Zodra je in een andere klasse verandert wordt je weer level 1 en kun je door te levelen nieuwe attribute points verdienen voor die class. Verkregen attribute points kun je ook alleen spenderen aan de class waar je ze mee hebt verdiend.
super dat wist ik niet, dan is er eigenlijk geen echt groot nadeel om een andere klasse te gaan spelen buiten dat je wel terug moet levelen.detheavn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:20:
Zodra je in een andere klasse verandert wordt je weer level 1 en kun je door te levelen nieuwe attribute points verdienen voor die class. Verkregen attribute points kun je ook alleen spenderen aan de class waar je ze mee hebt verdiend.
super systeem, geen 5 alts meer
Waar ik alleen echt gewoon bijna boos om ben is dat square enix echt triest moeilijk doet om monitizing. Ze verbieden je gewoon om content op youtube te zetten met bijv guides enzo
echt diep diep triest.
Ik ben echt verslaafd aan FFXIV en het is echt een geweldig spel. Maar square enix heeft zo veel rare ideeën . wat is nou betere reclame dan mond op mond reclame en social media door bijvoorbeeld onzetted vette filmpjes op youtube te knallen. Ik snap het echt niet en ben er soort van echt pissed off om XD ook al maak ik zelf geen video's haha

Ik ben echt verslaafd aan FFXIV en het is echt een geweldig spel. Maar square enix heeft zo veel rare ideeën . wat is nou betere reclame dan mond op mond reclame en social media door bijvoorbeeld onzetted vette filmpjes op youtube te knallen. Ik snap het echt niet en ben er soort van echt pissed off om XD ook al maak ik zelf geen video's haha
Anoniem: 423722
Ik ga dit weekend beginnen met FFXIV. Zat te denken aan een lancer als char, lijkt me wel gaaf! iemand al ervaringingen mee? of kan iemand mij een goeie begin char aanraden?
Anoniem: 403231
Duty finder werkte gewoon goed trouwens gisteren. (was echt compleet crap bij P4)
Ik ben CNJ en mijn vriendin THM dus wachttijd is maar 0.00001 seconde of zo
Ik ben CNJ en mijn vriendin THM dus wachttijd is maar 0.00001 seconde of zo
gisteren tot level 13 gespeeld. eerst dacht ik dat alle archer aanvallen hetzelfde waren. allemaal zelfde damage enz. maar uiteindelijk toch gezien dat er aardige verschillen zijn. combo's van aanvallen etc. nu bleek ik ineens minder moeite te hebben met de tegenstanders
Ik zit zelf op Odin, mijn ervaring is dat er al erg veel lancers zijn, opzich wel een leuke class. Zelf heb ik gekozen voor een thaumaturge. Een van de minder gespeelde classes.Anoniem: 423722 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:54:
Ik ga dit weekend beginnen met FFXIV. Zat te denken aan een lancer als char, lijkt me wel gaaf! iemand al ervaringingen mee? of kan iemand mij een goeie begin char aanraden?
Archer is IMO momenteel the sterkste class in de game. Bijna alle skills kan je lopend gebruiken en je kan dus de meerderheid van de mobs kiten. ook class quests haal je gewoon met 90% health over =p waar ik bij gladiator soms maar 10% ofzo over heb en vaak 1 of meerdere keren dood ga.jaydenjarno schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:14:
gisteren tot level 13 gespeeld. eerst dacht ik dat alle archer aanvallen hetzelfde waren. allemaal zelfde damage enz. maar uiteindelijk toch gezien dat er aardige verschillen zijn. combo's van aanvallen etc. nu bleek ik ineens minder moeite te hebben met de tegenstanders
Wel een beetje jammer dat ze nu constant spammen met buy gold etc.
Verder erg leuke game dusver. Ben nu lv15 Gladiator.
En als ik nou eens vertel dat ik gisteren voor de eerste keer die instance heb gedaan, en meteen van die eindbaas die robes heb ontvangen?Phoenix_the_II schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:11:
35 runs later (level 16 CNJ -> 27 CNJ):
[afbeelding]
Me robes! ;3
Heb ik al eens verteld dat ik bij mijn vorige werkgever een maandje zonder internet zat (%$@& Alice...), en ik er vervolgens achter kwam dat met tethering aan je nog steeds prima LoL kon spelen met een zeer acceptabele ping? Na twee potjes al bericht dat ik over mijn data heen ben, maar alle data was al afgekochtBrummetje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:09:
[...]
Weet niet hoe groot je data bundel is maar 8GB binnen halen bij KPN wordt hem niet denk ikDan kun je beter T-Mobile hebben die hebben niet een hard limiet.. alleen als je er over zit dat je internet wel verder gaat maar traag.... Dus let erop dat je niet straks een rekening van way to much hebt
Was bij FFXI al zo, ik vond het heerlijk (evenals het AH systeem daar). Toegegeven, er was ook flink wat mis met het spel, maar het job systeem daar was geweldig. Hoop nu al op een uitbreiding voor FFXIV die een aantal jobs overneemt van FFXI.Vortexmerc schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:11:
[...]
super dat wist ik niet, dan is er eigenlijk geen echt groot nadeel om een andere klasse te gaan spelen buiten dat je wel terug moet levelen.
super systeem, geen 5 alts meer
Bij FFXI (is ie weerRicmaniac schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:35:
Waar ik alleen echt gewoon bijna boos om ben is dat square enix echt triest moeilijk doet om monitizing. Ze verbieden je gewoon om content op youtube te zetten met bijv guides enzoecht diep diep triest.
