Lekker is dat net erachter gekomen dat mijn W6 een dode pixel heeft. Sta nu in de winkel dus dat wordt omruilen.
Hoe test je dat? Ik ga ook voor de w6.
psn: Dutch-President
Verwijderd
Blij met m'n 42W805. Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb om voor de W8 te gaan ipv. de W6. 100Hz is toch echt aanzienlijk rustiger kijken dan 50Hz. Nog een beetje twijfel of ik toch niet beter voor de W9 had kunnen gaan, maargoed, zo kun je bezig blijven. De kijkhoek valt me wel erg tegen. Je moet redelijk recht voor de tv zitten willen alle kleuren en zwartwaardes goed zijn.
Zit er nou geen DVB-C HD tuner in deze modellen??
Ik heb momenteel een Sony Bravia 40 Inch van 6 jaar geleden, het model KDL-40W2000, toen nog 1800euro. Nu liep ik vandaag in de mediamarkt, en het valt mij op dat TV van 500 euro veel mooier beeld hebben dan mijn oude TV. Logisch natuurlijk, de nieuwe zijn LED en er zijn waarsch nog technologische snufjes bijgekomen.
Nu ben ik aan het twijfelen om mijn KDL-40W2000 te vervangen door een KDL46R470B of een KDL42W655AB.
Ik zie in de topicstart dat de R4 de budgetline is, en de W6 eigenlijk ook. In de winkel zag ik wel geen verschil, buiten dat de ene een 42 is en de andere een 46. Ik zie wel dat de R4 veel minder features heeft zoals wifi en ingebouwde speler enz, maar dat heb ik allemaal niet nodig.
Mijn vraag is nu, zit er veel kwaliteitsverschil in het scherm van de R4 en de W6? Of zijn ze allebei niet zo super en kan ik beter nog wat verder doen met mijn oude W2000 en ineens een W8 of W9 kopen?
Nu ben ik aan het twijfelen om mijn KDL-40W2000 te vervangen door een KDL46R470B of een KDL42W655AB.
Ik zie in de topicstart dat de R4 de budgetline is, en de W6 eigenlijk ook. In de winkel zag ik wel geen verschil, buiten dat de ene een 42 is en de andere een 46. Ik zie wel dat de R4 veel minder features heeft zoals wifi en ingebouwde speler enz, maar dat heb ik allemaal niet nodig.
Mijn vraag is nu, zit er veel kwaliteitsverschil in het scherm van de R4 en de W6? Of zijn ze allebei niet zo super en kan ik beter nog wat verder doen met mijn oude W2000 en ineens een W8 of W9 kopen?
Verwijderd
De W6 is zoveel meer superieur ten opzichte van de R4 ik zou zeggen lees eens wat reviews op het internet en je bent meteen op de hoogte van de verschillen.
Verwijderd
Vandaag mijn geld teruggekregen van een defecte W6 bij de Saturn en meteen een W6 bij de Mediamarkt gekocht, eindelijk een set zonder dode pixels ben er tevreden mee. Het lijkt erop dat de mensen bij de Saturn niet zo zuinig met het verslepen van nieuwe toestellen omgaan.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 21:51 ]
Vind je dat, ja? Ik sta er juist steeds weer van te kijken hoe goed het beeld van de W2000 is. Vergeet niet dat de tv's in de Mediamarkt op standje Kermis staan met zo veel en zo luid mogelijke kleuren, die totaal niet correct ingesteld staan. Mijn W2000 staat juist heel goed afgesteld, waardoor kleuren een stuk waarheidsgetrouwer zijn dan die kermismodellen.SiXke schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:31:
Ik heb momenteel een Sony Bravia 40 Inch van 6 jaar geleden, het model KDL-40W2000, toen nog 1800euro. Nu liep ik vandaag in de mediamarkt, en het valt mij op dat TV van 500 euro veel mooier beeld hebben dan mijn oude TV. Logisch natuurlijk, de nieuwe zijn LED en er zijn waarsch nog technologische snufjes bijgekomen.
Ik ben overigens ook aan het kijken naar een nieuwe TV en heb daarbij naar de laatste Sony modellen gekeken. Maar zaken als de slechte kijkhoek van de nieuwe Sony's (terwijl die op de W2000 heel breed is), hebben me doen besluiten om nog lekker bij mijn oude W2000 te blijven.
Maar, each to his own natuurlijk, of je iets mooi vindt is subjectief
Ik ga vandaag ook upgraden naar de 42w805. Ik heb nu nog een 26v4500, dus dat zal wel een significante upgrade worden
Wordt alleen wel spannend met de kijkafstand; tijdens ps3/ps4 gamen 1.5m en tijdens series kijken 2m.
Wordt alleen wel spannend met de kijkafstand; tijdens ps3/ps4 gamen 1.5m en tijdens series kijken 2m.
ik vind de W2000 een beetje een dof kleurbeeld hebben, misschien heb ik niet de goeie settings natuurlijk, deel je de jouwe?Beempje schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:25:
[...]
Vind je dat, ja? Ik sta er juist steeds weer van te kijken hoe goed het beeld van de W2000 is. Vergeet niet dat de tv's in de Mediamarkt op standje Kermis staan met zo veel en zo luid mogelijke kleuren, die totaal niet correct ingesteld staan. Mijn W2000 staat juist heel goed afgesteld, waardoor kleuren een stuk waarheidsgetrouwer zijn dan die kermismodellen.
Ik ben overigens ook aan het kijken naar een nieuwe TV en heb daarbij naar de laatste Sony modellen gekeken. Maar zaken als de slechte kijkhoek van de nieuwe Sony's (terwijl die op de W2000 heel breed is), hebben me doen besluiten om nog lekker bij mijn oude W2000 te blijven.
Maar, each to his own natuurlijk, of je iets mooi vindt is subjectief
Jep https://itunes.apple.com/...mote-tv-guide/id594171390Malt007 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:22:
Is een sony w9 via een app op de ipad te besturen?
Ander vraagje, wij hebben een W905 die we af en toe gebruiken om muiziek van een USB-stick af te spelen. Nou heb je bij radio de functie om het beeld op zwart te zetten, is deze ook te vinden in de mediaspeler?
Zowel Mediamarkt als Saturn zijn onderdeel van het Duitse METRO Group dus goede kans dat beide toestellen vanuit hetzelfde magazijn aangeleverd zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:50:
Vandaag mijn geld teruggekregen van een defecte W6 bij de Saturn en meteen een W6 bij de Mediamarkt gekocht, eindelijk een set zonder dode pixels ben er tevreden mee. Het lijkt erop dat de mensen bij de Saturn niet zo zuinig met het verslepen van nieuwe toestellen omgaan.
Hij is exact hetzelfde, op de beeldmaat na! Ideaal voor gamen dusxenonNn schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:31:
Heeft iemand al ervaring met Sony KDL-50W656 m.b.t. gamen.
Ik heb van een andere tweaker dit toestel aanbevolen gekregen Sony KDL-42W655 qua specs lijkt hij vrijwel hetzelfde, maar goed er zit toch een ander nummer in het model. graag jullie bevindingen!
Ik zou voor de W6 gaan... Maar kon de verleiding niet weerstaan en heb toch geinvesteerd in de W8...
Afgelopen donderdag gekocht en man man man wat een beeld! Totaal geen spijt. Het beeld is subliem. hoog contrast en diepe kleuren.. zwartwaarden zijn prima naar mijn inzicht. 3D ook uitgeprobeerd, ongelooflijk mooi, gelukkig kreeg je 4 brillen meegeleverd. Gamen met ps3 is super, geen last van lag of haperend beeld(schijnt ook dat de W's van Sony een hele lage inputlag hebben). Externe HDD aangesloten, alles werkt vlekkeloos. Het installeren was zo gebeurd.
Als er nog andere eigenaren met deze tv zijn in dit forum, hoe is jullie calibratie? Bij mij staat alles nu nog standaard, ondanks ik al wel heb zitten spelen met de instellingen.
Misschien dat iemand betere kwaliteit heeft kunnen krijgen met een bepaalde calibratie?
Mij nog niet gelukt iig. Gisteren ook een update gehad, geen idee waarvoor(heb wel gezocht)
Het enige mindpunt dat ik (tot nu toe) kan vinden zijn de webbrowser(maar deze gebruik ik toch heel weinig) en geen Spotify app(Dit zou ik dan wel veel gebruiken).
Ik ben juist een tijdje terug van Music Unlimited overgestapt naar Spotify.
En wat is het nut van de tweede afstandsbediening?
Tevens een proefabbo van Netflix genomen, heerlijk wegkijken op deze tv.
Puntje bij paaltje, geweldige tv. Mocht ik nog dingen tegenkomen, dan laat ik het weten.
Afgelopen donderdag gekocht en man man man wat een beeld! Totaal geen spijt. Het beeld is subliem. hoog contrast en diepe kleuren.. zwartwaarden zijn prima naar mijn inzicht. 3D ook uitgeprobeerd, ongelooflijk mooi, gelukkig kreeg je 4 brillen meegeleverd. Gamen met ps3 is super, geen last van lag of haperend beeld(schijnt ook dat de W's van Sony een hele lage inputlag hebben). Externe HDD aangesloten, alles werkt vlekkeloos. Het installeren was zo gebeurd.
Als er nog andere eigenaren met deze tv zijn in dit forum, hoe is jullie calibratie? Bij mij staat alles nu nog standaard, ondanks ik al wel heb zitten spelen met de instellingen.
Misschien dat iemand betere kwaliteit heeft kunnen krijgen met een bepaalde calibratie?
Mij nog niet gelukt iig. Gisteren ook een update gehad, geen idee waarvoor(heb wel gezocht)
Het enige mindpunt dat ik (tot nu toe) kan vinden zijn de webbrowser(maar deze gebruik ik toch heel weinig) en geen Spotify app(Dit zou ik dan wel veel gebruiken).
Puntje bij paaltje, geweldige tv. Mocht ik nog dingen tegenkomen, dan laat ik het weten.
- Improves the Network features' performance of your TVrandy_e schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:08:
. Gisteren ook een update gehad, geen idee waarvoor(heb wel gezocht)
Only for KD-55X9005A and KD-65X9005: HDMI upgrade to v2.0 to support 4K 50/60p.
- 3840X2160p (50/59.94/60Hz) YCbCr 4:2:0 8bit
- 4096X2160p (50/59.94/60Hz) YCbCr 4:2:0 8bit
Bron
Ik ben op zoek naar een tv met een inputlag minder dan 20ms. Nu vond ik op de volgende website een tv naar mijn budget en een input lag van 15ms.
http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htm
Het gaat hier om de KDL 42W653. Nu is dit blijkbaar een engels model en verkopen ze die niet in NL.
Het model wat hiermee overeenkomt is de KDL 42W655A die wel in NL de koop is.
Nu is mijn vraag: weet iemand wat de input lag van de W655A is? Is deze exact hetzelfde als de W653?
Alvast bedankt!
http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htm
Het gaat hier om de KDL 42W653. Nu is dit blijkbaar een engels model en verkopen ze die niet in NL.
Het model wat hiermee overeenkomt is de KDL 42W655A die wel in NL de koop is.
Nu is mijn vraag: weet iemand wat de input lag van de W655A is? Is deze exact hetzelfde als de W653?
Alvast bedankt!
Volgens mij is de W655 hetzelfde model dat in Engeland als de W653 verkocht wordt. Daarmee zou de input-lag dus ontzettend laag zijn en is dit model zeer geschikt om op te gamen.
Ik heb de 42w805 en deze heeft ook lage input lag. Alle sony modellen hebben deze luxe volgens mij en zijn dus uitermate geschikt voor gamen
Verwijderd
Het gaat natuurlijk ook om het personeel dat in het desbetreffende winkel staat en hoe zij met de toestellen en het verslepen daarvan omgaan.S1NN3D schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:44:
[...]
Zowel Mediamarkt als Saturn zijn onderdeel van het Duitse METRO Group dus goede kans dat beide toestellen vanuit hetzelfde magazijn aangeleverd zijn.
Zelf heb ik op mijn 47W805 de volgende instellingen aangepast:randy_e schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:08:
Ik zou voor de W6 gaan... Maar kon de verleiding niet weerstaan en heb toch geinvesteerd in de W8...
- Alle randverbetering opties uit --> Geeft lelijke / veel te scherpe randen bij een HD signaal
- Alle vormen van (MPEG) ruisonderdrukking uit --> Niet nodig bij digitaal / HD signaal en kan alleen ten koste gaan van details
- Backlight naar 4 --> Dit is persoonlijk maar omdat ik vaak in een vrij donkere ruimte kijk vond ik de standaard instelling van 5 net iets te fel. Nu met de backlight op 4 vind ik de televisie rustiger om naar te kijken.
- Live Color uit --> Is een leuke functie voor standje kermis is de mediamarkt maar zorgt voor onrealistische en overkleuren
- Adv. contrastoptimalisatie naar laag --> Anders zag ik storende sprongen in de backlight dimming, bij laag zie ik dat niet / nauwelijks meer en het contrast blijft nog steeds prima zo.
Verwijderd
Achillias je kunt dit ook anders zien dat de tv's van Sony gewoon goed zijn en weinig aandacht vragen.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:09:
Verbaas mij eigenlijk dat dit topic niet loopt. Sony levert dit jaar qua led tv's top modellen die in mijn ogen stuk voor stuk beter zijn dan de concurrenten.
Ik lees hier op de achtergrond dan ook gewoon mee,en als er wat is plaats ik ook een bericht als het nodig is.
Verwijderd
Dat heeft niets met een levendige discussie te maken. Een thread is er namelijk niet alleen voor bedoelt om je gal of problemen uit te spuwen en dit te delen met anderen. Niet dat het overigens uitmaakt maar het viel mij gewoon op.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:32:
[...]
Achillias je kunt dit ook anders zien dat de tv's van Sony gewoon goed zijn en weinig aandacht vragen.
Ik lees hier op de achtergrond dan ook gewoon mee,en als er wat is plaats ik ook een bericht als het nodig is.
Persoonlijk vind ik de huidige modellen lijn niet zo mooi. De sony monolithic design vond ik super. Vooral de 55HX850, maar deze heeft geen dvb-s2. Heb momenteel zelf de 40NX700 in het wit. Wil heel graag een 55" van Sony maar wacht even CES 2014 af. Ben benieuwd wat ze voor 2014 in petto hebben.
Toevallig vanmiddag heel even rondgekeken bij de Mediamarkt, twijfel tussen Sony en Samsung voor een high end 3D LCD TV van 46". Het hangt vooral af van het ontwerp, en op dit moment vind ik de Samsungs mooier, veel dunnere rand wat mooi is als je hem op hangt. De oude Sony modellen (Die HX850 idd) vond ik altijd er mooi, maar helaas zijn de huidige niet mooi. Zeker de hoeken vind ik niet mooi...
Kijk eens aan, ik heb de 42W805. Ik heb op AVforums het een en ander gevonden;ik222 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:25:
[...]
Zelf heb ik op mijn 47W805 de volgende instellingen aangepast:
- Alle randverbetering opties uit --> Geeft lelijke / veel te scherpe randen bij een HD signaal
- Alle vormen van (MPEG) ruisonderdrukking uit --> Niet nodig bij digitaal / HD signaal en kan alleen ten koste gaan van details
- Backlight naar 4 --> Dit is persoonlijk maar omdat ik vaak in een vrij donkere ruimte kijk vond ik de standaard instelling van 5 net iets te fel. Nu met de backlight op 4 vind ik de televisie rustiger om naar te kijken.
- Live Color uit --> Is een leuke functie voor standje kermis is de mediamarkt maar zorgt voor onrealistische en overkleuren
- Adv. contrastoptimalisatie naar laag --> Anders zag ik storende sprongen in de backlight dimming, bij laag zie ik dat niet / nauwelijks meer en het contrast blijft nog steeds prima zo.
http://www.avforums.com/t...mmended-settings.1790245/
en
http://www.avforums.com/pages/pictureperfect/
Ik heb nu naar mijn idee goede instellingen. Als ik dat over een paar dagen nog zo vindt zal ik ze posten.
Jouw instellingen zitten ook goed, het komt aardig overeen.
@RedBaret die had ik niet gevonden. Bedankt man, duidelijk.
@TheJVH De keuze is reuze en smaken verschillen. Succes met de knoop doorhakken.
Zijn jullie al op de hoogte van de applicatie TV SideView i.c.m. de 2013 modellen en Tablet?
http://helpguide.sony.net/lifestyle/nl/view/
73's
http://helpguide.sony.net/lifestyle/nl/view/
73's
Jazeker en ik em vaker dan ik dacht.
Werkt geweldig
Werkt geweldig
*gebruik*randy_e schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:48:
Jazeker en ik em vaker dan ik dacht.
Werkt geweldig
Die sites had ik ook gevonden, en nog een andere ook namelijk: http://www.hdtvtest.co.uk...l47w805a-201307043162.htmrandy_e schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:38:
[...]
Kijk eens aan, ik heb de 42W805. Ik heb op AVforums het een en ander gevonden;
http://www.avforums.com/t...mmended-settings.1790245/
en
http://www.avforums.com/pages/pictureperfect/
Ik heb nu naar mijn idee goede instellingen. Als ik dat over een paar dagen nog zo vindt zal ik ze posten.
Jouw instellingen zitten ook goed, het komt aardig overeen.
@RedBaret die had ik niet gevonden. Bedankt man, duidelijk.
@TheJVH De keuze is reuze en smaken verschillen. Succes met de knoop doorhakken.
Ben wel benieuwd welke settings jij nu gebruikt
Vrijdag de 55W905 opgehaald voor 2049,- plus 250,- retour op mijn oude tv. Al met al dus voor 1800.-
En ik ga denk ik de tablet los verkopen.
Wat een prachtig scherm ben er echt super blij mee. Ik krijg alleen geen audio over de HDMI ARC aansluiting.
Iemand nog een goude tip hiervoor?
HDMI 1.4 kabel.
Aangesloten op een Denon X1000, ARC poort.
Als ik de TV aanzet gaat ook netjes automatisch de Denon aan, maar krijg er geen geluid uit.
En ik ga denk ik de tablet los verkopen.
Wat een prachtig scherm ben er echt super blij mee. Ik krijg alleen geen audio over de HDMI ARC aansluiting.
Iemand nog een goude tip hiervoor?
HDMI 1.4 kabel.
Aangesloten op een Denon X1000, ARC poort.
Als ik de TV aanzet gaat ook netjes automatisch de Denon aan, maar krijg er geen geluid uit.
Vandaag ook de 55W905 gekocht, wordt hopelijk dinsdag geleverd. En uiteraard met de Xperia Z tablet gratis erbij. Erg mooie tv.
Vandaag de KDL-50W656A gekocht in de aanbieding bij de MM. 740 euro is ongeveer de goedkoopste internetprijs nu voor de TV, dus mijn inziens een nette deal.
Erg blij mee tot nu toe, veel value for money. Icm de app op android ideaal! Ben nog een beetje op zoek naar de juiste instellingen, de instellingen hierboven genoemd op andere fora vind ik toch iets te flets (heel natuurlijke kleuren, maar ik geniet toch meer van fellere kleuren).
Bovendien vind ik de dunne rand echt een verademing, komende van een 5 jaar oude plasma.
Erg blij mee tot nu toe, veel value for money. Icm de app op android ideaal! Ben nog een beetje op zoek naar de juiste instellingen, de instellingen hierboven genoemd op andere fora vind ik toch iets te flets (heel natuurlijke kleuren, maar ik geniet toch meer van fellere kleuren).
Bovendien vind ik de dunne rand echt een verademing, komende van een 5 jaar oude plasma.
[ Voor 15% gewijzigd door Ivo NL op 29-12-2013 22:32 ]
Android fanboy
Heren,
Ik overweeg de aankoop van een Sony Bravia en zweef, zoals wel meer mensen lees ik, tussen de W805 en de W905. Een 46-inch model is op zich voldoende, al kan de huiskamer een 55-inch ook aan. Van de W805 vallen alle modellen binnen budget, maar de 55W905 is te duur.
De belangrijkste verschillen die ik tot zover heb kunnen lezen zijn:
Passief 3D op de W805, Actief 3D op de W905
Betere kleuren en zwartwaarden op de W905
Betere kijkhoek op de W805
SmartTV-features beter op de W905
Input lag (marginaal) beter op de W805
200hz / 800hz geoptimaliseerd voor W905, 100hz/400hz voor W805 (<-- in hoeverre zie je dit verschil echt?)
Verchroomde voet voor de W905 (...zal me een worst wezen..)
Net iets beter geluid voor de W905 (...al ben ik ook in de markt voor een nieuwe audioset dus dat is maar beperkt van belang)
Als ik nog noemenswaardige verschillen vergeet, let me know. Ik zit een beetje gevangen tussen twee gedachtes. Aan de ene kant is de W805 qua prijs aantrekkelijker en heb ik dan de optie om voor de 55-inch te gaan, das wel extra indrukwekkend natuurlijk. Daar komt bij dat de W805 passief 3D biedt, en van wat ik van beide technieken gezien heb vinden mijn ogen dat de fijnste manier van 3D kijken, al betwijfel ik of ik het veel ga gebruiken. Daarmee biedt W805 eigenlijk precies wat ik wil hebben... maar....
...de W905 is over de hele linie de betere televisie. Triluminos en local dimming (oa.) helpen die tv aan betere beeldkwaliteit dankzij beter kleurgebruik en betere zwartwaarden. Zichtbaar mooier beeld, hoor ik van mensen die beide tv's naast elkaar hebben zien staan. Daar komen dan geloof ik nog wat extra SmartTV-functies bij, maar dat is (evenals 3D) niet de belangrijkste overweging. Beeldkwaliteit, input lag (beide onder 20ms dus prima) en connecties (met 2x HDMI valt de W655 bijv af) zijn dat wel.
Ook wellicht van belang.. als ik game zit ik op zo'n 2,5 meter en dan is 46/47 inch voldoende. Films kijkend liggen mijn ogen al snel op een meter of vier, en dan zou 55 inch wellicht beter zijn.
Ik neig, als ik mijn eigen stukjes zo lees, aardig naar de W805. De strijd moet eigenlijk bepaald worden door de vraag of het verschil in beeldkwaliteit zodanig is dat ik er 300 euro meer voor wil betalen. Mijn huidige tv heeft overigens bedroevende zwartwaarden (zeg maar grijswaarden) dus beide tv's zouden qua beeldkwaliteit sowieso een upgrade zijn.
Benieuwd of iemand hier me een inzicht kan geven dat me meteen tot bestellen doet overgaan
Ik overweeg de aankoop van een Sony Bravia en zweef, zoals wel meer mensen lees ik, tussen de W805 en de W905. Een 46-inch model is op zich voldoende, al kan de huiskamer een 55-inch ook aan. Van de W805 vallen alle modellen binnen budget, maar de 55W905 is te duur.
De belangrijkste verschillen die ik tot zover heb kunnen lezen zijn:
Passief 3D op de W805, Actief 3D op de W905
Betere kleuren en zwartwaarden op de W905
Betere kijkhoek op de W805
SmartTV-features beter op de W905
Input lag (marginaal) beter op de W805
200hz / 800hz geoptimaliseerd voor W905, 100hz/400hz voor W805 (<-- in hoeverre zie je dit verschil echt?)
Verchroomde voet voor de W905 (...zal me een worst wezen..)
Net iets beter geluid voor de W905 (...al ben ik ook in de markt voor een nieuwe audioset dus dat is maar beperkt van belang)
Als ik nog noemenswaardige verschillen vergeet, let me know. Ik zit een beetje gevangen tussen twee gedachtes. Aan de ene kant is de W805 qua prijs aantrekkelijker en heb ik dan de optie om voor de 55-inch te gaan, das wel extra indrukwekkend natuurlijk. Daar komt bij dat de W805 passief 3D biedt, en van wat ik van beide technieken gezien heb vinden mijn ogen dat de fijnste manier van 3D kijken, al betwijfel ik of ik het veel ga gebruiken. Daarmee biedt W805 eigenlijk precies wat ik wil hebben... maar....
...de W905 is over de hele linie de betere televisie. Triluminos en local dimming (oa.) helpen die tv aan betere beeldkwaliteit dankzij beter kleurgebruik en betere zwartwaarden. Zichtbaar mooier beeld, hoor ik van mensen die beide tv's naast elkaar hebben zien staan. Daar komen dan geloof ik nog wat extra SmartTV-functies bij, maar dat is (evenals 3D) niet de belangrijkste overweging. Beeldkwaliteit, input lag (beide onder 20ms dus prima) en connecties (met 2x HDMI valt de W655 bijv af) zijn dat wel.
Ook wellicht van belang.. als ik game zit ik op zo'n 2,5 meter en dan is 46/47 inch voldoende. Films kijkend liggen mijn ogen al snel op een meter of vier, en dan zou 55 inch wellicht beter zijn.
Ik neig, als ik mijn eigen stukjes zo lees, aardig naar de W805. De strijd moet eigenlijk bepaald worden door de vraag of het verschil in beeldkwaliteit zodanig is dat ik er 300 euro meer voor wil betalen. Mijn huidige tv heeft overigens bedroevende zwartwaarden (zeg maar grijswaarden) dus beide tv's zouden qua beeldkwaliteit sowieso een upgrade zijn.
Benieuwd of iemand hier me een inzicht kan geven dat me meteen tot bestellen doet overgaan
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Tja dit blijft vrees ik een persoonlijke afweging die ik zelf een paar maanden ook heb gemaakt. Alle argumenten heb je in elk geval prima naast elkaar gezet. Zelf heb ik uiteindelijk voor de W805 gekozen vanwege het enorme prijsverschil, toen scheelde het zelfs ruim 700 euro. Ondanks dat ik het kleine verschil in met name zwartweergave wel kon zien naast elkaar vond ik het simpelweg geen honderden euro's waard. Vooral ook niet met in mijn achterhoofd dat ik als oled en 4k echt doorbreken waarschijnlijk binnen een jaar of 5 wel weer een nieuwe wil.
Ik ben nu in elk geval heel gelukkig met de 47" versie van de W805
Ik ben nu in elk geval heel gelukkig met de 47" versie van de W805
Kijk... dat is inderdaad een goede reden om nu voor een voordeligere oplossing te kiezen.ik222 schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:47:
Vooral ook niet met in mijn achterhoofd dat ik als oled en 4k echt doorbreken waarschijnlijk binnen een jaar of 5 wel weer een nieuwe wil.
Verwijderd
Hoe groot worden opgenomen tv-bestanden bij jullie Bravia's?
Ik overweeg een 64 GB USB 3.0 Stick aan te schaffen om te kunnen opnemen, maar wil graag een indruk hebben of dat voldoende schijfruimte is. Zou het mooi vinden om bij een stick te blijven en geen USB Drive omdat zo'n stick natuurlijk überhaupt geen kabel oplevert. Wil geen HDD aan mijn muur schroeven.
Zelf heb ik de KDL50W685A, maar ik neem aan dat er vrijwel geen verschil in zit tussen verschillende moderne Bravia's...
Ik overweeg een 64 GB USB 3.0 Stick aan te schaffen om te kunnen opnemen, maar wil graag een indruk hebben of dat voldoende schijfruimte is. Zou het mooi vinden om bij een stick te blijven en geen USB Drive omdat zo'n stick natuurlijk überhaupt geen kabel oplevert. Wil geen HDD aan mijn muur schroeven.
Zelf heb ik de KDL50W685A, maar ik neem aan dat er vrijwel geen verschil in zit tussen verschillende moderne Bravia's...
Iemand die de HDMI ARC functie werkend heeft met de W905 ?
Verwijderd
Ik heb deze ook niet werkend gekregen, daarom maar een optical kabel aangesloten.dannyreuser schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:18:
Ik heb een Pioneer LX 75 en het zou moeten werken, maar om alles uit te gaan zoeken.
En het werkt nu ook goed.
Arc werkt op onze W6 iig wel prima icm LG hx522.
Werkt een nieuwe Smit cam module gewoon in onze W6 of moet ik per se een 1.3?
Werkt een nieuwe Smit cam module gewoon in onze W6 of moet ik per se een 1.3?
Android fanboy
Ik heb afgelopen vrijdag voor de w805 gekozen. De volgende redenen gaven de doorslag:JJJur schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:12:
[...]
Kijk... dat is inderdaad een goede reden om nu voor een voordeligere oplossing te kiezen.
1. De prijs, de w905 geeft wel beter beeld, maar vond het geen paar honderd euro waard.
2. Wanneer 4k tv's mainstream worden (over 3 a 5 jaar?) wil ik ook wel zo'n tv mijzelf kennende.
3. De passieve 3d staat mij meer aan.
4. Het mindere geluid uit de tv maakt mij toch niks uit. Heb hiervoor mijn Kardon setje in gebruik.
5. De betere kijkhoek, lig graag languit op de bank welke niet precies recht voor de tv staat.
Al met al blijft het natuurlijk wel een persoonlijk iets.
Ik was zelf ook naar de winkel gegaan om de 55W805 te halen. Deze stond voor 1249,- te koop.
Eenmaal in de winkel, werd er 50,- inruil op mijn oude tv geboden, dus totaal prijs 1199,-
De 55W905 werd voor 2049,- aangeboden + 250,- inruil op mijn oude TV. + een gratis Sony Xperia Z tablet ter waarde van 465,- die ik niet nodig heb en dus los kan verkopen voor rond de 400,- De totaal prijs komt dan uit op ongeveer 1399,- Dit vond ik het prijs verschil wel waard (beter beeld en 4 active 3d brillen erbij).
Eenmaal in de winkel, werd er 50,- inruil op mijn oude tv geboden, dus totaal prijs 1199,-
De 55W905 werd voor 2049,- aangeboden + 250,- inruil op mijn oude TV. + een gratis Sony Xperia Z tablet ter waarde van 465,- die ik niet nodig heb en dus los kan verkopen voor rond de 400,- De totaal prijs komt dan uit op ongeveer 1399,- Dit vond ik het prijs verschil wel waard (beter beeld en 4 active 3d brillen erbij).
Bij 2 en 3 sluit ik me wel aan. Voor het geluid moet ik nog even leunen op de TV, aangezien ik nog op zoek ben naar een nieuwe set (vorige, wegens overdaad aan draden die niet handig weg te werken waren, weggedaan). Kijkhoek viel me in de winkel wel mee trouwens, ook bij de 905.The DenMan schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:43:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag voor de w805 gekozen. De volgende redenen gaven de doorslag:
1. De prijs, de w905 geeft wel beter beeld, maar vond het geen paar honderd euro waard.
2. Wanneer 4k tv's mainstream worden (over 3 a 5 jaar?) wil ik ook wel zo'n tv mijzelf kennende.
3. De passieve 3d staat mij meer aan.
4. Het mindere geluid uit de tv maakt mij toch niks uit. Heb hiervoor mijn Kardon setje in gebruik.
5. De betere kijkhoek, lig graag languit op de bank welke niet precies recht voor de tv staat.
Al met al blijft het natuurlijk wel een persoonlijk iets.
Anyway.. ik heb net bij Apollo de volgende aanbiedingen gehad:
KDL47W805 voor 899 (daarmee 80 euro onder wat de Pricewatch voor Apollo aangeeft, en 30 euro onder de goedkoopste webwinkel)
KDL46W905 voor 1250 (gelijk aan goedkoopste in PW)
Ik mikte eigenlijk op een 50-inch tv (55 is te groot), dus wat dat betreft heeft 805 met die ene extra inch ook een inch voordeel, al is dat natuurlijk een verwaarloosbaar verschil. Maar ik denk dat de combi van passief 3d en betere prijs voor mij de keuze bepalen.
EDIT:
En al die mooie redevoeringen kunnen op een hoop. De KDL46W905 staat in mijn huiskamer as we speak
Een paar demo's verder vond ik de kleuren van de W905 toch wel echt een stuk mooier dan die op de 805. Die is, daar blijf ik bij, zeker ook mooi, maar niet van hetzelfde niveau als de 905.
Zo de hele installatieprocedure maar eens doorlopen en kijken wat voor beelden ik hier op getoverd krijg.
[ Voor 19% gewijzigd door Tweakjur op 31-12-2013 14:46 ]
Hier werkt de ARC ook gewoon i.c.m. de E370 in de UPC Digitale Mode.dannyreuser schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:18:
Al vind ik het audio niveau wel aan de lage kant.
73's
[ Voor 4% gewijzigd door pa3eia op 31-12-2013 15:48 ]
Nou ik heb het zojuist ook voor elkaar, als ik hdmi control uit zet in mijn denon receiver dan werkt het geluid wel. Zodra ik HDMI Control aanzet dan stopt het geluid maar dan kan ik wel weer mijn Denon automatisch laten aanzetten door de TV en het volume regelen. Het is nu dus of of en zou eigenlijk en en moeten zijnpa3eia schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:47:
[...]
Hier werkt de ARC ook gewoon i.c.m. de E370.
Al vind ik het audio niveau wel aan de lage kant.
73's
Iemand nog een tip?
Waar staat de digitale audio instelling op, auto of PCM?
73's
73's
Als ik HDMI Control uitzet en dan op de TV kijk dan is deze optie greyed out en staat op PCM.
Als ik HDMI Control aanzet en dan op de TV kijk dan kan ik deze setting aanpassen en kiezen tussen AUTO of PCM, met beide krijg ik geen geluid.
Als ik HDMI Control aanzet en dan op de TV kijk dan kan ik deze setting aanpassen en kiezen tussen AUTO of PCM, met beide krijg ik geen geluid.
Marco Borsato 3dimensies live via de timer functie in totaal 10GBVerwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:15:
Hoe groot worden opgenomen tv-bestanden bij jullie Bravia's?
73's
Als je HDMI Controle wil gebruiken, ben je op de optische verbinding aangewezen.dannyreuser schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:55:
Dan is ook de mogelijkheid aanwezig van auto of PCM als digitale audio.
73's
[ Voor 15% gewijzigd door pa3eia op 31-12-2013 16:18 ]
De Denon X1000 ondersteund wel degelijk ARC. http://usa.denon.com/us/p...na)&pid=avrx1000(denonna)
Hmm toch nietdannyreuser schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:55:
Als ik HDMI Control uitzet en dan op de TV kijk dan is deze optie greyed out en staat op PCM.
Nog steeds totaal geen geluid over hdmi of over de toslink.
Dopjes van de toslink gehaald?dannyreuser schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:45:
[...]
Hmm toch nietZodra ik hdmi control uit zet dan gebruikt hij de tv speaker niet de receiver.
Nog steeds totaal geen geluid over hdmi of over de toslink.
73's
Verwijderd
115 minuten volgens googlepa3eia schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:02:
[...]
Marco Borsato 3dimensies live via de timer functie in totaal 10GB
73's
Dus 5 gb per uur... Prima, dan is 64 gb meer dan genoeg
Weet iemand wat de plannen zijn voor de 2014 modellen? Ik heb m'n oog laten vallen op de W6 en die gaat nu natuurlijk in prijs kelderen. Of is het het waard om op de nieuwe serie te wachten? Komt er een vergelijkbare 'budget' versie?
Kia Niro-EV 2024
a.s. 7 januari wordt de 2014 lijn geprensenteerd.
Link: http://community.sony.nl/...14-Las-Vegas/ba-p/1451642
73's
Link: http://community.sony.nl/...14-Las-Vegas/ba-p/1451642
73's
Verwijderd
Viel mij op dat de 46W905 van 1199,- (31-12-'13) naar 1349,- (1-1-'14) is gegaan...
Komt er een Sony CashBack actie of gaan 'ze' de komende dagen stunten met "geweldige" kortingen ?
Komt er een Sony CashBack actie of gaan 'ze' de komende dagen stunten met "geweldige" kortingen ?
Denk niet dat W6 in prijs gaat dalen nog. Staat namelijk al heel goed geprijsd in de markt voor dat geld.Freak187 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:40:
Weet iemand wat de plannen zijn voor de 2014 modellen? Ik heb m'n oog laten vallen op de W6 en die gaat nu natuurlijk in prijs kelderen. Of is het het waard om op de nieuwe serie te wachten? Komt er een vergelijkbare 'budget' versie?
Blijkbaar moeten ze die BTW actie compenseren...Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:36:
Viel mij op dat de 46W905 van 1199,- (31-12-'13) naar 1349,- (1-1-'14) is gegaan...
BFV: SuperflipNL [PS4]
even een vraagje over de Sony KDL-42W805 Zwart.
mijn vriendin wil heel graag een tv die uitzending gemist en rtl gemist heeft, nu kan ik niet vinden of deze apps aanwezig zijn op de genoemde tv. mochten deze niet aanwezig zijn, is het dan mogelijk om ze via je smartphone of tablet af te spelen op je tv dmv de nfc en de one touch mirroring?
mijn vriendin wil heel graag een tv die uitzending gemist en rtl gemist heeft, nu kan ik niet vinden of deze apps aanwezig zijn op de genoemde tv. mochten deze niet aanwezig zijn, is het dan mogelijk om ze via je smartphone of tablet af te spelen op je tv dmv de nfc en de one touch mirroring?

Ja, volgens mij kan dat, je kunt het beeld van je tablet of phone, die wel nfc moeten ondersteunen, "kopieren" naar de tv. Als je een iphone of ipad hebt, zou ik voor € 89 gewoon Apple TV kopen dan kun je via Airplay uitzending gemist en rtl gemist streamen naar de tv.DigitalError schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:24:
even een vraagje over de Sony KDL-42W805 Zwart.
Uitzending gemist zit standaard op de tv. Rtl gemist niet.
bedankt voor de snelle reacties, onze telefoons en tablet ondersteunen gelukkig wel nfc (had al ff gechecked)
NFC is niet noodzakelijk hoor. Alleen om de automatische verbinding via wifi tot stand te brengen. En zou dus ook zonder kunnenDigitalError schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 01:12:
bedankt voor de snelle reacties, onze telefoons en tablet ondersteunen gelukkig wel nfc (had al ff gechecked)
Wat volgens mij wel betekend dat je telefoon of tablet zijn verbinding met het huisnetwerk kwijt raakt en dus geen internet meer heeft. Dus dan zou uitzending gemist of rtl xl niet werken op de manier zoals hierboven bedacht is.Kashika schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:29:
[...]
NFC is niet noodzakelijk hoor. Alleen om de automatische verbinding via wifi tot stand te brengen. En zou dus ook zonder kunnen
Zelf zit ik ook nog met een vraag. Ik ben van plan om de een tv uit de w905 serie te kopen als vervanger van mijn kdl40v4000. Mijn randapparatuur (PS4, Popcorn c-300, UPC cisco box) is nu allemaal verbonden via mijn receiver (str-ks2300) aan mijn huidige tv.
Het doel is om in de toekomst 3d content via de ps4 af te spelen en in sommige gevallen de Popcorn maar hoofdzakelijk de ps4. Mijn receiver ondersteund de hdmi 1.4 standaard niet afaik dus dan zou de ps4 voor beeld (hdmi) rechtstreeks aan de tv moeten worden aangesloten en voor audio (optisch) aan de receiver.
Bovenstaande heb ik echter wel enkele bedenkingen over:
1. Gaat dit uberhaupt soepel en simpel werken? Moet je elke keer als je 3d content af wilt spelen veel settings veranderen?
2. Hoe groot is de kans dat je audio out of sync gaat lopen?
3. Heeft dit ook een (positief of negatief) effect op de input lag?
Over de 3d brillen, zijn deze op te laden tijdens gebruik via bijvoorbeeld Micro-USB tijdens gebruik? (Als het deze zijn mag die vraag onbeantwoord blijven)
Tevens ben ik benieuwd welke 3d content de interne media player af kan spelen. En dan vooral of de TV full-sbs af kan spelen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Waarom is er van de W655 serie geen 50" in de markt verkrijgbaar eigenlijk? Je moet dan uitwijken naar de W656 (zilvere omlijsting) of W685 (duurder door aanwezigheid van 3D).
Ik vind de W655 serie prima passen binnen mijn wensen en budget, en over de 42" is men zowel hier als in de reviews goed te spreken maar ik ben bang dat ik de 42" net wat te klein vind.
Misschien moet ik anders maar voor de pricewatch: Sony KDL-47W805A Zwart gaan, maar dan komt er ook een interessante plasma in de picture: pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
Ik vind de W655 serie prima passen binnen mijn wensen en budget, en over de 42" is men zowel hier als in de reviews goed te spreken maar ik ben bang dat ik de 42" net wat te klein vind.
Misschien moet ik anders maar voor de pricewatch: Sony KDL-47W805A Zwart gaan, maar dan komt er ook een interessante plasma in de picture: pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
[ Voor 32% gewijzigd door Joster op 03-01-2014 12:27 ]
Ik zit met ongeveer hetzelfde dilemmaJoster schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:21:

Alleen dan de 42 inch modellen en dan de tx-l42et60e (welke een IPS 600hz scherm heef, wat ook heeul lekker is)
Ik meen me te herinneren dat een pana op scherm technologie het beter doet dan sony, maar daar komt natuurlijk de prijs ook kijken. Keuzes keuzes!
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Plasma's en zeker Panasonic plasma's doen het op zwartwaarden en kleurechtheid beter dan de W8 en zelfs ook de W9 serie. De plasma techniek is daarbij gewoon zo zwaar in het voordeel dat ook een dure LCD / LED televisie dat niet wint. Wat betreft de prijs zijn die Panasonic plasma's ook ongeveer vergelijkbaar (ST serie met de W8 en VT serie met de W9) dus dat hoeft je keuze niet te bepalen.
Het grootste nadeel van plasma is echter retentie en inbranden, ook bij de huidige generatie is dat nog steeds aanwezig. Verder is het stroomverbruik van plasma natuurlijk flink hoger al valt dat verschil in euro's uiteindelijk wel mee aangezien de televisie niet de hele dag aan staat.
Het grootste nadeel van plasma is echter retentie en inbranden, ook bij de huidige generatie is dat nog steeds aanwezig. Verder is het stroomverbruik van plasma natuurlijk flink hoger al valt dat verschil in euro's uiteindelijk wel mee aangezien de televisie niet de hele dag aan staat.
Even een waarschuwing t.o.v. de Panasonic toestellen.
Er zijn nogal problemen met deze toestellen i.c.m. de CI+ module op de digitale netwerken van zowel UPC en Ziggo.
73's
Er zijn nogal problemen met deze toestellen i.c.m. de CI+ module op de digitale netwerken van zowel UPC en Ziggo.
73's
Verwijderd
Kan ik overigens nederlandse apps op mijn tv krijgen, zonder mijn duitse apps te verliezen? (woon in duitsland, heb een duitse tv... Maar zou ook uitzending gemist wel willen hebben)
Hallo best tweakers,
Ik heb een vervelend probleem met mijn 47w805a.
Deze tv heeft altijd op mijn wifi netwerk gezeten maar wegens omstandigheden zit hij niet meer in het bereik van mijn router. hierom heb ik een netwerk kabel gelegd naar mijn tv meubel en door middel van een switch mijn tv aangesloten. echter valt de verbinding steeds weg op mijn tv.
wanneer ik kijk bij (bekijk netwerkinstelling en -status) op mijn tv zie ik dat achter kabelverbinding steeds wisselt van ok naar mislukt met een interval van 1 to 10 min.
Ik heb mijn tv al een vast ip gegeven, rechtstreeks op de router aangesloten, verschillende kabels geprobeerd, de tv een factory reset gegeven maar niets van dit geeft een oplossing.
Kan iemand mij hiermee helpen?
mijn setup is:
kpn glasvezel abbo 100/100
zte h220n router.
cat6 kabel naar een cisco sg100d switch.
dan cat6 naar mijn W805 en andere apparatuur.
(met mijn laptop, ps4, boxee box en itv echter geen problemen)
Deze tv heeft altijd op mijn wifi netwerk gezeten maar wegens omstandigheden zit hij niet meer in het bereik van mijn router. hierom heb ik een netwerk kabel gelegd naar mijn tv meubel en door middel van een switch mijn tv aangesloten. echter valt de verbinding steeds weg op mijn tv.
wanneer ik kijk bij (bekijk netwerkinstelling en -status) op mijn tv zie ik dat achter kabelverbinding steeds wisselt van ok naar mislukt met een interval van 1 to 10 min.
Ik heb mijn tv al een vast ip gegeven, rechtstreeks op de router aangesloten, verschillende kabels geprobeerd, de tv een factory reset gegeven maar niets van dit geeft een oplossing.
mijn setup is:
zte h220n router.
[ Voor 1% gewijzigd door tovenaar1988 op 04-01-2014 15:07 . Reden: Aanvullen ]
Hallo!
Recent een W665 32" aangeschaft en tot nu toe erg tevreden! Gisteren speelde ik echter een HD-film af via mijn pc, bestand wordt dan automatisch gedetecteerd met 'Dolby Surround' geluid, tv speelt dit dan af via de tv-speakers, heb nog geen boxenset. Helaas is dit niet echt van goede kwaliteit, sterker nog, met name de gesprekken zijn moeilijk te volgen en vallen weg tegen het andere geluid. Via mijn Xbox afgespeeld, die op Stereo staat ingesteld, is het veel beter. Ik heb al rondgekeken in de instellingen, maar ik kom er niet achter: Hoe schakel ik Dolby Surround uit zodat deze bestanden ook in Stereo modus worden afgespeeld?
Meeste topics die hier over gaan betreffen het juist laten functioneren van Surround, maar ik wil het graag uitzetten
Recent een W665 32" aangeschaft en tot nu toe erg tevreden! Gisteren speelde ik echter een HD-film af via mijn pc, bestand wordt dan automatisch gedetecteerd met 'Dolby Surround' geluid, tv speelt dit dan af via de tv-speakers, heb nog geen boxenset. Helaas is dit niet echt van goede kwaliteit, sterker nog, met name de gesprekken zijn moeilijk te volgen en vallen weg tegen het andere geluid. Via mijn Xbox afgespeeld, die op Stereo staat ingesteld, is het veel beter. Ik heb al rondgekeken in de instellingen, maar ik kom er niet achter: Hoe schakel ik Dolby Surround uit zodat deze bestanden ook in Stereo modus worden afgespeeld?
Meeste topics die hier over gaan betreffen het juist laten functioneren van Surround, maar ik wil het graag uitzetten
Verwijderd
Ik zie dat je alles heb gereset maar niet de router doe dat ook eens.tovenaar1988 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:05:
Hallo best tweakers,
mijn setup is:
zte h220n router.
Dank je voor het antwoord. helaas heeft dit geen oplossing gegeven.
Het probleem blijft bestaan, Na het contact met sony van gisteren zakt mij de moet al aardig in de schoenen. bij sony blijven ze maar volhouden dat het aan de switch ligt, maar een kabel rechtstreeks zonder switch geeft dezelfde problemen.
Het probleem blijft bestaan, Na het contact met sony van gisteren zakt mij de moet al aardig in de schoenen. bij sony blijven ze maar volhouden dat het aan de switch ligt, maar een kabel rechtstreeks zonder switch geeft dezelfde problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door tovenaar1988 op 04-01-2014 17:43 ]
Ik heb gisteren mijn 55W905 ontvangen, mooi beeld maar ik ben nog wel op zoek naar juiste beeldinstellingen. Vindt het best ingewikkeld, er zijn zoveel instellingen mogelijk en menu's zijn niet altijd even inzichtelijk. Ook staat de tv erg wankel op zijn voet, als je er tegen aan duwt, swiept hij behoorlijk heen en weer.
Ik heb de volgende instellingen op mijn 42w805:
Scene Select: bioscoop
Picture Mode: bioscoop 2
Backlight: 2 (eco uit bij instellingen)
Contrast: 95
Brightness: 50
Colour: 55
Hue: 0
Colour Temperature: Warm 1
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Off
Smooth Gradation: Off
Motionflow: Off
Film Mode: Auto
Advanced Settings
Black Corrector: Off
Adaptive Contrast Enhancer: Off
Auto Light Limiter: Off
Gamma: +2
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance: Red Gain -6, Green Gain -9, Blue Gain 0, Red Cutoff -2, Green Cutoff -2, Blue Cutoff -2
Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
Voor mij zijn deze instellingen perfect, het zal bij elke TV weer wat anders zijn.
Na 2 weken nog steeds dik tevreden.
Scene Select: bioscoop
Picture Mode: bioscoop 2
Backlight: 2 (eco uit bij instellingen)
Contrast: 95
Brightness: 50
Colour: 55
Colour Temperature: Warm 1
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Off
Smooth Gradation: Off
Motionflow: Off
Film Mode: Auto
Advanced Settings
Black Corrector: Off
Adaptive Contrast Enhancer: Off
Auto Light Limiter: Off
Gamma: +2
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance: Red Gain -6, Green Gain -9, Blue Gain 0, Red Cutoff -2, Green Cutoff -2, Blue Cutoff -2
Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
Voor mij zijn deze instellingen perfect, het zal bij elke TV weer wat anders zijn.
Na 2 weken nog steeds dik tevreden.
Verwijderd
Nou wat Sony zegt is niet waar ik heb hier ook een Netgear switch er tussen zitten en de tv werkt er goed mee.tovenaar1988 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:35:
Dank je voor het antwoord. helaas heeft dit geen oplossing gegeven.
Dus daar ligt het zeker niet aan.
Dan denk ik dat het in de tv zit omdat je alles al hebt gedaan.
Het kan ook nog de RJ 45 stekker ingang zijn van de tv probeer het eens wat vast te zetten of zoiets.
Verwijderd
Ik heb hier wat instellingen liggen voor de 55W905 deze heb ik ook van een Engelse forum vandaan.{beetje in Nederlands vertaald met Google}MegaJurk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:51:
Ik heb gisteren mijn 55W905 ontvangen, mooi beeld maar ik ben nog wel op zoek naar juiste beeldinstellingen. Vindt het best ingewikkeld, er zijn zoveel instellingen mogelijk en menu's zijn niet altijd even inzichtelijk. Ook staat de tv erg wankel op zijn voet, als je er tegen aan duwt, swiept hij behoorlijk heen en weer.
Jij kunt er wel niets aan vinden maar je kunt het proberen.
Je moet jezelf wel even de tijd geven om er aan te wennen.
Weergavemodus: Cinema 1
Tegenlicht 4
Contrast 90
Helderheid: 50
Kleur: 50
Kleurtemperatuur Warm2 of Warm1 even kijken
Scherpte 50
Ruisonderdrukking Af
Dot ruisonderdrukking Af
Reality Creation Af
Vloeiende gradaties Laag
Motionflow True Cinema
Film modus Auto
Zwart corrector Af
Adv. Contrast Enhancer Af
Gamma -1
LED Dynamic Control Af
Auto Light Limiter Af
Clear White Af
Actieve kleur Af
Detail Enhancer Af
Edge enhancer Af
R Gain -1
G Gain -5
B Gain 0
R Bias 0
G Bias -1
B Bias 0
Eco (lichtsensor) On / Off
Ik hoop dat dit wat is .
Ik heb er ook 1 sinds gisteren. Ik gebruik de 'bioscoop' preset, deze geeft erg mooie warme kleuren.MegaJurk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:51:
PSN id: NL_SToRM
Ik wacht nog steeds op de prijsverlagingen van de Sony W8 en W9 range.
Na 6 januari verloopt sowieso de gratis tablet aanbieding las ik, dus ben benieuwd of er volgende week wat aan de prijs gaat gebeuren.
Na 6 januari verloopt sowieso de gratis tablet aanbieding las ik, dus ben benieuwd of er volgende week wat aan de prijs gaat gebeuren.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
De officiële prijs van de 55w905a gaat van 2500 naar 2200 euro. Per 6 januari. Wat retailers gaan doen is afwachten.
De 65w855a van 3500 naar 3200 euro.
De 65w855a van 3500 naar 3200 euro.
[ Voor 16% gewijzigd door Kenan82 op 05-01-2014 09:07 ]
Ik wilde ook eerst een prijsverlaging afwachten en zien wat er op de CES getoond zou worden voor 2014, maar nu heb ik de W905 toch al gekocht voor 2099 met de tablet erbij. Dat vond ik wel een goeie deal.
[ Voor 57% gewijzigd door SToRM666 op 05-01-2014 11:37 ]
Hoe vind je de tablet? Of gebruik je hem niet zelf? Vind het wat tegenvallen, heeft toch niet de kwaliteit van mijn ipad 2 ondanks dat die ouder is. Ik heb de tv gekocht voor € 2045 plus dus die tablet, prima deal verder.SToRM666 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:33:
Ik wilde ook eerst een prijsverlaging afwachten en zien wat er op de CES getoond zou worden voor 2014, maar nu heb ik de W905 toch al gekocht voor 2099 met de tablet erbij. Dat vond ik wel een goeie deal.
De tablet moet ik nog krijgen, maar heb er wel al eens mee gewerkt. De mijne gaat waarschijnlijk ook in de verkoop, aangezien ik al een ipad air heb.
Er is in de Sony Community gemeld dat met een linksys router het wel naar behoren werkt.tovenaar1988 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:35:
Na het contact met sony van gisteren zakt mij de moet al aardig in de schoenen. bij sony blijven ze maar volhouden dat het aan de switch ligt,.
En dat het toestel geen leasetijd vanuit de router krijgt en met de Linksys is er wel een leasetijd aanwezig.
73's
Klopt het dat er geen uitzending gemist app aanwezig is? Ik dacht dat ik het had zien staan maar kan hem nergens vinden. En is er een internetradio app?
Android fanboy
Ik ben uitzendinggemist ook nog niet tegengekomen helaas.
Via internet content is uitzendinggemist wel te benaderen.
73's
Via internet content is uitzendinggemist wel te benaderen.
73's
[ Voor 32% gewijzigd door pa3eia op 10-01-2014 22:07 ]
Joster schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:21:
Ik heb dezelfde twijfels gehad de afgelopen weken. Was op zoek naar een tv met lage input lag (voor gaming), maar die alsnog wel goede beeldkwaliteit heeft voor tv en films. Zodoende ook bij Panasonic gekeken. De P50ST60 krijgt prachtige reviews voor zijn beeldkwaliteit, al is die qua input lag wat hoog. De GT60 doet dat beter en zou mijn keuze zijn geweest, maar gevaar van inbranding (denk aan statische dingen als logo's van tv-zenders en interfaces van games) vond ik te tricky, en dan heb je de hogere verbruikskosten natuurlijk nog.Audione0 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:51:
Ik zit met ongeveer hetzelfde dilemma![]()
![]()
Alleen dan de 42 inch modellen en dan de tx-l42et60e (welke een IPS 600hz scherm heef, wat ook heeul lekker is)
Ik meen me te herinneren dat een pana op scherm technologie het beter doet dan sony, maar daar komt natuurlijk de prijs ook kijken. Keuzes keuzes!
Toen aanvankelijk gekozen voor de w805, maar uiteindelijk, met het oog op de beeldkwaliteit, toch voor de w905 gekozen, en tot nu toe geen seconde spijt van. Gamen werkt heerlijk (tv houdt opvallend helder beeld in game modus, dat is op veel tv's wel even anders, vaak een stuk donkerder) en de beeldkwaliteit is prima. Voor een edge-lit lcd heeft de W905 echt prima zwartwaarden. Natuurlijk blijven plasma-tv's hier beter, maar dat verschil is (in elk geval voor mij) verwaarloosbaar. Tussen de w8 en w9 is het verschil qua beeld groter, voor mij elk geval groot genoeg voor een prijsverschil van 300 euro. Je doet er per slot van rekening wel een tijdje mee.
Had overigens niet/nauwelijks aandacht besteed aan de SmartTV-functies, maar ben aangenaam verrast door wat de w905 allemaal heeft/kan... erg fijne tv!
Deze pricewatch: Sony KDL-46W905 Zwart gaat toch echt wat boven mijn budget momenteel..
Ik ben gisteren nog wat met de instellingen bezig geweest en ik ben nu wel redelijk tevreden.
Vooral blu-ray films en games zien er prachtig uit. Ik heb gisteren even een stuk van Ratatouille zitten kijken en werd echt weggeblazen door de beeldkwaliteit, echt ongelooflijk.
Het beeld van de Humax vind ik iets minder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van de uitzendingen zelf en mijn kijkafstand.
Ik betrap mezelf er wel nog vaak op dat ik me afvraag van "hoe zou dit er op een plasma uitzien?". En dan doel ik op zowel hele mooie beelden als wat mindere beelden met veel zwart. Ik heb gisteren de Disney WOW blu-ray besteld om de tv nog wat beter af te kunnen stellen.
Qua beeld is het enige wat me tot nu toe stoort het feit dat bij hele lichte egale beelden links en rechts langs de rand het beeld iets donkerder is. Ik kan eventueel wel eens wat foto's maken om aan te tonen wat ik bedoel. En bij hele donkere beelden vraag ik me soms af hoeveel beter een plasma dit nog kan weergeven en dan doel ik vooral op de details.
Ik moet sowieso wel wat wennen aan de zwartwaarden. Ik kom van een 7 jaar oude Sharp LCD, welke qua kleuren en zwartwaardes veel zachter was.
Vooral blu-ray films en games zien er prachtig uit. Ik heb gisteren even een stuk van Ratatouille zitten kijken en werd echt weggeblazen door de beeldkwaliteit, echt ongelooflijk.
Het beeld van de Humax vind ik iets minder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van de uitzendingen zelf en mijn kijkafstand.
Ik betrap mezelf er wel nog vaak op dat ik me afvraag van "hoe zou dit er op een plasma uitzien?". En dan doel ik op zowel hele mooie beelden als wat mindere beelden met veel zwart. Ik heb gisteren de Disney WOW blu-ray besteld om de tv nog wat beter af te kunnen stellen.
Qua beeld is het enige wat me tot nu toe stoort het feit dat bij hele lichte egale beelden links en rechts langs de rand het beeld iets donkerder is. Ik kan eventueel wel eens wat foto's maken om aan te tonen wat ik bedoel. En bij hele donkere beelden vraag ik me soms af hoeveel beter een plasma dit nog kan weergeven en dan doel ik vooral op de details.
Ik moet sowieso wel wat wennen aan de zwartwaarden. Ik kom van een 7 jaar oude Sharp LCD, welke qua kleuren en zwartwaardes veel zachter was.
Voor mij eigenlijk ook de hoofdredenen dat ik niet voor een plasma gekozen heb.JJJur schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:37:
De GT60 doet dat beter en zou mijn keuze zijn geweest, maar gevaar van inbranding (denk aan statische dingen als logo's van tv-zenders en interfaces van games) vond ik te tricky, en dan heb je de hogere verbruikskosten natuurlijk nog.
Ik had ook het idee dat het beeld bij games net wat te donker is, maar dit is dus normaal voor een LED?Gamen werkt heerlijk (tv houdt opvallend helder beeld in game modus, dat is op veel tv's wel even anders, vaak een stuk donkerder) en de beeldkwaliteit is prima.
[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 06-01-2014 10:56 ]
Zoals eerder al is aangegeven, is de 46W905 sinds 1 januari in prijs verhoogd. Waarschijnlijk om daarna met 'geweldige' acties te komen.Joster schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:45:
Deze pricewatch: Sony KDL-46W905 Zwart gaat toch echt wat boven mijn budget momenteel..
Zelf ben ik wel benieuwd naar de prijs. Daalt deze na de bekenmakingen van de opvolgers op de CES.
Zelf wil ik ook een nieuwe tv en neig ik naar de 47W805, dit ivm met de prijs. Maar ik hou de 46W905 nog wel in de gaten.
@JJJur Wat heb jij betaald voor de 46W905? Jij hebt hem volgens mij nog voor de jaarwisseling gehaald.
Klopt, en gewoon in de winkel, dat maakt ook verschil. Ik heb geleerd dat de Pricewatch qua tv's zeker niet de beste prijzen laat zien. In de winkel zoeken ze vaak de 'trend' op. Geen idee wat dat precies betekent. In elk geval: bij Apollo zaten ze met elke (mondelinge) prijs die ik hoorde steevast onder de laagste prijs in de PW.SuperflipNL schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:51:
[...]
Zoals eerder al is aangegeven, is de 46W905 sinds 1 januari in prijs verhoogd. Waarschijnlijk om daarna met 'geweldige' acties te komen.
Zelf ben ik wel benieuwd naar de prijs. Daalt deze na de bekenmakingen van de opvolgers op de CES.
Zelf wil ik ook een nieuwe tv en neig ik naar de 47W805, dit ivm met de prijs. Maar ik hou de 46W905 nog wel in de gaten.
@JJJur Wat heb jij betaald voor de 46W905? Jij hebt hem volgens mij nog voor de jaarwisseling gehaald.
Ik heb de 46W905 uiteindelijk voor 1.225,- euro meegenomen. Hij stond voor 1.349,- in de winkel. Dus les 1: betaal nooit de prijs die op het kaartje staat
Edit:
In game modus zeker, ja. Wat die modus feitelijk doet is veel poespas uitzetten. Hoe meer een televisie nadenkt, hoe hoger de input lag doorgaans zal zijn, maar dat zijn wel de features die het beeld helder en mooi (helpen) maken. De W905 onderscheidt zich in dat opzicht doordat het beeld ook in game modus ('Game Standard' dan vooral, 'Game Original' is wat donkerder) nog behoorlijk helder is. Donkerder dan in andere modi, maar toch. Je tv op Game modus zetten is beeldkwaliteit offeren in ruil voor snelheid, en de W905 houdt dat offer dus beperkt en biedt je wel de snelheid die je wilt, al hangt het erg van de game en je eigen gevoeligheid af of je verschil in input lag daadwerkelijk merkt.SToRM666 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:47:
[...]
Ik had ook het idee dat het beeld bij games net wat te donker is, maar dit is dus normaal voor een LED?
[ Voor 30% gewijzigd door Tweakjur op 06-01-2014 11:48 ]
Iemand hier nog een idee voor...? Hoe wissel je van Surround naar Stereo geluid bij het streamen van externe media?Tiroz schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:40:
Hallo!
Mischien kan je op je pc instellen dat je het geluid stereo wilt streamen. Dan neem ik aan dat je tv net zo zal reageren als de stereo stream van je Xbox.
Weet iemand / zou iemand willen testen of de Sony 32W655 MKV bestanden kan afspelen met ondertiteling? Volgens de handleiding wordt MKV ondersteund, maar dat zegt natuurlijk niet alles.
MKV zegt sowieso niet alles, ingebakken ondertitels of niet. Het is een container bestand en zegt nog niets over de audio en video codec die er in zit. En dat bepaald volgens mij of je tv het zal afspelen of niet. Het kan zo maar voorkomen dat de ene MKV wel afgespeeld wordt en de andere niet.Pepper92 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:00:
Weet iemand / zou iemand willen testen of de Sony 32W655 MKV bestanden kan afspelen met ondertiteling? Volgens de handleiding wordt MKV ondersteund, maar dat zegt natuurlijk niet alles.
Even uitproberen dus. Op naar de Saturn dan maar.