Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kashika schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:39:
[...]

Er staat een instelling aan, zodat de TV herkent wat de input is. Vervolgens past hij de beeldinstellingen zo goed mogelijk aan om dat apparaat te gebruiken. Bij de PS4 gebruikt hij game modus, wat voor gamen echt perfect is omdat je response tijd heel laag is.
hmmm oke ik zal vanavond nog eens alles doorlopen. Als ik laptop met XBMC er aan hang zie je soms een paar miliseconden een hele andere scene selectie (heel cool). Op de laptop zelf zie ik nooit deze "flitsen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 599015

hallo

Ik heb een paar sagen geleden een 55w905 binnengekregen.
Deze tv heb ik op basis van reviews en tests genomen..
Wat mij toch een beetje tegenvalt is dat de weergave niet zo helder en scherp te krijgen is als op mn oude HX850....
Als ik het toestel in de winkel zie hangen dan spat de helderheid ervan af.
Heeft iemand hiet dezelfde ervaringen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
didi79 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:18:
Zijn er grote verschillen tussen de 42" versies van W805B, W828B en W829B ?
Ik kan de KDL-42W828B krijgen voor € 650, maar heb die nog niet zien spelen, de W805 wel...
iemand ?

Voor wat het nog waard is na zo een lange tijd: ik heb er mij een exemplaar van aangeschaft ook tegen 650 euro. Persoonlijk vind ik het een heel goede televisie qua beeld en snelheid maar ik heb de TV natuurlijk nog maar een dag. Vanavond nog eens goed doortesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Gewoon hier kijken: \[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up antwoord al talloze keren gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308731

Vorige week een sony kdl 50w805b gekocht.
Voor mij ook aan weerszijden van het beeld soort doorzichtige grijzige schaduwranden zichtbaar.
Het is niet echt zwaar aanwezig maar het viel mij toch meteen op en nu stoor ik mij er toch wel aan.

Blijkt toch vaker bij sony led tv's aan de orde te zijn.

Ik heb via sony thuisservice melding gedaan dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:53
Momenteel heb ik de W8 enkele maanden naar tevredenheid in gebruik. Echter heb ik een vraag waarvan ik niet weet of het nu aan de instellingen van de receiver (Denon X1000) ligt of aan de tv. Met de handleiding van de receiver en de tv kom ik er niet uit.

Ik heb ARC in gebruik (tv: HDMI 1 op de receiver) en heb een HTPC en een PS4 middels HDMI op de receiver aangesloten. Echter wil ik graag voor beide andere beeldinstellingen gebruiken. Alleen worden deze overschreden door de laatst ingestelde. Ik vrees dat ik de beeldinstellingen alleen per HDMI poort kan worden toegewezen en niet per verbonden apparaat? Dit is dan toch vrij lastig wanneer per aangesloten apparaat andere beeldinstellingen wil gebruiken… Of zie ik iets over het hoofd?

Edit: of dien ik de opties "Spel", 'Bioscoop" etc. naar mijn voorkeuren in te stelen, en gewoon switchten wanneer ik wijzig van bron?

Edit2: inmiddels "pakt" hij nu wel de juiste settings per bron. Dit na het instellen van de "scenes" en een reboot van de alle apparatuur. Post mag evt. weg.

[ Voor 16% gewijzigd door van D op 03-07-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

We zijn inmiddels een paar maanden verder en ik vroeg me af of er al wat gedaan is door Sony aan de beroerde 3D kwaliteit van de 50w805b? Is er een firmware langsgekomen die dit wat heeft verbeterd?

Ik heb deze tv hoog op mijn lijstje staan maar aangezien ik aardig wat 3D blu-rays bezit is het 3D gedeelte zeker een issue voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?

73's

ps. Dit is het topic voor de 2014 modellen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1587681/0

[ Voor 53% gewijzigd door pa3eia op 15-07-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Welke 48"-50" Sony KDL tv raden jullie mij aan met een budget van 600-800 euro.

Ik gebruik het vooral voor gaming en films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Nu dat UPC de HbbTV functie weer in het Digitale signaal heeft van de NPO zenders, ben ik benieuwd ofdat het bij jullie volledig werkt.
Hier (nog) niet, de begin pagina wordt maar gedeeltelijk geladen.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10-2020

Amiga

pa3eia schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:57:
Nu dat UPC de HbbTV functie weer in het Digitale signaal heeft van de NPO zenders, ben ik benieuwd ofdat het bij jullie volledig werkt.

73's
Ik heb geen UPC, maar CD.
Sinds de nieuwe update werkt de rode knop niet meer,
Zwart scherm. Kan wel op 1, 2, 3 en 4 drukken maar er gebeurt niks.
Als ik 4 (nieuws) indruk krijg ik "Er is een probleem met de verbinding"
Internet op de TV werkt gewoon. Rode knop op de duitse en andere zenders werkt gewoon.
Zal wel een NPO ding zijn.

Net een nieuwe update op de TV (KDL-42W655A) PKG4.451EUA binnengekregen.
Weet niet wat er nieuw/veranderd is, maar rode knop op ned1,2,3 werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 10:59
Hallo,

ik overweeg sterk de Sony 46W905A aan te schaffen (42W828B slechte reviews en de 50W828B te groot voor onze woonkamer). Ik zie alleen op de Ziggo website dat hij niet gecertificeerd is voor CI+ module (interactief). Klopt dat en heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348288

pa3eia schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:57:

73's
Hier ook geprobeerd op mn W905, maar doet ook "nog" niet veel en wordt idd. maar gedeeltelijk geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik heb de W705 variant (50inch) top tv! Zat lang te twijfelen tussen een Sharp en de Sony, alleen de Sharp tv liep steeds vast dus gelijk teruggebracht.

Een korte vraag:
Ik gebruik de tv icm met een smit 1.3 module en een ziggo smartcard. Wat mij wel opviel is dat ik een dag na gebruik de module opnieuw eruit moest halen en opnieuw erin moest steken, anders deed alleen NED 1 hd het en alle andere digitale zenders niet.

Ik heb mijn smartcard via Mijn Ziggo al "hersteld".

TV Firmware: PKG2.204EUA (ik zie geen nieuwere)
Smartcard: Ziggo (heeft het overigens altijd netjes gedaan in een Cisco HD decorder)
CAM SW: IRD-SCL3SECPLUSGRC-5.1.1.3

Updaten van de CAM module werkt bij mij niet. Hij geeft aan "Het is niet mogelijk om de CI+ module vanuit het menu te upgraden". Volgens mij bestaat er ook geen nieuwere CAM module software?

Meer mensen hebben hier last van, maar ik kan nergens de oplossing vinden:
http://community.sony.nl/...ia-kdl40nx710/td-p/213496

Door de smartcard er opnieuw in te steken had ik weer beeld, maar ik vermoed dat ik dit morgen weer opnieuw moet doen.

[ Voor 20% gewijzigd door jzoin2 op 16-08-2014 12:06 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Ik heb dat een paar keer per maand inderdaad, nog geen oplossing gevonden.

Wel zit je in het 2013 ipv 2014 topic, de w7 is volgens mij een 2014 model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
sorry, ik zal mijn reactie verplaatsen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Omdat de NPO Hbb-TV 1.5 tegenwoordig gebruikt wordt dit volgens de feedback van Sony nog niet ondersteunt door de Sony toestellen.
Er wordt getracht om voor het einde van het jaar de ondersteuning nog "live" te krijgen op de Sony toestellen.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616300

Ik ben geen gamer maar gebruik mijn TV om films te zien. Hij moet dus een goed beeld kwaliteit hebben wat ik heb bij de Sony Bravia KDL-32W705 gevonden.
Ik heb hem gisteren zelf geïnstalleerd wat, als bijna gepensioneerde vrouw, al een hele prestatie vind.
Ik ben gewend mijn TV geluid via mijn boxen en audio systeem te laten lopen en gebruik daarvoor de ouderwets tulip stekkers. Werkt prima voor mijn doeleinden - in het Engels 'if it ain't broke, don't fix it'!!
Tegenwoordig gebruik ik 's avonds mijn koptelefoon - ik ben een nacht vogel en wil het geluid van mijn filmen anderen in onze huis niet storen!
Kennelijk heb ik iets niet juist gedaan tijdens de installatie. De kooptelefoon base (hij is draadloos) wordt in de zijkant van de TV bevestigd en sluit het geluid van de TV af.
Eerder gebruikte ik deze methode met mijn Samsung 24inch TV zonder problemen.
Wat ik tot nu toe heb meegemaakt is een storing in het geluid... een soort gebrom alsof er een weerstaan ontstaat. Ik zie geen ander connectie voor de koptelefoon. Ik kan hem ook niet via mijn audio systeem laten lopen want deze heeft geen voorziening voor een koptelefoon. (beetje basic USB, CD, radio en AUX)
Hoewel wij WiFi in huis hebben zou mijn nieuwe TV hem niet gemakkelijk kunnen bereiken (zit op twee verdiepingen en WiFi begaande grond!) Ik kan dus niet via de TV i-digitaal ophalen en ben nu via mijn PC forums zoeken want er is geen ouderwets handleiding voor de Bravia - alleen een installatie boekje hoe je hem aan een muur kunt hangen!!
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat 'gezoem' opgelost en weg krijg wanneer ik mijn koptelefoon, met mijn verder fantastische nieuwe TV, gebruik?
Misschien is dit niet het juiste forum maar ik doe een poging een antwoord te krijgen.
Alvast bedankt voor mijn verhaal lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 616300 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:52:
Ik ben geen gamer maar gebruik mijn TV om films te zien. Hij moet dus een goed beeld kwaliteit hebben wat ik heb bij de Sony Bravia KDL-32W705 gevonden.
Ik heb hem gisteren zelf geïnstalleerd wat, als bijna gepensioneerde vrouw, al een hele prestatie vind.
Ik ben gewend mijn TV geluid via mijn boxen en audio systeem te laten lopen en gebruik daarvoor de ouderwets tulip stekkers. Werkt prima voor mijn doeleinden - in het Engels 'if it ain't broke, don't fix it'!!
Tegenwoordig gebruik ik 's avonds mijn koptelefoon - ik ben een nacht vogel en wil het geluid van mijn filmen anderen in onze huis niet storen!
Kennelijk heb ik iets niet juist gedaan tijdens de installatie. De kooptelefoon base (hij is draadloos) wordt in de zijkant van de TV bevestigd en sluit het geluid van de TV af.
Eerder gebruikte ik deze methode met mijn Samsung 24inch TV zonder problemen.
Wat ik tot nu toe heb meegemaakt is een storing in het geluid... een soort gebrom alsof er een weerstaan ontstaat. Ik zie geen ander connectie voor de koptelefoon. Ik kan hem ook niet via mijn audio systeem laten lopen want deze heeft geen voorziening voor een koptelefoon. (beetje basic USB, CD, radio en AUX)
Hoewel wij WiFi in huis hebben zou mijn nieuwe TV hem niet gemakkelijk kunnen bereiken (zit op twee verdiepingen en WiFi begaande grond!) Ik kan dus niet via de TV i-digitaal ophalen en ben nu via mijn PC forums zoeken want er is geen ouderwets handleiding voor de Bravia - alleen een installatie boekje hoe je hem aan een muur kunt hangen!!
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat 'gezoem' opgelost en weg krijg wanneer ik mijn koptelefoon, met mijn verder fantastische nieuwe TV, gebruik?
Misschien is dit niet het juiste forum maar ik doe een poging een antwoord te krijgen.
Alvast bedankt voor mijn verhaal lezen. ;)
In het "Home" menu zitten ook instellingsmogelijkheden voor "Geluid" onder "Instellingen". Daarin kan je kiezen voor "Audio uit/Koptelefoon" (onder "Speakers") en staat dan waarschijnlijk op audio uit. Die op koptelefoon zetten en het zou moeten werken ...
Tenminste, als dit het probleem was :D . Nam aan dat er geen geluid maar alleen gebrom te horen was?

(weet niet of die precieze termen worden gebruikt aangezien ik zelf de taal op engels heb staan)

edit: zie ook de NL handleiding hier http://pdf.crse.com/manua...11/NL/c_extsnd_hpout.html

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 23-08-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guruknol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07-2024
Iemand enig idee waarom de Sony W905a 46"inch ineens nergens meer te koop is?
Ik aas nu al enkele maanden op de tv en ineens ging de prijs van 1200 naar 799 en de dag erna is
die nergens meer te koop :S

Is dit omdat de nieuwe modellen er aan komen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:04
Volgens mij zijn de W**5A series 2013 modellen. Zou dus goed kunnen dat deze nu helemaal op zijn.
Opvolgers hiervan zijn de W**5B Series (2014 Modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De "A" modellen zijn idd die van 2013 dus de "nieuwe modellen" zijn er al aantal maanden tot een half jaartje. De 46" W905A was een tijd terug al rond de 900 ...
Opvolger is de W955B (eerste prijsvermelding in maart; komt mooi overeen met de prijsdaling) maar van een direkte opvolger kan je niet echt spreken, meer een opvolger als top full HD model.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=333505&deliveryCountry=NL

[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 03-09-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 11:13
Guruknol schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:03:
Iemand enig idee waarom de Sony W905a 46"inch ineens nergens meer te koop is?
Ik aas nu al enkele maanden op de tv en ineens ging de prijs van 1200 naar 799 en de dag erna is
die nergens meer te koop :S

Is dit omdat de nieuwe modellen er aan komen o.i.d.?
Vrijwel nergens meer te krijgen inderdaad.

Je kunt het via de outlet van Sony proberen. Zit je wel tussen de prijs in hierboven:
https://outlet.sony.nl/shop/TV/102-119cm/KDL46W905ABAEP.A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:47
Sorry verkeerde topic :S

[ Voor 91% gewijzigd door tiguan op 03-09-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guruknol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07-2024
apis29 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:51:
De "A" modellen zijn idd die van 2013 dus de "nieuwe modellen" zijn er al aantal maanden tot een half jaartje. De 46" W905A was een tijd terug al rond de 900 ...
Opvolger is de W955B (eerste prijsvermelding in maart; komt mooi overeen met de prijsdaling) maar van een direkte opvolger kan je niet echt spreken, meer een opvolger als top full HD model.

[afbeelding]
Duidelijk verhaal, bedankt!
Kashika schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:21:
[...]

Vrijwel nergens meer te krijgen inderdaad.

Je kunt het via de outlet van Sony proberen. Zit je wel tussen de prijs in hierboven:
https://outlet.sony.nl/shop/TV/102-119cm/KDL46W905ABAEP.A
Bedankt voor de tip :) Sony durft wel met zijn prijzen in de "Outlet" store :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst263
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-12-2018
Zojuist mijn Sony W905 geupdate naar PKG4.470EUA

Sindsdien werkt alles naar behoren, behalve `geen signaal´ melding op RTL4, RTL5, SBS6 icm een CI+ module. Via de reguliere HD ontvanger heb ik wel beeld....Ik heb Ziggo

Iemand enige idee hoe dit kan?

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:14
Vandaag voor de tweede keer sinds ik mijn W905 heb het fenomeen gehad dat ik een film afspeel via mijn externe HDD, maar dat wanneer de film er een melding komt te staan met "Niet ondersteund programma". Dit terwijl de film wel gewoon met beeld, geluid en ondertiteling afspeelt. Het ging hier om een Brrip in MP4 formaat. Iemand anders hier ook last van gehad?

[ Voor 6% gewijzigd door Kartmans1 op 13-09-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Kartmans1 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:53:
Vandaag voor de tweede keer sinds ik mijn W905 heb het fenomeen gehad dat ik een film afspeel via mijn externe HDD, maar dat wanneer de film er een melding komt te staan met "Niet ondersteund programma". Dit terwijl de film wel gewoon met beeld, geluid en ondertiteling afspeelt. Het ging hier om een Brrip in MP4 formaat. Iemand anders hier ook last van gehad?
Ja, is helaas niet te voorkomen bij sommige bestanden.

Je kunt het wel wegkrijgen. Even de Scene selectie opties openen of beeldinstellingen en dan verdwijnt het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De NPO heeft het hbb-TV signaal NPO1,2 en3 aangepast, nu is het hbb-TV signaal ook weer beschikbaar voor de Sony toestellen.

73's

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Mijn KDL-47W805 gaat elke nacht om 02:57 aan (en vlak daarna weer uit). Ik kwam daar onlangs toevallig achter dankzij de logfiles van m'n Rasberry Pi (die via een master/slave stopcontact aan gaat zodra de TV aan gaat). Is er een mogelijkheid om deze auto update uit te zetten of wellicht te zetten naar een tijdstip waarop de TV toch al aan staat?

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59
Vandaag de LG NB5530 soundbar binnen gekregen en aangesloten via de optische kabel aan mijn 55W905.

Het ligt misschien aan mij maar ik kan alleen het geluidsniveau veranderen met de LG soundbar afstandsbediening en niet met die van de UPC/TV remote.

Is dit normaal want hier zit ik niet op te wachten om met twee afstandsbedieningen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-05 20:46
Klopt, volgens mij kan het alleen met Sony producten dat je dezelfde afstandsbediening kan gebruiken. Pin me er niet op vast...

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
Bij Sony heet dit Bravia link, kijk is in de handleiding onder deze instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Ok zal eens kijken. Anders moet de soundbar maar weer in de verkoop en moet ik op zoek naar iets anders (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
robbynaish schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:03:
Vandaag de LG NB5530 soundbar binnen gekregen en aangesloten via de optische kabel aan mijn 55W905.

Het ligt misschien aan mij maar ik kan alleen het geluidsniveau veranderen met de LG soundbar afstandsbediening en niet met die van de UPC/TV remote.

Is dit normaal want hier zit ik niet op te wachten om met twee afstandsbedieningen te werken.
randy_e schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 05:09:
Klopt, volgens mij kan het alleen met Sony producten dat je dezelfde afstandsbediening kan gebruiken. Pin me er niet op vast...
nooberke schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:30:
Bij Sony heet dit Bravia link, kijk is in de handleiding onder deze instellingen
Bravia Link is niets meer dan een marketingnaam voor HDMI-CEC. HDMI-CEC is een, zoals de naam zegt, protocol voor apparaten met HDMI en werkt in theorie ook met verschillende merken onderling. De LG NB5530 beschikt ook over HDMI-CEC en noemt dit Simplink. Om de twee toestellen dus met een afstandsbediening te gebruiken, zul je dus gebruik moeten maken van een HDMI-kabel. Met een optische Toslink-kabel gaat het niet werken en kun je meestal niet het volume met de televisie regelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dimens op 11-10-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Bedankt Dimens, helaas heeft de soundbar alleen een optische link. Jammer want kwa design is het de mooiste soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:14
robbynaish schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:05:
Bedankt Dimens, helaas heeft de soundbar alleen een optische link. Jammer want kwa design is het de mooiste soundbar.
Eventueel kun je een Logitech Harmony afstandsbediening aanschaffen. Kun je al je apparaten bedienen met 1 afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 18:32
Sorry, verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door stat op 26-10-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Probeer bij familie inhoud vanaf een ipad weer te geven op een sony tv (32w706b). Krijg alleen een icoontje niet te zien op de ipad om dit af te spelen op de tv.

Als ik thuis op mijn ipad bijvoorbeeld een filmpje op youtube start krijg ik rechtsboven een icoontje (een rechthoek met in de linker onderhoek een "wifi teken" van 3 boogjes). Klik ik hierop dan kan ik mijn sony tv (w805) selecteren en wordt het filmpje vervolgens afgespeeld op mijn tv.

Ben al even op zoek in de handleiding van beide televisies maar kan niet de juiste benaming vinden en dus ook niet er achter komen waarom het bij familie niet werkt. Iemand die mij verder kan helpen.

wat ik al heb bekeken
Airplay: lijkt het qua functie het meest op maar is een afzonderlijk icoontje in youtube (rechthoek met in het midden onder een driehoekje)
wifidirect: staat uit op mijn tv
renderer: staat mijn ipad niet bij als geregistreerd apparaat
schermreproductie: staat mijn ipad niet bij als geregistreerd apparaat
nfc: maak ik geen gebruik van, zou via speciale afst. bediening moeten begrijp ik

edit:
onder android heet het "casting", een voorbeeld van het icoontje:
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en

edit 2:
Another really cool feature is that the Sony W8 supports DIAL. This is basically the protocol that Google’s Chromecast is built on. While browsing the Netflix app on your smartphone or tablet you will notice a cast icon that lets you beam the movie over to the TV.

Weet iemand of de 32w706b ook DIAL (discovery and launch) ondersteunt en zo ja hoe uit / aan te schakelen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RedBaret op 09-11-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Krijg je in YouTube ook niet het icoontje? Dat zou onder Android en iOS het zelfde moeten werken volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
In netflix en youtube niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
YouTube gaat normaliter zonder dat je iets in hoeft te stellen, kwestie van op zelfde wifi netwerk zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Je moet in de Youtube app op de iPad je TV registreren.
Dat doe je door zowel op je TV als je iPad in de YT app de registratie optie te zoeken.

Op de TV verschijnt een code die je in moet voeren en op je iPad ook. Invoeren, koppelen en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
@nooberke:
ipad en tv zitten op zelfde netwerk, zou tv ook nog eens op wifi kunnen proberen in plaats van bedraad

@Kashika:
die optie heb ik gezien en zal ik proberen. vreemde is dat ik zelf die registratie nooit heb uitgevoerd voor youtube op mijn eigen tv maar werkt wel gewoon. ook netflix werkt en daar heb ik die registratie nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

sll

Ik heb een 42W655A aangesloten op een Denon X3000 receiver via HDMI. Het geluid van de TV leid ik via ARC naar de receiver. Ik heb gemerkt dat als ik een Smart TV-app als bron heb, het geluid vertraagd wordt afgespeeld op de receiver. Heel klein beetje maar; ik merkte het pas toen ik tegelijkertijd zowel receiver als koptelefoon (op de tv) aangesloten had. Het geluid komt dan merkbaar eerder uit de koptelefoon.

Het maakt niets uit wat voor app de bron is; bijvoorbeeld YouTube, NOS Sport en Pathe thuis hebben de vertraging allemaal. Als ik de ingebouwde mediaplayer of gewoon een digitale zender als bron heb, is er geen vertraging.

Herkent iemand dit verschijnsel, is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sll schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:43:
Herkent iemand dit verschijnsel, is hier iets tegen te doen?
Ja, ik herken het verschijnsel, maar heb nooit een oplossing gevonden. Inmiddels een nieuwe tv en het probleem nooit meer tegen gekomen.

Bij mij was het trouwens nog op een analoge beeldbuis en (dus) niet met een HDMI aansluiting. Euvel deed zicht voor vanaf een externe mediaspeler. Video en audio gingen naar de tv en vanuit de tv ging de audio naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Naar mijn weten zou een moderne receiver als de X3000 wel een functie hebben voor de synchronisatie hiervan

De exacte naamgeving weet ik zo snel niet maar zelfs onze ~10 jaar oude Denon heeft daar al een functionaliteit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 20:57
Zat ik vanavond rustig TV te kijken, gaat opeens het beeld van mijn KDL-42W655 uit. Ondanks een powercycle van een half uur blijft de rode LED vijf keer knipperen. Heb eea opgezocht op internet maar kom verschillende oorzaken/oplossingen tegen.

Iemand een eenzijdig antwoord op de oorzaak van dit probleem?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Waus26 schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:21:
Zat ik vanavond rustig TV te kijken, gaat opeens het beeld van mijn KDL-42W655 uit. Ondanks een powercycle van een half uur blijft de rode LED vijf keer knipperen. Heb eea opgezocht op internet maar kom verschillende oorzaken/oplossingen tegen.

Iemand een eenzijdig antwoord op de oorzaak van dit probleem?
Geval garantie claimen en niet zelf ermee gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 20:57
Dimens schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:19:
[...]

Geval garantie claimen en niet zelf ermee gaan spelen.
Heb inmiddels inderdaad een reparatieverzoek aan huis ingediend via Mediamarkt.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit te denken om een SONY KDL-55W805B maar van de reviews heb ik begrepen dat:
1 - de interface erg langzaam is.
2 - weinig apps ervoor zijn zoals NPO gemist, RTL XL, Pathe en nog een paar bekende.
3 - de 3D modus is door een 'bug' niet in de hoogste resolutie te gebruiken.

Is dat nu nog steeds zo?

En verder wat zijn de verschillen tussen de W815 en W805? En evt W828? Alleen de motionflow hertz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
FlipFlink schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:33:
Ik zit te denken om een SONY KDL-55W805B maar van de reviews heb ik begrepen dat:
1 - de interface erg langzaam is.
2 - weinig apps ervoor zijn zoals NPO gemist, RTL XL, Pathe en nog een paar bekende.
3 - de 3D modus is door een 'bug' niet in de hoogste resolutie te gebruiken.

Is dat nu nog steeds zo?

En verder wat zijn de verschillen tussen de W815 en W805? En evt W828? Alleen de motionflow hertz?
Ik heb de W655, maar ik gok dat de beschikbare apps gelijk zullen zijn?
Bij mij staat Pathé er wel tussen, NPO gemist en RTL XL niet inderdaad. KIJK (van SBS, Veronica, Net5) staat er wel tussen. Netflix, Videoland, NOS journaal, NOS sport, en nog een hele hoop buitenlandse dingen zijn ook beschikbaar.
Ik mis het zelf niet, bij RTL heb ik nooit dat ik iets gemist heb en graag wil zien. NPO gemist heb ik beschikbaar via interactieve TV (Telfort), of kan ik anders via de browser bij de smart TV bereiken.

Als de interface van de W8 serie even 'snel' is als bij de W6, dan is het niet erg snel inderdaad. Dit is overigens vooral in het 'home' menu merkbaar, waar je apps of opties kan selecteren. Hij is naar mijn mening niet (merkbaar) langzamer dan bijv. een Philips (ik weet zo niet meer welk type, hangt aan de muur bij familie). Ik weet uiteraard niet wat je als vergelijking hebt en of je het storend gaat vinden, maar zelf heb ik er geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
FlipFlink schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:33:
Precies wat ^Tankiej^ zegt (hier ook een W6 als referentie).
+
Dit als vergelijking:
http://tweakers.net/price...79;385450;414656/kdl-50w/
(zie nu dat ik de 50 inch modellen heb...)
Je kan ook de specsheets van Sony opzoeken en naast elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ok de apps aanbod is aan beetje aangevuld dus. Zijn er nog andere apps die jullie een beetje missen? Ik heb trouwens geen digitale televisie dus daar mis ik ook al behoorlijk wat. Verder is de 3D bug dus nog steeds aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 23:57
FlipFlink schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:53:
Ok de apps aanbod is aan beetje aangevuld dus. Zijn er nog andere apps die jullie een beetje missen? Ik heb trouwens geen digitale televisie dus daar mis ik ook al behoorlijk wat. Verder is de 3D bug dus nog steeds aanwezig?
Wat heb je dan? Analoge kabel-tv? Afhankelijk van de kabelmaatschappij kan je met de ingebouwde DVB-C tuner van de tv dan al bepaalde (ongecodeerde) zenders digitaal bekijken. Om de gecodeerde zenders te kunnen bekijken volstaat het om een CI+ module in de tv te steken.

Bij 3D zou er een licht verlies in resolutie vast te stellen zijn met speciale testbeelden. In de praktijk merk je daar echter weinig van en zijn de 3D-effecten best goed. Het is trouwens enkel in de review van Tweakers dat men dit een 'bug' noemt. Ik denk eerder dat het met het LCD-paneel zelf te maken heeft en dat het bij het 55" model misschien niet eens het geval is. De reviews waar dit aangehaald wordt gaan bij mijn weten allemaal over het 50" model.

Je bent trouwens ook in het verkeerde topic bezig. Dit topic gaat over de Sony BRAVIA's van 2013 (de A-modellen). De B-modellen zijn van 2014: \[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Weet iemand toevallig waar ik het DLNA menu kan raadplegen op de W6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik ben bezitter van de Sony 50W805b en ben nog altijd erg tevreden met dit apparaat.. ik heb dit topic vrijwel volledig doorgelezen maar ik lees nergens antwoord op een issue dat ik heb icm een Philips soundbar.

ik heb die soundbar via hdmi (arc) aangesloten wat ansich erg prettig werkt. dwz de bar gaat mee aan en uit, en het volume is te regelen met de afstandsbediening van de tv. erg vet. ik heb alleen het nare probleem dat t geluid ong 100ms achterloopt op t beeld. er zit een audiosync functie in de soundbar, maar die kan de audio alleen verder vertragen. lijkt wel alsof ik in de tv het beeld moet vertragen of audio moet versnellen :)

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252246

Heeft iemand ervaring met de interactieve CI+ cam van Ziggo i.c.m. de Sony W805A? Naar aanleiding van contact met de klantenservice blijkt dat deze niet wordt ondersteund, maar lees hier en daar toch berichten dat er het wel werkt. Ik zou dit graag zeker weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252246 op 05-02-2016 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Anoniem: 252246 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:58:
Heeft iemand ervaring met de interactieve CI+ cam van Ziggo i.c.m. de Sony W805A? Naar aanleiding van contact met de klantenservice blijkt dat deze niet wordt ondersteund, maar lees hier en daar toch berichten dat er het wel werkt. Ik zou dit graag zeker weten.
Bij mijn W6 werkt het prima, zonder de officiële ondersteuning

Verwacht er overigens niet te veel van... Gebruiken het hier alleen voor uitzending gemist van npo tot een week terug

Een Chrome cast kan dat veel soepeler en sneller aangezien het systeem zeer traag werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nooberke schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:08:
[...]

Bij mijn W6 werkt het prima, zonder de officiële ondersteuning

Verwacht er overigens niet te veel van... Gebruiken het hier alleen voor uitzending gemist van npo tot een week terug

Een Chrome cast kan dat veel soepeler en sneller aangezien het systeem zeer traag werkt
Bedankt!

Wij gaan het ook voornamelijk gebruiken voor uitzending gemist, gezien die niet als sony app verkrijgbaar is.

Heb je toevallig nog een tip qua merk van de cam? Of maakt dat allemaal niet zo uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Anoniem: 252246 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:42:
[...]

Bedankt!

Wij gaan het ook voornamelijk gebruiken voor uitzending gemist, gezien die niet als sony app verkrijgbaar is.

Heb je toevallig nog een tip qua merk van de cam? Of maakt dat allemaal niet zo uit...
Ik heb er een Smit inzitten, toendertijd gelijk met de tv gekocht

Ik zou voor uitzending gemist een Chrome cast oid halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nooberke schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:48:
[...]

Ik heb er een Smit inzitten, toendertijd gelijk met de tv gekocht

Ik zou voor uitzending gemist een Chrome cast oid halen ;)
Wat maakt dat uitzending gemist met een Chrome cast beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Anoniem: 252246 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Wat maakt dat uitzending gemist met een Chrome cast beter werkt?
Interactieve tv is zeeeer traag en maar tot 1 week terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nooberke schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:41:
[...]

Interactieve tv is zeeeer traag en maar tot 1 week terug
Traag qua menu of qua afspelen? Wellicht maakt het nog uit dat ik een W8 heb ipv. een W6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Anoniem: 252246 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Traag qua menu of qua afspelen? Wellicht maakt het nog uit dat ik een W8 heb ipv. een W6...
Menu en reactie op afstandbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
Beste mensen even een vraagje.
Ik heb zelf een 55W829B de buurman heeft een 65X850C
Nu viel het mij op dat het beeld bij hem veel grijzer is. Zwart is niet echt mooit zwart. Dat doet mijn TV aanzienlijk beter. Ik heb al even met de instellingen zitten spelen. Die zijn niet helemaal hetzelfde als bij mij maar heb het zo 123 nog niet goed gekregen het bleef maar grijs en flets tov mijn TV.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Ik ben aan het overwegen een 75X850C te halen. Nu de X850D het aanzienlijk minder goed doet (de D heeft een IPS panneel de C nog een MVA dus het contrast als je er recht voor zit is 3x hoger)

Ik vond het geen wat ik bij de buurman zag niet goed genoeg om over te stappen.
Andere optie is om langer door te sparen voor een LG 65B6. Maar die zal eerder 5000 euro zijn ipv de 3700 die de grotere 75X850C kost. Beeld is dan wel beter en vooral HDR ziet er veel mooier uit maar het is wel veel duurder.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Burger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
pa3eia schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:50:
[...]

De RTLgemist applicatie is (nog) niet aanwezig in de huidige firmware.
Ook niet toegankelijk via de webbrouwer omdat Adobe Flashplayer niet kan worden geinstalleerd,.
Daar tegen is Uitzending Gemist wel toegankelijk .

73's
Ik heb net een Telefunken tv gekocht, en voor live NPO kijken word ook om Adobe Flashplayer gevraagd. Lukt bij mij ook niet om die te installeren. Zijn er geen mogelijkheden om die toch te installeren?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste