Als dat je budget is dan zou ik niet langer twijfelen en voor de W6 kiezen, dat is dan gewoon de beste televisie in die prijsklasse.
Ik heb de W6 en voetbal is helaas niet heel mooi. Als de camera meebeweegt met het spel (wat dus constant gebeurt...) wordt het gras onscherp. Ook in HD kwaliteit. Dat is gewoon een beperking van een 50hz panel, hoeveel softwarematige verbetering je er ook in stopt.
Bovenstaande gezegd hebbende, is het beeld alsnog beter dan m'n lcd uit 2006
. Je gaat er dus sowieso op vooruit. En qua films en reguliere tv is de W6 echt meer dan prima. Als de W8 niet in de BTW actie is, zou ik lekker geld in m'n zak houden en de W6 kopen, evt. een 50 inch
.
Bovenstaande gezegd hebbende, is het beeld alsnog beter dan m'n lcd uit 2006
Bij de W805 blijft het gras wel scherp? Of valt dit met 100hz ook nog wel mee?
En is het erg storend bij snelle beelden of klinkt het dan ook weer erger dan dat het is?
Vind beide tv's erg mooi overigens, dus daar zal mijn keuze ook niet vanaf hangen.
En is het erg storend bij snelle beelden of klinkt het dan ook weer erger dan dat het is?
Vind beide tv's erg mooi overigens, dus daar zal mijn keuze ook niet vanaf hangen.
De 50" is er in zwart wel alleen in een W685 en niet in een W655 uitvoering, de zilvere W656a is er dan weer wel in 50".Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:26:
Ik heb de W6 en voetbal is helaas niet heel mooi. Als de camera meebeweegt met het spel (wat dus constant gebeurt...) wordt het gras onscherp. Ook in HD kwaliteit. Dat is gewoon een beperking van een 50hz panel, hoeveel softwarematige verbetering je er ook in stopt.
Bovenstaande gezegd hebbende, is het beeld alsnog beter dan m'n lcd uit 2006. Je gaat er dus sowieso op vooruit. En qua films en reguliere tv is de W6 echt meer dan prima. Als de W8 niet in de BTW actie is, zou ik lekker geld in m'n zak houden en de W6 kopen, evt. een 50 inch
.
Ik kijk best veel voetbal, dus je hebt me nu wel een beetje bang gemaakt haha.
Zoals altijd: het verschilt per persoon hoeveel last je ervan hebt. Gewoon zelf gaan kijken bij MM en even naar voetbal zappen.
Ik vind voetbal in ieder geval niet het mooiste bij mijn W6.
Ik vind voetbal in ieder geval niet het mooiste bij mijn W6.
ik wil de 42W655a kopen voor mijn ps3. Ik ben nogal een gamer en speel fifa 14 en battlefield 4 etc (voetbalspellen en shooters). Maar omdat het maar 50hz is twijfel ik. Misschien ga ik dan toch voor een samsung of LG van hetzelfde prijsklasse met meer hz.
Misschien dat de games dan mooier/vloeiender eruit zullen zien.
De Sony heeft als voordeel dat de inputlag zeer laag is
PSN id: NL_SToRM
Een hogere frequentie heb je tijdens het gamen niets aan. Om fatsoenlijk te kunnen gamen zonder een te hoge input lag, dien je bij 100Hz en 200Hz LCD televisies de game-modus in te schakelen waarmee beeldverbeteringen, waaronder beeldinterpolatie, uitgeschakeld worden. Zonder beeldinterpolatie ook geen hogere frequentie.tottianovic schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:34:
ik wil de 42W655a kopen voor mijn ps3. Ik ben nogal een gamer en speel fifa 14 en battlefield 4 etc (voetbalspellen en shooters). Maar omdat het maar 50hz is twijfel ik. Misschien ga ik dan toch voor een samsung of LG van hetzelfde prijsklasse met meer hz.
Mede met de lage input lag is de W6 dus een interessante televisie voor gamers. Wil je ook tijdens het gamen geen motion blur ervaren, dan zul je een plasma moeten aanschaffen.
Wat bedoel je met motion blur? Is het duidelijk te merken? Begrijp ik goed dat als ik de w6 haal dat ik beter de game-modus niet moet inschakelen als ik een ps3 spel speel aangezien de game dan grafisch achteruit gaat? Klopt dat?
Inmiddels heb ik mijn Sony KDL-W905 (46") een paar weken in gebruik. Ben een beetje aan het experimenteren met 3D blueray. Via mijn nieuwe Sony BDP-S5100 werkt dat prima. Via mijn computer is het me alleen nog maar gelukt om via "half-sbs" 3D beeld te krijgen. Blueray 2D werkt al wel goed via mijn pc. Moet ik nog een keer naar kijken, mogelijk een software kwestie. Via een usb-stick direct in de TV, is het mij nog niet gelukt. Dit zou sowiso wel moeten werken lijkt me. Volgens de handeiding moet je de stick ntfs formatteren, en dan de BDFM en CERTIFICATE map erop zetten, om een bluray film vanaf usb stick te kunnen spelen. Helaas krijg ik dat niet werkend. Als ik handmatig naar de submap STREAMS map blader, dan kan ik wel die mts bestanden afspelen, maar uiteraard geen ondertiteling of 3D selecteren. Want daarvoor moet ie de gehele mapstructuur hebben lijkt me. Kan iemand mij verder helpen met tips om dit werkend te krijgen?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
In zekere zin wel, ja. Echter zul je zonder game-modus ook een hogere input lag verkrijgen omdat de televisie eerst beeldprocessen uit moet voeren die tijd kosten om het beeld te verbeteren. Dit kan ervoor zorgen dat een spel onspeelbaar wordt.tottianovic schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:51:
Wat bedoel je met motion blur? Is het duidelijk te merken? Begrijp ik goed dat als ik de w6 haal dat ik beter de game-modus niet moet inschakelen als ik een ps3 spel speel aangezien de game dan grafisch achteruit gaat? Klopt dat?
Als je een Playstation hebt zou ik echt gaan voor een Sony TV. Je kan dan BRAVIA sync gebruiken. Link:tottianovic schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:34:
http://esupport.sony.com/...nfeatures/braviasync.html
Heb zelf een PS3 met Sony KDL-32EX650, heerlijk
Bravia Sync is niets anders dan de marketingnaam voor HDMI-CEC wat ook op andere apparaten werkt. Dat is universeel.Roy23 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:00:
[...]
Als je een Playstation hebt zou ik echt gaan voor een Sony TV. Je kan dan BRAVIA sync gebruiken. Link:
http://esupport.sony.com/...nfeatures/braviasync.html
Heb zelf een PS3 met Sony KDL-32EX650, heerlijk
Alhoewel het bij sommige merken, zoals Philips, maar zeer matig werkt.
Dat klopt. Echter weet je zeker dat Sony met Sony goed samen werkt. Mijn Sony TV, PS3 en A/V tuner werken 100%. Ik heb daarnaast ook een mediaplayer van Dune. Deze werkt maar deels. Kan wel voor je opzoeken wat precies wel of niet werkt als je dat wilt.Dimens schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:07:
[...]
Bravia Sync is niets anders dan de marketingnaam voor HDMI-CEC wat ook op andere apparaten werkt. Dat is universeel.
Alhoewel het bij sommige merken, zoals Philips, maar zeer matig werkt.
Ik houd graag alles bij 1 merk.
Om ook een beetje on-topic te blijven;
Zou ook graag een nieuwe Sony TV hebben, maar nu met uitgebreide mediaplayer functies zodat de mediaplayer weg kan. Zal binnenkort bij de MM kijken tijdens de BTW actie.
Dat ligt maar net aan het apparaat wat je gebruikt. Sommige apparaten hebben gewoonweg geen goede HDMI-CEC ondersteuning, ook niet als ze met apparaten van hetzelfde merk aangesloten zijn. Dat zou allemaal geen verschil uit moeten maken daar het een standaard is.Roy23 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:13:
[...]
Dat klopt. Echter weet je zeker dat Sony met Sony goed samen werkt. Mijn Sony TV, PS3 en A/V tuner werken 100%.
Sony heeft de software sowieso wel op orde, dat kan je niet zeggen van Philips, Samsung of LG waar HDMI-CEC ook niet goed werkt. Ook niet als je een Philips televisie met een Philips Blu-Ray speler verbindt, om maar een voorbeeld te noemen.
Een televisie waar de software op orde is, net zoals bij Sony, werkt net zo goed met HDMI-CEC en een PlayStation als een Sony televisie dat doet.
Bravia Sync werkt alleen vanaf de Ps3 slim en nieuwer, de phat heeft dit niet.
Klopt inderdaad, staat niet in de webshop. Bij toeval tegengekomen. Gezien de goede prijs waren we snel verkocht!Joster schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:25:
[...]
Not yet. Veel te druk gehad en soms neig ik toch ook nog naar een plasma..
Balen dat ik de 50w685 van de Sony Outlet store gemist heb. Die stond voor € 100,- minder dan de goedkoopste uit de pricewatch.
[...]
In een fysieke winkel zeker? In de webshop staat hij in ieder geval niet.
Ondertussen is de tv ook goed ingesteld, ik snap niet dat er in reviews de zwartwaarden van de tv zo slecht zijn.
Zwart is ook goed zwart. Natuurlijk kan het altijd beter, maar met de juiste instellingen valt met het niks tegen!
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Roy23 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:13:
[...]
Om ook een beetje on-topic te blijven;
Zou ook graag een nieuwe Sony TV hebben, maar nu met uitgebreide mediaplayer functies zodat de mediaplayer weg kan. Zal binnenkort bij de MM kijken tijdens de BTW actie.
Specht schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:39:
Helaas geen W9, W8 en X9 serie in de aanbieding bij de MM. Dat van die 10% korting zie ik ook nergens staan, en sowieso dan is het alsnog duurder als bij de diverse webshops. Niet echt heel interessant dus.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btwactie.html
BFV: SuperflipNL [PS4]
De voorwaarden van de BTW actie verschillen trouwens nog wel eens per vestiging, ook al lijken ze algemeen voor de hele MM keten. Dus je kan het altijd nog proberen, even langs gaan en gewoon naar vragen..Specht schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:39:
Helaas geen W9, W8 en X9 serie in de aanbieding bij de MM. Dat van die 10% korting zie ik ook nergens staan, en sowieso dan is het alsnog duurder als bij de diverse webshops. Niet echt heel interessant dus.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btwactie.html
Vandaag de W805 gehaald bij Mediamarkt. Kreeg te horen dat ik gewoon vanaf morgen kan terug komen om de korting terug te krijgen!
Ik kan in het menu echter geen RTL gemist vinden. Zie ik iets over het hoofd of is het er gewoon niet?
Ik kan in het menu echter geen RTL gemist vinden. Zie ik iets over het hoofd of is het er gewoon niet?
Ik heb vandaag (28-01-2014) 1 dag vóór de btw actie de Sony 42W656A meegekregen voor 453 euro ipv 549 euro. De medewerker vond het geen probleem om nu de korting te geven. Zie foto.

http://oi60.tinypic.com/w6w1p1.jpg
Mediamarkt Den Haag had ik het over.

http://oi60.tinypic.com/w6w1p1.jpg
Mediamarkt Den Haag had ik het over.
[ Voor 12% gewijzigd door tottianovic op 29-01-2014 00:38 ]
Mijne Heeren,
Ik heb dit topic met interesse gelezen. Ben op zoek naar een nieuwe tv (max 42") en zag dat de W655 erg goed uit de bus komt. Het contrast en de zwartwaarde is goed, en dat de response tijd laag is zal wel prettig zijn voor gamen met de xbox. Het enige nadeel is misschien dat hij native 50hz is. Ik heb al gelezen dat met name voetbal resulteert in enige motion blur. Hier ben ik enigszins huiverig voor, maar een W805 is meteen een heel stuk prijziger en zo vaak kijk ik nou ook weer niet voetbal. Met overige programma's zal het denk ik niet zo opvallen? Daarnaast vind ik 3D een gimmick. Als alternatief heb ik de Panasonic TX-L42E6E in gedachten. Deze is ook 50hz (en is 100hz backlight scanning ipv 200hz voor de sony). Ik weet niet of dit veel scheelt want hoe meer softwarematig aangepast wordt hoe groter de kans op fouten zeggen ze. Daarnaast is de Pana wel trager (36ms volgens mij).
Ergo: zal het de Sony of de Panasonic worden...de Panasonic lijkt me misschien nog iets strakker puur voor tv kijken maar de Sony is weer beter qua gamen. Lastig lastig.
Ik heb dit topic met interesse gelezen. Ben op zoek naar een nieuwe tv (max 42") en zag dat de W655 erg goed uit de bus komt. Het contrast en de zwartwaarde is goed, en dat de response tijd laag is zal wel prettig zijn voor gamen met de xbox. Het enige nadeel is misschien dat hij native 50hz is. Ik heb al gelezen dat met name voetbal resulteert in enige motion blur. Hier ben ik enigszins huiverig voor, maar een W805 is meteen een heel stuk prijziger en zo vaak kijk ik nou ook weer niet voetbal. Met overige programma's zal het denk ik niet zo opvallen? Daarnaast vind ik 3D een gimmick. Als alternatief heb ik de Panasonic TX-L42E6E in gedachten. Deze is ook 50hz (en is 100hz backlight scanning ipv 200hz voor de sony). Ik weet niet of dit veel scheelt want hoe meer softwarematig aangepast wordt hoe groter de kans op fouten zeggen ze. Daarnaast is de Pana wel trager (36ms volgens mij).
Ergo: zal het de Sony of de Panasonic worden...de Panasonic lijkt me misschien nog iets strakker puur voor tv kijken maar de Sony is weer beter qua gamen. Lastig lastig.

waarom ga je niet voor de w656?Pier84 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:33:
Mijne Heeren,
Ik zit eraan te denken om vandaag de we 42w805 te gaan halen. Alleen 1 afweging.
Mijn tv staat naast een groot raam. Iemand enig idee hoe spiegelend het scherm is? Mat of glanzend? Anders wordt t toch een Panasonic:(
Mijn tv staat naast een groot raam. Iemand enig idee hoe spiegelend het scherm is? Mat of glanzend? Anders wordt t toch een Panasonic:(
It's me
het is geen plasma... dus logisch dat het niet glanzend is.Eikkie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:52:
Ik zit eraan te denken om vandaag de we 42w805 te gaan halen. Alleen 1 afweging.
Ik heb de 42w805, woon 4 hoog met grote ramen en het licht schijnt op de tv... Nergens last van, heb zelfs de helderheid bijna op z'n laagst gezet.
Heb de tv nu een maand en geniet er met volle teugen van, vooral de netflix app en mn ps4.
Check mn eerdere post voor mijn instellingen op deze tv.
Heb de tv nu een maand en geniet er met volle teugen van, vooral de netflix app en mn ps4.
psn: Dutch-President
Dat zegt niet alles. Vriendin van mij heeft een Samsung LCD TV en die spiegelt als een malle.tottianovic schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:07:
[...]
het is geen plasma... dus logisch dat het niet glanzend is.
Enige verschil is toch de kleur, zwart vs zilver?
Dankjewel voor deze info. Ik twijfel zwaar tussen de Panasonic 42et60e Samsung 40f6400 en deze Sony 42w805. Waarbij de Samsung duidelijk goedkoper is.randy_e schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:20:
Ik heb de 42w805, woon 4 hoog met grote ramen en het licht schijnt op de tv... Nergens last van, heb zelfs de helderheid bijna op z'n laagst gezet.
Ik lees ook over smurry effecten tijdens voetbal kijken. Heb je hier ook ervaring mee?
It's me
Ik ben geen voetballiefhebber dus nee... Las dat het meer bij de w655 was niet de 805, misschien dat iemand anders hier meer info mee heeft.
Ik denk dat je geen spijt zal hebben van deze tv. Gewoon topkwaliteit imo
Ik denk dat je geen spijt zal hebben van deze tv. Gewoon topkwaliteit imo
Weet iemand toevallig nog het antwoord op mijn eerder gestelde vraag of er een RTL gemist app op de W805 zit? Kan hem namelijk niet vinden, misschien dat ik iets over het hoofd zie.
Heb zelf (nog) geen smarttv dus weet niet hoe 't allemaal precies werkt, maar moet je die niet toevallig nog installeren vanuit een soort app-store? Ik heb wel een aantal Samsungs gezien waarbij je een dergelijke soort store had. Wellicht heeft Sony dit ook?
Ik weet niet hoe oud deze info van de Consumentenbond is, maar volgens hun zit het niet op de smart tv's van Sony: http://www.consumentenbon...tra/internet-op-tv/#item3Ralluff schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:03:
Weet iemand toevallig nog het antwoord op mijn eerder gestelde vraag of er een RTL gemist app op de W805 zit? Kan hem namelijk niet vinden, misschien dat ik iets over het hoofd zie.
Ik zie het zelf ook niet in de lijst staan. Wel sbs, net5, veronica, nos..
Op de w6 werkt het wel toch? (Rtlgemist)
Ik heb een W6, maar ik zie RTL niet in de lijst met toepassingen staan waar de rest wel staat.tottianovic schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:13:
Op de w6 werkt het wel toch? (Rtlgemist)
De RTLgemist applicatie is (nog) niet aanwezig in de huidige firmware.Ralluff schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:03:
Ook niet toegankelijk via de webbrouwer omdat Adobe Flashplayer niet kan worden geinstalleerd,.
Daar tegen is Uitzending Gemist wel toegankelijk .
73's
Voor de geïnteresseerde mensen. Ik heb me laten verleiden om een 46W905 te halen. Had hem vanavond bij MM cruquius gekocht MET 21% btw korting (eigenlijk gewoon 17%). Deze MM doet wel de korting op alle modellen. Dus ook op de W8 serie.
Had hem voor mooi prijsje meegenomen ( 1199 euro). Vond de kleuren en zwartwaardes mooier dan de W8 serie. Net een aflevering van Lost gekeken, echt heel mooi scherm!
Had hem voor mooi prijsje meegenomen ( 1199 euro). Vond de kleuren en zwartwaardes mooier dan de W8 serie. Net een aflevering van Lost gekeken, echt heel mooi scherm!
Oh da's goed om te weten, dan ga ik daar ook ff kijken.
Hoezo dat? Of anders: waarEikkie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:32:
Bedankt voor de tips. Ik ga toch maar voor de Panasonic. Die zit in de btw actie:-)
Ik heb zelf gister de 40w905 gehaald bij MM, gewoon 21% btw korting gekregen. Gold ook voor de w805 en de twee modellen van samsung.Eikkie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:32:
Bedankt voor de tips. Ik ga toch maar voor de Panasonic. Die zit in de btw actie:-)
Dat je geen BTW betaald wilt niet zeggen dat je 21% korting krijgt.IJS-T schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 07:26:
[...]
Ik heb zelf gister de 40w905 gehaald bij MM, gewoon 21% btw korting gekregen. Gold ook voor de w805 en de twee modellen van samsung.
http://www.beterrekenen.nl/website/?pag=261
Gisteren de 47W805A gekocht bij de Media Markt te Breda. Ondanks dat deze niet voor de BTW-actie in aanmerking zou komen ben ik toch gaan kijken. En hij deed (toch) wel mee met de BTW-actie. Ik heb hem gelijk voor 825€ meegenomen
Maar wat een chaos en drukte daar zeg, het is toch crisis...
Na het updaten van mij Ci+ module en het instellen van de tv vond ik het beeld (out of the box) van de digitale tv uitzendingen al zeer prettig en scherp. Een wezenlijk verschil met mijn KDL-37EX500, wat mij wel opviel is dat de zwartwaarde inderdaad niet heel geweldig is. Maar dit was (bij mij) al reeds bekend. Ik ben vervolgens aan de slag gegaan met de instellingen die ik op AVS had gevonden (http://www.avforums.com/t...mmended-settings.1790245/). Ik vind het beeld door deze instellingen scherper en wat rustiger, ik heb dit alleen nog niet lang kunnen testen en ik zal ongetwijfeld nog gaan sleutelen:). Ik ben erg tevreden over mijn aankoop. Nu nog een muurbeugel (vesa 300x300) en ik ben voorlopig weer tevreden.
Na het updaten van mij Ci+ module en het instellen van de tv vond ik het beeld (out of the box) van de digitale tv uitzendingen al zeer prettig en scherp. Een wezenlijk verschil met mijn KDL-37EX500, wat mij wel opviel is dat de zwartwaarde inderdaad niet heel geweldig is. Maar dit was (bij mij) al reeds bekend. Ik ben vervolgens aan de slag gegaan met de instellingen die ik op AVS had gevonden (http://www.avforums.com/t...mmended-settings.1790245/). Ik vind het beeld door deze instellingen scherper en wat rustiger, ik heb dit alleen nog niet lang kunnen testen en ik zal ongetwijfeld nog gaan sleutelen:). Ik ben erg tevreden over mijn aankoop. Nu nog een muurbeugel (vesa 300x300) en ik ben voorlopig weer tevreden.
Ik heb gisteren de Sony 42" W655 gehaald bij de MM voor €437,17. Heb hem nog in de doos dus ben benieuwd als 'ie is aangesloten, maar heb er alle vertrouwen in. Vind het geen geld voor zo'n tv. Tuurlijk, er zijn betere maar voor mij is deze heel prima
@Pier84: Lol, bij BCC kost ie net zoveel nu zie ik.
Weet iemand hier hoe je dmv de NFC van de W900 een verbinding maakt met een HTC telefoon waarna je foto's en dergelijke op je Bravia kan streamen?
Ik weet dat het met een Xperia zonder problemen verlopt maar bij die HTC lukt het maar niet.
Ik weet dat het met een Xperia zonder problemen verlopt maar bij die HTC lukt het maar niet.
Die zwartwaarde houdt me nog tegen. De W6 scoort daarop hoger. Maar goed, in dit topic werd ook al vernoemd dat sommigen niet snappen waarom de W8 daar zo slecht op scoort omdat het in de praktijk wel mee valt...van D schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:56:
Gisteren de 47W805A gekocht bij de Media Markt te Breda. Ondanks dat deze niet voor de BTW-actie in aanmerking zou komen ben ik toch gaan kijken. En hij deed (toch) wel mee met de BTW-actie. Ik heb hem gelijk voor 825€ meegenomenMaar wat een chaos en drukte daar zeg, het is toch crisis...
Had eigenlijk gehoopt de knoop door te haken en vandaag of morgen naar de Media Markt in Breda te rijden, zeker nu ze daar gewoon mee doen. Maar de twijfel slaat dan toch weer toe
Ik zelf kon het verschil in zwartwaarden maar moeilijk zien. Ik keek naar een 47W805 naast een 46W905. Dan kan je heel leuk de panelen vergelijken, maar als de kwaliteit van de video al slecht is... you get my point.
Tot op een gegeven moment een video werd getoond van Sony zelf. Met die abnormale scenes die maar 1 bepaalde kleur tonen. Daar zag ik al verschil in kleur tussen beide tv's (in voordeel voor de W9). Toen de video op zijn einde zat en alleen zwart beeld getoond werd, pas toen kon ik de zwartwaarden goed vergelijken. Bij de W9 is het echt zwart (zal misschien alsnog niet kunnen tippen aan plasma), maar het verschil bij de W8 is dat deze toch wat backlight bleeding had.
Nu zijn dit ook leuke voorbeelden. Maar als je hem gewoon thuis hebt staan, zonder vegelijkings materiaal. Dan is zwart gewoon zwart. Na 7 jaar een nieuwe tv, dan ga je er altijd op vooruit. Ik kon het niet laten om alsnog de W9 te halen. Maar met een W8 zou ik ook heel blij zijn (kwam af van HD ready uggh ugh)...
Tot op een gegeven moment een video werd getoond van Sony zelf. Met die abnormale scenes die maar 1 bepaalde kleur tonen. Daar zag ik al verschil in kleur tussen beide tv's (in voordeel voor de W9). Toen de video op zijn einde zat en alleen zwart beeld getoond werd, pas toen kon ik de zwartwaarden goed vergelijken. Bij de W9 is het echt zwart (zal misschien alsnog niet kunnen tippen aan plasma), maar het verschil bij de W8 is dat deze toch wat backlight bleeding had.
Nu zijn dit ook leuke voorbeelden. Maar als je hem gewoon thuis hebt staan, zonder vegelijkings materiaal. Dan is zwart gewoon zwart. Na 7 jaar een nieuwe tv, dan ga je er altijd op vooruit. Ik kon het niet laten om alsnog de W9 te halen. Maar met een W8 zou ik ook heel blij zijn (kwam af van HD ready uggh ugh)...
Ik heb een sony 42w656a televisie zojuist gekocht en vroeg mezelf af of iemand mij hier kan helpen wat instellingen betreft. Ik heb gehoord dat sommigen instellingen van de tv aanpassen waardoor de scherm mooier zou moeten ogen. Helluppp!
Ik van een 32 " Philips Matchline 100 Hz CRT van 70 kgSuperflipNL schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:05:
Ik zelf kon het verschil in zwartwaarden maar moeilijk zien. Ik keek naar een 47W805 naast een 46W905. Dan kan je heel leuk de panelen vergelijken, maar als de kwaliteit van de video al slecht is... you get my point.
(Al is dat ding wel echt veel waarde voor zijn geld, heeft me in een ver verleden 40 gulden gekost
[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 30-01-2014 12:30 ]
Staat NFC ingeschakeld?AMARONE schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:22:
Weet iemand hier hoe je dmv de NFC van de W900 een verbinding maakt met een HTC telefoon waarna je foto's en dergelijke op je Bravia kan streamen?
Ik hoef daarna enkel de plek van de NFC in de telefoon tegen de afstandsbediening te houden en dan krijg ik al een bericht te zien dat er een connectie is. Dit kan wel enkele seconden duren.
Edit: even voor je verder gezocht en kwam op deze link: http://helpguide.sony.net/lifestyle/nl/mirror/
Daar spreken ze van 'compatibele apparatuur' en ik zie dan enkel Xperia toestellen. Ik weet niet 100% zeker of de HTC niet gaat werken, maar zoals het ernaar uit ziet is dit niet het geval.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze enkel hun eigen toestellen op die site tonen terwijl het wel voor meerdere merken werkt.
[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 30-01-2014 12:56 ]
Ja BCC gaat altijd mee met die acties van de MediaMarkt. Het was dat ik nog cadeaubonnen had van de MM anders had ik hem bij BCC gehaald, is veel rustiger in de zaak daar en veel prettiger winkelen.tiguan schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:20:
@Pier84: Lol, bij BCC kost ie net zoveel nu zie ik.
Dank je.SToRM666 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:50:
[...]
Staat NFC ingeschakeld?
Ik hoef daarna enkel de plek van de NFC in de telefoon tegen de afstandsbediening te houden en dan krijg ik al een bericht te zien dat er een connectie is. Dit kan wel enkele seconden duren.
Edit: even voor je verder gezocht en kwam op deze link: http://helpguide.sony.net/lifestyle/nl/mirror/
Daar spreken ze van 'compatibele apparatuur' en ik zie dan enkel Xperia toestellen. Ik weet niet 100% zeker of de HTC niet gaat werken, maar zoals het ernaar uit ziet is dit niet het geval.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze enkel hun eigen toestellen op die site tonen terwijl het wel voor meerdere merken werkt.
Maar jij hebt ook een Xperia zeker? Daar werkt het perfect, tegenaan houden en je kan alles op tv zien
Pech voor die ander met zijn HTC denk ik
En hoe checkt BCC dat eigenlijk? Zo'n 47W805 krijg je bij de Media Markt Breda kennelijk toch wel voor € 825,- maar dit staat nergens vermeld verder, kan me niet voorstellen dat BCC Breda (om de hoek bij de MM) daar dan ook in mee gaat. Of je moet een factuur van iemand anders kunnen overleggen wellicht..Pier84 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:22:
[...]
Ja BCC gaat altijd mee met die acties van de MediaMarkt. Het was dat ik nog cadeaubonnen had van de MM anders had ik hem bij BCC gehaald, is veel rustiger in de zaak daar en veel prettiger winkelen.
MM Alexandrium Rotterdam.Joster schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:09:
Welke locatie?
Daar ben ik me van bewust, uiteraard gewoon de prijs/1,21. Neemt niet weg dat het me toch behoorlijk wat scheelde, twijfelde nog tussen de Samsung F8000/7000(i.v.m. cashback actie) en de W905. Na het uitpakken van de W905 toch dik tevreden. Qua beeld vind ik de W905 gewoon beter, het geluid schijnt naar wat ik lees in reviews beter te zijn ook, dit moet ik echter zelf nog ondervinden.Roy23 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:27:
[...]
Dat je geen BTW betaald wilt niet zeggen dat je 21% korting krijgt.
http://www.beterrekenen.nl/website/?pag=261
heeft iemand ervaring en advies over de verlengde garantie van sony?
http://www.sony.nl/hub/reparatie-service-plan-bravia
Denken jullie dat dit het geld waard is?
http://www.sony.nl/hub/reparatie-service-plan-bravia
Denken jullie dat dit het geld waard is?
Wat heb je nu uiteindelijk betaald voor de 46w906 bij de mm?IJS-T schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:20:
[...]
MM Alexandrium Rotterdam.
[...]
Daar ben ik me van bewust, uiteraard gewoon de prijs/1,21. Neemt niet weg dat het me toch behoorlijk wat scheelde, twijfelde nog tussen de Samsung F8000/7000(i.v.m. cashback actie) en de W905. Na het uitpakken van de W905 toch dik tevreden. Qua beeld vind ik de W905 gewoon beter, het geluid schijnt naar wat ik lees in reviews beter te zijn ook, dit moet ik echter zelf nog ondervinden.
Morgen toch ook maar is langs bij de MM Eindhoven om te informeren naar de prijzen van de 55W805/7.
Als zij dat toestel ook in de actie hebben dan neem ik hem mee.
Heb nu nog een oude Sony Wega 32" CRT bakbeest staan, en die mag nu wel vervangen worden.
Als zij dat toestel ook in de actie hebben dan neem ik hem mee.
Heb nu nog een oude Sony Wega 32" CRT bakbeest staan, en die mag nu wel vervangen worden.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Heb zelf de 40 inch nu voor 1070. Volgens mij kostte de 46 inch nu 1199.DubbelU schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:30:
[...]
Wat heb je nu uiteindelijk betaald voor de 46w906 bij de mm?
Vanmiddag bij MM Ede geweest om nog even m'n korting te innen van de 42W665, samen met een cadeaukaart van 100 euro die ik nog had is dat toch een mooi prijsje (337 euro) voor die tv 
Komend weekend nog even 'spelen' met de instellingen. Kijken of het beeld nog ietsje beter ingesteld kan worden
Komend weekend nog even 'spelen' met de instellingen. Kijken of het beeld nog ietsje beter ingesteld kan worden
Misschien kan je hiermee uit de voeten?tottianovic schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:13:
Ik heb een sony 42w656a televisie zojuist gekocht en vroeg mezelf af of iemand mij hier kan helpen wat instellingen betreft. Ik heb gehoord dat sommigen instellingen van de tv aanpassen waardoor de scherm mooier zou moeten ogen. Helluppp!
Heb het zelf nog niet geprobeerd op mijn 50w656, maar las ergens dat die instellingen goed zijn.
Verwijderd
Hoe bevalt de 50w656? Kun je ook merken dat de 50hz i.c.m. het grotere scherm voor slechte resultaten zorgt als je panning shots kijkt in films of snel bewegende beelden kijkt bij voetbal/motorsport?ralph075 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:49:
[...]
Misschien kan je hiermee uit de voeten?
Heb het zelf nog niet geprobeerd op mijn 50w656, maar las ergens dat die instellingen goed zijn.
Ik heb gisteren bij de BCC (Ja, de MediaMarkt was me echt te druk...) de Sony KDL 42W805 gehaald. Wat een ontzettend mooi ding. Ik kom vanaf een 720p Samsung 32 inch tvtje.. wat een verademing!
Nu zat ik gisteren wel even te stoeien met wat instellingen. Ik krijg op geen enkele mogelijkheid SRT files afgespeeld. Iemand tips?
Ik heb, zoals ik altijd al deed, de film en srt dezelfde bestandsnaam gegeven. Tevens ook de folder waar deze in staat. Thx in advance!
Nu zat ik gisteren wel even te stoeien met wat instellingen. Ik krijg op geen enkele mogelijkheid SRT files afgespeeld. Iemand tips?
Ik heb, zoals ik altijd al deed, de film en srt dezelfde bestandsnaam gegeven. Tevens ook de folder waar deze in staat. Thx in advance!
Als je het tegen mij had.. De MM in Zoetermeer had deze voor 799 euro. Ging inderdaad BTW vanaf. Dus 660 euro! BCC ging gelukkig mee met deze prijzen :-)Joster schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:27:
Nog iets kunnen doen met de prijs omdat deze bij sommige MM'en wel mee doet met de btw actie?
Ik heb de 55W805 gekocht en besteld bij de BCC Helmond voor €1156,20. Levertijd binnen nu en 4 weken. 
De MM in Eindhoven had hem niet meer (nog wel de W9 in 55 inch) en kon hem ook niet bestellen... Heb daar alsnog wel een nieuwe bluray 3d speler gescoord. Dus binnenkort eindelijk ook genieten van mooi beeld.
De MM in Eindhoven had hem niet meer (nog wel de W9 in 55 inch) en kon hem ook niet bestellen... Heb daar alsnog wel een nieuwe bluray 3d speler gescoord. Dus binnenkort eindelijk ook genieten van mooi beeld.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Bevalt uitstekend, maar ja, kwam ook van een 32" Trinitron breedbeeldbuis...Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:28:
[...]
Hoe bevalt de 50w656? Kun je ook merken dat de 50hz i.c.m. het grotere scherm voor slechte resultaten zorgt als je panning shots kijkt in films of snel bewegende beelden kijkt bij voetbal/motorsport?
Instellingen moet ik nog serieus mee gaan rommelen, maar het beeld met panning is al een heel stuk beter als de automatische 'intelligente' beeldcorrecties uitgeschakeld zijn.
Heb hem trouwens bij BCC in Delft gescoord voor €660. Heb twee weken op de BTW -actie gewacht om vervolgens te merken dat hij bij MM opeens (tijdelijk?) uit assortiment is (zowel in Rijswijk als Zoetermeer). Gelukkig hadden ze dat bij BCC nog niet ontdekt en heb ik hem daar alsnog goedkoop kunnen halen.
Volgens mij was dit het laatste (goedkope) exemplaar op voorraad in Nederland. Er waren mensen uit Roosendaal en andere verre oorden die al een claim/reservering op mijn tv wilden leggen, voor als ik hem niet op zou komen halen (aldus de medewerker).
Vraagje, hoe zit het met het smart deel van deze 2013 bravia tv's? Ik lees dat uitzendinggemist niet beschikbaar is? Hoe is dit makkelijk op te lossen? Op de tablet starten en dan naar de tv sturen kan dit?
Wij gebruiken namelijk vaak uitzendinggemist en dat houdt me een beetje tegen om bijvoorbeeld de 42W665 te kopen.
Wij gebruiken namelijk vaak uitzendinggemist en dat houdt me een beetje tegen om bijvoorbeeld de 42W665 te kopen.
I intend to live forever. So far, so good.
pa3eia zei dat uitzending gemist wel toegankelijk is, ik denk via de webbrowser dan? De app staat niet in de lijst in ieder geval, daar zie ik alleen die van SBS, Net5, Veronica en NOS.IkWilbert schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:19:
Vraagje, hoe zit het met het smart deel van deze 2013 bravia tv's? Ik lees dat uitzendinggemist niet beschikbaar is? Hoe is dit makkelijk op te lossen? Op de tablet starten en dan naar de tv sturen kan dit?
pa3eia schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:50:
[...]
De RTLgemist applicatie is (nog) niet aanwezig in de huidige firmware.
Ook niet toegankelijk via de webbrouwer omdat Adobe Flashplayer niet kan worden geinstalleerd,.
Daar tegen is Uitzending Gemist wel toegankelijk .
73's
Bedankt, nog een vraagje wat ik zo snel niet echt duidelijk kan krijgen via google. Wij hebben een note 10.1 (GT-N8010) en Nexus 4 in huis. Is het mogelijk om deze apparaten te verbinden met de tv via screen mirroring? Om youtube e.d. op de tv te krijgen vanaf de tablet/gsm.
Ik zie op de sony site dat wel alle Xperia apparatuur compatible is...
Volgens mij zit het '(one touch) mirrorring' niet op de W6-serie. Of is er nog een andere manier hoe je dat zou kunnen doen?IkWilbert schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:36:
Bedankt, nog een vraagje wat ik zo snel niet echt duidelijk kan krijgen via google. Wij hebben een note 10.1 (GT-N8010) en Nexus 4 in huis. Is het mogelijk om deze apparaten te verbinden met de tv via screen mirroring? Om youtube e.d. op de tv te krijgen vanaf de tablet/gsm.
Mijn S4 deed dit perfect op mijn W805. Was echt gaaf om te zien...
Zou via Miracast moeten werken heb ik nu ergens gevonden. Helaas heeft mijn note geen miracast...Tankiej schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:49:
[...]
Volgens mij zit het '(one touch) mirrorring' niet op de W6-serie. Of is er nog een andere manier hoe je dat zou kunnen doen?
Ah, ik zie het inderdaad. De Nexus 4 ondersteund wel Miracast zie ik. Maar ik heb geen telefoon of tablet die het ondersteund, dus ik kan het niet uitproberen..IkWilbert schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:18:
[...]
Zou via Miracast moeten werken heb ik nu ergens gevonden. Helaas heeft mijn note geen miracast...
@justdoit
Azqi schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:40:
Een tip: wie enkel vreemde tekens op het scherm ziet in plaats van leesbare ondertitels drukt op ‘Options’, ‘Ondertitel’, ‘Codering’ en selecteert CP1250 of CP1252 in plaats van ‘UTF-16’.
Uit de review of FWD magazine.
Verwijderd
Dankjewel voor je reactie (en alle anderen)! Ik kon de 50" W6 uiteindelijk voor €620 kopen en heb dat gedaan, erg blij mee. Als er nog meer mensen met tips zijn om er het maximale uit te halen dan hou ik mij aanbevolen.ralph075 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:09:
[...]
Bevalt uitstekend, maar ja, kwam ook van een 32" Trinitron breedbeeldbuis...
Instellingen moet ik nog serieus mee gaan rommelen, maar het beeld met panning is al een heel stuk beter als de automatische 'intelligente' beeldcorrecties uitgeschakeld zijn.
Heb hem trouwens bij BCC in Delft gescoord voor €660. Heb twee weken op de BTW -actie gewacht om vervolgens te merken dat hij bij MM opeens (tijdelijk?) uit assortiment is (zowel in Rijswijk als Zoetermeer). Gelukkig hadden ze dat bij BCC nog niet ontdekt en heb ik hem daar alsnog goedkoop kunnen halen.
Volgens mij was dit het laatste (goedkope) exemplaar op voorraad in Nederland. Er waren mensen uit Roosendaal en andere verre oorden die al een claim/reservering op mijn tv wilden leggen, voor als ik hem niet op zou komen halen (aldus de medewerker).
620 voor de 50" is wel een nette prijsVerwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:10:
[...]
Dankjewel voor je reactie (en alle anderen)! Ik kon de 50" W6 uiteindelijk voor €620 kopen en heb dat gedaan, erg blij mee. Als er nog meer mensen met tips zijn om er het maximale uit te halen dan hou ik mij aanbevolen.
Overigens heb ik een tijdje lopen kloten met Bravia sync om ARC werkend te krijgen tussen mijn tv en mijn versterker (RX-V667). Maar dat werkt dus niet met elke HDMI-kabel, met een HDMI 1.4 kabel werkte het iig wel. Met de andere HDMI-kabel zag hij geen enkel apparaat, kreeg ook geen foutmeldingen o.i.d., hij vond gewoon niets.
[ Voor 17% gewijzigd door Bastard op 01-02-2014 13:08 ]
Mooie prijs, waar heb je hem voor die prijs gehaald? (wellicht dat ik nog terug kan naar BCC ivm laagste prijs garantie)Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:10:
[...]
Dankjewel voor je reactie (en alle anderen)! Ik kon de 50" W6 uiteindelijk voor €620 kopen en heb dat gedaan, erg blij mee. Als er nog meer mensen met tips zijn om er het maximale uit te halen dan hou ik mij aanbevolen.
Misschien een goede vraag hier. Ik kan via USB mkv bestanden incl subs nu afspelen. Ook alle andere videoformaten worden afgespeeld. Echter heb ik bij ieder formaat dat het beeld vaak "hapert".. zit echt een kleine sec hapering in het beeld af en toe.. waar kan dat aan liggen? Snelheid van de USB Drive?
Merk je verschil tussen grotere en kleinere bestanden, als het aan de snelheid van de USB disk zou liggen dan zou ik namelijk verwachten dat het bij grotere bestanden in elk geval erger zou zijn.Justdoit schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:02:
Misschien een goede vraag hier. Ik kan via USB mkv bestanden incl subs nu afspelen. Ook alle andere videoformaten worden afgespeeld. Echter heb ik bij ieder formaat dat het beeld vaak "hapert".. zit echt een kleine sec hapering in het beeld af en toe.. waar kan dat aan liggen? Snelheid van de USB Drive?
Nope.. zit nu net een aflevering van een serie te kijken.. de vorige was 3 GB en deze is 1GB. merk het bij beiden..
Graag wil ik met mijn tv (W8) televisieprogramma’s opnemen. Heeft iemand hier ervaring mee, kan dit bv. ook met een USB-stick?
Klopt het dat de W6 standaard wel direct geschikt is voor montage aan de muur maar die van de W8 niet?
De voet van de W6 kan je inderdaad als muurbeugel gebruiken, daar heb je dus geen extra dingen voor nodig. Wel is het zo dat je de W6 niet zomaar aan een Vesa beugel kan hangen (mocht je dat willen), daar heb je een aparte adapter voor nodigJoster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:26:
Klopt het dat de W6 standaard wel direct geschikt is voor montage aan de muur maar die van de W8 niet?
Ja is mogelijk in de digitale mode met de beperking dat je niet naar een andere zender kan kijken als het opgenomen programma.van D schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:12:
Graag wil ik met mijn tv (W8) televisieprogramma’s opnemen. Heeft iemand hier ervaring mee, kan dit bv. ook met een USB-stick?
73's
Vraag:
Dit weekend een gelukkige eigenaar geworden van de Sony 46w905. Helaas constateer ik gisteren bij een donkere tv scene dat er toch wel erg veel black light bleeding onder in het beeld zichtbaar is.
Is dit acceptabel?
Dit weekend een gelukkige eigenaar geworden van de Sony 46w905. Helaas constateer ik gisteren bij een donkere tv scene dat er toch wel erg veel black light bleeding onder in het beeld zichtbaar is.
Is dit acceptabel?

Ik zou terug gaan voor een nieuwe.
daag
Je neemt nu een foto van bovenaf. Als je er recht voor zit, is het dan ook zo erg?
Het klopt dat ik de foto vanuit een wat ongelukkige hoek heb genomen. Helaas zie ik als ik recht voor de televisie zie het zelfde symptoom maar dan natuurlijk in mindere maten, de straling vanuit de lichtbron blijft zichtbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Rj- op 04-02-2014 12:30 ]
Lastig te bepalen zo natuurlijk. Maar ik merk 't ook bij m'n eigen tv, dat als ik vanuit een scherpe hoek kijk dat alles wat fletser wordt.
Ik ook.The_Thijs© schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:10:
Ik zou terug gaan voor een nieuwe.
www.oldskoolnl.nl
Verwijderd
Dit is helaas inherent aan edge lit LED televisies. Ik had een Sony HX850 met hetzelfde eufel: edge bleeding/flash lighting en clouding. Ik heb deze maar weer verkocht omdat ik er niet mee kon leven. Vooral niet met het kijken van films.Rj- schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:31:
Vraag:
Is dit acceptabel?
[afbeelding]
Ik zou de tv proberen om te ruilen maar je hebt grote kans dat een ander toestel hetzelfde probleem geeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 16:31 ]
Ik heb zelf ook de 46W905 en heb dit niet. Bij mij komt er nergens licht door op deze manier,Rj- schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:31:
Vraag:
Is dit acceptabel?
[afbeelding]
Ik zou gewoon terug gaan en andere halen.
Vandaag met hifi winkel gebeld. Nadat ik het serienummer heb doorgestuurd zal een expert van Sony binnenkort contact opnemen met mij voor het maken van een afspraak.
Ik ben benieuwd... Nog nooit op deze manier geholpen.
Ik ben benieuwd... Nog nooit op deze manier geholpen.
Dit is niet inherent aan edge lit tv's, dit is het gevolg van slechte kwaliteitscontrole. Komt wel vaker voor, is gewoon een productiefout.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:30:
[...]
Dit is helaas inherent aan edge lit LED televisies. Ik had een Sony HX850 met hetzelfde eufel: edge bleeding/flash lighting en clouding. Ik heb deze maar weer verkocht omdat ik er niet mee kon leven. Vooral niet met het kijken van films.
Ik zou de tv proberen om te ruilen maar je hebt grote kans dat een ander toestel hetzelfde probleem geeft.
Overigens probeer ik films te kijken via de netwerk mediaplayer van de tv (via plex server), maar de mediaplayer blijft stug alle 21:9 films naar 16:9 vervormen, bij screen format kom ik niet verder (maar beperkt aantal keuze's). Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Dit is vrij inherent aan Edge-LED. De kans op dit soort euvels is met Edge-LED vrij groot en is niet te danken aan productiefouten. Fabrikanten zullen dit tot op zekere hoogte ook accepteren als zijnde onderdeel van de techniek.Bastard schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:28:
[...]
Dit is niet inherent aan edge lit tv's, dit is het gevolg van slechte kwaliteitscontrole. Komt wel vaker voor, is gewoon een productiefout.
Overigens probeer ik films te kijken via de netwerk mediaplayer van de tv (via plex server), maar de mediaplayer blijft stug alle 21:9 films naar 16:9 vervormen, bij screen format kom ik niet verder (maar beperkt aantal keuze's). Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Bij mijn W905 komt er ook nergens aan de zijkant licht door. Ik zou m dus ook ruilen als ik zoveel lekkend licht zou hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 04-02-2014 22:48 ]
De kans mag dan wel groter zijn, het hoort niet en in mijn ervaring doen ze ook niet lastig als je om deze reden een rma aanvraagd (ik heb een keer een tablet gehad met dit probleem). Als consument hoef je het dus niet te accepteren;)Dimens schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:44:
[...]
Dit is vrij inherent aan Edge-LED. De kans op dit soort euvels is met Edge-LED vrij groot en is niet te danken aan productiefouten. Fabrikanten zullen dit tot op zekere hoogte ook accepteren als zijnde onderdeel van de techniek.
Ik begin me overigens steeds meer aan de beperkingen van het smart-tv gebeuren te irriteren. Als ik netflix kijk kan ik de beeldeigenschappen bijvoorbeeld niet aanpassen, de mediaplayer bied me maar een paar mogelijkheden qua zoomopties, maar dus niet 1:1, ondertiteling werkt niet, hij pakt alleen de eerste audiostream enz.
[ Voor 21% gewijzigd door Bastard op 05-02-2014 09:35 ]
Uitzending gemist werkt inderdaad niet als smart-TV app; ik denk dat je theorie via de tablet wel werkt. Wat ik zelf doe: ik kijk via de kabel TV, en mijn CI+ module heeft de interactieve optie, als je dan op de rode knop van de afstandsbediening klikt, kom je in het interactieve gedeelte van Ziggo, waar je gratis NPO-programma kijkt tot ca. 10 dagen terug.IkWilbert schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:19:
Beetje late reactie: maar heb je al geprobeerd om op de grote afstandsbediening: het knopje onder de input source te klikken (beeldbuis met 3 stippen erin?) zo selecteer je nml. een ondertitelkanaal als je via de CI+ digitaal kijkt (bijv. de 888 stream of een digitale variant daarvan).Justdoit schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:22:
Ik heb gisteren bij de BCC (Ja, de MediaMarkt was me echt te druk...) de Sony KDL 42W805 gehaald. Wat een ontzettend mooi ding. Ik kom vanaf een 720p Samsung 32 inch tvtje.. wat een verademing!
Overigens heb ik een geschreven review toegevoegd van de W805a 42" Zwart, voor de liefhebber!
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.