ik draai windows xpprof met compatability mode op 95 en 98/me
ik heb hem gewoon op com1 aangesloten. toen ik hem op com2 had aangesloten gaf mijn programma van mijn handheld dat hij het apparaat niet herkende toen ik de knopjes indrukte. Kan er een programma zijn die com1 al gebruikt ofzow? of is er iets anders?
Verwijderd
Verwijderd
En waar staat dat? Ik zie het anders niet staanOp zondag 30 december 2001 13:43 schreef joukehofman het volgende:
compatibility mode aan zetten, rechter muisknop op comcontrol en dan op win 95 - 98/me zetten, maar hij doet het bij mij niet, zijn er mensen met winxp waarbij het wel doet?
Verwijderd
Op een ander tabblad, helemaal het rechtse geloof ik. Iig toen ik winxp prof had wel. Ik weet niet of de home-edition dat ook heeft.Op zondag 30 december 2001 15:36 schreef mast3r het volgende:
[..]
En waar staat dat? Ik zie het anders niet staan
het is een plugin voor winamp, wanneer je een joystick hebt kan je daarmee je winamp besturen.
pinout joystick:
http://www.gamesx.com/hwb/co_GameportPC.html
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Mijn winamp controll doettut niet
Nieuwste versie CC, en win 98. Ik heb com 1 en com 2 gechecked, maar hij zit op de goede (2).
whélp!
bij mij doet hij het ook nietOp maandag 31 december 2001 09:39 schreef DinoRaptor het volgende:
Bas! Help!
Mijn winamp controll doettut niet...
Nieuwste versie CC, en win 98. Ik heb com 1 en com 2 gechecked, maar hij zit op de goede (2).
whélp!
volgends mij niet...Op dinsdag 01 januari 2002 02:08 schreef joukehofman het volgende:
hee, happy new year everybody, maarre al een oplossing iemand?
BAS!!!!
Ok allereerst moet ik t toch ff kwijt ...
1. Heb je de reamde GOED gelezen en aangehouden ?
2. Heb je al naar de FAQ gekeken op mn site (zie sig)
Mocht dat niets oplossen wil ik t volgende weten:
1. Besturingsssysteem (XP Home of Pro) (Engels/Nederlands
2. Wat voor kabel ... muis kabels zijn vaak niet helemaal bedraad daarom willen die wel eens moeilijk doen
3. Staat de com juist ingesteld in de BIOS? (zelfde als in windows dus ...
4. Geeft het programma aan dat er een verbinding is als je een schakelaar activeerd?
5. Voor dat ik t vergeet welke versie heb je van Com Control ...
6. Misschien ook handig ... welk moederbord gebruik je.
7. Heb je een Seriele muis?
8. Heb je een modem in je PC?
Over priviledged instruction ... download de laatste XP versie van mn site, versie Beta 5XP, er was een week geleden iets mis met de installer waardoor je met de hand comp.mode moets activeren, dat is nu fixed.
Nothing to see here
De readme?? Man, ik was de 3de persoon die alles in elkaar heeft gesoldeerd!!Op woensdag 02 januari 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:
Nou nou zeg ... wat een paniek ...
2. Wat voor kabel ... muis kabels zijn vaak niet helemaal bedraad daarom willen die wel eens moeilijk doen
4. Geeft het programma aan dat er een verbinding is als je een schakelaar activeerd?
Over priviledged instruction ... download de laatste XP versie van mn site, versie Beta 5XP, er was een week geleden iets mis met de installer waardoor je met de hand comp.mode moets activeren, dat is nu fixed.
Ik had de goede compoort.
De vragen:
1. Win 98
2. Kabel: Gekocht. Per ongeluk 4 ipv 5 draden, draadje eromheen gedaan
3. Dacht 't wel...
4. nee. lampje brandt ook niet
5. Beta 5b
6. Mobo: maakt niet uit, CC deed 't eerst wel, met de eerste alpha series
7. nee.
8. ja
Verwijderd
uitermate origineelOp dinsdag 05 juni 2001 13:52 schreef bas_konings het volgende:
Aangezien mijn topic weg was post ik het hier nog maar es.
Ik heb dus een progie geschreven waarmee men 4 knoppen op de seriele poort kan aansluiten en hiermee Winamp kan bedienen. (play, pause, next etc. men kan per knop de functie instellen)
Hardstikke handig voor een casemod dus
Hij staat nu ook op winamp.com![]()
heb al vier sterren met de oude versie
alleen daar staat nog een oude versie, maar een nieuwere is te downloaden van mijn site bkonings.minddigger.com (was oorspronkelijk www.bkonings.com maar namezero is aan t dreigen dit op te zeggen ...)
Aan een nieuwe versie word gewerkt.
Zover mij bekend zit er in de Beta1 (huidige versie) twee bugs
1. de eerste keer dat het programma start geeft ie een error, zou de tweede keer starten opgelost moeten zijn.
2. Als het programma start start winamp meteen ook mee, dit komt door een stukje code dat controleerd of winamp al actief is, als er een knop word ingeduwd en winamp loopt niet start ie winamp op.
Indien andere meer bugs weten kan men dat hier of via een mailtje laten weten
Mijn mail: bas@minddigger.com
good for you
Waar slaat dat op?Op woensdag 02 januari 2002 19:38 schreef jurian het volgende:
[..]
uitermate origineel
good for you
Ok daar kunnen we wat mee es ff denken:Op woensdag 02 januari 2002 19:26 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
De readme?? Man, ik was de 3de persoon die alles in elkaar heeft gesoldeerd!!...
Ik had de goede compoort.
De vragen:
1. Win 98
2. Kabel: Gekocht. Per ongeluk 4 ipv 5 draden, draadje eromheen gedaan
3. Dacht 't wel...
4. nee. lampje brandt ook niet
5. Beta 5b
6. Mobo: maakt niet uit, CC deed 't eerst wel, met de eerste alpha series
7. nee.
8. ja
Een paar vragen. \
1. doet ie t nu wel nog met de ALPHA versies? Staan nog op mn site.
2. Weet je ZEKER dat t modem niet de zelfde COM poort gebruikt.
3. Kun je een Seriale muis of ander apparaat aansluiten op de COM poort om te testen of de poort t (nog) doet?
4. Loop de kabels nog eens na, misschien is er een draadje los.
Mobo wil ik weten voor troubleshooting, als een ander een soortgelijk probleem heeft kan ik misschien een moedrbord related probleem ontdekken.
Ik snap dat je de vragen een beetje standaard vind, maar ik moet eerst meer info hebben voordat ik je een zinnig antwoord kan geven.
Nothing to see here
Nog ff een toevoeging: Het werkt bij mij ook vlekkeloos onder windows NT+2000+XP En ik kan er zonder veel moeite zo 8 knopjes mee maken in me toetsenbord.Op zondag 30 december 2001 23:22 schreef LG_Greenman het volgende:
Misschien is dit wat voor jullie: http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml;$sessionid$OSUXADYAB4ZLNTN245JBC0Q?componentId=179
het is een plugin voor winamp, wanneer je een joystick hebt kan je daarmee je winamp besturen.
pinout joystick:
http://www.gamesx.com/hwb/co_GameportPC.html
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Nothing to see here
Mijn vraag is nu: Hoe stuur ik in delphi de compoort aan? Jah, google gezocht, niets gevonden
1. geloof 't wel. Zal ik zo nog ff proberen.Op woensdag 02 januari 2002 19:44 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Ok daar kunnen we wat mee es ff denken:
Een paar vragen. \
1. doet ie t nu wel nog met de ALPHA versies? Staan nog op mn site.
2. Weet je ZEKER dat t modem niet de zelfde COM poort gebruikt.
3. Kun je een Seriale muis of ander apparaat aansluiten op de COM poort om te testen of de poort t (nog) doet?
4. Loop de kabels nog eens na, misschien is er een draadje los.
Mobo wil ik weten voor troubleshooting, als een ander een soortgelijk probleem heeft kan ik misschien een moedrbord related probleem ontdekken.
Ik snap dat je de vragen een beetje standaard vind, maar ik moet eerst meer info hebben voordat ik je een zinnig antwoord kan geven.
2. Ja.
3. gedaan, werkt.
4. ok
[topic=281058/1/25]Op donderdag 03 januari 2002 20:03 schreef DinoRaptor het volgende:
Ik heb hier wel delphi liggen, ik heb geen flauw idee hoe 't werkt, maar ik wil graag ook wat aansturen via mijn COMpoort, iets dat ik zelf maak.
Mijn vraag is nu: Hoe stuur ik in delphi de compoort aan? Jah, google gezocht, niets gevonden
Nothing to see here
http://diba.by.ru/comctrl.html
een plugin gebaseerd op die van bas, maar deze werkt wel met win2k en je kan met 4 knoppen 8 functies besturen.
ik gebruik zelf win2k en ik heb hem ff getest met een paperclip op de comport, omdat ik nog geen knopjes heb, maar het werkt als een zonnetje.
Verwijderd
Toch fijn....
Danx.Op donderdag 03 januari 2002 22:48 schreef bas_konings het volgende:
[..]
[topic=281058/1/25]
1 xp prof engelsOp woensdag 02 januari 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:
2 gewone kabel
3 com poort doet het gewoon
4 nope
5 5b en 3, beide doen het niet
6 msi ms-6309
7 nope
8 intern jah, maar gebruik ik toch niet
maar het werkt niet, gebruik winamp 2,78c (misschien winamp 3 proberen? )
plz help. mijn knopjes doen het, meet ze de hele tijd door vanaf de connectie
Het programma wat hierboven beschreven staat (Com-ctrl) werkt perfect! Ik wil hier geen reclame voor maken maar dit geeft dus wel aan dat er niets mis is met mijn knopjes. Dit programma heeft jammergenoeg alleen maar ondersteuning voor 1 com-poort. en dat zou zonde zijn want ik heb net 8 knopjes in mijn kast gelijmd. :-)
Verwijderd
Maar ik heb er zelf nu een tijdje niks meer aan gedaan.
Ik zal bas konings wel weer eens polsen of we weer verder gaan werken.
The story will continue....
Verwijderd
En uiteraard de beloofde PowerDVD enzo hoop ik ook. Maar ik beloof nog niks.
Verwijderd
[topic=444165/1/25]Op woensdag 20 maart 2002 13:08 schreef KingOfDos het volgende:
komt er ook een systeem via de printerpoort? dat zou wel cool zijn voor mijn lcdtje
http://www.winamp.com/skins/reviews.jhtml?rOT=C&rOI=78349
Werkt ook win Windows 2000. Op dit moment ben ik bezig met het herschrijven van het grootste deel van de source voor v0.2 (beta). Bij de uiteindelijke versie 1.0 zal de source worden meegeleverd.
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
1. XP Pro NLOp woensdag 02 januari 2002 14:27 schreef bas_konings het volgende:
2. Normale Kabel
3. Jep
4. ????? Denk het niet
5. Beta 5b Build 061101
6. Legend QDI KenetiZ 7E
7. Nee
8. Ook nee.
Heb alles doorgemeten, duz hij zou het moeten doen... Hij reageerd nergens op

Yep, da gaat (met t gebruik van 2 compoorten). Dan gebruik je gewoon n paar schakelaars niet.Op donderdag 21 maart 2002 14:50 schreef bolleh het volgende:
kun je ook 6 knoppen ipv 8 gebruiken met die 2 kabels?
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)