Overigens doen de meeste mensen toch niks met zo'n server en dankzij die setup kosten maken ze nog een beetje winst als die na 2 maanden weer opzeggen
Ik heb al een server bij ze, de zogenaamde 2g-server. Weet iemand toevallig of dat hetzelfde datacenter betreft?
Iemand trouwens tips voor het OS? Ik neig naar CentOS7.
Iemand trouwens tips voor het OS? Ik neig naar CentOS7.
offtopic:
Mooi trouwens dat je door wat klikken er nu een OS op kunt krijgen Dat kostte me bij de vorige server beduidend meer moeit.
Mooi trouwens dat je door wat klikken er nu een OS op kunt krijgen Dat kostte me bij de vorige server beduidend meer moeit.
[ Voor 50% gewijzigd door pven op 26-02-2019 19:43 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Hmm, heb zojuist een EG-64 deal server besteld. Nu blijkt dat ik daar geen USB key aan kan toevoegen..
Ik heb momenteel nog een SP-64-S server (een goedkopere serie), waarbij er wel een USB key kan worden toegevoegd.
Beetje vreemd.. Op deze manier kan ik ook geen gebruik maken van Bitlocker encryptie.
Ik heb momenteel nog een SP-64-S server (een goedkopere serie), waarbij er wel een USB key kan worden toegevoegd.
Beetje vreemd.. Op deze manier kan ik ook geen gebruik maken van Bitlocker encryptie.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Ik heb twee 2g servers (KS-1) van Kimsufi, beide staan in Gravelines (GRA1).pven schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:31:
Ik heb al een server bij ze, de zogenaamde 2g-server. Weet iemand toevallig of dat hetzelfde datacenter betreft?
Verder een KS-2E (2 TB) server, ook in GRA1.
Vanmiddag zo'n KS-3 voor €5,99 erbij besteld en die blijkt in Roubaix (RBX5) te staan.
Kan dus zijn dat alle KS-3's van die aanbieding in RBX staan, maar zeker is dat niet
Als iemand trouwens een idee heeft of XPEnology erop te installeren is: graag!
Ik zit te denken aan bv CentOS erop zetten, en dan iets virtueels erbij te zetten om daar XPEnology op te draaien.
Ik zit te denken aan bv CentOS erop zetten, en dan iets virtueels erbij te zetten om daar XPEnology op te draaien.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Mij valt overigens op dat ik voor mijn jarenoude KS-1 (N28000, 2GB, 500GB) vanaf 2017 langzaamaan meer ben gaan betalen. Die kost nu €6, dus dan is de upgrade naar 2 TB wel interessant.
Als je dat goed voorbereid dan kun je ongetwijfeld wel een VM lokaal installeren en daarna de image naar je OVH dedi wegschrijven.
Van een OVH-medewerker:ReneK schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:02:
Kan dus zijn dat alle KS-3's van die aanbieding in RBX staan, maar zeker is dat niet
For few weeks, only stock we have in KS / FR are in RBX. We provide less new KS production in GRA than RBX. I don't have the reason though.
Je kunt altijd een rescue image booten om een image naar de HDD te schrijven.pven schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:50:
Als iemand trouwens een idee heeft of XPEnology erop te installeren is: graag!
Als je dat goed voorbereid dan kun je ongetwijfeld wel een VM lokaal installeren en daarna de image naar je OVH dedi wegschrijven.
[ Voor 26% gewijzigd door Thralas op 26-02-2019 20:57 ]
Heb net gebeld met OVH, blijkt dat ze zijn gestopt met het aanbieden van USB storage..Gijs007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:57:
Hmm, heb zojuist een EG-64 deal server besteld. Nu blijkt dat ik daar geen USB key aan kan toevoegen..
Zonder aankondiging o.i.d.

Hopelijk komen ze hier nog op terug, anders moet ik op zoek naar een andere aanbieder.
Zonder USB stick en TPM module kan ik de servers niet gebruiken, i.v.m. GDPR en data beveiliging.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Gijs007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:33:
Hopelijk komen ze hier nog op terug, anders moet ik op zoek naar een andere aanbieder.
Zonder USB stick en TPM module kan ik de servers niet gebruiken, i.v.m. GDPR en data beveiliging.
offtopic:
Hoe maakt een USB-stick je magisch GDPR-compliant?
Bij een dedicated server zou ik je disk encryption passphrase via IPMI intikken of concluderen dat het toch weinig toevoegt.
Hoe maakt een USB-stick je magisch GDPR-compliant?
Bij een dedicated server zou ik je disk encryption passphrase via IPMI intikken of concluderen dat het toch weinig toevoegt.
Ik 'beheer' nu mijn oude 2g-server via ovh.com, en die nieuwe via kimsufi.com. Iemand een idee of ik ze beide op dezelfde website kan krijgen?
Het is één grote doffe ellende op het moment bij OVH als het aankomt tot informatie verstrekking. Sommige zaken die zijn verdwenen zijn niet gecommuniceerd, zaken die wel worden geadverteerd en niet aangeboden duurt al minstens 3 maanden alvorens deze informatie wordt verwijderd. Zaken die men communiceerd qua betalingen (automatische betalingen wel te verstaan), functioneren gewoonweg niet. Een opsomming hiervan;Gijs007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:33:
Heb net gebeld met OVH, blijkt dat ze zijn gestopt met het aanbieden van USB storage..
Zonder aankondiging o.i.d.
Algemeen
- RTM (Real Time Monitoring) die vaak niet (juist) functioneert.
KimSufi
- USB Storage zonder aankondiging verdwenen.
- Betaalmethodes (automatische incasso/betaling) werkt nog niet
SoYouStart - ARM Storage Servers
- IPv6 die over het algemeen niet wordt aangeboden / functioneert.
- IPv6 Subnet die wordt toegezegd maar niet wordt aangeboden / functioneert.
- IPv4 FailOvers die worden toegezegd maar niet worden aangeboden.
- Betaalmethodes (automatische incasso/betaling) werkt nog niet
- RTM (Real Time Monitoring) die niet wordt ondersteund.
Dat vraag ik mij ook af, als de SSH-Key van OVH weer eens uitlekt en op straat komt te liggen dan kun je er natuurlijk donder op tegen zeggen dat die beveiliging weinig nut heeft.pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:07:
Ik 'beheer' nu mijn oude 2g-server via ovh.com, en die nieuwe via kimsufi.com. Iemand een idee of ik ze beide op dezelfde website kan krijgen?
Gaat niet...pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:07:
Het aanbod verschilt per website ondanks dat SoYouStart en Kimsufi (isgenoeg) beide gewoon dochters zijn van OVH. De reden waarom ze dit hebben afgesplitst is omdat Kimsufi echt low-budget betreft, bij jou G2 kun je nog extra ip-adressen afnemen als het goed is, en bij Kimsufi zelf kan dit niet meer. Zo geldt dit ook voor een aantal andere add-ons.
Dus neen, beide servers via één omgeving beheren kan niet.
[ Voor 60% gewijzigd door DarkForce op 27-02-2019 14:30 ]
http://www.kimsufi.com/nl/servers.xml
Ze hebben nu ook een KS-1 server, voor 4,83 euro per maand. (Die was me gisteren niet opgevallen.)
Niet op voorraad, laat maar.
Ze hebben nu ook een KS-1 server, voor 4,83 euro per maand. (Die was me gisteren niet opgevallen.)

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 27-02-2019 22:38 ]
Als het je puur om storage gaat dan is het misschien ook verstandig om de ARM-Range op SoYouStart in de gaten te houden.pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:37:
http://www.kimsufi.com/nl/servers.xml
€ 4,99 excl. voor 2TB opslag, 2Gig geheugen en dat op een heerlijke 500Mbps snelheid. Overigens ook best humor, er wordt gesproken over 250Mbps maar in de praktijk is deze gelijk aan de rest van de SoYouStart aanbod.
Ik heb dus zo'n goedkope server van kimsufi.com, het ding werkt prima voor wat ik wil. 
Weet iemand of je automatisch deze server kan verlengen? Ik krijg nu iedere maand de melding dat ik moet betalen. Bij mijn 2g-server was dat eerst ook, daar was toen plots een autorenewal-optie, maar die kan ik bij kimsufi.com nog niet vinden.
Weet iemand of je automatisch deze server kan verlengen? Ik krijg nu iedere maand de melding dat ik moet betalen. Bij mijn 2g-server was dat eerst ook, daar was toen plots een autorenewal-optie, maar die kan ik bij kimsufi.com nog niet vinden.
Anoniem: 524929
Bij Kimsufi helaas (nog) niet. Je kan wel voor een langere periode betalen, bijv. 6 maanden.pven schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 07:40:
Ik heb dus zo'n goedkope server van kimsufi.com, het ding werkt prima voor wat ik wil.
Klopt, ik heb contact gehad met zowel KPN AS1136 en KPN Eurorings / KPN International AS286.Thralas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:43:
[...]
Dat suggereert toch dat KPN de schuldige is, niet OVH?
Andere kant op:
code:
1 2 3 6 asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.48.225) [AS286] 6.573 ms 6.732 ms 6.691 ms 7 rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.48.209) [AS286] 8.458 ms 8.657 ms 8.532 ms 8 nl-rt2-pice-ir01.kpn.net (134.222.129.239) [AS286] 11.751 ms 11.931 ms 11.795 ms
Gaat niet eens via Deutsche Telekom. De vraag is waarom KPN (AS1136) dat wél doet ipv. via KPN International?
Blijkbaar hanteert KPN AS1136 (de ISP) geen routering regels om de routering te optimaliseren, de gedachte hier achter is dat ze het simpel willen houden (en vermoedelijk kosten willen besparen in het netwerk beheer).
Doordat ze sinds kort met Deutsche Telekom peeren, verloopt het verkeer nu via Deutsche Telekom i.p.v. KPN Eurorings..

De oplossing die KPN (AS1136) aandraagt is dat OVH ook op de NL-IX verbindt met het netwerk van KPN, vanuit de NL-IX loopt het verkeer dan volgens KPN blijkbaar wel via Amsterdam..

Ben benieuwd of OVH daar iets mee gaat doen..
Offtopic:
Als gamer vindt ik het eigenlijk maar raar dat een ISP haar routering niet optimaliseert.. Dus ben gelijk ook maar aan het zoeken naar een andere provider.
