Ingcharoth had volgensmij niet de ks2g. Ik herinner me iets van een 3TB schijf.
De DN2800MT is wel een mITX N2800 bordje, dus de kans is groot dat ze die ook in de KS2G gebruiken.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Vraag me af waar jullie de servers voor gaan gebruiken? Voor mijn doeleinden voldoet een vps, maar 2.99 is natuurlijk een koopje, en nou vraag ik me af of ik er meer uit kan halen..
/offtopic
/offtopic
Dusver:
- xmpp server achter een reverse apache2 proxy (voor mij en collega's omdat onze interne chat zuigt en geen groepschat ondersteunt). gewoon apache werkt ook nog! en overal bereikbaar ondanks firewalls omdat het op poort 80/443 draait.
- ssh-vpn endpoint en gewoon als ssh dynamic proxy. overal een veilige verbinding die dwars door alle firewalls heen gaat.
En ik maak me er een backup server van die automatisch synct met bepaalde mappen op mijn desktop, maar bovenstaande heb ik vandaag alvast gefixed.
voor mij voldoet een VPS ook (hoewel het met SSH_VPN soms problemen oplevert vanwege beperkte kernel support van iptables en tun/tap devices). Maar dit is gewoon te cheap, en overcapaciteit voor dat geld is welkom.
- xmpp server achter een reverse apache2 proxy (voor mij en collega's omdat onze interne chat zuigt en geen groepschat ondersteunt). gewoon apache werkt ook nog! en overal bereikbaar ondanks firewalls omdat het op poort 80/443 draait.
- ssh-vpn endpoint en gewoon als ssh dynamic proxy. overal een veilige verbinding die dwars door alle firewalls heen gaat.
En ik maak me er een backup server van die automatisch synct met bepaalde mappen op mijn desktop, maar bovenstaande heb ik vandaag alvast gefixed.
voor mij voldoet een VPS ook (hoewel het met SSH_VPN soms problemen oplevert vanwege beperkte kernel support van iptables en tun/tap devices). Maar dit is gewoon te cheap, en overcapaciteit voor dat geld is welkom.
[ Voor 17% gewijzigd door defusion op 06-08-2013 17:19 ]
Verwijderd
Klopt, ik heb 2008 R2 eerst op m'n server bij Hetzner uitgetest. In m'n Kimsufi R-8G zit een Intel DH67CF moederbord, voor de KS2G zal het waarschijnlijk de hardware zijn uit de post van DarkForce.defusion schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:06:
Ingcharoth had volgensmij niet de ks2g. Ik herinner me iets van een 3TB schijf.
Als ik er meerdere van krijg, ga ik eens uitproberen of je er één grote virtuele schijf van kan maken met Tahoe-LAFS of GlusterFS. Nog geen idee of de 2G dat aankan, maar dat merken we snel genoegMintyDoerak schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:11:
Vraag me af waar jullie de servers voor gaan gebruiken? Voor mijn doeleinden voldoet een vps, maar 2.99 is natuurlijk een koopje, en nou vraag ik me af of ik er meer uit kan halen..
/offtopic

Er staan nu iets in de domein kolom bij mij..
Als ik naar dat domein ga krijg ik dit:
- It works!
- This is the default web page for this server.
- The web server software is running but no content has been added, yet.
Hopelijk betekent dit dat ik hem snel opgeleverd krijg...
Verwijderd
Dit betekend dat de server binnen enkele uren zal worden opgeleverd. Als het goed is wordt hij nu alleen nog administratief goedgekeurd, zijn alle tests afgerond, is dat gene geïnstalleerd wat jij wilde dat er geïnstalleerd zou worden.IkBenErOokWeer schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:02:
[afbeelding]
Er staan nu iets in de domein kolom bij mij..
Als ik naar dat domein ga krijg ik dit:
- It works!
- This is the default web page for this server.
- The web server software is running but no content has been added, yet.
Hopelijk betekent dit dat ik hem snel opgeleverd krijg...
De hostname zag ik eerder vandaag al bij mijn mSP bestelling (03-08-2013), van de KS 2G (2013) die ik 26-07-2013 besteld heb is de status onveranderd. Zie net dat aan de hostname nu een ip-adres hangt - was een half uur terug nog niet het geval.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 18:12 ]
Verwijderd
Zodra de server wordt opgeleverd krijg je een e-mail met alle login details. E-mail ziet er dan ongeveer als volgt uit:Soldaatje schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:11:
Krijg je nog een mailtje bij oplevering, of moet je elke dag zelf checken?
Onderwerp: Installatie van uw dedicated server ksXXXXXXXXXX.kimsufi.com
------ovh.BV - http://www.ovh.nl
Bomkade 23
3311 JD Dordrecht
Goedendag,
Gefeliciteerd ! Uw dedicated server werd geïnstalleerd met een VMware visualisatie distributie !
Het IP-adres van de server is xxx.xxx.xxx.xxx De naam van de server is : ksXXXXXXX.kimsufi.com (het kan tot 48 uren duren eer deze naam actief is)
Volgende root account werd op de server geconfigureerd :
Gebruikersnaam : root
Wachtwoord: XxXxXxXxX
Om uw virtuele machines te beheren, kan u gebruik maken van :
- de VMware Client "VMware Server Console" (Engels) dat u kan downloaden vanuit http://register.vmware.com/content/download-1010.html:
gebruiker : root
wachtwoord : XxXxXxXxX
Om uw server te beheren kan u gebruik maken van :
- de command dank zij een SSH Client
http://gids.ovh.nl/SshOpToegewijdServer/
Aarzel niet om u in te schrijven op de « vps mailinglijst om de evolutie van de virtualization gateways op te volgen en de ontwikkelingen in de toekomst te bespreken (zend eenvoudigweg een lege e-mailpagina naar vps-subscribe@ml.ovh.net).
Pour suivre les évolutions des distributions de virtualisation et discuter des futurs
Voor meer informatie betreffende het gebruik van VMware, raden wij u aan volgende gids te raadplegen : http://gids.ovh.nl/vmware
Met vriendelijke groet,
Klant Support OVH
Technische en commerciële Support: +31 78 614 45 92 Email : support@ovh.nl Van maandag tot vrijdag : 9u00 tot 18u00
ovh.BV - http://www.ovh.nl
Bomkade 23
3311 JD Dordrecht
Goedendag,
Gefeliciteerd ! Uw dedicated server werd zonet geïnstalleerd met een Proxmox gateway !
Met ProxMox beschikt u over de mogelijkheid om de VE (Virtual Environments) OpenVZ of Linux KVM eenheden (die de virtualisatie functies van de processor exploiteren) te beheren via een web interface.
Het IP adres van de server is : xxx.xxx.xxx.xxx De naam van de server is : ksXXXXXXXXX.kimsufi.com (het kan tot 48uren duren vooraleer deze naam actief is)
Wachtwoord: xXxXxXxXxX
U kan hem gebruiken :
- via de web interface om virtuele machines te creëren en te beheren (uitsluitend in het Engels):
https://xxx.xxx.xxx.xxx/ of https://ksXXXXXXXXX.kimsufi.com/
user : root
wachtwoord : xXxXxXxXxX
- in command line interface dank zij een SSH Klant
Aarzel niet om u in te schrijven op de « vps » mailinglijst om de evolutie van de virtualisatie gateways op te volgen en de ontwikkelingen in de toekomst te bespreken (zend eenvoudigweg een lege e-mail pagina naar vps-subscribe@ml.ovh.net).
Met vriendelijke groet,
Klant Support OVH
Technische en commerciële Support: +31 78 614 45 92 Email : support@ovh.nl Van maandag tot vrijdag : 9u00 tot 18u00
ovh.BV - http://www.ovh.nl
Bomkade 23
3311 JD Dordrecht
Goedendag,
Gefeliciteerd ! Uw dedicated server werd zonet geïnstalleerd met een Proxmox gateway !
Met ProxMox beschikt u over de mogelijkheid om de VE (Virtual Environments) OpenVZ of Linux KVM eenheden (die de virtualisatie functies van de processor exploiteren) te beheren via een web interface.
Het IP adres van de server is : xxx.xxx.xxx.xxx De naam van de server is : ksXXXXXXX.kimsufi.com (het kan tot 48uren duren vooraleer deze naam actief is)
Wachtwoord: XxXxXxXxX
U kan hem gebruiken :
- via de web interface om virtuele machines te creëren en te beheren (uitsluitend in het Engels):
https://xxx.xxx.xxx.xxx/ of https://ksXXXXXXX.kimsufi.com/
user : root
wachtwoord : XxXxXxXxX
- in command line interface dank zij een SSH Klant
Aarzel niet om u in te schrijven op de « vps » mailinglijst om de evolutie van de virtualisatie gateways op te volgen en de ontwikkelingen in de toekomst te bespreken (zend eenvoudigweg een lege e-mail pagina naar vps-subscribe@ml.ovh.net).
Met vriendelijke groet,
Klant Support OVH
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 18:17 . Reden: Diverse mail voorbeelden toegevoegd :) ]
Verwijderd
Hier een map (en statusoverzicht) van de racks in Gravelines. Kunnen we straks zien of onze servers een beetje bij elkaar in de buurt staan 
(het rack waar je zit kun je terugvinden in de manager bij 'samenvatting')
Verwijderd
Die wordt niet/nauwelijks ge-update op het moment. Er zijn al meer dan 250 servers live, en de 252 stuks die hier vermeld staan zijn al online sinds midden Juli.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:16:
Hier een map (en statusoverzicht) van de racks in Gravelines. Kunnen we straks zien of onze servers een beetje bij elkaar in de buurt staan
Grappige is wel dat je de traffic beetje bij beetje ziet toenemen, tenminste .... de hoeveelheid in percentages qua verbruik. Zo zat het vanmiddag rond 15:00 uur even om of nabij de 9% en is dit nu weer rond de 3%.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 18:21 ]
Verwijderd
Mijn mSP is inmiddels opgeleverd, kreeg net e-mail binnen. Ik denk dat er weer aardig wat mensen blij worden en deze nu ook ongeveer de servers (ook KS) opgeleverd krijgen.
Ze hebben mijn vraag ivm PayPal niet beantwoord. Ze stuurden wel dit:R0y. schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:09:
[...]
Nice,
Zou je het resultaat hier willen posten?
215268xx zal binnenkort wel geleverd worden.
Argh, binnenkort, dat kan nog enkele dagen duren
Omdat PM niet gaat DarkForce ; zou je eens een speedtest file online willen zetten vanaf het GRA netwerk, of iemand anders?. 100 of 1000MB file.
Ben wel benieuwd hoe ze routen richting UPC.
.
Je zou iedere 5 minuten een plaatje op moeten slaan van deze map en deze na een paar maand versneld afspelen. Denk dat eea wat kleuriger wordtVerwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:19:
[...]
Die wordt niet/nauwelijks ge-update op het moment. Er zijn al meer dan 250 servers live, en de 252 stuks die hier vermeld staan zijn al online sinds midden Juli.
Grappige is wel dat je de traffic beetje bij beetje ziet toenemen, tenminste .... de hoeveelheid in percentages qua verbruik. Zo zat het vanmiddag rond 15:00 uur even om of nabij de 9% en is dit nu weer rond de 3%.
[afbeelding]
[ Voor 65% gewijzigd door Tortelli op 06-08-2013 18:48 ]
Verwijderd
Op GRA heb ik nog geen server draaien, de KS 2G (2013 versie @ GRA) zit ik nog op te wachten. Ik heb een KS 2G op RBX3 en een mSP op RBX (ik vermoed 1).Tortelli schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:47:
Omdat PM niet gaat DarkForce ; zou je eens een speedtest file online willen zetten vanaf het GRA netwerk, of iemand anders?. 100 of 1000MB file.
Je zou iedere 5 minuten een plaatje op moeten slaan van deze map en deze na een paar maand versneld afspelen. Denk dat eea wat kleuriger wordt.
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe de snelheid is. De speedtest van OVH zelf via proof.ovh.net heeft GRA er nog niet tussen staan
M'n andere is nu ook opgeleverd. Zelfde mainboard, ook toshiba hdd. Exact zelfde gebouwd, zelfs geheugen zit in DIMM 1 ipv DIMM 0.
Edit:
Hij staat in GRA, testfile tijd! http://37.187.18.123/testfiles/
Edit:
[ Voor 23% gewijzigd door Mount op 06-08-2013 19:35 ]
11.3MB/s naar UPC (120Mbit)
Prima snelheid dus! (harder ga je op 100Mbit niet).
Bij mij nog niets gewijzigd in de ovh manager. No geen domein ofzo zichtbaar
. Ach we mogen niet klagen voor €3, toch is het wel vreemd dat later bestelde servers al uitgeleverd worden.
Prima snelheid dus! (harder ga je op 100Mbit niet).
Bij mij nog niets gewijzigd in de ovh manager. No geen domein ofzo zichtbaar
[ Voor 72% gewijzigd door Tortelli op 06-08-2013 19:47 ]
Vanuit een server in Italië:MountMan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:22:
M'n andere is nu ook opgeleverd. Zelfde mainboard, ook toshiba hdd. Exact zelfde gebouwd, zelfs geheugen zit in DIMM 1 ipv DIMM 0.
Edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| wget http://37.187.18.123/testfiles/1000mb.bin --2013-08-06 21:39:28-- http://37.187.18.123/testfiles/1000mb.bin Connecting to 37.187.18.123:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 1073741824 (1.0G) [application/octet-stream] Saving to: `1000mb.bin' 100%[====================================>] 1,073,741,824 10.9M/s in 97s 2013-08-06 21:41:05 (10.6 MB/s) - `1000mb.bin' saved [1073741824/1073741824] |
Prima in orde dus
Als je slechte snelheden haalt, kijk dan ff of het druk is op de volgende pagina: http://37.187.18.123/traffic.php
Heb al heel wat gehammer gehad inmiddels waardoor ik zelf nog niet eens heb kunnen testen.
Heb al heel wat gehammer gehad inmiddels waardoor ik zelf nog niet eens heb kunnen testen.
Heeft er al iemand Hyper-V op één van de dedi's gezet?
Als de 2U (ooit) weer beschikbaar wordt, neem ik 'm voor testdoeleinden!
Goeie vraag, wil ik ook wel eens wetenJPtjeeNL schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:03:
Heeft er al iemand Hyper-V op één van de dedi's gezet?Als de 2U (ooit) weer beschikbaar wordt, neem ik 'm voor testdoeleinden!
Heb het in het verleden wel gehad met een i5 machine, een jaar of twee terug. Werkt wel, maar je moet rare instellingen uithalen voor de ip instellingen: broadcast verkeer vinden ze niet grappig. Je moet dan ook hardhandig de subnetten naar 255.255.255.255 zetten e.d. met de failover IPs.
Dit was met server 2008 met een Dreamspark key: Hyper-V server standalone heb ik nooit functioneel gekregen, ik kon niet naar de MMC connecten vanaf thuis.
Dit was met server 2008 met een Dreamspark key: Hyper-V server standalone heb ik nooit functioneel gekregen, ik kon niet naar de MMC connecten vanaf thuis.
Ik heb nu ook een DNS gekregen die pingbaar is en resolved naar een ip.
Betekend dit dat mijn bestelling wel uitgeleverd gaat worden?
Installatiekosten en Besturingssysteem Ubuntu 12.04 hebben nog de status "te doen"
Betekend dit dat mijn bestelling wel uitgeleverd gaat worden?
Installatiekosten en Besturingssysteem Ubuntu 12.04 hebben nog de status "te doen"
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Betekend dat je met een paar uur je login wel zult krijgen.
Edit: vriend van me die rond 22:30 2 servers besteld heeft, heeft bij 1 van de 2 ook een DNS gekregen die te pingen is.
Edit: vriend van me die rond 22:30 2 servers besteld heeft, heeft bij 1 van de 2 ook een DNS gekregen die te pingen is.
[ Voor 51% gewijzigd door Tortelli op 06-08-2013 22:14 ]
Beter!, es kijken of ik server 2012 erop geïnstalleerd krijg.Tortelli schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:08:
Betekend dat je met een paar uur je login wel zult krijgen.
[ Voor 69% gewijzigd door arjants op 06-08-2013 22:10 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Windows Server 2008 en Windows Server 2012 zijn een eitje 
Windows Server 2003 vind moderne hardware en raw images helemaal niet leuk
Windows Server 2003 vind moderne hardware en raw images helemaal niet leuk
Nice, jou order is enkele uren vroeger dan de mijne dus ik mag mijn server vannacht ook verwachtenarjants schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:09:
[...]
Beter!, es kijken of ik server 2012 erop geïnstalleerd krijg.
[ Voor 3% gewijzigd door CedricD op 06-08-2013 22:27 ]
@Petervanakelyen, kan 2008 ook nog dan? Ik dacht alleen 2012 gezien te hebben bij de bestelling namelijk
@CedricD Welk OS heb jij besteld? Ik lees regelmatig dat de standaard installatie het snelst gerealiseerd word
SSH naar de DNS naam levert een loginscherm op, jeuj
@CedricD Welk OS heb jij besteld? Ik lees regelmatig dat de standaard installatie het snelst gerealiseerd word
[ Voor 11% gewijzigd door arjants op 06-08-2013 22:37 ]
Als je nu een linux versie hebt aangevraagd, vervolgens een her-installatie uit laat voeren met bv 2012 dan zitten hier toch extra kosten aan verbonden? Hoe wordt dit verrekend?
Verwijderd
Wie heeft dan ook OVH images nodigarjants schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:28:
@Petervanakelyen, kan 2008 ook nog dan? Ik dacht alleen 2012 gezien te hebben bij de bestelling namelijk
Maar het lijkt redelijk random te gaan... Ik heb mijn order namelijk nog niet, en ik heb ook geen hostname...CedricD schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:27:
[...]
Nice, jou order is enkele uren vroeger dan de mijne dus ik mag mijn server vannacht ook verwachten(hoop iik toch
)
Rare vogel in spe
Herinstallatie is gratis, staat hier onderaan.laforte schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:30:
Als je nu een linux versie hebt aangevraagd, vervolgens een her-installatie uit laat voeren met bv 2012 dan zitten hier toch extra kosten aan verbonden? Hoe wordt dit verrekend?
ja maar je hebt wel een license nodig voor 2012 en een oem of vl werkt hier niet.
hoe lossen jullie dit dan op?
je eigen image kopieren is lastig als je daar niet vanaf kan booten.
trouwens mijn besteld op 3-8 still waiting
[ Voor 11% gewijzigd door Baazie op 06-08-2013 23:11 ]
Iemand opgemerkt dat de specs van KS 16G van 3.1ghz naar 2.8ghz zijn gegaan en de HDDs van 2x1TB naar 1x2TB? =)
Verwijderd
Heb ik vanmiddag nog verteldBaazie schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:08:
ja maar je hebt wel een license nodig voor 2012 en een oem of vl werkt hier niet.
(zie ook de vorig aangehaalde posts)
Yep, en de KS4G is nu (officieel) een dualcore geworden.ufear schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:10:
Iemand opgemerkt dat de specs van KS 16G van 3.1ghz naar 2.8ghz zijn gegaan en de HDDs van 2x1TB naar 1x2TB? =)
Nou nu nog leveren en dan is alles compleet
ziet er goed uitVerwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:12:
[...]
Heb ik vanmiddag nog verteld
(zie ook de vorig aangehaalde posts)
[...]
Yep, en de KS4G is nu (officieel) een dualcore geworden.
ik hoop dat ik mijn servertje nog krijg omdat er nu sold out staat...
iemand enig idee waar ik kan vinden of ze er mee bezig zijn of niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Baazie op 06-08-2013 23:39 ]
Als je order al een of meerdere statussen heeft met 'Afgerond', dan krijg je hem zeker 
En:
En:
Xesxen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:03:
Administratie->Mijn Facturen->Bestellingen in behandeling
[ Voor 49% gewijzigd door Xesxen op 07-08-2013 00:21 ]
Rare vogel in spe
Debian 7arjants schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:28:
er staat daar helemaal niksXesxen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:20:
Als je order al een of meerdere statussen heeft met 'Afgerond', dan krijg je hem zeker
En:
[...]
hier Gentoo, ook nog niet opgeleverd (30 juli besteld)CedricD schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:05:
[...]
Debian 7. Heb nog niets van gegevens gekregen.
Verkeer is wel toegenomen. Op het moment van schrijven zie ik 12% staan. Duidelijk drukker dan gisteren. Laat ons hopen.
http://weathermap.ovh.net/gravelines
wellicht een aantal servers die worden ge-imaged?CedricD schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:28:
Verkeer is wel toegenomen. Op het moment van schrijven zie ik 12% staan. Duidelijk drukker dan gisteren. Laat ons hopen.
De mijne is het afgelopen uur opgeleverd!

Ik heb nog geen email met logingegevens ontvangen, maar die zal wel snel volgen
Gistermiddag werd de DNS naam toegevoegd
Gisteravond was de server via SSH bereikbaar
Vanochtend werd apache actief
Ik heb nog geen email met logingegevens ontvangen, maar die zal wel snel volgen
Gistermiddag werd de DNS naam toegevoegd
Gisteravond was de server via SSH bereikbaar
Vanochtend werd apache actief
Laat ons hopenPinooo schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:29:
[...]
wellicht een aantal servers die worden ge-imaged?
Hier nog altijd geen verandering:

Ja, 3 en een half uur voor mij en ik heb nog niets
ik krijg al helemaal niks te horenCedricD schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:39:
[...]
Ja, 3 en een half uur voor mij en ik heb nog niets![]()
![]()
![]()
.
geen factuur niks! wel een betaal bewijs van ovh zelf maar ja daar kan ik geen status op checken
26e besteld en ik heb ook nog geen domein....CedricD schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:34:
[...]
Laat ons hopen![]()
Hier nog altijd geen verandering:
[afbeelding]
Dus ook geen mailtje met gegevens om in te loggen op de OVH manager? Dan zou ik dringend een mailtje sturen naar OVH zelf (support@ovh.nl). Kan wel enkele dagen duren vooraleer je antwoord hebt.Baazie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
ik krijg al helemaal niks te horenal heb ik pas de 3e besteld.
geen factuur niks! wel een betaal bewijs van ovh zelf maar ja daar kan ik geen status op checken
ik ben al klant bij ovh voor webhosting (goedkoop en geen datalimiet)CedricD schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:47:
[...]
Dus ook geen mailtje met gegevens om in te loggen op de OVH manager? Dan zou ik dringend een mailtje sturen naar OVH zelf (support@ovh.nl). Kan wel enkele dagen duren vooraleer je antwoord hebt.
dus deze had ik al alleen als ik kij bij mijn factuur is hier nog niets bijgewerkt.
ook bij lopende bestellingen staat helemaal niks.
dit is wat zij door hebben gegeven.
Geachte heer of mevrouw,
Welkom bij OVH !
Hierbij hebben wij het genoegen te bevestigen dat wij uw betaling via paypal van bestelbon nr. 2180XXXX ontvangen hebben.
De betaling van uw bestelling 2180XXXX zal zo spoedig mogelijk door onze diensten worden behandeld.
Zodra uw betaling bevestigd is zullen wij de bestelling, op voorwaarde dat dit mogelijk is, verwerken.
Wij bedanken u voor het vertrouwen dat u in OVH stelt en wensen u verder nog een aangename dag.
Verwijderd
Hier ook 30-7 besteld maar nog geen oplevering. Wel 31-7 mail met inloggegevens gehad maar Mijn Diensten is nog leeg.
Ik heb de 5e besteld en mijn diensten is vandaag gevuld, Als je met paypal hebt besteld zou ik je pp overzicht maar eens bekijkenVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:53:
Hier ook 30-7 besteld maar nog geen oplevering. Wel 31-7 mail met inloggegevens gehad maar Mijn Diensten is nog leeg.

26/7 besteld ( 214855xx ), in behandeling, domein is afgerond, en daar blijft het bij.
Ding is niet te pingen, en de installatie van debian en installatie kosten staat op 'nog te doen'.
Voor een pruts server vind ik het allemaal prima, maar het feit dat er semi random uitgeleverd wordt getuigd niet echt van een professionele houding in mijn ogen.
We zien het wel, de onvrede over de bizarre uitlevering wordt vast goedgemaakt door de fun als hij opgeleverd wordt en er mee gespeeld gaat worden.
Ding is niet te pingen, en de installatie van debian en installatie kosten staat op 'nog te doen'.
Voor een pruts server vind ik het allemaal prima, maar het feit dat er semi random uitgeleverd wordt getuigd niet echt van een professionele houding in mijn ogen.
We zien het wel, de onvrede over de bizarre uitlevering wordt vast goedgemaakt door de fun als hij opgeleverd wordt en er mee gespeeld gaat worden.
If you choose to criticise you choose your enemies
^ ik heb hetzelfde, schiet niet echt op zo.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Rmg schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:57:
[...]
Ik heb de 5e besteld en mijn diensten is vandaag gevuld, Als je met paypal hebt besteld zou ik je pp overzicht maar eens bekijken

@olesovhcom:
#Ovh 7 août. #KS-2G Intel nous livre 1000 sd / sem. vu le nombre de commandes, on vise fin septembre. à moins l'amélioration de delai Intel
Met andere woorden: We kunnen hier nog een maand zitten wachten

Speculatie:
Volgende maand worden toch ook de nieuwe atoms aangekondigd: nieuws: 'Intel komt in september met Atom-update'
Wellicht koopt OVH de oudere modellen op tegen gereduceerd tarief, of is Intel al door de rest voorraad heen waardoor het langer duurd?
Volgende maand worden toch ook de nieuwe atoms aangekondigd: nieuws: 'Intel komt in september met Atom-update'
Wellicht koopt OVH de oudere modellen op tegen gereduceerd tarief, of is Intel al door de rest voorraad heen waardoor het langer duurd?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Hoe zit dat dan eigenlijk met de betaling? Stel dat ik hem maar eind augustus krijg. Dan heb ik al eigenlijk een maand voor niets betaald? Of begint de 3 maand maar te lopen vanaf dat wanneer de server actief is?
Dat laatste lijkt mij niet meer dan logisch. Moeten betalen voor een dienst die ze niet leveren gaat nooit stand houden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
@olesovhcom 12u geleden:thof schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:26:
Speculatie:
Sur les 15000 KS-2G commandés, env 1400 ont livrés. Intel pense nous livrer env 1000 CM / semaine. Tout devrait être livré pour mi sep.
Vrij vertaald: 15000 KS-2G's besteld, ca. 1400 werden afgeleverd. Intel denkt dat wij er ca. 1000 / week leveren. Alles moet worden opgeleverd medio september.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 12:33 . Reden: vertaling ]
Nog steeds geen antwoord op mijn ticket hoe ik nu kan betalen (paypal is geannuleerd en heb geen CC). Maar doorgezet naar de leidinggevende, hopelijk ligt die niet te slapen.
Ben bewust dat ze het nu heel erg druk hebben, maar als er geeneens een standaard mailtje uitgaat oid?
Ben bewust dat ze het nu heel erg druk hebben, maar als er geeneens een standaard mailtje uitgaat oid?
Verwijderd
Denk niet dat je nog aan de beurt komt als je nog niet hebt betaald.. was ook uitverkocht toch? 2G dan.
Dit is ook wel interessant:
Normaal zou er dus nu enige vorm van logica in de oplevering moeten zitten#Ovh On a amélioré l'algo du robot qui livre les serveurs. now on est FIFO. On n'était pas FIFO à cause de la TODO très longe + l'algo basic
[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-08-2013 12:48 ]
Verwijderd

We improved the algorithm of the robot that delivers the servers. now it is FIFO. It was not because of the FIFO TODO + the algorithm runs very basic
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 12:50 ]
Dat overzicht klopt toch?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ja dat denk ik ook. Betaling is ook binnen en geaccepteerd. Ik zie alleen niets in de OVH Manager qua diensten of iets. Zijn er mensen die ook rond 30-31 Juli hebben besteld die wel al zijn geleverd, dan wel iets qua producten zien?
Verwijderd
Zie hier.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:55:
Ja dat denk ik ook. Betaling is ook binnen en geaccepteerd. Ik zie alleen niets in de OVH Manager qua diensten of iets. Zijn er mensen die ook rond 30-31 Juli hebben besteld die wel al zijn geleverd, dan wel iets qua producten zien?
Bestellingen werden niet op volgorde van binnenkomst afgehandeld. Dit is vanaf nu wel het geval.
Hier alvast nog nietsVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:55:
Zijn er mensen die ook rond 30-31 Juli hebben besteld die wel al zijn geleverd, dan wel iets qua producten zien?
Ik denk dat een nederlands bedrijf het in deze mate ook niet had aangekund.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:57:
Bizar zeg. Wat een meukbedrijf. Het is dat het maar 10 euro was.. =)
We praten hier echt over servers en niet over hostingpakketten die automatisch aangemaakt worden.
Verwijderd
Hoezo de vergelijking met een Nederlands bedrijf? Ik bestel nu toch iets bij hun en niet bij Leaseweb? Je gaat toch niet iets aanbieden waarvan je niet zeker weet dat je het kan leveren? Voor mij valt OVH af mocht ik ooit nog een hostingprovider zoeken voor wat dan ook. Mocht de bestelde server prima zijn dan houd ik hem maar voor nieuwe diensten...
Het maakt niet uit waar het bedrijf zit maar het punt dat ik wil maken is dat er in deze mate van vraag ook niet verwacht moet worden dat het snel geregeld is.
Verwijderd
Dat doe ik ook niet. Ik had zelfs al de ruime kant van de verwachte levertijd in mijn hoofd. Maar als ik nu tot eind September moet wachten tot de nieuwe lichting servers er komt, omdat zij niet volgens chronologische volgorde bestellingen afhandelen, dan vind ik dat behoorlijk amateuristisch.
Dus volgens jou moeten ze maar flink wat mankracht in huren VOOR HET GEVAL DAT er een stormloop komt? Denk dat je 3-euro-server dan een factor 10 duurder was geweest. Het is ook nooit goed he
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan kwaliteit en service verwachten..
Maargoed, ik denk niet dat OVH er nachten wakker van ligt dat jij niks meer bij ze koopt (onterecht trouwens, zoals hier al vaker genoemd loopt de oplevering van niet-KS servers gewoon volgens schema), ik denk eerder dat ze straks een lekker geldbad met een glas champagne gaan nemen van de mensen die nu de dienstverlening van OVH kennen en duurdere servers gaan nemen.

Maargoed, ik denk niet dat OVH er nachten wakker van ligt dat jij niks meer bij ze koopt (onterecht trouwens, zoals hier al vaker genoemd loopt de oplevering van niet-KS servers gewoon volgens schema), ik denk eerder dat ze straks een lekker geldbad met een glas champagne gaan nemen van de mensen die nu de dienstverlening van OVH kennen en duurdere servers gaan nemen.
couldnt agree more. Wat een gejank hier van sommigeRadiant schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:11:
Dus volgens jou moeten ze maar flink wat mankracht in huren VOOR HET GEVAL DAT er een stormloop komt? Denk dat je 3-euro-server dan een factor 10 duurder was geweest. Het is ook nooit goed heVoor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan kwaliteit en service verwachten..

CISSP! Drop your encryption keys!
Ik denk ook dat voor veel mensen de wachttijden geen probleem zijn, maar wel de manier waarop mensen geïnformeerd worden door OVH. Ook als je kijkt dat er een aantal paypal orders geannuleerd zijn, zonder dat mensen daar over geïnformeerd zijn, kun je niet spreken over een nette berichtgeving vanuit OVH.
Agree,Radiant schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:11:
Dus volgens jou moeten ze maar flink wat mankracht in huren VOOR HET GEVAL DAT er een stormloop komt? Denk dat je 3-euro-server dan een factor 10 duurder was geweest. Het is ook nooit goed heVoor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan kwaliteit en service verwachten..
toevallig mijn domein oo verhuist naar OVH gistere, na invullen AUTH code, binnen 3 minuten geregeld en zelfs SIDN al om.
Lijkt mij meer iets van deze stormloop waardoor het zo lang duurt...
+1Justifier schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:15:
Ik denk ook dat voor veel mensen de wachttijden geen probleem zijn, maar wel de manier waarop mensen geïnformeerd worden door OVH. Ook als je kijkt dat er een aantal paypal orders geannuleerd zijn, zonder dat mensen daar over geïnformeerd zijn, kun je niet spreken over een nette berichtgeving vanuit OVH.
Verwijderd
Waar zeg ik dat dan? Ik vind dat als je iets aanbiedt, dan moet je dat ook kunnen leveren. Dat de prijs (te) laag is gemaakt moet dan maar opeens op de schoot van de koper komen? Hoe ze zoiets regelen en bekostigen is maar aan hun.Radiant schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:11:
Mocht OVH er, zoals jij zegt, niet van wakker liggen, dan zegt dat meer over hun dan over mij.
Ik ben wel benieuwd wanneer je de KS2G's terug kan bestellen. Zouden ze wachten tot alle 15K die besteld zijn, zijn opgeleverd? De wachttijd is geen probleem.
Verwijderd
Weet jij iets wat anderen niet weten "waarvan je niet zeker weet dat je het kan leveren" ? Nergens heeft OVH ooit ergens vermeld dat ze niet zeker weten of ze het wel of niet kunnen leveren. Ze zitten met het probleem dat er een ongelofelijk grote hoeveelheid bestellingen gedaan zijn. Daarnaast is het script dat alle bestellingen controleert niet helemaal lekker geweest waardoor niet op basis van First in, First out geleverd werd maar willekeurig.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:05:
Hoezo de vergelijking met een Nederlands bedrijf? Ik bestel nu toch iets bij hun en niet bij Leaseweb? Je gaat toch niet iets aanbieden waarvan je niet zeker weet dat je het kan leveren? Voor mij valt OVH af mocht ik ooit nog een hostingprovider zoeken voor wat dan ook. Mocht de bestelde server prima zijn dan houd ik hem maar voor nieuwe diensten...
Als je hosting zoekt, kun je nu bestellen en is je pakket bij OVH binnen enkele minuten actief. Er zit natuurlijk nogal wat verschil tussen servers en hosting. Die servers worden tijdens schrijven gebouwd (a 15min. per server) door de vakantieperiode duurde dit ook nog eens wat langer en hebben ze pas sinds Maandag meer man aan het werk gezet. Daarnaast moet je niet vergeten dat het "MAAR" € 2,99 excl. is. Als een klant een mSP besteld dan gaat deze order voor, als "KS-2013" klant kun je voor dat bedrag natuurlijk niet verwachten dat je alles in je schoot geworpen krijgt binnen een tijd dat het jou als klant uit komt maar wordt het op basis van beschikbaarheid aangeboden.
Nu zijn we consument, en vinden we altijd maar dat ongeacht de prijs alles zo snel mogelijk moet gaan. Daarvoor heeft ook OVH een hele mooie oplossing, die oplossing begint vanaf € 39,99 excl. BTW waarbij de server dan binnen enkele dagen (of uren) opgeleverd wordt
Dan is het ook niet goed, als OVH idividueel mensen moet laten weten waarom hun order is geweigerd wordt er weer door de wachtende klanten geklaagd dat OVH zich bezig moet houden met het opleveren van servers. Daarnaast zouden ze 'wanneer de weigering' aan een wederverkoper is, deze wederverkoper hierop kunnen inspelen. Ze gaan dus niet prijsgeven waarom een bestelling geweigerd is.Justifier schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:15:
En ze leveren het ook, en nog wel binnen de wettelijk gestelde termijn van 30 dagen. Je bent niet verplicht om het af te nemen he, je betaald ernaar!Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:18:
Waar zeg ik dat dan? Ik vind dat als je iets aanbiedt, dan moet je dat ook kunnen leveren. Dat de prijs (te) laag is gemaakt moet dan maar opeens op de schoot van de koper komen? Hoe ze zoiets regelen en bekostigen is maar aan hun.
Mocht OVH er, zoals jij zegt, niet van wakker liggen, dan zegt dat meer over hun dan over mij.
Voor wat ik begrepen heb worden er regelmatig nog gewoon servers uitgeleverd voor zolang de voorraad dit toelaat. Als het goed is komen er binnen ca. 1 week nog eens 5000 servers binnen. Klanten krijgen de servers die ze overeengekomen zijn (meen ik te hebben begrepen), iemand die dus een KS 16G met 2x 1TB besteld heeft ... krijgt deze ook. Echter zal de levering van die server dan wellicht weer wat langer op zich laten wachten.Petervanakelyen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:18:
Ik ben wel benieuwd wanneer je de KS2G's terug kan bestellen. Zouden ze wachten tot alle 15K die besteld zijn, zijn opgeleverd? De wachttijd is geen probleem.
In de mail.. Duurde even maar toch communicatie dusDear Customer,
You recently made a payment by paypal for purchase order number 215370xx on our website, and we thank you.
Unfortunately, this payment could not be validated.
Please kindly accept our apologies.
For further information, please contact us on http://forum.isgenoeg.nl
Bij mijn nieuwe bestelling (218350xx) staan er nu dingen op "Afgerond" dus die gaat gewoon geleverd worden

Het is wel behoorlijk onprofessioneel als je (a) een wettelijk bindende overeenkomst aangaat met een klant, (b) zonder communicatie de order cancelt en (c) niet reageert op communicatie.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:55:
[...]
Nu zijn we consument, en vinden we altijd maar dat ongeacht de prijs alles zo snel mogelijk moet gaan.
[knip]
Dan is het ook niet goed, als OVH idividueel mensen moet laten weten waarom hun order is geweigerd wordt er weer door de wachtende klanten geklaagd dat OVH zich bezig moet houden met het opleveren van servers. Daarnaast zouden ze 'wanneer de weigering' aan een wederverkoper is, deze wederverkoper hierop kunnen inspelen. Ze gaan dus niet prijsgeven waarom een bestelling geweigerd is.
Het wordt nog extra vervelend als je dan uiteindelijk na veel gedoe een mail krijgt waarin staat dat:
"You recently made a payment by paypal for purchase order number 216477xx on our website, and we thank you. Unfortunately, this payment could not be validated."
terwijl er niets mis was met de payment (gecontroleerd PayPal account, gekoppeld aan rekening). Verder geen enkele reden, nada. Dat vind ik onzorgvuldig en klant-onvriendelijk.
Kijk, ik snap dat het een goede deal was, maar het gaat hier niet om een laptop die voor 1 euro op Wehkamp werd aangeboden ofzo (duidelijke fout). Ze hebben hun zaken niet op orde en dat mag je ze best aanrekenen vind ik, hoe goed de deal ook was. Als ik de Franse tweets goed interpreteer kunnen sommige klanten nog een maand of twee wachten...

Waarom zie ik dit soort topics toch altijd als het al te laat is...
Nu zijn de servers uitverkocht
Ach ja, blijkbaar heeft nog lang niet iedereen een levering gehad.
Nu zijn de servers uitverkocht
Ach ja, blijkbaar heeft nog lang niet iedereen een levering gehad.
Klopt het wel eens dat de betalingen niet gevalideerd konden worden?
Bij mijn paypal account staat gewoon dat hun(ovh) het geannuleerd hebben.
Mogen ze dit wel eens?
Mogen ze dit wel eens?
Klopt het dat je niet eens de moeite heb genomen om de laatste pagina door te lezen?br men schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:08:
Klopt het wel eens dat de betalingen niet gevalideerd konden worden?
Mogen ze dit wel eens?
Er staat in dit topic inderdaad enige malen vermeld dat er misbruik is geconstateerd en dat daarom een behoorlijk aantal paypal betalingen ongedaan zijn gemaakt.
En nee ik ga ze hier niet quoten, deze mag je zelf zoeken
helaas net achtergekomen dat ze bij mij ook de betaling hebben geanulleerd 
dan maar die van een tientje
deze is ook niet slecht
ik kan nu ineens niet meer met paypal betalen???
Alleen maar met CC!
dan maar die van een tientje
ik kan nu ineens niet meer met paypal betalen???
Alleen maar met CC!
[ Voor 48% gewijzigd door Baazie op 07-08-2013 16:07 ]
Dat had ik wel gezien, maar mogen ze omdat er misbruik is geconstateerd bij persoon X ook bij persoon Y de paypal betaling ineens gaan annuleren en verder geen nieuwe manier van betaling aanbieden?arjants schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:51:
[...]
Klopt het dat je niet eens de moeite heb genomen om de laatste pagina door te lezen?![]()
Er staat in dit topic inderdaad enige malen vermeld dat er misbruik is geconstateerd en dat daarom een behoorlijk aantal paypal betalingen ongedaan zijn gemaakt.
En nee ik ga ze hier niet quoten, deze mag je zelf zoeken
Verwijderd
Ben toch benieuwd welke Atom's er door OVH besteld gaan worden bij Intel. Toch hopelijk geen single-cores meer?
En ook mijn bestelling met PayPal is geannuleerd. Heb een support ticket aangemaakt, maar even afwachten wat nu.
Dit leek mij wel een leuk (en goedkoper) alternatief voor mijn VPS'je, maar helaas, dan toch mijn VPS'je maar aanhouden.
Dit leek mij wel een leuk (en goedkoper) alternatief voor mijn VPS'je, maar helaas, dan toch mijn VPS'je maar aanhouden.
Even gevraagd hoe het nou zat met mijn specifieke bestelling (paypal, 30ste). Kreeg deze reactie vandaag :
"We hebben gezien, dat diverse bestellingen op specifieke dagen, nadat ontdekt werd, dat misbruik van een Paypal bug werd gemaakt zijn geannuleerd. Voor zover onze informatie reikt, worden de orders die niet geannuleerd zijn (zoals de uwe) gewoon opgeleverd."
"We hebben gezien, dat diverse bestellingen op specifieke dagen, nadat ontdekt werd, dat misbruik van een Paypal bug werd gemaakt zijn geannuleerd. Voor zover onze informatie reikt, worden de orders die niet geannuleerd zijn (zoals de uwe) gewoon opgeleverd."
De PayPal bug is geen onzin.Baazie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:37:
ik heb altijd gewoon betaald via paypal! wat een onzin van paypal bug?????
Er zijn idioten aan de gang gegaan met de checkout op de pagina met Paypal, waardoor ze via meta data de bedragen op 1 cent konden zetten.
Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.