• Perfectshot
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-08 11:47
wie heeft ook dit gevoel YouTube: Cartman comeon! :P

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Sorry maar dit was te cute om niet te posten:

Afbeeldingslocatie: http://masaz.kapsi.fi/upload/files/logout.gif
Afbeeldingslocatie: http://masaz.kapsi.fi/upload/files/login.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Mensen zijn overal in de war, het zit zo :

- de 20 digit code die je kreeg kwam van Square Enix zelf en geeft je de 3 dagen early access en voegt de Sith + Mog cap aan je account toe als Early Access open gaat.

- Voor die 3 dagen om zijn krijg je van je retailer / online cd key shop / Square Enix nog een ''echte'' retail cd key alsof je het spel zou kopen bij Bol of Game Mania in een doosje.

Die cd key zal Final Fantasy XIV en eventuele CE goodies linken aan je Square Enix account zodat je uiteindelijk het spel ''bezit'' + 30 dagen gametime die free bij het spel zitten.

- Mensen die nu al een Final Fantasy in hun service history zien staan, dit komt omdat je ofwel 1.0 ooit hebt gespeeld of als je voor Phase 4 Beta een Beta key hebt ingevoerd.

Bv, mijn history zegt '' Final Fantasy XIV Registerd 28 July '' omdat ik op die dag een beta key had invoerd zodat ik vanaf de 16de al Open Beta kon.

- Start de Launcher van het spel , als je aan een play knop raakt die zegt '' please wait till early access or official launch date to play. '' dan zit je goed en heb je early access.

Krijg je '' No valid or active service account '' error dan heb je ofwel niet ge-preordered ofwel je 18 digit pre order en 20 digit early access code nog niet/foutief gebruikt.

De hele verwarring komt door het feit dat je account nergens specific zal vermelden dat er early access aanhangt.

Het enigste wat je krijgt als bevestiging is na je 20 delige code zegt het scherm dat Windows Pre Order aan je account is toegevoegd en je krijgt een link voor client te downloaden.

Sorry voor de wall-o-txt maar hoop dat iemand er toch wat aan had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Het enige wat ik gaar vind, is als mijn vrouw wil spelen ik alsnog de ps3 versie extra moet kopen.
Heb nu de ps3 ce besteld, maar de extra's zitten in 1 code. Was bij xi niet zo. Ging er alleen om of je ff had gekocht of niet. Had ze beide, maar kon gewoon willekeurig spelen zonder de xbox code in te vullen.

Nu is dat niet meer zo. Voordeel is dat ik gewoon recht heb om de pc versie te spelen. Dus nog een gewone ps3 versie kopen digitaal is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 06:46:
Het enige wat ik gaar vind, is als mijn vrouw wil spelen ik alsnog de ps3 versie extra moet kopen.
Heb nu de ps3 ce besteld, maar de extra's zitten in 1 code. Was bij xi niet zo. Ging er alleen om of je ff had gekocht of niet. Had ze beide, maar kon gewoon willekeurig spelen zonder de xbox code in te vullen.

Nu is dat niet meer zo. Voordeel is dat ik gewoon recht heb om de pc versie te spelen. Dus nog een gewone ps3 versie kopen digitaal is niet zo erg.
kan je niet gewoon 1 op pc en 1 op ps3 doen? ;p want je vrouw had toch ook al een 1.0 account?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Verderf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:44:
Ik heb nog een v1 account maar ik zie nergens meer bij mijn games de oude ce staan. moet ik die opnieuw registeren ofzo?
Ik heb hetzelfde hier... :/ Vanavond maar eens even kijken of ik de code kan invoeren op die site.

Edit: Ik heb het gevoel dat de site http://na.square-enix.com/en/account/5066967 en de site https://secure.square-enix.com/account/app/svc/accffxiv hele andere accounts zijn?

Edit2: Krijg ik nu als Legacy player nog wat gratis speeltijd eigenlijk? Of zal ik mijn subscription moeten vernieuwen?

[ Voor 30% gewijzigd door Snappie88 op 23-08-2013 11:56 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:14
Vraagje: zijn er hier nog mensen die de digital edition hebben aangeschaft via de SE store en nog geen code hebben ontvangen? wordt namelijk een beetje zenuwachtig.

EDIT: voor de duidelijkheid, ik heb alleen maar de bevestiging gehad van mijn order, waarin SE vermeld dat ik niks hoef te doen en ze me nog zullen mailen. daarna niks meer gehoord. pre-order geplaatst op 19-08.

[ Voor 39% gewijzigd door AHWolf op 23-08-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:22
Ik krijg zojuist de Early Access code binnen op de mail via Bol.com

Ze hadden dan ook aangegeven dat deze vandaag zou komen. Is er op de SE site nooit vermeld wanneer deze codes verstuurd zouden gaan worden? Bol.com gaf een maximum tijd van 17:00 aan.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 00:07
Edit2: Krijg ik nu als Legacy player nog wat gratis speeltijd eigenlijk? Of zal ik mijn subscription moeten vernieuwen?
2 weken gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
Even tussendoor een vraagje.

Kan iemand hier goed om met een foto bewerking programma en zo ja wil diegene mij helpen met de Topic Start? Ik ben al een tijdje op zoek naar leuke headers maar de enige die ik vindt zijn rechtsreeks van SE zelf: http://www.ffxivarrclasse...3/08/disciples-of-war.jpg
Hoewel ik dit er schaamteloos in kan plakken, wat natuurlijk niet netjes is en daarbij ook niet geweldig mooi, zou ik graag een wat cleanere header willen. Ik zelf kan maar basic dingen met GIMP en het resultaat zal waarschijnlijk niet geweldig worden.
Als iemand hier denkt: "Hey dat kan ik!" en je wilt helpen met de TS, PM mij even. Bedankt! :)

@Ngangatar

Ik stuur je zo een berichtje met de info ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MarluXiaXl op 23-08-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

MarluXiaXl schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:54:
Even tussendoor een vraagje.

Kan iemand hier goed om met een foto bewerking programma en zo ja wil diegene mij helpen met de Topic Start? Ik ben al een tijdje op zoek naar leuke headers maar de enige die ik vindt zijn rechtsreeks van SE zelf: http://www.ffxivarrclasse...3/08/disciples-of-war.jpg
Hoewel ik dit er schaamteloos in kan plakken, wat natuurlijk niet netjes is en daarbij ook niet geweldig mooi, zou ik graag een wat cleanere header willen. Ik zelf kan maar basic dingen met GIMP en het resultaat zal waarschijnlijk niet geweldig worden.
Als iemand hier denkt: "Hey dat kan ik!" en je wilt helpen met de TS, PM mij even. Bedankt! :)
Heb je iets meer info, zoals:
- welke tekst wil je er in hebben
- welk formaat (pixels x pixels)
- heb je een paar standaard images om te gebruiken
- welke sfeer

Ik wil dan best iets proberen. Heb vroeger banners gemaakt voor forumleden en ook redelijk veel hattrick logo's ontworpen destijds. Wil best wel weer een keer kijken of ik het nog kan.

Ben om 20:00 uur overigens ongeveer thuis.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
1035MB patch zojuist binnengehaald. gogogogo guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoenix_the_II schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:18:
Bedankt voor het bericht!

Gelijk ook maar even downloaden.. :)

Nog maar een dagje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkuiken
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 20:35
Jup bedankt:) , ben hem nu ook aan het binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ook maar eens even aanslingeren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychodude,

Ik heb bijna 7 jaar wow gespeeld. Heb nog een active account, maar zo nu en dan probeer ik wat anders.
Vind Rift ook leuk en heb Age of Conan bij release gespeeld.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:13:
Hoi allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje. heb een paar dagen geleden de pre-order besteld. Nu dus wachten tot morgen :-)

Iedereen bedankt voor de berichten hier, denk dat velen me geholpen hebben doot informatieve posts te plaatsen.

