Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 10:03
Uitzending gemist kun je ook via de browser van de tv bekijken. Fantastisch is het niet maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:21
InfinityEye schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:20:
[...]

Uitzending gemist werkt inderdaad niet als smart-TV app; ik denk dat je theorie via de tablet wel werkt. Wat ik zelf doe: ik kijk via de kabel TV, en mijn CI+ module heeft de interactieve optie, als je dan op de rode knop van de afstandsbediening klikt, kom je in het interactieve gedeelte van Ziggo, waar je gratis NPO-programma kijkt tot ca. 10 dagen terug.

[...]

Overigens heb ik een geschreven review toegevoegd van de W805a 42" Zwart, voor de liefhebber!
Dus jij hebt de W805a met een CI+ module welke een interactieve optie heeft? Maar die ondersteunt interactieve TV niet neem ik aan?

https://www.ziggo.nl/#pro...teractieve-ci-plus-module

Kan je toch specificeren welke CI+ module je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Joster schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:41:
[...]

Dus jij hebt de W805a met een CI+ module welke een interactieve optie heeft? Maar die ondersteunt interactieve TV niet neem ik aan?

Volgens mij zijn er nog nauwelijks tv's die door Ziggo officieel ondersteund worden voor interactieve televisie. Het zal in veel gevallen echter gewoon werken, als het een recente tv is die wel de 'normale' Ziggo CI+ certificering heeft.
Was bij mijn W6 in ieder geval zo het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En dan? Externe HDD eraan via USB (of HDD in je mediaspeler) om gepauzeerde / opgenomen uitzendingen op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:39
Als de W905 weer op voorraad is bij de Mediamarkt kan ik hem ophalen. Ik ben van plan om hem op te hangen aan de muur. Nu vroeg ik mij af hoeveel speling je hebt wanneer je een optische kabel aansluit. Want deze zit aan de achterkant, en niet aan de zijkant (Of heb ik het mis?). Moet daardoor de TV verder van de muur blijven, of valt dit wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Bastard schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:02:
[...]

Als ik netflix kijk kan ik de beeldeigenschappen bijvoorbeeld niet aanpassen....
Via SEN - HOME is het wel mogelijk om de beeldinstellingen aan te passen.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph075 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:38:
[...]

Volgens mij zijn er nog nauwelijks tv's die door Ziggo officieel ondersteund worden voor interactieve televisie. Het zal in veel gevallen echter gewoon werken, als het een recente tv is die wel de 'normale' Ziggo CI+ certificering heeft.
Was bij mijn W6 in ieder geval zo het geval.
Er zijn heel veel tv`s die gecertificeerd zijn voor interactieve tv echter geen Sony tv`s deze worden ook niet gecertificeerd zegt Sony dit zal pas vanaf de nieuwe lijn zijn.

De meeste Samsung Philips en Panasonic tv`s ( 2013 serie ) zijn gewoon werkend.
Overigens is dit bij ziggo gewoon te controleren op onderstaande site.

https://www.ziggo.nl/#pro...eractieve-ci-plus-module/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De Sony toestellen zijndan wel niet gecertificeerd door Ziggo, er zijn gebruikers op het digitale Ziggo netwerk waar interactive televisie wel werkt.

De certificatie wil alleen maar zeggen dat Ziggo ondersteuning geeft.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Kartmans1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:37:
Als de W905 weer op voorraad is bij de Mediamarkt kan ik hem ophalen. Ik ben van plan om hem op te hangen aan de muur. Nu vroeg ik mij af hoeveel speling je hebt wanneer je een optische kabel aansluit. Want deze zit aan de achterkant, en niet aan de zijkant (Of heb ik het mis?). Moet daardoor de TV verder van de muur blijven, of valt dit wel mee?
De uitgang voor de optische kabel zit inderdaad aan de achterkant. De speakers steken ook een 2cm meer uit dan de rest en ik zou nog wel een 2cm extra rekenen voor de optische kabel, zodat die zeker speling heeft.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
zojuist een firmware upgrade gekregen voor de kdl42w655a, is het mogelijk om ergens een changelog te bekijken?

sofware versie PKG4.201EUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
pa3eia schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:35:
De Sony toestellen zijndan wel niet gecertificeerd door Ziggo, er zijn gebruikers op het digitale Ziggo netwerk waar interactive televisie wel werkt.

De certificatie wil alleen maar zeggen dat Ziggo ondersteuning geeft.

73's
Goed om te weten, waar schrijven ze de opgenomen / gepauzeerde bestanden dan naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Guids schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 01:28:
zojuist een firmware upgrade gekregen voor de kdl42w655a, is het mogelijk om ergens een changelog te bekijken?

Die kreeg ik ook vorige week, ben ook wel benieuwd wat er in die update zat. Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat je niet eens de keuze hebt om de update te weigeren. Je krijgt alleen de vraag of je het nu wilt doen, of wilt uitstellen. Kies je het laatste, dan wordt hij geinstalleerd zodra de TV op standby gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Tankiej schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Die kreeg ik ook vorige week, ben ook wel benieuwd wat er in die update zat. Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat je niet eens de keuze hebt om de update te weigeren. Je krijgt alleen de vraag of je het nu wilt doen, of wilt uitstellen. Kies je het laatste, dan wordt hij geinstalleerd zodra de TV op standby gaat :')
Wow dat is inderdaad een beetje frappant. Ik hoopte dat het probleem was opgelost betreft de Motionflow wat ook helemaal wordt uitgespeeld op het sony forum. Helaas heb ik geen nieuwe opties kunnen vinden, misschien scrollen de menus wat sneller, maar dat kan ook tussen de oren zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
Joster schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:41:
[...]

Toen ik een CI+ module wilde aanschaffen bij de Media Markt, waren er alleen nog interactieve modules te koop. Ik wilde alles bij de winkel halen, zodat het personeel de smartcard voor me kon activeren in de winkel. Die kreeg ik met wat korting mee. De module is een:
"SMiT Digitale Televisie Module met versie1.3 CI+ CAM technologie.
Wat ik er verder nog op kan vinden: ir.deto CI+ @SMiT Interactieve module en www.smit.com.cn

Het werkt als een zonnetje in elk geval (al hoewel de interface van Ziggo traag werkt op de afstandsbediening). NPO via de Browser (zoals ook is genoemd), moet ik nog proberen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Guids schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:47:
[...]

Wow dat is inderdaad een beetje frappant. Ik hoopte dat het probleem was opgelost betreft de Motionflow wat ook helemaal wordt uitgespeeld op het sony forum. Helaas heb ik geen nieuwe opties kunnen vinden, misschien scrollen de menus wat sneller, maar dat kan ook tussen de oren zitten
Gister weer een update waarschijnlijk was dat dezelfde als jij hebt gehad nu. Vorige week was er ook al een update, ze blijven wel bezig met die updates :+
Maar ben wel benieuwd wat er allemaal in die updates zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
InfinityEye schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:48:
[...]

Toen ik een CI+ module wilde aanschaffen bij de Media Markt, waren er alleen nog interactieve modules te koop. Ik wilde alles bij de winkel halen, zodat het personeel de smartcard voor me kon activeren in de winkel. Die kreeg ik met wat korting mee. De module is een:
"SMiT Digitale Televisie Module met versie1.3 CI+ CAM technologie.
Wat ik er verder nog op kan vinden: ir.deto CI+ @SMiT Interactieve module en www.smit.com.cn

Het werkt als een zonnetje in elk geval (al hoewel de interface van Ziggo traag werkt op de afstandsbediening). NPO via de Browser (zoals ook is genoemd), moet ik nog proberen.
En opnemen / TV pauzeren lukt dan ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
Joster schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:16:
[...]

En opnemen / TV pauzeren lukt dan ook? :)
De interface werkt als volgt:
wanneer je op de rode knop van de afstandsbediening indrukt, kom je in het Ziggo Interactive TV menu. Daar kan je uitzendingen bekijken (van de NPO gratis, van bijv. RTL of SBS/NET5 betaald) en films bekijken on demand, soms betaald, soms gratis (dat komt bij je kabelabonnement op). Je kan een uitzending pauzeren, en zelfs de TV uitschakelen, er wordt dan onthouden waar je bent gestopt met kijken en kunt later terugkijken. De programma's worden ca. 10 dagen aangeboden om te kijken, daarna verdwijnen ze uit het systeem.

Ik heb nog nooit geprobeerd zo een programma op te nemen - ik denk eigenlijk niet dat dat kan, maar dat weet ik niet zeker. Je kan wel opnemen via de USB HDD maar dat gaat via de gewone kabel, en je kan niet iets kijken terwijl je iets anders opneemt.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Voor opnemen heb je sowieso wel een opslagmedium nodig lijkt me. Dus dat zal je dan zelf moeten voorzien. Maar pauzeren werkt dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
Joster schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:19:
Voor opnemen heb je sowieso wel een opslagmedium nodig lijkt me. Dus dat zal je dan zelf moeten voorzien. Maar pauzeren werkt dus wel?
Pauzeren werkt gewoon, via de middenknop van de d-pad. Je kan ook terugspoelen of een deel overslaan (dit gaat in percentages).

Het opnemen werkt denk ik niet via interactieve TV.
Dit gaat via je TV Guide - waarmee je ook kan kijken wat er op TV komt de komende tijd en daar een Timer voor instellen, of inderdaad het programma opnemen. Dit laatste kan ook met een niet-interactieve TV module, mits inderdaad een HDD is aangesloten, daarin moet je zelf voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Sinds een week heb ik een 55w905. Ik kijk normaliter via een Humax decoder televisie. Ik wilde echter kijken of het ook zonder kan. Nederland 1 werkt direct. Bij andere zenders natuurlijk een melding i.v.m. codering. Na het plaatsen van een cam (ci+, zowel een neotion als een Smit) echter de melding dat de ca. module niet geschikt is. Beide modules werken wel in een Sony 40nx710 en een Philips 47pfl7606. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn of dat dit een mogelijk defect aan de tv is. Het betreft digitale tv van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Voor de xxWxxx (2013) modellen is er de nieuwste (1.3) CI+ Module vereist.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
De cam modules zijn bijna 3 jaar oud. Weet je hoe ik erachter kan komen welke versie die cam modules zijn? Zit er ook verschil in functionaliteit met 1.3 of eerdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Is wel de Software van de CI+ Module up-to-date?
Meer Ziggo info: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

De laatste nieuwe Ziggo CI+ Modules zijn ook geschikt voor interactive TV.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Het bleek inderdaad aan de modules te liggen. Nadat ik via mijn oude Sony de cam een update had gegeven werken beide modules nu ook in de W905.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 21:58
Goedenavond heren,

Ik heb een probleem. Ik heb recent een 55w905 aangeschaft, en als ik met deze bekabeld ga internetten valt het internet om de paar seconde weg. Een paar seconde weer verbonden en weer weg. Als ik draadloos verbind loopt het feilloos. De internetkabel is gloedje nieuw. Wat kan dit zijn? heb de laatste firmware geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mnup_1 op 09-02-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:40
Is het eigenlijk nog de moeite om een w905 aan te schaffen? Of kan je beter wachten op de nieuwe modellen. 'Kben niet zo in-to de tv wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Afhankelijk van je eisen en budget kan het nog steeds een prima keus zijn. Verder is het afwachten wat de 2014 modellen doen qua specs. Ik verwacht zelf qua beeld niet zoveel verbeteringen, eerder qua audio en gebruikersgemak.
Maar dan is het nog de vraag of dat het niet verstandiger is om nu een goedkoper model zoals de W805 aan te schaffen met de gedachte om over een paar jaartjes over te stappen op een leuk geprijst 4K scherm. ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
De W905 heb ik naar eigen zeggen niet verschrikkelijk duur gekocht, gezien de btw actie bij de bekende rode winkel. Daarbij is het 3D beeld echt onovertroffen. Het is zelfs scherper als op de 55X9005. Daarnaast denk ik dat de technologie zo hard gaat dat als je een echte tv liefhebber bent en graag het mooiste wilt hebben dat je altijd wel een goede reden hebt om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Li1quid schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:20:
Is het eigenlijk nog de moeite om een w905 aan te schaffen? Of kan je beter wachten op de nieuwe modellen. 'Kben niet zo in-to de tv wereld :)
Het paneel van de 2014 modellen is niet beter dan dat van de W905. De W905 heeft namelijk motionflow 960, terwijl het 2014 model 'slechts' motionflow 480 heeft. De W905 heeft actief 3D en de 2014 modellen passief 3D (ik heb wel de voorkeur voor passief 3D moet ik zeggen).
Ik vind het design van de W905 persoonlijk ook mooier met de centrale ronde voet in plaats van de pootjes aan de uiteindes, maar bij het nieuwe model zal de tv waarschijnlijk iets stabieler staan.

Qua prijs zullen de 2014 modellen vermoedelijk ook duurder zijn dan waar je nu de W905 voor kunt kopen, aangezien die in de loop van de tijd in prijs gezakt is.

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 10-02-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
De kezue is ineens makkelijk gemaakt, de 2014 past met de voetjes niet op mijn tvmeubel :p

Nu nog een afweging maken om het nu te kopen voor €1025, of nog op een prijsdaling te wachten.. De w805 ga ik links laten liggen. Na mijn samsung durf ik geen mid-range meer te kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:03
Guids schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 01:28:

Dit is wat ik per model op de Sony site tegen kwam.

Name: PKG4.201EUA
Date released: 07/02/2014
Benefits and improvements: Improves the Skype login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Li1quid schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:32:
De kezue is ineens makkelijk gemaakt, de 2014 past met de voetjes niet op mijn tvmeubel :p
Ik snap ook niet dat fabrikanten daar niet aan denken (zie bijvoorbeeld de F8000 van Samsung met die onhandige brede voet). Maar zijn bij Sony die pootjes niet te verschuiven?

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 10-02-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenan82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-04-2024
De Amerikaanse website HDGuru heeft de adviesprijzen van een aantal van de nieuwe Sony lcd led tv-series in handen gekregen. De prijzen gelden voor de Amerikaanse markt maar we kunnen er wel ongeveer uit afleiden wat het prijsniveau in Nederland zal zijn.

Sony 2014 adviesprijzen VS

40” 40W600B - $499.99
48” 48W600B – $649.99
60” 60W630B – $2299.99
50” 50W800B – $1399.99
55” 55W800B – $1699.99
60” 60W850B – $2299.99
70” 70W850B – $2899.99
55” 55W950B – $2499.99
65” 65W950B – $3299.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
Het nieuwe 2014 model, de 55W955b is nu te bestellen en de kortingscode (7%)van spaarwinkelen werkt gewoon. Daarnaast krijg je ook 6% cashback van het ex btw bedrag. Dus uiteindelijk 1590,-. Lijkt me geen slechte prijs al is er natuurlijk nog niet veel over deze tv bekend.

http://www.sony.nl/buy/kdl-55w955b
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door DarKHunteR op 10-02-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pootjes op de hoeken is niet handig, ik hoop dat ze te verschuiven zijn.
Ik loop nog te twijfelen tussen een 55"805 of 905 omdat ik in de reviews nogal veel kritiek terug zie op de zwartwaarden. Gisteren bij MM zag ik daar bij hetzelfde beeld weinig van terug en ik heb gehoord dat je het wel ziet maar dan alleen als je in donkere ruimtes (zoals een thuisbioscoop) tv kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
SToRM666 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:23:
[...]

Het paneel van de 2014 modellen is niet beter dan dat van de W905. De W905 heeft namelijk motionflow 960, terwijl het 2014 model 'slechts' motionflow 480 heeft.
Het paneel is wel degelijk beter. Het heeft X-tended Dynamic Range, wat er voor zorgt dat de kleuren (vooral zwartwaarden) veel beter tot zijn recht komen. Dus als je om kleuren geeft, is het wel degelijk een flinke verbetering!

Die pootjes kunnen verplaatst worden naar het midden van het toestel.
En die zijn best handig, want het algehele design bespaart ruimte. Al zou je dat op basis van zo'n plaatje natuurlijk niet meteen zeggen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Kashika op 11-02-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:11

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

DarKHunteR schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:33:
Daarnaast krijg je ook 6% cashback van het ex btw bedrag.
Goeie deal inderdaad. Waar/hoe krijg je die 6% dan?

En als de W955 echt tegenvalt:
U krijgt het volledige bedrag terug als u niet voor 100% tevreden bent met uw product. Stuur het binnen 30 dagen naar ons terug om uw geld terug te krijgen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
Roppedop schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:49:
[...]

Goeie deal inderdaad. Waar/hoe krijg je die 6% dan?

En als de W955 echt tegenvalt:
U krijgt het volledige bedrag terug als u niet voor 100% tevreden bent met uw product. Stuur het binnen 30 dagen naar ons terug om uw geld terug te krijgen.
Dan moet je bestellen via deze site:
http://www.spaarwinkelen.nl/korting/sony.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Als ik wil kan ik de hx720/hx723 krijgen, is een 3 jaar oud model een wereld van verschil tov de w905 of w805? 'tIs de tv van mijn ouders die een groter model gaan kopen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben voor een 55W805 gegaan. Gisteren gekocht en vandaag afgeleverd.
Kon helaas niets inruilen omdat ik zoveel problemen met mijn 3 jaar oude Philips tv heb gehad dat ze dat niet aandurfden.
Vrijdag komt er nog een monteur om die Flips weer aan de gang te helpen zodat die tv naar de slaapkamer kan. Kan hij meteen mijn nieuwe Sony zien :)

Wat de zwartwaarden betreft, ik heb er geen klachten over. Het beeld is fantastisch en een BR of een game op de PS4 ziet er heel anders uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Laatst online: 11-09 10:08

Rj-

Rj- schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:31:
Vraag:

Dit weekend een gelukkige eigenaar geworden van de Sony 46w905. Helaas constateer ik gisteren bij een donkere tv scene dat er toch wel erg veel black light bleeding onder in het beeld zichtbaar is.

Is dit acceptabel?

[afbeelding]
Eindconclusie reparateur; nieuw paneel. Binnenkort wordt dit thuis opnieuw in het toestel geplaatst. Dan vraag ik mij af, kan dit zo maar? Bij Sony wordt dit in een stofvrije ruimte gemonteerd en dit kan ook in mijn woonkamer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Rj- schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:03:
[...]

Eindconclusie reparateur; nieuw paneel. Binnenkort wordt dit thuis opnieuw in het toestel geplaatst. Dan vraag ik mij af, kan dit zo maar? Bij Sony wordt dit in een stofvrije ruimte gemonteerd en dit kan ook in mijn woonkamer? :+
Het paneel zit al achter glas hoor. Ze gaan geen stunten moeten uithalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:56:
Kon helaas niets inruilen omdat ik zoveel problemen met mijn 3 jaar oude Philips tv heb gehad dat ze dat niet aandurfden.
Vrijdag komt er nog een monteur om die Flips weer aan de gang te helpen zodat die tv naar de slaapkamer kan. Kan hij meteen mijn nieuwe Sony zien :)

Wat de zwartwaarden betreft, ik heb er geen klachten over. Het beeld is fantastisch en een BR of een game op de PS4 ziet er heel anders uit nu.
Hier ook in mijn ogen prima zwartwaarden op mijn W8. Natuurlijk is de W9 nog beter in donkere scènes maar ik heb zelf ook na een paar maanden nog geen seconde spijt gehad dat ik voor de W8 heb gekozen. Het is een enorme vooruitgang (ik kom zelf van een 5 jaar oude Samsung le32a552) en door de relatief vriendelijke prijs heb ik ook vast wat 'gespaard' voor een 4k scherm over een paar jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:56:

Waar heb je hem gekocht?
Ik zit nu al 2,5 week te wachten op mijn 55W805 besteld via BCC.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Morgen mijn 46W905! Eindelijk!

• padraig1973
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 20:22
Goedemorgen, ik lees hier al een tijdje mee omdat ik mogelijk mijn huidige Sony wil gaan vervangen (een KDL-46Z4500) . Met de huidige dunne bezels mag het scherm best een maatje groter zijn dan de 46".

Ik zat de 47W805 in de gaten te houden (mooie prijs, 55" net te duur) maar zie dat in de nieuwe line-up deze vervangen door een 50", de 50W805b. Deze TV heeft, in tegenstelling tot de anderen uit de 805b reeks, actieve 3D en de 805b reeks heeft de voet gekregen van de W6 uit 2013.

Meest opvallende is de prijs. De 47W805a kun je kopen voor zo'n 945 euro. de 50W805b staat in de Sony store voor 999 euro.

Dit lijkt een no-brainer, maar ben wel erg benieuwd naar de eerste reviews voor deze "nieuwe" tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Gisteren toevallig op een forum gelezen dat overscan blijkbaar standaard aan staat op de 55W905. Ik heb dit eens in de settings nagekeken en jawel hoor, overscan stond aan.
Ik heb dit gelijk maar uitgezet, maar vind het toch apart dat dergelijke settings standaard aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:58
Heb sinds een week de 47w805. Erg blij mee. Ik kwam van een oude samsung lcd van 7 jaar. Heeft iemand een beetje goede doorsnee settings voor de w805?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
DubbelU schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:27:
Heb sinds een week de 47w805. Erg blij mee. Ik kwam van een oude samsung lcd van 7 jaar. Heeft iemand een beetje goede doorsnee settings voor de w805?
Ik ben er zelf ook nog mee aan het 'spelen' ik heb tot nu toe een aantal verschillende instellingen gebruikt. Voornamelijk uit dit topic: http://www.avforums.com/threads/sony-w8.1766747/

Met de backlightwaarde wat hoger gebruik ik nu deze: http://www.avforums.com/t...mmended-settings.1790245/

Ben ook de instellingen van de W9 tegen gekomen, komen redelijk overeen met die van W8.
http://www.avforums.com/t...ed-best-settings.1786198/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
van D schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Ik ben er zelf ook nog mee aan het 'spelen' ik heb tot nu toe een aantal verschillende instellingen gebruikt. Voornamelijk uit dit topic: http://www.avforums.com/threads/sony-w8.1766747/

Met de backlightwaarde wat hoger gebruik ik nu deze: http://www.avforums.com/t...mmended-settings.1790245/

Ben ook de instellingen van de W9 tegen gekomen, komen redelijk overeen met die van W8.
http://www.avforums.com/t...ed-best-settings.1786198/
Disclaimer: The settings below are supplied for information purposes only. We make no guarantee that using the adjustments below will improve your TV's picture, they may even make it look worse. Every TV, even from the same manufacturer and model number will vary, as will the environment the TV is used in.

En daarom moet je niet de beeldinstellingen klakkeloos van iemand anders overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Dimens schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:19:
[...]

Disclaimer: The settings below are supplied for information purposes only. We make no guarantee that using the adjustments below will improve your TV's picture, they may even make it look worse. Every TV, even from the same manufacturer and model number will vary, as will the environment the TV is used in.

En daarom moet je niet de beeldinstellingen klakkeloos van iemand anders overnemen.
Klopt, ben ook nog aan het 'spelen' zoals ik al zei. Ik gebruik het ook meer als uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Hier een stukje terug lees ik dat interactieve TV van Ziggo op een W8 werkte, ik kan bevestigen dat het hier op mijn nieuwe W6 ook werkt! (Met een Smit 1.3 module)

Nog twee kleine vraagjes:
Is er een functie om terug te switchen naar het kanaal wat je voorafgaand aan de huidige keek? Dat kon bij onze vorige LG's wel namelijk
Mijn Synology is soms wel te vinden bij apparaten en soms weer niet, wanneer zoekt de TV hiernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nou vandaag kwam het lokale BCC filiaal mijn nieuwe tvtje brengen. Nam mijn oude antieke tv gelijk mee terug uiteraard. Dus daarna pak ik de nieuwe uit de doos en hang hem in de standaard.... loop om de tv heen en zie dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/stuk1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/stuk2.jpg

Doa extreme dus... :X :F :N

Gelijk terug naar de winkel gelopen en bovenstaande foto's laten zien. Door de verkoper is direct een nieuw exemplaar gereserveerd bij ander filiaal, die helaas pas volgende week zaterdag bezorgt wordt. ;(
Hopenlijk is die wel schadevrij, schadeplek zit trouwens exact op de plek waar in de bodem van de doos dus net geen piepschuim zit. Toch een beetje een verpakkingsfaal vanuit Sony imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Holy crap! Das een flinke. Sterkte ermee.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Jeetje,

Dat het pas opviel nadat het toestel al was opgehangen.

helaas weer een week wachten,
Sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Sinds kort in bezit van een 42w655, slechts 453 euri bij de btw actie van de mmarkt. Ben er zeer tevreden over, vandaag mijn digitale ontvanger kastje er tussenuit gehaald en cam 1.3 erin gedaan voor Ziggo digitaal met interactief. Werkt allemaal uitstekend ondanks dat hij op de ziggo site niet genoemd staat. Geluid uiteraard via aparte receiver want via de tv is matig.

Ik kan mijn galaxy s3 en nexus 10 tablet uitstekend projecteren op de tv. Zit alleen een seconde ofzo vertraging in.

[ Voor 28% gewijzigd door Opa TRP op 16-02-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Leuk om ook eens te proberen is TV Sideview voor de bediening van de W655, gratis uit de playstore.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Sony heeft blijkbaar geen NPO uitzendinggemist app? Dacht altijd van wel. Maar dus alleen SBS en Net5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Wel de NPO te bereiken via de internet applicatie: www.uitzendinggemist.nl

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Laatst online: 15-11-2024
Kashika schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:01:
[...]

Die pootjes kunnen verplaatst worden naar het midden van het toestel.
Waar kun je dat vinden van die pootjes die verplaatst kunnen worden?
Dat is namelijk het verschil voor mij van wachten op de 955 of gewoon een 905 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Marc P schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:33:
[...]

Waar kun je dat vinden van die pootjes die verplaatst kunnen worden?
Dat is namelijk het verschil voor mij van wachten op de 955 of gewoon een 905 halen.
Je kunt het hier nalezen: http://www.whathifi.com/n...rices-specs-release-dates

Pootjes kunnen naar het midden worden verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Bedankt Kashika, dan wacht ik nog geduldig een paar weken op de W955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Marc P schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:08:
Bedankt Kashika, dan wacht ik nog geduldig een paar weken op de W955.
No problem ;)

Scheelt volgens mij ook nog redelijk in de prijs als je op de site kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
pa3eia schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:37:
Leuk om ook eens te proberen is TV Sideview voor de bediening van de W655, gratis uit de playstore.

73's
Thanx voor de tip, die is leuk inderdaad. Vooral als mijn vriendin de afstandsbediening heeft gekaapt :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Kashika schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:26:
[...]