Ik overweeg de overstap naar XS4ALL, dat is de enige ISP van KPN die nog een eigen AS heeft en wel actief de routing optimaliseert. Ben dan echter wel 25 euro duurder uit per maand, en het is nog maar de vraag hoe lang XS4ALL haar diensten nog blijft aanbieden..
Overstappen naar een alternatieve glasvezel provider is ook nog een mogelijkheid, wellicht dat T-Mobile het beter doet..
xs4all wordt binnenkort opgeheven en dan wordt je toch weer overgezet naar KPN.Gijs007 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:37:
[...]
Klopt, ik heb contact gehad met zowel KPN AS1136 en KPN Eurorings / KPN International AS286.
Blijkbaar hanteert KPN AS1136 (de ISP) geen routering regels om de routering te optimaliseren, de gedachte hier achter is dat ze het simpel willen houden (en vermoedelijk kosten willen besparen in het netwerk beheer).![]()
Doordat ze sinds kort met Deutsche Telekom peeren, verloopt het verkeer nu via Deutsche Telekom i.p.v. KPN Eurorings..![]()
De oplossing die KPN (AS1136) aandraagt is dat OVH ook op de NL-IX verbindt met het netwerk van KPN, vanuit de NL-IX loopt het verkeer dan volgens KPN blijkbaar wel via Amsterdam..![]()
Offtopic:
Als gamer vindt ik het eigenlijk maar raar dat een ISP haar routering niet optimaliseert.. Dus ben gelijk ook maar aan het zoeken naar een andere provider.
Ik overweeg de overstap naar XS4ALL, dat is de enige ISP van KPN die nog een eigen AS heeft en wel actief de routing optimaliseert. Ben dan echter wel 25 euro duurder uit per maand, en het is nog maar de vraag hoe lang XS4ALL haar diensten nog blijft aanbieden..
Overstappen naar een alternatieve glasvezel provider is ook nog een mogelijkheid, wellicht dat T-Mobile het beter doet..
KPN is eigenaar van NL-IX dat is niet een zo neutrale exchange, en ams-ix kost hun geld.Gijs007 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:37:
[...]
Klopt, ik heb contact gehad met zowel KPN AS1136 en KPN Eurorings / KPN International AS286.
Blijkbaar hanteert KPN AS1136 (de ISP) geen routering regels om de routering te optimaliseren, de gedachte hier achter is dat ze het simpel willen houden (en vermoedelijk kosten willen besparen in het netwerk beheer).![]()
Doordat ze sinds kort met Deutsche Telekom peeren, verloopt het verkeer nu via Deutsche Telekom i.p.v. KPN Eurorings..![]()
De oplossing die KPN (AS1136) aandraagt is dat OVH ook op de NL-IX verbindt met het netwerk van KPN, vanuit de NL-IX loopt het verkeer dan volgens KPN blijkbaar wel via Amsterdam..![]()
Offtopic:
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ahh, dus KPN probeert via een omweg een beetje bij te verdienen..Tomsworld schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:25:
[...]
KPN is eigenaar van NL-IX dat is niet een zo neutrale exchange, en ams-ix kost hun geld.
Als grootste ISP van Nederland (als we alle dochterbedrijven en derde partijen zoals NLE meerekenen) kunnen ze gebruik van de NL-IX natuurlijk af proberen te dwingen richting bedrijven zoals OVH.
Tja, OVH zit niet eens op de NL-IX, zowel KPN als OVH zitten al op de AMS-IX dus ik snap niet helemaal hoe de AMS-IX KPN geld zou kosten, ze betalen er toch al voor.
OVH is wel kieskeurig met wie ze willen peeren.
T-Mobile -> OVH Gravelines is 10ms vanaf regio Alkmaar.Gijs007 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:37:
[...]
Overstappen naar een alternatieve glasvezel provider is ook nog een mogelijkheid, wellicht dat T-Mobile het beter doet..[/small]
Ziggo -> OVH Gravelines is 20-25ms vanaf regio Alkmaar
Beide halen maximale snelheid zover ik weet.
Ik kreeg van KPN de volgende reactie:jimmy87 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:29:
Tja, OVH zit niet eens op de NL-IX, zowel KPN als OVH zitten al op de AMS-IX dus ik snap niet helemaal hoe de AMS-IX KPN geld zou kosten, ze betalen er toch al voor.
KPN draait het probleem in mijn ogen om, aangezien OVH reeds peering heeft met KPN Eurorings op de AMS-IX.KPN prefereert, zoals wellicht alle partijen, BGP sessies over lokale public-peering platformen zoals AMSIX en NL-IX boven transit verbindingen.
Echter OVH is niet aanwezig op NL-IX en KPN gaat net als andere grote partijen in Nederland AMS-IX verlaten.
OVH verkeer loopt hierdoor via langere transit-verbindingen. Dit zou op te lossen zijn als OVH naar het NL-IX peering platform komt, zoals al eerder gezegd is KPN-NL daar aanwezig.
Een beetje apart dat KPN verkondigt van de AMS-IX weg te gaan net als andere grote partijen, het verkeer op de AMS-IX neemt namelijk alleen maar toe wat er mijn inziens op duid dat steeds meer partijen zich aansluiten.
Maargoed inderdaad, klinkt een beetje als, als OVH het probleem wil oplossen staan we ervoor open maar wij doen het niet.
Maargoed inderdaad, klinkt een beetje als, als OVH het probleem wil oplossen staan we ervoor open maar wij doen het niet.
Huh, KPN gaat net als andere partijen de AMS IX verlaten? Hoe zit dat?
Vreemd verhaal.
Vreemd verhaal.
Volgens mij zat het er al een tijdje aan te komen. Alhoewel ik nergens kan vinden dat ze AMS-IX gaan verlaten.krakendmodem schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:17:
Huh, KPN gaat net als andere partijen de AMS IX verlaten? Hoe zit dat?
Vreemd verhaal.
Andere bron die dit bevestigt is Leaseweb:
https://blog.leaseweb.com...n-global-peering-forum-14
https://blog.leaseweb.com...n-global-peering-forum-14
by forcing parties to connect to an internet exchange that they happen to own (e.g. the largest Dutch telecom company which also happens to own an Internet Exchange; at the same time they are moving away from the neutral membership based AMS-IX – Amsterdam Internet Exchange).
Ik had eerder kimsufi nu een jaar hetzner. Bevalt erg goed en is goedkoper + met console access etc.
10,77 euro per maand voor 2vCPU, 8gb ram en 80GB SSD.
Ik gebruik het zelf als windows desktop in de cloud. Erg praktisch als je onderweg bent etc.

Kunt ook een goedkopere optie pakken van 5 euro - maar dat liep niet goed genoeg met Windows .
Ik gebruik het zelf als windows desktop in de cloud. Erg praktisch als je onderweg bent etc.

Kunt ook een goedkopere optie pakken van 5 euro - maar dat liep niet goed genoeg met Windows .
[ Voor 26% gewijzigd door Workaholic op 05-05-2019 15:08 ]
Om dit topic (wat allang niet meer OVH is) weer tot leven te brengen, wil ik hieronder even mijn ervaringen delen met jullie.
OneProvider.com en Online.net zijn allebei onbetrouwbaar. Dit komt niet direct door OneProvider, maar door Online.net. De locaties in Frankrijk* en Amsterdam zijn van Online.net en staan als 'resell' op OneProvider.com.
OVH, Kimsufi, SoYouStart heb ik positieve ervaringen mee (m.b.t. defecte hardware). De support is matig, maar altijd beter dan de support van Online.net. Hetzner.de is de beste hosting partij m.b.t. dedicated servers (mijn ervaring) en is zeer snel, betrouwbaar en straight to the point.
Mijn advies: neem geen servers af bij Online.net of OneProvider als je data belangrijk is.
Gebruik deze servers dus niet als cloud- of backuplossing.
Mijn verhaal:
Ik heb twee Start-3-L servers besteld via OneProvider vóór black friday.

Een van deze servers was binnen enkele uren geleverd en ik heb een paar LXD containers verhuisd naar de server. Na enkele uren gaf ZFS aan dat er problemen waren met de tweede SSD en na wat testen, zag ik verschillende errors voorbij komen.
Het probleem van Online.net in Amsterdam: (Edit: Na 4 dagen)
Waarop ik kritische vragen ging stellen. Wat als het moederbord kapot zou gaan en mijn data staat in RAID1 op de SSDs? Ben ik dan mijn data kwijt? Daarop kreeg ik geen antwoord of een alternatieve oplossing van OneProvider, wat ik deels begrijp.
Daarom ging ik naar het forum van Online.net om vragen te stellen. Mijn post werd direct verborgen en gearchiveerd met de verdediging:
RAID1 heeft dus geen zin bij Online.net. Wat het probleem in AMS ook is.. je krijgt vrijwel altijd een nieuwe server terwijl je data nog op de oude server staat. Maar dat is jouw probleem.
---
Update:
Ik heb een dispute geopend voor het bedrag van de komende 2 maanden, omdat ik de server voor 3 maanden heb afgenomen en de SSD niet wordt vervangen (eerste maand betaal ik). Ze hebben hierop een reactie gegeven en mijn server is bevroren en ik ben in overtreding, TOS.. blabla.. Prima
Volgens de support:
De servers in Parijs en Amsterdam zijn gebaseerd op gedeelde racks van 40 servers.
Om de schijven te verwijderen, moeten we het hele rack afsluiten
Ik heb uitgelegd dat RAID1 volledig nutteloos is, als de hardware in dit geval kapot gaat (mobo, ram, voeding etc.). Ik wil redundantie en de optie om het component binnen de opgegeven SLA-tijd te repareren/vervangen, zoals elk datacenter doet (OVH,Kimsufi,SoYouStart,Hetzner etc). Dit is niet mogelijk en de kans is aanwezig dat ik de toegang tot mijn gegevens zal verliezen bij een defect. En dat is het punt waarover ik struikel.
Ze kunnen de SSD niet vervangen, maar de SSD's hangen bij een defect nog wel in het rack met al mijn data. Hoe weet ik dat die SSDs niet worden gebruikt en wat er met de data kan gebeuren? Ze kunnen de SSD alleen vervangen als een rack wordt uitgezet..
Oftewel: Mijn persoonlijke data wordt onnodig opgeslagen op een SSD en bewaard zonder mijn toestemming en zonder dat ik weet hoe zij hiermee omgaan. Mag dit? Nee. Kansloze partijen, echt waar. Ze reageren ook niet op deze vragen, omdat ze weten dat het schadelijk is.
OneProvider.com en Online.net zijn allebei onbetrouwbaar. Dit komt niet direct door OneProvider, maar door Online.net. De locaties in Frankrijk* en Amsterdam zijn van Online.net en staan als 'resell' op OneProvider.com.
OVH, Kimsufi, SoYouStart heb ik positieve ervaringen mee (m.b.t. defecte hardware). De support is matig, maar altijd beter dan de support van Online.net. Hetzner.de is de beste hosting partij m.b.t. dedicated servers (mijn ervaring) en is zeer snel, betrouwbaar en straight to the point.
Mijn advies: neem geen servers af bij Online.net of OneProvider als je data belangrijk is.
Gebruik deze servers dus niet als cloud- of backuplossing.
Mijn verhaal:
Ik heb twee Start-3-L servers besteld via OneProvider vóór black friday.

Een van deze servers was binnen enkele uren geleverd en ik heb een paar LXD containers verhuisd naar de server. Na enkele uren gaf ZFS aan dat er problemen waren met de tweede SSD en na wat testen, zag ik verschillende errors voorbij komen.
Dit is verder geen probleem (zou je zeggen). Ik heb netjes een ticket gemaakt met alle informatie om de SSD te vervangen. De ZFS en raid array zijn ontkoppeld van de kapotte SSD en ze hebben toestemming gekregen om de SSD te vervangen (en de server uit te zetten)0x0009 2 30 Transition from drive PhyRdy to drive PhyNRdy
0x000a 2 32 Device-to-host register FISes sent due to a COMRESET
0x000b 2 24 CRC errors within host-to-device FIS
0x000d 2 0 Non-CRC errors within host-to-device FIS
0x000f 2 24 R_ERR response for host-to-device data FIS, CRC
Het probleem van Online.net in Amsterdam: (Edit: Na 4 dagen)
Ze hebben geen medewerkers in Amsterdam lopen om hardware te vervangen. Ik wil best een week wachten, geen probleem. Maar ze hebben geen andere mogelijkheid dan de server te vervangen.Hello,
The DC is letting us know they cannot take action on this server as it's in Amsterdam. Hence the replacement they are now proposing to us.
Let us know how you wish to proceed.
Regards,
R. (weggehaald)
Waarop ik kritische vragen ging stellen. Wat als het moederbord kapot zou gaan en mijn data staat in RAID1 op de SSDs? Ben ik dan mijn data kwijt? Daarop kreeg ik geen antwoord of een alternatieve oplossing van OneProvider, wat ik deels begrijp.
Daarom ging ik naar het forum van Online.net om vragen te stellen. Mijn post werd direct verborgen en gearchiveerd met de verdediging:
Dit begrijp ik.. maar Online.net is niet duidelijk over de omgang met gegevens op de SSD's of servers. Het lijkt er dus op dat Online.net geen 'goede' partij is om zaken mee te doen. Ze verwijzen direct naar OneProvider, terwijl het zonder OneProvider ook moeizaam zou gaan.Thanks! Unfortunetly, I did not know it was a ticket from OneProvider.
In this case, this is completely different. You have to see with their support as we are seperate companies.
We do resell them servers, but in this case, they are our customers, and you are their customers. Please reach them by ticket if you have any questions.
RAID1 heeft dus geen zin bij Online.net. Wat het probleem in AMS ook is.. je krijgt vrijwel altijd een nieuwe server terwijl je data nog op de oude server staat. Maar dat is jouw probleem.
---
Update:
Ik heb een dispute geopend voor het bedrag van de komende 2 maanden, omdat ik de server voor 3 maanden heb afgenomen en de SSD niet wordt vervangen (eerste maand betaal ik). Ze hebben hierop een reactie gegeven en mijn server is bevroren en ik ben in overtreding, TOS.. blabla.. Prima
Volgens de support:
De servers in Parijs en Amsterdam zijn gebaseerd op gedeelde racks van 40 servers.
Om de schijven te verwijderen, moeten we het hele rack afsluiten
Ik heb uitgelegd dat RAID1 volledig nutteloos is, als de hardware in dit geval kapot gaat (mobo, ram, voeding etc.). Ik wil redundantie en de optie om het component binnen de opgegeven SLA-tijd te repareren/vervangen, zoals elk datacenter doet (OVH,Kimsufi,SoYouStart,Hetzner etc). Dit is niet mogelijk en de kans is aanwezig dat ik de toegang tot mijn gegevens zal verliezen bij een defect. En dat is het punt waarover ik struikel.
Ze kunnen de SSD niet vervangen, maar de SSD's hangen bij een defect nog wel in het rack met al mijn data. Hoe weet ik dat die SSDs niet worden gebruikt en wat er met de data kan gebeuren? Ze kunnen de SSD alleen vervangen als een rack wordt uitgezet..
Oftewel: Mijn persoonlijke data wordt onnodig opgeslagen op een SSD en bewaard zonder mijn toestemming en zonder dat ik weet hoe zij hiermee omgaan. Mag dit? Nee. Kansloze partijen, echt waar. Ze reageren ook niet op deze vragen, omdat ze weten dat het schadelijk is.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 11-12-2019 16:27 ]
Zijn er tweakers die ervaring hebben met een kernel upgrade en/of gebruik maken van een recente OVH kernel 4.9.*?
Ik probeer door deze tutorial te upgraden van kernel 4.19 naar 4.9.185.
Dit gaat niet goed, server komt na reboot niet meer online.
Momenteel draai ik dan maar van netboot een recovery kernel via het netwerk. Via rescue disk geprobeerd te herstellen maar dat helpt helaas niet.
Dit zijn de files in /boot
Na een upgrade-grub zou de server gewoon online moeten komen toch?
Edit: inmiddels opgelost door deze instructies met de standaard kernel https://github.com/dannyt...hanging-OVH-Server-Kernel
Ik probeer door deze tutorial te upgraden van kernel 4.19 naar 4.9.185.
Dit gaat niet goed, server komt na reboot niet meer online.
Momenteel draai ik dan maar van netboot een recovery kernel via het netwerk. Via rescue disk geprobeerd te herstellen maar dat helpt helaas niet.
Dit zijn de files in /boot
code:
1
2
3
4
5
6
| drwxr-xr-x 3 root root 1024 Dec 26 16:51 . drwxr-xr-x 22 root root 4096 Sep 1 18:59 .. -rw-r--r-- 1 root root 10784864 Dec 26 16:06 bzImage-4.9.185-xxxx-std-ipv6-64 -rw-r--r-- 1 root root 105366 Dec 26 16:06 config-4.9.185-xxxx-std-ipv6-64 drwxr-xr-x 5 root root 1024 Dec 26 16:53 grub -rw-r--r-- 1 root root 3230449 Dec 26 16:06 System.map-4.9.185-xxxx-std-ipv6-64 |
Na een upgrade-grub zou de server gewoon online moeten komen toch?
Edit: inmiddels opgelost door deze instructies met de standaard kernel https://github.com/dannyt...hanging-OVH-Server-Kernel
code:
1
| Linux 4.9.0-11-amd64 #1 SMP Debian 4.9.189-3+deb9u2 (2019-11-11) x86_64 GNU/Linux |
[ Voor 10% gewijzigd door sloth op 26-12-2019 22:59 ]
Als je geen 99,99% uptime hoeft te hebben en iets meer performance wilt voor een kleine meerprijs, dan zou je eens bij Shadow kunnen kijken.Workaholic schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:05:
Ik had eerder kimsufi nu een jaar hetzner. Bevalt erg goed en is goedkoper + met console access etc.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://shop.shadow.tech/nlnl/pre-order
Thanks voor de tip! 3ms latency en leuk spul. Met een kortingscode de eerste maand maar een tientje.Ernemmer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:13:
[...]
Als je geen 99,99% uptime hoeft te hebben en iets meer performance wilt voor een kleine meerprijs, dan zou je eens bij Shadow kunnen kijken.
Quadro 5000 + 8 cores
Ik heb nog een server draaien waar ik niets mee doe, iemand interesse?
Intel Xeon D-1521 (4 core 8 treads)
128GB DDR4 REG ECC
1,46TB SSD en 500GB NVMe
Hangt in Amsterdam.
128GB DDR4 REG ECC
1,46TB SSD en 500GB NVMe
Hangt in Amsterdam.
Van welke partij en hoeveel p/m?webgangster schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:42:
128GB DDR4 REG ECC
1,46TB SSD en 500GB NVMe
Hangt in Amsterdam.
Jesus dat kan ook niet goedkoop zijn per maand.webgangster schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:42:
128GB DDR4 REG ECC
1,46TB SSD en 500GB NVMe
Hangt in Amsterdam.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Anoniem: 767041
Hallo ik heb een vraagje, ik heb soyoustart game1 en nu was de vraag wat als mn ssd disk crasht? Schakelt deze dan live over naar een andere ssd met mijn gegevens? Want ik zie dit op de site alleen weet ik niet of het waar is “ Garantie en betrouwbaarheid van de hardware
De So you Start servers zijn inclusief RAID-(Hard of Soft)technologie. Deze redundantie garandeert dat zij zullen draaien zonder onderbreking en met een maximale beschikbaarheid. In het geval dat een disk faalt, zal de tweede het onmiddellijk overnemen.“ en op het stukje waar die server staat zie ik niks van hardraid of softraid en 1x ssd 120gb
De So you Start servers zijn inclusief RAID-(Hard of Soft)technologie. Deze redundantie garandeert dat zij zullen draaien zonder onderbreking en met een maximale beschikbaarheid. In het geval dat een disk faalt, zal de tweede het onmiddellijk overnemen.“ en op het stukje waar die server staat zie ik niks van hardraid of softraid en 1x ssd 120gb
Zit er idd ook niet in. Als de SSD overlijd moet er iemand van OVH fysiek het schijfje gaan omwisselen.Anoniem: 767041 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:41:
en op het stukje waar die server staat zie ik niks van hardraid of softraid en 1x ssd 120gb
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Dus alleen servers waar het aangeven staat met softraid/hardraid heeft hetShamalamadindon schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:02:
[...]
Zit er idd ook niet in. Als de SSD overlijd moet er iemand van OVH fysiek het schijfje gaan omwisselen.
Klopt. Dit zijn fysieke doosjes, als het niet specifiek aangegeven staat kun je er van uitgaan dat ze het niet hebben.Anoniem: 767041 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:04:
[...]
Dus alleen servers waar het aangeven staat met softraid/hardraid heeft het
lijkt mij wel vaag, Het staat overigens bij de Gegarandeerde hardware SLA en niet bepaald welke servers ''De So you Start servers zijn inclusief RAID-(Hard of Soft)technologie, dus ik ga er zelf vanuit dat ze het op elke server hebben, en vooral de game reeks zou je eigenlijk geen gegevens willen verliezenShamalamadindon schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:47:
[...]
Klopt. Dit zijn fysieke doosjes, als het niet specifiek aangegeven staat kun je er van uitgaan dat ze het niet hebben.
De SoyouStart game reeks heeft enkele SSDs, geen RAID. Dus een kapotte SSD betekent dataverlies en een SSD-swap door OVH.
Het zijn maar machines die gameservers hosten, dus dat maakt mij niets uit.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
heeft de soyoustart essentials reeks dit wel? lijkt mij dan in raid setupKanarie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:54:
De SoyouStart game reeks heeft enkele SSDs, geen RAID. Dus een kapotte SSD betekent dataverlies en een SSD-swap door OVH.
Yep, via software RAID, werkt prima. Heb zelf wat meer met de GAME reeks omdat die veel betere DDoS bescherming heeft.Anoniem: 767041 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:56:
[...]
heeft de soyoustart essentials reeks dit wel? lijkt mij dan in raid setup
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 02-01-2020 23:53 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Mooi hoor 
VPS Classic 2014's worden afgesloten met een goede maand tijd om alles over te zetten
VPS Classic 2014's worden afgesloten met een goede maand tijd om alles over te zetten

Zoals u wellicht weet, veranderen onze VPS-oplossingen regelmatig, net als de gebruikte technologieën. Daarom hebben we besloten onze oude VPS Classic 2014-oplossing te beëindigen met ingang van 1 maart 2020. We adviseren u om uw volledige gegevens voor deze datum op te halen, zodat u voorbereid bent op de sluiting van uw service(s).
Daar werd nog OpenVZ 6 voor gebruikt? Die is EOL.azerty schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:57:
Mooi hoor
VPS Classic 2014's worden afgesloten met een goede maand tijd om alles over te zetten![]()
[...]
Hadden ze ook wat vroeger kunnen zeggen of alles voor ons overzettenzx9r_mario schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:43:
[...]
Daar werd nog OpenVZ 6 voor gebruikt? Die is EOL.
Heb je hier ervaring mee? En kan je gewoon RDP gebruiken?Ernemmer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:13:
[...]
Als je geen 99,99% uptime hoeft te hebben en iets meer performance wilt voor een kleine meerprijs, dan zou je eens bij Shadow kunnen kijken.
Werkt via hun eigen software, even geprobeerd maar de cpu was voor mijn doel te langzaam in single core.GrooV schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:01:
[...]
Heb je hier ervaring mee? En kan je gewoon RDP gebruiken?
Voor de rest welke het eigenlijk perfect.
Er is een topic over hier op tweakers, volgens mij heel dat remote gaming of zoiets.
[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 02-02-2020 22:30 ]
Ik huur al meer dan 5 jaar een paar Kimsufi servertjes van OVH (KS-2 / KS-3E).
Ik stel geen hoge eisen, de Intel Atom N2800 modellen zijn toerekend voor wat ik er mee doe.
Ik vind met name de 2 TB hard disks erg aantrekkelijk voor backupdoeleinden, en verder
doen de Atoms wat licht datalogging werk waar geen rekenkracht voor nodig is.
Ik heb gekozen voor twee servers in GRA (Gravelines) en eentje in RBX (Roubaix), mede met het
oog op gespreide opslag van data en wat meer redundancy.
Vanwege het warme weer vandaag voor de aardigheid eens gekeken hoe heet die dingen worden,
want ik had al eens beelden van OVH gezien waarbij de Kimsufi servers geinstalleerd waren in
scheepscontainers.
De CPU temperatuur van beide servers in GRA ligt op 32 C (idle, CPU load <1%). De server
in RBX heeft echter een CPU temp van 63 C (ook idle, CPU load <1%).
Bij full load neemt de CPU temp in GRA op beide servers toe tot 34 C resp 38 C, de server in
RBX wordt 72 C.
De boel raakt in RBX dus veel meer verhit dan in GRA, het verschil is meer dan 30 graden!
Nu zijn dit zuinige Atom's die niet zoveel stoken, maar het geeft wel aan dan de koeling in RBX nogal te wensen over laat, wat vermoedelijk aan de luchtbehandeling in het gebouw ligt (want in idle mode wordt de CPU in RBX ook veel heter).
Via Google StreetView lijkt het OVH gebouw in GRA een betere luchtbehandeling te hebben dan in RBX, waar zo op het oog wat airco's tegen de buitenmuur zijn geschroefd. You get what you pay voor blijkbaar.
Voor wie van plan is een zwaardere server bij OVH te huren om deze flink te belasten, lijkt het me verstandiger voor GRA te kiezen en niet voor RBX.
Ik stel geen hoge eisen, de Intel Atom N2800 modellen zijn toerekend voor wat ik er mee doe.
Ik vind met name de 2 TB hard disks erg aantrekkelijk voor backupdoeleinden, en verder
doen de Atoms wat licht datalogging werk waar geen rekenkracht voor nodig is.
Ik heb gekozen voor twee servers in GRA (Gravelines) en eentje in RBX (Roubaix), mede met het
oog op gespreide opslag van data en wat meer redundancy.
Vanwege het warme weer vandaag voor de aardigheid eens gekeken hoe heet die dingen worden,
want ik had al eens beelden van OVH gezien waarbij de Kimsufi servers geinstalleerd waren in
scheepscontainers.
De CPU temperatuur van beide servers in GRA ligt op 32 C (idle, CPU load <1%). De server
in RBX heeft echter een CPU temp van 63 C (ook idle, CPU load <1%).
Bij full load neemt de CPU temp in GRA op beide servers toe tot 34 C resp 38 C, de server in
RBX wordt 72 C.
De boel raakt in RBX dus veel meer verhit dan in GRA, het verschil is meer dan 30 graden!
Nu zijn dit zuinige Atom's die niet zoveel stoken, maar het geeft wel aan dan de koeling in RBX nogal te wensen over laat, wat vermoedelijk aan de luchtbehandeling in het gebouw ligt (want in idle mode wordt de CPU in RBX ook veel heter).
Via Google StreetView lijkt het OVH gebouw in GRA een betere luchtbehandeling te hebben dan in RBX, waar zo op het oog wat airco's tegen de buitenmuur zijn geschroefd. You get what you pay voor blijkbaar.
Voor wie van plan is een zwaardere server bij OVH te huren om deze flink te belasten, lijkt het me verstandiger voor GRA te kiezen en niet voor RBX.
Ik zie bij Kimsufi zo snel niet de optie om het datacenter te kiezen. Er staat bij bijvoorbeels de KS-3 enkel dat het in Frankrijk is. Of kan dit na de bestelling?ReneK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:42:
Ik huur al meer dan 5 jaar een paar Kimsufi servertjes van OVH (KS-2 / KS-3E).
...
oog op gespreide opslag van data
Ik weet niet meer precies of je die mogelijkheid had. Ik had indertijd al een paar KS-2E's in GRA, maar toenLukeS schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:53:
[...]
Ik zie bij Kimsufi zo snel niet de optie om het datacenter te kiezen. Er staat bij bijvoorbeels de KS-3 enkel dat het in Frankrijk is. Of kan dit na de bestelling?
ik er nog eentje bij wilde bestellen bleken ze niet leverbaar. Tot ik een keer ergens las dat er een nieuwe partij KS-3's beschikbaar was in GRA voor slechts € 5,99 per maand. Ik heb er toen direct eentje besteld, en die stond inderdaad in RBX.
Het kan dus zijn dat je de forums een beetje in de gaten moet houden om te kijken wanneer ze weer een nieuwe partij hebben op de gewenste locatie, en dan toeslaan.
Hmm heb een KS-10 in RBX pruttelen en zie zo niks verschrikkelijks eigenlijk.ReneK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:42:
Weet ook niet of die atoms wellicht van een andere generatie / bouw zijn en de koeling in de kast daar van gewoon minder is, het kan aan zoveel dingen liggen, maar mijn n=1 met een iets zwaardere rammelkast lijkt er niet op te wijzen.
Heb je ook de CPU temperatuur uitgelezen?gekkie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:06:
[...]
Hmm heb een KS-10 in RBX pruttelen en zie zo niks verschrikkelijks eigenlijk.
Voor mij geldt in RBX ook n=1, dus het kan exemplarisch zijn.
Om te kijken of het niet aan de CPU temperatuursensor ligt, heb ik ook maar eens naar de
HDD temperatuur gekeken, die is momenteel 67 C. Ook best heet voor en HDD die momenteel
niets staat te doen (al draait-ie wel).
De CPU temperatuur is inmiddels opgelopen tot 87 C in idle mode (load <1%). Heftig.
Ik lees net dat OVH al in 2011 zijn 4e data center in RBX heeft geopend, er zijn dus meerdere data centers.
Het zou dus kunnen dat jouw KS-10 in een ander data center staat dan mijn KS-3.
Edit: Ik heb zojuist maar een ticket ingeschoten bij OVH om te kijken wat er aan de hand is.
[ Voor 5% gewijzigd door ReneK op 11-08-2020 07:20 ]
Nope CPU heb ik niet gemonitort, HDD is met de nodige load 33 graden.
Dus misschien OVH maar even vragen om naar jouw specifieke rammelkast te kijken voor een koelings probleem ? Dat heb je dus al gedaan
Dus misschien OVH maar even vragen om naar jouw specifieke rammelkast te kijken voor een koelings probleem ? Dat heb je dus al gedaan
[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 11-08-2020 07:36 ]
Yep, heb inmiddels al een ticket ingeschoten.gekkie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:35:
Voor wie het interesseert:
Ik heb feedback gekregen van OVH op mijn ticket. Eerst moesten ze een testrapportje hebben van de CPU temperatuur en de smart waarden van de hard disk.
Vanochtend kreeg ik daarop het volgende antwoord:
Dear customer,
i can confirm that now the temperatures are normal.
Also the disk status is very good.
For the fan, if the situation is what you reported earlier, is it normal.
60/70 degrees without fans is impossible, i suppose the server includes liquid
cooling or hybrid system.
Please keep under control the temperature for the next 48 hours and let us
know in case of problems.
Kind Regards,
xxxxx
Ik had gerapporteerd dat alle fans een alarm gaven (RPM = 0) en niet leken te werken. Het lijkt er echter op dat de Atom servers helemaal geen fans hebben (is ook niet echt nodig voor een Atom, die worden vaak passief gekoeld bij mijn weten).
Vanochtend was de CPU temp echter weer hoog: 83 C in idle mode. Volgens Intel is de max. operating temp. van een N2800 Atom 100 C, dus het zou nog veilig moeten zijn. Ik vind het echter wel aan de hoge kant, en het komt de levensduur niet ten goede. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom de temperatuur in GRA zo'n 30 graden lager ligt dan in RBX, onder dezelfde condities. Maar eens kijken wat er gebeurt als de hittegolf voorbij is.
Voor de aardigheid de processor uit idle mode gehaald en een 100% stress test gegeven. De temperatuur stijgt dan slecht met zo'n 3 graden. Dat is dan wel weer een voordeel van een Atom met een TDP van slechts 6.5 Watt ;-)
De hard disk was vanmorgen 65 C. Dat is 5 graden meer dan HGST (Hitachi) aangeeft als de maximale 60 graden. Goed dat is dan wel 65 C operating versus 60 graden ambient, operating liht altijd iets hoger.
Maar nog steeds een temperatuur die de levensduur niet ten goede zal komen. Het is gelukkig wel een HGST drive, zo ongeveer de meest betrouwbare drives die er zijn.
Valt me in ieder geval mee dat ik antwoord krijg op mijn ticket: je hoort vaak van OVH dat support non-existent is. Wel een beetje slap verhaal: de opmerking " i suppose the server includes liquid
cooling or hybrid system." raakt kant noch wal. Je gaat een Atom niet met liquid cooling uitrusten en blijkbaar kent-ie zijn eigen systemen niet.
Ik heb feedback gekregen van OVH op mijn ticket. Eerst moesten ze een testrapportje hebben van de CPU temperatuur en de smart waarden van de hard disk.
Vanochtend kreeg ik daarop het volgende antwoord:
Dear customer,
i can confirm that now the temperatures are normal.
Also the disk status is very good.
For the fan, if the situation is what you reported earlier, is it normal.
60/70 degrees without fans is impossible, i suppose the server includes liquid
cooling or hybrid system.
Please keep under control the temperature for the next 48 hours and let us
know in case of problems.
Kind Regards,
xxxxx
Ik had gerapporteerd dat alle fans een alarm gaven (RPM = 0) en niet leken te werken. Het lijkt er echter op dat de Atom servers helemaal geen fans hebben (is ook niet echt nodig voor een Atom, die worden vaak passief gekoeld bij mijn weten).
Vanochtend was de CPU temp echter weer hoog: 83 C in idle mode. Volgens Intel is de max. operating temp. van een N2800 Atom 100 C, dus het zou nog veilig moeten zijn. Ik vind het echter wel aan de hoge kant, en het komt de levensduur niet ten goede. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom de temperatuur in GRA zo'n 30 graden lager ligt dan in RBX, onder dezelfde condities. Maar eens kijken wat er gebeurt als de hittegolf voorbij is.
Voor de aardigheid de processor uit idle mode gehaald en een 100% stress test gegeven. De temperatuur stijgt dan slecht met zo'n 3 graden. Dat is dan wel weer een voordeel van een Atom met een TDP van slechts 6.5 Watt ;-)
De hard disk was vanmorgen 65 C. Dat is 5 graden meer dan HGST (Hitachi) aangeeft als de maximale 60 graden. Goed dat is dan wel 65 C operating versus 60 graden ambient, operating liht altijd iets hoger.
Maar nog steeds een temperatuur die de levensduur niet ten goede zal komen. Het is gelukkig wel een HGST drive, zo ongeveer de meest betrouwbare drives die er zijn.
Valt me in ieder geval mee dat ik antwoord krijg op mijn ticket: je hoort vaak van OVH dat support non-existent is. Wel een beetje slap verhaal: de opmerking " i suppose the server includes liquid
cooling or hybrid system." raakt kant noch wal. Je gaat een Atom niet met liquid cooling uitrusten en blijkbaar kent-ie zijn eigen systemen niet.
[ Voor 6% gewijzigd door ReneK op 12-08-2020 12:20 ]
Dezelfde omstandigheden zou ik toch niet zeggen. Roubaix ligt hier, dichtbij Rijsel, bij manier van spreken in een woestijn van beton. Terwijl Gravelines aan de kust ligt en dacht dat het data center zelf maar een hondertal meter van het water ligt. Is maar kilometer of 50 maar kan wel graad of vijftien schelen, denk ik, qua buitentemperatuur.ReneK schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:15:... Ik begrijp ook nog steeds niet waarom de temperatuur in GRA zo'n 30 graden lager ligt dan in RBX, onder dezelfde condities. Maar eens kijken wat er gebeurt als de hittegolf voorbij is.
Maar ja, die data centers zullen wel gekoeld zijn dus weet ik niet hoeveel effect de buitentemperatuur heeft
Ik zie dat GRA inderdaad dicht bij zee ligt en RBX zo'n 50 km meer landinwaarts. Je mag dus i.d.d. eenKenhas schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:35:
[...]
Dezelfde omstandigheden zou ik toch niet zeggen. Roubaix ligt hier, dichtbij Rijsel, bij manier van spreken in een woestijn van beton. Terwijl Gravelines aan de kust ligt en dacht dat het data center zelf maar een hondertal meter van het water ligt. Is maar kilometer of 50 maar kan wel graad of vijftien schelen, denk ik, qua buitentemperatuur.
temperatuurverschil verwachten.
Voor de aardigheid even opgezocht: in GRA is het momenteel 27C, in RBX 32C, vijf graden verschil dus.
Dat verklaart nog niet de verschillen in CPU temperatuur die ik zie: 30 graden verschil tussen GRA en RBX, soms oplopend tot zo'n 50 graden verschil!
In theorie zou de koeling op beide locaties goed moeten werken en de temperatuur min of meer constant houden. Maar ja, OVH is natuurlijk wel een low-cost hosting bedrijf, dus you get what you pay for zullen we maar zeggen.Maar ja, die data centers zullen wel gekoeld zijn dus weet ik niet hoeveel effect de buitentemperatuur heeft
Ik kreeg overigens zojuist het volgende berichtje van OVH terug, nadat ik opmerkingen had gemaakt over de toch wel hoge temperatoren deze morgen:
Dear customer,
thanks for your feedback.
The best practices in this case is keep under control the temperature for the next 48 hours and let us know in case of problems.
The specification declared by manufacturer in this case are not very important.
Every configuration and every infrastructure have its particular peculiarity. For us the range for HDD is 50 / 70 degrees.
Out of this range, could be a problem.
Weer een beetje slap antwoord: hoe moet ik de temperatuur onder controle houden in de komende 2 dagen? De CPU staat al in idle mode. De clockfrequentie omlaag brengen lukt niet met dit moederbord.
Ik kan de server helemaal uitschakelen, maar dan moet iemand van OVH 'm met de hand weer aanzetten over 2 dagen. Bovendien grijpt hun monitoringsysteem dan direct in, waardoor er vanzelf iemand heengestuurd wordt om 'm weer aan te zetten (da's me één keer gebeurd).
Verder merkwaardig dat de specificaties van de HDD fabrikant niet belangrijk lijken te zijn. De temp sensor meet de temperatuur van de HDD zelf, en de "every configuration and every infrastructure" moeten er maar voor zorgen dat ze binnen de specs van de fabrikant blijven. Niet andersom.
Heb ik niks beters te doen dan me druk te maken over een systeem dat nog steeds goed werkt?
Nee. Het is veel te warm om te werken, dus dan ga ik me hier maar mee bezig houden. Voor een
server van € 5,99 moet ik natuurlijk niet lopen zeiken....
[ Voor 4% gewijzigd door ReneK op 12-08-2020 14:06 ]
Ovh heeft geen fan's in de servers, zoek is op youtube alles is watercooled. En je kan dc niet meer kiezen ( je kan wel in de source code kijken welke dc's er stock is zo weet je dat GRA/RBX of SBG is. Voor mij belgië is dat ook vervelend want ik wil absoluut GRA/RBX , verkeer naar SBG moet over frankfurt vanuit belgië en niet direct.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik heb dit filmpje gevonden:Tomsworld schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:48:
Ovh heeft geen fan's in de servers, zoek is op youtube alles is watercooled.
YouTube: OVH.COM : in the eyes of a OVH server
Dus toch waterkoeling! I stand corrected ;-)
De boards in dit filmpje zien er wel krachtiger uit dan mijn simpele Atom's.
In de foto op lowendtalk.com zijn de Atom boardjes te zien:
https://www.lowendtalk.co...euro-dedicated-server/p35
Hier zie ik echter geen waterkoeling. De foto is echter uit 2007, het kan dus ondertussen anders zijn.
Edit:
Hmm, verkeerde Youtube link. Deze laat het beter zien:
YouTube: OVH.COM : How our servers come to be
Het valt me op dat de CPU temperatuur iedere ochtend een paar uur lang hoger is (van 61C naar 85C),
ondanks een CPU load < 1%.
Gezien de uren waarop dit gebeurt lijkt het weinig gerelateerd aan de buitentemperatuur.
Op andere foto's zie ik dat de watercooling tubes van naburige servers met elkaar gekoppeld zijn.
Het zou dus best kunnen dat de hoge CPU temperatuur te maken heeft met naburige server(s)
die in de ochtenduren een zware workload hebben.
De HDD heeft in de ochtenduren ook een flinke temperatuur verhoging, al kan ik nergens vinden of de
HDD's ook watergekoeld zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door ReneK op 13-08-2020 10:43 ]
Ik heb deze maand ook een dedicated server bij OVH gehuurd. Proxmox 6 laten provisionen maar die installatie is helemaal brak. De hostname is niet goed geconfigureerd en veel pve-* packages willen niet installeren. Na een ochtendje pielen uiteindelijk allemaal aan de praat gekregen. Prima machines en voor een shared 1 Gbit unmetered poortje ook helemaal niet slecht. Dit is de eerste keer dat hier huur met als doel om te kijken of ik het chill vindt om diensten die ik nu in de cloud draai terug naar hardware te verhuizen. De reden daarvoor is dat ik als sys admin maar eens niet zo lui moet zijn en gewoon aan de slag moet voor mij eigen diensten als ik een beetje privacy wil
Een maandje huren bij OVH is een mooie test om uiteindelijk zelf te gaan colocaten en ergens een rackje te huren wellicht.
Die ipmi interventions wordt ik toch een beetje zenuwachtig van haha
Is de performance op hardware en netwerk gebied beetje wat jullie ook zien? Ik heb het idee dat de SSD niet de snelste is, maar genoeg als OS disk. Helaas niet in RAID-1.
Server:
STOR-1 - Intel Xeon-D 1521 - 16GB DDR4 ECC 2133MHz - 4x HDD SATA 4TB Enterprise Class + 1x SSD NVMe 500GB Enterprise Class Soft RAID
Benchmarks:
---------------------------------------------------------------------------
Virt/Kernel : Dedicated / 5.4.73-1-pve
CPU Model : Intel(R) Xeon(R) CPU D-1521 @ 2.40GHz
CPU Cores : 8 @ 1201.018 MHz x86_64 6144 KB Cache
CPU Flags : AES-NI Enabled & VM-x/AMD-V Enabled
Load Average : 0.21, 0.19, 0.08
Total Space : 465G (3.1G ~1% used)
Total RAM : 15909 MB (550 MB + 535 MB Buff in use)
Total SWAP : 1022 MB (0 MB in use)
Uptime : 0 days 0:38
ASN & ISP : AS16276, OVH SAS
Organization : OVH GmbH
Region : England
## Geekbench v4 CPU Benchmark:
Single Core : 3516 (VERY GOOD)
Multi Core : 12304
## IO Test
CPU Speed:
bzip2 : 105 MB/s
sha256 : 166 MB/s
md5sum : 464 MB/s
RAM Speed:
Avg. write : 2867.2 MB/s
Avg. read : 5324.8 MB/s
Disk Speed:
1st run : 1.0 GB/s
2nd run : 1.0 GB/s
3rd run : 1.0 GB/s
-----------------------
Average : 1024.0 MB/s
## Europe Speedtest
Location Upload Download Ping
Nearby 711.47 Mbit/s 1468.80 Mbit/s 14.399 ms
Ireland, Dublin (Digiweb) 600.79 Mbit/s 1998.16 Mbit/s 22.444 ms
UK, London (toob Ltd) 316.70 Mbit/s 1335.86 Mbit/s 13.425 ms
Netherlands, Amsterdam (MaxiTEL) 900.84 Mbit/s 3465.36 Mbit/s 9.548 ms
Germany, Berlin (DNS:NET) 758.85 Mbit/s 3458.97 Mbit/s 11.771 ms
Germany, Munich (InterNetX) 710.25 Mbit/s 1372.68 Mbit/s 7.156 ms
Denmark, Copenhagen (Fiberby) 450.44 Mbit/s 2120.47 Mbit/s 7.168 ms
Sweden, Stockholm (SUNET) 388.96 Mbit/s 1444.12 Mbit/s 34.023 ms
Norway, Oslo (NextGenTel) 475.19 Mbit/s 1669.30 Mbit/s 24.611 ms
France, Lyon (SFR) 721.01 Mbit/s 2841.78 Mbit/s 15.978 ms
Spain, Madrid (MasMovil) 175.18 Mbit/s 1914.33 Mbit/s 25.547 ms
Portugal, Lisbon (Evolute) 240.31 Mbit/s 554.10 Mbit/s 44.632 ms
Italy, Rome (Unidata) 462.13 Mbit/s 1128.99 Mbit/s 39.251 ms
Czechia, Prague (Dial Telecom) 704.97 Mbit/s 2699.50 Mbit/s 18.477 ms
Austria, Vienna (Magenta) 678.20 Mbit/s 1337.80 Mbit/s 13.253 ms
Poland, Warsaw (Orange) 551.75 Mbit/s 1892.93 Mbit/s 26.063 ms
Slovakia, Kosice (TUKe) 659.00 Mbit/s 1227.78 Mbit/s 19.598 ms
Ukraine, Kyiv (KyivStar) 452.68 Mbit/s 1618.36 Mbit/s 32.839 ms
Latvia, Riga (Bite) 342.12 Mbit/s 907.20 Mbit/s 41.248 ms
Russia, Moscow (Rostelecom) 419.47 Mbit/s 1190.39 Mbit/s 40.380 ms
Romania, Bucharest (DOTRO Tel) 113.79 Mbit/s 591.81 Mbit/s 48.184 ms
Greece, Athens (GRNET) 281.85 Mbit/s 1392.19 Mbit/s 35.640 ms
Turkey, Istanbul (Radore) 89.50 Mbit/s 879.36 Mbit/s 60.049 ms
Die ipmi interventions wordt ik toch een beetje zenuwachtig van haha
Is de performance op hardware en netwerk gebied beetje wat jullie ook zien? Ik heb het idee dat de SSD niet de snelste is, maar genoeg als OS disk. Helaas niet in RAID-1.
Server:
STOR-1 - Intel Xeon-D 1521 - 16GB DDR4 ECC 2133MHz - 4x HDD SATA 4TB Enterprise Class + 1x SSD NVMe 500GB Enterprise Class Soft RAID
Benchmarks:
Virt/Kernel : Dedicated / 5.4.73-1-pve
CPU Model : Intel(R) Xeon(R) CPU D-1521 @ 2.40GHz
CPU Cores : 8 @ 1201.018 MHz x86_64 6144 KB Cache
CPU Flags : AES-NI Enabled & VM-x/AMD-V Enabled
Load Average : 0.21, 0.19, 0.08
Total Space : 465G (3.1G ~1% used)
Total RAM : 15909 MB (550 MB + 535 MB Buff in use)
Total SWAP : 1022 MB (0 MB in use)
Uptime : 0 days 0:38
ASN & ISP : AS16276, OVH SAS
Organization : OVH GmbH
Region : England
## Geekbench v4 CPU Benchmark:
Single Core : 3516 (VERY GOOD)
Multi Core : 12304
## IO Test
CPU Speed:
bzip2 : 105 MB/s
sha256 : 166 MB/s
md5sum : 464 MB/s
RAM Speed:
Avg. write : 2867.2 MB/s
Avg. read : 5324.8 MB/s
Disk Speed:
1st run : 1.0 GB/s
2nd run : 1.0 GB/s
3rd run : 1.0 GB/s
-----------------------
Average : 1024.0 MB/s
## Europe Speedtest
Location Upload Download Ping
Nearby 711.47 Mbit/s 1468.80 Mbit/s 14.399 ms
Ireland, Dublin (Digiweb) 600.79 Mbit/s 1998.16 Mbit/s 22.444 ms
UK, London (toob Ltd) 316.70 Mbit/s 1335.86 Mbit/s 13.425 ms
Netherlands, Amsterdam (MaxiTEL) 900.84 Mbit/s 3465.36 Mbit/s 9.548 ms
Germany, Berlin (DNS:NET) 758.85 Mbit/s 3458.97 Mbit/s 11.771 ms
Germany, Munich (InterNetX) 710.25 Mbit/s 1372.68 Mbit/s 7.156 ms
Denmark, Copenhagen (Fiberby) 450.44 Mbit/s 2120.47 Mbit/s 7.168 ms
Sweden, Stockholm (SUNET) 388.96 Mbit/s 1444.12 Mbit/s 34.023 ms
Norway, Oslo (NextGenTel) 475.19 Mbit/s 1669.30 Mbit/s 24.611 ms
France, Lyon (SFR) 721.01 Mbit/s 2841.78 Mbit/s 15.978 ms
Spain, Madrid (MasMovil) 175.18 Mbit/s 1914.33 Mbit/s 25.547 ms
Portugal, Lisbon (Evolute) 240.31 Mbit/s 554.10 Mbit/s 44.632 ms
Italy, Rome (Unidata) 462.13 Mbit/s 1128.99 Mbit/s 39.251 ms
Czechia, Prague (Dial Telecom) 704.97 Mbit/s 2699.50 Mbit/s 18.477 ms
Austria, Vienna (Magenta) 678.20 Mbit/s 1337.80 Mbit/s 13.253 ms
Poland, Warsaw (Orange) 551.75 Mbit/s 1892.93 Mbit/s 26.063 ms
Slovakia, Kosice (TUKe) 659.00 Mbit/s 1227.78 Mbit/s 19.598 ms
Ukraine, Kyiv (KyivStar) 452.68 Mbit/s 1618.36 Mbit/s 32.839 ms
Latvia, Riga (Bite) 342.12 Mbit/s 907.20 Mbit/s 41.248 ms
Russia, Moscow (Rostelecom) 419.47 Mbit/s 1190.39 Mbit/s 40.380 ms
Romania, Bucharest (DOTRO Tel) 113.79 Mbit/s 591.81 Mbit/s 48.184 ms
Greece, Athens (GRNET) 281.85 Mbit/s 1392.19 Mbit/s 35.640 ms
Turkey, Istanbul (Radore) 89.50 Mbit/s 879.36 Mbit/s 60.049 ms
Er is vanochtend brand geweest in een deel van het data centrum in Strasbourg. Mocht je servers hebben staan in SBG1 of SBG2 dan ondervindt je hier problemen mee.
SBG2 is volledig verloren gegaan, SBG1 deels. SBG 3 & 4 zijn in orde.
Bron: Twitter CEO
SBG2 is volledig verloren gegaan, SBG1 deels. SBG 3 & 4 zijn in orde.
Bron: Twitter CEO
nieuws: Brand verwoest datacenter van Franse provider OVHcloud
Zuur voor wie hier een server heeft draaien.
Veel sterkte voor diegenen!
Zuur voor wie hier een server heeft draaien.
Veel sterkte voor diegenen!
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 10-03-2021 09:55 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Yep.....it's a goner
Gelukkig niets belangrijks en inmiddels al een nieuwe server draaien in GRA1
Sinds net overgestapt op een andere locatie? Service van hun? Of zelf de knip getrokken?Kanarie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:33:
[Afbeelding]
Yep.....it's a goner
Gelukkig niets belangrijks en inmiddels al een nieuwe server draaien in GRA1
Non, les données contenues dans les serveurs de SBG2 ne seront vraisemblablement pas récupérables.
— xgarreau 💗💧 (@xgarreau) 10 maart 2021
Mais si vous utilisez le Backup FTP #OVH, vos sauvegardes sont dans un autre datacenter. (Les photos sont des pompiers) https://t.co/tRonks8qIw pic.twitter.com/EL5BcMjbc7
Zie de link in de tweet voor foto's.
Heftige brand...

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 10-03-2021 11:20 ]
Zelf een nieuwe OVH server aangeschaft. Die server in SBG2 zat ook nog op oude (hogere) pricing.AW_Bos schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:14:
[...]
Sinds net overgestapt op een andere locatie? Service van hun? Of zelf de knip getrokken?
Zuur zeg.. Gelukkig geen last van, mijn server staat in een ander datacenter.
Ben erg benieuwd naar de oorzaak, over het algemeen hebben datacenters behoorlijk serieuze blusinstallaties.
Ben erg benieuwd naar de oorzaak, over het algemeen hebben datacenters behoorlijk serieuze blusinstallaties.
Update 4pm
— Octave Klaba (@olesovhcom) 10 maart 2021
We plan to restart SBG1+SBG4+the network by Monday March,15 and SBG3 by Friday March,19.
In RBX+GRA we have the stock of new servers, pcc, pci ready to be delivered for all the impacted customers. Of course for free. We will add 10K servers in the next 3-4 weeks.
Ze gaan gefaseerd de SBG 1,3 en 4 de komende week weer actief maken.
Ook komen er de komende weken ruim 10.000 servers voor de getroffen gebruikers.
Hier kan ik Russische roulette spelen met mijn VPS in SBG1 
66% kans dat ie het overleefd heeft, I like the odds.
Enige is dat ze pas maandag de stroom er terug opzetten, en ik weet niet of ik een aantal sites tot dan uit de lucht wil laten
66% kans dat ie het overleefd heeft, I like the odds.
Enige is dat ze pas maandag de stroom er terug opzetten, en ik weet niet of ik een aantal sites tot dan uit de lucht wil laten
Mijn VPS in SBG2 heeft het niet overleefd
Maargoed dat het maar een 3de nameserver was lol, inmiddels al een andere opgetuigd.

https://www.security.nl/p...nd+in+datacenter+OVHcloud
Hopelijk ook een hoop spammers en botjes! 😁👋
Zijn er ook globale statistieken van opgevangen spammail door de blacklists? Ben benieuwd of er een dip in te zien is.
Flink aantal.... 😮Door de brand in het datacenter van hostingbedrijf OVHcloud zijn 3,6 miljoen websites offline gegaan, waaronder van banken, e-maildiensten, nieuwssites, webwinkels en overheidssites, zo stelt internetbedrijf Netcraft.....
Zijn er ook globale statistieken van opgevangen spammail door de blacklists? Ben benieuwd of er een dip in te zien is.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 11-03-2021 16:18 ]
https://www.ovh.com/fr/im...ave-Klaba-speaking-en.mp4
Octave noemt in de video dat er zeer recent onderhoud was gepleegd aan een UPS in SBG2 en het vuur mogelijk is ontstaan in die UPS.
Octave noemt in de video dat er zeer recent onderhoud was gepleegd aan een UPS in SBG2 en het vuur mogelijk is ontstaan in die UPS.
Wat best gek is is dat er ook wordt gesproken over mogelijke kortsluiting. Er blijkt namelijk een flinke batch kabels te zijn gebruikt die problemen met de isolatie hebben zoals ook te zien is in het redelijk groot aantal tasks dat open staat op travaux.ovh.net.Radiant schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:01:
Voorbeelden als deze, deze en zo nog een (redelijk) groot aantal
Beide is dus zeker niet uitgesloten maar op basis van wat Octave zegt klinkt zeer aannemelijk aangezien de planning inderdaad ook iets met de UPS's was. Hopen dat er sowieso duidelijkheid komt zodat herhaling kan worden voorkomen.
Wat sowieso erg is, is dat die hele elektriciteit meuk die er draait al vanaf het begin problemen heeft veroorzaakt.
[ Voor 14% gewijzigd door DarkForce op 11-03-2021 18:50 ]
Ze gingen de video's herbekijken van de camera's die in het DC hangen om meer te weten te komen.
Het zou inderdaad beide kunnen zijn, maar wat ik begrepen heb (heb de Franse beluisterd) was er wel heel snel zware rookontwikkeling. Als een kabel het zou begeven op 230V lijkt me dat niet zo snel veel rookontwikkeling te geven... Een UPS lijkt me dan wat "explosiever".
Het zou inderdaad beide kunnen zijn, maar wat ik begrepen heb (heb de Franse beluisterd) was er wel heel snel zware rookontwikkeling. Als een kabel het zou begeven op 230V lijkt me dat niet zo snel veel rookontwikkeling te geven... Een UPS lijkt me dan wat "explosiever".
Wel minder spam in mijn box.. Alleen of dat komt door de brand...? Denk het niet. Gok eerder op dat de lijst in het filter weer beter isAW_Bos schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:17:
https://www.security.nl/p...nd+in+datacenter+OVHcloud
[...]
Flink aantal.... 😮
404 Signature not found
Denk ook niet dat het gevolg heeft voor spam maar het is wel een ongelooflijk toeval dat ik nu opeens veel minder spam ontvang. Sedert maand of twee is het aantal omhoog geschoten en kreeg ik ongeveer 50 spam mails per dag en nu geen enkele meer.
Bij mij zitten er paar zaken in hun data center in Roubaix. Heb zoiets van "these things happen" maar is in 1 klap toch serieus wat schade. Maar ga nu ook geen paniek voetbal spelen en elders beginnen kijken. Als je een vps of zo neemt, weet je eigenlijk dat je zelf moet kijken voor backup en zo.
Enigste alternatief voor mij is Contabo maar daar zijn ook niet alle verhalen even positief dus laat ik het maar zo
Bij mij zitten er paar zaken in hun data center in Roubaix. Heb zoiets van "these things happen" maar is in 1 klap toch serieus wat schade. Maar ga nu ook geen paniek voetbal spelen en elders beginnen kijken. Als je een vps of zo neemt, weet je eigenlijk dat je zelf moet kijken voor backup en zo.
Enigste alternatief voor mij is Contabo maar daar zijn ook niet alle verhalen even positief dus laat ik het maar zo
Is Hetzner geen optie?Kenhas schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:56:
Denk ook niet dat het gevolg heeft voor spam maar het is wel een ongelooflijk toeval dat ik nu opeens veel minder spam ontvang. Sedert maand of twee is het aantal omhoog geschoten en kreeg ik ongeveer 50 spam mails per dag en nu geen enkele meer.
Bij het maken van backups moet je wel opletten dat de provider niet de backups in het zelfde DC opslaat. Anders heb je nog niks
[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 12-03-2021 10:01 ]
- Free/Paid Backup pCC in SBG1 was hosted in an separated room of SBG1. Both rooms are destroyed.
Alle sympathie voor die gasten en hoe transparant ze zijn over dit incident maar dit is toch wel erg.. onhandig. Ze hebben notabene 27 DCs...
[ Voor 5% gewijzigd door Radiant op 12-03-2021 19:28 ]
Nou dat is wel een videotje van erg slechte kwaliteit. Konden ze daar niet iets beters van maken?Radiant schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:01:
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Zag net een docu over encrochat/sky en dat de brand daar mogelijk mee in verband word gebracht. Schijnbaar werden die diensten daar gehost en getapt.
I am the great Cornholio!
En dan hebben ze net weer een gedeelte werkend in SBG1 en SBG4 gaat de boel weer roken en gaat alles weer uit! Je zul er maar een server hebben!
Ik snap alleen niet waarom er niet gebruikte en niet verbonden accu's in het DC zijn, die kennelijk in een staat zijn dat ze vanzelf kunnen gaan roken.SMSfreakie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:32:
Snap wel dat ze nu 0 risico er bij nemen... Waar er nog data te redden is
Voor zover ik zag, bevond het ip-adres van de site zelf (skyecc) zich in Canada, nooit geweten dat Canada in Frankrijk lag. Kan zijn dat er gebruik gemaakt wordt van een cluster waarvan een deel zich in Europa bevind, of de site in Canada de rest in de EU... Who knows... ik ken die hele infra niet maar kan het mij in ieder geval niet voorstellen.HaterFrame schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:34:
Zag net een docu over encrochat/sky en dat de brand daar mogelijk mee in verband word gebracht. Schijnbaar werden die diensten daar gehost en getapt.
Vergeet n.l. niet dat SBG al sinds ca. 2017 geplaagd wordt met technische issues.
SBG altijd al om te kotsen gevonden, gelukkig al geruime tijd het geluk dat servers die ik bestel in RBX-1, RBX-2, RBX-4, GRA-1 of GRA-2 staan. Dat hele SBG hadden ze al in 2017 moeten sluiten toen er op dat moment veel problemen waren met de generatoren.Groentjuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:29:
En dan hebben ze net weer een gedeelte werkend in SBG1 en SBG4 gaat de boel weer roken en gaat alles weer uit! Je zul er maar een server hebben!
Ik snap dat ze spare parts op voorraad willen hebben, maar inderdaad. die bewaar je natuurlijk niet direct op een locatie alwaar zich zoveel servers bevinden. Kan meer dan genoeg mis gaan.Groentjuh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:37:
[...]
Ik snap alleen niet waarom er niet gebruikte en niet verbonden accu's in het DC zijn, die kennelijk in een staat zijn dat ze vanzelf kunnen gaan roken.
En na al die jaren waarin OVH bestaat, kun je dit ook niet echt meer een beginnersfoutje noemen.
*** UPDATE ***
Tweet1/2
SBG1:
We don’t plan to restart SBG1. Ever.
Servers in 61A/D+62A/D will be moved to SBG4.
Servers in 61E/62E will be moved to Croix and clean up then restart in RBX/GRA.
SBG4:
working on the power + the network from SBG3. Then we restart SBG4.
[ Voor 8% gewijzigd door DarkForce op 20-03-2021 16:21 ]
Wel, ik heb besloten om OVH vaarwel te zeggen...
Ik had nog 2 VPS'en draaien, waarvan er dus 1 in SBG-1 stond. Deze in SBG had in '20 7 maanden "gratis" gekregen nadat ik een akkefietje gehad had met hun afschakeling van het 2014 VPS aanbod (dit is straks van belang!).
Met de brand was hij uiteraard onbereikbaar, en had ik buiten OVH een nieuwe VPS gehuurd om de functionalteit terug online te kijrgen... Dus de verwoeste niet meer nodig.
Mails gekregen dat er een voucher ging komen voor het ongemak, ik blij... Behalve dat er tot op vandaag nog steeds geen voucher is
Support tickets aangemaakt, eerste gewoon gesloten zonder oplossing, de tweede... Geopend eind mei, gisteren een "oplossing" dat ze geen gaan geven omdat ik in '20 al gratis maanden gekregen had
Ik verkas dus richting concurrenten (NetCup is bijv. goedkoper voor een VPS) met al mijn diensten... Vote with your wallet en zo
Vraag aan diegenen die ook getroffen waren: jullie wel een voucher gekregen?
Ik had nog 2 VPS'en draaien, waarvan er dus 1 in SBG-1 stond. Deze in SBG had in '20 7 maanden "gratis" gekregen nadat ik een akkefietje gehad had met hun afschakeling van het 2014 VPS aanbod (dit is straks van belang!).
Met de brand was hij uiteraard onbereikbaar, en had ik buiten OVH een nieuwe VPS gehuurd om de functionalteit terug online te kijrgen... Dus de verwoeste niet meer nodig.
Mails gekregen dat er een voucher ging komen voor het ongemak, ik blij... Behalve dat er tot op vandaag nog steeds geen voucher is
Support tickets aangemaakt, eerste gewoon gesloten zonder oplossing, de tweede... Geopend eind mei, gisteren een "oplossing" dat ze geen gaan geven omdat ik in '20 al gratis maanden gekregen had

Ik verkas dus richting concurrenten (NetCup is bijv. goedkoper voor een VPS) met al mijn diensten... Vote with your wallet en zo
Vraag aan diegenen die ook getroffen waren: jullie wel een voucher gekregen?
[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 24-09-2021 21:38 ]
OVH ligt erop moment uit. Alles dat ik heb, staat in Gravelines en is nu onbereikbaar. Ook OVH's status pagina & websites kan ik niet bereiken.
Ook dingen als DNS werken niet. Lijkt wel Facebook.
Twitter: https://twitter.com/olesovhcom/status/1448196879020433409?t=R3pcyuBCmfPfEaLVHQcscw&s=19
Ondertussen alles weer werkend, duurde even voordat mijn servers weer DNS requests konden voltooien, maar ook dat werkt nu. En weer door. Totaal 1 uur en 20 minuten last van gehad (9:20 tot 10:40)
Ook dingen als DNS werken niet. Lijkt wel Facebook.
Twitter: https://twitter.com/olesovhcom/status/1448196879020433409?t=R3pcyuBCmfPfEaLVHQcscw&s=19
Ondertussen alles weer werkend, duurde even voordat mijn servers weer DNS requests konden voltooien, maar ook dat werkt nu. En weer door. Totaal 1 uur en 20 minuten last van gehad (9:20 tot 10:40)
[ Voor 71% gewijzigd door KingHorse op 13-10-2021 10:51 ]
Even een vraag: Is het mogelijk om je Reversed DNS aan te passen in iets wat makkelijk te onthouden is?
Ik heb nu iets als: ns345xxx.ip-5-135-xxx.eu, en wou iets hebben met laten we maar zeggen: web02.awbos.net of iets wat maar stukken beter te onthouden is. Uiteraard bestaat deze dan.
Hoe kan je dit doen?
Bij de DNS manager moet ik dan klikken op 'Add a secondary DNS' en dan de domein web02.awbos.net invullen voor het IP-block die ik kan kiezen?
Update:
Inmiddels dit gedaan,en als verificatie op de DNS van die domein een TXT-record aangemaakt met ownercheck en een verificatiecode.
Volgens OVH was alles prima, echter zie ik niks veranderd in het controlpanel
. En ook geen hostnames in de lijst... 
Klopt dit eigenlijk wel?
Dit is toch het juiste formulier?
Ik heb nu iets als: ns345xxx.ip-5-135-xxx.eu, en wou iets hebben met laten we maar zeggen: web02.awbos.net of iets wat maar stukken beter te onthouden is. Uiteraard bestaat deze dan.
Hoe kan je dit doen?
Bij de DNS manager moet ik dan klikken op 'Add a secondary DNS' en dan de domein web02.awbos.net invullen voor het IP-block die ik kan kiezen?
Update:
Inmiddels dit gedaan,en als verificatie op de DNS van die domein een TXT-record aangemaakt met ownercheck en een verificatiecode.
Volgens OVH was alles prima, echter zie ik niks veranderd in het controlpanel

Klopt dit eigenlijk wel?
Dit is toch het juiste formulier?
/f/image/zxO52lCbsIrq7jxpry0tvkjV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2022 01:06 ]
Iemand die enig idee heeft?
Ik heb het al bij de support neergelegd, maar die hebben nog geen reactie gegeven.
Of is hun control panel buggy?
Ik heb het al bij de support neergelegd, maar die hebben nog geen reactie gegeven.
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2022 01:07 ]
A Record maken met het IP van je server voor web02.awbos.net, dit daarna in reverse DNS veranderen.AW_Bos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:06:
Iemand die enig idee heeft?
In je server zelf kan je de hostname met SSH veranderen via: hostnamectl set-hostname web02.awbos.net
Dat A-record heb ik aangemaakt in de DNS bij mijn domeinproviderBlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:24:
[...]
A Record maken met het IP van je server voor web02.awbos.net, dit daarna in reverse DNS veranderen.
In je server zelf kan je de hostname met SSH veranderen via: hostnamectl set-hostname web02.awbos.net
En als ik dit het domein in de DNS management invul krijg ik een melding o.i.d. dat het succeed is.
Echter gebeurt er niks. Ook niet na bijna een week wachten.
Of moet ik eerst de hostname op de server aanpassen voordat OVH er wat mee kan?
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2022 01:52 ]
Ik heb geen Kimsufi servers meer (wel SoYouStart), maar toen ik deze nog had kon ik de reverse DNS veranderen op de IP allocation pagina van de betreffende server.AW_Bos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:49:
[...]
Dat A-record heb ik aangemaakt in de DNS bij mijn domeinprovider
En als ik dit het domein in de DNS management invul krijg ik een melding o.i.d. dat het succeed is.
Echter gebeurt er niks.
Of moet ik eerst de hostname op de server aanpassen voordat OVH er wat mee kan?
Dat doe ik dus ook, volgens de afbeelding. Maar er gebeurt niks op enkel een success melding.BlazeMuis schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:52:
[...]
Ik heb geen Kimsufi servers meer (wel SoYouStart), maar toen ik deze nog had kon ik de reverse DNS veranderen op de IP allocation pagina van de betreffende server.
Ik ga het morgen nog eens proberen. Misschien dat het contropanel bij OVH stuk is/was.
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2022 01:54 ]
Volgensmij moet je op een andere pagina zijn. Als het goed is, is er ergens een "Edit Reverse" optie bij een IP adres. Maar dat is hoe ik het mij herriner en hoe dat op dit moment bij SoYouStart is.AW_Bos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:53:
[...]
Dat doe ik dus ook, volgens de afbeelding. Maar er gebeurt niks op enkel een success melding.
Ik ga het morgen nog eens proberen. Misschien dat het contropanel stuk was.
Bij kimsufi, bovenaan naar IP ipv naar DNS.AW_Bos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:53:
[...]
Dat doe ik dus ook, volgens de afbeelding. Maar er gebeurt niks op enkel een success melding.
Ik ga het morgen nog eens proberen. Misschien dat het contropanel bij OVH stuk is/was.
Op zich logisch, reverse DNS hangt immers aan een bepaald ipadres vast.
Daar achter het ip-adres in kwestie, tandwieltje en "reverse" kiezen en je kunt editten.
Zover ben ik nog niet eens gekomen. Ik krijg een 'succeed' bericht te zien, maar die hele hostname staat nergens in de lijst vermeld. Alsof die geweigerd wordt.gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 02:12:
[...]
Bij kimsufi, bovenaan naar IP ipv naar DNS.
Op zich logisch, reverse DNS hangt immers aan een bepaald ipadres vast.
Daar achter het ip-adres in kwestie, tandwieltje en "reverse" kiezen en je kunt editten.
Als validatie vragen ze dus om een TXT-record aan te maken met een code.
Ik heb dus een TXT-record met ownercheck aangemaakt, met als value de gevraagde code.
Dat klopt dan toch? Ik denk dat ik maar even moet wachten totdat diverse look-up tools op internet deze zullen herkennen. Dat geeft mij meer zekerheid.
Edit: Als ik mijn domeinnaam zonder de subdomein toevoeg, dan staat die wel in de lijst.
maar ik zie nergens een optie om er een Reversed DNS van te maken?
Wat is dit voor rare en gare boel bij OVH?
Wat is dit voor rare en gare boel bij OVH?

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2022 16:31 ]
OVH of Kimsufi hun budget platform ?AW_Bos schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:29:
Edit: Als ik mijn domeinnaam zonder de subdomein toevoeg, dan staat die wel in de lijst.
Wat is dit voor rare en gare boel bij OVH?![]()
![]()
En indien kimsufi, kijk je voor reverse dns dan nog steeds op het hoofdscherm van je dashboard vervolgens onder "dns" of ben je inmiddels al verhuist naar de afdeling "ip" ?
Ah, ik heb het al gevonden....gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:45:
[...]
OVH of Kimsufi hun budget platform ?
En indien kimsufi, kijk je voor reverse dns dan nog steeds op het hoofdscherm van je dashboard vervolgens onder "dns" of ben je inmiddels al verhuist naar de afdeling "ip" ?
Kijken of het nu werkt.
Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.