☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Zijn gewoon op voorraad hoor, een aantal dagen geleden kwam ik ook achter die link (kheb em hier ook gepost) en op de site was de KS-1 niet beschikbaar/no stock. Maar toch kreeg ik een email (nadat de betaling klaar was) dat m'n server ready was.AW_Bos schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:17:
Op https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1 kan je dus een KS-1 bestellen. Maarre, de site zegt dat ze niet leverbaar zijn. Sta ik dan in de wacht, of worden ze toch geleverd (extra ademruimte-servers maybe? )
En waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb toch echt een N2800 geleverd gekregen hoor, en een paar vrienden van mij ook, dusja...Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:33:
[...]
Als je die link gebruikte kreeg je een Atom™ D425 geleverd i.p.v. een N2800.
Verwijderd
Hier vandaan: Verwijderd in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!" & Deadterrorist22 in "OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!" Dusja....wesley17 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:04:
[...]
Zijn gewoon op voorraad hoor, een aantal dagen geleden kwam ik ook achter die link (kheb em hier ook gepost) en op de site was de KS-1 niet beschikbaar/no stock. Maar toch kreeg ik een email (nadat de betaling klaar was) dat m'n server ready was.
[...]
En waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb toch echt een N2800 geleverd gekregen hoor, en een paar vrienden van mij ook, dusja...
Hoe verbinden jullie vanaf je thuis netwerk naar je server toe?
Hoe beheren jullie het?
Altijd over een VPN tunnel, of SSH tunnel, via een web portal van de host of eventueel anders?
Ik zie dit namelijk wel als een oplossing als een extra backup mogelijkheid (ongeacht dat ovh geen raid heeft, het is toch nog extern) en denk zelf dat de beste manier is om een soort van site-to-site van op te zetten maar vraag me af hoe de meesten hier het zelf doen.
Als ik het dus goed begrijp, want ik ben ook aan het kijken voor een ks1, is het dus maar de vraag of je een N2800 of een D425 krijgt...
Volgens mij is het dus gewoon niets meer dan Russisch Roulette of je een N2800 of een D425 krijgt.biertjuh? schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:31:
[...]
Als ik het dus goed begrijp, want ik ben ook aan het kijken voor een ks1, is het dus maar de vraag of je een N2800 of een D425 krijgt...
[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 21-11-2014 23:06 ]
Das van de 142sk9, de link die ik gepost had is de 142sk1 waarmee je gegarandeerd de N2800 krijgt. Staat ook wel in je order/factuur. Zodra je de server geleverd krijgt, krijg je ook een pdf met informatie over de server, daarin staat dus ook welke CPU. Als het idd de andere CPU is dan kan je altijd nog een refund krijgen zolang je nog niks op de server hebt geïnstalleerd.
Verwijderd
De Kimsufi heeft een superstabiele 100 Mb link, maar bij de Dedibox krijg je 150 Mb gegarandeerd, waarbij bursten naar 700/800 Mb vrijwel altijd makkelijk mogelijk is.
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@vitry:~# iperf -t 100 -c ping.online.net ------------------------------------------------------------ Client connecting to ping.online.net, TCP port 5001 TCP window size: 23.5 KByte (default) ------------------------------------------------------------ [ 3] local 195.154.xx.xxx port 37931 connected with 62.210.18.40 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [ 3] 0.0-100.0 sec 9.83 GBytes 844 Mbits/sec |
Verwijderd
Ligt er maar net aan wat je er precies mee wil.The Fatal schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:49:
vraagje voor de gebruikers van een VPS of delicate server hier.
Hoe verbinden jullie vanaf je thuis netwerk naar je server toe?
Hoe beheren jullie het?
Altijd over een VPN tunnel, of SSH tunnel, via een web portal van de host of eventueel anders?
Ik zie dit namelijk wel als een oplossing als een extra backup mogelijkheid (ongeacht dat ovh geen raid heeft, het is toch nog extern) en denk zelf dat de beste manier is om een soort van site-to-site van op te zetten maar vraag me af hoe de meesten hier het zelf doen.
Als je niet veel ervaring hebt in serverbeheer en je toch makkelijk (en veilig) een site wil opzetten is serverpilot.io heel erg handig om snel een server en site te lanceren. Je kan bijv. met rsync tussen thuis en je server syncen. Serverpilot werkt erg goed met diensten zoals DigitalOcean en Vultr, maar ook met een Kimsufi server.
ja ik heb ruim een maand geleden, ook 2tb gekregen bij een k3.dialmformark schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:46:
Iemand enig idee of de KS-3 ook 'per ongeluk' wordt geleverd met en 2tb schijf ipv 1tb ?
Spicy!
Kimsufi - 2G N2800 1x500GB Server - 1 month
Nu maar eens kijken hoelang het duurt, en ik je er na een maand makkelijk vanaf kan komen.
Als je hem niet verlengt verloopt ie gewoon en ben je er vanafAW_Bos schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:56:
Zo, bestelling gedaan:
Kimsufi - 2G N2800 1x500GB Server - 1 month
Nu maar eens kijken hoelang het duurt, en ik je er na een maand makkelijk vanaf kan komen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je krijgt neem ik aan wel een verlengingsmail, neem ik aan. Of moet je maar zelf de dagen in je agenda plannen om hem te verlengen?DennusB schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:58:
[...]
Als je hem niet verlengt verloopt ie gewoon en ben je er vanaf
Je krijgt i.d.d. een mailtje. Ik laat één KS-2 (waar ik van af wil) bewust verlopen, en heb gisterenAW_Bos schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:59:
[...]
Je krijgt neem ik aan wel een verlengingsmail, neem ik aan.
mijn eerste herinneringsmailtje gehad dat het ding over 60 dagen verloopt.
do 27-11-2014 11:52 - Bevestiging aankoop: Kimsufi - 2G N2800 1x500GB Server - 1 month
do 27-11-2014 13:26 - Betaling geverifieerd
do 27-11-2014 14:59 - Inloggegevens voor Web Control Panel gekregen
do 27-11-2014 15:02 - Installatierapport gekregen: Intel(R) Atom(TM) CPU N2800 @ 1.86GHz
do 27-11-2014 15:02 - Mailtje met linkje naar de factuur, voor diegenen die het nog in willen zien.
do 27-11-2014 15:23 - Rootlogin gekregen per mail, +/- 10 minuten na de installatie.
Even de details: RBX5 - Rack: 45C10 (DC Roubaix)
1
2
3
| 9 Power_On_Hours 0x0012 098 098 000 Old_age Always - 16641 12 Power_Cycle_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 26 192 Power-Off_Retract_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 126 |
Bijna 700 dagen dus... Ach ja.... I'll take it
Zo, en nu even kijken naar hoe en wat en aan de slag gaan met CentOS 7
[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 27-11-2014 15:32 ]
hier ook vorige week een goede en snelle afhandeling gehad voor ks-2AW_Bos schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:11:
Even de details: RBX5 - Rack: 45C10 (DC Roubaix)
code:
1 2 3 9 Power_On_Hours 0x0012 098 098 000 Old_age Always - 16641 12 Power_Cycle_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 26 192 Power-Off_Retract_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 126
Bijna 700 dagen dus... Ach ja.... I'll take it
Zo, en nu even kijken naar hoe en wat en aan de slag gaan met CentOS 7
de hd specs hier zijn ongeveer het zelfde alleen al boven de 700 dagen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| === START OF INFORMATION SECTION === Model Family: Hitachi Deskstar 7K1000.D Device Model: Hitachi HDS721050DLE630 Serial Number: MSK423Y21TP50F LU WWN Device Id: 5 000cca 37fd94fd9 Firmware Version: MS1OA650 User Capacity: 500,107,862,016 bytes [500 GB] Sector Sizes: 512 bytes logical, 4096 bytes physical Rotation Rate: 7200 rpm Device is: In smartctl database [for details use: -P show] ATA Version is: ATA8-ACS T13/1699-D revision 4 SATA Version is: SATA 3.0, 6.0 Gb/s (current: 3.0 Gb/s) Local Time is: Fri Nov 28 10:11:23 2014 CET SMART support is: Available - device has SMART capability. SMART support is: Enabled 9 Power_On_Hours 0x0012 098 098 000 Old_age Always - 17179 12 Power_Cycle_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 17 192 Power-Off_Retract_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 449 |
1.6 Ghz x64, VT
2 GB DDR2
160Gb hdd
1gbit unmetered
http://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-kidechire
Waarschijnlijk wel weer snel uitverkocht.
