Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 17:03
Sorry voor misschien een dubbele vraag maar kan ik hiermee mijn synology backuppen? als ik stel een windows host gebruik met een shared drive?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:22

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Njay schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:22:
Sorry voor misschien een dubbele vraag maar kan ik hiermee mijn synology backuppen? als ik stel een windows host gebruik met een shared drive?
Als je server genoeg opslag heeft, kun je'm als backup-locatie gebruiken ja.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
nieuws: Franse hoster gehackt via Shellshock-bug in Bash

toch even voor de zekerheid hier posten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Mja, server niet updaten is natuurlijk een kwestie van tijd voor je gehackt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 11:48

ZeroCode

Woopie

Iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt voordat je een email krijgt als je boot in rescuemode? Het is ongeveer een 30 minuten geleden dat ik hem reboote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZeroCode schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:12:
Iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt voordat je een email krijgt als je boot in rescuemode? Het is ongeveer een 30 minuten geleden dat ik hem reboote...
Kun je er toevallig al wel in? En laat je niet perongeluk mailen naar de betreffende server?
(Just checking ;) )

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Firesphere schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:14:
[...]

Kun je er toevallig al wel in? En laat je niet perongeluk mailen naar de betreffende server?
(Just checking ;) )
Volgens mij moet ik toch een email ontvangen met een username en password om in te kunnen loggen. SSH staat iig open, daar kan ik wel bij. Maar ik heb geen inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

ZeroCode schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:16:
[...]

Volgens mij moet ik toch een email ontvangen met een username en password om in te kunnen loggen. SSH staat iig open, daar kan ik wel bij. Maar ik heb geen inloggegevens.
De vraag was; waar moet je mail op binnen krijgen? Op de server die je net down hebt gegooid of ergens anders.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZeroCode schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:16:
[...]

Dan zou'k eens even navragen bij OVH :) Meestal komt het mailtje binnen een paar minuten.

Misschien anders even restoren?
Douweegbertje schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:20:
[...]

De vraag was; waar moet je mail op binnen krijgen? Op de server die je net down hebt gegooid of ergens anders.. :+
Dat vraag ik toch ook al? :+

[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 11-11-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Workaholic schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:30:
Als tweaker kon ik het niet laten en één maand proberen zijn de kosten ook niet :)
KS-2 genomen voor 9,99 en kreeg i.p.v. 1tb een 2tb schijf (dit gaat de nieuwe standaard worden las ik)

Windows 8 er op gezet en werkt onverwachts erg goed via RDP (en dat op een atom!!)
[afbeelding]

Zat nog te twijfelen tussen de KS2-3 en deze KS-3 (core i3 vs atom) maar als ik dit zo zie is het meer dan voldoende voor back-up (twijfel nog tussen rsync en secure ftp) en wat office applicaties voor een werkplek "in de cloud".

Uit nieuwsgierigheid ben ik wel erg benieuwd of de core i3 nog een groot verschil gaat bieden omdat het maar 6 euro extra is per maand.. (alleen wel minder opslagcapaciteit :)). Even proberen zit er niet in omdat deze op dit moment niet beschikbaar is en tevens is het jammer dat men per systeem weer opstartkosten vraagt.
Welke tutorial / guide heb je gevolgd om er windows op te zetten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Tomsworld schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:11:
[...]

Welke tutorial / guide heb je gevolgd om er windows op te zetten.
Deze werkt erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ik zag al dat ik met deltacopy op een windows host een mooie remote site backup kan maken via mijn synology nas :)

• Njay
wicked install 2008 server in progress @ks2 ;) thanks to joodle.nl

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:56
Njay schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:04:
wicked install 2008 server in progress @ks2 ;) thanks to joodle.nl
Werken die images weer?? Ik wil ook wel 2008 server draaien i.p.v de Win 7 install die ik nu heb..

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Firesphere schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:49:
[...]

Dan zou'k eens even navragen bij OVH :) Meestal komt het mailtje binnen een paar minuten.

Misschien anders even restoren?

[...]

Dat vraag ik toch ook al? :+
De mail staat naar een ander domein, mijn werkende email domein. Dus het is maf dat ik niks binnenkrijg. Misschien doe ik het verkeerd, dit zijn de stappen die ik doe:

1. inloggen op de manager
2. disable monitoring
3. server in "rescue-pro (Customer rescue system)" zetten
4. reboot server

[ Voor 23% gewijzigd door ZeroCode op 13-11-2014 11:46 ]

• Njay
Amens schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:24:
[...]

Werken die images weer?? Ik wil ook wel 2008 server draaien i.p.v de Win 7 install die ik nu heb..
Nou ja wel ik had 2008 geinstalleerd even wat mee gespeeld ook met ssh , toen een reboot en hij kwam niet meer op

toen via rescue opnieuw een schoon image werkte even 15 minuten toen bam timeouts etc
rebooten werkten niet

nu voor een 3rde keer maar proberen

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben nu via Joodle de Windows 2008 server aan het binnenhalen. De installatie na betalen met CC was trouwens inderdaad binnen 120 seconden :)

• Njay
inmiddels 2012 up and running plus deltacopy :) , nu mijn syno aan het backuppen naar ovh :P

helaas krijg ik ssh niet aan de praat met me syno en de windows server

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

JelkeBart schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:37:
Ik ben nu via Joodle de Windows 2008 server aan het binnenhalen. De installatie na betalen met CC was trouwens inderdaad binnen 120 seconden :)
Hoe heb je de server ingesteld? Ook op rescue mode?

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Niet vergeten dat je "ping" toe staat, anders gaat hij in reboot!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:19
Eigenlijk net ook Server 2012 geïnstalleerd. Gaat verrassend vlot
Had al beetje zitten experimenteren met de verschillende linux distributies maar dan toevallig dezelfde tutorial tegen gekomen zoals hierboven en toch maar besloten om server 2012 te installeren.

Heb het servertje nu een maand of drie in gebruik. Bestelling en setup verliepen helemaal vlot. Had eigenlijk verwacht dat zo'n Atom N2800 (KS-2) niet veel ging voorstellen maar aangenaam verrast

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Kenhaas zou je kunnen vertellen hoe je je machine in rescuemode hebt gezet? ik krijg het niet voor elkaar. Gebruiken jullie de oude of de nieuwe manager interface?

• Njay
ZeroCode schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:02:
Kenhaas zou je kunnen vertellen hoe je je machine in rescuemode hebt gezet? ik krijg het niet voor elkaar. Gebruiken jullie de oude of de nieuwe manager interface?
Via je kimsufi login manager

daarin kan je kiezen voor netboot, dan rescue

dan de uitleg volgen

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Njay schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:07:
[...]

Via je kimsufi login manager

daarin kan je kiezen voor netboot, dan rescue

dan de uitleg volgen
Dan doe ik het waarschijnlijk wel goed, maar gaat er bij de email iets verkeerd. ( Komt nooit aan ).
Dit is hoe ik hem nu heb staan:
https://www.dropbox.com/s/6so1hzyuvaoy0lw/1.jpg

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je moet voor het installeren van Windows ook de monitoring uit zetten.

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Staat op dit moment al uit, maar ja... Geen inloggegevens :(

• Kenhas
Denk inderdaad dat je niets verkeerd doet : Netboot - > Rescue kiezen als "device" -> opnieuw opstarten

En ben je 100% zeker dat onder je account gegevens het juiste mailadres is ingevuld ?
Jouw manager ziet er precies een stuk anders uit dan die van mij. Jouw manager verwijst naar ovh zelf, de mijn naar kimsufi. Maar dat zal wel geen verschil maken.

Vind het ook wel opvallend dat bij mij in de manager ubuntu blijft staan als besturingssysteem

• Njay
ZeroCode schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:46:
vreemd, heb inderdaad ook een heel andere manager...

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:04
ZeroCode schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:46:
Klik eens op oude manager. Dan naar administratie - instellingen - geschiedenis van de emails.
Daar staat als het goed is ook mail met je gegevens.

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

EdVe schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:05:
[...]

Klik eens op oude manager. Dan naar administratie - instellingen - geschiedenis van de emails.
Daar staat als het goed is ook mail met je gegevens.
Dat was de gouden tip! Super! Daar kon ik de niet verzonden emails inzien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:38
Voor de mensen die mijn Windows Templates gebruiken (Joodle.nl) en problemem hebben met dat de server niet meer reageert na een tijdje, ik heb zojuist even een snelle update doorgevoerd op mijn website met een fix.
For Windows 8.1 (Also works on Online.net) (Guaranteed to work on ALL Kimsufi Servers) <-- Recommended + Most stable!

Make sure to set "Turn off the Display" at the power options to "NEVER" via the Windows Control Panel after your first login via RDP . If you don't do that, the server WILL put itself into sleep and you will not be able to wake it up, thus you will need to reinstall the server. If you also have Sleep mode active at your server, please disable that as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
wesley17 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:22:
Voor de mensen die mijn Windows Templates gebruiken (Joodle.nl) en problemem hebben met dat de server niet meer reageert na een tijdje, ik heb zojuist even een snelle update doorgevoerd op mijn website met een fix.

[...]
Erg tof dat de images weer werken, ik ga nu 2012 installeren :) Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
wesley17 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:22:

[...]
Thanks man ik snapte em gisteren al niet wat ik nu mis deed :P

2012 R2 draait nu als een zonnetje sinds gisteren op mijn KS2 ... alleen 200gb backuppen van me ds212j is nog wel ff zoet mee :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Amens schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:48:
[...]

Erg tof dat de images weer werken, ik ga nu 2012 installeren :) Cheers!
En inmiddels draait het als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Hier inmiddels ook! 2012 R2 + IIS8 met SSL jay :)
Leuk speelgoed! Bedankt voor de hulp weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:23
Enforcer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:48:
[...]
Yup werkt goed
...
Van bestelling tot levering zat een half uur! 10:11 besteld, 10:39 opgeleverd dezelfde dag uiteraard :)
De machine was uiteindelijk na 2 dagen opgeleverd en draait ESXi 5.5 zonder problemen.
Een keer met mijn slaperige hoofd de host een shutdown gegeven (don't ask... :O) en na het indrukken van de "herstart" knop in de control panel kreeg ik na 10 minuten een mailtje dat de reboot niet gelukt was en er een engineer naar de machine zou gaan kijken. Na de oplevering had ik er weinig hoop op dat dit snel zou zijn maar 20 minuten later had ik al een mailtje dat de machine weer aangezet was. :)

Enige waar ik nu tegenaan loop is dat de HD die erin zit (Toshiba DT01ACA100) niet echt spierballen heeft (ik zie IO waits). Als ik mij er heel erg aan ga irriteren ga ik overwegen een soyoustart server met SSD af te nemen, ook omdat ik dan 16 IP's. Overigens had ik dit wel verwacht aangezien een van de applicaties die ik draai met heel veel kleine bestandjes werkt; ik had hiervoor een SSD VPS omdat een normale onwerkbaar was. De algemene snelheid van de dedicated server is super.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nice, ik ga denk ik ook maar even een KS1 aanschaffen. Echter vroeg ik me af, en ik kon het niet op hun site vinden, hoe het zit met betalen. Kan je per maand betalen, per kwartaal, of betaal je de volle mep voor een jaar?

En moet je nou ook student zijn om een KS1 aan te schaffen? Hier in dit topic lees ik iets over studentbewijsjes en dergelijke, terwijl ik geen student meer ben :P

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2014 23:55 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 16:16
AW_Bos schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:39:
Nice, ik ga denk ik ook maar even een KS1 aanschaffen. Echter vroeg ik me af, en ik kon het niet op hun site vinden, hoe het zit met betalen. Kan je per maand betalen, per kwartaal, of betaal je de volle mep voor een jaar?

En moet je nou ook student zijn om een KS1 aan te schaffen? Hier in dit topic lees ik iets over studentbewijsjes en dergelijke, terwijl ik geen student meer ben :P
Ik heb KS-2 besteld en ben geen student meer :P. Dus dat is niet nodig.
Qua betaling weet ik nog niet maar het moet via creditcard of paypal dus je krijgt vast een mail als je moet verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:43
toos87 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:40:
[...]
Ik heb KS-2 besteld en ben geen student meer :P. Dus dat is niet nodig.
Dat kan ik bevestigen: ik heb ook gewoon een paar KS-1's en KS-2's kunnen bestellen, terwijl ik al heel lang
geen student meer ben ;-)
Qua betaling weet ik nog niet maar het moet via creditcard of paypal dus je krijgt vast een mail als je moet verlengen.
Voor zover ik weet krijg je i.d.d. een mail voor verlening, maar zelf vertrouw ik daar liever niet op.

In het Kimsufi control panel zie je voor iedere server een vervaldatum staan, met een knopje om
te verlengen. Je kunt dan per server verlengen voor 1, 3, 6 of 12 maanden. Je kunt ook "No renewal"
aangeven, ik neem aan dat-ie dan automatisch komt te vervallen.
Wel onhandig dat je de betaalprocedure voor iedere server opnieuw moet doorlopen, je kunt niet bv. 3 servers
in één stap 3 maanden verlengen.

Ik verleng nu gewoon af en toe door 3 maanden bij te betalen, dan weet ik zeker dat ik niet voor verassingen kom te staan. Eén of twee servers die ik wil laten vervallen, betaal ik gewoon niet meer. Ik neem aan dat het dan vanzelf ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
De €4.99 N2800 servers met 2GB RAM en 500GB HDD zijn weer op voorraad :)

https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1

Staat niet op de site zelf, maar werkt wel via de link. Binnen 5 min na payment had ik em al binnen :)

Server is in GRA voor de mensen die het graag willen weten.

[ Voor 12% gewijzigd door BlazeMuis op 16-11-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 15:13
Bedankt! gelijk ook eentje besteld. Eens kijken wat ik er mee ga doen, misschien externe backup/owncloud server. Wat doen jullie er allemaal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Seedbox. Ik download altijd torrents via een server (Vultr eerder, maar heb daar minder disk space), zodra de torrent klaar is gebruik ik Free Download Manager om de bestanden naar m'n pc te downloaden, gaat toch altijd iets sneller vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Zojuist een KS2 servertje besteld (KS3 hadden ze alleen in de states) met 2TB erbij. Ging lekker snel, betaald met paypal en kan gelijk aan de slag.Ben nu proxmox erop aan het zetten (kon smartos niet vinden?) en ga allereerst een OpenVPN, Email server en en OwnCloud uit de grond stampen.

Misschien nog een asterisk bakje erbij (kijken of dat lukt met timing issues)

Daarna verder kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Tha_Butcha op 16-11-2014 17:36 ]

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Ik draaide owncloud, maar na installatie van 2012 denk ik eraan om de server als 'hosted desktop' te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Hoe komen jullie allemaal aan een KS-2 met 2TB i.p.v. 1 TB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Is de routing naar Ziggo al verbeterd? Ik kwam nooit boven de 10mbit uit, ben uiteindelijk overgestapt naar Hetzner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
GrooV schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:50:
Is de routing naar Ziggo al verbeterd? Ik kwam nooit boven de 10mbit uit, ben uiteindelijk overgestapt naar Hetzner
Ik heb hier een 30mbps verbinding en dat haal ik ook gemakkelijk als ik iets download vanaf de server.

Ik hoop dat de verbinding straks met caiway ook zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
abusimbal schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:43:
Hoe komen jullie allemaal aan een KS-2 met 2TB i.p.v. 1 TB ?
Puur mazzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Bedoel je up of down? Dan ga ik zo ff checken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ReneK schreef op zondag 16 november 2014 @ 08:32:
In het Kimsufi control panel zie je voor iedere server een vervaldatum staan, met een knopje om
te verlengen. Je kunt dan per server verlengen voor 1, 3, 6 of 12 maanden. Je kunt ook "No renewal"
aangeven, ik neem aan dat-ie dan automatisch komt te vervallen.
Wel onhandig dat je de betaalprocedure voor iedere server opnieuw moet doorlopen, je kunt niet bv. 3 servers
in één stap 3 maanden verlengen.

Ik verleng nu gewoon af en toe door 3 maanden bij te betalen, dan weet ik zeker dat ik niet voor verassingen kom te staan. Eén of twee servers die ik wil laten vervallen, betaal ik gewoon niet meer. Ik neem aan dat het dan vanzelf ophoudt.
Aha, dus geen jaarcontract ofzo, maar een contract op maandbasis is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
AW_Bos schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:19:
[...]

Aha, dus geen jaarcontract ofzo, maar een contract op maandbasis is het?
Yep, je neemt de eerste keer minimaal één maand af, daarna kan je per 1, 3, 6 of 12 maanden verlengen.
Bevalt het niet, dan kan je het bij die ene maand laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 12:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Routing vanuit OVH naar UPC / Ziggo is momenteel vrij beroerd volgens mij. PM me anders ff voor een test link.

Ik heb wel intresse om Hertzner te testen btw :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 17-11-2014 22:41 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Tortelli schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:40:
[...]

Routing vanuit OVH naar UPC / Ziggo is momenteel vrij beroerd volgens mij.
Ik weet niet hoe dat bij Ziggo is, maar bij UPC haal ik met mijn 200/20 Mpbs verbinding eigenlijk vrijwel
altijd zo'n beetje de volle snelheid.

Upload naar een KS-2 ligt constant rond de 2.5 MByte/s, overeenkomend met mijn 20 Mbps upload.

Download van een KS-2 is constant 11.5 MByte/s, ofwel 92 Mbps. Dat komt aardig overeen met
de 100 Mbps aansluiting van Kimsufi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ik heb beetje zitten experimenteren met de Joodle images. Maar ik vind nu (toevallig) dat je op kimsufi eigenlijk zelf templates kan maken zoals bijvoorbeeld Windows Server 2012 R2.
Is er een reden om voor de ene, dan wel voor de andere manier te kiezen?

Ik heb ook eens zitten kijken naar de VPS Cloud 1 van OVH. Deze biedt 2vCores en 2GB RAM, inclusief de Windows licentie voor paar euro per maand meer. Ik neem aan dat deze een stuk moeten onderdoen dan zo'n dedicated atom bakje bij Kimsufi ?

[ Voor 36% gewijzigd door Kenhas op 18-11-2014 14:17 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Kenhas schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:04:
Ik heb beetje zitten experimenteren met de Joodle images. Maar ik vind nu (toevallig) dat je op kimsufi eigenlijk zelf templates kan maken zoals bijvoorbeeld Windows Server 2012 R2.
Ik heb ook een tut online staan hoe je zelf je eigen templates maakt: https://joodle.nl/how-to-...ows-template-for-kimsufi/

Weet niet of je die bedoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Snelheid op mijn K2 bak (Eigen verbinding is 180/18):

FreeVPS bench.us
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Download speed from CacheFly: 11.3MB/s
Download speed from Coloat, Atlanta GA: 1.76MB/s
Download speed from Softlayer, Dallas, TX: 6.43MB/s
Download speed from Linode, Tokyo, JP: 4.51MB/s
Download speed from i3d.net, Rotterdam, NL: 7.73MB/s
Download speed from Leaseweb, Haarlem, NL: 10.4MB/s
Download speed from Softlayer, Singapore: 3.44MB/s
Download speed from Softlayer, Seattle, WA: 5.46MB/s
Download speed from Softlayer, San Jose, CA: 5.50MB/s
Download speed from Softlayer, Washington, DC: 10.1MB/s

100mb bin file Ziggo->K2
code:
1
100mb.bin            100%   95MB   2.0MB/s   00:47

100mb bin file K2->Ziggo
code:
1
100mb.bin             100%   95MB   6.0MB/s   00:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb ook eens zitten kijken naar de VPS Cloud 1 van OVH. Deze biedt 2vCores en 2GB RAM, inclusief de Windows licentie voor paar euro per maand meer. Ik neem aan dat deze een stuk moeten onderdoen dan zo'n dedicated atom bakje bij Kimsufi ?
Het is virtueel en kost een stuk meer dan een Kimsufi, maar het zijn heel prima VPS en afhankelijk van waar je het voor wilt gebruiken kan het veel beter zijn dan een Kimsufi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

25GB diskruimte vs 500+ voor de KS serie

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ik heb ook een tut online staan hoe je zelf je eigen templates maakt: https://joodle.nl/how-to-...ows-template-for-kimsufi/

Weet niet of je die bedoeld..
Ik bedoelde eigenlijk een template aanmaken bij Kimsufi zelf
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jvn6Nvx.png
Het is virtueel en kost een stuk meer dan een Kimsufi, maar het zijn heel prima VPS en afhankelijk van waar je het voor wilt gebruiken kan het veel beter zijn dan een Kimsufi
25GB diskruimte vs 500+ voor de KS serie
Als je niet weet wat ik er mee wil doen, is het natuurlijk moeilijk. Ik zou mijn Atom bakje wel houden om mee te spelen. Maar ik was aan het denken aan zo'n virtueel serverke om geografische data te verwerken. Met windows/linux en geoserver enkele kaarten tonen. Heb zo'n 10GB data waarvan ik er ongeveer 2GB nodig zou hebben op de server. In principe heb ik dus genoeg opslagruimte. Maar kan niet echt terug vinden met wat een Vcore overeenkomt

En duurder is relatief natuurlijk. Bij zo'n VPS Cloud zijn alle OS'en inbegrepen, wat wel meegenomen is als je windows wil gebruiken. Als je voor 10 of 15 euro per maand een basic server met Windows Server 2012 kan gebruiken, valt het in mijn ogen nog zo duur niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Kenhas schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:32:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk een template aanmaken bij Kimsufi zelf
[afbeelding]

[...]

[...]
Dat gaat niet werken, je kan wel de installatie template maken maar je kan het niet kiezen als je gaat herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Online.net? Het gaat voorlopig nog wel even duren voordat er weer een goedkope server beschikbaar komt bij Kimsufi.

http://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-scg2

Leuk servertje, ik ben hem alleen van plan te gebruiken om data op te dumpen, zodat deze ergens off-site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 59483 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:46:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Online.net? Het gaat voorlopig nog wel even duren voordat er weer een goedkope server beschikbaar komt bij Kimsufi.

Leuk servertje, ik ben hem alleen van plan te gebruiken om data op te dumpen, zodat deze ergens off-site staan.
Ziet er niet slecht uit. Maandje proberen kan altijd toch :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis

5 Euro Kimsufi is nog steeds beschikbaar hoor https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinzent
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 22:11

Ik heb deze server een tijdje geleden besteld toen die in de aanbieding was (met 160gb hdd ipv 500gb) voor E1,99 per maand zonder setup fee

Deze servers bij de aanbieding hadden wel oude hdd's met al aardig wat uurtjes erop dus niet geschikt als backup.

Server werkt prima, verder nog een sx60 (16TB storage :D ) bij Hetzner draai ik plex/sickbeard/couchpotato torrents binnenhalen met 100MB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
Kenhas schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:32:Als je niet weet wat ik er mee wil doen, is het natuurlijk moeilijk. Ik zou mijn Atom bakje wel houden om mee te spelen. Maar ik was aan het denken aan zo'n virtueel serverke om geografische data te verwerken. Met windows/linux en geoserver enkele kaarten tonen. Heb zo'n 10GB data waarvan ik er ongeveer 2GB nodig zou hebben op de server. In principe heb ik dus genoeg opslagruimte. Maar kan niet echt terug vinden met wat een Vcore overeenkomt
In zo'n geval zou een VPS wel beter zijn. VCore staat voor Virtuele Core, wat logisch is gezien het feit dat het een virtuele machine is. Waarom is dat beter? Met een Kimsufi heb je een of andere brakke Atom of Celeron, bij een VPS draai je op degelijke serverhardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 15:33
Heeft iemand al ervaring met de cloud vps servers van ovh?
Zijn deze wat beter dan de classic versie die heel lage io heeft.
Zou deze willen gebruiken voor een windows servertje voor webhosting.

• vinzent
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 22:11
Flufsor schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:54:
OVH heeft RunAbove gelanceerd als Cloud hosting, ik heb een paar weken geleden een account aagemaakt met $35 coupon om uit te proberen, weet niet of de link nog werkt (https://cloud.runabove.com/login/?launch=power8) voor $30 gratis. De Sandbox instances zijn erg snel.

Ze hebben ook een IBM Power8 176 core instance :)

Online.net heeft ook z'n cloud service onlangs aangekondigd, http://labs.online.net/ echter erg traag (4 core ARM) op hun IRC channel kan je vragen voor een invite als beta tester.

[ Voor 15% gewijzigd door vinzent op 20-11-2014 00:12 ]

• Kenhas
In zo'n geval zou een VPS wel beter zijn. VCore staat voor Virtuele Core, wat logisch is gezien het feit dat het een virtuele machine is. Waarom is dat beter? Met een Kimsufi heb je een of andere brakke Atom of Celeron, bij een VPS draai je op degelijke serverhardware.
Bedankt
Vroeg me meer af met wat zo'n VCore te vergelijken is.Zal waarschijnlijk wel schommelen volgens de nood maar is dat bijvoorbeeld te vergelijken met een één core aan 2Ghz (om maar iets te zeggen) ?

Heb thuis zo'n HP microserver (een N36L van een jaar of vijf oud, dus stilaan voorbereiden op vervangen ;) ) staan dus zo'n brakke atom werkt wel redelijk vlot :) Nog klein beetje spelen en dan stilaan zien om over te schakelen naar de kimsufi server ter vervangen van mijn N36L

Weet iemand hoe je bij OVH auto-renewal kunt inschakelen met je creditcard?
Ik kan het nergens vinden.

• DennusB
  • Niet online
Ik probeer Windows te installeren op mijn Kimsufi doos en volg deze tut : https://joodle.nl/install-windows-on-a-kimsufi-server/

Maar bij de laatste 5% gaat de download snelheid opeens naar 100K/s en er komt geen eind aan. Iemand enig idee wat te doen?

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:16

NeHoX

Gamer + PV

DennusB schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:15:
Ik probeer Windows te installeren op mijn Kimsufi doos en volg deze tut : https://joodle.nl/install-windows-on-a-kimsufi-server/

Maar bij de laatste 5% gaat de download snelheid opeens naar 100K/s en er komt geen eind aan. Iemand enig idee wat te doen?
Wachten! It will end eventually!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:38
DennusB schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:15:

Had ik ook last van. Gewoon ff geduld hebben, bij mij ging hij uiteindelijk wel door :)

• DennusB
  • Niet online
Haha oké, dan ga ik nog even wachten :P

Anoniem: 59483 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:04:
Weet iemand hoe je bij OVH auto-renewal kunt inschakelen met je creditcard?
Ik kan het nergens vinden.
Dat is het makkelijkst in de 'oude' manager: https://www.ovh.nl/managerv3
Ga naar 'Beheer' -> 'Automatisch vernieuwen'

Vervolgens moet je evt. nog even je creditcard koppelen.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:46

ThaHandy

Discovery Channel

code:
1
2
3
root@rescue:~# lsblk
NAME MAJ:MIN RM   SIZE RO TYPE MOUNTPOINT
sda    8:0    0 465.8G  0 disk

awww. jammer :P

Anoniem: 57963 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:54:
[...]

Dat is het makkelijkst in de 'oude' manager: https://www.ovh.nl/managerv3
Ga naar 'Beheer' -> 'Automatisch vernieuwen'

Vervolgens moet je evt. nog even je creditcard koppelen.
Thnx, maar ik kan daar dus niet inloggen met mijn e-mail adres en NIC handle.
Ik heb maar een support ticket ingeschoten bij OVH.

Anoniem: 59483 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:12:
[...]

Thnx, maar ik kan daar dus niet inloggen met mijn e-mail adres en NIC handle.
Ik heb maar een support ticket ingeschoten bij OVH.
Heb je enkel een Kimsufi account? Daar kan je n.l. niets mee bij OVH.

Anoniem: 57963 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:16:
[...]

Heb je enkel een Kimsufi account? Daar kan je n.l. niets mee bij OVH.
Ja, inderdaad. Ik heb enkel een Kimsufi account. Voorheen (2 jaar terug) had ik een OVH account, maar deze is opgeheven.

Anoniem: 59483 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:16:
[...]

Ja, inderdaad. Ik heb enkel een Kimsufi account. Voorheen (2 jaar terug) had ik een OVH account, maar deze is opgeheven.
Dan kan je enkel vooruit betalen. Je krijgt reminders genoeg in je mailbox dat je een factuur mag maken voor verlenging en dit kan je evt. al ruim van tevoren doen. Automatisch betalen zit er niet in bi Kimsufi.

Anoniem: 57963 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:20:
[...]

Dan kan je enkel vooruit betalen. Je krijgt reminders genoeg in je mailbox dat je een factuur mag maken voor verlenging en dit kan je evt. al ruim van tevoren doen. Automatisch betalen zit er niet in bi Kimsufi.
http://forum.kimsufi.com/...ewal-Add-a-payment-method
Alleen heb ik die optie dus niet..

Edit: Ik zie dus dat als je die optie niet hebt, je inderdaad alleen handmatig kunt vernieuwen. If you don't have this section, renewal is manual with http://ovh.to/JuVMHis

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 20-11-2014 12:24 ]

Anoniem: 59483 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:23:
[...]

http://forum.kimsufi.com/...ewal-Add-a-payment-method
Alleen heb ik die optie dus niet..

Edit: Ik zie dus dat als je die optie niet hebt, je inderdaad alleen handmatig kunt vernieuwen. If you don't have this section, renewal is manual with http://ovh.to/JuVMHis
Ik ook niet en er staat dan ook een regeltje onder:

"If you don't have this section, renewal is manual with http://ovh.to/JuVMHis" ;)

• i7Grendel
Flufsor schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:54:
Ja, die Cloud VPS (niet te verwarren met de cloud hosting dingen van RunAbove, wat een heel andere dienst is), zijn best vlot en doen niet onder voor een hoster met fatsoenlijke kwaliteit. De IO is niet gecapt zoals bij de classic VPS.

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 22:21
Ik lees hier Windows installeren via Joodle, moet je dan nog de licentie betalen?

• AW_Bos

AW_Bos

ThaHandy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:10:
[...]

code:
1
2
3
root@rescue:~# lsblk
NAME MAJ:MIN RM   SIZE RO TYPE MOUNTPOINT
sda    8:0    0 465.8G  0 disk

awww. jammer :P
Leg eens uit? :P Waar doel je precies op?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 20-11-2014 22:39 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:46

ThaHandy

Discovery Channel

nvm, de ks2 krijgen soms een grotere HDD :)

• Amens
ivo-nl schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:58:
Ik lees hier Windows installeren via Joodle, moet je dan nog de licentie betalen?
Images worden zonder licentie geleverd, het is aan jou om links om, of rechts om, de machine van een licentie te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Gebruik m'n KS-1 (N2800) nu met Couchpotato/Sickbeard/Plex. Werkt goed, stream is niet laggy als ie HD streamt. Krijg vandaag mn Chromecast binnen, hopelijk werkt het daar ook goed op :)

Fijne van Plex is dat het zelfs bij series (bijvoorbeeld The Walking Dead) snel de ondertiteling erbij pakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wesley17 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:02:
Gebruik m'n KS-1 (N2800) nu met Couchpotato/Sickbeard/Plex. Werkt goed, stream is niet laggy als ie HD streamt. Krijg vandaag mn Chromecast binnen, hopelijk werkt het daar ook goed op :)

Fijne van Plex is dat het zelfs bij series (bijvoorbeeld The Walking Dead) snel de ondertiteling erbij pakt :)
Ik neem aan dat ie niet full-HD kan transcoden met zo'n CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
DennusB schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:30:
[...]

Ik neem aan dat ie niet full-HD kan transcoden met zo'n CPU?
Toch lukt het :*) (Naja, af en toe stottert het toch wel een beetje) 720p gaat vloeiend.

[ Voor 14% gewijzigd door BlazeMuis op 21-11-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net via de rescue mode een schone installatie van Debian geïnstalleerd door middel van debootstrap, dan heb je gewoon een eigen installatie in plaats van de modules die OVH toevoegt.

In principe werkt dit op alle servers waarbij je niet zelf een ISO kunt mounten.

Deze stappen heb ik uitgevoerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
fdisk /dev/sda
mkfs.btrfs /dev/sda1  (btrfs kun je ook vervangen door ext4)
mkswap /dev/sda2
mkdir /mnt/debian
mount /dev/sda1 /mnt/debian
/usr/sbin/debootstrap --arch=amd64 wheezy /mnt/debian http://mirror.ovh.net/ftp.debian.org/debian/  (vervang amd64 door i386 als je een 32-bits installatie wenst)
nano /mnt/debian/etc/hosts
nano /mnt/debian/etc/hostname
nano /mnt/debian/etc/network/interfaces
nano /mnt/debian/etc/resolv.conf
nano /mnt/debian/etc/fstab
nano /mnt/debian/etc/apt/sources.list
mount -t proc procfs /mnt/debian/proc
mount -t sysfs sysfs /mnt/debian/sys
mount -o bind /dev /mnt/debian/dev
mount -t devpts devpts /mnt/debian/dev/pts
chroot /mnt/debian
apt-get update
apt-get install linux-image-amd64 grub-pc locales openssh-server ntp
export LANGUAGE=en_US.UTF-8
export LANG=en_US.UTF-8
export LC_ALL=en_US.UTF-8
locale-gen en_US.UTF-8
dpkg-reconfigure locales
dpkg-reconfigure tzdata
passwd
exit
reboot

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 21-11-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Interessant topic en al heel wat posts doorgelezen.
Toch blijf ik met een vraag zitten. Misschien onderbuikgevoel, maar toch..

Die 5 euro kimsufi servers,
is dat met onbeperkte traffic?
Of hebben we hier met fairuse of een wat verborgen limiet te maken waar je achteraf de rekening gepresenteerd krijgt..?
Want voor 5 euro onbeperkte traffic klinkt te mooi om waar te zijn..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Aanvullend op @carnager: kun je zo'n server ook gebruiken als backup? Of als de HDD crasht heb je pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
carnager schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:21:
Interessant topic en al heel wat posts doorgelezen.
Toch blijf ik met een vraag zitten. Misschien onderbuikgevoel, maar toch..

Die 5 euro kimsufi servers,
is dat met onbeperkte traffic?
Of hebben we hier met fairuse of een wat verborgen limiet te maken waar je achteraf de rekening gepresenteerd krijgt..?
Want voor 5 euro onbeperkte traffic klinkt te mooi om waar te zijn..
Het is echt onbeperkt. Geen rare rekening etc achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ivo-nl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:51:
Aanvullend op @carnager: kun je zo'n server ook gebruiken als backup? Of als de HDD crasht heb je pech?
Als de disk crasht heb je pech. Ik rsync mijn backups tussen twee Kimsufi's. De ene staat in Roubaix en de ander in Gravelines. Werkt prima zo voor mij, maar het is maar welke eisen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

wesley17 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:51:
[...]
Het is echt onbeperkt. Geen rare rekening etc achteraf.
Prachtig! _/-\o_

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@Mozzy duidelijk.

Bij Online.net heb je een vergelijkbare oplossing voor 6 euro per maand, iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ivo-nl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:03:
@Mozzy duidelijk.

Bij Online.net heb je een vergelijkbare oplossing voor 6 euro per maand, iemand ervaring daarmee?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43266078 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Op https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1 kan je dus een KS-1 bestellen. Maarre, de site zegt dat ze niet leverbaar zijn. Sta ik dan in de wacht, of worden ze toch geleverd (extra ademruimte-servers maybe? )

En als ik een diskcheck heb gedaan, en ik kom tot de conslusie dat deze disk al iets van 300 dagen gedraaid heeft, kanik dan in aanmerking komen om een andere HDD te laten plaatsen, of is het gewoon: "Je doet het maar met wat je van ons krijgt voor dit bedrag"?

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AW_Bos schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:17:
Op https://www.kimsufi.com/en/order/kimsufi.cgi?hard=142sk1 kan je dus een KS-1 bestellen. Maarre, de site zegt dat ze niet leverbaar zijn. Sta ik dan in de wacht, of worden ze toch geleverd (extra ademruimte-servers maybe? )

En als ik een diskcheck heb gedaan, en ik kom tot de conslusie dat deze disk al iets van 300 dagen gedraaid heeft, kanik dan in aanmerking komen om een andere HDD te laten plaatsen, of is het gewoon: "Je doet het maar met wat je van ons krijgt voor dit bedrag"?
Als je die link gebruikte kreeg je een Atom™ D425 geleverd i.p.v. een N2800. Nu is er momenteel geen verschil tussen de link en het aanbod op de frontpage. Wachttijden zijn heel willekeurig bij OVH. Soms heb je een oplevering in 10 minuten en de andere keer duurt het 10 uur of langer. Dit heeft ook met de wachtlijst te maken en de snelheid waarmee ze nieuwe servers kunnen opleveren. Meestal overtreft de vraag het aanbod.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 21-11-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

AW_Bos schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:17:

Dat laatste. Ze specificeren nergens dat je een nieuwe schijf krijgt en voor 5 euro per maand kan je ook niet echt moeilijk doen. Bovendien kan een nieuwe schijf net zo hard kapot gaan, ze draaien 24/7 dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.