Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 21:13
Tortelli schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:41:
[...]

Hoe is de routing vanaf online?, die was eerder nogal gammel naar Nederland (ex UPC gebied). Ik doe ook (naast plaatjes host) niet veel nuttigs meer met mijn bak die draait bij OVH.
Werkt prima bij mij. Ik heb zelf thuis Ziggo 200mbit (ex-UPC) en die snelheid haal ik ook gewoon als ik wat van de server download. Uploaden gaat ook met max snelheid.

Reageren ook snel op tickets en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

spookz0r schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:03:
Ik ben overgestapt van OVH naar Online.

- Regelmatig hardware die kapot ging bij OVH. Mijn server heeft 4x een nieuwe hdd gekregen, 1x nieuwe PSU, 1x nieuw moederbord.
- Reageerden langzaam op tickets.
- Regelmatig last van routing die niet goed liep waardoor downloaden van de server erg traag was of onmogelijk.

Bij Online heb ik nu een 8 core CPU, 4x meer ram en een 10x snellere verbinding voor 5e minder per maand. Tot dusver nog geen enkel probleem gehad.
Zat op de wip voor weer een Kimsufi server erbij (naast al ruim 2,5 jaar meerdere VPSjes bij Vultr, DO en TransIP) ... of dit keer toch maar iets gavers bij OVH. Maar op basis van jouw reactie ga ik ook maar eens Online proberen. Al vaker gehoord dat 1 van de betere partijen is op virtual server vlak. En met een betere prijs/prestatie? Hmm. Thanks voor je reactie dus. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
Rhy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 02:35:
[...]

Zat op de wip voor weer een Kimsufi server erbij (naast al ruim 2,5 jaar meerdere VPSjes bij Vultr, DO en TransIP) ... of dit keer toch maar iets gavers bij OVH. Maar op basis van jouw reactie ga ik ook maar eens Online proberen. Al vaker gehoord dat 1 van de betere partijen is op virtual server vlak. En met een betere prijs/prestatie? Hmm. Thanks voor je reactie dus. _/-\o_
Heb hem toendertijd via deze site gevonden: https://oneprovider.com/ komen regelmatig leuke aanbiedingen voorbij.

Op dit moment hebben ze deze in de aanbieding. Server in Parijs.

Intel Atom C2750 2.40GHz + IPMI
Keuze tussen 1x 1000GB of 1x 128GB SSD
8GB Ram
Unltd @ 1Gbps
15 €

Als je op Google zoekt zijn er vaak ook nog wel kortingscodes te vinden voor Oneprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een goede vraag. Ik heb al een tijdje een mooie Kimsufi - 2G N2800 1x500GB Server server.
Hij doet prima wat hij moet doen, maar het blijft natuurlijk eentje zonder raid :).

Maar stel (/me klopt af ), wat nu als er een HDD stuk draait, of andere hardware in de server defect is? Hoe zit het met reparatie? En hoelang duurt zoiets? Zijn kosten aan de interventie (en de hardware) verbonden?

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2018 00:48 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AW_Bos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:42:
Een goede vraag. Ik heb al een tijdje een mooie Kimsufi - 2G N2800 1x500GB Server server.
Hij doet prima wat hij moet doen, maar het blijft natuurlijk eentje zonder raid :).

Maar stel (/me klopt af ), wat nu als er een HDD stuk draait, of andere hardware in de server defect is? Hoe zit het met reparatie? En hoelang duurt zoiets? Zijn kosten aan de interventie (en de hardware) verbonden?
Kosten: 0
Doorlooptijd: tenminste 60 minuten tot enkele dagen (afhankelijk van defect/onderdeel)
Detectie: automatisch o.b.v. gebruik van OVH-scripted OS en geen eigen bootstrap

Je krijgt op je registratie-mail een notificatie als er iets kapot/gedetecteerd is. Sterker nog; zelfs het boot-proces van, pak 'm beet, een default Ubuntu, wordt gemonitord. Is de server langer dan 10 minuten aan het booten en/of reageert niet meer op bepaalde zaken, gaat er een mannetje kijken.

Gezien de kosten van een KS-machine; er is best een kans dat ze niet eens de moeite nemen om dat ding te repareren; stel dat de CPU is doorgebrand, is er een grotere kans dat je een vriendelijke mail krijgt wat je nieuwe IP/server wordt dan dat je een reparatie-mail gaat krijgen.

Bovenstaande ervaring trouwens op basis van SP/EG servers (waar ik trouwens 60 minuten best een lange reaktietijd vind voor die prijs, maar dat terzijde).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

spookz0r schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 03:04:
[...]

Heb hem toendertijd via deze site gevonden: https://oneprovider.com/ komen regelmatig leuke aanbiedingen voorbij.

Op dit moment hebben ze deze in de aanbieding. Server in Parijs.

Intel Atom C2750 2.40GHz + IPMI
Keuze tussen 1x 1000GB of 1x 128GB SSD
8GB Ram
Unltd @ 1Gbps
15 €

Als je op Google zoekt zijn er vaak ook nog wel kortingscodes te vinden voor Oneprovider.
Ik heb dit gecontroleerd, dit is gewoon online.net. De prijzen van online zijn dus altijd beter dan de aanbiedingen van OneProvider. (Voor een maandje gekocht en via WHOIS gecontroleerd wie de eigenaar is van het IPv4 adres) Opgezegd en naar online.net gegaan voor een testje, en idd hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Anoniem: 524929 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:20:
[...]

Ik heb dit gecontroleerd, dit is gewoon online.net. De prijzen van online zijn dus altijd beter dan de aanbiedingen van OneProvider. (Voor een maandje gekocht en via WHOIS gecontroleerd wie de eigenaar is van het IPv4 adres) Opgezegd en naar online.net gegaan voor een testje, en idd hetzelfde ;)
Toen ik er keek had online.net helaas geen servers beschikbaar. Gaat best hard bij hun als ze beschikbaar zijn.

Werkt tot nu toe wel prima moet ik zeggen nog een problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Ik ben ooit overgestapt van Oneprovider (online) naar OVH naar Online, echter zit ik nu al een tijde bij Hetzner met zowel een cloud vps als een dedicated server.

Grootste ergernis van OVH is toch wel het aantal vervuilde ip' en geen volledige gbit verbinding bij goedkope servers (geldt ook voor Online)

Kwalitatief veel beter en ook de routing met Ziggo is stukken beter tijdens piekuren en hun VPS is erg snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GrooV schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:54:
Ik ben ooit overgestapt van Oneprovider (online) naar OVH naar Online, echter zit ik nu al een tijde bij Hetzner met zowel een cloud vps als een dedicated server.

Grootste ergernis van OVH is toch wel het aantal vervuilde ip' en geen volledige gbit verbinding bij goedkope servers (geldt ook voor Online)

Kwalitatief veel beter en ook de routing met Ziggo is stukken beter tijdens piekuren en hun VPS is erg snel
Bij Online krijg je de volledige snelheid hoor. Iets met hardware en limitaties. 1Gbit is best veel voor die kleine atom servers, dus dat ga je nooit halen.

Je krijgt 100mbit bij Kimsufi en 250mbit bij SoYouStart met burst naar 500mbit. Bij OVH zelf is het standaard 500mbit met burst naar 1gbit tenzij anders aangegeven.

Ik heb zelf ook een i7-2600 (2x3TB 16GB) en een i7-920 (2x2TB ENT 48GB) bij Hetzner en het bevalt zeer goed met de 1gbit verbinding en de support!

Ben sinds 2012 t/m eind 2017 klant bij OVH geweest. De support is enorm achteruit gegaan (het was al erg, maar nu is het gewoon nutteloos geworden). Bij problemen of defecten kun je niet terecht bij de support en dat maakt OVH een verschrikkelijke partij met enorm veel negatieve reviews. Voor standaard hobby-projecten is het nog wel ok, maar zakelijk gezien is dit best wel triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:05
Hetzner is ook iets goedkoper dan OVH toch? Bevalt mij in ieder geval perfect daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:38

BLACKfm

o_O

Jaded schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:51:
Hetzner is ook iets goedkoper dan OVH toch? Bevalt mij in ieder geval perfect daar!
Vraagje gezien ik al een tijdje met de gedachte loop voor een dedicated server.

Ik heb nu een VPS bij Argeweb die mij overigens prima bevalt. Ik mis eigenlijk alleen de GPU bij sommige applicaties (krijg daar foutmeldingen voor omdat ze het nodig hebben).

De dedicated servers van bijvoorbeeld Hetzner hebben over het algemeen 'consumer grade cpu's' wat voor mij zoveel betekend als een ingebouwde GPU (wat in ieder geval beter is dan 'niks' uit een VPS).

Maar is deze iGPU wel te benutten?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:05
De i7 Haswell servers hebben inderdaad Intel HD ingebouwd, dus het zal aan het OS liggen of je die kunt benutten. Qua hardware zal dat geen enkel probleem zijn.

Ze hadden ook dedicated servers met Nvidia 1080 GPU's voor 99 euro per maand, maar die zie ik niet meer. Dat was toch overkill geweest waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BLACKfm schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:56:
[...]

Vraagje gezien ik al een tijdje met de gedachte loop voor een dedicated server.

Ik heb nu een VPS bij Argeweb die mij overigens prima bevalt. Ik mis eigenlijk alleen de GPU bij sommige applicaties (krijg daar foutmeldingen voor omdat ze het nodig hebben).

De dedicated servers van bijvoorbeeld Hetzner hebben over het algemeen 'consumer grade cpu's' wat voor mij zoveel betekend als een ingebouwde GPU (wat in ieder geval beter is dan 'niks' uit een VPS).

Maar is deze iGPU wel te benutten?
Bij Hetzner mag je doen wat je wilt, zelfs met gratis KVM of installaties vanaf USB. Dus iedere klant kan alles naar wens aanpassen, dat maakt Hetzner geweldig _/-\o_ .
Jaded schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:06:
De i7 Haswell servers hebben inderdaad Intel HD ingebouwd, dus het zal aan het OS liggen of je die kunt benutten. Qua hardware zal dat geen enkel probleem zijn.

Ze hadden ook dedicated servers met Nvidia 1080 GPU's voor 99 euro per maand, maar die zie ik niet meer. Dat was toch overkill geweest waarschijnlijk ;)
Helaas uitverkocht, maar is er nog wel (ex. BTW). Maar alsnog een hele mooie prijs! Leuk om te testen met XenServer en eventueel toe te wijzen aan een VM met VDA voor basic cloudgaming of autocad testjes... Weet niet of de kaart werkt met XC, maar is het proberen misschien waard.
https://www.hetzner.de/dedicated-rootserver/ex51-ssd-gpu

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 20-02-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Anoniem: 524929 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Bij Online krijg je de volledige snelheid hoor. Iets met hardware en limitaties. 1Gbit is best veel voor die kleine atom servers, dus dat ga je nooit halen.

Je krijgt 100mbit bij Kimsufi en 250mbit bij SoYouStart met burst naar 500mbit. Bij OVH zelf is het standaard 500mbit met burst naar 1gbit tenzij anders aangegeven.

Ik heb zelf ook een i7-2600 (2x3TB 16GB) en een i7-920 (2x2TB ENT 48GB) bij Hetzner en het bevalt zeer goed met de 1gbit verbinding en de support!

Ben sinds 2012 t/m eind 2017 klant bij OVH geweest. De support is enorm achteruit gegaan (het was al erg, maar nu is het gewoon nutteloos geworden). Bij problemen of defecten kun je niet terecht bij de support en dat maakt OVH een verschrikkelijke partij met enorm veel negatieve reviews. Voor standaard hobby-projecten is het nog wel ok, maar zakelijk gezien is dit best wel triest.
toon volledige bericht
Alleen de goedkoopste servers bij Online hebben unlimited 1GBit/s, de duurdere hebben maar 300Mbit

Zie https://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-classic

Overigens ben ik alles over aan het zetten naar de hetzner cloud, nog iets beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Even een vraag: Is het mogelijk om je Reversed DNS aan te passen in iets wat makkelijk te onthouden is?
Ik heb nu iets als: ns345xxx.ip-5-135-xxx.eu, en wou iets hebben met myserver.ohv.net of iets wat maar stukken beter te onthouden is. Kan dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

In het control panel kan je dat aanpassen ja, maar dan wel naar een domein van jezelf, niet binnen ovh.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Rhy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 02:35:
[...]

Better late than never. Paar dagen geleden eindelijk maar eens gekozen voor een Atom C2750 met 8GB DDR3 en 128GB SSD po een 1GBps unmetered FUP voor €13/mnd. En ... :X krijg Ubuntu 16.04LTS niet eens geïnstalleerd via de 'one-click-install', omdat het zou gaan om een RAID0 image, en ik dan zélf moet kiezen voor 14.04LTS en daarna distro upgrade. :? Ware het niet ,dat ik nog geen enkele keer heb kunnen inloggen met SSH. Wél via rescue mode, maar dan geen Joodle Windows image geïnstalleerd krijg. Ondertussen wel antwoord gehad van OP support op de vraag waarom er geen 18.04LTS keuze is, en dat ze dat voor me kunnen doen. Dat eens proberen dan maar. Weet wel dat ik al 100x een KS installatie had kunnen uitvoeren. Dus ben niet erg positief (op z'n zachst gezegd). :+

Iemand nog suggesties voor een voordelig unmetered KS alternatief met tenminste 1Gbit netwerk? Behoudens Hetzner of dat lowendtalk.com af te moeten struinen ? Is https://seedbox.io bijvoorbeeld iets?

[ Voor 2% gewijzigd door Rhy op 07-05-2018 17:24 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rhy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:14:
[...]

Better late than never. Paar dagen geleden eindelijk maar eens gekozen voor een Atom C2750 met 8GB DDR3 en 128GB SSD po een 1GBps unmetered FUP voor €13/mnd. En ... :X krijg Ubuntu 16.04LTS niet eens geïnstalleerd via de 'one-click-install', omdat het zou gaan om een RAID0 image, en ik dan zélf moet kiezen voor 14.04LTS en daarna distro upgrade. :? Ware het niet ,dat ik nog geen enkele keer heb kunnen inloggen met SSH. Wél via rescue mode, maar dan geen Joodle Windows image geïnstalleerd krijg. Ondertussen wel antwoord gehad van OP support op de vraag waarom er geen 18.04LTS keuze is, en dat ze dat voor me kunnen doen. Dat eens proberen dan maar. Weet wel dat ik al 100x een KS installatie had kunnen uitvoeren. Dus ben niet erg positief (op z'n zachst gezegd). :+

Iemand nog suggesties voor een voordelig unmetered KS alternatief met tenminste 1Gbit netwerk? Behoudens Hetzner of dat lowendtalk.com af te moeten struinen ? Is https://seedbox.io bijvoorbeeld iets?
Online.net, OVH (dus soyoustart) en Hetzner zijn de beste opties. OVH doe ik geen zaken meer mee en is niet volledig 1Gbit. Hetzner is altijd een aanrader. De prijzen in Robot zijn nu lekker laag, dus daar kun je alsnog naar kijken. Anders: https://www.worldstream.nl/nl/dedicated/custom/info in de gaten houden.

Maarrrr.. Atom C2750 met 8GB DDR3 en 128GB SSD po een 1GBps unmetered FUP voor €13/mnd (ex btw.) is een strakke deal. Je kan (als het gewoon softraid is) de raidset opnieuw aanmaken in het OS en anders even geduld op de support ;) KS heeft ook nadelen, flexibiliteit is er niet en bij concurrenten van OVH wel, dat is een van de redenen dat ik daar weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 10:25
Ik heb tot ergens in juli volgende dedicated server onder mijn naam (worldstream):

AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
450GB (geen SSD!)
4GB RAM
10TB traffic op 100/100mbit (up+down)

€ 61.71 per 6 maanden.

Ik vond het altijd wel een toffe deal, want ik had een AMD X2 240 2GB / 250GB besteld die na een maand kapot ging. Daarna kreeg ik dus bovenstaande server toegewezen.

Ik ga de server opzeggen omdat ik er geen behoefte meer aan heb. Als er interesse is om dit over te nemen stuur even een PM, dan ga ik even uitzoeken in hoeverre dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zijn er tweakers die toevallig recent nog hetzner hebben getest? Ik heb nu een kimsufi server icm Windows 10 (eigen licentie) als remote desktop PC.

Nu hetzner cloud geprobeerd maar ik krijg middels joodle installer Windows 10 niet aan de praat. Heeft iemand dit toevallig aan de praat gekregen en zo ja hoe? Een eigen image mounten lijkt niet te lukken via hetzner - alleen de door hetzner aangeboden opties.

Alternatieven in de vorm van een andere VPS / aanbieder mag ook voor bovenstaande, wil max 10-15 euro per maand uitgeven voor een simpele windows RDP pc.

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 24-09-2018 10:26 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid: wat kost hetzner?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 15:56
Sinds halverwege oktober over naar Hetzner. Tot nu toe tevreden. Iemand anders slechte ervaringen of juist positive te delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-04 18:10
rsoeting schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:05:
Sinds halverwege oktober over naar Hetzner. Tot nu toe tevreden. Iemand anders slechte ervaringen of juist positive te delen?
Zover zijn mijn ervaring te vrede over OVH. Als je zelf weet over hoe je een server moet opzetten, dan is het een fijne hoster. Ik heb nu al ruim 1 jaar een server er draaien, en prima ervaringen. De snelheden van internet zijn top. Ik heb een tracert continue vanuit huis lopen, en deze laat zien dat in het ovh netwerk, de hops gemiddeld <1 ms zijn. Ook 2 domein's nu bij OVH ingekocht. een .nl domein en .online domein(welke leuke korting had van 25 euro, eerste jaar 4 euro). DNS servers naar CloudFlare verhuist. Ik heb gewoon simpele dingen draaien bij OVH. En prijs technisch vind ik ze goed. Niet van plan om snel te gaan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Hier al iemand op een vps een directadmin licentie via ovh besteld ? Zo ja tegen welke prijs ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn huidige VPS provider gaat helaas ook stoppen. Zelf zaten zij bij OVH, dus ga er waarschijnlijk ook naartoe.

Over hetzer lees ik niet super veel positieve recensies, maargoed dat je lees je over OVH ook niet echt.

Nog alternatieven waar ik over heen kijk? Liefst onder de 10 euro (verwacht gewoon een simpele VPS, voor 2/3 WP en static pages).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ga weg bij OVH vanwege de belabberde klantenservice. Mijn dedicated servertje wordt ieder jaar duurder. Ik betaal nu 2 euro p/m exbtw meer dan nieuwe klanten. Contact opgenomen met de klantenservice en die zeggen dat ik de huidige server maar moet opzeggen en een nieuwe moet aanvragen. Waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
HollowGamer schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:30:
Mijn huidige VPS provider gaat helaas ook stoppen. Zelf zaten zij bij OVH, dus ga er waarschijnlijk ook naartoe.

Over hetzer lees ik niet super veel positieve recensies, maargoed dat je lees je over OVH ook niet echt.

Nog alternatieven waar ik over heen kijk? Liefst onder de 10 euro (verwacht gewoon een simpele VPS, voor 2/3 WP en static pages).
Zit al een tijdje bij hetzner, eerst via dedicated servers nu alles in hun cloud. Nooit problemen gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
wian schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:15:
Ik ga weg bij OVH vanwege de belabberde klantenservice. Mijn dedicated servertje wordt ieder jaar duurder. Ik betaal nu 2 euro p/m exbtw meer dan nieuwe klanten. Contact opgenomen met de klantenservice en die zeggen dat ik de huidige server maar moet opzeggen en een nieuwe moet aanvragen. Waardeloos.
Kwa klantenservice ben ik blij dat ik ze niet nodig heb. Op het vlak van beheer software en ticket systeem is er nog heel veel winst te behalen. Ik heb ze zelfs 2 keer aan de telefoon gehad, maar dat was gewoon diep triest(toen de support nog NL was, geen idee hoe het nu gesteld staat met de Engelse versie), kwam gewoon beleeft problemen melden, die ik tegen kwam. Deze waren een paar dagen later wel opgelost, maar nooit terug gekoppeld. Later ook wel eens vragen gesteld waaronder IP verandering, is zelfs nooit op gereageerd uit eindelijk.(probleem zelf opgelost door nieuwe vps te spawnen voor 1 week). En ik kan heel goed begrijpen dat als je er dedicated machine hebt en je amper nuttige support krijgt, dat je op zoek gaat naar een partij waarbij je wel het gevoel krijgt dat ze je wel willen helpen. Dit hoort deels nog bij me algemene ervaringen.

Ik heb zelf nooit een dedicated machine afgenomen, ik heb toch gekozen voor een server thuis + 100mbit glasvezel van T-Mobile, ik had kunnen kiezen voor een server bij OVH. Maar heb dus nu eigen controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:15
Met OVH/SYS heb ik slechte ervaringen, met name bij het aanvragen van IP-adressen. Heel vervelend. Dan krijg je een IP, genereer je het MAC-adres voor ESXi en alles werkt! Helemaal mooi!

Drie dagen later is het internet weg en krijgt het IP geen verbinding meer met de gateway server. Dan bel je ze en snappen ze je probleem niet. Als je een fijne medewerker aan de lijn krijgt, is het wel binnen een uurtje opgelost.

In andere gevallen word je erop gewezen dat een juiste configuratie jouw zorg is. Maar als de gateway eruit knalt in het DC kan ik er weinig aan doen :?

Overgestapt naar een Amerikaanse hoster met een DC in Amsterdam. Heel tevreden over! Inmiddels al meer dan 160 dagen stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:34

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dennisweb schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:51:
Met OVH/SYS heb ik slechte ervaringen, met name bij het aanvragen van IP-adressen. Heel vervelend. Dan krijg je een IP, genereer je het MAC-adres voor ESXi en alles werkt! Helemaal mooi!

Drie dagen later is het internet weg en krijgt het IP geen verbinding meer met de gateway server. Dan bel je ze en snappen ze je probleem niet. Als je een fijne medewerker aan de lijn krijgt, is het wel binnen een uurtje opgelost.

In andere gevallen word je erop gewezen dat een juiste configuratie jouw zorg is. Maar als de gateway eruit knalt in het DC kan ik er weinig aan doen :?

Overgestapt naar een Amerikaanse hoster met een DC in Amsterdam. Heel tevreden over! Inmiddels al meer dan 160 dagen stabiel.
DO?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
Een KS-3? Ik zie juist dat het inderdaad het geval is... Tjah, weegt het uitgespaarde geld op tegen een migratie van je bestaande server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als je eens waardeloze klantenservice moet hebben.....probeer eens bij online. Verschrikkelijk.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
azerty schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:09:
[...]

Een KS-3? Ik zie juist dat het inderdaad het geval is... Tjah, weegt het uitgespaarde geld op tegen een migratie van je bestaande server?
Nee, ik heb een KS-1 en betaal 2 euro meer per maand dan de geadverteerde prijs. Migratie kost wel tijd, maar het voordeel is dat je alles update en opschoont. Weet nu weer waar al mijn gare scriptjes en crontabs voor waren :)

Heb afgelopen weekend alles gemigreerd naar Amazon Lightsail. Niet de goedkoopste maar wel erg lage latency en zo leer ik meteen wat meer over de AWS cloud. Leuk dat je dmv hun API alles volledig kunt automatiseren. Data verhuist naar een gratis Transip Stack account. Werkt allemaal als een trein.

Dit heeft niets meer te maken met een dedicated server of OVH, dus ik ga dit draadje verlaten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 13:27
HollowGamer schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:30:

Ik draai zelf enkele cloud servers bij Hetzner en ben er erg tevreden over. Goede snelheid, beschikbaarheid, ... Ik ben nu aan het nadenken om hun dedicated servers the testen. Geeft toch een stuk extra vrijheid. Het enige wat ik wel mis is een private network. Je kan dat wel laten configureren voor een meerprijs en als je vraagt om een rack voor jou te reserveren heb ik ergens gelezen. Je moet dus afwegen of die extra kost de investering waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@ddkiller0900 Inmiddels ben ik weer bij TransIP door hun Black Friday actie. Maar zal Hetzer zeker in de gaten houden, jammer alleen om te lezen dat de ervaringen zo schommelen bij hosting reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Hetzner ben ik zelf wel tevreden over voor een dedicated server... Maar ik heb nog geen beroep moeten doen op support...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Overal gaat wel eens iets mis, maar veel negatieve reviews over Hetzner die ik een tijdje terug tegenkwam waren geplaatst door mensen die een unmanaged server afnamen (want veel goedkoper dan managed), maar vervolgens wel support van dat "managed" niveau verwachtten en boos waren dat ze niet gratis door Hetzner support geholpen werden toen het ze niet lukte om zelf de server te managen.

Ongeacht de hoster, dat soort negatieve reviews telt voor mij als positieve review. Ik betaal immers niet mee aan de support van mensen die hun eigen vaardigheden lijken te overschatten en eigenlijk gewoon een managed server moeten nemen. Als jij als klant uit coulance geholpen wordt, is dat voor jou leuk, maar het moet wel ergens van betaald worden.

Antwoorden van Hetzner support zijn zakelijk en to-the-point, wat ik zelf niet als onvriendelijk of onprettig ervaar, maar als je Amerikaanse hosts gewend bent met hun soms (in mijn ogen) overdreven vriendelijkheid, dan vind je het misschien onpersoonlijk en versterkt het wellicht de negatieve ervaring wanneer men je niet (gratis) wil helpen. Ik ben er niet zo gevoelig voor, die hele "how-are-you" cultuur, maar dat schijnt voor anderen nogal eens anders te werken. Ik ben tot nu toe twee keer adequaat en snel geholpen met een routing issue en een kapotte ssd, maar dat is ook weer één ervaring waar je op zich niet superveel aan hebt; twintig goede ervaringen maken de eenentwintigste klant met een klacht niet meteen tot leugenaar :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsoeting schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:05:
Hetzner is een van de beste bedrijven op het gebied van dedicated servers en cloudhosting. De support is direct en vooral hard. Vandaar ook de negatieve reviews van dummies. Hetzner heeft een positieve instelling om problemen z.s.m. op te lossen. Je moet zelf wel aantonen waarom de support nodig is. Op basis van een mening kunnen ze niet veel voor je betekenen. Zo heb ik ook met 1 server veel problemen gehad (freezes) en veel contact gehad met de support om dit te reproduceren. Dit kost even wat tijd, maar binnen 2 uur kreeg ik een nieuw moederbord met een i7-7700 i.p.v een i7-6700.

Ben ook erg tevreden met Online.net. Ze hebben op dit moment ook mooie servers in AMS met low latency (3ms voor mij). Zie: https://www.online.net/en/server-dedicated/start-3-l En ook erg tevreden over de support.

Ze zijn allebei erg goed. Bij Hetzner kun je servers goedkoop uitbreiden. SSD'tje erbij voor 6p/m bijv. d.m.v. een ticket en erg vriendelijk als je weet wat je aan het doen bent. Probeer niet om contact op te nemen zonder enige kennis van het product of m.b.t. software-support. Dat waarderen ze niet (en terecht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:43
Sinds een paar weken loopt mijn verkeer vanuit Nederland (KPN) via Frankfurt > Strasbourg > Roubaix.
I.p.v. Amsterdam > Roubaix. Hierdoor is de latency een stuk hoger.

Ik heb dit twee weken geleden aangegeven bij OVH support. Ze vroegen toen om Iperf 8)7 en MTR test resultaten..
Vervolgens vragen ze vandaag om de server in rescue mode te starten en nogmaals Iperf en MTR te draaien...
OVH kan toch wel zelf hun netwerk monitoren? 8)7

Het valt me overigens op dat het OVH netwerk sinds de uitbreidingen in Azie en Europa vaker vreemde routes kiest met een hogere latency. Waarschijnlijk gebruiken ze geen automatische metrics om BGP bij te sturen op basis van latency.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     6 ms     6 ms     5 ms  lo0.dr12.d12.xs4all.net [194.109.5.177]
  3     6 ms    13 ms     5 ms  0.ae22.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.73]
  4     8 ms     6 ms     6 ms  0.et-7-1-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.3]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    14 ms    13 ms    13 ms  be104.rbx-g1-nc5.fr.eu [178.33.100.160]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    12 ms    11 ms    11 ms  ns345***.ip-5-***-***.eu [5.***.***.***]

Hier gaat alles na de SARA direct door naar Roubaix.
Echter wel apart dat ze op haast alles servers ertussen de ping hebben uitgezet?
Waarom? Attacks kunnen ze toch prima afweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
AW_Bos schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:13:
1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     6 ms     6 ms     5 ms  lo0.dr12.d12.xs4all.net [194.109.5.177]
  3     6 ms    13 ms     5 ms  0.ae22.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.73]
  4     8 ms     6 ms     6 ms  0.et-7-1-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.3]
  6    14 ms    13 ms    13 ms  be104.rbx-g1-nc5.fr.eu [178.33.100.160]
  8     *        *        *     Request timed out.
 10    12 ms    11 ms    11 ms  ns345***.ip-5-***-***.eu [5.***.***.***]

Hier gaat alles na de SARA direct door naar Roubaix.
Echter wel apart dat ze op haast alles servers ertussen de ping hebben uitgezet?
Waarom? Attacks kunnen ze toch prima afweren?
Yup, maar dat is XS4all, die doen hun eigen routering los van KPN.

Waarschijnlijk gebruikt OVH's anti-DDoS infrastructuur individuele IP's voor de verschillende "filter apparaten".
Als ze die individuele IP's zichtbaar maken dan zijn deze individuele apparaten als nog kwetsbaar voor grote aanvallen.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:56
Gijs007 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:09:
Sinds een paar weken loopt mijn verkeer vanuit Nederland (KPN) via Frankfurt > Strasbourg > Roubaix.
I.p.v. Amsterdam > Roubaix. Hierdoor is de latency een stuk hoger.

Ik heb dit twee weken geleden aangegeven bij OVH support. Ze vroegen toen om Iperf 8)7 en MTR test resultaten..
Vervolgens vragen ze vandaag om de server in rescue mode te starten en nogmaals Iperf en MTR te draaien...
OVH kan toch wel zelf hun netwerk monitoren? 8)7

Het valt me overigens op dat het OVH netwerk sinds de uitbreidingen in Azie en Europa vaker vreemde routes kiest met een hogere latency. Waarschijnlijk gebruiken ze geen automatische metrics om BGP bij te sturen op basis van latency.
Ik heb geen server meer draaien bij OVH. Maar als ik hier vanaf KPN een traceroute doen, dan zie ik inderdaad Duitsland voorbij komen. (Iets met DTAG.de)

Jammer ;).

Zal binnenkort maar weer eens rondkijken voor een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 17:57
Gijs007 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:27:
Yup, maar dat is XS4all, die doen hun eigen routering los van KPN.
Dat suggereert toch dat KPN de schuldige is, niet OVH?

Andere kant op:

code:
1
2
3
 6  asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.48.225) [AS286]  6.573 ms  6.732 ms  6.691 ms
 7  rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.48.209) [AS286]  8.458 ms  8.657 ms  8.532 ms
 8  nl-rt2-pice-ir01.kpn.net (134.222.129.239) [AS286]  11.751 ms  11.931 ms  11.795 ms

Gaat niet eens via Deutsche Telekom. De vraag is waarom KPN (AS1136) dat wél doet ipv. via KPN International?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Thralas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:43:
[...]

Andere kant op:

code:
1
2
3
 6  asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.48.225) [AS286]  6.573 ms  6.732 ms  6.691 ms
 7  rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.48.209) [AS286]  8.458 ms  8.657 ms  8.532 ms
 8  nl-rt2-pice-ir01.kpn.net (134.222.129.239) [AS286]  11.751 ms  11.931 ms  11.795 ms

Gaat niet eens via Deutsche Telekom. De vraag is waarom KPN (AS1136) dat wél doet ipv. via KPN International?
toon volledige bericht
KPN heeft zowel in Amsterdam en Frankfurt peering met OVH.

Wat eigenlijk wenselijk is, is dat verkeer voor OVH Frankfurt en OVH Strasbourg via Frankfurt loopt.
Roubaix en Gravlines zouden nog steeds via Amsterdam moeten gaan.

Dit is iets wat OVH met KPN moet afstemmen, zodat de verschillende locaties (IP ranges) via een optimale route lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Test met Signet:

OVH server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     6 ms     3 ms     3 ms  ams1xx.signet.nl [47.x.x.x]
  3     8 ms     3 ms     3 ms  ams1xx.signet.nl [80.x.x.x]
  4     3 ms     4 ms     3 ms  ams1xx-nkf.tc.signet.nl [80.x.x.x]
  6     9 ms    11 ms    11 ms  be104.rbx-g2-nc5.fr.eu [94.23.122.242]
  8     8 ms     8 ms     8 ms  vl10.rbx1-c2-a72.fr.eu [94.23.122.75]
 10     8 ms     9 ms     9 ms  ns1234567.ip-91-xx.xx.xx.eu [91.xx.xx.xx]
Pingtest naar OVH:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Reply from 91.x.x.x: bytes=32 time=8ms TTL=55
Reply from 91.x.x.x: bytes=32 time=9ms TTL=55

Hetzner (Gaat blijkbaar via een FR pop):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     6 ms     3 ms     3 ms  ams1xx.signet.nl [47.x.x.x]
  3     8 ms     3 ms     3 ms  ams1xx.signet.nl [80.x.x.x]
  4     3 ms     4 ms     3 ms  ams1xx-nkf.tc.signet.nl [80.x.x.x]
  5     3 ms     5 ms     3 ms  amsix-gw.hetzner.de [80.249.209.55]
  6     9 ms     9 ms     9 ms  core1.fra.hetzner.com [213.239.203.157]
  7    15 ms    14 ms    14 ms  core21.fsn1.hetzner.com [213.239.245.217]
  8    13 ms    13 ms    13 ms  ex9k1.dc14.fsn1.hetzner.com [213.239.245.82]
  9    13 ms    13 ms    13 ms  static.IP.server [15.x.x.x]
Pingtest naar Hetzner:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Reply from 15.x.x.x: bytes=32 time=13ms TTL=56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Momenteel bij Kimsufi/OVH een leuke aanbieding:

€5,99 ex btw voor een KS3 met

4GB ram en 2TB opslag.
Atom N2800

Alleen die installatiekosten van een 10'tje is opzich jammer.

Ik zie er over te twijfelen om deze te nemen. Ik zie zo geen goedkopere aanbieders namelijk. En die 100Mbps is voor mij nog wel voldoende.

https://www.kimsufi.com/nl/servers.xml?flash

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 26-02-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:43
Dank voor de tip! Ik heb al een paar KS-2's met 500 GB en 2 TB opslag, vnl. voor backup doeleinden
en wat licht rekenwerk.

Maar voor €5,99 wil ik er wel eentje bij hebben voor 2 TB extra opslag. Daar kan geen aanbieder tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:38:
Momenteel bij Kimsufi/OVH een leuke aanbieding:

€5,99 ex btw voor een KS3 met

4GB ram en 2TB opslag.
Atom N2800

Alleen die installatiekosten van een 10'tje is opzich jammer.

Ik zie er over te twijfelen om deze te nemen. Ik zie zo geen goedkopere aanbieders namelijk. En die 100Mbps is voor mij nog wel voldoende.

https://www.kimsufi.com/nl/servers.xml?flash
Interessant, dank!

Wat doen ze dan aan installatie? In het rek hangen en aansluiten?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pven schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:22:
[...]

Interessant, dank!

Administratie & IP dedicated... Installatie mag je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
[...]

Interessant, dank!

Zal een stukje administratie zijn, server wipen en je krijg een (automatische) hardware check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oh, de prijzen vallen niet in de KS-range maar: https://www.ovh.com/world/ovh-deals/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Interessant, dank!

Helemaal niks ;)

Die server draait binnen 120 seconden namelijk al. Ik heb 't maar besteld. Vanavond maar weer even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Overigens doen de meeste mensen toch niks met zo'n server en dankzij die setup kosten maken ze nog een beetje winst als die na 2 maanden weer opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb al een server bij ze, de zogenaamde 2g-server. Weet iemand toevallig of dat hetzelfde datacenter betreft?

Iemand trouwens tips voor het OS? Ik neig naar CentOS7.

offtopic:
Mooi trouwens dat je door wat klikken er nu een OS op kunt krijgen Dat kostte me bij de vorige server beduidend meer moeit.

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 26-02-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Hmm, heb zojuist een EG-64 deal server besteld. Nu blijkt dat ik daar geen USB key aan kan toevoegen..
Ik heb momenteel nog een SP-64-S server (een goedkopere serie), waarbij er wel een USB key kan worden toegevoegd.

Beetje vreemd.. Op deze manier kan ik ook geen gebruik maken van Bitlocker encryptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:43
pven schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:31:
Ik heb al een server bij ze, de zogenaamde 2g-server. Weet iemand toevallig of dat hetzelfde datacenter betreft?
Ik heb twee 2g servers (KS-1) van Kimsufi, beide staan in Gravelines (GRA1).

Verder een KS-2E (2 TB) server, ook in GRA1.

Vanmiddag zo'n KS-3 voor €5,99 erbij besteld en die blijkt in Roubaix (RBX5) te staan.

Kan dus zijn dat alle KS-3's van die aanbieding in RBX staan, maar zeker is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als iemand trouwens een idee heeft of XPEnology erop te installeren is: graag!

Ik zit te denken aan bv CentOS erop zetten, en dan iets virtueels erbij te zetten om daar XPEnology op te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
Mij valt overigens op dat ik voor mijn jarenoude KS-1 (N28000, 2GB, 500GB) vanaf 2017 langzaamaan meer ben gaan betalen. Die kost nu €6, dus dan is de upgrade naar 2 TB wel interessant.
ReneK schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:02:
Kan dus zijn dat alle KS-3's van die aanbieding in RBX staan, maar zeker is dat niet
Van een OVH-medewerker:
For few weeks, only stock we have in KS / FR are in RBX. We provide less new KS production in GRA than RBX. I don't have the reason though.
pven schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:50:
Als iemand trouwens een idee heeft of XPEnology erop te installeren is: graag!
Je kunt altijd een rescue image booten om een image naar de HDD te schrijven.

Als je dat goed voorbereid dan kun je ongetwijfeld wel een VM lokaal installeren en daarna de image naar je OVH dedi wegschrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Thralas op 26-02-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Gijs007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:57:
Hmm, heb zojuist een EG-64 deal server besteld. Nu blijkt dat ik daar geen USB key aan kan toevoegen..
Ik heb momenteel nog een SP-64-S server (een goedkopere serie), waarbij er wel een USB key kan worden toegevoegd.

Beetje vreemd.. Op deze manier kan ik ook geen gebruik maken van Bitlocker encryptie.
Heb net gebeld met OVH, blijkt dat ze zijn gestopt met het aanbieden van USB storage..
Zonder aankondiging o.i.d. 8)7

Hopelijk komen ze hier nog op terug, anders moet ik op zoek naar een andere aanbieder.
Zonder USB stick en TPM module kan ik de servers niet gebruiken, i.v.m. GDPR en data beveiliging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
Gijs007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:33:
Hopelijk komen ze hier nog op terug, anders moet ik op zoek naar een andere aanbieder.
Zonder USB stick en TPM module kan ik de servers niet gebruiken, i.v.m. GDPR en data beveiliging.
offtopic:
Hoe maakt een USB-stick je magisch GDPR-compliant?

Bij een dedicated server zou ik je disk encryption passphrase via IPMI intikken of concluderen dat het toch weinig toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik 'beheer' nu mijn oude 2g-server via ovh.com, en die nieuwe via kimsufi.com. Iemand een idee of ik ze beide op dezelfde website kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gijs007 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:33:
Heb net gebeld met OVH, blijkt dat ze zijn gestopt met het aanbieden van USB storage..
Zonder aankondiging o.i.d. 8)7
Het is één grote doffe ellende op het moment bij OVH als het aankomt tot informatie verstrekking. Sommige zaken die zijn verdwenen zijn niet gecommuniceerd, zaken die wel worden geadverteerd en niet aangeboden duurt al minstens 3 maanden alvorens deze informatie wordt verwijderd. Zaken die men communiceerd qua betalingen (automatische betalingen wel te verstaan), functioneren gewoonweg niet. Een opsomming hiervan;

Algemeen
- RTM (Real Time Monitoring) die vaak niet (juist) functioneert.

KimSufi
- USB Storage zonder aankondiging verdwenen.
- Betaalmethodes (automatische incasso/betaling) werkt nog niet

SoYouStart - ARM Storage Servers
- IPv6 die over het algemeen niet wordt aangeboden / functioneert.
- IPv6 Subnet die wordt toegezegd maar niet wordt aangeboden / functioneert.
- IPv4 FailOvers die worden toegezegd maar niet worden aangeboden.
- Betaalmethodes (automatische incasso/betaling) werkt nog niet
- RTM (Real Time Monitoring) die niet wordt ondersteund.
pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:07:
Ik 'beheer' nu mijn oude 2g-server via ovh.com, en die nieuwe via kimsufi.com. Iemand een idee of ik ze beide op dezelfde website kan krijgen?
Dat vraag ik mij ook af, als de SSH-Key van OVH weer eens uitlekt en op straat komt te liggen dan kun je er natuurlijk donder op tegen zeggen dat die beveiliging weinig nut heeft.
pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:07:
Gaat niet...

Het aanbod verschilt per website ondanks dat SoYouStart en Kimsufi (isgenoeg) beide gewoon dochters zijn van OVH. De reden waarom ze dit hebben afgesplitst is omdat Kimsufi echt low-budget betreft, bij jou G2 kun je nog extra ip-adressen afnemen als het goed is, en bij Kimsufi zelf kan dit niet meer. Zo geldt dit ook voor een aantal andere add-ons.

Dus neen, beide servers via één omgeving beheren kan niet.

[ Voor 60% gewijzigd door DarkForce op 27-02-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
http://www.kimsufi.com/nl/servers.xml

Ze hebben nu ook een KS-1 server, voor 4,83 euro per maand. (Die was me gisteren niet opgevallen.)

Niet op voorraad, laat maar. :X

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 27-02-2019 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pven schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:37:
http://www.kimsufi.com/nl/servers.xml

Ze hebben nu ook een KS-1 server, voor 4,83 euro per maand. (Die was me gisteren niet opgevallen.)

Niet op voorraad, laat maar. :X
Als het je puur om storage gaat dan is het misschien ook verstandig om de ARM-Range op SoYouStart in de gaten te houden.

€ 4,99 excl. voor 2TB opslag, 2Gig geheugen en dat op een heerlijke 500Mbps snelheid. Overigens ook best humor, er wordt gesproken over 250Mbps maar in de praktijk is deze gelijk aan de rest van de SoYouStart aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb dus zo'n goedkope server van kimsufi.com, het ding werkt prima voor wat ik wil. :)

Weet iemand of je automatisch deze server kan verlengen? Ik krijg nu iedere maand de melding dat ik moet betalen. Bij mijn 2g-server was dat eerst ook, daar was toen plots een autorenewal-optie, maar die kan ik bij kimsufi.com nog niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

pven schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 07:40:
Ik heb dus zo'n goedkope server van kimsufi.com, het ding werkt prima voor wat ik wil. :)

Weet iemand of je automatisch deze server kan verlengen? Ik krijg nu iedere maand de melding dat ik moet betalen. Bij mijn 2g-server was dat eerst ook, daar was toen plots een autorenewal-optie, maar die kan ik bij kimsufi.com nog niet vinden.
Bij Kimsufi helaas (nog) niet. Je kan wel voor een langere periode betalen, bijv. 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs007
Thralas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:43:
[...]

Andere kant op:

code:
1
2
3

toon volledige bericht
Klopt, ik heb contact gehad met zowel KPN AS1136 en KPN Eurorings / KPN International AS286.

Blijkbaar hanteert KPN AS1136 (de ISP) geen routering regels om de routering te optimaliseren, de gedachte hier achter is dat ze het simpel willen houden (en vermoedelijk kosten willen besparen in het netwerk beheer). ;(
Doordat ze sinds kort met Deutsche Telekom peeren, verloopt het verkeer nu via Deutsche Telekom i.p.v. KPN Eurorings.. :F

De oplossing die KPN (AS1136) aandraagt is dat OVH ook op de NL-IX verbindt met het netwerk van KPN, vanuit de NL-IX loopt het verkeer dan volgens KPN blijkbaar wel via Amsterdam.. 8)7
Ben benieuwd of OVH daar iets mee gaat doen..

Offtopic:
Als gamer vindt ik het eigenlijk maar raar dat een ISP haar routering niet optimaliseert.. Dus ben gelijk ook maar aan het zoeken naar een andere provider.

Ik overweeg de overstap naar XS4ALL, dat is de enige ISP van KPN die nog een eigen AS heeft en wel actief de routing optimaliseert. Ben dan echter wel 25 euro duurder uit per maand, en het is nog maar de vraag hoe lang XS4ALL haar diensten nog blijft aanbieden..

Overstappen naar een alternatieve glasvezel provider is ook nog een mogelijkheid, wellicht dat T-Mobile het beter doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gijs007 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:37:
[...]

Klopt, ik heb contact gehad met zowel KPN AS1136 en KPN Eurorings / KPN International AS286.

Blijkbaar hanteert KPN AS1136 (de ISP) geen routering regels om de routering te optimaliseren, de gedachte hier achter is dat ze het simpel willen houden (en vermoedelijk kosten willen besparen in het netwerk beheer). ;(
Doordat ze sinds kort met Deutsche Telekom peeren, verloopt het verkeer nu via Deutsche Telekom i.p.v. KPN Eurorings.. :F

De oplossing die KPN (AS1136) aandraagt is dat OVH ook op de NL-IX verbindt met het netwerk van KPN, vanuit de NL-IX loopt het verkeer dan volgens KPN blijkbaar wel via Amsterdam.. 8)7

Offtopic:
Als gamer vindt ik het eigenlijk maar raar dat een ISP haar routering niet optimaliseert.. Dus ben gelijk ook maar aan het zoeken naar een andere provider.

Ik overweeg de overstap naar XS4ALL, dat is de enige ISP van KPN die nog een eigen AS heeft en wel actief de routing optimaliseert. Ben dan echter wel 25 euro duurder uit per maand, en het is nog maar de vraag hoe lang XS4ALL haar diensten nog blijft aanbieden..

Overstappen naar een alternatieve glasvezel provider is ook nog een mogelijkheid, wellicht dat T-Mobile het beter doet..
toon volledige bericht
xs4all wordt binnenkort opgeheven en dan wordt je toch weer overgezet naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

[...]

Offtopic:

toon volledige bericht
KPN is eigenaar van NL-IX dat is niet een zo neutrale exchange, en ams-ix kost hun geld.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Tomsworld schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:25:
[...]

KPN is eigenaar van NL-IX dat is niet een zo neutrale exchange, en ams-ix kost hun geld.
Ahh, dus KPN probeert via een omweg een beetje bij te verdienen..
Als grootste ISP van Nederland (als we alle dochterbedrijven en derde partijen zoals NLE meerekenen) kunnen ze gebruik van de NL-IX natuurlijk af proberen te dwingen richting bedrijven zoals OVH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 15:42
Tja, OVH zit niet eens op de NL-IX, zowel KPN als OVH zitten al op de AMS-IX dus ik snap niet helemaal hoe de AMS-IX KPN geld zou kosten, ze betalen er toch al voor.

OVH is wel kieskeurig met wie ze willen peeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
[...]

Overstappen naar een alternatieve glasvezel provider is ook nog een mogelijkheid, wellicht dat T-Mobile het beter doet..[/small]
T-Mobile -> OVH Gravelines is 10ms vanaf regio Alkmaar.
Ziggo -> OVH Gravelines is 20-25ms vanaf regio Alkmaar

Beide halen maximale snelheid zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
jimmy87 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:29:
Tja, OVH zit niet eens op de NL-IX, zowel KPN als OVH zitten al op de AMS-IX dus ik snap niet helemaal hoe de AMS-IX KPN geld zou kosten, ze betalen er toch al voor.

OVH is wel kieskeurig met wie ze willen peeren.
Ik kreeg van KPN de volgende reactie:
KPN prefereert, zoals wellicht alle partijen, BGP sessies over lokale public-peering platformen zoals AMSIX en NL-IX boven transit verbindingen.

Echter OVH is niet aanwezig op NL-IX en KPN gaat net als andere grote partijen in Nederland AMS-IX verlaten.

OVH verkeer loopt hierdoor via langere transit-verbindingen. Dit zou op te lossen zijn als OVH naar het NL-IX peering platform komt, zoals al eerder gezegd is KPN-NL daar aanwezig.
KPN draait het probleem in mijn ogen om, aangezien OVH reeds peering heeft met KPN Eurorings op de AMS-IX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 15:42
Een beetje apart dat KPN verkondigt van de AMS-IX weg te gaan net als andere grote partijen, het verkeer op de AMS-IX neemt namelijk alleen maar toe wat er mijn inziens op duid dat steeds meer partijen zich aansluiten.

Maargoed inderdaad, klinkt een beetje als, als OVH het probleem wil oplossen staan we ervoor open maar wij doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Huh, KPN gaat net als andere partijen de AMS IX verlaten? Hoe zit dat?

Vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:17:
Huh, KPN gaat net als andere partijen de AMS IX verlaten? Hoe zit dat?

Vreemd verhaal.
Volgens mij zat het er al een tijdje aan te komen. Alhoewel ik nergens kan vinden dat ze AMS-IX gaan verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Andere bron die dit bevestigt is Leaseweb:
https://blog.leaseweb.com...n-global-peering-forum-14
by forcing parties to connect to an internet exchange that they happen to own (e.g. the largest Dutch telecom company which also happens to own an Internet Exchange; at the same time they are moving away from the neutral membership based AMS-IX – Amsterdam Internet Exchange).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had eerder kimsufi nu een jaar hetzner. Bevalt erg goed en is goedkoper + met console access etc.
10,77 euro per maand voor 2vCPU, 8gb ram en 80GB SSD.

Ik gebruik het zelf als windows desktop in de cloud. Erg praktisch als je onderweg bent etc.

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2019/05/05/hetzner02.md.png
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2019/05/05/hetzner03.md.png
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2019/05/05/hetzner01.md.png

Kunt ook een goedkopere optie pakken van 5 euro - maar dat liep niet goed genoeg met Windows .

[ Voor 26% gewijzigd door Workaholic op 05-05-2019 15:08 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Om dit topic (wat allang niet meer OVH is) weer tot leven te brengen, wil ik hieronder even mijn ervaringen delen met jullie.

OneProvider.com en Online.net zijn allebei onbetrouwbaar. Dit komt niet direct door OneProvider, maar door Online.net. De locaties in Frankrijk* en Amsterdam zijn van Online.net en staan als 'resell' op OneProvider.com.

OVH, Kimsufi, SoYouStart heb ik positieve ervaringen mee (m.b.t. defecte hardware). De support is matig, maar altijd beter dan de support van Online.net. Hetzner.de is de beste hosting partij m.b.t. dedicated servers (mijn ervaring) en is zeer snel, betrouwbaar en straight to the point.

Mijn advies: neem geen servers af bij Online.net of OneProvider als je data belangrijk is.
Gebruik deze servers dus niet als cloud- of backuplossing.

Mijn verhaal:
Ik heb twee Start-3-L servers besteld via OneProvider vóór black friday.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zxCX8pv/Capture.png

Een van deze servers was binnen enkele uren geleverd en ik heb een paar LXD containers verhuisd naar de server. Na enkele uren gaf ZFS aan dat er problemen waren met de tweede SSD en na wat testen, zag ik verschillende errors voorbij komen.
0x0009 2 30 Transition from drive PhyRdy to drive PhyNRdy
0x000a 2 32 Device-to-host register FISes sent due to a COMRESET
0x000b 2 24 CRC errors within host-to-device FIS
0x000d 2 0 Non-CRC errors within host-to-device FIS
0x000f 2 24 R_ERR response for host-to-device data FIS, CRC
Dit is verder geen probleem (zou je zeggen). Ik heb netjes een ticket gemaakt met alle informatie om de SSD te vervangen. De ZFS en raid array zijn ontkoppeld van de kapotte SSD en ze hebben toestemming gekregen om de SSD te vervangen (en de server uit te zetten)

Het probleem van Online.net in Amsterdam: (Edit: Na 4 dagen)
Hello,

The DC is letting us know they cannot take action on this server as it's in Amsterdam. Hence the replacement they are now proposing to us.

Let us know how you wish to proceed.

Regards,
R. (weggehaald)
Ze hebben geen medewerkers in Amsterdam lopen om hardware te vervangen. Ik wil best een week wachten, geen probleem. Maar ze hebben geen andere mogelijkheid dan de server te vervangen.

Waarop ik kritische vragen ging stellen. Wat als het moederbord kapot zou gaan en mijn data staat in RAID1 op de SSDs? Ben ik dan mijn data kwijt? Daarop kreeg ik geen antwoord of een alternatieve oplossing van OneProvider, wat ik deels begrijp.

Daarom ging ik naar het forum van Online.net om vragen te stellen. Mijn post werd direct verborgen en gearchiveerd met de verdediging:
Thanks! Unfortunetly, I did not know it was a ticket from OneProvider.
In this case, this is completely different. You have to see with their support as we are seperate companies.
We do resell them servers, but in this case, they are our customers, and you are their customers. Please reach them by ticket if you have any questions.
Dit begrijp ik.. maar Online.net is niet duidelijk over de omgang met gegevens op de SSD's of servers. Het lijkt er dus op dat Online.net geen 'goede' partij is om zaken mee te doen. Ze verwijzen direct naar OneProvider, terwijl het zonder OneProvider ook moeizaam zou gaan.

RAID1 heeft dus geen zin bij Online.net. Wat het probleem in AMS ook is.. je krijgt vrijwel altijd een nieuwe server terwijl je data nog op de oude server staat. Maar dat is jouw probleem.

---

Update:
Ik heb een dispute geopend voor het bedrag van de komende 2 maanden, omdat ik de server voor 3 maanden heb afgenomen en de SSD niet wordt vervangen (eerste maand betaal ik). Ze hebben hierop een reactie gegeven en mijn server is bevroren en ik ben in overtreding, TOS.. blabla.. Prima :)

Volgens de support:
De servers in Parijs en Amsterdam zijn gebaseerd op gedeelde racks van 40 servers.
Om de schijven te verwijderen, moeten we het hele rack afsluiten

Ik heb uitgelegd dat RAID1 volledig nutteloos is, als de hardware in dit geval kapot gaat (mobo, ram, voeding etc.). Ik wil redundantie en de optie om het component binnen de opgegeven SLA-tijd te repareren/vervangen, zoals elk datacenter doet (OVH,Kimsufi,SoYouStart,Hetzner etc). Dit is niet mogelijk en de kans is aanwezig dat ik de toegang tot mijn gegevens zal verliezen bij een defect. En dat is het punt waarover ik struikel.

Ze kunnen de SSD niet vervangen, maar de SSD's hangen bij een defect nog wel in het rack met al mijn data. Hoe weet ik dat die SSDs niet worden gebruikt en wat er met de data kan gebeuren? Ze kunnen de SSD alleen vervangen als een rack wordt uitgezet..

Oftewel: Mijn persoonlijke data wordt onnodig opgeslagen op een SSD en bewaard zonder mijn toestemming en zonder dat ik weet hoe zij hiermee omgaan. Mag dit? Nee. Kansloze partijen, echt waar. Ze reageren ook niet op deze vragen, omdat ze weten dat het schadelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 11-12-2019 16:27 ]

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er tweakers die ervaring hebben met een kernel upgrade en/of gebruik maken van een recente OVH kernel 4.9.*?

Ik probeer door deze tutorial te upgraden van kernel 4.19 naar 4.9.185.

Dit gaat niet goed, server komt na reboot niet meer online.

Momenteel draai ik dan maar van netboot een recovery kernel via het netwerk. Via rescue disk geprobeerd te herstellen maar dat helpt helaas niet.

Dit zijn de files in /boot
code:
1
2
3
4
5
6
drwxr-xr-x  3 root root     1024 Dec 26 16:51 .
drwxr-xr-x 22 root root     4096 Sep  1 18:59 ..
-rw-r--r--  1 root root 10784864 Dec 26 16:06 bzImage-4.9.185-xxxx-std-ipv6-64
-rw-r--r--  1 root root   105366 Dec 26 16:06 config-4.9.185-xxxx-std-ipv6-64
drwxr-xr-x  5 root root     1024 Dec 26 16:53 grub
-rw-r--r--  1 root root  3230449 Dec 26 16:06 System.map-4.9.185-xxxx-std-ipv6-64

Na een upgrade-grub zou de server gewoon online moeten komen toch?

Edit: inmiddels opgelost door deze instructies met de standaard kernel https://github.com/dannyt...hanging-OVH-Server-Kernel :)
code:
1
Linux 4.9.0-11-amd64 #1 SMP Debian 4.9.189-3+deb9u2 (2019-11-11) x86_64 GNU/Linux

[ Voor 10% gewijzigd door sloth op 26-12-2019 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Workaholic schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:05:
Ik had eerder kimsufi nu een jaar hetzner. Bevalt erg goed en is goedkoper + met console access etc.
10,77 euro per maand voor 2vCPU, 8gb ram en 80GB SSD.

Ik gebruik het zelf als windows desktop in de cloud. Erg praktisch als je onderweg bent etc.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Kunt ook een goedkopere optie pakken van 5 euro - maar dat liep niet goed genoeg met Windows .
Als je geen 99,99% uptime hoeft te hebben en iets meer performance wilt voor een kleine meerprijs, dan zou je eens bij Shadow kunnen kijken.
https://shop.shadow.tech/nlnl/pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ernemmer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:13:
[...]

Als je geen 99,99% uptime hoeft te hebben en iets meer performance wilt voor een kleine meerprijs, dan zou je eens bij Shadow kunnen kijken.
Thanks voor de tip! 3ms latency en leuk spul. Met een kortingscode de eerste maand maar een tientje.
Quadro 5000 + 8 cores

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik heb nog een server draaien waar ik niets mee doe, iemand interesse?

Intel Xeon D-1521 (4 core 8 treads)
128GB DDR4 REG ECC
1,46TB SSD en 500GB NVMe

Hangt in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

webgangster schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:42:

128GB DDR4 REG ECC
1,46TB SSD en 500GB NVMe

Hangt in Amsterdam.
Van welke partij en hoeveel p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
webgangster schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:42:

128GB DDR4 REG ECC
1,46TB SSD en 500GB NVMe

Hangt in Amsterdam.
Jesus dat kan ook niet goedkoop zijn per maand.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Hallo ik heb een vraagje, ik heb soyoustart game1 en nu was de vraag wat als mn ssd disk crasht? Schakelt deze dan live over naar een andere ssd met mijn gegevens? Want ik zie dit op de site alleen weet ik niet of het waar is “ Garantie en betrouwbaarheid van de hardware
De So you Start servers zijn inclusief RAID-(Hard of Soft)technologie. Deze redundantie garandeert dat zij zullen draaien zonder onderbreking en met een maximale beschikbaarheid. In het geval dat een disk faalt, zal de tweede het onmiddellijk overnemen.“ en op het stukje waar die server staat zie ik niks van hardraid of softraid en 1x ssd 120gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Anoniem: 767041 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:41:
en op het stukje waar die server staat zie ik niks van hardraid of softraid en 1x ssd 120gb
Zit er idd ook niet in. Als de SSD overlijd moet er iemand van OVH fysiek het schijfje gaan omwisselen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shamalamadindon schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Zit er idd ook niet in. Als de SSD overlijd moet er iemand van OVH fysiek het schijfje gaan omwisselen.
Dus alleen servers waar het aangeven staat met softraid/hardraid heeft het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Anoniem: 767041 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:04:
[...]

Dus alleen servers waar het aangeven staat met softraid/hardraid heeft het
Klopt. Dit zijn fysieke doosjes, als het niet specifiek aangegeven staat kun je er van uitgaan dat ze het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shamalamadindon schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:47:
[...]

Klopt. Dit zijn fysieke doosjes, als het niet specifiek aangegeven staat kun je er van uitgaan dat ze het niet hebben.
lijkt mij wel vaag, Het staat overigens bij de Gegarandeerde hardware SLA en niet bepaald welke servers ''De So you Start servers zijn inclusief RAID-(Hard of Soft)technologie, dus ik ga er zelf vanuit dat ze het op elke server hebben, en vooral de game reeks zou je eigenlijk geen gegevens willen verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De SoyouStart game reeks heeft enkele SSDs, geen RAID. Dus een kapotte SSD betekent dataverlies en een SSD-swap door OVH.
Het zijn maar machines die gameservers hosten, dus dat maakt mij niets uit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kanarie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:54:
De SoyouStart game reeks heeft enkele SSDs, geen RAID. Dus een kapotte SSD betekent dataverlies en een SSD-swap door OVH.
Het zijn maar machines die gameservers hosten, dus dat maakt mij niets uit.
heeft de soyoustart essentials reeks dit wel? lijkt mij dan in raid setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 767041 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:56:
[...]

heeft de soyoustart essentials reeks dit wel? lijkt mij dan in raid setup
Yep, via software RAID, werkt prima. Heb zelf wat meer met de GAME reeks omdat die veel betere DDoS bescherming heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 02-01-2020 23:53 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Mooi hoor :(

VPS Classic 2014's worden afgesloten met een goede maand tijd om alles over te zetten 8)7
Zoals u wellicht weet, veranderen onze VPS-oplossingen regelmatig, net als de gebruikte technologieën. Daarom hebben we besloten onze oude VPS Classic 2014-oplossing te beëindigen met ingang van 1 maart 2020. We adviseren u om uw volledige gegevens voor deze datum op te halen, zodat u voorbereid bent op de sluiting van uw service(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 08:02
azerty schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:57:
Mooi hoor :(

VPS Classic 2014's worden afgesloten met een goede maand tijd om alles over te zetten 8)7

[...]
Daar werd nog OpenVZ 6 voor gebruikt? Die is EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
zx9r_mario schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:43:
[...]

Daar werd nog OpenVZ 6 voor gebruikt? Die is EOL.
Hadden ze ook wat vroeger kunnen zeggen of alles voor ons overzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ernemmer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:13:
[...]

Heb je hier ervaring mee? En kan je gewoon RDP gebruiken?
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.