Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

money2.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:04:
-O- Ik ben bang dat ik nog wel heeel lang kan wachten op mijn decicated
Naar wat ik las op een ander forum, zitten mensen die op 25-07-2013 om 20:00 uur besteld hebben zelfs nog op hun KS's te wachten. Welke server dit betreft weet ik niet, maar ik vermoed dat dit de 2G of 4G is. Van de 16G's zijn inmiddels alweer wat orders doorgelopen en is de stock weer wat bijgewerkt (levering is echter nog wel nabij de 10 dagen).
DennusB schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:10:
Ik wil er wel 1 bestellen maar alleen als iDeal beschikbaar is :( En dat zie ik nog steeds niet.
Probleem was al gemeld en ligt bij technical.
DennusB schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:23:
PayPal is gekoppeld aan m'n bank maar ook als ik PayPal gebruik MOET ik CreditCard gegevens invullen nu :(
Toevallig een niet geverifieerde paypal rekening?
Inderdaad, bedacht ik mij ook ineens. Of anders een Virtuele Prepaid Creditcard of spotgoedkope Fysieke CreditCard nemen. Dat laatste heb ik wat soms wel erg gemakkelijk is - kopen met 't geld wat je wel kunt uitgeven en niet in de schulden komen te staan ;) Maar money2.nl is in de meeste gevallen het gemakkelijkste.

Afkomstig van OVH Forum:
Voor de IsGenoeg serie is vanaf heden enkel de betalingsmogelijkheid via VISA/Mastercard/AMEX en Paypal.

iDEAL en ook Loyalty Point zijn we mee bezig om dat als optie te krijgen voor NL. Voor de professionele servers (SP/EG/MG/HG) is er niks veranderd: iDEAL, bank overschrijvingen en Loyalty Points werken gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 00:34 . Reden: Quote toegevoegd van ovh forum omtrent iDeal betalingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:47:
214868** is mijn nummer van afgelopen vrijdag. Daartussen heeft ovh dus ruim 40.000 orders ontvangen.
Verkijk je niet op dit aantal. In deze orders zitten niet alleen bestellingen voor deze dedicated servers. Alle verkochte diensten worden gewoon doorgenummerd. In dit aantal zitten dus ook domeinen, hosting, etc...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 13:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach en dan duurt het maar wat langer. Voor dat geld (2,99) heb je nauturlijk niet veel te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Zijn OS reinstalls gratis op deze servers?

Nevermind:

Reboot van de server inbegrepen
Diverse keuzes in besturingssystemen inbegrepen
Mogelijkheid tot gratis herinstallatie op de server

Ben wel beniewd of hard reboots dan ook gratis zijn dat staat er namelijk niet bij

[ Voor 73% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 31-07-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

mwa

Mijn ervaringen leert dat een hard reboot ook gedaan wordt als je server er mee kapt. Dit gebeurde bij mij meestal binnen het uur (24/7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb vanmorgen ook maar de goedkoopste dedicated besteld. Ben benieuwd of/wanneer het geleverd gaat worden.
Hun marketing werkt wel (want op die atom servers maken ze echt geen winst op), want een collega heeft zich de mSP SSD besteld a 50 euro ex. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

mwa

Met de mSP kun je mooi een media servertje van maken, en deze delen met vrienden. VPN opzetten en rechtstreek streamen van de server naar je TV met een raspberry pi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialmformark schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:31:
Met de mSP kun je mooi een media servertje van maken, en deze delen met vrienden. VPN opzetten en rechtstreek streamen van de server naar je TV met een raspberry pi :)
Enkel is die ~100GB aan ruimte niet echt toereikend om veel media op te zettenn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:46:
[...]

Enkel is die ~100GB aan ruimte niet echt toereikend om veel media op te zettenn.. :)
De mSP (niet SSD) heeft gewoon 2×2TB hoor :) Als dat niet genoeg is kun je altijd nog voor de FS-8T gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de nieuwe klanten bij OVH;
- Onbeperkt aantal reboots is inbegrepen. Dit kan men via de manager zelf aanvragen en wordt binnen enkele minuten automatisch uitgevoerd.
- Er is tevens een mogelijkheid om te booten in rescue-mode heb je dus iets verkeerd gedaan en wil je de wijzigingen ongedaan maken, hardware controleren etc. dan kan dit via de rescue-mode.
- Herinstalleren van besturingssystemen behoort ook tot de mogelijkheden. Dit kan men eveneens via de manager uitvoeren. Hier kan men ook kiezen uit een ander besturingssysteem (Linux, FreeBSD, Windows).

Tegen meerprijs kan men evt. via de manager licenties aanschaffen voor DirectAdmin, Cpanel, Plesk en Windows.

Ter illustratie wat afbeeldingen van de manager - wanneer de server is opgeleverd:

Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/Image0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/Image1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/Image2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/Image3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:24
Kan de betaling op geen enkele wijze zonder creditcard? Via PayPal krijg ik de melding dat ik eveneens een creditcard moet koppelen, zou graag 1 of 2 servers bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36
iDeal en Paypal (via Bank) lijkt stuk gemaakt te zijn. Ik heb geen idee waarom overigens. Probeer eens in te loggen op Paypal, dan je Paypal met iDeal opwaarderen (dat is een nieuwe feature van hun), en vervolgens bij ovh met Paypal te betalen :P

Edit: Dat opwaarderen via iDeal is dus met minimaal €25 :/

[ Voor 11% gewijzigd door Xesxen op 31-07-2013 20:40 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik had ze de vraag gesteld hoe het met de bandbreedte zit:
Er zit een gewone 100mbit verbinding op Kimsufi 2G servers en gebruik hiervan is niet meer beperkt. Op de oude reeks Kimsufi servers zat een beperking van 5TB/maand maar dit geldt niet voor nieuwe Kimsufis.
:)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:43:
Ik had ze de vraag gesteld hoe het met de bandbreedte zit:

Er zit een gewone 100mbit verbinding op Kimsufi 2G servers en gebruik hiervan is niet meer beperkt. Op de oude reeks Kimsufi servers zat een beperking van 5TB/maand maar dit geldt niet voor nieuwe Kimsufis.
:)
Echter geldt deze bandbreedte beperking ook niet meer voor de oude Kimsufi's ... ook deze hebben sinds kort onbeperkte dataverkeer en een 100Mbit/s max. verbinding. Enige verschil is dat deze servers ook nog de mogelijkheid hebben om 3 extra ip-adressen af te nemen voor € 0,49ct ex BTW per stuk

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Ok, dit is een aparte post waard.

De methode die ik had bedacht om iDeal en Paypal te combineren werkt. Ik heb dus nu een tweede server besteld :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
De nieuwe kimsufi's zitten in een nieuw datacentrum geloof ik. (GRA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hier nu ook gelukkige (binnenkort-) eigenaar van een atompje. Heb er Ubuntu op gezet om het nog een beetje begrijpbaar voor mezelf te maken. Ben helaas geen ster in linux command prompts, maar met een gui krijg ik alles wel opgelost. Ga er uiteindelijk een cloud based storage systeempje van maken + een aantal niet al te grote wordpress-based websites op hosten van mijzelf.

Zijn er nog meer mensen die ook met Ubuntu aan de slag gaan en cloud/webserver software gaan installeren, en zoja, welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:52:
De nieuwe kimsufi's zitten in een nieuw datacentrum geloof ik. (GRA)
Inderdaad, dat staat overigens ook op je factuur ;)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Kan zijn dat het dus een veel minder goede ervaring is dan eerdere OVH ervaringen, maarja voor die 10,85 als test kan t geen kwaad I suppose

(alhoewel mijn eerdere ovh ervaringen waren niet al te best, maar ook niet slecht dus..)

[ Voor 24% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 31-07-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
majic schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:53:
Hier nu ook gelukkige (binnenkort-) eigenaar van een atompje. Heb er Ubuntu op gezet om het nog een beetje begrijpbaar voor mezelf te maken. Ben helaas geen ster in linux command prompts, maar met een gui krijg ik alles wel opgelost. Ga er uiteindelijk een cloud based storage systeempje van maken + een aantal niet al te grote wordpress-based websites op hosten van mijzelf.

Zijn er nog meer mensen die ook met Ubuntu aan de slag gaan en cloud/webserver software gaan installeren, en zoja, welke ?
ownCloud is volgens mij wel een goede. Verder ben ik bang dat die Ubuntu niet voorzien gaat zijn van een grafische schil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Hij heeft waarschijnlijk gekozen voor remote desktop ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:58:
Hij heeft waarschijnlijk gekozen voor remote desktop ubuntu
Ohja die is er natuurlijk ook nog :)
Geef mij maar Debian, of Arch natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk 'speelgoed' is ook Proxmox. Daarmee kun je op de 2G Kimsufi's met OpenVZ containers werken (op de 16G werkt ook KVM). En met meerdere 2G servers kun je ze wellicht clusteren. Kun je een HA-cluster opzetten voor nog geen tientje ;)

// En bij OVH kun je Proxmox rechtstreeks uit het controlpanel installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Hmm, eigenlijk moeten we hiervoor een degelijke TS maken met de quick facts enzo. Ik wil wel helpen daarmee :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:01:
Leuk 'speelgoed' is ook Proxmox. Daarmee kun je op de 2G Kimsufi's met OpenVZ containers werken (op de 16G werkt ook KVM). En met meerdere 2G servers kun je ze wellicht clusteren. Kun je een HA-cluster opzetten voor nog geen tientje ;)

// En bij OVH kun je Proxmox rechtstreeks uit het controlpanel installeren.
Je hebt er alleen zo weinig aan met maar 1 extern IP, toch?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:18:
[...]

Je hebt er alleen zo weinig aan met maar 1 extern IP, toch?
Proxmox is gebaseerd op Debian. Je kunt er dus een VPN server aan toevoegen, en zo je VM's benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:25:
[...]

Proxmox is gebaseerd op Debian. Je kunt er dus een VPN server aan toevoegen, en zo je VM's benaderen.
Dat is waar! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Mijn nieuwe order heeft ID 215399xx, en die van vorige week zaterdag 214940xx.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:24:
[...]
Leveringen
[afbeelding]
Er wordt verwacht dat er deze week 5000 KS servers gereed worden gemaakt, binnen ongeveer 20 dagen worden nog eens 5000 KS servers opgeleverd.
Ik denk dat die nieuwe order wel even op zich laat wachten :')

EDIT: Volgens de voortgang van de order van zaterdag, is er al een server gereserveerd voor mij, echter moet deze nog geinstalleerd worden :D

[ Voor 12% gewijzigd door Xesxen op 31-07-2013 21:47 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Installatie staat bij mij ook als "nog te doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Xesxen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:46:
EDIT: Volgens de voortgang van de order van zaterdag, is er al een server gereserveerd voor mij, echter moet deze nog geinstalleerd worden :D
Dat staat hier al sinds zondag :P Hopen kan natuurlijk altijd ;)
(21493xx trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik in dat manager-scherm linksboven op 'dedicated server' klik dan krijg ik een leeg venstertje. Waar zien jullie de status van de installatie staan?

Dank dank @ hieronder. :)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 31-07-2013 22:04 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:43

Proto

¬.¬

Administratie -> Mijn facturen -> Bestellingen in behandeling :)

pwnt :P

[ Voor 31% gewijzigd door Proto op 31-07-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Administratie->Mijn Facturen->Bestellingen in behandeling

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ingelogd bent bij OVH:
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Klein detail overigens over OVH wat mij te binnenschoot;
OVH heeft normaal toegang op je server via een ssh key;
http://help.ovh.co.uk/InstallOvhKey

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 31-07-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:27:
Klein detail overigens over OVH wat mij te binnenschoot;
OVH heeft normaal toegang op je server via een ssh key;
http://www.torrent-invite...ovh-backdoor-removal.html
Hou er echter rekening mee dat, mocht je server vastlopen en er interventie vanuit het OVH team noodzakelijk zijn. Ze je bak niet online zullen brengen omdat de SSH toegang niet meer mogelijk is. Net zoals (voor zover ik mij meen te herinneren) rescue-mode niet langer werkt. De data die op de schijf staat is dan niet langer bereikbaar.

Mocht je deze optie uitgooien, bestel dan direct een 2e server die geregeld synchroniseert als je, je data niet kwijt wilt. De enigste optie die bij verwijderen van de SSH-key meestal nog mogelijk is, is een nieuwe installatie met verwijdering van je huidige data als gevolg :)

/ tried it before /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Voor data die je lief is heb je backups, niet een of andere backdoor voor derden. Sowieso is het slim om root de toegang tot ssh te ontzeggen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8088 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:55:
Voor data die je lief is heb je backups, niet een of andere backdoor voor derden. Sowieso is het slim om root de toegang tot ssh te ontzeggen.
Ik maak backups naar één van de servers die ik bij OVH heb draaien. Om nou backups van backups te maken, slaat natuurlijk nergens op. Er zijn echter meer dan genoeg mensen die er niet op zitten te wachten om via hun xDSL of kabel verbinding een backup naar OVH te pompen.

Met glasvezel alleen al upload ik op lage snelheid naar OVH (OVH lijkt hier een beperking op te leggen) waardoor het al langer duurt een backup terug te zetten... moet je nagaan wat er gebeurt als je een backup vanaf huis naar OVH moet uploaden omdat er iets mis is gegaan wat je via rescue-mode mogelijk binne 30 seconden had kunnen oplossen.

Overigens meen ik mij te herinneren - misschien kan iemand dit bevestigen of juist tegenspreken - dat herinstalleren eveneens niet meer werkt. Dit heb ik helaas nog niet kunnen testen in de afgelopen 8-9 jaar omdat ik het nooit nodig gehad heb.

Een backdoor is trouwens naar mijn mening iets wat ontkent wordt maar wel aanwezig is en mogelijk wel door scanners wordt gedetecteerd. OVH daarentegen erkent de aanwezigheid, legt ook uit waarom en zegt tevens ook hoe je het kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maar als je een Proxmox installatie hebt met een guest erin die weer intern de schijf versleuteld heeft, dan kunnen ze er niet bij toch?

Is een Proxmox installatie op die atom sowieso wel te doen, of gaat het dan allemaal te traag?

[ Voor 26% gewijzigd door Soldaatje op 01-08-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:07:
Maar als je een Proxmox installatie hebt met een guest erin die weer intern de schijf versleuteld heeft, dan kunnen ze er niet bij toch?

Is een Proxmox installatie op die atom sowieso wel te doen, of gaat het dan allemaal te traag?
Binnen Proxmox kun je op een Atom alleen OpenVZ gebruiken, dit wordt niet versleutel. Op een 2G en 4G zal Proxmox trouwens ook enorm traag draaien en zelfs onwerkbaar zijn. Op de 16G zal het zekers goed draaien. Bij de 16G kun je vervolgens ook gebruik maken van KVM en de virtuele harddisk encrypten. Tenminste, ik meen hier ooit eens iets over te hebben gelezen ... dit ging op kernel niveau o.i.d. maar dit kan natuurlijk ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:02:
Ik maak backups naar één van de servers die ik bij OVH heb draaien. Om nou backups van backups te maken, slaat natuurlijk nergens op. Er zijn echter meer dan genoeg mensen die er niet op zitten te wachten om via hun xDSL of kabel verbinding een backup naar OVH te pompen.
Ik had het over backups van de servers (die w.m.b. geen echte backups zijn als ze niet off-site bewaard worden) en dat ik mijn servers liever herinstalleer dan dat ik (bij voorbaat al) derden toegang geef tot mijn servers, niet over backups van backups.
Overigens meen ik mij te herinneren - misschien kan iemand dit bevestigen of juist tegenspreken - dat herinstalleren eveneens niet meer werkt. Dit heb ik helaas nog niet kunnen testen in de afgelopen 8-9 jaar omdat ik het nooit nodig gehad heb.
Werkt uitstekend en is zo te vinden: [server] -> Services -> Réinstaller / Changer d'OS

Staat ook in een van de screenshots die je plaatste en wordt expliciet genoemd op iedere aanbiedingspagina.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 01-08-2013 00:41 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:07:

Ik heb 't vroeger op de Kimsufi Celeron (1,2 GHz) geprobeerd, en daar viel de traagheid wel mee. Het zijn 'slechts' containers, er hoeft dus geen hele PC geëmuleerd te worden, dus de snelheid is vrijwel vergelijkbaar met de 'native' installatie. Maar het blijft natuurlijk 'slechts' een Celeron ;) De Atom is wellicht iets langzamer (hangt er ook vanaf welke je krijgt), dus dat wordt nog even afwachten. Ik heb er 4 van besteld (door de limiet van 3 ook 1 zakelijk), en wanneer ze uitgeleverd worden ga ik (o.a.) dat testen.

Je kunt misschien proberen om guests te versleutelen, maar wellicht kan je dan beter de storage-pool encrypten , en daarop de guests aanmaken. Maar versleuteling op een Atom maakt de boel er zéker niet sneller op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:59
Mag je deze servers gebruiken als download server? Ben je verplicht tot afname van 3 maanden?

[ Voor 70% gewijzigd door Untouchablezz20 op 01-08-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8088 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:37:
Ik had het over backups van de servers (die w.m.b. geen echte backups zijn als ze niet off-site bewaard worden) en dat ik mijn servers liever herinstalleer dan dat ik (bij voorbaat al) derden toegang geef tot mijn servers, niet over backups van backups.
Het niet langer kunnen betreden van de server was ook één van de voorbeelden die ik aanhaalde. Niet iedereen heeft de beschikking over een luxe verbinding of hebben de beschikking over engelen geduld om data te restoren nadat ze opnieuw een serverinstallatie hebben moeten uitvoeren.
8088 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:37:Werkt uitstekend en is zo te vinden: [server] -> Services -> Réinstaller / Changer d'OS
Waar je het moet doen was mij al bekend. Wat ik mij echter bedacht was, dat voor die installatie toegang tot SSH nodig was vanuit OVH. Maar da's gewoon een kwestie van een hard-reboot uitvoeren en de server via een network-boot de installatie laten uitvoeren. Dus daarvoor is inderdaad geen SSH nodig. Dan zou 't alleen nodig zijn om backdoors te checken, hardware resources etc.

Zou geen overbodige luxe zijn als OVH haar klanten de mogelijkheid zou bieden deze functie (SSH) uit te schakelen. In het kader van veiligheid en privacy zou dat ze niet misstaan, niet iedere klant zit daar tenslotte op te wachten.
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:41:
Ik heb 't vroeger op de Kimsufi Celeron (1,2 GHz) geprobeerd, en daar viel de traagheid wel mee. Het zijn 'slechts' containers, er hoeft dus geen hele PC geëmuleerd te worden, dus de snelheid is vrijwel vergelijkbaar met de 'native' installatie. Maar het blijft natuurlijk 'slechts' een Celeron ;) De Atom is wellicht iets langzamer (hangt er ook vanaf welke je krijgt), dus dat wordt nog even afwachten. Ik heb er 4 van besteld (door de limiet van 3 ook 1 zakelijk), en wanneer ze uitgeleverd worden ga ik (o.a.) dat testen.
Hahaha, Celeron 1.2GHz die goeie ouwe tijd. Toen zaten ze volgens mij nog op Proxmox 1.5 of zo. Helaas zitten ze met Proxmox inmiddels op versie 3. Is de GUI volledig verbouwd, KVM en OpenVZ natuurlijk verbeterd en ik ben bang ook juist zelfs te zwaar geworden voor de Atom.

Ik weet niet of vKVM inmiddels weer beschikbaar is via Rescue-Mode, maar het zou dan misschien een idee zijn de oude iso van Proxmox 1.5 te gebruiken en die op de Atom te installeren.
Untouchablezz20 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:48:
Mag je deze servers gebruiken als download server? Ben je verplicht tot afname van 3 maanden?
Mag wel (tussen neus en lippen door) maar OVH gaat bij misbruik over tot beperking van de snelheid en bij verspreiding van illegale meuk halen ze de server(s) gewoon offline. Minimum contractduur is ten alle tijden minstens 3 maanden. Anders zouden de kosten voor OVH (bij transacties) te hoog uitvallen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 14:59
Dan neem ik het risico en zet ik er ubuntu op. Blijkt gratis te zijn. Moet ik dan wel nog eigen ftp opzetten voor het overzetten van files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:12:
[...]

Binnen Proxmox kun je op een Atom alleen OpenVZ gebruiken, dit wordt niet versleutel. Op een 2G en 4G zal Proxmox trouwens ook enorm traag draaien en zelfs onwerkbaar zijn. Op de 3G zal het zekers goed draaien. Bij de 3G kun je vervolgens ook gebruik maken van KVM en de virtuele harddisk encrypten. Tenminste, ik meen hier ooit eens iets over te hebben gelezen ... dit ging op kernel niveau o.i.d. maar dit kan natuurlijk ook.
Ok, dus proxmox zelfs met openvz zou te langzaam zijn?
Wat dan als openvz op een Ubuntu?
En ik zie geen 3G versie staan? Google zegt ook niks.
Of een owncloud met client-encryptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:09:
Dan neem ik het risico en zet ik er ubuntu op. Blijkt gratis te zijn. Moet ik dan wel nog eigen ftp opzetten voor het overzetten van files?
Klopt ... als je de Ubuntu Desktop versie neemt (wat ik vermoed?) dan zie je ergens een package manager vermelding staan. Hier kun je bijvoorbeeld ProFTPD (er zijn meerdere FTP Daemons te vinden) installeren. Via Ubuntu Server is het vrij eenvoudig:
apt-get update
apt-get install proftpd
Soldaatje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:10:
Ok, dus proxmox zelfs met openvz zou te langzaam zijn?
Dit kun je het beste zelf uitproberen. Voor wat ik gewend was en ben met Proxmox vind ik Proxmox 3 zelfs met OpenVZ te traag.
Wat je zou kunnen proberen is OpenVZ zonder allerlei andere zooi van Proxmox installeren. Dit kan inderdaad zoals jij al aangeeft onder Ubuntu, maar ook Debian, CentOS etc. Bespaart je weer onnodig resources die Proxmox gebruikt, en wellicht dat het dan wat performance winst oplevert.
Soldaatje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:10:En ik zie geen 3G versie staan? Google zegt ook niks.
Of een owncloud met client-encryptie?
Was een foutje, 3G moet 16G zijn en die heeft meer dan voldoende geheugen en power dus daarop kun je helemaal naar hartelust experimenteren met bijv. Proxmox. Owncloud heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Bedankt, ook maar besteld, gekozen voor Ubuntu 13.04.
Als je bankrekening gekoppeld is aan je paypal hoef je niet nog eens geld te storten op je paypal, had ik wel gedaan, kostte niks maar is denk ik niet nodig dan, bankrekening stond bij betaaloptie van paypal.

[ Voor 66% gewijzigd door Soldaatje op 01-08-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:24
Xesxen schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:49:
Ok, dit is een aparte post waard.

De methode die ik had bedacht om iDeal en Paypal te combineren werkt. Ik heb dus nu een tweede server besteld :)
Oke, minimaal 25 euri dus, kan ik een poosje vooruit met de servers. Thanks voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Ik heb ook een KS 2G server besteld. Puur voor backup van foto's en documenten, ideaal met 500GB. Ubuntu server met RSYNC en klaar.

De iOS app erbij vind ik ook wel prettig. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Heeft er iemand hier zijn server al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:52:
Heeft er iemand hier zijn server al?
Ligt eraan welke, momenteel lopen de 2G, 4G, 16G en mSP ongelofelijk hard. Men kan wel zeggen, ja ik heb de server opgeleverd gekregen, maar misschien zou het een idee zijn als er aangegeven wordt welke er is opgeleverd, wat het order nummer is, wanneer deze besteld is etc.

Ik heb de KS 2G besteld op 26-07-2013 10:11:18 met orderid 21477427. Deze is nog niet opgeleverd. Vermoedelijk, leveringen van 16G en mSP verlopen sneller - deze hardware lijkt voor het merendeel voorradig of sneller te worden geleverd. 2G en 4G worden beetje bij beetje uitgeleverd, maar de meeste leveringen zullen pas echt starten vanaf a.s. maandag 05-08-2013 dan wordt de snelheid tot uitleveren worden opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Iemand al ervaring met Win2k3 via vKVM? Lijkt niet zo simpel, eerst vKVM installeren, unattended ISO maken met nLite, installeren, registry aanpassen voor verschil in hardware met vKVM en dan hopen dat je hem via RDP kan benaderen :p

Shoutcast werkt goed onder linux, maar dat is helaas geen optie aangezien er ook processing moet op draaien. Virtualisatie zorgt wellicht voor een te grote latency (en lijkt me sowieso wat overkill op een 2G).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil proberen om Win2k8R2 eval. te installeren. Met de vKVM van OVH die nu weg is lukt dat niet. Nu wil ik proberen om een unattended install te maken, en die thuis te starten. En zodra alle files gekopiëerd zijn de installatie af te breken, er een image van te maken, en die in rescue-mode weg te schrijven naar m'n HD op de server. Met ESXi is me dat gelukt (iig. bij Hetzner) Maar heb geen flauw idee of het met 2008 R2 zo ook gaat lukken :P

// Ik heb al moeite met WAIK alleen al. Godsamme zeg wat een opties, en ik wil alleen maar een unattended diskje maken. Dacht dat ik dat met een uurtje wel onder de knie zou hebben |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb een KS 2G besteld op 27-07-2013 10:49 met ordernummer 214907xx
Met Ubuntu 12.04 Server 64bit, t.b.v een website ontwikkel/test server.
Als de performance het toelaat OwnCloud / File Backup en evt. voor de kids een MineCraft server.

Momenteel nog niet opgeleverd, ik ben benieuwd.

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de KS G2 - vorige generatie - met Atom N2800 wilde in ieder geval geen enkele Windows installatie draaien. Niet als normale ISO, niet als WinPE, Win Lite etc. zelfs de kant-en-klare Live ISO's die her en der te krijgen waren.

Nou was het voor mij een probeersel waar ik niet al teveel tijd aan wilde spenderen, maar het lijkt mij dat het toch wel enerzijds zou moeten draaien - tenzij OVH beperkingen oplegt door dit soort OS's via KVM te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een (voorlaatste) Kimsufi R-8G (met i3) waarop ik het wil proberen. Het zou idd. moeten lukken, deze persoon kan het ook. Maar ik wil het zelf doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 12:03
Besteld! Ben benieuwd :)

Edit:

Blijft bij mij na de paypall betaling staan op de factuur met de melding: uw betaling word gecontroleerd.

Ben ik erg ongeduldig of is dat normaal? :P

[ Voor 77% gewijzigd door R0y. op 02-08-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul999
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 19:07
Ik heb hier tot op heden alleen nog maar een bevestiging gehad dat de betaling is ontvangen, en dat die nog verwerkt moet worden. In de manager is hier bij mij verder niets over te vinden (Ook geen factuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 12:03
paul999999 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:08:
Ik heb hier tot op heden alleen nog maar een bevestiging gehad dat de betaling is ontvangen, en dat die nog verwerkt moet worden. In de manager is hier bij mij verder niets over te vinden (Ook geen factuur).
Dat is meer als bij mij.

Geen mail gehad, wel van paypal. Nog steeds aan het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijd is zeker 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
De mSP wordt sneller geleverd dan de KS.
mSP was binnen 1 dag geleverd.

@R0y. je bent ongeduldig. Het mailtje na die van paypal heeft bij mij ook een paar uur geduurd. En het zij nu geen kantoortijden meer, mocht dat relevant zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door defusion op 02-08-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:36:
Op de KS G2 - vorige generatie - met Atom N2800 wilde in ieder geval geen enkele Windows installatie draaien. Niet als normale ISO, niet als WinPE, Win Lite etc. zelfs de kant-en-klare Live ISO's die her en der te krijgen waren.

Nou was het voor mij een probeersel waar ik niet al teveel tijd aan wilde spenderen, maar het lijkt mij dat het toch wel enerzijds zou moeten draaien - tenzij OVH beperkingen oplegt door dit soort OS's via KVM te weigeren.
Was het niet zo dat ze alleen Windows 2008 accepteren? Meen daar iets over gelezen te hebben. Zal ongetwijfeld met security te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
R0y. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:16:
[...]

Dat is meer als bij mij.

Mijn situatie:

Mail van Paypal: 30 juli 2013 20:06
Mail van OVH: 30 juli 2013 21:36 (Betaalbevestiging)
Mail van OVH: 31 juli 2013 10:37 (Mailtje met mijn klantgegevens)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:51:
[...]

Ligt eraan welke, momenteel lopen de 2G, 4G, 16G en mSP ongelofelijk hard. Men kan wel zeggen, ja ik heb de server opgeleverd gekregen, maar misschien zou het een idee zijn als er aangegeven wordt welke er is opgeleverd, wat het order nummer is, wanneer deze besteld is etc.

Ik heb de KS 2G besteld op 26-07-2013 10:11:18 met orderid 21477427. Deze is nog niet opgeleverd. Vermoedelijk, leveringen van 16G en mSP verlopen sneller - deze hardware lijkt voor het merendeel voorradig of sneller te worden geleverd. 2G en 4G worden beetje bij beetje uitgeleverd, maar de meeste leveringen zullen pas echt starten vanaf a.s. maandag 05-08-2013 dan wordt de snelheid tot uitleveren worden opgevoerd.
Ok thnx, dan zullen we moeten wachten tot na het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0y. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:45:
Besteld! Ben benieuwd :)

Edit:

Blijft bij mij na de paypall betaling staan op de factuur met de melding: uw betaling word gecontroleerd.

Ben ik erg ongeduldig of is dat normaal? :P
Opleveren duurt tussen de 1 en 10 dagen. Ik denk echter dat als men nu besteld, de server eind volgende week wordt opgeleverd (rond de 9e a 10e). Maar ga uit van 10 dagen, dan zit je in iedergeval safe :)
paul999999 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:08:
R0y. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:16:
Dat is meer als bij mij.

Als het goed is, zou onder "Manager > Administratie > Mijn Facturen > Bestellingen in behandeling" een factuur zichtbaar moeten zijn waarbij je de status van je bestelling kunt volgen. Mocht dit Dinsdag nog niet het geval zijn, zou ik even een ticket aanmaken of telefonisch contact opnemen.
Maximaal. a.s. maandag gaat OVH op volle kracht servers bouwen en uitleveren en zullen de eerste 5000 gereed worden gemaakt (let wel, niet allemaal ineens op 1 dag, zelfs OVH redt dat niet). Mensen die nu bestellen, hebben dus de kans dat ze hun server eind volgende week al hebben (dus 7 dagen) in tegenstelling tot de meesten hier die rond de 25e hebben besteld :)
defusion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:06:
De mSP wordt sneller geleverd dan de KS.
mSP was binnen 1 dag geleverd.

@R0y. je bent ongeduldig. Het mailtje na die van paypal heeft bij mij ook een paar uur geduurd. En het zij nu geen kantoortijden meer, mocht dat relevant zijn.
OVH checkt ook buiten kantoortijden, zelfs op zondagen. Echter komen er momenteel dagelijks ruim 2500 orders binnen (meerdere diensten zoals ook xDSL e.d.) waardoor het langer kan duren :)
majic schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:13:
Was het niet zo dat ze alleen Windows 2008 accepteren? Meen daar iets over gelezen te hebben. Zal ongetwijfeld met security te maken hebben.
Ik zou het niet weten, heb eigenlijk wel van alles geprobeerd maar na een stuk of 8 pogingen was ik het allemaal zat en heb ik gewoon Debian geïnstalleerd :)

Mijn OVH Order:
Besteld: OVH Kimsufi (isgenoeg) KS 2G
Orderno: 21477427
Besteld op: 26-07-2013 10:11 uur
Paypal bevestiging: 26-07-2013 10:12 uur
OVH / betaalbevestiging: 26-07-2013 11:42 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Zo, topicstart aangepast. Eigenlijk wil ik nog mensen verzoeken om meer ordernummers te posten (laatste 2 nummers mag je op zich wel censureren hoor ;) ), zodat we een indicatie kunnen maken wanneer wiens server opgeleverd wordt. :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht gewoon rustig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
precies. Iedereen : relax! :) Het komt vanzelf. Langer dan 10 dagen? Support stalken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb een KS 2G besteld op zaterdag 27 juli met bestelnr 214932**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul999
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 19:07
En een half uurtje geleden heb ik mijn klantgegevens officieel gehad, en staat de server ook daadwerkelijk in de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed trouwens dat er 2 verschillende soorten 2G's komen. Mensen die voor een specifieke datum/tijd hebben besteld, hebben n.l. de KS 2G 2x2 Core besteld (N2800 waarschijnljik) waarbij de rest van de configuratie wel gelijk is.

Het kan dus goed zijn dat de orders die in backorder staan en binnen deze periode nog akkoord gingen met de 2x2 (4 core dus), ook deze nog gewoon geleverd gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Dualcore met hypertreading bedoel je?. Volgens mij stond er op het moment dat ik bestelde (26-07 rond 23:00) 1 of 2 cores?.
Nu staat er in elkgeval specifiek 1 core en 2 treads (door hypertreading...). Hoop dat ik een dualcore krijg :).

Opzich wel vreemd dat er zoveel prijsverschil zit tussen de KS 2G en KS 4G. Je kunt voor het geld 3*KS 2G krijgen met totaal 6GB ram, 3 cores en 1,5TB ruimte op 300Mbit :P.

[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 02-08-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:43:
Dualcore met hypertreading bedoel je?. Volgens mij stond er op het moment dat ik bestelde (26-07 rond 23:00) 1 of 2 cores?.
Nu staat er in elkgeval specifiek 1 core en 2 treads (door hypertreading...). Hoop dat ik een dualcore krijg :).
KS 2G
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/stadspolders/ovh/20130802.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Xesxen schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:24:
Zo, topicstart aangepast. Eigenlijk wil ik nog mensen verzoeken om meer ordernummers te posten (laatste 2 nummers mag je op zich wel censureren hoor ;) ), zodat we een indicatie kunnen maken wanneer wiens server opgeleverd wordt. :)
Prima topicstart, ik hou je op de hoogte.

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
Ik heb gisteren een order geplaatst (216443xx) KS 2G met Ubuntu Server 13.04. Ben benieuwd of het vlot genoeg is voor wat simpele websites, en om wat mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Het youtube channel van OVH laat ook wat leuke dingen zien van hoe ze hun servers assembleren.
Ging dan wel over die in de US, maar die van hier zal vast hetzelfde gaan.

Ze gebruiken zo te zien custom sledes waarop ze de hardware monteren (beetje zoals blades, maar dan eenvoudiger), gebruiken gedeelde voedingssystemen (per systeem aangesloten met 1 connectortje) en gebruiken een groot waterkoeling systeem waarop ze meerdere systemen kunnen aansluiten.
Assemblagetijd is 15min per systeem.

Dat in combinatie met de lage kosten vanwege gedeelde voeding en koeling, en de grote inkoop, en je begint een idee te krijgen hoe ze dit alles zo super goedkoop kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Prolution schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:09:
Ik heb gisteren een order geplaatst (216443xx) KS 2G met Ubuntu Server 13.04. Ben benieuwd of het vlot genoeg is voor wat simpele websites, en om wat mee te klooien.
Ik heb zoals eerder vermeld in (2009?) een celeron 1,2Ghz gehad bij OVH. Snel genoeg voor eenvoudige websites etc. De celeron was ook net snel genoeg om 100Mbit vol te trekken met ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zxspectrum schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:47:
Prima topicstart, ik hou je op de hoogte.
Helemaal mee eens. Ook ik laat even weten wanneer de meuk is opgeleverd.
defusion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:18:
Het youtube channel van OVH laat ook wat leuke dingen zien van hoe ze hun servers assembleren.
Ging dan wel over die in de US, maar die van hier zal vast hetzelfde gaan.

Ze gebruiken zo te zien custom sledes waarop ze de hardware monteren (beetje zoals blades, maar dan eenvoudiger), gebruiken gedeelde voedingssystemen (per systeem aangesloten met 1 connectortje) en gebruiken een groot waterkoeling systeem waarop ze meerdere systemen kunnen aansluiten.
Assemblagetijd is 15min per systeem.

Dat in combinatie met de lage kosten vanwege gedeelde voeding en koeling, en de grote inkoop, en je begint een idee te krijgen hoe ze dit alles zo super goedkoop kunnen aanbieden.
deze is soms trouwens ook wel mooi om te volgen. Foto's met de opbouw van de diverse locaties, statistieken etc.

Een mooi weetje is trouwens dat OVH ook in veel gevallen geen gebruik meer maakt van UPS's maar van accu's als het gaat om noodstroom voorzienning. Dit voorkomt weer veel hoge kosten en als het een beetje gaat zoals in Nederland, zou ik het mij goed kunnen voorstellen dat er wellicht vanuit de Franse overheid subsidies zijn want als je zo eens leest en rond kijkt zie je dat ze toch wel heel erg groen bezig zijn waar velen nog wat van kunnen leren (als het gaat om de hosting, server e.d. markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie4nl
  • Laatst online: 15-02 14:39
Besteld: OVH Kimsufi (isgenoeg) KS 2G
Besteld op 2013-07-26 19:09:53
OrderID 2148XX
Geleverd: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Order: 215583xx
Datum: 1 aug 2013
Tijdstip: 02:16:50 CEST
Nog niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

Eagle Creek

Breathing security

215094**
Dinsdag 30-07
Niet geleverd.

[ Voor 49% gewijzigd door Eagle Creek op 02-08-2013 22:07 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
majic schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

Wat is er mis met de security van Win2K3? Volgens mij loopt de extended support nog tot 2015.
Windows Server 2008 is natuurlijk ook goed, maar op 2 of 4GB RAM gaat dat wellicht niet soepel draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-08-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Order 21657xxx geplaatst op donderdag 1 augustus. Al wel bevestiging gekregen dat m'n betaling in behandeling is, maar voor de rest nog geen gegevens ontvangen. Server is dus nog niet geleverd.

Betreft de 2G server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:38
Ik krijg toch wel steeds meer zenuwen van ovh. Ik host ook al meerdere servers en ben na aanleiding van dit topic eens rond gaan zoeken op het internet.

Wat ik tegen ben gekomen is niet prettig (ook niet voor 2,99). Hierbij een waarschuwing:
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1290690

Over de bandbreedte zijn er ook nieuwe voorwaarden. Kortom erg ondoorzichtig; men geeft aan dat bij gebruik van streaming video en overige data intensieve diensten de bandbreedte kan worden beperkt. Bij welk verbruik is nu dus onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Dat verhaal mag je wel met een korreltje zout nemen. De user doet alsof z'n neus bloed - 5000 websites en 2TB aan data zou hij zogenaamd hosten. Wie weet heeft hij wél waarschuwings emailtjes gehad maar heeft hij ze niet gelezen. Hoe dan ook kan het zomaar zijn dat hij stelselmatig en grootschalig illegale diensten bij die 5000 sites heeft gehost (warez bijv). Dan maakt het niet uit wat je daarna nog zegt, maar dan is het gewoon einde verhaal. Fransen zijn dan een beetje bot ja :)

Ik denk als je niks raars uitspookt op die servers, dat er niks aan de hand is. Maar je hoeft geen wonderen te verwachten qua service, nee. Net als dat je een chinese budget telefoon koopt dat je ook niet dezelfde garantie gaat krijgen als een A-merk in Nederland, of dezelfde stabiliteit/bouwkwaliteit. Hoort er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ze geven voor de KS server anders vrij duidelijke voorwaarden aan.
100mbit verbinding, na verbruik van 5tb aan data wordt je gecapped op 10mbit.

Maar voor dit geld verwacht ik zeker geen wonderen. Ik hoop alleen dat het beter is dan de 14 euro/jaar vps die ik nu heb. Daarmee heb ik ieder 15-30min connection drops. Handig als je het als VPN endpoint gebruikt. Doe mij dan liever iedere maand een dagje offline.

En als je inderdaad zakelijk 5000 sites host met 2tb aan data, dan heb je al minstens 1 offsite backup via rsync lopen, en een VPS is binnen 5min opgezet. Enige wat dan blijft is DNS overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik dacht dat die 5TB limiet onlangs geschrapt was? http://lowendtalk.com/dis...etered-100-mbit-vps-in-hk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren idd. de 'oude' voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:38
Tuurlijk kan het zo zijn dat de gebruiker doet alsof hij hier niets vanaf weet. Echter ik heb een colo server in het datacenter gehad , welke helaas was gehackt en direct werd misbruikt als downloadserver (movie sharing). Ik had dit snel in de gaten en heb het probleem zelf getackled echter kan ik me zo'n soort voorval ook bij OVH voorstellen. Wordt dit gedetecteerd dan hang je en heb je geen alternatieven (ik ben dit soort meldingen meer tegen gekomen op het internet zonder waarschuwing).

Een ADSL NL provider geeft je bij een Abusemelding altijd de mogelijkheid na onderzoek van de gebruiker de verbinding weer open te stellen. Bij OVH is geblocked server opnieuw inrichten en data (bij geen backup) + geld (voor de resterende maanden) kwijt.

@ Defusion Er is geen 5TB datalimiet meer (bekijk de website, geen vermelding meer). Dit is met de introductie van deze nieuwe servers veranderd en is onbeperkt met een hoop negatieve voorwaarden.

Ben toch wel benieuwd naar het bussines model. Ik heb het idee dat ze de servers inrichten voor +- 50 euro per server en vervolgens binnen 2 jaar afschrijven, verkopen en het restbedrag (verkoop oude troep) meenemen in de berekening. Anders is er geen enkel buss. model mogelijk lijkt me (helemaal met de grote investeringen die er nu moeten worden gedaan vanwege het grote aantal nieuwe 'budget' klanten).

En dan nog de vraag of het interessant is om in dit soort relatief oude apparatuur te investeren en de concurrentie (met dan weer nieuwere apparatuur) er over enkele maanden niet met de klanten van door gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door jongerenchaos op 02-08-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ok, duidelijk. Hier hebben ze het nog niet aangepast: http://www.ovh.nl/dedicat...enoeg_special_edition.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Laatst online: 14:24
214863xx <= Geleverd
214862xx <= Nog niet geleverd

Besteldatum beide 26-7-2013

Geleverde is er een uit de oude batch, specs:
MountMan in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"
MountMan in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!"

[ Voor 55% gewijzigd door Mount op 02-08-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's nog een oude aanbieding die al maanden uitverkocht is. Ik geloof zelfs dat die nog geen dag op voorraad was. Ik keek daar meerdere keren per week, en de eerste keer dat ik die zag was-ie al uitverkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
jongerenchaos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:18:
Bij OVH is geblocked server opnieuw inrichten en data (bij geen backup) + geld (voor de resterende maanden) kwijt.
Dat is niet helemaal waar. Volgens die link kreeg hij wel de gelegenheid om met FTP zijn bestanden op te halen. Netjes is anders, maar ik vind dat nog een best acceptabel beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
MountMan schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:20:
214863xx <= Geleverd
214862xx <= Nog niet geleverd

Besteldatum beide 26-7-2013
Huh? 2xx niet geleverd, maar 3xx wél 8)7

Achja, je hebt in ieder geval al een server *O*

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Achja, zal vast in batches gebeuren. Binnen een paar uur zal ie die andere ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Laatst online: 14:24
Tsja, ik vond het ook al raar. Kon het herkennen aan het OS welke geleverd was, had ISPConfig op de reeds geleverde gekozen, kale debian op de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongerenchaos schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:55:
Ik krijg toch wel steeds meer zenuwen van ovh. Ik host ook al meerdere servers en ben na aanleiding van dit topic eens rond gaan zoeken op het internet.

Wat ik tegen ben gekomen is niet prettig (ook niet voor 2,99). Hierbij een waarschuwing:
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1290690

Over de bandbreedte zijn er ook nieuwe voorwaarden. Kortom erg ondoorzichtig; men geeft aan dat bij gebruik van streaming video en overige data intensieve diensten de bandbreedte kan worden beperkt. Bij welk verbruik is nu dus onbekend.
De klant die hier zijn zegje doet geeft gelukkig wel aan dat hij in strijd was met de anti-spam wetgeving en reglementen. En gelukkig treed OVH ook steeds harder op tegen dit soort praktijken. Door de extreem lage tarieven is OVH gewoon een zeer interessante partij geworden om servers te huren en in te zetten voor spam activiteiten, botnets, illegaal down- & uploaden etc. Naar mijn mening mogen ze zelfs nog wel harder optreden tegen dit soort activiteten!
majic schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:10:
Ik denk als je niks raars uitspookt op die servers, dat er niks aan de hand is. Maar je hoeft geen wonderen te verwachten qua service, nee. Net als dat je een chinese budget telefoon koopt dat je ook niet dezelfde garantie gaat krijgen als een A-merk in Nederland, of dezelfde stabiliteit/bouwkwaliteit. Hoort er bij :)
Helemaal mee eens!
defusion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:14:
Ze geven voor de KS server anders vrij duidelijke voorwaarden aan.
100mbit verbinding, na verbruik van 5tb aan data wordt je gecapped op 10mbit.
Dat waren de oude voorwaarden meen ik mij te herinneren, op de oude en ook nieuwe Kimsufi's (KS's) is het gewoon onbeperkt dataverkeer op een maximum snelheid van 100Mbps waarbij nu echter wel hardere regels van toepassing zijn, dus bij gebruik van P2P e.d. zullen ze sancties opleggen.
Via Google Translate zijn de nieuwe Algemene Voorwaarden al te lezen (vertaald vanuit het Frans), de nieuwe Algemene Voorwaarden in het Nederlands komen eind Augustus uit en ligt nu op de vertaal-stapel. De huidige vertaling tref je hier aan.
defusion schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:14:
En als je inderdaad zakelijk 5000 sites host met 2tb aan data, dan heb je al minstens 1 offsite backup via rsync lopen, en een VPS is binnen 5min opgezet. Enige wat dan blijft is DNS overzetten.
Ik denk ook vooral dat de berichtgeving van die gast meer is, om OVH een hak te zetten wegens het grote succes. Voor OVH zijn n.l. nog 2 andere budget aanbieders echter komen deze nu gezien de extreme prijsdalingen niet in de buurt van de OVH prijzen. Het is tenslotte wel toevallig dat het elkaar zo snel opvolgt.
Is ook :)
Klopt, er is ook geen Special Edition meer beschikbaar. Bij Special Editions zijn de voorwaarden vaak zelfs weer anders zoals betaling voor 12 maanden vooruit met een minimum contractduur van tenminste 12 maanden.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.