Zojuist m'n servertje verlengd. Wat me opviel is dat het BTW-tarief nu 21% is, terwijl dat vorige maand nog 20% (Franse tarief?) was.wesley17 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:08:
Ze hebben al btw idd. En ik neem aan dat we straks geen btw over btw hoeven te gaan betalen
Ik zag toen ik vanochtend mijn KS-3 server bestelde een BTW tarief van 20%, maar toen ik daadwerkelijk moest betalen was dit 21%.consono_md110 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:52:
[...]
Zojuist m'n servertje verlengd. Wat me opviel is dat het BTW-tarief nu 21% is, terwijl dat vorige maand nog 20% (Franse tarief?) was.
Ik heb nu Windows 8.1 draaien maar de computer ziet alleen een schijf van 40GB, terwijl ik 2TB ruimte heb. Weet iemand hoe dat kan komen?
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Even bij windows disk management je 2de partitie activeren + formateren
. Image heeft standaard 40gb C partitie
[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 02-01-2015 12:01 ]
Super, gelukt!Workaholic schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:59:
Even bij windows disk management je 2de partitie activeren + formateren. Image heeft standaard 40gb C partitie
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
ze moeten nu het btw rekenen van het land waar je woont, is sinds 1 januari
Ik sta op het punt een nieuwe VPS te bestellen, maar zit een beetje in dubio of ik hierop moet wachten of niet.
In principe heb ik niet veel eisen aan mijn machine:
Windows
Minimaal 4GB geheugen
Genoeg cores
Ik stap over van Webtropia, wat simpelweg niet performde.
Mijn oog was al gevallen op:
https://www.ovh.nl/vps/vps-cloud.xml
En dan de tweede.
Hoe snel komen vergelijkbare machines weer beschikbaar bij Kimsufi?
Windows
Minimaal 4GB geheugen
Genoeg cores
En dan de tweede.
die fout maakte ik eerst ook. Netboot start pas nadat je rebootDenizz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:07:
Hebbes!
Hoe lang duurt het voordat je een mail krijgt als je in Netboot wilt opstarten? Ik wacht al een uur.
Opgelost, eerst een OS geinstalleerd, nu werkt het wel.
en met windows diskmanager de overige 2TB activeren kan. Ik heb met easeus partition manager er gewoon 1 grote van gemaakt (wel herstart nodig). Anders loop je alweer snel tegen die 40GB limiet aan qua apps en/of standaard sync folders installatie; althans ik wel.
en spijtig dat er op het moment alleen ks-2tjes te koop staan.
Dit kan je ook in Windows Diskmanager doen zonder rebootRhy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:25:
[...]
die fout maakte ik eerst ook. Netboot start pas nadat je rebootniet uitzich zelf. Dus je kiest netboot of harddisk en reboot. In geval van netboot krijg je dan pas de login info.
en met windows diskmanager de overige 2TB activeren kan. Ik heb met easeus partition manager er gewoon 1 grote van gemaakt (wel herstart nodig). Anders loop je alweer snel tegen die 40GB limiet aan qua apps en/of standaard sync folders installatie; althans ik wel.
en spijtig dat er op het moment alleen ks-2tjes te koop staan.

Iemand hier die al gebruik heeft gemaakt van de soyoustart failover ip's voor een esx machine? Ik kan nergens mn range vinden voor mn ip adressen.
[knip]
Ja, daar is http://tweakers.net/aanbod/ voor
Ja, daar is http://tweakers.net/aanbod/ voor
[ Voor 78% gewijzigd door Equator op 12-01-2015 08:03 ]
bla?
Ze zijn er weer heb er net 1tje kunnen bemachtigen.Q-bone schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:23:
Als iemand een kimsufi 1 over heeft, ik hou me aanbevolen... Pm mag. Of hebben we een v&a sectie hier voor?
Ze zijn altijd weer heel snel uitverkocht. 13:00 de laatste al weer verkocht.
Ja ik merk het. Maar de 120 delivery halen ze ook niet helaas. Heb 'm nog niet binnen.Nenoki schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:35:
Ze zijn altijd weer heel snel uitverkocht. 13:00 de laatste al weer verkocht.
Ik ben op het moment bezig met het werkend krijgen van Windows Server 2008 R2 en Server 2012 R2 op de nieuwe KS-3 en de oude KS-3 en KS-4. Als iemand een van die servers (of meer mag ook) heeft, en ik die enkele weken mag lenen/gebruiken stuur mij dan een email (joodle@joodle.nl) of stuur mij hier een PM.
Een kleine donatie mag natuurlijk ook, zodat ik de servers zelf kan huren bij OVH voor een maandje.
Je kan de Donate button op mijn website vinden: https://joodle.nl/install-windows-on-a-kimsufi-server/
Heb je vragen? Neem dan contact met mij op, ik probeer altijd zo goed mogelijk te helpen!
Een kleine donatie mag natuurlijk ook, zodat ik de servers zelf kan huren bij OVH voor een maandje.
Je kan de Donate button op mijn website vinden: https://joodle.nl/install-windows-on-a-kimsufi-server/
Heb je vragen? Neem dan contact met mij op, ik probeer altijd zo goed mogelijk te helpen!
[ Voor 9% gewijzigd door BlazeMuis op 08-01-2015 16:50 ]
Hmm, "werkend krijgen"?wesley17 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:49:
Ik ben op het moment bezig met het werkend krijgen van Windows Server 2008 R2 en Server 2012 R2 op de nieuwe KS-3 en de oude KS-3 en KS-4.
Ik heb ruim twee weken geleden op de nieuwe KS-3 server (dus met core i5), jouw 2008R2 image gebruikt voor installatie en dat werkte uitstekend. De installatie ging heel snel en ik heb sindsdien geen rare vastlopers gehad.
Het enig mindere aan het image was dat ik ongeveer 1500 windows updates moest installeren, maar met de nieuwe core i5 KS-3 ging dat eigenlijk wel snel genoeg.
Aangezien ik al enige privespullen op de server heb staan, kan ik je helaas geen toegang geven op mijn server.
Maar hoe dan ook, bedankt voor alle moeite die je in die images hebt gestoken en en donatie? Misschien kan ik dat binnenkort wel eens doen
En toch krijg ik af en toe emails van mensen met een KS-3 (ook de nieuwe) waarop Server 2008 R2 niet werkt. Het lijkt erop dat ze toch verschillende moederborden gebruiken (geen idee of het met de locatie te maken heeft), die weer anders reageren dan degene die wel werken (denk hierbij aan drivers van de netwerk kaart).Mr. Furious schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:05:
[...]
Hmm, "werkend krijgen"?
Ik heb ruim twee weken geleden op de nieuwe KS-3 server (dus met core i5), jouw 2008R2 image gebruikt voor installatie en dat werkte uitstekend. De installatie ging heel snel en ik heb sindsdien geen rare vastlopers gehad.
We hebben ook contact gehad via de PB net voor het nieuwe jaar nogwesley17 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:22:
[...]
En toch krijg ik af en toe emails van mensen met een KS-3 (ook de nieuwe) waarop Server 2008 R2 niet werkt. Het lijkt erop dat ze toch verschillende moederborden gebruiken (geen idee of het met de locatie te maken heeft), die weer anders reageren dan degene die wel werken (denk hierbij aan drivers van de netwerk kaart).
p.s. voor degene die een KS-1 zoeken het is denk ik een kwestie van vaak kijken ik zie nu op de site dat de laatste vandaag rond 18:00 uur uitgeleverd is.
[ Voor 7% gewijzigd door Murrays op 08-01-2015 19:08 ]
Ik had zelf direct na betalen de beschikking over mijn KS-3.
1) Maat van me probeerde het van de week ook en kreeg deze email:
2) En heb zelf ook vreemd probleem, ik kreeg een melding dat ik alvast met een maand kon verlengen. Leek me eigenlijk wel een goed idee; verleng link werkt echt niet, en wacht alweer een week op ondersteuning erover (nog geen respons gehad op email). Update: ze kunnen gedachten lezen ofzo, (of ben gewoon gehacked
); net 2e herinnering voor verlenging binnen 15dagen gekregen en die werkt wel uitstekend. ook weer opgelost!
1) Maat van me probeerde het van de week ook en kreeg deze email:
Email wat ze vervolgens opgeven werkt niet. Meer mensen last van -- wat lijkt -- steeksproefgewijs controle?Dear Customer,
We have received your payment corresponding to the order no. XX and we would like to thank you for choosing OVH services.
For your security, we need to check the information that you have provided to us and especially the information related to the billing contact.
Therefore, we would like to ask you to provide us within 24 hours the following documents to enable us to validate your order:
If it's an order on behalf of a company:
- an extract of the incorporation certificate of your company
- a copy of ID of the billing contact of your company (passport, driving licence)
- a copy of the credit card, obscuring all but the last four credit card numbers for your security
Please send us these documents within 24 hours.
2) En heb zelf ook vreemd probleem, ik kreeg een melding dat ik alvast met een maand kon verlengen. Leek me eigenlijk wel een goed idee; verleng link werkt echt niet, en wacht alweer een week op ondersteuning erover (nog geen respons gehad op email). Update: ze kunnen gedachten lezen ofzo, (of ben gewoon gehacked

[ Voor 9% gewijzigd door Rhy op 09-01-2015 02:52 . Reden: #2 is opgelost. #1 staat nog open. ]
Ben net klaar met het maken van de nieuwe Windows Server 2008 R2 template welke moet werken op de KS-3 (oude en nieuwe) en KS-4. Heeft iemand hier een KS-3 die dit ook nog even kan testen? Template is nog niet public, wil eerst nog even zeker weten dat het ook echt goed werkt bij anderen.
Verwijderd
Kom maar op als het nodig is... Ik heb hier een 'oude' KS-4 i5-2400.wesley17 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:49:
Ben net klaar met het maken van de nieuwe Windows Server 2008 R2 template welke moet werken op de KS-3 (oude en nieuwe) en KS-4. Heeft iemand hier een KS-3 die dit ook nog even kan testen? Template is nog niet public, wil eerst nog even zeker weten dat het ook echt goed werkt bij anderen.
Ik wil het wel even uitproberen voor je.
Nieuwe Windows Server 2012 R2 en 2008 R2 templates zijn klaar !
Werken nu op alle Kimsufi servers.
Verwijderd
wesley17 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:26:
Nieuwe Windows Server 2012 R2 en 2008 R2 templates zijn klaar !Werken nu op alle Kimsufi servers.
Je hebt mooi werk geleverd waar veel van ons veel plezier aan beleven en gemak van hebben!
Graag gedaan en bedankt voor het testen!Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:45:
[...]
Dank je wel Wesley!
Je hebt mooi werk geleverd waar veel van ons veel plezier aan beleven en gemak van hebben!
Ik weet niet of het mogelijk is maar wilt iemand mijn Isgenoeg 2G overnemen?
Heeft nu een jaar gedraaid als voor offsite backups maar wil dit weer naar een andere HDD brengen binnen mijn eigen server.
Heeft nu een jaar gedraaid als voor offsite backups maar wil dit weer naar een andere HDD brengen binnen mijn eigen server.
behoudens dat ze overal werken, nog andere vernieuwingen?wesley17 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:26:
Nieuwe Windows Server 2012 R2 en 2008 R2 templates zijn klaar !Werken nu op alle Kimsufi servers.
Verwijderd
Contractovername doen ze niet aan bij Kimsufi servers. Zelf ook achteraan gezeten en als antwoord gekregen dat je 'm niet over kan doen.webgangster schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:08:
Ik weet niet of het mogelijk is maar wilt iemand mijn Isgenoeg 2G overnemen?
Praktisch gezien kan je 'm natuurlijk best overdragen door de login aan te passen. Echter staat het contract op jouw naam en kloppen ze voor misbruik bij jou aan als verantwoordelijke.
Nope, gewoon een standaard installatie met verder niks erop.Rhy schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:06:
[...]
behoudens dat ze overal werken, nog andere vernieuwingen?
Ben nu al 3 dagen bezig om een KS-1 te bemachtigen, en ik kan er met mijn hooft niet bij dat ze geen queue systeem hebben, gewoon registreren (van mij part CC enzo al compleet maken) en dan een nummertje in de wacht rij krijgen. Heb zojuist weer op 2 minuten na een aankoop gemist. dit is al de 2e keer (na x miljoen refreshes). word er een beetje sip van. Take my money
Een beetje creatief zijn met de bestel links van de andere servers wil wel eens helpen. Ik heb mijn server gewoon kunnen bestellen door hier een getalletje in te wijzigen.
Lordsauron schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:59:
Ben nu al 3 dagen bezig om een KS-1 te bemachtigen, en ik kan er met mijn hooft niet bij dat ze geen queue systeem hebben, gewoon registreren (van mij part CC enzo al compleet maken) en dan een nummertje in de wacht rij krijgen. Heb zojuist weer op 2 minuten na een aankoop gemist. dit is al de 2e keer (na x miljoen refreshes). word er een beetje sip van. Take my money
Verwijderd
Heb je al een Kimsufi account? Het lukte mij ook de allereerste keer steeds maar niet, omdat dat aanvraagformulier zoveel vragen stelt dat in de tussentijd het boeltje alweer weggekaapt was. Toen ik eenmaal een account had ging het stukken sneller met bestellen en greep ik niet langer mis.
Lordsauron schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:59:
Thanks voor de tip, echter kan ik nergens een link vinden om zonder order een nieuw account aan te maken. het is dan vandaag ook 2x gelukt er 1 in mijn winkelwagen te leggen, echter ging er iets fout bij registratie (500). en vervolgens heb ik hem gemist. Als iemand een idee heeft hoe je een account van te voren aan maakt hoor ik het graag.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:49:
Heb je al een Kimsufi account? Het lukte mij ook de allereerste keer steeds maar niet, omdat dat aanvraagformulier zoveel vragen stelt dat in de tussentijd het boeltje alweer weggekaapt was. Toen ik eenmaal een account had ging het stukken sneller met bestellen en greep ik niet langer mis.
[...]
Edit:
Gelukt! w00t
Verwijderd
Wat is gelukt? Het bemachtigen van een server of heb je gevonden hoe je alleen een account kan aanmaken?
In vooral dat laatste zijn meer mensen geinteresseerd denk ik, omdat het niet lijkt te kunnen.
Volgens mij werkt dat niet meer, je krijgt een melding dat de parameter niet klopt als je een bestelling op die manier probeert te plaatsen.Tijsje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:41:
Een beetje creatief zijn met de bestel links van de andere servers wil wel eens helpen. Ik heb mijn server gewoon kunnen bestellen door hier een getalletje in te wijzigen.
[...]
Het lijkt er overigens op dat je via de volgende link:
https://www.kimsufi.com/cgi-bin/nic/newNic.cgi
Een account kunt aanmaken, scheelt in ieder geval weer registratietijd
[ Voor 18% gewijzigd door smaw op 12-01-2015 19:01 ]
Verwijderd
En voor wie niet zo sterk in zijn/haar Frans is: https://www.kimsufi.com/en/cgi-bin/nic/newNic.cgismaw schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:47:
[...]
Volgens mij werkt dat niet meer, je krijgt een melding dat de parameter niet klopt als je een bestelling op die manier probeert te plaatsen.
Het lijkt er overigens op dat je via de volgende link:
https://www.kimsufi.com/cgi-bin/nic/newNic.cgi
Een account kunt aanmaken, scheelt in ieder geval weer registratietijd
Heeft iedereen dat alle notificatiemailtjes (o.a : wachtwoord vergeten mailtjes) in het frans zijn?
of zijn er ook mensen die het netjes in het engels/nederlands krijgen?
of zijn er ook mensen die het netjes in het engels/nederlands krijgen?
Sorry, was niet heel duidelijk. Het is gelukt een server te bemachtigen. Ik heb niet meer kunnen vinden hoe je een account registreerd zonder gelijk iets af te nemen.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:12:
[...]
Wat is gelukt? Het bemachtigen van een server of heb je gevonden hoe je alleen een account kan aanmaken?
In vooral dat laatste zijn meer mensen geinteresseerd denk ik, omdat het niet lijkt te kunnen.
Hoe vaak wordt de KS-3 aangevuld? Ik zie nu bijvoorbeeld dat de laatste KS-3 vandaag om 9.42 is uitgeleverd. Betekent 't dat er elk moment een KS-3 beschikbaar kan komen? Heeft een van jullie daar zicht op?
...en waarom?
Er worden toch iedere dag nieuwe uitgeleverd. Er komen op willekeurige tijdstippen servers beschikbaar. Laatst had iemand een twitter account hier geplaatst waar je dat kon zien, maar dat twitter account wordt ook niet meer actief bijgehouden.Younes schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:38:
Hoe vaak wordt de KS-3 aangevuld? Ik zie nu bijvoorbeeld dat de laatste KS-3 vandaag om 9.42 is uitgeleverd. Betekent 't dat er elk moment een KS-3 beschikbaar kan komen? Heeft een van jullie daar zicht op?
Enige wat je kunt doen is denk ik die kimsufi pagina in de gaten houden.
laatst heb ik er nog 1 gekregen via een link die hier werd geplaatst paar weken terug.
Dit werkte gewoon terwijl op de fontpage hij niet meer beschikbaar was.
Ben net een uur te laat met kijken:The Fatal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:14:
laatst heb ik er nog 1 gekregen via een link die hier werd geplaatst paar weken terug.
KS-3
Niet op voorraad.
Laatst geleverde server:
vandaag om 13:26
Ik ga eens speuren naar die link...
...en waarom?
Link is niet meer geldig, maar ik heb inmiddels een KS-3 bemachtigd.The Fatal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:14:
...en waarom?
http://kimi.nwwebsites.co.uk/ wellicht?Younes schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:30:
[...]
Ben net een uur te laat met kijken:
KS-3
Niet op voorraad.
Laatst geleverde server:
vandaag om 13:26
Ik ga eens speuren naar die link...
Voor SoYouStart is er ook een: http://labs.coffeecupsolutions.com/soyoustart.aspx
[ Voor 11% gewijzigd door Weppel op 13-01-2015 19:32 ]
De genoemde link werkt niet meer.wesley17 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:49:
Ik ben op het moment bezig met het werkend krijgen van Windows Server 2008 R2 en Server 2012 R2 op de nieuwe KS-3 en de oude KS-3 en KS-4. Als iemand een van die servers (of meer mag ook) heeft, en ik die enkele weken mag lenen/gebruiken stuur mij dan een email (joodle@joodle.nl) of stuur mij hier een PM.
http://ktd.joodle.nl/KS2012R2.gz
Verwijderd
Server lijkt down of CDN ligt eruit...webgangster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:51:
[...]
De genoemde link werkt niet meer.
http://ktd.joodle.nl/KS2012R2.gz
CDN ligt er uit, teveel dataverkeer, ze willen niet meer met mij samen werken (was gesponsord). Ik ben op dit moment in gesprek met een hostingprovider waar ik "help". Download servers gaan ZSM weer online.
Over hoeveel verkeer hebben we het?wesley17 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:32:
CDN ligt er uit, teveel dataverkeer, ze willen niet meer met mij samen werken (was gesponsord). Ik ben op dit moment in gesprek met een hostingprovider waar ik "help". Download servers gaan ZSM weer online.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Over de laatste paar maand (vanaf half november) 10 tot 12TB per maand. De laatste week (toen ik nieuwe templates ge-released had) liep dat op tot 1TB PER DAG.
Ben nu bezig met het overzetten van de templates van mijn backup server naar de nieuwe download server.
Bedankt voor de effort. Van al je images. Een beste data traffic trouwens
Je nieuwe 2012 image is trouwens een evaluatie versie. Maar ik neem aan dat iedereen wel weet hoe dat omgezet moet worden.
Je nieuwe 2012 image is trouwens een evaluatie versie. Maar ik neem aan dat iedereen wel weet hoe dat omgezet moet worden.
Bedankt Weppel!Weppel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:30:
[...]
http://kimi.nwwebsites.co.uk/ wellicht?
Voor SoYouStart is er ook een: http://labs.coffeecupsolutions.com/soyoustart.aspx
Veel bekenden vragen mij ook wanneer en hoe vaak ze beschikbaar zijn dus deze tool ga ik zeker paar keer gebruiken.
Bedankt! Indien nodig kan ik wel een mirror van je worden...wesley17 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:04:
[...]
Over de laatste paar maand (vanaf half november) 10 tot 12TB per maand. De laatste week (toen ik nieuwe templates ge-released had) liep dat op tot 1TB PER DAG.
Ben nu bezig met het overzetten van de templates van mijn backup server naar de nieuwe download server.
Same... hoeveel storage vollume vragen we over?webgangster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:10:
[...]
Bedankt! Indien nodig kan ik wel een mirror van je worden...
Heb zelf een server op zowel OVH (kimsufi) als ook nog ene bij dreamhost...
Deze link doet het niet meer, iemand toevallig een werkende link om direct een KS-1 te bestellen?AW_Bos schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:17:
Op https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1 kan je dus een KS-1 bestellen. Maarre, de site zegt dat ze niet leverbaar zijn. Sta ik dan in de wacht, of worden ze toch geleverd (extra ademruimte-servers maybe? )
En als ik een diskcheck heb gedaan, en ik kom tot de conslusie dat deze disk al iets van 300 dagen gedraaid heeft, kanik dan in aanmerking komen om een andere HDD te laten plaatsen, of is het gewoon: "Je doet het maar met wat je van ons krijgt voor dit bedrag"?
hier kan je checken de beschikbaarheid van de servers
https://twitter.com/kimsufi_status
de volgende is al sinds 30 dec niet meer bijgewerkt
https://twitter.com/kimsufi_avail
Ik heb ook nog wel de nodige ruimte / bandbreedteDutch2007 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:38:
[...]
Same... hoeveel storage vollume vragen we over?
Heb zelf een server op zowel OVH (kimsufi) als ook nog ene bij dreamhost...
Na een tijdje een KS-2c te hebben gehad, nu naar een KS-3.
Wat mij opviel is dat ik een ID moest opsturen? Meer mensen die dit hebben gehad? Ik had dit namelijk niet met mijn KS-2c, zit er niet echt op te wachten mij ID aan OVH te laten zien aangezien dit ook al met Webtropia is gebeurd.
Wat mij opviel is dat ik een ID moest opsturen? Meer mensen die dit hebben gehad? Ik had dit namelijk niet met mijn KS-2c, zit er niet echt op te wachten mij ID aan OVH te laten zien aangezien dit ook al met Webtropia is gebeurd.
Dat zal wel met de nieuwe btw wetgeving te maken hebben, ze hebben de verplichting om vast te stellen vanuit welk land je besteld en moeten op basis daarvan de btw afdragen.
Op dit moment heb ik een KS3 server up en running. Alles draait naar behoren. Nu heb ik gister de hyper-v role geïnstalleerd en ben ik aan de slag gegaan met VM's. Het lukt me nog niet om de hosts op het internet te hangen om dat er 1 public IP hangt aan de Server en de host krijgen dit niet mee. Ik snap dat ik iets met NAT in moet stellen het lukt me alleen nog niet zo(durf niet teveel te proberen er staat nog belangrijke data op). Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik ben er niet trots op, maar dankzij dit twitter account heb ik gisterochtend om 4 uur een server te pakken weten te krijgenthalantis schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:22:
hier kan je checken de beschikbaarheid van de servers
er komt een KS-1 vrij, die van mij heb ik laten verlopen.
probeer al tijden een ks-1 te bemachtigen maar nog steeds niet gelukt
voor eenieder die op antwoord wacht van hun support ticket? Ik diende er op 4 januari 1 in, en heb nu al antwoord
op mijn "OMG" reactie kreeg ik dan wel weer snel antwoord:
ben in ieder geval al 2 maanden happy KS-3 userDear Sir / Madam,
Indeed we have some backlog but we are doing our best. All mails are answered in a queue based system from oldest to newest. All duplicate emails slow down the work for the others.
Blijkbaar lopen ze zoveel weken achter op vragen beantwoordenRhy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:20:
voor eenieder die op antwoord wacht van hun support ticket? Ik diende er op 4 januari 1 in, en heb nu al antwoordop mijn "OMG" reactie kreeg ik dan wel weer snel antwoord:
[...]
ben in ieder geval al 2 maanden happy KS-3 user
Hier ook een KS3 user hehe
Ik zelf wacht ook al een aantal dagen om een server te kunnen huren zoals KS-3 of KS-4, echter is er bijna niet tussen te komen. Als een server op voorraad is dan is deze binnen zo'n 4 tot 6 min. weer weg. Gaat echt snel. Hoop dat ze gauw een flinke lading kunnen aanbieden.
Verwijderd
Ook ik maak gebruik van deze VPS,
voornamelijk om mijn website te hosten, die ik voornamelijk gebruik voor het debuggen van mijn webdesign projectjes, niks serieus dus en totaal no care als deze offline zou springen,
ik ben wel verbaasd over de service, een uur na de bestelling was ik al ready to go en heb tot heden nog geen moeilijkheden gehad, gebruik hem nu iets langer dan een maand..
Het bevalt prima! erg snel is die niet, maar dat hoeft ook zeker niet voor mijn doeleinden, het enige waarvoor ik hem gebruik is het debuggen van scriptjes en om te spelen met ubuntu.
Wordpress kan er ook vlot op gedraaid worden.
voornamelijk om mijn website te hosten, die ik voornamelijk gebruik voor het debuggen van mijn webdesign projectjes, niks serieus dus en totaal no care als deze offline zou springen,
ik ben wel verbaasd over de service, een uur na de bestelling was ik al ready to go en heb tot heden nog geen moeilijkheden gehad, gebruik hem nu iets langer dan een maand..
Het bevalt prima! erg snel is die niet, maar dat hoeft ook zeker niet voor mijn doeleinden, het enige waarvoor ik hem gebruik is het debuggen van scriptjes en om te spelen met ubuntu.
Wordpress kan er ook vlot op gedraaid worden.
Gister bijna een Ks-1 te pakken ik zat al heel ver in het order proces had al ingelogd e.d. en toen op doorgaan geklikt en een of andere fout melding te pakken en weer buiten de boot gevallen
Op dit moment wel een ks-2 vrij. Dus doe er je voordeel mee. Zelf ook al een maand bezig met een ks-1 welke maar niet wil lukken...
bla?
Vanavond een KS-2 te pakken kunnen krijgenQ-bone schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:24:
Op dit moment wel een ks-2 vrij. Dus doe er je voordeel mee. Zelf ook al een maand bezig met een ks-1 welke maar niet wil lukken...
Was binnen 2 minuten online. Direct Ubuntu 14.04 geïnstalleerd, paar minuten later had ik er ServerPilot.io op staan en weer een paar minuten later had ik een Laravel site draaien. Dat gaat toch wel erg handig tegenwoordig
Serverpilot is inderdaad erg fijn! Hoewel ik er persoonlijk toch Fail2Ban naast draai, zijn die lui goed bezig!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
kan je voor die images niet gewoon ook een torrent aanbieden?
Doe je meteen loadbalancing
Doe je meteen loadbalancing
Mijn KS-1 server bevalt mij nog steeds prima. Ik heb hem al een maand of 3 draaien, en hij zit al op 70 dagen uptime. Inmiddels nog even verlengd en de volgende verlenging gaat voor het hele jaar 
Wat mijn beestje doet? Een JSON-generated bestand genereren met de directe actuele treinvertrektijden waarin de API van de NS tekort in schiet. Werkt op een hoop Python-meuk.
Wat mijn beestje doet? Een JSON-generated bestand genereren met de directe actuele treinvertrektijden waarin de API van de NS tekort in schiet. Werkt op een hoop Python-meuk.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
@RobbertC welke processor heb je gekregen als ik vragen mag?
bla?
Een Atom N2800 @ 1.86 Ghz. De HDD is ipv van een 1 Tb schijf zoals geadverteerd een 2 Tb schijf gewordenQ-bone schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:16:
@RobbertC welke processor heb je gekregen als ik vragen mag?
Ik heb een KS-3 weten te bemachtiging, in de hoop om mijn KS-2 & KS-1 te vervangen. Ik wil er graag ESXi op draaien om het een en andere te virtualiseren.
Ik volg deze handleiding die eerder in dit topic is genoemd: http://www.dmilz.net/share/ESXi_Kimsufi_2.0.pdf
Maar ik loop al vast bij het aanzetten van IPv6, als ik deze statisch heb ingesteld kan ik deze niet pingen. Is het nodig om een virtual mac aan het IP te hangen? Alleen zie ik deze mogelijkheid niet in de control panel.
Ik volg deze handleiding die eerder in dit topic is genoemd: http://www.dmilz.net/share/ESXi_Kimsufi_2.0.pdf
Maar ik loop al vast bij het aanzetten van IPv6, als ik deze statisch heb ingesteld kan ik deze niet pingen. Is het nodig om een virtual mac aan het IP te hangen? Alleen zie ik deze mogelijkheid niet in de control panel.
Verwijderd
Juiste prefix en opnieuw geboot?
Let vooral op bij die default gateway notatie als een /56.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 15:39 . Reden: aanvulling ]
Same here. 1TB MAX PM. Maar dat moet wel genoeg zijn aangezien er genoeg andere mirrors zijnAmens schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:09:
[...]
Ik heb ook nog wel de nodige ruimte / bandbreedte
[ Voor 18% gewijzigd door TVH7 op 10-02-2015 20:05 ]
Je kan kijken naar de nieuwe OVH public cloud: RunAbove.com. Gebruik het zelf en voor die prijs werkt het erg goed. En 10 gigabits uplinksProtax schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:31:
Ik sta op het punt een nieuwe VPS te bestellen, maar zit een beetje in dubio of ik hierop moet wachten of niet.
Windows
Minimaal 4GB geheugen
Genoeg cores
En dan de tweede.
PS. Oeps admins jullie mogen het bovenstaande bericht mergen, als dat kan/
[ Voor 5% gewijzigd door TVH7 op 10-02-2015 20:08 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:09:
Juiste prefix en opnieuw geboot?
Ik dacht dus dat Ziggo al IPv6 mogelijkheden had. Door enthousiasme niet naar gekeken, maar het was meteen duidelijkEnforcer schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:59:
En zorg ervoor dat je zelf al ipv6 connectiviteit aankan, test dmv ping ipv6.google.com
Die handleiding is er niet in het engels ofzo, mijn frans is niet zo goed.OnlyRinaldo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:48:
Ik heb een KS-3 weten te bemachtiging, in de hoop om mijn KS-2 & KS-1 te vervangen. Ik wil er graag ESXi op draaien om het een en andere te virtualiseren.
Tekst selecteren en door Google Translate halen..thalantis schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:29:
[...]
Die handleiding is er niet in het engels ofzo, mijn frans is niet zo goed.
of
https://translate.google.com/?tr=f&hl=en
(PDF uploaden en ff van Frans naar Nederlands selecteren)
Dan is het redelijk te doen...
[ Voor 5% gewijzigd door Enforcer op 16-02-2015 22:10 ]
Ik zie het nergens op de website vermeld, maar ik neem aan dat je naast IPv6 ook een IPv4-adres krijgt?
Verwijderd
Ja, één IPv4 en één IPv6. Extra IP's zijn niet te bestellen.iBugged schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 01:25:
Ik zie het nergens op de website vermeld, maar ik neem aan dat je naast IPv6 ook een IPv4-adres krijgt?
Ik wil ook een KS-3
Welke tools gebruiken jullie voor voorraad monitoring?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Helaas ben ik steeds net te laat voor een ks-1, ik gebruik die website hierboven ook maar als ik de mail krijg is hij meestal al weg.
Gisteren ook geprobeerd een KS-1 te bemachtigen. Kreeg na aanklikken winkelwagentje een 500 server error steeds. Wel 10 keer geprobeerd. helaas zonder succes.
Signature van nature
Weer bijna een ks-1 te pakken, weer die verrotte 500 error pagina 
hoe snel moet je wel niet zijn, of hebben mensen andere links
Hij is op dit moment vaak beschikbaar.thalantis schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:04:
Weer bijna een ks-1 te pakken, weer die verrotte 500 error pagina
ja word doodgegooid met die mailtjes maar lukt steeds niet
Als ik inlog in mijn control panel, dan zie ik dit:
Oh ja, mijn server heeft een nieuwe taak gekregen, statische fallback webserver op Nginx (plus nog steeds het ophalen van de datastroom van de Actuele vertrektijden van de NS en andere spoorse vervoersbedrijven):
http://fallback.treinenweb.nl
Als de hoofddomein op zijn gat ligt, en ik bij de DNS kan, dan kan ik de boel doorsturen in geval van nood.
Hoe zet je dat aan, of moet je daar toevallig een andere server voor hebben?Realtime monitoring - RTM is niet beschikbaar op deze server
Oh ja, mijn server heeft een nieuwe taak gekregen, statische fallback webserver op Nginx (plus nog steeds het ophalen van de datastroom van de Actuele vertrektijden van de NS en andere spoorse vervoersbedrijven):
Als de hoofddomein op zijn gat ligt, en ik bij de DNS kan, dan kan ik de boel doorsturen in geval van nood.
[ Voor 49% gewijzigd door AW_Bos op 16-03-2015 20:25 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Na mijn eerste VPS besteld te hebben om wat mee te klooien (owncloud, wordpress, ...) bots ik toch tegen een probleem.
Eerst wou ie geen ssl verbinding leggen via VPN. VPN aanbieder is airvpn.
Sinds gisteren is er niet meer mee te verbinden. Enkel ping werkt, maar zowel ssh, http(s), ... liggen er allemaal uit.
Een transcript van de ssl:
Iemand hier ervaring mee/oplossing voor. Enkel de console via de site werkt nog.
Eerst wou ie geen ssl verbinding leggen via VPN. VPN aanbieder is airvpn.
Sinds gisteren is er niet meer mee te verbinden. Enkel ping werkt, maar zowel ssh, http(s), ... liggen er allemaal uit.
Een transcript van de ssl:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| COMPUTER001:~ grwl$ ssh -v root@92.222.xx.xx OpenSSH_6.2p2, OSSLShim 0.9.8r 8 Dec 2011 debug1: Reading configuration data /etc/ssh_config debug1: /etc/ssh_config line 20: Applying options for * debug1: /etc/ssh_config line 102: Applying options for * debug1: Connecting to 92.222.xx.xx [92.222.xx.xx] port 22. debug1: connect to address 92.222.xx.xx port 22: Operation timed out ssh: connect to host 92.222.xx.xx port 22: Operation timed out |
Iemand hier ervaring mee/oplossing voor. Enkel de console via de site werkt nog.
Je zit al bijna in een loadbalanced omgeving.AW_Bos schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:22:
Als ik inlog in mijn control panel, dan zie ik dit:
[...]
Hoe zet je dat aan, of moet je daar toevallig een andere server voor hebben?
Je zou ook een loadbalancer op een goedkope VPS kunnen doen met Haproxy? Die kan kijken of server A beschikbaar is op poort 80, zo niet routeer je ze naar server B. Moet je alleen nog een oplossing hebben om de data / database sync te houden tussen beide servers.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
eindelijk gelukt gisteravond een ks-1 kunnen bestellen via deze link
https://www.kimsufi.com/f...erence=150sk10&quantity=1
mailtjes krijg ik van
http://kimi.nwwebsites.co.uk/
mailtjes krijg ik van
Verwijderd
Moet zeggen dat de service echt brak is bij OVH.
Ik had eerst een Kimsufi werd kapot geleverd hele tijd reboot loops en SSD gaf error's aan.
Toen met OVH gesproken en ze adviseerde mij om een server te kopen via Soyoustart omdat daar wel support word gegeven.
Vorige week maandag een soyoustart server gekocht en deze bleek ook kapot.
Support gemaild netjes een bericht terug dat er gekeken word.
Na 2 dagen nog niks gehoord maar even gebeld en vervolgens kreeg ik een nieuwe spare server.
Deze gaf ook problemen hebben daarvan ook alles vervangen op de SSD na echter bleef het probleem ( reboot loops)
Vervolgens gewoon in Customer rescue system gezet en probleem bleef.
De afgelopen 4 dagen krijg ik ook geen reactie meer.
Ik weet het is goedkoop maar beetje services mag toch wel? (binnen 5 dagen een oplossing)
Pingdom in 1 week tijd
DOWNTIME
22h 55m
(97 outages)
Ik had eerst een Kimsufi werd kapot geleverd hele tijd reboot loops en SSD gaf error's aan.
Toen met OVH gesproken en ze adviseerde mij om een server te kopen via Soyoustart omdat daar wel support word gegeven.
Vorige week maandag een soyoustart server gekocht en deze bleek ook kapot.
Support gemaild netjes een bericht terug dat er gekeken word.
Na 2 dagen nog niks gehoord maar even gebeld en vervolgens kreeg ik een nieuwe spare server.
Deze gaf ook problemen hebben daarvan ook alles vervangen op de SSD na echter bleef het probleem ( reboot loops)
Vervolgens gewoon in Customer rescue system gezet en probleem bleef.
De afgelopen 4 dagen krijg ik ook geen reactie meer.
Ik weet het is goedkoop maar beetje services mag toch wel? (binnen 5 dagen een oplossing)
Pingdom in 1 week tijd
DOWNTIME
22h 55m
(97 outages)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 17:30 . Reden: Pingdom ]
Ik vrees dat jij iets verkeerd doet dan toch ? Want ik krijg best aardig en snel antwoord ? Misschien even telefoneren.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Drie servers en drie stuk? Dan mag je toch wel eens precies uitleggen wat je met die bakken doet, en welke errors je ziet. 'Reboot loops' is een te vage term.
Verwijderd
Het probleem is inmiddels gevonden normaal gebruiken ze intel motherboards.
De server die ik had en elke keer vervangen werd had een ASUSTeK Computer INC. P8B-M Series
Ik heb toen gevraagd of ik de intel motherboard kon krijgen dit is ook gebeurt (Intel Corporation DH67BL)
Toen was het probleem opgelost.
De server die ik had en elke keer vervangen werd had een ASUSTeK Computer INC. P8B-M Series
Ik heb toen gevraagd of ik de intel motherboard kon krijgen dit is ook gebeurt (Intel Corporation DH67BL)
Toen was het probleem opgelost.
oh wel even vertalen aanzetten voor de eerste link alvastthalantis schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:37:
eindelijk gelukt gisteravond een ks-1 kunnen bestellen via deze link
mailtjes krijg ik van
Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.