Winamp Knopje in kast

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aangezien mijn topic weg was post ik het hier nog maar es.

Ik heb dus een progie geschreven waarmee men 4 knoppen op de seriele poort kan aansluiten en hiermee Winamp kan bedienen. (play, pause, next etc. men kan per knop de functie instellen)

Hardstikke handig voor een casemod dus :)

Hij staat nu ook op winamp.com :)
heb al vier sterren met de oude versie :)

alleen daar staat nog een oude versie, maar een nieuwere is te downloaden van mijn site bkonings.minddigger.com (was oorspronkelijk www.bkonings.com maar namezero is aan t dreigen dit op te zeggen ...)

Aan een nieuwe versie word gewerkt.

Zover mij bekend zit er in de Beta1 (huidige versie) twee bugs
1. de eerste keer dat het programma start geeft ie een error, zou de tweede keer starten opgelost moeten zijn.

2. Als het programma start start winamp meteen ook mee, dit komt door een stukje code dat controleerd of winamp al actief is, als er een knop word ingeduwd en winamp loopt niet start ie winamp op.

Indien andere meer bugs weten kan men dat hier of via een mailtje laten weten

Mijn mail: bas@minddigger.com

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé bas (ik ben het weer)

Ik wou alleen ff vragen hoe het stond met het mijn idee om het volume te combineren met 1 van de 4 andere knoppen. Ik hoop dat dit gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 14:47 schreef Xtreem_Machine het volgende:
Hé bas (ik ben het weer)

Ik wou alleen ff vragen hoe het stond met het mijn idee om het volume te combineren met 1 van de 4 andere knoppen. Ik hoop dat dit gaat lukken :)
Dat wil ik ook, gewoon een draai knop. Scheelt mijn instellingen te verkloten op mijn boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Nadat ik hem heb geprobeert in windows xp build 2474, waar hij het niet in deed doet hij het gelukkig wle weer in de nieuwe build, 2481....Duzz vriendelijk bedankt...Nu ff nog een kastje bouwen met de knopjes.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 14:54 schreef jordyb het volgende:

Dat wil ik ook, gewoon een draai knop. Scheelt mijn instellingen te verkloten op mijn boxen
Draaiknop zal vast en zeker nu al gaan, maar dan zul je het toch aan de hardwarekant moeten bekijken, ik kan moeilijk met t progie gaan draaien

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 14:47 schreef Xtreem_Machine het volgende:
Hé bas (ik ben het weer)

Eerst eens ff de kleine bugjes eruit, daarna vertaal ik m in t Engels (wel zo handig op winamp.com) en dan zal ik hier eens na kijken. De bugs kan ik overigens denk ik oplossen met een installatie progie dat de benodigde registerkeys aanmaakt, maar daar kijk ik straks nog wel ff naar.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 19:14 schreef koentjuh het volgende:
Nadat ik hem heb geprobeert in windows xp build 2474, waar hij het niet in deed doet hij het gelukkig wle weer in de nieuwe build, 2481....Duzz vriendelijk bedankt...Nu ff nog een kastje bouwen met de knopjes.....:)
Daar doet ie het wel???
Dan moet het toch ook in win2k werken dan? Zelfde basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 22:03 schreef killerbolt het volgende:
Daar doet ie het wel???
Dan moet het toch ook in win2k werken dan? Zelfde basis.
Volgens mij niet. XP heeft een compatible mode. zal ie dan niet gewoon meer toelaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 23:12 schreef Xtreem_Machine het volgende:

[..]

Volgens mij niet. XP heeft een compatible mode. zal ie dan niet gewoon meer toelaten??
In 2000 werkt het niet, in NT4 ook niet,
in Windows XP werkt het wel, als ik het goed heb begrepen alleen in compatability mode.

met betrekking tot de Winampstartmeebug heb ik nog te melden dat ik er geen ene reet van begrijp, de eerste keer dat mijn programma start start ook winamp mee, als beide programma's worden afgesloten en mijn programma word weer opgestart gebeurd dit niet :?

Volgens de broncode KAN winamp ook niet meestarten, hij zou die routine niet eens moeten kunnen bereiken!!!

Om deze rede en omdat ik meer ervaring heb opgedaan met delphi heb ik besloten het programma te herschrijven. Een nieuwe versie is dus in ontwikkeling.

Indien er nog wensen zijn graag ff melden op bas@minddigger.com

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
hoe maak je zo'n knoppe kast :?

dit is trouwens wel idieaal voor mensen die ipv een autoradio een pctje of laptop gebruiken in de auto! (wat ik ooit wil doen)

pc/laptop achering, lcd schermpje (zo;n kleine dus niet de monitor) aansluiten, knoppe kasje, beide kombineren en whala, alleen nog een voedings probleem als je een pc gebruikt (laptop alla baterij) ow, effe sblive erin, 4point surroundspeakers+subwoofer (FPRS1000 geloof ik, niet zo duur)

en hoppa, mp3's ipv cd's/bandjes, radio!

heeft iemand dit al? ik heb ooit eens tutorials gelezen hierover,

maar jij maakt dit wel makkelijker doordat dat je een kasje kan gebruiken! klasse hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Nieuwe versie gereleased, geen versie van scratch want heb de winampstartmeebug gevonden. Die is er uit, ook is er een PIMP installer toegevoegd.

Als ik het goed heb zijn de bugs (op 1 na maar ik hoor hierover niemand klagen) eruit.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook ergens een url met een beschrijving van hoe je de hardware moet maken? Die heb ik de vorige keer wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
De hardware staat in de readme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om deze schakeling te maken voor de hoofdvolume van Windows 98/95? Of een extra optie in je eigen programma? Zou wel makkelijk zijn onder het gamen.

Bijvoorbeeld bij Red Alert 2 Staat je geluid te zacht. Moet je eerst weer Alt-Tab intoetsen en dan weer het volume instellen. Niet makkelijk DUS !!!

Als het mogelijk is zou je dat dan willen creeren? Ik ben namelijk niet zo goed in programmeren.

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 12:54 schreef Viper3.5 het volgende:
Is het ook mogelijk om deze schakeling te maken voor de hoofdvolume van Windows 98/95? Of een extra optie in je eigen programma? Zou wel makkelijk zijn onder het gamen.

Bijvoorbeeld bij Red Alert 2 Staat je geluid te zacht. Moet je eerst weer Alt-Tab intoetsen en dan weer het volume instellen. Niet makkelijk DUS !!!

Als het mogelijk is zou je dat dan willen creeren? Ik ben namelijk niet zo goed in programmeren.

Thanx.
Dat is zeker mogelijk !!! niet al te moeilijk zelfs, als er voldoende animo voor is zal ik t maken. ff mailen naar bas@minddigger.com of hier posten

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Nieuwe versie gereleased,

Beta 3, heeft meer functies om te selecteren per schakalaar. ook is ie er nu in t engels.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 00:17

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

nice ga ik denk ik ook maar eens wat knopjes gebruiken welke schakelaars moet ik hier voor hebben ????

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 19-09 10:24

Flotter

Pelipper!

4 knopjes is niet erg veel... Maar gelukkig heb ik 2 com-poorten! Kun je dat programma 2x starten en op die manier 8 knopjes gebruiken?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk om een gamepad te verbouwen zodat deze werkt met dit programma? Ik heb er nog een van Logitech liggen die ik ooit heb gekocht maar die nooit gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 15:49 schreef Flotter het volgende:
4 knopjes is niet erg veel... Maar gelukkig heb ik 2 com-poorten! Kun je dat programma 2x starten en op die manier 8 knopjes gebruiken?
Daar heb ik helemaal nog niet aan gedacht !!!
Het moet kunnen, het programma is in elk geval 2x opstartbaar, alleen saved ie dan niet voor beide sessies de instellingen, als t niet werkt kun je mischien een oude versie gebruiken, deze saven niets nl in het register (een nieuwe en 1 oude versie dus !!!.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 16:28 schreef Raampie het volgende:
Is het niet mogelijk om een gamepad te verbouwen zodat deze werkt met dit programma? Ik heb er nog een van Logitech liggen die ik ooit heb gekocht maar die nooit gebruikt is.
Dat kan, maar dan zul je m toch wel helemaal moeten slopen, je kunt beter 4 knopies kopen bij de electroboer en een com verlengkebel bij de computersjop, dan maak je de schakelaars eraanvast zoals beschreven in de readme en bouw je de schakelaars in in een cdrom-bay-coverplaatje.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Ik ben niet zo een casemod persoon maar dit vind ik toch wel handig. Maar waar ik nu aan zit te denken is of je het geheel niet via de LPT poort kan aansturen dan heb je wat meer draadjes waarover je wat kunt sturen. Of heb ik het nu weer helemaal fout om dat het HW matig niet kan ?? Ik zal dit weekeinde nog wel ff kijken of ik die COMpoort plug kan maken en ff een frontje in elkaar frutsen om het te testen. Ik vind dat je echtgoed bezig bent :)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
heb je misschien een plaatje van het geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

sorry ging iets verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit er voor gemaakt/ge-mod..
mocht iemand dit willen zien..

http://members.nbci.com/_MadMaxx/afstand/afstand.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Op zaterdag 09 juni 2001 18:09 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Daar heb ik helemaal nog niet aan gedacht !!!
Het moet kunnen, het programma is in elk geval 2x opstartbaar, alleen saved ie dan niet voor beide sessies de instellingen, als t niet werkt kun je mischien een oude versie gebruiken, deze saven niets nl in het register (een nieuwe en 1 oude versie dus !!!.
'k Heb 't al geprobeert en het werkt idd!
Ik zal ik binnenkort ff wat knopjes en kabeltjes kopen :)

edit:

Yep! ComControl 1 wordt Alpha 2 met de standaardinstellingen en voor ComControl 2 ga ik Beta 3 gebruiken die z'n settings netjes opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

win2k compatibel zou wel errug kewl zijn ... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik snap eigenlijk geen hol van dat dingetje in dat textbestand.
Kan het met misschien iets duidelijker in een paint bestand?
Verder vind ik het een heel cool idee, door gaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 20:25 schreef marteltor het volgende:
ik snap eigenlijk geen hol van dat dingetje in dat textbestand.
Kan het met misschien iets duidelijker in een paint bestand?
Je moet gewoon kijken naar de pin nummers, die staan ook op de connector....
pin: 8 -> 4 betekend dus tussen pin 8 en pin 4. met andere woorden: maak 1 de kant van de 4 schakelaartjes aan elkaar en die sluit je aan op pin 4 en dan ga je verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:53
Hee gaaf programma zeg ! :P
Is het trouwens niet mogelijk om pauze en play onder de zelfde schakelaar te zetten?
dan blijft er weer een extra knop over voor een andere functie (bv. pugins activeren ofzo) 8-)
mzzl

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Op woensdag 06 juni 2001 11:35 schreef bas_konings het volgende:

[..]

In 2000 werkt het niet, in NT4 ook niet,
in Windows XP werkt het wel, als ik het goed heb begrepen alleen in compatability mode.

met betrekking tot de Winampstartmeebug heb ik nog te melden dat ik er geen ene reet van begrijp, de eerste keer dat mijn programma start start ook winamp mee, als beide programma's worden afgesloten en mijn programma word weer opgestart gebeurd dit niet :?

Volgens de broncode KAN winamp ook niet meestarten, hij zou die routine niet eens moeten kunnen bereiken!!!

Om deze rede en omdat ik meer ervaring heb opgedaan met delphi heb ik besloten het programma te herschrijven. Een nieuwe versie is dus in ontwikkeling.

Indien er nog wensen zijn graag ff melden op bas@minddigger.com
Ik heb geen idee hoe het met die bug zit maar ik weet wel dat mijn logitech toetsenbord (met play knopjes enzo) ook winamp op kan starten

als ik 1 keer op play ram start winamp op en de 2e keer play is play, vervolgens is het play en pause.

Ik weet niet of je iets met die info kan maarja.....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ga maar is naar www.sstnet.com en zoek daar naar een progje voor printer poort aansturen in win2k, dan zal je plugin ook onder win2k doen, want er zit een driver bij, zo heb ik dat zelf ook gedaan.

Eppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 19-09 11:22
kun je je site ook weer werkend krijgen ???? of ben ik nou zo scheel dat ik het niet zie staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Sorry voor de problemen met mijn website, heeft te maken met de DNS. Via mail ben ik te bereiken op bas_web@hotmail.com.

De site is te vinden op 213.51.19.127/bkonings

Heb een nieuwe versie gereleased, Beta 4.
Het is nu mogelijk 8 knoppen te gebruiken door beide compoorten aan te sluiten.
Verdere verbeteringen staan in de readme.

het forum op minddigger.com is hier ook te vinden.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Ik (probeer ik te doen) post hier mijn "Schakelaars" ik test de functies met deze kabel en een ledje :)

hier is de schakelaar aan
Afbeeldingslocatie: http://213.51.19.127/bkonings/images/SchakelaarAan.jpg

en hier is ie uit
Afbeeldingslocatie: http://213.51.19.127/bkonings/images/SchakelaarUit.jpg

1 kant moet wel in de pc!!! :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Ik neem aan dat t nu duidelijk is.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Bas. Te gek dat je nu met 8 knopjes kan werken !!! Echt beter. Maar nu even terug op mijn ouwe vraag. Ben je al bezig met een controller voor het hoofdvolume van windows? Is namelijk extreem makkelijk !!!

Thanx Viper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was trouwens even heel lang down vanwegen een virus. Maar ben er wee helemaal. Daarom duurde mijn reactie zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 22:12 schreef Viper3.5 het volgende:
En Bas. Te gek dat je nu met 8 knopjes kan werken !!! Echt beter. Maar nu even terug op mijn ouwe vraag. Ben je al bezig met een controller voor het hoofdvolume van windows? Is namelijk extreem makkelijk !!!

Thanx Viper
Ik zal er nu (nou als eerste dan) naar gaan kijken, is weer eens wat anders dan comcontroll, ik kan deze functie (als ik m aan de praat heb ook wel in comcontroll stoppen, of is dat zowieso al de bedoeling?)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt mij op zich niet uit. Het makkelijkste is voor die winamp controller maar als het makkelijker is om hem in die comcontroller te plaatsen wat let je !!!.

Ik hoor het wel als het gelukt is. Kijk morgen weer. Ga nu ff slapen en kom morgen weer terug

Thanx Viper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verrie kewl id voor een proggie en ik wil er ook graag gebruik van maken alleen heb ik op de comp waar ik t wil gebruiken mn muis op de seriele poort zitten (geen ps2/usb) en alsk t proggie start blokt ie die poort (com1). Dan kan ik nie bij mn taskbar komen om t proggie te openen maar dat maakt nog niet eens uit want alsk t proggie met ctrlaltdel weer uitgooi doet mn com1 het nog steeds niet en moet ik resetten :( Ik zal nog ff proberen mn muis op com2 te zetten kijken of dat lukt maar misschien heb je hier een oplossing voor of kan je daar bij een nieuwe versie voor zorgen.

Misschien ist ook mogelijk om oude 25pins seriele poorten te ondersteunen (jah das dan weer een voordeel voor mij) dan wordtt mogelijk om 12 knoppies op 1poort zetten :9~

Keep up the good work!

edit:
ennuh play en pauze onder 1 knop lijkt me idd ook erg handig, dan kan je wat meer functies kwijt, maar dat maakt niet zo veels uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 23:08 schreef bluh het volgende:
verrie kewl id voor een proggie en ik wil er ook graag gebruik van maken alleen heb ik op de comp waar ik t wil gebruiken mn muis op de seriele poort zitten (geen ps2/usb) en alsk t proggie start blokt ie die poort (com1). Dan kan ik nie bij mn taskbar komen om t proggie te openen maar dat maakt nog niet eens uit want alsk t proggie met ctrlaltdel weer uitgooi doet mn com1 het nog steeds niet en moet ik resetten :( Ik zal nog ff proberen mn muis op com2 te zetten kijken of dat lukt maar misschien heb je hier een oplossing voor of kan je daar bij een nieuwe versie voor zorgen.

Misschien ist ook mogelijk om oude 25pins seriele poorten te ondersteunen (jah das dan weer een voordeel voor mij) dan wordtt mogelijk om 12 knoppies op 1poort zetten :9~

Keep up the good work!

edit:
ennuh play en pauze onder 1 knop lijkt me idd ook erg handig, dan kan je wat meer functies kwijt, maar dat maakt niet zo veels uit
Dat ie de compoort niet vrij geeft na het eruitknikkeren van t progie weet ik. Mischien een goed id eens uit te vissen hoe ik die weer vrijgeef.

De grotere com-poort wordt al ondersteund !!! je moet alleen ff de pinout bekijken. ff zoeken op het net en je vind t wel. Ff zoeken dus welke pinnen bij de grote poort dezelfde functies vervullen als in de kleinere poort. In de readme vind je de functies van de door mij gebruikte pinnen.
Ik heb het ergens staan maar ik weet zo snel niet waar, als ik t vind laat ik t je weten.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 23:22 schreef bas_konings het volgende:
De grotere com-poort wordt al ondersteund !!! je moet alleen ff de pinout bekijken. ff zoeken op het net en je vind t wel. Ff zoeken dus welke pinnen bij de grote poort dezelfde functies vervullen als in de kleinere poort. In de readme vind je de functies van de door mij gebruikte pinnen.
Ik heb het ergens staan maar ik weet zo snel niet waar, als ik t vind laat ik t je weten.
Dat weet ik kheb zelfs zo'n mooi verloopstekkertje maar ik bedoelde dus dat je die extra pinnen daadwerkelijk kan gebruiken :D
Maar misschien is dat wel helemaal niet mogelijk maart leek me wel geinig want 4 knopjes is meestal net te weinig (play,pauze,stop,skipheen,skipterug) maar dat zou met het samenvoegen van play en pauze of het weglaten van stop ook wel goed gaan (alleen heb je die andere kewle functies dan niet maar je kan niet alles hebben)
tnx voor de snelle reactie

edit:
als je 25pins zou ondersteunen ist natuurlijk niet meer "your fourbutton WinAmp controll software" ennuh "twelve button WinAmp controll software" klinkt natuurlijk een stuk minder, ik weer met mn stomme id'en :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,
dubbele topic?

[url] [topic=155579] [/url]

Daar stond ie ook al. Ik heb in die topic ff mijn FOTO'S gepost van mijn schakeling. Vind ikzelf wel mooi gelukt en het werkt perfect :)))

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb t ff uitgeprobeerd nu ik weer achter mn ouwe comp zit en als ik mn muis op com2 zet start het programma uiteraard op en kan ik het nu met de muis openen. Als ik dan het programma op com2 zit (daar wil ik em eigenlijk) blokkeert uiteraard mn muis. Dan verwissel ik mn muis en reset zodat windoos em ziet maar dan is comcontroll "vergeten" dat ie op com2 moet staan. Oftewel mn muis blijft nu verplicht op com2 alsk het prog wil gebruiken.

Maakt niet zo veel uit alleen hoeft ondersteuning voor een 25pins compoort van mij nu niet meer want die kan ik nu toch niet gebruiken hiervoor :+

Ga ik binnenkort fijn ff knoppies halen en een kassie bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even een plaatje van mijn pc gesloopt en daar 8 knopjes in gemaakt. Ga zo ermee verder. Zit nu even op school.

Het werkt in ieder geval wel.

Thanx Viper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een schematje om te hardware in elkaar te knutselen? Wil ik wel eens proberen omdat het proggie er nu zo goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je het aan moet sluiten ( Het schema ) Is vertelt in het readme bestand ( Weet niet of dat bij de nieuwe versies er ook bij zit zit nu op school ) Het gaat heel simpel.

Ik had het binnen 5 minuten in elkaar zitten ( Prototype ) En nu ben ik het in een bay aan het maken.

Veel succes.

Als je er niet uit komt E-Mail je maar naar: sp.boot@wxs.nl. Kan ik misschien vanmiddag meteen even een schematje naar je e-mailen.

Viper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer thuis en ga verder met mijn eigen schakelaartjes :) Ben trouwens ook bezig met een fanbus. Pics volgen nog wel een keertje.

Viper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knopje 2 en 4 doen het niet !!! Meer mensen hetzelfde probleem? Het gaat hier om de beta 4 versie.

Viper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

no problems overhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik de bedrading even nalopen. Dan zal daar wel iets niet meer kloppen. Okee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Laatst online: 09:05
cool proggie!! is er ook zoiets voor het aansturen van mijn dvd-speler??? tv staat in mijn woonkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
TNX TNX TNX , heb het net in elkaar gesoldeerd en het werkt super (naast een kapot knopje wat ik morgen ga vervangen :) )

pics kan ik nog geen nemen, heb nog geen webcam :P

weer een bewijs dat een elektronica n00b het ook kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Ik moet wachten op m'n verf, is morgen pas droog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Ik wil wel wat pics zetten op mn site maar dan moet ik ze wel zien !!!

tot nu toe heeft alleen foofman wat laten zien, die komen binnenkort in ieder geval op mn site!!!

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
jaja mijne komen er ook aan, als ik weer een nieuw rolletje in mijn fototoestel heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Laatst online: 15:08
Weet iemand waar ik van die tiptoetspaneeltjes kan krijgen? Dus van die zelfde dingetjes als op een cd-speler...? En kan ik die ook hiervoor gebruiken?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
als ik het dus goed zag moet je een seriele kabel hebben die aan allebei de kanten female is? Waar kun je dat soort kabels krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
nee hij hoeft maar aan 1 kant female te zijn
aan de andere kant maakt het niet uit daar hoeven alleen de schakelaartjes aan
of om uit te proberen een ledje
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Op donderdag 14 juni 2001 15:06 schreef Loran het volgende:
nee hij hoeft maar aan 1 kant female te zijn
aan de andere kant maakt het niet uit daar hoeven alleen de schakelaartjes aan
of om uit te proberen een ledje
:)
maar hoe wil je de puntjes van de schakelaar aan die dingen van die seriele kabel vast solderen?

en waar kun je dit soort kabel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb een losse connector gehaald met oogjes eraan om draadjes aan te maken. Kabel heb ik gewoon 6-aderig genomen (5 hadden ze niet)

Knopjes heb ik nog niet, maar voor die connector en een metertje kabel was ik geloof ik 4 piek kwijt

edit:
bij de elektronicaboer gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Op donderdag 14 juni 2001 15:12 schreef Razorfist het volgende:
Kabel heb ik gewoon 6-aderig genomen (5 hadden ze niet)
moet je dan niet voor ieder pinnetje een apart dun kabeltje hebben?

edit:
oeps, ik zie het al, alle 4 draadjes sluit je aan op pin 4. 4+1 = 5 dus het kan! wat een rekenwonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

2e verflaag zit er net op, morgen heb ik (hopelijk) wat pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ok, ik heb net een seriele poort aansluiting gehaald, kabel en een boxje.
Ik moet de schakelaars nog ff halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles gratis van school gejat :)))
Alleen voor de schakelaartjes hoefde ik te betalen (2 piek in totaal).
Voor degene die ze nog niet gezien hebben; fotos:
http://members1.chello.nl/~jschepel/cc1.jpg
http://members1.chello.nl/~jschepel/cc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Op donderdag 14 juni 2001 17:34 schreef FoofMan het volgende:
Ik heb alles gratis van school gejat :)))
Alleen voor de schakelaartjes hoefde ik te betalen (2 piek in totaal).
Voor degene die ze nog niet gezien hebben; fotos:
http://members1.chello.nl/~jschepel/cc1.jpg
http://members1.chello.nl/~jschepel/cc2.jpg
die seriele plug,
zat daar al zo een plastic houder om heen?
want ik namelijk ook dit gekocht,
maar zonder die huls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Use the search op de conrad pagina voor connectoren misschien dat je een kappie kan vinden.

En bas hoe is het? Lukt het? Mijn schakelpaneel werkt nu bijna met 8 knopjes.

Viper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
Op donderdag 14 juni 2001 17:59 schreef marteltor het volgende:

[..]

die seriele plug,
maar zonder die huls.
je kan ook gewoon de draad van een oude seriele muis halen en daar de schakelaartjes aan solderen. :9~
dat heb ik gedaan (de 1e draad, pin4 kan je trouwens gewoon "doorlinken"). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaaaaaaaaaaaaah net drie pennetjes gesoldeert Is mijn soldeertin op :( Balen.

ff kijken of mijn vader nog wat heeft liggen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Thursday 14 June 2001 17:59 schreef marteltor het volgende:

[..]

die seriele plug,
maar zonder die huls.
Nee die huls zat er niet omheen. Die heb ik van een oude muis gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik volg het even niet meer. Die 8knops versie (2x4) betekent dat je 2 versies van winamp tegelijk kan ondersteunen of hebben die 4 extra knoppen ook ander functies?

Het lijkt mij nog steeds weel een goed idee om m'n gamepad te verbouwen omdat (als dat dus kan) je dan meer functies zou kunnen toewijzen omdat je meer knoppen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb de connector op de draadjes gesoldeerd, het ging tot mijn verbazing niet al te lastig. Maar hij doet het af en toe!!!
Eerst niet, dan weer wel.
Ik zal zo eens met een led testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07-01 20:24
Heel tof ! maar heeft iemand misschien al een variant van dit programma die misschien wel onder W2k werkt ! ! ! het werkt echt super onder 98 en 95 !

Tnx

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
he,
ik heb wat probleempies:
ik heb 1 1/2 meter draad en zo een seriele connector.
als ik draad 8 op 4 doe (en comcontrolls staat natuurlijk rechtsonder), dat wil zeggen schakelaar 1 (ik heb nog geen schakelaartje, ik verbind nog ff handmatig de draadjes), dan start 1 op de 10 keer winamp op, andere keren zegt ie heel kort bezig met verwerken, maar doet dan niks. Als ik winamp eenmaal draaiende heb gekregen met de muis, dan werken de andere knopjes wel.
Ik heb het al getest met een led, deze bleef gewoon constant branden. Aan soldeer werk ligt het denk ik niet. Verder heb ik de draadjes goed tegen elkaar gehouden, dus daar zit het ook niet in...weet iemand waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 18:12 schreef Raampie het volgende:
Sorry hoor, maar ik volg het even niet meer. Die 8knops versie (2x4) betekent dat je 2 versies van winamp tegelijk kan ondersteunen of hebben die 4 extra knoppen ook ander functies?

Het lijkt mij nog steeds weel een goed idee om m'n gamepad te verbouwen omdat (als dat dus kan) je dan meer functies zou kunnen toewijzen omdat je meer knoppen heb.
Sorry dat ik mezelf quote, maar heeft iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Bas Konings: ik heb je al een mailtje gestuurd, maar nog steeds niks terug ontvangen. Als je wilt mail me dan even op foofy@dds.nl

- Marteltor: Misschien moet je de draadjes iets langer tegen elkaar houden. Ik merk ook dat ik mijn knopjes wat langer ingedrukt moet houden. Maar ook weer niet te lang....

- Raampie: die 4 extra knoppen hebben extra functies, je kan ze zelf dus een functie geven.
Over je gamepad: die zit niet op de seriele poort, maar op een gameport. Dus dan moet het programma aangepast worden. Maar misschien is dat wel een optie voor de toekomst.....(moet je aan bas konings vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kewl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
hij doet het nu wel...gek, eerst niet. En volgens mij houdt ik die draadjes niet langer tegen elkaar.

Wat wel zo is, is dat ik de puntjes van de draadjes die ik tegen elkaar houdt nu ook een beetje gesoldeerd heb (dus tin er op).
Iig geval cool dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Over je gamepad: die zit niet op de seriele poort, maar op een gameport. Dus dan moet het programma aangepast worden. Maar misschien is dat wel een optie voor de toekomst.....(moet je aan bas konings vragen)
je kan natuurlijk ook gewoon de draad door knippen en die op een seriele poort connector aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep :P
(moet je alleen je schema in je gamepad weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat schema kun je makkelijk achterkomen door gewoon een proggie te draaien dat je gameport afluistert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 22:45 schreef SONiCB00M het volgende:
Dat schema kun je makkelijk achterkomen door gewoon een proggie te draaien dat je gameport afluistert...
Foofman bedoelde dat je moet weten hoe de knoppen intern in de gamepad zijn aangesloten. Als je dat weet kun je aan de draadjes die uit de gamepad komen een seriele connector maken en die in combinatie met comcontroll gebruiken.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Dat ziet er goed uit !!!

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 18:47 schreef marteltor het volgende:[..]je kan natuurlijk ook gewoon de draad door knippen en die op een seriele poort connector aansluiten...
Daar zat ik dus ook aan te denken. Daarom wilde ik dus weten of die vier extra knoppen ook ander functies hebben. Die game pad heeft iets van 12buttons. Ik zal hem eens slopen om te kijken hoe hij van binnen in elkaar zit.

Leuke kast trouwens. Ik heb dezelfde en ben hem nog nooit tegengekomen. ziet er netjes uit dan panneeltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 13:32 schreef Flotter het volgende:
Hij's af!

[afbeelding]

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Ziet er mooi uit, maar wat heb je er nou totaal voor betaald aan onderdelen?
Duur apparaatje dacht ik.

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 16 juni 2001 05:04 schreef Raampie het volgende:

[..]

Sorry dat ik mezelf quote, maar heeft iemand hier een antwoord op?
VOlgens mij was daar een kant en klare WInamp Plugin voor :7

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:30 schreef -=!ME!=- het volgende:[..]
VOlgens mij was daar een kant en klare WInamp Plugin voor :7
Dat zou handig zijn. Ik ben hem op winamp.com nog nooit tegen gekomen, maar dan zal ik nog eens goed zoeken. Als ik hem gevonden heb, dan post ik het wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mijne nu ook af.

http://members.chello.nl/~d.anholts

yep ... link gewijzigd.
ik had hem vanmiddag in de pauze snel ff gepost. had alleen geen tijd meer gehad om hem te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Op maandag 18 juni 2001 15:14 schreef killerloop het volgende:

[url=http://members.chello.nl/~d.anholts[/url]
je bedoelt http://members.chello.nl/~d.anholts

Ziet er trouwens mooi uit *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Op maandag 18 juni 2001 12:08 schreef Keize001 het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit, maar wat heb je er nou totaal voor betaald aan onderdelen?
Duur apparaatje dacht ik.
Veel te veel... Maar nu ie af is was't't wel waard denk ik.
Op maandag 18 juni 2001 15:14 schreef killerloop het volgende:

http://members.chello.nl/~d.anholts
Errug mooi, zo met dat LCD-schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
dat ziet er wel heftig strak uit zeg met dat display....waar heb je die onderdelen vandaan? en zat er nog software bij dat display waardoor je de cpu en mem load kunt aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Laatst online: 17-09 22:07

Cr3ator

1 bar is geen bar

Zie het nu pas... |:(
mgoed, cool idee...
maar nog paar opmerkingen.
-Via de LPT poort zijn er veel meer knoppies mogelijk. Voor ƒ25,00 heb je al een 2e LPT poort.
-Ik zie op sommige foto's kabels aan de achterkant van de pc naar buiten komen en dan weer op de com1/2 aangesloten zitten. Je kan dit op rechtstreeks op het mobo aansluiten natuurlijk. Dat bespaart je een boel kabelzooi en extra gepruts. Alles zit dan netjes in je pc!

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 18 juni 2001 16:26 schreef Cr3ator het volgende:
Zie het nu pas... |:(
mgoed, cool idee...
maar nog paar opmerkingen.
-Via de LPT poort zijn er veel meer knoppies mogelijk. Voor ƒ25,00 heb je al een 2e LPT poort.
Ja die zal je dan ook nodig hebben! Ik ga in ieder geval niet mijn gewone LPT hiervoor gebruiken want als je dat ding al op kunt blazen door de stekker eruit te trekken terwijl je pc aan staat dan lijkt me dat hier niet zo'n geschikte poort voor....beetje gevoelig. Hij heeft het progje ook ontworpen voor de comm poort omdat je die vrijwel nooit nodig hebt op nieuwe pc's.
-Ik zie op sommige foto's kabels aan de achterkant van de pc naar buiten komen en dan weer op de com1/2 aangesloten zitten. Je kan dit op rechtstreeks op het mobo aansluiten natuurlijk. Dat bespaart je een boel kabelzooi en extra gepruts. Alles zit dan netjes in je pc!
waar sluit je dat dan aan op je mobo? bij een Pentium 1 bordje kan dit wellicht maar op mijn huidige mobo zit alles geintegreerd....dus hoe had je dat gedacht??

Trouwens....Bas....ik heb op mijn comm 1 een tekentablet. Die doet het ook niet meer zonder te resetten net als die muis van iemand die hier ook postte. Standaard staat het progje volgens mij op comm1. Als je het nu zo maakt dat ie standaard nog geen comm poort selecteerd, is het dan niet opgelost? Dan opent het gewoon en kies je vervolgens zelf de poort waardoor niks kan gaan vasthangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Ben t met Timothee eens ... en aan t tekentablet probleem wordt gewerkt ...

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hem ook aan het maken ;)

Knopjes zitten er al in, zodirect aan sluiten (eerst de draadjes solderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19
Lijkt mij zwaar cool!!!!!!!!!

Ben al knopjes aan het uitzoeken op conrad :)...

Maar ik heb een vraagje. Kan je het progje niet zo maken dattie op je EIGEN opdrachtregel reageert??? Bijv. met knop 1 start je flash 5 op, knop 2 Tetris, knop 3 IE5, knop 4 Fotosoep, Knop .....

Misschien een idee??

Oh ja, nog een vraag. Hoeveel Volt staat op die uitgang?? Anders kan er ook nog wel een led bij :o

Verbouwing

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste