Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:32:
Dat waren de oude voorwaarden meen ik mij te herinneren, op de oude en ook nieuwe Kimsufi's (KS's) is het gewoon onbeperkt dataverkeer op een maximum snelheid van 100Mbps waarbij nu echter wel hardere regels van toepassing zijn, dus bij gebruik van P2P e.d. zullen ze sancties opleggen.
Via Google Translate zijn de nieuwe Algemene Voorwaarden al te lezen (vertaald vanuit het Frans), de nieuwe Algemene Voorwaarden in het Nederlands komen eind Augustus uit en ligt nu op de vertaal-stapel. De huidige vertaling tref je hier aan.
Ik meen te hebben gelezen op een van hun forums dat hun P2P wél toestaan, echter moet dit wel legale content betreffen. Wat dit is, kan je zelf wel bepalen. (Dat laatste stond er ook ongeveer zo)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:38
Kleine nuance in mijn berichtgeving: http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=4657&page=2
This is what meant to happen now, according to this thread, but most say it doesn't come into affect - as you can see for yourself.
This case was unique and was resolved, we do send emails about abuse issues, but some require action very quickly.
Ik ben het er opzich natuurlijk ook mee eens dat er snel wordt ingegrepen bij misbruik. Immers als er veel spam ed. wordt verzonden zal dit op veel blacklists komen te staan en hebben wij als normale klant hier ook last van!

[ Voor 37% gewijzigd door jongerenchaos op 02-08-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xesxen schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:35:
Ik meen te hebben gelezen op een van hun forums dat hun P2P wél toestaan, echter moet dit wel legale content betreffen. Wat dit is, kan je zelf wel bepalen. (Dat laatste stond er ook ongeveer zo)
Ik bedoelde eigenlijk meer dat "P2P wel toegestaan is, MAAR", illegale content niet (zowel up als down) en als P2P herhalend blijft plaatsvinden (dus grootschalig) dat ze dan overgaan tot beperken van bandbreedte. Lijkt mij trouwens ook niet meer dan logisch, volgens mij achten ze gewoon normaal gebruik en abnormaal hoog verbruik misschien moet Octave (OVH) daar ook wat meer duidelijkheid in verschaffen ;)

Update
Misschien handig om in de startpost ook te vermelden om welke server het gaat. Een opgeleverde server is nog niet per definitie de server waarop een ander zit te wachten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:14
Ik heb gisteravond maar ook die van 2,99 besteld met Paypal. Vanochtend kreeg ik al de betalingsontvangst mail binnen. Er staat trouwens bij gebruik personal server en niet voor resale. In de voorwaarden kan ik hierover niets terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zx9r_mario schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:52:
Ik heb gisteravond maar ook die van 2,99 besteld met Paypal. Vanochtend kreeg ik al de betalingsontvangst mail binnen. Er staat trouwens bij gebruik personal server en niet voor resale. In de voorwaarden kan ik hierover niets terugvinden.
Dat zijn inderdaad oude voorwaarden die deels van toepassing zijn. De nieuwe voorwaarden zijn nog niet vertaald. en tref je hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

mwa

Nummer : 215224**
Datum : 30-07-2013 14:35:44

De server (2g) is nog niet opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
Vraag voor de topicstarter:

Zou het mogelijk zijn dat als de server opgeleverd is de datum van de oplevering te plaatsen en niet alleen 'Ja'?

Hier trouwens mijn gegevens:
215268xx
2013-07-30 20:04:57
Isgenoeg 2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Sure, Ik heb overigens je gegevens aangepast :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update m.b.t. Kimsufi / Isgenoeg (KS) Servers
De leveringen zullen snel gaan starten, er werd gedacht dat de leveringen 1-10 dagen zouden duren. Het duurt echter ca. 14-16 dagen.

Ik vermoed dat men in dit geval telt vanaf de eerste orders die op 25-07-2013 zijn geplaatst

Update m.b.t. mSP series
Op zich niet relevant in deze topic, maar toch goed om te weten. Ook al zijn de mSP servers voorradig, door gebrek aan Gbit verbindingen (de resterende switches zijn 100Mbit switches) worden deze servers tijdelijk niet uitgeleverd op locatie RBX (Roubaix). De levering hiervan wordt geschat op ca. 3 dagen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk slecht nieuws voor Paypal orders ook:

http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=6787

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:20
Link werkt niet. Wat staat er in deze link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Cache

Naar wat ik inmiddels begrepen heb, zijn enkele orders geannuleerd wegens mogelijke misbruik.
yes, on the KS only. we have seen too much abuse and had to remove the payment to ensure delivery of KS as planned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:24:
Google Cache

Naar wat ik inmiddels begrepen heb, zijn enkele orders geannuleerd wegens mogelijke misbruik.

[...]
Kwam dit bericht tegen op twitter: "Some used Paypal to overcome terms&conditions. All orders based on Paypal are now cancelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 08:37

mwa

Ugh, alles gecancelled met paypal? Dat is mooi shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:21:
[...]

Link werkt niet. Wat staat er in deze link?
Ja het forum ging vlak daarna offline. Maar het schijnt dat alle Paypal orders geannuleerd zijn (voor Kimsufi dan):

https://twitter.com/olesovhcom/status/363627491136507904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"no longer valid"
Of wel, reeds goed gekeurde bestellingen worden gewoon alsnog geleverd.

Ik kan mij overigens ook best voorstellen dat Paypal niet langer geaccepteerd wordt aangezien het niet te traceren is of iemand al 3 servers heeft besteld of 100. Een nieuwe paypal e-mail adres is zo aangemaakt, en zonder paypal verificatie, is een (woon)adres ook onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Mijn bestelling staat anders nog steeds in behandeling...

Heb wel een volledig geverifieerd paypal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
dialmformark schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:26:
Ugh, alles gecancelled met paypal? Dat is mooi shit.
Mijn Paypal betaling status staat nog steeds in behandeling (geverifieerd account). De bestelling heb ik wel op bedrijfsnaam geplaatst. Als er een hoop Paypal bestellingen geannuleerd zijn, dan zal de wachtrij ook aardig ingekort zijn :9

Bestelnr: 217762xx
Besteldatum: 2-8-2013

[ Voor 22% gewijzigd door zx9r_mario op 03-08-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Forum is terug. Ik had de eerste met (meen ik) iDeal betaald, en de tweede met Paypal Saldo. Beide geverifieerd, dus ik hoop dat deze ook beiden dan ook geleverd worden.

zx9r_mario: toegevoegd

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik kon die forumpagina wel openen en het ging om deze tweets:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nOilgpH.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zojuist met CC besteld:

Bestelnr: 218092xx
Besteldatum: 03-08-2013
Isgenoeg 2G

Nu nog ff mn Linux kennis oppoetsen :D

[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 03-08-2013 23:29 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de van Frans naar Engels vertaalde berichten:

Vraag: "U bevestigt dat alle bestellingen betaald via paypal worden geannuleerd (Voeg 27/07/2013 om 22:47)?"
Antwoord: ja, alleen op de KS. We hebben te veel misbruik gezien en moest de betaling om de levering van KS geplande verwijderen."

Ik denk dat iedereen ervan uit kan gaan dat alle orders geannuleerd gaan worden, of mogelijk controles gaan plaatsvinden of een klant een geverifieerde PayPal klant betreft. Anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat OVH gewoon gaat proberen om resellers van de KS's eruit te vissen en die orders te cancelen.

Ik denk dat we morgen (04-08) meer te weten zullen komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hmmm, wel al 27e gevraagd. En op de 31e heb ik nog besteld met paypal.
Bij mij is het overigens echt afgeschreven. Niet meer in behandeling dus.

Ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:54:
Naar aanleiding van de van Frans naar Engels vertaalde berichten:

Vraag: "U bevestigt dat alle bestellingen betaald via paypal worden geannuleerd (Voeg 27/07/2013 om 22:47)?"
Antwoord: ja, alleen op de KS. We hebben te veel misbruik gezien en moest de betaling om de levering van KS geplande verwijderen."

Ik denk dat iedereen ervan uit kan gaan dat alle orders geannuleerd gaan worden, of mogelijk controles gaan plaatsvinden of een klant een geverifieerde PayPal klant betreft. Anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat OVH gewoon gaat proberen om resellers van de KS's eruit te vissen en die orders te cancelen.

Ik denk dat we morgen (04-08) meer te weten zullen komen.
Misschien is dat ook de reden van de volgende melding bij mijn bestelling vanavond: " Wij kijken uw betaling handmatig na"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
redfoxert schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:13:
Misschien is dat ook de reden van de volgende melding bij mijn bestelling vanavond: " Wij kijken uw betaling handmatig na"
Dat hoort zo. Ze controlleren dat met de hand, waarschijnlijk om te zorgen dat mensen geen eventuele bugs misbruiken.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xesxen schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:22:
Dat hoort zo. Ze controlleren dat met de hand, waarschijnlijk om te zorgen dat mensen geen eventuele bugs misbruiken.
In tegendeel :)
Paypal is geregeld erg traag, daarnaast houdt OVH graag in de gaten of er frauduleuze transacties plaatsvinden. Zoals de afgelopen dagen wel is gebleken, mensen die buiten de EU bestelde, mensen die meerdere exemplaar wilde afnemen, reselling etc.

Helaas blijkt nu echter dat zelfs bij de handmatige controles e.e.a. niet helemaal lekker verliep en dat de profiteurs "resellers" een graantje dachten mee te pikken waardoor nu vele 'gewone' klanten mogelijk gewoon de dupe worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:13:
[...]

Waar zie je dat staan?
Ik kan het niet vinden, ook geen facturen, alleen twee contracten waar alleen voorwaarden in staan.
Ik heb ook met Paypal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Soldaatje schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:41:
[...]

Waar zie je dat staan?
Ik kan het niet vinden, ook geen facturen, alleen twee contracten waar alleen voorwaarden in staan.
Ik heb ook met Paypal betaald.
Onderaan mijn order. Heb ook nog geen mail gehad waarin de order word bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hier ook alleen twee contracten met voorwaarden, maar om daadwerkelijk iets te vinden waarin staat "dit heeft u gekocht" dat lukt me niet. Heb ze maar even mailtje gestuurd of ze me iets meer info kunnen verstrekken ...of ik daar iets op ga terugkrijgen is maar de vraag hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 17:04
Geachte heer of mevrouw,

Welkom bij OVH !

Hierbij hebben wij het genoegen te bevestigen dat wij uw betaling via paypal van bestelbon nr. 217740xx ontvangen hebben.

De betaling van uw bestelling 217740xx zal zo spoedig mogelijk door onze diensten worden behandeld.

Zodra uw betaling bevestigd is zullen wij de bestelling, op voorwaarde dat dit mogelijk is, verwerken.

Wij bedanken u voor het vertrouwen dat u in OVH stelt en wensen u verder nog een aangename dag.
Die kreeg ik vrijdag binnen 2 uur na mijn betaling met paypal. Hoop wel dat er dus niks word gecanceld... Anders bel ik morgen wel even op ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
R0y. schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:03:
[...]

Die kreeg ik vrijdag binnen 2 uur na mijn betaling met paypal. Hoop wel dat er dus niks word gecanceld... Anders bel ik morgen wel even op ofzo.
Je bestelnummer staat er nog een keer in, moet ook twee xx vervangen.
Ik hoop ook dat er niks gecanceld wordt, anders mogen ze wel heel snel die aanbieding van de site afgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Soldaatje schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:10:
[...]

Je bestelnummer staat er nog een keer in, moet ook twee xx vervangen.
Ik hoop ook dat er niks gecanceld wordt, anders mogen ze wel heel snel die aanbieding van de site afgooien.
Danku :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenErOokWeer
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 19:50
Besteld: Isgenoeg 2G (KS 2G)
Besteld: 27-07-2013 23:36:42
Betaling: 28-07-2013 08:22:45 (goedkeuring)
OrderID: 214952xx
Geleverd: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

smiegles

Breaking Bad

Topicstarter
Besteld : Isgenoeg 2G
Besteld : 2013-07-26 14:00
Betaling : 2013-07-26 16:18:55
OrderID : 214829xx
Geleverd : Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Gaan we samen een serverfarm maken met deze 20 servers? :P

Overigens heb ik inderdaad mijn eerste order met iDeal ipv Paypal betaald, toen dit nog mogelijk was. Dan zou ik in ieder geval een server moeten krijgen, lijkt mij zo.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0y. schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:03:
Als je belt wens ik je heel veel succes en sterkte, tenzij je direct naar Frankrijk belt. OVH Nederland en zelfs UK weten in de meeste gevallen van niets tot er vanuit Oles (Octave) iets gecommuniceerd wordt.

Laat ik het zelfs zo zeggen, een aantal dingen die in dit topic werden aangehaald (geen iDeal betalingen meer bijvoorbeeld) heb ik met OVH gecommuniceerd, er was tot aan het moment dat ik hierover begon niemand binnen OVH die wist dat iDeal niet langer werkte - zelfs Frankrijk niet. Een bug is het niet, want nadat OVH Nederland navraag gedaan heeft, is er pas wat meer naar voren gekomen dat bij de KS-Reeks iDeal niet langer wordt geaccepteerd (mogelijk door de transactiekosten).

Ook omtrent onbeperkte dataverkeer voor de oude KS-range wisten ze niets.

Ik ga ervan uit dat er vanuit Frankrijk nagedacht wordt hoe ze het gaan aanpakken m.b.t. de KS's en dat er binnen enkele dagen uitleg volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik heb hen een mailtje gestuurd met o.a. de vraag over hoe dat het nu precies zit met de bestellingen die via paypal betaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
CedricD schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:05:
Ik heb hen een mailtje gestuurd met o.a. de vraag over hoe dat het nu precies zit met de bestellingen die via paypal betaald zijn.
Nice,

Zou je het resultaat hier willen posten? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
R0y. schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Nice,

Zou je het resultaat hier willen posten? B)
Tuurlijk, anders zou ik hier niet zeggen dat ik ze een mail gestuurd heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Besteld : Isgenoeg 2G (6 mnd)
Besteld : 2013-08-04 14:26:57
Betaling : 2013-08-04 14:30:11
OrderID : 218234XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Vanaf dat het wat drukker wordt gaan we onze servers mogen verwachten :)

http://weathermap.ovh.net/gravelines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Er draaien zo te zien nog amper servers in gravelines?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Ik zie nu net geannuleerd staan bij mijn Paypall betaling.... Lekker handig, geen email van ze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Bestelnummer: 215370xx
Datum: 31-07-2013

Ook met Paypal (verified account), vanochtend stond er op mijn bestelbon "Betaling wordt handmatig gecontroleerd", nu niks meer, bij Paypal staat betaling geannuleerd.. Nieuwe plaatsen met creditcard dan maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al meer dan een jaar isgenoeg... toen nog met de 16 GB variant.
Binnenkort alles eens verhuizen naar een 32 GB varaint.
Ben wel te spreken over OVH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
Hier is de betaling (Paypal) ook geannuleerd, misschien maar ff een creditcard regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
bij mij staat er nog steeds: Uw bestelbon is betaald op 30/07/2013 a 14:18:35 - Uw bestelling is in behandeling

Ook op Paypal geen annulering (1 jaar betaald via paypal)

[ Voor 20% gewijzigd door Pinooo op 05-08-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bestelling in behandeling is zal je ook niet veel meer merken van de geannuleerde orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bij paypal staat mijn betaling nog als voltooid.
Misschien is het handig om de betaalwijze in het overzicht op te nemen?

Ik heb via paypal betaald (6 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal altijd met iDeal?
Kan dit niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
Besteld : Isgenoeg 2G (1 jaar)
Besteld : 30-07-2013 14:17:59
Betaling : 30-07-2013 14:17:59
OrderID : 21522XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:47:
Kan dit niet meer?
Wordt enkele keren aangehaald in deze topic, nee ... dat is niet meer mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:47:
Kan dit niet meer?
Nee dat kan niet meer voor de KS, eerder in dit draadje werd gesproken over te hoge transactiekosten. Na de 27/28ste heeft OVH iDeal geloof ik uitgeschakeld.

Edit: DarkForce was me voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door theblindman op 05-08-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer weer...
Ok, iDeal concurreerd zich de markt uit! :P
Lekker overdreven maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
misschien wel leuk voor een owncloud achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

Rmg

Hier was de paypal transactie ook geannulleerd, jammer dat er helemaal geen communicatie over is.

Opnieuwbesteld met CC nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoVegan schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:58:
misschien wel leuk voor een owncloud achtig iets.
Op mijn huidige servertje heb ik ESX 5.1 draaien met hierop Zarafa mail server, eJabberd chat, aantal game servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Geannuleerd... Heb geen cc dus gaat hem niet worden.

Lekker bedrijf dus, geen communicatie of iets. Prutsers.

Dat geld, komt dat nu op mijn paypal rekening of gewoon mijn bankrekening?

[ Voor 25% gewijzigd door R0y. op 05-08-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Eeuh, WTF? Mijn tweede order, welke met Paypal betaald is en ik al een betalingsbevestiging van heb gekregen, is geannuleerd... Mag dat wel?

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
op welke pagina verschijnt de annulering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:02:
[...]

Op mijn huidige servertje heb ik ESX 5.1 draaien met hierop Zarafa mail server, eJabberd chat, aantal game servers...
En hoe ontsluit je dat alles via internet dan? Je hebt maar 1 IP...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Xesxen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:10:
Eeuh, WTF? Mijn tweede order, welke met Paypal betaald is en ik al een betalingsbevestiging van heb gekregen, is geannuleerd... Mag dat wel?
jep de verkoper mag een overeenkomst verbreken, hij moest wel geld terug geven of een vergelijkbaar product leveren

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Pinooo schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:13:
op welke pagina verschijnt de annulering?
Paypall bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
ook hier staat daar nog geen geannuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Laatst online: 17:13
DennusB schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

Hij vertelde net dat hij een "oude" KS 16G heeft, die had nog de mogelijkheid tot het toevoegen van extra IP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

Fail-over ip (of wel virtual IP) kost je 1 euro per maand extra.
Daar de virtuele firewall (vyatta,untangle etc) aanhangen.
Appart VLAN maken en daar je servers onder hangen.
Zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
mrc4nl schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

jep de verkoper mag een overeenkomst verbreken, hij moest wel geld terug geven of een vergelijkbaar product leveren
Damn, achja, ik heb wéér een andere manier gevonden om te betalen zonder CC. :+

Ik probeer deze even uit, en laat straks wel wat weten :P

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theblindman schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:17:
[...]

Hij vertelde net dat hij een "oude" KS 16G heeft, die had nog de mogelijkheid tot het toevoegen van extra IP's.
Bij deze kan het ook: http://www.ovh.nl/dedicated_servers/mini-sp.xml
3 fail-over IP's kun je hier bij nemen...
Kan prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Bij mij nog niets geannuleerd. Heb nochtans betaald met PayPal (PayPal is met één 'l' ;))

Ik ga de server gebruiken voor een website met enkele duizenden bezoekers per maand (WordPress). Daarnaast voor een gewone persoonlijke html website en er komt ook een ownCloud installatie op.

Hopelijk trekt dat Atommetje dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Annuleringen
Er vinden geen annuleringen plaats, tenzij deze geplaatst zijn vanaf een specifieke datum (ik meen vanaf 1-2 Augustus. Tevens als het vermoeden bestaat dat de order is geplaatst door een mogelijke reseller worden orders geannuleerd. Van geaccepteerde orders worden er geen geannuleerd.

Geen CreditCard, toch bestellen?
Heb je geen CreditCard maar wil je wel gebruik maken van deze waanzinnige actie? Via 3vcard.nl kun je een virtuele creditcard (prepaid basis) bemachtigen. Bij moneybookers.com een echte, ook op prepaid basis. Het zijn maar wat voorbeelden maar voor wie echt wilt, kan het handig zijn :)

Extra IP-Adressen
Voor € 0,50ct excl. BTW kunnen mensen met de oude kimsufi / isgenoeg reeks of andere servers (vanaf mSP) een extra IPv4 adres bemachtigen.

IPv6
Ook de nieuwe Kimsufi servers lijken gewoon te worden geleverd met een /64 IPv6 range.

mSP Servers
Deze worden tijdelijk niet uitgeleverd indien besteld in locatie RBX (Roubaix). Er is een gebrek aan 1Gbit switches, deze zijn in bestelling. Tot die tijd worden deze servers niet uitgeleverd. Of dit ook voor overige locaties geldt is mij niet duidelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

Heb het nu voor elkaar, en een (RAW) image gemaakt van Server 2008 R2. Wanneer die wordt opgestart begint-ie automatisch met installeren, en wordt de Remote Desktop service aangezet zodat je erbij kunt. Uitgetest met VM's onder Proxmox en VMware werkt het allemaal vlekkeloos. Straks proberen of het ook remote lukt (eerst op m'n server bij Hetzner, die kan ik het snelst leeggooien ;) ) Als dat daar lukt zou het ook bij OVH moeten kunnen (iig vanaf de 16G, de 2G is wellicht te traag). Maar eerst afwachten of Remote Desktop contact wil maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Poging 2..
Bestelnummer: 218350xx
Geplaatst: 5-8-2013 13:00
Betaling bevestigd: 5-8-2013 14:40
Nog niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:13
Besteld : Isgenoeg 2G
Besteld : 05-08-2013 ca. 13:45
Betaling bevestigd: 05-08-2013 14:56
OrderID : 218350xx

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Besteld: Isgenoeg 2G
Besteld: 30-07 07:52
Betaling bevestigd: 30-07 07:53 (Paypal)
OrderID: 215168xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Laatst online: 08-09 10:50
Besteld: Isgenoeg 2G
Besteld: 05-08-2013 ca 15:00
Betaling bevestigd: 2013-08-05 (CC)
OrderID: 218367xx

En nog geen confirmatiemail gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:52:
[...]
Geen CreditCard, toch bestellen?
Heb je geen CreditCard maar wil je wel gebruik maken van deze waanzinnige actie? Via 3vcard.nl kun je een virtuele creditcard (prepaid basis) bemachtigen. Bij moneybookers.com een echte, ook op prepaid basis. Het zijn maar wat voorbeelden maar voor wie echt wilt, kan het handig zijn :)
[...]
Is die info vanuit OVH gecommuniceerd? Want Octave stelt in deze tweet, dat virtuele cards niet zijn toegestaan.
virtual cards are not used for renew, we know how to detect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Die van moneybookers wordt overigens ook lang niet overal geaccepteerd omdat het geen credit card is volgens verschillende instanties, maar gewoon een debit card die werkt als een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Heb een berichtje achtergelaten in het manager portal met de vraag hoe nu verder. Zal het hier posten zodra ik antwoord heb. Maar ze worden nu vast overspoeld met vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:35:
Die van moneybookers wordt overigens ook lang niet overal geaccepteerd omdat het geen credit card is volgens verschillende instanties, maar gewoon een debit card die werkt als een creditcard.
Het is een MasterCard met "Electronic use only" ik heb er verder weinig ervaring mee. Ik weet dat de card bij OVH en nog een redelijk (groot) aantal andere partijen die voor mij belangrijk zijn, de kaart werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
offtopic:
Ik weet in ieder geval dat ik regelmatig "authorization failed" kreeg bij online bestellingen, terwijl ik genoeg geld op moneybookers had staan. Was specifiek de reden om een échte aan te vragen.

Verklaart wel waarom ze hem niet in een hotel accepteren als ze je vragen een CC achter te laten.

Goed om te weten dat het wel bij OVH werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als student zijnde kan je vaak goedkoop een cc aanvragen.
Ik betaal iets van 12 euro per jaar voor het hebben van een cc.

Ideaal voor hotels ,steam,kickstarter,Google play, amazon. En goederen uit het buitenland die niet met PayPal kunnen worden betaald

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 05-08-2013 16:24 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik gebruik deze: https://vikingcard.com/nl/

Wel de virtuele kaart zodat ik online dingen kan betalen.
Die virtuele kaart is ook gekoppeld aan mijn PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

Eerste poging mislukt. Ik hoopte dat Windows de realtek-NIC en SATA wel zou herkennen, desnoods met standaard drivers, maar ik krijg geen verbinding dus zal die wel ergens op wachten :+
Of wellicht ligt het aan de diskindeling. Mijn image gebruikt MBR, maar ik heb 3 TB disks in m'n server met GPT. Misschien loopt-ie daarop vast, hoewel dat eigenlijk niet zou mogen.

Dan maar een nieuwe image maken met GPT-partitie en geïntegreerde drivers, en het opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Maaruh, waarom dan een raw image. Kun je geen clean install doen met je eigen key?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat ze dat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:52:
Maaruh, waarom dan een raw image. Kun je geen clean install doen met je eigen key?
Ook dat is geen 100% *clean* install, maar waarschijnlijk een custom OVH-image. Maar je hebt daarvoor een SPLA-licentie (key) nodig, en ik wil het met de evaluatieversie proberen (een half jaar is meer dan genoeg ;) ). En als het werkt kan je het in principe ook bij andere hosters op dezelfde manier installeren, ook met bv. Windows 7. Heb er al zo lang over gepiekerd, ik wil nou ook wel eens weten of het in de praktijk ook lukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
defusion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:52:
Hoe werkt dat precies? Ik kan er niks over vinden. @hier boven, SPLA key : Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:06:
[...]

Ook dat is geen 100% *clean* install, maar waarschijnlijk een custom OVH-image. Maar je hebt daarvoor een SPLA-licentie (key) nodig, en ik wil het met de evaluatieversie proberen (een half jaar is meer dan genoeg ;) ). En als het werkt kan je het in principe ook bij andere hosters op dezelfde manier installeren, ook met bv. Windows 7. Heb er al zo lang over gepiekerd, ik wil nou ook wel eens weten of het in de praktijk ook lukt :+
Ik heb ergens gelezen dat normale keys(retail/dreamspark) ook werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/olesovhcom20130805.jpg
We delivered the first day about 250 KS-2G. We stopped short deliveries with the problem of abuse. Tonight we take.

Waarschijnlijk zullen vanaf vanavond dus server geplaatst gaan worden en worden opgeleverd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:09:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat normale keys(retail/dreamspark) ook werken :P
Voor mij zijn 'discount' keys niet weggelegd en dan wordt 2008 R2 wel erg duur, zeker als het alleen maar om te testen is ;)

Bovendien heeft OVH alleen maar Server 2008 versies staan. Op mijn manier zou je alle Windows versies kunnen installeren (iig. ook Windows 7, Win 8, Server 2012). Zolang er maar drivers voor je hardware zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Hoe heb je het netwerk configureerd?
Mogelijk obvious, maar DHCP zal (lijkt me) niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHCP werkt :P

(alleen niet met extra ip's)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ok, ik ben gewend alles handmatig te moeten invoeren bij dedicated/colo servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:23:
Ok, ik ben gewend alles handmatig te moeten invoeren bij dedicated/colo servers.
Zo moet het officieel eigenlijk ook. Maar dan nog zou je dat waarschijnlijk met WAIK in een answerfile wel kunnen ingeven. Maar daar had ik geen zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Als het niet werkt kun je alleen lang wachten op een netwerkresponse, vandaar mijn vermoeden als het wel werkt in een thuis-opstelling met een VM. Daar heb je normaal wel DHCP.
Maar dan zal het toch wel een driver issue zijn.

Anders esxi en gooi je daar je windows server op? tenzij je ook met hyper-v wilt klooien. werkt wel, maar niet optimaal.

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 05-08-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegendehommel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-08 10:00
Weet iemand hoeveel een ip adres kost als ik nog geen server heb? Op hun site staat niets vermeld, en op het internet staat vermeld dat het 2,50 of zelfs 5 euro kost per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door vliegendehommel op 05-08-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik heb 30 Juli een bestelling gedaan.

Hierop heb ik een mailtje met een bestelbon ontvangen, hier zit een link in die naar de factuur verwijst met mogelijkheid tot betaling per creditcard, er staat op deze pagina niets in de trend van 'betaald' oid.

Betaald had ik al per paypal.

22 uur later krijg ik een tweede mailtje 'Betaling'

Hierbij hebben wij het genoegen te bevestigen dat wij uw betaling via paypal van bestelbon nr. 2153XXXX ontvangen hebben.

De betaling van uw bestelling 2153XXXX zal zo spoedig mogelijk door onze diensten worden behandeld.

Zodra uw betaling bevestigd is zullen wij de bestelling, op voorwaarde dat dit mogelijk is, verwerken.

Uhhh.. de betaling is bij deze bevestigd, en zodra de betaling is bevestigd zullen we wellicht de order verwerken. Ja daar snap ik dus niks van.

Verder werkt de betaal link ook nog altijd, heb ik verder niks meer gehoord, en staat er bij bestellingen in behandeling in mijn account ook niks.

Werkt de betaallink bij mensen die de server al uitgeleverd hebben gekregen of tenminste al meer in hun account te zien krijgen bij bestelling in behandeling? Verder nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Misschien geannuleerd?
Check je PayPal.

Mijne is ook geannuleerd, met PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Is geannuleerd ja (heb ze maar even gebeld, zag dat ze gewoon nederlands nummer hadden). De link van de bestelbon kon ik nog wel gewoon gebruiken om zo geen tweede bestellingen te hoeven doen, en paypal heeft volgens hun de opdracht gekregen om alles terug te boeken, zal zo eens kijken of dat ook gedaan is.

EDIT:

Paypal geld inderdaad terug

[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:28:
Als het niet werkt kun je alleen lang wachten op een netwerkresponse, vandaar mijn vermoeden als het wel werkt in een thuis-opstelling met een VM. Daar heb je normaal wel DHCP.
Maar dan zal het toch wel een driver issue zijn.
Klopt, dat wachten is best spannend :+

Maar ik vermoed idd. een driver-issue. De hardware van m'n server is een stuk nieuwer dan de 2008 R2 install. Hopelijk lukt het straks wel.
Anders esxi en gooi je daar je windows server op? tenzij je ook met hyper-v wilt klooien. werkt wel, maar niet optimaal.
Bij Hetzner heb je voor de EX4 serie geen ESXi install, omdat dat volgens hun niet compatibel is. Desondanks is het me op diezelfde manier toch gelukt om het te installeren, zelfs met maar 1 IP ;)

ESXi en Proxmox met 2008 R2 als VM heb ik al geprobeerd, maar dan kan ik niet optimaal gebruik maken van m'n Gbit-connectie die ik blijkbaar heb. Op de host haal ik 90 MByte/s, terwijl ik op de guests 'slechts' zo'n 11-17 MByte/s haal. Ligt bij Proxmox waarschijnlijk aan de vmbr, maar dat heb ik nog niet uitgezocht. Maar bovenal wil ik nu eindelijk gewoon eens weten of het daadwerkelijk mogelijk is om het zelf te installeren, en hoe dat dan moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Zou overschrijven van bank kunnen? https://www.ovh.nl/support/algemene_voorwaarden/betaling.xml
Of kan ik ook een CC van iemand in mijn omgeving gebruiken of gaan ze dan moeilijk doen?
Overschrijving

OVH heeft voor haar klanten de mogelijkheid om hun bestelbon te betalen via een bankoverschrijving.

Na de bevestiging dat uw betaling goed ontvangen is op onze rekening, en deze correspondeert met het bedrag van uw bestelling, activeren wij uw dienst.
Onze bankgegevens :
Tenaamstelling : RABOBANK DORDRECHT
Rekening nummer : 1439.65.476
Titularis van de rekening : OVH BV
IBAN nummer : NL83 RABO 0143 9654 76
BIC-code : RABONL2U

Belangrijk: vergeet niet uw bestelbon nummer aan te geven in het veld “Referentie” bij uw banktransactie.Zonder deze informatie zal uw betaling niet automatisch gevalideerd worden, en dient uw betaling handmatig te worden opgezocht welke een vertraging kan opleveren in de validering van uw betaling en dus ook in de uitvoering van uw dienst.
Houd er rekening mee dat een betaling via overschrijving gemiddeld 3 dagen in beslag neemt.
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.