie/goede/fijne tablet voor een zacht prijsje.

Mocht iemand vragen hebben, laat het even weten en wellicht kan ik het testen voor je.
Wil je voor mij eens kijken hoe goed de afleesbaarheid buiten is in de zon? En eventueel in de schaduw? Alvast bedankt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Ook buiten blijft het beeld goed leesbaar, in de zon weliswaar wat minder maar nog steeds zeer acceptabel (zal bij andere tablet niet beter zijn).
In de schaduw (met de scherm verlichting op z'n hoogst) is het gewoon goed te zien.

Gister de batterij voor het eerst in de lader gedaan, na een weekend intensief gebruik nog steeds meer als tevreden!!
In mijn ogen een echte aanrader!
Of de P4 beter is weet ik niet, kan hem niet vergelijken (simpelweg omdat ik geen P4 heb), maar dit is kwa snelheid/looks/feeling meer als voldoende (lees: gewoon zoals het hoort te zijn). Games lopen perfect, beeld is goed, geluid is voldoende, wifi ontvangst goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vermoed dat je in de dagelijkse praktijk geen verschil zult merken tussen de T9 en de P4. Andere CPU maar beide erg snel :)

En tnx voor je feedback. Ik twijfel nu tussen de P4 of voor een klein beetje meer een paar maanden oude Xperia Tablet Z.

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 04-08-2014 11:53 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Ik verwacht het ook niet.
Wel heb ik het vermoedde dat er nog wel meer aandacht voor de Octa Core (roms/tweaks) gaat komen.
Dat is ook de reden waarom ik voor de T9 ben gegaan.

En het formaat van 8.9 inch.......?
Ik wil nu al niet meer anders!! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Ja het nadeel van de Pipo's (elke Chinese tablet) is gewoon dat je ze van te voren niet zelf in handen kan hebben.
Dat blijft een gok, maar ik zou gewoon voor je gevoel gaan.
Ik krijg in september een Galaxy tab 3 (10.1 inch) van de baas cadeau..... die gaat rechtstreeks naar me vriendin, das voor haar voldoende maar ik wil er nog niet naar kijken (bij wijze van) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Punt is dat ik met die Z dus voorlopig bruikbare garantie heb :P Daarnaast zal het prijsverschil enkele tientjes zijn. Xperia Tablet Z heeft ook een 1200p scherm en is waterdicht. Dus daar valt ook wat voor te zeggen :) Aan de andere kant lijkt 8,9" me inderdaad ook wel wat, hij is nog een tikkeltje lichter en compacter. En het is leuk om iets bijzonders te hebben :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Ja dat waterdichte is wel een leuke bijkomstigheid opzich haha.
Aan de andere kant..... dat kent natuurlijk ook z'n nadelen.

Zo heeft mijn vriendin de Xperia Z2 (telefoon) maar aan dat waterdichte zitten toch wel een paar ogen en haken. Zo zit er standaard een screen protector over de telefoon (wellicht bij tablet hetzelfde).
Op deze screen protector staat de tekst "Sony".
Zodra je die vervangt, krijg je dus automatisch een nieuwe screen protector zonder "Sony".
Indien je dan een keer voor de gein onder water gaat en hij beschadigd, roept Sony heel snel en makkelijk: Jaaa geen originele screen protector, oftewel.... geen garantie.

Hou dit goed in de gaten, verder inderdaad gewoon je gevoel volgen.
Bij mij speelde de maat de grootste rol, de octa-core trok me over de streep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb een Xperia Z, daar heb ik gewoon een goede screenprotector over de originele gedaan, werkt prima :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisnmgn
Das natuurlijk ook een oplossing haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

starcopy schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:56:
[...]

De 3.4 werkt niet op elke M9pro even stabiel. Zorg voor een goede backup als je er aan begint. Hier had ik continu last van random warme reboots. Niet leuk, want waar je op dat moment mee bezig bent is weg.
Heb je een link naar een stabiele versie dan? De links in de openingstopic zijn dood, ook die op de rom soite lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Nicap schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:55:
[...]

Heb je een link naar een stabiele versie dan? De links in de openingstopic zijn dood, ook die op de rom soite lijkt het.
Je zou deze kunnen proberen, die draait stabiel.

http://www.freaktab.com/s...-Pipo-M9-Pro-RileyROM-3-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
kijk wat binnengekomen is ;)
helaas wel 31 euro bij moeten betalen ...

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16bwx7t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Aggressor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:39:
kijk wat binnengekomen is ;)
helaas wel 31 euro bij moeten betalen ...

[afbeelding]
Wat was je nu in totaal kwijt? Je moet nu eerst even de accu gaan testen voor mij :+. Zou deze nu met de nieuwe CPU veel sneller zijn dan de S4 Pro quadcore?

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 04-08-2014 18:45 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik zit in totaal op 163 + 31 douanekosten ...

wel een hoesje, 3 screenprotectors en nog wat spul erbij
hij ligt nu in de lader.

zijn er ook al custom roms voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Het kan aan mij liggen, maar die links van Rileyrom op dat forum werken niet bij bij. Ze zijn allemaal dood. Klik maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Nicap schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:10:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar die links van Rileyrom op dat forum werken niet bij bij. Ze zijn allemaal dood. Klik maar eens.
heb even geprobeerd maar werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Nu net ook even weer geprobeerd en nu werkt het idd wel. Eergister, gister en eerder vanavond dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aggressor schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:07:
ik zit in totaal op 163 + 31 douanekosten ...

wel een hoesje, 3 screenprotectors en nog wat spul erbij
hij ligt nu in de lader.

zijn er ook al custom roms voor?
Kijk eens.

http://www.freaktab.com/s...RileyROM-1-2-%28RK3288%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Aggressor, waar heb je die P4 (incl acc.) vandaan voor die prijs ? klinkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
[quote]candy1 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:45:
Hallo allemaal.
De pipo p1 is vanaf 10 Juli te koop in NL bij BS voor € 229.00

Wat is de volledige naam van BS?? :o :D :*)

Zou het een verbetering zijn om mijn M9 Pro te vervangen voor de P1?
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste