RDP werkomgeving via Windows VPS ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
ik heb al her en der geinformeerd, 4uurtjes gegoogled maar nog geen 100% bevredigende antwoorden gehad. Dus hoop dat jullie wel voor me kunnen doen. GOT is da place to be toch? :9

Wat ik heb en zeer tevreden mee ben is een HP Xeon workstation met Windows 7 op mijn thuiskantoor.

Wat ik wil: locatie onafhankelijk werken, en bepaalde tools 24/7 te kunnen draaien onafhankelijk of mijn eigen PC aanstaat thuis aanstaat, en vrij toegang heb tot windows tools wanneer ik linux of chromeOS draai. Ben al jaren bekend met teamviewer en RDP, maar wil nu mijn eigen Windows RDP werkomgeving in 'the cloud'.

Eigenlijk pas recente bekend met windows VPS. Ik wil geen webserver, puur een RDP werkomgeving. Heb al gekeken op http://www.hostingvergelijken.nl/vps.php

Wat me nog niet helemaal duidelijk is:
  • Kan wat ik wil uberhaupt wel? Of is VPS meer bedoeld voor webservers?
  • Welke windows server versie komt het best overeen met Windows 7? 2003 / 2008 / 2012?
  • Is de fysieke locatie van de server belangrijk (mits snelle uplink)? Kan ik b.v. niet goedkoper hosten in het buitenland (Amerika) dan bij een Nederlandse partij?
  • Wanneer er geen licentie van windows server wordt bijgeleverd? Waar scoor je die dan goedkoop en legaal (ook als je geen stichting hebt)?
  • Ik denk dat ik aan 2-4GB RAM geheugen voldoende heb, en zaken als SLA, support, van ondergeschikt belang zijn. Is dan Strato VPS Level 1 mogelijk toch interessant?
  • Of toch maar iets met Azure? (volledig nieuw voor me)
Graag verneem ik van jullie.

*edit* veel geld uitgeven is nooit moeilijk, dus ben opzoek naar de beste prijs/prestatie ... voor de laagste prijs :+

*edit2* Eigenlijk is alleen uptime belangrijk (SLA, backup, snapsnots dus niet) SSD is leuk maar HDD volstaat prima. Quadcore is niet nodig. 1x Xeon of C2D is prima, 4GB is ideaal. Opslagcapaciteit: 500MB (los van OS) volstaat. Bandbreedte? No clue. Kan nooit veel zijn (geen grote datatransfers, puur website verkeer vergelijkbaar met mobiele grootverbruiker, dus 15GB per maand ofzo?)

[ Voor 14% gewijzigd door Rhy op 14-10-2014 18:02 . Reden: azure ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:50
Lijkt mij geen probleem. Heb zelf ooit zo'n opstelling als test gehad met een TransIP VPS. Werkt perfect, enige is dat je wel een server besturingssysteem draait, die zul je dus wel iets "om moeten bouwen" (dingen uninstallen of juist installeren)

/edit: heb zelf destijds (half jaartje/jaartje geleden) ook naar andere partijen gekeken die echt "workstations in the cloud" aanbieden, maar dat begon pas vanaf +/- €50 p/m.

[ Voor 22% gewijzigd door Siebsel op 14-10-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:22
Als je RDP aanzet op je Xeon PC thuis, de poorten forward in je router, hangt je PC ineens in de "cloud"! ;) Dan kun je van overal op je thuis PC inloggen en bij je programma's en data.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
chaoscontrol schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:17:
Als je RDP aanzet op je Xeon PC thuis, de poorten forward in je router, hangt je PC ineens in de "cloud"! ;) Dan kun je van overal op je thuis PC inloggen en bij je programma's en data.
I know, maar hij staat niet 24uur aan. En is ook niet de bedoeling, lokale bak is puur voor webdevelopment, al dat andere mysterie moet hoppakee de 'cloud' in, zodat ik meer resources vrij heb en het zorgeloos 24/7 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
chaoscontrol schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:17:
locatie onafhankelijk werken, en bepaalde tools 24/7 te kunnen draaien onafhankelijk of mijn eigen PC aanstaat thuis aanstaat
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Eerst moet even duidelijk zijn welke tools je precies wil gebruiken. Zo te horen zou een VPS met simpelweg Windows 8 (zou meteen 8 nemen, 7 is alweer out of date) wel volstaan.

Werken op een server is geen goed idee, behalve als je een RDS gaat gebruiken. Aangezien het niet kostenefficiënt is om voor 1 gebruiker een RDS in te richten, zou ik dat ook niet doen.

Wij hosten een heleboel servers in Duitsland. Snelheid is optimaal. Kosten vallen ook mee, maar dat zou je gewoon zelf even moeten opzoeken.

Licentie kan je vrijwel altijd bij de hoster zelf krijgen. Anders kan je altijd wel een .iso uploaden en ergens bij een winkel naar keuze een licentie aanschaffen.

Zou voor minstens 4 GB gaan als je remote wil gaan werken op die machine. Een budget wat je in gedachten hebt is ook wel handig voor dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 14-10-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:19:
Eerst moet even duidelijk zijn welke tools je precies wil gebruiken.
Opzich niet veel bijzonders. Geen After Effects ofzo :) dat draai ik lokaal. Puur automatiserings scripts, autobloggers b.v. .. allemaal .NET, Java en Adobe Air dingetjes.
Zo te horen zou een VPS met simpelweg Windows 8 (zou meteen 8 nemen, 7 is alweer out of date) wel volstaan.
True, maar vind Windows 7 fijner werken. Maar uberhaupt iets niet server OS vinden lijkt een probleem te zijn.
Werken op een server is geen goed idee, behalve als je een RDS gaat gebruiken. Aangezien het niet kostenefficiënt is om voor 1 gebruiker een RDS in te richten, zou ik dat ook niet doen.
Hmm daar was ik al bang voor.
Een budget wat je in gedachten hebt is ook wel handig voor dit topic.
Van ondergeschikt belang, wanneer SLA niet belangrijk is toch? Zo goedkoop mogelijk :P dus.
Licentie kan je vrijwel altijd bij de hoster zelf krijgen.
In europa wel inderdaad. Vaak voor meerprijzen van 7,5-12,5 euro had ik al gespot. Maar de prijzen in Amerika trekken me wel (markt is daar groter; dus vaak lagere prijzen ofmeer features voor hetzelfde geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Je zou ook nog bij Strato kunnen kijken. Is wel weer Server 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Of nouja uptime is wel belangrijk. Maar hoef geen managed server met snapshots, backup, enz.
Siebsel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:15:
/edit: heb zelf destijds (half jaartje/jaartje geleden) ook naar andere partijen gekeken die echt "workstations in the cloud" aanbieden, maar dat begon pas vanaf +/- €50 p/m.
Dat was me ook opgevallen. Want toch gek is, niet?

Maar van een server is dus niet redelijk eenvoudig een workstation te maken? Ik weet echt NIETS van Windows server OS, wel van tweaken van iedere windows versie voor consumenten. Dus heel lastig kan het niet zijn, of vergis ik me daar dan weer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Rhy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:25:
[...]

Opzich niet veel bijzonders. Geen After Effects ofzo :) dat draai ik lokaal. Puur automatiserings scripts, autobloggers b.v. .. allemaal .NET, Java en Adobe Air dingetjes.

[...]

True, maar vind Windows 7 fijner werken. Maar uberhaupt iets niet server OS vinden lijkt een probleem te zijn.

[...]

Hmm daar was ik al bang voor.

[...]

Van ondergeschikt belang, wanneer SLA niet belangrijk is toch? Zo goedkoop mogelijk :P dus.

[...]

In europa wel inderdaad. Vaak voor meerprijzen van 7,5-12,5 euro had ik al gespot. Maar de prijzen in Amerika trekken me wel (markt is daar groter; dus vaak lagere prijzen ofmeer features voor hetzelfde geld).
- Er is niets ergens aan een remote virtual. Waarom zou je per se op een server willen werken? Echt overbodig in jouw geval denk ik zo.
- De prijzen zijn wel van belang voor ons. Ik kan je Hetzner aanraden, maar weet niet of dat in je budget valt. Zonder die informatie is het gewoon lastig om advies te geven op dat gebied. Ik ben zelf overigens erg tevreden over Hetzner. Goede support en nooit downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Mijn ervaring is dat op Windows Server alles strakker staat afgesteld qua beveiliging, verder heb ik nooit problemen gehad met het gebruik van een server als (zakelijk) werkstation (paar keer wat tests mee gedaan). Hou er wel rekening mee dat als je een VPS in de VS neemt, je met redelijk hoge ping zit, wat het werken ermee nét iets te vervelend kan vertragen.

@hmmmmmmmmmpffff - hij wil niet perse op een server werken, maar een VPS met Windows 7 of 8 is gewoon bijna niet (goedkoop) te vinden in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:22
Rhy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

I know, maar hij staat niet 24uur aan. En is ook niet de bedoeling, lokale bak is puur voor webdevelopment, al dat andere mysterie moet hoppakee de 'cloud' in, zodat ik meer resources vrij heb en het zorgeloos 24/7 draait.
Waarom? Die PC heb je al, die resources ga je niet krijgen voor de prijs van je stroom en je internet thuis. Als het een beetje degelijke Xeon is kun je ook ervoor kiezen een aparte VM (Hyper-V, Windows 8.1) te draaien waarop je al je applicaties zet. Dan kun je zelfs thuis als je op je PC bezig bent, remote desktoppen naar die VM met al je tools. Extern kun je bij diezelfde VM. Mocht je dan uiteindelijk echt ooit een cloud oplossing nodig hebben, kun je die VM gewoon naar Azure uploaden. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:29:
Er is niets ergens aan een remote virtual. Waarom zou je per se op een server willen werken? Echt overbodig in jouw geval denk ik zo.
Klopt, dat is dan inderdaad ook niet wat ik wil, maar alle bekende nederlandse aanbieders: Argeweb, Transip, Strato, Versio bieden alleen een server OS aan. Dus had ik zelf maar bedacht, dat dat is omdat Windows Server dan beter is dan Win7/8. Dus wellicht zit ik op een dwaalspoor door te zoeken op VPS?

Wat is dan wel het keywoord wat ik zoek? Want om op mijn internationale hosting vraag, zou een W5 bij deze http://www.widevps.com/windows-vps.html (komt hoog in google als ik zoek op "Windows 7 VPS") interessant kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
chaoscontrol schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:37:
[...]

Waarom? Die PC heb je al, die resources ga je niet krijgen voor de prijs van je stroom en je internet thuis. Als het een beetje degelijke Xeon is kun je ook ervoor kiezen een aparte VM (Hyper-V, Windows 8.1) te draaien waarop je al je applicaties zet. Dan kun je zelfs thuis als je op je PC bezig bent, remote desktoppen naar die VM met al je tools. Extern kun je bij diezelfde VM. Mocht je dan uiteindelijk echt ooit een cloud oplossing nodig hebben, kun je die VM gewoon naar Azure uploaden. :)
Is niet de vraag en off-topic ;) maar bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:41
Waarom niet een simpele Win 8.1 VM in Azure?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Meekoh schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:42:
Waarom niet een simpele Win 8.1 VM in Azure?
Omdat ik pas 5 minuten na de thread gestart te hebben ik iets vond over Azure. Ik kom uit de Linux/Unix hoek, en iedere zin waar Server en Microsoft in voorkomt kreeg ik vroeger kriebels van :D . Maar als consumer OS heeft het zo haar voordelen voor al die losse tooltjes. Cloudbased werk ik voornamelijk met Google's platform. Ik ben daarom eerder dit jaar al overgestapt naar dit ding: productreview: Acer Chromebook C720P-29554G03aww review door Rhy ... en op 29 september kreeg ik het idee dat chromeOS + RDP naar Windows voor onderweg de ideale oplossing voor me zou zijn.

Maar alles op het gebied van VPS, Microsoft Server, Azure weet ik nix, noppes, nada van. Dus als je wat links hebt die me in goede richting pushen? graag! Bij voorkeur kant-en-klare oplossing trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:41
Nou ik zit nu even rond te klikken op de azure website van microsoft, maar zie nu dat de Win 7/8 VM's alleen voor MSDN subscribers zijn (heb zelf namelijk MSDN, dus vandaar dat ik ervanuit ging dat het voor alle azure klanten beschikbaar zou zijn)
Maar bij een MSDN subscription krijg je ook azure credits. Alleen is dat denk ik een beetje te veel van het goede.
Je kunt wel een eigen VHD uploaden naar Azure, wellicht dat je op die manier ook een Client OS erin kunt krijgen. Klik hier voor instructies.

De voornaamste reden waarom je weinig VPS'en ziet met een Client OS, is licentiering. Microsoft is namelijk niet zo denderend flexibel daarmee.

[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 14-10-2014 18:05 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Heb ondertussen even een balletje opgegooid bij TransIP over dit topic. Want waar strato al jaren in te kort schiet (support), blinkt TransIP in uit. Misschien dat zei iets leuks kunnen aanbieden i.c.m. PureSSD platform voor Win7/8.

update 20:50: al tegenbericht gehad van TransIP, krijg morgen uitsluitsel.

Update volgende dag:
Ik heb hier intern besproken of we Windows 7 kunnen gaan aanbieden als OS en we staan hier positief tegenover. We gaan het eerst onderzoeken op wat voor een termijn we dit kunnen gaan aanbieden. Ik hoop hier vandaag of morgen meer over te horen en dan breng ik je direct op de hoogte..

Met vriendelijke groet,
TransIP BV
Klinkt goed!

[ Voor 125% gewijzigd door Rhy op 15-10-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
hmz transip gaat er niets mee doen vanwege licentie technisch verhaal.

Ondertussen via een maat iets kunnen regelen in Nederland (amerikaans klinkt leuk, maar is latency te hoog ... heb ik me laten vertellen).

[ Voor 28% gewijzigd door Rhy op 10-11-2014 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:14
OVH ~ Dedicated server voor 2,99?! klik

[ Voor 73% gewijzigd door supayoshi op 10-11-2014 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

DirectVPS bied VPS servers aan waar je zelf een installatie op kan zetten.
Ze hebben kant en klare Windows 7 installaties klaar staan.

Alleen dan moet je een eigen licentie gebruiken.
Je kan het een week proberen ;)

Zelf ook al eens gebruikt voor een project, is per maand opzegbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 16:32
Kijk eens bij Vultr.com. Het is daar mogelijk je eigen ISO te uploaden. Je gebruikt dan je eigen licentie, en heb je geen server versie nodig.

Vultr is een Amerikaanse partij (betaling gaat via creditcard, paypal of bitcoin) maar heeft ook plekken in Amsterdam.

Goede prijs en nog geen downtime gehad (ik monitor bij uptimerobot).

Qua serverversies is 2008R2 wat je zoekt (mocht je niet voor mijn oplossing gaan). Die (2008R2) is direct gebaseerd op Windows 7.

[ Voor 16% gewijzigd door nullr0ute op 20-11-2014 19:39 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
nickbouwhuis schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:37:
Kijk eens bij Vultr.com. Het is daar mogelijk je eigen ISO te uploaden. Je gebruikt dan je eigen licentie, en heb je geen server versie nodig.

Vultr is een Amerikaanse partij (betaling gaat via creditcard, paypal of bitcoin) maar heeft ook plekken in Amsterdam.

Goede prijs en nog geen downtime gehad (ik monitor bij uptimerobot).

Qua serverversies is 2008R2 wat je zoekt (mocht je niet voor mijn oplossing gaan). Die (2008R2) is direct gebaseerd op Windows 7.
Ah! uberNICE! Zoiets zocht ik inderdaad; een concurrent van DigitalOcean.com die wel Windows ondersteunt ... en betaling in bitcoin. _/-\o_ Hier ben ik heel blij mee. Thx! *edit* accountje aangemaakt: ohhhhhh :*) dat wordt weer een slapeloze nacht! :9 nogmaals bedankt voor de suggestie!
WeirdEye schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:39:
DirectVPS bied VPS servers aan waar je zelf een installatie op kan zetten.
Ze hebben kant en klare Windows 7 installaties klaar staan.

Zelf ook al eens gebruikt voor een project, is per maand opzegbaar ;)
Oeh! die is ook vet! Woohoo.

[ Voor 25% gewijzigd door Rhy op 21-12-2014 21:03 . Reden: massive gratitude ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
okay even mijn bevindingen delen.

Vultr is even lastig ivm met: "If you are using Windows, you must slipstream the VirtIO drivers into the installation CD. If you do not do this, the installer will be unable to detect the disk. The official ISOs from Microsoft will not work, as they do not include the VirtIO drivers. " vergt wat extra handelingen dus.

Ondertussen wel $20 extra gratis credit gescoord met gift code: "SSDVPS". :9
Thx! Maar vanacht was alleen KS-2 voor handen op http://www.kimsufi.com/nl/ ... met 640 passmark score beduidend te traag. Maar hou de rest nauwlettend in de gaten! _/-\o_ op idd OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!

[ Voor 3% gewijzigd door Rhy op 22-12-2014 14:54 . Reden: typo ahoy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:29

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben nu sinds dit weekend ook met Azure aan het spelen via een gratis proefabonnement. Er staat bij Win 8.1 inderdaad dat het alleen voor MSDN subscribers is, maar ik heb wel een create knop.

Maar dan zal ik wel een foutmelding krijgen als ik er op klik.... Je kunt in ieder geval wel gewoon een Server 2008 SP1 VM aanmaken (of de Tech. preview van de Win10 server variant) en via RDP benaderen.

Je kunt de server zo zwaar maken als je zelf wil en kan je het een maandje uitproberen. Kan je precies uitvogelen hoe zwaar die VM moet gaan worden en wat je er aan kwijt gaat zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Rhy schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:30:
okay even mijn bevindingen delen.

Vultr is even lastig ivm met: "If you are using Windows, you must slipstream the VirtIO drivers into the installation CD. If you do not do this, the installer will be unable to detect the disk. The official ISOs from Microsoft will not work, as they do not include the VirtIO drivers. " vergt wat extra handelingen dus.

Ondertussen wel $20 extra gratis credit gescoord met gift code: "SSDVPS". :9

[...]

Thx! Maar vanacht was alleen KS-2 voor handen op http://www.kimsufi.com/nl/ ... met 640 passmark score beduidend te traag. Maar hou de rest nauwlettend in de gaten! _/-\o_ op idd OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!
Er is nieuw Kimsufi aanbod! ;)

• Rhy

Rhy

Topicstarter
olee, heb ze nu alle drie: vultr, digitalocean, en kimsufi KS-3. Dank u Santa!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet niet hoe ver je intussen bent, maar wat jij wil kan ook prima met Windows Server 2008/2012. Ik heb nu al een paar maanden via transip een VPS om mee te spelen, en dat bevalt goed. Ik draai er een torrent client op en wat andere zaken. Ook heb ik recent 2TB extra storage genomen waarop ik voortaan m'n backups ga plaatsen (Crashplan is heeeeeel traag). Ik stream ook films e.d. vanaf de VPS (je kan een hoop doen met 5TB dataverkeer).

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Sefyu schreef op donderdag 25 december 2014 @ 02:35:
Ik weet niet hoe ver je intussen bent, maar wat jij wil kan ook prima met Windows Server 2008/2012. Ik heb nu al een paar maanden via transip een VPS om mee te spelen, en dat bevalt goed. Ik draai er een torrent client op en wat andere zaken. Ook heb ik recent 2TB extra storage genomen waarop ik voortaan m'n backups ga plaatsen (Crashplan is heeeeeel traag). Ik stream ook films e.d. vanaf de VPS (je kan een hoop doen met 5TB dataverkeer).
Dank voor je suggestie ... dat is inderdaad ook wat ik nu doe. Ben dus 'ietsje' :9 verder dan toen ik het topic starte, maar nogsteeds niets gedaan met Windows Server :D .

En het grappige is & blijft dat TransIP zélf niet met die suggestie kwam :? . Terwijl ik ze toch echt naar dit topic stuurde een maand geleden in mijn communicatie met hun afdeling sales. En ben ze daar wel dankbaar voor eigenlijk! Anders had ik -- met jullie hulp -- nooit al dat andere moois gevonden.

Weet ondertussen zoveel meer van VPS'n en ben dusdanig enthousiast over de mogelijkheden, prijs/prestatie ... en schaalbaarheid, dat al ik b.v. al mijn webhosting klanten adviseer over te stappen op basis van een pilot twee weken terug. 1 van mijn klanten had een vrij dure dedicated server (€280/maand) met drukbezochte internationale website .. maar met een waardeloze uptimes en SLA.De bedoeling was een paar dagen op een WordPress Droplet te draaien bij Digital Ocean. Dat is ondertussen permanent. Kosten $10/mnd. :o Het is sneller, stabieler, site laadtijden zijn met 70% gedaald ... en okay, het verschil in kosten is de SLA die nu via mij loopt; is ze nogsteeds goedkoper en beter uit. O-)

Vultr is eigenlijk hetzelfde als DigitalOcean, maar omdat ze later kwamen kijken bieden ze betere specs voor lagere prijs en meer features (lees vorige comments). Nog niets functioneels mee gedaan, maar zou daar Windows Server kunnen gaan draaien eigenlijk.

Van de week wel een knoop doorgehakt en mijn V&A aangeboden: HP workstation XW8600 Quad Core, 8GB, SSD, RAID0, HD4870 verkocht. En toen gister -- na heel lang twijfelen -- maar besloten om mezelf een KS-3 cadeau te doen. En was de hele nacht (en nogsteeds) zo blij als een kind. Draait nu 8.1 trail ... maar komt dus Win7 op. Komt licentie technisch ook beter uit :+ Simpel RDP was het doel :) Maar draait nu ook al torrent, plex ... zelfs straks vmware player met OSX Lion. Kan dat ook bij TransIP? Natuurlijk kan dat. KS is alleen goedkoper, meer opslag capaciteit, geen traffic limiet, en betere support vanuit de community/GOT. En is er wel wat latency bij b.v. het afspelen van video (server staat in Frankrijk), maar dat is klein nadeel t.o.v. grote voordelen. Maar als er nog iets is met betere prijs/prestatie? Verneem ik het graag! Mag hier of stuur me PMetje.

Weet je waar ik het meest van baal? Dat ik te vroeg geboren ben. Toen 'wij' -- dinosaurus nerds -- in 1995 inbelden op het internet met 9600 baud modems. Had ik er niet van durven dromen dit we dit ooit tot onze beschikking zouden hebben. Alhoewel ... in 2001 had ik al 100Mbit up/down toen ik nog kantoor had op UTwente. Maarja toen had je er niet bijster veel aan. Met al het VPS geweld tot mijn beschikking nu en waar internet qua ontwikkeling (jonge volwassenene) nu staat met al die mooie Jquery frameworks? Phew! Wordt 2015 een heeelllll bijzonder gaaf jaar.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vanwaar precies je voorkeur voor Windows 7/8? De serverversies zijn feitelijkhetzelfde maar dan met een stuk meer controlemogelijkheden. Ook qua beveiliging kan je een stuk meer, wat ook wel nodig is.

Ik zit er ook aan te denken alles te consolideren naar m'n VPS, webhosting, e-mail, backup, etc. Maar ik ben een noob qua servers en m'n VPS is ongetwijfeld zo lek als een mandje, dus ik wacht er maar even mee denk ik.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Sefyu schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:26: Maar ik ben een noob qua servers
hierom dus:
Rhy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:47:
[...]
Ik kom uit de Linux/Unix hoek, en iedere zin waar Server en Microsoft in voorkomt kreeg ik vroeger kriebels van :D . Maar als consumer OS heeft het zo haar voordelen voor al die losse tooltjes.
Maar staat het nogsteeds wel op de planning dus. En beveiliging is nog wel een puntje waar ik me ook zorgen om maak, maar voorlopig gewoon F-secure / Ziggo Internet Security erop. :D Beter iets ... dan niets. Want met? Help je dus je RDP access omzeep :P had 't kunnen weten natuurlijk. :F upz. herinstallatie #4

Maar echt gave beveiliging? Is alleen nodig bij web / ftp servers, en iets wat multi user is IMHO. Maar als ik me vergis? Corrigeer me maar ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rhy op 26-12-2014 16:21 . Reden: virusscanner + update2 ]

Pagina: 1