Joster schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:49:
Ik vind mijn 50" ondertussen wel mooi staan in de woonkamer hoor. De bezel van de nieuwe W8 is zo klein dat het er heel clean uit ziet. 2 mooie zuilen ernaast (in de nabije toekomst) gaat ook niet misstaan, ben ik van overtuigd.
Ik weet niet wat de afmetingen van jou vloerstaanders gaan worden?
Ik heb in mijn woonkamer een strakke inrichting, dus niet veel meubelen en spulletjes enz.
Ook voor de acoustic van het geluid, is het zoveel beter af te stemmen, als je een aparte kamer ervoor gebruikt.
Uiteraard ieder zijn mening en smaak.
SToRM666 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:55:
[...]
Qua kijkhoeken schijnt IPS wel veel beter te zijn. Ik baalde eerst een beetje dat ik niet op de W955 gewacht had, maar nu ik de reviews lees ben ik toch erg blij dat ik de W905 heb.
De W905 zal misschien wel een van de laatste echt goeie 1080p sets zijn (van Sony in ieder geval), aangezien de fabrikanten meer en meer naar 4K gaan.
De kijkhoeken zijn van IPS wel beter inderdaad. Jammer dat van het contrast zoveel verloren gaat.
Ik persoonlijk zit altijd precies voor het scherm, of het nu OLED of LCD is, maak niet uit.
Het kijkt gewoon veel prettiger recht voor het scherm.
Sony's strategie is, dat als je een LCD wil, en als je mooie beeldkwaliteit wilt, UHD moet kopen.
Ook is 1 of meerdere modellen van de UHD lijn, full array backlight LED voor nog betere zwartwaardes en minder/niet DSE.
De W9 is nu gewoon “mid end” ipv “high end” op het gebied van HD.
Tegen die tijd dat 4K betaalbaar wordt voor grote schermen, is OLED misschien al mainstream.
Hopelijk is de “motion resolution” gewoon de volledige resolutie, en dat de ledjes een lange levensduur hebben, is nu veel te kort van OLED. Ook het stroomverbruik is veel te hoog van een OLED bij wit beeld. Als ik navigeer op het internet, is het veel wit beeld. Ik heb de backlight op min staan, power saving op laag, en dan zie ik een stroomverbruik van nog geen 40 watt op mijn Voltcraft energiekostenmeter, wat zeer zuinig is voor zo'n groot scherm als 55 inch!
Alles is perfect af te lezen overdag met zo'n laag energieverbruik.
Voor tv kijken moet het wel omhoog, dan kom ik uit op 50 tot 70 watt.
Een instelling van de KDL55W905A onder “beeld” “motionflow” en dan op “uitleg” zetten.
Als je dan een game hebt die op 60 FPS draait (vsync aan), motion blur uitzetten in de game, dan heb je een prachtige bewegingsresolutie van 1080. Het beeld blijf zeer scherp als je draait je muis.
Indrukwekkend om te zien met een game, waar veel details in verwerkt zijn, zoals Battlefield 4 of Crysis 3. Zonder die instelling op “uitleg” te zetten, blijft er maar een bewegingsresolutie van 300 – 350 over, waardoor alles zo onscherp wordt bij beweging.