[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste
Acties:
  • 99.170 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Inderdaad, Everton gaat het gewoon doen. Die hebben nog wat te laten zien aan hun fans na de laatste weken ... Wel belachelijk overigens dat er zo kort voor het einde nog wedstrijden ingehaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:52
Ik zie Liverpool geen kampioen meer worden, Chelsea ook niet maar die andere geldclub City :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Die Mourinho heeft het toch weer voor elkaar hoor. Je selectie sparen en gewoon 3 punten binnenharken. De manier waarop doet er dan niet toe. Toch bijzonder hoe hij het telkens flikt.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

En na Everton weer een ploeg die 2x een eigen doelpunt maakt. Villareal heeft al 4x gescoord nu in de wedstrijd tegen Barcelona, maar het staat 2-2 ;).
CR1691 schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:33:
Die Mourinho heeft het toch weer voor elkaar hoor. Je selectie sparen en gewoon 3 punten binnenharken. De manier waarop doet er dan niet toe. Toch bijzonder hoe hij het telkens flikt.
Telkens? Speelt hij zo vaak met een 'B-team'?

[ Voor 65% gewijzigd door Vos op 27-04-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Villareal heeft het zo te zien aardig verpest voor zichzelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

2-3, en heerlijk van Dani alves, een toegeworpen banaan opeten, zielige mensen daar..

https://t.co/9hoGkih8Nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

iPodKiller schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:39:
2-3, en heerlijk van Dani alves, een toegeworpen banaan opeten, zielige mensen daar..

https://t.co/9hoGkih8Nd
Haha prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:33:
Idd, Chelsea werd helemaal in de underdog rol gedrukt en Liverpool heeft dat B-elftal van Chelsea onderschat. Typisch dat een speler als Gerrard zo in de fout gaat, juist hij zou in zo'n belangrijk duel zijn elftal bij de hand moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
B-elftal, met zulke selecties. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gonadan schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:54:
B-elftal, met zulke selecties. :')
Chelsea: Schwarzer; Azpilicueta, Ivanovic, Kalas, Cole; Mikel, Matic; Salah Lampard Schurrle; Ba.

Dit is toch echt een stuk minder dan de basiself hoor. Kalas bijvoorbeeld speelt anders bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dat is gewoon een prima elftal, en het staat vooral als een 'bus' ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chelsea heeft 2x gescoord dus dat geeft ook te denken. Verdedigend is Liverpool niet zo solide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Vos schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:34:

[...]

Telkens? Speelt hij zo vaak met een 'B-team'?
Nee. Maar vaak als hij een plan heeft werkt het.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

CR1691 schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:21:
[...]

Nee. Maar vaak als hij een plan heeft werkt het.
Leg dan uit waarom hij tegen Sunderland (potentieel degradatie kandidaat) onderuit ging? Zijn plannetjes stellen niks voor, iedereen kan met zijn hele team verdedigen, maar dat is gewoon laf, en allesbehalve voetbal te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

iPodKiller schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:23:
[...]
Leg dan uit waarom hij tegen Sunderland (potentieel degradatie kandidaat) onderuit ging? Zijn plannetjes stellen niks voor, iedereen kan met zijn hele team verdedigen, maar dat is gewoon laf, en allesbehalve voetbal te noemen.
Iedere coach kan wel eens verliezen. Maar gezien de prijzenkast van Mourinho verliest hij toch wat minder vaak dan de rest en dat is knap. Verdedigen hoort bij voetbal. Ajax wordt ook kampioen door de minste tegengoals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

*knip* een herhaalde troll blijft een troll, zie iPodKiller in "[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014"

[ Voor 92% gewijzigd door argro op 28-04-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:56

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10155771_745905132109709_548870206234523992_n.jpg
Adam Clayton van Huddersfield _O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

*knip*
Prima baardje!
iPodKiller schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:17:
Dat is gewoon een prima elftal, en het staat vooral als een 'bus' ;-)
:D

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 28-04-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:20:
Chelsea heeft 2x gescoord dus dat geeft ook te denken. Verdedigend is Liverpool niet zo solide.
Hoe kan je dat nou zeggen, kijkend naar de doelpunten :?. Bij de eerste neemt Gerrard hem verkeerd aan én hij glijdt uit, het was niet eens een aanval van Chelsea. En bij de tweede is het een counter na balverlies in een uiterste poging om met 10 man een doelpunt te maken ver in blessuretijd.

Ik zeg niet dat Liverpool een top verdediging heeft, hebben ze ook niet ;). Maar die 2-0 zegt daar niks over.

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 28-04-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweaker2010 schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:15:
[...]

Chelsea: Schwarzer; Azpilicueta, Ivanovic, Kalas, Cole; Mikel, Matic; Salah Lampard Schurrle; Ba.

Dit is toch echt een stuk minder dan de basiself hoor. Kalas bijvoorbeeld speelt anders bijna nooit.
Tuurlijk, het blijft een feit dat het niet het beste team is. B-elftal klinkt echter alsof ze er beduidend minder van kunnen, dat vind ik nogal overdreven bij de grotere clubs. Net zoals de tweede keus van Ajax dit seizoen nauwelijks onderdoet terwijl die van bijvoorbeeld een NAC het niet eens zou redden in de eredivisie. Niets ten nadele van Chelsea hoor, met een brede selectie kan je nu eenmaal makkelijker mensen rust geven, het voordeel van grotere club zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:08:
[...]
Hoe kan je dat nou zeggen, kijkend naar de doelpunten :?. Bij de eerste neemt Gerrard hem verkeerd aan én hij glijdt uit, het was niet eens een aanval van Chelsea. En bij de tweede is het een counter na balverlies in een uiterste poging om met 10 man een doelpunt te maken ver in blessuretijd.

Ik zeg niet dat Liverpool een top verdediging heeft, hebben ze ook niet ;). Maar die 2-0 zegt daar niks over.
Speler verspeelt de bal en tegenstander scoort, volgens mij komen daar meestal doelpunten uit hoor. ;)
En een counter is geen aanval volgens jou? Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook voor Liverpool, maar ze verdienden het gewoon niet om te winnen. Chelsea was veel effectiever en ik heb Suarez niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
tweaker2010 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:50:
[...]
maar ze verdienden het gewoon niet om te winnen.
Nee, met anti-voetbal verdien je te winnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:50:
[...]

Speler verspeelt de bal en tegenstander scoort, volgens mij komen daar meestal doelpunten uit hoor. ;)
En een counter is geen aanval volgens jou? Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook voor Liverpool, maar ze verdienden het gewoon niet om te winnen. Chelsea was veel effectiever en ik heb Suarez niet gezien.
Zucht... Begrijpend lezen is niet je sterkste punt he?

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 28-04-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Met de spelopvatting die Chelsea momenteel hanteert verdienen ze naar mijn mening geen enkele overwinning. Dat is toch geen voetbal meer te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:56

Quad

Doof

Als je op deze manier de titel kan pakken of de CL kan winnen, dat maakt het toch niet uit dan?

En Giggs als manager, die kerel straalt het echt uit! 8)
Ook mooi dat alle fans erachter staan wat je hier merkt:

[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 28-04-2014 12:02 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Als Liverpool supporter: Chelsea (Mourinho) heeft het slimmer gespeeld. Waanzinnig effectief. Als Chelsea supporter zou ik helemaal in mijn nopjes zijn.

Ik vind het wel sneu dat je kapitalen in een elftal investeert om dan zo laf voor je eigen goal te gaan hangen, resultaat of niet. Voetbal is entertainment en dat biedt Mourinho in de verste verte niet. Als je daarnaast zijn vaak ontzettend stupide gedrag en uitspraken zet is Mourinho voor mij een van de meest verwerpelijke persoonlijkheden in het voetbal, maar dat is IMHO.

Over Liverpool: Rodgers heeft gegokt en verloren. Liverpool heeft alles op alles gezet om te winnen, maar heeft daarmee teveel risico genomen. Hij had na de eerste twintig minuten lekker moeten inzakken omdat het vastzetten van Chelsea totaal niet werkte. Hij had Chelsea moeten laten komen om ruimte te creeeren. En als Chelsea niet zou komen dan genoegen nemen met een punt: dan hadden ze alles nog in eigen hand gehad. Chelsea wilde niet, Liverpool kon niet. Punt houden en de laatste twee potten tegen mindere tegenstanders winnen met alles in eigen hand.

Nu wel lekker moralistisch naar Chelsea over het aanvallende spel en park de bus enzo, maar eigen glazen ingegooid terwijl het niet nodig was.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, Arsenal speelt wel OK (maar vrij routinematig), maar wat is dat Newcastle United armoeiig sinds dat ze Cabaye verkocht hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3762791/manchester-united-kijkt-andere-opties-dan-van-gaal.html
Van Gaal lijkt nu opeens toch niet helemaal gewenst, teveel aanvullende eisen misschien ook qua mensen die hij mee wil nemen? Ben benieuwd wat hier uiteindelijk uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
gambieter schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:22:
Pfff, Arsenal speelt wel OK (maar vrij routinematig), maar wat is dat Newcastle United armoeiig sinds dat ze Cabaye verkocht hebben.
Je weet van te voren dat het geen hele lastige wedstrijd wordt. Ze staan al vrij snel voor. Dan komt de 2-0, dan voetbal je heel erg klinisch verder.

In ieder geval parkeerde wij de bus niet en blijven voetballen :+
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:01:
http://www.nu.nl/sport/3762791/manchester-united-kijkt-andere-opties-dan-van-gaal.html
Van Gaal lijkt nu opeens toch niet helemaal gewenst, teveel aanvullende eisen misschien ook qua mensen die hij mee wil nemen? Ben benieuwd wat hier uiteindelijk uitrolt.
Allemaal leuk en aardig die Von Gaal hype, maar ik heb nog nooit ergens een officiele statement gelezen dat United van Gaal ook echt wil. Tis vrijwel allemaal op speculaties gebaseerd.

[ Voor 41% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-04-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kaap schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:02:
[...]
Allemaal leuk en aardig die Von Gaal hype, maar ik heb nog nooit ergens een officiele statement gelezen dat United van Gaal ook echt wil. Tis vrijwel allemaal op speculaties gebaseerd.
De clubeigenaars zijn bij hem op zijn vakantieadres in Portugal geweest, dat doe je niet als je niet geinteresseerd bent.
Louis van Gaal’s determination to appoint up to five coaches to his backroom staff at Manchester United is threatening to pave the way for Real Madrid’s Carlo Ancelotti to become the front-runner for the manager’s job at Old Trafford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:37:
[...]
De clubeigenaars zijn bij hem op zijn vakantieadres in Portugal geweest, dat doe je niet als je niet geinteresseerd bent.
[...]
Je bron :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:20
Waarom zou Ancelotti een prima baan in Madrid overigens verruilen voor eentje in Manchester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213057
Gelukkig, dan waren er in ieder geval nog 11 mensen op deze planeet die dat vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Twaalf. Het hele idee achter tactiek is dat je die aanpast aan de tegenstander en de situatie, ipv maar als een kip zonder kop altijd dezelfde speelstijl te hanteren. Je werkt met de spelers en met de karakteristieken van de tegenstander, en Liverpool is dit seizoen aanvallend sterk en verdedigend zwakker, en daar was die tactiek duidelijk op afgestemd.

Typisch Nederlands gezeur: winnen is niet genoeg, het moet ook nog mooi zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:03:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213057
Gelukkig, dan waren er in ieder geval nog 11 mensen op deze planeet die dat vonden.
De mensen in Engeland vonden het ook briljant hoor. MOTD zeker niet gezien? Uitsluitend lovende woorden voor Mourinho. In het begin van de wedstrijd speelde Chelsea zeker niet afwachtend maar vol met druk op de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

gambieter schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:08:
Typisch Nederlands gezeur: winnen is niet genoeg, het moet ook nog mooi zijn.
Spreek voor jezelf. Het maakt mij in principe geen bal uit of Chelsea wint of verliest, ik wil gewoon een leuke pot voetbal zien. Met deze spelopvatting van Chelsea is dat onmogelijk, een verschrikking om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niku schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:15:
Spreek voor jezelf. Het maakt mij in principe geen bal uit of Chelsea wint of verliest, ik wil gewoon een leuke pot voetbal zien. Met deze spelopvatting van Chelsea is dat onmogelijk, een verschrikking om naar te kijken.
Dan heb je nooit Italiaans voetbal gezien in het catenaccio-tijdperk. Voetbal is meer dan alleen maar show-offs met mooie trucjes of hersenloos aanvallen, het gaat om een totaalpakket. Oranje speelde ook lelijk in Zuid-Afrika 2010 maar het bracht het wel ver (met een dosis geluk), met de kip-zonder-kop aanpak zou het er veel eerder uit zijn gegaan.

Ancelotti heeft er trouwens ook geen probleem mee voor vanavond: Ancelotti: catenaccio is a beautiful word.

Ik heb van Inter Milan's voetbal genoten toen ze recent de CL wonnen: een geoliede machine, efficient zonder franje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:20
Ik vind dat er wel nog een verschil zit in vanuit een goede defensie counteren (Inter destijds) of bijvoorbeeld het spel waarmee Chelsea de CL won. Dat ging echt nergens over toen. Daar kwam ook een factor geluk bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

gambieter schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:30:
[...]

Dan heb je nooit Italiaans voetbal gezien in het catenaccio-tijdperk. Voetbal is meer dan alleen maar show-offs met mooie trucjes of hersenloos aanvallen, het gaat om een totaalpakket. Oranje speelde ook lelijk in Zuid-Afrika 2010 maar het bracht het wel ver (met een dosis geluk), met de kip-zonder-kop aanpak zou het er veel eerder uit zijn gegaan.

Ancelotti heeft er trouwens ook geen probleem mee voor vanavond: Ancelotti: catenaccio is a beautiful word.

Ik heb van Inter Milan's voetbal genoten toen ze recent de CL wonnen: een geoliede machine, efficient zonder franje.
Het is dan toch gewoon een kwestie van waar je op zit te wachten. Als ik CL kijk dan wil ik mooi voetbal zien, geen club uit Engeland waar ik verder niets mee heb die een bus voor de goal parkeert. Als PSV ooit weer eens in een halve finale zou staan, zou ik het dikke prima vinden als er met een bus voor goal gewonnen wordt, maar dat is het ding, ik heb niet echt iets met de clubs in de halve finale (het maakt me gewoon niet zoveel uit wie er wint), dus dan wil ik mooi voetbal zien. En waar jij klaarblijkelijk kunt genieten van een geoliede verdedigende machine kan ik dat absoluut niet. Smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het ging erom dat je met de opmerking waarop ik reageerde, stelde dat het een feit was ipv alleen je eigen mening, en deed alsof de hele wereld Chelsea uitkotst. Ik heb niets met Chelsea, maar ik probeer alle aspecten van voetbal te waarderen, en tactiek hoort erbij. Mourinho mag een eikel zijn, maar liever hem dan de gezichtsloze PR-machine kloons, de humorloze klagers a la Wenger, de depressieven a la Moyes etc. Voetbal kan varieteit goed gebruiken, en een Mourinho brengt tenminste leven in de brouwerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:26:
Voetbal kan varieteit goed gebruiken, en een Mourinho brengt tenminste leven in de brouwerij.
Naast het veld dan in plaats van erop :+.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij mag niet op het veld komen :p . Denk maar aan Villa - Chelsea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Laat ik het anders brengen: je hebt counteren en je hebt counteren. Chelsea parkeert letterlijk de bus en komt er 1x soms 2x per 90min uit. En je hebt bijvoorbeeld een Real Madrid die je genadeloos afstraft bij een verkeerde opbouwende aanval.

Van dat laatste kan ik nog wel genieten al is Real totaal niet mijn club(Catalaans bloed ;) ). Met een paar kaatsen zijn ze op de 16 van de tegenstander en is 9 van de 10 keer raak. Het spel gaat daardoor op en neer en verveelt totaal niet. Bij Chelsea heb je genoeg aan een korte samenvatting, meer voetbal zit er niet in. Zonde, doodzonde want ze hebben echt hele leuke voetballers in de selectie zitten die echt wel een balletje kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als je een beetje rondkijkt zie je dat overal in de wereld 'gezeurd' wordt over het spel van Chelsea (tegen bijv. Atletico). Is dus zeker niet typisch Nederlands... Laten we het er op houden dat het merendeel van de kijkers het niet echt waardeert ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Het ging erom dat je met de opmerking waarop ik reageerde, stelde dat het een feit was ipv alleen je eigen mening, en deed alsof de hele wereld Chelsea uitkotst.
Vos schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:31:
Als je een beetje rondkijkt zie je dat overal in de wereld 'gezeurd' wordt over het spel van Chelsea (tegen bijv. Atletico). Is dus zeker niet typisch Nederlands... Laten we het er op houden dat het merendeel van de kijkers het niet echt waardeert ;).
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Het ging erom dat je met de opmerking waarop ik reageerde, stelde dat het een feit was ipv alleen je eigen mening,
Jouw mening is anders toch ook altijd feit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, als ik terugdenk aan PSV in de halve finale, een bus erbij had mogelijk helpen voorkomen dat ze toch op het laatst onderuit gingen ;) . Atletico ging in de eerste wedstrijd tegen Barcelona ook niet voor de schoonheidsprijs. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat klagen over Chelsea en verdedigen een beetje een mode-gebeuren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:52
Veel heeft toch te maken met de afwezigheid van Hazard vind ik.
Eerder in het seizoen speelde Chelsea toch aanvallender, maar sinds Hazard gekwetst is, kruipen ze inderdaad alleen maar naar achter. Hopelijk is hij er morgen bij, en wordt het een leuke pot voetbal. Ik kan knap defensief werk wel apprecieren, maar met 10 man net voor de 16 parkeren vind ik er toch wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Overal in de wereld klinkt een beetje vaag vind je niet? Het is maar net door welke bril je het ziet of wilt zien. Barca vind men ook saai geworden door hun spel, en Italiaanse ploegen spelen ook verre van fraai. Ik zie het probleem niet, de punten en prijzen tellen tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:17:
[...]
Ik zie het probleem niet, de punten en prijzen tellen tenslotte.
Maar de voetballiefhebber wordt niet getrackteerd. Dat is waar iedereen over valt. Tuurlijk is het effectief en tellen de punten en prijzen, maar mooi voetbal is anders. Dit is gewoon saai en irritant om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wilibrord schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:13:
Veel heeft toch te maken met de afwezigheid van Hazard vind ik.
Eerder in het seizoen speelde Chelsea toch aanvallender, maar sinds Hazard gekwetst is, kruipen ze inderdaad alleen maar naar achter. Hopelijk is hij er morgen bij, en wordt het een leuke pot voetbal. Ik kan knap defensief werk wel apprecieren, maar met 10 man net voor de 16 parkeren vind ik er toch wat over.
Dat is wel een dingetje inderdaad. Van een wervelende Hazard kon ik nog wel eens genieten bij Chelsea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:17:
[...]

Overal in de wereld klinkt een beetje vaag vind je niet? Het is maar net door welke bril je het ziet of wilt zien. Barca vind men ook saai geworden door hun spel, en Italiaanse ploegen spelen ook verre van fraai. Ik zie het probleem niet, de punten en prijzen tellen tenslotte.
Hoezo klinkt dat vaag? Nee ik het niet zelf onderzocht, het was de tendens op Twitter (en ja dat was wereldwijd). Het merendeel van de voetballiefhebber is geen Chelsea-fan, dus vrij logisch dat een merendeel dan kritisch is op het spel. Countervoetbal kan aantrekkelijk zijn, maar zoals eerder gezegd heb je daar wel gradaties in.

Het kan inderdaad met Hazard te maken hebben. Chelsea kan zeker wel aantrekkelijk (en aanvallend) spelen, ook zonder Hazard.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 29-04-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat anders, over de FFP-regels.
Volgens de Press Association overtreden minder dan twintig clubs in Europa momenteel de Financial Fair Play-regels. Het is onbekend welke verenigingen dit zijn, maar City en PSG zitten er in ieder geval bij. De clubs kunnen de aanbieding voor hulp van de UEFA accepteren, of wachten op een straf van de bond. Zo'n sanctie zou kunnen bestaan uit een boete of een verbod op deelname aan Europees voetbal.

Wie keiharde maatregelen verwacht komt echter bedrogen uit, maakte UEFA-voorzitter Michel Platini vorige week al duidelijk. "Als je bloed en tranen verwacht, zul je teleurgesteld worden", liet de preses optekenen in Le Parisien. “Er worden harde maatregelen genomen, maar uitsluiting van Europese competities zal niet gebeuren. Het gezamenlijke verlies van alle Europese clubs is gedaald, dus we doen goede zaken. Er zijn echter clubs die op de rand balanceren.”
Werd er aan het begin niet gezegd dat clubs uitgesloten werden bij overtreding van de regels? Nu wordt het allemaal weer met een fluwelen handschoen aangepakt. Net of City en PSG (die nu de regels overtreden) wakker liggen van een boete.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 29-04-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Vos schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:54:
Wat anders, over de FFP-regels.

[...]

Werd er aan het begin niet gezegd dat clubs uitgesloten werden bij overtreding van de regels? Nu wordt het allemaal weer met een fluwelen handschoen aangepakt. Net of City en PSG (die nu de regels overtreden) wakker liggen van een boete.
Snap sowieso niet dat FPP kan worden toegepast op een voetbalbedrijf.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Bospa01 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:13:
[...]

Snap sowieso niet dat FPP kan worden toegepast op een voetbalbedrijf.
Wat is er niet aan te snappen? Is ook zo bij F1, als jij mee wilt doen aan onze competitie dan moet je voldoen aan onze regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dani Alves heeft trouwens wel wat losgemaakt met zijn banaan:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BmTqPNRCIAE_zv4.png

Dit is trouwens ook wel humor: Rodney Marsh cleans Stoke City players' boots after losing online argument. Oud-speler van Engeland vond Stoke zo "boring" dat hij de schoenen zou schoonmaken van het hele Stoke City team als ze als eerste op MotD op zaterdag zouden worden uitgezonden. Dat is normaal de leukste wedstrijd... :p

[ Voor 61% gewijzigd door gambieter op 29-04-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
andries.t.net schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:46:
[...]

Wat is er niet aan te snappen? Is ook zo bij F1, als jij mee wilt doen aan onze competitie dan moet je voldoen aan onze regels.
Ik vind FPP zinloos, als een club met een suikeroom, oliesheik of whatever een verbintenis aangaat dan moet dat kunnen. Waar ik me veel meer aan erger is clubs die door slecht beleid bij lokale overheden aankloppen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
En als die genoeg van z'n speeltje heeft laat ie de club achter in een hele gezonde situatie ;) (zie Anzhi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
apis29 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:44:
En als die genoeg van z'n speeltje heeft laat ie de club achter in een hele gezonde situatie ;) (zie Anzhi)
Risico die een club zelf bewust aangaat, laat maar lekker bloeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
Zo, dat wordt nog een hele opgave voor Bayern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
PCSO schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:04:
Zo, dat wordt nog een hele opgave voor Bayern.
Yep, en bijna met 10 verder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 19:12
Als ik er nu zo over na denk, heeft Bayern helemaal niet de voetballers voor de takka toekoe spelletje van Guardiola. Elke speler komt voor mijn gevoel niet tot zijn recht, zoals Schweinsteiger, Kroos enzovoorts. Götze heeft nog te veel last van z,n blessure en speelt ook niet meer vaak, erg spijtig dus. Aan Götze merk je gewoon dat hij wilt voetballen en niet wilt tikken en als hij dat doet, dan geeft hij assists en maakt hij goals.. Guardiola zal natuurlijk weer van alles willen hebben, maar dan moet je die man gewoon weg sturen. Bayern heeft gewoon te goede spelers om dit spel zo te gaan spelen. De verdediging kan ietsjes beter naar mijn mening, maar nu moeten ze de beker niet gaan vergooien tegen Dortmund, want dan heeft Guardiola het gevreten denk ik.
Zeker weten moet je zo'n man een kans geven, maar van Real hoef je echt niet zo te verliezen als je goed verdedigt. Maar goed, volgende jaar Lewandowski gelukkig erbij en dan misschien nog een paar verdedigers, dan lijkt het voor mij prima, maar hij moet niet 5 middenvelders willen hebben ofzo, daarmee verwijs ik naar het gewoon weg sturen van zo iemand.

[ Voor 54% gewijzigd door Mosin op 30-04-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Haha, wat een sentiment ineens. Een maand geleden was dit Bayern München nog het beste Bayern aller tijden en nu moet Guardiola weg als ie om meer spelers vraagt? Hilarisch! :D

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Nee, je hebt gelijk hoor, maar ik ben nooit een fan geweest die heeft gezegd. Bayern is de beste, Guardiola is de beste, ze gaan alles winnen, beste club op de wereld, want als je zoiets zegt krijg je reacties die jij nu geeft. Je moet nu niet heel Bayern om gooien als je ziet wat voor spelers je nu hebt, maar zijn spel past naar mijn idee niet bij deze voetballers.
Ik snap het wel, maar ik probeer wel op mijn woorden te letten. Ik hoorde iedereen zeggen, dat Bayern zo makkelijk van Real ging winnen. Eerlijk gezegd dacht ik dat ze wel eens op snelheid de goals tegen konden krijgen en die kregen ze uit ook. Thuis wedstrijd heb ik niet eens gezien en daar ben ik blij om ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Mosin op 30-04-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:*) Ik zou die uitwedstrijd tegen Manchester City eens opzoeken en als je weer zulke gedachten krijgt zet je die even op d:)b .
Net het uitshirt besteld en onder de streep 35 euro bespaard (gratis bedrukking niet meegerekend) :)

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 30-04-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Railgunner schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:37:
Haha, wat een sentiment ineens. Een maand geleden was dit Bayern München nog het beste Bayern aller tijden en nu moet Guardiola weg als ie om meer spelers vraagt? Hilarisch! :D
Overtrokken reacties inderdaad, maar tot een maand geleden kon het ook niet op bij Bayern. Na het kampioenschap is de klad er in gekomen en verliezen ze wedstrijd na wedstrijd, ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Inderdaad bullshit. Guardiola is een prima coach en Bayern een prima team. Hun mankement dit seizoen is dat ze veel te vroeg kampioen zijn geworden en daardoor hun scherpte zijn verloren. Dat mag je heel de selectie kwalijk nemen, niet alleen Guardiola.

Ploegen zoals Real, Chelsea, Barca, Arsenal, City etc, die moeten tot de laatste rond knokken voor hun positie, dat heeft Bayern niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:14
Commentator noemde gisteren Götze het "wonderkind van Dortmund" maar ik zou eerder Reus het wonderkind van Dortmund noemen. Die komt ook echt uit Dortmund en is tien keer beter dan Götze.

Anyway, als Chelsea doorgaat vanavond, is het gebeurd met Real. Dan gaan ze precies op dezelfde manier winnen als vorige keer. Zo'n naar voorgevoel heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Railgunner schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:37:
Lol. Scoreboard journalistiek inderdaad. :) De fans zijn verwend en alle knappe prestaties al snel vergeten.
Het is vooral een mentaal probleem, andere topclubs hebben daar ook last van. Met Lewandowski erbij was dit wss ook gebeurd, dat soort wanhoopsaankopen waardoor de concurrentie zwakker wordt zijn geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:14:
[...]

Lol. Scoreboard journalistiek inderdaad. :) De fans zijn verwend en alle knappe prestaties al snel vergeten.
Het is vooral een mentaal probleem, andere topclubs hebben daar ook last van. Met Lewandowski erbij was dit wss ook gebeurd, dat soort wanhoopsaankopen waardoor de concurrentie zwakker wordt zijn geen oplossing.
In welk opzicht is Lewandowski een wanhoopsaankoop? Ze zitten al tijden achter die jongen aan, niet pas sinds gisteren avond. Lees je toch eens een beetje in of verwoord je wat verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
chim0 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:06:
Anyway, als Chelsea doorgaat vanavond, is het gebeurd met Real. Dan gaan ze precies op dezelfde manier winnen als vorige keer. Zo'n naar voorgevoel heb ik.
Ik hoop het niet. Ik hoop op Athletico - Real als finale, en wie er dan wint boeit me niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:33:
[...]
In welk opzicht is Lewandowski een wanhoopsaankoop? Ze zitten al tijden achter die jongen aan, niet pas sinds gisteren avond. Lees je toch eens een beetje in of verwoord je wat verstandiger.
Ik zeg niet dat Bayern hem uit wanhoop haalt, maar sommige fans willen nu uit wanhoop ineens een zwik spelers halen of de trainer op straat zetten. Dat zou een beetje kortzichtig zijn vindt je niet? Met Lewandowski los je het probleem niet op dat probeerde ik ermee te zeggen. Gotze kon gisteren ook het verschil niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Er is helemaal geen probleem? Ik snap deze hele discussie niet. Mag een elftal een keer een mindere periode hebben? Als het zich volgend seizoen doorzet, dan kan je eventueel over een 'probleem' praten.

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 30-04-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Probleem is dat in de Bundesliga het gat tussen Bayern en de rest te groot is waardoor Bayern niet constant moet vechten voor die 1ste plek. In Spanje en Engeland duurt die strijd tot de laatste speeldag. Het houdt ploegen veel scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mosin schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:39:
Nee, je hebt gelijk hoor, maar ik ben nooit een fan geweest die heeft gezegd. Bayern is de beste, Guardiola is de beste, ze gaan alles winnen, beste club op de wereld, want als je zoiets zegt krijg je reacties die jij nu geeft. Je moet nu niet heel Bayern om gooien als je ziet wat voor spelers je nu hebt, maar zijn spel past naar mijn idee niet bij deze voetballers.
Ik snap het wel, maar ik probeer wel op mijn woorden te letten. Ik hoorde iedereen zeggen, dat Bayern zo makkelijk van Real ging winnen. Eerlijk gezegd dacht ik dat ze wel eens op snelheid de goals tegen konden krijgen en die kregen ze uit ook. Thuis wedstrijd heb ik niet eens gezien en daar ben ik blij om ook.
Ik volg Bayern niet actief, maar eens :)
Met deze selectie moet je je speelwijze aanpassen om je kwaliteit optimaal te benutten.
Investeren in nieuwe spelers omdat de huidige spelers niet tot hun recht komen in de speelwijze van Guardiola is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Kaap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:21:
Inderdaad bullshit. Guardiola is een prima coach en Bayern een prima team. Hun mankement dit seizoen is dat ze veel te vroeg kampioen zijn geworden en daardoor hun scherpte zijn verloren. Dat mag je heel de selectie kwalijk nemen, niet alleen Guardiola.

Ploegen zoals Real, Chelsea, Barca, Arsenal, City etc, die moeten tot de laatste rond knokken voor hun positie, dat heeft Bayern niet.
Ja, dat mag je vinden. Ik neem het Guardiola ook niet alleen kwalijk voor hun vorm probleem, staat die meneer dan in het veld.. nee!
Nogmaals, dit spel moet je niet met dit Bayern willen voetballen, dat neem ik Guardiola wel kwalijk, ik reageer niet omdat ze verloren hebben, want als ik dit een maand geleden had gezegd, verklaarden jullie mij ook voor gek, dus of ik het nu zeg of 1 maand geleden.

Tja wat Götze betreft. Ik heb die jongen wel veel en veel meer en beter gegund, maar het mag niet zo zijn. Om nu te zeggen, dat Reus 10x beter is.. nee zeker niet. Ik kijk nog wel eens regelmatig filmpjes van Götze in het begin tijdperk bij Dortmund, maar toen voetbalde hij toch 20x beter, dan wat hij nu bij Bayern laat zien en ik denk dat dat onder andere komt, omdat die jongen zijn kwaliteiten niet benut worden met dit Bayern onder Guardiola. Vorig jaar bij Dortmund hadden, Götze, Reus en Lewy toch een super groot aandeel in het spel, ik vind het echt jammer en zelfs al Bayern fan moet ik toch toegeven, dat hij lekker bij Dortmund had moeten blijven, dat was beter geweest met het oog op dit WK. Klinkt raar, maar nu moet het wel eens met een inval beurt of een wedstrijd waarin hij afentoe het verschil maakt.
Maar goed, ik denk zelf dat hij donders goed weet, dat dit misschien niet zijn beste stap is geweest.

De spelers hebben hun aandeel, maar ook de trainer. Misschien moet je het willen zoeken bij de grote bazen, want die dachten misschien dat ze er een goede aan hebben. Het is een goede trainer, maar ik twijfel of dit spelletje wel echt optimaal voor Bayern is!

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 30-04-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kaap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:10:
Probleem is dat in de Bundesliga het gat tussen Bayern en de rest te groot is waardoor Bayern niet constant moet vechten voor die 1ste plek. In Spanje en Engeland duurt die strijd tot de laatste speeldag. Het houdt ploegen veel scherper.
Eens.

Feit blijft natuurlijk wel dat uitgeschakeld worden door Real in de halve finale van de CL geen schande is en kan gebeuren. De manier waarop is natuurlijk uitermate teleurstellend voor Bayern, maar er is geen sprake van een probleem of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dat had ik je eigenlijk al een tijd terug willen vragen Bamboombots, wat je als bayern munchen supporter van dit 'tikki-takka' spel vindt. Ik persoonlijk vind het niet om aan te zien. Voorheen keek ik graag naar Bayern Munchen, maar sinds dit seizoen niet meer (wedstrijden van barca/spanje kijk ik allang niet meer)

In de uitwedstrijd in Madrid was het ook nog zo van: pass-pass-pass-pass-pass-pass. Daar ga je geen potten mee breken, het is gewoon ontzettend één-dimensionaal, er is geen alternatief en dat kan je Guardiola wel aanrekenen. Net als bij Barcelona is Bayern Munchen ontzettend kwetsbaar achterin, dat wordt meestal gemaskeerd door het surplus aan kwaliteit op het middenveld. Daar moet echt versterking komen, maar dat speelt al jaren volgens mij.

Anyway, het is aan de andere kant geen schande om van dit Real te verliezen inderdaad, ik zie ze graag de CL winnen dit jaar (van Chelsea, die zie ik vanavond wel doorgaan....)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barca vond ik ook saai, voor zover je dat kan zeggen van zoveel kwaliteit in het veld. Maar ik vind het wel wat kort door de bocht om de tactiek nu ineens onderuit te halen, ze zijn wel in recordtempo kampioen geworden en deden het gewoon goed in de CL.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Terryb47 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:43:
Dat had ik je eigenlijk al een tijd terug willen vragen Bamboombots, wat je als bayern munchen supporter van dit 'tikki-takka' spel vindt. Ik persoonlijk vind het niet om aan te zien. Voorheen keek ik graag naar Bayern Munchen, maar sinds dit seizoen niet meer (wedstrijden van barca/spanje kijk ik allang niet meer)

In de uitwedstrijd in Madrid was het ook nog zo van: pass-pass-pass-pass-pass-pass. Daar ga je geen potten mee breken, het is gewoon ontzettend één-dimensionaal, er is geen alternatief en dat kan je Guardiola wel aanrekenen. Net als bij Barcelona is Bayern Munchen ontzettend kwetsbaar achterin, dat wordt meestal gemaskeerd door het surplus aan kwaliteit op het middenveld. Daar moet echt versterking komen, maar dat speelt al jaren volgens mij.

Anyway, het is aan de andere kant geen schande om van dit Real te verliezen inderdaad, ik zie ze graag de CL winnen dit jaar (van Chelsea, die zie ik vanavond wel doorgaan....)
Jij haalt de woorden uit mijn mond. Ook al ben ik vrij fanatiek fan van Bayern, dan moet je wel met je hoofd erbij blijven en ik was al vrij schuw toen ik Bale die goal zag maken tegen Barca, want toen dacht ik van: Bale en Ronaldo worden de doodsteek en dat is het volgens mij ook bijna geworden. Mes scherp op de counter. De verdediging is inderdaad zwak en dat is geen combinatie: snelle tegenstander op een trage verdediging.., dat is de beste formule om te verliezen lijkt me, want Real heeft gewoon goed verdedigd lijkt me.

Ik zelf vind het wel eens mooi om te zien, maar we niet scoort krijgt er wel een om zijn oren. Ik zie liever 50% balbezit en 3/4 goalen in plaats van 60/70% balbezit en er vervolgens geen maken.

Ik ben toch wel zeer benieuwd wie ze willen halen. Bayern wou Boateng dit jaar al weg willen hebben als hij niet beter zijn best had gedaan. Er moeten gewoon sneller en sterke verdedigers komen, maar in hoeverre passen zij weer in zijn spel. Je speelt nu ook met spelers die niet bedoeld zijn voor dat spel en ik wil wel eens weten hoe Guardiola dat gaat aanpakken. Hij zou toch een aantal spelers moeten verkopen en binnen halen, misschien haalt hij het halve team overhoop en daar zit ik niet op te wachten, dan maar een trainer die er beter mee weet om te gaan. Ze kunnen wel spelers houden, maar dan krijg je misschien wel een team op de tribune, dat de Eredivisie zou winnen, dat zou in mijn ogen waanzin zijn.
In ieder geval vind ik het een zeer lastige zaak. Beter heb je een gebalanceerd systeem, dan een goede aanval en matige verdediging. Lewandowski komt al wat mij al blij maakt en nu de rest nog, ik ben benieuwd.

Op naar de beker finale tegen Dortmund en dat gaat nog een vreselijke klus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Nog 3.5 weekjes slapen :)

Ben overigens benieuwd of Casillas nu toch competitieminuten gaat mogen maken om nog wat wedstrijdritme op te doen voor de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:52:
Er is helemaal geen probleem? Ik snap deze hele discussie niet. Mag een elftal een keer een mindere periode hebben? Als het zich volgend seizoen doorzet, dan kan je eventueel over een 'probleem' praten.
Het is wel een dure periode om te leren hoor. Net nu de prijzen verdeeld worden ;)
Kaap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:10:
Helemaal mee eens. De spelers van Bayern lijken nu wel verzadigd. Kwalitatief is er echter niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ben het ook met Tweaker2010 eens. Ik vind het te makkelijk om van een mindere periode te spreken en er is ook geen probleem, maar er moet inderdaad van dit geleerd worden en daar buiten begon ik mezelf wat dingen af te vragen.

Maar goed, als je eerlijk bent, dan weet je dat er geen nieuwe trainer komt, het is nu aan Guardiola wat hij gaat doen. Het elftal omgooien of de speelt stijl veranderen. Schweinsteiger is geen tikki takka speler en ik denk niet dat je mensen blij gaat maken om hem uit de basis te gaan werken, maar ik kan me nog een voorval herinneren wat volgens mij zelfs geleid heeft tot het stoppen van Guardiola bij Barca, omdat dan de oude garde en de populaire spelers zoals Iniesta en Xavi het veld moesten ruimen. Het ging erom, dat hij flink wat nieuwe spelers wou hebben, maar dat Barca daar niet mee akkoord ging. Ik weet niet zeker of dit allemaal klopt, maar zo'n geval krijg je nu weer met Lahm en Schweinsteiger. Nu moet ik wel zeggen, dat Lahm zich prima aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ha, de een zijn dood is de ander zijn brood: Man Utd job: How Champions League shock changes the picture
Real Madrid's stunning 4-0 thrashing of Bayern Munich at Allianz Arena on Tuesday has implications beyond the destination of this season's Champions League. The match highlighted the shifting fortunes of two of Europe's best managers - and it could well have significance for Manchester United's quest for a new boss. Netherlands boss Louis van Gaal, who is leaving after the World Cup, remains the overwhelming favourite to replace David Moyes, who was sacked on 22 April after only 10 months in charge. But while 54-year-old Carlo Ancelotti is less likely to be lured to Old Trafford after steering Real to a big win in Munich and a possible first European crown in 12 years, could United now be tempted into a move for Bayern boss Pep Guardiola?
[...]
And it appears Beckenbauer is not a fan of the 'tiki-taka' possession and passing-based style with which Guardiola enjoyed such success at the Nou Camp.
Last month, the man who captained and coached West Germany to World Cup glory was critical of the Barcelona philosophy.
Tiki-taka in Manchester, dat lijkt me nou echt onwaarschijnlijk. Rooney zou niet weten waar hij zijn voeten moet laten :+ . Maar erg weinig realisme, waarom zou Guardiola naar ManU gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Reden genoeg. De ploeg heeft al flink wat jaren ernaast gegrepen als het goed is en meneer kan daar wel zijn beroemdheid waar maken. Bij Bayern heeft hij niks te winnen.
Zie hem niet vertrekken en als hij weg gaat, dan boeit mij dat vrij weinig tot niks.

Voor diegene die er behoefte aan hebben, hier paar filmpjes van Götze zijn skills. Toen hij nog wel mocht voetballen :+
YouTube: Mario Götze - Top 5 Goals
YouTube: ►Mario Götze - BVB Diamond 2012 - 2013 HD

[ Voor 93% gewijzigd door Mosin op 01-05-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mosin schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 01:31:
Reden genoeg. De ploeg heeft al flink wat jaren ernaast gegrepen als het goed is en meneer kan daar wel zijn beroemdheid waar maken. Bij Bayern heeft hij niks te winnen.
Zie hem niet vertrekken en als hij weg gaat, dan boeit mij dat vrij weinig tot niks.

Voor diegene die er behoefte aan hebben, hier paar filmpjes van Götze zijn skills. Toen hij nog wel mocht voetballen :+
YouTube: Mario Götze - Top 5 Goals
YouTube: ►Mario Götze - BVB Diamond 2012 - 2013 HD
En waarom wilde hij zo graag naar Bayern ;) ?

Imo waar het fout ging tegen Madrid:

1.) niet beginnen met Martinez op het middenveld (heeft vlgns mij een neusje om de counter eruit te halen al kan je nooit zeggen dat het uiteindelijk uitgemaakt had voor het eindresultaat)
2.) het pressen en binnen 5 seconden terugwinnen van de bal werkt alleen als er tegenstanders in paniek van raken en bij Madrid was dat bij niemand het geval (en dat is heel zeldzaam zo niet uniek dat er bij een club niet 1 speler domme dingen gaat doen onder hevige druk)
[3.)] je hebt niet het gevoel dat Guardiola naar 1 allersterkste/ultieme opstelling heeft gewerkt dit seizoen en je kan ook niet verwachten dat alles er binnen 1 seizoen in is geslepen (qua maken van bepaalde keuzes in spelsituaties).

Rode van Eintracht is iig 1 middenvelder die er al bij komt (werd wel eens aan Arsenal gelinkt) dus dat wordt nog drukker :X . Van Schweinsteiger kan je (imo) geen afscheid nemen want er is niemand in de selectie met een grotere winnaarsmentaliteit. Kroos was wel goed maar niet onmisbaar en mischien kan je er aan denken om van Ribery afscheid te nemen om permanent ruimte voor Goetze te maken. Muller zal vast vaker op de bank terecht komen (mischien moet hij wel naar Dortmund ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 01-05-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
apis29 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:04:
[...]

En waarom wilde hij zo graag naar Bayern ;) ?

Imo waar het fout ging tegen Madrid:

1.) niet beginnen met Martinez op het middenveld (heeft vlgns mij een neusje om de counter eruit te halen al kan je nooit zeggen dat het uiteindelijk uitgemaakt had voor het eindresultaat)
2.) het pressen en binnen 5 seconden terugwinnen van de bal werkt alleen als er tegenstanders in paniek van raken en bij Madrid was dat bij niemand het geval (en dat is heel zeldzaam zo niet uniek dat er bij een club niet 1 speler domme dingen gaat doen onder hevige druk)
[3.)] je hebt niet het gevoel dat Guardiola naar 1 allersterkste/ultieme opstelling heeft gewerkt dit seizoen en je kan ook niet verwachten dat alles er binnen 1 seizoen in is geslepen (qua maken van bepaalde keuzes in spelsituaties).

Rode van Eintracht is iig 1 middenvelder die er al bij komt (werd wel eens aan Arsenal gelinkt) dus dat wordt nog drukker :X . Van Schweinsteiger kan je (imo) geen afscheid nemen want er is niemand in de selectie met een grotere winnaarsmentaliteit. Kroos was wel goed maar niet onmisbaar en mischien kan je er aan denken om van Ribery afscheid te nemen om permanent ruimte voor Goetze te maken. Muller zal vast vaker op de bank terecht komen (mischien moet hij wel naar Dortmund ;) )
Ik weet het, ik ga zelfs tegen Götze zijn eigen keuze in, maar ik denk dat hij er meer van verwacht had.
Natuurlijk moet Guardiola zijn spel aanpassen, want daar zijn we het allemaal over eens. het Barca spel zelf past niet bij Bayern ivm de spelers.
Dat hij soms een redelijke opstelling heeft, tja. Het zal wel komen, omdat er veel gerouleerd moet worden.

Götze moet in mijn ogen gewoon altijd in de basis staan. Hij heeft al genoeg bewezen. Müller vind ik zelf een geniale voetballer. Lijkt op een boer, maar elke wedstrijd staat die minstens een aantal keer bij de goal om te kunnen scoren. Naar Dortmund zie ik hem absoluut niet gaan en anders, dan zou ik dat buiten alles en nog wat gaan van wat ik van hem verwacht heb.

Ach ja we zien het wel. Eerst maar eens kijken hoe het tegen Dortmund loopt. Hopelijk leert Guardiola nu en stelt hij gewoon eens een leuk voetballend team op, want die is er, en dan gewoon eens meten tegen Dortmund. Beter kan het niet. Mocht hij ten onder gaan met weer een aparte basis 11 ofzo, dan maakt hij zich niet populair. Dortmund weet Bayern altijd te bestrijden en laten wij allemaal niet vergeten, dat Dortmund een aantal super spelers mist.

Ik durf lichtelijk te zeggen, dat Dortmund rustig van Real had kunnen winnen als Gundogan en de verdedigers erbij waren. De nieuwe nummer 10 begint daar ook al aardig te draaien en ze hebben Aubameyang nog, ze hoeven echt niet voor Bayern onder te doen hoor, maar misschien willen ze gewoon underdog zijn, maar dat zijn ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Guardian kwam vandaag met een artikel betreffende financiële situatie van alle PL clubs. Inkomsten, schulden etc etc.

Sinds City in handen kwam van die sjeik heeft hij £999,616,000 pond in de club gestoken. Chelsea's Abramovich stak overigens totaal £984,000,000 in zijn club, maar deed dat sinds het Chelsea in 2003 overnam.

2 miljard samen, wow :o

Alle details vind je hier: http://www.theguardian.co...s-club-by-club-david-conn

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-05-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Kaap schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:17:
The Guardian kwam vandaag met een artikel betreffende financiële situatie van alle PL clubs. Inkomsten, schulden etc etc.

Sinds City in handen kwam van die sjeik heeft hij £999,616,000 pond in de club gestoken. Chelsea's Abramovich stak overigens totaal £984,000,000 in zijn club, maar deed dat sinds het Chelsea in 2003 overnam.

2 miljard samen, wow :o

Alle details vind je hier: http://www.theguardian.co...s-club-by-club-david-conn
FFP :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
edit: ik zie dat er wat posts tussen zijn geslopen. Op BBC Football Focus ook nog een item over City laatst; weet niet of dat in die cijfers zit maar bij City zit ook veel geld in de infrastructuur (omgeving stadion, jeugdopleiding met Vieira als coach iirc, vrouwenvoetbal, een echte school; wel mooie plannen op zich). Wel "hoop" ik dat die geinflateerde sponsordeals afgekeurd worden ivm FFP ...

Voor de geinteresseerden: een tactische analyse van de wedstrijd Bayern tegen Real, vooral vanuit het oogpunt van Madrid http://soccer.si.com/2014...champions-league-tactics/

Mischien wel de belangrijkste (en voor de hand liggende) opmerking:
The foundation of every top-class team these days is possession. They are all capable of keeping the ball for long periods and dictating the game, which is why they become top teams. However, tactical flexibility is a necessity to separate one top team from another.
...

The end goal of any successful team is to have control of the game. At the highest levels, that control can only be achieved by deliberate tactical preparation and execution, for which the exact methodology in each unique situation is choreographed and rehearsed extensively in training, overseen by a capable manager.

It's more than just drawing something on a board and hoping it works; it's about putting players in the best position to succeed individually. It's about anticipating what an opponent will do and figuring out the perfect way to counteract it collectively.

Coaching is an art, and this edition of the Champions League semifinals is a grand stage for four masters. Against Bayern Munich, Ancelotti painted a masterpiece.
Het is ook niet voor niets dat Dynamo Kiev onder mijn rijtje favoriete clubs valt met het meesterbrein van het countervoetbal oorspronkelijk Lobanovsky. Voor het laatst echter alleen in perfectie uitgevoerd toen Shevchenko nog jong was samen met Rebrov :$ . Een perfect uitgevoerde counter van het ene naar het andere eind ... _/-\o_ .

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 01-05-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verschil was ook dat Di Maria bij Real volop meeverdedigde, gisteren zag je dat Hazard continue zijn man liet lopen waar dan ook de 2 goals uitvielen. Zo groot zijn de kwaliteitsverschillen niet, maar je moet je taken wel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Lastig vanmiddag...

Ik zie City graag winnen van Everton zodat wij de 4de plek veiligstellen, maar anderzijds zie ik City graag verliezen zodat Liverpool kampioen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een gelijkspel is dan toch de beste uitslag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
gambieter schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:25:
Een gelijkspel is dan toch de beste uitslag? ;)
Absoluut :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Laatst online: 06-10 22:14
De Championship is nu ook bezig. Reading en Brighton moeten verliezen, en Blackburn moet een 7 verschil in doelsaldo goet maken. Nog maar 5 goals :D

EDIT: Wat een drama, door goals in de 90e minuut Doncaster naar League 1, en Brighton in de playoffs...

[ Voor 26% gewijzigd door triesvan op 03-05-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Spurs verloren, dan zou je denken, dan kan United aansluiten, maar die staan inmiddels ook achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

triesvan schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:45:
De Championship is nu ook bezig. Reading en Brighton moeten verliezen, en Blackburn moet een 7 verschil in doelsaldo goet maken. Nog maar 5 goals :D

EDIT: Wat een drama, door goals in de 90e minuut Doncaster naar League 1, en Brighton in de playoffs...
Ik zat dat live te volgen, en inderdaad, drama aan beide kanten. Reading leek het te redden door een hele mooie goal maar had toch op eigen winst moeten spelen.
Kaap schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:34:
Spurs verloren, dan zou je denken, dan kan United aansluiten, maar die staan inmiddels ook achter :+
Ja, Sherwood doet zijn kansen op behoud van zijn baan geen goed, het schijnt ook vrij kansloos te zijn geweest.

Maar als Sunderland van ManU wint, dan zijn de degradanten wel bekend :(

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 03-05-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Laatst online: 06-10 22:14
gambieter schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:41:
[...]

Ik zat dat live te volgen, en inderdaad, drama aan beide kanten. Reading leek het te redden door een hele mooie goal maar had toch op eigen winst moeten spelen.
Ik als Blackburn supporter had nog even hoop na de goede start, maar het was niet genoeg :p Toch is dit seizoen een enorme verbetering, nu nog even alle overtollige spelers verkopen, en dan volgend seizoen voor de playoffs/promotie gaan :D

En hopen dat er geen transferban komt......

Van mij mogen mogen Cardiff en Fulham wel naar beneden, die hebben beide weinig laten zien. Ik hoop eigenlijk dat West Brom nog in plaats van Norwich gaat, maar dat wordt een moeilijk verhaal..

[ Voor 14% gewijzigd door triesvan op 03-05-2014 16:50 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK2014, zie het WK2014 themaforum