Verwijderd
Thanks! Eens even mee spelen...vinzent schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:38:
Online.net heeft weer een special online staan voor 1,99 per maand
1.6 Ghz x64, VT
2 GB DDR2
160Gb hdd
1gbit unmetered
http://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-kidechire
Waarschijnlijk wel weer snel uitverkocht.
Wordt snel opgeleverd trouwens. Alles in 5 min. geregeld.
En ze accepteren enkel creditcards. Verder prima toko.
Verwijderd
Thralas schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:10:
Exclusief installatietijd
En ze accepteren enkel creditcards. Verder prima toko.
Anyway, dank voor het melden
Verwijderd
Je kan er maar één per transactie bestellen, dus dan moet je wel het proces meerdere malen doorlopen. Als je eenmaal een account hebt gaat dit natuurlijk wel rap. Ik ben niet inhalig geweest en heb er slechts één besteld. De teller op de site loopt ook niet mee trouwens, want die ging inderdaad van 42 beschikbaar naar uitverkocht.Thralas schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:16:
Het jammere is dat ze meerdere orders per persoon toestaan, waardoor sommige er 8 bestellen. Lijkt me beter voor je promo om dat gewoon te limiteren tot 1 pp.
Nog weinig ervaring met ubuntu server en eigenlijk ook nog niet echt een doel voor voor behalve beetje experimenteren.
Zou de hardware voldoende zijn om beetje fatsoenlijk een mailserver en teamspeek te draaien?
Met gemakCrazyanz schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:30:
Zou de hardware voldoende zijn om beetje fatsoenlijk een mailserver en teamspeek te draaien?
https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1
Gisteren deze link ook gebruikt en binnen enkele minuten ook mijn inloggegevens ontvangen.MatthijsE schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:57:
Zojuist werkte deze link nog voor de ¤4.99 server.
https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1
Gelukkig ook de N2800 geleverd gekregen (KS-1).
Nu ff aan de slag om Windows te installeren (en wellicht later Linux, zij het alleen om van te leren).
Oplevering binnen 2 minuten
https://twitter.com/olesovhcom/status/539167438655733763
Octave Klaba / Oles @olesovhcom · 2 u 2 uur geleden
Soon: KS-3, i5 4c/4t 2.6GHz, 16Go, 1x2TB = 15e/mo
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Niets ovh past nooit prijzen aan van bestaande producten. Als je nieuwe prijs wil moet je migreren das altijd het punt geweest van ovh.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:01:
Dat scheelt maar 0,2 GHz met de KS-4 die ik nu in Frankrijk heb. Ben benieuwd wat dat met de prijs en/of het aanbod van de huidige KS-4 gaat doen...?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Je krijgt dan echter een vreemde situatie dat de KS-3 en KS-4 vrijwel gelijk zijn aan elkaar als configuratie.Tomsworld schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:16:
[...]
Niets ovh past nooit prijzen aan van bestaande producten. Als je nieuwe prijs wil moet je migreren das altijd het punt geweest van ovh.
In AvE we trust
Nice! Is dus 2x zoveel diskspace en iets snellere CPU. Ideaal voor mijn Plex bak, welke ik momenteel op een KS-3 heb draaien voor vrienden & familie.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:01:
Dat scheelt maar 0,2 GHz met de KS-4 die ik nu in Frankrijk heb. Ben benieuwd wat dat met de prijs en/of het aanbod van de huidige KS-4 gaat doen...?