No problem ;)

Scheelt volgens mij ook nog redelijk in de prijs als je op de site kijkt.
Ja, dat ook nog eens. Volgens mij was de W905 55" bij introductie 1000 euro duurder. Maar goed, ze willen als een gek UHD gaan pushen, wat wonderen doet voor de Full HD versies.
Kost me moeite om geduld op te brengen, wil al eigenlijk een jaar wat anders dan de 42" plasma die ik nu heb, ben het gordijnen dicht moeten hebben om tv te kunnen kijken zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Waar zien jullie die (indicatieve) prijzen dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Joster op 19-02-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
pa3eia schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:02:
Wel de NPO te bereiken via de internet applicatie: www.uitzendinggemist.nl

73's
Oh serieus? En dan werkt het gewoon om dingen terug te kijken? Tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Joster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:46:
Waar zien jullie die (indicatieve) prijzen dan?
In het winkel deel van de Sony site kun je de 55W955 al reserveren, verwachte beschikbaarheid is eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Kartmans1 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:53:
[...]

Oh serieus? En dan werkt het gewoon om dingen terug te kijken? Tof!
Als je Ziggo hebt en een Ci 1.3 kan je ook interactieve tv ervoor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Marc P schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:55:
[...]

In het winkel deel van de Sony site kun je de 55W955 al reserveren, verwachte beschikbaarheid is eind februari.
Inderdaad ja, ik zie het nu ook. Hetzelfde geldt voor de W805b.

Die wordt op tweakers ook al vernoemd in de Pricewatch (met de nodige beschikbare leveranciers zelfs): pricewatch: Sony KDL-50W805B Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

En direct leverbaar. Maar of dat echt zo is...

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja dat vraag ik me ook nogal af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Sommige van die shops hebben vandaag gekocht morgen in huis. Dus dan mag je er toch wel vanuit gaan dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Bij Sony zelf lijkt hij alleen nog te reserveren? http://www.sony.nl/buy/kdl-55w955b

Beschikbaar vanaf eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Modern geeft zowel op de website als via de klantenservice in ieder geval aan een ruime voorraad van de 50W805B te hebben: http://www.modern.nl/nl/t...ker&utm_campaign=datafeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony 50W805B is al leverbaar, ik zie 96 stuks op voorraad bij Sony momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:18:
De Sony 50W805B is al leverbaar, ik zie 96 stuks op voorraad bij Sony momenteel
Waar zie je dat? Vanaf deze pagina kan ik hem alleen nog maar reserveren: http://www.sony.nl/buy/w800b-w700b-series?sku=KDL50W805BBAE2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit bij de leverancier, werk bij een electronica zaak

• Joster
Er zijn wel meer webshops die hem inderdaad op voorraad hebben al, wordt ook via de klantenservices bevestigd. Ik ben erg nieuwsgierig naar de eerste reviews, want deze TV vind ik erg interessant om aan te schaffen.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ai ai, moeilijkmoeilijk, een 2013 w905 (46 inch) (1200 euro), of een 2014 w805 (50 inch) ~1000 euro...

Los van het overtuigen van de missus natuurlijk...

• Marc P
gysman11 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:29:
ai ai, moeilijkmoeilijk, een 2013 w905 (46 inch) (1200 euro), of een 2014 w805 (50 inch) ~1000 euro...

Los van het overtuigen van de missus natuurlijk...
Of even wachten tot alle prijzen bekend zijn. Misschien is de 2013 W905 nu wel duurder dan over een paar weken de 2014 W955....Dat is bij de 55" in ieder geval wel zo.

edit, sorry niet gezien dat er in de staatjes geen 46" meer staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc P op 20-02-2014 11:55 ]

• SToRM666
Kashika schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:35:
Bij Sony zelf lijkt hij alleen nog te reserveren? http://www.sony.nl/buy/kdl-55w955b

Beschikbaar vanaf eind februari.
Die valt nog wel heel erg mee qua prijs! Ik had verwacht dat die ook wel rond de 2500 euro zou kosten in de eerste maanden.

• Marc P
SToRM666 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:26:
[...]

Die valt nog wel heel erg mee qua prijs! Ik had verwacht dat die ook wel rond de 2500 euro zou kosten in de eerste maanden.
Ik rekende ook op een prijs rond de 2500. Dat had ik mezelf ook als budget gesteld. Maar gezien de prijzen van de W9 modellen, ga ik misschien wel voor een X ipv een W.

• Joster
Marc P schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:53:
[...]

Of even wachten tot alle prijzen bekend zijn. Misschien is de 2013 W905 nu wel duurder dan over een paar weken de 2014 W955....Dat is bij de 55" in ieder geval wel zo.

edit, sorry niet gezien dat er in de staatjes geen 46" meer staat.
Hier kan je volgens mij een overzicht van de 2014 lijn zien: http://www.sony.nl/hub/nieuwe-tvs

Staan nog niet allemaal in de winkel volgens mij.

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Is de nieuwe W7 serie vergelijkbaar met de oude W8 serie?

Verwijderd

Hallo, ik heb nu een aantal weken de 47w805 aangeschaft en heb de indruk dat het beeld niet kan volgen. Dit uit zich met een aantal pixels die precies na-ijlen. Hebben jullie daar ook last van of is dit omdat mijn instellingen van onze televisie niet juist zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Morgen poging 2 voor levering van de 55W805... hopenlijk dat deze wel heelhuids uit de verpakking komt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nog slim om nu de KDL4-6W095A voor 1121 euro te kopen of even te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:32:
Is het nog slim om nu de KDL4-6W095A voor 1121 euro te kopen of even te wachten?
Slimmer is het om de KDL-46W905a voor 1121 euries te kopen >:) >:) >:)

Waarschijnlijk daalt de prijs de komende maanden als de 2014 serie op de markt komt.

Het is wel een super TV-toestel in nog een "normaal" formaat.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W655: Heeft iemand een work around om de iPad mini via WiFi direct werkend te krijgen?
Krijg nu enkel "niet onderst. WiFi Direct app." te zien.

En voor uitzending gemist gebruik ik nu de Hbbtv link. Dit werkt, maar het scherm is nu voor 3/4 gevuld. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende voor mijn Sony 55W905:
Bij het gebruik van de Netflix app lijkt het erop dat het instellingen menu wordt geblokkeerd. Als ik op options klik op de afstandsbediening zie ik het lampje onder het Sony logo knipperen, maar het menu komt niet tevoorschijn.
Ik zou graag de Motionflow instellingen willen aanpassen. Als je nu een panning shot hebt met ondertiteling dan krijgt de ondertiteling een ghost effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
MarVanOs schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:37:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende voor mijn Sony 55W905:
Bij het gebruik van de Netflix app lijkt het erop dat het instellingen menu wordt geblokkeerd. Als ik op options klik op de afstandsbediening zie ik het lampje onder het Sony logo knipperen, maar het menu komt niet tevoorschijn.
Ik zou graag de Motionflow instellingen willen aanpassen. Als je nu een panning shot hebt met ondertiteling dan krijgt de ondertiteling een ghost effect.
Dat heb ik ook bij mijn 42W655, maar dan als ik tv zit te kjken. Heb een externe decoder, dus zit aangesloten via hdmi. Maar als ik tv kijk, kan ik niet rechtstreeks bij het home menu, options of ander menu. Enige optie is dan om hem op een andere source te zetten, bijv. ander hdmi kanaal, dan pas kan ik een menu openen. Is wel erg irritant -O-

Dacht eerst dat het aan een hdmi ingang lag, maar als ik de kabel in de andere duw blijft hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand een idee waarom de KD-55X9005 zo duur is in Nederland? Goedkoopste prijs op Pricewatch is EUR 3500. Dat ding kost hier in Zwitserland omgerekend zo'n EUR 2375. Of is de prijs in de Pricewatch niet aktueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

MarVanOs schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:37:
Tankiej schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:09:
[...]

Maar als ik tv kijk, kan ik niet rechtstreeks bij het home menu, options of ander menu.
Via SEN daarna HOME lukt het wel.

73's

[ Voor 25% gewijzigd door pa3eia op 23-02-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
Misschien een domme vraag, maar ik krijg teletekst niet aan de gang op mijn 42W655: ik gebruik een cam 1.3, en als ik op het teletekst knopje van de afstandsbediening druk dan zie ik dat de tv het signaal wel ontvangt, maar teletekst opzetten ho maar.... Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Waarschijnlijk ontvang je interactieve digitale TV via Ziggo.
Teletekst benaderen via de blauwe knop daarna teletekst.

zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=263

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
MaZo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:58:
Iemand een idee waarom de KD-55X9005 zo duur is in Nederland? Goedkoopste prijs op Pricewatch is EUR 3500. Dat ding kost hier in Zwitserland omgerekend zo'n EUR 2375. Of is de prijs in de Pricewatch niet aktueel?
Prijzen in pricewatch is idd wat ze er voor vragen. Als je bij bijvoorbeeld foka de laagste prijs opvraagt krijg je 2999,00 te horen. Misschien dat je er in de winkel nog wat af kunt praten maar 2375 gaat zeker niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
pa3eia schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:45:
Waarschijnlijk ontvang je interactieve digitale TV via Ziggo.
Teletekst benaderen via de blauwe knop daarna teletekst.

zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=263

73's
Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou jij de KDL-46W905a boven de samsung 46F8000 kiezen?
pa3eia schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:26:
[...]

Slimmer is het om de KDL-46W905a voor 1121 euries te kopen >:) >:) >:)

Waarschijnlijk daalt de prijs de komende maanden als de 2014 serie op de markt komt.

Het is wel een super TV-toestel in nog een "normaal" formaat.

73's
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste