Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Zou zeggen doe een belletje, ik vermoed dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GIovanniK schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:30:
Weet iemand hoeveel een ip adres kost als ik nog geen server heb? Op hun site staat niets vermeld, en op het internet staat vermeld dat het 2,50 of zelfs 5 euro kost per maand.
Bij Kimsufi is dat niet meer mogelijk, bij de rest kost dat tegenwoordig 0,50/mnd (max 3) geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betalen via bank- / giro overschrijving kan niet meer anders werd dit gewoon aangegeven in de (zoals OVH dit noemt) bestelbon. Alleen de mogelijkheden die getoond worden kunnen nog.

Betalingen worden namelijk ook niet meer door OVH Nederland gecontroleerd als het gaat om de KS 2G maar door OVH Frankrijk. Hierom hebben ze juist ook de betalingsmogelijkheden overschrijving en iDeal eruit gegooid.
GIovanniK schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:30:
Weet iemand hoeveel een ip adres kost als ik nog geen server heb? Op hun site staat niets vermeld, en op het internet staat vermeld dat het 2,50 of zelfs 5 euro kost per maand.
Kan ik mij niet voorstellen :)
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:50:
Bij Kimsufi is dat niet meer mogelijk, bij de rest kost dat tegenwoordig 0,50/mnd (max 3) geloof ik.
Klopt helemaal. Oude KS versies en bij de huidige server-range vanaf mSP kosten Fail-Over IP's € 0,50ct excl. BTW tot een maximum van 3 stuks. Vanaf de mSP range kan men een professional pakket afnemen (a € 15,00 excl. BTW per maand) waarna men complete subnets kan afnemen om tot een maximum van (ik meen) 36 IP adressen te kunnen komen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:05:
Betalen via bank- / giro overschrijving kan niet meer anders werd ik gewoon aangegeven in de (zoals OVH dit noemt) bestelbon. Alleen de mogelijkheden die getoond worden kunnen nog.
Maar hoe zit het nou met die virtuele cards? Van Octave mag je daarmee niet meer renewen, en wordt dat gecontroleerd, maar blijkbaar werken ze nog steeds. Wellicht voor zolang het duurt, maar dan kun je je server dus elk moment kwijt zijn, als je geen 'normale' creditcard hebt en alle andere betalingsmogelijkheden door OVH onmogelijk zijn gemaakt.

//

Wellicht werkt het nog via loyalty points, die kun je aanmaken in de manager, en dan een bestelbon genereren. Maar geen idee of die ook worden geaccepteerd voor Kimsufi. Wat dat betreft had ik toch liever meer duidelijkheid en zekerheid voor toekomstige betalingen.

//
Soldaatje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:47:
Zou overschrijven van bank kunnen? https://www.ovh.nl/support/algemene_voorwaarden/betaling.xml
Of kan ik ook een CC van iemand in mijn omgeving gebruiken of gaan ze dan moeilijk doen?

[...]
Daar doen ze (vooralsnog?) niet moeilijk over, ik betaal op die manier de hosting voor een kennis van mij. Alleen mag je per creditcard max. 3 Kimsufi's bestellen, dus voor de eigenaar blijft er dan eentje minder over ;)

//

Wat uitleg van de baas zelf:

http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=6791

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

An email will be sent out to all customers whose payment was refused. We will not give reasons for refusal nor any indication of how customer uniqueness is verified.
Als ik geen e-mail heb gehad, en op de paypal site staat hij niet als geannuleerd kan ik er dus vanuitgaan dat hij gewoon geaccepteerd is?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:13:
Maar hoe zit het nou met die virtuele cards? Van Octave mag je daarmee niet meer renewen, en wordt dat gecontroleerd, maar blijkbaar werken ze nog steeds. Wellicht voor zolang het duurt, maar dan kun je je server dus elk moment kwijt zijn, als je geen 'normale' creditcard hebt en alle andere betalingsmogelijkheden door OVH onmogelijk zijn gemaakt.
Ik denk dat mensen dan gewoon gebonden zijn aan Paypal of een echte creditcard zoals dat van Moneybookers, 3V etc. er zijn ook gewone creditcards op pre-paid basis. Wat ik vermoed is dat de virtuele creditcards geen naam en adres details meegeven tijdens de bestelling en ze op basis daarvan weigeren.
Wellicht werkt het nog via loyalty points, die kun je aanmaken in de manager, en dan een bestelbon genereren. Maar geen idee of die ook worden geaccepteerd voor Kimsufi. Wat dat betreft had ik toch liever meer duidelijkheid en zekerheid voor toekomstige betalingen.
Afrekenen met loyalty points behoort als het goed is niet tot de betaalmogelijkheden bij de "KS 2013" servers. Ook hierbij werkt het dus niet, tenminste ... ik wacht nog op de KS server en zal dan eens kijken of ik kan verlengen en wat de betaalopties bij verlenging zijn.

Probleem is dat OVH zich ongelofelijk verkeken heeft op het succes van deze low-budget servers. Daarom zijn bepaalde regels en voorwaarden ook snel na de aankondiging aangepast.
Daar doen ze (vooralsnog?) niet moeilijk over, ik betaal op die manier de hosting voor een kennis van mij. Alleen mag je per creditcard max. 3 Kimsufi's bestellen, dus voor de eigenaar blijft er dan eentje minder over ;)
Mij lijkt het beter een normale (Prepaid) CreditCard te gebruiken als je niet aan zogenaamde betalingsverplichtingen, BKR toetsingen etc. vast wilt zitten.

Overschrijven via de bank is een grote gok. Na contact met OVH kon men niet aangeven of men de bestelbon (zoals men deze noemt) kon vrijgeven als zijnde 'betaald'. Deze optie is dus mogelijk niet beschikbaar waardoor OVH het geld zal moeten terugstorten.
Tortelli schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:12:
Als ik geen e-mail heb gehad, en op de paypal site staat hij niet als geannuleerd kan ik er dus vanuitgaan dat hij gewoon geaccepteerd is?.
Als je nog geen e-mail hebt ontvangen, en de betaling wel geaccepteerd is bij PayPal. Dan moet OVH deze nog controleren. Nadat dit gedaan is krijg je per e-mail een betaalbevestiging.

Overigens:
Extra IP-Adressen e.d. kunnen "KS 2013" klanten mogelijk over enkele weken bestellen. Hiervoor betaald men dan € 0,50ct per IP-Adres. De meerprijs is echter wel € 15,00 (excl. BTW per maand) voor de professional optie. Voor extra ondersteuning betaald men maandelijks eveneens € 15,00 excl. BTW per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:14
Mijn Paypal betaling is geannuleerd zie ik net :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:37:
Is geannuleerd ja (heb ze maar even gebeld, zag dat ze gewoon nederlands nummer hadden). De link van de bestelbon kon ik nog wel gewoon gebruiken om zo geen tweede bestellingen te hoeven doen, en paypal heeft volgens hun de opdracht gekregen om alles terug te boeken, zal zo eens kijken of dat ook gedaan is.

EDIT:

Paypal geld inderdaad terug
Ik heb ook met PayPal betaald, er is nog niets terug gestort.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wanneer heb je hem besteld / betaald?.
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:13:

Als je nog geen e-mail hebt ontvangen, en de betaling wel geaccepteerd is bij PayPal. Dan moet OVH deze nog controleren. Nadat dit gedaan is krijg je per e-mail een betaalbevestiging.
Betaalbevestiging heb ik zaterdag de 27e ontvangen van OVH. Maar gezien het bericht van Oles begin ik me af te vragen of ze niet gewoon alle paypal orders cancellen?.

Ik heb sinds 2009 al een OVH account en heb een aantal servers bij ze afgenomen voor ~2 jaar (had eind 2010 voor netwerk / routing problemen waarna ik over ben gestapt naar een Duitse hoster).
Misschien hebben ze meer vetrouwen in oude klanten die nooit veel afgenomen hebben (ik ben duidelijk geen reseller voor hun...)?. Of is het een kwestie van tijd tot mijn ook gecancelled wordt?.

[ Voor 31% gewijzigd door Tortelli op 05-08-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Niet meer mogelijk vrees ik...
Er staat gewoon: Invalid Parameter als ik probeer te bestellen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
pven schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:16:
[...]

Ik heb ook met PayPal betaald, er is nog niets terug gestort.
Ik heb het bedrag ook terug. Voor mij was dit de eerste en gelijk de laatste kennismaking met OVH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:17:
Betaalbevestiging heb ik zaterdag de 27e ontvangen van OVH. Maar gezien het bericht van Oles begin ik me af te vragen of ze niet gewoon alle paypal orders cancellen?.
Ik heb zelf 26-07 omstreeks 10:11 besteld even zo uit mijn hoofd. Mijn order is niet gecanceld, wordt ook niet gecanceld. Niet alle orders worden dus beëindigd. Wat ik wel vermoed is dat er controles plaatsvinden op basis van bevestigd paypal adres e.d. bij niet bevestigd zal er dan mogelijk bij de geringste twijfel, de order worden geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/olesovhcom20130805-2.jpg

KS 15.000 2G's besteld in 10 dagen. Thank you! We deliver them between tonight and 4-5 wk. For in 30K +, expected Intel announces delivery.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29 juli besteld, order is nog steeds in behandeling. Met PayPal betaald(van paypal saldo, in mijn paypal zit ook een bevestigde bankrekening en een mywirecard prepaid CC).
/me heeft geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Besteld: Isgenoeg 2G
Besteld: 05-08-2013 ca 19:00
Betaling bevestigd: 2013-08-05 (CC)
OrderID: 218346xx
Geleverd: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:24:
[afbeelding]

KS 15.000 2G's besteld in 10 dagen. Thank you! We deliver them between tonight and 4-5 wk. For in 30K +, expected Intel announces delivery.
Tering dat is wel serieus veel!. Redelijke kans dat "wij" de mensen die hem de 26e besteld hebben spoedig een server hebben denk ik?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:30:
Tering dat is wel serieus veel!. Redelijke kans dat "wij" de mensen die hem de 26e besteld hebben spoedig een server hebben denk ik?.
Ik vermoed dat bestellingen van de 25e en 26e nu wel binnen 24 uur opgeleverd zullen gaan worden. Ik zit er in ieder geval bovenop :)

De KS 2G (KS 2013 reeks) is tijdelijk uitverkocht
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/ks2g.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Het zal mij benieuwen of mijn server nog wel opgeleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Besteld: Fri, Jul 26, 2013 at 7:41 PM
Betaling bevestigd: Fri, Jul 26, 2013 at 9:12 PM (paypal)
OrderID: 214855xx

Uit OVH Manager
code:
1
2
3
4
5
Status:
INSTALLATIE / Realisatie     
Besturingssysteem Debian 7 64bit - nederlands / Te doen
Western Europe Datacenter (GRA) / Afgerond
Installatie kosten / Te doen 1

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:13
Emmeau schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:54:
Besteld: Fri, Jul 26, 2013 at 7:41 PM
Betaling bevestigd: Fri, Jul 26, 2013 at 9:12 PM (paypal)
OrderID: 214855xx

Uit OVH Manager
code:
1
2
3
4
5
Status:
INSTALLATIE / Realisatie     
Besturingssysteem Debian 7 64bit - nederlands / Te doen
Western Europe Datacenter (GRA) / Afgerond
Installatie kosten / Te doen 1
Nu je het zegt:
Western Europe Datacenter (GRA) is hier nu ook afgerond, zou het dan eindelijk komen?! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb om 17:00 uur vandaag nog een nieuwe besteld, KS 2G.
Die moet ik nog betalen.
Er kan nu niet meer besteld worden, begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Western Europe Datacenter (GRA) staat hier ook al een tijdje op afgerond. Heb mijn KS 2G 30 juli besteld.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theblindman schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:58:
Nu je het zegt:
Western Europe Datacenter (GRA) is hier nu ook afgerond, zou het dan eindelijk komen?! :o
Dat wordt direct getriggered nadat de betaling is ontvangen. Die status zou dus eigenlijk al die tijd al zo moeten zijn. Heb even gezocht, afbeelding gemaakt direct na ontvangst van betalingsbevestiging (26-07-2013):
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/blaat.jpg
Soldaatje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:58:
Ik heb om 17:00 uur vandaag nog een nieuwe besteld, KS 2G.
Die moet ik nog betalen.
Er kan nu niet meer besteld worden, begrijp ik?
Als het nog kan, kun je deze nog betalen. Levering duurt op z'n minst in ieder geval 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat mensen dan gewoon gebonden zijn aan Paypal of een echte creditcard zoals dat van Moneybookers, 3V etc. er zijn ook gewone creditcards op pre-paid basis. Wat ik vermoed is dat de virtuele creditcards geen naam en adres details meegeven tijdens de bestelling en ze op basis daarvan weigeren.
Maar alle kaarten waarbij je geen 'echt' stukje plastic ontvangt zijn virtual cards, dus juist ook die prepaid kaarten. Bovendien kun je juist die kopen zonder naam, adres, inkomensgegevens of legitimatie. En het schijnt dat ook debit kaarten geweigerd worden, dus ik vraag me dan af of je met de nieuwe regels straks ook nog met Moneybookers of 3V kaarten mag blijven betalen, aangezien ook dat virtuele en/of debitkaarten zijn. En ook Paypal mag je niet meer gebruiken voor de nieuwe Kimsufi's. Dan hou je -als alles idd. zo doorgaat- alleen nog maar 'echte' creditcards over, die je echt vast kan houden, en waar ook echt krediet op zit.
[...]

Probleem is dat OVH zich ongelofelijk verkeken heeft op het succes van deze low-budget servers. Daarom zijn bepaalde regels en voorwaarden ook snel na de aankondiging aangepast.

[...]
Dat kun je wel zeggen ja :+
Maar eerlijk gezegd hadden ze dat wel moeten/kunnen verwachten wanneer je échte fysieke servers voor 3(!) euro aanbiedt. Als één van de grootste van Europa die al lang actief is, kennen ze de hosting business als geen ander.

Voor elke nieuwe account die een server bestelt krijg/kreeg je een verificatie-SMSje. Ze hadden wellicht ook daarop kunnen controleren, ook niet 100% waterdicht, maar toch wat klantvriendelijker dan het schrappen van diverse betalingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:05:
[...]

Maar alle kaarten waarbij je geen 'echt' stukje plastic ontvangt zijn virtual cards, dus juist ook die prepaid kaarten. Bovendien kun je juist die kopen zonder naam, adres, inkomensgegevens of legitimatie. En het schijnt dat ook debit kaarten geweigerd worden, dus ik vraag me dan af of je met de nieuwe regels straks ook nog met Moneybookers of 3V kaarten mag blijven betalen, aangezien ook dat virtuele en/of debitkaarten zijn. En ook Paypal mag je niet meer gebruiken voor de nieuwe Kimsufi's. Dan hou je -als alles idd. zo doorgaat- alleen nog maar 'echte' creditcards over, die je echt vast kan houden, en waar ook echt krediet op zit.
mywirecard.com
Prepaid creditcard op naam, wordt niet geblokkeerd door OVH.

OH, en lezen is een kunst, die debit kaart werd zeker niet geblocked!
placed a new order using a debit card this morning and 1 hour later got an email informing my that my first order, made using paypal, has been cancelled.

Hoping new order is processed quicker

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:07:
[...]

mywirecard.com
Prepaid creditcard op naam, wordt niet geblokkeerd door OVH.
Nog niet. Dat weten we pas zeker wanneer er nieuwe Kimsufi servers met dat soort kaarten verlengd gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MoneyBookers kaarten zijn zeer zeker niet privé, hier vragen ze n.l. om persoonlijke gegevens krijg je een brief naar je adres die je ook moet verifiëren en moet je zelfs kopieën van diverse documenten mailen etc. MoneyBookers verstrekt dus juist fysieke CreditCards en als het goed is juist geen virtuele :)
Dat kun je wel zeggen ja :+
Maar eerlijk gezegd hadden ze dat wel moeten/kunnen verwachten wanneer je échte fysieke servers voor 3(!) euro aanbiedt. Als één van de grootste van Europa die al lang actief is, kennen ze de hosting business als geen ander.

Voor elke nieuwe account die een server bestelt krijg/kreeg je een verificatie-SMSje. Ze hadden wellicht ook daarop kunnen controleren, ook niet 100% waterdicht, maar toch wat klantvriendelijker dan het schrappen van diverse betalingsmogelijkheden.
Of niet ... je zou toch wel een beetje kunnen verwachten dat wederverkopers zich aan de regels houden vooral met dat risico dat je gewoon zelfs al je servers kwijt kunt raken. Helaas blijkt niets minder waar en hebben vele tientallen wederverkopers geprobeerd om meerdere servers te pakken voor dat geld met als gevolg dat OVH in de afgelopen 10 dagen onwijs veel heeft moeten toevoegen aan haar voorwaarden en systemen.

Gevolg is dat iedere consument hiervan nu de dupe is!
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:10:
Nog niet. Dat weten we pas zeker wanneer er nieuwe Kimsufi servers met dat soort kaarten verlengd gaan worden ;)
Als de server is opgeleverd vandaag of morgen, zal ik eens testen hoe het zit met verlengen (iDeal, loyalty points etc.) maar ook in combinatie met de oude KS-Range e.d. m'n oude KS 2G server moet n.l. verlengd worden maar komt te vervallen omdat ik net een MSP besteld heb i.c.m. een nieuwe KS 2G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:19:
[...]

De MoneyBookers kaarten zijn zeer zeker niet privé, hier vragen ze n.l. om persoonlijke gegevens krijg je een brief naar je adres die je ook moet verifiëren en moet je zelfs kopieën van diverse documenten mailen etc. MoneyBookers verstrekt dus juist fysieke CreditCards en als het goed is juist geen virtuele :)
Ah. Moneybookers biedt geloof ik meerdere soorten kaarten aan, dus blijkbaar ook 'echte' creditcards. Maar in dat geval kun je m.i. ook gewoon naar je eigen bank gaan, de (inkomens) voorwaarden voor acceptatie zullen waarschijnlijk niet veel verschillen.
Of niet ... je zou toch wel een beetje kunnen verwachten dat wederverkopers zich aan de regels houden vooral met dat risico dat je gewoon zelfs al je servers kwijt kunt raken. Helaas blijkt niets minder waar en hebben vele tientallen wederverkopers geprobeerd om meerdere servers te pakken voor dat geld met als gevolg dat OVH in de afgelopen 10 dagen onwijs veel heeft moeten toevoegen aan haar voorwaarden en systemen.
Die regels zijn pas gemaakt/gewijzigd *nadat* de stormloop (o.a. van resellers) kwam, de eerste resellers (en non EU klanten) hielden zich aan de (oorspronkelijke) voorwaarden. En voor die prijs had je de stormloop kunnen/moeten zien aankomen ;)
Gevolg is dat iedere consument hiervan nu de dupe is!
Klopt, maar ik zie wanneer je bestelt via de OVH websites bv. nog steeds niet die limiet van 3 servers, alleen EU-inwoners, en de beperkte betalingsmogelijkheden staan. Dat hadden ze inmiddels al kunnen doen, want je kunt het zelfs resellers niet kwalijk nemen dat ze de (niet altijd even duidelijke) Franse tweets van Octave niet volgen. Wel bedenkelijk idd. als je 3-euro servers wilt gaan resellen, maar da's een ander verhaal ;)
Als de server is opgeleverd vandaag of morgen, zal ik eens testen hoe het zit met verlengen (iDeal, loyalty points etc.) maar ook in combinatie met de oude KS-Range e.d. m'n oude KS 2G server moet n.l. verlengd worden maar komt te vervallen omdat ik net een MSP besteld heb i.c.m. een nieuwe KS 2G :)
Als ik het goed begrepen heb, gelden die beperkingen alleen voor de nieuwe (2013) Kimsufi's. Maar ik vermoed dat pas de toekomst zal uitwijzen wat er mogelijk is met het verlengen daarvan, wanneer alle nieuwe maatregelen ook daadwerkelijk van kracht zijn (en of het dan nog steeds nodig blijkt te zijn), want op dit moment lijkt niemand het nog zeker te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Waar zou je je dedicated server terug moeten vinden in de manager? Mijn betaling is net ontvangen, kreeg de ontvangst email voor de 2de keer daarnet.

Bedankt Ingcharoth voor de info

[ Voor 10% gewijzigd door ZeroCode op 05-08-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:54:
Klopt, maar ik zie wanneer je bestelt via de OVH websites bv. nog steeds niet die limiet van 3 servers
* : Beschikbaarheid onder voorbehoud van acceptatie van uw betaling en aantal stuks op voorraad.
Gebruik: Personal server. Niet bestemt voor resale. Maximaal 3 servers per persoon.
Exclusief beschikbaar voor ingezetenen van de Europese Unie.
https://www.ovh.nl/dedicated_servers/isgenoeg.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeroCode schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:01:
Waar zou je je dedicated server terug moeten vinden in de manager? Mijn betaling is net ontvangen, kreeg de ontvangst email voor de 2de keer daarnet.
Pas als je 'm ook daadwerkelijk hebt ;)

Tot die tijd kun je ergens onder 'facturen' de lopende bestelling zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:03:
[...]

* : Beschikbaarheid onder voorbehoud van acceptatie van uw betaling en aantal stuks op voorraad.
Gebruik: Personal server. Niet bestemt voor resale. Maximaal 3 servers per persoon.
Exclusief beschikbaar voor ingezetenen van de Europese Unie.
https://www.ovh.nl/dedicated_servers/isgenoeg.xml
Aha, daar heb ik niet van terug :+

Dan is het idd. erg jammer dat er nu *alsnog* misbruik van gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah. Moneybookers biedt geloof ik meerdere soorten kaarten aan, dus blijkbaar ook 'echte' creditcards. Maar in dat geval kun je m.i. ook gewoon naar je eigen bank gaan, de (inkomens) voorwaarden voor acceptatie zullen waarschijnlijk niet veel verschillen.
In tegendeel ... bij MoneyBookers is geen inkomensverplichting en geen BKR toetsing omdat die creditcard "fysiek" vooral werkt op basis van Pre-paid. Wat je dus qua geld in je account hebt staan kun je opmaken, niets meer en niets minder :)
Die regels zijn pas gemaakt/gewijzigd *nadat* de stormloop (o.a. van resellers) kwam, de eerste resellers (en non EU klanten) hielden zich aan de (oorspronkelijke) voorwaarden. En voor die prijs had je de stormloop kunnen/moeten zien aankomen ;)
Het grootste deel aan orders was te danken aan de resellers, er waren zelfs resellers die tientallen zo niet honderden van die bakken hadden besteld. Nu er een officiele waarschuwing uit is gegaan naar die groep (resellers) dat het geen zin heeft om te bestellen, met het risico dat ze al hun servers kunnen inleveren, zal waarschijnlijk het controleren van betalingen en de opleveringen van de server, nog vlotter verlopen.

Er stonden een paar honderd KS 2G's klaar voor gebruik, een aantal in de RBX's en een aantal in GRA. In Gra (250 stuks) waren ze al binnen no time op. Tuurlijk hadden ze het kunnen zien aankomen, maar voor wat ik begreep stond er al een order van 5000 stuks en heeft deze langer op zich laten wachten dan geplanned.
Klopt, maar ik zie wanneer je bestelt via de OVH websites bv. nog steeds niet die limiet van 3 servers, alleen EU-inwoners, en de beperkte betalingsmogelijkheden staan. Dat hadden ze inmiddels al kunnen doen, want je kunt het zelfs resellers niet kwalijk nemen dat ze de (niet altijd even duidelijke) Franse tweets van Octave niet volgen. Wel bedenkelijk idd. als je 3-euro servers wilt gaan resellen, maar da's een ander verhaal ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/bestellen.jpg
Gewoon op de pagina met KS 2013 servers, naar beneden scrollen :)
Als ik het goed begrepen heb, gelden die beperkingen alleen voor de nieuwe (2013) Kimsufi's. Maar ik vermoed dat pas de toekomst zal uitwijzen wat er mogelijk is met het verlengen daarvan, wanneer alle nieuwe maatregelen ook daadwerkelijk van kracht zijn (en of het dan nog steeds nodig blijkt te zijn), want op dit moment lijkt niemand het nog zeker te weten ;)
Die maatregelen waren per direct m.i.v. 25-07-2013 van kracht..
ZeroCode schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:01:
Zolang de betaling verwerkt is, maar de server niet opgeleverd zie je alleen de order bij:
Administratie => Mijn Facturen => Bestellingen in behandeling
Linkje werkt ook direct als je al bent ingelogd in de manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nieuwe bestelling:

Besteld: KS 2G
Besteld op: 05/08/2013 16:29:10
Betaald: rond 21:00 uur met iemand anders CreditCard >:)
OrderID: 218381xx

Er staat nu "Wij kijken uw betaling handmatig na.", ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

In tegendeel ... bij MoneyBookers is geen inkomensverplichting en geen BKR toetsing omdat die creditcard "fysiek" vooral werkt op basis van Pre-paid. Wat je dus qua geld in je account hebt staan kun je opmaken, niets meer en niets minder :)
Ah, maar dan is het geen 100% 'echte' creditcard. Maakt doorgaans weinig uit, maar sommige aanbieders blokkeren de rangenummers dat van soort kaarten (waarschijnlijk uit zeer strikte veiligheidsoverwegingen). Als je toevallig net zo'n aanbieder hebt is het balen, maar hopelijk blijft OVH ze in ieder geval accepteren.
Het grootste deel aan orders was te danken aan de resellers, er waren zelfs resellers die tientallen zo niet honderden van die bakken hadden besteld. Nu er een officiele waarschuwing uit is gegaan naar die groep (resellers) dat het geen zin heeft om te bestellen, met het risico dat ze al hun servers kunnen inleveren, zal waarschijnlijk het controleren van betalingen en de opleveringen van de server, nog vlotter verlopen.
Ik hoop het ook. Ik zou m'n business niet op het spel willen zetten voor die (waarschijnlijk) luttele marge als ik hun was. Maar tjonge, honderden van die servers bestellen zoals sommigen dus, daar ben je wel een tijdje zoet mee :+
[...]

[afbeelding]
Gewoon op de pagina met KS 2013 servers, naar beneden scrollen :)

[...]
Ja, ik werd er inmiddels op gewezen. Dat zou idd. toch duidelijk genoeg moeten zijn, zelfs voor hebberige resellers ;)

//
Die maatregelen waren per direct m.i.v. 25-07-2013 van kracht..
Ja, ik bedoelde eigenlijk het naleven ervan, met name die tweet van Octave over het niet meer accepteren van die virtuele cards (en wat/welke hij daar precies onder verstaat).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Straks weer een stortvloet aan mails van brute force pogingen en spam. Zal het OVH netwerk weinig goed doen vrees ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
De KS 2G is inmiddels "SOLD OUT".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie dit staan in het overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BsPsvLRat7PcGksWxjjHgdWy/full.jpg

Volgens mij betekent dit dat mijn betaling via PayPal in ieder geval is geaccepteerd?

* pven wacht maar weer verder af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:26:
Ah, maar dan is het geen 100% 'echte' creditcard. Maakt doorgaans weinig uit, maar sommige aanbieders blokkeren de rangenummers dat van soort kaarten (waarschijnlijk uit zeer strikte veiligheidsoverwegingen). Als je toevallig net zo'n aanbieder hebt is het balen, maar hopelijk blijft OVH ze in ieder geval accepteren.
We wachten het hier rustig af, ik denk dat klanten die ook één of meer andere diensten afnemen de KS 2013 server(s) gelijktijdig kunnen verlengen.
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:26:
Ik hoop het ook. Ik zou m'n business niet op het spel willen zetten voor die (waarschijnlijk) luttele marge als ik hun was. Maar tjonge, honderden van die servers bestellen zoals sommigen dus, daar ben je wel een tijdje zoet mee :+
In één woord "API" ....
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:14:
[...]

We wachten het hier rustig af, ik denk dat klanten die ook één of meer andere diensten afnemen de KS 2013 server(s) gelijktijdig kunnen verlengen.
Goed punt, dat zou in één betaling door kunnen gaan.
In één woord "API" ....

[...]
Maar dan zouden ze toch vrij eenvoudig moeten kunnen nagaan (via) wie er teveel besteld hebben, i.p.v. alle Paypal- en andere 'moeilijk' te herleiden betalingen te controleren/annuleren. Of limiteer excessieve bestellingen van Kimsufi-servers via die API.

Maar waarschijnlijk zullen er wel haken en ogen aan zitten waar ik/wij geen weet van hebben, anders hadden ze daar vast wel de voorkeur aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:29:
Daarom ben ik ook redelijk benieuwd, wil wel eens kijken en proberen want sommige mensen hebben naast de KS 2G ook nog een andere dienst :)
Maar dan zouden ze toch vrij eenvoudig moeten kunnen nagaan (via) wie er teveel besteld hebben, i.p.v. alle Paypal- en andere 'moeilijk' te herleiden betalingen te controleren/annuleren. Of limiteer excessieve bestellingen van Kimsufi-servers via die API.
Klopt, daar is ook vrij snel op in gespeeld door OVH. Vervolgens gingen wederverkopers andere accounts aanmaken en daar 3 servers op bestellen.
Ook lijkt het erop dat er via andere omwegen geprobeerd werd om die servers te bemachtigen, vandaag las ik n.l. dat er is besloten om de zogenaamde servercontact details te blokkeren. Hier kon je namelijk iemand anders zijn of haar nickhandle in plaatsen waarna je de server kon overdragen aan iemand anders en dit behoort nu tot het verleden. "Bij de 'KS 2013'".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Beetje hersenloos inderdaad daar bij OVH, ik ben een bestaande klant (sinds 2005-6 oid) met af en aan eens een paar maanden een server die er nu een server bij neemt, schreeuwt dat echt reseller? En dan geen enkele communicatie niks.. en nu uitverkocht.. tjah

[ Voor 19% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-08-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:33
Bij mij ook een PayPal annulering, order 216477xx van 30 juli.
Mijn PayPal account is 'gecontroleerd' en ik heb maar één server besteld, dus ik ben zeker geen reseller.

Wat me meeste stoort is het gebrek aan communicatie - er had toch wel een mail afgekund?
En op email en via de OVH-manager wordt ook niet gereageerd, slechte zaak... En dan nu ook nog uitverkocht.. grr |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:44
Tech schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:59:
Bij mij ook een PayPal annulering, order 216477xx van 30 juli.
Mijn PayPal account is 'gecontroleerd' en ik heb maar één server besteld, dus ik ben zeker geen reseller.

Wat me meeste stoort is het gebrek aan communicatie - er had toch wel een mail afgekund?
En op email en via de OVH-manager wordt ook niet gereageerd, slechte zaak... En dan nu ook nog uitverkocht.. grr |:(
wanneer heb je een ticket aangemaakt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:58
Ik heb nog een order van 2G staan die ik nog niet betaald heb. Heb niet genoeg geld op mijn virtuele CC staan :p. Heb wel al aan OVH gevraagd om dat order te annuleren omdat ik deze per ongeluk heb aangemaakt :). Jammer dat ik deze niet aan één van jullie kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Maar waarschijnlijk zullen er wel haken en ogen aan zitten waar ik/wij geen weet van hebben, anders hadden ze daar vast wel de voorkeur aan gegeven.
Ze controleren wel op meer zaken, dan enkel Paypal. Als je reeds een klant bij hun bent, krijg je meer credits ;) en tja ik geef ze gelijk, dat ze Paypal betalingen tijdelijk blokkeren: Niet de meest veilige betalingen voor de ontvanger van een transactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Bij mij is het paypal geld niet teruggestort (Bestelling 30 jul). Ik heb wél een echte credit card aan m'n paypal hangen, maar die is niet verified. Gekke boel...krijg helaas ook niks terug op m'n email vraag bij OVH support en wanneer ik nou m'n servertje krijg.

Wat een bende bij die lui zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:04:
[...]

Ze controleren wel op meer zaken, dan enkel Paypal. Als je reeds een klant bij hun bent, krijg je meer credits ;) en tja ik geef ze gelijk, dat ze Paypal betalingen tijdelijk blokkeren: Niet de meest veilige betalingen voor de ontvanger van een transactie...
Dat was het nooit ;) En resellers zijn ook vaak vaste klanten ;) Maar ik las hier en daar geruchten dat *alle* Paypal betalingen voor Kimsufi's 2013 worden geannuleerd. Is daar nu al meer zekerheid over, of loopt het zo'n vaart niet?

//
We're really surprised by the fact that some resellers - who we've been working with for years, who are VIPs, and with whom we have a close relationship and regular exchanges - are trying to bypass this simple rule nevertheless. It's extremely disappointing.

So we had to re-examine our internal system of accepting orders for the KS 2013. This has taken us 10-12 days, because we saw increasingly vicious cases. In the end, we had to refuse Paypal payments because there were far too many accounts created by the same retailers to bypass our verifications.

http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=1285
Het waren juist vaste klanten (resellers) die voor problemen zorgden ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:12:
[...]

Dat was het nooit ;) En resellers zijn ook vaak vaste klanten ;) Maar ik las hier en daar geruchten dat *alle* Paypal betalingen voor Kimsufi's 2013 worden geannuleerd. Is daar nu al meer zekerheid over, of loopt het zo'n vaart niet?
Het is maar wat je verstaat onder "reselling": Als je die 3 euro-server zonder toegevoegde waarde doorverkoopt aan iemand ander zonder dat je hem ombouwt tot een webserver, Minecraft server of een basic server met toegevoegde diensten wat OVH niet in hun basic pakket heeft zoals specialistische software ondersteuning: Dat heeft OVH nooit geboden en als je dat zoekt moet je ook niet bij hun zijn.

In de laatste gevallen valt dat bij OVH niet onder "reselling", Wel als je een server zonder toegevoegde waarde wederverkoopt zonder toegevoegde diensten en die 2,99 euro server verkoopt voor 10 euro bv. zonder enige prestatie te leveren.

Mijn Paypal betaling is bevestigd, volgens hun officiele forum (forum.ovh.nl) zijn er voornamelijk tegen afgelopen weekend veel Paypal-betalingen geweigerd en dat vanwege misbruik door "malafide resellers" vanwege een "bug" via Paypal betalingen (je kon meer als 3 servers bestellen via Paypal en daar heeft OVH een stokje voor gestoken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:46:
[...]

Het is maar wat je verstaat onder "reselling": Als je die 3 euro-server zonder toegevoegde waarde doorverkoopt aan iemand ander zonder dat je hem ombouwt tot een webserver, Minecraft server of een basic server met toegevoegde diensten wat OVH niet in hun basic pakket heeft zoals specialistische software ondersteuning: Dat heeft OVH nooit geboden en als je dat zoekt moet je ook niet bij hun zijn.

In de laatste gevallen valt dat bij OVH niet onder "reselling", Wel als je een server zonder toegevoegde waarde wederverkoopt zonder toegevoegde diensten en die 2,99 euro server verkoopt voor 10 euro bv. zonder enige prestatie te leveren.

Mijn Paypal betaling is bevestigd, volgens hun officiele forum (forum.ovh.nl) zijn er voornamelijk tegen afgelopen weekend veel Paypal-betalingen geweigerd en dat vanwege misbruik door "malafide resellers" vanwege een "bug" via Paypal betalingen (je kon meer als 3 servers bestellen via Paypal en daar heeft OVH een stokje voor gestoken).
Toch lees ik, zelfs in berichten vlak hierboven, dat hen Paypal betalingen zijn geweigerd, terwijl ze niets kwaads in de zin hebben of hebben gedaan, en ook geen servers doorverkopen. Tech had er zelfs maar één besteld. Vandaar dat ik me afvroeg of uiteindelijk *alle* Paypal betalingen worden teruggeschroefd, of alleen de (klaarblijkelijk) malafide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Upper schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:16:
Besteld: 30-07 07:52
Betaling bevestigd: 30-07 07:53 (Paypal)
OrderID: 215168xx
Vanochtend opgeleverd :)
Lijkt er dus op alsof de uitleveringen gaan beginnen...

[ Voor 9% gewijzigd door Upper op 06-08-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
Upper schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 07:33:
[...]

Hier een bestelling van 30-7, iets na 14u besteld... nog niet uitgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Hier ook opgeleverd.
Besteld: 31-7 9:45
Opgeleverd (althans, mail ontvangen): 6-8 6:52

edit: Betaald met paypal. Dus niet alles wordt geannuleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door defusion op 06-08-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:02:
[...]

Toch lees ik, zelfs in berichten vlak hierboven, dat hen Paypal betalingen zijn geweigerd, terwijl ze niets kwaads in de zin hebben of hebben gedaan, en ook geen servers doorverkopen. Tech had er zelfs maar één besteld. Vandaar dat ik me afvroeg of uiteindelijk *alle* Paypal betalingen worden teruggeschroefd, of alleen de (klaarblijkelijk) malafide.
Hier ook teruggedraaid. Nooit lang geweest bij ovh 1 besteld.
Collega had hetzelfde. Ik had zelfs mij US based vps hier al voor opgezegd. Hoop dat de cc betaling wel goedgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hoe kan ik er nu achter komen of mijn PayPal-betaling is geannuleerd? Op mijn PayPal-rekening is niets terug ontvangen. Ik heb op 30 juli besteld en heb verder niets meer vernomen, behalve pven in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!" (wat ik dus zelf op moet zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Als Paypal op voltooid staat, zal hij volgens mij niet geannuleerd zijn. Verwacht dan ook dat hij voor jou gewoon uitgeleverd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Zozo, dan verwacht ik mijn server die ik omstreeks 20u op 30-07 besteld heb vandaag :)

edit: voor degene die hem al gekregen hebben en die op Linux draaien. Zouden jullie het zien zitten om volgende commands eens uit te voeren en de output hier te plaatsen? O-)

code:
1
wget freevps.us/downloads/bench.sh -O - -o /dev/null|bash

code:
1
free -m

code:
1
dd if=/dev/zero of=test bs=64k count=16k conv=fdatasync

code:
1
wget http://cachefly.cachefly.net/100mb.test -O /dev/null

[ Voor 71% gewijzigd door CedricD op 06-08-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
code:
1

root@x:~# wget freevps.us/downloads/bench.sh -O - -o /dev/null|bash
CPU model : Intel(R) Atom(TM) CPU N2800 @ 1.86GHz
Number of cores : 4
CPU frequency : 798.000 MHz
Total amount of ram : 1978 MB
Total amount of swap : 512 MB
System uptime : 47 min,
Download speed from CacheFly: 8.75MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 7.59MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 5.61MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 3.85MB/s
Download speed from i3d.net, NL: 11.2MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 10.8MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 3.17MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 5.71MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 4.71MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 9.75MB/s
I/O speed : 131 MB/s

code:
1
free -m

root@x:~# free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 1978 182 1796 0 8 45
-/+ buffers/cache: 127 1850
Swap: 512 0 512

code:
1

16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 8.22566 s, 131 MB/s

code:
1

root@x:~# wget http://cachefly.cachefly.net/100mb.test -O /dev/null
--2013-08-06 08:58:53-- http://cachefly.cachefly.net/100mb.test
Resolving cachefly.cachefly.net (cachefly.cachefly.net)... 205.234.175.175
Connecting to cachefly.cachefly.net (cachefly.cachefly.net)|205.234.175.175|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Saving to: â/dev/nullâ

100%[================================================================================================================================>] 104,857,600 10.9MB/s in 9.1s

2013-08-06 08:59:03 (10.9 MB/s) - â/dev/nullâ saved [104857600/104857600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Iemand zei eerder:
De oude stock (1000 servers ongeveer) betroffen inderdaad van die N2800's de nieuwe stock zal als ik het goed heb weer bestaan uit de Dualcores 230/D425.
De poster boven mij heeft echter wel degelijk een N2800.

Ik wacht overigens nog op 21469xxx van 25-07-2013 20:19:06 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
defusion schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:59:
code:
1

root@x:~# wget freevps.us/downloads/bench.sh -O - -o /dev/null|bash
System uptime : 47 min,
Download speed from CacheFly: 8.75MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 7.59MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 5.61MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 3.85MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 10.8MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 3.17MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 5.71MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 4.71MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 9.75MB/s
I/O speed : 131 MB/s

code:
1
free -m

root@x:~# free -m
Mem: 1978 182 1796 0 8 45
-/+ buffers/cache: 127 1850

code:
1

16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 8.22566 s, 131 MB/s

code:
1

root@x:~# wget http://cachefly.cachefly.net/100mb.test -O /dev/null
--2013-08-06 08:58:53-- http://cachefly.cachefly.net/100mb.test
Connecting to cachefly.cachefly.net (cachefly.cachefly.net)|205.234.175.175|:80... connected.
Saving to: â/dev/nullâ

100%[================================================================================================================================>] 104,857,600 10.9MB/s in 9.1s

2013-08-06 08:59:03 (10.9 MB/s) - â/dev/nullâ saved [104857600/104857600]
helemaal geen slechte performance voor 3 euro al zeg ik het zelf :)

nu wachten tot de volgende worden opgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
code:
1

System uptime : 2:16,
Download speed from CacheFly: 10.7MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 8.78MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 7.59MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 4.00MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 7.18MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 3.35MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 5.22MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 4.81MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 7.37MB/s
I/O speed : 111 MB/s

code:
1
free -m

Mem: 1978 1707 270 0 5 76
-/+ buffers/cache: 1625 353
Swap: 512 24 488

code:
1

16384+0 records in
16384+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 11.4427 s, 93.8 MB/s

code:
1

--2013-08-06 09:29:11-- http://cachefly.cachefly.net/100mb.test
Saving to: `/dev/null'

100%[======================================>] 104,857,600 11.3M/s in 9.1s

2013-08-06 09:29:20 (11.0 MB/s) - `/dev/null' saved [104857600/104857600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Bestelling van 26e, nog niets ontvangen :(.

N2800 is nog aardig vlot, stuk sneller dan de oude celeron @ 1.2Ghz

[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 06-08-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Zeker geen slechte performance voor die prijs.

Alleen is de I/O speed een stuk trager dan op mijn huidige VPS. Daar haal ik tegen de 500 MB/s (SSD :9)
Leuk dat de 100 Mbit-poort trouwens haast volledig 'getrokken' wordt :), als zou gigabit toch nog leuker geweest zijn :P

edit:
hier trouwens nog wat benchmarks:
http://serverbear.com/1029-ks-2g-kimsufi

[ Voor 13% gewijzigd door CedricD op 06-08-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Voor 3 euro is het ruimschoots voldoende, het gaat om een prive server. Niet een echte productie server. Laat ze maar komen die mooie bakjes. Perfect voor een aantal websites en / of off-site backup.

Inmiddels is mijn bestelling ook betaald met CC en in behandeling. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Heb ook nog even gepinged naar huis en een transip vps.
Naar huis (ziggo): 19-20ms
Transip vps: 8.3ms

Ik ga 'm overigens gebruiken als VPN endpoint om vanuit overal veilig te kunnen internetten, maar vanwege de schijfgrootte waarschijnlijk ook als offsite backup. Dus ik hoop dat het netwerk gewoon stabiel is, buiten het slechte netwerk was mijn 128mb vps eigenlijk al voldoende, dus een dedicated met 2gb ram en welliswaar niet de snelste maar wel een dedicated dual-core cpu ruim voldoende. Daarbij, bij wie is de CPU ooit daadwerkelijk de bottleneck geweest van een VPS of dedicated server? minecraft servers enzo uitgezonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:39
Inmiddels zijn de instap atoms sold out :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik vind het apart dat mensen die later besteld hebben hun bestelling eerder krijgen. Vandaag is de 9e dag voor mij. Zo ver ik kan zien is de paypal betaling gewoon door gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:41

Eagle Creek

Breathing security

Vanwege het groot aantal bestellingen voor de 2G en mSP servers is de levertijd
momenteel langer, dat wat aangegeven staat op onze website.

De gemiddelde levertijd is momenteel 10 dagen. We verwachten echter spoedig de KS 2G
en mSP sneller op te kunnen leveren.

Voor de laatste updates kunt u verder op ons forum terecht.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:41

Eagle Creek

Breathing security

Vanwege het groot aantal bestellingen voor de 2G en mSP servers is de levertijd
momenteel langer, dat wat aangegeven staat op onze website.

De gemiddelde levertijd is momenteel 10 dagen. We verwachten echter spoedig de KS 2G
en mSP sneller op te kunnen leveren.

Voor de laatste updates kunt u verder op ons forum terecht.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:39
Oops, helemaal overheen gelezen :P

Wel rare volgorde van uitleveren, lijkt niet op datum te gaan gezien er al na mijn bestel datum zijn uitgeleverd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Zou het misschien te maken kunnen hebben met welk besturingssysteem er geleverd moet worden? (Ik gok ook maar iets).
Had zelf Ubuntu 12.04LTS erop laten zetten. Wellicht dat deze nu uitgeleverd worden, en andere besturingssystemen op een later tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Denk eerder dat het met het datacentrum te makem heeft?. Iedereen zou in dat nieuwe centrum komen denk ik???.
Of zitten de mensen met server in een oud datacentre?

Heb Debian 7 x64 (engels) laten installeren...m

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 06-08-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Iedereen met de 2g zou in het nieuwe moeten zitten.
mSP zit in het oude maar waren geen gbit switches meer, dus daarom later.

OS heb ik ubuntu 13.04 en is dus geleverd.
Zou natuurlijk kunnen dat het zo efficiënter is bij het inrichten. Collega had samen met mij besteld maar met CentOS en is nog niet geleverd.

traceroute eerste paar hops:
1: no reply
2: gra-g1-a9.fr.eu 1.463ms
3: gsw-g1-a9.fr.eu 5.211ms
4: th2-1-6k.fr.eu 4.942ms

GRA was de nieuwe toch?

[ Voor 30% gewijzigd door defusion op 06-08-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
Het is een beetje een bende bij deze club. De support afdeling meld me dat ik een email ontvangen zou moeten hebben dat mijn betaling geannuleerd was (nee dus), dat het komt doordat er misbruik is gemaakt van PayPal en dat ik 'gewoon een nieuwe server kan bestellen' (heractivatie van mijn geannuleerde bestelling kan niet). Maar de 2G is nu uitverkocht en enige hulp / coulance / whatever om mijn bestelling alsnog uit te voeren wordt niet geboden...

Waarom bieden ze klanten niet een alternatieve betaalmanier aan, ik wil mijn order best alsnog via CC oid betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Tech schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:55:
Het is een beetje een bende bij deze club. De support afdeling meld me dat ik een email ontvangen zou moeten hebben dat mijn betaling geannuleerd was (nee dus), dat het komt doordat er misbruik is gemaakt van PayPal en dat ik 'gewoon een nieuwe server kan bestellen' (heractivatie van mijn geannuleerde bestelling kan niet). Maar de 2G is nu uitverkocht en enige hulp / coulance / whatever om mijn bestelling alsnog uit te voeren wordt niet geboden...

Waarom bieden ze klanten niet een alternatieve betaalmanier aan, ik wil mijn order best alsnog via CC oid betalen.
Ik denk dat ze voor die 3,- de makkelijkste weg kiezen en ervoor gekozen hebben om de geannuleerde servers maar aan nieuwe klanten te bieden. 1 mailtje met de servicedesk en ze maken al bijna verlies op die servers he :+

Anyhow, ik heb ook betaald via paypal. Zie in mijn administratie overzicht nog geen gekke dingen (2 groene vinkjes dacht ik) dus hopelijk wordt die gewoon opgeleverd.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
Ook server geleverd gekregen, besteld op de 30e 11:49 (bestelnummer: 215204xx)

code:
1

CPU frequency : 1862.000 MHz
System uptime : 7 min,
Download speed from CacheFly: 11,3MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 8,32MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 8,26MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 3,86MB/s
Download speed from i3d.net, NL: 10,8MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 10,7MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 3,16MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 5,05MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 5,27MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 9,60MB/s
I/O speed : 127 MB/s

code:
1
free -m

Mem: 1978 155 1822 0 6 36
-/+ buffers/cache: 112 1865

code:
1

16384+0 records gelezen
16384+0 records geschreven
1073741824 bytes (1,1 GB) gekopieerd, 8,6133 s, 125 MB/s

code:
1

--2013-08-06 12:03:28-- http://cachefly.cachefly.net/100mb.test
Herleiden van cachefly.cachefly.net... 178.33.235.161
Verbinding maken met cachefly.cachefly.net|178.33.235.161|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Wordt geschreven naar: `/dev/null'

100%[======================================>] 104.857.600 11,3M/s in 8,9s

2013-08-06 12:03:37 (11,3 MB/s) - '`/dev/null'' opgeslagen [104857600/104857600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd door mensen gesuggereerd dat alle orders geannuleerd zouden worden. OVH zelf heeft hier nimmer een uitspraak over gedaan.
Het waren juist vaste klanten (resellers) die voor problemen zorgden ;)
Voornamelijk resellers, er waren vast ook wel gewone klanten die probeerden om meer dan 3 servers te bestellen door bijvoorbeeld meerdere accounts aan te maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:46:
Bij OVH is reselling, reselling of je nu iets extra's installeert, een extra dienst verleent etc. zodra jij koopt en doorlevert valt dit onder de definitie wederverkoper en dat mag dus niet bij de "KS 2013" reeks.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 01:02:
Het is gemakkelijk te zeggen dat de betaling en bestelling geweigerd is wijzend naar paypal. Maar was het een gecontroleerde paypal account, is de opgegeven naam wel betrouwbaar etc. controles vinden overigens niet alleen plaats op basis van paypal maar op meerdere vlakken.
Upper schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 07:33:
Vreemd aangezien sommige orders van voor die periode nog niet allemaal zijn doorgelopen.
Thralas schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:04:
Iemand zei eerder:

// De oude stock (1000 servers ongeveer) betroffen inderdaad van die N2800's de nieuwe stock zal als ik het goed heb weer bestaan uit de Dualcores 230/D425. //

De poster boven mij heeft echter wel degelijk een N2800.

Ik wacht overigens nog op 21469xxx van 25-07-2013 20:19:06 ;)
Ik gaf al aan 'als ik het goed heb' naar wat ik begrepen heb zouden in eerste instantie dualcores worden uitgeleverd.
KennieNL schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:17:
Inmiddels zijn de instap atoms sold out :P
Was zelfs al omstreeks 19:32 uur.
Upper schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:49:
Zou het misschien te maken kunnen hebben met welk besturingssysteem er geleverd moet worden? (Ik gok ook maar iets).
Had zelf Ubuntu 12.04LTS erop laten zetten. Wellicht dat deze nu uitgeleverd worden, en andere besturingssystemen op een later tijdstip.
Heeft er niets mee te maken. OVH hangt de server in 't rack, server wordt gekoppeld aan het netwerk, vervolgens gekoppeld aan een account van een klant en dan wordt de installatie procedure volautomatisch gestart. Dus op basis van OS is dit zeker niet het geval.
Tortelli schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:51:
Denk eerder dat het met het datacentrum te makem heeft?. Iedereen zou in dat nieuwe centrum komen denk ik???.
Lijkt mij ook stug, alle KS's worden in GRA geplaatst daarin is geen onderscheid. Het lijkt erop dat leveringen gewoon niet gebeuren op basis van FiFo (First In, First Out) waardoor orders willekeurig worden afgehandeld.
defusion schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:55:
Iedereen met de 2g zou in het nieuwe moeten zitten.
mSP zit in het oude maar waren geen gbit switches meer, dus daarom later.
Naar wat ik begrepen heb worden ook bij gebrek van gbit switches de servers gewoon uitgeleverd. Aan mijn MSP order hangt inmiddels een domein dus zal deze vandaag met een 100Mbit verbindng (tijdelijk) worden opgeleverd en bij arriveren van de Gbit switches worden omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Het is wel toevallig dat iedereen die de 30e besteld heeft servers ontvangem terwijl wij als eerste bestellers niets krijgen.
Fifo zou me logisch zijn, als we pech hebben kunnen we nog langer wachten ? ( ja ik heb weinig geduld ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Tortelli schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:40:
Het is wel toevallig dat iedereen die de 30e besteld heeft servers ontvangem terwijl wij als eerste bestellers niets krijgen.
Fifo zou me logisch zijn, als we pech hebben kunnen we nog langer wachten ? ( ja ik heb weinig geduld ;)).
Ook 30-07 besteld maar ik heb hem nog niet ontvangen. Heb hem wel maar 's avonds besteld dus ik hoop op oplevering vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
CedricD schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:41:
[...]

Ook 30-07 besteld maar ik heb hem nog niet ontvangen. Heb hem wel maar 's avonds besteld dus ik hoop op oplevering vandaag :)
idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij maakt het weinig uit, heb een KS 2G (oude reeks) lopen, heb intussen de KS 2G (2013) genomen voor backups en van het weekend maar een mSP besteld. Als die laatste eerder opgeleverd wordt ben ik al tevreden, die 2G is toch voor back-ups bedoeld zodra die opgeleverd is. En dan zal de oude 2G eruit vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ligt het aan mij of is deze pagina wat aangepast?

De KS 4G & 16G zijn beschikbaar binnen 72u. Zouden de 2G's dan ook allemaal geactiveerd worden binnen de komende 3 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:49:
Ligt het aan mij of is deze pagina wat aangepast?

De KS 4G & 16G zijn beschikbaar binnen 72u. Zouden de 2G's dan ook allemaal geactiveerd worden binnen de komende 3 dagen?
***: In geval van een incident, zal OVH een diagnose stellen. Als uit de diagnose blijkt dat het incident onder de verantwoordelijkheid van OVH valt, valt het incident binnen de garantie-service. Anders (bijvoorbeeld bij een software probleem) worden kosten in rekening gebracht van € 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

***: In geval van een incident, zal OVH een diagnose stellen. Als uit de diagnose blijkt dat het incident onder de verantwoordelijkheid van OVH valt, valt het incident binnen de garantie-service. Anders (bijvoorbeeld bij een software probleem) worden kosten in rekening gebracht van € 20.
Is er idd ook bijgekomen. Op de één of andere onverklaarbare wijze staat die pagina bij mij wel voor de helft in het frans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
haha prachtig hoe we hier met zijn allen ongeduldig zijn. Ik heb ook de 30e besteld (om 08:00) en zit mijzelf ook op te vreten dat er mensen die later hebben besteld wel al hun server hebben :-(

Ik durf nu voor die 3,- ook niet echt te gaan klagen dat het lang duurt bij OVH :P

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Iemand een idee welke Atom er juist wordt gebruikt in de 2G? Ik lees hier en daar wat over de N2800, maar dat is een dual-core (dus enkel 4G?).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
Het is gemakkelijk te zeggen dat de betaling en bestelling geweigerd is wijzend naar paypal. Maar was het een gecontroleerde paypal account, is de opgegeven naam wel betrouwbaar etc. controles vinden overigens niet alleen plaats op basis van paypal maar op meerdere vlakken.
Welke andere controles zijn dat dan? Ik heb nl. een controleerde PayPal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:01:
Iemand een idee welke Atom er juist wordt gebruikt in de 2G? Ik lees hier en daar wat over de N2800, maar dat is een dual-core (dus enkel 4G?).
Intel(R) Atom(TM) CPU N2800 @ 1.86GHz

Kijk eens in de 'benchmarks' een paar posts hierboven. Staat er allemaal netjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:01:
Er worden verschillende CPU's gebruikt. Merendeel zal waarschijnlijk de N2800 zijn:

processor : 3
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 54
model name : Intel(R) Atom(TM) CPU N2800 @ 1.86GHz
microcode : 0x10d
cpu MHz : 1862.000
cache size : 512 KB

benchmarks

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Volgens Wikipedia heeft de N2800 1MB cache?

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-08-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512KB per core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:13
Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:10:
Volgens Wikipedia heeft de N2800 1MB cache?
Het is dan ook een dualcore :) (2×512k)

Edit: alweer te laat!

[ Voor 5% gewijzigd door theblindman op 06-08-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Daar had ik dus over gezien, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het mij niet helemaal duidelijk is of virtuele cc wel of niet geaccepteerd wordt, zijn er mensen die een server daadwerkelijk opgeleverd gekregen hebben met een virtuele credit card als betaalmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Besteld: 30-07-2013 16:27
Betaling bevestigd: 30/07/2013 a 16:27:34 (Paypal)
OrderID: 215239XX

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

2e poging gelukt, Sever 2008 R2 eval. is goed opgestart. Het lag dus idd. aan ontbrekende drivers, maar heb je die (indien nodig) dan kun je verschillende Windows-versies dus zelf installeren via de rescue mode, door een RAW disk-image te maken en die weg te schrijven naar je (boot) HD. Straks eens proberen met Windows 7, en later voor de gein ook eens op de KS2G als ik die binnenkrijg. Benieuwd of het echt zo traag is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Welke chipset en NIC worden er gebruikt? Dan nLite ik ze meteen mee in de Win2K3 R2 image :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:25:
Welke chipset en NIC worden er gebruikt? Dan nLite ik ze meteen mee in de Win2K3 R2 image :)
DN2800MT

00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Cedarview DRAM Controller (rev 04)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Cedarview Integrated Graphics Controller (rev 0b)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation N10/ICH 7 Family PCI Express Port 1 (rev 02)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #1 (rev 02)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #2 (rev 02)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #3 (rev 02)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB UHCI Controller #4 (rev 02)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation N10/ICH 7 Family USB2 EHCI Controller (rev 02)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev e2)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation NM10 Family LPC Controller (rev 02)
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation N10/ICH7 Family SATA AHCI Controller (rev 02)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation N10/ICH 7 Family SMBus Controller (rev 02)
01:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82574L Gigabit Network Connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Thanks, ICH7 chipset (als textmode driver) en Intel Gigabit NIC voor RDP.

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.