Want het streamen van PLEX zonder VPN naar vrienden is toch ook verspreiden van materiaal waar je officieel geen rechten toe hebt.
Mijn naam is niet Peter!
Dat gaan ze echt niet monitoren hoorPeterPanda schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:08:
Wat is eigenlijk het beleid van Kimsufi/OVH m.b.t. torrents downloaden?
Want het streamen van PLEX zonder VPN naar vrienden is toch ook verspreiden van materiaal waar je officieel geen rechten toe hebt.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb al sinds ~2012 daar hun servers als Seedbox gebruikt, altijd 24/7 torrents seeden. Ze hebben mij nog nooit aangesproken. Het boeit ze ook niet zo heel veel denk ik.PeterPanda schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:08:
Wat is eigenlijk het beleid van Kimsufi/OVH m.b.t. torrents downloaden?
Ik gebruik nu de KS-1 als Plex box + Couchpotato + SickRage + Transmission + Deluge. Werkt goed, nog nooit kritiek van hun gehad om de usage.
[ Voor 12% gewijzigd door BlazeMuis op 05-12-2014 13:53 ]
Verwijderd
Het beleid is dat zolang de continuiteit van hun eigen diensten niet in het gedrang komt je je gang kan gaan (mits het niet illegaal is in de algemene zin). Als zij van belanghebbenden serieuze klachten krijgen over jouw gedrag of misdragingen dan kunnen ze de geleverde dienst staken en meewerken aan een onderzoek indien ze dat opgedragen wordt. Lees de voorwaarden eens (waar je waarschijnlijk zonder ze te lezen) mee akkoord bent gegaan toen je de server afnam.wesley17 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:52:
[...]
Ik heb al sinds ~2012 daar hun servers als Seedbox gebruikt, altijd 24/7 torrents seeden. Ze hebben mij nog nooit aangesproken. Het boeit ze ook niet zo heel veel denk ik.
Ik gebruik nu de KS-1 als Plex box + Couchpotato + SickRage + Transmission + Deluge. Werkt goed, nog nooit kritiek van hun gehad om de usage.
Ik heb via de instructie van Joodle een Windows image op mijn server geplaatst dmv wget

Is het dmv dd ook mogelijk om via 1 regel een complete backup weg te schrijven naar bijvoorbeeld een ftp server?
Verwijderd
Curl beschikbaar? Dan is deze heel handig:Tijsje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:25:
Heeft er iemand een instructie hoe een complete backup te maken via de recovery console?
Ik heb via de instructie van Joodle een Windows image op mijn server geplaatst dmv wget'http://ktd.joodle.nl/KS7.gz' | gunzip | dd of=/dev/sda
Is het dmv dd ook mogelijk om via 1 regel een complete backup weg te schrijven naar bijvoorbeeld een ftp server?
$ curl -u ftpuser:ftppass -T bestand.txt ftp://ftp.testserver.nl
of:
$ curl -u ftpuser:ftppass -T "{bestand1,bestand2}" ftp://ftp.testserver.nl
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Euh verklaar je nader?Leo1010 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:46:
Indien jullie nog geen bericht hebben gehad, ga er van uit dat per 1 januari de prijs 20% omhoog gaat ivm Europese btw regels.
Niet
Ja inderdaad, ben benieuwd. Anders betaal ik nog ff wat maanden alvast, kan ik weer ff vooruit
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Iemand anders dit ervaren en enig idee of ze moeilijk gaan doen als dat script niet draait?
Verwijderd
Als jij zelf besluit dat je realtime monitoring uit wil hebben staan is dat jouw vrije keuze. Je kan het ook uitzetten via je controlpanel. Daar liggen ze verder niet wakker van. Je zal ze bij OVH dan alleen zelf moeten inschakelen als je server problemen heeft.Radiant schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:01:
Ik kwam erachter dat mijn (KS-1) servertje een load had van 5, na onderzoek kwam dit van OVH's "rtm"-script dat elke zoveel minuten je system stats pusht naar een host via UDP, deze stond met meerdere processen constant op I/O te wachten. Ik heb het maar even uitgeschakeld en server gereboot om van de zombies af te komen.
Iemand anders dit ervaren en enig idee of ze moeilijk gaan doen als dat script niet draait?
Die Oles geeft helaas geen antwoord op vragen op Twitter -.-.dialmformark schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:24:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe KS-3 gelanceerd wordt?
Ik wacht er ook al een tijdje op haha. Perfecte vervanger voor mijn Plex box xD
There were 9733 failed login attempts since the last successful login.
Wow, dat is wel erg veel.
Zelfs mijn eigen VPS-server bij een andere hostingprovider in Nederland zelf trekt nog minder 'failed logins', volgens mijn CSF-log. Wordt het netwerk van OVH express veelvuldig door internetboefjes geteisterd omdat er een hoop onbeveiligde servers zouden zitten?
In ieder geval een mooi moment om Fail2ban maar weer eens van stal te halen
Anyway, mijn server heb ik weer even een maand of drie verlengd via Paypal. Hij bevalt mij trouwens prima en doet zijn werk (Dynamische Vertrektijden NS ophalen via TCP-stream in Python i.c.m. ZMQ) goed zijn werk.
De bekende NS API is te zwak voor dit doeleinde en komt veel data tekort. De vertrektijden informatie wordt vrij verspreid via het NDOV-loket, voor wie er geïnteresseerd in is.
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 16-12-2014 12:43 ]
Lijkt me wel interesant....
Hahah ik had dat ook zoveel failed login attempts. Na de port change zijn het er 0 gewordenAW_Bos schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:38:
Hehe, ik heb even een paar weken niet meer ingelogd op mijn server...
There were 9733 failed login attempts since the last successful login.
Heb nu een arch linux server draaien met minimale openbox installatie en x2go. Ben van plan om een simpele blog te hosten met django.
[ Voor 65% gewijzigd door ProfaNe op 17-12-2014 10:28 ]
Poept alleen maar wat JSON uit, en ik moet hem nog stabieler maken door de boel via NGINX te laten lopen met Uwsgi, maar verder gezien het een open-source project is heb ik geen problemen als je er gebruik van wilt maken. Ik zal je even de URL DM'en....Dutch2007 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:51:
Linky voor je site? of is 't private data?
Lijkt me wel interesant....
Edit: Er staat 16GB als ram bij de bestelling, even kijken wat ik werkelijk krijg.
Edit 2: 16 GB
[ Voor 17% gewijzigd door Isitlightagain op 23-12-2014 17:34 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ook leuk dat er nu SSD aanbod bijkomt in de vorm van een KS-2c (ondanks de slechts 40GB).
Jammer dat ze van de i5-2400 terug gaan naar de i5-750. Welliswaar nu goedkoper, maar een oudere en minder presterende processor (PassMark 5814 vs 3740 en minder instructies). Enige plus bij deze nieuwe KS-3 is de 2TB t.o.v. de eerdere 1TB op de oude KS-4.
Ik houd mijn oude KS-4 i5-2400 nog lekker even aan die nog net iets beter presteert dan de nieuwe KS-4 i7-920
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 22:30 . Reden: aanvulling ]
Is dat nu trouwens van jouw hand? En werken die images op iedere KS-# config?
[ Voor 45% gewijzigd door Rhy op 24-12-2014 00:08 . Reden: joodle vraag ]
Verwijderd
Nee hoor! Alle credits zijn voor wesley17.Rhy schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:10:
zekers leuk! en ook dank voor dat joodle verhaal.
Is dat nu trouwens van jouw hand? En werken die images op iedere KS-# config?
Iemand een andere suggesties waarmee het mogelijk is om 720p content mee te streamen?
Ik wil zeer binnenkort overgaan naar een KS-3 maar zoek dan nog wel een onbeperkt online storage platform voor +/- 10 p.m.
Ik wist eens niet dat dat kon ... dus weer wat geleerd. Ik heb daar nog wel wat vraagjes over en hoop dat het niet off-topic iswesley17 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:52:
[...]
Amazon AWS?Gangster93 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:51:
Heeft iemand suggesties voor extra opslag? Ik heb nu een KS-1 en mijn 500gb schijf zit vol. Ik heb Hubic van OVH geprobeerd maar de snelheid komt niet boven de 10 mbit/s(dit staat ook in de voorwaarden)
Iemand een andere suggesties waarmee het mogelijk is om 720p content mee te streamen?
Ik wil zeer binnenkort overgaan naar een KS-3 maar zoek dan nog wel een onbeperkt online storage platform voor +/- 10 p.m.
Ik heb liever iets waarbij ik zeker weet dat het een vast maandbedrag is, toch bedankt!
Ik gebruik Debian 7 64 bit. Ik heb een Chromecast en ik stream gewoon via die PlexApp naar mn Chromecast, werkt allemaal perfect. Zal ook wel zo werken op je tv? Verder geen VPN nodig hoorRhy schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:51:
[...]
Ik wist eens niet dat dat kon ... dus weer wat geleerd. Ik heb daar nog wel wat vraagjes over en hoop dat het niet off-topic is... welk OS gebruik je daarvoor op KS? Kan dat naast een webserver op dezelfde bak? En is het zo in te stellen als PMS dat ik kan dan rechtstreeks kan streamen naar mijn Samsung SmartTV wanneer ik de PlexApp installeer vanuit de Samsung apphub? Zie her en der wat staan over VPN? Waar is dat zinvol voor dan in deze context?
- ik kan via Chrome RDP extension prima een verbinding opbouwen met mijn KS3, maar re-route dat geen audio. Liever zou ik http://2x.com/rdp-client/ gebruiken (wanneer ik niet inlog vanaf een Windows Client Connection), maar krijg ik een server connection error. Voor zowel gateway / direct mode connection. Moet er een prefix voor het IP adres ofzo?
- Is die 2TB HDD die ik heb te partitioneren in 2 stukken? Met b.v. EaseUS? Zodat ik scheiding kan maken tussen OS en data? En dan zonder opnieuw te installeren? Met de Joodle instructies van Windows 8.1 'downgraden' / herinstalleren / dd'n met Windows 7? Of kan dat niet omdat fysiek nogsteeds 1 schijf is?
[ Voor 26% gewijzigd door Rhy op 25-12-2014 15:55 . Reden: extra vraag toevoegd ]
Als je iets gevonden hebt, hoor ik het graag!Gangster93 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:53:
[...]
Ik heb liever iets waarbij ik zeker weet dat het een vast maandbedrag is, toch bedankt!
Zou het echt niet weten haha.Rhy schreef op donderdag 25 december 2014 @ 01:52:
Dus waar is die VPN verbinding dan zinvol voor? Semi anonymity in 't streamen van data?
Ik heb verder geen ervaring met 2x.com, wat je wel zou kunnen proberen is de RDP poort erbij te voegen?Rhy schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:29:
en nog 2 vraagjes
- ik kan via Chrome RDP extension prima een verbinding opbouwen met mijn KS3, maar re-route dat geen audio. Liever zou ik http://2x.com/rdp-client/ gebruiken (wanneer ik niet inlog vanaf een Windows Client Connection), maar krijg ik een server connection error. Voor zowel gateway / direct mode connection. Moet er een prefix voor het IP adres ofzo?
- Is die 2TB HDD die ik heb te partitioneren in 2 stukken? Met b.v. EaseUS? Zodat ik scheiding kan maken tussen OS en data? En dan zonder opnieuw te installeren? Met de Joodle instructies van Windows 8.1 'downgraden' / herinstalleren / dd'n met Windows 7? Of kan dat niet omdat fysiek nogsteeds 1 schijf is?
Verder kan je je schijf gewoon "opsplitsen" in meerdere partities. Maar wat dan niet mogelijk zal zijn is dat je Windows reinstalled op de 1e partitie, aangezien zodra je Windows installeert de /dev/sda (1e schijf) totaal overschreven wordt.
updates:
- win7ultimate image van joodle geeft trouwens matig resultaat; problemen met scrollen, lijkt onjuiste videokaart driver geinstalleerd te staan. Dus draai weer 8.1 pro
- C partitie van 40GB vergroot naar 2TB met EaseUS partition master
- m'n hele software stack geinstalleerd.
en helemaal happy.
is iedereen kerst aan het vieren ofzo?
[ Voor 72% gewijzigd door Rhy op 26-12-2014 14:41 ]
Thnx alvast.
De guide volgen van Joodle, werkt prima. Mijn Windows Server 2012 op een KS-1 draait inmiddels al 42 days, 10 hours, and 28 minutes. Geen problemen, prima server voor opslag en een kleine web en ftp server.Symo schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:09:
Van plan om zo'n server van KimSufi te kopen, maar kunnen jullie er Windows Server opdraaien? En zo ja, hoe dan?
Thnx alvast.
Ook goedkoop
Bevalt me erg goed! Maak me alleen nog een beetje zorgen over het feit dat dit systeem direct aan het internet hangt zonder NAT (toch soort van veiliger). Windows firewall etc is toch wat minder veilig..
[ Voor 38% gewijzigd door Workaholic op 27-12-2014 09:39 ]
Op mijn KS-1 draait Ubuntu Server 14.01.1 LTS.Rhy schreef op donderdag 25 december 2014 @ 01:52:
Dus waar is die VPN verbinding dan zinvol voor? Semi anonymity in 't streamen van data?
Hierop heb ik de UFW firewall aanstaan met alles dicht behalve ssh.
Had hem eerst ingesteld dat deze L2TP/IPSEC verbinding naar "thuis" maakte, maar dit draaide net te langzaam met de encryptie om een MKV of blu-ray over te streamen.(Mikrotik liep op meer dan 80% cpu waardoor de verbinding er elke keer uit vloog) Nu een PPTP verbinding opgezet.
Nu kan ik via mijn thuis netwerk gewoon de server bereiken en shares mounten op mijn mediaspeler en zo alle media afspelen.
Ik weet dat PPTP niet zo geheel veilig meer is, maar goed genoeg voor mij..
Heb een ping scriptje gemaakt om te controleren of de VPN verbinding nog actief is en zo nee dat deze hem automatisch weer activeert. Dit werkt echt perfect zo.
Qua snelheid is de KS-1 voor mijn echt snel genoeg. Alleen de 500 GB is wat krap.
Hoezo minder veilig? Snap niet zo goed wat je bedoelt. Je kan toch instellen dat alleen jou ip van thuis bij de machine kan?Workaholic schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:39:
Hier al een week of 6 een Windows 8 KS-3 machine.. KS-1 was voor mij net even te traag voor dagelijks (thuis/remote) werken.
Bevalt me erg goed! Maak me alleen nog een beetje zorgen over het feit dat dit systeem direct aan het internet hangt zonder NAT (toch soort van veiliger). Windows firewall etc is toch wat minder veilig..
Windows 8.1 werkt sws (is getest).Symo schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:38:
Zou de manier van Joodle ook werken bij So You Start?
Ik heb een dynamisch ip, dus als deze aangepast zou worden door mijn ISP dan ben ik meteen mijn RDP kwijt. Verder kun je niet zomaar alles dichtzetten, er dient toch internet toegang mogelijk te zijn en er zijn ook regelmatig bugs/security issues in de software van Microsoft waardoor je zowel inbound / of outbound een risico loopt.ZeroCode schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:26:
[...]
Hoezo minder veilig? Snap niet zo goed wat je bedoelt. Je kan toch instellen dat alleen jou ip van thuis bij de machine kan?
Thuis gebruikt 99% van de consument NAT techniek en daarmee zet je alleen de poorten open die je nodig hebt, de rest komt alleen bij je router terecht.. dus je windows machine hangt niet "direct" aan het internet.
Heb nu in iedere geval zoveel mogelijk dicht gezet, RDP poort aangepast naar wat anders en controleer regelmatig logs + tcpview etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 28-12-2014 15:07 ]
Dit werkt prima
Het rare is dat ik nu alles werkend heb maar op 1 of andere manier de hele tijd de rdp sessie eruit klapt.
Dan moet ik opnieuw verbinding maken? Ik heb alle settings al gecontroleerd (display off etc etc)
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Kun je dat laatste eerst uitsluiten door vanaf een andere locatie te connecteren?
Sowieso alle stroombesparende dingen uitzetten als sleep, monitor uit naar x seconden, disk powerdown etc.
Iemand enig idee
Bij een Windows installatie wordt er niet automatisch monitoring software geinstalleerd, en zullen de monitoring
systeemen je server rebooten als er geen response is.
Onderstaand een screenshot vanuit de Kimsufi manager:

[ Voor 6% gewijzigd door Murrays op 30-12-2014 20:03 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Windows 8.1? Zo ja, moet je ff slaap modus uitschakelen, en scherm uit op "Never" zetten.Murrays schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:36:
Ok dan ligt het daar niet aan. Maar de drivers vanuit de image van Joodle zijn toch al goed afgestemd op de KS3? Ik probeer alles na te gaan wat het kan zijn?
Wesley Bedankt voor de reactie. Ja het gaat om Windows 8.1. Slaap modus is uitgeschakeld en het scherm staat op never.wesley17 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:40:
[...]
Windows 8.1? Zo ja, moet je ff slaap modus uitschakelen, en scherm uit op "Never" zetten.
Gister heb ik een test gedaan door alleen een ping op te zetten naar mijn ISP ip adres. Dat ging 1,5 uur prima zonder uitval etc. Zodra ik bandbreedte intensieve dingen opzet (bijvoorbeeld een Youtube filmpje) iets download op de Server. Dan herstart ie naar een x aantal minuten (dit is dan ook terug te vinden in de event log) vandaar de vraag i.v.m. de drivers. Ik ben er nog steeds niet uit wat het zou kunnen zijn.
Dat is inderdaad wel heel vaag... Heb dit zelf nog nooit meegemaakt en ook geen emails e.d. over ontvangen. Zou je mij de even logs even kunnen sturen?Murrays schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:56:
[...]
Wesley Bedankt voor de reactie. Ja het gaat om Windows 8.1. Slaap modus is uitgeschakeld en het scherm staat op never.
Gister heb ik een test gedaan door alleen een ping op te zetten naar mijn ISP ip adres. Dat ging 1,5 uur prima zonder uitval etc. Zodra ik bandbreedte intensieve dingen opzet (bijvoorbeeld een Youtube filmpje) iets download op de Server. Dan herstart ie naar een x aantal minuten (dit is dan ook terug te vinden in de event log) vandaar de vraag i.v.m. de drivers. Ik ben er nog steeds niet uit wat het zou kunnen zijn.
ze hebben weer KS-3 weet niet voor hoe lang ik heb er ook een gepaktDenizz schreef op woensdag 31 december 2014 @ 07:59:
Ik wil al dagen een KS-3 halen, maar ik vis de hele tijd naast de boot. Is er een mogelijkheid een notificatie te krijgen als de KS-3 beschikbaar is?
Weer gemist, maar bedankt voor de melding.thalantis schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 09:03:
[...]
ze hebben weer KS-3 weet niet voor hoe lang ik heb er ook een gepakt
Niet op voorraad.
Laatst geleverde server:
vandaag om 04:40
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
en ze hebben weerDenizz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 05:43:
[...]
Weer gemist, maar bedankt voor de melding.
[...]
Hoe lang duurt het voordat je een mail krijgt als je in Netboot wilt opstarten? Ik wacht al een uur.
Opgelost, eerst een OS geinstalleerd, nu werkt het wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Denizz op 02-01-2015 10:34 ]
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.