[ Voor 81% gewijzigd door Snappie88 op 30-08-2013 10:04 ]
Surfin' paradise!
dat gebeurd bij de meeste mensen XD 5 keer die dungeon gedaan, 5 keer die robe.. no joke. haha hij had gewoon ziek veel ongeluk XDSnappie88 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
En als ik nou eens vertel dat ik gisteren voor de eerste keer die instance heb gedaan, en meteen van die eindbaas die robes heb ontvangen?
Ik ging zoiets zeg maar:Snappie88 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
En als ik nou eens vertel dat ik gisteren voor de eerste keer die instance heb gedaan, en meteen van die eindbaas die robes heb ontvangen?
[...]

klopt ja wat een chaos was dat >_> maarja daarom komen er dingen zoals Windower enzo =p[b][message=40794804,noline]Snappie88 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:55[/messageBij FFXI (is ie weer) hadden ze toen ik speelde zelfs ingebouwd dat het spel crashte op het moment dat je alt-tabbed. Dit om dus tegen te gaan dat je informatie verzameld over hoe je het beste kan spelen. Zat altijd te spelen op m'n desktop en m'n moeders laptop ernaast voor Allakhazam.
Ik hoop ook dat ze met wat jobs van FFXI komen ja. zou dan heel erg graag hopen op THF of RDM
van de latere vind ik Dancer wel dik haha
WTF, log vanochtend in om ff te spelen, krijg ik de volgende melding:
The following steps are required in order to begin playing FINAL FANTASY XIV.
Please follow the onscreen instructions to complete the required procedures.
Vervolgens moet ik het hele proces weer doen, inloggen op Square Enix account, de 20-karakters code invullen. Wat een onzin! Maar het vervelende is... ik kan niet meer terug naar het inlogscherm, en opnieuw alles invullen kan ook niet, want die code is natuurlijk al redeemed...
Wordt dit een re-install? Of zijn er nog andere manieren om terug te komen bij het inlogscherm? Want nu word ik bij het starten al meteen naar deze melding gegooid.
The following steps are required in order to begin playing FINAL FANTASY XIV.
Please follow the onscreen instructions to complete the required procedures.
Vervolgens moet ik het hele proces weer doen, inloggen op Square Enix account, de 20-karakters code invullen. Wat een onzin! Maar het vervelende is... ik kan niet meer terug naar het inlogscherm, en opnieuw alles invullen kan ook niet, want die code is natuurlijk al redeemed...
Wordt dit een re-install? Of zijn er nog andere manieren om terug te komen bij het inlogscherm? Want nu word ik bij het starten al meteen naar deze melding gegooid.
Waar?Sanny_83 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:48:
Wel een beetje jammer dat ze nu constant spammen met buy gold etc.
Op Shiva echt nog geen een keer gezien.
Kusje erop?
Ach, het kan de beste overkomen. En vooralsnog is het low level (hoewel wel weer makkelijk te hergebruiken is voor diverse classes denk ik?). Op max level kunnen we weer lekker ragen op elkaar met DKP enzo!
Surfin' paradise!
De robes kunnen herbruikt worden door alle mage classes dusSnappie88 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:03:
[...]
Kusje erop?
Ach, het kan de beste overkomen. En vooralsnog is het low level (hoewel wel weer makkelijk te hergebruiken is voor diverse classes denk ik?). Op max level kunnen we weer lekker ragen op elkaar met DKP enzo!
Aangezien ik CNJ was en het makkelijk voor mij is om dus instances te farmen op deze manier voor de gear van de andere mages
Dit is wel heel nice!AppieNL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:33:
[...]
Misschien al voorbij gekomen, maar
alle drie de nation zones klikbaar, wellicht ook handig in de OP.
thanks
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
detheavn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:20:
Maar begint het verhaal dan weer opnieuw, dus het zelfde verhaal of heeft elke klasse zijn eigen verhaal?Vortexmerc schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:11:
[...]
super dat wist ik niet, dan is er eigenlijk geen echt groot nadeel om een andere klasse te gaan spelen buiten dat je wel terug moet levelen.
Zo ja, dan vind ik het wel interessant, maar als dit niet zo is vind ik het niet zo leuk om telkens het zelfde verhaal te moeten zien en te spelen.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
elke stad heeft zijn eigen verhaal, daarnaast verschillen de quests per class, zelfs in dezelfde stad.
het gros zal wel overeenkomen wat dat betreft.
het gros zal wel overeenkomen wat dat betreft.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Je krijgt niet opnieuw je main story line enzo nee. alle quests in de hele wereld zijn gewoon voor jou character ongeacht welke class. dus je moet niet teveel quests aan je main class verspillen in my opinion =p de enige andere quests die je krijgt zijn de specifieke class en job questsAudione0 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:15:
[...]
[...]
Maar begint het verhaal dan weer opnieuw, dus het zelfde verhaal of heeft elke klasse zijn eigen verhaal?
Zo ja, dan vind ik het wel interessant, maar als dit niet zo is vind ik het niet zo leuk om telkens het zelfde verhaal te moeten zien en te spelen.
Dacht dat ik wel een van de weinige veteranen zou zijn hierRicmaniac schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:40:
[...]
klopt ja wat een chaos was dat >_> maarja daarom komen er dingen zoals Windower enzo =p
Ik hoop ook dat ze met wat jobs van FFXI komen ja. zou dan heel erg graag hopen op THF of RDM
van de latere vind ik Dancer wel dik haha
Ik hoop zelf snel een red mage terug te kunnen vinden in het spel!
Ja, ik zit nu in dezelfde situatie. Ik ga na mijn Thaumaturge bezig met een Conjurer, Arcanist, White / Black mage, Summoner en Scholar (in random order uiteraard), en dan zijn ze wel weer handig inderdaad.Phoenix_the_II schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:09:
[...]
De robes kunnen herbruikt worden door alle mage classes dus![]()
Aangezien ik CNJ was en het makkelijk voor mij is om dus instances te farmen op deze manier voor de gear van de andere mages
Surfin' paradise!
Is er toevallig nu iemand online die me in CoT kan inviten?
*Nvm, is al gebeurd :-)
*Nvm, is al gebeurd :-)
[ Voor 18% gewijzigd door Sanny_83 op 30-08-2013 11:41 ]
Jazeker, Xion Twilight IGN 
Edit: Ah weet ik ook weer wie dat van het forum is
[ Voor 49% gewijzigd door MarluXiaXl op 30-08-2013 11:41 ]
Thanks :-)MarluXiaXl schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:41:
Jazeker, Xion Twilight IGN
Ik probeer wat meer info te vinden over Grand Companies. Maakt het per class/job niets uit welke je kiest, of zijn er significante voordelen om een specifieke GC te kiezen?
Op ffxivguild.com vind ik dan wel het een en ander terug, maar het is niet echt super duidelijk op het gewoon op voorkeur aankomt of dat je er stat/gear gewijs beten van wordt?
Op ffxivguild.com vind ik dan wel het een en ander terug, maar het is niet echt super duidelijk op het gewoon op voorkeur aankomt of dat je er stat/gear gewijs beten van wordt?
Hopsa, lvl 30 Gladiator nu. Leuke class. Ik vind de actie die je hebt als tank wel erg leuk moet ik zeggen. Voorheen was ik altijd mage enzovoort. Maar dit vind ik leuker zo. FF is echt een top spel tot nu toe. Al gaat het levelen wel redelijk traag soms ( als je niet powerlevelt)
Hierboven ergens stond dat je geen video's mocht maken, dat mag toch wel? Dit mocht niet in de beta's en early access.. maar ik heb ergens begin van de week gelezen dat dit met de release gewoon mocht... Ook crasht mijn spel zelfs soms nog als ik alt tab. Dus dat zou nu dan wel een faal zijn... Maar lijkt me erg apart als je geen video's mag maken ..
Edit:
Hier ik kom dit net tegen: http://support.na.square-...hp?id=5382&la=1&tag=authc .. Staal alles over copyrighted spul van FF IX ARR in!
Hierboven ergens stond dat je geen video's mocht maken, dat mag toch wel? Dit mocht niet in de beta's en early access.. maar ik heb ergens begin van de week gelezen dat dit met de release gewoon mocht... Ook crasht mijn spel zelfs soms nog als ik alt tab. Dus dat zou nu dan wel een faal zijn... Maar lijkt me erg apart als je geen video's mag maken ..
Edit:
Hier ik kom dit net tegen: http://support.na.square-...hp?id=5382&la=1&tag=authc .. Staal alles over copyrighted spul van FF IX ARR in!
[ Voor 11% gewijzigd door CristianSchriev op 30-08-2013 12:16 ]
ja sinds dacht dinsdag is de nda en zo eraf dus
NDA is eraf maar SE heeft aangekondigt dat ze monitizing niet toestaan op youtube. kijk maar naar het ena laatste filmpje op youtube van MR. Happy , zijn hele youtube account is basically dedicated aan FFXIV en dan flikt SE dit=p hij legt het goed uit .. YouTube: Square Enix Material Usage Prevents Fans From Monetizing YouTube Videos
[ Voor 22% gewijzigd door Ricmaniac op 30-08-2013 12:41 ]
oke ja ik had de US versie eerst gekocht want maakte toch geen verschil.Snappie88 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:28:
[...]
Dacht dat ik wel een van de weinige veteranen zou zijn hierWat deed jij toentertijd? Ik zou niet meer weten op welke server ik zat (in ieder geval bij een Nederlandse linkshell). Had een BLM30, WHM30 en was bezig m'n Summoner naar 30 te krijgen (had Ifrit al vrijgevochten) maar was vanwege de ontzettend late release in Nederland / Europa vrij laat begonnen, en een half jaar later kwam WoW uit...
Ik hoop zelf snel een red mage terug te kunnen vinden in het spel!
Ik was 70 THF was me main job .had wel wat andere dingen naar 20/30 gelevelt maar ook niet zo heel lang gespeeld doordat WoW toen kwam en mij dat meer lag toen
Lijkt erop dat SE de regels al wat heeft aangepast:Ricmaniac schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:34:
NDA is eraf maar SE heeft aangekondigt dat ze monitizing niet toestaan op youtube. kijk maar naar het ena laatste filmpje op youtube van MR. Happy , zijn hele youtube account is basically dedicated aan FFXIV en dan flikt SE dit=p hij legt het goed uit .. YouTube: Square Enix Material Usage Prevents Fans From Monetizing YouTube Videos
http://support.na.square-...hp?id=5382&la=1&tag=authcYou may not use the Materials for any sales or commercial use, meaning you cannot receive license fees or advertising revenue, except as part of the partner programs operated by YouTube.com, Twitch.tv, Ustream.tv, or similar programs. If the operator of a partner program seeks to confirm our policy, please point them to this page as we do not have the resources to respond to all requests.
oh je hebt gelijk. dat is al tenminste een beetje voorrruitgang jaViggen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:51:
[...]
Lijkt erop dat SE de regels al wat heeft aangepast:
[...]
http://support.na.square-...hp?id=5382&la=1&tag=authc
moet zeggen dat het spel redelijk soepel is. speel het op een i5-750 met 4 gb en een radeo 4870 met 513 mb. alles op 1440 * 900 gewoon soepel en mooi. dacht dat mn videokaart toch echt deze keer een bottleneck zou worden.
Anoniem: 293244
Hallo,
Ik ben ook maar gestart met spelen en zit nu op de server Moogle.
Als er een Got guild is mag je mij wel een invite geven.
Gloigan skullcleaver is mijn character naam.
moet je maar even een message sturen naar 1 van de volgende: Xion Twilight, Echoe Balaguer, Sasuke Uchiha, Kaduk Aszase . Of je doet in /shout Invite voor Company of Tweakers Aub.. loopt vast wel ergens een CoTer rond die het opvalt hahahAnoniem: 293244 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:28:
Hallo,
Vraagje ik wil paladin worden maar is het nou slim om eerst gladiator tot 50 te trainen?
Of gladiator tot 30 dan lvl 15 conjurer en weer verder gaan tot 50?
Eerst Paladin worden op level 30 en dan ook je class quests bijhouden als Paladin, je krijgt er namelijk nuttige skills bij en op level 45 ook een mooi zetje armor.Mvandenberg91 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:46:
Vraagje ik wil paladin worden maar is het nou slim om eerst gladiator tot 50 te trainen?
Ok dus als ik lvl 30 straks gehaald heb conjurer lvlen naar 15 en vanaf daar weer verder lvlen 
Thanks
Thanks
Geen idee eigenlijk. Is dat nu al van start gegaan dan?SandsOfArrakis schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:49:
[...]
Heb je geen toegang tot wifispots van Ziggo?
Eerst GLA naar 30 en CNJ naar 15.. dan class quest van GLA lvl 30 doen en dan heb je toegang tot PLD quest van level 30.. als jij verder levelt als paladin van 30 naar 50 ben je eigenlijk GLA aan het levelen namelijk. dus als je PLD 40 is, is je GLA ook 40. met je job level je je main class verderMvandenberg91 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:46:
Thanks voor de infoRicmaniac schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:21:
[...]
Eerst GLA naar 30 en CNJ naar 15.. dan class quest van GLA lvl 30 doen en dan heb je toegang tot PLD quest van level 30.. als jij verder levelt als paladin van 30 naar 50 ben je eigenlijk GLA aan het levelen namelijk. dus als je PLD 40 is, is je GLA ook 40. met je job level je je main class verder
Ja. je moet het gewoon zo zien dat een job gewoon een samenvoeging is van 2 classes.. elke job heeft een requirement van 1 class 30 en subclass level 15.. zodra je die requirements voldoet kan je de jobquest van level 30 accepteren en die job worden.Arcalite schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:42:
Kan je net als dat je meerder classes kan zijn ook meerdere jobs zijn?
Heren ( en dames ),
Wellicht een voor de hand liggende vraag, maar ik ben toe aan een casual MMOtje. Of ieder geval een MMO waar ik tijd aan kan besteden die ik wil, wanneer ik het wil, en niet wanneer het moet van het spel ( bij moeten blijven met gear etc etc ). Ik zoek dus genoeg casual content, af en toe een dugeontje al het mij uitkomt, niet omdat ik anders mijn timer mis voor deze week etc etc.
Nou zit ik niet heel diep in het Final Fantasy universum, al heb ik wel Final Fantasy Tactics (GBA..) gespeeld, en FFXII(en -2) op de X360.
Qua MMO's heb ik ervaring met Wow, Rift, Guild Wars (2), Star Wars, etc etc.
Ik liep even door de startpost te bladeren, maar ik werd een beetje overspoeld door alle informatie. Is dit wel te begrijpen voor iemand die zich best in een spel wil verdiepen, maar zich vooral casual wil opstellen ( het kan goed voor komen dat ik een week niet speel ) en dus niet heel diep in het FF universum zit.
Is dit spel volgens jullie, mijn situatie in acht nemende, geschikt. Ik moet hiervoor het spel aanschaffen ( ga ik er even vanuit dat er geen trial beschikbaar is ), dus ik hoop dat jullie mij voldoende kunnen overtuigen.
Thanks!
Wellicht een voor de hand liggende vraag, maar ik ben toe aan een casual MMOtje. Of ieder geval een MMO waar ik tijd aan kan besteden die ik wil, wanneer ik het wil, en niet wanneer het moet van het spel ( bij moeten blijven met gear etc etc ). Ik zoek dus genoeg casual content, af en toe een dugeontje al het mij uitkomt, niet omdat ik anders mijn timer mis voor deze week etc etc.
Nou zit ik niet heel diep in het Final Fantasy universum, al heb ik wel Final Fantasy Tactics (GBA..) gespeeld, en FFXII(en -2) op de X360.
Ik liep even door de startpost te bladeren, maar ik werd een beetje overspoeld door alle informatie. Is dit wel te begrijpen voor iemand die zich best in een spel wil verdiepen, maar zich vooral casual wil opstellen ( het kan goed voor komen dat ik een week niet speel ) en dus niet heel diep in het FF universum zit.
Is dit spel volgens jullie, mijn situatie in acht nemende, geschikt. Ik moet hiervoor het spel aanschaffen ( ga ik er even vanuit dat er geen trial beschikbaar is ), dus ik hoop dat jullie mij voldoende kunnen overtuigen.
Thanks!
letterlijk alles ;p .. kan niet vaak genoeg gezegt worden maar je hebt in dit spel maar 1 character nodig . meer niet. Alles kan op 1 character. je kan ook alle crafting classes op 1 character doen en hoeft niet tussen 2 craftings te kiezen.Arcalite schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:45:
Ah dat is wel gaaf, kan ik dus naast White Mage ook een Paladin hebben
FFXIV is absoluut voor de casual spelers, ik ben er eentje van. Je hoeft ook niet direct guides door te spitten om te spelen. Je wordt voorzichtig gebracht in het spel dmv simpele Quests en een beknopte uitleg bij iedere feature van de game.McPoowl schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:52:
Heren ( en dames ),
Thanks!
Voor je het weet heb je het door en kun je op eigen tempo en solo redelijk snel levellen. Party combat is een pre zover ik het gespeeld heb.
Die extra's van de collector's edition zijn dat losse codes?
En kan je deze ook bijvoorbeeld krijgen als je deze via via koopt?
EDIT: laat maar je kan het niet los toevoegen.
En kan je deze ook bijvoorbeeld krijgen als je deze via via koopt?
EDIT: laat maar je kan het niet los toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mvandenberg91 op 30-08-2013 15:19 ]
Daar heb ik een paar vragen over.Ricmaniac schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:57:
[...]
letterlijk alles ;p .. kan niet vaak genoeg gezegt worden maar je hebt in dit spel maar 1 character nodig . meer niet. Alles kan op 1 character. je kan ook alle crafting classes op 1 character doen en hoeft niet tussen 2 craftings te kiezen.
1. Kan je op elke gewenst moment (lees:level-hoogte) een wisseling maken?
2. Als je switched, begin je dan overnieuw als in: alle quests zijn weer opnieuw beschikbaar?
1. ja ( je begint wel weer op lvl 1 met een andere class. Als je dan weer terug wilt naar je eerste clas heeft die weerhet level wat je toen had dat veranderd niet.)
2. de quests die je gedaan hebt, zijn gedaan zeg maar. dus word Leves en fates farmen
2. de quests die je gedaan hebt, zijn gedaan zeg maar. dus word Leves en fates farmen
[ Voor 45% gewijzigd door Perfectshot op 30-08-2013 15:22 ]
Ik ben de spellen waarbij ik het gevoel heb dat ik MOET spelen zo zat, ik heb daar simpelweg de tijd niet meer voor.McPoowl schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:52:
Heren ( en dames ),
Thanks!
FF voelt daarom als een prima zittende jas, ik speel wanneer ik wil en heb absoluut niet het idee dat ik moet spelen. Je kan dit prima op je eigen tempo doen.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
1. Ja , zodra je je starting class level 10 is en je je level 10 class quests hebt gedaan krijg je toegang om naar de guilds van andere classes te gaan en de eerste quest te doen. van die quest krijg je een wapen voor die class.. equip dat wapen en je bent die desbetreffende class. als je dus eenmaal die eerste quest heb gedaan kan je switches wat je wil. alleen niet in combat ofcourse.Cardinal schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:20:
[...]
Daar heb ik een paar vragen over.
1. Kan je op elke gewenst moment (lees:level-hoogte) een wisseling maken?
2. Als je switched, begin je dan overnieuw als in: alle quests zijn weer opnieuw beschikbaar?
2. de quests in de wereld en alles wat je doet zit gekoppeld aan je character, niet aan je class. dus als je met je eerste class alle quests in de game zou doen heb je geen quests over om je andere classes te levelen en moet je dat met andere manieren doen
mijn aanrader voor iedereen is ook om met je main class (als je meer wilt levelen dan 2 classes) om met je main class zoveel mogelijk alleen de main quest te doen + fates + hunting log + dungeons (misschien af en toe een side quest) en dan kan je de meeste side quests ook bewaren voor je subclasses wat ik zelf erg fijn vind
Het enige waar je dan misschien tegenaanloopt, is dat je er wel elke maand voor moet betalen. het is niet free to play.Ngangatar schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:33:
[...]
Ik ben de spellen waarbij ik het gevoel heb dat ik MOET spelen zo zat, ik heb daar simpelweg de tijd niet meer voor.
FF voelt daarom als een prima zittende jas, ik speel wanneer ik wil en heb absoluut niet het idee dat ik moet spelen. Je kan dit prima op je eigen tempo doen.
Het word dus wel zonde als je niet speelt, maar wel betaald
Het is weer zover. Nu al meer dan 40 minuten unable to update NA/EU group character list. Volgens mij kun je alleen spelen als je 's ochtends in logt en niet meer uit logt.
Klopt. Had rond 15:45 ingelogd zodat ik vanavond niet in de queue hoef te wachten, had toen ook al problemen.bronce schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:23:
Het is weer zover. Nu al meer dan 40 minuten unable to update NA/EU group character list. Volgens mij kun je alleen spelen als je 's ochtends in logt en niet meer uit logt.
Btw, dungeons worden steeds vetter. Gisteren TItan en de Sunken Temple gedaan, erg vet om te doen. En dat zijn dan nog niet eens max level gevechten
[ Voor 16% gewijzigd door Chester op 30-08-2013 16:26 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Wat naar mijn mening ook een deel van het probleem is. Er zijn nu massa's mensen die gewoon 24/7 online zijn en dus slots bezet houden terwijl ze aan het werk of aan het slapen zijn.bronce schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:23:
Dat is niet het probleem.. het probleem is hoe SE het handeld. Als je gewoon in een Queue komt weet je zeker dat je er in zit ook al duurt het een uur.Anoniem: 403231 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:28:
[...]
Wat naar mijn mening ook een deel van het probleem is. Er zijn nu massa's mensen die gewoon 24/7 online zijn en dus slots bezet houden terwijl ze aan het werk of aan het slapen zijn.
Maar bij FFXIV al word je in de queue gegooid en er zitten meer dan 10 mensen in is de kans super groot dat je er alsnog uitgegooid word. het is gewoon heel onstabiel.
Dat is gelukkig geen probleem. Als ik 3-4 avondjes per maand zou spelen is het mij al waard. (ik speel een stuk meer hoorRonnieB82 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:18:
[...]
Het enige waar je dan misschien tegenaanloopt, is dat je er wel elke maand voor moet betalen. het is niet free to play.
Het word dus wel zonde als je niet speelt, maar wel betaald
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
414524
Ik ben rond jouw tijd ingelogt, geen enkel probleem, wel een queue van 23 personen.bronce schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:23:
@ Immortal Flames members (of potentieel leden). Leuke quests, vooral rondom camp drybone, net mijn chocobo bij elkaar gespaard (2000 seals). CU ingame hopelijk!
Eens, dit is onnodig. >15 minuten afk? Kick.Anoniem: 403231 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:28:
[...]
Wat naar mijn mening ook een deel van het probleem is. Er zijn nu massa's mensen die gewoon 24/7 online zijn en dus slots bezet houden terwijl ze aan het werk of aan het slapen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door 414524 op 30-08-2013 17:01 ]
Pls SE reageer eens op mijn tickets...... kan nu niet spelen omdat het op een verkeerd service account zit...
414524
kun je die andere service account niet selecteren? Ik had per ongeluk 2 early access keys en kan 2 accounts aanklikken als ik inlog. Sterkte, irritant!Perfectshot schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:09:
Pls SE reageer eens op mijn tickets...... kan nu niet spelen omdat het op een verkeerd service account zit...
Ik kan hem wel selecteren maar daar staan je popptjes natuurlijk niet op he
Je kunt dat service account als het goed is gewoon cancellen. Ik heb dat bij mijn beta nog niet gedaan, maar wellicht nog wel een keer doen.
Key toegevoegd op verkeerde account? Heb het al van meer mensen gehoord.Perfectshot schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:09:
Gebruiken ze geen queue meer? Krijg nu gewoon de melding met World is full, please try again later.
Ik zei dat het slechts meewerkt aan het probleem niet dat dit het probleem op zichzelf is.Ricmaniac schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:31:
[...]
Dat is niet het probleem.. het probleem is hoe SE het handeld. Als je gewoon in een Queue komt weet je zeker dat je er in zit ook al duurt het een uur.
Maar bij FFXIV al word je in de queue gegooid en er zitten meer dan 10 mensen in is de kans super groot dat je er alsnog uitgegooid word. het is gewoon heel onstabiel.
en dit:
The restoration of crashed servers is usually followed by a rush of players attempting to log back in, which, in turn, puts a strain on our lobby server, and can ultimately have an adverse affect on all of the Worlds. To prevent this from happening, we felt that the safest course of action would be to limit logins
wauw. Op dit moment kan je geen enkel character aanmaken op welke EU server dan ook. Daarnaast heb ik ook last van de 2 account issues. Bye bye characters
Ik ben persoonlijk wel blij dat Yoshi P eerst z'n servers wil uitbreiden en verbeteren voordat die AFK regels wil invoeren. Dat is het probleem bij de kern aanpakken. AFK regels helpen uiteindelijk niks want ze zijn zo makkelijk te omzeilen. Daarnaast heb ik zoiets van bij een sub MMO: ik betaal ervoor per maand om op deze server te staan, ongeacht wat ik werkelijk achter me pc doe (ja, het is nu free trial).414524 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:00:
[...]
Eens, dit is onnodig. >15 minuten afk? Kick.
En nee, ben niet 1 van die figuren die 24/7 online is, maar vond het wel lichtelijk irritant om uitgelogd te worden als ik even een uurtje weg moest bij andere MMO's met die regel. Aion maakte het helemaal mooi, die ging kort na launch op een 1 uur AFK regel over, makkelijk te omzeilen, maar bazaaren had je niks meer aan, want werd je ook na een uur eraf gegooid. Dag deel van je game economy.
[ Voor 42% gewijzigd door AppieNL op 31-08-2013 00:53 ]
Kunt gewoon een ticket er voor aanmakenCardinal schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:58:
wauw. Op dit moment kan je geen enkel character aanmaken op welke EU server dan ook. Daarnaast heb ik ook last van de 2 account issues. Bye bye characters
Anoniem: 521712
Ik heb een 60 day timecard in de aanbieding voor 22 euro als iemand er 1 zoekt. Stuur me een berichtje mocht je hem willen hebben. Ik heb er 1tje dus wees snel.
T ligt er helemaal uit bij mij, kan niet eens start kiezen in het menu, iemand anders dit ook?
Same hereNightcrowy schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:48:
T ligt er helemaal uit bij mij, kan niet eens start kiezen in het menu, iemand anders dit ook?
Hopelijk snel opgelost...
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
414524
wij zitten met 10 man ingame, lijkt dus alsof de login servers er weer eens uit liggen... zuur!
Anoniem: 450146
Wilde het spel net gaan aanschaffen. Via SE zelf, met wisselkoers voordeel kom ik dan op €22,60 uit. Zou het nog ergens goedkoper kunnen?
Lees wat links en rechts, ze hebben de verkoop stop gezet zag ik.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 450146 op 31-08-2013 10:13 ]
414524
Klopt, ook op de webshops is alles uitverkocht (g2a en gamekeysnow)... is lastig! mss via bol.com ofzo?Anoniem: 450146 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:07:
Wilde het spel net gaan aanschaffen. Via SE zelf, met wisselkoers voordeel kom ik dan op €22,60 uit. Zou het nog ergens goedkoper kunnen?
Ik zit er weer in
Zat wel een kleine 5 minuten in de que. Hopelijk dat ik dit weekend nog m'n ACN naar 30 kan krijgen.
(Kan trouwens iemand van CoT mij een invite sturen? Heb 2 dagen geleden een application gemaakt en ben accepted, maar nog geen invite ontvangen)
(Kan trouwens iemand van CoT mij een invite sturen? Heb 2 dagen geleden een application gemaakt en ben accepted, maar nog geen invite ontvangen)
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Heren bedankt voor de info maar bleek te liggen aan kpn modem. deze blokt het spel.Ngangatar schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:10:
[...]
Tip, download het gewoon van de site, duurt minder dan een uur. Anders moet je wellicht gaan lopen editten en na installatie alsnog alle updates downloaden.
yep it's me
Heeft de MM het spel niet liggen? Heb ze net geprobeerd te bellen, vestiging Den Haag, maar die nemen niet op..

414524
je kunt het beste 'sasuke uchiha' of 'xion twilight' eventjes een bericht sturen ingame. Sasuke is nu online!Potame schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:30:
Ik zit er weer inZat wel een kleine 5 minuten in de que. Hopelijk dat ik dit weekend nog m'n ACN naar 30 kan krijgen.
Bij mij zijn momenteel de eu/na servers niet te vinden... kan alleen een char maken bij japan
Eindelijk begonnen met spelen. Echt een heerlijk spel. Alleen een beetje jammer dat iedereen op shiva duits of frans is..
Lvl 20 archer nu en speelt top. Enige andere wat ik had geprobeerd was een CNJ maar dat stilstaan om te casten vind ik maar niks haha. Verder geen problemen met servers ofzo, alleen soms een disconnect. Had voor de zekerheid ook een char op moogle aangemaakt omdat daar blijkbaar alle nederlanders zitten maar weet niet of ik echt opnieuw wil beginnen, kan altijd nog.

Ik zit op Phoenix. Daar huizen ook veel Nederlanders. Zit nu ook in een Nederlandse guildStoneyfrog schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:43:
Eindelijk begonnen met spelen. Echt een heerlijk spel. Alleen een beetje jammer dat iedereen op shiva duits of frans is..Lvl 20 archer nu en speelt top. Enige andere wat ik had geprobeerd was een CNJ maar dat stilstaan om te casten vind ik maar niks haha. Verder geen problemen met servers ofzo, alleen soms een disconnect. Had voor de zekerheid ook een char op moogle aangemaakt omdat daar blijkbaar alle nederlanders zitten maar weet niet of ik echt opnieuw wil beginnen, kan altijd nog.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ik speel ook archer (als ik weer bij de servers kan, nog steeds geen connectie...) Heb altijd hybrids gespeeld in wow, en de combi van dps en nut voor de groep trekt mij wel in Bard.
We hebben nu tegen de 70 mensen in moogle .. allemaal Nederlands. echt veel veel zieker dan we dachten
mensen die zometeen komen moeten even 1 van de andere whisperen dan mij want ik ga zo weg =p maar blijf wel online dus dan reageer ik niet.
heb er vandaag al weer 8 ofzo in toegevoegd
heb er vandaag al weer 8 ofzo in toegevoegd
Da's dan wel weer jammer
Hoop dat ze snel beter worden.
Surfin' paradise!
Excuses daarvoor, ik probeer alle applications te accepteren en direct in de FC te inviten maar het is wat drukker dan gedacht. En daarbij helpen de server issues nou niet echtPotame schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:30:
Ik zit er weer inZat wel een kleine 5 minuten in de que. Hopelijk dat ik dit weekend nog m'n ACN naar 30 kan krijgen.
Ik zag vanochtend dat Moogle open was dus daar meteen een char op aangemaakt. Daarnaast heb ik een 21 Archer op Cerberus zitten. Is er een mogelijkheid om deze te transferren naar Moogle?
FFXIV: Victeron Leviathan
nog niet.. komt wel als het goed isDiversionNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:39:
Ik zag vanochtend dat Moogle open was dus daar meteen een char op aangemaakt. Daarnaast heb ik een 21 Archer op Cerberus zitten. Is er een mogelijkheid om deze te transferren naar Moogle?
FF is me eerste mmo ooit maar idd ook prettig dat een bard nog healing abilities dr bij krijgt (dacht ik)Acroxl schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:58:
Ik speel ook archer (als ik weer bij de servers kan, nog steeds geen connectie...) Heb altijd hybrids gespeeld in wow, en de combi van dps en nut voor de groep trekt mij wel in Bard.
En vind archer echt heel relaxt spelen en dps is vrij hoog volgensmij, zo voelt het althans.
Net ook ff gevist maar snap niet helemaal wat ik daar nou aan heb? Paar vissen gevangen en die kan je dan verkopen ofzo, thats it?
Ik ben aan het installeren. Heb de laatste bij de MM zoetermeer weten te bemachtigen.
Bedankt! Zal wel tegen een kleine vergoeding zijn zeker.
FFXIV: Victeron Leviathan
In andere MMOs was het meestal rond de 20 euro geloof ik. Zal ook iets vergelijkbaars hier zijn.DiversionNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:02:
[...]
Bedankt! Zal wel tegen een kleine vergoeding zijn zeker.
NiceAnoniem: 450146 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:01:
Ik ben aan het installeren. Heb de laatste bij de MM zoetermeer weten te bemachtigen.
50 minuten wachten nog op de game client die een update moet doen. meesten van jullie zitten dus op moogle? welke class is leuk om mee te beginnen?
Hangt ervan af wat je wiltAnoniem: 450146 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:26:
50 minuten wachten nog op de game client die een update moet doen. meesten van jullie zitten dus op moogle? welke class is leuk om mee te beginnen?
Ik heb op mijn character nu 4 classes
Ik ben nu 25 Conjurer / 14 Arcanist / 11 Archer / 10 Thaumaturge
Zelf houd ik van healen. Dus ik ben nu hard op weg om White Mage te worden. Maar ik ben ook van plan om Scholar, Summoner en Black Mage te bekijken, vandaar dat ik al deze classes aan het levelen ben.
Kan zijn dat je dit ook ligt, of in het geheel niet
Wat lijkt jezelf leuk om te doen?
Denk dat dat persoonlijke keus is , ligt er maar net aan wat je wilt doen ingame. Tanken, healen, dps, ranged dps.Anoniem: 450146 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:26:
Ik ga nu mijn character conjuring laten leren. Tot lvl 15 en dan op naar Paladin! 
Kan alleen spel niet starten kan niet op de start knop drukken, en geeft nou net een lobby error aan. Random much again ^^
Kan alleen spel niet starten kan niet op de start knop drukken, en geeft nou net een lobby error aan. Random much again ^^
Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet