[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste
Acties:
  • 99.144 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wel opmerkelijk dat er snel bedragen rond de 30-40 miljoen worden uitgegeven voor spelers die zich niet eens in de absolute top hebben bewezen, Herrera kan wel slagen, maar Shaw bijvoorbeeld is toch echt geen 40m waard maar eerder 12m (hoogstens).

Ik weet niet hoeveel budget man utd heeft maar ik denk dat ze toch eerder absolute wereldtoppers zoals Di Maria en Mangala konden halen voor rond de 75m, we zien wel wat van Gaal ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Mjah maar Southhampton weet ook wel dat het een brits talentje is en vraagt gewoon de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En echt grote namen zijn moeilijk naar ManU te krijgen: geen CL of Europees voetbal komend seizoen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Er was toch nog een waterkansje dat ManU toch nog Europa League kon spelen volgend seizoen, net als Valencia... Iets met 2 Turkse clubs? Of is dat ondertussen van de baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Dus Barcelona heeft een tik op de vingers gehad van de FIFA, mag eigenlijk geen transfers meer doen, maar is druk bezig op de markt. En haalt enfant terrible Suarez waarschijnlijk op bij Liverpool voor rond de 100 miljoen euro. Waarbij de Blatter en Zubizarreta Suarez roemen om zijn excuses...

Wat is het voetbal toch corrupt...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tettie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:31:
mag eigenlijk geen transfers meer doen
Verbod is opgeschort doordat Barcelona in hoger beroep is gegaan. Zie http://www.ad.nl/ad/nl/10...arcelona-opgeschort.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Juridisch klopt het allemaal, maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat het allemaal zo moreel bewonderenswaardig gedaan wordt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Messi, Neymar en Suarez in één team. Wel een bizarre aanval, maar of dat nu zo goed gaat. Ik ben meer van het '1 ster in een team' principe ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 04-07-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
Ach Suarez bijt wel van zich af. Dus dat kan problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:24:
Messi, Neymar en Suarez in één team. Wel een bizarre aanval, maar of dat nu zo goed gaat. Ik ben meer van het '1 ster in een team' principe ;).
Ik vind Suarez eigenlijk meer bij Real passen. Bij Barca is hij niet de absolute ster en bovendien verwacht ik niet dat hij en Messi in 1 team passen qua karakters. En dan heb je Neymar nog als derde wiel aan de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Bij Madrid zou die ook niet de ster zijn, want dat is Ronaldo natuurlijk. Ik vind het eigenlijk ontzettend zonde dat zulke goede spelers niet belangrijk mogen zijn. Moet je kijken naar die Neymar hoe goed ie bij Brazilie speelt, bij Barcelona staat gewoon de rem erop of krijgt hij de vrijheid niet om te schitteren.

Ik vind het wel mooi om te zien hoe Bale z'n mannetje staat daar in Madrid :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Terryb47 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:04:
Bij Madrid zou die ook niet de ster zijn, want dat is Ronaldo natuurlijk. Ik vind het eigenlijk ontzettend zonde dat zulke goede spelers niet belangrijk mogen zijn. Moet je kijken naar die Neymar hoe goed ie bij Brazilie speelt, bij Barcelona staat gewoon de rem erop of krijgt hij de vrijheid niet om te schitteren.
Vooral dat laatste is wat er gaande is bij Barcelona de afgelopen twee seizoenen. Men is veel te statisch, daardoor staan Alexis en Neymar constant aan de zijlijn geplakt met weinig vrijheid om creatief te zijn. Mocht Suarez komen, en het lijkt er op dat dat gaat gebeuren, hoop ik dat Luis Enrique men voorin allemaal een vrije rol geeft. Laat ze lekker hun gang gaan, mooi door elkaar heen lopen en leuke acties maken. Misschien word je geen kampioen, maar het is tenminste leuk om naar te kijken. Afgelopen seizoen alleen van Iniesta, Messi en Busquets kunnen genieten. (en incidenteel Alexis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
James Rodriguez’s price tag revealed! Real Madrid now know how much they must pay to pry the World Cup superstar from Monaco.
Hoeveel dan :?
Plus, Southampton close in on Graziano Pelle.
Koeman wordt (of is al?) toch de nieuwe trainer van Southampton? Dus heeft ie hem toch meegenomen?

Wel mooi voor hem. Ben benieuwd of ie ook in de basis mag starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Terryb47 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:04:

Ik vind het wel mooi om te zien hoe Bale z'n mannetje staat daar in Madrid :)
Zou goed vind ik hem bij Brazilie echt niet. Ja hij is van de aanvallers de beste speler maar als je kijkt wie de restelijke aanvallers zijn dan zegt dat niet zo heel veel.
Vind het maar een overschatte voetballer.

Herinneren jullie je nog dat programma waar men projecten van de overheid liet zien waar men veel geld aan uitgegeven had maar die volledig geflopt waren?
Misschien moet men maar eens een dergelijk programma maken over voetballers die voor veel geld naar een andere club gingen maar het nooit echt hebben laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:53
Aflevering 1: Fernando Torres :p.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:51:
[...]

Hoeveel dan :?

75 miljoen.

[...]

Koeman wordt (of is al?) toch de nieuwe trainer van Southampton? Dus heeft ie hem toch meegenomen?

Wel mooi voor hem. Ben benieuwd of ie ook in de basis mag starten.
Ja, Koeman is al de nieuwe coach van Southampton. Maar het zaakje met Pellè is nog niet rond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Deadsy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:53:
[...]

Zou goed vind ik hem bij Brazilie echt niet. Ja hij is van de aanvallers de beste speler maar als je kijkt wie de restelijke aanvallers zijn dan zegt dat niet zo heel veel.
Vind het maar een overschatte voetballer.
Dat joch is pas 22 en draagt wel even het hele land/team op z'n schouders hoor. dat Fred en Hulk er niets van kunnen kan hij toch niets aan doen :p bij Barcelona valt hij wel wat tegen ja...maar om hem dan een flop te noemen gaat echt te ver. Is Neymar dan 90m waard, dat denk ik niet.

Maar hetzelfde kan je van Bale ook zeggen, is ook nooit 100m waard, maar dat betekent niet dat een slechte voetballer is en dat ie er niks van kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Catorce schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:16:
[...]

Vooral dat laatste is wat er gaande is bij Barcelona de afgelopen twee seizoenen. Men is veel te statisch, daardoor staan Alexis en Neymar constant aan de zijlijn geplakt met weinig vrijheid om creatief te zijn. Mocht Suarez komen, en het lijkt er op dat dat gaat gebeuren, hoop ik dat Luis Enrique men voorin allemaal een vrije rol geeft. Laat ze lekker hun gang gaan, mooi door elkaar heen lopen en leuke acties maken. Misschien word je geen kampioen, maar het is tenminste leuk om naar te kijken. Afgelopen seizoen alleen van Iniesta, Messi en Busquets kunnen genieten. (en incidenteel Alexis)
Ik denk dat met de komst van Suarez Barcelona een ander systeem gaat spelen. 4-4-2 waar Messi op 10 speelt achter Neymar en Suarez. Zou ook verklaren waarom Sanchez momenteel zo onder de transferaandacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terryb47 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:29:
[...]

Dat joch is pas 22 en draagt wel even het hele land/team op z'n schouders hoor. dat Fred en Hulk er niets van kunnen kan hij toch niets aan doen :p bij Barcelona valt hij wel wat tegen ja...maar om hem dan een flop te noemen gaat echt te ver. Is Neymar dan 90m waard, dat denk ik niet.

Maar hetzelfde kan je van Bale ook zeggen, is ook nooit 100m waard, maar dat betekent niet dat een slechte voetballer is en dat ie er niks van kan.
Flop heb ik niet gezegd (waarschijnlijk wel in een andere post ergens).
En die 90mln is hij totaal niet waard nee, hij is nog jong en kan nog beter worden maar ik betwijfel dat hij ooit het niveau haalt van Messi of Cristiano Ronaldo. Net zoals Bale dat idiote bedrag niet waard is.

Beide Neymar en Bale zijn geen slechte voetballers maar ook lang niet zo goed als de hype om hun heen (vooral de hype rondom Neymar is idioot groot).
Enige positieve wat ik kan zeggen over Neymar is dat hij geen problemen heeft met de druk. De mensen in Brazilie verwachten absurd veel van hem maar dat is aan zijn spel niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:22
Juan Bernat vanuit Valencia naar Bayern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Deadsy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:07:
[...]

ik betwijfel dat hij ooit het niveau haalt van Messi of Cristiano Ronaldo
Nee, die "buitencategorie" klasse heeft ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tom Ince signs for Hull City.

Eerst in gesprek met Inter, dan tekenen voor Hull. Klein verschil :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
gambieter schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:05:
Tom Ince signs for Hull City.

Eerst in gesprek met Inter, dan tekenen voor Hull. Klein verschil :+
Is toch niet de eerste keer dat hij gelinked word aan grote clubs en dan opeens naar een matige club in Engeland gaat. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, hij heeft nog bijna niets laten zien. Ik denk eerder dat het is omdat zijn papa de beroemde Paul Ince is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:30:
Tja, hij heeft nog bijna niets laten zien. Ik denk eerder dat het is omdat zijn papa de beroemde Paul Ince is.
Ach, hij heeft toch al 100 wedstrijden achter zijn naam staan, waarin hij 31 goals heeft gescoord. Voor een 22-jarige is dat zo gek nog niet. Zeker geen buitencategorie, maar wel een interessante speler voor de toekomst (gezien ook het feit dat hij verkozen is tot Football League talent van het jaar in 2012-2013). Vind het een opmerkelijke, maar zeer verstandige zet van hem om te kiezen voor Hull City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

gambieter schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:30:
Het is een Daley Blind /Danny Blind scenario, lekker voorgetrokken omdat zijn vader de beroemde Danny Blind is, idem met Ince.

Maar denk dat hij een leuke winger kan worden, maar wereld top denk ik niet, als je naar de concurrentie kijkt dan is er echt wat beters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
chim0 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:46:
[...]

Nee, die "buitencategorie" klasse heeft ie niet.
Neymar? mwa komt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deadsy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:07:
[...]
Flop heb ik niet gezegd (waarschijnlijk wel in een andere post ergens).
En die 90mln is hij totaal niet waard nee, hij is nog jong en kan nog beter worden maar ik betwijfel dat hij ooit het niveau haalt van Messi of Cristiano Ronaldo. Net zoals Bale dat idiote bedrag niet waard is.

Beide Neymar en Bale zijn geen slechte voetballers maar ook lang niet zo goed als de hype om hun heen (vooral de hype rondom Neymar is idioot groot).
Enige positieve wat ik kan zeggen over Neymar is dat hij geen problemen heeft met de druk. De mensen in Brazilie verwachten absurd veel van hem maar dat is aan zijn spel niet te zien.
Net zoals de hype rond Messi enorm groot is/was. Ik vind Neymar met zijn 22 jaar al vele malen belangrijker voor Brazilie dan Messi met zijn 27 jaar voor Argentinie is. Dus qua leeftijd heeft hij in ieder geval al een voorsprong. Neymar is een leider, terwijl Messi op dit WK vaak loopt te sjokken en wacht op die ene voorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

iPodKiller schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:49:
[...]

Het is een Daley Blind /Danny Blind scenario, lekker voorgetrokken omdat zijn vader de beroemde Danny Blind is, idem met Ince.

Maar denk dat hij een leuke winger kan worden, maar wereld top denk ik niet, als je naar de concurrentie kijkt dan is er echt wat beters te vinden.
Daley Blind voorgetrokken, wat een onzin, de status van zijn vader heeft hem eerder beperkt dan geholpen.

Werd onder Jol nog verhuurd aan Groningen, zat op het randje van vertrek bij Ajax. Heeft het bij Ajax op eigen kracht gedaan, is niet voor Nederlands voetballer van het jaar geworden.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Net zoals de hype rond Messi enorm groot is/was. Ik vind Neymar met zijn 22 jaar al vele malen belangrijker voor Brazilie dan Messi met zijn 27 jaar voor Argentinie is. Dus qua leeftijd heeft hij in ieder geval al een voorsprong. Neymar is een leider, terwijl Messi op dit WK vaak loopt te sjokken en wacht op die ene voorzet.
Dat lopen in een wedstrijd is bewust, dat is iets dat Guardiola zelfs stimuleerde. Dus ga alsjeblieft niet doen alsof Messi weinig interesse toont, geen leider is en niet enorm belangrijk is. Dat wandelen in het veld wordt door velen aangegrepen om ongegronde kritiek te uiten op Messi, terwijl hij met een halfbakken team (waarbij de belangrijke spelers óf geblesseerd zijn óf totaal niets laten zien) 'eventjes' wereldkampioen moet worden.

In case anyone's interested:
http://fivethirtyeight.co...onel-messi-is-impossible/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Volgens sky sports gaat Arsenal vanavond en anders uiterlijk morgen zijn aankoop/aankopen bekendmaken. Zullen wel Debuchy en Alexis zijn. Beide geweldige aanwinsten.

Met Debuchy ga je zeker niet achteruit ten opzichte van Sagna en Alexis spreekt wel voor zich natuurlijk.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Arsenal gaat enorm veel plezier aan Alexis beleven. Niet bijzonder creatief, maar heeft snelheid, werklust en oog voor ruimte. Bij Barcelona speelt hij veel te vaak tegen 10 man rond de 16 in kleine ruimte, denk dat hij bij Arsenal veel beter uit de verf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Catorce schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:40:
Bij Barcelona speelt hij veel te vaak tegen 10 man rond de 16 in kleine ruimte, denk dat hij bij Arsenal veel beter uit de verf komt.
dat zal bij Arsenal niet anders zijn, waar Arsenal vroeger juist bekend stond om z'n dodelijke counters, dat is helaas niet meer... in de meeste partijen sta je gewoon tegen een muur te voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Arsenal gaat enorm veel plezier aan Alexis beleven. Niet bijzonder creatief, maar heeft snelheid, werklust en oog voor ruimte. Bij Barcelona speelt hij veel te vaak tegen 10 man rond de 16 in kleine ruimte, denk dat hij bij Arsenal veel beter uit de verf komt.
In Spanje krijg je als aanvaller meer ruimte dan in de fysiek sterke PL hoor. Dus ik moet het nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 11:40

StrongArmLance

Endless flow

Dat creatieve kwam ook door de manier waarop Barcelona hem gebruikte. Bij Udinese speelde hij anders, al leek Barca het vorig seizoen al beter te begrijpen (waarom ze zoveel geld hadden neergeteld voor hem). Zeker bij Arsenal kan hij met zijn snelheid een groot wapen zijn (met walcott) en Ozil achter die twee.

Overigens dit: http://fivethirtyeight.co...onel-messi-is-impossible/ artikel is niet mega serieus te nemen als je kijkt wat voor fouten ze maken.

Daarnaast stuurt hij wel heel erg aan op de eeuwige messi is beter dan ronaldo discussie. Terwijl ze niet te vergelijken zijn omdat de ene een valse spits is en de ander een buitenspeler, dan is er nou eenmaal altijd sprake van andere statistieken (en speelstijl én kwaliteiten.

Natuurlijk zijn zijn statistieken fantastisch, is dat nieuw?

[ Voor 27% gewijzigd door StrongArmLance op 09-07-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
*kuch*

[ Voor 82% gewijzigd door Angeloonie op 11-07-2014 09:54 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Suarez voor 5 jaar naar Barcelona. Schattingen spreken over een transfersom van 94 miljoen euro. Bron: http://www.vi.nl/nieuws/b...ooit-megadeal-suarez-.htm.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik ben benieuwd welke eisen Barcelona gesteld heeft omtrent zijn (bijt)gedrag.

94 miljoen zeg, allemachtig. Surez en Neymar in de spits, en dan Messi er nog achter :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Leukk bijeffect is dat Ajax 6,5% van 94 miljoen = 6,1 miljoen opstrijkt :). FC Groningen krijgt ook nog een klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kaap schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:55:

94 miljoen zeg, allemachtig. Surez en Neymar in de spits, en dan Messi er nog achter :o
Hoezo welke eisen? Liverpool vangt 94 miljoen. Ze zullen zich suf lachen daar, mooi budget om wat te halen als vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:56
eisen aan suarez zelf vermoed ik dat hij bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kaap schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:55:

Denk een bijtclausule :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nasri voor 5 jaar bijgetekend bij City! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"Ik voetbalde goed en het leven geld hier vind ik geweldig. Daarom heb ik bijgetekend. Ik voel mij hier thuis", zegt Nasri." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Sowieso, contracten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Naar mannetje die Nasri. Goed dat hij niet geselecteerd werd voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Lezen :? Over zijn bijtgedrag...
tweaker2010 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Liverpool vangt 94 miljoen. Ze zullen zich suf lachen daar, mooi budget om wat te halen als vervanger.
Barcelona te kennen zal dat wel weer in delen betaald worden. Liverpool heeft Ricky Lambert aangetrokken trouwens :+

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-07-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aflevering 2: Winston Bogarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Railgunner schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:02:
Leukk bijeffect is dat Ajax 6,5% van 94 miljoen = 6,1 miljoen opstrijkt :). FC Groningen krijgt ook nog een klein bedrag.
Toch niet? Ajax is doorverkoopclausule Suarez vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kritisch stuk over Barcelona's good guy reputatie...
More than a club? For years, Barcelona prided themselves on being different to the rest: their playing philosophy changed the course of modern football and wowed the world; their values were admired far and wide.

The last year, however, has taken much of the shine off the Catalan club's squeaky-clean image. After two separate transfer-related scandals, their halo had been slipping anyway; with the club now having confirmed a deal to sign the suspended Luis Suarez, it has fallen to the floor and smashed into pieces.

Barca's style of play is still lauded, but Tiki-Taka is no longer the force it once was in European football and the Blaugrana have been in gradual decline on the pitch since the final year of Pep Guardiola's tenure, in 2011-12.

Off it, Guardiola was replaced by assistant and friend Tito Vilanova, whose battle against cancer captured the hearts of many football fans across the world. The Barca boss, along with defender Eric Abidal, represented a symbol of hope as he returned from illness to resume work for the Catalans before eventually stepping down due to a relapse last summer.

Abidal also returned after a liver transplant and was publically promised a new contract when he played again. That deal never materialised, however, and the France defender departed under a cloud, leaving many to question Barca's much-mentioned values.

In the meantime, the shirt sponsorship agreement introduced by then president Sandro Rosell proved unpopular with fans. Previously, Barca's jersey had been free from any advertising and under Joan Laporta, a deal was reached to promote charity organisation Unicef. However, that shirt space was then sold to the Qatar Foundation and after that, to Qatar Airways, with Unicef relegated to the back of the famous Blaugrana kit.

Public criticism of Guardiola by spokesman Toni Freixa also upset many supporters. After all, it was the Catalan coach who had built this terrific team. Meanwhile, failure to convince the popular Thiago Alcantara that his future lay at Camp Nou was another bone of contention, although it was the transfer of Neymar from Santos which really rocked the Barca boat and ultimately brought an end to Rosell's reign.

Barca claimed the Brazilian cost €57.1m, but a complaint by socio Jordi Cases over how the money was spent led to a court case. And when a judge charged the Catalan club, and Rosell, with misappropriation of funds, the president decided to step down - despite continuing to protest his innocence.

New chief Josep Maria Bartomeu promptly revealed the figures behind the total operation in a press conference, but those showed Barca had spent in excess of €100m on Neymar and paid €40m up front to the players' parents. Many fans called for his resignation, too; others demanded summer elections.

The transfer ban for alleged irregularities in the signing of young players from overseas came hot on the heels of those legal battles and represented another hammer blow to the club's previously puritanical and almost self-righteous stance in recent years.

The decision to sign Suarez, who is currently banned from all football-related activity until the end of October for biting an opponent for the third time in four years, has well and truly shattered the illusion that Barcelona are a club of the utmost integrity. They are no different to any other major footballing superpower, for whom winning is all that matters; morals don't even come into the equation. Indeed, that they have signed a suspended player while under the threat of a transfer ban is just pure shamelessness.

More than just a club? Just another club, sadly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, dat "mes que un club" is altijd al een reclamekreet geweest waar alleen de fans in geloofden (als ze dat al deden, dan tegen beter weten in). Het aankopen van Suarez maakt dat hoogstens een heel klein beetje duidelijker, als een stapelgevalletje.

Geen enkele van de "grote" clubs is maar een haar beter dan de anderen. ethiek komt gewoon niet voor in het reilen en zeilen van zo'n club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Correctie: bij geen enkele club. Groot of klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik ben dan wel benieuwd wat de Barcelona fans hiervan denken: zijn jullie er blij mee met zijn komst? Wat voor een signaal geef je dan af vraag ik mij af als club zijnde, dat je 90m neertelt alsof er niks is gebeurd? Ik vind het eigenlijk schande. Dan beloon je hem eigenlijk nog voor z'n wangedrag. Suarez is hoe dan ook een fantastische voetballer daar twijfelt niemand aan, hoe gaan ze hem in passen in het team?

neymar - suarez - messi? zou doodzonde zijn om suarez op rechts te laten spelen, of in dienst van messi. (zelfde met neymar, die speelt bij barca echt met de rem erop) Is het niet tijd voor messi om eens een nieuwe uitdaging aan te gaan? je hele leven bij een team blijven waar je al alles gewonnen hebt, lijkt me weinig motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
"Three is a crowd" idd en de oplossing is Messi naar Bayern :D . Qua speelstijl vond ik Real een veel logischere transfer ...
Neymar speelt zeker weten met de handrem erop en Alexis Sanchez heb ik nog nooit zo goed zien spelen als op dit WK.

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 12-07-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Terryb47 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:38:
Wat voor een signaal geef je dan af vraag ik mij af als club zijnde, dat je 90m neertelt alsof er niks is gebeurd? Ik vind het eigenlijk schande. Dan beloon je hem eigenlijk nog voor z'n wangedrag.
Dat idee heb ik er ook bij.
Terryb47 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:38:
Suarez is hoe dan ook een fantastische voetballer daar twijfelt niemand aan, hoe gaan ze hem in passen in het team? neymar - suarez - messi? zou doodzonde zijn om suarez op rechts te laten spelen, of in dienst van messi.
Ik verwacht Neymar - Suarez en dan Messi als een echte nr. 10 erachter. Maar benieuwd wat Catorce er van denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar stel je nu voor dat Arsenal's bod van vorige zomer succesvol was geweest, en hij had gedaan voor Arsenal wat hij voor Liverpool had gedaan. Verkopen of houden aangezien zijn voetbalkwaliteiten heel erg duidelijk zijn?

Het wordt dan een keuze tussen ethiek/reputatie van je club en het hebben van succes. Als je moet kiezen tussen PL kampioen met Suarez en 4e/5e zonder, wat kies je dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Is er wat gebeurd dan O-) (het was toch geen: apis29 in "[WK2014] "Dracula" Suarez 4 maanden + 9 interlands geschorst" ;) )? Of is het nu bloedgeld wat Liverpool binnenharkt? Verwacht overigens een dikke terugval a la Tottenham. Niet bepaald karakter spelers die binnengehaald zijn tot nu toe op de aanstaande reserve spits na (niet Origi; Lambert) ... Alexis Sanchez ook al gemist.
Kaap schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:57:
[...]

Dat idee heb ik er ook bij.

[...]

Ik verwacht Neymar - Suarez en dan Messi als een echte nr. 10 erachter. Maar benieuwd wat Catorce er van denkt.
Barcelona speelt niet met een "nr.10" maar er is natuurlijk een nieuwe coach, even kijken hoe Celta de Vigo speelde ...
Iniesta loopt er ook nog rond trouwens mocht je die al vergeten zijn ;)

Ajax krijgt overigens maar 2 miljoen lees ik en geen 6%, er zat helemaal geen doorverkooppercentage in de overeenkomst. edit: zoals al te lezen was op de pagina hiervoor (bij mij dan) ...

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 12-07-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:39:
Ajax krijgt overigens maar 2 miljoen lees ik en geen 6%, er zat helemaal geen doorverkooppercentage in de overeenkomst. edit: zoals al te lezen was op de pagina hiervoor (bij mij dan) ...
Dit blijft toch grotendeels giswerk.

Blijft toch frapant dat ze voor drie sterspelers voorin gaan.
Lijkt me niet geheel praktisch om drie van zulke ego' s voorin te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Napo op 12-07-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Napo schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Inderdaad, ze zullen elkaars prestaties eerder negatief dan positief beinvloeden.
Door een Suarez te halen zullen denk ik vooral de prestaties van Messi minder worden.

Vind het wel weer lachen dat ze zoveel geld uitgeven aan een speler die er waarschijnlijk de eerste paar maanden niet bij mag zijn inplaats van dat ze eerst de verdediging op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Las zojuist op de BBC dat Fifa heeft bevestigd dat door de ban Barcelona Suarez niet eens kan presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Kaap schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:21:
Las zojuist op de BBC dat Fifa heeft bevestigd dat door de ban Barcelona Suarez niet eens kan presenteren.
Nja de schorsing is alle clubactiviteiten.
Dat is dan 4 maanden solo trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Kroos gaat naar Real Madrid. Ik gun die jongen het beste daar, maar of ik er nu echt blij van word, nee echt niet.. Nu komt er wel plaats voor Götze, maar als Guardiola hem nu nog steeds op de bank houd, dan hoop ik, dat er fans zijn die hem even de goede weg wijzen.
Maar goed, Kroos heeft met Bayern toch al alles gewonnen, gister ook nog een WK en nu alleen nog één EK winnen en meneer heeft alles gewonnen, terwijl hij nog jong is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Eigenlijk waanzin dat de FIFA zoiets mag beslissen. Dat hij niet mag voetballen en daardoor een schorsing van vier maanden krijgt is terecht, maar dat de FIFA ook mag beslissen dat hij andere activiteiten voor de club niet mag uitvoeren is waanzinnig.

Hoorde laatst ook al dat een voorzitter van de Nigeriaanse voetbalbond is opgepakt in Brazilië omdat die voetbalbond te nauw betrokken zou zijn met de politiek in dat land. Dat mag dan weer niet volgens de regels van de FIFA, maar hoe is het mogelijk dat zo'n organisatie zoveel macht heeft en dus zelfs de politie in mag schakelen om mensen op te pakken 8)7
Niet goed gehoord op de radio dus :X

[ Voor 44% gewijzigd door JanW op 14-07-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JanW schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:34:
Eigenlijk waanzin dat de FIFA zoiets mag beslissen. Dat hij niet mag voetballen en daardoor een schorsing van vier maanden krijgt is terecht, maar dat de FIFA ook mag beslissen dat hij andere activiteiten voor de club niet mag uitvoeren is waanzinnig.

Hoorde laatst ook al dat een voorzitter van de Nigeriaanse voetbalbond is opgepakt in Brazilië omdat die voetbalbond te nauw betrokken zou zijn met de politiek in dat land. Dat mag dan weer niet volgens de regels van de FIFA, maar hoe is het mogelijk dat zo'n organisatie zoveel macht heeft en dus zelfs de politie in mag schakelen om mensen op te pakken 8)7
Je haalt een paar dingen door elkaar.
Na de tegenvallende prestaties heeft de president van Nigeria de voorzitter van de voetbalbond laten arresteren.
Daarop heeft de FIFA Nigeria geschorst omdat de overheid zich teveel bemoeit met de voetbalbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
gambieter schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:27:
Ach, dat "mes que un club" is altijd al een reclamekreet geweest waar alleen de fans in geloofden (als ze dat al deden, dan tegen beter weten in). Het aankopen van Suarez maakt dat hoogstens een heel klein beetje duidelijker, als een stapelgevalletje.

Geen enkele van de "grote" clubs is maar een haar beter dan de anderen. ethiek komt gewoon niet voor in het reilen en zeilen van zo'n club.
Dat is ook zo, maar ik moet zeggen dat Barcelona van alle buitenlandse clubs toch altijd iets speciaals had voor mij. Deels was dat door de Nederlandse tintjes die die club vaak gehad heeft (hoewel dat nu al lang geleden is), maar toch inderdaad ook omdat ze toch altijd boven veel van dit soort gedoe stonden. Het sponsorship verhaal vond ik al een forse nagel in de doodskist, maar dit is voor mij wel de druppel.

Just another club indeed.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Wie maakt er een nieuw topic aan voor het nieuwe seizoen? Seizoen 2013/2014 is inmiddels afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Napo schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Schijnt nu ook dat ze James Rodriguez willen hebben voor 90 miljoen.
Misschien willen ze Suarez op rechts gaan zetten, Messi in de spits/CA, Rodriguez op CAM en dan Neymar op links. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Pfff, ik denk dan terug aan vroegah en hoop dat we weer teruggaan naar max. 3 buitenlanders in een selectie...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
albino71 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:49:
Pfff, ik denk dan terug aan vroegah en hoop dat we weer teruggaan naar max. 3 buitenlanders in een selectie...
Ik hoop het niet! Dat je zo min mogelijk genaturaliseerde spelers in je nationale elftal wilt begrijp ik, maar laat club voetbal lekker club voetbal. Mijn club is niet gebonden aan 1 nationaliteit, en dat maakt het juist mooi.

Maar goed, ik snap de frustratie wel van fans uit competities die er amper tot niet meer toe doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
albino71 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:49:
Er zijn in tegenstelling tot wat je denkt al behoorlijke regels in Spanje:
  • 6 none European players can be signed
  • only 4 are allowed to play on the pitch during match day
  • only 3 can be named for match day -> starting 2005
  • player union wants that clubs have to name at least 6 Spanish players
  • for starting formation. This caused by Luis van Gaal who had only 3 Spanish players in his starting formation.
  • players from South America get a Spanish status after 2 years playing in a Spanish division
  • starting 2003: 4 none European players can be signed
  • Third division team are only allowed to sign Spanish and EC players
Bron: http://www.globalsoccertransfers.com/info/regulate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
En je ziet dat Spanje het de afgelopen tien jaar wat beter heeft gedaan dan dat andere land met die grote competitie.

En jaloers dat die Engelsen hier zijn op onze halve finale... take a look in the mirror zeg ik ze dan. Hoeveel Engelsen staan er in de basis van de grote PL clubs?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Onzin wat mij betreft, want de Engelse ploeg had altijd behoorlijke namen erin staan (Rooney, Gerrard, Terry, Cole, Ferdinand). Het moet allemaal net samenvallen. Nu hebben ze weer een jonge lichting met behoorlijk wat potentie voor de toekomst. Chamberlain, Wilshere, Cahill, Sterling, Sturridge en Wellback.

Frankrijk had een hele tijd zon ploeg met Henry etc. Daarna zijn ze afgegleden en dit WK weer op de weg terug. Belgie is nu ook de goede weg met een goede selectie, en zo is Spanje wellicht weer op de weg terug. En ik denk dat wij ook de laatste druppels uit de 2008/2010 lichting hebben geperst. Sneijder, RvP, de Jong en Robben zijn er over 4 jaar niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mosin schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:30:

Kroos gaat naar Real Madrid.
Als ie maar niet dezelfde weg bewandeld als Sahin en Oezil. Dat zou zonde zijn van zo'n goede voetballer.

Er zit nog veel wrok bij mij dat Oezil weg is bij Madrid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

chim0 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:53:
[...]
Als ie maar niet dezelfde weg bewandeld als Sahin en Oezil. Dat zou zonde zijn van zo'n goede voetballer.
Inderdaad. De meeste Duitsers zijn niet bepaald succesvol in Spanje.
Khedira zou trouwens bijna rond zijn met Arsenal lees ik net.

Edit: Keylor Navas (die keeper van CR) gaat ook voor 10 miljoen naar Real. Opvolger van Casillas?

[ Voor 12% gewijzigd door tweaker2010 op 16-07-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
tweaker2010 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:10:
[...]

Edit: Keylor Navas (die keeper van CR) gaat ook voor 10 miljoen naar Real. Opvolger van Casillas?
Voor zover ik weet gaat Casillas nog niet stoppen.

Maar dat van Kroos is een gerucht. Er is nog niks bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Casillas is nu niet bepaald onomstreden bij Madrid. Ik denk dat hij ook wel weer eens competitie wedstrijden wil keepen ipv alleen CL. Alles beter dan nog een jaartje bankzitten. Ik vermoed dat hij deze zomer vertrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Schijnt nu ook dat ze James Rodriguez willen hebben voor 90 miljoen.
Misschien willen ze Suarez op rechts gaan zetten, Messi in de spits/CA, Rodriguez op CAM en dan Neymar op links. :9~
Of het gaat ontzettend goed werken of het gaat compleet mis. Ik zou mijn geld op het laatste zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
chim0 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:53:
[...]

Er zit nog veel wrok bij mij dat Oezil weg is bij Madrid. :(
Sahin en Özil beide zeer goed voetballers, volgens mij ligt dat meer bij de club zelf dan bij de speler.
Ik ben benieuwd voor Kroos, ik vind hem een goede speler, maar als je hem naast al die technisch hoog begaafde spelers zet, dan krijg ik mijn twijfels in ieder geval. Ik wil niet zeggen, dat hij slechter is, integendeel zelfs, maar het ligt er puur aan wat ze me Kroos willen.

Tja, wat Özil betreft, volgens mij lag de nieuwe trainer toen lastig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sahin heeft het bij Dortmund ook niet echt waar gemaakt (blessureleed!?), en özil is nog niet echt de beste aankoop van Wenger bij Arsenal geworden, die valt ook wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
dutchgio schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:52:
Sahin heeft het bij Dortmund ook niet echt waar gemaakt (blessureleed!?), en özil is nog niet echt de beste aankoop van Wenger bij Arsenal geworden, die valt ook wat tegen.
In zijn eerste periode was Sahin volgens mij echt top bij Dortmund, ik weet het niet zeker, maar ik keek toen nog geen BundesLiga :( Sahin doet het volgens mij nog altijd wel aardig bij Dortmund nu.
Özil is inderdaad vrij matig, hij heeft nog wel zijn momentjes in een wedstrijd, dat hij piekt, maar meer ook niet.
Het begint er steeds meer op te lijken, dat voetballers waarvan de vorm in de weg wordt gezeten door iets, steeds lastiger op hun niveau komen. Als Özil nog bij Real had gezeten, was hij zeker weten beter geweest (vrij logisch eigenlijk..)

in ieder geval had Arsenal nog wat leuke aankopen gedaan las ik, dus misschien wordt hijzelf ook hoger getild nu en meer concurentie ?

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 16-07-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ozil heeft ook te kampen met een (te) hoog verwachtingspatroon. Wanneer je voor 50 miljoen wordt gehaald om Fabregas te vergeten is dat niet gemakkelijk in een verder vrij matig elftal. Hopelijk gaat het dit seizoen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mosin schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:06:
[...]
Özil is inderdaad vrij matig, hij heeft nog wel zijn momentjes in een wedstrijd, dat hij piekt, maar meer ook niet.
Lees ik wel vaker. Vooral de Engelse media zijn graag negatief over Ozil. 1 woord: BULLSHIT :Y

De WC stats:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10351882_745888348802062_1447088150102807483_n.jpg?oh=b6785ba078eb86bd2c0bbab03c3e2695&oe=544CBF44&__gda__=1413379836_51e4c59d93a75d79b452e36dc78501f2
Goed artikel die Ozil verdedigt: http://worldsoccertalk.co...esut-ozil-are-dead-wrong/
Ik zal even een stukje quoten:
Although his goal and assist statistics from his first season at the Emirates may not set the world on fire, his passing numbers per game match up against other big name players in England. Özil’s 2013-14 Premier League successful passes per game (55), key passes per game (2.58), chances created per game (2.92), and passing completion percentage (88%) are all better than other top Premier League attacking midfielders such as Manchester United’s Juan Mata, Chelsea’s Eden Hazard, Liverpool’s Philippe Coutinho, and Tottenham’s Christian Eriksen — these numbers for Coutinho and Eriksen are not even close to Özil’s.
Ik word een beetje moe van die hetze tegen Ozil :r

Mata versus Ozil:
Goals 5 5
Assists 4 9
Direct Goal Involvement 9 14
Chances Created 31 69
Successful Dribbles 11 42
  • Wilshere, Ramsey, Cazorla, Koscielny, Chamberlain en Walcott, jaha, allemaal zeer matige spelers
  • Zo matig dat ze de langste tijd op plek 1 in de Premier League doorbrachten.
  • Zo matig dat ze 7 punten te kort kwamen om kampioen te worden.
  • Zo matig dat ze de FA Cup pakten
Zeer matig ja :w

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-07-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En hoeveel doelpunten/assists?

Voor iemand waar 50m voor is betaald had ie dit hele seizoen gewoon veel belangrijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
toolkist schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:47:
En hoeveel doelpunten/assists?

Voor iemand waar 50m voor is betaald had ie dit hele seizoen gewoon veel belangrijker moeten zijn.
Als je niet wilt lezen, reageer dan niet ofzo :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Onbewust toch een zeer stille kracht dan. Ik heb, dan ook gewoon een foute mening, maar het valt mij dan ook totaal niet op.
Dan neem ik mijn woorden gewoon terug hoor als dat klopt wat jij daar hebt, maar ik vind van een speler van zijn klasse, dat hij wat meer acties mag maken, want dat kan hij goed en dat maakt het spelletje in mijn ogen een stuk leuker, maar dat is terzijde. Het is me zelfs van die kansen niet eens opgevallen, maar hij heeft dan nog steeds sterk gespeeld.

Ik denk dat Toolkist wil zeggen, dat hij de grote wedstrijden misschien meer had moeten doen ? Tegen Bayern bijvoorbeeld die penalty inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:57:
[...]

Als je niet wilt lezen, reageer dan niet ofzo :F
Leuk dat je passes completed in the final third laat zien met 2 spelers die veel verder naar achteren spelen. Gek he, dat ie dan een hoger aantal heeft. Dribbels zeggen ook niet veel. Leuk om te zien, maar het gaat om het rendement van een speler. En dat is bij hem gewoon veel te laag.

Ik kan geen precieze voorbeelden noemen, maar het viel me tijdens het WK op dat hij zelfs in erg kansrijke positie de bal toch weer te lang vasthield, of toch nog een keer af wilde leggen. Alsof ie bang is dat ie zelf mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
toolkist schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:58:
[...]
Leuk dat je passes completed in the final third laat zien met 2 spelers die veel verder naar achteren spelen. Gek he, dat ie dan een hoger aantal heeft.
:') Dit is de top 3 van de hele selectie. De rest was nog minder.
[...]
maar het gaat om het rendement van een speler. En dat is bij hem gewoon veel te laag.
Waarom is dat veel te laag? Waaruit blijkt dat? Met welke gegevens maak jij die conclusie? Welke succesfactoren tellen om zijn rendement te meten?
[...]
Ik kan geen precieze voorbeelden noemen, maar het viel me tijdens het WK op
Sterk argument :O

[ Voor 23% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-07-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
[...]

Leuk dat je passes completed in the final third laat zien met 2 spelers die veel verder naar achteren spelen. Gek he, dat ie dan een hoger aantal heeft. Dribbels zeggen ook niet veel. Leuk om te zien, maar het gaat om het rendement van een speler. En dat is bij hem gewoon veel te laag.

Ik kan geen precieze voorbeelden noemen, maar het viel me tijdens het WK op dat hij zelfs in erg kansrijke positie de bal toch weer te lang vasthield, of toch nog een keer af wilde leggen. Alsof ie bang is dat ie zelf mist.
Ozil is idd geen killer, en Ozil lijkt vaak de combinatie net iets te lang willen doorzetten. Ozil lijkt idd wat flets momenteel ivm zijn periode bij Real Madrid (Arsenal is niet slecht, maar toch een stapje terug qua medespelers).

Duitsland is momenteel al wereldkampioen, maar moeten ze ook nog een Ozil hebben met de passing en intelligentie van Messi en het vermogen een bal door het net te jassen a la Ronaldo :+

Hij doet het prima, het verwachtingspatroon is misschien niet realistisch :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:11:
:') Dit is de top 3 van de hele selectie. De rest was nog minder.
Wie waren er als vergelijkingmateriaal in de aanval bij Duitsland? Klose en Muller (en in mindere mate Schurle). Dat zijn nou niet echt de types die eindeloos passen etc. Verrassend dat hij dan bovenaan staat.
Waarom is dat veel te laag? Waaruit blijkt dat? Met welke gegevens maak jij die conclusie? Welke succesfactoren tellen om zijn rendement te meten?
Hij staat daar in het veld om doelpunten te creëren of assists te geven, toch?
Sterk argument :O
Volgens mij was het bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Brazilië dat ie zo'n beetje vrij baan had om op goal te schieten en dan toch weer de bal teruglegt, waar (uiteraard) een verdediger stond.

Als laatste, een iets normalere reactie zou zeer op prijs gesteld worden, dus zonder die droevige smilies.
Je kunt het niet leuk vinden dat iemand kritiek heeft op je club, maar om dan meteen maar weer zo te gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
toolkist schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:36:
[...]
Wie waren er als vergelijkingmateriaal in de aanval bij Duitsland? Klose en Muller (en in mindere mate Schurle). Dat zijn nou niet echt de types die eindeloos passen etc. Verrassend dat hij dan bovenaan staat.
Wie zegt dat hij een pure aanvaller is? Zijn statisteken laten juist zien dat hij een verbindingsspeler is. En dat doet hij dus prima. Maar goed, volgens sommige kenners hier is het maar een matige speler :')
[...]
Hij staat daar in het veld om doelpunten te creëren of assists te geven, toch?
Ja, dat doet ie toch ook? Hij schiet ze er alleen zelf niet in, maar dat is niet perse zijn taak.
[...]
Als laatste, een iets normalere reactie zou zeer op prijs gesteld worden
Want de kritiek is zo normaal en gefundeerd :X
, dus zonder die droevige smilies.
[...]Je kunt het niet leuk vinden dat iemand kritiek heeft op je club
Dit is geen kritiek op mijn club. Dit is een hetze tegen Ozil die al begonnen is vanaf het moment dat hij tekende bij Arsenal. De Engelse media schrijft zich suf om Ozil maar af te kraken.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-07-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoe precies ben ik Engelse media?

Ik heb genoeg wedstrijden gezien om zonder invloed van die media te vinden dat hij een goede start maakte bij Arsenal en later ingekakt is, ook in vergelijking met hoe hij het seizoen ervoor bij Real speelde.

Aan de Engelse media moet je sowieso totaal geen boodschap hebben, die schrijven alles op als het maar verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:52:
Sahin heeft Dortmund kampioen gemaakt en is toen naar Real vertrokken ;) . Hij was echt goed aan het spelen toen (net zo belangrijk als Goetze erna) maar geblesseerd geraakt voor hij aan spelen toe kwam bij Real en ... de rest is history. Nu zichzelf heruitgevonden als verdedigende middenvelder (een van de beste in de Bundesliga volgens de experts bij een terugblik op de eerste seizonshelft in de winterstop) en met Gundogan en Bender voor die posities valt nog te bezien of die alletwee terug in de basis komen ...

Nog een mooie WK 2010 vs 2014 Ozil vergelijkings pica? :P

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 16-07-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
toolkist schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:57:
Hoe precies ben ik Engelse media?

Ik heb genoeg wedstrijden gezien om zonder invloed van die media te vinden dat hij een goede start maakte bij Arsenal en later ingekakt is, ook in vergelijking met hoe hij het seizoen ervoor bij Real speelde.

Aan de Engelse media moet je sowieso totaal geen boodschap hebben, die schrijven alles op als het maar verkoopt.
Begrijp me goed, ik vind ook dat Ozil nog niet het beste heeft laten zien. Maar als ik dan hier en op internet uitspraken lees dat Ozil maar matig is, dan staat mijn nekhaar recht overeind. Dat hij nog beter kan, dat is zeker, maar slecht/matig, alstublieft zeg. Hij doet het gewoon goed en de statistieken ondersteunen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Sowieso een speler na 1 seizoen maken of kraken vind ik vrij snel. Wacht eerst nog maar eens een seizoen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Real Madrid heeft Toni Kroos binnen, gaat nu Sami Khedira de club verlaten? (voor Arsenal hoop ik) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is het een of het ander; Khedira of Di Maria. Ze mogen niet allebei weg. En die laatste gaat dan mogelijk naar PSG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarom zouden ze niet allebei weg mogen? Kroos wordt toch als vervanger van Khedira gehaald?
En James zou als opvolger van Di Maria in beeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft Özil, het valt vaak op dat hij op belangrijke wedstrijden laat afweten. En juist daar ligt, helaas, de zwakte afgelopen jaren bij Arsenal. Met name tegen Bayern was het heel goed te zien.
Ik denk dat hij prima speelt alleen verwachten ze in engeland dat hij wat meer uitstraling zou hebben en ook een killer zou zijn. Maar dat is Özil nu eenmaal niet, hij is een speler die de spits in positie brengt en totaal niet in the picture wil staan (volgens mij).

Ik ben benieuwd of hij de druk van de media aan kan. Ik hoop het wel! Maar Wenger zal hem ook wel het volste vertrouwen geven verwacht ik. En wellicht met Khedira erbij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
chim0 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:32:
[...]

Maar dat van Kroos is een gerucht. Er is nog niks bevestigd.
En bevestigd!
Toni Kroos, Real Madrid's new signing. The central midfielder joins the Whites after winning the World Cup in Brazil with Germany
Laten we hopen op het beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Dubbel gevoel over zijn transfer, maar gewoon 100% begrijpelijk. Heeft alles met Bayern gewonnen.
Ik zag net wel een plaatje op het internet voorbij gaan met de mogelijke opstellingen in de El Classico's en dat is echt ongelofelijk, wat er dan op het veld staat :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 17-07-2014 12:27 ]

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK2014, zie het WK2014 themaforum