Monteur zojuist langs geweest.
Eerst heeft de monteur een test tv aangesloten met upc decoder en daar werkte de optische uitgang meteen.
De boel op precies dezelfde manier aangesloten op de Sony TV, en voila ook geluid over optisch uit.
Optische kabel eruit, alleen hdmi arc aangesloten en de denon ingesteld op hdmi arc geluid. Ook dit werkt.
Conclusie, het geluid uit over optisch en hdmi arc werkt!
Vervolgens de UPC decoder afgekoppeld.
We openen het menu van de Sony TV en als je door dit menu blader hoor je van die piep toontjes. Vervolgens geluid weer op audio systeem gezet en de output van de receiver op tv audio. Nu krijgen we geen geluid meer als we door het menu bladeren.
Dus wij denken allebij

Vervolgens gaat die monteur een belletje plegen en we moeten volgens die persoon aan de telefoon netflix of youtube proberen. Beide geven gewoon geluid
Dus uiteindelijk werkt alles, behalve dat het geluid van door het menu heen bladeren niet door gegeven wordt over het audio systeem.
Aangezien ik geen geluid meer in het tv menu kreeg zodra ik audio systeem activeerde ging ik er van uit dat het geluid het gewoon niet deed, en heb verder ook netflix/youtube niet geprobeerd.
Hebben jullie dit ook?