Goede vakantie gehad?
Ik ben blij dat het project niet gestopt is
En wachten tot een een nieuwe versie is geen probleem.
Ik ben blij dat het project niet gestopt is
En wachten tot een een nieuwe versie is geen probleem.
Verwijderd
Wanneer is de nieuwe versie er nou? Ik wacht al een maand ofzoOp vrijdag 31 augustus 2001 17:55 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik weet anders nog iets voor een update
de tijd veranderen die er nodig is om een actie uit te voeren. bv: tijd tijd instalbaar of langer maken tegen dat er iets gebeurt als je op en knopje drukt
want eerlijk gezegt begin ik meer mcc te gebruiken omdat het iets vlotter werkt ...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Nothing to see here
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Verwijderd
Verwijderd
Dit was ik in de eerste instantie ook van plan, maar een maat van me zei dat dat best wel lelijk zou worden, dus heb ik niet meer gedaan. volgens mij kan je gewoon die LEDjes er direct achter doen, die kunnen die 5V wel aan afaik. Misschien wil ik nog wel 1 LEDje erin zetten, dus als een van de 4 contact maakt dat die dan gaat branden, of misschien een bi-LED dat als er 2 dingen ingedrukt zijn dat de andere kleur brandt, maar ik heb (nog) geen schema.Op zaterdag 01 september 2001 19:49 schreef Maf het volgende:
Stel dat ik er LEDjes aan wil hangen die ff oplichten als je het knopje indrukt (ik wou van die kleine drukknopjes gebruiken die slechts 1 snel contact maken) maar hoe verwerk ik die in het schema? Zet ik die meteen achter de schakelaar? of hoe moet het anders?
Nothing to see here
Nothing to see here
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nothing to see here
Nothing to see here
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nothing to see here
Verwijderd
Ik zie alleen het testbeeld, verder kom ik niet... Is dat de bedoeling???Op zaterdag 08 september 2001 12:52 schreef bas_konings het volgende:
Voorlopige website is: http://213.84.198.131 Domein naam komt nog.
Geef ook ff wat feedback over de site aub.
Ik weet dat hij nog wat standaard is maar hij staat er dan ook pas net op.
Nothing to see here
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Verwijderd
sorry, ik volg je niet helemaal, hoe bedoel je precies?Op dinsdag 02 oktober 2001 17:33 schreef bluh het volgende:
klopt niet, ze moeten als ze op elkaar zitten dezelfde nrs hebben als je begrijpt wat ik bedoel, dus de nrs blijven gelijk als je op een male poort een female-male snoer aansluit
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Nothing to see here
KloptOp dinsdag 02 oktober 2001 02:40 schreef Settler het volgende:
ik ga mij hier ook maar is aan wagen alleen heb ik een vraagje:
Op mijn pc zit dus een male connector en toevallig heb ik nog een male > female kabel liggen, ik wil die connectors heel laten en dus alles solderen aan de puntjes (male), klopt dit volgende dan?
[afbeelding]
En idd je hebt momentcontact schakelaars nodig.<edit>
oja, ik heb toch momentcontact schakelaars voor nodig of heb ik dat verkeerd?
</edit>
Nothing to see here
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Ik begrijp je probleem niet helemaal, je bedoeld hij saved niet?Op zaterdag 03 november 2001 18:42 schreef j_iscool het volgende:
Hij houd bij mij de geselecteerde compoort niet vast bij het afsluiten en weer opstarten.
Klopt dit, als dit zo hoort dan is het misshien een idee om dit er in te bakken?
Ik heb beta 5 build 120701
En in iedergeval bedankt voor het programma'tje!!!
,Jorn
Nothing to see here
Verwijderd
Ik vrees van niet nee, ik gebruik assembler instructies, en die werken bij mij.Op dinsdag 06 november 2001 18:25 schreef MPdave het volgende:
ik heb 1 vraagje...
(ik heb niet het hele Topic doorgelezen dus als die vraag al een keer gesteld is... )
Ik heb de output spanning gemeten van m'n comport, deze is 11,5 Volt.
Nu heb ik de specificaties van RS232 opgezocht en daar heb ik gevonden dat RS 232 schakelt tussen -3..-15 V voor een "1"
en +3..+15 V voor een logische "0".
maar als je dan dus een schakelaar gebruikt, schakel je tussen 11,5 volt en 0 volt?? dus dan geeft hij geen logische 1. Dit heb ik ook getest met een zelfgemaakt programmatje, dat als ik de schakelaar open had, er soms een "1" en soms een "0" op de betreffende lijn stond.
Kun je mij hier meer duidelijkheid over geven ??
(indien mogelijk).
Nothing to see here
Verwijderd
ik gebruik een Tcomport geval in Delphi5...Op dinsdag 06 november 2001 21:59 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Ik vrees van niet nee, ik gebruik assembler instructies, en die werken bij mij.
Overigens heb ik Com Control Beta 5b net ff online gezet, niet echt speciaal, alleen zijn de linkjes bijgewerkt.
39
Nothing to see here
Verwijderd
ohOp woensdag 07 november 2001 15:31 schreef bas_konings het volgende:
XP werkt al !!!
Je moet het programma gewoon configureren voor Compatability mode !!! (leest iemand die readme's eigenlijk wel eens????)
De asm source, ja hoor, in t volgende topic:
[topic=281058/1/25]
Succes !!!
39
Verwijderd
ok thanks... en daar kun je dus ook je DTR,CD,RI,CTS mee uitlezen?Op woensdag 07 november 2001 15:31 schreef bas_konings het volgende:
XP werkt al !!!
Je moet het programma gewoon configureren voor Compatability mode !!! (leest iemand die readme's eigenlijk wel eens????)
De asm source, ja hoor, in t volgende topic:
[topic=281058/1/25]
Succes !!!
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Hey een bug !!!~Op woensdag 07 november 2001 18:57 schreef muldereric het volgende:
Of het een bug is of nie weet ik niet bas, maar als ik bij het selecteren van de locatie van winamp (filebox) op cancel klik verdwijnt mijn huidige path naar winamp.
Iets om naar te kijken misschien???
Nothing to see here
Verwijderd
Verwijderd
JIJ ook al!Op donderdag 08 november 2001 23:35 schreef mendezke het volgende:
ik vond 16 pagina's freacties nogal veel dus nu heb ik niet gelezen of het ook op win me werkt
Nothing to see here
Verwijderd
Com 3 & 4 zijn idd ondersteund, laatste versie Com Control Beta 5b XP, ook bruikbaar voor niet XP pc's !!!Op zaterdag 17 november 2001 21:53 schreef Gerrit83 het volgende:
Geweldig, maar zijn coms 3 en 4 al ondersteund en kan je die tegelijk gebruiken met n modem op 2 en n muis op 1 ?
(weet iemand waar je een kaartje voor 2 xtra comms kan krijgen? (pci based aub , heb geen isa)
[el cheapo mode]
ga een beetje een nieuwe muis en modem kopen als mn ouden het nog doen
[/el cheapo mode]
Nothing to see here
Verwijderd
jepOp zaterdag 29 december 2001 01:12 schreef joukehofman het volgende:
ok, ik snap het niet meer. Het is toch gewoon de bedoeling dat ik een schakelaartje tussen die pins doe die zijn aangegeven?
Verwijderd
Verwijderd
En waar staat dat? Ik zie het anders niet staanOp zondag 30 december 2001 13:43 schreef joukehofman het volgende:
compatibility mode aan zetten, rechter muisknop op comcontrol en dan op win 95 - 98/me zetten, maar hij doet het bij mij niet, zijn er mensen met winxp waarbij het wel doet?
Verwijderd
Op een ander tabblad, helemaal het rechtse geloof ik. Iig toen ik winxp prof had wel. Ik weet niet of de home-edition dat ook heeft.Op zondag 30 december 2001 15:36 schreef mast3r het volgende:
[..]
En waar staat dat? Ik zie het anders niet staan
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
bij mij doet hij het ook nietOp maandag 31 december 2001 09:39 schreef DinoRaptor het volgende:
Bas! Help!
Mijn winamp controll doettut niet...
Nieuwste versie CC, en win 98. Ik heb com 1 en com 2 gechecked, maar hij zit op de goede (2).
whélp!
volgends mij niet...Op dinsdag 01 januari 2002 02:08 schreef joukehofman het volgende:
hee, happy new year everybody, maarre al een oplossing iemand?
Nothing to see here
De readme?? Man, ik was de 3de persoon die alles in elkaar heeft gesoldeerd!!Op woensdag 02 januari 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:
Nou nou zeg ... wat een paniek ...
Ok allereerst moet ik t toch ff kwijt ...
1. Heb je de reamde GOED gelezen en aangehouden ?
2. Heb je al naar de FAQ gekeken op mn site (zie sig)
Mocht dat niets oplossen wil ik t volgende weten:
1. Besturingsssysteem (XP Home of Pro) (Engels/Nederlands
2. Wat voor kabel ... muis kabels zijn vaak niet helemaal bedraad daarom willen die wel eens moeilijk doen
3. Staat de com juist ingesteld in de BIOS? (zelfde als in windows dus ...
4. Geeft het programma aan dat er een verbinding is als je een schakelaar activeerd?
5. Voor dat ik t vergeet welke versie heb je van Com Control ...
6. Misschien ook handig ... welk moederbord gebruik je.
7. Heb je een Seriele muis?
8. Heb je een modem in je PC?
Over priviledged instruction ... download de laatste XP versie van mn site, versie Beta 5XP, er was een week geleden iets mis met de installer waardoor je met de hand comp.mode moets activeren, dat is nu fixed.
Verwijderd
uitermate origineelOp dinsdag 05 juni 2001 13:52 schreef bas_konings het volgende:
Aangezien mijn topic weg was post ik het hier nog maar es.
Ik heb dus een progie geschreven waarmee men 4 knoppen op de seriele poort kan aansluiten en hiermee Winamp kan bedienen. (play, pause, next etc. men kan per knop de functie instellen)
Hardstikke handig voor een casemod dus
Hij staat nu ook op winamp.com![]()
heb al vier sterren met de oude versie
alleen daar staat nog een oude versie, maar een nieuwere is te downloaden van mijn site bkonings.minddigger.com (was oorspronkelijk www.bkonings.com maar namezero is aan t dreigen dit op te zeggen ...)
Aan een nieuwe versie word gewerkt.
Zover mij bekend zit er in de Beta1 (huidige versie) twee bugs
1. de eerste keer dat het programma start geeft ie een error, zou de tweede keer starten opgelost moeten zijn.
2. Als het programma start start winamp meteen ook mee, dit komt door een stukje code dat controleerd of winamp al actief is, als er een knop word ingeduwd en winamp loopt niet start ie winamp op.
Indien andere meer bugs weten kan men dat hier of via een mailtje laten weten
Mijn mail: bas@minddigger.com
Waar slaat dat op?Op woensdag 02 januari 2002 19:38 schreef jurian het volgende:
[..]
uitermate origineel
good for you
Ok daar kunnen we wat mee es ff denken:Op woensdag 02 januari 2002 19:26 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
De readme?? Man, ik was de 3de persoon die alles in elkaar heeft gesoldeerd!!...
Ik had de goede compoort.
De vragen:
1. Win 98
2. Kabel: Gekocht. Per ongeluk 4 ipv 5 draden, draadje eromheen gedaan
3. Dacht 't wel...
4. nee. lampje brandt ook niet
5. Beta 5b
6. Mobo: maakt niet uit, CC deed 't eerst wel, met de eerste alpha series
7. nee.
8. ja
Nothing to see here
Nog ff een toevoeging: Het werkt bij mij ook vlekkeloos onder windows NT+2000+XP En ik kan er zonder veel moeite zo 8 knopjes mee maken in me toetsenbord.Op zondag 30 december 2001 23:22 schreef LG_Greenman het volgende:
Misschien is dit wat voor jullie: http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml;$sessionid$OSUXADYAB4ZLNTN245JBC0Q?componentId=179
het is een plugin voor winamp, wanneer je een joystick hebt kan je daarmee je winamp besturen.
pinout joystick:
http://www.gamesx.com/hwb/co_GameportPC.html
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Nothing to see here
1. geloof 't wel. Zal ik zo nog ff proberen.Op woensdag 02 januari 2002 19:44 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Ok daar kunnen we wat mee es ff denken:
Een paar vragen. \
1. doet ie t nu wel nog met de ALPHA versies? Staan nog op mn site.
2. Weet je ZEKER dat t modem niet de zelfde COM poort gebruikt.
3. Kun je een Seriale muis of ander apparaat aansluiten op de COM poort om te testen of de poort t (nog) doet?
4. Loop de kabels nog eens na, misschien is er een draadje los.
Mobo wil ik weten voor troubleshooting, als een ander een soortgelijk probleem heeft kan ik misschien een moedrbord related probleem ontdekken.
Ik snap dat je de vragen een beetje standaard vind, maar ik moet eerst meer info hebben voordat ik je een zinnig antwoord kan geven.
[topic=281058/1/25]Op donderdag 03 januari 2002 20:03 schreef DinoRaptor het volgende:
Ik heb hier wel delphi liggen, ik heb geen flauw idee hoe 't werkt, maar ik wil graag ook wat aansturen via mijn COMpoort, iets dat ik zelf maak.
Mijn vraag is nu: Hoe stuur ik in delphi de compoort aan? Jah, google gezocht, niets gevonden
Nothing to see here
Verwijderd
Danx.Op donderdag 03 januari 2002 22:48 schreef bas_konings het volgende:
[..]
[topic=281058/1/25]
1 xp prof engelsOp woensdag 02 januari 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:
2. Wat voor kabel ... muis kabels zijn vaak niet helemaal bedraad daarom willen die wel eens moeilijk doen
4. Geeft het programma aan dat er een verbinding is als je een schakelaar activeerd?
Over priviledged instruction ... download de laatste XP versie van mn site, versie Beta 5XP, er was een week geleden iets mis met de installer waardoor je met de hand comp.mode moets activeren, dat is nu fixed.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[topic=444165/1/25]Op woensdag 20 maart 2002 13:08 schreef KingOfDos het volgende:
komt er ook een systeem via de printerpoort? dat zou wel cool zijn voor mijn lcdtje
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
1. XP Pro NLOp woensdag 02 januari 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:
Yep, da gaat (met t gebruik van 2 compoorten). Dan gebruik je gewoon n paar schakelaars niet.Op donderdag 21 maart 2002 14:50 schreef bolleh het volgende:
kun je ook 6 knoppen ipv 8 gebruiken met die 2 kabels?
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq