Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
http://i.imgur.com/Bub7uI3.pngWelkom!

Welkom in het Sony BRAVIA 2013 topic!
Na lang wachten is hij hier eindelijk: de opvolger van het 2011-topic, de Sony BRAVIA 2013 series topic! Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de Sony BRAVIA televisies die in 2013 zijn geïntroduceerd.

Dit topic is nog in aanbouw en mist nog een hoop informatie. Deze informatie volgt spoedig... maar iedereen die mee wilt helpen is, uiteraard, welkom! ;)

Alle 2013 Sony Bravia televisies zijn LED TV's.
R4-serie
Dit zijn de goedkoopste modellen van Sony; de adviesprijs begint vanaf €399. Het 32-inch model is een 720p HD Ready televisie, terwijl alle grotere modellen in de R4-serie minstens Full HD (1080p) TV's zijn.

W6-serie
De W6-serie is vergelijkbaar met de R4-serie. Op één model na, zijn alle W6-serie TV's Full HD (1080p) televisies. Deze serie biedt t.o.v. de R4-serie verbeterde beeldkwaliteit en meer multimedia mogelijkheden.

W8-serie
De W8-serie bestaat alleen uit Full HD (1080p) TV's en bieden betere beeldkwaliteit t.o.v. de W6-serie. Daarnaast ondersteunen alle modellen in de W8-serie 3D TV en 3D gaming.

W9-serie
De W9-serie bestaat alleen uit Full HD (1080p) 3D TV's en bieden een betere beeldkwaliteit t.o.v. de W8-serie dankzij de Triluminos-technology (meer geavanceerde LED techiek) en krachtigere beeldverwerkingschips. Daarnaast bieden deze modellen betere ingebouwde geluidskwaliteit ten opzichte van de andere series.

X9-serie
Dit is de vlaggenschip serie van Sony en alle modellen in deze serie hebben 4K Ultra HD beeldschermen. Dit zijn schermen die 4x zoveel pixels kunnen tonen dan Full HD TV's, wat resulteert in een ontzettend mooi, scherp beeld. Ultra HD is de opvolger van Full HD en zal in de komende 10 jaar de standaard worden voor TV schermen.

Geen 2013 Sony Bravia TV? Kijk eens in een ander topic voor eerdere modellen!

[Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 05-02-2014 23:47]

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:50
Aan de Tweakers met een 2013 model: Ik ben aan het kijken voor een nieuw scherm en de W9 serie is daarbij een serieuze kandidaat. Nou lees ik in verschillende reviews dat de kijkhoek bij de 2013 Sony's wat tegenvalt. Kleuren schijnen al bij een kijkhoek iets naast het midden te veranderen, en bij grote hoeken flink te veranderen. Hoe zijn de ervaringen bij jullie? Een beetje vind ik niet erg, maar ik kijk ook vaak vanuit de keuken, dat is een hoek van iets meer dan 45 graden. Dus als het echt een ding is dan valt de Sony helaas af...

Anoniem: 515650

Beempje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:31:
Aan de Tweakers met een 2013 model: Ik ben aan het kijken voor een nieuw scherm en de W9 serie is daarbij een serieuze kandidaat. Nou lees ik in verschillende reviews dat de kijkhoek bij de 2013 Sony's wat tegenvalt. Kleuren schijnen al bij een kijkhoek iets naast het midden te veranderen, en bij grote hoeken flink te veranderen. Hoe zijn de ervaringen bij jullie? Een beetje vind ik niet erg, maar ik kijk ook vaak vanuit de keuken, dat is een hoek van iets meer dan 45 graden. Dus als het echt een ding is dan valt de Sony helaas af...
Ik moet zeggen dit klopt de kijkhoek is minder bij de W905.
Ik zit ook wat schuin voor de tv maar ik kan er mee leven.
Het beeld is dan wat flets,maar dit komt ook bij elke lcd led tv voor, als ik jou was ga dan eerst even kijken bij een winkel hoe jij dit ervaart.
Ik had een Pioneer plasma tv nu dus deze Sony maar ik heb tot nu toe geen spijt van deze tv ondanks zijn matige kijkhoek.

• Beempje
Thanks voor je reactie. Ik moet het inderdaad nog even zelf bekijken, maar in de gemiddelde electronicazaak is het toch wat lastig in te schatten met al dat rare omgevingslicht e.d.

Als je niet te ver van Naarden woont dan kun je eens bij Plasma-Discounter.nl kijken.
Ik ben er zelf ook geweest om te kijken, en ze hebben een aparte ruimte met alleen maar Sony tv's.
Daar kun je lekker rustig zitten kijken naar het beeld.
Het is puur een tip van mij dus geen reclame of zo, je kunt hem dan ook ergens anders kopen.

PS je zou ook eens kunnen kijken naar een muurbeugel die je kunt bewegen om de kijkhoek te verminderen als je in de keuken staat .

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 515650 op 16-07-2013 14:35]

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 13:10
wout-hugo schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:28:
Bij de aankoop van mijn TV (Sony NX720) kreeg ik te horen dat de Ziggo smartcard werkt via de CAM module maar dat dit wel eens over zou kunnen zijn na een software update van de TV.

In hoeverre is dit waar? Ik zou namelijk graag de TV willen updaten maar dit houdt mij tegen.
Sony gebeld die het niet met 100% zekerheid konden zeggen en het er maar op gegokt en het ging goed :)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 19:39
Ik zit te kijken naar de 46HX850 (2012) en de 47W805. Beide modellen voldoen volgens mij aan mijn eisen. Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkst. Smart mogelijkheden zal ik niet veel gebruiken, daar heb ik een mediaplayer voor en geluid gaat via AV ontvanger. Wat zou de beste keus zijn? 46HX850 is nog lastig te vinden, maar beide modellen kosten rond de € 1000-1100. TV komt aan de wand te hangen, dus de voet van de HX850 is mooi meegenomen maar ga ik niet gebruiken.

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:25
Ik zat met het zelfde dilemma, zij het een slag kleiner (40"). De W805 heb ik bekeken en elders toevallig nog een demomodel van de HX850. Qua beeld deed de HX850 het beter.

Kijk ook maar eens in het vorige Bravia topic naar mijn verhaal en de reacties erop. Hoewel ze allebei een 8 in het modelnummer hebben zijn het geen opvolgers van elkaar. De W805 is nieuwer en zal vooral qua smart tv features uitgebreider/beter zijn maar ik heb gekozen voor beeldkwaliteit en ik heb absoluut geen spijt van mijn keus. Echter is beeldkwaliteit ook voor een groot deel subjectief. Probeer ze ergens te bekijken als dat lukt.

Tip: benader winkels (ook webwinkels) die de HX850 nog hebben met de vraag of ze wat aan de prijs kunnen doen. Vaak valt er wel wat te halen.

Tip 2: inmiddels druppelen ook reviews van de nieuwe modellen binnen, dit zal je zeker nuttige info opleveren.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 17:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Opvallend rustig nog in dit 'grote' Sony Bravia 2013 Serie topic. :)

Ik zit zelf ook een beetje met hetzelfde verhaal als 2 posts hierboven, maar heb mijn oog toch eigenlijk wel laten vallen op de W9 serie. Ontzettend mooie toestellen en het beeld is ook echt prima (Heb momenteel een Z5500).
Laat het geval nu net willen dat bij PlatteTVDiscounter vele Sony modellen zijn afgeprijst. Waaronder de KDL-40W905A. Maarliefst 350 EUR. goedkoper en de winkel verzekert mij dat dit geen Demo model is.
Zouden zij nu echt de enige zijn die opeens 350 EUR. korting kunnen geven? Of zal deze trend zich snel door gaan zetten naar andere winkels en spreken we eigenlijk van een algemene prijsverlaging op de nieuwe TV serie van Sony? :)

Ik vraag me overigens ook af, of de voet los te bestellen zou zijn. Komt een beetje zeikerig over, maar ik vind de geborstelde aluminium voet van de W8 serie mooier dan de chrome voet van de W9 serie.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

[quote]Da_maniaC schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:37:

Laat het geval nu net willen dat bij PlatteTVDiscounter vele Sony modellen zijn afgeprijst. Waaronder de KDL-40W905A. Maarliefst 350 EUR. goedkoper en de winkel verzekert mij dat dit geen Demo model is.
Zouden zij nu echt de enige zijn die opeens 350 EUR. korting kunnen geven? Of zal deze trend zich snel door gaan zetten naar andere winkels en spreken we eigenlijk van een algemene prijsverlaging op de nieuwe TV serie van Sony? :)

Wat de prijs betreft kan dit wel kloppen, het kan snel gaan met de prijzen van elektronica . Het kan ook een buitenlandse model zijn en daar zit iets andere garantie bepalingen op, En er kan wat andere software opzitten.
Dat zou je ook kunnen vragen als je het niet vertrouwd.
Anders is dit natuurlijk wel een prima prijs.

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 00:01
Wij hebben sinds een weekje de Sony KDL-46W905A.
Wat een prachtig apparaat is het zeg :O

Mij viel op dat er stiekem Android op deze tv draait. Dit kan je zien aan sommige toast meldingen en aan de open-source licenties.

Anoniem: 337101

heeft er iemand de gratis smartphone al aan gekregen die je erbij kreeg?

• Da_maniaC
  • Laatst online: 26-05 17:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben sinds gisteren ook in bezit van de KDL-40W905A. Pracht TV!
Echter was ik nog niet bekend met het feit dat er minimaal een CI+ module met software versie 1.2 in het toestel moet (eigenlijk is het toestel v 1.3 gecertificeerd, waarvan de modules volgende maand uit zouden moeten komen).
Mijn oude CI+ 1.0 module werkte dus niet. :(
Zometeen ff naar de lokale Harense smid om een nieuwe CAM module te halen..... :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Anoniem: 236892

Vandaag juist mijn nieuwe TV de sony kd 55x9005a betaald in de winkel. Ze komen hem vrijdagochtend leveren.
Ben heel benieuwd. :p

Gefeliciteerd met de koop van deze tv ik ben ook benieuwd.
Laat het ons even weten wat je er van vind.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 19:39
Ik heb de 46HX850 (2012 model) en gebruik een Harmony One. Als ik nu het scenario (beeldmodus) wil wijzigen, dan gaat dat erg omslachtig. Is dit met één specifieke toets mogelijk? Deze komt niet voor op de originele Sony afstandsbediening, maar bij oudere modellen was dit wel mogelijk. Of is er een mogelijkheid, om per bronapparaat een standaardvoorkeur in te stellen? Ik kom er niet uit. Overigens is alles aangesloten via een Denon AV receiver op HDMI 1, dus dan zou de TV moeten 'herkennen' welk apparaat de feitelijke bron is (bijvoorbeeld Xbox, Humax, Dune mediaspeler).

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
ook hier nog geen smartphone ontvangen :(

wel contact gehad met sony en beverstigd gekregen dat het binnen 2 weken thuis zou hebben...

nu nog niet de redeem code verteld mij dat de kado is verstuurd... nu week geleden al

heb mijn smartphone gisteren aangekregen!! documenten op 19/7 opgestuurd!

Anoniem: 533281

Heb sinds een paar weken de sony w 805 tv,prachtige tv,mooi beeld en geluid.
Ik heb na een week of 8 de smartphone ontvangen.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 533281 op 19-08-2013 14:00]

Anoniem: 236892

Heb nu sinds vorige week vrijdag, de sony KD 55X9005A. supermooie tv, het beeld en de kleuren blazen me gewoon omver. Ben zeer blij dat ik deze tv gekocht heb. Is wat duur, maar is de prijs dubbel en dik waard.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:23

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn ouwelui hebben sinds deze week de KDL-47W805. Mooi toestel, perfect beeld en het 3d vonden ze helemaal te gek. Nu alleen nog een bijbehorende bluray speler scoren. :P

Vond de W9 serie trouwens wel fractie mooier qua beeld, maar die viel buiten hun budget. Maar aangezien ik zelf ook nog aan het orienteren ben voor een nieuwe tv, is die W9 wel een serieuze optie geworden (naast oa de Samsung F8000).

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:43
Anoniem: 236892 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:47:
Heb nu sinds vorige week vrijdag, de sony KD 55X9005A. supermooie tv, het beeld en de kleuren blazen me gewoon omver. Ben zeer blij dat ik deze tv gekocht heb. Is wat duur, maar is de prijs dubbel en dik waard.
Enige interesse in het schrijven van een review want zo te zien heeft niemand zich er nog toe gewaagd hier op tweakers? Of misschien vergelijken met een high end FullHD tv/vorige TV als dat mogelijk is? Want 4000 euro is veel geld maar ook niet volledig onbetaalbaar.

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 21:39
Review zou inderdaad leuk zijn en een mooie foto erbij!

oi :P

• Frenkovic
  • Laatst online: 09:21
Weet iemand toevallig of ik de TV (W805) in Duitsland kan aanschaffen maar dan wel gebruik kan maken van de Nederlandse apps? Of zijn er geen specifiek Nederlandse apps?

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 00:01
Even een vraagje, ik heb de W905.
Zitten er voor DVB-C (Ziggo) meerdere tuners in de tv? Zodat je kan opnemen en tegelijkertijd een ander programma kan kijken? Wij worden een beetje gek van de Ziggo ontvanger maar dat moet wel kunnen als we over gaaj naar CI+

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 22:24
Hoi Marijn,

Ik meen te hebben gelezen dat er maar 1 tuner in zit en dat de PVR functionaliteit zich beperkt tot het ofwel opnemen ofwel kijken van een programma.

Hoe zit 't trouwens met de playbackfunctionaliteit v.w.b. de gemiddelde MKV-tjes? Ik heb ervaren dat 't ondersteunen ervan vaak niet leidt tot het ook juist afspelen van deze filmpjes omdat ofwel de fps te hoog is, of de resolutie of het bestand te groot.

Iemand hier al ervaring mee? Ik denk aan de 42W805

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Cpt Placeholder
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-03 11:55
Ik heb sinds vorige week de 46W905A, ik weet niet of hier kwa software veel verschil in zit met de 8 serie. Ik kan hiermee in ieder geval prima MKVs afspelen. Af en toe moet ie wel bufferen of stopt de playback helemaal (even 'back' en 'play' en het gaat weer verder) maar ik vermoed dat dit aan een ongelukkige wifi verbinding ligt en/of software op mn nas.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Op de W805 van mijn ouders stottert hij iniedergeval niet met afspelen van MKV's vanaf een usb stick. Hoofdverdachte lijkt me dan inderdaad ook de wifi verbinding. :)

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 23:18

Ross

Live Life

Heb sinds vandaag ook de w905. Na de Software update mis ik bijna alle apps in SEN
iemand enig idee waar het aan kan liggen?

ola

• Ferruginous Hwk
Blij te lezen dat de tv ook redelijk functioneert als mediaplayer, tenminste wat ik ervan verwacht.

Nu nog even wachten tot de tv weer wat goedkoper is en dan bestel ik 'm.
De tv was afgelopen maandag ineens 150 euro duurder ten opzichte van afgelopen zondag :s
999 euro (nu inmiddels 949) terwijl de tv een dag eerder 849 was is toch ineens een forse prijsverhoging.
Iets wat ik de laatste tijd vaker zie gebeuren al snap ik niet goed waarom.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 01:03
ReVolpe schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:10:
Blij te lezen dat de tv ook redelijk functioneert als mediaplayer, tenminste wat ik ervan verwacht.

Nu nog even wachten tot de tv weer wat goedkoper is en dan bestel ik 'm.
De tv was afgelopen maandag ineens 150 euro duurder ten opzichte van afgelopen zondag :s
999 euro (nu inmiddels 949) terwijl de tv een dag eerder 849 was is toch ineens een forse prijsverhoging.
Iets wat ik de laatste tijd vaker zie gebeuren al snap ik niet goed waarom.
Is mij ook al opgevallen. Ben ook op zoek naar een tv en de 42W805 lijkt mij ook wel wat. Ik was vanmiddag in de mediamarkt omdat ik gezien had dat de tv daar 899 was. Dit bleek dus pas na aftrek van 100 euro korting na het afsluiten van een energie contract bij Essent. Best irritant zulke lokkertjes.

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

Ross schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:05:
Heb sinds vandaag ook de w905. Na de Software update mis ik bijna alle apps in SEN
iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Dat kan kloppen ligt niet aan de update.
Je moet de internetinhoud vernieuwen in het netwerk van de tv.
Dan heb je kans dat het weer geladen wordt.
Ook als er geen update is kan dit ook voorkomen
Na een tijd [ ongeveer een paar uur] komt het vanzelf gewoon weer terug.
Dit kun je dus vaker meemaken, ze plaatsen er dan weer iets bij.
Ik heb het al vaker mee gemaakt.
Nu heb ik er ook last van, dan maar weer wachten.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 515650 op 31-08-2013 19:56]

• InfinityEye
  • Laatst online: 22-02 21:28
MistaDevine schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:04:
[...]

Is mij ook al opgevallen. Ben ook op zoek naar een tv en de 42W805 lijkt mij ook wel wat. Ik was vanmiddag in de mediamarkt omdat ik gezien had dat de tv daar 899 was. Dit bleek dus pas na aftrek van 100 euro korting na het afsluiten van een energie contract bij Essent. Best irritant zulke lokkertjes.
Ben vandaag naar een MediaMarkt filiaal geweest en had de 42W805 (de zwarte toch?) vrij makkelijk naar €899,- gepraat zonder Essent-contract.
Dat was na ongeveer een half uurtje allerlei TV's bekeken te hebben, met de 'Sony-man' van de TV-afdeling. We zijn even naar zo'n PC gelopen. Toen hij €834 invoerde, ging dat systeem niet akkoord. €849 had ik nog niet gevraagd, zag namelijk dat de platte(TV)-discounters ze voor dat bedrag aanbieden.

Twijfel zelf nogal tussen een 42" W6 of een 42" W8. 3D is leuk, maar vraag me af hoeveel ik het gebruik. Als dat gemakkelijk via een HDD kan, denk ik wel.
Vraag me af of iemand ervaring heeft met 3D-playback op een W8-serie, van een HDD? Als dat niet te doen is ga ik denk ik toch voor een W6-serie omdat ik 3D dan niet gebruiken zal.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vanaf een Usb stick werkt 3d prima op een W8. Zelfs bij films die geen 3d hebben kun je dan nog het 3d effect aanzetten zodat je alsnog met een 3d bril kan kijken. :P
Als het een HDD is die ook via usb kan dan zal dat ongetwijfeld ook wel gaan gok ik.
Anders gewoon die HDD meenemen naar de winkel en testen.

Specht schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:27:
Vanaf een Usb stick werkt 3d prima op een W8. Zelfs bij films die geen 3d hebben kun je dan nog het 3d effect aanzetten zodat je alsnog met een 3d bril kan kijken. :P
Als het een HDD is die ook via usb kan dan zal dat ongetwijfeld ook wel gaan gok ik.
Anders gewoon die HDD meenemen naar de winkel en testen.
heb een w8, 47inch en werkt inderdaad prima,de 3d ondertitels worden wel niet in 3d weergegeven via usb,via laptop wel,iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Ferruginous Hwk
Vorige week de knoop doorgehakt en voor een 42W805 gegaan.
Mooi beeld en goed geluid !

Smart & 3D zal ik denk ik weinig gebruiken omdat ik die behoefte niet heb maar aangezien 't niet in de weg zit vond ik dit geen belemmering. ;)

LAN / Wifi aansluiting was wel een must i.c.m. een ruime afspeelmogelijkheid van diverse media.
Een NAS komt er nog aan en tot die tijd speel ik mijn gedownloade series wel af via de USB-poort. Een 720P MKV-tje met Subs wordt iig moeiteloos afgespeeld. Meer heb ik nog niet geprobeerd.
Zelf heb ik een Humax 5200c onder de TV geplaatst die redelijk nieuw is dus mijn tv-signaal laat ik nu nog via de Humax lopen. Misschien op een later moment een keer een losse CI+ module halen en dan de Humax als "extra" gebruiken.

• Anoniem: 146055
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met de nieuwe Sony W6 serie? Kun je ook zonder game mode met een zeer lage input lag gamen?

Anoniem: 337101 schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:26:
[...]

heb een w8, 47inch en werkt inderdaad prima,de 3d ondertitels worden niet in 3d weergegeven via usb,via laptop wel,iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb internet afgezocht,maar vind geen antwoord.

De tv speelt ook geen mkv's af ,maar volgens de specificatie's kan hij wel mkv bestanden afspelen!
ik snap het niet meer!!

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 337101 op 14-09-2013 14:26]

• The_Great_Cornholio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Iemand al ervaring met de 50W656A? (pricewatch: Sony KDL-50W656A Zilver).

Afgaande op http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htm zou dat een mooie tv moeten zijn voor het geld...

Ten opzichte van de W8 krijg je geen 3D, maar daar staat tegenover dat het zwartwaarden veel beter zouden zijn (m.i. het grote nadeel van de W8, naast de prijs) en hij is een stuk goedkoper. Beide zijn goede tv's voor gaming wat betreft input lag.

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Is er iemand die zijn ervaring wil delen over de W905?
Ik zit namelijk zelf te twijfelen tussen de 805 en 905.
Ik heb in diverse reviews gelezen dat de kijkhoek van de 905 niet goed zou zijn.
Is dit echt zo extreem? In de winkel vond ik het zelf lastig in te schatten, zag wel dat het iets minder werd, maar lag misschien ook aan het beeld en of verlichting van de winkel (Media Markt)

Mijn iRacing Profiel

• Beempje
Heb me daar zelf de laatste tijd ook een beetje in verdiept. Voor de duidelijkheid: ik heb zelf geen 905, en heb m alleen in de winkel gezien. Meningen lopen enorm uiteen voor zover ik kan vinden. Sommige mensen zien het simpelweg niet of kunnen zich er niet aan storen. Anderen storen zich er enorm aan en zien duidelijk verschil zodra ze ook maar een meter gaan verzitten op de bank.

Ik weet vrij zeker dat ik me eraan ga storen, simpelwel omdat ik weet dat het er is. Had ik het niet geweten, dan waarschijnlijk niet, go figure ;-)

Ik ben wel van mening dat het belachelijk is dat dit soort problemen zich voordoen bij de top-lijn van een product als deze. Maar het verbaast me sowieso hoeveel mankementen we als consument accepteren op het gebied van beeldschermen. Dode pixels, clouding, backlight bleeding, etc... dat zijn stuk voor stuk zaken die wat mij betreft onacceptabel zijn wanneer je een product van een dergelijke prijs aanschaft. Maar dat ter zijde.

Anoniem: 113793

The DenMan schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:03:
Is er iemand die zijn ervaring wil delen over de W905?
Ik zit namelijk zelf te twijfelen tussen de 805 en 905.
Ik heb in diverse reviews gelezen dat de kijkhoek van de 905 niet goed zou zijn.
Is dit echt zo extreem? In de winkel vond ik het zelf lastig in te schatten, zag wel dat het iets minder werd, maar lag misschien ook aan het beeld en of verlichting van de winkel (Media Markt)
Zit te twijfelen om deze te kopen. Wil geen plasma meer en W905 heeft merkbaar beter beeld dan 805 volgens reviews en wat ik zag in de winkel.

Geen eigen ervaringen, had in de winkel geen problemen met de kijkhoek. Niet dat kijkhoek me al te interesseert maar het is wel iets waar je naar kijkt, vond het nogal meevallen.

Raar dat topic zo inactief is verder, de Sony lineup is 1 van de weinigen met lage latency (naast plasmas) in 2013.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113793 op 28-10-2013 18:03]

• The_Great_Cornholio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Wat ik opmaak uit de reviews is dat de 805 op zich een mooie tv is, ware het niet dat de zwartwaardes vrij beroerd zijn voor een tv uit die prijsklasse. Je schijnt het deels te kunnen verhelpen met de dynamic contrast functie, maar de keerzijde daarvan is dat de tv merkbaar gaat dimmen en weer feller wordt.

Erg jammer, anders had `ie hier al gestaan.

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ben ook in de markt voor een W905.

Ik zie een paar beren op de weg:

1) Waarom maar 1 tuner? Nu moet ik dus een extra ontvanger (Ziggo) aanschaffen. Klopt het dat je met die machine zapt? Dit zie ik als nadeel, omdat de W905 een vrij vlot nieuw zap systeem heeft.

2) Hij speelt niet alle media af en ook geen .srt subtitles. Hoe los ik dit op. Moet er dan een extra media speler komen? Wat zijn jullie ervaringen?

3) Wat me ook niet duidelijk is is of je van een NAS 3D beelden kan streamen. Werkt dit?

4) Als je een USB harde schijf aan de TV hangt, is deze dan vanuit je thuisnetwerk benaderbaar?

5) De Ziggo interactieve ontvangers hebben een 500GIG schijf aan boord. Leuk voor opnemen, maar kun je het er ook weer afhalen om elders te bewaren als de schijf vol dreigt te worden? (120 uur HD is niet zo veel)

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 13:08
Sinds een week zijn we ook de gelukkige bezitters van een 55W905a, na jaren naar een 32" TV te hebben gekeken.
Wat een verschil met de oude tv. Was even bang toen de TV in de huiskamer stond, dat 55 inch veel te groot was, maar na een weekje is het (zeker met HD) wel een genot om naar een groot beeld te kijken (ca. 3 meter van tv naar bank). Het lijkt nu wel alsof we jaren door een brievenbus hebben gekeken (lees: 32 inch).

We waren aan het kijken in de MM, en in de rij TV's met allemaal mooi beeld, maar de Sony viel echt op. De kleuren en detaillering sprong eruit, en de andere TV's leken er wel flets bij. Ik was gelijk verkocht, er van uitgaande dat het bronsignaal gelijk was voor alle tv's. Het blijkt hetTriluminos effect te zijn.
Ik verwachtte eigenlijk om met een Samsung 55F7000 oid thuis te komen.

De ervaringen zijn van wow :9~ - voor afspelen van mkv's van de htpc schakelt de TV automatisch over op 'levendig' en de kleuren spatten van het scherm. De 3D mkv (sbs) zijn ook overweldigend. TV wordt zelfs nog iets helderder, om de donkere brilletjes te compenseren, en door de 55" formaat is 3D een belevenis. Moest alleen een spoedcursus srt naar sub volgen om ondertitels ook 3d geschikt te maken (3dsubtitles!).

Met de gewone TV en scherm helderheid op 'standaard' zijn de kleuren minder fel (kan ook aan de opname (video) liggen), hoewel de kleuren rood groen en blauw soms iets te overdreven overkomen. Bijv het rood in Paul & Witteman. Reclames ziet er weer prachtig uit :)

Verder valt het op als je echt schuin (> 45° ofzo) voor het beeld zit, het beeld een pietsje grijzer wordt. Nog steeds acceptabel, maar wil je echt genieten, moet je er min of meer recht ervoor zitten. Maar voor een film/serie deden we dat toch al.

Moet alleen nog bekijken of het de moeite waard is om ipv de UPC mediabox om te ruilen voor de C+ module. Bijv de harde schijf die je eraan kan halen schijnt te worden geformateerd ('geregistreerd'), maar je kan meerdere schijven registeren. Maar kan je ook 2 of meer kanalen tegelijk opnemen? Moet ik nog uittesten.

Wel leuk om te merken dat veel (alle?) UPC digitale SD kanelen ongecodeerd zijn, ook de commerciëlen zoals RTL4. De HD zenders (op Ned 123 na) zijn wel gecodeerd.

Ook met de Apps moet ik nog mee spelen. De Youtube app is wel geweldig in combinatie met de iPad, je kan de TV 'pairen' op youtube, je selecteert je filmpjes op de iPad en de TV speelt ze voor je af in alle kleuren..

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41
Sinds 3 weken in het bezit van een KDL-42W655A. Prima beeld en geluid, en een erg strek ontwerp. Ik zit wel al sinds de eerste dag te worstelen om subtitles op de tv aan de praat te krijgen. Mijn insteek is om films via DLNA af te spelen, met als bron mijn tablet en in de toekomst een NAS.

Het verkrijgen van beeld op de tv is absoluut geen probleem, het connecten gaat snel en de kwaliteit is goed. Echter de subtitles willen voor geen meter! Ik heb geprobeerd:

Hardware
Wel subtitles, maar alleen in de vorm van vraagtekens.
  • USB-HDD met *.mkv + *.srt ; *.mp4 + *.srt
Tablet apps
  • BubbleUPnP UPnP/DLNA
  • MediaHouse UPnP / DLNA-browser
  • Twonky Beam
  • Flipps HD
  • iMediaShare
Mediaserver software
(Met deze beide krijg ik de bekende "server not available" foutmelding als ik een bestand + srt wil afspelen, ander werkt het prima)
  • Serviio
  • Mezzmo
  • PS3 Media Server
Het internet staat vol met fora waarop mensen hun beklag doen over de support van subtitles op Sony tv's. Ik heb helaas tot heden nog geen oplossing gevonden. Hoe doen jullie dit? ;(

• Ferruginous Hwk
Je moet wel de juiste codering gebruiken voor je SRT's.

Ik zit niet in de buurt van mijn TV maar volgens mij was 't iets met ondertitel-opties, en dan een codering gebruiken voor West-Europees schrift.
Daarmee worden je ???? als 't goed is omgezet in begrijpbare tekst.

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41
ReVolpe schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:27:
Je moet wel de juiste codering gebruiken voor je SRT's.

Ik zit niet in de buurt van mijn TV maar volgens mij was 't iets met ondertitel-opties, en dan een codering gebruiken voor West-Europees schrift.
Daarmee worden je ???? als 't goed is omgezet in begrijpbare tekst.
Bij ondertitelopties kan ik alleen de opties om de taalkeuze 1 & 2 te veranderen. Een optie om de codering te veranderen heb ik niet gevonden, en trouwens, zou deze niet automatisch al op West-Europees staan?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Een tip: wie enkel vreemde tekens op het scherm ziet in plaats van leesbare ondertitels drukt op ‘Options’, ‘Ondertitel’, ‘Codering’ en selecteert CP1250 of CP1252 in plaats van ‘UTF-16’.

Uit de review of FWD magazine.

Anoniem: 91375

Kan iemand mij vertellen wat de hoogte is tussen de onderzijde vd voet tot aan het punt waar het beeldscherm effectief begint bij een 46W905?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 11-11-2013 17:21]

Anoniem: 544647

Hallo ik ben van plan om een w905 te halen en al vind ik het beeld al prachtig zou het het waard zijn om deze ook nog te laten kalibreren?
Of zou het verschil te minimaal zijn.

Anoniem: 554339

Weet er iemand welke tv er gebruikt wordt voor deze demostanden van ps4? de W8 of de W9 denk ik?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 554339 op 19-11-2013 07:14]

Anoniem: 556503

Ik ben ook serieus aan het overwegen om een Sony Bravia aan te schaffen. Iemand ervaring met de KDL55W805? Wat vinden jullie ervan?

Anoniem: 544647 schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:27:
Hallo ik ben van plan om een w905 te halen en al vind ik het beeld al prachtig zou het het waard zijn om deze ook nog te laten kalibreren?
Of zou het verschil te minimaal zijn.
Ik denk niet dat het nodig is bij deze tv,als je hem standaard uit de doos haalt heeft deze tv al zeer goede waardes.
Het kan misschien altijd wel beter,maar is dit het waard om het te doen.
Kijk hier ook eens naar http://www.hdtvtest.co.uk...l55w905a-201305172987.htm

Anoniem: 544647

@ronyamaha dank je wel heb hem inmiddels gekocht en het beeld is werkelijk schitterend vooral bij BR.

Anoniem: 544647 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:22:
@ronyamaha dank je wel heb hem inmiddels gekocht en het beeld is werkelijk schitterend vooral bij BR.
Schuit graag gedaan en nog veel kijk plezier met deze tv.En je zult zien dat het beeld echt super strak is,hier heb je geen miskoop aangedaan.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Betreft problemen met srt ondertiteling bij afspelen via hd of usbstick, de bestandsnaam moet, voor de .srt extentie, exact hetzelfde zijn als van het filmbestand.
In sommige gevallen zijn bepaalde ondertitelingsbestanden uitwisselbaar met verschillende releases van dezelfde film, dan moet je dus zelf even de juiste bestandsnaam maken.

Dus bijv:
blablabla_filmnaam_123.mkv
blablabla_filmnaam_123.srt

• Niet online
Ik sta op het punt om een Sony 42W655A te kopen, alleen heb ik nog over twee zaken mijn twijfels. Ik lees namelijk op avforums.co.uk dat deze Sony televisie veel last heeft van dode pixels in het scherm, waardoor er veel exemplaren teruggestuurd worden. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Hoe groot is dit probleem met de huidige W6 serie? Mijn tweede vraag gaat over game mode. Om zo'n laag mogelijke input lag te krijgen dien je dit te activeren. Echter zorgt dit er wel voor dat de kwaliteit van het beeld ten opzichte van andere scherm instellingen omlaag gaat. Aangezien picture quality voor mij behoorlijk belangrijk is zou ik willen weten of je daadwerkelijk een verschil ziet met het wel of niet activeren van deze modus qua scherpte en contrast alvorens ik wel of niet over ga tot de aanschaf van deze hdtv.

Anoniem: 556503 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:46:
Ik ben ook serieus aan het overwegen om een Sony Bravia aan te schaffen. Iemand ervaring met de KDL55W805? Wat vinden jullie ervan?
Niemand? ;w

Niemand? ;w
Ik ben eveneens van plan om dit scherm of de 55W905 te kopen, ik heb de W805 al voor iets meer dan 1400 euro gevonden, maar de W905 blijft wel boven de 2000 euro. Ofwel koop ik binnenkort de W8 of anders wacht ik nog enkele weken tot de W9 onder de 2000euro verkrijgbaar is.

Op youtube en google vind je veel info over de w8, daaruit blijkt dat hij prijs/kwaliteit een goede aankoop is, maar dat het zeker geen topscherm is. De W9 daarentegen krijgt toch overal lovende kritieken en is zelfs tot beste LCD van 2013 verkozen denk ik.

ps welke schermen van 55inch hebben nog jou interesse?

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:31

ikookhier

>hijdiehieris<

Heb hier de 55w805a al een paar maanden staan en hij bevalt me uitstekend.
De 905 heeft zeker een mooier scherm maar die is dan ook flink duurder.
De kijk hoeken zijn op de 805 iets beter.
Het beste kan je natuurlijk even gaan kijken in de winkel ;)
Ik heb er geen moment spijt van gehad om voor de 805 te gaan 8)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Anoniem: 554339 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:55:
[...]

Ik ben eveneens van plan om dit scherm of de 55W905 te kopen, ik heb de W805 al voor iets meer dan 1400 euro gevonden, maar de W905 blijft wel boven de 2000 euro. Ofwel koop ik binnenkort de W8 of anders wacht ik nog enkele weken tot de W9 onder de 2000euro verkrijgbaar is.

Op youtube en google vind je veel info over de w8, daaruit blijkt dat hij prijs/kwaliteit een goede aankoop is, maar dat het zeker geen topscherm is. De W9 daarentegen krijgt toch overal lovende kritieken en is zelfs tot beste LCD van 2013 verkozen denk ik.

ps welke schermen van 55inch hebben nog jou interesse?
Goh ik krijg van m'n werk 25% korting op de W805, waardoor hij nog 'maar' 1250 kost... Ik ken in die prijscategorie geen enkele tegenstander dan ^^

1250euro, dan zou ik zeker niet twijfelen en niet meer verderzoeken.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-02 07:10
Tja, het kijkhoek 'probleem'.. . Kan iemand mij vertellen of de kijkhoek van een 46W905 slechter is dan die van de 40EX500? In de winkel is het moeilijk te zien.

[Voor 4% gewijzigd door Ruud2007 op 24-11-2013 07:10]

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
Iemand hier al ervaringen met de Sony KDL-42W655A? Vind het zelf een erg mooie tv, maar het ophangsysteem baart me zorgen. Begrijp dat er een eigen beugel wordt meegeleverd welk niet VESA compatible is. Zou deze tv willen ophangen aan een wand met een bestaande muurbeugel (welke kan draaien van de wand af).

• Niet online
Gisteren de Sony 42W655 gekocht voor €499 euro. Een goede deal dus :D.

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02 07:48
Anoniem: 146055 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:12:
Waar heb je die besteld? Ik heb hem gisteren besteld coor €525 :/

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
k-city schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:49:
[...]

Dat wil ik ook wel eens weten :) . Heb contact gehad met Sony en de Sony W6 serie is op te hangen aan een VESA beugel met bracket B448584401 (product code). Binnenkort in de winkel maar eens kijken naar de TV.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:11
Bij de grote retailers is de 42W805 nu 799, lijkt me een no-brainer toch? Moet upgraden vanaf een 26V4500...
Scheelt ook weer dat ik m gewoon in de winkel kan kopen.

De 55w805 vindt je nu al voor 1319 euro, zou het nog nuttig zijn langer te wachten om te zien of de prijs nog veel daalt. Wanneer mogen we eigenlijk van de fabrikanten de nieuwe tv's van 2014 verwachten?

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik wacht zelf nog even op eventuele prijsverlagingen van de W905.
Zo gauw die op of onder de 2000 euro duikt voor de 55" dan ga ik hem serieus overwegen.
Tot die tijd blijf ik ook de prijs van de W805 in de gaten houden, want voor 1300 euro (of minder) is dat ook al een leuk toestel voor een mooie prijs, en dan houd ik knaken over voor andere gadgets (ook leuk). ;)

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Anoniem: 146055 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:12:
k-city schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:49:
Gisteren voor deze tv € 569 betaald bij BCC. Hebben jullie het beter gedaan. :+

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:49
ik ben aan het kijken naar een 55W905, nu heb ik een vraag (xxw905 mogen ook reageren):
- als ik gebruik maakt van de optical digital audio(toslink) uitgang komt hier alleen stereo uit en of ook 5.1, dts, ac3,7.1 signaal? (kan dit niet terug vinden in de online manual)
- onder de tv zit een sony logo(metal blok)... die heeft een lampje die oplicht. kan deze uitgezet worden (ik ben bang dat dit hinderlijk is als je tv kijkt)

Alvast bedankt, luck

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:35
Antwoord op je 2e vraag is ja: zijn verschillende instellingen voor waaronder altijd uit.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• luck
dank voor je snelle reactie, nog vraag:
- als je boven en of hoog schuin kijkt zie je de tv hoek lijn die groen is.. als je er tv kijkt(recht of een beetje schuin) zie je dan dat ook?
- bij een philips tv heeft iedereen het over de trage bediening qua zappen (je moet relatief lang wachten)... is dat bij de xxW905 " redelijk" snel/gewoon. en of ook trage als je via de CI module + upc daarvan gebruik van maakt?

[Voor 4% gewijzigd door luck op 30-11-2013 14:25]

• Niet online
Iemand enig idee wat AA betekend, ik heb even de led aangepast die je continue ziet schijnen onder het logo van Sony, van Game modus naar auto adjustment echter zag ik een AA teken in het scherm verschijnen die ik nu niet meer kan zien. Ik zou graag willen weten wat dit was.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-02 07:10
Anoniem: 146055 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:27:
Iemand enig idee wat AA betekend, ik heb even de led aangepast die je continue ziet schijnen onder het logo van Sony, van Game modus naar auto adjustment echter zag ik een AA teken in het scherm verschijnen die ik nu niet meer kan zien. Ik zou graag willen weten wat dit was.
Auto Adjustment?... ;)

• Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 01-12-2013 16:40]

Anoniem: 252246

Al lang bezig om te kiezen tussen de W6, W8 en W9. Het verschil in Hz tussen de W6 en W8 is erg opvallend, veel rustiger beeld bij de W8 dan de W6. Het verschil tussen de W8 en W9 zie ik al wat minder duidelijk. Nadeel bij de W9 vind ik de donkere partijen, die hebben geen enkele nuance meer. De W8 is iets fletser, maar met meer detail. De W9 heeft dan wel weer diepere, briljantere kleuren, maar dat komt bij mij wat schreeuwerig over (smaak). Ook de chromen voet van de W9 vind ik minder. kortom, ik denk dat ik voor de 42W805 ga.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 252246 op 01-12-2013 20:46]

• Niet online
Net bijna een hartverzakking gekregen lol. Zie ineens op mijn scherm een aantal krasjes zitten. Gelukkig eraf kunnen krijgen met een zacht doekje. Dat zou dus betekenen dat het geen krasjes waren maar vuil? Of zou de bovenste laag van de led scherm beschadigt kunnen zijn (voor het blote oog niet te zien nu, ook niet met licht erop). Heb ik geluk gehad of kan ik er beter mee teruggaan. Aangezien het om een nieuw toestel gaat die ik nog kan omruilen.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 15:54
D vd V schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:22:
[...]

[...]

Gisteren voor deze tv € 569 betaald bij BCC. Hebben jullie het beter gedaan. :+
w655 voor 480 euro met de wehkamp cadeaubonnen actie;) Als het goed is ook nog 21 euro terug via shopkorting. :+

[Voor 50% gewijzigd door roda_djavulen op 02-12-2013 22:11]

Hm, net die 42W805 willen ophalen bij de BCC, verhogen ze hem snel met 100,-. Toch maar weer even wachten dan.

• stryky1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-04-2021
Wat vragen ze er nu voor dan? ik heb 2 weken geleden gekozen voor de 42w805 en ik heb hier voor €650 euro afgerekent in de winkel. Echter heb ik wel flink onderhandeld met de verkoper voor ik hem mee nam.

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51

The DenMan

PSN ID: Thedenman

stryky1989 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:46:
Wat vragen ze er nu voor dan? ik heb 2 weken geleden gekozen voor de 42w805 en ik heb hier voor €650 euro afgerekent in de winkel. Echter heb ik wel flink onderhandeld met de verkoper voor ik hem mee nam.
Wil je mij vertellen waar dat was? Voor die prijs zou het voor mij een instant buy worden. Dat is namelijk de helft als waar de 40w905 nu voor staat in de pricewatch. Deze stond laatst op 1050,- Had ik achteraf moeten doen denk ik. 8)7

Mijn iRacing Profiel

stryky1989 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:46:
De prijs is momenteel 'all over the place', geen idee of dat normaal is, of dat de feestdagen wat paniek veroorzaken. 720,- is de laagste officiële prijs die ik heb gezien.

• stryky1989
Ik ben geweest bij PlatteTV in Breda. Echt een top winkel om op je gemak rond te kijken.
Ze hebben hier allemaal aparte kamers in gericht met banken en zitjes etc. en dan een merk TV's in 1 kamer. Ze hebben hier dan bijv de w805/905 etc langs elkaar opgesteld om op je gemak te kijken wat je het mooiste/fijnste vind.

Wat betreft de prijs, ik ging eigelijk voor de w655 volgens hun website was deze op voorraad. Echter toen ik aankwam was deze niet op voorraad. Teleurgesteld wou ik alweer naar huis gaan maar de verkoper knoopte een gesprek aan dat hij misschien wel wat kan betekenen voor mij. Dus na tijdje onderhandeld te hebben mocht ik ipv de 42w655 voor€530 (toen) de 42W805 mee nemen voor €650. Dit was natuurlijk geen moeilijke keuzen.

Toont maar weer dat de marge gigantisch is op de TV's
The DenMan schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:53:
[...]

Wil je mij vertellen waar dat was? Voor die prijs zou het voor mij een instant buy worden. Dat is namelijk de helft als waar de 40w905 nu voor staat in de pricewatch. Deze stond laatst op 1050,- Had ik achteraf moeten doen denk ik. 8)7

• stryky1989
De officiele prijs die deze winkel aangaf was €799,- maar door onderhandeling goedkoper gehad
Anoniem: 252246 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:10:
[...]

De prijs is momenteel 'all over the place', geen idee of dat normaal is, of dat de feestdagen wat paniek veroorzaken. 720,- is de laagste officiële prijs die ik heb gezien.

stryky1989 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:51:
Ik ben geweest bij PlatteTV in Breda. Echt een top winkel om op je gemak rond te kijken.
Ze hebben hier allemaal aparte kamers in gericht met banken en zitjes etc. en dan een merk TV's in 1 kamer. Ze hebben hier dan bijv de w805/905 etc langs elkaar opgesteld om op je gemak te kijken wat je het mooiste/fijnste vind.

Wat betreft de prijs, ik ging eigelijk voor de w655 volgens hun website was deze op voorraad. Echter toen ik aankwam was deze niet op voorraad. Teleurgesteld wou ik alweer naar huis gaan maar de verkoper knoopte een gesprek aan dat hij misschien wel wat kan betekenen voor mij. Dus na tijdje onderhandeld te hebben mocht ik ipv de 42w655 voor€530 (toen) de 42W805 mee nemen voor €650. Dit was natuurlijk geen moeilijke keuzen.

Toont maar weer dat de marge gigantisch is op de TV's

[...]
Daar ben ik ook geweest, en toevallig ook voor de 42W655. Misschien de moeite waard om nog eens langs te gaan. Kijken of me dat ook lukt voor de 42W805 :)

Ben je er tevreden mee?

• stryky1989
Zou ik zeker doen. Toen ik de TV kocht was hij volgens hun 799,- nu hebben ze hem staan voor 849,- zag ik.
Of ik er tevreden mee ben? heel erg. Toestel geeft enorm scherp beeld en geeft erg mooie kleuren. Volgens revieuws zouden de Zwartwaardes van deze klasse TV tegenvallen. Ik ervaar dit anders en vind de zwartwaardes goed. Zeker als ik de contrast enhancer aanzet. De 3D functies zijn leuk en werken prima. Ik zal hier zelf niet zo veel van gebruiken. De Smart tv opties zijn ook goed alleen ik mis wel het personaliseren van je Smart hub. Alles staat door elkaar en ik heb nog geen optie gevonden om extra apps of iets dergelijks te downloaden. Alles was makkelijk te installeren en werkte direct.

Enige minpuntje is het frame dimming. Op de w905 zit local dimming wat net beter werkt. Met frame dimming gaat ie afhankelijk van het beeld meer of minder licht geven. Dit is minder echt hoe lager je de contrast enhancer zet. Maar gaat niet helemaal weg. Ik vind dit wel wat irritant maar misschien moet ik er aan wennen want hiervoor had ik een ouderwetse beeldbuis!:P
Anoniem: 252246 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:02:
[...]

Daar ben ik ook geweest, en toevallig ook voor de 42W655. Misschien de moeite waard om nog eens langs te gaan. Kijken of me dat ook lukt voor de 42W805 :)

Ben je er tevreden mee?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 19:49
Wellicht niet helemaal het geschikte topic, maar ik heb hier een sony bravia kdl40w4720 (zelfde model als de 4500) staan die af en toe verticale lijnen door het beeld geeft, nu heb ik wat online zitten zoeken en kwam nogal wat mensen tegen met vergelijkbare problemen. Gezien de tv al op leeftijd is (4,5 jaar intussen) vroeg ik me af in hoeverre ik hier nog wat van Sony kan verwachten, ik ben de tv eigenlijk nog niet beu, dus cheap-ass methoden om het te fixen zijn ook welkom (kwam in een ander topic iemand tegen die het met een potlood had gefixed 8) )

[Voor 10% gewijzigd door Bastard op 04-12-2013 21:54]

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik zie dat de 55W805 ineens uit het assortiment is op de Mediamarkt (en Saturn) webshop. Kan natuurlijk zijn dat ie daadwerkelijk uit assortiment (onwaarschijnlijk volgens Mediamarkt medewerker die ik vandaag sprak) is of simpelweg uitverkocht, of zouden ze een aanbieding/actie voorbereiden? :P

[Voor 16% gewijzigd door Specht op 05-12-2013 20:59. Reden: update]

• xenonNn
  • Laatst online: 01-06 14:02
Heeft iemand al ervaring met Sony KDL-50W656 m.b.t. gamen.
Ik heb van een andere tweaker dit toestel aanbevolen gekregen Sony KDL-42W655 qua specs lijkt hij vrijwel hetzelfde, maar goed er zit toch een ander nummer in het model. graag jullie bevindingen!

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 01:03
De W655 is zwart, de W656 is zilver. Dat is het enige verschil. Tenzij je het formaat bedoelt, maar dat lijkt me sowieso al duidelijk :).

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

• Kenan82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 11:14
Eventueel de 50W685? Bijna hetzelfde geprijsd maar met 3D inclusief 4 brillen. Mocht je 3D interessant vinden...

Anoniem: 185410

Mijn nieuw geleverd 655A heeft troubles met de CI+ module die UPC me heeft gestuurd. Zonder de module (niet-HD) tv kijken gaat prima, maar hij wil die CI+ module niet.

Als ik hem er in stop is het een kwestie van een minuut wachten en dan valt het toestel zonder melding uit. Dan begint er een foutmelding/knippercode herhalend 3 keer te knipperen.

Toestel up to date, CI+ module nieuw.

UPC zegt natuurlijk; "Nee, de module is helemaal nieuw en up to date, daar ligt het niet aan"
TV winkel zegt; "Tjah, als hij niet meer werk bij het plaatsen van de CI+ module zal het daar wel aan liggen"

.....

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sinds gisteren ben ik de bezitter van een 46W905 :) Erg blij mee trouwens, prachtige natuurlijke kleuren. Normaal stel ik de kleurenregelaar een stuk minder, gezien ik anders de huidtinten zo onnatuurlijk vind, maar dat is bij deze TV veel beter. Nu nog een keer het 3D uittesten. Heeft er iemand een tip voor een (gratis) demo 3D filmpje?
Saiyan Extreme schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:21:
Wel subtitles, maar alleen in de vorm van vraagtekens.
Dit had ik eerst ook, heb toen tijdens het afspelen van een divx film (avi) met ondertiteling (srt) vanaf stick gedrukt op: Options, Ondertitelopties, Coderen, UDF-16 veranderd naar UDF-8. Wel heb ik een ander model TV dan jij (W9).
Anoniem: 91375 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:07:
Kan iemand mij vertellen wat de hoogte is tussen de onderzijde vd voet tot aan het punt waar het beeldscherm effectief begint bij een 46W905?
6CM (of eigenlijk 59MM). De afstand tussen het oppervlak waarop mijn TV staat, tot aan het glas van de beeldbuis zeg maar.
Ruud2007 schreef op zondag 24 november 2013 @ 07:09:
Tja, het kijkhoek 'probleem'.. . Kan iemand mij vertellen of de kijkhoek van een 46W905 slechter is dan die van de 40EX500? In de winkel is het moeilijk te zien.
Ik heb in een winkel gekeken, (de W8 met de W9 vergeleken) en ook nu hij bij mij thuis staat (W9), maar zie nagenoeg geen verloop in het beeld als ik mijn kijkhoek varieer.
luck schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:40:
ik ben aan het kijken naar een 55W905, nu heb ik een vraag (xxw905 mogen ook reageren):
- als ik gebruik maakt van de optical digital audio(toslink) uitgang komt hier alleen stereo uit en of ook 5.1, dts, ac3,7.1 signaal? (kan dit niet terug vinden in de online manual)
Ja, dat kun je als volgt instellen. Klik "Options", "Speakers". Selecteer "TV-Speaker" voor 2.0 geluid. Selecteer "Audiosysteem" voor 5.1 geluid. Geen idee of dat ook 7.1 is, mijn audioset is 5.1 Dolby Digital, en reageert erop met behulp van een DD-ledje als hij op de 5.1DD stand gaat staan.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• luck
Ja, dat kun je als volgt instellen. Klik "Options", "Speakers". Selecteer "TV-Speaker" voor 2.0 geluid. Selecteer "Audiosysteem" voor 5.1 geluid. Geen idee of dat ook 7.1 is, mijn audioset is 5.1 Dolby Digital, en reageert erop met behulp van een DD-ledje als hij op de 5.1DD stand gaat staan.
[/quote]

Bedankt voor je reactie.

• luck
Sony staat niet bekend om zijn app store t.o.v. andere merken(Samsung,LG,Philips). Ik weet dat het heel persoonlijk is maar is dat een gemis? en of hebben vele van jullie een raspberry pi en of android mini TV stick dit dit voor jullie oplost?

Achtergrond vraag: Ik zit bij UPC en in combinatie met CI-module is het niet mogelijk om "on demand" te gebruiken. Ik mis dan o.a. uitzending gemist (ned1..3,rtl,sbs,etc) te kijken. Dat vindt ik jammer.

Alvast bedankt

Anoniem: 185410

Anoniem: 185410 schreef op zondag 08 december 2013 @ 08:22:
Mijn nieuw geleverd 655A heeft troubles met de CI+ module die UPC me heeft gestuurd. Zonder de module (niet-HD) tv kijken gaat prima, maar hij wil die CI+ module niet.

Als ik hem er in stop is het een kwestie van een minuut wachten en dan valt het toestel zonder melding uit. Dan begint er een foutmelding/knippercode herhalend 3 keer te knipperen.

Toestel up to date, CI+ module nieuw.

UPC zegt natuurlijk; "Nee, de module is helemaal nieuw en up to date, daar ligt het niet aan"
TV winkel zegt; "Tjah, als hij niet meer werk bij het plaatsen van de CI+ module zal het daar wel aan liggen"

.....
Net een nieuw CI+ pakket gehaald bij de UPC winkel. Deze doet het wel. Wat ik raar vind is het feit dat de tv zo hard crashte. Dat heb ik bij de tv's die ik in het verleden als bijbaan heb geinstalleerd nooit gezien.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
Wat zijn jullie ervaringen met de snelheid van het menu, zappen en guide van de W9? Is dit onnodig traag ten opzichte van bijvoorbeeld een humax 5200?

En hoe bevalt de mediaspeler, speelt hij bijvoorbeeld een bd50 af?
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee