Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
i7Grendel schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:33:
Alleen de 2013 KS-sen ondersteunen Windows Server AFAIK. Ik heb met een collega mijn 2013 voor zijn 2014 geruild omdat hij Windows nodig had. Het enige probleem is dat als je de server intern of via de manager van OVH opnieuw probeert op te starten, de hele server crasht en er een technicus van OVH bij moet komen om de server opnieuw op te starten.

Als dat met alle KS-sen zo is, dan begrijp ik wel dat ze geen Windows meer aanbieden.
Dat reboot probleem is inderdaad een bekend euvel. Daarom reboot ik hem ook niet al te vaak :) Gelukkig gaat het vaak ook wel gewoon goed. Daarnaast, zelfs wanneer ik de server midden in de nacht reboot en hij hangt is een engineer vaak binnen een uur klaar met mn server en is die weer beschikbaar.

Als je 24/7 mission critical diensten op een KS draait heb je denk ik sowieso een steekje los ;) Enige downtime moet je dus wel incalculeren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb een KS-2 van de "nieuwe" (?) versie, of in elk geval een met een 2 TB harde schijf er in.
Heb nu CentOS 7 geïnstalleerd, maar zie dat als ik kies voor een eigen template te maken, dat ik dan ook voor Windows Server kan kiezen. Heeft iemand dat op die manier al gebruikt? Heb de template aangemaakt maar kan hem helaas hierna nog niet kiezen bij herinstalleren.

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 02-09-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met UPC hier? Ik heb een oude kimsufi special edition die in Noord Amerika gelokaliseerd is.

En ik haal opeens 11.4 MB/s (dus bijna 100Mbit) snelheid op een enkele draad met file zilla. Waar ik voorheen al blij was met 10Mbit per draad.

Volgens mij hebben ze iets aan de peering of infrastructuur veranderd. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Er is trouwens ook een plan dat Kimsufi's geupgrade gaan worden naar 1Gbit download link.
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=11248
https://twitter.com/olesovhcom/status/497305178086072320

• smiegles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

smiegles

Breaking Bad

Topicstarter
Netjes, ze zijn nu trouwens makelijk te verkrijgen op isgenoeg.nl

Verwijderd

Ik heb zojuist de KS-4 besteld, ben benieuwd! schijnt gewoon vmware esx op te kunnen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 15:15 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een 2G met een 500GB schijf (voor 2,99 euro ex btw per maand \o/). Wat is nou de goedkoopste manier om aan meer dan 500GB te komen? Een KS-2 lijkt de enige optie, maar dat is relatief dan weer vrij prijzig.

Het enige dat ik wil ik storage buiten de deur just-in-case. En dat het een server is is mooi mee genomen, want dan kan ik bv Spotweb er op draaien. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Ze schijnen die KS-2 trouwens regelmatig met 2 TB disks te leveren.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:51
In het nieuwe panel zie ik (met m'n KS2 uit 2013) een optie "Installeer een van uw templates". Als ik die kies is er vervolgens een legen lijst (logisch). Weet iemand hoe je daar je eigen template aan toe kunt voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:48
Omdat de Kimsufi KS-1's (met Intel Atom, 2 GB RAM, 500 GB HD) onlangs weer korte tijd leverbaar waren,
heb ik er gelijk een paar besteld. Gewoon om mee te spelen en wat meer ervaring met Linux op een remote machine op te doen. Voor 5 Euro per maand kan je je geen buil vallen, en kan ik mijn KS-2 gewoon laten draaien
zonder deze te verzieken met mijn spielerei.

Na veel geklooi VirtualBox werkend gekregen op de KS-1, draaiend onder Xubuntu, met alle beperkingen van
de Atom. Op één van de machines voor de aardigheid Windows XP geinstalleerd, en dat werkt eigenlijk prima,
zij het dat het te traag is om er lekker mee te kunnen werken.

Nog leuker: op een andere KS-1 heb ik onder VirtualBox XPenology geinstalleerd. De KS-1 denkt nu dat-ie
een Synology DS214Play is met DSM 5.0 en ik kan 'm van buitenaf ook als zodanig benaderen. :) :) :) Ik zie geen verschil met m'n eigen DS212+.
Heb altijd al een tweede, off-site Synology willen hebben met een snelle verbinding, voor o.a. backup doeleinden.

Het is wel het nodige gedoe, omdat installatie via DS Assistant lastig is (DS Assistant zoekt alleen binnen je lokale netwerk naar Syno's) en omdat de KS-1 maar één extern IP adres heeft. De afwijkende Linux kernel van OVH hielp ook niet mee. Maar het werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:51:
Ik heb een 2G met een 500GB schijf (voor 2,99 euro ex btw per maand \o/). Wat is nou de goedkoopste manier om aan meer dan 500GB te komen? Een KS-2 lijkt de enige optie, maar dat is relatief dan weer vrij prijzig.

Het enige dat ik wil ik storage buiten de deur just-in-case. En dat het een server is is mooi mee genomen, want dan kan ik bv Spotweb er op draaien. :)
*schop* Iemand? :)
Thralas schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:49:
Ze schijnen die KS-2 trouwens regelmatig met 2 TB disks te leveren.
Ik krijg daar geen duidelijkheid over. Ik heb er 10 euro excl btw per maand voor over, maar dan wil ik wel die 2TB.

Overigens kreeg ik vannacht mijn eerste reminder om mijn KS-1 te verlengen, dat kan nog steeds voor het lage tarief: 35,88 euro (ex BTW) voor weer een jaar. _O_

Mijn server is trouwens al 344 dagen up! :o _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
@pven:

Je kunt bij OVH een extra 2 TB USB disk bijstellen:

https://www.ovh.co.uk/dedicated_servers/usb_disk.xml

Weet niet of dat ook voor de goedkope Kimsufi's geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

pven schreef op maandag 29 september 2014 @ 07:23:
Mijn server is trouwens al 344 dagen up! :o _O_
09:45:08 up 364 days :*)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ReneK schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:13:
@pven:

Je kunt bij OVH een extra 2 TB USB disk bijstellen:

https://www.ovh.co.uk/dedicated_servers/usb_disk.xml

Weet niet of dat ook voor de goedkope Kimsufi's geldt.
Het is iig de moeite om even na te vragen. Dank! :)
Patser! }:| :P

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 29-09-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-08 17:36

Zeg

Mijn KS-4 met 2TB schijf draait als een zonnetje. Wel vervelend dat de nameservers van OVH nogal sloom zijn; mijn DS had zo'n 3 seconde nodig per resolve. Heb die maar meteen naar GoogleDNS gezet :) Voor de rest een prima budgetoplossing voor mijn developmentmeuk en gameserver(s).

Wat ik wel raar vind is dat ik geen /128 block van IPv6 ipadressen heb. Weet iemand hoe ik deze eventueel kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Zeg schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:56:
Wat ik wel raar vind is dat ik geen /128 block van IPv6 ipadressen heb. Weet iemand hoe ik deze eventueel kan krijgen?
Als jij een IPv6 adres hebt dan heb je een /128 "block"; een /128 is een enkel adres namelijk. :)

Ik denk dat ik zelf ook een KS-4 ga bestellen om te testen om mijn VPS op te ruimen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zeg schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:56:
Mijn KS-4 met 2TB schijf draait als een zonnetje. Wel vervelend dat de nameservers van OVH nogal sloom zijn; mijn DS had zo'n 3 seconde nodig per resolve. Heb die maar meteen naar GoogleDNS gezet :) Voor de rest een prima budgetoplossing voor mijn developmentmeuk en gameserver(s).

Begrijp ik nu dat je er DSM op hebt van Synology? Zo ja hoe? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-08 17:36

Zeg

Ballebek schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:28:
Als jij een IPv6 adres hebt dan heb je een /128 "block"; een /128 is een enkel adres namelijk. :)
*me is noob* 8)7
DennusB schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:57:
Begrijp ik nu dat je er DSM op hebt van Synology? Zo ja hoe? :P
Nee, helaas. Ik heb Debian en dat gebruik ik voor o.a. development en gamehosting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Zeg schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:42:

Nee, helaas. Ik heb Debian en dat gebruik ik voor o.a. development en gamehosting ;)
Maar het kan wel, zie mijn post hierboven van 28 september. Het draait zelfs op een KS-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 11:24
Ik ben inmiddels overgestapt van een KS-4 naar een KS-2, deze heb ik voorzien van Windows 7 en dit draait eigenlijk allemaal heel prima.. Ben nu wat aan het experimenteren met OwnCloud en Ampache, tot nu toe werkt alles erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ook voor (deel)verkoop is V&A. Dit topic gaat over de feitenlijke ervaringen.

[ Voor 86% gewijzigd door DJSmiley op 07-10-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Amens schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:08:
Ik ben inmiddels overgestapt van een KS-4 naar een KS-2, deze heb ik voorzien van Windows 7 en dit draait eigenlijk allemaal heel prima.. Ben nu wat aan het experimenteren met OwnCloud en Ampache, tot nu toe werkt alles erg goed!
Windows 7 erop gekregen, dat is interessant, heb je ergens een beschrijving hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Ik heb er voor betaald, er is een 'mannetje' die het aanbiedt voor 20 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
majic schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:19:
Ik heb hier een Kimsufi 2013 atom/500gb computertje draaien bij OVH, echter doe ik er niet al te veel mee behalve wat websites draaien (het plan was een off-site backup, echter zit ik op tergend traag internet sinds een half jaar ;). . Nou zit ik er aan te denken hem óf op te zeggen óf te delen met een tweaker. Als er iemand interesse heeft geef een gil!
Misschien wel handig om te delen ja :) DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
ZeroCode schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:23:
[...]

Windows 7 erop gekregen, dat is interessant, heb je ergens een beschrijving hiervan?
Hier is een makkelijke manier: https://joodle.nl/install-windows-on-a-kimsufi-server/

Ik heb zelf Windows 8.1 geïnstalleerd op een ks-2 en werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Ballebek schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:28:
[...]

Ik denk dat ik zelf ook een KS-4 ga bestellen om te testen om mijn VPS op te ruimen.
Klopt, had liever gehad dat je d'r een /64 bij kreeg.. helaas zijn ze zeer zuinig met het geven van IPv6 adressen...

Waarschijnlijk omdat je anders natuurlijk op een server waar ze eignelijk niet willen dat je meerdere public hosts op heb, toch op die manier e.e.a. voor elkaar krijgt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
OnlyRinaldo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:57:
[...]

Hier is een makkelijke manier: https://joodle.nl/install-windows-on-a-kimsufi-server/

Volgens mij werken die images niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

OnlyRinaldo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:57:
[...]

Maar, waarom zou je dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Omdat het kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
bonyuri schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:14:
[...]

Maar, waarom zou je dit willen?
Persoonlijk vind ik Windows een stuk fijner werken omdat ik daar simpelweg ruime kennis van heb, met Linux kan ik ook wel een beetje uit de voeten, maar ik blijf liever in de 'comfortzone'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Amens schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:33:
[...]

Persoonlijk vind ik Windows een stuk fijner werken omdat ik daar simpelweg ruime kennis van heb, met Linux kan ik ook wel een beetje uit de voeten, maar ik blijf liever in de 'comfortzone'.
Maar dan als Server OS?
Windows 8 is toch niet echt een server OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Het is inderdaad niet echt een server OS, als ik de keuze had, was ik liever gegaan voor Windows 2008 R2, echter ondersteund de Atom in de KS-2 server geen x64 :)

Quick & Dirty oplossing was om Windows 7 te installeren, ik gebruik het zoals eerder genoemd voornamelijk voor OwnCloud en momenteel test ik Ampache voor mijn werkzaamheden bij de lokale radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:01
Wat betaaal je nou voor KS2 met 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Ik betaal 9,95 per maand voor mijn KS-2 met 2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
....echter ondersteund de Atom in de KS-2 server geen x64 :)
Ik weet niet hoe oud jouw KS-2 is, maar in mijn KS-2 en KS-1's zit een Atom™ N2800, die is 64-bit.
Op één van de KS-1's draai ik momenteel Win7 X64 (native, zonder host OS, volgens bovenstaande methode).

Bij virtualisatie via bv. Proxmox (of zoals ik via VirtualBox onder Xubuntu), ben je door de beperkte
virtualisatie mogelijkheden van een Atom wel beperkt tot een 32-bit guest OS.
Onder VirtualBox heb ik dan ook alleen 32-bits versies van Windows werkend gekregen, en ook
alleen 32-bits versies van XPenology.

Waarom gebruik ik Windows als dit geen server OS is? Omdat ik het helemaal niet als server gebruik.
Ik gebruik het om software voor meettoepassingen en datalogging continue te kunnen draaien zonder
er verder naar om te hoeven kijken. Dan is een computer in een datacentre met stabiele netwerk en power
voorzieningen heel handig.

NB: Ik heb gemerkt dat VirtualBox niet werkt onder de OVH installaties van Ubuntu en Xubuntu.
OVH heeft de kernel blijkbaar teveel 'gecustomized'. Vervangen door een standaard Ubuntu kernel
werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
ReneK schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Ik weet niet hoe oud jouw KS-2 is, maar in mijn KS-2 en KS-1's zit een Atom™ N2800, die is 64-bit.
Op één van de KS-1's draai ik momenteel Win7 X64 (native, zonder host OS, volgens bovenstaande methode).

Bij virtualisatie via bv. Proxmox (of zoals ik via VirtualBox onder Xubuntu), ben je door de beperkte
virtualisatie mogelijkheden van een Atom wel beperkt tot een 32-bit guest OS.
Onder VirtualBox heb ik dan ook alleen 32-bits versies van Windows werkend gekregen, en ook
alleen 32-bits versies van XPenology.

Waarom gebruik ik Windows als dit geen server OS is? Omdat ik het helemaal niet als server gebruik.
Ik gebruik het om software voor meettoepassingen en datalogging continue te kunnen draaien zonder
er verder naar om te hoeven kijken. Dan is een computer in een datacentre met stabiele netwerk en power
voorzieningen heel handig.

NB: Ik heb gemerkt dat VirtualBox niet werkt onder de OVH installaties van Ubuntu en Xubuntu.
OVH heeft de kernel blijkbaar teveel 'gecustomized'. Vervangen door een standaard Ubuntu kernel
werkt wel.
Ik heb idd ook een N2800, maar degene die mijn windows installatie heeft verzorgd kreeg geen x64 installatie aan de praat op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
Ik ben erg geïnteresseerd in een K2. Zullen twee websites op komen te draaien, voor de rest wat opslag. Moet deze server wel aankunnen, toch?

Heb ik het goed dat je de server voor een maand af kunt sluiten en als je niet meer betaald je ervan af bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Die K2 moet dat met gemak kunnen. Ik draai op minder specs, wel een VPS meer websites. Het zal wel wat overpowered zijn maar goed.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Oke, bedankt.

Is er ergens informatie te vinden over betaling/contractduur/datalimieten, enz? --> Gevonden!

Hoe is de snelheid van de server v.w.b. connectiviteit? 't Is natuurlijk wel een eind weg, Canada...

[ Voor 40% gewijzigd door consono_md110 op 09-10-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 23:06
consono_md110 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:35:
Oke, bedankt.

Is er ergens informatie te vinden over betaling/contractduur/datalimieten, enz? --> Gevonden!

Hoe is de snelheid van de server v.w.b. connectiviteit? 't Is natuurlijk wel een eind weg, Canada...
Als je een Nederlandse site host is Canada niet de beste locatie m.b.t. SEO, maar hoe verder de server hoe langer je ping zal duren, maar qua snelheid zou het niet veel uit moeten maken, mits de verbinding gewoon goed is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Bedankt weer!

Inmiddels draait de KS-2 server als een speer! Heb er een 2TB schijf in, dus da's 1TB gratis.
Gemiddelde ping is 9ms, upload van een 620MB-file duurde welgeteld 53s, ofwel 11MB/s. Da's mooi rap dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Je moet een paar keer op het winkelwagentje klikken en soms krijg je North America en soms Frankrijk.

edit: Meestal North America

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 10-10-2014 11:13 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:37
jeetje, bijna onmogelijk om een KS1 te pakken te krijgen :(

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Ik heb er ook zelf een aardig tijdje over gedaan voordat ik een KS-1 te pakken heb gekregen. Ben uiteindelijk hierop gestuit, misschien wel handig :) https://twitter.com/kimsufi_avail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
thanks, alle beetjes helpen ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Bockelaar schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:30:
jeetje, bijna onmogelijk om een KS1 te pakken te krijgen :(
Als je deze link gebruikt, lukt het bijna altijd om een KS1 te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
synoniem schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Als je deze link gebruikt, lukt het bijna altijd om een KS1 te pakken te krijgen.
heeeeee! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
Ter lering en vermaak, mijn gisteren bestelde KS-2 werd direct opgeleverd en is uitgerust met een 2tb hd ipv de beloofde 1tb. Dit schijnt vaker voor te komen, al kan niks worden gegarandeerd, maar voor mij dus een leuke meevaller.

Waarvoor gebruiken jullie je server, alleen voor webhosting en testen of ook als proxy server/torrent box of dropbox alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
lithoijen schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:46:
Ter lering en vermaak, mijn gisteren bestelde KS-2 werd direct opgeleverd en is uitgerust met een 2tb hd ipv de beloofde 1tb. Dit schijnt vaker voor te komen, al kan niks worden gegarandeerd, maar voor mij dus een leuke meevaller.

Waarvoor gebruiken jullie je server, alleen voor webhosting en testen of ook als proxy server/torrent box of dropbox alternatief?
Ik gebruik hem voor van alles en nog wat: Webhosting, mailserver, OpenVPN server. Ook logt deze server automatisch in via VPN op mijn thuis netwerk zodat ik ook via deze server het internet op kan routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
lithoijen schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:46:
Dank voor de tip! Heb zojuist de gok gewaagd en er nog een KS-2 bijbesteld, en deze werd inderdaad opgeleverd met een 2 TB hard disk. Blijkbaar hebben ze een hele partij van die dingen liggen of hebben ze (tijdelijk?) geen
1 TB drives op voorraad. Mijn oude KS-2 met 1 TB drive krijgen ze binnenkort weer van me terug ;-)
Ik heb er nu vier: twee KS-2's en twee KS-1's. Eén KS-2 gaat dus binnenkort weer terug, de andere met 2TB
disk draait Xubuntu en gebruik ik voornamelijk voor backup's (o.a. off-site backup van mijn Synology).
Die uitbreiding naar 2 TB is dus zeer welkom.

Eén KS-1 draait nu Windows 7 en gebruik ik voor datalogging en een applicatie die permanent moet draaien om
real-time data aan te leveren aan andere systemen.

De andere KS-1 is voor spielerij. Draait momenteel Xubuntu met daarop VirtualBox.
Onder Virtual box heb ik dan weer parallel twee guest OS-en draaien: een Windows XP (ook voor datalogging) en
een 32-bits Xpenology, zodat de KS-1 zich als een Synology gedraagt. Valt me heel erg mee dat zelfs een
KS-1 zowel Xubuntu, Win XP als de Synology software parallel kan draaien, al moet je er niet teveel me
tegelijk willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
Net een KS-2 besteld, server staat in Frankrijk en is afgeleverd met een 2TB disk :) Vanavond er maar eens mee gaan stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn servertje (KS-2) met 2 TB en Windows 7. Snelheid is niet optimaal, maar dat mag je ook gewoon niet verwachten. Nu nog een manier vinden om efficient heel veel bestanden vanaf m'n NAS naar de server pompen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Amens schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:19:
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn servertje (KS-2) met 2 TB en Windows 7. Snelheid is niet optimaal, maar dat mag je ook gewoon niet verwachten. Nu nog een manier vinden om efficient heel veel bestanden vanaf m'n NAS naar de server pompen :D
Owncloud?
Filezilla (met SSH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb die link van Joodle ook gebruikt om Windows 2012 R2 op mijn KS-2 VPS te installeren, werkt prima, geen problemen mee gehad.
Een punt waarvan ik vind dat er wel rekening mee gehouden mag worden, is dat je bestanden niet encrypted op de harde schijf staan. Ik weet niet wat ze er mee doen op het moment dat je het abonnement op zet, zal best geformatteerd worden, maar de vraag is hoe precies...
Server 2012 R2 voorziet er niet in Bitlocker te gebruiken, met auto mount, tenzij je de systeemschijf kan encrypten, maar dat kan alleen als je een TPM hebt, of mogelijk nog via een of ander truukje (local policy's aanpassen en nog e.a.), wat ik liever niet doe...

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 15-10-2014 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Heb vrijdagmorgen 10 okt, ook server besteld (120 seconde?). KS-3 tot op heden niks gehoord.
Ben van plan een asterisk now te gaan draaien, daarnaast een vps met debian die een paar eenvoudige websites moet gaan draaien op ngnix + mysql en een tomcat+apache om wat te spelen.
Daarnaast wil ik een windows vps,(win7) met een paar services die niet lekker op linux draaien.
De boel wil ik gaan syncen met btsync.

Als de server nog ooit word opgeleverd hoop ik dat het allemaal gaat lukken met een i3. :)

(pff kijg onder het typen van de laatste letter mailtje binnen dat de boel is geïnstalleerd)

Ook overigens 2tb :)

[ Voor 10% gewijzigd door jekker op 15-10-2014 17:08 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
jekker schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:04:
Heb vrijdagmorgen 10 okt, ook server besteld (120 seconde?). KS-3 tot op heden niks gehoord.
Ben van plan een asterisk now te gaan draaien, daarnaast een vps met debian die een paar eenvoudige websites moet gaan draaien op ngnix + mysql en een tomcat+apache om wat te spelen.
Daarnaast wil ik een windows vps,(win7) met een paar services die niet lekker op linux draaien.
De boel wil ik gaan syncen met btsync.

Als de server nog ooit word opgeleverd hoop ik dat het allemaal gaat lukken met een i3. :)

(pff kijg onder het typen van de laatste letter mailtje binnen dat de boel is geïnstalleerd)

Ook overigens 2tb :)
Wil je laten weten hoe Asterisk draait? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:21

Ultimation

Het is als Appels en peren

De KS-1 servers worden ook nog steeds "per ongeluk" geleverd met grotere hardeschijven?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Ultimation schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:26:
De KS-1 servers worden ook nog steeds "per ongeluk" geleverd met grotere hardeschijven?
Voor zover ik begrepen heb, worden alleen KS-2's uitgeleverd met een 2 TB ipv. een 1 TB drive. Weet niet of dat structureel is.

Mijn 2 KS-1's heb ik ontvangen met een standaard 500 GB drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
ReneK schreef op zondag 28 september 2014 @ 09:42:

Nog leuker: op een andere KS-1 heb ik onder VirtualBox XPenology geinstalleerd. De KS-1 denkt nu dat-ie
een Synology DS214Play is met DSM 5.0 en ik kan 'm van buitenaf ook als zodanig benaderen. :) :) :) Ik zie geen verschil met m'n eigen DS212+.
Heb altijd al een tweede, off-site Synology willen hebben met een snelle verbinding, voor o.a. backup doeleinden.

Het is wel het nodige gedoe, omdat installatie via DS Assistant lastig is (DS Assistant zoekt alleen binnen je lokale netwerk naar Syno's) en omdat de KS-1 maar één extern IP adres heeft. De afwijkende Linux kernel van OVH hielp ook niet mee. Maar het werkt ;-)
Hoe heb je Xpenology werkend gekregen? Heb je een linkje voor me?

[ Voor 28% gewijzigd door firecaps30 op 16-10-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
mikeelroy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:01:
Hoe heb je Xpenology werkend gekregen? Heb je een linkje voor me?
Nee, ik heb geen kant-en-klare link, het was gewoon zelf veel uitzoeken, en wat sites over XPenology raadplegen.

Standaard gaat Xpenology ervan uit dat je het op eigen hardware doet, waar je fysiek bij kunt, en die je
ook kunt benaderen via je lokale netwerk. Een remote install doen bleek wat lastiger om uit te zoeken.

Wat ik heb gedaan in het kort:

-Xubuntu installeren op de KS-1 of KS-2.

-X2Go client installeren op je eigen PC voor toegang tot de grafische Xubuntu shell. Je hebt een grafische
shell nodig om Synology DS Asistant te kunnen draaien.

-Nu eerst de OVH Linux kernel update naar een standaard Ubuntu kernel met de volgende stappen:

sudo apt-get install linux-image-server

mkdir ~/ovh.d/

sudo mv /etc/grub.d/06_OVHkernel ~/ovh.d

sudo update-grub

sudo apt-get install linux-headers-generic

restart machine:

sudo shutdown -r -f now

(bron: http://www.qc4blog.com/?p=1675)

Dit is nodig om VirtualBox te kunnen draaien.

Daarna VirtualBox installeren, dat gaat het gemakkelijkste via het Ubuntu Software Centre.

Vervolgens de Linux versie van Synology DS Assistant installeren.

Nu kan je een virtuele machine aanmaken in VirtualBox om Xpenology te draaien. Als je een KS-1 of KS-2
hebt met een Atom processor, ben je in VirtualBox beperkt tot een 32-bits guest (ook al is de Atom 64 bits).
Ik heb een 32-bits iso bootloader en 32-bits XPenology software gebruikt voor de DS-214play (dat is een van
de weinige moderne Syno's waar nog een 32-bitter in zit).
De images hiervoor, met de installatie handleiding kan je vinden op: http://www.xpenology.nl/

Voordat je de virtuele machine start met de bootloader, moet je ervoor zorgen dat DS Assistant de virtuele
machine kan vinden. Door VirtualBox tijdelijk in te stellen op host-only network maak je een lokaal netwerk.
Start nu de virtuele machine op en tevens DS Assistant.
DS Assitant moet nu een maagdelijke Synology vinden waarop je de 32-bits .pat file kunt installeren.
Je kunt er daarna ook bij met een lokale browser op je Xubuntu machine. Met de browser maak
je alle instellingen die nodig zijn voor toegang (users, passwords, services, poorten).
Vervolgens doe je via de browser een nette shutdown van de XPenology machine.

Nu de network adapter settings van de virtuele machine veranderen in NAT, en tevens de noodzakelijke
poorten forwarden voor externe toegang (zoals 5000 voor de webinterface).
Daarna de virtiuele machine opnieuw starten. Je moet er nu extern bij kunnen via je Kimsufi IP
adres op poort 5000.

Nog twee opmerkingen:

-Als je X2Go afsluit, breekt Xubuntu ook alle GUI programma's af, dus ook je virtuele machine.
Je kunt dit voorkomen door de virtuele machine op te starten in headless mode (shift toets in VirtualBox)
ingedrukt houden bij Start).
-Via de software router in VirtualBox kan je poorten forwarden naar je Synology machine, maar dat is
beperkt tot poorten 1024 en hoger. Poorten 0...1023 zijn door Linux gereserveerd voor root users.
Ik weet nog geen oplossing, en heb bv. de webserver maar op poort 8080 gezet.

Het is allemaal een beetje gepiel, maar het lijkt goed te werken. Heb nu 3 "Syno's" al een paar weken
draaien op een paar KS-1's en KS-2's.

Hoop dat ik het bovenstaande verhaal een beetje goed heb opgediept uit mijn geheugen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 23-08 14:39
Inmiddels is de server een beetje opgetuigd, was nog wel even prutsen hoe dat nu werkt met bridge en iptables.
Asterisk now draait, maar moet nog volledig ingesteld worden, ik was alleen de server gewend maar op Asterisk NOW zit toch visueel heel anders in elkaar (veel instellingen) die je normaal in cli doet.
(Het door routen van poorten met iptables voor sip en srtp+tls lijkt me nog wel een uitdaging.)

Als webserver heb ik eerst xunbuntu geprobeerd maar vond dit helemaal niks, hierna
heb ik linux mint geinstalleerd (mate17 LTS) gebruik ook X2Go onder mint gewoon werkt veel beter dan vnc,

Als host OS gebruik ik Proxmox, tot zover lijkt dit goed te gaan. tussen deze os's heb ik NFS geïnstalleerd om snapshots makkelijk naar 1 punt naar de grootste partitie te krijgen. Vanuit daar kan ik dan overzichtelijk backups naar mn eigen pc maken.

tedoen, win7 installeren
Voor zover het lijkt de i3 het allemaal makkelijk te redden, maar de grootste cpu vreter moet nog worden geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door jekker op 16-10-2014 20:07 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
ReneK schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:33:
[...]

-Via de software router in VirtualBox kan je poorten forwarden naar je Synology machine, maar dat is
beperkt tot poorten 1024 en hoger. Poorten 0...1023 zijn door Linux gereserveerd voor root users.
Ik weet nog geen oplossing, en heb bv. de webserver maar op poort 8080 gezet.

Het is allemaal een beetje gepiel, maar het lijkt goed te werken. Heb nu 3 "Syno's" al een paar weken
draaien op een paar KS-1's en KS-2's.

Hoop dat ik het bovenstaande verhaal een beetje goed heb opgediept uit mijn geheugen ;-)
Wow bedankt! Ben nu bezig, lijkt allemaal goed te gaan.

Bij wijze van test/tijdelijke oplossing heb ik de desktop user even aan de sudoers toegevoegd, en ga van daaruit werken om de boel zo dicht mogelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Ben nog één ding vergeten:

Je moet voor de virtuele machine de netwerkadapter instellen op een MAC adres dat is toegekend
aan Synology. Dikke kans dat DS Assistant 'm anders niet vindt, of dat de .pat file niet werkt.
Een geschikt MAC adres is bv. 00113208D62A.

En verder: als de VM eenmaal goed draait, moet je niet vanuit het Disk Manager Control Panel een
upgrade doen met originele Synology software! Dat werkt niet. Upgrades kunnen alleen volgens de methode
beschreven in XPenology.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
ReneK schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:05:
Ben nog één ding vergeten:

Je moet voor de virtuele machine de netwerkadapter instellen op een MAC adres dat is toegekend
aan Synology. Dikke kans dat DS Assistant 'm anders niet vindt, of dat de .pat file niet werkt.
Een geschikt MAC adres is bv. 00113208D62A.

En verder: als de VM eenmaal goed draait, moet je niet vanuit het Disk Manager Control Panel een
upgrade doen met originele Synology software! Dat werkt niet. Upgrades kunnen alleen volgens de methode
beschreven in XPenology.nl.
Heb het MAC adres dat je hebt opgegegven gebruikt, maar krijg bij het installeren van DSM deze melding: Failed to install the file. The file is probably corrupted. (13)

Het is de .PAT die bij de juiste bootloader hoort, dubbel gecheckt. Enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
mikeelroy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:14:
[...]

Heb het MAC adres dat je hebt opgegegven gebruikt, maar krijg bij het installeren van DSM deze melding: Failed to install the file. The file is probably corrupted. (13)

Het is de .PAT die bij de juiste bootloader hoort, dubbel gecheckt. Enig idee wat het kan zijn?
Nee, ik heb geen flauw idee. Heeft DS Assistant je virtuele machine wel gevonden?

Ik heb DSM5.0 4493 gebruikt in X86 uitvoering.

Voor de bootloader: NB_x86_5024_DSM_50-4493_Xpenology_nl.iso

Voor de Xpenology software: X86-DSM_DS214play_4493.pat

Terzijde:

Eén van mijn KS-1's gaf vanochtend wat problemen. Heb via het Kimsufi control panel een reboot gedaan,
maar kreeg een foutmelding dat de reboot niet gelukt was.

Binnen een paar minuten kreeg ik echter een mailtje met de melding dat een technicus een interventie heeft gedaan en een electric connector gefixed heeft.

Ondanks de vele negatieve berichten over de non-existent service van OVH, grijpen ze via hun monitoring systeem dus blijkbaar snel in als er problemen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
ReneK schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:55:
[...]

Nee, ik heb geen flauw idee. Heeft DS Assistant je virtuele machine wel gevonden?

Ik heb DSM5.0 4493 gebruikt in X86 uitvoering.

Voor de bootloader: NB_x86_5024_DSM_50-4493_Xpenology_nl.iso

Voor de Xpenology software: X86-DSM_DS214play_4493.pat

---
Binnen een paar minuten kreeg ik echter een mailtje met de melding dat een technicus een interventie heeft gedaan en een electric connector gefixed heeft.
Heb net 4482 geprobeerd en daarmee is het wel gelukt! Ziet DSM bij jou ook de schijf als een SSD trouwens? Komt vast door de virtualisatie.

Gisteren hetzelfde gehad met de electric connector, was vlot geregeld!
Nu verder met configureren, nogmaals bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
mikeelroy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:27:
[...]
Heb net 4482 geprobeerd en daarmee is het wel gelukt!
Mooi dat het werkt! Was 4493 dan corrupt?
Ziet DSM bij jou ook de schijf als een SSD trouwens? Komt vast door de virtualisatie.
Ja, bij mij ook. Kan er niet wakker van liggen. Ik heb de network adapter trouwens op
Paravirtualized Network staan. Dat levert de minste overhead tgv. virtualisatie op. Blijkbaar
ondersteunt de Linux versie die Synology gebruikt deze driver ook ;-)

Overigens is de maximale transferrate die ik met XPenlonogy op een KS-1 haal beperkt tot
zo'n 1 tot 3 MByte/s (afhankelijk van hoe je de transfers doet). Da's een stuk minder dan rechtstreekse
transfers van en naar de Xubuntu machine. Zal denk ik met name veroorzaakt worden door de virtualisatie
van de netwerk adapter. Hogere snelheden dan 3 MByte/s is me nog niet gelukt.
Gisteren hetzelfde gehad met de electric connector, was vlot geregeld!
Dat valt me inderdaad erg mee. Als ze er nu nu gelijk betere connectors in zetten, is iedereen blij ;-)
Nu verder met configureren, nogmaals bedankt voor je hulp!
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
ReneK schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Mooi dat het werkt! Was 4493 dan corrupt?
----
Ja, bij mij ook. Kan er niet wakker van liggen. Ik heb de network adapter trouwens op
Paravirtualized Network staan. Dat levert de minste overhead tgv. virtualisatie op. Blijkbaar
ondersteund de Linux versie die Synology gebruikt deze driver ook ;-)

Overigens is de maximale transferrate die ik met XPenlonogy op een KS-1 haal beperkt tot
zo'n 1 tot 3 MByte/s (afhankelijk van hoe je de transfers doet). Da's een stuk minder dan rechtstreekse
transfers van en naar de Xubuntu machine. Zal denk ik met name veroorzaakt worden door de virtualisatie
van de netwerk adapter. Hogere snelheden dan 3 MByte/s is me nog niet gelukt.
Geen idee wat er met 4493 aan de hand was, meerdere mirrors geprobeerd maar het wilde niet lukken..

Mijn verwachting was ook geen lichtsnelheden, maar wilde het graag even proberen. Zit er over te denken om deze KS-2 als FTP server te gaan gebruiken, en dan via Rsync een backup op m'n Synology te houden.

Heb thuis 20Mbit, dan is 100 van Kimsufi toch een stuk lekkerder. Werk veel met grotere bestanden en dat merk je toch wel in downloadtijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneK schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Voor zover ik begrepen heb, worden alleen KS-2's uitgeleverd met een 2 TB ipv. een 1 TB drive. Weet niet of dat structureel is.

Mijn 2 KS-1's heb ik ontvangen met een standaard 500 GB drive.
Zojuist een KS-2 besteld en snel geleverd gekregen (datacenter GRA-1) met inderdaad 2 TB opslag (leessnelheid 166.08 MB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:21:
[...]

Zojuist een KS-2 besteld en snel geleverd gekregen (datacenter GRA-1) met inderdaad 2 TB opslag (leessnelheid 166.08 MB/s).
Ik zojuist voor een jaar verlengd, gaat ook vlot :) Ben erg blij met de KS-2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amens schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Ik zojuist voor een jaar verlengd, gaat ook vlot :) Ben erg blij met de KS-2!
Ik heb gisteren ook een KS-4 opgeleverd gekregen (helaas geen extra's in de vorm van meer opslag o.i.d.). Fantastische server. Heerlijk snel en lage ping van 6ms.

Ze zijn er nu weer even trouwens, maar 2x knipperen met je ogen en ze zijn weer op... Heb ook een paar pogingen moeten doen om er één te bemachtigen .

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Paar vragen:

- Weet iemand of je directadmin licenties kan krijgen?
- ik overweeg dit als een low budget externe back-up server voor mijn privé bestanden (naast de synology), maar ben wat huiverig voor het feit dat alle data (ook al is het niets bijzonders) unencrypted op disk staat. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
- Zou het mogelijk om direct native een xpenology op te draaien ipv via virtualbox zoals hierboven?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Workaholic schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:48:
Paar vragen:

- Weet iemand of je directadmin licenties kan krijgen?
Anders zelf kopen, maar je kan beter dan ISPConfig gebruiken
- ik overweeg dit als een low budget externe back-up server voor mijn privé bestanden (naast de synology), maar ben wat huiverig voor het feit dat alle data (ook al is het niets bijzonders) unencrypted op disk staat. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Zelf encryptie implementeren. Het is gewoon een Linux-bak
- Zou het mogelijk om direct native een xpenology op te draaien ipv via virtualbox zoals hierboven?
Lijkt me niet eigenlijk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Je zou bijv LVM+encryption kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Misschien moet ik het wat eenvoudiger doen dmv een windows 7 / windows 8 installatie met efs? Filezilla er op en dan met secure ftp, files uploaden met efs security?

[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 23-10-2014 20:20 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Een desktop OS op een server? 't Is maar wat je eenvoudig noemt... Overigens kun je op Kimsufi servers geen DirectAdmin bijbestellen, die licentie zul je ergens anders vandaan moeten halen. Of een 'echte' OVH server bestellen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Mja, als je geen ITer bent is een windows OS wel wat eenvoudiger en tevens ook nog bruikbaar als RDP werkplek oid.

Is het overigens mogelijk om de omgeving opnieuw te installeren? M.a.w. kan ik via een control panel op elk moment de hardeschijf wissen en bijv alsnog voorzien van debian oid? Lees dat er diverse "smaken" als OS default beschikbaar zijn, vraag me dus af in hoeverre ik deze vaker kan herinstalleren/wijzigen etc .

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 23-10-2014 20:45 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:42:
Mja, als je geen ITer bent is een windows OS wel wat eenvoudiger en tevens ook nog bruikbaar als RDP werkplek oid.

Is het overigens mogelijk om de omgeving opnieuw te installeren? M.a.w. kan ik via een control panel op elk moment de hardeschijf wissen en bijv alsnog voorzien van debian oid? Lees dat er diverse "smaken" als OS default beschikbaar zijn, vraag me dus af in hoeverre ik deze vaker kan herinstalleren/wijzigen etc .
Ja, je kan zo vaak als je zelf wil opnieuw een zelfde of ander pakket installeren. Ik heb zelf o.a. een KS-1 & KS-2 met Owncloud 7 op Debian draaien. Erg fijn als privé cloud en mogelijk encryptie toe te passen aan de serverkant. Even een firewall installeren en wat aanpassingen hierin maken (leuke tutorial) en je kan los. :)

Ook makkelijk middels WebDAV te benaderen vanuit windows als extra netwerkschijf.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 21:35 . Reden: kleine toegift ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Als tweaker kon ik het niet laten en één maand proberen zijn de kosten ook niet :)
KS-2 genomen voor 9,99 en kreeg i.p.v. 1tb een 2tb schijf (dit gaat de nieuwe standaard worden las ik)

Windows 8 er op gezet en werkt onverwachts erg goed via RDP (en dat op een atom!!)
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/10/23/kimsufiwin8.th.png

Zat nog te twijfelen tussen de KS2-3 en deze KS-3 (core i3 vs atom) maar als ik dit zo zie is het meer dan voldoende voor back-up (twijfel nog tussen rsync en secure ftp) en wat office applicaties voor een werkplek "in de cloud".

Uit nieuwsgierigheid ben ik wel erg benieuwd of de core i3 nog een groot verschil gaat bieden omdat het maar 6 euro extra is per maand.. (alleen wel minder opslagcapaciteit :)). Even proberen zit er niet in omdat deze op dit moment niet beschikbaar is en tevens is het jammer dat men per systeem weer opstartkosten vraagt.

[ Voor 45% gewijzigd door Workaholic op 23-10-2014 22:39 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik wil heel graag een KS-1 maar dat ding is nog steeds uitverkocht :( Als iemand er nog 1 kwijt wil hoor ik het graag! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
synoniem schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Werkt dit nog?

[ Voor 40% gewijzigd door ProfaNe op 27-10-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jep! Thanks :D
Edit : Ben benieuwd. Net order geplaatst voor KS-1, order nummer 32092181!

[ Voor 18% gewijzigd door DennusB op 27-10-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:15:
[...]

Jep! Thanks :D
Edit : Ben benieuwd. Net order geplaatst voor KS-1, order nummer 32092181!
Het werkt :D Order is al verwerkt

[ Voor 19% gewijzigd door ProfaNe op 27-10-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu een Atom D425 gekregen of een N2800?
Als je de bestellink gebruikt zoals hierboven vermeld dan wordt er n.l. een Atom D425 aangeboden en geen N2800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoe zie je de status van de order precies eig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Het is idd een Atom D425. Achja voor dat geld, als het wat is ga ik wel upgraden.

Ik kreeg gewoon een mail dat het verwerkt was, kan nu inloggen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Deadterrorist22 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:48:
Het is idd een Atom D425. Achja voor dat geld, als het wat is ga ik wel upgraden.

Ik kreeg gewoon een mail dat het verwerkt was, kan nu inloggen en installeren.
Wat vaag, ik heb niet eens een mail van mijn orderbevestiging gehad. Zie de order wel online :F
Edit : Bij mij staat er nu opeens : "We check your payment manually" :(

Edit2 : Nu een helemaal nietszeggend mailtje :
Welkom bij OVH!

Hierbij bevestigen wij dat uw betaling via paypal van bestelnummer 32092181 ontvangen is.

De betaling van uw bestelling 32092181 zal zo spoedig mogelijk worden geverifieerd. Wanneer dit in orde is, zullen wij uw bestelling uitvoeren onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Wij bedanken u voor het vertrouwen dat u in OVH stelt.
Eerst is het bevestigd en nu moeten ze het nog verifiëren ? 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door DennusB op 27-10-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:50:
[...]

Wat vaag, ik heb niet eens een mail van mijn orderbevestiging gehad. Zie de order wel online :F
Edit : Bij mij staat er nu opeens : "We check your payment manually" :(

Edit2 : Nu een helemaal nietszeggend mailtje :

[...]

Eerst is het bevestigd en nu moeten ze het nog verifiëren ? 8)7
Met PayPal betaald? PayPal duurt altijd iets langer omdat die transacties handmatig nagekeken worden.

Er zat de laatste keer bij mij een paar uurtjes tussen de betaling en de oplevering. Even geduld het komt goed. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 13:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:57:
[...]

Met PayPal betaald? PayPal duurt altijd iets langer omdat die transacties handmatig nagekeken worden.

Er zat de laatste keer bij mij een paar uurtjes tussen de betaling en de oplevering. Even geduld het komt goed. ;)
Ik heb ook PayPal betaald, alles duurde nog geen 10 min :P maarja misschien geluk, even geduld hebben idd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Deadterrorist22 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:12:
[...]

Ik heb ook PayPal betaald, alles duurde nog geen 10 min :P maarja misschien geluk, even geduld hebben idd :9
Ik ook met PayPal betaald.... nog steeds niets gehoord. Wat vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Ik ook met PayPal betaald.... nog steeds niets gehoord. Wat vaag!
Er zal vast niet iemand aangesteld zijn om heel de dag enkel PayPal betalingen te controleren... Af en toe pakken ze weer even de wachtrij op waarschijnlijk en geven ze er weer een paar vrij. Beetje spreiden hè ;)

Als het je echt te lang duurt is het mogelijk hier even navraag te doen naar de status. Meestal geven ze 'm dan even een schopje de goede richting op. Maar ook bij het gebruik van dit contactformulier moet je soms even een paar uur geduld hebben voor er iets gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwreijman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik heb deze week een KS1 kunnen bestellen via de link die gepost was door synoniem, en binnen een uur had ik de server. Alleen is het een Atom D425 geworden inplaats van een N2800.

Ik heb er nu Xubuntu op draaien, en heb de kernel ook al vervangen door een standaard versie.
En met Virtualbox een vm gemaakt met Windows XP.

Alles werkt, en dit heb ik puur genomen om te klooien en dingen bij te leren.

He's got a magnet!!! Everybody BACKUP!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Voor wie interesse heeft: op dit moment (12:29 u) zijn
de KS-1 en KS-2 servers weer leverbaar ;-)

Edit: Ik zie dat de KS-1's nu weer geleverd worden met de iets oudere D425.
Mijn twee KS-1's heb ik gekregen met een N2800.

[ Voor 40% gewijzigd door ReneK op 05-11-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneK schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:29:

Alleen leverbaar in Canada, niet in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneK schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:29:

Die status van beschikbaarheid verandert soms meerdere keren per dag. Als je goed op de hoogte wil blijven van beschikbaarheid en niet steeds op de site wil/kan kijken moet je ze even volgen en favoriet maken op twitter: @kimsufi_avail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Vanmiddag een KS4 besteld maar deze is nog steeds niet opgeleverd.
Had gehoopt gelijk aan de bak te kunnen maar helaas!

Ik heb eerder in het topic gelezen over ESX installeren; heeft iemand dit nog draaien?

[ Voor 27% gewijzigd door Uberprutser op 05-11-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Och wat zou ik graag een 2,99 servertje hebben op dit moment. Bedenk de laatste tijd zoveel leuke dingen die ik er mee zou kunnen doen. Echt iets vergelijkbaars is er niet hè?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 16:04
NeHoX schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:55:
Och wat zou ik graag een 2,99 servertje hebben op dit moment. Bedenk de laatste tijd zoveel leuke dingen die ik er mee zou kunnen doen. Echt iets vergelijkbaars is er niet hè?
OVH heeft ook VPS vanaf €2 per maand, is dat misschien iets? Het is niet dedicated, maar je kunt er bijna net zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Ballebek schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:33:
Vanmiddag een KS4 besteld maar deze is nog steeds niet opgeleverd.
Had gehoopt gelijk aan de bak te kunnen maar helaas!

Ik heb eerder in het topic gelezen over ESX installeren; heeft iemand dit nog draaien?
Yup werkt goed, (franse) guide kun je vinden op http://www.dmilz.net/share/ESXi_Kimsufi_2.0.pdf

KS-5B (in het kort):
- pfSense in een VM (LAN: 192.168.0.1/24 en WAN IP toegewezen door OVH op basis van DHCP MAC reservation, dit was dus je VMWare ESXi IPv4 adres). Roles: firewall, dhcp server, openvpn server.
- ESX Management IP op Publieke IPv6 toegewezen door OVH.
- ESX Management IP op Private IPv4 toegewezen door pfSense.
- 4 VM'tjes, 1x Server2k8, 1x Win7, 1x pfSense, 1x Debian

Werkt erg lekker moet ik zeggen en vooral leuk speulgoed :)

-edit-
Van bestelling tot levering zat een half uur! 10:11 besteld, 10:39 opgeleverd dezelfde dag uiteraard :)

[ Voor 7% gewijzigd door Enforcer op 06-11-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 maanden geleden een dedicated server willen huren, geld netjes overgemaakt. Tot op heden nog geen dedicated geleverd omdat ze er niet meer zouden zijn, maar ik heb mijn geld nog steeds niet terug.

SUPER bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Jammer dat die 2,99 varianten er niet meer zijn.
Ik heb genoeg van de langzame onedrive en was opzoek naar een alternatief.
2 x een kimsufi van 2,99 leek me een mooie deal voor het opslaan van bestanden en synchroniseren met elkaar. Wellicht ook nog een simpele mailserver erop draaien.

Maar helaas is het niet meer zo goedkoop te krijgen. Dan maar die van 4,99.. alleen twijfel ik dan om er twee te nemen voor de zekerheid voor het synchroniseren van de bestanden mocht een hdd van de server stuk gaan.
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Let op:
Houd het in dit topic inhoudelijk over de server en mogelijkheden. Posts als 'mijn server is nog niet geleverd' voegen niets toe. DM de TS of mede-TS om je status te updaten/toe te voegen.