oke maar mijne is geanulleerd zonder dat ik van deze bug af wist
Ze hebben alles over een kam geschoren en alles geanulleerd. Gelukkig heb ik de mijne wel kunnen betalen met PayPal en gewoon ontvangen.Baazie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:42:
oke maar mijne is geanulleerd zonder dat ik van deze bug af wist
Waar haal je deze informatie vandaan? OVH spreekt over misbruik door resellers, die méér dan 3 servers besteld hebben door via PayPal te betalen (zie het forum van OVH).Releases schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:38:
[...]
De PayPal bug is geen onzin.
Er zijn idioten aan de gang gegaan met de checkout op de pagina met Paypal, waardoor ze via meta data de bedragen op 1 cent konden zetten.
Daarnaast lijkt het me gemakkelijk om alle PayPal betalingen van 1 cent te annuleren en de rest gewoon te accepteren.
Was ik eigenlijk van uit gegaan, het is namelijk de enigste form van Paypal misbruik die er beschikbaar is.Tech schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:49:
[...]
Waar haal je deze informatie vandaan? OVH spreekt over misbruik door resellers, die méér dan 3 servers besteld hebben door via PayPal te betalen (zie het forum van OVH).
Daarnaast lijkt het me gemakkelijk om alle PayPal betalingen van 1 cent te annuleren en de rest gewoon te accepteren.
Jawel! Mijn Windows Server 2003 R2 install werkt!
Het enige wat je hoeft te doen is vanuit Debian (of eender welke andere *nix distro) een tweede partitie aanmaken, daar de image naartoe schrijven en rebooten
Daarna kan je hem gewoon via RDP benaderen.
Nu nog een server om het op te installeren en het is compleet

Het enige wat je hoeft te doen is vanuit Debian (of eender welke andere *nix distro) een tweede partitie aanmaken, daar de image naartoe schrijven en rebooten
Nu nog een server om het op te installeren en het is compleet
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik kan er absoluut een howto van maken, maar hij zal niet kort zijn. 
Zal me er eens mee bezig houden.
dat zou echt toppie zijnPetervanakelyen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:48:
Verwijderd
Ik heb mijn server besteld op de 26e, en nog steeds niet gekregen. Ik ben ook zo dom geweest om een jaar vooruit te betalen. Ik ben blij dat de VPS die ik laatst bestelde gewoon binnen een kwartier werd opgeleverd.
Je ziet volgens mij het verschil niet tussen een fysieke server en een VPS. Een VPS is met een paar drukken op de knoppen op de knop aangemaakt (meestal met een template, nog simpeler
), waarna de klant er direct gebruik van kan maken. Een server moet besteld worden, geconfigureerd en getest worden op fouten (falende hd enzo). Hier komt toch echt wel meer bij kijken, zeker bij deze (bizarre) aantallen.
Rare vogel in spe
Amen.Xesxen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:23:
Hier komt toch echt wel meer bij kijken, zeker bij deze (bizarre) aantallen.
Ik vind het al vrij bizar dat het sowieso voor deze prijs kan. Iemand 15 minuten laten assembleren kost je zo 12.50 euro, dat is al vier maanden.
Stroom, koeling, onderhoud, replacements, software reinstalls, en dan ook nog afschrijving van de componenten,
Erg benieuwd hoe ze hier winst op denken te draaien voordat atom's end of life zijn.
3 euro moeten wachten voor zo'n leuk speelmachientje heb ik er wel voor over.
If you choose to criticise you choose your enemies
Verwijderd
Ik denk dat het hun bij de 3-euro servers niet in de eerste plaats om (significante) winst te doen is. Maar als zoveel mogelijk mensen straks de voordelen van een eigen dedicated server ondervonden hebben, is de kans groot dat veel van die mensen straks overstappen naar een server met meer mogelijkheden, uit de duurdere prijsklasse. En daar hoopt OVH dan de winst op te maken.
Als ze al winst maken is het nihil. Dit is gewoon pure marketing, en omdat ze groot genoeg zijn kunnen ze het zich veroorloven. Ik denk trouwens niet dat de mensen die ze assembleren zoveel verdienen hoor. Eerder per uur...
Ik denk dat die van 10 euro al wat meer in de buurt komt van de normale prijzen.
Die van 20 is ook veel waar voor je geld, alleen jammer dat je maar 1 ip krijgt. Anders had ik me die meteen besteld en er ESXI ofzo opgezet.
Ik denk dat die van 10 euro al wat meer in de buurt komt van de normale prijzen.
Die van 20 is ook veel waar voor je geld, alleen jammer dat je maar 1 ip krijgt. Anders had ik me die meteen besteld en er ESXI ofzo opgezet.
Verwijderd
Als je geen publieke adressen nodig hebt, kun je ESXi wel installeren, met bv. een PFsense VM met NAT en VPN overigens.
// Of een tunnel maken en de VM's via IPv6 benaderen
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 23:05 ]
Zou wel leuk zijn om bv. een 'krachtige' VPS te maken waar een website op draait en daarnaast een simpel lowend VPSje dat je kan gebruiken als private vpn of gewoon om allerlei tests mee te doenVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:03:
Als je geen publieke adressen nodig hebt, kun je ESXi wel installeren, met bv. een PFsense VM met NAT en VPN overigens.
Verwijderd
Petervanakelyen maakt er wel één
Mwa, ik ben niet zo goed in uitgebreide tutorials, maar een stappenplan zou ik wel kunnen maken denk ik. En mocht er dan iets niet duidelijk zijn, kan ik dat wel nader toelichten
Mwa, ik ben niet zo goed in uitgebreide tutorials, maar een stappenplan zou ik wel kunnen maken denk ik. En mocht er dan iets niet duidelijk zijn, kan ik dat wel nader toelichten
Huh?IkBenErOokWeer schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:02:
[afbeelding]
Er staan nu iets in de domein kolom bij mij..
Als ik naar dat domein ga krijg ik dit:
- It works!
- This is the default web page for this server.
- The web server software is running but no content has been added, yet.
Hopelijk betekent dit dat ik hem snel opgeleverd krijg...
Nu ben ik het subdomein al weer kwijt..
Er verschijnt nu ook een default Debian pagina als ik naar het subdomein ga terwijl ik CentOS heb geselecteerd.

Verwijderd
Hoe kan je gebruik maken van je eigen Windows key bij aanschaf nieuw pakket? Kennis van me wilt een 16G nemen maar heeft een eigen 2012 key. Bij de bestelling pleurt OVH er meteen 3 maanden licentie bij a 60 euro.
Gewoon met een linux distro bestellen en het dan zelf doen, achteraf
Volgens mij is 'ie dood verklaard, geen DNS meer 
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
kan dat? een iso koppelen via remote admin en dan installatie van windows 2012 met eigen key eroverheen? Had hetzelfde dilemma en besloot om het niet te doen, maar als dat kan dan .... zie ik optiesmajic schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:12:
Gewoon met een linux distro bestellen en het dan zelf doen, achteraf
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Gisteren dus toch nog een mail gehad, terwijl het maandag al bekend was dat het feest niet door ging.2013-08-07 14:33:08
Dear Customer,
You recently made a payment by paypal for purchase order number 217740xx on our website, and we thank you.
Unfortunately, this payment could not be validated.
Please kindly accept our apologies.
For further information, please contact us on http://forum.isgenoeg.nl
Kind regards,
The OVH Kimsufi Team.
Edit:
Nog steeds geen antwoord op mijn ticket
[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 08-08-2013 09:54 ]
Het is niet zo simpel als een ISO mounten, wachten en klaar. Maar alsnog een stuk eenvoudiger dan Windows Server 2003. Ingcharoth kan je daar in elk geval bij helpenBockelaar schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:48:
[...]
kan dat? een iso koppelen via remote admin en dan installatie van windows 2012 met eigen key eroverheen? Had hetzelfde dilemma en besloot om het niet te doen, maar als dat kan dan .... zie ik opties
[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-08-2013 09:59 ]
Ik heb al een paar dagen exact dezelfde status. Dit betekent volgens mij toch dat iig nog niet af is gekeurd? Op mijn PayPal heb ik ook nog niets terug.arjants schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:44:
Volgens mij is 'ie dood verklaard, geen DNS meer
[afbeelding]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Gisteren stonds de DNS naam ks3353589.kimsufi.com er nog, deze lijkt nog wel actief te zijn (apache) maar in mijn order is 'ie iig verdwenen.pven schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:12:
[...]
Ik heb al een paar dagen exact dezelfde status. Dit betekent volgens mij toch dat iig nog niet af is gekeurd? Op mijn PayPal heb ik ook nog niets terug.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Heel raar allemaal...arjants schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:16:
[...]
Gisteren stonds de DNS naam ks3353589.kimsufi.com er nog, deze lijkt nog wel actief te zijn (apache) maar in mijn order is 'ie iig verdwenen.
Pure gok, maar kan het zijn dat sommige server worden toegewezen aan iemand anders omdat ze nu wel netjes de lijst afwerken?
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
Zat ik ook al aan te denken...DJVG schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:23:
Pure gok, maar kan het zijn dat sommige server worden toegewezen aan iemand anders omdat ze nu wel netjes de lijst afwerken?
Verwijderd
Mijn order kan verwijderd worden van de TS, want ik heb de mijne laten annuleren.
Ik wil niet graag zaken doen met bedrijven die betalingen annuleren terwijl ik een overeenkomst met hen ben aangegaan. Vooral niet met een verified PayPal account.
Ik wil niet graag zaken doen met bedrijven die betalingen annuleren terwijl ik een overeenkomst met hen ben aangegaan. Vooral niet met een verified PayPal account.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 11:00 ]
Ahja, mijn ordergegevens (met PayPal betaald):
215219xx, 2013-07-30 13:58, nog niet geleverd
[ Voor 11% gewijzigd door pven op 08-08-2013 13:20 ]
Ordergegevens:
218349xx 05-08-2013 12:59:23, nog niet geleverd
218349xx 05-08-2013 12:59:23, nog niet geleverd
Mijn ordergegevens:
215217xx 30-07-2013 13:41:38 nog niet geleverd
Betaald met paypal, niets vernomen over een annulering dus ga er vanuit dat ik hem gewoon krijg
Betaald met paypal, niets vernomen over een annulering dus ga er vanuit dat ik hem gewoon krijg
Check even je paypal account, volgens mij zijn alle betalingen namelijk geannuleerd.firestarz schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:29:
Mijn ordergegevens:
Ik heb op de 27e besteld en zo ver ik weet is mijn PayPal betaling ook goed gegaan.
Net even gekeken bij paypal en het is 31 juli overgemaakt aan ovh en daarna niet meer teruggeboekt.R0y. schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:38:
[...]
Check even je paypal account, volgens mij zijn alle betalingen namelijk geannuleerd.
Daarnaast staat er niets over annuleren bij mijn factuur dus ik ga er vanuit dat er gewoon geleverd wordt.
Zo ziet het er bij mij bij PayPal:

Ik heb ook al een mail gekregen van OVH dat mijn bestelling 'binnenkort' geleverd zal worden. (Had namelijk gevraagd aan de support om wat meer info ivm de onduidelijke betalingen).
Niet alle PayPal-betalingen zijn dus geweigerd.

Ik heb ook al een mail gekregen van OVH dat mijn bestelling 'binnenkort' geleverd zal worden. (Had namelijk gevraagd aan de support om wat meer info ivm de onduidelijke betalingen).
Niet alle PayPal-betalingen zijn dus geweigerd.
218636xx 2013-08-07 16:53:27 (de 10 euro server, de 3 euro was / is momenteel niet (meer) beschikbaar, had er graag 1 of zelfs 3 voor dat geld
) best willen bestellen...
Ik heb met mijn Credit Card betaald
Ik heb met mijn Credit Card betaald
Dat is niet waar: op 30 juli is bij mij het geld afgeschreven, daarna is er niets meer gebeurd op mijn PayPal-account.R0y. schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:38:
[...]
Check even je paypal account, volgens mij zijn alle betalingen namelijk geannuleerd.
hier precies hetzelfdepven schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:21:
[...]
Dat is niet waar: op 30 juli is bij mij het geld afgeschreven, daarna is er niets meer gebeurd op mijn PayPal-account.
Een ticket aangemaakt om te vragen wat er mis was met mijn PayPal betaling.
Hadden ze beter gelijk kunnen mailen in plaats van eerst een cryptisch mailtje over een PayPal betaling sturen. Maarja, jammer, geen dedicated server voor mij dus.Hallo
Bedankt voor uw email.
Helaas was uw bestelling geannuleerd omdat de voorraad KS 2G's op was. Excuses voor het ongemak
Vriendelijke groet
OVH NL Support
Ik durf ze niet te mailen. Iets met slapende honden ...
Wanneer had je besteld?
Wanneer had je besteld?
1 augustus om 20:15.pven schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:52:
Ik durf ze niet te mailen. Iets met slapende honden ...
Wanneer had je besteld?
Verwijderd
Nee hoor, niet "alle" betalingen. Door veranderingen in het afwerken (controleren) van betalingen, het in gebruik nemen van een ander c.q. verbeterde controle script zijn 'veel' betalingen van 2, 3 en 4 augustus voornamelijk geannuleerd. Hiervoor en na zijn er ook wel geannuleerd.R0y. schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:38:
In ieder geval is mijn mSP wel opgeleverd maar de KS 2G tot op heden nog steeds niet (order: 26-07-2013).
Komen deze servers nog weer beschikbaar ? momenteel zijn ze sold out.. wil er graag nog 1 bemachtigen.
Verwijderd
Het is momenteel wachten tot Intel de bestaande orders heeft afgewerkt. Er staat voor komende week of de week erop nog 5000 stuks die zullen arriveren en daarnaast zijn er nog velen besteld.ExilaaHH schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:27:
Komen deze servers nog weer beschikbaar ? momenteel zijn ze sold out.. wil er graag nog 1 bemachtigen.
Dat is een aardige orderVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:45:
[...]
Het is momenteel wachten tot Intel de bestaande orders heeft afgewerkt. Er staat voor komende week of de week erop nog 5000 stuks die zullen arriveren en daarnaast zijn er nog velen besteld.
Verwijderd
Dit zijn orders van zowel 2G, 4G als 16G's maar ook de mSP's voor wat ik begrepen heb. Daarnaast schijnen er verschillende smaken te zijn bij bijvoorbeeld 2 en 4G zijn dit 2 of 4 threads. Bij 16G is dit weer met 2x 1TB schijf of 1x 2TB schijf etc.ExilaaHH schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:50:
Dat is een aardige orderEnig idee hoe lang zo iets kan duren ? Ik neem hierdoor wel aan dat ze binnenkort wel weer beschikbaar zullen zijn.
Het is een beetje onduidelijk hoe het nu precies zit. Naast de 5000 servers die al komen, staat er een grote order bij Intel. Het is daarin niet helemaal duidelijk wat de levertijd is maar die wordt vooralsnog geschat op binnen 30-45 dagen "als er geen verbetering komt in de levering".
Dat is een behoorlijke levertijd. Ik zal dan voorlopig nog geen servertje kunnen bestellen denk ikVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
Dit zijn orders van zowel 2G, 4G als 16G's maar ook de mSP's voor wat ik begrepen heb. Daarnaast schijnen er verschillende smaken te zijn bij bijvoorbeeld 2 en 4G zijn dit 2 of 4 threads. Bij 16G is dit weer met 2x 1TB schijf of 1x 2TB schijf etc.
Het is een beetje onduidelijk hoe het nu precies zit. Naast de 5000 servers die al komen, staat er een grote order bij Intel. Het is daarin niet helemaal duidelijk wat de levertijd is maar die wordt vooralsnog geschat op binnen 30-45 dagen "als er geen verbetering komt in de levering".
Wachten duurt altijd te lang, maar voor die 3,62 euro per maand heb ik het er voor over.
Heb antwoord gehad van mijn mailtje: als je met iemand anders zijn creditcard betaald willen ze een kopie van de kaart hebben waarvan eventueel de middelste 8 cijfers zwart zijn gemaakt.
Ondanks dit, is mijn bestelling sinds vandaag ook in behandeling.
Installatiekosten en OS staan nog op 'te doen', de andere zijn gedaan.
Ondanks dit, is mijn bestelling sinds vandaag ook in behandeling.
Installatiekosten en OS staan nog op 'te doen', de andere zijn gedaan.
[ Voor 29% gewijzigd door Soldaatje op 08-08-2013 17:01 ]
Heb ik nog niets van gehoord, mijn order is wel in voortgang.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
Tour 'd GravelinesOsxy schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:53:
Heb ik nog niets van gehoord, mijn order is wel in voortgang.
Heb even gebeld mijn bestelling zou ongeveer binnen een week komen maar andere duren nog een maand..
Verwijderd
Bijna, alle bestellingen die er nu staan moeten binnen ongeveer een maand zijn opgeleverd. "ALS" Intel zich aan de leveringsafspraken houdt, zouden er nog 5000 moeten arriveren en volgende maand volgen er ook nog (een grotere aantal) servers.smiegles schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:43:
Heb even gebeld mijn bestelling zou ongeveer binnen een week komen maar andere duren nog een maand..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 21:48 ]
Aan de order nummers heb je eigenlijk opzich ook niks... Je weet niet hoeveel er geannuleerd zijn tussen '#1' (de eerste 2G) en jezelf...
Rare vogel in spe
Ik heb twee dagen geleden ook nog een extra mSP besteld (In RBX), ben benieuwd wanneer die opgeleverd gaat worden. Er stond dat hij binnen 72 uur er zou zijn, maar tot op heden geen voortgang. Ook voor mijn 2G hier nog niks (Maar pas op de eerste besteld).
Mijn order van 2013-07-25 20:22:25 is vannacht opgeleverd. De rest zal dan wel spoedig volgen, als ze nu op volgorde van bestelling werken.
Mijn KS2G met bestelnummer 214699** (besteld op 25 juli) is vanochtend om 5:51 opgeleverd. Ik heb destijds gewoon met Paypal betaald, alles is dus goed gegaan. Hieronder de e-mail die ze stuurden.
ovh.BV - http://www.ovh.nl
Bomkade 23
3311 JD Dordrecht
Goedendag,
U heeft zich zojuist ingeschreven voor een dedicated server bij OVH en wij danken u voor het vertrouwen dat u in ons stelt.
Uw server is gebaseerd op Debian 7.0 stable (Wheezy)
Deze distributie is gebaseerd op een 64 bits systeem.
U vind bijgevoegd de verbindingsinstellingen voor uw server
GEGEVENS VAN UW SERVER:
Het IP adres is : ****************
De naam van de server is : *************.kimsufi.com
(het kan 24-48h duren alvorens deze naam effectief is)
Het root account is geconfigureerd op de server:
Gebruiker : root
Wachtwoord: **************
VOOR EEN GOEDE START:
Indien u verbinding maakt via SSH raden wij u aan om gebruik te maken van de
laatste versie van 'Putty'in SSH2 modus:
http://gids.ovh.nl/SshOpToegewijdServer/
SUPPORT OP UW SERVER:
Bij onstabliliteit of mankement na de levering van uw server kunt u direct
contact opnemen met de support middels het onlineformulier:
http://www.ovh.nl/support/
Voor urgente gevallen, bijv. uw server pingt niet meer kunt u de support
telefonisch contacteren:
http://www.ovh.nl/support/support_tel.xml
U kunt zich tevens aanmelden voor onze mailing-lists :
- Dedicated server : voor nieuws over onze diensten en de staat van onze
systemen en infrastructuur.
http://www.ovh.nl//support/hulp/gemeenschap.xml
- Overige mailinglists zijn beschikbaar op de Managerv3, daarmee kunt u
informatie uitwisselen met andere OVH klanten cq gebruikers.
Met vriendelijke groet,
OVH NL Support
Technische en commerciële Support: +31 78 808 01 20
Email : support@ovh.nl
Van maandag tot vrijdag : 10u00 tot 19u00
Wat tips:
1. Vergeet niet om de SSH keys van OVH te verwijderen, als je daar geen behoefte aan hebt.
2. Root-reserved blocks in /home zijn wmb. niet echt nuttig, dus ik heb 't op 0 gezet.
3. Misschien wil je heel /root opruimen. Zie poster onder me
1. Vergeet niet om de SSH keys van OVH te verwijderen, als je daar geen behoefte aan hebt.
2. Root-reserved blocks in /home zijn wmb. niet echt nuttig, dus ik heb 't op 0 gezet.
# df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/root 20G 495M 19G 3% / /dev/sda2 439G 71M 416G 1% /home # tune2fs -m0 /dev/sda2 Setting reserved blocks percentage to 0% (0 blocks) # df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/root 20G 495M 19G 3% / /dev/sda2 439G 71M 439G 1% /home
3. Misschien wil je heel /root opruimen. Zie poster onder me

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 09-08-2013 09:04 ]
Het root wachtwoord staat ook plaintext in /root/.pThralas schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:41:
Wat tips:
# df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/root 20G 495M 19G 3% / /dev/sda2 439G 71M 416G 1% /home # tune2fs -m0 /dev/sda2 Setting reserved blocks percentage to 0% (0 blocks) # df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/root 20G 495M 19G 3% / /dev/sda2 439G 71M 439G 1% /home

Verder staat er nog wat meuk in /root/.email /root/.mdg en /root/.ovhrc Geen idee waar het voor dient.
[ Voor 6% gewijzigd door orillion op 09-08-2013 08:52 ]
Bij de 'Comparisons'-tab kan je zien dat de 2G echt goedkoop is.
Verwijderd
Is het nu zo dan dat alle servers op voorraad al uitgegeven zijn en het nu wachten is op de nieuwe batch? Ik lees hier en daar dat er nieuwe servers komen maar worden er momenteel nog steeds servers opgeleverd?
Een uurtje geleden gepost:Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:36:
Is het nu zo dan dat alle servers op voorraad al uitgegeven zijn en het nu wachten is op de nieuwe batch? Ik lees hier en daar dat er nieuwe servers komen maar worden er momenteel nog steeds servers opgeleverd?
orillion in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"
Lijkt mij dat ze nu eerst de oude orders verwerken en zo naar de nieuwste orders gaan.
Aan de hand van die lijst kan je zelfs nog zeggen dat de €10,- per maand versie zelfs nog goedkoop is...pven schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:33:
Bij de 'Comparisons'-tab kan je zien dat de 2G echt goedkoop is.
"goedkoopste" next dedicated only server is ~$30 voor minder hdd ruimte...
Hoe zit het eigenlijk bij verlengingen?
Ik heb nu voor 3 maanden betaald, kunnen ze daarna de prijzen verhogen of het contract opzeggen?
Of geldt een prijsverhoging alleen voor nieuwe klanten?
Ik heb nu voor 3 maanden betaald, kunnen ze daarna de prijzen verhogen of het contract opzeggen?
Welke hardware zit erin, de dual core Atom?.orillion schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:24:
Mijn KS2G met bestelnummer 214699** (besteld op 25 juli) is vanochtend om 5:51 opgeleverd. Ik heb destijds gewoon met Paypal betaald, alles is dus goed gegaan. Hieronder de e-mail die ze stuurden.
[...]
Geen idee. Mochten ze de prijzen verhogen dan zou een verdubbeling ervan zelf nog goedkoop zijn.Soldaatje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:09:
Ik lees net dit op hun forum:
Ons assemblage/recycling-team werkt ook in het weekend door en het kan dus ook zo zijn, dat een bestelde server in het weekend voor u opgeleverd wordt.
Verwijderd
Er worden nog wat servers uitgeleverd. Voorraden zijn echter niet bekend omdat de configuraties ook tussentijds veranderd zijn zoals elders al vermeld wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:36:
KS 4G
Wel zijn eergisteren 40% en gisteren 40% van de openstaande orders weggewerkt. Tenminste eergisteren wel, gisteren is er een poging gedaan dit ook te doen. Helaas is er niet bekend of dat ook werkelijk gelukt is
Als ik zo de berichten hier en op andere fora zie, ga ik er vanuit dat de 2G's ook nog gewoon uitgeleverd worden.
Prijs verhogingen maar ook verlagingen gelden alleen bij aangaan van nieuwe contract tenzij er gegronde reden is dat het wel verhoogd moet worden. Bij OVH heb ik echter in de 5-6 jaar dat ik klant ben, nog nooit een prijsverhoging of verlaging meegemaakt.Soldaatje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:09:
Dus ga er maar vanuit dat de prijzen zo blijven zoals is aangegaan in je overeenkomst.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 10:26 ]
Dual core met HT zo te zien:Tortelli schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:15:
[...]
Welke hardware zit erin, de dual core Atom?.
$ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 54
model name : Intel(R) Atom(TM) CPU N2800 @ 1.86GHz
stepping : 1
microcode : 0x10d
cpu MHz : 1862.000
cache size : 512 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 0
cpu cores : 2
apicid : 0
initial apicid : 0
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 10
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts nopl nonstop_tsc aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm movbe lahf_lm arat dtherm
bogomips : 3733.21
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:
processor : 1
core id : 0
apicid : 1
initial apicid : 1
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts nopl nonstop_tsc aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm movbe lahf_lm arat dtherm
power management:
processor : 2
core id : 1
apicid : 2
initial apicid : 2
power management:
processor : 3
core id : 1
apicid : 3
initial apicid : 3
power management:
benchmarks hier te vinden:
http://www.notebookcheck....ok-Processor.54670.0.html
http://www.notebookcheck....ok-Processor.54670.0.html
Verwijderd
Ik heb nagevraagd hoe het zit met de oplevering van de servers. Ik heb mijn server besteld op 26 juli en nog niet ontvangen, maar "Het kan nog wel een paar wkeen duren maar geen maanden voordat uw server geleverd wordt" en "bestellingen worden nu wel op volgorde van aanvraag geleverd". Dus ik hoop dat ik redelijk snel aan de beurt ben. Ook heb ik betaald met PayPal, maar daarover zei het OVH mannetje "Uw betalding was niet geannuleerd en ik zie geen reden waarom hij nu nog geannuleerd zal worden".
Precies, we betalen maar 3,62 voor een dedicated server. Gewoon even afwachten jongens :-) De wereld vergaat heus niet binnen een maand. Wees blij dat het überhaupt mogelijk ispven schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:38:
Wachten duurt altijd te lang, maar voor die 3,62 euro per maand heb ik het er voor over.
Verwijderd
Hee hoop verhalen
Ik heb zelf ook de goedkope server bestelt,
helaas is niet door gegaan uitverkocht
uit eindelijk mini SP van 39,99
Helaas wordt veel later geleverd
ze hebben problemen met fraude en de levering van routers.
En de snelheden die op de website worden gegeven is ook niet helemaal waar....
De isgenoeg krijgt wel 100mbits
maar is afhankelijk welke datacenter je neemt
de RBX geeft op alle servers maar 100mbits
en vanaf e5 wordt er 1gbits geleverd.
Bij SBG wordt de minisp wel geleverd met 200mbits
Dit is mij verteld door ovh medewerker......
ze hebben problemen met fraude en de levering van routers.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:37:Dit is mij verteld door ovh medewerker......
- ze hebben problemen met fraude en de levering van routers.
- En de snelheden die op de website worden gegeven is ook niet helemaal waar....
De isgenoeg krijgt wel 100mbits maar is afhankelijk welke datacenter je neemt
de RBX geeft op alle servers maar 100mbits en vanaf e5 wordt er 1gbits geleverd.- Bij SBG wordt de minisp wel geleverd met 200mbits
- Levering van routers of levering van servers?
- De nieuwe isgenoegs worden allemaal geleverd in Gravellines dus allemaal 100 Mbit. Niet meer & niet minder. Staat allemaal netjes op de site met welke server en op welke plaats je welke snelheden kunt halen. Ik begrijp hier je punt niet.
- Staat ook zo duidelijk op de website...
Ik vraag me het volgende af :
Ik heb in principe gewoon een computer met een snelle internet verbinding elders staan (Ubuntu versie genomen). Ik kan dus gewoon een torrent clientje installeren, en soms een filmpje downloaden welke ik dan vervolgens kan streamen naar m'n vriendinnetje/moeder/mezelf whatever. Zullen ze hier moeilijk over doen? (incidenteel torrenten, voornamelijk downloaden maar zo min mogelijk seeden).
Ik snap dat zo'n bak als dedicated seed machine gebruiken niet de bedoeling is, maar bovestaand scenario is wel leuk omdat ik dan een aantal mensen die niet in Nederland woonachtig zijn bepaalde content stabiel kan bieden.
Ik heb in principe gewoon een computer met een snelle internet verbinding elders staan (Ubuntu versie genomen). Ik kan dus gewoon een torrent clientje installeren, en soms een filmpje downloaden welke ik dan vervolgens kan streamen naar m'n vriendinnetje/moeder/mezelf whatever. Zullen ze hier moeilijk over doen? (incidenteel torrenten, voornamelijk downloaden maar zo min mogelijk seeden).
Ik snap dat zo'n bak als dedicated seed machine gebruiken niet de bedoeling is, maar bovestaand scenario is wel leuk omdat ik dan een aantal mensen die niet in Nederland woonachtig zijn bepaalde content stabiel kan bieden.
Verwijderd
Dan heb je niet besteld of heeft OVH de order geweigerd. Dit is dan niet op basis geweest dat de server uitverkocht is maar omdat je paypal betaling geweigerd is.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:37:
Klopt, ook de mSP's lopen als zoete broodjes.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:37:
Levering van servers en switches inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:37:ze hebben problemen met fraude en de levering van routers.
Neen, je kunt bij isgenoeg (kimsufi) niet kiezen, die worden in GRA (Gravelines) geplaatst. Isgenoeg servers worden allen aan een 100Mbit switch gehangen en mSP servers worden aan Gbit switches gehangen. Er zijn wel genoeg mSP servers alleen zijn er geen Gbit switches meer. Vandaag zou op RBX (Roubaix) nieuwe 1Gbit switches worden geplaatst, en a.s. Zondag op SBG (Strasbourg).Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:37:
Euhm. Ik heb 2 servers op RBX (Roubaix) draaien waarvan 1x Kimsufi (isgenoeg) en 1x mSP. Deze laatste met Gbit. Ik denk dat je hier echt onwijs veel door elkaar haalt. Want E5 bestaat niet. Alle servers vanaf mSP worden aan een Gbit switch gehangen en krijgen een maximale snelheid toegekend. Bij mSP is dit 200Mbps en bij servers hoger dan dat zal dit bijvoorbeeld 500Mbps en 1Gbit zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:37:
Op SBG is geen 1 Gbit switch meer aanwezig, deze worden zondag a.s. pas geplaatst. Op RBX worden m.i.v. vandaag de mSP's op 1Gbit geleverd en bestaande mSP's op een 100Mbit switch omgeplugged naar een 1Gbit.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:37:
Naar wat ik begrepen heb, wordt peer to peer zelf toegestaan. Echter wat jij aanhaalt behoort weer tot illegale activiteiten en ik weet niet hoe OVH dit controleert en in hoeverre ze hierop gaan controleren. In de nieuwe voorwaarden wordt aangehaald dat de klant hoofdelijk aansprakelijk is als het gaat om illegale activiteiten en dat deze geen aanspraak kan maken op terugbetaling en heractiveren van een server.majic schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:27:
Nu maakt het eigenlijk weinig uit wat OVH hierin doet, kijkende naar de wet mag het per definitie al niet. Maar goed, er mag zoveel niet
Hoe zit het bij de mSP server eigenlijk; is deze hardware / softwarematig gecapped op 200Mbit, of garanderen ze 200Mbit maar kun je in de praktijk meer halen?.
Weet dat Hertzner Gbit servers leverde terwijl ze op papier nog 100Mbit waren
.
Weet dat Hertzner Gbit servers leverde terwijl ze op papier nog 100Mbit waren
Verwijderd
Prijzen worden vanaf September voor alle dedicated servers 1 GBP of euro/mnd. duurder, wegens verplichte DDoS protectie.Soldaatje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:09:
http://forum.ovh.co.uk/showthread.php?t=6661
Tenzij je meteen voor een jaar verlengt geloof ik.
//
(Het stond ook op de Nederlandse site, schreef ik hier al, maar OVH-NL heeft er later een andere vertaling overheen geschreven.)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 19:28 ]
Ze moeten bij mij alleen nog het OS installeren en de installatiekosten
doen.
Ik hoop niet dat een eventuele herinstallatie zo lang duurt.
Dat zal toch wel met een klik op de knop automatisch gaan?
Ik hoop niet dat een eventuele herinstallatie zo lang duurt.
Dat zal toch wel met een klik op de knop automatisch gaan?
Staat bij mij al een week zoSoldaatje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:56:
Ze moeten bij mij alleen nog het OS installeren en de installatiekostendoen.
ik kan mijn dedi bereiken met ssh
alleen heb ik geen password van root.
iemand enig idee?
en wat gaan jullie met de server doen?
iemand enig idee?
[ Voor 18% gewijzigd door Baazie op 09-08-2013 20:11 ]
Heb je mail van gekregen, als het goed is.
Staat misschien ook nog ergens in het manager scherm. Dat, of een optie om het te resetten.
Ook stond er iets van ssh keys in de manager, zo kom je er waarschijnlijk ook wel in.
Staat misschien ook nog ergens in het manager scherm. Dat, of een optie om het te resetten.
Ook stond er iets van ssh keys in de manager, zo kom je er waarschijnlijk ook wel in.
Het hebben van een domein betekend niet perse dat je de server meteen krijg. Aangezien ze nu FIFO gaan zijn eerst DarkForce, Smiegels en ik zelf aan de beurt (of jij moet ook de 26 besteld hebben natuurlijk!).
Vriend had 30e zijn 2e server besteld, had een domein maar heeft niets ontvangen! (domein is ook weer weg).
Vriend had 30e zijn 2e server besteld, had een domein maar heeft niets ontvangen! (domein is ook weer weg).
Hier ook nog niets veranderd.... Ik heb de hoop in de loop van volgende week wat te krijgen.
[ Voor 38% gewijzigd door Tortelli op 09-08-2013 20:14 ]
Verwijderd
Ken jij daar meer ervaringen over? Want ikzelf heb er zoeen (EX4), die doet 90 MByte/s ingaand en intern in/uit, maar uitgaand naar m'n thuisaansluiting (Ziggo 150 Mbit) vaak niet meer dan 2-4 MByte/s. Uitgaand naar m'n servers bij OVH (100 Mbit) haal ik iets meer, zo'n 6-8 MByte/s. En als ik met die server een test doe via speedtest.net die daarvoor een testserver in Frankfurt uitkiest, krijg ik zowel in- als uitgaand een meting van zo'n 945 Mbit/s.Tortelli schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:59:
Weet dat Hertzner Gbit servers leverde terwijl ze op papier nog 100Mbit waren.
Ergens wordt er waarschijnlijk flink vertraagd (drukte?) of gecapt. Maar Hetzner erover aanspreken lijkt vrij zinloos, officiëel is die server natuurlijk maar 100 Mbit. Heb jij ook dat soort ervaringen of is er wellicht meer aan de hand?
[/offtopic]
Ik heb zelf nooit geen Herzner servers gehad, maar 2 mensen die ik ken hebben er een. Net als OVH zeer dikke hardware, echter is de routing naar Nederland zeer wisselend. Ik haal vanaf beide zo'n 8,5MB/s via http maar dit verschilt sterk per isp volgens mij.
OVH bied ook dikke hardware aan maar lijkt zijn routing richting de NL providers beter voor elkaar te hebben volgens mij.
[zie ook reactie van DarkForce onder mij]
OVH bied ook dikke hardware aan maar lijkt zijn routing richting de NL providers beter voor elkaar te hebben volgens mij.
[zie ook reactie van DarkForce onder mij]
[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 09-08-2013 20:42 ]
Verwijderd
Ik weet niet hoe ze dit doen, maar lijkt mij dat ze via de switch een maximale bandbreedte toekennen want boven de 200Mbps ben ik nog niet gekomen.Tortelli schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:59:
Hoe zit het bij de mSP server eigenlijk; is deze hardware / softwarematig gecapped op 200Mbit, of garanderen ze 200Mbit maar kun je in de praktijk meer halen?.
Weet dat Hertzner Gbit servers leverde terwijl ze op papier nog 100Mbit waren.
Ik zou even inloggen in de manager en dan vervolgens naar:Baazie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:09:
ik kan mijn dedi bereiken met ssh
iemand enig idee?
Administratie => Mijn Instellingen => Geschiedenis van de emails
Wellicht staat hier al een e-mail die naar je verzonden is maar mogelijk ergens is afgekapt (spamregels etc.).
Hetzner is gewoon traag qua netwerk support. Ik kwam met mijn 120Mbit verbinding geregeld zelfs niet boven de 40-50Mbit/s, dit was een I7 920 voor € 45,00 excl. Bij OVH is de routering net even beter geregeld wat je ook eigenlijk direct zou moeten merken.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:31:
Ken jij daar meer ervaringen over? Want ikzelf heb er zoeen (EX4), die doet 90 MByte/s ingaand en intern in/uit, maar uitgaand naar m'n thuisaansluiting (Ziggo 150 Mbit) vaak niet meer dan 2-4 MByte/s. Uitgaand naar m'n servers bij OVH (100 Mbit) haal ik iets meer, zo'n 6-8 MByte/s. En als ik met die server een test doe via speedtest.net die daarvoor een testserver in Frankfurt uitkiest, krijg ik zowel in- als uitgaand een meting van zo'n 945 Mbit/s.
Ergens wordt er waarschijnlijk flink vertraagd (drukte?) of gecapt. Maar Hetzner erover aanspreken lijkt vrij zinloos, officiëel is die server natuurlijk maar 100 Mbit. Heb jij ook dat soort ervaringen of is er wellicht meer aan de hand?
[/offtopic]
heb je hier al naar gekeken????Petervanakelyen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:48:
Verwijderd
Da's mijn ervaring ook, dat OVH (iig naar NL) veel betere/stabielere verbindingen heeft. Ik haal altijd (vrijwel) de volledige snelheid van m'n OVH-servers (100 Mbit) naar huis. Zou nu eigenlijk willen overstappen naar die nieuwe mini SP, maarja m'n EX4 heeft dan weer 6 TB. Lastig, lastigTortelli schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:39:
[...]
//
Had je wel een hogere snelheid inkomend, of was alles (nog) 100 Mbit/s max? Het OVH-netwerk is idd. ongeëvenaardVerwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:41:
[...]
Hetzner is gewoon traag qua netwerk support. Ik kwam met mijn 120Mbit verbinding geregeld zelfs niet boven de 40-50Mbit/s, dit was een I7 920 voor € 45,00 excl. Bij OVH is de routering net even beter geregeld wat je ook eigenlijk direct zou moeten merken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 21:03 ]
Verwijderd
Best jammer dat OVH dit alleen kenbaar maakt via het forum. Prijzen worden door de verhoging voor de KS 2G dus € 4,83 per maand, KS 4G € 13,30 per maand en de KS 16G € 25,40 per maand. Waarbij het eigenlijk een dienst is die lang niet iedereen nodig acht of zelfs eigenlijk standaard onderdeel zou moeten zijn van de dienstverlening.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:10:
Prijzen worden vanaf September voor alle dedicated servers 1 GBP of euro/mnd. duurder, wegens verplichte DDoS protectie.
Wat tevens verre van netjes is, is dat OVH dit niet voortijdig ook aan haar huidige en nieuwe klanten kenbaar maakte ten tijde van de nieuwe KS-2013 reeks. Het is dan 'maar' € 1,21 maar ook dan nog behoor je jezelf als bedrijf netjes naar buiten te communiceren. Met prijsverhogingen is dit zelfs wettelijk vastgelegd dat dit minstens één (1) maand van te voren schriftelijk of per e-mail kenbaar moet worden gemaakt.
Qua download was dit net als upload maximaal 100Mbit maar in de praktijk was het om te janken bij Hetzner.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:49:
Had je wel een hogere snelheid inkomend, of was alles (nog) 100 Mbit/s max? Het OVH-netwerk is idd. ongeëvenaard
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 22:38 ]
Ik kan pas een howto schrijven als ik een server heb.
Je zal dus nog wel even moeten wachten
ooh er is nergens iets over te vinden! behalve 1 form postPetervanakelyen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:47:
[...]
http://www.wjunction.com/...-ovh-server-remotely.html
installing as we speak
Ben voor de lol ook eens 2008 R2 aan het installeren op mijn 2G servertje.
(op de officiële methode, technet key).
Ben benieuwd of het een beetje draait.
Verwijderd
Het is idd. niet netjes, maar juist door die (nog steeds) lage prijzen zien velen (w.o. ik) het door de vingers. Ik blijf wel hopen dat de ex- en interne communicatie nog eens verbetert, da's tot nu toe eigenlijk het enige waar ik niet over te spreken ben.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:27:
[...]
Best jammer dat OVH dit alleen kenbaar maakt via het forum. Prijzen worden door de verhoging voor de KS 2G dus € 4,83 per maand, KS 4G € 13,30 per maand en de KS 16G € 25,40 per maand. Waarbij het eigenlijk een dienst is die lang niet iedereen nodig acht of zelfs eigenlijk standaard onderdeel zou moeten zijn van de dienstverlening.
[...]
Bij mij is de upload om te janken, maar de download prima. Ik twijfel al een tijdje vanwege die upload, maar momenteel gebruik ik 'm alleen maar als testserver onder Proxmox, en dan is 't best wel lekker als de installatie-ISO's in luttele seconden binnen zijn. Zo zonde van die upload, anders was het (voorlopig) de perfecte server voor mij.Qua download was dit net als upload maximaal 100Mbit maar in de praktijk was het om te janken bij Hetzner.
Het is vreemd, maar Win7 krijg ik niet geïnstalleerd op m'n remote server, op de manier zoals het me met 2008 R2 wel lukte. Terwijl het bij het lokaal uittesten allemaal vlekkeloos werkt, lukt het me in de praktijk (nog) niet. Ik vermoed dat er één of andere driver aan waarschuwings-popup geeft, die ik lokaal niet krijg, en dat ik die eerst moet bevestigen ofzo. Nouja, was ook niet erg belangrijk, maar toch wel jammer. Ik waag ooit nog wel eens een nieuwe pogingPetervanakelyen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:47:
[...]
In m'n posthistorie van dit topic heb ik het er regelmatig over gehadBaazie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:01:
[...]
ooh er is nergens iets over te vinden! behalve 1 form post
http://www.wjunction.com/...-ovh-server-remotely.html
installing as we speak
Verwijderd
De communicatie is helaas ongelofelijk slecht intern, ik heb tot op heden bijna iedere dag één keer aan de telefoon gehangen met updates die ik vernam vanuit Frankrijk. Updates via fora uit de UK, FR en zelfs Twitter waarbij de Nederlandse medewerkers gewoon helemaal niets wisten van die mededelingen en updates. Op zich best gezellig, maar zo zou het niet moeten gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:56:
Het is idd. niet netjes, maar juist door die (nog steeds) lage prijzen zien velen (w.o. ik) het door de vingers. Ik blijf wel hopen dat de ex- en interne communicatie nog eens verbetert, da's tot nu toe eigenlijk het enige waar ik niet over te spreken ben.
Medewerkers krijgen het laatste nieuws gelijktijdig met de klanten en moeten dit veelal lezen via het forum. Jammer genoeg is dat al jaar en dag de policy binnen OVH. Als het niet voor de klanten is, dan hoop ik wel voor de medewerkers dat er eindelijk eens goede taakverdelingen gaan komen waarbij de kennis vol benut kan worden en niet 2 (op korte termijn 3) medewerkers gaan zitten vertalen, ondersteuning verlenen, verkoop verrichten etc.
Ik haalde vanavond / net op beide Herzner 13,5MB/s download op http / ftp (upc @ 120Mbit). Maar de routing naar mijn oude Gbit NL server was erg matig b.v., terwijl die vanaf OVH >90MB/s deed.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:27:
Qua download was dit net als upload maximaal 100Mbit maar in de praktijk was het om te janken bij Hetzner.
Ik draai al een paar jaar x64 2008 R2 op mijn fileserver thuis (AMD E350, vergelijkbaar met een dual core Atom). Draait prima, copy / paste op LAN met 110MB/s....defusion schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:22:
Ben voor de lol ook eens 2008 R2 aan het installeren op mijn 2G servertje.
Verwacht qua performance alleen geen wonderen van dergelijke CPU;s met zware taken als b.v. parren.
[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 10-08-2013 03:00 ]
Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.