Wat ik moeilijk vind is het kiezen van de realm of world of hoe het ook heet. Ik zie veel Moogle staan, maar ook best wat andere realms. Ik zit alleen in de Early Access en heb niet in een Beta Phase gezeten, dus morgen is mijn eerste log in in FFXIV:ARR.
Het is tevens moeilijk te kiezen welke class(es) ik eerst ga levellen. Gelukkig zijn dit allemaal 'luxe-problemen' ;-)
Wil je een vrij grote kans hebben om Tweakers tegen te komen, kies Moogle. Anders maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik ga er altijd vanuit dat op elke server wel een aantal gelijkgestemden te vinden zijn.

Class is een moeilijke, het beste is om er een paar te proberen tot lvl 15, dan heb je een aardige impressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
kan ik hem nu nog ergens bestellen zodat ik morgenavond kan beginnen? of meot ik nu al wachten tot de 27e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:13:
Hoi allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje. heb een paar dagen geleden de pre-order besteld. Nu dus wachten tot morgen :-)

Iedereen bedankt voor de berichten hier, denk dat velen me geholpen hebben doot informatieve posts te plaatsen.

Wat ik moeilijk vind is het kiezen van de realm of world of hoe het ook heet. Ik zie veel Moogle staan, maar ook best wat andere realms. Ik zit alleen in de Early Access en heb niet in een Beta Phase gezeten, dus morgen is mijn eerste log in in FFXIV:ARR.
Het is tevens moeilijk te kiezen welke class(es) ik eerst ga levellen. Gelukkig zijn dit allemaal 'luxe-problemen' ;-)
De meeste Tweakers zitten op Moogle. Zelf zit ik met mijn guild bijv. op Odin. Maakt verder allemaal weinig uit welke server je kiest.

Qua classes, is dit je 1e MMO? Of heb je voorkeurs classes binnen andere MMO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
jaydenjarno schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:38:
kan ik hem nu nog ergens bestellen zodat ik morgenavond kan beginnen? of meot ik nu al wachten tot de 27e?
https://store.eu.square-e...SY-XIV-A-Realm-Reborn.php

De officiële store geeft nog steeds de head start aan als je nu pre-ordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkuiken
Ik was al gestart op de Moogle server beta 4 (Arcanist(L20),Thaug(L15), en zag dat CoT daar ook zat dus maar even een application gestuurd:).
Normaal speel ik healer classes, maar dit keer voor de summoner gekozen.
Handige is wel dat ik dan arcanist hoog ga levelen dus mocht ik toch willen healen kan ik zo naar sholar switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

jaydenjarno schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:38:
met een beetje geluk de local Gamemania, anders de officiële SE webstore.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
heb hem net van de officele webstore afgehaald. gelukkig heb ik een cc dat maakt het wel makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gisteren de client al gepatched nu start ik hem weer op en doet die weer een patch. zo vaak mogelijk patchen zodat ik het morgen niet hoef te doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks vroeg naar bed, vanaf 9uur knallen met die balleeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:04:
Straks vroeg naar bed, vanaf 9uur knallen met die balleeeee
Vanaf 11 uur zul je bedoelen? :p Of woon jij ergens in IJsland? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Okay, wie wilt me helpen? :)

https://secure.square-enix.com/account hier staat mijn 'oude' account, staat twee maal FFXIV op (beta + normal). Als ik op http://eu.square-enix.com/ mijn credentials ingeef (precies dezelfde) en succesvol ben ingelogd, staat er bij geen enkel geregistreerd spel. Hoe komt dit (of komt dit door de problemen van de afgelopen paar dagen)?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
aah blijkt dat mijn pre order code bij de ongewenste mail staat. Vond het ook al raar dat ik nog niks had gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Snappie88 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:24:
Okay, wie wilt me helpen? :)

https://secure.square-enix.com/account hier staat mijn 'oude' account, staat twee maal FFXIV op (beta + normal). Als ik op http://eu.square-enix.com/ mijn credentials ingeef (precies dezelfde) en succesvol ben ingelogd, staat er bij geen enkel geregistreerd spel. Hoe komt dit (of komt dit door de problemen van de afgelopen paar dagen)?
Ik snap hun account systeem ook niet. Het schijnt dat iedere regio een eigen account management systeem heeft. En daarnaast ook een centrale square enix account.

Die centrale is waar je je key op moet registreren.

Maar hou me hier niet aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
AHWolf schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:59:
Vraagje: zijn er hier nog mensen die de digital edition hebben aangeschaft via de SE store en nog geen code hebben ontvangen? wordt namelijk een beetje zenuwachtig.

EDIT: voor de duidelijkheid, ik heb alleen maar de bevestiging gehad van mijn order, waarin SE vermeld dat ik niks hoef te doen en ze me nog zullen mailen. daarna niks meer gehoord. pre-order geplaatst op 19-08.
heb je je spambox/filter/ongewenste email gecheckt, want bij mij zat de email met code nl in deze box.

Be careful what you wish for; You just might get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
Frond0r schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:28:
[...]
heb je je spambox/filter/ongewenste email gecheckt, want bij mij zat de email met code nl in deze box.
Mn junk folder is leeg helaas. heb al een poging gedaan om support te contacten via de SE website. De wirwar van websites, accounts, links... De wegen van SE zijn ondoorgrondelijk, zacht uitgedrukt. Mijn poging strandde toen ik een registration code verplicht moest invullen om te kunnen melden dat ik mijn registration code niet ontvangen heb. |:( wellicht straks nog eens proberen na een meditatie sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Phoenix_the_II schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:27:
[...]

Ik snap hun account systeem ook niet. Het schijnt dat iedere regio een eigen account management systeem heeft. En daarnaast ook een centrale square enix account.

Die centrale is waar je je key op moet registreren.

Maar hou me hier niet aan vast
Dank je voor je antwoord. Welke is volgens jou de centrale?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 16:10
Snappie88 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

Dank je voor je antwoord. Welke is volgens jou de centrale?
https://secure.square-enix.com/account is de centrale.

Overigens, is er een TS server voor morgen ? (mogelijk dat ik deze ergens in de thread gemist heb)
Als dat niet het geval is zal ik er een op m'n server bij zetten, heb een TS3 licentie voor 512 slots, dat moet wel genoeg zijn :)

Verder zal ik mijn levelen gaan streamen op twitch mocht iemand dat willen volgen, dit kan dan via http://www.twitch.tv/katosama

Ik moet alleen nog even beslissen welke class ik wil gaan spelen :P Zit een beetje te twijfelen tussen Archer (en dan bard), Pugilist (en dan monk), Conjurer (en dan white mage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

De meeste Tweakers zitten op Moogle. Zelf zit ik met mijn guild bijv. op Odin. Maakt verder allemaal weinig uit welke server je kiest.

Qua classes, is dit je 1e MMO? Of heb je voorkeurs classes binnen andere MMO's?
je hebt zelfs al een guild? Lekker.

Ik ben niet nieuw in het MMO genre, maar ik denk dat er mensen hier zijn die veel meer gespeeld hebben. Ik heb bijna 7 jaar WoW gespeeld. Verder Rift en Age of Conan bij release. Rift was erg wennen en Age of Conan liep geweldig tot aan level 20. Daarna was het een onaf spel. Ben wel benieuwd hoe het er nu mee staat. Laats Rift ook weer opgepakt en een beetje geklooid, best gaaf wel.

Ben wel huiverig voor ARR omdat je toch gaat vergelijken met WoW. Niet eerlijk misschien, ook niet handig misschien, maar lijkt me wel logisch.

In WoW heb ik alle classes wel gespeeld, maar heb 'maar' 2 classes op level 90: priest en paladin. Ook mijn 2 favouriete classes. Verder een hunter laatst gelevelled tot 72, ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
nightwing schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:52:
[...]

Verder zal ik mijn levelen gaan streamen op twitch mocht iemand dat willen volgen, dit kan dan via http://www.twitch.tv/katosama
Na de 27ste dan? anders success met je ban :+

Serieus, er zijn al genoeg mensen van twitch enzo gebanned hierom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Phoenix_the_II schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:22:
[...]

Na de 27ste dan? anders success met je ban :+

Serieus, er zijn al genoeg mensen van twitch enzo gebanned hierom...
Ah ja, thnx voor het aangeven, helemaal vergeten :D
Na de 27e dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Mezelf ook maar even toegevoegd. Ik twijfel nog even tussen Bard of White Mage, ik heb voorlopig Bard er neer gezet, misschien dat ik morgen vroeg nog van gedachten verander :)

Forum nameIngame NameJobServer
DawnNoMoreRisesDawn SolariaBlack MageMoogle
MarluXiaXlXion TwilightScholarMoogle
ChesterArayla DaenoraBardMoogle
NgangatarElderly FisherfellowBardMoogle
Ngangatar (2e char)Ngan GatarSummonerMoogle
NightcrowyEveristus CaesariesSummonerMoogle
SplendidSeloria DhaviWhite MageMoogle
PerfectshotJustum MistleteinScholarCerberus
thanicksLannister StarkDragoonMoogle
JvdMeulenYuroon MeulenThaumaturgeMoogle
MarcvzSelene WhiteBlack MageLeviathan
DembarSholto SoulurgeScholarMoogle
NaWAFlandre ScarletMonkExcalibur
detheavnY'uri RanashDragoonMoogle
AlexandervhHellbringer GreyGladiatorMoogle
RicmaniacSasuke UchihaWarriorMoogle
JouhkiMarique RavalynnWhite MageShiva
Sanny_83Chestnut WeedaGladiatorMoogle
HunterrnlMivau LawantalMonk/DragoonMoogle
MaxxusKitty KattSummonerMoogle
Major CarnageMaki KatoWarriorExcalibur
AppieNLDeecup DelightMonkExcalibur
GroenhouYalanna AnaryaBardShiva
psychodudeFornix AmygdalaPaladinOdin
gr33nSkylar GreenSummonerBalmung
Snappie88SnappieBlack MageMoogle
SilencerNLAlaena WyethThaumaturgeMoogle
NightwingTayune SekiBardMoogle
............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zal dan ook maar ff mijn char toevoegen aan de lijst; ga voorlopig voor dragoon maar dat kan altijd nog veranderen :P

ViggenAlyssa HayleDragoonMoogle
............

kan niet wachten om weer te spelen... 'k hoop alleen dat de servers een beetje stabiel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectshot
  • Laatst online: 27-08 11:47
ik ben helemaal alleen op cerberus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Phoenix_the_II schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:18:
Eindelijk m'n PC opgezet. Windows opnieuw geinstalleerd en alles overgeheveld van m'n laptop. Installer nog een keer gerunt en nu is hij alweer klaar met de update.

Nog een paar uurtjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

detheavn schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:58:
[...]

Eindelijk m'n PC opgezet. Windows opnieuw geinstalleerd en alles overgeheveld van m'n laptop. Installer nog een keer gerunt en nu is hij alweer klaar met de update.

Nog een paar uurtjes :p
Kom net thuis maar krijg alleen maar melding: Unable to update patch files. [11005][20815][20866][19900][5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

uit de launcher:
We are pleased to announce that Early Access for FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn will begin on Saturday, August 24, 2013 at 9:00 (GMT)!

* Participants of Early Access are eligible to play straight into official service, which will begin on Tuesday, August 27, 2013.
* Those who have either registered a pre-order code or fulfilled the requirements for Legacy status are eligible to participate in Early Access.
* The game client from Beta Test phase 4 (open beta test) can also be used as the game client for Early Access. You do not need to uninstall the Beta Test phase 4 client and install anything else.
wekkers zetten duss!

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falerion
  • Laatst online: 29-12-2020
Dawn schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:08:
uit de launcher:

[...]

wekkers zetten duss!
Dat is anders dan de tijd in PDT die ze eerder communiceerden, voor ons 10:00 trouwens, geen wekker nodig dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

we zitten op GMT+2 atm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falerion
  • Laatst online: 29-12-2020
d'oh, mijn tijdconversieskills zijn nog roestig, wel 11:00 dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Heeft iemand al een goed eplek gevonden waar de patch/update notes bij gehouden worden?
op de Lodestone staat nog niet echt wat, enige info die ik vind over de gig. patch van vandaag is "prepping release".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

NaWA

Hai, I Copy desu!

niet echt, maar als je de item/skills/etc toevoegingen wilt checken: click

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Meh, kan niet slapen... game launch induced insomnia :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
nightwing schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:52:
[...]

https://secure.square-enix.com/account is de centrale.

Overigens, is er een TS server voor morgen ? (mogelijk dat ik deze ergens in de thread gemist heb)
Als dat niet het geval is zal ik er een op m'n server bij zetten, heb een TS3 licentie voor 512 slots, dat moet wel genoeg zijn :)

Ik moet alleen nog even beslissen welke class ik wil gaan spelen :P Zit een beetje te twijfelen tussen Archer (en dan bard), Pugilist (en dan monk), Conjurer (en dan white mage).
Bedankt voor het aanbod voor de TS server! Dawn, Ricmania, Nightcrowy en ik waren al bezig geweest met alles opzetten voor de FC, daar is wel een TS server voor. De TS server wordt wel engels though, dus als je een NL TS ernaast wilt runnen voor overige mensen kan dat gewoon. Ik kan je server dan zo in de TS zetten zodat mensen die het topic bezoeken dat kunnen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

zolang we geen engelse members voor de FC hebben is Engels zeveren natuurlijk zinloos,

Als Nightwing een Nederlandstalige 'Linkshell'-TS wil op zetten, by all means. makkelijkere verzamelplek voor NL'ers kan je niet hebben. (of T.net only... own call).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:18:
[...]

je hebt zelfs al een guild? Lekker.

Ik ben niet nieuw in het MMO genre, maar ik denk dat er mensen hier zijn die veel meer gespeeld hebben. Ik heb bijna 7 jaar WoW gespeeld. Verder Rift en Age of Conan bij release. Rift was erg wennen en Age of Conan liep geweldig tot aan level 20. Daarna was het een onaf spel. Ben wel benieuwd hoe het er nu mee staat. Laats Rift ook weer opgepakt en een beetje geklooid, best gaaf wel.

Ben wel huiverig voor ARR omdat je toch gaat vergelijken met WoW. Niet eerlijk misschien, ook niet handig misschien, maar lijkt me wel logisch.

In WoW heb ik alle classes wel gespeeld, maar heb 'maar' 2 classes op level 90: priest en paladin. Ook mijn 2 favouriete classes. Verder een hunter laatst gelevelled tot 72, ook leuk.
Denk dat veel hier niet zozeer WoW in gedachten hebben om mee te vergelijken maar het al veel eerder uitgekomen FinalFantasy XI. Toen doodgaan ook echt een penalty had, en je je weaponskills effectief afstemde op elkaar om de meeste damage te leveren. Toen voor de (gotver) patch kwam dat mobs je niet meer de hele map volgden. Oh wat was het mooi in die tijd een /Bst te spelen. ;)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Geweldig dat er zo snel een website en TS komt, ik zit met Dembar elke avond al op TS maar dit is wel relaxter dan.

Goed bezig iedereen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ngangatar schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:55:
Geweldig dat er zo snel een website en TS komt, ik zit met Dembar elke avond al op TS maar dit is wel relaxter dan.

Goed bezig iedereen :).
De website is al up en running zelfs ;)
Bezig met finetuning as we go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dawn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:04:
[...]

Dat had je snel voor elkaar ja, ziet er ook goed uit.

Had me vorige week al ingeschreven, had alleen nog niet gechecked wat de voortgang was de afgelopen dagen :). Nu ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
;)
Dawn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:04:
[...]

Ja de website is awsome en heel snel goed voor elkaar gekregen ook! Complimenten hoor!
Wat ook zekers een leuk offtopic onderdeeltje is op het forum is het uitwisselen van muziek waar je van houdt via youtube linkje. Dat MOET iedereen echt aanvullen hoor, je kunt nu al genieten van een vet stukje metal bijvoorbeeld!! 8)

Ik probeer nu te doen wat ze in films ook wel eens voor elkaar krijgen, namelijk zo intens naar de wijzers van de klok staren dat ze harder gaan draaien haha :S

[ Voor 13% gewijzigd door Nightcrowy op 24-08-2013 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
CLOCK ... Y U NO GO FASTER?! Zit er ook echt gewoon op te wachten :p
Zometeen nog maar even wat boodschappen doen en nog even snel langs de praxis om wat tijd te doden :)

De site ziet er nu behoorlijk anders uit dan de screenie die ik een tijd geleden zag. Huidige versie past meer bij een fantasy wereld ipv de oude strakke en grauwe interface. Netjes :)

Ik ben benieuwd of het allemaal gladjes gaat verlopen. Als ik naar de SE site kijk zijn er genoeg mensen welke het spel gekocht hebben en daarmee ook de early access hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:55:
[...]

kan je niet gewoon 1 op pc en 1 op ps3 doen? ;p want je vrouw had toch ook al een 1.0 account?
Mijn vrouw heeft de v1.0 CE. Ze zat nog in haar 30 dagen gratis toen de servers offline gingen.
Zal nog even in de lijst kijken hoe het nu zit.
Ikzelf ben Legacy.
Maar ga iig de PS3 CE op mijn account registreren omdat ik de extra's wil hebben.
Daarnaast koop ik voor haar zo goedkoop mogelijk een ps3 versie.
Wil zelf ook op de PS3 kunnen spelen zo nu en dan. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Nog twee uurtjes naar de Final Countdown luisteren.

http://www.arrstatus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
MarluXiaXl schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:24:
[...]

Bedankt voor het aanbod voor de TS server! Dawn, Ricmania, Nightcrowy en ik waren al bezig geweest met alles opzetten voor de FC, daar is wel een TS server voor. De TS server wordt wel engels though, dus als je een NL TS ernaast wilt runnen voor overige mensen kan dat gewoon. Ik kan je server dan zo in de TS zetten zodat mensen die het topic bezoeken dat kunnen zien ;)
Ik heb op het CoT forum de TS3 server gedumpt, puur omdat het letterlijk een paar klikjes voor mij is (ik draai er meerdere en heb een webinterface om het te beheren) en omdat ik er nog een andere zag :) Als we hem niet gebruiken dan zet ik hem weer uit, ik hoef niet speciaal een nederlands talige hebben, kom over het algemeen beter uit in het engels dan in het nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal hier wel de TS I.P droppen zo en dan ook in OP erbij zetten

Company of Tweakers channel toegevoegd aan Teamspeak.

I.P = 77.169.15.129

Ook in OP gezet onder GOT on FFXIV

[ Voor 52% gewijzigd door Ricmaniac op 24-08-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
2013/08/22 17:13 Regarding the Character Appearance Change of Your Version 1.0 Characters
We have confirmed an issue wherein players were unable the load their character data from the official benchmark when changing the appearance of their FINAL FANTASY XIV version 1.0 characters.

In addition, we identified several display issues with the editing screen itself. Due to these display issues, players may have had a difficult time changing the appearance and/or character name of their characters.

Therefore, we have decided to provide the following services.

- Provide a one-time character name change.
- Provide a one-time character appearance change.

* Please note that we will only be providing the service to those that have encountered who encountered problems during the character change process.

We will follow-up once we have more information on the matter.

We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.
Begrijp ik nu goed uit dit bericht dat ik zo nog een kans krijg om me charater aan te passen? Ik kon die appearance data ook niet loaden, maar gewoon opgelost door ook de benchmark creator er naast te loaden en alle settings manual in te voeren. Een vriend van me zal wel superblij zijn dan, zijn vrouw was best boos dat die vergeten was z'n achternaam te veranderen van 1.0 XD

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 24-08-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Btw op de topicstart, het plaatje naast de Scholar uitleg is een plaatje van een Arcanist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
AppieNL schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:20:
[...]

Begrijp ik nu goed uit dit bericht dat ik zo nog een kans krijg om me charater aan te passen? Ik kon die appearance data ook niet loaden, maar gewoon opgelost door ook de benchmark creator er naast te loaden en alle settings manual in te voeren. Een vriend van me zal wel superblij zijn dan, zijn vrouw was best boos dat die vergeten was z'n achternaam te veranderen van 1.0 XD
Zo was het wel op de open beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Topicstarter
NaWA schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:22:
Btw op de topicstart, het plaatje naast de Scholar uitleg is een plaatje van een Arcanist.
Whoops! Bedankt voor het melden, zal ik gelijk aanpassen :p

het is 10:59 maar ik kan er nog steeds niet in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
11:00 ! en nog niet up :( iemand moet bij square enix een ntpdate uitvoeren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

login servers zijn up :p
that counts for something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
MarluXiaXl schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

het is 10:59 maar ik kan er nog steeds niet in :'(
De eerste RAID boss in nieuwe MMO's is altijd de Login boss he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Dawn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:01:
login servers zijn up :p
that counts for something.
die waren om 10:45 al up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ZiT ER IN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie geen Moogle .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:27

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Ja leuk je kan inloggen maar servers zijn nog in maintenance ;)

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Ik zit er ook in, echter de start knop is grayed out :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa 2002tje lig er alweer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
kost ons zometeen 3 dagen om erin te komen :)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Launcher down? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan idd uren duren voordat je met geluk er doorheen komt... sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik sta nu in mijn inn room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Bas_ schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:36:
[...]

Zo was het wel op de open beta
Ja, maar dat was eigenlijk de enige kans die je kreeg om je character aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice zit erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Servers are getting hammered x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e keer een 2002 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Weinig mensen in de Company of Tweakers channel, echter wel een aantal in een ander FXIV channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nightwing schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:08:
Weinig mensen in de Company of Tweakers channel, echter wel een aantal in een ander FXIV channel.
klopt die TS gebruik ik al jaren met vrienden voor andere games =p maar die zitten niet op tweakers hier haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Bah, moogle is vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Zucht, zit wel in de game, enige server die dicht is, is Moogle :S

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
ik bedoelde nieuwe char aanmaken, ik heb helaas de phase 4 beta niet kunnen spelen, alleen 1 t/m 3. kan momenteel geen nieuwe chars aanmaken op moogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft de start button grijs... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:04
Sta nu ook in de queue.
Lijstje ook maar even updaten.

Greenthumb1982Marani DaeroWHMMoogle
............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkuiken
Hebben we al een Linkshell btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Argh, dit spel heeft teveel login bosses :/

-launcher that checks some status page
-login at launcher
-lobby
-world server list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
en dan... Moogle closed for new characters.
Was natuurlijk stiekem wel te verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Phoenix_the_II schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:20:
Argh, dit spel heeft teveel login bosses :/

-launcher that checks some status page
-login at launcher
-lobby
-world server list
dat is bij elke MMO zo :p

en Nightwing, idd, beetje jammer weer...
Daarintegen zal Moogle naar verwachting de drukst bezochtste EU server zijn/worden, dus heel gek is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frond0r
  • Niet online
Ik heb me ook aan het lijstje toegevoegd:

Greenthumb1982Marani DaeroWHMMoogle
Frond0rMyneria RainesGladiatorMoogle
............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
Ik sta op de lijst nog als Summoner, maar ga voor Warrior, blijf stiekem toch altijd terug gaan naar een tank class :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
En ik heb nog steeds geen enkele code ontvangen of een reactie gehad op mn support mail... man dit is balen.
Pagina: 1 ... 12 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet